Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

dexterd83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:04:
De auto moet voor minimaal 50% vol zitten. Daar moet je wel rekening mee houden, anders staat iemand voor een dichte deur misschien.

Bij ons in de buurt zie ik prijzen vanaf ''gratis'' (ja die gekken zijn er) tot 20 euro per uur. Let er wel op dat LC nog geen vergoeding betaald voor brandstof. Ook betalingen blijven momenteel uit. Of dit een bug is blijft onduidelijk. Mocht een huurder je tank een groot deel leegrijden dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
LC betaald ook geen kosten die elektrisch worden gereden. Dus het beste is om de auto niet op te laden.

[...]
Je zou verwachten dat dit toch de basics zijn die L&C in de app hadden moeten regelen. Waarschijnlijk kunnen ze het brandstofniveau en accuniveau zeer nauwkeurig aflezen. Dan zou je als gebruiker gewoon een kWh prijs en brandstofprijs kunnen communiceren, en dan krijgt de gebruiker automatisch netjes een factuur met:

- Huur auto: 25 euro
- Verbruik elektriciteit: 5 euro
- Verbruik benzine: 40 euro

Verhuren voor een vaste prijs per uur, met geen enkele invloed op brandstofkosten klinkt als een slecht plan. De ene huurder zal netjes rijden, en misschien een paar liter gebruiken, en ander rijdt 'm leeg binnen dezelfde tijd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:31
Zou je wel zeggen ja. In praktijk werkt dit blijkbaar anders. Geen idee waarom ze de accu niet mee rekenen.
Op de brandstof zit volgens LC een marge van 0,5l. Dit omdat de auto op een helling zou kunnen staan. Dan is het brandstof niveau minder nauwkeurig uit te lezen.

Erg leuk bedacht allemaal, maar als ik in mijn geschiedenis kijk van verhuur hebben mensen wel brandstof gebruikt, maar hoeven ze daar niet voor te betalen. Blijft apart haha.
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Je zou verwachten dat dit toch de basics zijn die L&C in de app hadden moeten regelen. Waarschijnlijk kunnen ze het brandstofniveau en accuniveau zeer nauwkeurig aflezen. Dan zou je als gebruiker gewoon een kWh prijs en brandstofprijs kunnen communiceren, en dan krijgt de gebruiker automatisch netjes een factuur met:

- Huur auto: 25 euro
- Verbruik elektriciteit: 5 euro
- Verbruik benzine: 40 euro

Verhuren voor een vaste prijs per uur, met geen enkele invloed op brandstofkosten klinkt als een slecht plan. De ene huurder zal netjes rijden, en misschien een paar liter gebruiken, en ander rijdt 'm leeg binnen dezelfde tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door dexterd83 op 18-10-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is de makkelijke oplossing niet dat je hem met volle tank meegeeft en vraagt om voor retourneren vol te tanken. Zo gaat het toch ook bij huurauto's ? (of je moet die 20 cent er liter extra er voor over hebben om de auto niet met volle tank terug te brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
lucianotheone schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:28:
Goedemorgen all!

Ik heb nu al ruim 3 weken mijn Lynk en Co.

Na 3 dagen bleek de connectiviteit van de auto verloren en stopt het muziek abrupt met afspelen na 3 minuten te rijden.

Geen connectiviteit houdt in dat de app geen verbinding kan maken met de auto, geen actuele data kan ophalen etc.

Meerdere malen (5 a 6 maal) contact geprobeerd te krijgen met Lynk en co, voorheen via de chat (optie is nu weg), toen via de mail (optie ook verwijderd op contactpagina) en meerdere malen via de telefoon nadat ik 20 minuten of langer in de wacht stond.

Elke keer is mij beloofd om teruggebeld te worden door technici voor een systeemupdate maar helaas tot op heden geen succes.

Hebben jullie ervaring met bovenstaande issues?
Heb ook de wagen nu 3 weken maar de connectiviteit is in orde, en vorige week zondag update gehad en deelfunctie werkt nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jeroenkb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:24:
Is de makkelijke oplossing niet dat je hem met volle tank meegeeft en vraagt om voor retourneren vol te tanken. Zo gaat het toch ook bij huurauto's ? (of je moet die 20 cent er liter extra er voor over hebben om de auto niet met volle tank terug te brengen)
Dan verschuif je het probleem naar de verhuurder. Kun je iedere keer als iemand hem wil huren, de auto vol gaan gooien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
ocrammarco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Iedereen die zo reageert beschouwt zijn auto alsnog als bezit wat volgens mij niet het idee is van het concept is (en mede vertaald in de prijs ervan). De logistiek en communicatie kan vele malen beter inderdaad.
Ik ben er verantwoordelijk voor, dus zie ik het als een goede huisvader WEL als mijn auto 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Dan verschuif je het probleem naar de verhuurder. Kun je iedere keer als iemand hem wil huren, de auto vol gaan gooien.
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar ik heb liever dat dan er geld op verliezen, zoals ik hierboven lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Mee eens. Buiten dat is het natuurlijk niet de bedoeling dat je buiten LC afspraken gaat maken met de huurder. De overeenkomst is tussen de huurder en LC.
Jeroenneman schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Deveon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:50:
Verhuren incl brandstof is zeer onwaarschijnlijk, dat klinkt mij meer als een bug. Daarnaast is het idee helemaal niet nieuw om je eigen auto te verhuren en werkt als jaren via SnapCar. Het zou fijn zijn als bezwaren op basis van onderbuikgevoelens over wat in potentie allemaal mis kan gaan onderbouwd worden met of dit in de praktijk ook gebeurt. Aan dit soort huurauto's zit vaak een serieus eigen risico en daar ga je echt wel voorzichtig mee om. Ook verwacht ik dat dit soort ongewenst eerder voorkomt bij de grotere organisaties waar het ten koste gaat van de aandeelhouder of directie in plaats van bij die particulier om de hoek.

@dexterd83 Het niet verrekenen van de brandstof zou ik zeker even bij Lynk&Co aankaarten en kan het hoge verbruik misschien verklaard worden door een aanhanger/caravan of heb je geen trekhaak?
Ik denk dat het verstandig is de auto met volle tank en accu te leveren aan huurder, de auto met volle tank benzine terugkrijgen en 6 euro extra voor de accu aanrekenen.

En als er niet afgetankt is extra laten betalen (20euro) plus hoeveelheid aan brandstof geld.

Dat moet simpel te regelen zijn voor LC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin september aangemeld bij Lynk & Co en vorige week maar eens gebeld hoe het gaat met de wachtlijst. Verrassend snel geholpen en de vriendelijk meneer aan de telefoon beloofde mij maandag 18 oktober een link zodat ik kan bestellen. Tot nu toe gaat het soepel, vandaag besteld en € 500 gereserveerd via de creditcard. Ik ben benieuwd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
Nice! Gefeliciteerd. Altijd spannend
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:32:
Begin september aangemeld bij Lynk & Co en vorige week maar eens gebeld hoe het gaat met de wachtlijst. Verrassend snel geholpen en de vriendelijk meneer aan de telefoon beloofde mij maandag 18 oktober een link zodat ik kan bestellen. Tot nu toe gaat het soepel, vandaag besteld en € 500 gereserveerd via de creditcard. Ik ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Muro01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat het verstandig is de auto met volle tank en accu te leveren aan huurder, de auto met volle tank benzine terugkrijgen en 6 euro extra voor de accu aanrekenen.

En als er niet afgetankt is extra laten betalen (20euro) plus hoeveelheid aan brandstof geld.

Dat moet simpel te regelen zijn voor LC.
Ze kunnen prima uitlezen hoeveel brandstof er verbruikt is en tegen adviesprijs verrekenen. De lokale pomp is vaak goedkoper, maar voor een paar uurtje huren wil je niet hoeven tanken. Dat zou voor mij afbreuk doen aan het hele concept.

Idem voor het stroomverbruikt trouwens. De zus Volvo heeft daarvoor ook standaard een ritregistratie inbegrepen met deze gegevens. Eventueel voor inleveren met meer brandstof/stroom dan erin zat zal de verhuurder zelf tarieven moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
VandeWS7 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:29:
Hallo

Mijn vrouw en ik zijn ook geïnteresseerd om een Lynk en Co wagen te huren voor enkele maanden.

Nu was ik de algemene voorwaarden eens aan het nalezen en hier lees ik dat enkel familieleden die onder hetzelfde dak wonen de wagen ook mogen besturen. Aangezien mijn vrouw officieel in het buitenland woont voor haar werk zijn wij niet ingeschreven op hetzelfde adres.

Iemand die dit kan beamen of tegenspreken?

We denken dit misschien op te lossen door dat ik de wagen aan haar zou uitlenen, dan komen er wel de servicekosten bij. Is het al geweten hoeveel deze bedragen per dag en/of per uur?

Kan mijn vrouw een wagen lenen? Zij heeft gewoon een Belgisch rijbewijs, maar een adres in de Verenigde Staten.

Wegens Corona is ze enkele maanden in het land en we willen dus wel beide gebruik kunnen maken van de wagen.

Heeft er trouwens nog iemand problemen met zijn app? Als ik op auto lenen klik krijg ik de melding dat dit nog niet beschikbaar is...

Bedankt alvast!
Op jouw eerste vraag: enkel inwonende gezinsleden kunnen met de auto rijden inderdaad, en anders moet je de auto huren (maar dan is het eigen risico wel 1.000 i.p.v. 500 EUR). Voor zover mij bekend rekent L&C geen commissie aan op de huur, maar ik weet niet of dat nog steeds klopt. Ook geen idee of iemand die woont in de V.S. een account kan aanmaken als huurder. Dat zou je eens moeten proberen. Heeft ze een Belgische identiteitskaart en rijbewijs? Dan lijkt het mij een formaliteit dat ze een adres in de V.S. heeft.

Lenen is volgens mij nog niet beschikbaar (althans niet in mijn app, in België).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
De auto moet voor minimaal 50% vol zitten. Daar moet je wel rekening mee houden, anders staat iemand voor een dichte deur misschien.

Bij ons in de buurt zie ik prijzen vanaf ''gratis'' (ja die gekken zijn er) tot 20 euro per uur. Let er wel op dat LC nog geen vergoeding betaald voor brandstof. Ook betalingen blijven momenteel uit. Of dit een bug is blijft onduidelijk. Mocht een huurder je tank een groot deel leegrijden dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
LC betaald ook geen kosten die elektrisch worden gereden. Dus het beste is om de auto niet op te laden.

[...]
Dank voor de tips! Het is nu gelukt om de auto voor delen beschikbaar te maken. In Utrecht staat er dus vanaf vandaag een klaar. Ik heb voorlopig gekozen voor een tarief waarbij ik inderdaad zorg dat de tank halfvol is en de batterij is opgeladen.

Ik reken wel een tarief waarbij ik zelf wat overhoud. 15/60. Zodra LC de mogelijkheid krijgt een kilometerprijs op de vaste vergoeding te zetten pas ik dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
dexterd83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:32:
De overeenkomst is tussen de huurder en LC.

[...]
Daar denkt L&C anders over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlvuqbEhepj-9Xkt99gjttAV6kI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BGwyGoGid7fTPaw77Wmo7KCN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Deveon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Ze kunnen prima uitlezen hoeveel brandstof er verbruikt is en tegen adviesprijs verrekenen. De lokale pomp is vaak goedkoper, maar voor een paar uurtje huren wil je niet hoeven tanken. Dat zou voor mij afbreuk doen aan het hele concept.

Idem voor het stroomverbruikt trouwens. De zus Volvo heeft daarvoor ook standaard een ritregistratie inbegrepen met deze gegevens. Eventueel voor inleveren met meer brandstof/stroom dan erin zat zal de verhuurder zelf tarieven moeten bepalen.
Kijk hoe ze bij de Poppy (autodelen) in België de prijzen hanteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1b3exOaYm_m2j6sRmsRven1qf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StFcLaRdW6NtB9Ove4WpSJ6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkVCRgTaV0Z7iHv_pjnwv3LmwYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3e2lfdLKII6LcODuAfeE8Xg.jpg?f=fotoalbum_large

Is niet jouw auto en je moet hem na gebruik steeds terug inleveren, een uurtje gebruik is gewoon meer als 20 euro en je hoeft niet te tanken.

Even ergens pauzeren (winkelen, boodschappen doen) en je betaalt 30 cent per minuut extra.

Even deur openen 1 euro extra, wil je de auto 24uur huren 90 Euro en 200km gratis rijden en daarna 25 cent per kilometer extra.

En dan hebben we het over een Opel Corsa automaat benzine, en geen grote SUV met heel veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Laatst online: 11-09 20:46
Fibrenl schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Antwoord over winterbanden gaat niemand je geven want het kan momenteel nog niemand dus niemand kan je de prijs vertellen. Zodra het bekent is zal het op de site van lynck staan tot die tijd allemaal gissen.
Op https://www.lynkco.com/nl-nl/car/services staat t banden aanbod.
Winterbanden € 450 per seizoen (15 september- 15 mei, zie voorwaarden op https://www.lynkco.com/nl...wheel-rental-m2m-consumer)
Wat onduidelijk is nav die pagina is de daar ook genoemde 'Bandenservice' die € 290 per seizoen kost.
Ik heb dit telefonisch nagevraagd, maar ze konden me zo snel geen antwoord geven. Ik wordt teruggebeld.

An-sich is de prijs van € 450 per seizoen van 8 maanden niet zo heel vreemd (eigenlijk is de maandprijs van winterbanden dus € 37,50). Vlotte kans dat winter banden na 8 maanden ook wel 'op' zijn.
Punt is alleen wel dat ik in de regel winderbanden rijdt tussen medio november en medio maart. Dat is 4 maanden. Ik deed met een setje altijd 2 winters. En dan zou dit toch maar de helft (of net wat meer dan de helft voor de extra wissel) mogen kosten. Ik had t billijker gevonden als Lynk&Co een bandenpakket zou hebben met een vast bedrag per seizoen voor de wissels en een huurprijs per maand voor de banden per maand. Niet iedereen is hetzelfde.....

Zelf een set winterbanden monteren gaat natuurlijk gelazer opleveren (mag ook niet), maar is ook niet goedkoper: Als je een setje merkbanden monteert, ben je al snel € 1000 kwijt. Als ik die laatste optie voor 'mijn' geval zou bekijken, kom ik op € 500 (excl de- en montage en opslag) per seizoen, tegen de € 450 van Lynk&Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01

[...]
Ok nu snap ik je lage uur bedrag, enigste manier om gratis te kunnen overwinnen is geld bijleggen.

Maar de mensen die gratis hebben ingesteld, die zullen dat wel bedoeld hebben voor hun eigen familie of vrienden.

En dan misschien cash geld vangen zonder tussenkomst van LC.

Doe gewoon 20 euro per uur en 100 per dag ofzo, je komt dan ook geloofwaardiger over dan iemand die "gratis" heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
edsub schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Winterbanden € 450 per seizoen (15 september- 15 mei, zie voorwaarden op https://www.lynkco.com/nl...wheel-rental-m2m-consumer)
Wat onduidelijk is nav die pagina is de daar ook genoemde 'Bandenservice' die € 290 per seizoen kost.
Ik heb dit telefonisch nagevraagd, maar ze konden me zo snel geen antwoord geven. Ik wordt teruggebeld.

An-sich is de prijs van € 450 per seizoen van 8 maanden niet zo heel vreemd (eigenlijk is de maandprijs van winterbanden dus € 37,50). Vlotte kans dat winter banden na 8 maanden ook wel 'op' zijn.
Punt is alleen wel dat ik in de regel winderbanden rijdt tussen medio november en medio maart. Dat is 4 maanden. Ik deed met een setje altijd 2 winters. En dan zou dit toch maar de helft (of net wat meer dan de helft voor de extra wissel) mogen kosten. Ik had t billijker gevonden als Lynk&Co een bandenpakket zou hebben met een vast bedrag per seizoen voor de wissels en een huurprijs per maand voor de banden per maand. Niet iedereen is hetzelfde.....

Zelf een set winterbanden monteren gaat natuurlijk gelazer opleveren (mag ook niet), maar is ook niet goedkoper: Als je een setje merkbanden monteert, ben je al snel € 1000 kwijt. Als ik die laatste optie voor 'mijn' geval zou bekijken, kom ik op € 500 (excl de- en montage en opslag) per seizoen, tegen de € 450 van Lynk&Co.
Ik schat in dat het niet de bedoeling is dat je die gehele periode van september tot mei op winterbanden rijdt. In september en mei slijten die anders bij het leven.

In de voorwaarden staat hierover “Om de Bandenwissel(s) te verzorgen zal Lynk & Co contact met je opnemen met een voorgestelde datum op basis van de standaard bedrijfsvoering in de regio waar je M2M Auto geregistreerd is.”

Ik neem aan dat ze in NL dus in oktober en maart wisselen hetgeen de meest gebruikelijk periode is. Dan rij je 6 mnd winterbanden en 6 mnd zomerbanden.

Ik heb zelf ook het rekensommetje gemaakt met 20” winterbanden zelf aanschaffen op velgen maar dan is het aanbod van L&C zo gek nog niet. Dat is ook afhankelijk van hoeveel kilometer je rijdt natuurlijk (slijtage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Ok nu snap ik je lage uur bedrag, enigste manier om gratis te kunnen overwinnen is geld bijleggen.

Maar de mensen die gratis hebben ingesteld, die zullen dat wel bedoeld hebben voor hun eigen familie of vrienden.

En dan misschien cash geld vangen zonder tussenkomst van LC.

Doe gewoon 20 euro per uur en 100 per dag ofzo, je komt dan ook geloofwaardiger over dan iemand die "gratis" heeft ingesteld.
Ik verwacht inderdaad niet dat de mensen die “gratis” hebben staan hem ook daadwerkelijk aan vreemden verhuren. Zij zullen een aanvraag gewoon weigeren. Ik heb hem bijvoorbeeld op gratis staan omdat ik hem “verhuur” aan mijn vriendin omdat ik anders over de kilometer bundel heenga.

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 18-10-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
Oizo1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Ik verwacht inderdaad niet dat de mensen die “gratis” hebben staan hem ook daadwerkelijk aan vreemden verhuren. Zij zullen een aanvraag gewoon weigeren. Ik heb hem bijvoorbeeld op gratis staan omdat ik hem “verhuur” aan mijn vriendin omdat ik anders over de kilometer bundel heenga.
Let wel op: als je hem 'verhuurt' aan je vriendin vanwege dat je niet over je km's heen wilt dat je ook dan zelf NIET mag rijden. Alleen diegene die huurt (je vriendin dus) mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
-

[ Voor 190% gewijzigd door nrdnmg op 18-10-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Gewoon een gedachte: stel dat ik de auto aan mezelf verhuur (voor 0 euro) om zo de km beperking te omzeilen. Zou dat werken?

Hoe weet Lynk nu wie de vaste bestuurder is? Ok, ik heb de auto op mijn naam aangevraagd, maar volgens mij is er nooit een rijbewijs check gedaan op mijn account. Behalve toen de Volvo dealer hem kwam afleveren.
Maar als ik er 1 huur, dan geloof ik nooit dat de app dan zegt: he.....dat is hetzelfde rijbewijs als de naam waarop de auto bij ons is gehuurd.

App ligt er nu (weer eens) uit, zal het straks eens testen.
Volgens mij zit daar namelijk helemaal geen controle op door hen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
nrdnmg schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Let wel op: als je hem 'verhuurt' aan je vriendin vanwege dat je niet over je km's heen wilt dat je ook dan zelf NIET mag rijden. Alleen diegene die huurt (je vriendin dus) mag rijden.
Dat is ook niet de bedoeling. Ik gebruik de auto 4 dagen in de week en zij 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
nrdnmg schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:55:
Gewoon een gedachte: stel dat ik de auto aan mezelf verhuur (voor 0 euro) om zo de km beperking te omzeilen. Zou dat werken?

Hoe weet Lynk nu wie de vaste bestuurder is? Ok, ik heb de auto op mijn naam aangevraagd, maar volgens mij is er nooit een rijbewijs check gedaan op mijn account. Behalve toen de Volvo dealer hem kwam afleveren.
Maar als ik er 1 huur, dan geloof ik nooit dat de app dan zegt: he.....dat is hetzelfde rijbewijs als de naam waarop de auto bij ons is gehuurd.

App ligt er nu (weer eens) uit, zal het straks eens testen.
Volgens mij zit daar namelijk helemaal geen controle op door hen..
Voor beide accounts zul je dan een creditcard moeten registreren ik vraag me af of het mogelijk is om 2 accounts met hetzelfde creditcardnummer te hebben. Als je 2 creditcards hebt verwacht ik inderdaad niet dat ze dit “zien”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Oizo1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:23:
[...]

Ik schat in dat het niet de bedoeling is dat je die gehele periode van september tot mei op winterbanden rijdt. In september en mei slijten die anders bij het leven.

In de voorwaarden staat hierover “Om de Bandenwissel(s) te verzorgen zal Lynk & Co contact met je opnemen met een voorgestelde datum op basis van de standaard bedrijfsvoering in de regio waar je M2M Auto geregistreerd is.”

Ik neem aan dat ze in NL dus in oktober en maart wisselen hetgeen de meest gebruikelijk periode is. Dan rij je 6 mnd winterbanden en 6 mnd zomerbanden.

Ik heb zelf ook het rekensommetje gemaakt met 20” winterbanden zelf aanschaffen op velgen maar dan is het aanbod van L&C zo gek nog niet. Dat is ook afhankelijk van hoeveel kilometer je rijdt natuurlijk (slijtage).
Ik vraag me wel af of 18” zou passen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
LarskeK schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:35:
[...]

Ik vraag me wel af of 18” zou passen?!
Op de 01 HEV (niet plug-in) zitten standaard 18” velgen. Zou dus zomaar kunnen passen want ik kan me niet voorstellen dat die ook andere remschijven e.d. heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Laatst online: 13-01-2023
Oizo1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Op de 01 HEV (niet plug-in) zitten standaard 18” velgen. Zou dus zomaar kunnen passen want ik kan me niet voorstellen dat die ook andere remschijven e.d. heeft.
Als ik de XC40 T5 TE/RECHARGE als basis neem kom ik tot dezelfde conclusie. Liefst zou ik gewoon de originele 18 als winterwielen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01-2022
Als ik op de snelweg wil invoegen houdt de auto in, is dit uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
bram01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:00:
Het inhouden bij 95 km/u in stand Pure is meermaals hier besproken. Is een producteigenschap (schakelen van 2e naar 4e versnelling). Is geen oplossing voor anders dan op de benzinemotor rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
bram01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:00:
Dit heeft te maken met de versnellingsbak als je elektrisch rijd. Die staat dan in zijn 2 en wil bij 95 echt schakelen naar de 4. Je zal even gas moeten liften zodat hij kan schakelen. Als je al rond de 75 dat doet dan schakelt ie al.

Erg knullige oplossing maar het werkt wel. Vind hem sowieso niet echt vloeiend schakelen als ik hem met andere automaten vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Freezerator schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Dit heeft te maken met de versnellingsbak als je elektrisch rijd. Die staat dan in zijn 2 en wil bij 95 echt schakelen naar de 4. Je zal even gas moeten liften zodat hij kan schakelen. Als je al rond de 75 dat doet dan schakelt ie al.

Erg knullige oplossing maar het werkt wel. Vind hem sowieso niet echt vloeiend schakelen als ik hem met andere automaten vergelijk.
Liften om te schakelen?
İk heb eerlijk gezegd geen last van, ik trek altijd zodanig op (langzaam gas geven) dat ik elektrisch blijf rijden en niet naar benzine schiet.

Dit zijn toch automaten met dubbele koppelingsplaten, dat als je in zijn twee rijd de volgende versnelling door de tweede koppeling al gereed is voor een soepele overgang?🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:22:
[...]
Dit zijn toch automaten met dubbele koppelingsplaten, dat als je in zijn twee rijd de volgende versnelling door de tweede koppeling al gereed is voor een soepele overgang?🤔
Ja dat werkt zo als je op benzine rijdt.
De elektromotor is alleen gekoppeld aan de 2e en 4e versnelling. Vanwege het grotere elektrische koppel is het qua trekkracht niet erg dat er maar 2 versnellingen beschikbaar zijn als je elektrisch rijdt. Maar door het ontkoppelen en koppelen is er bij 95 km/u dus een moment dat de auto inhoudt in Pure Modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:22:
[...]

Liften om te schakelen?
İk heb eerlijk gezegd geen last van, ik trek altijd zodanig op (langzaam gas geven) dat ik elektrisch blijf rijden en niet naar benzine schiet.
Juist als je volledig elektrisch rijdt, houdt hij bij 95 km/u in. Heeft dus niets te maken met overschakelen naar benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Vandaag de L&C opgehaald en echt mega blij mee, wat een heerlijke bak!

Nou vraag ik mij af hoe het zit met de sleutel en eventueel dat dit signaal opgepakt kan worden, gecloned wordt en er met je auto vandoor gegaan wordt. Ik lees dat het raadzaam is, om als de sleutels dichtbij de voordeur liggen, ze in een metalen/aluminium bakje te plaatsen, zodat het signaal niet opgepakt kan worden. Weet iemand hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
misku schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:

Nou vraag ik mij af hoe het zit met de sleutel en eventueel dat dit signaal opgepakt kan worden, gecloned wordt en er met je auto vandoor gegaan wordt. Ik lees dat het raadzaam is, om als de sleutels dichtbij de voordeur liggen, ze in een metalen/aluminium bakje te plaatsen, zodat het signaal niet opgepakt kan worden. Weet iemand hoe dit precies zit?
In nieuwere sleutels zit vaak een bewegingsensor die die de sleutel “uitschakelt” als hij een tijdje stilligt. Die hoef je dus niet in een metalen bakje te plaatsen. Ik weet niet of de L&C-sleutel hier ook van is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Misschien tijd voor een faq bij de opening post? Vaak dezelfde vragen...
Inhouden komt idd door de bak. Is een DSG, maar omdat ie van 2 naar 4 moet is er even tijd nodig. 2 naar 3 kan wel snel, maar naar 4 moet met een tussenstap. Vandaar de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:52

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

edsub schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:14:
Ik heb dit telefonisch nagevraagd, maar ze konden me zo snel geen antwoord geven. Ik wordt teruggebeld
In de voorwaarden staat wel wat over de bandenservice: https://www.lynkco.com/nl...wheel-rental-m2m-consumer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Jw_kFjaCRhqnejEr8XY7Ivre-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQn2TWvn2U8QK0TpYN6eC6mw.png?f=fotoalbum_large
Winterbanden
450 euro per jaar krijg je extra Lynk & Co winterbanden naast de zomerbanden die je nu al hebt, inclusief de wissel, schoonmaak, controle en opslag.
Bandenservice
Voor 290 euro krijg je de twee bandenwissels, controle, schoonmaak en opslag van de banden, maar mag je de winterbanden zelf inbrengen ( kopen, betalen, meenemen naar een ander voertuig etc). (let op, dit is mijn interpretatie!)
Eigen winterbanden
Zelf banden laten wisselen is binnen het huurconcept niet toegestaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRfsCM6bIyIT0h-3VRywL_0r6uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MAJWjhfnpHXAm6HpRPObEwzS.png?f=fotoalbum_large
https://www.lynkco.com/nl-nl/car/services
Winterbanden voor je gekochte Lynk & Co 01
Een los setje winterbanden voor je gekochte 01 kost volgens de site een toch wel heftige 2904 euro. Neem aan dat ze dan wel op velg komen. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Bastjean op 18-10-2021 21:12 ]

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Oizo1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

In nieuwere sleutels zit vaak een bewegingsensor die die de sleutel “uitschakelt” als hij een tijdje stilligt. Die hoef je dus niet in een metalen bakje te plaatsen. Ik weet niet of de L&C-sleutel hier ook van is voorzien.
ik ga het toch eens navragen bij L&C, net wel in een metalen koekblik naast de auto gestaan om te kijken of hij open ging, en dit was niet zo. Blikje open en de auto ging ook open, dus voor nu een goede tussenoplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Heb me deze week toch maar eens ingeschreven. Interessant concept dat ik graag wil proberen. Lijkt in eerste instantie voor mij wat duur om voor werk te gebruiken, de km's per maand zijn vrij laag en de meerprijs voor extra km is vrij hoog.

Toch ben ik benieuwd, vergeleken met private lease op zo'n korte termijn is de prijs wel weer gunstig. Private lease is alleen heel soms met een 12mnd aanbieding interessant.

Begin volgend jaar wil ik misschien kijken voor een "echt" private lease contract maar dit zou een mooie tussenstap zijn. Liever volledig elektrisch maar voor nu is plug-in prima.

Heb de mail gekregen waarbij ik extra info moest geven samen met de gewenste afleverdatum. Heb november ingevuld, ben benieuwd!

Lees graag reacties over hoe het verhuren nu gaat, potentieel 2 a 3 keer een leuke verhuur rit kan al ontzettend uitmaken op de kosten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
misku schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:37:

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe wagen en welkom in ons LC groepje.

Gelukkig kan ik niet dichtbij huis parkeren dus dat probleem heb ik niet, ik heb een behuizing voor de sleutel gekocht waardoor het bereik van de sleutel sowieso minder is geworden.

Eerder kon ik vanuit mijn huis de auto openen en sluiten, gelukkig nu niet meer.

Heb de behuizing gekocht op AliExpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap0YN46-TXTy89iTCLQ-7wz6dzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bb5glM4TUZkJzWBublDuZOOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN98SFOg3lrdkBqrXcHpu19JF6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6Gz3C16sG5gkfmsyjbRpmzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP8s7ivYfKwAlykW8EBnsSMvwo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAytg5491sA2VwWJwAi7RK4t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNPVeQhDzzSpbzElHdcjyBkkLWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSkJ1UeWe0vu8YRsjaJKAqkh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobielomachiene
  • Laatst online: 24-10-2021
Dag allemaal,

vrijdag is het zover, en dit forum heeft me al aardig wat vragen een antwoord op gegeven echter heb ik er nog een paar....

- Kan ik ergens zien / bijhouden hoeveel kilometers er elektrisch en hoeveel thermisch er gereden zijn?

- Kan je zelf APPS installeren zoals vb COYOTE?

- Met de veelbesproken camera, zou een eigen dashcam nuttig zijn of zijn er eindelijk geruchten voor een functie van de camera naar dashcam? en als ik zelf een installeer die automatisch aangaat wanneer hij start, hoe zit het met eventueel verhuur dat die beelden van de rit opgeslagen zijn? ( externe beelden natuurlijk)

- Is er al nieuws voor de extra kilometer pakketen? want ik hoorde zelfs dat de pre order members een ander aantal hadden???

- helaas geen optie mistlampen wat tegenwoordig toch wel 'standaard' is, niet? of bezie ik de wagen zo verkeerd in de filmpjes?

- Bij een platte band, is er dus GEEN volwaardig reservewiel in, maar wel een spuitbus? Of is het puur wachten op de pechdienst?

- Als deze aan de stekker zit, kan je de functies in de wagen nog gebruiken? vb je bent ergens en je moet een uurtje wachten, kan je de stekker insteken en gewoon netflix kijken ev? zoals Tesla modellen mogelijk is?

- op het werk hebben we helaas GEEN laadpalen, maar wel krachtstroom stekkers (400v) kan ik zoals campers, op events een paddenstoel, gebruik maken van een koppelstuk dan? of gaat de wagen dat niet leuk vinden?

- de wagen is voor in België, is de voorste plaat al bijgeleverd of moet je die zelf nog gaan laten bijmaken?

- een laatste vraag voor het delen, kan de wagen aan een VZW gedeeld worden ook? vb je gaat met sportclub op wedstrijd ofzo en je "leent" de wagen aan uit, aangezien die een eigen fysiek persoon is... of moet dit op een PRIVE-persoon zijn?

ondertussen ook een sleutel beschermer besteld, matjes voor in de bekerhouders, deurpanelen enzovoorts en een vakje voor in het middenvak om je sleutel enzo te leggen.

ik weet dit een heleboel vragen zijn, maar als ik hier al enige info kan hebben bespaard dit verloren tijd aan de persoon die de wagen komt brengen AS vrijdag want begrijp best die persoon ook niet alles kan weten natuurlijk. waarvoor mijn immenseAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23oYYiStcjH5sVxzfD6t3v4ZN3U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MTpOpisuEqos0VOIVOwVBg1S.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9CcvA58d-ogJAnpY3FE26R8gwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SAiRaSfTrPlOkmipQB8WJyi6.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3cr7oQ77dwUlhmqWe6s8F40Qtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3IoA4ys5tnPjCA2TcYeHlVG.webp?f=user_large

dank voor de voorbije en komende antwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDienaar
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-10-2023
Nee
Nee
Geen idee, rare vraag
Ja, maar geen Netflix
Ja, verloopstekker naar 1 fase gebruiken
Neem aan dat de voorplaat erbij zit
Geen idee, heeft die VZW een eigen creditcard?
Denk overigens niet dat de bezorger meer weet dan op dit forum te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Laatst online: 11-09 20:46
Bastjean schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

In de voorwaarden staat wel wat over de bandenservice: https://www.lynkco.com/nl...wheel-rental-m2m-consumer
[Afbeelding]
Winterbanden
450 euro per jaar krijg je extra Lynk & Co winterbanden naast de zomerbanden die je nu al hebt, inclusief de wissel, schoonmaak, controle en opslag.
Bandenservice
Voor 290 euro krijg je de twee bandenwissels, controle, schoonmaak en opslag van de banden, maar mag je de winterbanden zelf inbrengen ( kopen, betalen, meenemen naar een ander voertuig etc). (let op, dit is mijn interpretatie!)
Eigen winterbanden
[Afbeelding]
Een los setje winterbanden voor je gekochte 01 kost volgens de site een toch wel heftige 2904 euro. Neem aan dat ze dan wel op velg komen. 8)7
Als die €290 alleen twee wissels (plus opslag) omvat, dan is dat een veel slechtere deal dan de € 450 voor winterbandenhuur. Zie rekensom in mijn post.
Maar zoals ik al aangaf: Lynk&Co kon het mij nog niet vertellen. Dus beter even de reactie van Lynk&Co afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDienaar
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-10-2023
dexterd83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:10:
Zorgelijk!

Edit: Vandaag mijn auto de hele middag verhuurd. Mijn accu is helemaal leeg gereden. Ook brandstof is verbruikt zie ik nu. Ik gok dat we nu ongeveer 30 euro aan brandstof minder hebben.

Nu zie ik in de app dat de huurder alleen de huurprijs heeft betaald van 25,- (5,00 per uur)

Bij Lynk&Co zie ik ook dat we 25 euro krijgen overgemaakt!

Base fare: 25,00
Fuel: 0,00

Verlies: 5,40. (Laadbeurt)

Het deelsysteem werkt op deze manier niet. Kijken of ik er morgen uit kan komen met Lynk&Co. We willen een maandelijkse compensatie totdat ze een oplossing hebben voor het delen. Anders mogen ze de auto komen ophalen. We gaan geen geld bijleggen om de auto aan andere mensen mee te geven.

De filosofie die Lynk&Co heeft is geweldig, alleen ze kunnen het niet waar maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6FHGXmgEdcKCyzAshd7JBK3OKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vVX3Wz0uxbKDoBa76mSu2K8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Bastjean schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
Winterbanden
Bandenservice
Eigen winterbanden
[Afbeelding]
Maar 1 woord toepasselijk: waanzin.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobielomachiene
  • Laatst online: 24-10-2021
MichaelDienaar schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:03:
Nee
Nee
Geen idee, rare vraag
-> vermits er een dashcam in zou zitten die dus de route van de ontlener registreer vraag ik me af in welk punt dit dan legaal of illegaal kan bevonden worden. Kan helpen bij verzekeringszaken als deze aangegeven is maar de lener van het voertuig kan er tegen zijn.

Ja, maar geen Netflix

Ja, verloopstekker naar 1 fase gebruiken
-> top dat heb ik :)

Neem aan dat de voorplaat erbij zit
-> als men in België een wagen inschrijf is via DIV een optie om de voorste bij te hebben maar dit is geen standaard.... vandaar de vraag.

Geen idee, heeft die VZW een eigen creditcard?

Denk overigens niet dat de bezorger meer weet dan op dit forum te vinden is.
-> ik denk dit ook niet, alle respect voor die persoon natuurlijk vandaar al het lijstje hier.

Met dank voor de antwoorden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• in2design
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 21:49
Ik snap ook niet helemaal waarom die journey cam niet als dashcam zou kunnen dienen.
Ik heb in CoLab van Lynk & co maar een idee als suggestie ingestuurd (misschien bij genoeg likes dat ze er naar gaan kijken :S).
https://colab.lynkco.com/ideas/journey-cam-as-dashcam
(additionele suggesties zijn welkom dan zet ik deze erbij)

[ Voor 14% gewijzigd door in2design op 19-10-2021 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:11
Muro01 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Ik ben er verantwoordelijk voor, dus zie ik het als een goede huisvader WEL als mijn auto 😉
Ok fair enough. ook ergens begrijpelijk met alle voorwaarde die ik voorbij heb zien komen. Waarvan de meeste opvallen is dat L&C vind dat ze alleen platform voor verhuur bieden en verder niets mee te maken. Wel opvallend als je naar hun grote (marketing) uitspraken over mobiliteit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Echt om gek van te worden, krijg steeds meer het gevoel dat er bij lynkco alleen maar amateurs werken. Elke keer als er een update komt voor de app dan werkt er steeds minder. Nu is auto helemaal weg lol. Ook na opnieuw installeren en inloggen niets. Weet niet of we inderdaad in een beta test zitten met het hele concept. En de stilte vanuit lynkco snap ik ook niet. Alain visser wel reageren over die mooie Frank maar niet over het niet functioneren van de app en auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Fibrenl schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:05:
Echt om gek van te worden, krijg steeds meer het gevoel dat er bij lynkco alleen maar amateurs werken. Elke keer als er een update komt voor de app dan werkt er steeds minder. Nu is auto helemaal weg lol. Ook na opnieuw installeren en inloggen niets. Weet niet of we inderdaad in een beta test zitten met het hele concept. En de stilte vanuit lynkco snap ik ook niet. Alain visser wel reageren over die mooie Frank maar niet over het niet functioneren van de app en auto
Bij mij is de auto ook verdwenen..Volgens mij is er een storing, via browser inloggen geeft 'systeem error'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
wildcheese schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Bij mij is de auto ook verdwenen..Volgens mij is er een storing, via browser inloggen geeft 'systeem error'
Ja of storing of werkt weer niet lol we wachten weer af toch. Weet iemand al wanneer OTA updates gaan werken? Zodat je geen gerage afspraak hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Fibrenl schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
Ja of storing of werkt weer niet lol we wachten weer af toch. Weet iemand al wanneer OTA updates gaan werken? Zodat je geen gerage afspraak hoeft te maken.
Een storing is volgens mij hetzelfde als dat het niet werkt (tijdelijk ;) )...maar jouw eerste conclusie dat het door een app update komt klopt volgens mij niet, bij mij is er niets geupdate en ik heb hetzelfde

/edit: storing opgelost, auto staat weer in de app en kan ook weer inloggen op de site

[ Voor 8% gewijzigd door wildcheese op 19-10-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
in2design schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Ik snap ook niet helemaal waarom die journey cam niet als dashcam zou kunnen dienen.
Ik heb in CoLab van Lynk & co maar een idee als suggestie ingestuurd (misschien bij genoeg likes dat ze er naar gaan kijken :S).
Goede, ik heb je idee geliked (pas 4, dat kan meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
[...]

Volgens mij zit ie sowieso in de pijplijn -- er is immers ook een SD slot aanwezig daar die op dit moment niet (?) gebruikt wordt. Maar ik vermoed dat dit soort extra dingen nog wel even duren voordat het wordt geimplementeerd aangezien ze hun basisdingen op dit moment nog niet voorelkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Dat ze dit op hun website hebben staan zegt helemaal niks. Bij LC moet je alles in de praktijk bekijken en testen. De website staat al maanden vol met leugens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
wildcheese schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Een storing is volgens mij hetzelfde als dat het niet werkt (tijdelijk ;) )...maar jouw eerste conclusie dat het door een app update komt klopt volgens mij niet, bij mij is er niets geupdate en ik heb hetzelfde

/edit: storing opgelost, auto staat weer in de app en kan ook weer inloggen op de site
Ja bij mij ook alleen mis ik opties kan alleen auto openen verder is Horn, flash greyout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrdnmg
Ik heb zojuist een test gedaan door mijn eigen auto te huren.

1. Nieuw account aangemaakt met ander mailadres.
2. Zelfde NAW gegevens.
3. Rijbewijs check gedaan om auto te kunnen lenen.
4. Betalingsmethode toegevoegd: zelfde credit card als waar ik ook mijn M2M mee betaal.
5. In mijn eigen account de auto op delen gezet.
6. In mijn tweede account mijn eigen auto gehuurd.

En dat werkt dus......

Dat zou in theorie betekenen dat je dus de maandelijkse kilometer beperking kunt omzeilen door je eigen auto gratis te huren, je kunt immers het tarief gewoon op 0 zetten.

Nu blijven er voor mij nog 2 vragen over:
1. Mag dit? Ik zie eigenlijk geen reden waarom niet.
2. Is het ER nu 1000 of 500 euro ;-) Bij schade zit ik immers zelf achter het stuur.

Ik overweeg nu om de auto om te zetten op mijn partners naam, zodat ik de auto dan bij haar 'huur'. Als ik dit dan ook vanuit mijn onderneming doe, dan lijkt het een vrij waterdichte constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
pushnoi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Volgens mij zit ie sowieso in de pijplijn -- er is immers ook een SD slot aanwezig daar die op dit moment niet (?) gebruikt wordt. Maar ik vermoed dat dit soort extra dingen nog wel even duren voordat het wordt geimplementeerd aangezien ze hun basisdingen op dit moment nog niet voorelkaar hebben.
Ja zou het raar vinden als dat niet het geval was maar, misschien door deze zaken aan te geven dat sommige zaken wel eerder opgepakt worden dan andere. Dus dat is wat mij betreft al een meerwaarde. Als ze er helemaal niets mee zouden doen is dat hele colab gewoon b*llsh*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
in2design schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Ja zou het raar vinden als dat niet het geval was maar, misschien door deze zaken aan te geven dat sommige zaken wel eerder opgepakt worden dan andere. Dus dat is wat mij betreft al een meerwaarde. Als ze er helemaal niets mee zouden doen is dat hele colab gewoon b*llsh*t
Nou... aangezien ik ongeveer al 5 x contact gehad heb via de telefoon en 4 x via de mail over het feit dat mijn car sharing niet werkt en ik er letterlijk 0 response op gehad heb gok ik dat ze nogal druk zijn met andere dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
pushnoi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Nou... aangezien ik ongeveer al 5 x contact gehad heb via de telefoon en 4 x via de mail over het feit dat mijn car sharing niet werkt en ik er letterlijk 0 response op gehad heb gok ik dat ze nogal druk zijn met andere dingen....
Lol, volgens mij staat dat los van ontwikkeling.
1- Dat is een gebrek aan communicatie (waaraan L&C veel meer aandacht moet schenken)
2- Die problemen worden volgens mij veroorzaakt door de connectiviteit, en ik denk niet door de ontwikkelaars.
( Volgens mij is de verbinding krijgen met de systemen een probleem, maarja wie weet het want transperantie is er niet (Zie punt 1))

Ik val in de herhaling maar denk dat als ze i.p.v. orange een fatsoenlijke netwerk partij zouden kiezen (per land) er een aantal zaken zich vanzelf oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1261
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Hi alle,

Heeft iemand de contact ( telefoonnummer ) gegevens van

Lynk & Co
Verrijn Stuartweg 3E, Diemen
1112 AW Amsterdam

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
in2design schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

1- Dat is een gebrek aan communicatie (waaraan L&C veel meer aandacht moet schenken)
2- Die problemen worden volgens mij veroorzaakt door de connectiviteit, en ik denk niet door de ontwikkelaars.
( Volgens mij is de verbinding krijgen met de systemen een probleem, maarja wie weet het want transperantie is er niet (Zie punt 1))

Ik val in de herhaling maar denk dat als ze i.p.v. orange een fatsoenlijke netwerk partij zouden kiezen (per land) er een aantal zaken zich vanzelf oplossen...
Nee, dat is het in dit geval niet. Ik heb prima verbinding. Maar -iets- staat bij de auto niet goed. Lijkt ietwat op dat probleem dat sommige auto's niet in het goede land zijn opgevoerd, maar dat is het in dit geval niet. Auto staat wel in .nl geregistreerd, maar krijg alsnog 'car sharing is not available in your country'. Iig lijkt het niet iets wat op afstand kan worden opgelost... maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildcheese
[...]
En ik val in herhalingen om dat te corrigeren...ondanks dat mijn werkgever (een groot telecom bedrijf) graag het contract zou willen hebben kan ik je verzekeren dat technisch er geen verschil is in de mobiele verbinding. Net zo min dat jij in het buitenland een minder goede verbinding zou hebben als lokale abonnementen. Enige verschil is dat het verkeer niet in Nederland het internet opgaat, maar in het land van registratie (igv Orange waarschijnlijk dus Frankrijk).

Wat voor een feitelijke argumenten heb jij om te denken dat het aan het abonnement ligt? En dan bedoel ik geen onderbuik gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
wildcheese schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:38:
[...]

En ik val in herhalingen om dat te corrigeren...ondanks dat mijn werkgever (een groot telecom bedrijf) graag het contract zou willen hebben kan ik je verzekeren dat technisch er geen verschil is in de mobiele verbinding. Net zo min dat jij in het buitenland een minder goede verbinding zou hebben als lokale abonnementen. Enige verschil is dat het verkeer niet in Nederland het internet opgaat, maar in het land van registratie (igv Orange waarschijnlijk dus Frankrijk).

Wat voor een feitelijke argumenten heb jij om te denken dat het aan het abonnement ligt? En dan bedoel ik geen onderbuik gevoel ;)
Hahaha, ik weet het inhoudelijk niet zo te zien heb je daar meer kaas van gegeten :D Maar ik baseer dat op volgende zaken:
- Veel mensen die issues hebben klagen ook over dat hun verbinding max. 3g is en vaker minder. Hierdoor zou het dus kunnen komen dat sommige requests niet doorkomen of dat afhankelijk van server plaats zaken erg langzaam gaan. En afhankelijk van codeer werk en responsetijd afvanging misschien de zaken niet over de lijn gaan, totdat er antwoord is/tot er betere beschikbare verbinding is. (Manier van programmeren zou kunnen zijn dat men de aanname maakt dat er overal goede verbinding is.)
Denk aan: ritregistratie, status van voertuig opvragen
- Eveneens als we kijken naar bugs met bijvoorbeeld een spotify. Enige reden dat ik kan bedenken dat je opeens geen muziek meer hoort is dat de verbinding weg / ruk is.
- Heb al een enkel bericht gehoord van iemand waar settings spontaan resetten. als dat alleen gebasseerd zou zijn op basis van on-prem zaken dan zou dat nooit gebeuren lijkt mij. Zou ook kunnen komen daar timeout / tijd geen verbinding en dan reset als failsafe...

Andere zaken die wellicht minder te maken hebben met iig de sim, maar wel met connectie en een goede connectie hebben:
-Ik heb ook vaak het idee dat de server architectuur die ze gebruiken ook een probleem is. Met de bekende foutmelding in de app (couldn't connect)
- Of momenten dat met app en op site bijvoorbeeld niet kan authenticeren...

Technisch weet ik er niet genoeg van, zijn ook maar aannames. Fijn dat iemand die wel verstand er van heeft ze kan ontkrachten (y)

Vraagje:
- Door het constant roamen, en evt. netwerk wisseling zou daar ook geen connectie issues uit voort kunnen komen?
- En is er geen preferentie selectie die ervoor zorgt dat mensen van eigen netwerk voorrang krijgen op verbinding?

[ Voor 3% gewijzigd door in2design op 19-10-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
De kans dat de connectiviteit een (grote) rol speelt in de software problemen van app & auto lijkt me minimaal. Ik heb zelden tot nooit connectieproblemen maar wel in meer of mindere mate alle software problemen met app en/of auto gehad die hier en op FB worden genoemd. L&C geven desgevraagd ook aan dat die problemen spelen EN die allemaal(!) bekend software/ontwikkelings gerelateerd zijn. Kortom, een eventuele connectiviteitsissue kan er best zijn (en voor problemen zorgen) maar het lijkt een (zeer) gering deel van alle problemen uit te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildcheese
in2design schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:06:
Vraagje:
- Door het constant roamen, en evt. netwerk wisseling zou daar ook geen connectie issues uit voort kunnen komen?
- En is er geen preferentie selectie die ervoor zorgt dat mensen van eigen netwerk voorrang krijgen op verbinding?
- constant roamen heeft geen effect. Netwerk wisselingen vinden alleen plaats als óf het gebruikte netwerk volledig onbeschikbaar is (slechte dekking of waarschijnlijk ook bij een (Vodafoon) storing) óf bij een power cycle. Als voorbeeld weer als jezelf op reis bent. Jij hebt SFR en je partner Orange, je blijft op het netwerk zitten tenzij je je telefoon 's nachts uitzet (en zelfs dan is de kans groot dat je weer op hetzelfde netwerk komt). Orange heeft afspraken met NL providers, en een lijst met preferred netwerken.
- Eu wetten voorkomen dat. Wat wel kan is dat Lynk een goedkoop abo heeft waarin de voorkeur ligt op 3G, dan zal dat ook in Nederland bij roaming zo geregeld zijn. Eu wetten zorgen ervoor dat je minimaal dat krijgt waarvoor je in je thuisland betaalt.

De app en alles daaromheen zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn. Die staat nog in de kinderschoenen en daar zullen ongetwijfeld veel goede mensen aan werken ;).

De app maakt verbinding met:
  • vehicle-lifecycle-tls.aion.connectedcar.cloud -> Google
  • service-provisioning-tls.aion.connectedcar.cloud
  • carsharing-service-tls.aion.connectedcar.cloud
  • euapp.lynkco.com
  • owsad.lynkco.com
De eerste 3 verwijzen naar Google Cloud (net als Volvo en Polestar vermoed ik) en hebben waarschijnlijk te maken met het verbinden met de auto. De laatste 2 is feitelijk de website en alle instellingen daar. Die draait interessant genoeg op Microsoft Cloud (wss Azure, maar dat is weer niet mijn kennisgebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
wildcheese schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

- constant roamen heeft geen effect. Netwerk wisselingen vinden alleen plaats als óf het gebruikte netwerk volledig onbeschikbaar is (slechte dekking of waarschijnlijk ook bij een (Vodafoon) storing) óf bij een power cycle. Als voorbeeld weer als jezelf op reis bent. Jij hebt SFR en je partner Orange, je blijft op het netwerk zitten tenzij je je telefoon 's nachts uitzet (en zelfs dan is de kans groot dat je weer op hetzelfde netwerk komt). Orange heeft afspraken met NL providers, en een lijst met preferred netwerken.
- Eu wetten voorkomen dat. Wat wel kan is dat Lynk een goedkoop abo heeft waarin de voorkeur ligt op 3G, dan zal dat ook in Nederland bij roaming zo geregeld zijn. Eu wetten zorgen ervoor dat je minimaal dat krijgt waarvoor je in je thuisland betaalt.

De app en alles daaromheen zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn. Die staat nog in de kinderschoenen en daar zullen ongetwijfeld veel goede mensen aan werken ;).

De app maakt verbinding met:
  • vehicle-lifecycle-tls.aion.connectedcar.cloud -> Google
  • service-provisioning-tls.aion.connectedcar.cloud
  • carsharing-service-tls.aion.connectedcar.cloud
  • euapp.lynkco.com
  • owsad.lynkco.com
De eerste 3 verwijzen naar Google Cloud (net als Volvo en Polestar vermoed ik) en hebben waarschijnlijk te maken met het verbinden met de auto. De laatste 2 is feitelijk de website en alle instellingen daar. Die draait interessant genoeg op Microsoft Cloud (wss Azure, maar dat is weer niet mijn kennisgebied)
Thanks voor de helderheid. _/-\o_
- Goedkoop abo zou trouwens best wel eens kunnen :*)
- Zal inderdaad wel liggen aan de hoeveelheid van programmeurs.
(Vindt het nog steeds apart dat ze niet gewoon net als Polestar gewoon Google zaken geadopteerd hebben, en zelf apps hebben ontwikkeld voor o.a. sharen e.d. maar zullen wel overwegingen geweest zijn waar wij helemaal niet vanaf horen te weten 8)7 )
- Inhoudelijk zou het niet persee een tegenwerkende factor moeten zijn 2 cloud partijen, maar gezien de huidige "kwaliteit" van de software vermoed ik dat dit ook zorgdraagt aan het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Laatst online: 24-06 19:17
Ik loop continu tegen problemen op met - vrijwel zeker - de software van de auto. Gisteren even een klein half uurtje gereden en het volgende trad op.

De widget op het grote scherm, die de Media (Radio) laat besturen, vermeldde ineens waar ik naar toe wilde navigeren. De tekst van de navigatie-widget verscheen dus in de Media-widget.

De door mij zelf toegevoegde widget over het energieverloop in de auto, was weg en vervangen door de widget met betrekking tot 'car sharing', die ik zelf gisteren had verwijderd. Ik heb die twee nog maar eens gewisseld. Benieuwd of de auto mijn voorkeuren onthoud.

Apple CarPlay bleef gedimd op het grote scherm en was met geen mogelijkheid te activeren. Er was wel een bluetooth-verbinding met mijn telefoon. Na gestopt te zijn onderweg en mijn Bluetooth op de iPhone aan en uit gezet te hebben, werd CarPlay weer actief. Dit gebeurde na een kort bezoek nog een keer. Je weet dus niet of Apple CarPlay geactiveerd wordt en als dat wel zo is, wanneer dat het geval zal zijn.

Dit was even een kleine bloemlezing ... software-gerelateerd (infotainment scherm) en vaak met persoonlijke instellingen en pairing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:27
[...]

Volgens de site zou deze ook als dashcam moeten werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luUwlrfjONRM3k2ebfU-1vJL-5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUsnE0A6tUeJV1VdTJ10rUv9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Ik heb me nog eens verdiept in dat uitlenen.
Dit staat in de algemene voorwaarden:

In het geval dat de schade door de Verzekering wordt gedekt, is de Lener verplicht een schadeafhandelingsvergoeding van € 1.000,00 (één duizend euro) aan Lynk & Co te betalen (overeenkomend met het eigen risico). In het geval dat de schade niet door de Verzekering wordt gedekt (zie de Verzekeringsvoorwaarden), moeten de Lener en Uitlener de schade onderling regelen.

Zie cursief stuk tekst: dus stel dat je huurder opzettelijk schade rijdt en de verzekering dit niet dekt, dan mag jij het dus lekker gaan oplossen met de wildvreemde. |:(

Marketing en concept zijn leuk, maar hoe beter je het uitzoekt des te onaantrekkelijker het wordt...

Edit:
En ook omdat ze nadrukkelijk stellen geen partij te zijn in het P2P contact tussen huurder / verhuurder hoef je op steun van L&C in geval van discussies niet te rekenen. Ze schuiven alle verantwoordelijkheid af.

[ Voor 12% gewijzigd door nrdnmg op 19-10-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
About2Break schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

Volgens de site zou deze ook als dashcam moeten werken.
[Afbeelding]
Ja, wellicht dat ze met de term dashcam een camera bedoelen die naar buiten filmt ?
Ik heb de optie nog niet kunnen vinden om de camera als dashcam (functie*) aan te zetten...

*functie dashcam bedoel ik dat je kleine stukjes film opneemt zodat je deze later kunt downloaden (bij bijvoorbeeld ongeluk of verdachte situaties ofzo) Bij voorkeur ook dat deze optie automatisch aan staat bij instellen...

[ Voor 4% gewijzigd door in2design op 19-10-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
TheDan54 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:52:
Ik loop continu tegen problemen op met - vrijwel zeker - de software van de auto. Gisteren even een klein half uurtje gereden en het volgende trad op.

De widget op het grote scherm, die de Media (Radio) laat besturen, vermeldde ineens waar ik naar toe wilde navigeren. De tekst van de navigatie-widget verscheen dus in de Media-widget.

De door mij zelf toegevoegde widget over het energieverloop in de auto, was weg en vervangen door de widget met betrekking tot 'car sharing', die ik zelf gisteren had verwijderd. Ik heb die twee nog maar eens gewisseld. Benieuwd of de auto mijn voorkeuren onthoud.

Apple CarPlay bleef gedimd op het grote scherm en was met geen mogelijkheid te activeren. Er was wel een bluetooth-verbinding met mijn telefoon. Na gestopt te zijn onderweg en mijn Bluetooth op de iPhone aan en uit gezet te hebben, werd CarPlay weer actief. Dit gebeurde na een kort bezoek nog een keer. Je weet dus niet of Apple CarPlay geactiveerd wordt en als dat wel zo is, wanneer dat het geval zal zijn.

Dit was even een kleine bloemlezing ... software-gerelateerd (infotainment scherm) en vaak met persoonlijke instellingen en pairing te maken.
Gebruik je het guest profile of je eigen profile? En in geval dat laatste; heb je deze gekoppeld aan je sleutel?
De auto start standaard in guest profile en schakelt dan over naar je persoonlijke profiel. Kan zijn dat het daarmee te maken heeft.

Persoonlijk profiel gebruik ik niet meer, heb het guest profile ingesteld naar wens. Sinds die tijd werkt alles gevoelsmatig een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
Iemand die in dit forum Home Assistant gebruikt en dit al heeft geprobeerd? https://github.com/fineemb/Lynk-Co

Staat ergens in de tekst 01 Linux, dus betwijfel of het werkt.

----

Update:
Werkt inderdaad niet, waarschijnlijk voor de Chinese markt.

[ Voor 18% gewijzigd door jbbuist op 19-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:45

GZN

Hoe is het bij jullie gegaan bij de eerste maandbetaling? Bij mij hadden ze bij het bestellen €500 gereserveerd op de CC en bij het ophalen hebben ze dat afgeboekt, maar meteen ook nogmaals €500 afgeboekt. Dit lijkt me niet de bedoeling? Ik zie ook maar 1 factuur voor €500 in de portal. Ik probeerde dit ook telefonisch te vragen, maar ze nemen nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Wij hadden eerst een reservering van 500,-. Een week nadat we de auto hadden is het bedrag er echt afgegaan. De reservering is daarna verwijderd.
GZN schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:21:
Hoe is het bij jullie gegaan bij de eerste maandbetaling? Bij mij hadden ze bij het bestellen €500 gereserveerd op de CC en bij het ophalen hebben ze dat afgeboekt, maar meteen ook nogmaals €500 afgeboekt. Dit lijkt me niet de bedoeling? Ik zie ook maar 1 factuur voor €500 in de portal. Ik probeerde dit ook telefonisch te vragen, maar ze nemen nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
Vandaag gebeld om 2 november op te halen. Ik heb de bestelling op 11 oktober geplaatst. Ik heb me voor het eerst geregistreerd in juli en heb gevraagd om eind september op de "prioriteitslijst" te worden geplaatst.

Vraag aan jullie: wat is de meest probleemloze manier om mijn Ford Focus te verkopen? Wijkopenauto's, anwb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
[...]

Had al twee keer in die Co-Lab ingesproken om zoiets als de Tesla cam te doen, ok wij hebben maar één voor achter en binnencamera.
Maar daar kun je ook veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
[...]

Ik heb altijd prima verbinding, ben zelfs nu in België en heb 4G....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dx5XW8wLnNyTvuUEqrC50jy0_bY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEKIM1DoQXnU4GCgrC30G3hC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 10:02
toka402 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:20:
Vandaag gebeld om 2 november op te halen. Ik heb de bestelling op 11 oktober geplaatst. Ik heb me voor het eerst geregistreerd in juli en heb gevraagd om eind september op de "prioriteitslijst" te worden geplaatst.

Vraag aan jullie: wat is de meest probleemloze manier om mijn Ford Focus te verkopen? Wijkopenauto's, anwb?
Wijkopenauto's, als ze komen kijken zeiken ze je auto af en bieden de helft van het aangegeven bedrag. Dus tussen 40-70% minder dan de waarde, wel probleemloos. ;) Gewoon marktplaats/autotrack en geduld...
Anders heb ik evt wel interesse als je er snel vanaf wil. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese

Bij mij gaf ANWB (BCA eigenlijk) de beste prijs. wijkopenautos is ook prima, is alleen wel een bedrijf wat de auto weer aan andere aanbiedt - en daar kan een lager bod vandaan komen. Bij mij scheelde het erg veel met BCA (zkr 30% lager bod). Via marktplaats is het best een goede en ik kreeg geen hogere biedingen dan die van BCA .

Ik zou ze sws allemaal proberen, is iets werk maar de inkoopdiensten zijn verder gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
wildcheese schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:56:
[...]

Bij mij gaf ANWB (BCA eigenlijk) de beste prijs. wijkopenautos is ook prima, is alleen wel een bedrijf wat de auto weer aan andere aanbiedt - en daar kan een lager bod vandaan komen. Bij mij scheelde het erg veel met BCA (zkr 30% lager bod). Via marktplaats is het best een goede en ik kreeg geen hogere biedingen dan die van BCA .

Ik zou ze sws allemaal proberen, is iets werk maar de inkoopdiensten zijn verder gratis.
Goede ervaringen met ANWB (BCA). Goede gegarandeerde prijs. Bij inleveren geen gedoe. Als je een courante auto heb in goede staat zou ik eerder kiezen voor marktplaats. Mijn auto had wat potentiële issues dus ik had geen zin in gezeik achteraf met een particuliere koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54

Ik had hetzelfde luxe probleem.

Ik heb de ANWB (BCA) geprobeerd maar ook WijKopenAuto's. Echt een slechte prijs werd door hen afgegeven; ik vatte het op als een belediging.

Bij IkWilVanMijnAutoAf werd serieus door dealers geboden en zij kwamen 15% boven die van BCA en WijKopenAuto's uit. Ook de manier waarop gecommuniceerd werd vanuit IkWilVanMijAutoAf was van hoge kwaliteit.

Uiteindelijk toch maar gekozen voor mijn eigen dealer die lekker vlakbij zit en dat bedrag ook wilde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Slechte ervaring met wij kopen autos ed. Ook slechte ervaring met Marktplaats: veel reacties en kijkers en proefrijders maar geen kopers. Bij de merkdealer binnen een halfuur voor een prima prijs verkocht. Geen problemen met betalen en vrijwaringsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
nrdnmg schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Gebruik je het guest profile of je eigen profile? En in geval dat laatste; heb je deze gekoppeld aan je sleutel?
De auto start standaard in guest profile en schakelt dan over naar je persoonlijke profiel. Kan zijn dat het daarmee te maken heeft.

Persoonlijk profiel gebruik ik niet meer, heb het guest profile ingesteld naar wens. Sinds die tijd werkt alles gevoelsmatig een stuk vlotter.
Ik heb inderdaad - mede door de overtuigende tutorial in Diemen - de sleutel aan mijn eigen profiel gekoppeld. Dus je doet misschien een waardevolle suggestie door een Guest Profile in te stellen. Kan dan wel telkens CarPlay automatisch geactiveerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
TheDan54 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:20:
[...]

Ik heb inderdaad - mede door de overtuigende tutorial in Diemen - de sleutel aan mijn eigen profiel gekoppeld. Dus je doet misschien een waardevolle suggestie door een Guest Profile in te stellen. Kan dan wel telkens CarPlay automatisch geactiveerd worden?
Jep, CarPlay gaat gewoon automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Muro01 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Ik heb altijd prima verbinding, ben zelfs nu in België en heb 4G....[Afbeelding]
Ola. Hoe heb jij die mooie beelden in de navigatie gekregen? Ik heb de kale maps. Heb ik een instelling gemist? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Baassii schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Ola. Hoe heb jij die mooie beelden in de navigatie gekregen? Ik heb de kale maps. Heb ik een instelling gemist? 8)7
Dat lijkt me CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Baassii schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Gewoon Google maps instellingen en dan satelliet kiezen.
Is in Android auto net zo.

Zie foto'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZdNhGCg6qyYGNxg48i9W9yvK6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBsxcclSIsUKJUNb3BjgYFr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oA5PSyWiA1CY9obYlS6YsUCfbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKc4KeWuAHpKrpLvGnhezHYX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Zo hé, ''ding dong wakker worden baassie....'' Ik zit zo in mijn hoofd met de maps van de auto zelf dat ik het niet eens herkende als carplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
bongo007 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:08:
Sinds afgelopen maandag eigenaar van een M2M membership voor een zwarte. Volg dit draadje al een tijdje. Moet eerlijk bekennen dat ik prima tevreden ben. Ik bel naar de het Zweedse (internationale) call center en daar duurt het verre van 45 minuten. Moet je wel even in het Engels je probleem uitleggen. Bij mij werd na ophalen aan het Rokin de auto niet gekoppeld aan mijn account. Na 24 uur (wachten aan mijn kant, niet in de wacht bij het call center 😉) deed de Zweedse dame haar werk meteen en was de auto instant gekoppeld.

De uitleg vond ik persoonlijk te lang duren, wel een goede tip met de keyless entry en dat dan gelijk mijn eigen profiel wordt geselecteerd. De overige twee sleutels gebruik ik derhalve niet.

Ik gebruik deze auto als tweede auto, met een carallowance van de zaak. Er is voor dit budget geen betere. Ik mag mijn gereden kilometers ook nog eens a 19cent expensen, voor mij win win als ik hem dan ook nog open zet voor delen.

En dat lenen, dat heb ik vandaag voor het eerst ervaren. Nou ja, eigenlijk niet. Sterker nog, ik was 140km bij mijn 01 vandaan. Het ging zo soepel dat ik alleen aan de totaalstand qua kilometers en de tijd dat ik niet bij 'my car' kon in de app.

Maar dat brengt me wel op 't volgende: de batterij zat 100% vol. Na lenen uiteraard 0% en 2% minder benzine. Dat L&C wel kosten rekent voor de gereden km qua benzinekosten, dat weet ik. Maar hoe zit het met de kosten die ik had om mijn batterij op te laden!? Ok , het was 4,85, maar met een uurtarief van 4 euro is deze rit niet echt een winstpakker dan... Inmiddels maar op 8 euro gezet, totdat iemand mij kan vertellen of L&C ook 'electra' gaat afrekenen met de lener!

Voor de rest: voor dit geld icm deze luxe is er niets beters. Kan er niks aan doen, maar ik ben enorm enthousiast over het totaalpakket - zit er meestal ook alleen in en als ik thuis werk staat ie stil. Dus ik heb niet veel problemen met de SVI en de dure winterbanden.

Voor de leners heb ik wel een lekker flesje pellegrino in de bekerhouder met een bedankje erop. Hoop dat dat gewaardeerd werd!
Ik heb bovenstaand verhaal vandaag tegen de Zweedse Customer care agente aangehouden (wachttijd wederom <5 min), zij snapte mij en komt ASAP terug met een reactie. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Baassii schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:51:
Zo hé, ''ding dong wakker worden baassie....'' Ik zit zo in mijn hoofd met de maps van de auto zelf dat ik het niet eens herkende als carplay...
LoL 🤣😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
dexterd83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:22:
Zou je wel zeggen ja. In praktijk werkt dit blijkbaar anders. Geen idee waarom ze de accu niet mee rekenen.
Op de brandstof zit volgens LC een marge van 0,5l. Dit omdat de auto op een helling zou kunnen staan. Dan is het brandstof niveau minder nauwkeurig uit te lezen.

Erg leuk bedacht allemaal, maar als ik in mijn geschiedenis kijk van verhuur hebben mensen wel brandstof gebruikt, maar hoeven ze daar niet voor te betalen. Blijft apart haha.

[...]
Heb jij wel een vergoeding gekregen voor de gebruikte benzine?

Ik heb 1 keer verhuurd, daar zie ik 1.80 x 0.0L staan. Dat kan wel kloppen, toen is de accu leeg gereden.

Voor morgen heb ik de auto verhuurd voor 3 uur en de benzinetank is helemaal vol. Als de benzine kosten vooralsnog uit het uurtarief moeten komen cancel ik die liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Nee.. geen vergoeding voor gekregen. We hebben trouwens nog geen enkele vergoeding overgemaakt gekregen. Eerste verhuur was bijna 3 weken terug. LC zei dat ze elke 2 weken zouden uitbetalen. Niet dus. We balen er goed van. Dit was juist de rede waarom de auto interessant voor ons was. We gebruiken de auto alleen maar om naar familie te gaan. Meer dan 95% van de tijd staat de auto dus stil i.v.m. thuiswerk.
ton_adam schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Heb jij wel een vergoeding gekregen voor de gebruikte benzine?

Ik heb 1 keer verhuurd, daar zie ik 1.80 x 0.0L staan. Dat kan wel kloppen, toen is de accu leeg gereden.

Voor morgen heb ik de auto verhuurd voor 3 uur en de benzinetank is helemaal vol. Als de benzine kosten vooralsnog uit het uurtarief moeten komen cancel ik die liever.

[ Voor 8% gewijzigd door dexterd83 op 20-10-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMhzFfql53VZnuaR_ICwFsGQ1rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8vQBTlNC3EGq4l1MJbw3xqh.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is de benzine wel verrekend, maar de andere kant op. Lener heeft meer getankt dan verbruikt.
Nog niet aan ons overgemaakt btw.

[ Voor 3% gewijzigd door niekvanprooijen op 20-10-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48

BPi

niekvanprooijen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:08:
[Afbeelding]
Hier is de benzine wel verrekend, maar de andere kant op. Lener heeft meer getankt dan verbruikt.
|:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
niekvanprooijen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:08:
[Afbeelding]
Bi mij hetzelfde!!! Echter de huurder heeft NIET getankt. Ik heb via app contact gehad. Dus het gaat gewoon de andere kant op. Gebeld. Ja hij heeft dus getankt. NEE. Er zou een case worden gemaakt. Ik zie niks in de app staan. Waardeloze service zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
meermarco schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Bi mij hetzelfde!!! Echter de huurder heeft NIET getankt. Ik heb via app contact gehad. Dus het gaat gewoon de andere kant op. Gebeld. Ja hij heeft dus getankt. NEE. Er zou een case worden gemaakt. Ik zie niks in de app staan. Waardeloze service zo
Ik begreep dat er een kleine afwijking kan zijn in het aantal liters (tot circa 0,5 liter). Dus ook als er geen benzine is gebruik dat er toch een klein bedrag naar huurder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ik heb deze week de auto in ontvangst mogen nemen. Werkelijk een geweldige auto om te rijden, comfort is meer dan goed, de ruimte, hoogte en rijervaring stuk voor stuk ook. Tot nu toe een 250km gereden, bijna overal elektrisch (langste rit was 62km met 15km elektrisch over). Eigenlijk geen op- of aanmerkingen; software heb ik geen klachten over, carplay doet het prima, opladen geen probleem, en de app om te bedienen gaat ook goed (alleen een issue diep in een parkeergarage). De laadstatus wordt in de app niet continue bijgewerkt, maar als je een commando naar de auto stuurt gebeurt dat alsnog. Maakt me ook weinig uit eigenlijk, ik krijg een smsje van engie als het laden klaar is, en eigenlijk zet ik ‘m er savonds neer om sochtends eruit te halen (en dan is ie in elk geval vol).

Ik vind het jammer dat de 0,15 eu / km niet te verlagen is door een pakket oid af te nemen, maar misschien komt dat nog. Zo niet is het me de auto nog steeds absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023

ANWB, dat is een solide en betrouwbare organisatie, Wijkopenautos lijkt mij minder betrouwbaar.
Mijn Audi heb ik zo weggedaan, binnen 2 dagen reactie en afspraak gemaakt, binnen een week was hij weg.
Pagina: 1 ... 29 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.