Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
WimBeekbergen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:08:
2 weken geleden een barst in de voorruit gekregen zonder aanwijsbare oorzaak .Geen ster in de ruit wel flinke barst van ongeveer 35 cm lang ..Schade telefonisch gemeld ( 48 minuten in de wacht gestaan ).
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
Heb aangegeven hier niet mee akkoord te kunnen gaan .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
Met andere woorden; ruitschade valt niet onder de verzekering?! Dat is niet zo best…..en al helemaal niet dat er voor vervanging 500 euro wordt gerekend….. De vervanging van de vooruit van een XC60 kost minder dan 500 (totaal en met calibratie van sensoren) dan kan dat van een Lynk/XC40 toch niet meer zijn lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door hjsanders1 op 02-11-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
2 weken geleden een barst in de voorruit gekregen zonder aanwijsbare oorzaak .Geen ster in de ruit wel flinke barst van ongeveer 35 cm lang ..Schade telefonisch gemeld ( 48 minuten in de wacht gestaan ).
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
Hier schrik ik wel van. Houd je ons op de hoogte van de afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Dat betekent dat als je een steentje tegen je voorruit krijgt waardoor die vervangen zou moeten worden, je zelf 500 euro zou moeten betalen? Dat zal toch niet waar zijn?

Als dat werkelijk zo is, gaat mij Lynk er volgende maand beslist uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
hjsanders1 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:34:
[...]

Met andere woorden; ruitschade valt niet onder de verzekering?!
Waaruit maak je op dat het niet onder de verzekering valt? Volgens mij wel en geldt dus de €500 administratiekosten tenzij het niet jouw schuld is. Het is natuurlijk de vraag hoe je aantoont dat het geen gevolg is van rijgedrag (steentje of dergelijke) maar bijvoorbeeld een productiefout.
Overigens vraag ik me wel af of de administratiekosten niet verlaagd zouden moeten worden conform de voorwaarden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLPS1btahc1Tohd-OTQNM2hYf1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Wl3ZMWDtYeNpxzRtSfOu9zc.jpg?f=user_large.

[ Voor 25% gewijzigd door Oizo1981 op 02-11-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVN78
  • Laatst online: 13-04 22:07
Heeft iedereen hier al een kentekenkaart gekregen en bij de trekhaak een witte nummerplaat. Er werd bij levering gezegd dat dit thuisgestuurd wordt. Ik ben inmiddels 5 weken verder en behalve verzekeringspapier niets gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JVN78 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:31:
Heeft iedereen hier al een kentekenkaart gekregen en bij de trekhaak een witte nummerplaat. Er werd bij levering gezegd dat dit thuisgestuurd wordt. Ik ben inmiddels 5 weken verder en behalve verzekeringspapier niets gezien
Kentekencard zat bij mij in de zwarte envelope in het dashboardkastje. Witte kentekenplaat onder de vloer in de kofferbak en kopie groene kaart na 1 week thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Hoe zag de envelop eruit? Ik kreeg een handgeschreven envelop met daarin de groene kaart. Het doet allemaal best amateuristisch aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVN78
  • Laatst online: 13-04 22:07
Oizo1981 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:35:
[...]

Kentekencard zat bij mij in de zwarte envelope in het dashboardkastje. Witte kentekenplaat onder de vloer in de kofferbak en kopie groene kaart na 1 week thuisgestuurd.
Heb alles al bekeken maar geen enveloppe of nummerplaat te bekennen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
JVN78 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:37:
[...]

Heb alles al bekeken maar geen enveloppe of nummerplaat te bekennen helaas.
Heb hem ook al meer dan een maand en geen kenteken kaart. 3 weken geleden een mail over gestuurd, maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBeekbergen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-12-2023
Dat klopt helaas wel , in mijn geval is zelfs niet zeker of het een steentje was of gewoon teveel spanning op de voorruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
WimBeekbergen schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:18:
Dat klopt helaas wel , in mijn geval is zelfs niet zeker of het een steentje was of gewoon teveel spanning op de voorruit
Ik vraag me wel af hoe zich dit verhoudt tot de omgedraaide bewijslast bij een gebrekkig product. https://www.advocaten.nl/...st-bij-gebrekkig-product/

Hoe lang heb je de auto?

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 02-11-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
JVN78 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:31:
In nl? plaat in de kofferbak, wat is een kentekenkaart?..ow kentekenbewijs,duh, pasje lag in handschoenenvakje.. En wat is een verzekeringspapier? Wel een witte 'groene kaart' van de verzekering per post, enkele dagen voor levering..

[ Voor 8% gewijzigd door Rmaxx op 03-11-2021 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:37:
Hoe zag de envelop eruit? Ik kreeg een handgeschreven envelop met daarin de groene kaart. Het doet allemaal best amateuristisch aan ;)
Herkenbaar... onduidelijk geschreven ook nog haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg net een melding van de cc dat de reservering ongedaan is gemaakt na 14 dagen omdat Lynk hierop geen actie ondernomen heeft. Meer mensen hier last van gehad?

De groene kaart is binnen en wacht alleen nog op afleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 23:03
Jeuj! Vandaag mijn eerste verhuur! Ik heb een lager bedrag dan normaal gevraagd en tank en batterij allebei netjes ruim boven de 60% gebracht. Leuk te zien dat je de avond tevoren een bericht krijgt met de ‘opdracht’ ten minste 50% te vullen.

Vanmorgen 0740 is de auto opgehaald. Je kunt hem daarna niet volgen in de app, dat lijkt me privacy wise ook wel beter.

Alle privé zaken uit de auto gehaald, op mijn zonnebril na, bedacht ik vandaag. Benieuwd hoe de auto terug komt. 👍🍾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MaartenBreda schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:03:
Goedenavond allemaal,

Vandaag bij Lynk alles concreet gemaakt. Krijg over twee weken de mail om te bestellen. Enorm veel zin in.

Waar ik tegenaan loop en waar gewoon geen duidelijkheid over is, is het eigen risico van €500,-. Lynk noemt het een abonnement, je bent member en daar is dit eigen risico aan gekoppeld. Hoe je het ook noemt. Je bent huurder voor minimaal een maand. Gisteren zag ik hier iemand met schade aan zijn Lynk en Co zonder dat hij er iets aan kon doen. Geen briefje, geen getuigen, kortom geen vuist bij het Waarborgfonds. Wij als rijder verdienen dus bescherming…

Een opsomming:
Voor het weekend en vandaag geprobeerd antwoord te krijgen op het stukje eigen risico van €500,-. Voorbeeld een Creditcard Gold bij ANWB dekt eigen risico bij autohuur tot 1500,-

Lynk meerdere malen heel snel aan de lijn gehad, ook via terugbelverzoek (ze zijn echt aan het werk met de klantgerichtheid👍) Zij spreken over een membership of abonnement, zij zeggen dat het maar net is hoe de creditcard maatschappij dit ziet. Zien zij het rijden van Lynk als autohuur.

ICS kan geen antwoord geven. Onbekend, even geen antwoord. Verwijst me terug naar Lynk of de verzekering.

Na een belletje met ANWB, heeft de ANWB gebeld met UniGarant dat de verzekering in Nederland voor Lynk en Co regelt. UniGarant geeft aan dat 500 eigen risico blijft, omdat je ook te maken hebt met eventueel zelf verhuren en zij dus niet kunnen controleren wie schade gemaakt heeft. Had een beetje de indruk dat ze bij UniGarant niet echt bekend waren met Lynk en Co. Dat bleek ook wel.

Dit vervolgens voorgelegd aan Lynk, die geven aan dat dit onzin is. Schade moet gemeld worden Alles wordt gefotografeerd en komt bij ons binnen. De hoofdgebruiker die van ons auto rijdt is een auto in perfecte staat. Wij kennen dus de staat van de auto.

Daarna zelf maar eens gebeld met UniGarant. De mevrouw was heel behulpzaam. Zoals ik het hele verhaal vertelde, gaf ze aan dat dit gewoon huur is. Inmiddels was het al 18.00 uur. Morgen gaat ze voor me op onderzoek uit.

Ben dus benieuwd morgen.
Blijf het vreemd vinden dat dit zo’n vaag gebied blijft. Wij blijven huurder, dus hebben met de goede CC recht op dekking eigen risico….toch?
Allianz is de verzekeraar van Lynk&co. Unigarant zal de creditcardverzekering van de ANWB uitvoeren?

Nog nieuws te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:15:
Ik krijg net een melding van de cc dat de reservering ongedaan is gemaakt na 14 dagen omdat Lynk hierop geen actie ondernomen heeft. Meer mensen hier last van gehad?

De groene kaart is binnen en wacht alleen nog op afleverdatum.
Heb ik ook meegemaakt, is niks bijzonders.
Die 500 pakken ze weer zodra je de auto in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muro01 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:22:
[...]

Heb ik ook meegemaakt, is niks bijzonders.
Die 500 pakken ze weer zodra je de auto in bezit hebt.
Ok top ben ik weer gerust gesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-06 21:06
Oizo1981 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:24:
[...]

Waaruit maak je op dat het niet onder de verzekering valt? Volgens mij wel en geldt dus de €500 administratiekosten tenzij het niet jouw schuld is. Het is natuurlijk de vraag hoe je aantoont dat het geen gevolg is van rijgedrag (steentje of dergelijke) maar bijvoorbeeld een productiefout.
Overigens vraag ik me wel af of de administratiekosten niet verlaagd zouden moeten worden conform de voorwaarden:[Afbeelding].
Weer lekker geregeld. Ik neem aan dat ze bedoelen het ER WORDT DAN X en X. Ipv he hebt 68 euro minder ER. Nee je ER is normaal rond de 68-70 voor een raam. En niet 500-68.

Pfff, wat een gedoe om dit soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
Is iemand er al achter hoe je kan zorgen dat je een radio station via DAB+ luisterd ipv FM? Ik krijg sommige stations alleen als FM te zien, en geen DAB+ mogelijkheid.

Tevens heb ik nog een ander issue, maar een radio station toevoegen aan de favorieten gaat makkelijk, even het "hartje" aanklikken. Maar hem daarna uit je favorieten verwijderen door weer op het hartje te klikken zodat deze "leeg" is, dat lukt dus niet. Iemand hier een tip voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaab79
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:24
Rmaxx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:57:
[...]

Bijgewerkt op 2 NOVEMBER 2021.
Jaartal lijkt me overigens niet zo relevant toch? Is gewoon het huidige model. Problemen in overvloed in ieder geval...
2-11-21 is het moment dat de autoweek review voor het laatst is bijgewerkt. De tijdlijn in de review staat er netjes in.. Gaat mij erom dat er al een terugroepactie is geweest. Ik overweeg zelf de Kuga nog steeds vs de Lynk&Co dus voor mij is belangrijk dat die auto wel degelijk doorgetimmerd is. Voor anderen wellicht ook.
Lynk&Co maakt nog niet altijd de indruk dat alles helemaal geregeld is (abo en software) al is de auto qua hardware natuurlijk gewoon in orde.
Er zijn heel wat merken met serieuze accu problemen die allemaal zijn of worden opgelost- Hyundai BMW Opel Ford etc etc
https://www.evfan.nl/topic/233332/

https://www.autoblog.nl/n...ra-e-teruggeroepen-920137
Ik sta gewoon op de lijst voor eind december, voor de duidelijkheid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Freezerator schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:14:
Is iemand er al achter hoe je kan zorgen dat je een radio station via DAB+ luisterd ipv FM? Ik krijg sommige stations alleen als FM te zien, en geen DAB+ mogelijkheid.

Tevens heb ik nog een ander issue, maar een radio station toevoegen aan de favorieten gaat makkelijk, even het "hartje" aanklikken. Maar hem daarna uit je favorieten verwijderen door weer op het hartje te klikken zodat deze "leeg" is, dat lukt dus niet. Iemand hier een tip voor?
In de lijst met beschikbare zenders staat zowel de DAB- als de FM-variant van een station. Dus even de goede aan je favorieten toevoegen.
Zender uit favorieten verwijderen door te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
gaab79 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:53:
[...]

2-11-21 is het moment dat de autoweek review is bijgewerkt. Gaat mij erom dat er al een terugroepactie is geweest. Ik overweeg zelf de Kuga nog steeds vs de Lynk&Co dus voor mij is belangrijk dat die auto wel degelijk doorgetimmerd is. Voor anderen wellicht ook.
Lynk&Co maakt nog niet altijd de indruk dat alles helemaal geregeld is (abo en software) al is de auto qua hardware natuurlijk gewoon in orde.
Er zijn heel wat merken met serieuze accu problemen die allemaal zijn of worden opgelost- Hyundai BMW Opel Ford etc etc
https://www.evfan.nl/topic/233332/

https://www.autoblog.nl/n...ra-e-teruggeroepen-920137
Ik sta gewoon op de lijst voor eind december, voor de duidelijkheid.. :)
Het gaat mij om het hele artikel, dus inclusief alle aanpassingen van dit jaar, je moet natuurlijk wel even scrollen, er staat veeeeel meer in dan alleen een accu wissel.. buiten dat dat 7 mnd heeft geduurd (wel logisch op die schaal) zijn er tal van andere bugs, fouten, problemen die beschreven worden. Puur om aan te geven dat ook daar het gras echt niet groener is. Ik vind zaken als vocht in de lampen e.d. echt ontwerpfouten, dat gaat een softwareupdate ook niet verhelpen. Stoelen die na 2 uur niet meer lekker zitten, achterbank die zelfs pijn gaat doen, tal van software fouten, etc etc zowel hard als software problemen dus. Door alleen commentaar op de accuwissel te geven doe je het artikel en de moeite die de reviewer er in heeft gestoken echt te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjsanders1
Rmaxx schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:11:
[...]

Het gaat mij om het hele artikel, dus inclusief alle aanpassingen van dit jaar, je moet natuurlijk wel even scrollen, er staat veeeeel meer in dan alleen een accu wissel.. buiten dat dat 7 mnd heeft geduurd (wel logisch op die schaal) zijn er tal van andere bugs, fouten, problemen die beschreven worden. Puur om aan te geven dat ook daar het gras echt niet groener is. Ik vind zaken als vocht in de lampen e.d. echt ontwerpfouten, dat gaat een softwareupdate ook niet verhelpen. Stoelen die na 2 uur niet meer lekker zitten, achterbank die zelfs pijn gaat doen, tal van software fouten, etc etc zowel hard als software problemen dus. Door alleen commentaar op de accuwissel te geven doe je het artikel en de moeite die de reviewer er in heeft gestoken echt te kort.
Ik vond het ook redelijk schokkend/bizar om te lezen.....de lijst van problemen lijkt wel "oneindig" en is goed onderbouwd. Ook Ford zelf lijkt behoorlijk wat steken te laten vallen. In dat licht bezien doet L&C het idd nog niet zo slecht. Aan de andere kant; wie stapt er nou over van een BMW5GT naar een Ford Kuga?! Das vragen om problemen >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
Weet iemand hoe ik de navigatie van het linker scherm weghaal, zodat het alleen zichtbaar is op het grote scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaab79
Rmaxx schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb het nog eens gelezen en er staan inderdaad een of twee alinea's die ik wat snel had gescand. O-)

De reviewer lijkt een wel erg vroeg productiemodel te hebben ontvangen. Ik moet zeggen dat ik dergelijke reviews niet eerder heb gezien over de Kuga.

Ik zag al een andere reactie op Tweakers die het heeft over de overstap van een dikke BMW naar de Kuga waar ik me wel in kan vinden en dan vooral qua bouwkwaliteit. Toch zijn er wel erg veel software issues met de Kuga in de review die vast niet allemaal te maken hebben met de accu terugroepactie zoals ford zelf leek te suggereren.

Tegelijk heb ik wel het idee dat de Lynk&Co software uitgebreidere mogelijkheden biedt vs de Kuga en juist daarom daar ook meer issues lijkt te hebben. Al was het maar het carsharing waar ik niet aan mee ga doen.
Ik moet zeggen dat ik het Lynk&Co forum nu een weekje of 2 in de gaten houd en ik vind het erg nuttig om te zien wat iedereen meemaakt en deelt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
meermarco schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:07:
[...]

Weer lekker geregeld. Ik neem aan dat ze bedoelen het ER WORDT DAN X en X. Ipv he hebt 68 euro minder ER. Nee je ER is normaal rond de 68-70 voor een raam. En niet 500-68.

Pfff, wat een gedoe om dit soort zaken
Als de ruit gerepareerd kan worden zijn de kosten vaak rond de €80. Bij vervanging vind ik een bedrag van €500 niet abnormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
misku schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:28:
Weet iemand hoe ik de navigatie van het linker scherm weghaal, zodat het alleen zichtbaar is op het grote scherm?
Met de rechterknoppen op het stuur in het submenu navigatie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlpzyaFrpISAKyvvQ_hZIMM11nY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdFUM1zkr2OucVhRkGSrxi62.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
Oizo1981 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:10:
[...]

Allianz is de verzekeraar van Lynk&co. Unigarant zal de creditcardverzekering van de ANWB uitvoeren?

Nog nieuws te melden?
Helaas nog niets gehoord, verwacht vandaag wel wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 19:01
Ik heb de link om te bestellen ontvangen, maar krijg nu de onderstaande melding. Je kan op de chat knop blijven drukken, maar er gebeurt natuurlijk niets. Ik heb geprobeerd te bellen, maar na 40 minuten ging de muziek uit en was ik er ook wel klaar mee.
Komt iemand deze melding bekend voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tYQMZEUgQ0lJdn8DbWNYm9akaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jmhEaKPl2xB70zNYQ5xvgFFL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 00:29
IwanvA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
Ik heb de link om te bestellen ontvangen, maar krijg nu de onderstaande melding. Je kan op de chat knop blijven drukken, maar er gebeurt natuurlijk niets. Ik heb geprobeerd te bellen, maar na 40 minuten ging de muziek uit en was ik er ook wel klaar mee.
Komt iemand deze melding bekend voor?

*knip*
Dit had ik ook tijdens het bestellen een paar maanden geleden. Ik merkte dat op verschillende momenten gedurende de dag/week er een nieuwe voorraad auto's kwam en ik een keuze kon maken.

Dus later nog eens proberen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
Bedankt, ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
vandaag ook de groene kaart ontvangen, nog geen telefoontje wanneer ik de auto af kan halen :(

Fiscale waarde 39910 (met trekhaak)

[ Voor 15% gewijzigd door cyberdj op 03-11-2021 15:57 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
cyberdj schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:
vandaag ook de groene kaart ontvangen, nog geen telefoontje wanneer ik de auto af kan halen :(

Snap die waarde niet, 910 staat er bij mij niet, maar wel trekhaak... lijkt random..hoort ook niet erbij lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBeekbergen
Vandaag bevestiging per e-mail dat de administratiekosten a € 500,- bij eerstvolgende betaling extra afgeschreven worden zonder verdere toelichting .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
WimBeekbergen schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:46:
Vandaag bevestiging per e-mail dat de administratiekosten a € 500,- bij eerstvolgende betaling extra afgeschreven worden zonder verdere toelichting .
Is dat voor die ruit schade Wim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
cyberdj schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:56:

Afspraak staat, kreeg een uurtje na plaatsen van het bovenstaande bericht een belletje ;)
19-11 mag ik hem halen (kon overigens al 16-11 terecht, maar dat kwam mij niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaab79
Als besproken in dit topic: Verschillende gold/platinum creditcard cards (bv ING) dekken het eigen risico bij autohuur. Misschien heb je er ook zo een? Dan kun je dat 'aankaarten' :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-06 18:41
Misschien behulpzaam:

De ANWB ICS Visa Gold en de ABN-AMRO ICS Visa Gold dekken dit soort kosten, volgens de voorwaarden tot 1500 euro. Of Lynk & Co het nu "administratiekosten" noemt, "eigen risico", "co-pay" of "deductible" noemt .. de wet ziet het als wat wij eigen risico noemen. Immers, het is geen lease (geen BKR registratie dus) en je bent geen eigenaar.

https://www.anwb.nl/credi...auto-huren-met-creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
TheDan54 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:03:
[...]

Misschien behulpzaam:

De ANWB ICS Visa Gold en de ABN-AMRO ICS Visa Gold dekken dit soort kosten, volgens de voorwaarden tot 1500 euro. Of Lynk & Co het nu "administratiekosten" noemt, "eigen risico", "co-pay" of "deductible" noemt .. de wet ziet het als wat wij eigen risico noemen. Immers, het is geen lease (geen BKR registratie dus) en je bent geen eigenaar.

https://www.anwb.nl/credi...auto-huren-met-creditcard
Benieuwd of iemand dit lukt. Want dan stap ik over van abn standaard naar gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
meermarco schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:37:
[...]

ANWB Silver biedt dit overigens ook tot EUR 750,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
[...]

Hier hetzelfde, als dit het eigen risico dekt, stap ik onmiddellijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Iemand al een Tesla Supercharger geprobeerd? Ga morgen eens kijken in Naarden of de 01 ook wil laden daar, maar betwijfel het omdat de 01 geen CCS aansluiting heeft...

https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
toka402 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:59:
[...]

Hier hetzelfde, als dit het eigen risico dekt, stap ik onmiddellijk over.
Ik lees net de voorwaarden.
igen risico autohuurverzekering
Het eigen risico van uw huurauto is verzekerd tot € 500 als u deze huurt met uw Gold Card. Dit geldt alleen voor schades die niet door uzelf zijn veroorzaakt. Bijvoorbeeld diefstal of stormschade.

Dus raamschade of eigen krasjes is NIET gedekt bij abn gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bongo007 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:24:
Iemand al een Tesla Supercharger geprobeerd? Ga morgen eens kijken in Naarden of de 01 ook wil laden daar, maar betwijfel het omdat de 01 geen CCS aansluiting heeft...

De Lynk en Co kan niet snelladen en heeft geen CCS Combo poort. Met een brandstofmotor onder de kap is snelladen ook een beetje zinloos, zelfs voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Deveon schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:39:
[...]

De Lynk en Co kan niet snelladen en heeft geen CCS Combo poort. Met een brandstofmotor onder de kap is snelladen ook een beetje zinloos, zelfs voor het milieu.
Precies. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
[...]

Er wordt melding gemaakt van Visa en ABN is Mastercard, wellicht maakt dat nog wel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-06 18:41
"Er wordt melding gemaakt van Visa en ABN is Mastercard, wellicht maakt dat nog wel uit?"

Het gaat enerzijds om de Visa Gold met ICS (International Card Services te Diemen) als uitgever. De aanbieder is ANWB. ABN-AMRO biedt i.s.m. ICS de variant met Mastercard aan.

Hier zijn de deeplinks, vanuit zowel ANWB, ABN-AMRO als ICS:

https://www.icscards.nl/a...pgrade-abn-amro-gold-card

https://www.abnamro.nl/nl...ards/gold-card/index.html

https://www.icscards.nl/a...cards/anwb-visa-card-gold

https://www.anwb.nl/credi...90B5VuiiCzixoCh0EQAvD_BwE

PS:

International Card Services (ICS) is marktleider in het uitgeven van creditcards. ICS is daarbij een 100%-dochter van ABN AMRO.

[ Voor 86% gewijzigd door TheDan54 op 04-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
bongo007 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:24:

Geen enkele PHEV heeft dat voor zover ik weet. Zou inderdaad ook raar zijn (en soms wellicht handig) en ik vermoed vrij kostbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 07:37

BPi

hjsanders1 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:29:
[...]

Geen enkele PHEV heeft dat voor zover ik weet. Zou inderdaad ook raar zijn (en soms wellicht handig) en ik vermoed vrij kostbaar
Tijdens een kop koffie of plasje bij een tankstation weer 70 km elektrisch rijden was misschien best interessant geweest. Zeker als het een gecombineerde rit is waar je toch ook verder rijdt en deels brandstof verbruikt.
Denk ook aan de openbare palen die niet halve dagen bezet worden gehouden door phev's... kosten is wsch de overweging om het bij kleine accu's niet aan te bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
TheDan54 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:28:
"Er wordt melding gemaakt van Visa en ABN is Mastercard, wellicht maakt dat nog wel uit?"

Het gaat enerzijds om de Visa Gold met ICS (International Card Services te Diemen) als uitgever. De aanbieder is ANWB. ABN-AMRO biedt i.s.m. ICS de variant met Mastercard aan.

Hier zijn de deeplinks, vanuit zowel ANWB, ABN-AMRO als ICS:

https://www.icscards.nl/a...pgrade-abn-amro-gold-card

https://www.abnamro.nl/nl...ards/gold-card/index.html

https://www.icscards.nl/a...cards/anwb-visa-card-gold

https://www.anwb.nl/credi...90B5VuiiCzixoCh0EQAvD_BwE

PS:

International Card Services (ICS) is marktleider in het uitgeven van creditcards. ICS is daarbij een 100%-dochter van ABN AMRO.
Dan zijn de voorwaarden van ING Platinum creditcard een stuk eenvoudiger en beter:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_xynfILWQuWym1Vr3IUDWQk8zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odwHmHVhrIDSDZ2QNJBM7TRT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
deze vond ik ook nog:
https://www.icscards.nl/a...ingen/autohuurverzekering

hieruit maak ik niet op dat een kapotte ruit of zelf veroorzaakte kras niet verzekerd is.

volledige voorwaarden:
https://www.icscards.nl/b...rzekeringsvoorwaarden.pdf

edit: artikel 6.9: hier wordt nog expliciet ruiten vermeld, hiervoor is geen dekking bij ANWB/Visa!

Heeft er trouwens al iemand toevallig contact opgenomen met Allianz over de SVI/OVI? Is al regelmatig besproken in dit topic, echter nog geen helder antwoord :S

[ Voor 40% gewijzigd door cyberdj op 04-11-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Zijn er nog meer mensen waarbij de verlichtingsrand in de dakhemel meekleurt met de binnenverlichting? Bij mij blijft dit licht wit. (Foto van Facebook).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ifjBoGDqFo4JMtgfnFN3jhLrPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LlrA2RrvL0PHn8jj4dXVNm2O.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Oizo1981 op 04-11-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBeekbergen
Ja, dit is voor de ruit schade .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
  • Laatst online: 13-03-2022
Oizo1981 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:34:
Zijn er nog meer mensen waarbij de verlichtingsrand in de dakhemel meekleurt met de binnenverlichting? Bij mij blijft dit licht wit. (Foto van Facebook).

[Afbeelding]
Ik kan deze ook niet wijzigen, ik zou 'm ook graag minder fel willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriDrory
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2021
2 dagen geleden de groene kaart ontvangen. Nog geen telefoontje of bericht gekregen voor het maken van een afspraak. Ben benieuwd wanneer dit gaat gebeuren, vind wachten zonder einddatum altijd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OriDrory schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:23:
2 dagen geleden de groene kaart ontvangen. Nog geen telefoontje of bericht gekregen voor het maken van een afspraak. Ben benieuwd wanneer dit gaat gebeuren, vind wachten zonder einddatum altijd lastig.
Ik heb hetzelfde meegemaakt deze week. Gebeld met Lynk en ze weten alleen nog geen afleverdatum. Verwachting is dat ze eind deze week of begin volgende week bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
Oizo1981 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:42:
[...]

Dan zijn de voorwaarden van ING Platinum creditcard een stuk eenvoudiger en beter:[Afbeelding]
Ik belde de ICS-hulplijn van ABN Amro. Hij begreep het maandelijkse abonnementsmodel van Lynk & Co/volvo niet echt. maar toen ik het voorbeeld gaf van autodeelbedrijven zoals snappcar enz., zei hij dat dat niet gedekt is. Ik denk dat ICS/ABN/ANWB ook niet echt zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriDrory
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 1027889 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt deze week. Gebeld met Lynk en ze weten alleen nog geen afleverdatum. Verwachting is dat ze eind deze week of begin volgende week bellen.
Ok, dat zou fijn zijn. Hoop dan vanmiddag of morgen gebeld te worden. Vorige week ook al gebeld (voor het krijgen van de witte groene kaart) met de info; "We weten niks, stop met bellen, kan je niet helpen" maar dan iets vriendelijker verwoord. Doet toch een beetje af aan de experience zo.

Gelukkig is de auto goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Interview met CEO Alain Visser: “We are measuring waiting times for people calling and see these are unacceptable at his moment”

https://newmobility.news/...9TpGDhKtXYoeLivbrEEiKqAvY

Maar goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt. Kennelijk zijn er in oktober 50 nieuwe mensen aan de slag gegaan in het callcenter in Maastricht. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Oizo1981 op 04-11-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
Oizo1981 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:03:
Interview met CEO Alain Visser: “We are measuring waiting times for people calling and see these are unacceptable at his moment”

Maar goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt. Kennelijk zijn er in oktober 50 nieuwe mensen aan de slag gegaan in het callcenter in Maastricht. _/-\o_
Mooi stuk. Interessant ook om te lezen dat L&C op een gegeven moment dus 'uitgereden' auto's op de 2e handsmarkt gaat aanbieden, en de mogelijkheid aan M2M members gaat bieden om een nieuwe te krijgen of de bestaande over te nemen.

Edit: als de link niet werkt, hier heb je een tekst only cache van Google.

[ Voor 15% gewijzigd door vistu op 04-11-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Kak man. Ga je hier nog verdere actie op ondernemen? Niet dat ik zou weten welke…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zou morgenmiddag de auto ophalen in Diemen. Nu werd ik net gebeld dat dit niet door gaat omdat ze niet weten waar de auto is. Ze gaan bellen voor een nieuw afspraak zodra de auto gevonden is, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IwanvA
El Major schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:32:
Ik zou morgenmiddag de auto ophalen in Diemen. Nu werd ik net gebeld dat dit niet door gaat omdat ze niet weten waar de auto is. Ze gaan bellen voor een nieuw afspraak zodra de auto gevonden is, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren!
Volgens mij gaan ze als warme broodjes, krijg zojuist deze melding als ik wil bestellen.
Hopelijk voor jou hebben ze die van jou niet aan een ander geleverd :P (gekheid)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKTMHrwTgsIkb5fBBmnafQW8Qvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gRx3uY1Ox9IekBdtZ6dR2jyz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaab79
toka402 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:42:
[...]

Ik belde de ICS-hulplijn van ABN Amro. Hij begreep het maandelijkse abonnementsmodel van Lynk & Co/volvo niet echt. maar toen ik het voorbeeld gaf van autodeelbedrijven zoals snappcar enz., zei hij dat dat niet gedekt is. Ik denk dat ICS/ABN/ANWB ook niet echt zeker is.
Ik heb 18 maanden Snappcar privé lease gedaan en de auto verplicht verhuurd destijds, met het nodige aan bijbehorend gedoe/schades/etc. De verzekering maakt wel echt strikt onderscheid tussen de claims van de 'eigenaar'/vaste berijder en anderzijds de huurder. Als ik je reactie lees denk ik niet dat de beste man aan de telefoon uitsluitsel heeft kunnen geven.

[ Voor 1% gewijzigd door gaab79 op 04-11-2021 17:02 . Reden: Je bent natuurlijk geen eigenaar bij de Lynk&Co ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
IwanvA schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:06:
Snap ik, gelukkig kun je zelf je tarieven bepalen. Was voornamelijk benieuwd of de verrekening al werkt. Dat werkt dus, top!
Wat een gedoe allemaal.
Gisteren maar weer eens gaan bellen met UniGarant. Helaas geen naam van de mevrouw genoteerd die het een en ander voor me zou uitzoeken. Wellicht is ze nog bezig, maar omdat ik niets aan verzekering had lopen kon niemand iets terugvinden in het systeem.

Vervolgens ben in maar eens naar Allianz geen bellen. Je komt dan uit bij Allianz Direct, daar verwijzen ze naar Allianz Nederland. Via het keuzemenu kom je geen meter verder. Allianz Direct weer gebeld en geven aan je steeds voor ‘2’ moet kiezen. Dus ik terugbellen. Kom ik bij de afdeling ‘Wonen’. Zij geven aan dat ik verkeerd ben (duh), maar dat ze me niet kunnen doorverbinden. Kortom dood spoor. Ouderwets kastje naar de muur gevoel. Daarna maar Lynk en Co proberen te bellen en was van plan een antwoord te eisen mbt het eigen risico en het gedekt zijn met een creditcard met dekking eigen risico bij autohuur. Na 30 minuten in de wachtrij (waarvan ze bij Lynk weten dat het vervelend is en dat ik het vol moet houden) heb ik opgehangen en ben gaan hardlopen. Hopelijk belt mevrouw UniGarant toch nog terug. In ieder geval heb ik vandaag toch maar een creditcard bij de ANWB Visa silver (eigen risico bij autohuur gedekt tot €750,-) aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
MaartenBreda schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:03:
Goedenavond allemaal,

Vandaag bij Lynk alles concreet gemaakt. Krijg over twee weken de mail om te bestellen. Enorm veel zin in.

Waar ik tegenaan loop en waar gewoon geen duidelijkheid over is, is het eigen risico van €500,-. Lynk noemt het een abonnement, je bent member en daar is dit eigen risico aan gekoppeld. Hoe je het ook noemt. Je bent huurder voor minimaal een maand. Gisteren zag ik hier iemand met schade aan zijn Lynk en Co zonder dat hij er iets aan kon doen. Geen briefje, geen getuigen, kortom geen vuist bij het Waarborgfonds. Wij als rijder verdienen dus bescherming…

Een opsomming:
Voor het weekend en vandaag geprobeerd antwoord te krijgen op het stukje eigen risico van €500,-. Voorbeeld een Creditcard Gold bij ANWB dekt eigen risico bij autohuur tot 1500,-

Lynk meerdere malen heel snel aan de lijn gehad, ook via terugbelverzoek (ze zijn echt aan het werk met de klantgerichtheid👍) Zij spreken over een membership of abonnement, zij zeggen dat het maar net is hoe de creditcard maatschappij dit ziet. Zien zij het rijden van Lynk als autohuur.

ICS kan geen antwoord geven. Onbekend, even geen antwoord. Verwijst me terug naar Lynk of de verzekering.

Na een belletje met ANWB, heeft de ANWB gebeld met UniGarant dat de verzekering in Nederland voor Lynk en Co regelt. UniGarant geeft aan dat 500 eigen risico blijft, omdat je ook te maken hebt met eventueel zelf verhuren en zij dus niet kunnen controleren wie schade gemaakt heeft. Had een beetje de indruk dat ze bij UniGarant niet echt bekend waren met Lynk en Co. Dat bleek ook wel.

Dit vervolgens voorgelegd aan Lynk, die geven aan dat dit onzin is. Schade moet gemeld worden Alles wordt gefotografeerd en komt bij ons binnen. De hoofdgebruiker die van ons auto rijdt is een auto in perfecte staat. Wij kennen dus de staat van de auto.

Daarna zelf maar eens gebeld met UniGarant. De mevrouw was heel behulpzaam. Zoals ik het hele verhaal vertelde, gaf ze aan dat dit gewoon huur is. Inmiddels was het al 18.00 uur. Morgen gaat ze voor me op onderzoek uit.

Ben dus benieuwd morgen.
Blijf het vreemd vinden dat dit zo’n vaag gebied blijft. Wij blijven huurder, dus hebben met de goede CC recht op dekking eigen risico….toch?
Update 4-11
Wat een gedoe allemaal.
Gisteren maar weer eens gaan bellen met UniGarant. Helaas geen naam van de mevrouw genoteerd die het een en ander voor me zou uitzoeken. Wellicht is ze nog bezig, maar omdat ik niets aan verzekering had lopen kon niemand iets terugvinden in het systeem.

Vervolgens ben in maar eens naar Allianz geen bellen. Je komt dan uit bij Allianz Direct, daar verwijzen ze naar Allianz Nederland. Via het keuzemenu kom je geen meter verder. Allianz Direct weer gebeld en geven aan je steeds voor ‘2’ moet kiezen. Dus ik terugbellen. Kom ik bij de afdeling ‘Wonen’. Zij geven aan dat ik verkeerd ben (duh), maar dat ze me niet kunnen doorverbinden. Kortom dood spoor. Ouderwets kastje naar de muur gevoel. Daarna maar Lynk en Co proberen te bellen en was van plan een antwoord te eisen mbt het eigen risico en het gedekt zijn met een creditcard met dekking eigen risico bij autohuur. Na 30 minuten in de wachtrij (waarvan ze bij Lynk weten dat het vervelend is en dat ik het vol moet houden) heb ik opgehangen en ben gaan hardlopen. Hopelijk belt mevrouw UniGarant toch nog terug. In ieder geval heb ik vandaag toch maar een creditcard bij de ANWB Visa silver (eigen risico bij autohuur gedekt tot €750,- aangevraagd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:03:

Kan nou niemand die man rechtstreeks vragen stellen over de verzekering en bugs die in de software zit?

Zoals iemand die hem interviewt?
Aangezien de beste man graag in beeld komt en zijn prachtige concept verkoopt.

Durft er nou geen één autojournalist de echte problemen te aankaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 22:56
Gister is er een update van de app gekomen (versie 1.3) waarbij het verwarmen van de auto nu wél via de app op te starten is als de kabel aangesloten is en de accu al vol zit.
In de vorige versie werkte dit niet en moest je de lichten laten knipperen of fysiek naar de auto lopen. Met de lichten knipperen werkte bij mij ook al niet.

Vanochtend getest en met de nieuwe app werkt het nu wel goed.

Dat schept in ieder geval het vertrouwen dat er:
1. gewerkt wordt aan verbeteringen in de app.
2. het geen software issue van de auto is, maar een connectiviteitsprobleem tussen app en auto

Ben benieuwd wat volgt qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
nrdnmg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:
Gister is er een update van de app gekomen (versie 1.3) waarbij het verwarmen van de auto nu wél via de app op te starten is als de kabel aangesloten is en de accu al vol zit.
In de vorige versie werkte dit niet en moest je de lichten laten knipperen of fysiek naar de auto lopen. Met de lichten knipperen werkte bij mij ook al niet.

2. het geen software issue van de auto is, maar een connectiviteitsprobleem tussen app en auto

Waar zie je de versie van de app (1.3)? Overigens werkt bij mij vrijwel alles naar volle tevredenheid! Ook weleens prettig om te melden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
PkZZP schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:11:
[...]

Waar zie je de versie van de app (1.3)? Overigens werkt bij mij vrijwel alles naar volle tevredenheid! Ook weleens prettig om te melden :-)
https://apps.apple.com/nl/app/lynk-co/id1541599159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike7212045
  • Laatst online: 12-03-2022
Freezerator schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:14:

Als je ingelogd bent onder je eigen profiel in de auto moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Ok, dus gewoon opnieuw installeren. Zocht al naar de indicatie in de app op mijn telefoon zelf, maar daar kun het het niet zien.
(altijd huiverig als alles goed werkt, en zeker in dit geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
nrdnmg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:

Yep, de verwarming werkt nu wel met volle accu.
Dus vanaf nu s'morgens in een warme auto instappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi0clvP-5b3n_ZKPPFAcgZbt5WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzruTAH4DVe2HaUGQvA42UQo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCFFgM97XnBOWpHIXp3dwoXmqxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCAlMXGw9h0GEDCXPiPVS5Y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9Vonq60Xt0foutXZ1UifGF3rKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3FX6mvvHfNijhOdzQ6UtUnw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB-N90Ils2nkmRugKWt9b4vh3iY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSx3I3ypeaKZr6cCZG97M68q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN5bCymRF15jrUKgdAExJ1bVkso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Xf7Jq8p3hHsPwS4TGzRVpQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
En nu maar hopen dat de auto niet afbrand 😁😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
PkZZP schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:28:
[...]

Ok, dus gewoon opnieuw installeren. Zocht al naar de indicatie in de app op mijn telefoon zelf, maar daar kun het het niet zien.
(altijd huiverig als alles goed werkt, en zeker in dit geval)
Jawel, je kunt het zien onder instellingen in "mijn pagina's" in de app (idd nu versie 1.3.0). Leuk is dat ze dit keer netjes opschrijven wat de verbetering is; opwarmen zonder dat de auto aan het laden is. Er staat zelfs bij dat dit (nog) niet via de shortcut werkt maar wel via "mijn auto" in de app. Ben benieuwd of ze andere zaken inmiddels ook hebben opgelost (notificaties van aanvragen, laadstatus, rittenlogboek, betalingsissues, middenscherm dat pas (alle) meldingen laat zien als je het ververst etc etc). Daarnaast ontbreken er nogal wat zaken als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de Volvo app; notificaties over autostatus (bijvoorbeeld "niet gesloten"), programmering voorverwarming, AW app.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Muro01 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:11:
[...]

Yep, de verwarming werkt nu wel met volle accu.
Dus vanaf nu s'morgens in een warme auto instappen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das mooi voor Android/Google maar bij iOS moet de auto nog steeds ingeplugd zijn (hoeft alleen niet actief te laden). Opwarmen zonder aan een lader te liggen kan dus nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Bij (iOS) werkt het nog steeds niet. Nu aan de oplader, versie 1.3 geïnstalleerd, no go.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, no go. Nu in de wacht bij Lynk & Co om dit te melden….

Foutmelding die ik krijg “Klimaatregeling werkt niet | Couldn’t start climate control”

[ Voor 20% gewijzigd door Peter Vinke op 05-11-2021 11:28 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Peter Vinke schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:27:
Bij (iOS) werkt het nog steeds niet. Nu aan de oplader, versie 1.3 geïnstalleerd, no go.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, no go. Nu in de wacht bij Lynk & Co om dit te melden….

Foutmelding die ik krijg “Klimaatregeling werkt niet | Couldn’t start climate control”
Ook niet via "mijn auto"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Laatst online: 05-10-2024
Nee helaas… op beide manieren niet…
Auto op afstand open doen en vergrendelen werkt wel, dus er is communicatie.

Na 10 minuten nogmaals geprobeerd, en werkt nu ineens 😀👍

[ Voor 26% gewijzigd door Peter Vinke op 05-11-2021 11:45 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
hjsanders1 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:24:
[...]

Das mooi voor Android/Google maar bij iOS moet de auto nog steeds ingeplugd zijn (hoeft alleen niet actief te laden). Opwarmen zonder aan een lader te liggen kan dus nog steeds niet....
De auto staat wel degelijk aan de laadpaal ingeplugd.
Ik heb nog niet zonder geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Muro01 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:38:
[...]

Kan nou niemand die man rechtstreeks vragen stellen over de verzekering en bugs die in de software zit?

Zoals iemand die hem interviewt?
Aangezien de beste man graag in beeld komt en zijn prachtige concept verkoopt.

Durft er nou geen één autojournalist de echte problemen te aankaarten?
Welke SW bugs ervaart u? En wat is er mis met de verzekering? (De verzekering is trouwens landspecifiek en daar kan Alain weinig over zeggen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Overigens heb ik nu de auto een tijdje en hierbij de zaken die beter kunnen:
  • ruitschade toevoegen aan de verzekering zoals dat bij een particuliere (all risk) verzekering ook van toepassing is.
  • Zwarte hemelbekleding (dat zou de auto zoveel meer chiquer maken) <3
  • De mogelijkheid om huurdersgroepen aan te maken (Zoals buurtbewoners, vrienden, familie, etc), ik wil de auto best gaan sharen maar niet aan Jan en alleman en ik wil ook niet bezig zijn om iedereen die een aanvraag doet af te wijzen.
  • Mogelijkheid voor de huur van winterbanden voor een korte periode (bv 10 dagen)
  • Geen blauwe maar (matt) zwarte accenten bij de zwarte uitvoering icm zwart grijze bekleding <3

[ Voor 3% gewijzigd door Chrissie4 op 05-11-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Muro01 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:12:
En nu maar hopen dat de auto niet afbrand 😁😜
Is dit info uit een IOS app of een Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
PkZZP schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:05:
[...]

Is dit info uit een IOS app of een Android?
Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Chrissie4 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:17:
[...]
- Zwarte hemelbekleding (dat zou de auto zoveel meer chiquer maken)
- Mogelijkheid voor de huur van winterbanden voor een korte periode (bv 10 dagen)
- Geen blauwe maar (matt) zwarte accenten bij de zwarte uitvoering icm zwart grijze bekleding
Alles kan ... melkkan, waterkan, koffiekan. Uiteraard zit aan alles niet alleen een productie issue maar ook een prijskaartje. Ga je dan makkelijk ook even meer betalen?
Er is geen enkele auto op de markt te vinden die voor deze prijs zo compleet is. en echt, een zwarte hemel :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chrissie4 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:35:
  • De mogelijkheid om huurdersgroepen aan te maken (Zoals buurtbewoners, vrienden, familie, etc), ik wil de auto best gaan sharen maar niet aan Jan en alleman en ik wil ook niet bezig zijn om iedereen die een aanvraag doet af te wijzen.
Een “approved” huurder status zou hierbij al enorm helpen waarbij je eventueel aan selectie huurders automatisch kan laten goedkeuren, mits je ook je eigen gebruik kan reserveren voordat de buurman er vandoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
Ruytertje schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:22:
[...]

Alles kan ... melkkan, waterkan, koffiekan. Uiteraard zit aan alles niet alleen een productie issue maar ook een prijskaartje. Ga je dan makkelijk ook even meer betalen?
Er is geen enkele auto op de markt te vinden die voor deze prijs zo compleet is. en echt, een zwarte hemel :-(
Zo Ruytertje, met het verkeerde been van je paard gestapt?
Ja, zwarte hemelbekleding O-)
En ik ga u niet aan uw neus hangen wat ik wil en ga betalen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
  • Mogelijkheid voor de huur van winterbanden voor een korte periode (bv 10 dagen)
  • Geen blauwe maar (matt) zwarte accenten bij de zwarte uitvoering icm zwart grijze bekleding <3
Je kan winterbanden prima voor een kortere periode huren denk ik. Kost alleen wel hetzelfde bedrag. De kosten voor Lynk & Co zijn immers hetzelfde, want iedereen wil die banden in dezelfde wintersportweek. Dus de kosten voor aanschaf, opslag en verwisselen blijven hetzelfde...
Voor andere kleuren etc. Deze auto kan een stuk goedkoper gemaakt worden doordat er geen opties zijn, en Lynk & Co wil als nieuw merk opvallen. Ik kan me goed voorstellen dat dat met een all-black auto een stuk minder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Ik verwacht dat zoiets wel mogelijk wordt want de optie bestaat al in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VYuJd75kMapm2pULPJZAQMYHIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gYqFL2dEhCsq3Vt3kOtVafSn.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 05-11-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:59:
[...]

Ik verwacht dat zoiets wel mogelijk wordt want de optie bestaat al in de app.

[Afbeelding]
Klinkt goed. Had dit idee ook al via colab aangegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • ruitschade toevoegen aan de verzekering zoals dat bij een particuliere (all risk) verzekering ook van toepassing is.
  • Zwarte hemelbekleding (dat zou de auto zoveel meer chiquer maken) <3
Lijken mij ook allemaal (zeer) wenselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissie4
m_a_rnix schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan winterbanden prima voor een kortere periode huren denk ik. Kost alleen wel hetzelfde bedrag. De kosten voor Lynk & Co zijn immers hetzelfde, want iedereen wil die banden in dezelfde wintersportweek. Dus de kosten voor aanschaf, opslag en verwisselen blijven hetzelfde...
Voor andere kleuren etc. Deze auto kan een stuk goedkoper gemaakt worden doordat er geen opties zijn, en Lynk & Co wil als nieuw merk opvallen. Ik kan me goed voorstellen dat dat met een all-black auto een stuk minder gaat.
Profile biedt deze service aan voor 150 euro. Ik weet alleen niet of je dan nog gebruik kan maken van de Lynk & Co pechhulp als je een lekke band hebt. Ik heb deze oplossing jaren gebruikt op mijn lease Volvo, maar nooit een lekke band gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Chrissie4 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:48:
[...]

Profile biedt deze service aan voor 150 euro. Ik weet alleen niet of je dan nog gebruik kan maken van de Lynk & Co pechhulp als je een lekke band hebt. Ik heb deze oplossing jaren gebruikt op mijn lease Volvo, maar nooit een lekke band gehad.
Is officieel niet toegestaan bij M2M maar als je maar een of twee weken per jaar gaat zou ik het er misschien ook op gokken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnZJfP7a2vZxJyiZA6AbwW2Jeic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QomikBhLFYw4gdwCRUXaifn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
Chrissie4 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:48:
[...]

Weet je zeker of dit ook voor 20" banden is? (zonder de discussie of het wel of niet mag qua voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is er iemand die al winterbanden heeft?

Als de Lynk die over 7 dagen voor de deur staat blijft en de V70 weggaat, heb ik eerste week van januari winterbanden nodig ivm tripje naar Duitsland.
Om de oude auto daar nog 2 maanden langer voor te houden vind ik ook wat duur 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 00:07
Beste Tweakers,

Samen met een bak koffiee heb ik wat tijd genomen om door dit topic heen te gaan.
Eerst was ik van plan te huren, toen te kopen en nu zit ik weer bij het huren of kopen?? Er zijn wat vragen waar ik niet snel of geen duidelijk antwoord op kan vinden

Huren
Na aantal jaren verlies ik de opgebouwde schadevrije jaren, ik heb contact opgenomen met Lynk & Co en die geven aan dat zij een "declaration of car usage" geven, dat je gewoon gebruikt heb gemaakt van een auto. Maar in hoeverre is dit bruikbaar in de praktijk?

Maand prijs is nu 500 euro, maar wat als Lynk & Co opeens de prijs verhoogd naar 600 euro ofzo? Kunnen zij dit gewoon doen?

Kopen
Hoe zit het met onderhoud van de auto, volgens de Lynk & Co medewerker ga je gewoon naar een select Volvo dealer. Iemand hier al ervaring mee? De mederwerk gaf ook aan dat als je de auto koopt, je niet dezelfde perks krijgt bij het huren zoals check up etc. Dit moet allemaal zelf geregeld worden

Ik was van plan een Kia Niro PHEV te kopen executive line occasion for 37k. Toen bedacht ik mij, als ik 3k bij doe heb ik een Lynk & Co.
Maar als ik 40k ga delen door 500 euro kom ik neer op bijna 6.7 jaar, en dit is ook nog inclusief verzekering en wegenbelasting. Bovendien mag ik hem ook nog doorverhuren. Dus opeens was de Lynk & Co weer interessant voor mij.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie als ik het zou kopen vs huren? Enige reden dat ik hem zou kopen is dat ik hem na 7 jaar weer kon verkopen en ik wat geld zou krijgen. Maar dat bedrag moet weer overwegen worden met de wegenbelasting en verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mijn overwegingen waren:
- Ik weet totaal niet wat een auto waard is over 3, laat staan 7 jaar
- Auto's zijn enorm in ontwikkeling, ik heb geen inzicht wat over 2/5 jaar aangeboden wordt en tegen welke prijs
- Het aanbod in jonge occasions is er niet als je een (PH)EV wil met fatsoenlijke range
- We hebben snel een grotere auto nodig ivm gezinsuitbreiding

Dan is er geen betere deal dan de Lynk & Co voor €500 met bijna volledige flexibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
sakurakilla schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:30:
Beste Tweakers,

Samen met een bak koffiee heb ik wat tijd genomen om door dit topic heen te gaan.
Eerst was ik van plan te huren, toen te kopen en nu zit ik weer bij het huren of kopen?? Er zijn wat vragen waar ik niet snel of geen duidelijk antwoord op kan vinden

Huren
Na aantal jaren verlies ik de opgebouwde schadevrije jaren, ik heb contact opgenomen met Lynk & Co en die geven aan dat zij een "declaration of car usage" geven, dat je gewoon gebruikt heb gemaakt van een auto. Maar in hoeverre is dit bruikbaar in de praktijk?

Maand prijs is nu 500 euro, maar wat als Lynk & Co opeens de prijs verhoogd naar 600 euro ofzo? Kunnen zij dit gewoon doen?

Kopen
Hoe zit het met onderhoud van de auto, volgens de Lynk & Co medewerker ga je gewoon naar een select Volvo dealer. Iemand hier al ervaring mee? De mederwerk gaf ook aan dat als je de auto koopt, je niet dezelfde perks krijgt bij het huren zoals check up etc. Dit moet allemaal zelf geregeld worden

Ik was van plan een Kia Niro PHEV te kopen executive line occasion for 37k. Toen bedacht ik mij, als ik 3k bij doe heb ik een Lynk & Co.
Maar als ik 40k ga delen door 500 euro kom ik neer op bijna 6.7 jaar, en dit is ook nog inclusief verzekering en wegenbelasting. Bovendien mag ik hem ook nog doorverhuren. Dus opeens was de Lynk & Co weer interessant voor mij.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie als ik het zou kopen vs huren? Enige reden dat ik hem zou kopen is dat ik hem na 7 jaar weer kon verkopen en ik wat geld zou krijgen. Maar dat bedrag moet weer overwegen worden met de wegenbelasting en verzekering.
Reken maar op dik 9 jaar met wb en verz. er vanaf. En dan reken je nog met 0 onderhoudskosten.. van een hybrid.. na 7 jaar ?? ik zou het niet aandurven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 00:07
Rmaxx schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:40:
[...]

Reken maar op dik 9 jaar met wb en verz. er vanaf. En dan reken je nog met 0 onderhoudskosten.. van een hybrid.. na 7 jaar ?? ik zou het niet aandurven...
Bedoel je dat je het niet zou aandurven te kopen, omdat het onzeker is na 7 jaar. Vooral met onderhoudskosten?
Pagina: 1 ... 34 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.