Ik ben gister gebeld door het 0800-nummer dat je zelf ook zou bellen.edsub schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:39:
Even een vraag: Als je wordt gebeld door Lynk&Co ivm je geplaatste bestelling, vanaf welk nummer is dat? Ik heb nl vanmiddag een paar belpogingen van nummer +31 20 215 9XXX gemist..... Toen ik terugbelde na 18u alleen een 'bandje' zonder bedrijfsnaam....
Krijgen meer leden deze melding? Wat te doen?LarskeK schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:47:
[...]
Geen idee. Even 5 minuten op slot en opnieuw opstarten heeft geholpen. Alleen de internetverbinding van de auto is niet actief (eigenlijk zelfde melding als in de app).[Afbeelding]
/f/image/toXpZX6nRsnmW70kOSTZzdQn.png?f=fotoalbum_large)
Yess, sinds vanmorgen. Als je naar rechts swiped kom je alsnog in het menu en kan je bij je auto komenLarskeK schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:06:
[...]
Krijgen meer leden deze melding? Wat te doen?
[Afbeelding]
En heb je wel verbinding met internet in de auto? Ik namelijk niet…El Polo Diablo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:52:
[...]
Yess, sinds vanmorgen. Als je naar rechts swiped kom je alsnog in het menu en kan je bij je auto komen
een of twee keer ondervonden. Maar even opnieuw de app starten en ...:-)El Polo Diablo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:52:
[...]
Yess, sinds vanmorgen. Als je naar rechts swiped kom je alsnog in het menu en kan je bij je auto komen
Idd....zo'n mijmering was hier ook al aanwezig.yungfelix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:18:
Top, bedankt voor de uitgebreide beschrijving van het proces!
Vraag me toch nog af hoe het financieel werkt: neemt Lynk & Co ook een percentage van de "uitleeninkomsten"? Zo nee, hoe zit het dan met de kilometers die gemaakt worden door de huurders. Ze tellen niet mee voor de maandelijkse 1250km, maar dat zou betekenen dat je eenvoudigweg de auto zou kunnen verhuren aan bv. je partner als je er zelf overheen dreigt te gaan?
Vraagje aan de rijders hier... Net bij een rotonde toen ik wilde wegrijden ging de brandstofmotor aan en begon hij toeren te maken maar weinig beweging. Heel kort kwam er een melding in de display maar verder niks. Hij pakte kennelijk even zijn versnelling niet .. iemand dit ook al gehad?? Km stand is nu plm 2000
Iemand rijdt net weg in onze auto. Heeft 'm voor 2 uur gehuurd. OK, dit voelt best vaag. :-)
Welke stad woon je?ton_adam schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:07:
Iemand rijdt net weg in onze auto. Heeft 'm voor 2 uur gehuurd. OK, dit voelt best vaag. :-)
Benieuwd hoenlang het gaat duren voordat de eerste pinautonaat wordt geramd met een lynk+fake-id gebruikerton_adam schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:07:

Hopelijk niet vandaag met onze auto, ik heb straks een afspraak.Rmaxx schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
Benieuwd hoenlang het gaat duren voordat de eerste pinautonaat wordt geramd met een lynk+fake-id gebruiker
Een heel informatieve review in Autoweek van een gewone gebruiker:
https://www.autoweek.nl/r...-ZUJ07bIFb97yIoMnFMf61V-I
Klopt als een bus alleen heeft de 01 20 inch velgenTheDan54 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:20:
Een heel informatieve review in Autoweek van een gewone gebruiker:
Weet iemand de commando voor Frank om dakraam te open en te sluiten ? Handig als ik rijden ben om dit met stem commando te doen 😀
Dat zal vast meevallen aangezien Snappcar daar ook geen last van heeft. Daarnaast is de Lynk volgehangen met camera’s..Rmaxx schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
Benieuwd hoenlang het gaat duren voordat de eerste pinautonaat wordt geramd met een lynk+fake-id gebruiker
:strip_exif()/f/image/6aoTAxDU2vERJMYC27nNTb1y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WxECfihrd3tDFnRC12eKJuZb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MpK0wk1L85CWY6QR3e1iQSet.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nR7Gb7UgA6tserpGaYjMVloY.jpg?f=fotoalbum_large)
Poging 2; ik moet zeggen, deze passen erg goed én stinken niet zo erg naar rubber/plastic! De gaten komen echter niet overeen maar ze liggen behoorlijk “klem” dus ik verwacht weinig problemen. De originele matten liggen eronder. Zie; https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 138% gewijzigd door hjsanders1 op 09-10-2021 19:57 ]
Hoe zit het met de anti-slip? heeft ie überhaupt anti-slip?hjsanders1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Poging 2; ik moet zeggen, deze passen erg goed én stinken niet zo erg naar rubber/plastic! De gaten komen echter niet overeen maar ze liggen behoorlijk “klem” dus ik verwacht weinig problemen. De originele matten liggen eronder. Zie; https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Want ik vind ze wel mooi uitzien.
Laadkabel komt niet los, aan de autozijde. Ik kan wel ontkoppelen van de laadpaal, maar die aan de auto kant zit muurvast.
In het dashboard zie ik dit:
:strip_exif()/f/image/JrObrjcWbFO7X9XEtksKnusv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GbUYLZPFBNsXbuxKxKaooBYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand dit al eens gezien?
Lynk & Co vanuit de auto gebeld. Ze hebben gevraagd dat we de auto weer op slot deden, 5 minuten er vandaar gingen met transponder, daarna opnieuw proberen, geen soelaas.
Ze sturen nu de wegenwacht.
Gelukkig aan de laadpaal vlakbij ons huis, dus we kunnen thuis wachten.
:strip_exif()/f/image/JrObrjcWbFO7X9XEtksKnusv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GbUYLZPFBNsXbuxKxKaooBYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lynk & Co vanuit de auto gebeld. Ze hebben gevraagd dat we de auto weer op slot deden, 5 minuten er vandaar gingen met transponder, daarna opnieuw proberen, geen soelaas.
Op slot doen en daarna openen (ook even de deur). Dan zou ie ontgrendeld moeten zijn.
Normaal moet ie loskomen als je de auto ontgrendeld.ton_adam schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:42:
Laadkabel komt niet los, aan de autozijde. Ik kan wel ontkoppelen van de laadpaal, maar die aan de auto kant zit muurvast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ontgrendel altijd eerst de auto en dan ontkoppel ik hem van de auto, en dan rol ik de kabel rustig op en ontkoppel ik hem los van de laadstation.
Juist eerst auto van slot dan kabel van auto halen dan pas van de paal.
Dank, Wegenwacht heeft 'm paar keer op slot/van slot gedaan, terwijl hij de stekker aan de auto kant vasthield. Toen sprong hij opeens los.Freezerator schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:03:
Op slot doen en daarna openen (ook even de deur). Dan zou ie ontgrendeld moeten zijn.
Hij zei dat het kabelslot soms niet released bij zware kabels. Niet dat hij deze auto ooit al had gezien, was de eerste keer. Maar bij andere elektrische auto's speelt dit euvel ook wel eens blijkbaar.
Phew, blij dat ik weer verder kon rijden!
Ik had dit ook regelmatig, tot ik de tip hierboven ook kreeg. Eerst van het slot halen, dan de kabel bij de auto er uit en dan losmaken van de laadpaal. Sindsdien geen problemen meer gehad.ton_adam schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:15:
[...]
Dank, Wegenwacht heeft 'm paar keer op slot/van slot gedaan, terwijl hij de stekker aan de auto kant vasthield. Toen sprong hij opeens los.
Hij zei dat het kabelslot soms niet released bij zware kabels. Niet dat hij deze auto ooit al had gezien, was de eerste keer. Maar bij andere elektrische auto's speelt dit euvel ook wel eens blijkbaar.
Phew, blij dat ik weer verder kon rijden!
Ik neem morgen weer even contact op met justcarpets om te bespreken of we iets kunnen met die 100 voor het maken van de mal.hjsanders1 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed passende matten is echt goud, zeker voor rubber op wintersport.
Heel veel dank.Baassii schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:25:
[...]
Ik had dit ook regelmatig, tot ik de tip hierboven ook kreeg. Eerst van het slot halen, dan de kabel bij de auto er uit en dan losmaken van de laadpaal. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik heb de auto weer aan de laadpaal hangen. Ik ga straks deze procedure volgen.
Deze procedure klopt ook wel, stel er is een stroom storing en de laadpaal heeft geen stroom zou iedereen je kabel mee kunnen nemen. Vandaar eerst auto van slot dan kabel los en dan pas van de paal. Dan heb je geen problemen meer.ton_adam schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Heel veel dank.
Ik heb de auto weer aan de laadpaal hangen. Ik ga straks deze procedure volgen.
Begrijp ik.Fibrenl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Deze procedure klopt ook wel, stel er is een stroom storing en de laadpaal heeft geen stroom zou iedereen je kabel mee kunnen nemen. Vandaar eerst auto van slot dan kabel los en dan pas van de paal. Dan heb je geen problemen meer.
Mijn ervaring gisteren was, de auto was van het slot - mijn dochter zat er al in. Maar de kabel zat muurvast. Pas na verschillende malen de auto ontsluiten en de kabelgreep te ontlasten kwam deze los van het slot.
Rittenlogboek in app koppelen met auto lukt niet, ik heb alle instructies gevolgd
Ik ben ingelogd in mijn profiel in de auto , maar knop uploading ( rittenlogboek) bij de verbindingen instellingen in auto gaat na paar seconde weer op uit. Hoe kan dit ? Doe ik iets verkeerd ? Is er iemand die in geslaagd is deze verbinding tot stand te brengen ?
Ik ben ingelogd in mijn profiel in de auto , maar knop uploading ( rittenlogboek) bij de verbindingen instellingen in auto gaat na paar seconde weer op uit. Hoe kan dit ? Doe ik iets verkeerd ? Is er iemand die in geslaagd is deze verbinding tot stand te brengen ?
Je bent niet de enige, heb zelfde issue….spana schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:21:
Rittenlogboek in app koppelen met auto lukt niet, ik heb alle instructies gevolgd
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Dit heb ik al eens uitgevraagd, volgens de medewerker toentertijd ging het alleen om schade door eigen schuld, niet wanneer schade van een ander.TheDan54 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:20:
...
"4. Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht."
Kennelijk gaat het er dus niet meer alleen om of Lynk & Co de schade kan verhalen op een tegenpartij. Je bent telkens 500 euro kwijt. Dit kan en mag natuurlijk niet."
De vriendelijke mevrouw zou het opnemen met haar teamleider ...
Nu zou het ook kunnen zijn dat het niet werkt omdat de server down is. Althans, de app geeft bij mee steeds aan "Something went wrong". Ik wil nog weer een keer proberen om mijn account klaar te maken om te lenen. Maar nee nu geen verbinding ipv een onjuiste verificatiePeter Vinke schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Je bent niet de enige, heb zelfde issue….
Zijn er ook anderen die een mailtje hebben ontvangen "... heb je even?"met vragen waarom je na een uitnodiging om te bestellen nog geen bestelling hebt geplaatst?
Ook hier hebben ze blijkbaar hun administratie niet op orde omdat ik bij het afwijzen heb aangegeven wel interesse te hebben maar dat het door vakantie op het verkeerde moment kwam. Dit hebben ze waarschijnlijk niet goed vastgelegd. In september heb ik namelijk ter inventarisatie een vraag gekregen in welke maand ik de auto zou willen ontvangen waarbij ik een maand heb gekozen en niet voor de optie dat ik er van af wil zien
Vermoed van niet, heb de auto 2 weken, werkt niet vanaf begin. Overigens gemeld bij Lynk & Co. (Samen met andere (kleine) issue’s)BPi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Nu zou het ook kunnen zijn dat het niet werkt omdat de server down is. Althans, de app geeft bij mee steeds aan "Something went wrong". Ik wil nog weer een keer proberen om mijn account klaar te maken om te lenen. Maar nee nu geen verbinding ipv een onjuiste verificatie
Dat hebben inderdaad al 30 andere ook gedaan maar blijft onduidelijk, dus even afwachten iemand had schade dus ben benieuwd hoe dat gaat.pushnoi schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Dit heb ik al eens uitgevraagd, volgens de medewerker toentertijd ging het alleen om schade door eigen schuld, niet wanneer schade van een ander.
Heeft 3 dagen gewerkt 3 weken geleden nu al 2 weken niet als ik hem aan krijg dan staat hij meteen weer uit.spana schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:21:
Zeker, maar moeten we met zijn allen blijven doen om ze scherp te houden (of misschien wel te krijgen)!Fibrenl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Dat hebben inderdaad al 30 andere ook gedaan maar blijft onduidelijk, dus even afwachten iemand had schade dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Zeker doen ben alleen benieuwd wat de persoon die schade had kan melden hoe het is gegaan de afwikkeling.Peter Vinke schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:59:
[...]
Zeker, maar moeten we met zijn allen blijven doen om ze scherp te houden (of misschien wel te krijgen)!
Als je moeite hebt met het traag opstarten van de software van de auto, android of je profiel. Gebruik dan als regelmatige bestuurder gewoon geen profiel. Er staat dan "Hello stranger" in plaats van je naam. Sinds ik alles op dit 'stranger' profiel heb ingesteld start de auto op zonder dat ik 2, 5 of 10 minuten moet wachten tot de software volledig draait. Ook kun je dan binnen 20 seconden wisselen naar een andere modus. Werkt voor mij in ieder geval zoals ik had verwacht hoe een auto hoort te zijn. 👍🏼
Volledig mee eens. Indien voor eigen gebruik, de groet 'Hallo Stranger' gewoon laten staan. Scheelt een slok op een borrel!MXdar2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:25:
Als je moeite hebt met het traag opstarten van de software van de auto, android of je profiel. Gebruik dan als regelmatige bestuurder gewoon geen profiel. Er staat dan "Hello stranger" in plaats van je naam. Sinds ik alles op dit 'stranger' profiel heb ingesteld start de auto op zonder dat ik 2, 5 of 10 minuten moet wachten tot de software volledig draait. Ook kun je dan binnen 20 seconden wisselen naar een andere modus. Werkt voor mij in ieder geval zoals ik had verwacht hoe een auto hoort te zijn. 👍🏼
Waar zien jullie “hello stranger” staan? Ik ben niet ingelogd maar krijg daar ook nooit een melding van? Op het profielschets zie ik alleen “gastgebruiker” staan.PkZZP schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:48:
[...]
Volledig mee eens. Indien voor eigen gebruik, de groet 'Hallo Stranger' gewoon laten staan. Scheelt een slok op een borrel!
Heb nergens last van sleutel gekoppeld aan mijn profiel als ik aan kom lopen open ik de auto, op het moment dat ik zit en start is alles bijna opgestart. Vaak als ik weg rij is hij alleen nog bezig met opstarten android auto en klaar maximaal 1,5 min en werkt alles.MXdar2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:25:
Bij het opstart-openingsscherm....rechts 'boven'. Kan niet missen, tenzij je zelf de configuratie hebt veranderd.Oizo1981 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Waar zien jullie “hello stranger” staan? Ik ben niet ingelogd maar krijg daar ook nooit een melding van? Op het profielschets zie ik alleen “gastgebruiker” staan.
Meer mensen die op dit moment hun auto niet in de app zien?
Geen probleemMisterxx2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:21:
Thanks. Misschien omdat ik en de auto niet in Nederland zijn..
"De auto en ik"Misterxx2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Thanks. Misschien omdat ik en de auto niet in Nederland zijn..
De voorwaarden voor de winterbandenservice staan inmiddels online, nog geen concrete prijs (eerder is 450 euro/seizoen, 75 euro per maand gedurende 6 maanden genoemd).
https://www.lynkco.com/nl...wheel-rental-m2m-consumer
Voor dat geld kun je het beter zelf regelen denk ik..Oizo1981 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:08:
De voorwaarden voor de winterbandenservice staan inmiddels online, nog geen concrete prijs (eerder is 450 euro/seizoen, 75 euro per maand gedurende 6 maanden genoemd).

Was ook mijn idee, maar wat in geval van ongeluk bij de huurovereenkomst?Rmaxx schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Voor dat geld kun je het beter zelf regelen denk ik..
Want idd aan die prijs haal je evengoed zelf banden op velg...
Bij M2M is het niet toegestaan wijzigingen aan de auto aan te brengen dus je mag er zelf geen andere banden onder leggen. Ik zou het risico op onverzekerd zijn niet lopen. Bovendien is een setje 20" winterbanden ook behoorlijk prijzig. Als je 3 seizoenen rekent qua levensduur (voor mij ca. 40.000 km) zit je bij L&C op 1.350 euro. Een setje banden kost ook al snel 800 euro, 6x wisselen op velg à ca. 50 euro + opslag maakt minimaal 1.100 euro. Ik denk dat het elkaar nog niet zo ver ontloopt. Ook weer afhankelijk van hoeveel kilometer je per jaar rijdt.mobielomachiene schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:12:
[...]
Was ook mijn idee, maar wat in geval van ongeluk bij de huurovereenkomst?
Want idd aan die prijs haal je evengoed zelf banden op velg...
Ik heb 15 oktober een serviceafspraak staan voor een software-update. Ik heb gevraagd of ze er dan ook de winterbanden onder kunnen leggen maar dat konden ze nog niet garanderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Oizo1981 op 11-10-2021 12:36 ]
40.000 in 3 winters.. toe maar.. dat wordt bijbetalen... velgen + banden zon 1300-1400 euro op lm. Zelf omleggen is 45 min werk. Na 2 of 3 jaar nog prima te verkopen.. zeker als je ze maar 3 mnd gebruikt p/j.. komt niet in de buurt van de kosten.. en onverzekerd doordat je winterbanden monteert? Tenzij je banden de reden zijn ( niet vastgedraaid ofso) lijkt me dat sterk en zelfs dan.. je houd je misschien niet 100% aan de afspraak met lynk, maar de verzekering zit gewoon op de auto hoor. En of lynk dit niet wil betwijfel ik ook, is voor hun alleen beter, minder slijtage en minder kans op schade bij sneeuw..Oizo1981 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:24:
[...]
Bij M2M is het niet toegestaan wijzigingen aan de auto aan te brengen dus je mag er zelf geen andere banden onder leggen. Ik zou het risico op onverzekerd zijn niet lopen. Bovendien is een setje 20" winterbanden ook behoorlijk prijzig. Als je 3 seizoenen rekent qua levensduur (voor mij ca. 40.000 km) zit je bij L&C op 1.350 euro. Een setje banden kost ook al snel 800 euro, 6x wisselen op velg à ca. 50 euro + opslag maakt minimaal 1.100 euro. Ik denk dat het elkaar nog niet zo ver ontloopt. Ook weer afhankelijk van hoeveel kilometer je per jaar rijdt.
Ik heb 15 oktober een serviceafspraak staan voor een software-update. Ik heb gevraagd of ze er dan ook de winterbanden onder kunnen leggen maar dat konden ze nog niet garanderen.
Winterbanden voor 6 maanden en in principe in Nederland. Das niet fijn rijden in okt en heel waarschijnlijk november en januari. De winters hier zijn er nauwelijks meer. En indien twee dagen sneeuw ...laat je hem staan. Alleen als je met de auto over de grens moet is het zinvol. De laatste 3 jaar heb ik er geen zomerbanden mee omgelegd (gokje misschien, maar ben niet van een koude kermis thuisgekomen) ...Anyway: food for thought!Oizo1981 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:24:
[...]
Bij M2M is het niet toegestaan wijzigingen aan de auto aan te brengen dus je mag er zelf geen andere banden onder leggen. Ik zou het risico op onverzekerd zijn niet lopen. Bovendien is een setje 20" winterbanden ook behoorlijk prijzig. Als je 3 seizoenen rekent qua levensduur (voor mij ca. 40.000 km) zit je bij L&C op 1.350 euro. Een setje banden kost ook al snel 800 euro, 6x wisselen op velg à ca. 50 euro + opslag maakt minimaal 1.100 euro. Ik denk dat het elkaar nog niet zo ver ontloopt. Ook weer afhankelijk van hoeveel kilometer je per jaar rijdt.
Wordt een ICS Go card ook geaccepteerd door L&C? Iemand ervaring hiermee mbt indienen van de aanvraag?
Als je GOld bedoelt ja dit wordt geaccepteerd.Mike7212045 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:45:
Wordt een ICS Go card ook geaccepteerd door L&C? Iemand ervaring hiermee mbt indienen van de aanvraag?
Ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.Rmaxx schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:07:
[...]
40.000 in 3 winters.. toe maar.. dat wordt bijbetalen... velgen + banden zon 1300-1400 euro op lm. Zelf omleggen is 45 min werk. Na 2 of 3 jaar nog prima te verkopen.. zeker als je ze maar 3 mnd gebruikt p/j.. komt niet in de buurt van de kosten.. en onverzekerd doordat je winterbanden monteert? Tenzij je banden de reden zijn ( niet vastgedraaid ofso) lijkt me dat sterk en zelfs dan.. je houd je misschien niet 100% aan de afspraak met lynk, maar de verzekering zit gewoon op de auto hoor. En of lynk dit niet wil betwijfel ik ook, is voor hun alleen beter, minder slijtage en minder kans op schade bij sneeuw..
Nee die bedoel ik niet...😁ICS biedt een soort prepaid card aan, de Go-card. Iemand ervaring hiermee mbt de aanvraag?syjq8ak schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
Als je GOld bedoelt ja dit wordt geaccepteerd.
ICS is een provider. Zolang je een Visa of Mastercard hebt waar genoeg 'limiet' op staat en waarmee je tijdens de aanvraag 500€ kan laten reserveren, kan de vendor (Lynk en Co in dit geval) niet zien wat voor soort kaart het is.Mike7212045 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:07:
[...]
Nee die bedoel ik niet...😁ICS biedt een soort prepaid card aan, de Go-card. Iemand ervaring hiermee mbt de aanvraag?
Ok thanks👍Nemmers4 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:05:
[...]
ICS is een provider. Zolang je een Visa of Mastercard hebt waar genoeg 'limiet' op staat en waarmee je tijdens de aanvraag 500€ kan laten reserveren, kan de vendor (Lynk en Co in dit geval) niet zien wat voor soort kaart het is.
Weet iemand van de gelukkige huidige L&C abonnees of een tijdelijke huurder ook al jouw persoonlijke settings van 'jouw' auto kan veranderen? Idealiter zou ik hopen op een soort beveiligde light-modus waarin huurders alleen spiegelstanden, stoelen etc kunnen aanpassen maar niet de 'look en feel' van je schermpjes, cabine verlichting, enz. Lijkt me stront vervelend om hem na verhuur steeds weer eigen te moeten maken...
Je kan als stranger alles aanpassen, maar dit gaat natuurlijk weer terug als jij je aanmeld met eigen sleutel of profiel.
Problem solvedRmaxx schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:07:
[...]
40.000 in 3 winters.. toe maar.. dat wordt bijbetalen... velgen + banden zon 1300-1400 euro op lm. Zelf omleggen is 45 min werk. Na 2 of 3 jaar nog prima te verkopen.. zeker als je ze maar 3 mnd gebruikt p/j.. komt niet in de buurt van de kosten.. en onverzekerd doordat je winterbanden monteert? Tenzij je banden de reden zijn ( niet vastgedraaid ofso) lijkt me dat sterk en zelfs dan.. je houd je misschien niet 100% aan de afspraak met lynk, maar de verzekering zit gewoon op de auto hoor. En of lynk dit niet wil betwijfel ik ook, is voor hun alleen beter, minder slijtage en minder kans op schade bij sneeuw..
En wat doe je dan als Lynk & Co de auto omruilt? Dat mogen ze immers altijd doen?
Wielen wisselen..what else?m_a_rnix schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:
[...]
En wat doe je dan als Lynk & Co de auto omruilt? Dat mogen ze immers altijd doen?
En ook als er een x onderhoud is? Neem ook aan dat je hem dan niet wil verhuren? Ik ben vast te braaf, maar dit zou je toch ook niet met een normale huurauto doen?
Het idee is dat je settings aan je profiel gekoppeld zijn -- je verhuurt je auto aan iemand die m met z'n telefoon unlockt -- vervolgens krijgt diegene zijn profiel, met zijn settings, in welke 01 hij ook stapt. Geldt overigens ook voor jouw eigen profiel. Ik heb mijn profiel gekoppeld aan de sleutel die ik gebruik.Nemmers4 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:21:
Weet iemand van de gelukkige huidige L&C abonnees of een tijdelijke huurder ook al jouw persoonlijke settings van 'jouw' auto kan veranderen? Idealiter zou ik hopen op een soort beveiligde light-modus waarin huurders alleen spiegelstanden, stoelen etc kunnen aanpassen maar niet de 'look en feel' van je schermpjes, cabine verlichting, enz. Lijkt me stront vervelend om hem na verhuur steeds weer eigen te moeten maken...
Geen idee of het allemaal daadwerkelijk al zo werkt zoals het hoort te werken; ik kan nog steeds niet verhuren.
L
[ Voor 248% gewijzigd door bram01 op 11-10-2021 18:17 ]
Geinig hoor, neem aan dat je de auto kocht dan ipv M2M?
Nee hoorpushnoi schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:
[...]
Geinig hoor, neem aan dat je de auto kocht dan ipv M2M?
Gedurfd. En nou maar hopen dat ze geen omruil actie doen om wat voor reden dan ook =)
Ik zou je kenteken in ieder geval even weghalen van de foto’s 😅
Ach, een klusje van niks, zit er zo op en is er zo weer af
https://www.icscards.nl/p.../cards/go-card-spelregelsNemmers4 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:05:
[...]
ICS is een provider. Zolang je een Visa of Mastercard hebt waar genoeg 'limiet' op staat en waarmee je tijdens de aanvraag 500€ kan laten reserveren, kan de vendor (Lynk en Co in dit geval) niet zien wat voor soort kaart het is.
Waarschijnlijk hebben deze kaarten een Visa logo. Maar let op: er zijn andere voorwaarden dan bij reguliere creditcards. Zorg ALTIJD voor een goed budget op je ICS GO card. De debetrente is namelijk 14 %.
Kijk ook op:
https://www.creditcard-vergelijk.nl/creditcard/ics-go-card/
Dat wordt toch altijd op afspraak gedaan, én dat moet dan in de 2-3 maanden qinter zijn én dan zouden ze er al een punt van moeten maken...m_a_rnix schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
En ook als er een x onderhoud is? Neem ook aan dat je hem dan niet wil verhuren? Ik ben vast te braaf, maar dit zou je toch ook niet met een normale huurauto doen?
Goedenavond even een vraag welke datum schrijft men die 500 euro van de rekening af ?
Op of omstreeks de datum waarop je de auto krijgt, wordt in rekening gebracht op de creditcard. En vervolgens iedere maand rondom die datum.Andre Martin schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:35:
Goedenavond even een vraag welke datum schrijft men die 500 euro van de rekening af ?
Ik betaal mijn m2m membership met een prepaid creditcard (debetcard dus) van N26 bank. Geen enkel probleem mee gehad en rij nu een maandje rond in de 01.Mike7212045 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:07:
[...]
Nee die bedoel ik niet...😁ICS biedt een soort prepaid card aan, de Go-card. Iemand ervaring hiermee mbt de aanvraag?
https://n26.com/en-eu/mastercard
Ja hier ook. Zowel app als via de website. Werkt nietBasss schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:00:
Zijn er andere met problemen met inloggen op je eigen account via pc/laptop ?
Via de zoekfunctie vind ik niet echt een antwoord. Ik zou graag opgemerkte (software) issues melden bij L&C zodat zij hiervan op de hoogte zijn en dit ook zouden kunnen meenemen ter verbetering.
Kan iemand me vertellen of dit mogelijk is en zo ja waar ik dit kan doen?
Geen probleem, alles functioneert naar behoren!Misterxx2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:21:
Ben helaas nog steeds aan het wachten op een leverafspraak voor de 01, daardoor zit ik wel al lang genoeg in dit topic. Ik wil dit toch ventileren. Op basis van de zaken die ik hier tegenkom kom ik tot de volgende conclusie.
- De Lynk&co 01 rijdt al zo'n 3-4 jaar rond in China, waarschijnlijk hebben zij andere prio's in China maar lijkt me sterk dat veel van de zaken waar gebruikers last van hebben niet allang opgelost zijn. Daarom heb ik het idee dat veel bugs van de software hebben te maken met connectiviteit. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat men een simkaart gebruikt voor het dataverkeer. Ik vermoed dat als ze een sim gebruiken van een fatsoenlijk partij een hoop issues weg zullen zijn. (profiel, spotify, carplay, sharen, sleutel, auto status via app issues lijken allemaal te maken te hebben met connectiviteit...)
- De L&C support desk is gewoon om te huilen, 45 minuten in de wacht staan kan echt niet. Ik heb de contact pagina ook zien wijzigen van chat, mail en telefoon naar nu alleen nog telefoon. Geen reacties op mails (niet eens een auto responder). Het is echt om te huilen.
Ze helpen het merk en concept om zeep door geen fatsoenlijke support aan te bieden. Stop gewoon even met marketing (facebook. instagram etc.) en zorg dat budget gestoken word in support. Tevens denk ik dat ze door een aantal zaken te verbeteren op de website een legio aan telefoontjes terug kunnen dringen:- Transparanter zijn in informatie (ze pretenderen het te zijn maar doen er eigenlijk weinig aan.)
- Vertellen waar men mee bezig is voor applicatie en car update = changelog, en release datums
- Vertel waar je inhoudelijk mee bezig bent denk aan verzekeringsgebeuren, winterbanden & etc
- Duidelijkheid in het proces van bestelling, de support medewerkers kunnen zien welke status je "bestelling" heeft. Laat dit dan ook zien op de website, al is het met een legenda en/of flowchart
- Een handleiding met zoekfunctie en een PDF download
- Een formulier waar men bugs kan inschieten
Heel het FB forum staat vol met soortgelijke vragen/opmerkingen….en dit forum ook. Sinds ik L&C (software/hardware) intensiever volg/gebruik is het alleen maar slechter geworden. Vanmorgen weer een iOS update van 1.1.4 naar 1.20 maar niets lijkt verbetert. Laden is nog steeds niet real-time, rittenlogboek werkt nog steeds niet. Bij de app van mijn vrouw lukt lenen nog steeds niet vanwege een payment error. Kortom….voorlopig hoeven we nergens op te rekenen vrees ik!
[ Voor 25% gewijzigd door hjsanders1 op 12-10-2021 08:58 ]
Nee volgens mij is dit gerelateerd aan authenticatie problemen. Kom ook niet op website. Heb het idee dat iemand een commit heeft gedaan maar niet getest heefthjsanders1 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:51:
Heel het FB forum staat vol met soortgelijke vragen/opmerkingen….en dit forum ook. Sinds ik L&C (software/hardware) intensiever volg/gebruik is het alleen maar slechter geworden. Vanmorgen weer een iOS update van 1.1.4 naar 1.20 en sindsdien doet de app “niets” meer. Kortom….voorlopig hoeven we nergens op te rekenen vrees ik!
en ook password-reset werkt niet.Misterxx2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:05:
[...]
Ja hier ook. Zowel app als via de website. Werkt niet
Op twee iphone werkt de app inmiddels wel weer en ook inloggen op de website gaat prima. Alleen is er dus nog steeds niets ten goede veranderd door de update(s)….ook best knap!
Ik heb nu sinds een dag mijn 01, alles is verder prima verlopen en volgens afspraak. Met de auto heb ik dezelfde ervaringen als hier al beschreven, al erger ik me minder aan de software bugs denk ik - ik gebruik android auto en dat werkt prima (op de volume bug die af en toe optreedt na)
Echter heb gelijk wel een praktisch probleem: mijn parkeer garage is lager dan dat de achterklep zou willen. Gelukkig eerst gecheckt met een stuk rubber ertussen, de klep stopt wel als die ergens tegen oploopt maar met een betonnen plafond gaat dat niet zonder schade.
Weet iemand hoe je de maximale opening van de achterklep kan instellen? Ik ga ook de helpdesk van Lynk benaderen maar dat kan nog ff duren verwacht ik
Echter heb gelijk wel een praktisch probleem: mijn parkeer garage is lager dan dat de achterklep zou willen. Gelukkig eerst gecheckt met een stuk rubber ertussen, de klep stopt wel als die ergens tegen oploopt maar met een betonnen plafond gaat dat niet zonder schade.
Weet iemand hoe je de maximale opening van de achterklep kan instellen? Ik ga ook de helpdesk van Lynk benaderen maar dat kan nog ff duren verwacht ik
Op de achterklep zitten twee knoppen. De rechtse Ju je gebruiken om de hoogte in te stellen. Gewoon even buiten de garage proberen
wildcheese schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:26:
Ik heb nu sinds een dag mijn 01, alles is verder prima verlopen en volgens afspraak. Met de auto heb ik dezelfde ervaringen als hier al beschreven, al erger ik me minder aan de software bugs denk ik - ik gebruik android auto en dat werkt prima (op de volume bug die af en toe optreedt na)
Ik denk dat het niet voor iedereen hetzelfde is, je hebt natuurlijk de app, sommige mensen hebben nog een oude versie, dan heb je nog onderscheid tussen Android and IOS (Iphone) op de app.LarskeK schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 06:54:
Via de zoekfunctie vind ik niet echt een antwoord. Ik zou graag opgemerkte (software) issues melden bij L&C zodat zij hiervan op de hoogte zijn en dit ook zouden kunnen meenemen ter verbetering.
Dan worden de auto's afgeleverd of rijden rond met inmiddels verouderde software...nieuwe en oude software door elkaar.
Volgens mij is het rittenboek wat en het delen van de auto bij iedereen een probleem.

Iemand nog een aanvulling ?
- Idee zou zijn: om in de app een bug te kunnen rapporteren (en dan gelijk de versie en OS enzo erbij kunnen opnemen)syjq8ak schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat het niet voor iedereen hetzelfde is, je hebt natuurlijk de app, sommige mensen hebben nog een oude versie, dan heb je nog onderscheid tussen Android and IOS (Iphone) op de app.
Dan worden de auto's afgeleverd of rijden rond met inmiddels verouderde software...nieuwe en oude software door elkaar.
Volgens mij is het rittenboek wat en het delen van de auto bij iedereen een probleem.![]()
Iemand nog een aanvulling ?
- En de auto's zouden als ik het goed heb begrepen eigenlijk via de air updates moeten krijgen (dat is nu nog niet helaas) maar daar zou je ook verouderde software tot op zekere zin mee kunnen bestrijden..
(Ik heb me er niet in verdiept maar misschien kunnen ze eens kijken hoe Tesla dit bijvoorbeeld ingebouwd heeft...)
Rittenlogboek lijkt meer een bug aan de auto kant. Want als je dat aanzet gaat de slide steeds terug. Dan wordt het dus niet bijgehouden en kun je hem logischerwijs ook niet in de app zien. Sommige ritjes zijn wel zichtbaar.
De digitale sleutel wil bij mij niet werken, ook niet in de nieuwe versie van de app. Iemand een tip?
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Ik neem aan het openen van de auto? Of het starten? Als bij alle van de vele, vele, vele software problemen met de L&C producten steeds dezelfde volgorde
1. uitloggen en weer inloggen
2. App verwijderen, her installeren, inloggen
3. L&C NL bellen en hulp vragen
4. L&C Zweden bellen en hulp vragen
5. Vooral heel veel/lang wachten en geduld hebben.......
1. uitloggen en weer inloggen
2. App verwijderen, her installeren, inloggen
3. L&C NL bellen en hulp vragen
4. L&C Zweden bellen en hulp vragen
5. Vooral heel veel/lang wachten en geduld hebben.......
Even voor de duidelijkheid: openen moet altijd handmatig in de app. Keyless entry werkt niet met telefoon. Bij mij werkte het nadat ik de app een keer opnieuw geïnstalleerd had. Dus helemaal weggooien en opnieuw installeren. Kun de digitale sleutel wel aanzetten in de app?pvanmegen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:58:
De digitale sleutel wil bij mij niet werken, ook niet in de nieuwe versie van de app. Iemand een tip?
NopeOizo1981 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:44:
[...]
Kun de digitale sleutel wel aanzetten in de app?
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Is toch pokke duur of niet dan, het moet om service gaan en niet de klant betaalt een setje banden met velgen.Oizo1981 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:08:
Althans ik ga er van uit dat ze banden met velgen leveren, als het alleen maar setje banden zijn dan is het zeker de klant een poot uitdraaien.
Bovendien betaalt elke schade die niet gereden wordt zichzelf terug.
Eens kijken of ik 20" winterbanden goedkoop kan kopen op het net.
Heeft iemand een idee van hoe het gaat als ik een auto leen, of mijn partner ook mag rijden?
Zou een keer wat lastig kunnen zijn als het niet mag. Ik vind er nergens iets over.
Zou een keer wat lastig kunnen zijn als het niet mag. Ik vind er nergens iets over.
Je partner of je kinderen mits ze wonen op hetzelfde adres mogen ze rijden/lenen met je auto 😉BPi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:40:
Heeft iemand een idee van hoe het gaat als ik een auto leen, of mijn partner ook mag rijden?
Daar zijn handigere oplossingen voor ... https://www.bol.com/nl/p/...l-hanger/9200000132725227Muro01 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:43:
[Afbeelding]
Een manier om je kabel schoon en veilig te houden 😉
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.