Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48

BPi

Muro01 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Je partner of je kinderen mits ze wonen op hetzelfde adres mogen ze rijden/lenen met je auto 😉
Dank, maar begrijpen we elkaar dan wel goed?

Als ik de auto zelf M2M afneem dan mag het inderdaad. Dat heb ik gelezen.
Ik doel op het lenen via de app van een auto van een buurtman, of dan mijn vrouw ook mag rijden..Daar vind ik niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
BPi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Dank, maar begrijpen we elkaar dan wel goed?

Als ik de auto zelf M2M afneem dan mag het inderdaad. Dat heb ik gelezen.
Ik doel op het lenen via de app van een auto van een buurtman, of dan mijn vrouw ook mag rijden..Daar vind ik niets over.
Staat gewoon in de voorwaarden hoor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCeGbTWEy5irPQ8vLJU7w4F8MZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN91zXmqjZeER8y8s5Z2N2jo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Het zal ongetwijfeld ergens eerder gevraagd zijn maar; wordt er een laadpas meegegeven? Zo nee, wat raden jullie aan qua provider van laadpassen en zijn daar kosten aan verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
Nemmers4 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:02:
Het zal ongetwijfeld ergens eerder gevraagd zijn maar; wordt er een laadpas meegegeven? Zo nee, wat raden jullie aan qua provider van laadpassen en zijn daar kosten aan verbonden?
Dat is inderdaad al eerder gevraagd.

Voor de keuze wat de beste/goedkoopste is wordt consequent verwezen naar [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
Fibrenl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:05:
Het verbruik van benzine doet soms erg raar weet niet of het ander ook opvalt. Zet auto op hybride en vervolgens optie bespaar accu voor later dan springt hij bij mij over op benzine logische maar als je dan naar het verbruik kijk. Dan zie ik de eerste 5 min verbruik tussen de 11,3 l/100km en de 13,7l/100km na pas een minuut of 5 op constante snelheid op snelweg 100 zakt hij langzaam terug naar 5,6l/100km.

Andere dit ook
Precies ook mijn ervaring op de snelweg, maar ik heb helaas nog niet gezien dat hij terugzakt richting de 5,6 of zo. Blijft hangen op 10 - 11 l/100km.
Dat vind ik toch een stevig verbruik.
Wellicht is bij mij de oorzaak dat ik nog nauwelijks op benzine heb gereden en ook alleen nog maar snelweg. Maar het valt me wel op in ieder geval. Ik zie hier op tweakers toch vele mooiere verbruikscijfers voorbij komen.

Deze week staat er nog een 300 km rit op de planning, dat worden dus veel snelwegkilometers op benzine. Misschien moet ie gewoon nog ff 'inrijden' :D (of moet de meter nog even wennen)

Ik ben toch ook wel benieuwd of meer mensen diezelfde ervaring hebben van relatief hoog verbruik op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Vreemd. Ik rij zonder probleem
1:19 tot 1:20 bij Max 105km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
nrdnmg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Precies ook mijn ervaring op de snelweg, maar ik heb helaas nog niet gezien dat hij terugzakt richting de 5,6 of zo. Blijft hangen op 10 - 11 l/100km.
Wellicht is bij mij de oorzaak dat ik nog nauwelijks op benzine heb gereden en ook alleen nog maar snelweg. Maar het valt me wel op in ieder geval. Ik zie hier op tweakers toch vele mooiere verbruikscijfers voorbij komen.

Deze week staat er nog een 300 km rit op de planning, dat worden dus veel snelwegkilometers op benzine. Misschien moet ie gewoon nog ff 'inrijden' :D (of moet de meter nog even wennen)

Ik ben toch ook wel benieuwd of meer mensen diezelfde ervaring hebben van relatief hoog verbruik op de snelweg?
Denk dat het gewoon de software. Ik rij gisteren op electra terug vanuit Utrecht. Benzine nog 430 km vandaag rij ik naar Amsterdam en terug naar Almere op vol benzine accu is namelijk leeg. Start dus 430 km toen ik terug kwam thuis vanavond staat hij nog op 430.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Als de accu leeg gereden is laad hij even bij mbv de motor. Dan is 't verbruik 1:10. Rond de 7% accu stopt dit en zakt 't verbruik.
Op deze manier kan de elektromotor altijd bijspringen als het nodig is.
Oh en de ac/kachel zijn elektrisch, dus een 0% accu betekend geen AC. Daarom laadt ie ook bij vanaf de motor.

[ Voor 21% gewijzigd door niekvanprooijen op 12-10-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 22:15

ebx

Mijn Lync01 is vandaag ook aangekomen - België - Gent centrum (de 3e in Gent :-) )

- Besteld op basis van feedback van dit forum en andere reviews (testrit geannuleerd wegens agendaconflict)
- 3 weken geleden aangemeld - nu voor de deur
- Blauw is mooier in het echt dan op de foto's - de PHEV versie gaat vlot - sportief - vooruit
- 45 km op de teller - da's van Zeebrugge tot Gent - gloednieuw dus :-)
- Komt toe met lege batterij - jammer maar begrijpbaar
- Volvo had zich moeten haasten bij klaarmaken - daardoor hing de lijm van de stickers er nog overal aan - beetje jammere eerste indruk - maar ook niks ergs natuurlijk (ideeën om die er af te krijgen ?)

- Eerste ervaring zeer positief - uitleg van de uiterst sympathieke man (shell mobility services) was vrij kort - ik heb echter niet doorgevraagd gezien ik nog aan het genieten was van het uitzicht

- Audiosettings by default wat dof, nogtans vrij veel speakers, beetje mee gespeeld al een stuk beter - wie deelt ngo zijn EQ settings ? :-D

Enkele eerste vragen :) :

(1) Kan ik ergens een handleiding/youtube video vinden waar alle knopjes nog eens uitgelegd worden ? :-D
(2) Hoelang duurt het voordat ie in de app komt ? (nu nog niet verbonden - wel reeds ingelogd in de auto met de L&C account)
(3) Laden aan een 11kW Charger (Allego/Smoov - er was een 2e wagen aan het laden) levert een charging speed van 4 kW op - er zijn ook 22 kW chargers in de buurt - zit de bottleneck op de paal ? Of op de wagen ?
(4) Ik las dat delen in het najaar er aankomt - ergens een officieële datum ?
(5) De sportstand (android uitklapmenu langs boven) - die zet de tractioncontrol uit, maar doet die nog iets ?
[/quote]
(6) Rond de achteruitkijkspiegel in het midden hangt een plastic (transparente) "case" - is dit een bescherm-omhulsel dat er af mag ? Of is dit een deel van het design ? :-) :+

[ Voor 8% gewijzigd door ebx op 12-10-2021 18:45 ]

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx

ebx

Muro01 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Bovendien betaalt elke schade die niet gereden wordt zichzelf terug.

Eens kijken of ik 20" winterbanden goedkoop kan kopen op het net.
Ik overweeg dit ook, lijkt niet expliciet verboden. Alhoewel grijze zone. Deel gerust als je iets zou vinden.
Hier liggen er Continental Ecocontact 6 - 235/45R20 V XL op - je zou toch op zijn minst een all-season verwachten ?

Vooral het contract met Duitsland waar winterbanden in dezelfde prijs inbegrepen zijn maakt het een beetje zuur

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
ebx schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Ik overweeg dit ook, lijkt niet expliciet verboden. Alhoewel grijze zone.
Uit de NL voorwaarden:
NIET DOEN

• Wijzigingen aanbrengen aan de M2M Auto.
• Accessoires installeren zonder onze schriftelijke toestemming daarvoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Oizo1981 op 12-10-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Martin
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-10-2021
Goedenavond nu week auto in bezit en ben erg positief zijn alleen twee punten die in tegen vind vallen zoals eerder vermeld in dit forum het pure rijden begint met volle accu 74 km de straat uit (500) meter is die al gezakt naar 60 km ben ik op werk (11 km) staat ie nog maar op 38 km en naar huis terug (11 km) haal ik niet op pure en ik rij niet hard en in B stand dus voor Electrish rijden hoef je m niet te nemen en tweede punt het draadloos opladen gaat zeer traag komt amper % bij dus heb gewoon aan een bedrade oplader liggen buiten deze punten voor 500 pm een prima auto 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
ebx schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:57:
...

Enkele eerste vragen :) :

(1) Kan ik ergens een handleiding/youtube video vinden waar alle knopjes nog eens uitgelegd worden ? :-D
App + auto =)

(2) Hoelang duurt het voordat ie in de app komt ? (nu nog niet verbonden - wel reeds ingelogd in de auto met de L&C account)
Als het goed is eind vd dag, of volgende dag. Ik moest bellen aangezien het niet gedaan was.

(3) Laden aan een 11kW Charger (Allego/Smoov - er was een 2e wagen aan het laden) levert een charging speed van 4 kW op - er zijn ook 22 kW chargers in de buurt - zit de bottleneck op de paal ? Of op de wagen?
Auto, helaas.

(4) Ik las dat delen in het najaar er aankomt - ergens een officieële datum ?
...

(5) De sportstand (android uitklapmenu langs boven) - die zet de tractioncontrol uit, maar doet die nog iets ?
[/quote]
Gaat de tractioncontrol uit? Nou iig -- motor gaat standaard aan, en combineert beide voor optimale powerrrrr. Oh en de lampjes binnen gaan rood branden, niet geheel onbelangrijk.

(6) Rond de achteruitkijkspiegel in het midden hangt een plastic (transparente) "case" - is dit een bescherm-omhulsel dat er af mag ? Of is dit een deel van het design ? :-) :+
Ik vermoed bij het design, maar geen idee wat je precies bedoelt zonder foto =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
nrdnmg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Dat verbruik zie je ook wanneer je de functie gebruikt waarbij de accu oplaadt via de motor -- ik vermoed dat dit bij hybride ook het geval is... soort van slim laden oid =)
Ik ga er maar vanuit dat het systeem weet wat het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Ik las dat sommige mensen naar een paar dagen de auto niet te gebruiken de auto niet gestart kregen door lege accu. Nu zie ik net na het parkeren van mijn auto en nadat hij op slot is gegaan dat het lampje in de laadklep blijft branden. Zal wel led zijn dus niet heel veel stoom verbruiken maar toch handig is het niet. Andere hier ook last van? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uIPDGHNfstJKpUa-Z-FsBnmyv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8M6qZnOOnWPOtinuOMMlx6RI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 178% gewijzigd door Fibrenl op 12-10-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Andre Martin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:11:
Goedenavond nu week auto in bezit en ben erg positief zijn alleen twee punten die in tegen vind vallen zoals eerder vermeld in dit forum het pure rijden begint met volle accu 74 km de straat uit (500) meter is die al gezakt naar 60 km ben ik op werk (11 km) staat ie nog maar op 38 km en naar huis terug (11 km) haal ik niet op pure en ik rij niet hard en in B stand dus voor Electrish rijden hoef je m niet te nemen en tweede punt het draadloos opladen gaat zeer traag komt amper % bij dus heb gewoon aan een bedrade oplader liggen buiten deze punten voor 500 pm een prima auto 😀
Begrijp ik hieruit dat jij nog geen 22 km (2 x 11) elektrisch in Pure kan rijden? Dan zou ik toch maar contact opnemen met Lynk & want dan is er echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-09 17:46
Wat bedoel je meet 'in de B-stand' hoef je de auto niet te nemen? Denk dat er best wel wat mensen zijn die in de B-stand rijden (went snel)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
niekvanprooijen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:46:
Als de accu leeg gereden is laad hij even bij mbv de motor. Dan is 't verbruik 1:10. Rond de 7% accu stopt dit en zakt 't verbruik.
Op deze manier kan de elektromotor altijd bijspringen als het nodig is.
Oh en de ac/kachel zijn elektrisch, dus een 0% accu betekend geen AC. Daarom laadt ie ook bij vanaf de motor.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben! Ga er eens mee testen door stukje snelweg te nemen met een volle accu op de power mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Fibrenl schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:28:
Ik las dat sommige mensen naar een paar dagen de auto niet te gebruiken de auto niet gestart kregen door lege accu. Nu zie ik net na het parkeren van mijn auto en nadat hij op slot is gegaan dat het lampje in de laadklep blijft branden. Zal wel led zijn dus niet heel veel stoom verbruiken maar toch handig is het niet. Andere hier ook last van? [Afbeelding]
Ja dat heb ik ook. Ook na het laden thuis en op slot zetten van de auto brand hij nog groen, terwijl alle andere verlichting al uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
  • Laatst online: 13-01-2023
Dat is niet goed. Vorige week bij aanvang 87 kilometer en uiteindelijk 100% leeg op 77 kilometer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx

ebx

Was eigenlijk wel te verwachten - voor wie liever lui dan moe is - Dit is de link voor de nederlandstalige (nl-be) car guide voor de PHEV - https://www.lynkco.com/nl-be/help/car-guide/----phev - gevonden via de app, op website lukte dat moeilijker
pushnoi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:15:
(2) @App linken Als het goed is eind vd dag, of volgende dag. Ik moest bellen aangezien het niet gedaan was.
Morgen nog even in de wachtrij van Lynk&Co gaan staan dus :-)
(3) @"Traag" laden Auto, helaas.
Da's jammer - ik vind echter de maximum spec officieel nergens terug, maar het ziet er naar uit 3.7 kW/h maximum vermogen is - komt overeen met 1 fase op 230V@16A - ik heb thuis 3 fases, maar dan is het niet nuttig om een 3 faselader te instaleren - correct ? (3 fases=~11kW/h)
(4) @Waneer komt delen in BE ....
We wachten geduldig af :-)
(5) @Sport mode Gaat de tractioncontrol uit? Nou iig -- motor gaat standaard aan, en combineert beide voor optimale powerrrrr. Oh en de lampjes binnen gaan rood branden, niet geheel onbelangrijk.
Rode lampjes - wist ik niet van - ga ik straks effe controleren :9~

Ivm met de traction control - bij de sport stand gaat midden in het bestuurderscherm een oranje lampje met slippende banden branden ... ik ging er vanuit dat dit dus no traction control wou zeggen

(edit, volgens de var guide staat dat lichtje voor "ESC-storing" - https://www.lynkco.com/nl...opic:Symbols_and_Messages )
Nu weet ik eigenlijk niet zeker of dit by design of een fout is ..)
(6) @Spiegel Ik vermoed bij het design, maar geen idee wat je precies bedoelt zonder foto =)
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFEaNlXjdGrvojvtcRBL5cVT3go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NtDoUA4nGM5XR8uUGi7SINGK.png?f=user_large

Oh en weet er iemand hoe ik pro actief de parkeersensors aanzet ? Op mijn vorige wagen had ik daar een knopje voor ... de car guide .. die mist een zoekfunctie :-(

[E-B-X]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Oizo1981 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Staat gewoon in de voorwaarden hoor:[Afbeelding]
Ok mij fout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
Dikkere kabels die wij hebben zijn daar niet zo handig voor lees ik, bovendien is die van mij gratis 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ik zal maar wat reclame maken...EDI en Blue Corner gebruik ik.
Waarom? Er zitten geen maandelijkse abonnementskosten aan vast, en er zal vast wel iemand hier gaan berekenen dat ik toch over 10 jaar genomen toch duurder uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Ik rij veel in de stad en graag op de Pure stand, ik heb de luxe dat overal waar ik kom kan "pluggen" Lidl en IKEA hebben zelfs gratis stroom voor je.

Het verhaal van jou lijkt mij een serieuze storing, of je laad niet lang genoeg maar dat kan ik niet weten.

Ik hang hier soms de hele nacht aan een Blue Corner laadpaal die 22kw geeft en moet zeggen dat ik daar rustig hele dag mee stadsverkeer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fibrenl schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:28:
Ik las dat sommige mensen naar een paar dagen de auto niet te gebruiken de auto niet gestart kregen door lege accu. Nu zie ik net na het parkeren van mijn auto en nadat hij op slot is gegaan dat het lampje in de laadklep blijft branden. Zal wel led zijn dus niet heel veel stoom verbruiken maar toch handig is het niet. Andere hier ook last van? [Afbeelding]
Bij mij blijft ie ook branden, ik gebruik dagelijks de auto dus weet niet of de accu leeg is na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ebx schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Da's jammer - ik vind echter de maximum spec officieel nergens terug, maar het ziet er naar uit 3.7 kW/h maximum vermogen is - komt overeen met 1 fase op 230V@16A - ik heb thuis 3 fases, maar dan is het niet nuttig om een 3 faselader te instaleren - correct ? (3 fases=~11kW/h)

[...]
Eenheidspolitie.. :+

Inhoudelijk ondersteund de L&C denk ik niet laden over meerdere fases en maximaal 7.4 kW (32A) over ééntje. Dat is gebruikelijk bij PHEV met relatief kleine accu’s die binnen 5-6 uur op één fase toch wel vol zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Deveon op 13-10-2021 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Deveon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:28:
[...]

Eenheidspolitie.. :+

Inhoudelijk ondersteund de L&C denk ik niet laden over meerdere fases en maximaal 7.4 kW (32A) over ééntje. Dat is gebruikelijk bij PHEV met relatief kleine accu’s die binnen 5-6 uur op één fase toch wel vol zitten.
Bijna. De auto heeft aansluiting voor 1 fase en de lader kan max 16A trekken. Dus aan welke paal je ook plugt het is altijd max 3.7kW.
De grannylader (gewone stekker) doet max 10A of 2.3kW.
Dus reken maar uit: met lege accu (17kWh) duurt het respectievelijk 4,6 en 7,4 uur om weer vol te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wilde jullie deze foto niet onthouden ☺️. Het is natuurlijk een publiek geheim, maar op de gevoelige plaat soms nog net even leuker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sRgbxbGF23eGvpAT9TcA1YuHpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyGkgSvakBmgwyKQ4d2MieaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
ebx schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Was eigenlijk wel te verwachten - voor wie liever lui dan moe is - Dit is de link voor de nederlandstalige (nl-be) car guide voor de PHEV - https://www.lynkco.com/nl-be/help/car-guide/----phev - gevonden via de app, op website lukte dat moeilijker
Oh dit filmpje is trouwens erg handig voor de wat minder voor de hand liggende tips & tricks.
Op zich wel logisch ook -- alhoewel snelladen prachtig zou zijn, vermoed ik dat het ook kostbaar is en niet heel veel zin heeft bij zo'n relatief klein accupakket niet - 4.5 uur @ laadpaal is best te doen. Ergens moeten corners gecut worden om de boel zo aantrekkelijk geprijsd te houden.
Rode lampjes - wist ik niet van - ga ik straks effe controleren :9~

Ivm met de traction control - bij de sport stand gaat midden in het bestuurderscherm een oranje lampje met slippende banden branden ... ik ging er vanuit dat dit dus no traction control wou zeggen

(edit, volgens de var guide staat dat lichtje voor "ESC-storing" - https://www.lynkco.com/nl...opic:Symbols_and_Messages )
Nu weet ik eigenlijk niet zeker of dit by design of een fout is ..)
Die heb ik niet... maar aangezien je direct al in de wachtrij gaat staan...
Oh trouwens -- binnen in de auto bellen met de knop boven = geen wachtrij. Je komt dan niet in de wachtrij van L&C maar bij een ander bedrijf die pechhulp regelt. Je kan daar niet terecht voor reguliere vragen, maar lampjes op het dashboard die branden lijkt me een prima reden om die eens te bellen.
By design, ga ik vanuit. Hier zit het er iig ook om.
Oh en weet er iemand hoe ik pro actief de parkeersensors aanzet ? Op mijn vorige wagen had ik daar een knopje voor ... de car guide .. die mist een zoekfunctie :-(
Die heb ik nog niet ontdekt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Elec2go heeft voor zover ik weet de goedkoopste oplossing per kWh zonder abonnement in .nl -- je betaalt dan 1 cent per kWh extra, komt neer op zo'n 17.42 cent per laadbeurt van 0-100 volgens mijn watt-o-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
Parkeersensors aanzetten? Die staan toch altijd aan? Je kunt ze uitzetten via het dropdown/swipedown menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
hjsanders1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:08:
Parkeersensors aanzetten? Die staan toch altijd aan? Je kunt ze uitzetten via het dropdown/swipedown menu
Ik vermoed dat hij de achteruitrijcamera bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
pushnoi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Ik vermoed dat hij de achteruitrijcamera bedoelt..
Is natuurlijk ook bijna hetzelfde woord 8)7.....gelukkig is het antwoord eender

[ Voor 7% gewijzigd door hjsanders1 op 13-10-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
[...]
Oh dit filmpje is trouwens erg handig voor de wat minder voor de hand liggende tips & tricks.
[...]
Ah handig filmpje interdaad, ik dacht al waarom laadt mijn telefoon niet wireless...realiseerde me niet dat dat aangezet moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerBrink
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-03 17:07
Over bijna een week is het dan zover en mag ik de lynk in ontvangst nemen. Ik ging er vanuit dat ik de auto gewoon met mijn normale stopcontact ging opladen.
Nu lees ik (sinds ik er maandag een Facebook bericht over heb gelezen) het en der berichten dat het niet raadzaam is om standaard de laden met een regulier stopcontact. Voornaamste reden brandgevaar.
Wat zijn de ervaringen hier? Geen enkel probleem of toch gaan oriënteren op een laadpaal aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Via stopcontact (Liefst zonder verlengsnoer) gaat prima. Eventueel op lagere laadsnelheid als e.e.a. te heet wordt. Normaal gesproken zorgt de stoppenkast (maar ook de Granny zelf) ervoor dat het laden onderbroken wordt indien de kabels te heet zouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik probeerde dus contact ze zoeken met de klantenservice, maar zelfs de Engelse pagina heeft nu chat support offline gehaald.. -_-.

Het verhuurplatform werkt nu bij mij, en daarom de volgende vraag. Normaliter kan de huurder de auto met zijn telefoon of keytag openen. Kan ik ook bij mijn voordeur een sleutelkastje ophangen zodat de huurder een normale sleutel kan gebruiken? Wil zeker weten dat er dan niks misgaat met de huursessie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
hjsanders1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:00:
Via stopcontact (Liefst zonder verlengsnoer) gaat prima. Eventueel op lagere laadsnelheid als e.e.a. te heet wordt. Normaal gesproken zorgt de stoppenkast (maar ook de Granny zelf) ervoor dat het laden onderbroken wordt indien de kabels te heet zouden worden
Ik gebruik zelf een verlengkabel van 30 meter (gaat bij mij niet anders). Is wel een heavy duty verlengkabel met dikke aders. Doe het nu 3 weken, gaat prima! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06
Wij hebben met laden best problemen, nieuwbouwhuis, zelfs aparte groep maar soms stopt laden gewoon. Kabel erin en eruit en gaat weer verder, maar bloedirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrus89
sdamman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:07:
Wij hebben met laden best problemen, nieuwbouwhuis, zelfs aparte groep maar soms stopt laden gewoon. Kabel erin en eruit en gaat weer verder, maar bloedirritant.
Hier ook nieuwbouw, geen problemen. Klinkt als een bug van de auto of een fout in je lader. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 21:49
JelmerBrink schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:50:
Over bijna een week is het dan zover en mag ik de lynk in ontvangst nemen. Ik ging er vanuit dat ik de auto gewoon met mijn normale stopcontact ging opladen.
Nu lees ik (sinds ik er maandag een Facebook bericht over heb gelezen) het en der berichten dat het niet raadzaam is om standaard de laden met een regulier stopcontact. Voornaamste reden brandgevaar.
Wat zijn de ervaringen hier? Geen enkel probleem of toch gaan oriënteren op een laadpaal aan huis?
Ik heb me dat ook afgevraagd maar na het EV topic te hebben gelezen en van andere wat ervaringen opgedaan. Ben ik tot de conclusie gekomen om gewoon een granny charger te gebruiken. Heb nu een aparte gekocht die ik soort van vast ga installeren. Belangrijk is dat deze juist is aangesloten in de meterkast en de juiste bekabeling e.d. gebruikt zijn.

De kosten om een laadpaal/wallbox aan te schaffen zijn het niet waarde mijn inziens, je kunt geloof ik toch max. 3.7kwh (dat is 16a) laden, de granny charger is 10a dus +/- 2.3kwh. Ik kom thuis en zou hem dan op de lader gooien, en 's morgens haal ik hem er weer uit dan is hij toch vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
pushnoi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Elec2go heeft voor zover ik weet de goedkoopste oplossing per kWh zonder abonnement in .nl -- je betaalt dan 1 cent per kWh extra, komt neer op zo'n 17.42 cent per laadbeurt van 0-100 volgens mijn watt-o-meter.
Ik gebruik de laadpas van EVCompany. Laadbeurt kost daar maar 12 cent, verder de kosten van de electra van de laadpaal zelf. Tot nu toe goedkoopste die ik heb kunnen vinden voor openbare laadpalen. Verder simpele app, maar doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
Syrus89 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Hier ook nieuwbouw, geen problemen. Klinkt als een bug van de auto of een fout in je lader. :/
Ik vermoed het ook, we hadden ook een fout in de auto dat er service vereist was, dus hebben servicebeurt gehad van de week. Probleem is er nog steeds, to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shovel87
  • Laatst online: 30-05-2023
Xecuter NL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Ik gebruik de laadpas van EVCompany. Laadbeurt kost daar maar 12 cent, verder de kosten van de electra van de laadpaal zelf. Tot nu toe goedkoopste die ik heb kunnen vinden voor openbare laadpalen. Verder simpele app, maar doet wat het moet doen.
EVCompany had ik ook maar kwam Ecotap tegen die maar 1 cent per Kwh rekent. Voor een volle accu betaal je dan wel 17 cent maar vaak pak je een openbare laadpaal maar voor kortere periode. EVcompany rekent direct 12 cent ookal gebruik je het maar 2 uurtjes ofzo. Het is centen werk... maar toch >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shovel87
Rmaxx schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Heb je wel vervangende auto? Of rijd je nog in die met schade?
Nee geen vervangende auto, rij met wat schade rond helaas.....

L&C heeft onder voorbehoud een afspraak ingepland (end deze maand) bij de Volvo dealer voor de reparatie en software update.... Ben benieuwd of dat door gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Shovel87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

EVCompany had ik ook maar kwam Ecotap tegen die maar 1 cent per Kwh rekent. Voor een volle accu betaal je dan wel 17 cent maar vaak pak je een openbare laadpaal maar voor kortere periode. EVcompany rekent direct 12 cent ookal gebruik je het maar 2 uurtjes ofzo. Het is centen werk... maar toch >:)
Met Vattenfall-pas aan Vattenfall-paal kost in Brabant en Limburg maar 21,78 ct / kWh.
Is met de huidige energieprijzen al snel voordeliger dan thuisladen.
Laadpas is eenmalig 9,99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerBrink
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-03 17:07
Dank voor de antwoorden, zo te lezen kan ik gerust de granny lader gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shovel87
Oizo1981 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Met Vattenfall-pas aan Vattenfall-paal kost in Brabant en Limburg maar 21,78 ct / kWh.
Is met de huidige energieprijzen al snel voordeliger dan thuisladen.
Laadpas is eenmalig 9,99 euro.
Dat is een goede, via de app is het gratis ;) althans alleen de kWh prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Shovel87 op 13-10-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
JelmerBrink schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:01:
Dank voor de antwoorden, zo te lezen kan ik gerust de granny lader gebruiken :)
Absoluut. 2kW kan eigenlijk altijd veilig bij een deugdelijke installatie.
Ik waarschuwde op FB voor de Chinese 16A granny charger. Dit kunnen de meeste gewone stopcontacten niet 4 uur achter elkaar hebben met brandgevaar tot gevolg.
De laadpaal heeft daarentegen een directe verbinding naar de groepenkast en een speciale (de mennekes type 1 of 2) stekker die dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-07 14:31
sdamman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:07:
Kan het zijn dat er loadbalancing optreedt, daarmee wordt de stroom verdeeld over de apparaten in je huis ? Je kan het mss checken als je kookplaat of wasmachine aanstaan of dan ook het laden stopt of erg langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Shovel87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

L&C heeft onder voorbehoud een afspraak ingepland (end deze maand) bij de Volvo dealer voor de reparatie en software update.... Ben benieuwd of dat door gaat
Tnx voor de update.. benieuwd hoe e.a. gaat lopen.. succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:17
Ik kan inmiddels bestellen, maar auto met trekhaak lukt nog niet, niet op voorraad. Iemand ervaring mee in de laatste weken dat deze wel te bestellen is?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Shovel87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Hebben ze niks gezegd over de schade?
Jou schuld of niet?
Kosten voor jou of niks?
Best wel nieuwsgierig over het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Rmaxx schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Tnx voor de update.. benieuwd hoe e.a. gaat lopen.. succes iig.
Wanneer krijg je je auto?
Zal niet lang meer zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Ik heb 4 okt mogen bestellen. Iemand een idee wat de tijdslijnen zijn op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:40
bas_vdl schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:03:
Ik heb 4 okt mogen bestellen. Iemand een idee wat de tijdslijnen zijn op dit moment?
Ik kan je hier jammer genoeg geen antwoord op geven, maar heb wel een vraag aan jou.
Hoeveel tijd na de we hebben meer informatie mail nodig heb je kunnen bestellen? En heb je iets van een bevestiging ontvangen na het aanvullen van die gegevens?
Ik ben sinds 8 oktober ingeschreven en de gegevens aangevuld op 9 oktober. Hierna niets meer gehoord/ontvangen.

(Ik weet dat ik met de Lynk nog een beetje aan mijn geduld moet werken, maar na een proefrit was ik om)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
IwanvA schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Ik kan je hier jammer genoeg geen antwoord op geven, maar heb wel een vraag aan jou.
Hoeveel tijd na de we hebben meer informatie mail nodig heb je kunnen bestellen? En heb je iets van een bevestiging ontvangen na het aanvullen van die gegevens?
Ik ben sinds 8 oktober ingeschreven en de gegevens aangevuld op 9 oktober. Hierna niets meer gehoord/ontvangen.

(Ik weet dat ik met de Lynk nog een beetje aan mijn geduld moet werken, maar na een proefrit was ik om)
6 aug, mail profiel aanvullen

Rond 24 sept gebeld, werd op prio lijst gezet. Zou eerstvolgende maandag, 27 sept, mail ontvangen om te bestellen. Dat is een weekje later geworden, 4 okt

4 okt, mail het is tijd om te bestellen
4 okt, mail we hebben bestelling ontvangen

[ Voor 16% gewijzigd door bas_vdl op 15-10-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Voor de liefhebbers, de chinese versie, minder blauw, mooie stoelen, opvallend sneller, maar dat waarschijnlijk door kleinere accu en range.
https://min.news/en/auto/...c3f995eda3039ae6dd2b.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
Heeft iemand een idee voor wat de 2 'speakertjes' zijn net voor de zonnekleppen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
pvanmegen schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:58:
Heeft iemand een idee voor wat de 2 'speakertjes' zijn net voor de zonnekleppen?
Microfoons of alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
RvL01 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Kan het zijn dat er loadbalancing optreedt, daarmee wordt de stroom verdeeld over de apparaten in je huis ? Je kan het mss checken als je kookplaat of wasmachine aanstaan of dan ook het laden stopt of erg langzaam gaat.
Zelfs snachts is dit en is dedicated aparte groep en heb 3x35a aansluiting. Maar is ook met laadpaallader, dus vrees dat dit ligt aan auto zelf.

Krijgen binnenkort 2 nieuwe kabels om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-07 14:31
sdamman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

Zelfs snachts is dit en is dedicated aparte groep en heb 3x35a aansluiting. Maar is ook met laadpaallader, dus vrees dat dit ligt aan auto zelf.

Krijgen binnenkort 2 nieuwe kabels om te checken.
Begrijp ik, afwachten wat er uitkomt, mag hopen een kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:55
Volgende week mag ik dan ook de 01 in ontvangst nemen :)
  • eind juli / begin augustus aangemeld
  • 23 augustus meer gegevens ingevuld (kleur en maand)
  • 9 september proefrit gemaakt
  • 4 oktober bestelling geplaatst en bevestigd gekregen
  • 11 oktober telefoontje en levering bevestigd voor volgende week donderdag
Spannend, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobielomachiene
  • Laatst online: 24-10-2021
volgende vrijdag is het zover, om de wagen toch iets of wat te beschermen, wat zou het nut zijn om het grote scherm te beschermen?( https://www.alibaba.com/p...ylikeexp.3.3de563e3QOw70p )

iemand dat deurstrips gebruikt om geen krassen te hebben bij het in en uitstappen?

Wat me ook opvalt is er weinig gesproken wordt over het feit er GEEN mistlampen inzitten wat in reviews van andere landen zelf wel mistlampen inzitten...
(YouTube: Why this Chinese Car Brand Is Going to Be Big part 1 : Lynk & co 01 ...)

alvast bedankt

[ Voor 39% gewijzigd door mobielomachiene op 14-10-2021 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
Weet iemand hoe het zit qua kosten als je de auto wil verhuren?

Ik las dat je zelf een bedrag eraan mag koppelen. Maar gaat de kilometers die de huurder maakt af van jouw 1250 km? Of wordt er aan de huurder naast het bedrag van de verhuurder ook 15ct per km gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Sneakyt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:40:
Weet iemand hoe het zit qua kosten als je de auto wil verhuren?

Ik las dat je zelf een bedrag eraan mag koppelen. Maar gaat de kilometers die de huurder maakt af van jouw 1250 km? Of wordt er aan de huurder naast het bedrag van de verhuurder ook 15ct per km gerekend?
Dit is hier al meermaals besproken en staat duidelijk in de voorwaarden!
Kilometers zijn vrij en gaan niet van je 1250km bundel af. Lener betaald er ook niet apart voor.
Momenteel rekent L&C ook nog geen servicekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
niekvanprooijen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:43:
[...]

Dit is hier al meermaals besproken en staat duidelijk in de voorwaarden!
Kilometers zijn vrij en gaan niet van je 1250km bundel af. Lener betaald er ook niet apart voor.
Momenteel rekent L&C ook nog geen servicekosten.
Ok, dus stel dat ik flink wat kilometers wil maken dan zou ik mijn auto kunnen verhuren aan mijn vrouw voor 10 euro en hebben we niet de 15ct per km boete? Loophole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Sneakyt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Ok, dus stel dat ik flink wat kilometers wil maken dan zou ik mijn auto kunnen verhuren aan mijn vrouw voor 10 euro en hebben we niet de 15ct per km boete? Loophole?
Loophole? Je kan verhuren voor 0 euro per uur, dus dan wordt het nog leuker. Let wel dat voor verhuur andere voorwaarden gelden dan voor de M2M-constructie. Hoger eigen risico bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
niekvanprooijen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:51:
[...]

Loophole? Je kan verhuren voor 0 euro per uur, dus dan wordt het nog leuker. Let wel dat voor verhuur andere voorwaarden gelden dan voor de M2M-constructie. Hoger eigen risico bv.
Ok, maar wordt dat toegestaan? Ik kan er niets over vinden in de algemene voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Sneakyt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Ok, maar wordt dat toegestaan? Ik kan er niets over vinden in de algemene voorwaarden
In de voorwaarden staat duidelijk dat diegene die huurt ook de enige is die de auto mag besturen. Dus ondanks dat jouw constructie een goede oplossing lijkt, gaat dit helaas niet werken. Je bent dan namelijk niet verzekerd omdat je niet de huurder bent.

Je kunt dit wel weer ondervangen door contract over te zetten op je partner denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyt
nrdnmg schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:06:
[...]

In de voorwaarden staat duidelijk dat diegene die huurt ook de enige is die de auto mag besturen. Dus ondanks dat jouw constructie een goede oplossing lijkt, gaat dit helaas niet werken. Je bent dan namelijk niet verzekerd omdat je niet de huurder bent.

Je kunt dit wel weer ondervangen door contract over te zetten op je partner denk ik.
Ok maar als ik bijv. Een weekendje weg met het gezin wil doen. Dan huur ik hem uit aan mijn vrouw voor 0 euro. Zij rijdt en we hoeven dan niet 15ct per km te betalen.

Dat klinkt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sneakyt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Ok maar als ik bijv. Een weekendje weg met het gezin wil doen. Dan huur ik hem uit aan mijn vrouw voor 0 euro. Zij rijdt en we hoeven dan niet 15ct per km te betalen.

Dat klinkt goed..
Dan moet je vrouw wel de betere chauffeur zijn O-) , omdat bij lenen de verzekeringsvoorwaarden (hoger eigen risico) wat ongunstiger zijn zoals eerder al iemand aanhaalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Dan moet je vrouw wel de betere chauffeur zijn O-) , omdat bij lenen de verzekeringsvoorwaarden (hoger eigen risico) wat ongunstiger zijn zoals eerder al iemand aanhaalde
Plus het vergt natuurlijk iedere keer wat administratieve handelingen. Auto op beschikbaar zetten. Vrouw moet lenen en moet dus ook foto’s voor en na maken. Dat werkte allemaal nog niet heel erg soepel begreep ik. Maar zeker als het gaat over grotere afstanden zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sneakyt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Dat klinkt goed..
Beter verhuur je gewoon tegen een normaal tarief want Lynk pakt (nog) geen deel van de verhuur en dan ziet het er tenminste legitiem uit.

Begrijp ik trouwens goed dat je bij het huren van de auto deze niet met meerdere chauffeurs erin mag rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chizz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03-2022
Deveon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Beter verhuur je gewoon tegen een normaal tarief want Lynk pakt (nog) geen deel van de verhuur en dan ziet het er tenminste legitiem uit.

Begrijp ik trouwens goed dat je bij het huren van de auto deze niet met meerdere chauffeurs erin mag rijden?
Klopt, alleen de huurder mag erin rijden. En het eigen risico gaat van €500 naar €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Zojuist via fb group:
Mij zojuist kapot geschrokken. Mijn stoel ging tijdens het rijden in 1 keer eerst helemaal naar voren en toen helemaal naar achter.... LEVENSGEVAARLIJK!!! Gelukkig kon ik de auto aan de kant zetten. Het kwam doordat de auto zomaar op profiel hi stranger stond. Het nog steeds niet kunnen delen vd auto is 1 ding dit is gewoon echt foute boel. Ik heb zojuist mail naar lynk en co gestuurd. Check dus bij starten van auto welk profiel het systeem aangeeft! Ik ga mij beraden of ik auto gaan inleveren.
Zorgwekkend probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Chizz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Klopt, alleen de huurder mag erin rijden. En het eigen risico gaat van €500 naar €1000.
Deze vind ik toch wel lastig. Mijn pa wil de auto huren voor vakantie, maar kan niet het hele stuk alleen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
misku schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
Zojuist via fb group:

[...]

Zorgwekkend probleem!
Lynk is er wel mee bezig blijkbaar, staat iets verder in de group. Erg is het wel maar is blijkbaar niet bij iedereen, ik denk zoals ik al eerder aangaf in dit topic dat het ergens te maken heeft met connectiviteit
Goedemorgen Lynk & Co techneut heeft zojuist gelukkig al gebeld en komen de auto binnenkort ophalen. Vertrouwen weer wat hersteld en nu even afwachten. Hopelijk snel opgelost en nu tevreden over service 😊wereld van verschil met gisteren in positieve zin. Fijne dag allen.

[ Voor 13% gewijzigd door in2design op 14-10-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
in2design schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Lynk is er wel mee bezig blijkbaar, staat iets verder in de group. Erg is het wel maar is blijkbaar niet bij iedereen, ik denk zoals ik al eerder aangaf in dit topic dat het ergens te maken heeft met connectiviteit

[...]
Wat ik ervan begrepen heb zit er een simkaart in van Orange, ik vermoed dat veel problemen opgelost worden als deze vervangen zou worden door een van de betere partijen van het land zelf (NL: vodafone, kpn, t-mobile)
Hopelijk komen de techneuten van Lynk ook tot die conclusie om dat eens te testen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Muro01 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:52:
[...]

Bij mij blijft ie ook branden, ik gebruik dagelijks de auto dus weet niet of de accu leeg is na een week.
Bij mij issie na 5 minuten uit (volgt de verlichting van de klimaatknoppen aan de binnenkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
LarskeK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Bij mij issie na 5 minuten uit (volgt de verlichting van de klimaatknoppen aan de binnenkant)
Bij mij eveneens. Geen probleem dus (als het goed is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Wat ik ervan begrepen heb zit er een simkaart in van Orange, ik vermoed dat veel problemen opgelost worden als deze vervangen zou worden door een van de betere partijen van het land zelf (NL: vodafone, kpn, t-mobile)
Hopelijk komen de techneuten van Lynk ook tot die conclusie om dat eens te testen :S
Op zich maakt dat niet uit, kan zelfs nog wat beter zijn omdat de kaart van Orange op alle 3 de netwerken kan roamen...als je een NL provider uitkiest zit dit alleen op dat netwerk, ook al is de dekking in het gebied waar jij rijdt net wat slechter.

Vraag me wel af of je die simkaart zelf kan vervangen - aangezien die maar tot eind dec in de huur erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
wildcheese schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:52:
[...]
aangezien die maar tot eind dec in de huur erbij zit.
Bij de M2M zit de data gewoon in je maandelijke bijdrage!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
[...]

Vraag me wel af of je die simkaart zelf kan vervangen - aangezien die maar tot eind dec in de huur erbij zit.
Waar heb je die informatie vandaan? In de voorwaarden staat - zonder einddatum - dat data is inbegrepen voor de door Lynk&Co aangeboden diensten
Voor de meeste Diensten dient het Voertuig te beschikken over een internetverbinding om te kunnen functioneren. De voor de Diensten noodzakelijke internetverbinding wordt aangeboden zonder aanvullende kosten of zoals vermeld in de met u gesloten Hoofdovereenkomst, de Bijzondere Lynk & Co Voorwaarden of de Bijzondere Voorwaarden van Derden. U erkent dat u de gebruiker bent van de algemene internetverbinding en dat op het dataverbruik in verband met het gebruik van de internetverbinding de regels van de Fair Use Policy van Lynk & Co van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
dixet schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:54:
Waar heb je die informatie vandaan? In de voorwaarden staat - zonder einddatum - dat data is inbegrepen voor de door Lynk&Co aangeboden diensten
Dit stond er eerder in dit forum:
Xecuter NL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:22:
Weet iemand hier toevallig wat artikel 4.5 inhoudt van de overeenkomst?

4.5. IN AUTO INTERNETVERBINDNING
Tot 31 december 2021 krijg je bij jouw M2M Lidmaatschap een in auto internetverbinding geleverd
door onze dienstverlener. Hiervoor gelden de voorwaarden van onze dienstverlener, welke je hier
kunt inzien. Om de in auto internetverbinding te kunnen gebruiken moet je akkoord gaan met deze
voorwaarden. Na 31 december 2021 vervalt deze service, maar onze dienstverlener kan je dan de
mogelijkheid bieden om tegen betaling gebruik te maken van deze service.

Welke impact heeft het als je 1 januari je auto instapt? Alleen geen internet, dus je telefoon gebruiken als hotspot? Zo deed ik dat ook in mijn Volvo trouwens om gebruik te maken van de spotify app van de auto.
Of valt dan ook de app connectivity weg en dien je aanvullende kosten op je te nemen om te contacten met je auto en telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
wildcheese schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Dit stond er eerder in dit forum:

[...]
volgens de servicedesk tot eind van het jaar, en wat ze daarna doen zijn ze nog aan het uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2design
[...]

Op zich maakt dat niet uit, kan zelfs nog wat beter zijn omdat de kaart van Orange op alle 3 de netwerken kan roamen...als je een NL provider uitkiest zit dit alleen op dat netwerk, ook al is de dekking in het gebied waar jij rijdt net wat slechter.

Zou het niet juist door het roamen en het wisselen e.d. komen.

Ik weet t niet hoor, maar als ik kijk naar de meeste issues die er momenteel zijn. Hebben deze vaak te maken met connectiviteit. In China rijden ze al 4 jaar in de 01, lijkt me niet dat zij dezelfde problemen ervaren. Dus dan ga je kijken wat er kan verschillen (buiten de de taal), Connectiviteit zou dan 1 kunnen zijn...
Ben nog niet op de hoogte genoeg of ze in de Scandinavische landen(en andere landen waar de 01 nu beschikbaar komen) ook zelfde problemen ervaren als hier. Dus dan zou je ook een aantal zaken weer verder kunnen uitsluiten...

Hoe dan ook, vaak hoor je alleen het "gezeik" en minder vaak mensen die wel tevreden zijn. Ik was na de proefrit heel enthousiast en vooralsnog ben ik dat nog. Krijg de 01 de 26ste... dus dan gaan we het meemaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
in2design schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Ik weet t niet hoor, maar als ik kijk naar de meeste issues die er momenteel zijn. Hebben deze vaak te maken met connectiviteit. In China rijden ze al 4 jaar in de 01, lijkt me niet dat zij dezelfde problemen ervaren. Dus dan ga je kijken wat er kan verschillen (buiten de de taal), Connectiviteit zou dan 1 kunnen zijn...
Ben nog niet op de hoogte genoeg of ze in de Scandinavische landen(en andere landen waar de 01 nu beschikbaar komen) ook zelfde problemen ervaren als hier. Dus dan zou je ook een aantal zaken weer verder kunnen uitsluiten...

Hoe dan ook, vaak hoor je alleen het "gezeik" en minder vaak mensen die wel tevreden zijn. Ik was na de proefrit heel enthousiast en vooralsnog ben ik dat nog. Krijg de 01 de 26ste... dus dan gaan we het meemaken :D
De problemen hebben zeker niet alleen te maken met de connectiviteit. Vrijwel iedereen heeft in meer of mindere mate te maken met software problemen in app & auto. Alleen gebruikt niet iedereen alle functionaliteit en/of meldt de problemen (hier) niet. Ik vermoed dat de software compleet? anders is dan die van de Chinese versie. Deels vanwege de Europese eisen en deels vanwege het deelplatform dat in China voor zover ik weet niet bestaat. De grootste problemen/ergernissen worden echter veroorzaakt door L&C zelf; onbereikbaar, geen/weinig kennis, geen pro-actieve houding (wat/wanneer/hoe/waar?) en hoewel goed bedoeld hangt e.e.a. toch behoorlijk aan elkaar van amateurisme. Enorm veel verschillende antwoorden/"oplossingen" van CS en erg vaak het niet nakomen van beloftes. De hardware lijkt grotendeels goed maar dat is in deze tijd haast een gegeven (echt slechte auto's worden gewoon niet meer gemaakt) en de prijs is vooralnog goed. L&C heeft echter nog een lange weg te gaan om daadwerkelijk te bieden wat ze nogal schreeuwerig beloven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
[URL="https://tweakers.net/i/M_mGGIcZ-dIoMhoLbpeQe2nkAj8=/full-fit-

[ Voor 80% gewijzigd door syjq8ak op 14-10-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

syjq8ak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:05:
Toch blijft het een vreemd verhaal dat de winterbanden wel in Duitsland standaard zijn.
[Afbeelding]
Ik denk dat winterbanden in al deze landen standaard worden geleverd:
https://www.profile.nl/wi...jn-winterbanden-verplicht

En dat het in Duitsland resulteert in een gelijke maandprijs als in Nederland zonder, kan te maken hebben met belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
in2design schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Lijkt me dat de software daar wel rekening mee houdt. De versie die wij hebben is een facelift van de Chinese en heeft volledige nieuwe infotainment en waarschijnlijk speciale software voor gebruik in Eu.

Ik heb hem 2 dagen en ben er erg tevreden mee, de bedoeling was dat ik deze tijdelijk zou rijden maar overweeg om deze toch langer te rijden dan de planning was. Er zijn inderdaad bugs te vinden, maar heb er geen last van (totdat mijn stoel onder het rijden plots gaat bewegen ;) ) ... vind de overal kwaliteits beleving in de auto van zeer hoog niveau.

En over de bugs: een kennis rijdt in een Jaguar iPace - 2-3x zo duur en (ook) erg veel bugs :) ...hoort er beetje bij denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/lynk-co-01-2021-4/

Wie heeft er een stukje geschreven hier?😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Wat ik wel part vind is ik parkeer net mij auto ff naar de bios, zet hem aan laadpaal. Doe auto op slot ik kijk even in de app uur later zie ik dat auto niet op slot is. Toch echt gedaan waarom stuurt de app je geen notificatie dat je auto nog open is. Deed me oude kia wel hahhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Fibrenl schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:
Wat ik wel part vind is ik parkeer net mij auto ff naar de bios, zet hem aan laadpaal. Doe auto op slot ik kijk even in de app uur later zie ik dat auto niet op slot is. Toch echt gedaan waarom stuurt de app je geen notificatie dat je auto nog open is. Deed me oude kia wel hahhaha
Ik zou niet vertrouwen op de status in de app. Is bij mij regelmatig onjuist.
Auto laadt alleen als die is afgesloten dus dat is een goede controle.
Ik heb ook ingesteld dat de spiegels inklappen dus daar zi je het dan ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Fibrenl schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:
Had ik ook een keer. Maar goed, als je weet dat het een software probleempje is -slaap je rustig :-) Komt allemaal goed, overall gezien is de wagen bijna perfect. Zeer -zeer tevreden mee. Alleen nog even goed uit/berekenen wat het verbruik nu in de verschillende moddussen is....hogere wiskunde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
PkZZP schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Had ik ook een keer. Maar goed, als je weet dat het een software probleempje is -slaap je rustig :-) Komt allemaal goed, overall gezien is de wagen bijna perfect. Zeer -zeer tevreden mee. Alleen nog even goed uit/berekenen wat het verbruik nu in de verschillende moddussen is....hogere wiskunde :-)
Mm oke dan twijfel ik nu of ik hem niet weer open heb gedaan hahaha. Nou ik zal het zien als ik straks bij de auto aan kom. Rggg irritant vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Fibrenl schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:11:
[...]

Mm oke dan twijfel ik nu of ik hem niet weer open heb gedaan hahaha. Nou ik zal het zien als ik straks bij de auto aan kom. Rggg irritant vind ik het wel.
Precies, dat had ik ook. Kan hem niet thuis laden. Dus weer naar buiten 80 meter om de hoek, 's avonds laat. Maar ja, alles beter dan de hond in de regen uitladen :-) En als je het eenmaal weet, dan is het (voorlopig) zoals het is. Updates zullen wel komen. Maar -again- overall super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Wanneer ik nu in de app op delen of lenen klik krijg ik de melding dat dit binnenkort beschikbaar komt. Zou Lynk en co onze meldingen ter harte hebben genomen en eerst verbeteringen gaan doorvoeren? Of ben ik een van de weinigen die dit heeft en zal het komen omdat mijn auto in Zweden geregistreerd stond volgens de app?

Overigens: wanneer ik naar mijn verbruik kijk, zie ik dat ik ongeveer 15kw per 100 km verbruik. Hoeveel doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Baassii schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:26:
Wanneer ik nu in de app op delen of lenen klik krijg ik de melding dat dit binnenkort beschikbaar komt. Zou Lynk en co onze meldingen ter harte hebben genomen en eerst verbeteringen gaan doorvoeren? Of ben ik een van de weinigen die dit heeft en zal het komen omdat mijn auto in Zweden geregistreerd stond volgens de app?

Overigens: wanneer ik naar mijn verbruik kijk, zie ik dat ik ongeveer 15kw per 100 km verbruik. Hoeveel doen jullie?
Bij mij is het delen ook niet meer beschikbaar.
Pagina: 1 ... 27 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.