Geen idee, maar het versienummer loopt wel achter op dat van de Android app
Nice, stomme vraag maar op welke datum heb jij de "We hebben je bestelling ontvangen!" mail gehad (na je creditcheck) ?Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
Yes 19 oktt levering!
Bestelling was 24ste, maar ken mensen hier die hem een week eerder krijgen en dat ook al een week eerder wisten... dus het duurde me al lang zat.. opgegeven begin juli trouwens.. eerstevreactie terug sept ( maar dat was ook gezegd toen)in2design schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Nice, stomme vraag maar op welke datum heb jij de "We hebben je bestelling ontvangen!" mail gehad (na je creditcheck) ?
Als je de auto afsluit door je vinger op de deurhendel te houden, even blijven vasthouden, dan gaat alles netjes dicht.srammai schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:01:
Eventueel geopende ramen sluiten automatisch bij afsluiten? Ja toch? Nee, toch niet!
Kilometerteller
Op de rechterkant van het stuur vind je de pijltjes toetsen. Als je een aantal keer op het pijltje naar beneden/ boven drukt dan zie je vanzelf wat opties voorbij komen zoals Spotify, Telefoon en km stand.
Ben jij er toevallig als achter hoe je de sfeerverlichting aan de binnenkant van de auto kan gebruiken tijdens het rijden?
Op de rechterkant van het stuur vind je de pijltjes toetsen. Als je een aantal keer op het pijltje naar beneden/ boven drukt dan zie je vanzelf wat opties voorbij komen zoals Spotify, Telefoon en km stand.
Ben jij er toevallig als achter hoe je de sfeerverlichting aan de binnenkant van de auto kan gebruiken tijdens het rijden?
srammai schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:01:
Sinds vorige week de gelukkige berijder van de C1. Geweldige auto, rijdt geweldig. Maar...
Wie heeft de kilometerteller gevonden? Zeker een relevant gegeven als je je maand-ratio wilt volgen.
Openen met die telefoon: een leuke belofte, maar hoe dan? Kan je echt zonder sleutel rijden?
Eventueel geopende ramen sluiten automatisch bij afsluiten? Ja toch? Nee, toch niet!
Journey cam? Lijkt niet te werken
Rittenlogboek in de app? Ook al niet.
De app komt als geheel even hip als onhandig en buggy over.
De handleiding is een drama. Zelden zo'n overzichtelijke handleiding gezien. Zou geweldig zijn als je erin kon zoeken.
Lol ik heb ook bestelling 24ste gedaanRmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:32:
[...]
Bestelling was 24ste, maar ken mensen hier die hem een week eerder krijgen en dat ook al een week eerder wisten... dus het duurde me al lang zat.. opgegeven begin juli trouwens.. eerstevreactie terug sept ( maar dat was ook gezegd toen)
Via hoofdscherm, instellingen, auto, interieurverlichting.dexterd83 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:33:
Kilometerteller
[...]
Nice! Eindelijk duidelijkheidRmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
Yes 19 oktt levering!
Ik zag dat ik een gemiste oproep heb van lynk, hoop dat ze snel weer bellen
Voor degeen met auto die hem niet hebben kunnen verhuren, wanneer kwam de foutmelding over betaling?
Zojuist heeft @IwanvA een reservering geplaatst, waarvan ik een melding kreeg op de android telefoon en netjes heb kunnen accepteren. Dus het lijkt tot nu toe allemaal goed.
Wat ik wel erg mis is een manier om te kunnen communiceren met de Lener. Eerste tijdstip kwam net niet uit en gelukkig kunnen we via tweakers een berichtje sturen, maar anders was afwijzen de enige mogelijkheid.
En om nu voor elk moment dat de auto beschikbaar is dat aan te passen in de app is ook niet te doen. Een planning oid invoeren is ook niet mogelijk. Ik hoop dat dat er op termijn nog bij komt als mogelijkheid.
Zojuist heeft @IwanvA een reservering geplaatst, waarvan ik een melding kreeg op de android telefoon en netjes heb kunnen accepteren. Dus het lijkt tot nu toe allemaal goed.
Wat ik wel erg mis is een manier om te kunnen communiceren met de Lener. Eerste tijdstip kwam net niet uit en gelukkig kunnen we via tweakers een berichtje sturen, maar anders was afwijzen de enige mogelijkheid.
En om nu voor elk moment dat de auto beschikbaar is dat aan te passen in de app is ook niet te doen. Een planning oid invoeren is ook niet mogelijk. Ik hoop dat dat er op termijn nog bij komt als mogelijkheid.
Even bellen en vragen naar Marjam, die regelt de afleverafspraken.JelmerBrink schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Nice! Eindelijk duidelijkheid
[ Voor 17% gewijzigd door niekvanprooijen op 07-10-2021 15:05 ]
Klopt. Je kunt dan op de lampjes klikken en dan zet je ze aan. Alleen zodra ik de auto herstart, of van rijmodus wissel dan moet ik alles weer opnieuw instellen. Wat ik ook doe, ik moet dus altijd de verlichting aanzetten onder het rijden.
niekvanprooijen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:54:
[...]
Via hoofdscherm, instellingen, auto, interieurverlichting.
De foutmelding komt zodra je in het scherm van ''payment authorization'' In mijn geval zie ik dan het ING logo en de tekst: Een momentje..
Daarna kom ik automatisch terug in de app en staat er: Kan aanvraag niet versturen.
Als je onder Reserveringen kijkt dan zie je staan ''Geannuleerd vanwege een betalingsfout''
Daarna kom ik automatisch terug in de app en staat er: Kan aanvraag niet versturen.
Als je onder Reserveringen kijkt dan zie je staan ''Geannuleerd vanwege een betalingsfout''
niekvanprooijen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:04:
Voor degeen met auto die hem niet hebben kunnen verhuren, wanneer kwam de foutmelding over betaling?
[...]
Even bellen en vragen naar Marjam, die regelt de afleverafspraken.
Ah dus dat is al tijdens het plaatsen van de reservering door de Lener. Dan ga ik er vanuit dat het nu verder goed gaat.dexterd83 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:41:
De foutmelding komt zodra je in het scherm van ''payment authorization'' In mijn geval zie ik dan het ING logo en de tekst: Een momentje..
[...]
Zou het kunnen liggen aan het type CC en de aanbieder hiervan?
Geen idee eigenlijk. Zelf heb ik ook een 01. Bij toeval merkte ik op dat er al 3 mensen de auto wilde huren, maar dat het om de zelfde rede wordt afgewezen.
10 min geleden heb ik zelf ook geprobeerd om een 01 te huren in de buurt. Ook dan krijg ik de zelfde melding. Het lijkt dus fout te gaan op de betaalpagina.
:strip_exif()/f/image/fsxkuKFiXQJ5efFofgnPkvfM.jpg?f=fotoalbum_large)
10 min geleden heb ik zelf ook geprobeerd om een 01 te huren in de buurt. Ook dan krijg ik de zelfde melding. Het lijkt dus fout te gaan op de betaalpagina.
:strip_exif()/f/image/fsxkuKFiXQJ5efFofgnPkvfM.jpg?f=fotoalbum_large)
niekvanprooijen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:44:
[...]
Ah dus dat is al tijdens het plaatsen van de reservering door de Lener. Dan ga ik er vanuit dat het nu verder goed gaat.
Zou het kunnen liggen aan het type CC en de aanbieder hiervan?
Daar lijkt het inderdaad op. Misschien dat @IwanvA aan kan geven wat voor CC en aanbieder hij heeft? Dat zal dan wel geen ING en Mastercard zijn gok ik zo.dexterd83 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:50:
Geen idee eigenlijk. Zelf heb ik ook een 01. Bij toeval merkte ik op dat er al 3 mensen de auto wilde huren, maar dat het om de zelfde rede wordt afgewezen.
[Afbeelding]
[...]
Hi all,
Allereerst bedankt voor iedereen die heeft bijgedragen aan deze thread, ik heb er veel aan gehad. Ik heb mijn Lynk 2 weken geleden gekregen, heb er nu 800km op zitten. Ik vind het een hele fijne stabiele auto, en het enige dat mij opvalt is dat het opstarten van het profiel (ook met sleutel) lang duurt. Hij start dan eerst in de default modus op, en na een paar minuten naar het thema dat ik heb ingesteld.
Omdat ik ook afstanden rij naar het werk die ik niet haal met de accu, maak ik ook gebruik van de accubesparingsmodus. je hebt in dat scherm ook de mogelijkheid om de accu op te laden via de verbandingsmotor. Ik heb dit vanmorgen even getest, maar ik vind het lastig in te schatten waar je dit nu eigenlijk voor gebruikt. Heeft het zin om je accu op deze manier te laden.. maw.. is een electrische KM goedkoper dan een KM laden... iemand een idee?
Allereerst bedankt voor iedereen die heeft bijgedragen aan deze thread, ik heb er veel aan gehad. Ik heb mijn Lynk 2 weken geleden gekregen, heb er nu 800km op zitten. Ik vind het een hele fijne stabiele auto, en het enige dat mij opvalt is dat het opstarten van het profiel (ook met sleutel) lang duurt. Hij start dan eerst in de default modus op, en na een paar minuten naar het thema dat ik heb ingesteld.
Omdat ik ook afstanden rij naar het werk die ik niet haal met de accu, maak ik ook gebruik van de accubesparingsmodus. je hebt in dat scherm ook de mogelijkheid om de accu op te laden via de verbandingsmotor. Ik heb dit vanmorgen even getest, maar ik vind het lastig in te schatten waar je dit nu eigenlijk voor gebruikt. Heeft het zin om je accu op deze manier te laden.. maw.. is een electrische KM goedkoper dan een KM laden... iemand een idee?
Er komen straks ongetwijfeld zones in NL (of een ander land) waar je niet met verbrandingsmotor mag rijden. Misschien is het daarvoor?Syrus89 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:54:
Hi all,
Er gaat sowieso energie verloren als je het eerst in een accu stopt en daarna via een elektromotor naar de wielen brengt, dus goedkoper zal het niet zijn.
Dit is bij alle Volvo Hybride's het geval (en wellicht ook andere merken); buiten de bebouwde kom kun je op de verbrandingsmotor rijden en erbinnen elektrisch zodat je daar waar het meest kwaad kan geen CO2/uitlaatgassen uitstoot. En laden op de motor is (veel) inefficiënter dan via een laadpaal/punt.Syrus89 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:54:
Dat is de Rabobank, na dit scherm moet ik de transactie goedkeuren in de App van de rabobank.niekvanprooijen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:52:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op. Misschien dat @IwanvA aan kan geven wat voor CC en aanbieder hij heeft? Dat zal dan wel geen ING en Mastercard zijn gok ik zo.
Ik kom zojuist terug van een weekje vakantie (zonder de 01), blijkt een van de ramen open te staan! De auto was verder vergrendeld en op het eerste gezicht niks aan de hand. Alleen wat water in de auto. Het raam sputterde een beetje tegen maar ging nog wel dicht. Zo de speakers maar is testen..
Voor de klantenservice was dit nieuw en konden ze niet meer doen dan een notitie maken.. nu maar hopen dat er geen blijvende schade is.
Wel erg raar want de ramen waren allemaal gesloten toen ik achter liet een week geleden..
Voor de klantenservice was dit nieuw en konden ze niet meer doen dan een notitie maken.. nu maar hopen dat er geen blijvende schade is.
Wel erg raar want de ramen waren allemaal gesloten toen ik achter liet een week geleden..
Gewoon zelf bellen joh, maar ze sturen je hoe dan ook een mail... the wait is almost over...JelmerBrink schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Nice! Eindelijk duidelijkheid
Het is een handige functie voor wanneer je weet dat je verderop in je reis de batterij nodig hebt. In de stad of in de file rijdt elektrische veel soepeler en dan wil je niet met een lege accu zitten. Een brandstofmotor is daarintegen veel beter in zijn element op de snelweg bij constante snelheden.Syrus89 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:54:
gefeliciteerd eindelijk 🎊🎉Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
Yes 19 oktt levering!
Het is toch de logica zelve dat zacht rubber beter grip heeft dan hard rubber? Kan je eens jouw testen doorsturen? Heb je ooit met zomerbanden bij temperaturen onder nul of dicht bij het vriespunt gereden en het verschil gevoeld met winterbanden? En als er sneeuw valt, wil je ook veilig kunnen rijden als niet rijden geen optie is.hjsanders1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:01:
[...]
Nee en nee. Wel vreemd dat een aantal blijft volharden in deze mythe/onzin;
- winterbanden zijn in ELKE test minder veilig dan een referentie zomerband (dus niet eens de beste zomerbanden) BEHALVE op sneeuw. En als er sneeuw valt in NL (2-3 dagen per jaar maximaal) dan is het nog veel veiliger om helemaal NIET te rijden
- winterbanden moet (ook om die redenen) veel eerder vervangen (ze mogen dus minder ver worden opgereden) worden en slijten (veel) harder dan zomerbanden.
Alleen in wintersportlanden zijn winterbanden en/of kettingen onder winterse omstandigheden verplicht (dus MOET L&C het in die landen wel inclusief aanbieden anders voldoen ze niet aan de wet). Het zou dus vrij idioot zijn als niet wintersportende M2M leden meebetalen aan de uitstapjes van anderen. Een meerprijs is gerechtvaardigd en zoals altijd bij dit soort standaardisering (dat is hun verdienmodel) relatief kostbaar.
Heb vorige week de software update gehad aan mijn auto en absoluut niks is opgelost (spotify gaat niet aan en soms ook niet meer uit..., verhuren lukt niet, slechte verbinding met de auto, kan actuele laadstatus niet zien), plus ik kreeg mijn auto inclusief schade terug van een servicebeurt (niet de schuld van L&C) en er gaat iets niet goed met de maandelijkse betaling, wat ze maar niet kunnen oplossen...
Nu maar ook direct naar ze gemaild in de hoop op een reactie van iemand... hoop dat ze de verhuurfunctie wel snel gaan fixen. Was wel een usp en heb nu inmiddels aardig wat verhuurpartijtjes zien afketsen...
Nu maar ook direct naar ze gemaild in de hoop op een reactie van iemand... hoop dat ze de verhuurfunctie wel snel gaan fixen. Was wel een usp en heb nu inmiddels aardig wat verhuurpartijtjes zien afketsen...
Winterbanden hebben lamellen en sneeuw loslatende profielen.. sommige hebben hierbij ook betere afvoer voor (meer) water. Beter/slechter zal altijd afhankelijk zijn van veel factoren, waaronder type auto/gewicht/breedte band etc etc.. gemiddeld zal een winterband idd alleen beter presteren bij daadwerkelijk (natte)sneeuw, maar ik heb zelf zeer uiteenlopende ervaringen met winterbanden, zelfs met exact zelfde merk/type band op andere auto.. dus een algemene altijd geldende waarheid is er simpelweg niet... bovendien slijten ze vooral sneller bij warmer weer en hebben ze een dieper profiel wat die slijtage wel enigzins compenseert..Flying Hawkic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:01:
[...]
Het is toch de logica zelve dat zacht rubber beter grip heeft dan hard rubber? Kan je eens jouw testen doorsturen? Heb je ooit met zomerbanden bij temperaturen onder nul of dicht bij het vriespunt gereden en het verschil gevoeld met winterbanden? En als er sneeuw valt, wil je ook veilig kunnen rijden als niet rijden geen optie is.
Al met al, als het in DL kan voor dezelfde prijs... owja en dl is hier een steenworp vandaan en kom er wekelijks, niet voor wintersport

[ Voor 16% gewijzigd door Rmaxx op 07-10-2021 18:48 ]
Is het niet algemeen bekend dat een winterband onder de 7 graden beter presteert? Misschien in de zomer ook wel maar dan slijten ze gewoon enorm snel.
Klinkt niet best allemaaldennis.passage schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
Heb vorige week de software update gehad aan mijn auto en absoluut niks is opgelost (spotify gaat niet aan en soms ook niet meer uit..., verhuren lukt niet, slechte verbinding met de auto, kan actuele laadstatus niet zien), plus ik kreeg mijn auto inclusief schade terug van een servicebeurt (niet de schuld van L&C) en er gaat iets niet goed met de maandelijkse betaling, wat ze maar niet kunnen oplossen...

Dát lijkt me nu net meer een marketing dingetje van de autobandenhandel..Deveon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:36:
Is het niet algemeen bekend dat een winterband onder de 7 graden beter presteert? Misschien in de zomer ook wel maar dan slijten ze gewoon enorm snel.
Gefeliciteerd!vistu schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:10:
Yes, ook gebeld, 18 oktober wordt ie thuisbezorgd! Even wachten, maar dat lukt wel!

hah, ik de 18e! eindelijk he! gefeliciteerd!Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
Yes 19 oktt levering!
Wel toepasselijk dat ik ook nu weer een dag langer moet wachten hahahamisku schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:37:
[...]
hah, ik de 18e! eindelijk he! gefeliciteerd!

ik krijg het maandagochtend modelletje, niet miepenRmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:39:
[...]
Wel toepasselijk dat ik ook nu weer een dag langer moet wachten hahaha
misku schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:40:
[...]
ik krijg het maandagochtend modelletje, niet miepen

Goedenavond sinds maandag de 01 in bezit en erg tevreden min punt vind ik wel dat de accu bij rijden pure snel leeg is je begint bij +/-70 km bij volle accu en paar meter verderop is ie opeens nog maar 60 km mijn werk heen en weer is ongeveer 22 km dus had gehoopt 3 dagen pure te rijden maar haal nog geen 2 dagen verder prima auto en nog veel te ontdekken 😀
Ai nog geen 2x 22km is wel jammer zeg, ik hoop ook op iets meer ... gebruik je stand B ?Andre Martin schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:44:
Goedenavond sinds maandag de 01 in bezit en erg tevreden min punt vind ik wel dat de accu bij rijden pure snel leeg is je begint bij +/-70 km bij volle accu en paar meter verderop is ie opeens nog maar 60 km mijn werk heen en weer is ongeveer 22 km dus had gehoopt 3 dagen pure te rijden maar haal nog geen 2 dagen verder prima auto en nog veel te ontdekken 😀
Ik vind het juist bizar hoeveel kilometers de auto in de Pure stand doet. 83!!! bij vertrek vanuit het werk en nog 40 bij thuiskomst (45 kilometer rit). Afgelopen week een keer leeg gereden en dan kom ik op 73 kilometer!Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:46:
[...]
Ai nog geen 2x 22km is wel jammer zeg, ik hoop ook op iets meer ... gebruik je stand B ?
Goed anticiperen en de B-stand en overal netjes 100 😀
Eens, ik heb bijna 8 jaar een V60 PIH gereden en die kwam niet in de buurt van de beloofde 45km. Deze 01 komt serieus dicht bij de beloofde 69km en is ook al getest met meer dan 80km volledig elektrisch. Het ligt ongetwijfeld aan de manier van rijden maar zelfs dan vind ik het behoorlijk indrukwekkend. Temeer daar EV's in de regel (maar ook tijdens gevalideerde testen door autobladen) niet in de buurt komen van hun beloofde actieradius. In/onder ideale omstandigheden meestal ca 3/4 en in de winter blijft er ongeveer de helft over....LarskeK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:09:
[...]
Ik vind het juist bizar hoeveel kilometers de auto in de Pure stand doet. 83!!! bij vertrek vanuit het werk en nog 40 bij thuiskomst (45 kilometer rit). Afgelopen week een keer leeg gereden en dan kom ik op 73 kilometer!
Goed anticiperen of de B-stand en overal netjes 100 😀
Benieuwd wat de lynk gaat halen bij vorst... maar ik had idd ook de indruk dat 65-70 zeker haalbaar moest zijn bij normale omstandigheden.. ben benieuwd...hjsanders1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:27:
[...]
Eens, ik heb bijna 8 jaar een V60 PIH gereden en die kwam niet in de buurt van de beloofde 45km. Deze 01 komt daar serieus dicht bij in de buurt en is ook al getest met meer dan 80km volledig elektrisch. Het ligt zeer zeker aan de manier van rijden maar zelfs dan vind ik het indrukwekkend. Temeer daar EV's in de regel (maar ook tijdens gevalideerde testen door autobladen) niet in de buurt komen van hun beloofde actieradius. In/onder ideale omstandigheden meestal ca 3/4 en in de winter blijft er ongeveer de helft over....
Hoi allemaal,
Vandaag de 01 in ontvangst mogen nemen (Rotterdam), heerlijke auto en dat voor deze prijs. Ik loop tegen 1 ding aan (het zal vast aan mij liggen), het geluid van de radio/spotify kan niet harder als ik rijd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat er aan de hand is? Bij stilstand is volume aanpassing wel mogelijk.
Alvast dank!!
Vandaag de 01 in ontvangst mogen nemen (Rotterdam), heerlijke auto en dat voor deze prijs. Ik loop tegen 1 ding aan (het zal vast aan mij liggen), het geluid van de radio/spotify kan niet harder als ik rijd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat er aan de hand is? Bij stilstand is volume aanpassing wel mogelijk.
Alvast dank!!
Dit is een bug even vliegtuigmode aan zetten op je telefoon dan weer uit opnieuw verbinden met Bluetooth vanuit je telefoon en werkt hij wel zo niet nogmaals herhalen.Koenv1982 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:44:
Hoi allemaal,
Alvast dank!!
Makkelijk haalbaar +/- 70.....(bij vorst zal het uiteraard minde zijn, maar ja in Ned: who cares?Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:35:
[...]
Benieuwd wat de lynk gaat halen bij vorst... maar ik had idd ook de indruk dat 65-70 zeker haalbaar moest zijn bij normale omstandigheden.. ben benieuwd...
Vandaag de Lynk in ontvangst mogen nemen, netjes thuisbezorgd.
Eerste indruk: mooie auto! De kleur blauw staat ‘m goed. Stoelen zitten prima, goed instelbaar en de zithouding is fijn. Erg blij mee dus.
Maar helaas toch ook wel wat issues al.
1. Er lijkt iets niet goed te gaan met de data verbinding in de auto. Soms staat er een kruis door het verbindingstekentje, soms 3G en soms 4G. Apps willen niet updaten ivm geen internetverbinding.
2. De radio doet vreemd. Speelt soms af, zonder geluid. (En nee….staat niet op mute).
3. Het updaten van de radio lijst met zenders duurt oneindig lang. Wellicht heeft dit ook weer te maken met die data verbinding.
4. Via de app kan ik het voorverwarmen niet starten. WEllicht ook weer te maken met de verbinding.
5. Rittenlogboek werkt ook niet.
6. En dit is de meest vervelende: de achteruitrijcamera werkt niet altijd. Na het starten wel, maar na een rit nu 3 van de 4 keer dus niet. Gewoon een zwart scherm. Parkeersensoren werken dan weer wel.
7. Carplay start soms spontaan op.
8. Die navigatiebegeleiding….. Wat een drama van een stem zeg. Tenenkrommend.
Heb al een reset naar fabrieksinstellingen gaan, ook dat lijkt niet te werken.
Morgen zal ik er eens verder in duiken. En ook eens als gast inloggen, kijken of de data er dan wel is.
Om het positief af te sluiten:
Eerste indruk: mooie auto! De kleur blauw staat ‘m goed. Stoelen zitten prima, goed instelbaar en de zithouding is fijn. Erg blij mee dus.
1. Er lijkt iets niet goed te gaan met de data verbinding in de auto. Soms staat er een kruis door het verbindingstekentje, soms 3G en soms 4G. Apps willen niet updaten ivm geen internetverbinding.
2. De radio doet vreemd. Speelt soms af, zonder geluid. (En nee….staat niet op mute).
3. Het updaten van de radio lijst met zenders duurt oneindig lang. Wellicht heeft dit ook weer te maken met die data verbinding.
4. Via de app kan ik het voorverwarmen niet starten. WEllicht ook weer te maken met de verbinding.
6. En dit is de meest vervelende: de achteruitrijcamera werkt niet altijd. Na het starten wel, maar na een rit nu 3 van de 4 keer dus niet. Gewoon een zwart scherm. Parkeersensoren werken dan weer wel.
Morgen zal ik er eens verder in duiken. En ook eens als gast inloggen, kijken of de data er dan wel is.
:strip_exif()/f/image/GsBkD76u3JXfWD4MfyaJ540m.jpg?f=fotoalbum_large)
Met zoveel "malfunctions" zou ik zeker de auto terug inleveren om te laten repareren. (tenzij je teveel geniet van de auto, wat begrijpelijk is😉)nrdnmg schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:07:
Vandaag de Lynk in ontvangst mogen nemen, netjes thuisbezorgd.
[Afbeelding]
Dat voorverwarmen werkt alleen als ie aan de stekker hangt (opladen)
Valt me nu pas op, de blauwe auto's hebben geen geborstelde chromen dakkoffer houders.Muro01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 04:53:
[...]
Met zoveel "malfunctions" zou ik zeker de auto terug inleveren om te laten repareren. (tenzij je teveel geniet van de auto, wat begrijpelijk is😉)
Dat voorverwarmen werkt alleen als ie aan de stekker hangt (opladen)
Maar ze hebben wel chromen randje onderaan de deuren, dat hebben de zwarte modellen niet.
Het is in Nederland niet mogelijk om het zelf te regelen.
De WA verzekering dekt vanuit de wet de passagiers tot maximum bedragen van resp. 2 en 6 miljoen euro. Dat is dus geregeld. Wat dus NIET geregeld is, is de dekking van de bestuurder. Hier is de inzittendenverzekering voor.
Die bestaat excl bestuurder, maar ook incl. bestuurder.
Dus wat alle bestuurders (iedere Lynk & Co member) nodig hebben is een inzittendenverzekering incl bestuurder. Alleen al voor zichzelf !
Social media is natuurlijk wel een middel om de druk op te voeren. Of met marketingafdeling in contact komen. Ik zie het namelijk als een misser, qua marktpositionering.
Het is niet marktconform in Nederland om dit niet goed te regelen.
De WA verzekering dekt vanuit de wet de passagiers tot maximum bedragen van resp. 2 en 6 miljoen euro. Dat is dus geregeld. Wat dus NIET geregeld is, is de dekking van de bestuurder. Hier is de inzittendenverzekering voor.
Die bestaat excl bestuurder, maar ook incl. bestuurder.
Dus wat alle bestuurders (iedere Lynk & Co member) nodig hebben is een inzittendenverzekering incl bestuurder. Alleen al voor zichzelf !
Social media is natuurlijk wel een middel om de druk op te voeren. Of met marketingafdeling in contact komen. Ik zie het namelijk als een misser, qua marktpositionering.
Het is niet marktconform in Nederland om dit niet goed te regelen.
[ Voor 0% gewijzigd door Fweimar op 08-10-2021 07:34 . Reden: dus ]
Volgensmij ook bij zwart hoor, alleen zwarte dakdragers idd bij blauw..Muro01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 04:56:
[...].
Maar ze hebben wel chromen randje onderaan de deuren, dat hebben de zwarte modellen niet.
Muro01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 04:56:
[...]
Valt me nu pas op, de blauwe auto's hebben geen geborstelde chromen dakkoffer houders.
:strip_exif()/f/image/RwDFsuJnczG0X9DbgvZksI7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ji3oc8ypGOQAsQhVIxb9eEJw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de zwarte dakdragers trouwens erg fraai bij de rest van het dak. Ik ben erg blij mee dat op de blauwe geen chromen dakdragers zitten.
[ Voor 27% gewijzigd door Oizo1981 op 08-10-2021 08:57 ]
Mooie fotos! Eindelijk eens 'naast' elkaar.. zwarte dakdragers op zwart was ook mooier denk ik, toch blij met mn keuze voor de zwarteOizo1981 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:54:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de zwarte dakdragers trouwens erg fraai bij de rest van het dak. Ik ben erg blij mee dat op de blauwe geen chromen dakdragers zitten.
Ja je kan zonder sleutel rijden moet je de telefoon toevoegen als digitale sleutel. Let op je sleutel dient in je rechterzak te zitten of in de cuphouder anders werkt het niet.m_a_rnix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:13:
Ik heb hem ook binnen sinds woensdag! Eigenlijk lijkt zo ongeveer alles goed te gaan. Het is me alleen nog niet duidelijk of je zou moeten kunnen rijden zonder sleutel/met alleen mobiel. Behoorlijk wennen wel na een Mini, dit is echt het tegenovergestelde in alles.
[Afbeelding]
Ik vind dat zwarte op blauw wel mooier, maar zilver op zwart vind ik ook mooi.Oizo1981 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:54:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hebben ze wel over nagedacht bij LC👍😉
Hahaha, smaken verschillen maar blijkbaar is er nog een issue....Rmaxx schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
Mooie fotos! Eindelijk eens 'naast' elkaar.. zwarte dakdragers op zwart was ook mooier denk ik, toch blij met mn keuze voor de zwarte
Wees je wel bewust van wat een kleur over jou als persoon zegt. Zo schijnt rood voor energiek en daadkrachtig te staan en geel voor intelligent. Uit Brits onderzoek blijkt dat bestuurders van blauwe auto's het agressiefst rijden. Op plaats twee en drie staan bestuurders van zilveren en zwarte auto's.
Mijn vrouw heeft de kleur gekozen
Ik wilde geel met rode accenten. Maar die kleur was helaas niet beschikbaar :-)syjq8ak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Hahaha, smaken verschillen maar blijkbaar is er nog een issue....
Wees je wel bewust van wat een kleur over jou als persoon zegt. Zo schijnt rood voor energiek en daadkrachtig te staan en geel voor intelligent. Uit Brits onderzoek blijkt dat bestuurders van blauwe auto's het agressiefst rijden. Op plaats twee en drie staan bestuurders van zilveren en zwarte auto's.
Vandaag een mail gestuurd dat huurders niet door het betaalproces komen. Echt balen. We gebruiken versie 1.1.3 van de app
Brits onderzoek neem ik bij definitie met een korreltje zout. Voor kleuren weegt kosten en restwaarde denk ik het zwaarste. Daarom zie je dat de meeste leaseauto’s vaak zwart, wit of grijs zijn en blauw is dan het enige “gedurfde” alternatief.syjq8ak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Hahaha, naja dan zit ik goed, er waren immers maar 2 keuzen.syjq8ak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Ik wilde wit met blauwe zwaailichten.. ook nietmeermarco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Ik wilde geel met rode accenten. Maar die kleur was helaas niet beschikbaar :-)
Vandaag een mail gestuurd dat huurders niet door het betaalproces komen. Echt balen. We gebruiken versie 1.1.3 van de app
Bij gebrek aan tijd gister niet meer kunnen bellen. Maarrr vanochtend gebeld en ik krijg hem de 21 thuis geleverdRmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Gewoon zelf bellen joh, maar ze sturen je hoe dan ook een mail... the wait is almost over...
Mail(s) sturen heeft geen (enkele) zin, de doorlooptijd was begin augustus al 6(!) weken en het is nu de vraag of die überhaupt behandeld, gelezen en/of beantwoord worden. Alleen bellen helpt (ietsje) en dan is naar Zweden bellen of met L&C Zweden chatten een stuk sneller en daar wordt ook direct gehandeld. Dit probleem bestaat overigens al maanden (tezamen met vele, vele, vele andere software issues in o.a. het verhuurstuk (maar ik heb de indruk dat bar weinig L&C M2M's dit gaan gebruiken....die klagen hier dus niet over en dan is de noodzaak voor L&C ook niet zo groot).meermarco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:07:
[...]
Ik wilde geel met rode accenten. Maar die kleur was helaas niet beschikbaar :-)
Dat probleem met mailen wat ik hier al meerdere malen lees heb ik niet: ik mail al iets meer dan een maand regelmatig met hello@lynkco.nl en krijg elke keer een snelle (en goede) reply van Juan Manuel - Customer Advisor. Niks te klagen! Nog geen enkele keer de behoefte gehad om te bellen.
Opvallend dat diverse anderen een hele andere ervaring hebben omtrent mailen.
Opvallend dat diverse anderen een hele andere ervaring hebben omtrent mailen.
Ben nog steeds niet gebeld geworden. Ik wacht het nog even af tot een uur of 15:00 en dan ga ik zelf weer bellenJelmerBrink schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:16:
[...]
Bij gebrek aan tijd gister niet meer kunnen bellen. Maarrr vanochtend gebeld en ik krijg hem de 21 thuis geleverd
Ik wordt echt helemaal gek, dit forum, facebook groepen... Iedereen die op zelfde dag betaling heeft gedaan heeft al een afspraak staan...
[ Voor 16% gewijzigd door in2design op 08-10-2021 12:14 ]
Zou maar eerder gaan bellen. Zie dat op de site de mogelijkheid per e-mail contact op te nemen weg is en de openingstijden callcenter aangepast zijn hier in België in het weekend geen mogelijkheid enkel dagelijks tot 18 uur. Hang nu alweer 25 minuten in de wacht. Gaat steeds groter probleem worden hun communicatie
in2design schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:12:
[...]
Ben nog steeds niet gebeld geworden. Ik wacht het nog even af tot een uur of 15:00 en dan ga ik zelf weer bellen
Ik wordt echt helemaal gek, dit forum, facebook groepen... Iedereen die op zelfde dag betaling heeft gedaan heeft al een afspraak staan...
Met betrekking tot de service van Lynk en Co
Het engagement center ligt in Maastricht, en laat dat nou zo'n beetje de slechtste locatie zijn om een contactcenter te openen. Ja, het ligt gunstig ten opzichte van Belgie/Duitsland en kan daarom multi-lingual faciliteren maar die markt is in Maatricht volledig verzadigd met Mercedes, Vodafone, H&M, DHL, Q-park, Majorel, Telefperformance en nog een handje vol andere contactcenters die ik vergeet. Er staat een hele bak aan vacatures open voor verschillende talencombinaties, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de communicatie van corporate richting sollicitanten ook al dramatisch is. Ik ben blij dat het ding voor de deur staat maar hoop dat ik verder nooit iets van ze nodig heb, dit probleem gaat zich niet snel oplossen.
Het engagement center ligt in Maastricht, en laat dat nou zo'n beetje de slechtste locatie zijn om een contactcenter te openen. Ja, het ligt gunstig ten opzichte van Belgie/Duitsland en kan daarom multi-lingual faciliteren maar die markt is in Maatricht volledig verzadigd met Mercedes, Vodafone, H&M, DHL, Q-park, Majorel, Telefperformance en nog een handje vol andere contactcenters die ik vergeet. Er staat een hele bak aan vacatures open voor verschillende talencombinaties, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de communicatie van corporate richting sollicitanten ook al dramatisch is. Ik ben blij dat het ding voor de deur staat maar hoop dat ik verder nooit iets van ze nodig heb, dit probleem gaat zich niet snel oplossen.
Klinkt hoopvol......Syrus89 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:45:
Met betrekking tot de service van Lynk en Co

Herkenbaar, maar hey, gedeelde smart ... gaat ook bij jou goedkomenin2design schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:12:
[...]
Ben nog steeds niet gebeld geworden. Ik wacht het nog even af tot een uur of 15:00 en dan ga ik zelf weer bellen
Jawel hoor, en het was eigenlijk allemaal een minder groot probleem geweest als ik mijn huidige lease auto niet op 22ste zou moeten inleveren. Dat is namelijk de reden waarom ik zo aan het hopen e.d. ben dat ik die leverafspraak maar krijgRmaxx schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Herkenbaar, maar hey, gedeelde smart ... gaat ook bij jou goedkomen
We hebben eigenlijk geen keus meer dan te bellen als er geen reactie is op de mail want de chatfunctie bij de https://www.lynkco.com/en/help is weg ?! wss waren ze overstelpt met de vragen per chat omdat dit sneller ging 
ik zie de wagen in België ingeschreven (sinds 06/10) maar helaas nog geen nieuws, ik zou ervan uitgaan als de wagen "klaar" is ze deze pas inschrijven en dan contact opnemen en niet al een plaat op hangen en dan pas "klaar maken". we zullen maar eens bellen....
Na 25min aan de lijn te hangen is er nieuws: ze zien idem wat ik kon zien ( het is al veel
? ). Enige die de man me kon vertellen is er degelijk een case aangemaakt is. En was ik weer 15min in wacht omdat de man het ging bevragen. verdict.... 29/10 levering wat best lang was. Na wat aandringen ( vermits in de chat rond de 10de werd gezegd) kon het dan weer de 25ste en o wacht de 22ste kan ook geleverd worden. Tussen 09 en 12 en tussen 13 en 18u kan het, reken een uurtje tijd. hmmm neem dus maar om 09u als er die dag nog alles openstaat... komt wel goed!
Al heb ik dit nog niet op mail en tevens de nummerplaat niet doorgekregen voor de toegangspass van het werk.
hopelijk als er iets is nadien gaat het ook geen weken duren voor er een antwoord is.
ik zie de wagen in België ingeschreven (sinds 06/10) maar helaas nog geen nieuws, ik zou ervan uitgaan als de wagen "klaar" is ze deze pas inschrijven en dan contact opnemen en niet al een plaat op hangen en dan pas "klaar maken". we zullen maar eens bellen....
Na 25min aan de lijn te hangen is er nieuws: ze zien idem wat ik kon zien ( het is al veel
Al heb ik dit nog niet op mail en tevens de nummerplaat niet doorgekregen voor de toegangspass van het werk.
hopelijk als er iets is nadien gaat het ook geen weken duren voor er een antwoord is.
Nou, plot thickens...
Heb toch maar eens gebeld, wederom 35 minuten in de wacht. Vervolgens kreeg ik een aardig mevrouw aan de lijn waarbij ik wederom mijn verhaal gedaan heb. Deze heeft even met de backoffice contact gehad. (Nog eens 10min. in de wacht) Vervolgens komt ze terug aan de lijn.
Ja meneer ik heb even nagevraagd, uw auto gaat vandaag richting de (afhaal) dealer. Als deze daar gearriveerd is maken we een lever afspraak, dit zal op zijn laatst komende dinsdag zijn (
)
Dus ik vraag of ik voor de 22ste dan alsnog de auto zou kunnen rijden (en in mijn bezit heb). Waarop ik geantwoord kreeg dat dat waarschijnlijk wel zou moeten lukken. Meestal zou daar weekje overheen gaan, dus dat zou dan dinsdag zijn.
Maargoed, desnoods ga ik hem halen, als die namelijk toch bij de dealer staat...
Hopelijk krijg ik dinsdag dan telefoon, en kan ik hem de dinsdag over 2 weken ophalen. Fingers crossed...
Heb toch maar eens gebeld, wederom 35 minuten in de wacht. Vervolgens kreeg ik een aardig mevrouw aan de lijn waarbij ik wederom mijn verhaal gedaan heb. Deze heeft even met de backoffice contact gehad. (Nog eens 10min. in de wacht) Vervolgens komt ze terug aan de lijn.
Ja meneer ik heb even nagevraagd, uw auto gaat vandaag richting de (afhaal) dealer. Als deze daar gearriveerd is maken we een lever afspraak, dit zal op zijn laatst komende dinsdag zijn (
Dus ik vraag of ik voor de 22ste dan alsnog de auto zou kunnen rijden (en in mijn bezit heb). Waarop ik geantwoord kreeg dat dat waarschijnlijk wel zou moeten lukken. Meestal zou daar weekje overheen gaan, dus dat zou dan dinsdag zijn.
Maargoed, desnoods ga ik hem halen, als die namelijk toch bij de dealer staat...
Hopelijk krijg ik dinsdag dan telefoon, en kan ik hem de dinsdag over 2 weken ophalen. Fingers crossed...
Is er iemand waarbij het rittenlogboek werkt?
ALs ik hem in de auto wil aanvinken, dan verspringt het schuifje steeds weer terug.
ALs ik hem in de auto wil aanvinken, dan verspringt het schuifje steeds weer terug.
HetSwlfde met rittenlogboek. Heeeeel soms werkt het. Maar meestal niet.
Zojuist bij de auto aangekomen. App geeft aan dat er geen verbinding is en de auto staat ergens in Zweden. Geen radio, geen volumeregeling via de knop en stuur bij Spotify (wel in het scherm via instellingen) en geen Apple CarPlay
Is er een soort ctrl-alt-del in de 01? In mijn Tesla kon ik altijd 2 stuurknoppen ingedrukt houden (ook tijdens het rijden) om de boel te rebooten als de infotainment weer eens hing.LarskeK schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:16:
Zojuist bij de auto aangekomen. App geeft aan dat er geen verbinding is en de auto staat ergens in Zweden. Geen radio, geen volumeregeling via de knop en stuur bij Spotify (wel in het scherm via instellingen) en geen Apple CarPlay
Ik ben zojuist gebeld en kreeg ook de email met de bevestiging: ik kan mijn spiksplinternieuwe Lynk 01 volgende week ophalen in Amsterdam. De mevrouw aan de telefoon was vriendelijk. Ik heb haar toch maar proberen duidelijk te maken dat er (op zijn zachtst gezegd) verwarring bestaat over de verzekering. Dat blijkt uit deze draad hier op Tweakers en zeker ook uit het forum op Facebook "Lynk&Co forum Nederlands".
Ik heb hen ook gemaild dat op:
https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month ...
... te lezen staat:
BIJLAGE - LIJST MET EXTRA KOSTEN INCLUSIEF BTW
"4. Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht."
Kennelijk gaat het er dus niet meer alleen om of Lynk & Co de schade kan verhalen op een tegenpartij. Je bent telkens 500 euro kwijt. Dit kan en mag natuurlijk niet."
De vriendelijke mevrouw zou het opnemen met haar teamleider ...
... te lezen staat:
Kennelijk gaat het er dus niet meer alleen om of Lynk & Co de schade kan verhalen op een tegenpartij. Je bent telkens 500 euro kwijt. Dit kan en mag natuurlijk niet."
beetje idem verhaal, al heeft de man aan de lijn me een mail beloofd en nog niet gehad na het bellen. jij per toeval al een mail gehad? idem desnoods ga ik die wel ophalen als dat zou gaan voor de 22ste. vervelend te weten de plaat er al paar dagen op zit en het "wachten" is. ze spraken bij me van de29ste eerst gelukkig al effe kunnen vervroegen.in2design schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:20:
Nou, plot thickens...
Ja meneer ik heb even nagevraagd, uw auto gaat vandaag richting de (afhaal) dealer. Als deze daar gearriveerd is maken we een lever afspraak, dit zal op zijn laatst komende dinsdag zijn ()
Dit is denk ik al 500 keer verteld die 500 is maximaal. Als de schade dus 300 is betaal je dus die 300. Als de schade 1000 euro is betaal je dus maximaal 500TheDan54 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:20:
Ik ben zojuist gebeld en kreeg ook de email met de bevestiging: ik kan mijn spiksplinternieuwe Lynk 01 volgende week ophalen in Amsterdam. De mevrouw aan de telefoon was vriendelijk. Ik heb haar toch maar proberen duidelijk te maken dat er (op zijn zachtst gezegd) verwarring bestaat over de verzekering. Dat blijkt uit deze draad hier op Tweakers en zeker ook uit het forum op Facebook "Lynk&Co forum Nederlands".
... te lezen staat:
Same for me!nrdnmg schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:24:
Is er iemand waarbij het rittenlogboek werkt?
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Geen idee. Even 5 minuten op slot en opnieuw opstarten heeft geholpen. Alleen de internetverbinding van de auto is niet actief (eigenlijk zelfde melding als in de app).yungfelix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Is er een soort ctrl-alt-del in de 01? In mijn Tesla kon ik altijd 2 stuurknoppen ingedrukt houden (ook tijdens het rijden) om de boel te rebooten als de infotainment weer eens hing.
:strip_exif()/f/image/hznefeyx2VJdDi4TnhhP4eIa.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee bij mij ook niet, ook dit is een bekend probleem bij L&C en er "wordt aan gewerkt".....
... maar dus ook als jij geen schuld hebt aan de schade en Lynk & Co het kan verhalen op de tegenpartij.Fibrenl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Dit is denk ik al 500 keer verteld die 500 is maximaal. Als de schade dus 300 is betaal je dus die 300. Als de schade 1000 euro is betaal je dus maximaal 500
Nee eigen risico of administratiekosten is alleen als het jou schuld is en niet verhaald kan worden.TheDan54 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
... maar dus ook als jij geen schuld hebt aan de schade en Lynk & Co het kan verhalen op de tegenpartij.
Ja heel eerlijk snap ik niet waarom ze daarin ook niet transparanter zijn. I.p.v. uw auto komt eraan... zouden we ook een toelichting kunnen geven waar men in proces zit (zij zien in hun systeem blijkbaar wel waar men in het proces zit).mobielomachiene schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:21:
[...]
beetje idem verhaal, al heeft de man aan de lijn me een mail beloofd en nog niet gehad na het bellen. jij per toeval al een mail gehad? idem desnoods ga ik die wel ophalen als dat zou gaan voor de 22ste. vervelend te weten de plaat er al paar dagen op zit en het "wachten" is. ze spraken bij me van de29ste eerst gelukkig al effe kunnen vervroegen.
Maargoed zo zijn er wel meer zaken binnen L&C die wat mij betreft wat support alleen al verbeterd zouden kunnen worden. Waardoor er al een halvering van de wachttijd zou kunnen plaatsvinden. alleen door meer opheid en duidelijkheid te verschaffen...
Zojuist succesvol de auto van @niekvanprooijen gehuurd. Alles verliep best soepel op een paar kleine bugs na.
Na het maken van de 5 foto's kun je direct de auto ontgrendelen en starten, maar als je de auto even hebt uitgezet moet je weer de App openen voordat je de auto weer kan starten. Ook als de telefoon gewoon in de auto verbonden blijft liggen. Dus na het tanken eerst weer je telefoon pakken voordat je verder kan.
Om de huurperiode af te sluiten moesten er weer 5 foto's gemaakt worden, dit liep niet soepel. Na ongeveer 6 pogingen is het wel gelukt, maar iedere keer moet je weer opnieuw de foto's maken. Al met al 10 a 15 minuten mee bezig geweest. Hierna is de huurperiode goed afgesloten. Niek kon zijn "eigen auto" ook weer zien in de App en natuurlijk weer gebruiken. Ik had de auto vol getankt en het verschil in nivo werd in mindering gebracht op de rekening. Op dit moment zijn er nog geen servicekosten in rekening gebracht.
Al met al een geweldige auto, binnenkort bestel ik de Lynk ook voor ons zelf.
Na het maken van de 5 foto's kun je direct de auto ontgrendelen en starten, maar als je de auto even hebt uitgezet moet je weer de App openen voordat je de auto weer kan starten. Ook als de telefoon gewoon in de auto verbonden blijft liggen. Dus na het tanken eerst weer je telefoon pakken voordat je verder kan.
Om de huurperiode af te sluiten moesten er weer 5 foto's gemaakt worden, dit liep niet soepel. Na ongeveer 6 pogingen is het wel gelukt, maar iedere keer moet je weer opnieuw de foto's maken. Al met al 10 a 15 minuten mee bezig geweest. Hierna is de huurperiode goed afgesloten. Niek kon zijn "eigen auto" ook weer zien in de App en natuurlijk weer gebruiken. Ik had de auto vol getankt en het verschil in nivo werd in mindering gebracht op de rekening. Op dit moment zijn er nog geen servicekosten in rekening gebracht.
Top! Ging op de hickup bij inleveren na helemaal prima!IwanvA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:49:
Zojuist succesvol de auto van @niekvanprooijen gehuurd. Alles verliep best soepel op een paar kleine bugs na.
Alles staat ook prima in de App qua verrekening.
Voor mij reden genoeg om hem te blijven delen.
Top, bedankt voor de uitgebreide beschrijving van het proces!
Vraag me toch nog af hoe het financieel werkt: neemt Lynk & Co ook een percentage van de "uitleeninkomsten"? Zo nee, hoe zit het dan met de kilometers die gemaakt worden door de huurders. Ze tellen niet mee voor de maandelijkse 1250km, maar dat zou betekenen dat je eenvoudigweg de auto zou kunnen verhuren aan bv. je partner als je er zelf overheen dreigt te gaan?
Vraag me toch nog af hoe het financieel werkt: neemt Lynk & Co ook een percentage van de "uitleeninkomsten"? Zo nee, hoe zit het dan met de kilometers die gemaakt worden door de huurders. Ze tellen niet mee voor de maandelijkse 1250km, maar dat zou betekenen dat je eenvoudigweg de auto zou kunnen verhuren aan bv. je partner als je er zelf overheen dreigt te gaan?
En mensen die in een rode auto rijden betalen een hogere verzekeringspremie omdat die statistisch gezien vaker betrokken zijn bij een ongeval.syjq8ak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Daarom dus dat er geen rode auto wordt aangeboden
Op dit moment worden de kilometers die een huurder rijdt inderdaad door niemand betaald. Als alles goed werkt zal lynk en co dit wel veranderen neem ik aan.yungfelix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:18:
Top, bedankt voor de uitgebreide beschrijving van het proces!
@yungfelix Geely heeft genoeg geld achter de rug om met Lynk&Co marktaandeel te veroveren. Die gratis kilometers zijn peanuts op de (volgende fase van de) “Made in China” missie.
Lees jij de terms and conditions niet?Fibrenl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
[...]
Nee eigen risico of administratiekosten is alleen als het jou schuld is en niet verhaald kan worden.
Voor de derde of vierde keer:
Algemene voorwaarden voor maandelijks membership van Lynk & Co voor consumenten
... daar staat te lezen bij: BIJLAGE - LIJST MET EXTRA KOSTEN INCLUSIEF BTW
Het gaat er dus niet meer alleen om of Lynk & Co de schade kan verhalen op een tegenpartij. Je bent telkens 500 euro kwijt. Nu zelfs twee keer gecheckt bij een jurist. Pas bij een rechter kan het in jouw voordeel uitvallen.
Misschien 'bedoelt' Link & Co het anders, maar juristen denken zo niet.
[ Voor 4% gewijzigd door TheDan54 op 08-10-2021 18:44 ]
Vind het allemaal prima wat jij wil. Ja jij betaald elke keer 500.TheDan54 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:43:
[...]
Lees jij de terms and conditions niet?
Het gaat er dus niet meer alleen om of Lynk & Co de schade kan verhalen op een tegenpartij. Je bent telkens 500 euro kwijt. Nu zelfs twee keer gecheckt bij een jurist. Pas bij een rechter kan het in jouw voordeel uitvallen.
Wellicht overbodig:Fibrenl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Vind het allemaal prima wat jij wil. Ja jij betaald elke keer 500.
1. Nee. Dit is niet wat ik wil. Waarom zou ik anders al die moeite doen om ons Lynk-rijders in te dekken?
2. Nee. Dat ga ik niet elke keer betalen. Vandaar dat ik juristen laat kijken, het aankaart op dit forum en het meld aan Lynk & Co.
PS
Ik krijg veel persoonlijke boodschappen van forumleden die graag meer willen weten over de onduidelijkheid van de verzekeringsvoorwaarden. Zij lezen namelijk de Terms and Conditions ...
[ Voor 21% gewijzigd door TheDan54 op 08-10-2021 19:09 ]
Lynk en co heeft mij meermaals bevestigd dat er alleen administratiekosten worden gerekend als schade niet kan worden verhaald. En dat als de kosten lager dan €500 zijn, je alleen die lagere kosten betaald. Ze hebben mij telefonisch bevestigd dat ze bezig zijn om dat duidelijker te formuleren. Ik heb recent een schade gemeld waarbij wederpartij bekend is (schadeformulier ingevuld) dus zal het snel genoeg merken mocht dat niet zo zijn en dan zeg ik het zo weer op.TheDan54 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:43:
[...]
Lees jij de terms and conditions niet?
Ik zeg verder niets wacht graag jou afhandeling af want mij en andere is dit inderdaad meerdere keren bevestigd.Oizo1981 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:39:
[...]
Lynk en co heeft mij meermaals bevestigd dat er alleen administratiekosten worden gerekend als schade niet kan worden verhaald. En dat als de kosten lager dan €500 zijn, je alleen die lagere kosten betaald. Ze hebben mij telefonisch bevestigd dat ze bezig zijn om dat duidelijker te formuleren. Ik heb recent een schade gemeld waarbij wederpartij bekend is (schadeformulier ingevuld) dus zal het snel genoeg merken mocht dat niet zo zijn en dan zeg ik het zo weer op.
Betaal je alleen voor de Benzine? Dus geen huurprijs o.i.d.?IwanvA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:29:
[Afbeelding]
De prijs opbouw van de rit van afgelopen middag.
Huurprijs was €15, dus €5 per uur. De extra benzine tov toen ik hem mee nam is in minder gebracht. Verder geen service kosten.
Jij hebt bijgetankt bedoel je?IwanvA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:56:
Huurprijs was €15, dus €5 per uur. De extra benzine tov toen ik hem mee nam is in minder gebracht. Verder geen service kosten.
1,80 is best laag tov het GLA van 2,00 o.a nu.nl
Thanks!
Klopt, ik heb getankt. €1,86 (per liter) bij de Shell om de hoek van de verhuurder.bas_vdl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:59:
[...]
Jij hebt bijgetankt bedoel je?
Thanks!
De benzine wordt netjes verrekend. Dus lever je hem voller in dan dat je hem mee hebt gekregen dan krijg je dat verschil terug.bas_vdl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:59:
[...]
Jij hebt bijgetankt bedoel je?
Thanks!
Elektriciteit wordt dan weer niet verrekend.
En 17kWh a 30 cent komt toch ook neer op 5 euro. Daar moet je met de uurprijs dus wel rekening mee houden. Of met lege accu meegeven, maar dat gaat het hele PHEV idee wel weer voorbij. Ik zou het logisch vinden dat het elektraverbruik ook verrekend wordt. Technisch niet zo ingewikkeld aangezien ze het met benzine al doen...
Wat ik trouwens wel echt mis is de mogelijkheid om te communiceren met huurders. Ik heb er 2 afgewezen omdat het qua tijd net niet uitkomt terwijl een uurtje eerder wel kon. De enige optie die je hebt is afwijzen. Lijkt me niet goed voor het vertrouwen in het systeem van L&C.
Even een vraag: Als je wordt gebeld door Lynk&Co ivm je geplaatste bestelling, vanaf welk nummer is dat? Ik heb nl vanmiddag een paar belpogingen van nummer +31 20 215 9XXX gemist..... Toen ik terugbelde na 18u alleen een 'bandje' zonder bedrijfsnaam....
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.