Auto besteld, toch voor zwart gegaan. Verwachte tijd 3 - 5 weken. Ben benieuwd! Zo te zien betaal je de maand vooruit met de creditcard. Het thuis afleveren kost 50 euro.
Het kan zo maar zijn dat ze je maandag al bellen... 🤞Technomancer schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:31:
Auto besteld, toch voor zwart gegaan. Verwachte tijd 3 - 5 weken. Ben benieuwd! Zo te zien betaal je de maand vooruit met de creditcard. Het thuis afleveren kost 50 euro.
Ik had hem in september besteld voor december en nog niets gehoord. Moet ik er achteraan? Nog steeds niet zeker of ik hem nodig heb. Zit te twijfelen tussen een nieuwe Kuga (ziet er niet uit van binnen), Edge of iets anders. Ik moet er alleen wel 4000 km mee kunnen rijden in januari, en als ik de klachten hier lees voel ik er niets voor om ergens in oosterijk met pech te staan en niemand die opneemt.
Zijn er überhaupt nog voorwaarden als je de auto voor zakelijk verkeer gebruikt en ook veel in het buitenland rijd? Ik krijg een riante vergoeding van mijn nieuwe werkgever, dus besloten zelf een auto te kopen/leasen ipv lease via werkgever. Alleen zal het lastig worden om voor 1 januari een nieuwe auto te kopen of private leasen.
Ik kan op moment niet meer inloggen op hun site.
Zijn er überhaupt nog voorwaarden als je de auto voor zakelijk verkeer gebruikt en ook veel in het buitenland rijd? Ik krijg een riante vergoeding van mijn nieuwe werkgever, dus besloten zelf een auto te kopen/leasen ipv lease via werkgever. Alleen zal het lastig worden om voor 1 januari een nieuwe auto te kopen of private leasen.
[ Voor 3% gewijzigd door EiT op 29-10-2021 11:48 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Hier blijven ze mee testen. Ik heb 2 weken geleden 100 euro betaald. Maar las ook al ergens 1 euro.Technomancer in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"Het thuis afleveren kost 50 euro.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Vraag aan de mensen die verhuren:
Vinden jullie het niet vervelend dat je nergens kunt zien hoeveel kilometers je zelf hebt gereden en dus binnen de 1.250 km bundel vallen?
In de auto en de app kun je alleen het totaal aantal gereden km zien.
Ik heb hierover gebeld en L&C geeft aan dat zij wel exact kunnen zien hoeveel kilometers gereden zijn door lener, t.b.v. service en door de vaste gebruiker maar dat ze dat niet openstellen voor de gebruiker. Volgens hun moest je daar maar op vertrouwen.
In de voorwaarden staat daarover:
“Je kunt jouw gereden kilometers in jouw M2M Auto volgen in de Lynk & Co App. Om ervoor te zorgen dat jij de meest actuele informatie hebt over jouw gereden kilometers, zullen wij jouw kilometerstand aflezen via een draadloze download, waardoor jij overzicht houdt over jouw kosten en gereden kilometers.”
Vinden jullie het niet vervelend dat je nergens kunt zien hoeveel kilometers je zelf hebt gereden en dus binnen de 1.250 km bundel vallen?
Ik heb hierover gebeld en L&C geeft aan dat zij wel exact kunnen zien hoeveel kilometers gereden zijn door lener, t.b.v. service en door de vaste gebruiker maar dat ze dat niet openstellen voor de gebruiker. Volgens hun moest je daar maar op vertrouwen.
“Je kunt jouw gereden kilometers in jouw M2M Auto volgen in de Lynk & Co App. Om ervoor te zorgen dat jij de meest actuele informatie hebt over jouw gereden kilometers, zullen wij jouw kilometerstand aflezen via een draadloze download, waardoor jij overzicht houdt over jouw kosten en gereden kilometers.”
Volgens het leveringsbeleid is het nog steeds €100 in NL en €150 in BE.getty schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Hier blijven ze mee testen. Ik heb 2 weken geleden 100 euro betaald. Maar las ook al ergens 1 euro.
[ Voor 26% gewijzigd door Oizo1981 op 29-10-2021 12:00 ]
Uitstappen, afsluiten en bij voorkeur 10 min wachten alvorens weer te starten.Muro01 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:03:
[Afbeelding]
Weet er iemand hoe je de systeem kan resetten ofzo? Hij blijft hangen in de opstart scherm.
Ik heb geen muziek niets nada...
Heb ik net gedaan, ik ga straks weer even starten kijken wat er gebeurt.Oizo1981 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:06:
[...]
Uitstappen, afsluiten en bij voorkeur 10 min wachten alvorens weer te starten.
Achteruitrijcamera werkte wel gewoon net als de knoppen van de airconditioning.
Ik geef straks wel een update.
Zeker vervelend! L&C vertrouwen zou ik niet doenOizo1981 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:59:
Vraag aan de mensen die verhuren:
[...]
Volgens het leveringsbeleid is het nog steeds €100 in NL en €150 in BE.
Ik maak voor en na verhuur een foto van de actuele KM stand. Mochten L&C en ik op en bepaald moment verschillen van mening, dan hebben we de foto's nog.
Ik twijfel ook sterk tussen de Kuga PHEV (interieur is inderdaad veel minder) en deze. De Kuga zou ik gelijk 60 maanden moeten rijden. Ik vink daarbij niet alles aan op de optielijst en ik heb het idee dat de technologische vooruitgang de komende tijd zo hard gaat dat 60 maanden nogal lang is. Zo is de PHEV actieradius van de nieuwe Mitsubishi Outlander en een flink aantal volvo's al fors meer dan de 56 km van de Kuga. Ik heb de Lynk bekeken in A'dam en moet zeggen dat deze echt mooi is van binnen en qua rijden zou het Volvo platform ook prima moeten zijn. Rest alleen nog dat ik niet een van de vele bugs wil krijgen met onze kleine kinderen in de auto..EiT schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:47:
Ik had hem in september besteld voor december en nog niets gehoord. Moet ik er achteraan? Nog steeds niet zeker of ik hem nodig heb. Zit te twijfelen tussen een nieuwe Kuga (ziet er niet uit van binnen), Edge of iets anders. Ik moet er alleen wel 4000 km mee kunnen rijden in januari, en als ik de klachten hier lees voel ik er niets voor om ergens in oosterijk met pech te staan en niemand die opneemt.
Mijn private lease verloopt 22 december. Ik heb in september gebeld met L&C en zij gaven aan dat er in november contact wordt opgenomen om het bestelproces te doorlopen. Gezien de levertijd van 3-5 weken zou dat dan wel goed moeten komen denk ik...
[ Voor 0% gewijzigd door gaab79 op 29-10-2021 13:18 . Reden: typo ]
De klachten vallen volgens mij echt wel mee geen grote dingen wat kleine software dingen voor mij dan kenteken met N volgens mij komen de meeste problemen. Voor met eerdere auto's. Ik heb hem vanaf 22 sept en bevalt echt top. En die paar software dingen worden echt wel opgelost. Ik zou zeggen doen en is niet te vergelijken met de kugaEiT schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:47:
Dan is de 01 veel meer auto.
En met de Kuga PHEV kun je voorlopig kennelijk niet elektrisch rijden/stekkeren.Fibrenl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:34:
[...]
De klachten vallen volgens mij echt wel mee geen grote dingen wat kleine software dingen voor mij dan kenteken met N volgens mij komen de meeste problemen. Voor met eerdere auto's. Ik heb hem vanaf 22 sept en bevalt echt top. En die paar software dingen worden echt wel opgelost. Ik zou zeggen doen en is niet te vergelijken met de kuga![]()
![]()
Dan is de 01 veel meer auto.
https://www.ad.nl/auto/br...el-op-te-lossen~ac260aa3/
Dat is wel een oud nieuws item. Ondertussen is er een terugroepactie uitgevoerd. Overigens zijn er meerdere merken met terugroepacties rond het accusysteem: BMW, Ford, Hyundai, Opel, etc.. Even gegoogled:Oizo1981 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:53:
[...]
En met de Kuga PHEV kun je voorlopig kennelijk niet elektrisch rijden/stekkeren.
https://www.ad.nl/auto/br...el-op-te-lossen~ac260aa3/
https://www.nu.nl/auto/60...g-inhybrides-op-touw.html
https://www.automobielman...roepactie-gm/?gdpr=accept
[ Voor 0% gewijzigd door gaab79 op 29-10-2021 14:05 . Reden: Hyundai toegevoegd ]
Aha artikel was van 14-10-2020gaab79 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
Dat is wel een oud nieuws item. Ondertussen is er een terugroepactie uitgevoerd. Overigens zijn er meerdere merken met terugroepacties rond het accusysteem: BMW, Ford, Hyundai, Opel, etc.. Even gegoogled:
https://www.nu.nl/auto/60...g-inhybrides-op-touw.html
https://www.automobielman...roepactie-gm/?gdpr=accept

Net even gekeken in België is het nog steeds 1 euro om
De wagen thuis af te leveren. Het is nogal een verschil
De wagen thuis af te leveren. Het is nogal een verschil
getty schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Hier blijven ze mee testen. Ik heb 2 weken geleden 100 euro betaald. Maar las ook al ergens 1 euro.
Tja, deze auto heeft ook een enorme aantrekkingskrachtwildcheese schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:56:
Net artikeltje in de AD, het zal je 01 maar zijn - 2de schade al:
https://www.ad.nl/auto/vr...aand-met-schade~a8728a80/
AD weet blijkbaar niet dat het niet de eigenaar is maar de huurder

Zojuist de bestelmail ontvangen en het bestelproces doorlopen (m2m). Verrassende tekst aan het einde van de bestelling: Verzekering afsluiten
:strip_exif()/f/image/Kb4bKbsARp1ZDHMcLsCrzDis.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is dit alleen tekst, zonder link. Iemand een idee om wat voor verzekeringen het hier gaat die je zelf nog zou moeten/kunnen afsluiten? De auto is all risk verzekerd, inzittendenverzekering is in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen en niet apart te sluiten.
Op de rest van de site kan ik er ook niets over vinden.
En als echte Nederlander wil ik me natuurlijk overal - liefst dubbel - voor verzekeren
:strip_exif()/f/image/Kb4bKbsARp1ZDHMcLsCrzDis.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas is dit alleen tekst, zonder link. Iemand een idee om wat voor verzekeringen het hier gaat die je zelf nog zou moeten/kunnen afsluiten? De auto is all risk verzekerd, inzittendenverzekering is in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen en niet apart te sluiten.
Op de rest van de site kan ik er ook niets over vinden.
En als echte Nederlander wil ik me natuurlijk overal - liefst dubbel - voor verzekeren
Bij mij werkte de achterklep vandaag niet..ook apart.. met de hand sluiten triggerde wel volledig afsluiten vd auto ??Muro01 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:35:
[...]
Heb ik net gedaan, ik ga straks weer even starten kijken wat er gebeurt.
Achteruitrijcamera werkte wel gewoon net als de knoppen van de airconditioning.
Ik geef straks wel een update.

Rmaxx schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Bij mij werkte de achterklep vandaag niet..ook apart.. met de hand sluiten triggerde wel volledig afsluiten vd auto ??maybe its china
:strip_exif()/f/image/NvTDaUuMPdJgG7ZMtqPoTg71.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nPyaG4TPrzx7AW9Sl7fAETtH.jpg?f=fotoalbum_large)
Well...China is working again...Me so happy 😉
Zojuist proefgereden in een XC40 P8/Recharge of hoe noem je dat? In elk geval 400 pk, volledig elektrisch ⚡️
Positief: wat een power! Werkelijk bizar. PA werkt toch echt wel een tandje beter dan in de Lynk. Wellicht is hier voor de Lynk nog verbetering te behalen met een update van de software.
Negatief: wat geen geld. Daarnaast is het interieur echt een stuk minder van kwaliteit. Harde kunststoffen, veel pianolak en open opbergvakken. Stoelen zitten ook minder goed dan in de Lynk. Kortom, mede in vergelijking met de V60, een 100% dealbreaker!
En nu? Geen idee. Wellicht nog een Lynk dr bij…
Positief: wat een power! Werkelijk bizar. PA werkt toch echt wel een tandje beter dan in de Lynk. Wellicht is hier voor de Lynk nog verbetering te behalen met een update van de software.
Negatief: wat geen geld. Daarnaast is het interieur echt een stuk minder van kwaliteit. Harde kunststoffen, veel pianolak en open opbergvakken. Stoelen zitten ook minder goed dan in de Lynk. Kortom, mede in vergelijking met de V60, een 100% dealbreaker!
En nu? Geen idee. Wellicht nog een Lynk dr bij…
[ Voor 4% gewijzigd door LarskeK op 29-10-2021 17:34 ]
Bellen werkt echt, na het aanvullen van mijn gegevens 3 weken radio stilte. Vanmiddag gebeld, de boodschap van de vriendelijke dame: goed dat je belt, dan ontvang je maandag middag een mail om definitief te bestellen.
Aangegeven levertijd na het bestellen 4 a 6 weken. Ik ben benieuwd (en kan niet wachten).
Aangegeven levertijd na het bestellen 4 a 6 weken. Ik ben benieuwd (en kan niet wachten).
Dan wordt je wellicht dinsdag al gebeld en zou je de auto 2e of 3e week november kunnen hebben. Zo liep het bij mij althans. Eerste voorgestelde leverdatum was 12 dagen na bestellen.IwanvA schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:13:
Bellen werkt echt, na het aanvullen van mijn gegevens 3 weken radio stilte. Vanmiddag gebeld, de boodschap van de vriendelijke dame: goed dat je belt, dan ontvang je maandag middag een mail om definitief te bestellen.
Dat zou super zijn, mocht ik een leverdatum hebben dan horen jullie het natuurlijk. (en wat bij mij de prijs voor aflevering aan huis is)BPi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:55:
[...]
Dan wordt je wellicht dinsdag al gebeld en zou je de auto 2e of 3e week november kunnen hebben. Zo liep het bij mij althans. Eerste voorgestelde leverdatum was 12 dagen na bestellen.
Verwijderd
Kans is ook reëel dat je later gebeld wordt. Ik heb mijn order maandag 18 oktober doorgegeven en ben nog niet gebeld. Deze week nog contact gezocht met Lynk & Co en zij verwachten dat ik volgende week gebeld ga worden.BPi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:55:
[...]
Dan wordt je wellicht dinsdag al gebeld en zou je de auto 2e of 3e week november kunnen hebben. Zo liep het bij mij althans. Eerste voorgestelde leverdatum was 12 dagen na bestellen.
Ik ook de 18e besteld en nog geen telefoontje gehadVerwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:12:
[...]
Kans is ook reëel dat je later gebeld wordt. Ik heb mijn order maandag 18 oktober doorgegeven en ben nog niet gebeld. Deze week nog contact gezocht met Lynk & Co en zij verwachten dat ik volgende week gebeld ga worden.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Ja, ook geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Is ook een apart Tweakers forum-topic over problemen met Hauwei P30 lite icm Android Auto (verschillende auto's) zag ik vandaag. Lijkt eigenlijk bijna nooit te werken. Nu probleem maar opgelost door aanschaf van iPhone wat naar voren te trekken :-)
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
17 oktober aangemeld
20 oktober gebeld met de vraag of ik sneller aan de beurt kan zijn
29 oktober bestellink per email ontvangen
Gaat best vlot zo! Morgen even de bestelling voltooien, ben benieuwd wanneer de levering plaats zal vinden!
Gaat best vlot zo! Morgen even de bestelling voltooien, ben benieuwd wanneer de levering plaats zal vinden!
Vanochtend voor de eerste keer een lang(er) stuk gereden, kleine 200 kilometer.
Vertrokken met volle accu in Hybride. Na 198 kilometer een gemiddeld verbruik van 1:18,8. Veelal 135 (55%), 110 (20%), 80 (10%), bebouwde kom (10%) en 160+ (5%). Prima score als je het mij vraagt!
Wat opvalt is dat het verbruik heel erg wisselt, ook bij constante snelheid onder relatief dezelfde omstandigheden. De ene keer 1:6 en de andere keer 1:15 (volgens de computer). Wellicht heeft dit te maken met het bijladen van de accu?
Verder trilt de auto tussen de 80 en 140. Vooral merkbaar in de rug. Naast wat onbalans kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van gecupte banden en wat hoogteslag (onrondheid). Issue is reeds aangemaakt en wilde eerst even kijken of het er uit te rijden zou zijn. Het lijkt er niet op.
Verder, buiten de beperkingen van de snelwegassistent, geen klagen. Vooral met regen en donker is deze heel vaak de weg kwijt waardoor zelf rijden stuk soepeler gaat.
En in de powerstand is de auto echt snel! Wat leuk is als je tegen de kickdown aanrijdt en dan doortrapt dat hij nog een keer terugschakelt van 3500 tpm naar 5500 tpm (dit ben ik niet gewend bij een diesel) 😀
Vertrokken met volle accu in Hybride. Na 198 kilometer een gemiddeld verbruik van 1:18,8. Veelal 135 (55%), 110 (20%), 80 (10%), bebouwde kom (10%) en 160+ (5%). Prima score als je het mij vraagt!
Wat opvalt is dat het verbruik heel erg wisselt, ook bij constante snelheid onder relatief dezelfde omstandigheden. De ene keer 1:6 en de andere keer 1:15 (volgens de computer). Wellicht heeft dit te maken met het bijladen van de accu?
Verder trilt de auto tussen de 80 en 140. Vooral merkbaar in de rug. Naast wat onbalans kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van gecupte banden en wat hoogteslag (onrondheid). Issue is reeds aangemaakt en wilde eerst even kijken of het er uit te rijden zou zijn. Het lijkt er niet op.
Verder, buiten de beperkingen van de snelwegassistent, geen klagen. Vooral met regen en donker is deze heel vaak de weg kwijt waardoor zelf rijden stuk soepeler gaat.
En in de powerstand is de auto echt snel! Wat leuk is als je tegen de kickdown aanrijdt en dan doortrapt dat hij nog een keer terugschakelt van 3500 tpm naar 5500 tpm (dit ben ik niet gewend bij een diesel) 😀
Dat verbruik wat heel wisselt heb ik ook, bij lynk hebben ze gevraagd aan me om dit eens te testen en foto's te maken. Dit heb ik gedaan ook een rit totaal 350 km.LarskeK schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:27:
En er klopt geen barst van weg gegaan met lege accu alleen op benzine gereden. Vaste snelheid van ongeveer 105 op adaptive cruise control. Ga weg met nog 320 km in tank, en soms na 5 km nog 280, dan na 30 km plots weer 350 in tank. Zet auto weg met 320 in tank kom terug nog 290. Dus klopt niets van en ze hebben het nu in onderzoek.
Daar is toch geen onderzoek voor nodig? Laat die mensen aub wat nuttigs oplossen... Druk zat met overige issues.Fibrenl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:56:
[...]
Dat verbruik wat heel wisselt heb ik ook, bij lynk hebben ze gevraagd aan me om dit eens te testen en foto's te maken. Dit heb ik gedaan ook een rit totaal 350 km.
En er klopt geen barst van weg gegaan met lege accu alleen op benzine gereden. Vaste snelheid van ongeveer 105 op adaptive cruise control. Ga weg met nog 320 km in tank, en soms na 5 km nog 280, dan na 30 km plots weer 350 in tank. Zet auto weg met 320 in tank kom terug nog 290. Dus klopt niets van en ze hebben het nu in onderzoek.
Het heeft puur te maken met tankinhoud in L en gemiddeld verbruik km/L van de afgelopen korte periode. Deze 2 vermenigvuldigen met elkaar geeft het bereik in km.
Dus wat gebeurt er als het de volgende ochtend opeens koud is en de kachel moet werken? Verbruik gaat omhoog...
Accu leeg? Motor gaat accu bijladen. Verbruik omhoog, bereik omlaag. Klaar met bijladen? Verbruik omlaag, bereik omhoog.
Allemaal vrij logisch te verklaren toch? Snap de klacht niet zo...
Dus het is aan jou wat voor lynk belangrijk is grappig. Hun vinden het dus wel nuttig en willen het onderzoeken.niekvanprooijen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:10:
[...]
Daar is toch geen onderzoek voor nodig? Laat die mensen aub wat nuttigs oplossen... Druk zat met overige issues.
Het heeft puur te maken met tankinhoud in L en gemiddeld verbruik km/L van de afgelopen korte periode. Deze 2 vermenigvuldigen met elkaar geeft het bereik in km.
Dus wat gebeurt er als het de volgende ochtend opeens koud is en de kachel moet werken? Verbruik gaat omhoog...
Accu leeg? Motor gaat accu bijladen. Verbruik omhoog, bereik omlaag. Klaar met bijladen? Verbruik omlaag, bereik omhoog.
Allemaal vrij logisch te verklaren toch? Snap de klacht niet zo...
Auto weg zetten overdag met 17 graden en dan 15 min later terug komen en dan ineens 30 of 40 kilometer minder. Of nog leuker 320 in tank zelfde condities rij van Almere naar Utrecht kom aan nog 320 rij daar weg terug naar Almere nog 320 oke apart 94 kilometer en niets aan benzine verbruikt.
Dus wat voor jou niet belangrijk is of nuttig is voor andere het wel.
Voor mijn gevoel lijkt de auto inderdaad snel maar uiteindelijk is ca 8 seconden van 0-100 km/u een vrij gemiddelde tijd. Wellicht komt dat door het hoge zitten (de grom van de 3 cilinder benzinemotor vind ik nog vrij aardig en valt niet tegen). De verbruiksmeter en de km actieradius zijn op z'n minst onbetrouwbaar dat is me nu bij 2 langere ritten ook opgevallen. Voor mij minder relevant maar ik kan me voor "veel-gebruikers" voorstellen dat het minder prettig is. Hopelijk kunnen dit soort zaken straks snel met OTA updates verholpen wordenLarskeK schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:27:
Je hebt helemaal gelijk, voor iemand anders kan het heel belangrijk zijn. Excuus voor de toon.Fibrenl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:15:
[...]
Dus het is aan jou wat voor lynk belangrijk is grappig. Hun vinden het dus wel nuttig en willen het onderzoeken.
Auto weg zetten overdag met 17 graden en dan 15 min later terug komen en dan ineens 30 of 40 kilometer minder. Of nog leuker 320 in tank zelfde condities rij van Almere naar Utrecht kom aan nog 320 rij daar weg terug naar Almere nog 320 oke apart 94 kilometer en niets aan benzine verbruikt.
Dus wat voor jou niet belangrijk is of nuttig is voor andere het wel.
Maar dan toch de vraag: wat krijg je er van dat het niet helemaal klopt en soms verandert? Als de accu toch eerder leeg is ga je verder op benzine. Als de benzinetank leeg is ga je tanken.
Het zal niet zo zijn dat ze de auto magisch zuiniger kunnen maken lijkt me.
Edit: ik heb nog nooit een bereikindicatie gezien die over het hele verloop van de tank klopt. Verandert ook mee met de rijcondities uiteraard.
[ Voor 7% gewijzigd door niekvanprooijen op 30-10-2021 10:47 ]
Er is mij gevraagd door hun om alles waarvan ik denk klopt niet te melden, er is gevraagd om een overzicht te maken van een lange rit met data. dit heb ik gedaan het kan natuurlijk zij dat het software matig niet goed gaat en hopelijk fixen ze het probleem, kan ook zijn dat er bij mijn auto iets met een meter is, maar omdat er meer mensen zijn met de klacht denk ik dat ze het breder willen bekijken.niekvanprooijen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, voor iemand anders kan het heel belangrijk zijn. Excuus voor de toon.
Maar dan toch de vraag: wat krijg je er van dat het niet helemaal klopt en soms verandert? Als de accu toch eerder leeg is ga je verder op benzine. Als de benzinetank leeg is ga je tanken.
Het zal niet zo zijn dat ze de auto magisch zuiniger kunnen maken lijkt me.
Edit: ik heb nog nooit een bereikindicatie gezien die over het hele verloop van de tank klopt. Verandert ook mee met de rijcondities uiteraard.
Klopt alles heeft invloed, je rechtervoet, wind, kou maar toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. we gaan het zien of het veranderd ik heb gedaan wat ze me gevraagd hebben verder zoeken ze het maar lekker uit
Zelf nog wat beter gekeken; in "mijn" thema (Classic) staat onder de toeren/electro teller een batterijtje. Als "laden op motor" wordt gekozen staat er een bliksemschicht en bij sparen staat er een slotje in. Niet heel duidelijk maar als je het weet voldoende als "reminder"Oizo1981 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:39:
[...]
Bij “accu sparen” komt er in de blauwe balk rechtsonder in het bestuurdersdisplay een oranje streepje te staan bij het niveau dat je vasthoudt. Bij “laden via de motor” zie je ook iets in het bestuurdersdisplay maar ik weet niet meer wat.
Ik heb steeds beweerd dat de digitale sleutel op de telefoon niet werkt.
Maar hij werkt wel, alleen anders als de originele digitale sleutel van de auto.
Je moet namelijk de digitale sleutel in de app onder het menu “ mijn auto “ bedienen de knop closed/open auto. Dan werkt hij altijd, voorheen dacht ik de digitale sleutel van de telefoon ook automatisch werkte binnen 5 meter afstand. Maar dan opent hij de auto niet.
Althans dat is mijn ervaring, Commentaar op mijn bevinding is altijd welkom
Maar hij werkt wel, alleen anders als de originele digitale sleutel van de auto.
Je moet namelijk de digitale sleutel in de app onder het menu “ mijn auto “ bedienen de knop closed/open auto. Dan werkt hij altijd, voorheen dacht ik de digitale sleutel van de telefoon ook automatisch werkte binnen 5 meter afstand. Maar dan opent hij de auto niet.
Dat klopt. Openen moet in de app en werkt niet vanzelf binnen een bepaalde afstand. Dat werkt volgens mij bij de meeste mensen ook wel. Wat vaker niet werkt is starten met alleen de telefoon. (Werkt bij mij wel)spana schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:29:
Die ‘grom’ komt volgens mij uit de speakers en lijkt verdacht veel op mijn oude 5 cylinder volvo T5hjsanders1 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
Voor mijn gevoel lijkt de auto inderdaad snel maar uiteindelijk is ca 8 seconden van 0-100 km/u een vrij gemiddelde tijd. Wellicht komt dat door het hoge zitten (de grom van de 3 cilinder benzinemotor vind ik nog vrij aardig en valt niet tegen). De verbruiksmeter en de km actieradius zijn op z'n minst onbetrouwbaar dat is me nu bij 2 langere ritten ook opgevallen. Voor mij minder relevant maar ik kan me voor "veel-gebruikers" voorstellen dat het minder prettig is. Hopelijk kunnen dit soort zaken straks snel met OTA updates verholpen worden
Het kan dus wel... Vorige week gebeld omdat ik al 3 weken op prioritylist zou moeten staan. Nee we zien niets, kan je er nu wel opzetten, dan krijg je volgende week een mailtje. Deze week dus geen mailtje gehad.SgtCaffran schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:11:
17 oktober aangemeld
Opnieuw bellen dus, hoe moeilijk is het om gewoon een normale wachtlijst op volgorde af te werken?
Zo staat het ook in de manual: auto openen met de app via volledig linkse scherm (op slot) of via mijn auto (op slot) en daarna de auto starten met geopende app.spana schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:29:
Wel eerst digitale sleutel toevoegen via Mijn Pagina’s (Digitale sleutels).
Manual sleutel instellen: https://www.lynkco.com/nl...as_key/topic:Phone_as_key
Zou mooi zijn als dat op een gegeven moment ook via de wallet op je iPhone kan. Aanvraag is al gedaan via de Colab pagina dus als je ook een iPhone hebt, daar ff liken.
Tijdens de testrit zag ik dat er drie drive-modi zijn. Ik weet de namen niet meer, paar zoiets als hybrid, power en eco
hybrid- schakelt tussen elektra en benzine en combi
power - altijd benzinemotor aan
eco - battery-only
Stel ik heb een rit van 80km, dus dat kan in principe niet met battery-only (zeker niet hier in de bergen in Spanje)
Wanneer schakel ik (of de auto zelf) over naar de comfort stand? Wat is de beste strategie bij 60+ km
hybrid- schakelt tussen elektra en benzine en combi
power - altijd benzinemotor aan
eco - battery-only
Stel ik heb een rit van 80km, dus dat kan in principe niet met battery-only (zeker niet hier in de bergen in Spanje)
Wanneer schakel ik (of de auto zelf) over naar de comfort stand? Wat is de beste strategie bij 60+ km
www.casarodriguillo.com
Ja tot nu toe ging het vrij soepeltjes. Echter, ik probeer net te bestellen en krijg de melding dat er geen voorraad is...RamonTW schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:39:
[...]
Het kan dus wel... Vorige week gebeld omdat ik al 3 weken op prioritylist zou moeten staan. Nee we zien niets, kan je er nu wel opzetten, dan krijg je volgende week een mailtje. Deze week dus geen mailtje gehad.
Opnieuw bellen dus, hoe moeilijk is het om gewoon een normale wachtlijst op volgorde af te werken?

Echt? Wil ik ook.wildcheese schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Die ‘grom’ komt volgens mij uit de speakers en lijkt verdacht veel op mijn oude 5 cylinder volvo T5
Heb ook T5 gehad, daarna nog D5 en nu D3 (met 5-cylinder
Zijn de buitenspiegels verwarmd? Ik heb het wel ergens gelezen..
Als ik ‘s ochtends wegrijd zijn mijn spiegels beslagen en duurt het naar mijn idee erg lang voordat ze droog zijn.
Dat was in mijn vorige auto niet het geval dus ik heb het idee dat het verwarmen uit staat maar kan het in de manual en bij de instellingen niet vinden.
Als ik ‘s ochtends wegrijd zijn mijn spiegels beslagen en duurt het naar mijn idee erg lang voordat ze droog zijn.
Dat was in mijn vorige auto niet het geval dus ik heb het idee dat het verwarmen uit staat maar kan het in de manual en bij de instellingen niet vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Patrix J. op 30-10-2021 21:08 ]
Bij Volvo gaan ze mee met de verwarming op de achterruit...Patrix J. schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:04:
Edit: Hier dus ook 👇
Volgens de car guide wel:Patrix J. schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:04:
Als de achterruitverwarming is ingeschakeld, worden de buitenspiegels ook verwarmd om ze te ontdooien. De achterruitverwarming kan zo worden ingesteld dat deze automatisch wordt ingeschakeld vanaf het middendisplay.
Geen reservewiel EN geen reparatieset?
Zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me sterk.
Geen pompsetje ergens verstopt?
Heb ooit midden in de nacht met n lekke band gestaan in 'ruraal België' em moet er niet aan denken toen afhankelijk te moeten zijn geweest van pechhulp....
Iemand die zelf 'elders' een reservewiel-set heeft aangeschaft?
Welke velgmaat thuiskomer zou je moeten hebben?
(Kan met 2wk mn 01 ophalen, dus heb zelf nog geen referentie)
Die associatie had ik ook al (V70 2004 T5 chip 300pk gehadwildcheese schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Die ‘grom’ komt volgens mij uit de speakers en lijkt verdacht veel op mijn oude 5 cylinder volvo T5
Lijkt sterk maar het is ECHT zo.....sterker nog, deze maat banden schijnen ook een flinke levertijd te hebben. Iemand van ons reed namelijk de zijkant stuk en dat werd/was de wachttijd. Overigens kun je gedurende die tijd een vervangende auto (net als tijdens updates) vergeten......edsub schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Geen reservewiel EN geen reparatieset?
Zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me sterk.
Geen pompsetje ergens verstopt?
Ja de 260pk niro idd.hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Die associatie had ik ook al (V70 2004 T5 chip 300pk gehad) maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat uit speakers komt.....bij duurdere auto's (Porsche/BMW als ik goed heb) gebeurd dat soms maar dat lijkt me bij de Lynk toch wat vreemd. Volgens mij denkt niemand dat hij/zij echt een Cayenne heeft ondanks de gelijkenis van een flinke afstand (persoonlijk vind ik de gelijkenissen met de Kia Niro vele malen groter)!

Als je NIETS op een grondige & gestructureerde wijze hebt georganiseerd en alles (lijkt) overlaat aan een stel enthousiaste maar vrij incapabele ZZpers(?) dan is ALLES vrij moeilijk.... Hetgeen je dus ook bij overal terugziet; wachtlijst, afspraken, updates, kennis, opvolging etc etc, het is allemaal matig tot slecht geregeld en afhankelijk van wie je aan de telefoon treft. Zolang je 01 het gewoon doet (en je niet al te kritisch bent op allerlei zaken die niet/slecht werken) gaat het prima. Als je echter een lekke band, schade, (ver)huurproblemen of andere issues hebt dan maak je borst maar nat (en laad je telefoon op) want vele uurtjes bellen zullen het gevolg zijn!RamonTW schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:39:
[...]
Het kan dus wel... Vorige week gebeld omdat ik al 3 weken op prioritylist zou moeten staan. Nee we zien niets, kan je er nu wel opzetten, dan krijg je volgende week een mailtje. Deze week dus geen mailtje gehad.
Klinkt als veel bedrijven die al jaren actief zijn op de nl markt.. dat er nog problemen zijn ben ik met je eens, maar als je een auto kiest van een nieuwkomer op de markt op (hoofdzakelijk) prijs, moet je misschien ook geen bentley ervaring verwachten. Waarmee ik het overigens niet wil verdedigen he, je klachten zijn terecht. Ik heb alleen ook met zat andere partijen deze 'service' ervaring, dus ik houd er gewoon al rekening mee tegenwoordig (erg genoeg).hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Als je NIETS op een grondige & gestructureerde wijze hebt georganiseerd en alles (lijkt) overlaat aan een stel enthousiaste maar vrij incapabele ZZpers(?) dan is ALLES vrij moeilijk.... Hetgeen je dus ook bij overal terugziet; wachtlijst, afspraken, updates, kennis, opvolging etc etc, het is allemaal matig tot slecht geregeld en afhankelijk van wie je aan de telefoon treft. Zolang je 01 het gewoon doet (en je niet al te kritisch bent op allerlei zaken die niet/slecht werken) gaat het prima. Als je echter een lekke band, schade, (ver)huurproblemen of andere issues hebt dan maak je borst maar nat (en laad je telefoon op) want vele uurtjes bellen zullen het gevolg zijn!
Weet bijna wel zeker dat het wel uit de speakers komt: een 3 cilinder kan simpelweg niet zo klinken. Via audio installatie is het vele malen goedkoper om een leuk geluidje weer te geven. Ook topgear trekt die conclusie:hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:32:
Die associatie had ik ook al (V70 2004 T5 chip 300pk gehad) maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat uit speakers komt.....bij duurdere auto's (Porsche/BMW als ik goed heb) gebeurd dat soms maar dat lijkt me bij de Lynk toch wat vreemd. Volgens mij denkt niemand dat hij/zij echt een Cayenne heeft ondanks de gelijkenis van een flinke afstand (persoonlijk vind ik de gelijkenissen met de Kia Niro vele malen groter)!
"In die Sport-stand doen de uitstekende speakers (want van topmerk Infinity) er een sportief ronkje bij" - bij mij komt dat sportieve ronkje/roffel er ook in de normale stand bij.
https://topgear.nl/autotests/lynk-co-01-2021-review/
0-100 in ca 8 seconden toch? Dat lijkt me bepaald niet bovengemiddeld maar vrij gemiddeld. Tegenover de Hyundai Tucson in AW scoort de 01 vrijwel hetzelfde qua accerelatie (maar de Hyundai is een stukkie duurder). In een SUV achtige PHEV is de sprinttijd ook niet zo van belang denk ik (maar soms best leuk)Rmaxx schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:37:
[...]
Ja de 260pk niro idd... geloof wel dat bij de testrit werd verteld dat het deels over de speakers komt trouwens. Maakt ook niks uit ,de 0-100 beleving is op zn suv's, maar eenmaal op gang trekt hij echt vér bovengemiddeld snel hoor. 425nm is ook bepaald geen kattepis.
8 sec met 2000kg is wel bovengemiddeld hoor. Bij 0-100 is massa heel belangrijk, en de meeste autos van 1400kg halen die 8s al niet. 8s was 20jr geleden de tijd van een hot-hatch, gsi,gti,qv , die dingen, en die waren krap 1000kg.hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
0-100 in ca 8 seconden toch? Dat lijkt me bepaald niet bovengemiddeld maar vrij gemiddeld. Tegenover de Hyundai Tucson in AW scoort de 01 vrijwel hetzelfde qua accerelatie (maar de Hyundai is een stukkie duurder). In een SUV achtige PHEV is de sprinttijd ook niet zo van belang denk ik (maar soms best leuk)
Ik verwacht geen Bentley ervaring (en heb er gelukkig vrij weinig last van) maar ik zou qua kwaliteit wel iets verwachten wat een (heel) stuk dichter tegen Volvo aan ligt. De grootste zorg lijkt echter dat het niet beter maar eerder slechter wordt en er NUL communicatie naar eigenaren is. Dat zegt imo wel iets over de organisatie en vooral de manier waarop ze naar (bestaande) klanten kijken. Persoonlijk vind ik het domweg jammer omdat er volgens mij met een klein beetje moeite en goed management al heel veel zou kunnen veranderen......Rmaxx schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Klinkt als veel bedrijven die al jaren actief zijn op de nl markt.. dat er nog problemen zijn ben ik met je eens, maar als je een auto kiest van een nieuwkomer op de markt op (hoofdzakelijk) prijs, moet je misschien ook geen bentley ervaring verwachten. Waarmee ik het overigens niet wil verdedigen he, je klachten zijn terecht. Ik heb alleen ook met zat andere partijen deze 'service' ervaring, dus ik houd er gewoon al rekening mee tegenwoordig (erg genoeg).
Geestig.....ze hebben het in elk geval heel aardig gedaan want het klinkt goed/leuk. Ben wel benieuwd hoe het buiten klinkt hahahahawildcheese schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Weet bijna wel zeker dat het wel uit de speakers komt: een 3 cilinder kan simpelweg niet zo klinken. Via audio installatie is het vele malen goedkoper om een leuk geluidje weer te geven. Ook topgear trekt die conclusie:
"In die Sport-stand doen de uitstekende speakers (want van topmerk Infinity) er een sportief ronkje bij" - bij mij komt dat sportieve ronkje/roffel er ook in de normale stand bij.
https://topgear.nl/autotests/lynk-co-01-2021-review/
Dat ben ik helemaal met je eens..communicatie scheelt in dit geval meer dan 50%.hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Ik verwacht geen Bentley ervaring (en heb er gelukkig vrij weinig last van) maar ik zou qua kwaliteit wel iets verwachten wat een (heel) stuk dichter tegen Volvo aan ligt. De grootste zorg lijkt echter dat het niet beter maar eerder slechter wordt en er NUL communicatie naar eigenaren is. Dat zegt imo wel iets over de organisatie en vooral de manier waarop ze naar (bestaande) klanten kijken. Persoonlijk vind ik het domweg jammer omdat er volgens mij met een klein beetje moeite en goed management al heel veel zou kunnen veranderen......
Denk ik ook. Vertel gewoon even wat het tijdspad is, wat we mogen/kunnen verwachten en uiteraard een fatsoenlijk excuus (en eigenlijk ook een vorm van compensatie voor de vrijwel onbruikbare & van de daken geschreeuwde deelfunctie). Zou bij mij in elk geval veel schelen en vertrouwen wekken. Op basis van de hardware zou ik de auto ook best willen kopen maar het apparaat eromheen maakt de restwaarde totaal onvoorspelbaar.....Rmaxx schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens..communicatie scheelt in dit geval meer dan 50%.
In deze markt zou ik ook niet kopen, restwaarde, complexe hybrid techniek(reparaties) en razendselle ontwikkelingen op electric... geen beste tijd om (nieuw) te kopen. Ben wel overtuigd dat de prijs heel competatief is trouwens.. dit pakket (op papier) vind je nergens voor die prijs.hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:59:
[...]
Denk ik ook. Vertel gewoon even wat het tijdspad is, wat we mogen/kunnen verwachten en uiteraard een fatsoenlijk excuus (en eigenlijk ook een vorm van compensatie voor de vrijwel onbruikbare & van de daken geschreeuwde deelfunctie). Zou bij mij in elk geval veel schelen en vertrouwen wekken. Op basis van de hardware zou ik de auto ook best willen kopen maar het apparaat eromheen maakt de restwaarde totaal onvoorspelbaar.....
Hoe bedoel je dit? Als reparatie of onderhoud langer dan een dag duurt krijg je een leenauto. Ik zie daarnaast zelfs veel mensen die tijdens een onderhoudsbeurt/update van een dag een leenauto krijgen van de lokale Volvo garage. Maar dat is dan service van die specifieke garage.hjsanders1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Overigens kun je gedurende die tijd een vervangende auto (net als tijdens updates) vergeten......
Ja, dat zal van die garage zijn. Logisch ook, dat maakt het voor een medewerker een stuk makkelijker om alleen de auto te halen en te retournerenOizo1981 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
Hoe bedoel je dit? Als reparatie of onderhoud langer dan een dag duurt krijg je een leenauto? Ik zie daarnaast zelfs veel mensen die tijdens een onderhoudsbeurt/update van een dag een leenauto krijgen van de lokale Volvo garage. Maar dat is dan service van die specifieke garage.
[ Voor 3% gewijzigd door vistu op 31-10-2021 12:45 ]
Vraagje: na onze EV-vakantie met de Kia e-Soul 64 kWh naar Noord Frankrijk afgelopen periode en belabberde ervaringen met laders aldaar, zijn wij een beetje teruggekomen op ons voornemen om begin volgend jaar de 2e auto ook te vervangen voor een EV. We vinden die stap nog net iets te opportuun op dit moment (tenzij we een Tesla Model 3 of oudere Model S erbij nemen, vanwege het SuC netwerk) en dus ben ik gaan kijken naar PHEVs.
Vandaag in de wijk voor het eerst een Lynk & Co 01 zien staan en ik moet zeggen, dat spreekt ons wel aan: maandelijks abonnement met 1250 km vrij, minimaal voor 1 maand af te nemen, ook voor vakantie mogen gebruiken, 69 km WLTP ev-bereik en ga zo maar door.
Wel vraag ik me een paar dingen af:
- Wat is jullie ervaring met werkelijke bereik puur op de EV accu?
- Is de auto nog vlot genoegen EV-mode?
- Lees ik het goed dat de levertijd "binnen 1 maand" is? Zo zou je natuurlijk kunnen plannen dat als je in december op vakantie gaat met de auto, je nu bestelt en dan 1 of 2 maanden huurt, als het puur om de vakantie gaat.
- Wat is het verbruik in kWh/100km als je puur EV-mode gebruikt?
- Wat is het benzineverbruik als de accu leeg is en je verder blijft rijden op benzine? Het is een loodzware auto, dus dat zal vast niet weinig zijn gok ik.
- Hoe wordt de abonnementsvorm geregistreerd? Is dat net als met PL een BKR-registratie en dus potentieel effect op je hypotheek en dergelijke? Of is dat niet het geval juist omdat het een abonnement en geen lease is?
Wij overwegen deze namelijk in eerste instantie om te ervaren of dit een betere optie gaat zijn i.c.m. onze huidige EV i.p.v. 2 EV's en we hebben onze eigen laadpaal. Mijn vrouw rijdt 4x per week 40 km retour voor woon-werk, dus volgens mij zou dat perfect moeten passen en zouden we behalve op vakantie en de keren dat we in het weekend soms allebei andere afspraken hebben staan niet of nauwelijks benzine hoeven te verstoken. Het doel zou dan ook zijn: laden zo vaak het kan, met benzine als back-up.
Vandaag in de wijk voor het eerst een Lynk & Co 01 zien staan en ik moet zeggen, dat spreekt ons wel aan: maandelijks abonnement met 1250 km vrij, minimaal voor 1 maand af te nemen, ook voor vakantie mogen gebruiken, 69 km WLTP ev-bereik en ga zo maar door.
- Lees ik het goed dat de levertijd "binnen 1 maand" is? Zo zou je natuurlijk kunnen plannen dat als je in december op vakantie gaat met de auto, je nu bestelt en dan 1 of 2 maanden huurt, als het puur om de vakantie gaat.
- Wat is het benzineverbruik als de accu leeg is en je verder blijft rijden op benzine? Het is een loodzware auto, dus dat zal vast niet weinig zijn gok ik.
- Hoe wordt de abonnementsvorm geregistreerd? Is dat net als met PL een BKR-registratie en dus potentieel effect op je hypotheek en dergelijke? Of is dat niet het geval juist omdat het een abonnement en geen lease is?
Wij overwegen deze namelijk in eerste instantie om te ervaren of dit een betere optie gaat zijn i.c.m. onze huidige EV i.p.v. 2 EV's en we hebben onze eigen laadpaal. Mijn vrouw rijdt 4x per week 40 km retour voor woon-werk, dus volgens mij zou dat perfect moeten passen en zouden we behalve op vakantie en de keren dat we in het weekend soms allebei andere afspraken hebben staan niet of nauwelijks benzine hoeven te verstoken. Het doel zou dan ook zijn: laden zo vaak het kan, met benzine als back-up.
Ik kan zelf geen auto betalen, maar ik vind het leuk om verschillende huurauto's te proberen, zo ook de Lynk & Co. Kan iemand mij wat uitleg geven over hoe het zit met de brandstof/laadkosten? In de app zie ik alleen staan dat ze bovenop het uur- of dagtarief komen.
Het benzineniveau wordt aan het begin en aan het einde vergeleken en het verschil wordt afgerekend tegen €1,80. Als je hebt verbruikt moet je dus extra betalen. Als je in de tussentijd nog hebt getankt waardoor er meer in zit dan toen je begon wordt dat in mindering gebracht op de huurprijs.exelletor schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:16:
Ik kan zelf geen auto betalen, maar ik vind het leuk om verschillende huurauto's te proberen, zo ook de Lynk & Co. Kan iemand mij wat uitleg geven over hoe het zit met de brandstof/laadkosten? In de app zie ik alleen staan dat ze bovenop het uur- of dagtarief komen.
Elektriciteit wordt niet verrekend. Als de accu vol is en je brengt hem leeg terug kost dat niets extra. Als jijzelf hem oplaadt krijg je dat dus ook niet terug.
Gebruik even de zoekfunctie en al je vragen worden beantwoord in dit topic.MooDyBLueS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:02:
Vraagje: na onze EV-vakantie met de Kia e-Soul 64 kWh naar Noord Frankrijk afgelopen periode en belabberde ervaringen met laders aldaar, zijn wij een beetje teruggekomen op ons voornemen om begin volgend jaar de 2e auto ook te vervangen voor een EV. We vinden die stap nog net iets te opportuun op dit moment (tenzij we een Tesla Model 3 of oudere Model S erbij nemen, vanwege het SuC netwerk) en dus ben ik gaan kijken naar PHEVs.
Of trek een avondje uit en lees heel dit topic. Erg informatief.
Hi, weet je dit heel zeker? Of werkt dit in NL anders dan in BE? Alle berichten tot nu toe wijzen erop dat de benzine nog niet wordt afgerekend. Maar als dat werkt, ga ik ook delen!Het benzineniveau wordt aan het begin en aan het einde vergeleken en het verschil wordt afgerekend tegen €1,80. Als je hebt verbruikt moet je dus extra betalen. Als je in de tussentijd nog hebt getankt waardoor er meer in zit dan toen je begon wordt dat in mindering gebracht op de huurprijs.
Elektriciteit wordt niet verrekend. Als de accu vol is en je brengt hem leeg terug kost dat niets extra. Als jijzelf hem oplaadt krijg je dat dus ook niet terug.
[ Voor 34% gewijzigd door Baassii op 31-10-2021 21:43 ]
Baassii schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
Hi, weet je dit heel zeker? Of werkt dit in NL anders dan in BE? Alle berichten tot nu toe wijzen erop dat de benzine nog niet wordt afgerekend. Maar als dat werkt, ga ik ook delen!
:strip_exif()/f/image/z8vQBTlNC3EGq4l1MJbw3xqh.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks, dan is het platform dus steeds beter en ga ik ook mee doen! Leuk, dan kunnen we straks echt een beetje verschil maken.
Hi all,
Ik ga mij ook wagen aan het Lynk & Co avontuur!
23 sept - ingeschreven
13 okt - link voor bestelling
nu afwachten op levering.
Wel nog een vraag: hebben jullie nog iets met je schadevrije jaren geregeld? Mocht je ooit weer naar een auto in eigendom willen? Of nemen jullie het voor lief dat je je schadevrije jaren verliest door aan een huur/private lease constructie te doen?
Hebben jullie nog tips voor een laadpas?
Ik ga mij ook wagen aan het Lynk & Co avontuur!
23 sept - ingeschreven
13 okt - link voor bestelling
nu afwachten op levering.
Wel nog een vraag: hebben jullie nog iets met je schadevrije jaren geregeld? Mocht je ooit weer naar een auto in eigendom willen? Of nemen jullie het voor lief dat je je schadevrije jaren verliest door aan een huur/private lease constructie te doen?
Hebben jullie nog tips voor een laadpas?
[ Voor 5% gewijzigd door NordicBlue op 31-10-2021 23:12 ]
Ik heb mijn autoverzekering op pauze gezet (volgens mij heet dat iets van schorsen). Dit kan voor maximaal 1 jaar.NordicBlue schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:50:
Als je scrolled door dit forum vind je op alle vragen een adequaat antwoord. Glaasje wijn naast je toetsenbord en krijgt de gewenste info in een uurtje. Er is heel veel informatie te vinden gezien de ervaring uit eerste hand. Succes! Gaat goed komen.MooDyBLueS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:02:
Heeft de huurder getankt? Want nu lijkt het alsof de verhuurder betaald voor benzine verbruik. Bij mij was dat Nl verkeerd gegaan.
Hij heeft net voor inleveren getankt iddmeermarco schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:08:
[...]
Heeft de huurder getankt? Want nu lijkt het alsof de verhuurder betaald voor benzine verbruik. Bij mij was dat Nl verkeerd gegaan.
Heb je @niekvanprooijen het ondertussen ook ontvangen van Lynk en Co?
Het is idd aan de garage of dat ze dat als service/tegemoetkoming doen. Die van mij (ik vind het een zeer matige Volvo dealer en ben om die reden ook altijd naar een andere gegaan 30km verderop) kwam met een Lynk 01 en het verhaal dat ze de auto van L&C NIET mochten uitlenen aan klanten. Aangezien het bij ons betaald parkeren is & de chauffeur alleen kwam ben ik maar zo vriendelijk geweest om de auto om ons te terrein te laten staan. De verschillen zijn dus bepaald groot en in mijn geval hoefde ik nergens op te rekenen. Zelf de auto brengen en een leenfiets mee was bijvoorbeeld ook geen optie....vistu schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Ja, dat zal van die garage zijn. Logisch ook, dat maakt het voor een medewerker een stuk makkelijker om alleen de auto te halen en te retourneren. Hier kwamen ze mijn Lynk afleveren met twee personen met twee Lynk's, ik gok dat ze er zelf een paar hebben om te wisselen tijdens service. Voordeel is wel dat ik een km of 5 van een van de grootste Volvo dealers van het land woon.
Net maar weer eens gebeld. Zucht... Ja ik sta op de lijst, maar er is toch iets niet goed geregistreerd.RamonTW schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:39:
[...]
Nu staat het goed hoor! Wel weer even 2 weken extra wachten op de email. Waarschijnlijk pas 15 november.....
Ja toevallig wel. De 29e. 3 weken na het uitlenen.IwanvA schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:50:
Heb je @niekvanprooijen het ondertussen ook ontvangen van Lynk en Co?
Wordt je niet rijk van

Snap ik, gelukkig kun je zelf je tarieven bepalen. Was voornamelijk benieuwd of de verrekening al werkt. Dat werkt dus, top!
Goedenavond allemaal,
Vandaag bij Lynk alles concreet gemaakt. Krijg over twee weken de mail om te bestellen. Enorm veel zin in.
Waar ik tegenaan loop en waar gewoon geen duidelijkheid over is, is het eigen risico van €500,-. Lynk noemt het een abonnement, je bent member en daar is dit eigen risico aan gekoppeld. Hoe je het ook noemt. Je bent huurder voor minimaal een maand. Gisteren zag ik hier iemand met schade aan zijn Lynk en Co zonder dat hij er iets aan kon doen. Geen briefje, geen getuigen, kortom geen vuist bij het Waarborgfonds. Wij als rijder verdienen dus bescherming…
Een opsomming:
Voor het weekend en vandaag geprobeerd antwoord te krijgen op het stukje eigen risico van €500,-. Voorbeeld een Creditcard Gold bij ANWB dekt eigen risico bij autohuur tot 1500,-
Lynk meerdere malen heel snel aan de lijn gehad, ook via terugbelverzoek (ze zijn echt aan het werk met de klantgerichtheid👍) Zij spreken over een membership of abonnement, zij zeggen dat het maar net is hoe de creditcard maatschappij dit ziet. Zien zij het rijden van Lynk als autohuur.
ICS kan geen antwoord geven. Onbekend, even geen antwoord. Verwijst me terug naar Lynk of de verzekering.
Na een belletje met ANWB, heeft de ANWB gebeld met UniGarant dat de verzekering in Nederland voor Lynk en Co regelt. UniGarant geeft aan dat 500 eigen risico blijft, omdat je ook te maken hebt met eventueel zelf verhuren en zij dus niet kunnen controleren wie schade gemaakt heeft. Had een beetje de indruk dat ze bij UniGarant niet echt bekend waren met Lynk en Co. Dat bleek ook wel.
Dit vervolgens voorgelegd aan Lynk, die geven aan dat dit onzin is. Schade moet gemeld worden Alles wordt gefotografeerd en komt bij ons binnen. De hoofdgebruiker die van ons auto rijdt is een auto in perfecte staat. Wij kennen dus de staat van de auto.
Daarna zelf maar eens gebeld met UniGarant. De mevrouw was heel behulpzaam. Zoals ik het hele verhaal vertelde, gaf ze aan dat dit gewoon huur is. Inmiddels was het al 18.00 uur. Morgen gaat ze voor me op onderzoek uit.
Ben dus benieuwd morgen.
Blijf het vreemd vinden dat dit zo’n vaag gebied blijft. Wij blijven huurder, dus hebben met de goede CC recht op dekking eigen risico….toch?
Vandaag bij Lynk alles concreet gemaakt. Krijg over twee weken de mail om te bestellen. Enorm veel zin in.
Waar ik tegenaan loop en waar gewoon geen duidelijkheid over is, is het eigen risico van €500,-. Lynk noemt het een abonnement, je bent member en daar is dit eigen risico aan gekoppeld. Hoe je het ook noemt. Je bent huurder voor minimaal een maand. Gisteren zag ik hier iemand met schade aan zijn Lynk en Co zonder dat hij er iets aan kon doen. Geen briefje, geen getuigen, kortom geen vuist bij het Waarborgfonds. Wij als rijder verdienen dus bescherming…
Een opsomming:
Voor het weekend en vandaag geprobeerd antwoord te krijgen op het stukje eigen risico van €500,-. Voorbeeld een Creditcard Gold bij ANWB dekt eigen risico bij autohuur tot 1500,-
Lynk meerdere malen heel snel aan de lijn gehad, ook via terugbelverzoek (ze zijn echt aan het werk met de klantgerichtheid👍) Zij spreken over een membership of abonnement, zij zeggen dat het maar net is hoe de creditcard maatschappij dit ziet. Zien zij het rijden van Lynk als autohuur.
ICS kan geen antwoord geven. Onbekend, even geen antwoord. Verwijst me terug naar Lynk of de verzekering.
Na een belletje met ANWB, heeft de ANWB gebeld met UniGarant dat de verzekering in Nederland voor Lynk en Co regelt. UniGarant geeft aan dat 500 eigen risico blijft, omdat je ook te maken hebt met eventueel zelf verhuren en zij dus niet kunnen controleren wie schade gemaakt heeft. Had een beetje de indruk dat ze bij UniGarant niet echt bekend waren met Lynk en Co. Dat bleek ook wel.
Dit vervolgens voorgelegd aan Lynk, die geven aan dat dit onzin is. Schade moet gemeld worden Alles wordt gefotografeerd en komt bij ons binnen. De hoofdgebruiker die van ons auto rijdt is een auto in perfecte staat. Wij kennen dus de staat van de auto.
Daarna zelf maar eens gebeld met UniGarant. De mevrouw was heel behulpzaam. Zoals ik het hele verhaal vertelde, gaf ze aan dat dit gewoon huur is. Inmiddels was het al 18.00 uur. Morgen gaat ze voor me op onderzoek uit.
Ben dus benieuwd morgen.
Blijf het vreemd vinden dat dit zo’n vaag gebied blijft. Wij blijven huurder, dus hebben met de goede CC recht op dekking eigen risico….toch?
Wauw, knap dat je zo ver gaat om helderheid te krijgen over dit onderwerpMaartenBreda schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:03:
Goedenavond allemaal,
Waar ik tegenaan loop en waar gewoon geen duidelijkheid over is, is het eigen risico van €500,-. Lynk noemt het een abonnement, je bent member en daar is dit eigen risico aan gekoppeld [...].
Volgens mij zijn er twee termen die onduidelijkheid scheppen, waarvan jij er maar eentje belicht.
Huur vs abonnement
Lynk kan het wel een abonnement noemen, maar volgens mij is het juridisch gewoon huur. Ik ben geen jurist, dus correct me if I'm wrong. Bij een abonnement krijg je periodiek iets geleverd (een tijdschrift, een bierpakket, het recht om een film te huren) en bij huur heb je gedurende een afgesproken periode de beschikking over het product.
De 01 staat gedurende de overeenkomst tot je beschikking dus is het huur.
Eigen risico
Hier zit denk ik de echte pijn. Lynk&Co heeft het niet over eigen risico, maar over administratiekosten. Heb je schade? Dan betaal je administratiekosten.
Voor mij zit daar de grootste onduidelijkheid: wordt door de ANWB creditcard dit als eigen risico gezien of niet? Ik gok het laatste
Binnenkort wil ik de L&C aanmelden voor trillende wielen en software.
Iemand een idee hoe dit loopt? Ik zou namelijk graag het eea toelichten aan de dealer die er aan gaat werken.
Iemand een idee hoe dit loopt? Ik zou namelijk graag het eea toelichten aan de dealer die er aan gaat werken.
Je hebt gelijk gekregen, niks 3 - 5 weken levertijd maar ik werd al snel gebeld en hij komt volgende week woensdag alBPi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Het kan zo maar zijn dat ze je maandag al bellen... 🤞
Verwijderd
Heeft iemand deze bizarre situatie al meegemaakt? Ik heb enige tijd geleden de auto besteld, paar keer gebeld en ze gaven aan we bellen u terug als we gaan leveren. Nu ben ik nog niet gebeld maar valt wel de groene kaart in de bus

Even een algemene vraag, maar heeft iemand ooit antwoord gekregen op een mail die verstuurd is via de website of direct naar het hello-mailadres? Ik veel telefonisch contact gehad met Lynk & Co voor diverse zaken, daar werden ook toezeggingen gedaan, maar nooit nagekomen. Dus besloot ik het maar zwart op wit te zetten op mail. Daar reageert men (bewust) niet op in mijn geval. Andere misschien betere ervaringen met het mail kanaal?
Verwijderd
Ook ooit een e-mail gestuurd en geen reactie. Toen ik een keer belde kon de medewerker wel zien dat ik een e-mail gestuurd had en deze beantwoorden. Lijkt er meer op dat ze nog niet iemand ingehuurd hebben die de e-mail gaat beantwoordendennis.passage schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:25:
Even een algemene vraag, maar heeft iemand ooit antwoord gekregen op een mail die verstuurd is via de website of direct naar het hello-mailadres? Ik veel telefonisch contact gehad met Lynk & Co voor diverse zaken, daar werden ook toezeggingen gedaan, maar nooit nagekomen. Dus besloot ik het maar zwart op wit te zetten op mail. Daar reageert men (bewust) niet op in mijn geval. Andere misschien betere ervaringen met het mail kanaal?
Verwijderd
Ik heb Lynk & Co gebeld, voor het eerst lang in de wacht (> 30 minuten). Alles geregeld maar nog geen afleverdatum dus daarvoor word ik eind deze week of begin volgende week gebeld. SpannendGeer72 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:22:
Precies dat vandaag bij mij ook.
N kenteken
Datum eerste toelating21-10-2021
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2021 13:08 ]
Voor de mensen die (al dan niet terecht) klagen over bugs e.d.: weer een voorbeeld van het gras bij de buren:
https://www.autoweek.nl/r...-5-phev-st-line-x-2020-4/
nee, das een nieuwe voor op de bingo-kaartVerwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:13:
Heeft iemand deze bizarre situatie al meegemaakt? Ik heb enige tijd geleden de auto besteld, paar keer gebeld en ze gaven aan we bellen u terug als we gaan leveren. Nu ben ik nog niet gebeld maar valt wel de groene kaart in de bus
Vandaag bericht gekregen van Mattenloods.nl dat de matten te bestellen zijn, leverbaar van 22 November!Peter Vinke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:08:
[...]
Klopt, ik ben vandaag bij Mattenloods.nl geweest. Ze hebben alle maten opgenomen en gaan er mee aan de slag. De achtermatten die standaard achter in de Lynk & Co 01 zitten zijn veel te klein en schuiven daarom te veel, die gaan ze zeker groter maken. Bij Mattenloods.nl geen kosten om de mal te maken…. Ik zou dus dus nog even geduld hebben om zelf een mal te bekostigen waar die andere leverancier dan verder profijt van gaat hebben. Het gaat echter een week of wat duren (exacte tijd bij mij helaas niet bekend) voor de matten gemaakt zijn, komen uit polen begreep ik. Indien gewenst kan ik jullie een update geven zodra ik meer weet.
Link hieronder naar de juiste matten. Have fun!
https://www.mattenloods.n...remium-velours-automatten
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
"De matten hebben dezelfde pasvorm als de originele Tesla matten" ? Copy paste foutje.. wel mooi die matten, zitten er bevestigingspunten bij?Peter Vinke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:36:
[...]
Vandaag bericht gekregen van Mattenloods.nl dat de matten te bestellen zijn, leverbaar van 22 November!
Link hieronder naar de juiste matten. Have fun!
https://www.mattenloods.n...remium-velours-automatten
Nog eens de zojuist ontvangen groene kaart bekeken (nu de auto nog ). Grappige is dat Lynk & Co stelt dat deze te allen tijden in de auto aanwezig moet zijn. Echter Allianz stelt dat deze bij de overige papieren hoort en dus NIET in de auto.
Bij mijn weten hoort een groene kaart juist wel in een auto te blijven, net als andere papieren, uiteraard exclusief overschrijvingsbewijs (maar die heeft ook de eigenaar alleen.)
Bij mijn weten hoort een groene kaart juist wel in een auto te blijven, net als andere papieren, uiteraard exclusief overschrijvingsbewijs (maar die heeft ook de eigenaar alleen.)
Hahaha, ja ik had het ook gezien, is inmiddels aangepast. (Url/tekst is ook aangepat naar Lynk ipv Lync) Mocht je vragen hebben over de matten dan kun je het beste even contact opnemen met mattenloods. (In de tekst staat echter, de mat is uiteraard te bevestigen op de originele punten)Rmaxx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:54:
[...]
"De matten hebben dezelfde pasvorm als de originele Tesla matten" ? Copy paste foutje.. wel mooi die matten, zitten er bevestigingspunten bij?
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Ik heb geen 01, maar zit wel de website te bekijken.
En ik ben nu al fan, je kan gewoon spelen met de auto op de site (bij specificaties), geweldig leuk detail.
Gezien de stijgende benzine prijzen begint mijn interesse naar een extreem zuinige hybride of elektrische auto toch wel te groeien en ik vind dit een mooie auto, goed formaat en nette prijs.
Wat zijn de ervaringen met het verbruik? Op de site zie ik hele positieve cijfers, maar ik ben benieuwd hoe men dit in de praktijk ervaart.
En ik ben nu al fan, je kan gewoon spelen met de auto op de site (bij specificaties), geweldig leuk detail.
Gezien de stijgende benzine prijzen begint mijn interesse naar een extreem zuinige hybride of elektrische auto toch wel te groeien en ik vind dit een mooie auto, goed formaat en nette prijs.
Wat zijn de ervaringen met het verbruik? Op de site zie ik hele positieve cijfers, maar ik ben benieuwd hoe men dit in de praktijk ervaart.
[ Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 02-11-2021 16:34 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Mooi kerstkadootje voor mezelf, ik wacht wel de eerste review ff af ivm doorlopende tunnel en diepte onder de stoelen..Peter Vinke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:19:
[...]
Hahaha, ja ik had het ook gezien, is inmiddels aangepast. (Url/tekst is ook aangepat naar Lynk ipv Lync) Mocht je vragen hebben over de matten dan kun je het beste even contact opnemen met mattenloods. (In de tekst staat echter, de mat is uiteraard te bevestigen op de originele punten)
Zie mijn reactie van vorige week. Dit is van 2020..Rmaxx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:34:
Voor de mensen die (al dan niet terecht) klagen over bugs e.d.: weer een voorbeeld van het gras bij de buren:

Bijgewerkt op 2 NOVEMBER 2021.gaab79 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:38:
[...]
Zie mijn reactie van vorige week. Dit is van 2020..
Jaartal lijkt me overigens niet zo relevant toch? Is gewoon het huidige model. Problemen in overvloed in ieder geval...
[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 02-11-2021 19:15 ]
2 weken geleden een barst in de voorruit gekregen zonder aanwijsbare oorzaak .Geen ster in de ruit wel flinke barst van ongeveer 35 cm lang ..Schade telefonisch gemeld ( 48 minuten in de wacht gestaan ).
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
Heb aangegeven hier niet mee akkoord te kunnen gaan .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
Afspraak uiteindelijk kunnen maken voor herstel bij de plaatselijke Volvo garage .
Deze afspraak zou per e-mail bevestigd worden , geen e- mail ontvangen , auto is wel gisteren opgehaald en geretourneerd met nieuwe voorruit .
Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de schade meer dan € 500,- bedraagt en dat mij de administratiekosten van € 500,- in rekening gebracht worden .
Heb aangegeven hier niet mee akkoord te kunnen gaan .
De Lynk01 is een prima auto maar de organisatie van Lynk is een regelrechte catastrofe , e-mails worden niet of in het beste geval eerst na weken beantwoord zonder een echt antwoord op de vraag , medewerkers kunnen nauwelijks eenvoudige vragen beantwoorden en zeker al geen vragen over verzekeringen .
Overweeg sterk om de auto maar weer in te leveren om verdere ergernis te voorkomen
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.