Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Xecuter NL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:22:
Weet iemand hier toevallig wat artikel 4.5 inhoudt van de overeenkomst?

4.5. IN AUTO INTERNETVERBINDNING
Tot 31 december 2021 krijg je bij jouw M2M Lidmaatschap een in auto internetverbinding geleverd
door onze dienstverlener. Hiervoor gelden de voorwaarden van onze dienstverlener, welke je hier
kunt inzien. Om de in auto internetverbinding te kunnen gebruiken moet je akkoord gaan met deze
voorwaarden. Na 31 december 2021 vervalt deze service, maar onze dienstverlener kan je dan de
mogelijkheid bieden om tegen betaling gebruik te maken van deze service.

Welke impact heeft het als je 1 januari je auto instapt? Alleen geen internet, dus je telefoon gebruiken als hotspot? Zo deed ik dat ook in mijn Volvo trouwens om gebruik te maken van de spotify app van de auto.
Of valt dan ook de app connectivity weg en dien je aanvullende kosten op je te nemen om te contacten met je auto en telefoon?
Gaat alleen om de hotspot functionaliteit. Die het sowieso niet tot bagger doet =)
De rest blijft gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
Fibrenl schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:
Wat ik wel part vind is ik parkeer net mij auto ff naar de bios, zet hem aan laadpaal. Doe auto op slot ik kijk even in de app uur later zie ik dat auto niet op slot is. Toch echt gedaan waarom stuurt de app je geen notificatie dat je auto nog open is. Deed me oude kia wel hahhaha
Even je auto laten knipperen, dan haalt hij gelijk de actuele status op!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
bas_vdl schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

6 aug, mail profiel aanvullen

Rond 24 sept gebeld, werd op prio lijst gezet. Zou eerstvolgende maandag, 27 sept, mail ontvangen om te bestellen. Dat is een weekje later geworden, 4 okt

4 okt, mail het is tijd om te bestellen
4 okt, mail we hebben bestelling ontvangen
15 okt, gebeld door LK (0800 373....), dankzij Vodafone storing kon ik niet opnemen... Ze belden best laat, rond 19:00.
15 okt, mail een stapje dichterbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

vorige week heb ik de datum van 12 november als afleverdatum afgesproken. Gisteren groene kaart al ontvangen met kenteken (in een handgeschreven envelop, super grappig). Ik vind de communicatie (via telefoon) niet slecht. Oke, misschien moet je even geduld hebben, maar daar is LC niet uniek in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Moet ik nou wel of niet een kenteken kaart hebben? Die van mij niet ontvangen namelijk en werd wel gezegd dat ik die zou krijgen. Nu de auto reeds 2 weken voor de deur staan.

By the way: die van mij staat het hele weekend te huur in Haarlem. Benieuwd of er iets gaat gebeuren.

[ Voor 23% gewijzigd door Xecuter NL op 15-10-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
Xecuter NL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:08:
Moet ik nou wel of niet een kenteken kaart hebben? Die van mij niet ontvangen namelijk en werd wel gezegd dat ik die zou krijgen. Nu de auto reeds 2 weken voor de deur staan.

By the way: die van mij staat het hele weekend te huur in Haarlem. Benieuwd of er iets gaat gebeuren.
Die van mij werd netjes overhandigd bij het afleveren.
Ja; je hoort zeker een kentekenkaart te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Zat bij mij in de zwarte envelop in het dashboardkastje.

[ Voor 37% gewijzigd door Oizo1981 op 15-10-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 10-09 12:22
Thanks, heb maar eens een mail gestuurd. Na 20 minuten wachtrij had ik er geen zin meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Laatst online: 24-06 19:17
Ik kreeg vorige week telefonisch de optie om de auto op te halen. Ik heb aldus de auto vanochtend in gebruik genomen in Amsterdam (Diemen - Verrijn Stuartweg).

Allervriendelijkst ontvangen met koffie en een warm welkom van alle aanwezige medewerkers. Daarna heeft Mischa een fantastische en overweldigende introductie gegeven met veel kennis van de Lynk en mijn telefoon ... en humor. En dat was tot nu toe toch wel de fijnste ervaring met de Human Resources van Lynk & Co. Hulde voor Mischa. En je krijgt veel auto voor dat huurbedrag, maar dat was al genoegzaam bekend ... en ja ... nog niet alles werkt vlekkeloos.

Toch een allereerste leerzame ervaring: het 'granny' opladen met 230 Volt thuis, is problematisch in die zin dat het heel nauw kijkt op welke 'outlet' de kabel inderdaad verbinding maakt en het opladen gaat beginnen. Ik heb tijd nodig gehad om het juiste stopcontact te vinden, dat randgeaard moet zijn. Zonder die aarding laadt de auto niet op (denk ik).

Wat ook aanbevelenswaardig is: voordat de laadkabel in de outlet gaat van de auto (magnetisch klepje links open dus) moet je je vergewissen of de pal boven de aansluiting in de auto goed naar boven is 'getrokken'. Als dat palletje ('staafje') nog omlaag 'hangt', kan de kabel er niet in zijn geheel in en kan het laden nooit starten omdat de verankering dan niet werkt. Ik heb van Lynk & Co geleerd dat je dan met een mesje of schroevendraaier dat palletje naar boven moet 'werken'. Doe dat voorzichtig. Ik heb het inmiddels al twee keer meegemaakt op de eerste dag.

[ Voor 33% gewijzigd door TheDan54 op 15-10-2021 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
iemand een idee waarvoor het micrsd slot in de achteruitkijkspiegel-kap zit? Ik zat te kijken of ik een dashcam kan monteren en was op zoek naar een usb/power aansluiting. Zou wel ideaal zijn als de ingebouwde camera ook als dashcam gebruikt kan worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQAWfdK44-tnMIk4hkcfK9oCqM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkrGzKEB4EQQQxJvJs9sP8T8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Vandaag is de auto opgehaald voor een software-update en de reparatie van een deukje precies op de vouw van de deur. Was veroorzaakt doordat iemand anders zijn deur ertegen aan gooide. Zojuist terug ontvangen en deukje is netjes uitgedeukt. Van software-update merk ik niks. Wel werkt het delen maar dat heb ik eerder nooit getest.

Edit: inmiddels is huurder succesvol onderweg.

[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 15-10-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wildcheese schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:03:
iemand een idee waarvoor het micrsd slot in de achteruitkijkspiegel-kap zit? Ik zat te kijken of ik een dashcam kan monteren en was op zoek naar een usb/power aansluiting. Zou wel ideaal zijn als de ingebouwde camera ook als dashcam gebruikt kan worden...

[Afbeelding]
Dat ben ik in de hippe marketing wel tegengekomen maar betwijfel of ze dat softwarematig al aan de praat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Na de 'software update' in de garage, wordt ik nu weer verrast met weer nieuwe dingen die niet- of slecht werken.
Als ik usb muziek afspeel, kan ik niets anders doen. Zodra ik b.v navigatie of wat dan ook wil kiezen, gaat de usb muziek uit. Vandaag wilde ik wegrijden en klapte mijn linker spiegel uit maar mijn rechter spiegel niet. Nadat ik hem in z'n achteruit had gezet, klapte de rechter spiegel alsnog uit. Het linker dimlicht heeft de bizarre eigenschap gekregen dat hij op willekeurige momenten fel gaat branden en een moment later weer terug naar normaal gaat.

De meest storende fout was vandaag dat mijn scherm op zwart ging. De homeknop deed niets meer en ik kon niets meer aan of uit zetten op het midden-scherm. Nadat ik de achteruit had ingezet, deed de camera in eerste instantie ook niets maar kwam een moment later toch op. Uiteraard doet de laadindicatie in de app ook nog niets en werkt het logboek niet.Volgens mij laat Lynk de software in een derdewereldland ontwikkelen tegen bodemprijs. Het lijkt er bovendien op dat de software individueel online aangepast wordt en dat beangstigd me helemaal.

Ik ga alle mensen hier die op hun auto zitten te wachten niet demotiveren maar ik ben zo langzamerhand klaar met alles wat niet- of slecht werkt en de volledige radiostilte van Lynke loetje. Als je al het vertrouwen hebt om en storing door te geven, kun je kiezen. Achter in de wachtrij telefonisch aansluiten of een email sturen waar je geen reactie op krijgt. En ALS je toch een reactie krijgt, moet je schermafdrukken sturen ... waarna je niets meer hoort.
Er is echter een ding wat foutloos werkt ... de maandelijkse afschrijving van 540 euro van mijn rekening. Meneer Alain Visser kan het een 'bizar goede auto' noemen maar vooralsnog praat hij p&%p. Laat een ander merk met een vergelijkbaar aanbod komen en ik ben weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Maar kennelijk ben je wel tevreden voor deze prijs want je wil niet meer betalen voor iets wat beters is?

Ben geheel eens met dat de software veel bugs heeft en sommige basis functionaliteit niet goed geïmplementeerd is, maar stem met je voeten en zeg op. Zelf vind ik het een fijne huurauto die qua prijs interessant is. De minpunten neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Freezerator schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:14:
Zelf vind ik het een fijne huurauto die qua prijs interessant is. De minpunten neem ik voor lief.
Fijn voor je dat jij zo tevreden bent en alles wat nu en binnenkort niet- of niet goed werkt, voor lief neemt. Zulke klanten zien ze bij Lynk vast heel graag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
wildcheese schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:03:

[Afbeelding]
Hmm, ik had bij de Co-Lab (of hoe die ook heet) al gevraagd of hun Journey Cam niet als Dashcam kon werken.

Maar dit lijkt toch echt wel een stukje hardware voor een Dashcam, ik zou zeggen steek er een geheugenkaartje erin en zie wat ie doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
Ruytertje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:00:
Na de 'software update' in de garage, wordt ik nu weer verrast met weer nieuwe dingen die niet- of slecht werken.
Als ik usb muziek afspeel, kan ik niets anders doen. Zodra ik b.v navigatie of wat dan ook wil kiezen, gaat de usb muziek uit. Vandaag wilde ik wegrijden en klapte mijn linker spiegel uit maar mijn rechter spiegel niet. Nadat ik hem in z'n achteruit had gezet, klapte de rechter spiegel alsnog uit. Het linker dimlicht heeft de bizarre eigenschap gekregen dat hij op willekeurige momenten fel gaat branden en een moment later weer terug naar normaal gaat.

De meest storende fout was vandaag dat mijn scherm op zwart ging. De homeknop deed niets meer en ik kon niets meer aan of uit zetten op het midden-scherm. Nadat ik de achteruit had ingezet, deed de camera in eerste instantie ook niets maar kwam een moment later toch op. Uiteraard doet de laadindicatie in de app ook nog niets en werkt het logboek niet.Volgens mij laat Lynk de software in een derdewereldland ontwikkelen tegen bodemprijs. Het lijkt er bovendien op dat de software individueel online aangepast wordt en dat beangstigd me helemaal.

Ik ga alle mensen hier die op hun auto zitten te wachten niet demotiveren maar ik ben zo langzamerhand klaar met alles wat niet- of slecht werkt en de volledige radiostilte van Lynke loetje. Als je al het vertrouwen hebt om en storing door te geven, kun je kiezen. Achter in de wachtrij telefonisch aansluiten of een email sturen waar je geen reactie op krijgt. En ALS je toch een reactie krijgt, moet je schermafdrukken sturen ... waarna je niets meer hoort.
Er is echter een ding wat foutloos werkt ... de maandelijkse afschrijving van 540 euro van mijn rekening. Meneer Alain Visser kan het een 'bizar goede auto' noemen maar vooralsnog praat hij p&%p. Laat een ander merk met een vergelijkbaar aanbod komen en ik ben weg.
İk kan me niet echt vinden in al die bugs, bij mij werkt alles naar behoren.
En ja ik erger me ook aan de software die traag opstart, maar sinds ik het opstarten aan me sleutel heb gekoppeld is de ergenis een stuk minder geworden.
İk vindt het een heerlijke cruise wagen in de stad en op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Iemand al een idee hoe je kunt zien hoeveel kilometers je zelf hebt gereden en hoeveel kilometers een huurder heeft gereden? Volgens mij is er geen makkelijke manier om dat te zien en dat zou betekenen dat je een hele administratie bij moet gaan houden om op enig moment te controleren of de door Lynk in rekening gebrachte extra kilometers kloppen?
Weet iemand of je op de afrekening die de huurder krijgt kunt zien hoeveel kilometers deze heeft gereden?

[ Voor 13% gewijzigd door Oizo1981 op 15-10-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Oizo1981 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:54:
Iemand al een idee hoe je kunt zien hoeveel kilometers je zelf hebt gereden en hoeveel kilometers een huurder heeft gereden? Volgens mij is er geen makkelijke manier om dat te zien en dat zou betekenen dat je een hele administratie bij moet gaan houden om op enig moment te controleren of de door Lynk in rekening gebrachte extra kilometers kloppen?
Weet iemand of je op de afrekening die de huurder krijgt kunt zien hoeveel kilometers deze heeft gereden?
Nope. Niet te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Ruytertje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:00:

Kan me voorstellen dat veel (kleine) ergenissen, uiteindelijk te veel worden. Hoop en denk ook echt dat je meer problemen hebt dan gemiddeld. Maar aanbod is er zat toch? Voor 540 pmnd heb je ook een phev bmw x2 of een opel grandland oid. Zit je er alleen 5 jr aan 'vast' en wellicht iets minder extras, maja als die niet werken heb je er ook niks aan.. Stemmen doe je met je geld, als je het echt niks vind zou ik meteen verder kijken en zsm opzeggen.. (gratis tip : kuga phev stline met trekhaak bij anwb.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy023
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-10-2021

Ik woon in Haarlem en wil graag eens een ritje in de LC 01 maken, maar lenen ga ik helaas niet doen.
Heb me een jaar geleden aangemeld met belangstelling voor af en toe langer huren en af en toe lenen. Huren ga ik binnenkort doen. Dat is goed beschouwd het belangrijkste voordeel van LC; de optie om per maand te huren. Voor langjarig gebruik is ca. € 600 of meer per maand (huur, benzine, stroom) niet super voordelig; daar heb je veel goede alternatieven voor.

Lenen met een eigen risico van € 1000 (en als lener geen controle over de schadeafwikkeling) is geen optie. Afrekening via LC is ook complex. Waarom niet via de uitlener? Die kan de extra kilometers in rekening brengen aan de lener. Binnenkort gaat LC administratiekosten rekenen. Welk bedrag dan? Dit was allemaal niet de belofte van een jaar geleden.....

Nadeel haperende elektronica is hierboven voldoende vermeld. Persoonlijk spreekt mij een camera op de bestuurder met Chinese software ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Billy023 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:39:
[...]
Voor langjarig gebruik is ca. € 600 of meer per maand (huur, benzine, stroom) niet super voordelig; daar heb je veel goede alternatieven voor.
Noem eens wat vergelijkbare voorbeelden dan? Je moet uitgaan van 500 euro aan huur / lease. De kosten voor benzine / electra heb je bij de alternatieven ook.
[...]
Lenen met een eigen risico van € 1000 (en als lener geen controle over de schadeafwikkeling) is geen optie. Afrekening via LC is ook complex. Waarom niet via de uitlener? Die kan de extra kilometers in rekening brengen aan de lener. Binnenkort gaat LC administratiekosten rekenen. Welk bedrag dan? Dit was allemaal niet de belofte van een jaar geleden.....
Eens! Het is erg vaag. En ik vraag me af of een huurder wel bekend is met die 1000 euro eigen risico….
[...]
Nadeel haperende elektronica is hierboven voldoende vermeld. Persoonlijk spreekt mij een camera op de bestuurder met Chinese software ook niet aan.
Die camera heb ik inmiddels al afgeplakt. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door nrdnmg op 15-10-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Laatst online: 12-02 23:52
Hmm, 27-09 gebeld en op de high prioritylist gezet. Zou snel wat horen om definitief te bestellen.
2,5 week verder en het is nog stil. Ben ik ongeduldig of zouden ze me vergeten zijn.
Zie al die leveringen voorbij komen in het forum. IK WIL OOK!!

In het weekend zal er wel niet veel gebeuren, dinsdag maar bellen dan.
#verwachtingsmanagement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
RamonTW schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:26:
Hmm, 27-09 gebeld en op de high prioritylist gezet. Zou snel wat horen om definitief te bestellen.
2,5 week verder en het is nog stil. Ben ik ongeduldig of zouden ze me vergeten zijn.
Zie al die leveringen voorbij komen in het forum. IK WIL OOK!!

In het weekend zal er wel niet veel gebeuren, dinsdag maar bellen dan.
#verwachtingsmanagement
Toevallig heb ik ook op 27-09 gebeld en ben op de snellijst gezet. En nog niks gehoord. En ongeduldig O-)

Gisteren geprobeerd te bellen, maar werd niet eens meer in de wacht gezet, in plaats daarvan kreeg ik de vriendelijke Vlaamse dame mededeling dat er niemand beschikbaar was waarna de verbinding werd verbroken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Wel vreemd dat die app niet werkt, voor de zekerheid de oude app verwijderd en de nieuwe gedownload, heeft niet geholpen de auto komt niet in mijn nieuwe Samsung telefoon S20 Ultra.
Moet iedere keer kijken of de accu al vol zit, zou handiger zijn als de app dit aangaf.
Kan ik trouwens gewoon doorladen als hij vol zit?
Hoe gaat dit met kosten, als hij vol is geeft de auto dit door aan het stroompunt, zodat er geen stroom meer wordt afgenomen of blijft de teller gewoon doorgaan tot ik de stekker eruit trek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
syjq8ak schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:07:
Wel vreemd dat die app niet werkt, voor de zekerheid de oude app verwijderd en de nieuwe gedownload, heeft niet geholpen de auto komt niet in mijn nieuwe Samsung telefoon S20 Ultra.
Moet iedere keer kijken of de accu al vol zit, zou handiger zijn als de app dit aangaf.
Kan ik trouwens gewoon doorladen als hij vol zit?
Hoe gaat dit met kosten, als hij vol is geeft de auto dit door aan het stroompunt, zodat er geen stroom meer wordt afgenomen of blijft de teller gewoon doorgaan tot ik de stekker eruit trek?
Vol = vol en dan laadt hij ook niet meer. De rekening loopt dus niet door. Je hoeft dus niet de hele tijd na te kijken of hij aan t laden is tenzij je op een parkeerplek staat waar je alleen ladend mag staan. Je kunt bivendien inschatten dat bij een lege accu de auto ongeveer 4,5 uur laadt aan een openbare paal. Halfleeg dik 2 uur etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Oizo1981 op 16-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
dixet schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Toevallig heb ik ook op 27-09 gebeld en ben op de snellijst gezet. En nog niks gehoord. En ongeduldig O-)

Gisteren geprobeerd te bellen, maar werd niet eens meer in de wacht gezet, in plaats daarvan kreeg ik de vriendelijke Vlaamse dame mededeling dat er niemand beschikbaar was waarna de verbinding werd verbroken :'(
Ik vroeg om op de prioriteitenlijst te worden gezet via chat eind september en kreeg een e-mail om de bestelling te plaatsen op 11 oktober. ik heb op 11 oktober een betaalmethode aan mijn account toegevoegd voordat ik de e-mail ontving om te bestellen. probeer misschien een betaalmethode toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Vandaag een mooi stuk gereden! Van Groningen naar de Vogezen.
Wat een heerlijke auto zeg! Bij aankomst niet vermoeid of spierpijn. Kinderen en hond hebben zicht vermaakt op de achterbank.
Op 't laatst in de bergen (accu kats leeg uiteraard) de auto in powermode gezet zodat de motor aanbleef. Dat rijdt prima de heuvels op!
Verbruik viel me alles mee met een boel 130 kmh in Duitsland.
Tijdens een stop nog even voor het idee aan de lader in Duitsland, slecht idee. 3,3 euro voor 0,5kwh laden. Kan je beter op benzine rijden 🙃
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwvyyHkRMNmsOQQw5aCBrIY3dZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPT3m3H9yta9GHJZD03mIUgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryT11kx2ZRFGZ00V2Spq3rXoJC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWOBUH0I9iaS8k41RakVnMsz.jpg?f=fotoalbum_large
Al met al dik tevreden. De snelwegassistent deed goed zijn werk (kan je links of rechts een gewicht hangen zodat ie denkt dat je je handen aan 't stuur hebt?).
Ik = blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Laatst online: 24-06 19:17
Enkele persoonlijke ervaringen:

1
Ik heb de auto (in de kleur zwart) nu dik een dag in gebruik en zo'n 100 kilometer gereden. Auto rijdt best aardig (ik kom uit een full options BMW).

2
De uitleg door de Lynk & Co medewerker in Diemen (MS) en het daarbij horend personaliseren van de auto, werken enthousiasmerend. De auto oogt indrukwekkend en de vele opties en het verdere uitrustingsniveau, dragen daar aan bij. Het is in deze prijsklasse echt veel auto dat je krijgt. Goede displays, veel relevante informatie, koppelingen met Android en Apple, redelijke goed verstelbare stoelen, immens veel ruimte etc etc

3
De app op de iPhone werkt niet naar behoren. Je kunt natuurlijk wel je eigen gegevens zien en het feit dat je die en die auto hebt van Lynk & Co, dat die op slot is, maar de oplaad-status is allesbehalve betrouwbaar. Ook als de auto in zijn geheel opgeladen is, geeft de app aan dat er 4 uur en 58 minuten nodig zijn. Zowel gisteren als vandaag gecheckt. En het delen van de auto wordt niet ondersteund.

4
Het daadwerkelijk actief en rijklaar worden van de auto als je instapt, duurt tergend lang, ook met een koppeling van gebruiker en sleutel. Het contact maken met je iPhone en CarPlay opstarten, zijn hierbij geen zekere zaak. Soms duurt het enkele minuten en soms gebeurt er niets.

5
Als je uitgestapt bent terwijl je radio nog op 538 stond, moet je dat bij de volgende rit weer opzoeken en actief maken. Er wordt weinig onthouden voor het volgende gebruik.

6
Ik zie vrijwel geen 4G meer in de statusbalk van het grote scherm. Ik kom niet verder dan 3G en waarom de auto daartoe besluit, is mij niet duidelijk. Hoe dat zelf in te stellen is mij niet bekend. En ik rijd in een omgeving die geheel 4G/5G is.

7
Voordat de laadkabel in de outlet gaat van de auto (magnetisch klepje links open dus) moet je je vergewissen of de pal boven de aansluiting in de auto, goed naar boven is 'getrokken'. Als dat palletje ('staafje') nog omlaag 'hangt', kan de kabel er niet in zijn geheel in en kan het laden nooit starten omdat de verankering dan niet werkt. Ik heb van Lynk & Co geleerd dat je dan met een mesje of schroevendraaier dat palletje naar boven moet 'werken'. Doe dat voorzichtig. Ik heb het inmiddels al twee keer meegemaakt op de eerste dag. De klacht komt niet vaak voor, heb ik begrepen.

8
Als je thuis oplaadt met de 'granny' kabel (230 Volt) kan dat alleen als je een randgeaard stopcontact gebruikt thuis. Dan pas gaat het oplaadpunt van de auto groen knipperen en de 'klos' aan de 230 Volt kant, knippert dan wit. Dit lijkt logisch. Maar je snapt dat ik de kabel eerst maar even in een gewoon stopcontact deed met het rode resultaat ("Er is iets mis met de kabel") aan de 230-kant en blijvend-groen aan de kant van de auto.

Ik herken met deze (niet uitputtende) opsomming veel van wat eerder al gezegd is op de diverse media outlets als Facebook en Tweakers.

Het is erg veel auto, met veel gebruiksmogelijkheden en dito extras, maar de onderlinge koppeling door middel van software, laat te wensen over. Of dit opgepikt wordt door de makers bij Link & Co, is niet bekend. Er wordt hierover niet gecommuniceerd.

Jammer dat er geen knowledgebase is met Q & A en dat de FAQs slecht doorzoekbaar zijn. Een PDF van alles dat ergens in de Car Guide staat (dagelijkse updates), zou al een klein beginnetje zijn. Er is nu nergens sluitende informatie te vinden met een oplossend karakter.

Iemand schreef deze week dat het aanvoelt als deelname aan een experiment en dat de auto nog een buggy conceptcar is en dat hij (m/v/n) om die reden de auto terug gaat doen bezorgen bij Lynk & Co ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ik krijg de auto maandag, lees geregeld over onduidelijke informatie in de app over het opladen. Misschien een tip voor iedereen in Zuid-Holland. Via Engie kan je gratis een laadpas aanvragen, geen starttarief en ~33 cent / kWh. Daarbovenop krijg je gratis een sms’je als de auto volgeladen is. Lost meteen het issue met de app op 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Vandaag richting werk zag ik een LYNK met een dakkoffer langs de weg staan. Daar gaat zijn vakantie.
Hoe worden dit soort dingen opgelost als het om een leenauto gaat? Auto wordt dus opgehaald en dan? Moet je als lener dan weer zoeken welke in de buurt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
kx22 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:25:
Vandaag richting werk zag ik een LYNK met een dakkoffer langs de weg staan. Daar gaat zijn vakantie.
Hoe worden dit soort dingen opgelost als het om een leenauto gaat? Auto wordt dus opgehaald en dan? Moet je als lener dan weer zoeken welke in de buurt staat?
Ik snap je niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Ik snap je niet helemaal...
Stel je leent een Lynk om op vakantie te gaan. Auto staat opeens stil door een mankement. Wat nu? Omdat het niet jouw auto is, krijg je waarschijnlijk geen leenauto. Kan je dan je vakantie doorstrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:31
Hij was aan het wildplassen en kwam hij terug van vakantie.
kx22 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
niekvanprooijen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:30:
Wat een heerlijke auto zeg! Bij aankomst niet vermoeid of spierpijn. Kinderen en hond hebben zicht vermaakt op de achterbank.
Op 't laatst in de bergen (accu kats leeg uiteraard) de auto in powermode gezet zodat de motor aanbleef. Dat rijdt prima de heuvels op!
Tijdens een stop nog even voor het idee aan de lader in Duitsland, slecht idee. 3,3 euro voor 0,5kwh laden. Kan je beter op benzine rijden 🙃
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al met al dik tevreden. De snelwegassistent deed goed zijn werk (kan je links of rechts een gewicht hangen zodat ie denkt dat je je handen aan 't stuur hebt?).
Ik = blij
3,3 euro voor 0,5kwh?
Dat berekenen in kWh snap ik niet helemaal, hoeveel kWh zit ie vol dan?

En dat het op de snelweg tanken (fossiele brandstoffen) duur is zal wel niet anders zijn dan met elektra.

Terwijl ze elektra praktisch gratis opwekken via zonnepanelen op hun daken en dan weer aan recordprijzen verkopen aan domme volk als ons.

Ik zoek sowieso als ik op vakantie ga naar goedkope brandstoffen (langs de snelwegen) in steden waar ik langskom, ik vertik het om extra 20 cent te betalen omdat ze denken dat we toch wel moeten tanken.

Praktisch alle Ikea's in Europa hebben gratis stroom voor je als je toch zo nodig stroom wilt tanken, en ze staan vlakbij op en afritten van snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
kx22 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Stel je leent een Lynk om op vakantie te gaan. Auto staat opeens stil door een mankement. Wat nu? Omdat het niet jouw auto is, krijg je waarschijnlijk geen leenauto. Kan je dan je vakantie doorstrepen?
Lijkt mij dat LC een vervangwagen brengt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
kx22 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGmBTS8wja5Nhe4QiejrPUfSsT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVZW7auLCcPBsgQ5OKQdtrQ7.jpg?f=fotoalbum_large

De lynk & co pechhulp geldt in beperkte versie ook voor de huurder. Volgens de leenvoorwaarden mag alleen een auto worden aangeboden op het platform waarvoor L&C pechhulp is afgesloten.
https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy

Indien de huurder pech heeft, organiseert L&C vervoer terug naar huis of naar de bestemming en indien nodig een hotelovernachting. Maar let op: geen huurauto (wel bij regulier M2M gebruik maar niet bij uitlenen)
1.3.0 Naar huis reizen

Als je minder dan 80 km van huis pech krijgt, dekt Lynk & Co Assistance vervoer per taxi of een mobiliteitsoplossing naar jouw keuze ter waarde van maximaal € 50.

1.3.1 Voltooiing van de reis

Als je meer dan 80 km van huis pech krijgt, dekt Lynk & Co Assistance reizen per trein, bus, vliegtuig of taxi ter waarde van maximaal € 600 per persoon voor de chauffeur en passagiers, zodat je naar huis of verder naar je bestemming kunt reizen, mits dat zich binnen het hierboven gedefinieerde gebied bevindt. De keuze voor het vervoermiddel wordt met jou besproken, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij Lynk & Co en is gebaseerd op de kosten.

1.3.2 Hotelaccommodatie

Als reparatie op dezelfde dag niet mogelijk is of de pech buiten de openingstijden van de dichtstbijzijnde door Lynk & Co aanbevolen werkplaats plaatsvindt, wordt ter plaatse (in het land waar de pech plaatsvond) een hotelaccommodatie aangeboden voor de duur van de reparatie, voor de chauffeur en de passagiers, voor maximaal vijf nachten en ter waarde van maximaal € 100 (exclusief btw) per persoon (inclusief ontbijt) per nacht. Er kan alleen voor dit alternatief worden gekozen terwijl het voertuig zich voor reparatie of in afwachting van reparatie in de aanbevolen werkplaats bevindt.

1.3.3 Huurauto

Als je tijdens de reparatie van jouw auto liever een huurauto wilt, dekt Lynk & Co Assistance een huurauto in een categorie die vergelijkbaar is met je Lynk & Co-auto.
In eigen land: Lynk & Co zorgt voor maximaal drie werkdagen (bij pech) of één werkdag (bij ongeval, diefstal, vandalisme, brand) voor een huurauto. Andere uitgaven zoals brandstof worden niet door Lynk & Co Assistance gedekt.

In het buitenland: Voor autoverhuur in het buitenland zorgt Lynk & Co voor maximaal tien werkdagen (bij pech, ongeval, diefstal, vandalisme of brand) voor een huurauto. Andere uitgaven zoals brandstof worden niet door Lynk & Co Assistance gedekt.

Als Lynk & Co Assistance niet in staat is een voertuig van dezelfde grootte als jouw voertuig aan te bieden of als vanwege lokale omstandigheden geen huurauto kan worden aangeboden, kan Lynk & Co Assistance niet aansprakelijk worden gesteld.

Uitzondering bij autodelen: Tijdens gereserveerd Lynk & Co-autodelen komt de uitlener noch de lener van de deelauto in aanmerking voor een huurauto.

De huurauto is uitgerust met standaardbanden voor de desbetreffende markten. Huurauto's hebben geen specifieke winterbanden als een dergelijke bestelling is geplaatst voor je Lynk & Co-auto.

[ Voor 77% gewijzigd door Oizo1981 op 18-10-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
"• Lekke band

Bij een lekke band word je geholpen door het reservewiel van het voertuig te verwisselen. Als de auto geen reservewiel heeft, wordt de band mogelijk ter plaatse gerepareerd met de wielreparatieset van de auto. Als reparatie ter plaatse niet mogelijk is, wordt de auto naar de dichtstbijzijnde door Lynk & Co aanbevolen werkplaats gesleept."

Wie heeft er een reservewiel of een bandenreparatieset gezien in de koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:43:
[...]

3,3 euro voor 0,5kwh?
Dat berekenen in kWh snap ik niet helemaal, hoeveel kWh zit ie vol dan?

En dat het op de snelweg tanken (fossiele brandstoffen) duur is zal wel niet anders zijn dan met elektra.

Terwijl ze elektra praktisch gratis opwekken via zonnepanelen op hun daken en dan weer aan recordprijzen verkopen aan domme volk als ons.

Ik zoek sowieso als ik op vakantie ga naar goedkope brandstoffen (langs de snelwegen) in steden waar ik langskom, ik vertik het om extra 20 cent te betalen omdat ze denken dat we toch wel moeten tanken.

Praktisch alle Ikea's in Europa hebben gratis stroom voor je als je toch zo nodig stroom wilt tanken, en ze staan vlakbij op en afritten van snelwegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdNS2_Fr2dbiI7YIOQZ_ZTSx_84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUXzqp8EGvOpCNniSj5jhxFe.jpg?f=fotoalbum_large
Mooier kan ik 't niet maken.
Slaat sowieso nergens op natuurlijk om 10 minuten te laden met 3,7kW maar wou het toch even proberen.

Geen reparatieset of reserveband btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:54:
• Lekke band

Bij een lekke band word je geholpen door het reservewiel van het voertuig te verwisselen. Als de auto geen reservewiel heeft, wordt de band mogelijk ter plaatse gerepareerd met de wielreparatieset van de auto. Als reparatie ter plaatse niet mogelijk is, wordt de auto naar de dichtstbijzijnde door Lynk & Co aanbevolen werkplaats gesleept.

Wie heeft er een reservewiel of een bandenreparatieset gezien in de koffer?
Beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
niekvanprooijen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik = blij
In welke stand reed je tip de Duitse snelweg? Powermode + B? Of.....(ben benieuwd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
Dat is nogal een verschil zeg! Dit is mijn oplaadgeschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgIM3suHANqNFlOG4Yph8V6jsts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHreikhy0k7Jj2GCIlUpBoY2.jpg?f=fotoalbum_large
niekvanprooijen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]
Mooier kan ik 't niet maken.
Slaat sowieso nergens op natuurlijk om 10 minuten te laden met 3,7kW maar wou het toch even proberen.

Geen reparatieset of reserveband btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
PkZZP schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

In welke stand reed je tip de Duitse snelweg? Powermode + B? Of.....(ben benieuwd)
Ik denk dat hij zich vergiste toen hij zei Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:24:
Dat is nogal een verschil zeg! Dit is mijn oplaadgeschiedenis.

[Afbeelding]

[...]
WTF!!!?

Wat betalen jullie per (tankbeurt) aan elektriciteit?

Ik tank elektriciteit voornamelijk in België met een Belgische laadpas, en dat is een stuk goedkoper.😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Een complete laadbeurt kost me 5,30. Wat betalen jullie?
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

WTF!!!?

Ik tank elektriciteit voornamelijk in België met een Belgische laadpas, en dat is een stuk goedkoper.😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:33:
Een complete laadbeurt kost me 5,30. Wat betalen jullie?

[...]
Gratis....

Volgens mij hebben ze bij mij een foutje gemaakt, of elektriciteit tanken hier (Antwerpen) is gratis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

WTF!!!?

Wat betaal je per kWh? Ik betaal 0,2178 per kWh bij Vattenfall. Maar in NL is 35-45 ct gebruikelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Netjes! Mooie prijs. Ik betaal 0,37 per kWh via Shell.
Oizo1981 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

Wat betaal je per kWh? Ik betaal 0,2178 per kWh bij Vattenfall. Maar in NL is 35-45 ct gebruikelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:43:
Netjes! Mooie prijs. Ik betaal 0,37 per kWh via Shell.

[...]
En hoeveel kWh is ie vol dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Krijg je niet aan het eind van de maand je rekening?
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

Gratis....

Volgens mij hebben ze bij mij een foutje gemaakt, of elektriciteit tanken hier (Antwerpen) is gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
17.51 kWh
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Oizo1981 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

€ 0,29 (zit in het midden dus; best wel OK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:43:
[...]

Maximum lading is ongeveer 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Maximum lading is ongeveer 17 kWh
Hmm bij mij is het 1 kWh 0,35ct maal 17 = 5,95euro plus 12 uurtjes paaltje plakken aan 0,01 is 6,07 euro

Alleen hebben ze bij mij een foutje gemaakt en betaal ik niks... voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ik wil best wel screenshots plaatsen maar ik wil geen slapende honden wakker maken 😉😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzDnTjYXW3waSLmx8Q0e54bagrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCQug0xEnk76EvviXyHfWsNR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een pasje van deze jongens maar ik maak er nog geen gebruik van omdat de andere pas...(goedkoper) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
PkZZP schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Hybrid mode in B. Daar staat ie eigenlijk altijd in en vind ik erg fijn rijden. Al zit er soms wel even een gat in respons voordat de motor aan slaat. Daarom op de kleine bergweggetjes de powermode geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
niekvanprooijen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Hybrid mode in B. Daar staat ie eigenlijk altijd in en vind ik erg fijn rijden. Al zit er soms wel even een gat in respons voordat de motor aan slaat. Daarom op de kleine bergweggetjes de powermode geselecteerd.
Ik gebruik ook die 'B'...eigenlijk in iedere stand wel. Dat 'zware' remmen bevalt mij wel. Het was even wennen, maar nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
PkZZP schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Ik gebruik ook die 'B'...eigenlijk in iedere stand wel. Dat 'zware' remmen bevalt mij wel. Het was even wennen, maar nu...
Ik kan er maar niet aan wennen omdat ik altijd (23jr) juist uitrollen ben gewend.
En nu is het precies andersom, heb er moeite mee in de stad.
Maar op de snelweg kan ik ermee leven omdat ie minder scherp is met afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Het is mij deze week opgevallen dat het grote "delen" is begonnen met werken na de update van afgelopen zondag.

Ik zie steeds in de auto "Hey Murat" en groene vakje delen.
Als je erop drukt dan komt tijd en locatie los.

Ik ben op bezoek in België, vandaar NL kenteken.

Ben trouwens enigste in Antwerpen, zag twee auto's in Gent en eentje in Zeebrugge.

Delen in de App is ook al mogelijk geworden zie: "screenshot"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hX-F6VrxuUM851gBekFYC_ejmvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5k5DP6FKJMT1dJpR2ffBmnr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Muro01 op 16-10-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-F-fRr9n9csbZ4li-XMXe2DtGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sclLWc4urKTJBTBUkmQNWprd.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan het natuurlijk proberen 500 per dag🤣😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ik moet zeggen dat ik het nu wel sterk overweeg om de auto een dag of twee, of misschien wel meer dagen te leen/huur ga zetten.

Het enigste wat mij stoort is dat ik als een goede huisvader heel erg zuinig ben op de wagen.

En dan komt er een of andere muts even een dagje je auto huren en dan erin gaat roken en of schade gaat rijden en misschien ook nog gaat ontkennen en jij ermee zit.

Mensen rijden regelmatig velgen stuk (deuk binnenkant velg, borduur schade, velg lekker schaven aan de stoeprand) Bumper schuren tegen andere bumper noem maar op.

Heb hiervoor ook een tijdje gebruik gemaakt van green mobility/poppy/cambio, man man man wat je daar allemaal tegenkwam.

Ik was iedere keer 10 minuten bezig met foto's trekken en meldingen maken van schades alsof ik een schade expert was.

Auto's van nog geen week oud werden aan gort gereden en niemand die meldingen maakte, en dan ga je letten op mensen die gebruik maken van dit soort auto's.

En dan zie je 9 van de 10 keer een studentje voorbijkomen met de bestuurdersstoel zowat op de motorkap geplaatst en met de hoofd tegen het plafond aan.

En dan nog niks zien en schades rijden, moet ik zo iemand in mijn trots laten rondrijden?

Hell no!

Ik laat het delen wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeniek
  • Laatst online: 17-10-2021
Afgelopen woensdag heb ik de auto opgehaald in Diemen. Daarna 2 dagen ziek op bed gelegen en gisteren voor het eerst met het hele gezin een ritje gemaakt. We hebben sinds maandag een dak vol zonnepanelen en een autolader aan de muur. Dus we zijn helemaal klaar voor de toekomst :-)
Ik herken een hoop van de vragen over oa de verzekering en winterbanden en de gebreken van de software. Het blijft irritant dat dat niet gewoon duidelijk is. Ik had nog een lijstje met kritische vragen gesteld bij het ophalen, maar er waren geen antwoorden. Er werd me zelfs verteld dat de kosten voor winterbanden €475,- per wissel zouden zijn. Ik viel bijna achterover. Dus van zomer naar winter €475,- en van winter van zomer €475,- Ik denk en hoop dat dat gewoon niet klopt. Is er iemand die al succesvol winterbanden heeft besteld, dus weet wat het kost, en ze zelfs al onder de wagen heeft liggen?

Verder is het wel een vette wagen, ik kom uit een 20 jaar oude V70 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Joeniek schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:45:
Afgelopen woensdag heb ik de auto opgehaald in Diemen. Daarna 2 dagen ziek op bed gelegen en gisteren voor het eerst met het hele gezin een ritje gemaakt. We hebben sinds maandag een dak vol zonnepanelen en een autolader aan de muur. Dus we zijn helemaal klaar voor de toekomst :-)
Ik herken een hoop van de vragen over oa de verzekering en winterbanden en de gebreken van de software. Het blijft irritant dat dat niet gewoon duidelijk is. Ik had nog een lijstje met kritische vragen gesteld bij het ophalen, maar er waren geen antwoorden. Er werd me zelfs verteld dat de kosten voor winterbanden €475,- per wissel zouden zijn. Ik viel bijna achterover. Dus van zomer naar winter €475,- en van winter van zomer €475,- Ik denk en hoop dat dat gewoon niet klopt. Is er iemand die al succesvol winterbanden heeft besteld, dus weet wat het kost, en ze zelfs al onder de wagen heeft liggen?

Verder is het wel een vette wagen, ik kom uit een 20 jaar oude V70 :-)
Antwoord over winterbanden gaat niemand je geven want het kan momenteel nog niemand dus niemand kan je de prijs vertellen. Zodra het bekent is zal het op de site van lynck staan tot die tijd allemaal gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
  • Laatst online: 13-08-2024
Bij het lenen van een auto krijg ik uit de app vanuit de Rabobank de melding "991, website staat cookies niet toe". Iemand hetzelfde probleem? Werkte van de week gewoon nog. Geen idee hoe ik manueel cookies moet toestaan. Heb 2 telefoons geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerBrink
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-03 17:07
Syrus89 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:18:
Bij het lenen van een auto krijg ik uit de app vanuit de Rabobank de melding "991, website staat cookies niet toe". Iemand hetzelfde probleem? Werkte van de week gewoon nog. Geen idee hoe ik manueel cookies moet toestaan. Heb 2 telefoons geprobeerd.
Ik kreeg bij het definitief bestellen dezelfde foutmelding. Navraag bij lynk gedaan en die wisten mij te vertellen dat het betalen vanaf een telefoon deze melding kan geven. Vanaf een laptop de betaling doen bleek toen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandeWS7
  • Laatst online: 18-11-2021
Hallo

Mijn vrouw en ik zijn ook geïnteresseerd om een Lynk en Co wagen te huren voor enkele maanden.

Nu was ik de algemene voorwaarden eens aan het nalezen en hier lees ik dat enkel familieleden die onder hetzelfde dak wonen de wagen ook mogen besturen. Aangezien mijn vrouw officieel in het buitenland woont voor haar werk zijn wij niet ingeschreven op hetzelfde adres.

Iemand die dit kan beamen of tegenspreken?

We denken dit misschien op te lossen door dat ik de wagen aan haar zou uitlenen, dan komen er wel de servicekosten bij. Is het al geweten hoeveel deze bedragen per dag en/of per uur?

Kan mijn vrouw een wagen lenen? Zij heeft gewoon een Belgisch rijbewijs, maar een adres in de Verenigde Staten.

Wegens Corona is ze enkele maanden in het land en we willen dus wel beide gebruik kunnen maken van de wagen.

Heeft er trouwens nog iemand problemen met zijn app? Als ik op auto lenen klik krijg ik de melding dat dit nog niet beschikbaar is...

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
toka402 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:40:
[...]
Ik vroeg om op de prioriteitenlijst te worden gezet via chat eind september en kreeg een e-mail om de bestelling te plaatsen op 11 oktober. ik heb op 11 oktober een betaalmethode aan mijn account toegevoegd voordat ik de e-mail ontving om te bestellen. probeer misschien een betaalmethode toe te voegen.
Dat lijkt de trigger geweest te zijn bij jou, maar helaas bij mij niet. Ik had al ruim voor ik op de prioriteitenlijst stond een betaalmethode toegevoegd. Heb hem nu wel even bewerkt, misschien help het O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fibrenl schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Antwoord over winterbanden gaat niemand je geven want het kan momenteel nog niemand dus niemand kan je de prijs vertellen. Zodra het bekent is zal het op de site van lynck staan tot die tijd allemaal gissen.
Hoezo?
Er werd toch gemeld van 75 per maand extra, dus wissel van banden zal er wel bij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Sinds afgelopen maandag eigenaar van een M2M membership voor een zwarte. Volg dit draadje al een tijdje. Moet eerlijk bekennen dat ik prima tevreden ben. Ik bel naar de het Zweedse (internationale) call center en daar duurt het verre van 45 minuten. Moet je wel even in het Engels je probleem uitleggen. Bij mij werd na ophalen aan het Rokin de auto niet gekoppeld aan mijn account. Na 24 uur (wachten aan mijn kant, niet in de wacht bij het call center 😉) deed de Zweedse dame haar werk meteen en was de auto instant gekoppeld.

De uitleg vond ik persoonlijk te lang duren, wel een goede tip met de keyless entry en dat dan gelijk mijn eigen profiel wordt geselecteerd. De overige twee sleutels gebruik ik derhalve niet.

Ik gebruik deze auto als tweede auto, met een carallowance van de zaak. Er is voor dit budget geen betere. Ik mag mijn gereden kilometers ook nog eens a 19cent expensen, voor mij win win als ik hem dan ook nog open zet voor delen.

En dat lenen, dat heb ik vandaag voor het eerst ervaren. Nou ja, eigenlijk niet. Sterker nog, ik was 140km bij mijn 01 vandaan. Het ging zo soepel dat ik alleen aan de totaalstand qua kilometers en de tijd dat ik niet bij 'my car' kon in de app.

Maar dat brengt me wel op 't volgende: de batterij zat 100% vol. Na lenen uiteraard 0% en 2% minder benzine. Dat L&C wel kosten rekent voor de gereden km qua benzinekosten, dat weet ik. Maar hoe zit het met de kosten die ik had om mijn batterij op te laden!? Ok , het was 4,85, maar met een uurtarief van 4 euro is deze rit niet echt een winstpakker dan... Inmiddels maar op 8 euro gezet, totdat iemand mij kan vertellen of L&C ook 'electra' gaat afrekenen met de lener!

Voor de rest: voor dit geld icm deze luxe is er niets beters. Kan er niks aan doen, maar ik ben enorm enthousiast over het totaalpakket - zit er meestal ook alleen in en als ik thuis werk staat ie stil. Dus ik heb niet veel problemen met de SVI en de dure winterbanden.

Voor de leners heb ik wel een lekker flesje pellegrino in de bekerhouder met een bedankje erop. Hoop dat dat gewaardeerd werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
bongo007 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:08:
Sinds afgelopen maandag eigenaar van een M2M membership voor een zwarte. Volg dit draadje al een tijdje. Moet eerlijk bekennen dat ik prima tevreden ben. Ik bel naar de het Zweedse (internationale) call center en daar duurt het verre van 45 minuten. Moet je wel even in het Engels je probleem uitleggen. Bij mij werd na ophalen aan het Rokin de auto niet gekoppeld aan mijn account. Na 24 uur (wachten aan mijn kant, niet in de wacht bij het call center 😉) deed de Zweedse dame haar werk meteen en was de auto instant gekoppeld.

De uitleg vond ik persoonlijk te lang duren, wel een goede tip met de keyless entry en dat dan gelijk mijn eigen profiel wordt geselecteerd. De overige twee sleutels gebruik ik derhalve niet.

Ik gebruik deze auto als tweede auto, met een carallowance van de zaak. Er is voor dit budget geen betere. Ik mag mijn gereden kilometers ook nog eens a 19cent expensen, voor mij win win als ik hem dan ook nog open zet voor delen.

En dat lenen, dat heb ik vandaag voor het eerst ervaren. Nou ja, eigenlijk niet. Sterker nog, ik was 140km bij mijn 01 vandaan. Het ging zo soepel dat ik alleen aan de totaalstand qua kilometers en de tijd dat ik niet bij 'my car' kon in de app.

Maar dat brengt me wel op 't volgende: de batterij zat 100% vol. Na lenen uiteraard 0% en 2% minder benzine. Dat L&C wel kosten rekent voor de gereden km qua benzinekosten, dat weet ik. Maar hoe zit het met de kosten die ik had om mijn batterij op te laden!? Ok , het was 4,85, maar met een uurtarief van 4 euro is deze rit niet echt een winstpakker dan... Inmiddels maar op 8 euro gezet, totdat iemand mij kan vertellen of L&C ook 'electra' gaat afrekenen met de lener!

Voor de rest: voor dit geld icm deze luxe is er niets beters. Kan er niks aan doen, maar ik ben enorm enthousiast over het totaalpakket - zit er meestal ook alleen in en als ik thuis werk staat ie stil. Dus ik heb niet veel problemen met de SVI en de dure winterbanden.

Voor de leners heb ik wel een lekker flesje pellegrino in de bekerhouder met een bedankje erop. Hoop dat dat gewaardeerd werd!
Naar welk nummer bel je voor het internationale call center? Ik probeer al een tijdje het NL call center te bereiken, maar heb al vele keren lang in de wacht gestaan.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo007
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
+46851992629

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
Herkenbaar.

Mijn uurtarief stond op het standaard tarief, 5 euro per uur. Lener neemt de auto 2 uur mee, accu was 50% vol. Auto stond na twee uur weer voor de deur, accu leeg, benzine nog op hetzelfde niveau. :) 10 euro verdiend, maar daar moet het herladen dus vanaf getrokken worden.

Top deal voor de huurder, de auto had toen nog geen 100 keer km op de teller staan; gloedje nieuw. _/-\o_

Overigens was het voor mij ook een test case. Om te kijken of het kan werken. En dat deed het.

Ik heb daarna natuurlijk meteen huurtarief verhoogd, want het laden van de accu moet dus meegenomen worden in het uurtarief.

Sindsdien overigens geen huurverzoek meer gezien.

Ben er nog niet over uit of ik wel echt wil verhuren. Dan kan ik eigenlijk ook niks in de auto achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
Hmm, huur verzoek gemist. Had alle tijd. Ik zat een beetje in de app, zag ik ineens een verzoek staan (helaas te laat). Werkt de push NOG STEEDs niet. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01

Zat dat flesje Pellegrino nog in de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IONL79WzFOIe1QXVMahTCJ9k64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQAg7Phd7kkIJDK5uLV4dLeP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRDjx3p9aimySFi85RQ76CYMSUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X65CuRtY4vN5kWlf7h6alaiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gIhvh8anLr5XogqPHiqBZQNEiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdDH3f5Zk6rqdIW5Os4gdJuB.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag lekker vroeg naar buiten om de auto met de hand te wassen, en daarna even snel in de wax gezet (wax on, wax off:mister Miyagi style😉) en meteen wat mooie plaatjes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
Ik wil graag de app eens verkennen maar hij crasht steeds op m'n Galaxy s9. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Zorgelijk!

Edit: Vandaag mijn auto de hele middag verhuurd. Mijn accu is helemaal leeg gereden. Ook brandstof is verbruikt zie ik nu. Ik gok dat we nu ongeveer 30 euro aan brandstof minder hebben.

Nu zie ik in de app dat de huurder alleen de huurprijs heeft betaald van 25,- (5,00 per uur)

Bij Lynk&Co zie ik ook dat we 25 euro krijgen overgemaakt!

Base fare: 25,00
Fuel: 0,00

Verlies: 5,40. (Laadbeurt)

Het deelsysteem werkt op deze manier niet. Kijken of ik er morgen uit kan komen met Lynk&Co. We willen een maandelijkse compensatie totdat ze een oplossing hebben voor het delen. Anders mogen ze de auto komen ophalen. We gaan geen geld bijleggen om de auto aan andere mensen mee te geven.

De filosofie die Lynk&Co heeft is geweldig, alleen ze kunnen het niet waar maken.

[ Voor 69% gewijzigd door dexterd83 op 17-10-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexterd83
Werkt prima op mijn Samsung. Heb alleen geen S9. Heb er trouwens nog wel 1 liggen. Als je wil dat kan ik hem wel eens aan de lader leggen en de app proberen.
THxZ0NE schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:08:
Ik wil graag de app eens verkennen maar hij crasht steeds op m'n Galaxy s9. Bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
dexterd83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:11:
Werkt prima op mijn Samsung. Heb alleen geen S9. Heb er trouwens nog wel 1 liggen. Als je wil dat kan ik hem wel eens aan de lader leggen en de app proberen.

[...]
Lief van je! Maar hoeft niet joh, ik heb bij de s9 van mn vriendin geprobeerd, zelfde issue. Op de Playstore zie ik er ook comments over. Ik zal morgen eens op een Samsung a21 (ofzo iets) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:10:
Zorgelijk!

Edit: Vandaag mijn auto de hele middag verhuurd. Mijn accu is helemaal leeg gereden. Ook brandstof is verbruikt zie ik nu. Ik gok dat we nu ongeveer 30 euro aan brandstof minder hebben.

Nu zie ik in de app dat de huurder alleen de huurprijs heeft betaald van 25,- (5,00 per uur)

Bij Lynk&Co zie ik ook dat we 25 euro krijgen overgemaakt!

Base fare: 25,00
Fuel: 0,00

Verlies: 5,40. (Laadbeurt)

Het deelsysteem werkt op deze manier niet. Kijken of ik er morgen uit kan komen met Lynk&Co. We willen een maandelijkse compensatie totdat ze een oplossing hebben voor het delen. Anders mogen ze de auto komen ophalen. We gaan geen geld bijleggen om de auto aan andere mensen mee te geven.

De filosofie die Lynk&Co heeft is geweldig, alleen ze kunnen het niet waar maken.
Maar je kan zelf de prijzen instellen toch, had gisteren een foto geplaatst als voorbeeld.(500 per dag/100 per uur)

Ik snap niet waarom je je als Sinterklaas opstelt, geef of de accu leeg mee of zorg dat je het incalculeert.

Doe 10 Euro per uur ofzo, en auto verhuren voor paar uurtjes vind ik sowieso problematisch.

Dan gaat iemand even je auto helemaal op zijn staart trappen en burnouts doen met je banden om de wagen tot zijn uiterste te testen.

Dit bedoelde ik gisteren met je auto huren aan testpiloten terwijl jij hartstikke zuinig bent op je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Maar je kan zelf de prijzen instellen toch, had gisteren een foto geplaatst als voorbeeld.(500 per dag/100 per uur)
Klopt, maar als je kijkt naar het aanbod op de map, dan kun je niet ineens veel hoger gaan zitten dan andere 01 verhuurders.

Ik snap niet waarom je je als Sinterklaas opstelt, geef of de accu leeg mee of zorg dat je het incalculeert.
Valt bijna niet in te calculeren. Als iemand mijn volle tank in een aantal uur leeg rijd dan kan ik aan de pomp weer bijna 85 euro aftikken + 5,40 aan de laadpaal.

Dan gaat iemand even je auto helemaal op zijn staart trappen en burnouts doen met je banden om de wagen tot zijn uiterste te testen.
Daar geloof ik niks van. Misschien ben ik te goed gelovig, maar als iemand een creditcard heeft en er staat 1000 euro eigen risico op, dan denk ik dat die kans bijzonder klein is. Mocht het toch gebeuren dan zijn de consequenties niet voor mij.

Dit bedoelde ik gisteren met je auto huren aan testpiloten terwijl jij hartstikke zuinig bent op je wagen.
Wij rijden soms in het weekend naar familie. De rest staat de auto stil. We hebben voor de auto gekozen vanwege de filosofie (marketingmachine) achter Lynk&Co. Je verhuurt je auto zodat je lagere maandlasten hebt. Alleen vandaag heb ik moeten bijbetalen.

Uit je berichten kan ik opmaken dat je de auto hebt genomen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Dit is natuurlijk begrijpelijk! Auto rijd fantastisch, ziet er geweldig uit en is voor 500 euro per maand echt een koopje. Er zijn ook mensen zoals wij, die de auto hebben genomen vanwege het deelplatform waar Lynk&Co voor staat. Dit is marketingtechnisch gezien de doelgroep waar ze zich op richten. Dit is waar zij voor staan. Hopelijk snap je dat gebruikers zoals wij teleurgesteld zijn. Wij krijgen niet de dienst waarvoor we ons hebben opgegeven.
Muro01 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:03:
[...]

Doe 10 Euro per uur ofzo, en auto verhuren voor paar uurtjes vind ik sowieso problematisch.

[ Voor 12% gewijzigd door dexterd83 op 17-10-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:23:
Klopt, maar als je kijkt naar het aanbod op de map, dan kun je niet ineens veel hoger gaan zitten dan andere 01 verhuurders.

Valt bijna niet in te calculeren. Als iemand mijn volle tank in een aantal uur leeg rijd dan kan ik aan de pomp weer bijna 85 euro aftikken + 5,40 aan de laadpaal.

Daar geloof ik niks van. Misschien ben ik te goed gelovig, maar als iemand een creditcard heeft en er staat 1000 euro eigen risico op, dan denk ik dat die kans bijzonder klein is. Mocht het toch gebeuren dan zijn de consequenties niet voor mij.

Wij rijden soms in het weekend naar familie. De rest staat de auto stil. We hebben voor de auto gekozen vanwege de filosofie (marketingmachine) achter Lynk&Co. Je verhuurt je auto zodat je lagere maandlasten hebt. Alleen vandaag heb ik moeten bijbetalen.

Uit je berichten kan ik opmaken dat je de auto hebt genomen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Dit is natuurlijk begrijpelijk! Auto rijd fantastisch, ziet er geweldig uit en is voor 500 euro per maand echt een koopje. Er zijn ook mensen zoals wij, die de auto hebben genomen vanwege het deelplatform waar Lynk&Co voor staat. Dit is marketingtechnisch gezien de doelgroep waar ze zich op richten. Dit is waar zij voor staan. Hopelijk snap je dat gebruikers zoals wij teleurgesteld zijn. Wij krijgen niet de dienst waarvoor we ons hebben opgegeven.

[...]
Ik snap je redenering wel dat je gebruik wilt maken van het deelplatform en dat is ok, ieder zijn ding toch?

Maar nu heeft iemand dankbaar gebruik gemaakt van je volle tank, en je zegt zelf dat ie zeker in 5 uur 30 euro aan brandstof (samen met je accu) heeft opgemaakt.

Ik denk niet dat diegene dan zuinig heeft gereden, of hij heeft 400/500km gereden in zeer korte tijd.
Ok (burnouts maken) zeggen is natuurlijk wel overdreven, maar er zijn genoeg gekken die het normaal vinden.

Heb je gekeken hoeveel verbruik je auto heeft gedaan tijdens de rit?

Maar goed je moet natuurlijk zelf weten hoe je het doet, jouw geld en jouw auto uiteindelijk.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verhuren incl brandstof is zeer onwaarschijnlijk, dat klinkt mij meer als een bug. Daarnaast is het idee helemaal niet nieuw om je eigen auto te verhuren en werkt als jaren via SnapCar. Het zou fijn zijn als bezwaren op basis van onderbuikgevoelens over wat in potentie allemaal mis kan gaan onderbouwd worden met of dit in de praktijk ook gebeurt. Aan dit soort huurauto's zit vaak een serieus eigen risico en daar ga je echt wel voorzichtig mee om. Ook verwacht ik dat dit soort ongewenst eerder voorkomt bij de grotere organisaties waar het ten koste gaat van de aandeelhouder of directie in plaats van bij die particulier om de hoek.

@dexterd83 Het niet verrekenen van de brandstof zou ik zeker even bij Lynk&Co aankaarten en kan het hoge verbruik misschien verklaard worden door een aanhanger/caravan of heb je geen trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerBrink
Het verhuren om de maandelijkse kosten te drukken klinkt voor mij nog steeds interessant. Al ben ik er nog steeds niet over uit of ik de auto (wanneer ik hem deze week krijg) überhaupt ga uitlenen.
Ik denk dat ik, net als vele anderen, eerst de ervaring van anderen in de gaten houdt. Iets anders wat me nu nog tegen zou houden is de belabberde logistiek van lynk. Stel nou dat een huurder de auto kapot rijd. En dan? Wacht ik dan een aantal weken/maanden voordat ik een vervangende lynk heb? Daarmee is het verhuren voor mij pas interessant wanneer lynk de volgende dag een nieuwe m2m rijder kan voorzien van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
JelmerBrink schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
Het verhuren om de maandelijkse kosten te drukken klinkt voor mij nog steeds interessant. Al ben ik er nog steeds niet over uit of ik de auto (wanneer ik hem deze week krijg) überhaupt ga uitlenen.
Ik denk dat ik, net als vele anderen, eerst de ervaring van anderen in de gaten houdt. Iets anders wat me nu nog tegen zou houden is de belabberde logistiek van lynk. Stel nou dat een huurder de auto kapot rijd. En dan? Wacht ik dan een aantal weken/maanden voordat ik een vervangende lynk heb? Daarmee is het verhuren voor mij pas interessant wanneer lynk de volgende dag een nieuwe m2m rijder kan voorzien van een auto.
Op basis van de algemene voorwaarden heb je na een dag recht op vervangend vervoer. Of L&C dus een nieuwe 01 voorrijdt, of een vergelijkbare auto is dan het probleem van L&C lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
Oizo1981 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Op basis van de algemene voorwaarden heb je na een dag recht op vervangend vervoer. Of L&C dus een nieuwe 01 voorrijdt, of een vergelijkbare auto is dan het probleem van L&C lijkt me.
Eens hoor! Maar vooralsnog zijn ze onbereikbaar per mail / telefoon. Lijkt me niet handig als je vandaag de auto uitleent en hem zelf morgen nodig hebt en je huurder schade rijdt.
Op dit moment heb ik (nog) niet het vertrouwen dat Lynk dit goed, snel en adequaat op gaat pakken.

De schadegevallen die momenteel op dit forum rondgaan getuigen ook niet van een goede aanpak door Lynk.

Voorlopig ga ik de mijne nog niet uitlenen aan onbekenden. Aan familie / vrienden is een ander verhaal, maar toen ik erbij vertelde dat er een eigen risico van 1000 euro aan vast zit, was de interesse snel weg. En dat begrijp ik ook.

Daarnaast zal het best prima werken met de foto's maken enzo, maar je zult alles zelf ook weer goed moeten checken voordat je instapt. Want als je alsnog schade vind nadat je de auto zelf al hebt gestart, dan ziet Lynk dit als 'jouw' schade en ben je zelf het bokje.

Kortom: concept is mooi; maar uitvoering laat nog veel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerBrink
nrdnmg schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Eens hoor! Maar vooralsnog zijn ze onbereikbaar per mail / telefoon. Lijkt me niet handig als je vandaag de auto uitleent en hem zelf morgen nodig hebt en je huurder schade rijdt.
Op dit moment heb ik (nog) niet het vertrouwen dat Lynk dit goed, snel en adequaat op gaat pakken.

De schadegevallen die momenteel op dit forum rondgaan getuigen ook niet van een goede aanpak door Lynk.

Voorlopig ga ik de mijne nog niet uitlenen aan onbekenden. Aan familie / vrienden is een ander verhaal, maar toen ik erbij vertelde dat er een eigen risico van 1000 euro aan vast zit, was de interesse snel weg. En dat begrijp ik ook.

Daarnaast zal het best prima werken met de foto's maken enzo, maar je zult alles zelf ook weer goed moeten checken voordat je instapt. Want als je alsnog schade vind nadat je de auto zelf al hebt gestart, dan ziet Lynk dit als 'jouw' schade en ben je zelf het bokje.

Precies dat. Op papier staat het mooi, maar je wil in zo’n geval niet continu moeten trekken aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 15:06
JelmerBrink schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
Iedereen die zo reageert beschouwt zijn auto alsnog als bezit wat volgens mij niet het idee is van het concept is (en mede vertaald in de prijs ervan). De logistiek en communicatie kan vele malen beter inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelmerBrink
ocrammarco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Iedereen die zo reageert beschouwt zijn auto alsnog als bezit wat volgens mij niet het idee is van het concept is (en mede vertaald in de prijs ervan). De logistiek en communicatie kan vele malen beter inderdaad.
Ik zie de auto zeker niet als mijn bezit, maar straks wel als mijn enig middel van vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucianotheone
  • Laatst online: 22-12-2021
Goedemorgen all!

Ik heb nu al ruim 3 weken mijn Lynk en Co.

Na 3 dagen bleek de connectiviteit van de auto verloren en stopt het muziek abrupt met afspelen na 3 minuten te rijden.

Geen connectiviteit houdt in dat de app geen verbinding kan maken met de auto, geen actuele data kan ophalen etc.

Meerdere malen (5 a 6 maal) contact geprobeerd te krijgen met Lynk en co, voorheen via de chat (optie is nu weg), toen via de mail (optie ook verwijderd op contactpagina) en meerdere malen via de telefoon nadat ik 20 minuten of langer in de wacht stond.

Elke keer is mij beloofd om teruggebeld te worden door technici voor een systeemupdate maar helaas tot op heden geen succes.

Hebben jullie ervaring met bovenstaande issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Waar zien jullie het overzicht van elke maand wat je betaald hebt, en hoeveel je moet gaan ontvangen (vd verhuur). Bij mij blijft payments leeg Nl. Ik zie enkel de euro die is afgeschreven bij de order reservering. Echter is er inmiddels meerdere keren 500 afgeschreven en zou ik ook iets moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Vorige week contact over gehad. Lynk&Co betaald 2 keer per maand uit.
meermarco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:45:
Waar zien jullie het overzicht van elke maand wat je betaald hebt, en hoeveel je moet gaan ontvangen (vd verhuur). Bij mij blijft payments leeg Nl. Ik zie enkel de euro die is afgeschreven bij de order reservering. Echter is er inmiddels meerdere keren 500 afgeschreven en zou ik ook iets moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dexterd83 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:35:
Vorige week contact over gehad. Lynk&Co betaald 2 keer per maand uit.

[...]
Ja, maar is er nergens een factuur/overzicht waar je dit kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
Nee niet dat ik weet. Kan het nergens terug vinden. Wel kan ik de bedragen zien die ik hoor te ontvangen door op de reserveringsaanvraag te klikken in de app. Daar kan ik terug vinden wat er verbruikt is en wat ik op mijn rekening gestort krijg.
meermarco schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Ja, maar is er nergens een factuur/overzicht waar je dit kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt! Vreemd. Diegene heeft benzine verbruikt, maar ipv erbij, gaat dat van de fee AF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
nrdnmg schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Pechhulp is volgens mij prima bereikbaar via het telefoonnummer of via de call us knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Vandaag is mijn issue met de registratie in Zweden doorgezet en dat zal ju wel snel verholpen zijn.

Ik zie nu ook een extra scherm in de app waarmee ik de lampen kan laten knipperen etc. De schuifjes om hem op slot te zetten en te laten verwarmen/verkoelen zijn er nu ook.

Nu hopen dat ik ook snel de deel functie kan aanzetten. Als ik de reacties hier zo zie wordt dat zo’n €15 per uur en €75 per dag. En ga ik geen moeite doen om alles volgetankt en geladen op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
De auto moet voor minimaal 50% vol zitten. Daar moet je wel rekening mee houden, anders staat iemand voor een dichte deur misschien.

Bij ons in de buurt zie ik prijzen vanaf ''gratis'' (ja die gekken zijn er) tot 20 euro per uur. Let er wel op dat LC nog geen vergoeding betaald voor brandstof. Ook betalingen blijven momenteel uit. Of dit een bug is blijft onduidelijk. Mocht een huurder je tank een groot deel leegrijden dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
LC betaald ook geen kosten die elektrisch worden gereden. Dus het beste is om de auto niet op te laden.
Baassii schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:53:
Vandaag is mijn issue met de registratie in Zweden doorgezet en dat zal ju wel snel verholpen zijn.

Ik zie nu ook een extra scherm in de app waarmee ik de lampen kan laten knipperen etc. De schuifjes om hem op slot te zetten en te laten verwarmen/verkoelen zijn er nu ook.

Nu hopen dat ik ook snel de deel functie kan aanzetten. Als ik de reacties hier zo zie wordt dat zo’n €15 per uur en €75 per dag. En ga ik geen moeite doen om alles volgetankt en geladen op te leveren.
Pagina: 1 ... 28 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.