Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 10:37
LarskeK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:40:
[...]

Is inderdaad niet toegestaan! Misschien moeten ze dit nog wat verder uitdenken. Eigenlijk bizar omdat alle kennis gewoon in huis is (Care by Volvo).

Ik wacht voorlopig nog eens even af…
Ik wissel al m'n hele leven zelf mijn banden, vraag me ook af wat de sanctie is als je -voor de veiligheid- de auto voorziet van goed materiaal. Kan me ergens nog voorstellen dat ze het minimaal verplichten bij een garage te laten doen, maar met deze prijsstelling ;w . Wat nu gaat gebeuren is dat iedereen door gaat rijden op de zomerbanden bij sneeuw, want niet verplicht... goed bedacht, top.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Rmaxx schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Ik wissel al m'n hele leven zelf mijn banden, vraag me ook af wat de sanctie is als je -voor de veiligheid- de auto voorziet van goed materiaal. Kan me ergens nog voorstellen dat ze het minimaal verplichten bij een garage te laten doen, maar met deze prijsstelling ;w . Wat nu gaat gebeuren is dat iedereen door gaat rijden op de zomerbanden bij sneeuw, want niet verplicht... goed bedacht, top.. :F
Ach ja hebben ook zo heel veel sneeuw in Nederland lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
LarskeK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:33:

Wat minder top is zijn de voorwaarden rondom de winterbanden. Je zou het bedrag in 1 keer moeten betalen en bij beëindiging van je contract wordt er ook niets verrekenbaar gesteld. Je bent dus het bedrag “kwijt”.
Als het 'eenmalig' 450 euro was voor zolang je huurt zou ik het wel overwegen, maar PER SEIZOEN ??? dat is voor hooguit 4 maanden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Fibrenl schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Ach ja hebben ook zo heel veel sneeuw in Nederland lol.
Nee , maar als het een keer sneeuw ligt weet je meteen hoe het nieuws er savonds uitziet.. en ik heb het al eerder gezegd, voor mensen in grensgebied DL is het heel onhandig. En in DL kan het blijkbaar voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Oizo1981 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

En dat is volgens de voorwaarden dan weer niet toegestaan. Of hebben ze tegen jou iets anders gezegd? [Afbeelding]
Waarom is het zo'n probleem voor jou wat een ander doet?
Als die man zelf winterbanden onder wil leggen dan is dat zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Muro01 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Waarom is het zo'n probleem voor jou wat een ander doet?
Als die man zelf winterbanden onder wil leggen dan is dat zijn ding.
Iedereen moet vooral doen wat ze zelf willen. Ik schrijf niemand iets voor? Ik wijs er alleen op dat het op basis van de voorwaarden niet is toegestaan. Veel mensen lezen niet alle voorwaarden en zijn daar dus niet van op de hoogte. Bij sommige leasecontracten mag het kennelijk wel. Bovendien wil ik het graag weten als er door lynk en co bevestigd zou zijn dat je ook zelf winterbanden eronder mag leggen want dan zou ik dat ook kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:18

MeesterPieter

PnP Pinball

Oizo1981 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Iedereen moet vooral doen wat ze zelf willen. Ik schrijf niemand iets voor? Ik wijs er alleen op dat het op basis van de voorwaarden niet is toegestaan. Veel mensen lezen niet alle voorwaarden en zijn daar dus niet van op de hoogte. Bij sommige leasecontracten mag het kennelijk wel. Bovendien wil ik het graag weten als er door lynk en co bevestigd zou zijn dat je ook zelf winterbanden eronder mag leggen want dan zou ik dat ook kunnen doen
er werd toch specifiek genoemd dat je de banden niet mocht wisselen, het wisselen van de velgen lijkt geen probleem te zijn. moet je wel ff kijken welke maat staalvelgen er op passen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
MeesterPieter schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

er werd toch specifiek genoemd dat je de banden niet mocht wisselen, het wisselen van de velgen lijkt geen probleem te zijn. moet je wel ff kijken welke maat staalvelgen er op passen
Ik denk dat dat gewoon creatief denken is. Het is niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de auto. Het lijkt mij dat het wisselen van velgen daar ook onder valt. Maar ik hoor het graag als iemand van L&C bevestigd krijgt dat je velgen mag wisselen.

Edit: En voor de duidelijkheid: ik vind het idioot dat we er in NL zoveel voor moeten betalen als het in andere landen inclusief is. Blijkbaar kunnen ze het inclusief aanbieden maar doen ze dat niet. Als het in Duitsland en Frankrijk kan, kan het zeker op zo’n kleine markt als Nederland. Je mag van n verhuurder verwachten dat ze op ieder moment zorgen voor n veilige auto. Het is toch erg raar dat als je in januari een contract aangaat, je dan een auto krijgt op zomerbanden.

[ Voor 29% gewijzigd door Oizo1981 op 22-10-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Oizo1981 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat dat gewoon creatief denken is. Het is niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de auto. Het lijkt mij dat het wisselen van velgen daar ook onder valt. Maar ik hoor het graag als iemand van L&C bevestigd krijgt dat je velgen mag wisselen.
Los van die 450 en dat we in Nederland “nooit”sneeuw hebben vind ik het niet matchen met het concept.

Concreet en heel simpel: als ik de banden in maand x laat monteren en in maand x+2 stop met het huren van de auto, dan ben ik mijn geld kwijt.

Volgens mij is dat juist het concept dat het flexibel is en dit perkt voor mij de flexibiliteit in. Prima als het in de maanden verrekenen wordt, maar als ik stop met de auto stop ik ook met betalen voor de banden (en bij eenmalige betaling verwacht ik afrekening aan het eind).

En als dat een probleem blijkt is dat voor mij een dealbreaker voor het hele concept.

Heel eerlijk denk ik dat ze er nog niet goed over nagedacht hebben. Dus ik wacht nog even en mogelijk staat er in april een C40 voor de deur en dan zou de Lynk het veld kunnen ruimen, zeker met dit soort ongein.

[ Voor 6% gewijzigd door LarskeK op 22-10-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Sinds de update van september werken de parkeersensoren nooit meer.die optie staat steeds uit. Zet hem
Aan, auto opnieuw opstarten en optie is weer uit :-( is gekomen na de SW update van eind september. Hoop dat bij de volgende update dit verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
meermarco schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:49:
Sinds de update van september werken de parkeersensoren nooit meer.die optie staat steeds uit. Zet hem
Aan, auto opnieuw opstarten en optie is weer uit :-( is gekomen na de SW update van eind september. Hoop dat bij de volgende update dit verholpen is
Hmm misschien iets misgegaan? Ik heb een uit oktober ,met volgens de dealer de laatste update. Alles werkt bij mij prima tot nu toe gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Rmaxx schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:56:
[...]

Hmm misschien iets misgegaan? Ik heb een uit oktober ,met volgens de dealer de laatste update. Alles werkt bij mij prima tot nu toe gelukkig.
Ik zou ook de laatste update moeten hebben (1 oktober opgehaald). Paar zaken vallen op:
1. Parkeerrem gaat er altijd op, ook als deze uitgeschakeld is. Als ik de auto-hold functie deactiveer dan gaat de parkeerrem er niet op na uitzetten van de auto.
2. Ik kan een ingestelde rit op de navi niet uitzetten via de knoppen op het stuur (hij pakt de ja niet)
3. Status van de app is nooit actueel.
4. Logboek werkt niet, evenals de overdracht van de foto van de camera.
5. E-mail niet te activeren.
6. Delen geen idee, maar de enige met wie ik deel is eventueel mijn partner.
7. Automatisch groot licht moet je steeds opnieuw activeren. Geen ramp, maar dit moet volgens mij gewoon actief blijven (zoals bij Volvo).

Verder werkt alles naar behoren. Start relatief snel op (max 30 seconde) ook met profiel. Als ik aan kon lopen en de kleine in de auto zet, dan issie al aangemeld voordat ik zit. CarPlay werkt 9 van de 10 keer direct en perfect.

Vandaag weer even met de V60 oppad geweest en dan valt op dat de PA echt veel beter is en dat het systeem veel en veel sneller is opgestart (eigenlijk al voor je op je stoel zit, zonder kind installeren, dus max 5 tellen).

In negatieve zin valt het motorgeluid op (diesel) en dat spotify echt veel en veel en veel langzamer is dan in de Lynk.

Al bij al, los van de winterbanden, heel erg content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
m_a_rnix schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Waarom zou de auto niet remmen op de motor en zo de accu regeneren? Hoeveel remblokken verbruik je? En de auto kan toerental/injectie etc beter afstemmen toch?
Nee, dat kan een ACC niet (Bij lange na niet zelfs) en bij aftstandstesten is het eerste wat uit gaat bij autojournalisten de…..ACC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Klopt, maar je kunt het nooit helemaal uitzetten.
Aan de voorzijde kun je volgens mij wel volledig uitschakelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbVhTqH0ncMkHjVgMe8lcgbGvMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ce9B5iBpNcHDNi2ULv6KCcT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Aan de voorzijde kun je wel volledig uitschakelen.

[Afbeelding]
Waarom zou je dat willen? Het systeem lijkt ongeveer 50x minder gevoelig dan in een V60 van 2013. Kortom; als je een beetje normaal rijdt heb je er geen last van maar alleen profijt. Gisteren ging het bij mij (voor de 1e keer in 2 maanden tijd) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
LarskeK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Ik zou ook de laatste update moeten hebben (1 oktober opgehaald). Paar zaken vallen op:
1. Parkeerrem gaat er altijd op, ook als deze uitgeschakeld is. Als ik de auto-hold functie deactiveer dan gaat de parkeerrem er niet op na uitzetten van de auto.
2. Ik kan een ingestelde rit op de navi niet uitzetten via de knoppen op het stuur (hij pakt de ja niet)
3. Status van de app is nooit actueel.
4. Logboek werkt niet, evenals de overdracht van de foto van de camera.
5. E-mail niet te activeren.
6. Delen geen idee, maar de enige met wie ik deel is eventueel mijn partner.
7. Automatisch groot licht moet je steeds opnieuw activeren. Geen ramp, maar dit moet volgens mij gewoon actief blijven (zoals bij Volvo).

Verder werkt alles naar behoren. Start relatief snel op (max 30 seconde) ook met profiel. Als ik aan kon lopen en de kleine in de auto zet, dan issie al aangemeld voordat ik zit. CarPlay werkt 9 van de 10 keer direct en perfect.

Vandaag weer even met de V60 oppad geweest en dan valt op dat de PA echt veel beter is en dat het systeem veel en veel sneller is opgestart (eigenlijk al voor je op je stoel zit, zonder kind installeren, dus max 5 tellen).

In negatieve zin valt het motorgeluid op (diesel) en dat spotify echt veel en veel en veel langzamer is dan in de Lynk.

Al bij al, los van de winterbanden, heel erg content!
Automatisch licht gaat bij Volvo’s volgens mij ook elke keer uit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
hjsanders1 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

Automatisch licht gaat bij Volvo’s volgens mij ook elke keer uit….
Niet vanaf MY2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-01 14:55
Afgelopen donderdag “mijn 01” ontvangen.

27-08 geregistreerd/ingeschreven
24-09 mogen bestellen (email)
29-09 levering bevestigd
21-10 geleverd (thuisgebracht voor 1 euro)

Tot nu toe geen problemen. Ik gebruik de auto alleen en ga niet uitlenen dus heb geen gebruikersprofiel aan hoeven maken.
Als ik instap moet ik dagelijks (handmatig) mijn iPhone dagelijks eenmalig* met de auto verbinden, daarna springt de auto automatisch (binnen een minuutje) op Apple CarPlay en dat werkt allemaal soepel.
*Het lijkt alsof de auto mijn bluetooth verbinding vergeet als ie een langere tijd/nacht stil heeft gestaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alles wat al eerder is gezegd, fijne auto en een goede deal. Ik kom uit een MB C-klasse dus moet even wennen aan de hoge zit maar het voelt prima, heerlijk ruim en comfortabel.

Waar ik nog naar op zoek ben, is het binnen Apple CarPlay mogelijk om zowel een applicatie voor navigatie (Google Maps of in mijn geval TomTom Go) en daarnaast Flitsmeister voor de flitsers en traject controle meldingen te gebruiken, zoals ik in mijn vorige auto op mijn iPhone deed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Patrix J. schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:35: soepel.

Waar ik nog naar op zoek ben, is het binnen Apple CarPlay mogelijk om zowel een applicatie voor navigatie (Google Maps of in mijn geval TomTom Go) en daarnaast Flitsmeister voor de flitsers en traject controle meldingen te gebruiken, zoals ik in mijn vorige auto op mijn iPhone deed?
Je kunt Flitsmeister en Google Maps gewoon naast elkaar gebruiken? Allebei opstarten in CarPlay. Eerst Flitsmeister en dan dan Google maps (of TomTom). Je krijgt dan gewoon de Flitsmeister meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
pushnoi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

Ah ja, ik meen me te herinneren dat OTA updates pas kunnen vanaf een bepaalde versie, en ik vermoed dat ik die nog niet heb. Dat wordt dus weer in de wacht hangen morgen.

EDIT: Hier overigens een late L =)

[...]
Ik heb ze inmiddels te pakken gehad -- blijkbaar moest in Zweden nog eea worden aangepast en inmiddels kan ik zowaar alle functies binnen de app gebruiken (dus ook sharen). Wat ik wel typisch vond was dat men niet zag dat er een update klaar zou moeten staan voor mijn auto, vond ie zelf ook wat vreemd. Ik heb de mijne 18 augustus gekregen en in de tussentijd zijn er sowieso wel nieuwe versies uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
Ik was waarschijnlijk iets te enthousiast…

Zojuist toen ik thuiskwam na een kort ritje probeerde ik de auto aan de oplader te zetten. Klepje van de laadpoort gaat wel open maar de kunststof dop krijg ik er niet vanaf. Het palletje welke ook de stekker tegenhoud indien vergrendeld gaat niet meer ‘open’.
Stekker kan er dus niet in.

Telefonische pechhulp gebeld. Alle stappen nogmaals doorlopen, klepje dicht, deuren vergrendelen, ontgrendelen, klepje open… maar dop krijg ik er nog steeds niet vanaf. Morgen opnieuw proberen en anders maandag nogmaals bellen voor service.

Of vergeet ik iets of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Patrix J. schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:59:
Ik was waarschijnlijk iets te enthousiast…

Zojuist toen ik thuiskwam na een kort ritje probeerde ik de auto aan de oplader te zetten. Klepje van de laadpoort gaat wel open maar de kunststof dop krijg ik er niet vanaf. Het palletje welke ook de stekker tegenhoud indien vergrendeld gaat niet meer ‘open’.
Stekker kan er dus niet in.

Telefonische pechhulp gebeld. Alle stappen nogmaals doorlopen, klepje dicht, deuren vergrendelen, ontgrendelen, klepje open… maar dop krijg ik er nog steeds niet vanaf. Morgen opnieuw proberen en anders maandag nogmaals bellen voor service.

Of vergeet ik iets of doe ik iets niet goed?
Ik heb eerder hier gelezen dat je met een pen of schroevendraaier het palletje in kunt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:15:
[...]

Ik heb eerder hier gelezen dat je met een pen of schroevendraaier het palletje in kunt drukken.
Thanks, ga ik morgen als het licht is proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Je kunt Flitsmeister en Google Maps gewoon naast elkaar gebruiken? Allebei opstarten in CarPlay. Eerst Flitsmeister en dan dan Google maps (of TomTom). Je krijgt dan gewoon de Flitsmeister meldingen.
Als je in je iphone app automatisch starten aangeeft gaat dit gewoon….automatisch ongeacht welke maps je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Patrix J. schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:19:
[...]
Thanks, ga ik morgen als het licht is proberen.
De zwarte dop gaat er niet af als je de auto niet eerst uitzet. Uiteraard is mij dat ook gebeurt en ik snapte er geen snars van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Zijn er hier gebruikers waar de auto ook om de x tijd uit het account verdwijnt? Soms is het voor een paar minuten en soms voor een dag..
Het verwijderen van de app en opnieuw installeren was nog wel eens de oplossing, maar de laatste tijd ook niet meer.

Ik heb op dit moment een reservering lopen waarbij de auto is uitgeleend dus de timing is alles behalve handig 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Misterxx2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:49:
Zijn er hier gebruikers waar de auto ook om de x tijd uit het account verdwijnt? Soms is het voor een paar minuten en soms voor een dag..
Het verwijderen van de app en opnieuw installeren was nog wel eens de oplossing, maar de laatste tijd ook niet meer.

Ik heb op dit moment een reservering lopen waarbij de auto is uitgeleend dus de timing is alles behalve handig 😕
Ja, was weer een klein storingetje net. Nu doet de boel het hier weer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

pushnoi schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Ja, was weer een klein storingetje net. Nu doet de boel het hier weer iig.
Toch niet zo klein want bij mij ligt hij er ook uit.
Ik heb de indruk dat ze aan een operationele applicatie knutselen en dat zou niet moeten kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Lekker dan. Op advies de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan zou push weer moeten werken. (Voor huurverzoeken). Nu herkent de app de hele auto niet. Hij weet niet dat ik een auto gekoppeld heb aan de account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:26:
Lekker dan. Op advies de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan zou push weer moeten werken. (Voor huurverzoeken). Nu herkent de app de hele auto niet. Hij weet niet dat ik een auto gekoppeld heb aan de account
Er is een storing ik zie ook niets dus gewoon even geduld aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:15:
[...]

Zojuist weer geprobeerd. Na een beetje bewegen en wrikken kwam de kunststof dop er nu wel vanaf.
Het leek alsof het palletje niet volledig terug was geklikt in de behuizing maar ook niet meer volledig naar beneden was. Dat was de reden dat ik de kunststof dop er wel vanaf kreeg.

Daarna zoals gezegd met een kleine platte schroevendraaier het palletje terug naar boven gedrukt en daarna kon ik weer laden.

Ben nu wel bang dat als het later een keer gebeurt dat de stekker erin zit en dan het palletje niet volledig terug gaat… en ik net naar m’n werk toe moet.
Nou goed, dat zien we dan wel weer. Voor nu werkt het gelukkig weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Zojuist weer geprobeerd. Na een beetje bewegen en wrikken kwam de kunststof dop er nu wel vanaf.
Het leek alsof het palletje niet volledig terug was geklikt in de behuizing maar ook niet meer volledig naar beneden was. Dat was de reden dat ik de kunststof dop er wel vanaf kreeg.

Daarna zoals gezegd met een kleine platte schroevendraaier het palletje terug naar boven gedrukt en daarna kon ik weer laden.

Ben nu wel bang dat als het later een keer gebeurt dat de stekker erin zit en dan het palletje niet volledig terug gaat… en ik net naar m’n werk toe moet.
Gewoon melden bij lynck moeten ze gewoon fixen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Post verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Misterxx2 op 24-10-2021 14:18 . Reden: Wrong post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Laatst online: 24-06 19:17
Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

De kunststof dop eraf halen lukt mij.

Echter, bij mijn Lynk gebeurt hetzelfde met het palletje of lipje, dat jij ook beschrijft. Ik heb dit hier al een paar keer gepost. Dit euvel is door mij meteen gemeld bij het ingebruik nemen in Diemen vorige week vrijdag. Daarna is dat nog diverse keren gebeurd, o.a. bij een openbare laadpaal. De software trekt de pal niet naar boven zoals het zou horen. De meeste kans dat het wel goed gaat, is door de knop links van het stuur op het dashboard, lang en lang in te drukken. Maar ook dat is geen garantie.

Het is allemaal zo erg niet. Maar als je dit meldt (na 45 minuten in de wacht staan) gebeurt er niets. Er wordt geen contact met je opgenomen. En zo gaat het voor andere klachten en opmerkingen ook: je hoort niets terug ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
Autowassen. Laat ik beginnen dat wij super tevreden zijn over de Link & Co. Nauwelijks issues en de wagen rijdt geweldig. De eerste indrukken van bijna een maand zijn super. Maar er komt een moment dat de auto gewassen dient te worden. Twee vragen nu: wie heft er ervaring met de wasstraat opgedaan? Hoe 'ergerlijk' of niet is het directe aanwezig zijn van de sleutel? Wat voor effect heeft dit als de wagen door de wasstraat heen gaat: bijvoorbeeld aan uit aan uit :( Of reacties van de sensoren? Zijn er verder nog opmerkingen met betrekking tot tot het model, lees de grootte van de wagen, de buitenspiegels en de wasstraat?
Bij voorbaat dank voor het delen van de ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door PkZZP op 24-10-2021 14:18 . Reden: typefoutjes :-) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
PkZZP schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:06:
Autowassen. Laat ik beginnen dat wij super tevreden zijn over de Link & Co. Nauwelijks issues en de wagen rijdt geweldig. De eerste indrukken van bijna een maand zijn super. Maar er komt een moment dat de auto gewassen dient te worden. Twee vragen nu: wie heft er ervaring met de wasstraat opgedaan? Hoe 'ergerlijk' of niet is het directe aanwezig zijn van de sleutel? Wat voor effect heeft dit als de wagen door de wasstraat heen gaat: bijvoorbeeld aan uit aan uit :( Of reacties van de sensoren? Zijn er verder nog opmerkingen met betrekking tot tot het model, lees de grootte van de wagen, de buitenspiegels en de wasstraat?
Gewoon automatische regensensor ff uit, ding in de N en hij rolt er wel door... zo spannend is het niet =)
Je zou die spiegels naar binnen kunnen klappen maar dan worden ze weer niet schoon imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
PkZZP schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:06:
Wat bedoel je met de aanwezigheid van de sleutel?

In de basis zou je m met de hand moeten wassen ;-)

Als je een wasstraat hebt waar je doorheen getrokken wordt dan loopt de “motor” en dan is er niks aan de hand. Als het een wasstraat is waar je de auto inzet en zelf uitstapt dan zijn er 2 opties. Je laat de sleutel in de auto of je houdt m bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
TheDan54 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

De kunststof dop eraf halen lukt mij.

Echter, bij mijn Lynk gebeurt hetzelfde met het palletje of lipje. dat jij beschrijft. Ik heb dit hier al een paar keer gepost. Dit euvel is door mij meteen gemeld bij het ingebruik nemen in Diemen vorige week vrijdag. Daarna is dat nog diverse keren gebeurd, o.a. bij een openbare laadpaal. De software trekt de pal niet naar boven zoals het zou horen. De meeste kans dat het wel goed gaat, is door de knop links van het stuur op het dashboard, lang en lang in te drukken. Maar ook dat is geen garantie.

Het is allemaal zo erg niet. Maar als je dit meldt (na 45 minuten in de wacht staan) gebeurt er niets. Er wordt geen contact met je opgenomen.
Hoe heb je het opgeloste toen het gebeurde bij de openbare laadpaal? Kreeg je de stekker er wel uit?
Dat is mijn angst nu, als ik naar mijn werk moet of een belangrijke afspraak heb, dat de stekker er niet uit wil.

Zou het helpen om een stukje gaffer tape over het gaatje op de de stekker te plakken zodat het palletje er niet in gaat?
Ik laad momenteel alleen thuis op een afgesloten parkeerplek dus geen risico dat de stekker word weggenomen door iemand anders.
Of zal de auto niet willen laden als het palletje de stekker niet vergrendeld.

Maandag sowieso maar even naar de service dienst bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48

BPi

Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Hoe heb je het opgeloste toen het gebeurde bij de openbare laadpaal? Kreeg je de stekker er wel uit?
Dat is mijn angst nu, als ik naar mijn werk moet of een belangrijke afspraak heb, dat de stekker er niet uit wil.

Zou het helpen om een stukje gaffer tape over het gaatje op de de stekker te plakken zodat het palletje er niet in gaat?
Ik laad momenteel alleen thuis op een afgesloten parkeerplek dus geen risico dat de stekker word weggenomen door iemand anders.

Volgens mij kun je met een dergelijke storing de 24/7 roadside assistance wel bellen. Je kan geen kant op met de auto, dus heb je die mensen nodig. Ik zou het niet via het 0800 nummer gaan proberen tijdens kantooruren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
“Mijn 01” was tot deze middag uitgeleend, maar inmiddels 3 uur later en nog niet terug.. ik vermoed dat het komt door de server storing en dat de persoon die de 01 heeft gehuurd de auto ook niet in kan. Knap lullig voor de huurder maar ook voor mij als verhuurder, ik heb nu ook geen beschikking over de auto..
Lynk & Co is niet bereikbaar in het weekend dus verwacht (hopelijk) morgen pas te weten waar “mijn” 01 is. 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Misterxx2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:07:
“Mijn 01” was tot deze middag uitgeleend, maar inmiddels 3 uur later en nog niet terug.. ik vermoed dat het komt door de server storing en dat de persoon die de 01 heeft gehuurd de auto ook niet in kan. Knap lullig voor de huurder maar ook voor mij als verhuurder, ik heb nu ook geen beschikking over de auto..
Lynk & Co is niet bereikbaar in het weekend dus verwacht (hopelijk) morgen pas te weten waar “mijn” 01 is. 😕
Kan je het pechnummer van hun niet bellen +31207219690 vind het echt belachelijk wat jij nu mee maakt, gewoon niet weten waar je auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Laatst online: 24-06 19:17
Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Een vriendelijke rijder van een hele dikke vette elektrische Porsche heeft mij geholpen bij die openbare laadpaal. Het is vooral het probleem bij het willen laden. Het beëindigen van het laden gaat tot nu toe telkens goed.

"Een stukje gaffer tape over het gaatje op de stekker plakken" zou een sensor en een actuator een verkeerd signaal kunnen geven, maar daar ben ik natuurlijk niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ik zou rap die 24 uur nummer bellen en vragen waar je auto uithangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Muro01 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Ik zou rap die 24 uur nummer bellen en vragen waar je auto uithangt...
Dat heb ik gedaan. Maar deze persoon was niet bekend met het deelplatform en zij dat zij de auto ook niet konden traceren..

Dus wachten tot de klantenservice morgen om 09:00 uur open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Dat is wel echt behoorlijk zuur idd. Misschien is een tracker in de auto (apple tag?) zo'n slecht idee nog niet...

EDIT: Ik zit er nog eens over na te denken, maar het feit dat een klantenservice (in al dan niet afgeslankte vorm) niet bereikbaar is tijdens een verhuur is redelijk idioot. Komt er eigenlijk op neer dat je de boel in het weekend beter niet beschikbaar zet. Of 's avonds. Blijft er eigenlijk weinig over =)

[ Voor 18% gewijzigd door pushnoi op 24-10-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
pushnoi schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

EDIT: Ik zit er nog eens over na te denken, maar het feit dat een klantenservice (in al dan niet afgeslankte vorm) niet bereikbaar is tijdens een verhuur is redelijk idioot. Komt er eigenlijk op neer dat je de boel in het weekend beter niet beschikbaar zet. Of 's avonds. Blijft er eigenlijk weinig over =)
Inderdaad. Je kan niets.

Andere deelplatformen die ik ken in NL, hebben altijd een fysieke sleutel in de auto (dashboard kastje oid liggen). Na het starten van de huurperiode kan je altijd de auto sluiten/openen of de motor starten met de sleutel. Stel je zit ergens ver van huis als huurder en kan er niet meer weg omdat je de auto niet in kan want de servers doen het niet..

[ Voor 39% gewijzigd door Misterxx2 op 24-10-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Dat is wel echt behoorlijk zuur idd. Misschien is een tracker in de auto (apple tag?) zo'n slecht idee nog niet...

Als die niet terug is binnen 1 uur na de verhuurperiode zou ik een melding maken bij de politie. Misschien een beetje overdreven maar je zou als verhuurder niet eens moeten nadenken of de app voor de verhuurder misschien niet werkt. En als hij wel gestolen zou zijn wordt jou dadelijk nog vergeten dat je het niet direct gemeld hebt. Een paar van die meldingen bij de politie en L&C zal wel een hulplijn open moeten gooien in het weekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 24-10-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:56:
[...]

Als die niet terug is binnen 1 uur na de verhuurperiode zou ik een melding maken bij de politie. Misschien een beetje overdreven maar je zou als verhuurder niet eens moeten nadenken of de app voor de verhuurder misschien niet werkt. En als hij wel gestolen zou zijn wordt jou dadelijk nog vergeten dat je het niet direct gemeld hebt. Een paar van die meldingen bij de politie en L&C zal wel een hulplijn open moeten gooien in het weekend.
Inderdaad 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrix J.
Ander vraagje;

Heeft iemand hier al een goede optie gevonden om een mobiel of tablet aan een van de stoelen te bevestigen voor de kleine bijrijders? Ik had voorheen zo’n klem van Ali die je tussen de spijlen van de hoofdsteun kan klemmen. Aangezien deze stoelen uit een geheel zijn is die onbruikbaar.

Heb een soort stoelbeschermer gezien met folie waar je een device in kan steken maar dat is niet echt een mooie optie imo.

Bij Lynk waren ook nog geen opties bekend hiervoor.
Benieuwd of hier al iemand iets inventiefs heeft gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Patrix J. op 24-10-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
pushnoi schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Gewoon automatische regensensor ff uit, ding in de N en hij rolt er wel door... zo spannend is het niet =)
Je zou die spiegels naar binnen kunnen klappen maar dan worden ze weer niet schoon imho.
Voorlopig maar even met de hand. Een paar buurjongens zijn geïnteresseerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48

BPi

Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:09:
Ander vraagje;

Heeft iemand hier al een goede optie gevonden om een mobiel of tablet aan een van de stoelen te bevestigen voor de kleine bijrijders? Ik had voorheen zo’n klem van Ali die je tussen de spijlen van de hoofdsteun kan klemmen. Aangezien deze stoelen uit een geheel zijn is die onbruikbaar.

Heb een soort stoelbeschermer gezien met folie waar je een device in kan steken maar dat is niet echt een mooie optie imo.

Check eens bij de firma Brodit. Op de site staat nog niets merkspecifieks, maar ze hebben wel een systeem dat op veel auto's past. Misschien ook wel op een 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Ruytertje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Toch niet zo klein want bij mij ligt hij er ook uit.
Ik heb de indruk dat ze aan een operationele applicatie knutselen en dat zou niet moeten kunnen 8)7
Ligt de app er nog steeds uit, dat 'men' weet? Ik heb vrijwel de gehele dag geen 'app' tot mijn beschikking. Er is een storing, maar wat is de status?
(Wel of niet afwachten, of app deleten en opnieuw installeren?
Avondgroet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Patrix J. schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:09:
Ander vraagje;

Op Facebook heeft iemand deze: John Aarsen US $15.72 | TPARTS|For Tesla Model 3/Y Car Back Seat IPAD Mobile Phone Holder Mount Accessories Parts
https://a.aliexpress.com/_vbhPiiAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYMTrQrBN10UNkhCWVH3GAU7__w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIsOHiHQDJlM3s99pYlKOKjK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
PkZZP schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:44:
[...]

Ligt de app er nog steeds uit, dat 'men' weet? Ik heb vrijwel de gehele dag geen 'app' tot mijn beschikking. Er is een storing, maar wat is de status?
(Wel of niet afwachten, of app deleten en opnieuw installeren?
Avondgroet.
Bij mij al de hele dag😕Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_jhh6E0q5UviE9BlPK-DB2_5yU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G33Kg6P9wREMwHP1b02KyRhK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Op Facebook heeft iemand deze: John Aarsen US $15.72 | TPARTS|For Tesla Model 3/Y Car Back Seat IPAD Mobile Phone Holder Mount Accessories Parts
https://a.aliexpress.com/_vbhPii[Afbeelding]
Ziet er mooi uit👍
Welke tablet gebruik je?
Is ie een beetje tril vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
.
Hergeinstalleerd, maar helaas….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Begint wel echt belachelijk te worden vind ik ook. Mensen die hun auto verhuren en nu gewoon geen auto hebben omdat die fucking app weer niet werkt. Is het zo lastig om een app te laten werken. Hij ligt de laatste weken er meer uit dan dat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Fibrenl schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Begint wel echt belachelijk te worden vind ik ook. Mensen die hun auto verhuren en nu gewoon geen auto hebben omdat die fucking app weer niet werkt. Is het zo lastig om een app te laten werken. Hij ligt de laatste weken er meer uit dan dat hij werkt.
Is echt de eerste keer vandaag bij mij. En was niks aan de hand, ik kan ook niet zien of ik een automatische update had of niet. Maar irritant is het natuurlijk wel. En inderdaad we zijn zover in de digitale wereld dat de gemiddelde app toch niet al te gecompliceerd hoeft te zijn om gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Misterxx2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:49:

Mij net ook gebeurd... wazig... benieuwd of en wanneer hij terug komt...

Wat me inmiddels ook gebeurd is: de widget voor de powerflow crashed regelmatig, erg jammer vind die wel mooi, en ik kreeg plots de melding dat de frontcamera geblokkeerd was.. dus storingsvrij is hij helaas niet.. verder heerlijke auto,inmiddels ook al ruim 60km op stroom kunnen halen bij een rit met grotendeels 100km/u snelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 10:31
Het is ook belachelijk. Ze komen maar met een compensatie. Wij hebben voor deze auto gekozen vanwege het deelconcept. Zelf gebruiken we de auto 1 keer per week. Mijn broertje wil de auto ook gebruiken. Een aantal andere mensen in de buurt ook. Ik heb de auto nu 1 keer met succes verhuurd (30 euro). Mensen met wie ik de auto wil delen kunnen de auto nog steeds niet gebruiken. ''Payment error''. Deze error krijg ik zelf ook wanneer ik een andere LC wil huren om te testen.

De auto staat nu dus alleen maar stil. Morgen ga ik ze bellen met het voorstel dat we een compensatie willen hebben. Momenteel krijg ik gewoon niet geleverd waar ik voor getekend heb. Hoe mooi en goedkoop de auto ook is.. De manier waarop ze nu te werk is niet normaal. Op email reageren ze niet meer. Heb er nog 2 open staan. 1 van 9 weken en een van 2 weken. Als ze me morgen niet kunnen helpen via telefoon dan stuur ik een email naar het programma ''Boos'' van BNNVARA. Dit lijkt mij de meest geschikte manier om Alain Visser eens wakker te schudden.

Net kreeg ik in de app snel de auto te zien, maar hij was daarna weer weg. Er stond dat de auto geopend was.. Net snel gekeken. Was gewoon op slot.
Fibrenl schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:20:
Het is ook belachelijk. Ze komen maar met een compensatie. Wij hebben voor deze auto gekozen vanwege het deelconcept. Zelf gebruiken we de auto 1 keer per week. Mijn broertje wil de auto ook gebruiken. Een aantal andere mensen in de buurt ook. Ik heb de auto nu 1 keer met succes verhuurd (30 euro). Mensen met wie ik de auto wil delen kunnen de auto nog steeds niet gebruiken. ''Payment error''. Deze error krijg ik zelf ook wanneer ik een andere LC wil huren om te testen.

De auto staat nu dus alleen maar stil. Morgen ga ik ze bellen met het voorstel dat we een compensatie willen hebben. Momenteel krijg ik gewoon niet geleverd waar ik voor getekend heb. Hoe mooi en goedkoop de auto ook is.. De manier waarop ze nu te werk is niet normaal. Op email reageren ze niet meer. Heb er nog 2 open staan. 1 van 9 weken en een van 2 weken. Als ze me morgen niet kunnen helpen via telefoon dan stuur ik een email naar het programma ''Boos'' van BNNVARA. Dit lijkt mij de meest geschikte manier om Alain Visser eens wakker te schudden.

[...]

[...]
Good luck with that... |:(

Je hebt wel gelijk, maar voor mensen als ik die niet gaan delen is het niet zo erg.

Tja en die App mogen ze ergens ver in hun donkere ***** stoppen 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Muro01 op 24-10-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 10:31
De marketing afdeling van Lynk&Co gaat ondertussen gewoon door. Dit artikel hebben ze zelf geplaatst. Ze zijn hier bezig met link building voor hun site. In dit artikel vertellen wederom dat je de auto kan ''delen''.
Dit werkt helemaal niet.

Dit is toch misleidende verkoop? Ben ik de enige LC rijder die hier een slecht gevoel bij krijgt?

https://www.emerce.nl/wir...al-maandelijks-membership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:37:
De marketing afdeling van Lynk&Co gaat ondertussen gewoon door. Dit artikel hebben ze zelf geplaatst. Ze zijn hier bezig met link building voor hun site. In dit artikel vertellen wederom dat je de auto kan ''delen''.
Dit werkt helemaal niet.

Dit is toch misleidende verkoop? Ben ik de enige LC rijder die hier een slecht gevoel bij krijgt?

https://www.emerce.nl/wir...al-maandelijks-membership
Zeker, maar wat stel je voor dan?
Dat we tegen ze een campagne starten?
Dan weet ik wel wat ze zeggen, "meneer u kunt de auto eind deze maand inleveren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
PkZZP schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Huurauto's mogen gewoon door de wasstraat hè ;)

Geef iig die buurjongens wel twee emmertjes water hè, zodat ze 1 hebben om uit te spoelen en 1tje waar ze nieuw schuim pakken. Het zal niet de eerste verpeste laklaag zijn waarbij men leuk staat te schuren met het ranzige water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02

Net kreeg ik in de app snel de auto te zien, maar hij was daarna weer weg. Er stond dat de auto geopend was.. Net snel gekeken. Was gewoon op slot.

[...]

[...]
Kan me indenken dat het frustrerend is, maar persoonlijk zou ik niet al teveel energie in een 'boze' campagne steken. Nu het op dit moment niet werkt kun je kiezen : accepteren (mss werkt het over een maand wel, maar misschien ook niet) of de auto inleveren. Of je kunt je helemaal opvreten en proberen geld terug te krijgen. Ik gun je dat van harte maar denk niet dat het je gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
pushnoi schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:45:
[...]

Geef iig die buurjongens wel twee emmertjes water hè, zodat ze 1 hebben om uit te spoelen en 1tje waar ze nieuw schuim pakken. Het zal niet de eerste verpeste laklaag zijn waarbij men leuk staat te schuren met het ranzige water.
Of met de schuur kant van de spons auto wassen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
PkZZP schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Als je om de auto loopt te poetsen met de sleutel in je broekzak gaat hij continu open/dicht/knipperen etc.. sleutel in de auto leggen ...opgelost _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Rmaxx schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 00:16:
[...]

Als je om de auto loopt te poetsen met de sleutel in je broekzak gaat hij continu open/dicht/knipperen etc.. sleutel in de auto leggen ...opgelost _O-
Ben altijd bang dat ie in slot valt dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:14:
[...]

Mij net ook gebeurd... wazig... benieuwd of en wanneer hij terug komt...

Wat me inmiddels ook gebeurd is: de widget voor de powerflow crashed regelmatig, erg jammer vind die wel mooi, en ik kreeg plots de melding dat de frontcamera geblokkeerd was.. dus storingsvrij is hij helaas niet.. verder heerlijke auto,inmiddels ook al ruim 60km op stroom kunnen halen bij een rit met grotendeels 100km/u snelweg..
Front camera niet beschikbaar heeft vaak te maken met condensvorming in de ochtend. Na een paar minuten is hij bij mij meestal weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
pushnoi schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:45:
[...]

Ik blijf er zelf bij ...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP

[...]

[...]
De app wekt nog steeds niet....(maandagochtend 08.00 uur) Je zou toch denken na een weekend (van misschien wel interne updates, etc.) Helaas.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
PkZZP schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

De app wekt nog steeds niet....(maandagochtend 08.00 uur) Je zou toch denken na een weekend (van misschien wel interne updates, etc.) Helaas.....
Iets te vroeg gecheckt, hier doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wellicht heel stom. Maar ik heb het ‘idee’ dat het gewoon plat lag en dat maandag ochtend de eerste de beste gewoon even alles ‘gereset’ heeft. Een weekend met updates enzo klinkt beter. Maar ben bang dat bij Lynkco dat zo niet werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
pushnoi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Je krijgt het gevoel dat het systeem van de app op een pc op kantoor draait hahaha. Maandag ochtend op kantoor oops pc is uit. Aan en opgelost. ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
pushnoi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Klopt (gelukkig), maar niet alle gegevens zijn ingeladen. Klopt denk ik ook, want dan moet je toch eerst naar de auto om de zaak met elkaar in contact te brengen.
Hopelijk blijft alles werken.

btw: Via knipperlicht is het op afstand in ieder geval nog niet gelukt. Straks maar even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Misterxx2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Dat heb ik gedaan. Maar deze persoon was niet bekend met het deelplatform en zij dat zij de auto ook niet konden traceren..

Dus wachten tot de klantenservice morgen om 09:00 uur open gaat.
@Misterxx2 Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
Oizo1981 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

@Misterxx2 Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen?
Het is nog in progress, de auto is terecht, maar nog niet in mijn bezit.
Zodra alles weer is opgelost kom ik met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:27
[...]

Inderdaad echt belachelijk! Afgelopen zaterdag voor het eerst een Lynk gehuurd. Het begon al met het maken van de foto's, na een paar foto's verdwenen de eerder gemaakte foto's weer, gaandeweg ben ik er achter gekomen dat de app het niet kan verdragen als je liggende foto's maakt

Daarna was het het onmogelijk om verbinding met de auto te krijgen om deze te kunnen openen. Telefoon opnieuw gestart, bluetooth uit en aan, maar geen verbinding. Ik heb toen ook het 24/7 nummer gebeld maar die kunnen je echt helemaal niets vertellen over het deelplatform en de app. Ze hebben mij twee keer doorverbonden met een nummer waar ik doodleuk het bandje kreeg: 'we zijn niet bereikbaar in het weekend'. De verhuurder stond ook bij de auto (het was ook zijn eerste keer). Uiteindelijk de booking beëindigd. Daarna de app verwijdert, mijn digitale sleutel uit het account verwijderd en nog een keer dezelfde auto gereserveerd. Toen lukte het in één keer, er zal dus iets mis zijn gegaan met het versturen van mijn digitale sleutel naar de auto. Ik heb nu alleen wel betaald voor een reservering terwijl ik geen km met de auto heb gereden.

Hele fijne auto verder, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Fibrenl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Je krijgt het gevoel dat het systeem van de app op een pc op kantoor draait hahaha. Maandag ochtend op kantoor oops pc is uit. Aan en opgelost. ;) ;) ;)
precies dat ja. Toch vreemd. Een bol.com app of zelfs van kleinere spelers werkt bijna altijd, en een storing binnen korte tijd opgelost. Nu zijn mensen auto's 'kwijt'. Echt belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie87
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Hi allemaal,
Ik volg het topic al een tijdje en begreep dat op maandag de emails de deur uit gaan om de auto te bestellen.

Nu heb ik laatst volgens L&C een bestel email gehad + herinneringen.... maar die heb ik dus echt nooit gekregen.

Nu wilde ik weten of gewoon deze dag moet afwachten en morgen bellen als ik niks heb gehad, of zijn de emails in de ochtend de deur al uit en heeft het zin te bellen om te kijken of die van mij erbij zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Iets meer dan een maand de L&C gereden en overall positief, ook ik heb last van traag opstartend systeem maar ondertussen start ik maar gewoon met rijden en dan komt het wel na 30 a 60 seconden.
Ik had wel veel last van wegvallende carplay verbinding, maar na herstel fabrieksinstelling eigenlijk tot nu toe geen last meer. Wellicht heeft iemand in de Zweden de juiste certificaten ingestalleerd, na een telefoontje van mijn kant. Maar dat is meer gissen aangezien ik tot nu toe geen enkele terugkoppling heb ontvangen.

Vooralsnog leen ik de auto niet uit en als ik de ervaringen hierboven lees, dan wacht ik daar ook nog wel even mee.

Ik heb nog wel 1 probleem (valt in het niets bij eerder genoemde problemen) en dat is als ik mijn telefoon in het vakje plaats om op te laden bij de eerste volgende bocht de telefoon verschoven is en dus niet meer oplaad. Iemand anders hier ook ervaring mee en wellicht een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
rhamstra schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:31:
Iets meer dan een maand de L&C gereden en overall positief, ook ik heb last van traag opstartend systeem maar ondertussen start ik maar gewoon met rijden en dan komt het wel na 30 a 60 seconden.
Ik had wel veel last van wegvallende carplay verbinding, maar na herstel fabrieksinstelling eigenlijk tot nu toe geen last meer. Wellicht heeft iemand in de Zweden de juiste certificaten ingestalleerd, na een telefoontje van mijn kant. Maar dat is meer gissen aangezien ik tot nu toe geen enkele terugkoppling heb ontvangen.

Vooralsnog leen ik de auto niet uit en als ik de ervaringen hierboven lees, dan wacht ik daar ook nog wel even mee.

Ik heb nog wel 1 probleem (valt in het niets bij eerder genoemde problemen) en dat is als ik mijn telefoon in het vakje plaats om op te laden bij de eerste volgende bocht de telefoon verschoven is en dus niet meer oplaad. Iemand anders hier ook ervaring mee en wellicht een oplossing?
Draadloos laden is bij mij een ramp gaat steeds aan uit aan uit aan uit. En ook verschuift hij dus ik sluit hem.gewoon aan met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Fibrenl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Draadloos laden is bij mij een ramp gaat steeds aan uit aan uit aan uit. En ook verschuift hij dus ik sluit hem.gewoon aan met kabel.
Bij mij blijft ie redelijk liggen, alleen met gebruik Android Auto loopt die alsnog meer leeg dan dat hij oplaadt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
Misterxx2 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Het is nog in progress, de auto is terecht, maar nog niet in mijn bezit.
Zodra alles weer is opgelost kom ik met een update.
De auto is weer bij mij afgeleverd alleen met verschillende technische gebreken. Waaronder veiligheidssystemen die niet werken, maar ook het bestuurdersdisplay wat flikkerde en niet goed werkt.
Ik heb geen vertrouwen in de auto in de staat hoe die voor mijn deur stond. De auto is dus weer naar de werkplaats voor onderzoek.

De persoon wie de auto had gehuurd (zoals mij werd gezegd), zou problemen hebben gehad met bluetooth en/of de app en geen goede connectiviteit met de auto hebben gehad om deze nog te kunnen vergrendelen en mee te rijden.
Of dit waar is.. geen idee.. Naar mijn idee blijven ze expres vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de order geplaatst en vandaag even telefonisch contact gezocht met Lynk & Co. Voor de zekerheid even checken of de order goed is doorgekomen en waar ze staan in het proces. Ik was verrast dat ik meteen iemand aan de telefoon kreeg. De vriendelijke mevrouw heeft even het proces uitgelegd en dat ze nu bezig zijn met de kredietcheck en dat dit er goed uit ziet. Nu bedenk ik mij hoe kan zij dit weten, heeft zij inzicht in de kredietcheck?

Ben wel even benieuwd naar jullie ervaringen met de kredietcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:15:
Vorige week de order geplaatst en vandaag even telefonisch contact gezocht met Lynk & Co. Voor de zekerheid even checken of de order goed is doorgekomen en waar ze staan in het proces. Ik was verrast dat ik meteen iemand aan de telefoon kreeg. De vriendelijke mevrouw heeft even het proces uitgelegd en dat ze nu bezig zijn met de kredietcheck en dat dit er goed uit ziet. Nu bedenk ik mij hoe kan zij dit weten, heeft zij inzicht in de kredietcheck?

Ben wel even benieuwd naar jullie ervaringen met de kredietcheck.
Check je creditcard, daar staat waarschijnlijk een reservering. Ik ga ervanuit dat dit de "kredietcheck" is. Bij mij staat er sinds vorige week (18 okt) in ieder geval een reservering van EUR 540,-- (ja, incl trekhaak)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberdj schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Check je creditcard, daar staat waarschijnlijk een reservering. Ik ga ervanuit dat dit de "kredietcheck" is. Bij mij staat er sinds vorige week (18 okt) in ieder geval een reservering van EUR 540,-- (ja, incl trekhaak)
De reservering staat op mijn creditcard, dus dat gaat geen problemen opleveren. Uit een paar eerdere meldingen in dit topic maak ik op dat er nog een kredietcheck gedaan wordt bij een externe partij, maar die berichten zijn al van maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Misterxx2 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

De auto is weer bij mij afgeleverd alleen met verschillende technische gebreken. Waaronder veiligheidssystemen die niet werken, maar ook het bestuurdersdisplay wat flikkerde en niet goed werkt.
Ik heb geen vertrouwen in de auto in de staat hoe die voor mijn deur stond. De auto is dus weer naar de werkplaats voor onderzoek.

De persoon wie de auto had gehuurd (zoals mij werd gezegd), zou problemen hebben gehad met bluetooth en/of de app en geen goede connectiviteit met de auto hebben gehad om deze nog te kunnen vergrendelen en mee te rijden.
Of dit waar is.. geen idee.. Naar mijn idee blijven ze expres vaag.
Vreemd verhaal als die technische gebreken er voorheen niet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
En kreeg je je auto via diegene die hem huurde of via lynkco? Beetje raar verhaal Nl. Kan aan mij liggen hoor :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
meermarco schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:38:
En kreeg je je auto via diegene die hem huurde of via lynkco? Beetje raar verhaal Nl. Kan aan mij liggen hoor :-)
Met L&C ben ik nog aan het uitzoeken wat er nu precies is gebeurd, dus heb nog niet alle informatie. Ook moet dit uiteindelijk “administratief” worden afgehandeld.
Maar na met 6 verschillende mensen bij L&C gesproken te hebben heb ik wel een vermoeden wat er is gebeurd;

De persoon die de 01 van mij had gereserveerd heeft problemen gehad met zijn digitale sleutel. Dit probleem werd hierboven al eerder genoemd. Wat exact, is mijn niet duidelijk. Hierdoor was het op een bepaald moment tijdens de huurperiode voor de huurder niet meer mogelijk om de auto te sluiten en/of te starten.
De pechhulpdienst is gebeld en die hebben mijn 01 weg getakeld (ze konden de auto niet meer starten) en meegenomen naar de garage. De huurder heeft een vervangende wagen gekregen.

Vandaag is mijn 01 met een takelwagen thuis afgeleverd. Tot op dat moment kregen ze de auto nog niet aan de praat. Pas nadat mijn fysieke sleutel in de auto was kregen ze de motor gestart. Echter werkten ABS, ESC en de auto hold functie niet meer. Ook flikkerde het bestuurdersdisplay dus. Dit allemaal kan mogelijk (aanname) komen doordat de monteurs van alles hebben geprobeerd om de auto aan de praat te krijgen. Mijn gaf het in ieder geval alles behalve een veilig gevoel. De auto is weer terug naar de garage gegaan voor onderzoek..

Erg vervelend allemaal voor de huurder, maar ook voor mij als verhuurder. Ik ben vandaag al meer dan 3 (!) uur kwijt geweest aan telefoontjes en ontmoetingen bij mijn huis met de auto. Ik merk dat ze bij L&C allemaal langs elkaar heen praten (ik kreeg vaak van de ene persoon verhaal A en 2 minuten later van een ander persoon verhaal B)). Ik voelde mij soms meer de projectmanager dan de klant.

Ook merk ik dat ze totaal niet hun best doen aan klantenbinding en mij “fan” te houden van L&C. Deze situatie is waarschijnlijk nieuw voor hen, maar het is ook nooit uitgedacht als in “wat als dit kan gebeuren..” Ik heb veel actief met ze mee moeten denken, veel moeten navragen etc. Het geeft mij als klant geen goed gevoel dat dit een volgende keer niet weer kan gebeuren of dat ik zelf ergens met problemen kom te staan en het niet direct kan worden opgelost.

Het verhaal is nog niet afgelopen, maar eerst maar eens kijken wanneer ik de 01 terug heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ok duidelijk, en ze hebben geen vervanging aan jouw gegeven.
Terwijl de huurder wel meteen een vervangend vervoer kreeg.
Beetje jammer dit allemaal, je verwacht wel wat klantbinding.

[ Voor 196% gewijzigd door Muro01 op 25-10-2021 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Muro01 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:29:
Ok duidelijk, en ze hebben geen vervanging aan jouw gegeven.
Terwijl de huurder wel meteen een vervangend vervoer kreeg.
Beetje jammer dit allemaal, je verwacht wel wat klantbinding.
Er is door L&C de afgelopen niets positiefs gedaan tav “klantenbinding” dus waarom nu wel. CS is even slecht als de software en het totale gebrek van communicatie daarover is ronduit dramatisch. Ik ben gelukkig niet echt afhankelijk van “01” anders was deze allang de deur uitgegaan. Ze gaan er blijkbaar vanuit dat klanten dit allemaal pikken, software half gebruiken (daardoor niet merken wat er allemaal niet werkt) en toch geen écht ander alternatief heeft voor dit geld. Voorlopig hebben ze gelijk; het totale product wordt maar slechter en slechter en toch blijft men klant en komen er zelfs nieuwe bij. Jullie vinden het belachelijk dat dit bij Misterxx2 gebeurd?! Hoewel ik het voor hem/haar beroerd vind past het precies in het plaatje van de afgelopen maanden. Business as usual voor L&C…..zou ik zeggen. Ik ben alleen benieuwd hoelang ze met dat gedrag wegkomen. Ik heb gelukkig nog geen (heel) grote issues gehad maar de kans dat ik daarna nog een 01 zou blijven rijden neemt met de dag af. Maar het meest treurige is wel dat ze zelfs nog steeds niet het fatsoen hebben gehad ons tekst, uitleg en excuses te geven…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06
Lynk is onze enige wagen en los van het niet goed kunnen laden En een incidenteel probleem, hebben wij niks te klagen. Het delen zullen wij iig voorlopig niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
sdamman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:14:
Lynk is onze enige wagen en los van het niet goed kunnen laden En een incidenteel probleem, hebben wij niks te klagen. Het delen zullen wij iig voorlopig niet doen.
Hier eigenlijk maar 1 dingetje: als de auto volgeladen is maar nog wel aan de laadpaal hangt kan ik de klimaatbeheersing niet meer aanzetten. Lijkt alleen te werken tijdens het opladen. Voor zover ik kan zien lijkt dat overigens puur een beperking uit de app, en niet van de auto of het systeem zelf.

Vandaag met ze gebeld voor winterbanden, die zullen ze binnenkort monteren. Nog wel de vraag uitstaan hoe ik het beste kan omgaan met een wintersport met vrienden. Officieel mag alleen ik erin rijden, maar dat is met een rit van 13 uur niet superhandig. Ze komen er nog op terug of het mogelijk is de auto uit te lenen met een andere stop- dan beginlocatie (lees: een stuk autobahn). Andere optie die ze aangaven was zelf de auto verzekeren, maar dat lijkt me wat omslachtig 😅. Je merkt aan alles dat het een startup is met jong personeel dat vanuit scripts werkt. Ze hebben het druk, maar blijven vriendelijk, en werd vandaag keurig volgens afspraak binnen een uur gebeld met info over de winterbanden. Kwestie van tijd denk ik tot t allemaal soepel loopt, ik zie het maar als een bètatest (wat makkelijk praten is als je geen gebruik van uitlenen en delen wil maken zoals wij).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Laatst online: 03-03-2024
Goedenavond,

Vandaag had ik een leuk gezinsuitje in Antwerpen. De langverwachte proefrit met de Lynk en Co. Vanuit Breda kon in kiezen; Amsterdam, Maastricht of Antwerpen (oké Berlijn kon ook, maar dat was net te ver). Gekozen voor Antwerpen vanwege de minste afstand en had er al vaker rondgelopen en gereden.

Mocht je er ook voor kiezen om naar Antwerpen te gaan, parkeer je auto in een van de loodsen aan de haven. Vanaf de parkeerplaats was het een kleine vijf minuten lopen. Al eerder gelezen, maar nu ervaren. Lynk en Co is daar gevestigd in een geweldig mooi pand in de binnenstad. Er staat welgeteld 1 Lynk, wat kleding en een koffiebar. O en trendy meubels en dito architectuur. Je merkt gelijk dat je te maken hebt met een bijzonder concept, waar ik best blij van werd. Ik vroeg me gelijk een ding af, hoe hebben ze die auto binnen gekregen. Conclusie die ik zelf heb getrokken: ze hebben de auto binnen gereden en vervolgens het raam weer dichtgemaakt. Er is geen deur die open kan.

Goed voorbereid met tal van vragen die ik zelf had, mede door dit geweldige forum, maar ook die van Facebook gingen we het prachtige pand binnen en werden hartelijk ontvangen. Het was geen enkel probleem om alle vragen te stellen. Besloten werd om dit na terugkomst te doen. De auto stond namelijk al klaar. Even wat papieren invullen (5 minuten) en alles was geregeld. Ik zal op het eind van dit verslag antwoorden geven op mijn vragen. Wellicht voor enkele hier, open deuren, maar voor een groot deel wellicht verhelderend.

Nadat we zaten (vriendin, zoon 11 en dochter 9) kregen we kort wat uitleg. Toen hem duidelijk was, dat ik al eens automaat gereden had, werd mij plezier gewenst en mocht de tijd nemen (45-60 minuten). Het adres stond in de navigatie, mochten we de weg niet terugvinden.
Even handen wrijven en go. Nou ja file…Antwerpen is uiteindelijk een drama stad voor een proefrit. Misschien was het vandaag ook extra druk, al denk ik eerder aan een structureel euvel. Ach er was tijd om alles aan materialen goed te voelen en met alle knoppen en het info-center aan de slag te gaan. Man wat een geweldig interieur. Van alle gemakken voorzien. Het meeste heb ik ook op mijn Focus ST-line, dus wist daardoor snel zaken te vinden. De stoelen zitten fantastisch stevig en het is echt een genot om de afwerking te zien en te voelen.

Na een half uur eindelijk de snelweg op, om even het 95km probleem (gevoel van stilstand) te ervaren bij elektrisch rijden (moet van 2e naar vierde versnelling… wat even een soort van remervaring schijnt te geven)…95-96-97-98… niets ervaren. Vanwege alle drukte, belandde weer in een file, heb ik het niet nogmaals kunnen doen.
Na ruim een uur genieten, zijn we teruggereden.
Bij binnenkomst kon ik een enorme glimlach niet onderdrukken. Heerlijk.

Met een bakje koffie was er tijd voor al mijn vragen. Ze werden vakkundig en op een zeer prettige manier beantwoord. Hieronder de antwoorden:

€500,- alle inzittende verzekerd, alle onderhoud, ook de normale slijtage zit in dit bedrag.

€40,- voor de trekhaak blijft maandelijks, dus al rijd je de Lynk drie jaar, wanneer de trekhaak al is ‘afbetaald’ blijft berekend worden.

Winterbanden is €450,- ook als je in december besluit dit te doen. Worden verwisseld, schoongemaakt, opgeslagen. Het is op dit moment niet anders. Persoonlijk denk ik wel dat hier in de toekomst wel anders naar gekeken gaat worden.

1250 km per maand, mag je gewoon zien als 15000 km per jaar. Ze rekenen na het einde van jouw periode de eventuele meer gereden kilometers.

Stel nieuw model (niet binnen twee jaar), die zal volledig elektrisch zijn, kun je gewoon ‘bestellen’ en een op een omruilen. Meerprijs is nu nog onbekend.

Verbruik:
Volledig benzine 6L/100km
Hybride 1,2L/100 km
Bovenstaande is wel afhankelijk van je rijstijl;))
Elektrisch 70 km, mijn Lynk vandaag stond op 76 km. Merendeel ook elektrisch gereden vandaag.

Eigen risico €500,- schade €120,- betaal je ook €120,-. Altijd Lynk contacten. Geldt natuurlijk ook als het niet jouw fout is. Bij pech, knop in de auto ‘Call us’ of bel met de bekende nummers (Lynk en Co)

WiFi blijft standaard in de auto. Dus ook na 31-12. Je kunt dus lekker streamen. Geen abonnement nodig. Fair use policy betekent; normaal gebruik… dus niet 20 uur Netflixs in de auto. Meer devices betekent vertraging. Maar dat logisch. Bluetooth en je eigen telefoon (iedereen heeft grote bundels tegenwoordig) is ook mogelijk. Dus ook zelf een hotspot maken.

Wat betreft alle software issues die ik heel veel lees. De eerste lichting auto’s, zeg maar het L kenteken hebben er vooral last van. De auto’s met N kenteken vele malen minder tot niets. De vraag is zo overweldigend dat ze op dit moment echt kampen met persoonstekorten. Hier wordt keihard aan gewerkt.

Over het laden en de stekker en het lipje of palletje dat moeite gaf heb ik gevraagd naar de juiste volgorde. Hier komt ie:
Auto open - stekker in auto - stekker in paal - pas scannen - auto op slot (spiegels naar binnen, dan is de auto op slot)
Granny kabel…waarom heet die zo… laden aan stopcontact thuis gaat langzamer;))

Ow ja… het rijden van deze auto levert je geen BKR-registratie op.

De vraag die ik vergeten ben:
Wanneer laadt de auto tijdens het rijden op? Wie heeft een antwoord.

Zoals het er nu voorstaat krijg ik binnenkort een mail om de Lynk te bestellen… en daar… heb ik heel veel zin in. Wat-een-Auto!

Groetjes,

Maarten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
MaartenBreda schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:46:
Goedenavond,

Vandaag had ik een leuk gezinsuitje in Antwerpen. De langverwachte proefrit met de Lynk en Co. Vanuit Breda kon in kiezen; Amsterdam, Maastricht of Antwerpen (oké Berlijn kon ook, maar dat was net te ver). Gekozen voor Antwerpen vanwege de minste afstand en had er al vaker rondgelopen en gereden.

Mocht je er ook voor kiezen om naar Antwerpen te gaan, parkeer je auto in een van de loodsen aan de haven. Vanaf de parkeerplaats was het een kleine vijf minuten lopen. Al eerder gelezen, maar nu ervaren. Lynk en Co is daar gevestigd in een geweldig mooi pand in de binnenstad. Er staat welgeteld 1 Lynk, wat kleding en een koffiebar. O en trendy meubels en dito architectuur. Je merkt gelijk dat je te maken hebt met een bijzonder concept, waar ik best blij van werd. Ik vroeg me gelijk een ding af, hoe hebben ze die auto binnen gekregen. Conclusie die ik zelf heb getrokken: ze hebben de auto binnen gereden en vervolgens het raam weer dichtgemaakt. Er is geen deur die open kan.

Goed voorbereid met tal van vragen die ik zelf had, mede door dit geweldige forum, maar ook die van Facebook gingen we het prachtige pand binnen en werden hartelijk ontvangen. Het was geen enkel probleem om alle vragen te stellen. Besloten werd om dit na terugkomst te doen. De auto stond namelijk al klaar. Even wat papieren invullen (5 minuten) en alles was geregeld. Ik zal op het eind van dit verslag antwoorden geven op mijn vragen. Wellicht voor enkele hier, open deuren, maar voor een groot deel wellicht verhelderend.

Nadat we zaten (vriendin, zoon 11 en dochter 9) kregen we kort wat uitleg. Toen hem duidelijk was, dat ik al eens automaat gereden had, werd mij plezier gewenst en mocht de tijd nemen (45-60 minuten). Het adres stond in de navigatie, mochten we de weg niet terugvinden.
Even handen wrijven en go. Nou ja file…Antwerpen is uiteindelijk een drama stad voor een proefrit. Misschien was het vandaag ook extra druk, al denk ik eerder aan een structureel euvel. Ach er was tijd om alles aan materialen goed te voelen en met alle knoppen en het info-center aan de slag te gaan. Man wat een geweldig interieur. Van alle gemakken voorzien. Het meeste heb ik ook op mijn Focus ST-line, dus wist daardoor snel zaken te vinden. De stoelen zitten fantastisch stevig en het is echt een genot om de afwerking te zien en te voelen.

Na een half uur eindelijk de snelweg op, om even het 95km probleem (gevoel van stilstand) te ervaren bij elektrisch rijden (moet van 2e naar vierde versnelling… wat even een soort van remervaring schijnt te geven)…95-96-97-98… niets ervaren. Vanwege alle drukte, belandde weer in een file, heb ik het niet nogmaals kunnen doen.

Met een bakje koffie was er tijd voor al mijn vragen. Ze werden vakkundig en op een zeer prettige manier beantwoord. Hieronder de antwoorden:

€500,- alle inzittende verzekerd, alle onderhoud, ook de normale slijtage zit in dit bedrag.

€40,- voor de trekhaak blijft maandelijks, dus al rijd je de Lynk drie jaar, wanneer de trekhaak al is ‘afbetaald’ blijft berekend worden.

Winterbanden is €450,- ook als je in december besluit dit te doen. Worden verwisseld, schoongemaakt, opgeslagen. Het is op dit moment niet anders. Persoonlijk denk ik wel dat hier in de toekomst wel anders naar gekeken gaat worden.

1250 km per maand, mag je gewoon zien als 15000 km per jaar. Ze rekenen na het einde van jouw periode de eventuele meer gereden kilometers.

Stel nieuw model (niet binnen twee jaar), die zal volledig elektrisch zijn, kun je gewoon ‘bestellen’ en een op een omruilen. Meerprijs is nu nog onbekend.

Verbruik:
Hybride 1,2L/100 km
Elektrisch 70 km, mijn Lynk vandaag stond op 76 km. Merendeel ook elektrisch gereden vandaag.

Eigen risico €500,- schade €120,- betaal je ook €120,-. Altijd Lynk contacten. Geldt natuurlijk ook als het niet jouw fout is. Bij pech, knop in de auto ‘Call us’ of bel met de bekende nummers (Lynk en Co)

WiFi blijft standaard in de auto. Dus ook na 31-12. Je kunt dus lekker streamen. Geen abonnement nodig. Fair use policy betekent; normaal gebruik… dus niet 20 uur Netflixs in de auto. Meer devices betekent vertraging. Maar dat logisch. Bluetooth en je eigen telefoon (iedereen heeft grote bundels tegenwoordig) is ook mogelijk. Dus ook zelf een hotspot maken.

Wat betreft alle software issues die ik heel veel lees. De eerste lichting auto’s, zeg maar het L kenteken hebben er vooral last van. De auto’s met N kenteken vele malen minder tot niets. De vraag is zo overweldigend dat ze op dit moment echt kampen met persoonstekorten. Hier wordt keihard aan gewerkt.

Over het laden en de stekker en het lipje of palletje dat moeite gaf heb ik gevraagd naar de juiste volgorde. Hier komt ie:
Auto open - stekker in auto - stekker in paal - pas scannen - auto op slot (spiegels naar binnen, dan is de auto op slot)

Zoals het er nu voorstaat krijg ik binnenkort een mail om de Lynk te bestellen… en daar… heb ik heel veel zin in. Wat-een-Auto!

Groetjes,

Maarten
Leuke review, hoop dat je de auto snel mag ontvangen. Kan je wel vertellen dan krijg je denk ik net als mij een ander groot probleem de kilometers hahaha ik red het echt niet de 1250 per maand heb hem nu 5 weken zit al op 3800 :) :) :) :) . Het is gewoon een genot om in te rijden heb elke dag wel een excuus om te rijden hahaha. Zal wel minder worden met de tijd. Ik heb ook auto met kenteken N maar toch wat kleine problemen 8 november wordt hij opgehaald voor update en wat andere dingen die ze gaan checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarskeK
MaartenBreda schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:46:
Goedenavond,

Verbruik:
Hybride 1,2L/100 km

Groetjes,

Maarten
Leuk Maarten. Het wordt nog druk in Breda 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Fibrenl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Leuke review, hoop dat je de auto snel mag ontvangen. Kan je wel vertellen dan krijg je denk ik net als mij een ander groot probleem de kilometers hahaha ik red het echt niet de 1250 per maand heb hem nu 5 weken zit al op 3800 :) :) :) :) . Het is gewoon een genot om in te rijden heb elke dag wel een excuus om te rijden hahaha. Zal wel minder worden met de tijd. Ik heb ook auto met kenteken N maar toch wat kleine problemen 8 november wordt hij opgehaald voor update en wat andere dingen die ze gaan checken.
Ik heb ook een N en kleine dingetjes. En ik twijfel of de update een verbetering gaat opleveren.

Waar loop jij zoals tegenaan?
Laat je weten wat de update brengt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
vistu schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Hier eigenlijk maar 1 dingetje: als de auto volgeladen is maar nog wel aan de laadpaal hangt kan ik de klimaatbeheersing niet meer aanzetten. Lijkt alleen te werken tijdens het opladen. Voor zover ik kan zien lijkt dat overigens puur een beperking uit de app, en niet van de auto of het systeem zelf.
Is hier (ook) al meerdere malen benoemt/geconstateerd. Heeft NIETS met de app te maken want ook vanuit de auto is het niet mogelijk (dan) te starten. (Zeer) vreemde keuze van L&C want meestentijds ligt een hybride niet aan de lader en/of is al opgeladen. Volgens L&C wordt de beperking nog opgeheven. Zonder dat de auto aan de lader ligt zal het in elk geval nooit kunnen. Er zit namelijk geen standkachel op brandstof in en blijkbaar kan de hybride accu het (voor)verwarmen niet aan…… Samen met het ontbreken van stuurverwarming vind ik het vreemd dat L&C deze opties niet heeft aangebracht. Verder heeft de auto vrijwel alles en ook vrij veel behoorlijk nutteloze zaken (die ook nog eens zeer gebrekkig werken), half aut parkeren en de camera, die ik graag voor die 2 features (zitten ook al in veel goedkopere auto’s) had ingeruild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
hjsanders1 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Is hier (ook) al meerdere malen benoemt/geconstateerd. Heeft NIETS met de app te maken want ook vanuit de auto is het niet mogelijk (dan) te starten. (Zeer) vreemde keuze van L&C want meestentijds ligt een hybride niet aan de lader en/of is al opgeladen. Volgens L&C wordt de beperking nog opgeheven. Zonder dat de auto aan de lader ligt zal het in elk geval nooit kunnen. Er zit namelijk geen standkachel op brandstof in en blijkbaar kan de hybride accu het (voor)verwarmen niet aan…… Samen met het ontbreken van stuurverwarming vind ik het vreemd dat L&C deze opties niet heeft aangebracht. Verder heeft de auto vrijwel alles en ook vrij veel behoorlijk nutteloze zaken (die ook nog eens zeer gebrekkig werken), half aut parkeren en de camera, die ik graag voor die 2 features (zitten ook al in veel goedkopere auto’s) had ingeruild ;)
Het is toch vreemd dat het voorverwarmen niet kan via de accu? Bedoel, als je geheel elektrisch rijd gaat ook de verwarming aan. Het lijkt mij eerder gewoon een keuze, dan dat het technisch niet mogelijk is.
Pagina: 1 ... 31 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.