Hmm? Dirk Hendrik?wdulli schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:43:
[...]
NiceJij hebt kenteken die ik graag wilde, DH op het einde
Ik had liever nog N888MO gehad..
Hmm? Dirk Hendrik?wdulli schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:43:
[...]
NiceJij hebt kenteken die ik graag wilde, DH op het einde
Nee Den HaagMuro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:43:
[...]
Hmm? Dirk Hendrik?
Ik had liever nog N888MO gehad..
Ja je weet het niet
Ik ga me eens mee moeien met deze verzekerings kwestie, wat heeft het voor meerwaarde?jbbuist schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:00:
Zoals wellicht al vaker is aangehaald in dit forum blijkt de auto in Nederland (nog) geen schade inzittenden verzekering te hebben. Vandaag aan de telefoon werd dat ook nogmaals bevestigd. Ik heb gevraagd of de verzekeringskwestie geëscaleerd kan worden. Er zijn ook bij Lynk&Co regelmatig vragen over dit onderwerp.
Hoe hebben jullie dit gecovered? Extern afgesloten of situatie voor time being geaccepteerd?
hahahaha 🤣🤣
Hey die zijn ook mooi man, hoeveel en waar heb je ze gekocht? Gewoon bij de Volvo dealer en dan vragen naar matjes van de xc40?hjsanders1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:24:
Rubber matten van Winparts voor de XC40 (hoewel van vrij matige kwaliteit) lijken redelijk te passen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik moet gokken:Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
Hey die zijn ook mooi man, hoeveel en waar heb je ze gekocht? Gewoon bij de Volvo dealer en dan vragen naar matjes van de xc40?
Ze zijn maar 42 euries daar, min 5% korting is 40. Ik wil ze alvast bestellen, of ik ga naar de Volvo dealer verderop.🤔niekvanprooijen schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Als ik moet gokken:
https://www.winparts.nl/i...montageclips/p760635.html
Komen de montagepunten overeen tussen de XC40 en standaard matten? Als dat zo is kunnen we ook vrij goedkoop luxere, betere, stoffen matten kopen die voor de XC40 bestemd zijn namelijk. Zou je dat kunnen checken?hjsanders1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:24:
Rubber matten van Winparts voor de XC40 (hoewel van vrij matige kwaliteit) lijken redelijk te passen[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door niekvanprooijen op 05-10-2021 14:13 ]
Als ik dat zo zie op de foto van de bestuurders kant dan komen ze echt wel overeen.niekvanprooijen schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Komen de montagepunten overeen tussen de XC40 en standaard matten? Als dat zo is kunnen we ook vrij goedkoop luxere, betere, stoffen matten kopen die voor de XC40 bestemd zijn namelijk. Zou je dat kunnen checken?
Volgens mij zag ik net ergens online dat je zwarte matten met blauwe rand kan bestellen voor de XC40
https://automatten.nl/20,...-4-delig-Premium-Velours/
F9, F10 of F15. Best vet
[ Voor 4% gewijzigd door Muro01 op 05-10-2021 14:19 ]
Krijg je bij de levering, 2 reguliere sleutels en 1 keytag (die maar net iets kleiner is overigens maar ook minder kan).Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:21:
Hoe kom je aan een keytag? Weet iemand dit?
Dat kleine sleutel is een keytag?crispo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Krijg je bij de levering, 2 reguliere sleutels en 1 keytag (die maar net iets kleiner is overigens maar ook minder kan).
[ Voor 61% gewijzigd door Muro01 op 05-10-2021 14:48 ]
Nee, komen niet overeenMuro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Als ik dat zo zie op de foto van de bestuurders kant dan komen ze echt wel overeen.
En ik heb ze liever origineel, meestal toch betere kwaliteit...
Staat aan de rechterkant bij WiFiAndre Martin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:45:
Goedemiddag hoe kom ik achter het WiFi wachtwoord??
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Andre Martin schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:45:
Goedemiddag hoe kom ik achter het WiFi wachtwoord??
Keytag is al gekoppeld aan de auto dus hoef je niet handmatig te doen?Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:27:
[...]
Dat kleine sleutel is een keytag?
Heb net geprobeerd de nummers over te schrijven maar het lukt niet. Er is ook geen QR code die ik kan kopiëren...[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja met de App kan ik de auto openen, maar wat de keytag moet doen snap ik nog niet🤷Oizo1981 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:45:
[...]
Keytag is al gekoppeld aan de auto dus hoef je niet handmatig te doen?
De keytag is een zelfstandige sleutel die je kunt gebruiken net als de andere 2 grote sleutels. Alleen zitten er geen knoppen op en is die waterdicht. Die heeft niks te maken met je telefoon.Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Ja met de App kan ik de auto openen, maar wat de keytag moet doen snap ik nog niet🤷
Ik dacht dat ie ervoor moet zorgen dat ik met de NFC van de smartphone de deuren moet kunnen openen plus de auto starten?
Ik weet het niet, heb net met LC gebeld en daar kreeg ik iemand van de TD aan de lijn en die vroeg of ze de auto een dag konden ophalen om de probleem op te lossen 🤦
Daar heb ik niet zoveel zin in, dus ik zei LAAT MAAR...
[ Voor 10% gewijzigd door Oizo1981 op 05-10-2021 17:13 ]
Dank voor de foto's en het uitproberen Harm!hjsanders1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:24:
Rubber matten van Winparts voor de XC40 (hoewel van vrij matige kwaliteit) lijken redelijk te passen
[ Voor 35% gewijzigd door Bastjean op 05-10-2021 17:33 ]
Bastjean
Klopt, zijn iets kleiner maar liggen “vaster” doordat ze stroever liggen. Kan vast worden vastgezet maar achter zijn geen pinnen en voor zul je zelf gaten moeten maken. Deze matten gaan overigens retour; stinken teveel naar rubber en zijn (erg) dun. De passagiersmat knikt een beetje bij de A pilaarBastjean schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:24:
[...]
Dank voor de foto's en het uitproberen Harm!
Tja, die matten van winparts lijken op de foto nog kleiner dan het origineel wat er onder ligt helaas. Behalve onder het rempedaal, daar loopt de mat lekker ver door. Daar is de originele mat veel te klein wat mij betreft.
Voor mij het meest belangrijke punt is dat de mat kan worden vastgezet, liefst op de pinnen die er nu ook al zitten zodat het geheel niet gaat schuiven. Zijn deze goed vast te zetten of wellicht op de bestaande pinnen te klikken?
Op het lynk&Co Facebook forum gaf je aan dat deze matten aan de passagierssite niet goed passen, heb je daar ook een foto van?
[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 05-10-2021 20:00 ]
Hoe gebruik je het dan? Gewoon je bluetooth aan en dan telefoon in je zak en de deurhendel aanraken?Oizo1981 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:12:
[...]
De keytag is een zelfstandige sleutel die je kunt gebruiken net als de andere 2 grote sleutels. Alleen zitten er geen knoppen op en is die waterdicht. Die heeft niks te maken met je telefoon.
In de app op je telefoon kun je de digitale sleutel aanzetten. Dan kun je met je telefoon de auto openen (dat werkt ook als je de digitale sleutel niet geactiveerd hebt in de app) en starten. Dat werkt niet via NFC maar via Bluetooth.
[Afbeelding]
Ze hebben ook tunnel matten 😱 wel een beetje prijzig maar zit als gegoten zeggen ze.BPi schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:59:
https://www.vstore.nl/mat...rmgegoten-kunststof-1891/
Hier hebben ze bij de matten voor de XC40 de keuze uit normaal, plugin en full Electric. Daar zit dus vwb de vorm van de matten verschil in.
Openen moet handmatig via de app. Dus alleen deurklink aanraken werkt niet omdat het niet via NFC werkt. Starten werkt daarna gewoon met telefoon op zak (Bluetooth aan)Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:06:
[...]
Hoe gebruik je het dan? Gewoon je bluetooth aan en dan telefoon in je zak en de deurhendel aanraken?
Bovendien vind ik het knap dat je je naam hebt kunnen gebruiken, ik kan het niet veranderen.
Best wel handig als je je sleutel kwijt bent, heb je altijd een backup met je telefoon.Oizo1981 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
Openen moet handmatig via de app. Dus alleen deurklink aanraken werkt niet omdat het niet via NFC werkt. Starten werkt daarna gewoon met telefoon op zak (Bluetooth aan)
Scheelt ongeveer 1,2 miljoen dekking bij een ongeval met je vrienden achterin richting wintersport..als jij het schuld bent...Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
Ik ga me eens mee moeien met deze verzekerings kwestie, wat heeft het voor meerwaarde?
We zijn toch allemaal minimaal wa verzekerd en we hebben ziekenfonds verzekering, mocht ons iets overkomen dan zijn we toch meer dan verzekerd?
Ik heb nooit een auto ongeluk met meerdere mensen gehad (heb 23jaar alle rijbewijzen) dus ik snap die inzittenden verzekering niet.
Kan iemand het uitleggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 05-10-2021 20:47 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Rmaxx op 05-10-2021 20:47 ]
Ziedaar het probleemt_captain schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:51:
Ik kan die verzekeringen alleen vinden als modules binnen een autoverzekering. Waar kun je een SVI of OVI afsluiten op een leaseauto?
Die naam vult L&C zelf in (voornaam) maar via edit (zie plaatje) kun je dat toch gewoon zelf aanpassen?Muro01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:06:
[...]
Hoe gebruik je het dan? Gewoon je bluetooth aan en dan telefoon in je zak en de deurhendel aanraken?
Bovendien vind ik het knap dat je je naam hebt kunnen gebruiken, ik kan het niet veranderen.
Nee heb ik eerder geprobeerd maar lukt niet.hjsanders1 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:49:
[...]
Die naam vult L&C zelf in (voornaam) maar via edit (zie plaatje) kun je dat toch gewoon zelf aanpassen?
Hier iets voor 8 uur vanavond is de status ook gewijzigd naar 'de auto komt eraan'. Je loopt dus iets voor, heb je al een indicatie gekregen wanneer je 'm mag ontvangen?JelmerBrink schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
Hier op dezelfde dag besteld, nog geen telefoontje gehad om de aflevering te bespreken.
Vandaag even gechecked op de site, op de pagina voor betaalgeschiedenis staat “de auto komt eraan!”. Dus dat zit in ieder geval nog goed.
Ben het wachten wel aardig zat aan het worden
Wat bedoel je met wiebelen?dexterd83 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:47:
We hebben gisteren de auto opgehaald in Amsterdam (Rockin). Onze eerste gedachten.. ''Wat een bak!''. Iedereen in mijn omgeving is ook erg onder de indruk. Vandaag al iets meer dan 350 km gereden.
Op de snelweg heb ik netjes 100 gereden en merkte we op dat de auto een beetje wiebelt rond die snelheid. Mijn vriendin was er zelfs misselijk van geworden. Iemand die dit probleem ook heeft?
Verder een hele fijne auto. Weinig problemen gehad onderweg. Het geluid van de motor is trouwens erg leuk om te horen als je ''per ongeluk'' je voet laat zakken op het pedaal! De auto is sneller dan ik had gedacht.
Weet iemand toevallig hoe je instellingen onder een profiel kan opslaan?
Waar ik ook niet uit kwam is het instellen van de interieurverlichting. Ik kan een eigen kleur kiezen maar vervolgens veranderd de kleur niet. Wanneer ik dan de lampjes (plaatjes) aan/uit klik dan gaan ze wel aan. Lijkt een bug? Ga ik parkeren, of verander ik van rij-modus dan gaan de ledjes aan de binnenkant weer uit. Vervolgens moet ik weer het menu in om handmatig de interieurverlichting aan te zetten.
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe die interieurverlichting gewoon aan blijft op de zelfde kleur?
Herkenbaar, voelt als een lichte vibratie/onbalans in een wiel. Gisteren is er een service verzoek aangemaakt om het bij de dealer te checken. Wellicht is het niet goed uitgebalanceerd.dexterd83 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:07:
Geen idee hoe ik het moet omschrijven eigelijk. Misschien meer een hele lichte trilling.
[...]
Volgens mij heeft (vrijwel) iedereen dat probleem (ik ook) en is inmiddels al vele malen hier en op FB beschreven/gemeld. Zoals eigenlijk bij alles; L&C bellen, melden en vooral wachten. Ze beloofden een update van de app eind vorige week maar ik heb nog steeds niets gezien. De vraag is uiteraard of dat de problemen wel gaat oplossen......Jesperrolink schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:50:
Hey allemaal, ik kan inmiddels de auto delen en wil hem nu uitlenen aan een vriend van me.
Echter krijgt hij de error in de app zodra hij mijn auto kiest en de reservering wil doen dat er een payment error is.... iemand hier ervaringen mee??
Herkenbaar, issue is bij mij ook aangemaakt. Nog ff paar weken rijden en wellicht zijn er nog meer dingen die ze direct kunnen meenemen.jbbuist schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:10:
[...]
Herkenbaar, voelt als een lichte vibratie/onbalans in een wiel. Gisteren is er een service verzoek aangemaakt om het bij de dealer te checken. Wellicht is het niet goed uitgebalanceerd.
[ Voor 10% gewijzigd door LarskeK op 06-10-2021 10:41 ]
Ik heb vooralsnog niets gehoord, ik wacht geduldig verder af.vistu schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Hier iets voor 8 uur vanavond is de status ook gewijzigd naar 'de auto komt eraan'. Je loopt dus iets voor, heb je al een indicatie gekregen wanneer je 'm mag ontvangen?
Duurt langJelmerBrink schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Ik heb vooralsnog niets gehoord, ik wacht geduldig verder af.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
hier ook nog geen enkel signaal vanuit L&C helaas... zag er gisteren alweer een rijden hier...in2design schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:41:
[...]
Duurt lang![]()
Ik heb 24ste sept. de status gekregen na de creditcheck. Tot op heden nog niets gehoord.
Heb vandaag nog even gebeld (helaas weer 35 min in de wacht) om te kijken of het wellicht sneller zou kunnen als ik de auto zou afhalen. Maar daar was geen sprake van.
Men vertelde me dat er 1 iemand bezig is met het verwerken van de aflevering, en dat deze gewoon een lijstje af werkt. (Wel apart dat er reeds mensen een afspraak hebben kunnen maken(vrijdag al) die op dezelfde dag al mij de status wijziging hebben gehad maarja). Zou de aflevering graag gepland hebben voor de 22stedat lijkt steeds minder een mogelijkheid te worden op deze manier.
Maar we wachten maar gewoon af. Kan niet wachten in ieder geval...
zitten er trekhaken op?ton_adam schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze staan te wachten aan de Verrijn Stuartweg 3E!![]()
Tip voor mensen die hier afhalen, de ingang zit aan de achterkant, ga via de parkeerplaats achterom.
Is mij ook wel eens overkomen. Helaas en nog maar een keer proberen zou ik zeggen. Het is wel irritant dat moet ik toegeven maar er is weinig aan te doen.dannbla schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:30:
Net gebeld voor een proefrit, na 20 min wachtrij viel de lijn stil.. lekker dan..
Ja je weet het niet
Ja iedereen die op hetzelfde adres is ingeschreven en over een geldig rijbewijs beschikt.RamonTW schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
Dat wachten aan de telefoon duurt wat lang, daarom een vraag per mail gesteld (contactformulier). Het antwoord daarop duurt ook lang helaas (na 1,5 week nog geen antwoord).
Kunnen jullie uitsluitsel geven?
1. Mogen alle huisgenoten (partner, kinderen en uiteraard met rijbewijs) gebruik maken van de auto? Bij een huurauto op vakantie moet je altijd een 2e bestuurder opgeven en daar extra voor betalen.
Bestaat wel nog maar je zult via de internationale site de chat moeten openen. Op de nederlandse website is hij niet meer te vinden (in ieder geval niet meer de knop)Basss schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:10:
Kan iemand zeggen of de chat mogelijkheid niet meer bestaat?
Ik sprak net toevallig iemand, na eeuwen in de wacht te hebben gestaan die aangaf 'we hebben het zo druk met de telefoon dat we niet aan email toekomen, dus je kunt maar het beste bellen'.RamonTW schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
Dat wachten aan de telefoon duurt wat lang, daarom een vraag per mail gesteld (contactformulier). Het antwoord daarop duurt ook lang helaas (na 1,5 week nog geen antwoord).
Kunnen jullie uitsluitsel geven?
1. Mogen alle huisgenoten (partner, kinderen en uiteraard met rijbewijs) gebruik maken van de auto? Bij een huurauto op vakantie moet je altijd een 2e bestuurder opgeven en daar extra voor betalen.
2. Wat gebeurt er met je schadevrije jaren die je met je eigen auto hebt opgebouwd? Als je 3 jaar lang geen auto verzekert (op je naam hebt staan) dan vervalt je opgebouwde historie in Roydata. Krijg je van Lynk & Co een verklaring schadevrije jaren?
Dat is dan voor 1pushnoi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Ik sprak net toevallig iemand, na eeuwen in de wacht te hebben gestaan die aangaf 'we hebben het zo druk met de telefoon dat we niet aan email toekomen, dus je kunt maar het beste bellen'.![]()
1. Ja.
2. Die bouw je niet op. Ergo - ben je na 3 jaar kwijt.
Mijn autoverzekeraar gaf aan dat Roydata standaard na één jaar verloopt, maar als ik weer bij hun aanklop dat het nog twee jaar in hun systeem staat. Overigens zullen de meeste leasemaatschappijen na inleveren van de auto een verklaring kunnen geven dat er geen schade is geweest en die wordt vaak door verzekeraars wel geaccepteerd, maar niet altijd.pushnoi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Ik sprak net toevallig iemand, na eeuwen in de wacht te hebben gestaan die aangaf 'we hebben het zo druk met de telefoon dat we niet aan email toekomen, dus je kunt maar het beste bellen'.![]()
1. Ja.
2. Die bouw je niet op. Ergo - ben je na 3 jaar kwijt.
https://www.consumentenbo...ing/schadevrije-jaren#no8Deveon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Mijn autoverzekeraar gaf aan dat Roydata standaard na één jaar verloopt, maar als ik weer bij hun aanklop dat het nog twee jaar in hun systeem staat. Overigens zullen de meeste leasemaatschappijen na inleveren van de auto een verklaring kunnen geven dat er geen schade is geweest en die wordt vaak door verzekeraars wel geaccepteerd, maar niet altijd.
Als jij geen tegenpartij hebt om aansprakelijk te stellen, zullen ze hetzelfde ermee omgaan als schade die je zelf hebt veroorzaakt.sakurakilla schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:31:
Ik kan de vraag niet zo snel terug vinden indien hij al gesteld is.
Maar hoe zit het met schade van de auto.
Stel ik merk dat er schade is aan de auto die niet door mij is veroorzaak. Hoe gaan ze hier mee om
Tot slot, schade die ik zelf (perongeluk) heb veroorzaakt. Hoe gaan zij hier mee om kwa kosten?
Het is niet duidelijk hoe er in de pratijk wordt omgegaan met schades van minder dan 500 euro, maar ik vermoed dat we vast wel straks daar wat gebruikservaringen over krijgen4. Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht.
Ik vrees dat L&C daar helemaal niets mee gaat doen. Je huurt de auto. Zelfde als ik bij een verhuurbedrijf een auto huur. Dus ik denk dat gewoon de algemene bewaarregel van toepassing zal zijn helaas. En het voor Roydata is dat je geen auto in je bezit hebt gehad...vistu schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:19:
[...]
https://www.consumentenbo...ing/schadevrije-jaren#no8
Het lijkt wel mee te vallen dus; en persoonlijk ga ik er vanuit dat tegen de tijd dat dit gaat spelen Lynk&Co wel een oplossing heeft.
Dit is het voornaamste punt waarover ik gepost heb in dit onvolprezen forum. Dit is namelijk een slechte voorwaarde, die 500 euro eigen risico of administratiekosten. Andere lease maatschappijen bieden een mogelijkheid om het af te kopen. Bedenk ook dat veel Nederlanders een autoverzekering hebben met geen enkel eigen risico.Freezerator schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:37:
[...]
Als jij geen tegenpartij hebt om aansprakelijk te stellen, zullen ze hetzelfde ermee omgaan als schade die je zelf hebt veroorzaakt.
Dit staat er momenteel in de algemene voorwaarden ( https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month ):
[...]
Het is niet duidelijk hoe er in de pratijk wordt omgegaan met schades van minder dan 500 euro, maar ik vermoed dat we vast wel straks daar wat gebruikservaringen over krijgen
Sure, maar als ze daar inderdaad niets voor bieden (zoals bv bij private lease wel kan) dan zal het opzeggingen regenen voor de 3 jaar vol is. Ik ga in elk geval niet 10 schadevrije jaren inleveren, en ik zal heus de enige niet zijn. Meestal helpt dat wel bij een bedrijf om dergelijke zaken op orde te krijgen. Zelfde met inzittenden verzekeringen, eigen risico, etc. Zodra het eenmaal loopt zullen ze er echt wel wat mee doen (en zo niet stemmen we met de portemonnee).in2design schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:43:
[...]
Ik vrees dat L&C daar helemaal niets mee gaat doen. Je huurt de auto. Zelfde als ik bij een verhuurbedrijf een auto huur. Dus ik denk dat gewoon de algemene bewaarregel van toepassing zal zijn helaas. En het voor Roydata is dat je geen auto in je bezit hebt gehad...
Altijd gedonder met die schadevrije jaren. Ik heb aan de telefoon begrepen dat die vervallen als je helemaal niets doet...[b]RamonTW schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
2. Wat gebeurt er met je schadevrije jaren die je met je eigen auto hebt opgebouwd? Als je 3 jaar lang geen auto verzekert (op je naam hebt staan) dan vervalt je opgebouwde historie in Roydata. Krijg je van Lynk & Co een verklaring schadevrije jaren?
Bastjean
Bij mijn verzekeraar was dat niet zo. De schadevrije jaren die ik had met met motor waren na een paar jaar vervallen toen ik weer een motor kocht en wilde verzekeren. De schadevrije jaren van de auto telden daar ook niet voor mee, dus gewoon weer helemaal opnieuw opbouwen. 80% no-claim korting kan toch best wat schelen als je opnieuw een auto wilt verzekeren.Bastjean schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:29:
[...]
Altijd gedonder met die schadevrije jaren. Ik heb aan de telefoon begrepen dat die vervallen als je helemaal niets doet...
Ik heb er 21, dus zat hier wel mee. Eerste gedachte was om de auto van mijn vrouw verzekeren binnen de 3 jaar. De tussenpersoon van mijn vorige verzekering gaf aan de schadevrije jaren op ook op de verzekering van mijn high speed e-bike (elektrische bromfiets) te kunnen zetten en zo te laten doorlopen. Vreemd verhaal, maar als het werkt vind ik het prima.
kun je dan niet beter voor 300 euro een oud barrel kopen en 1 maand verzekeren, en dan naar de sloop rijden?vistu schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Sure, maar als ze daar inderdaad niets voor bieden (zoals bv bij private lease wel kan) dan zal het opzeggingen regenen voor de 3 jaar vol is. Ik ga in elk geval niet 10 schadevrije jaren inleveren, en ik zal heus de enige niet zijn. Meestal helpt dat wel bij een bedrijf om dergelijke zaken op orde te krijgen. Zelfde met inzittenden verzekeringen, eigen risico, etc. Zodra het eenmaal loopt zullen ze er echt wel wat mee doen (en zo niet stemmen we met de portemonnee).
Jaja, tuurlijk, wrijf het er nog ff inniekvanprooijen schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:34:
Al met al meer dan tevreden. In 1 maand ingeschreven, besteld en geleverd. Auto voelt zeer goed en het deelconcept spreekt ons aan!
Tot zover.
[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 06-10-2021 21:49 ]
Over een week of twee kom ik hem graag eens huren/test rijden. Ik zag hem al beschikbaar staan om te lenen in de App.niekvanprooijen schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:34:
De ervaring van vandaag:
Om 1300 een smsje dat de chauffeur vertrokken was. Een half uur later stond de jongeman voor de deur met een paar minuten later een verkoper van Volvo Assen. Keurig geholpen, een beetje uitleg gekregen en 3 documenten ondertekend. Daarna zelf op onderzoek uit.
Spelenderwijs veel gevonden en de in-car handleiding deed de rest.
Inderdaad profielen gekoppeld aan de 2 sleutels is ideaal. Als je instapt met je eigen sleutel gaan de stoel en spiegels in de goede stand, Spotify op je eigen account, enz.
Wel merkbaar dat het systeem de eerste paar minuten druk was met het profiel, maar daarna ging het soepel en snel.
De eerste kilometers waren super. Soepel met remmen en accelereren, sturen ook met goed gevoel.
De auto staat al in de app en kan live alles zien (ook accustatus, vergrendelen, klimaat, etc). De verkoper gaf aan dat alle door hun geleverde auto's een update krijgen voor afleveren. Dat zal dus zeker geholpen hebben. Ook delen lijkt al te werken (dus een proefrit maken in de buurt van Groningen is mogelijk(Scharmer)).
Afneembare trekhaak werkt ook prima. Makkelijk te plaatsen en verwijderen.
Zojuist wel even zoeken naar de instelling voor helderheid van de displays (wieltje links achter het stuur) en wennen aan de meedraaiende verlichting. Dat laatste lijkt in het begin erg gek en desorienterend.
Erg fijn is de snelwegassistent: ACC icm Lane assist. Handje op het stuur en wachten tot je bij de afrit bent. De auto doet de rest. Heerlijk!
Al met al meer dan tevreden. In 1 maand ingeschreven, besteld en geleverd. Auto voelt zeer goed en het deelconcept spreekt ons aan!
Tot zover.
Cool. Ben erg benieuwd of het huren ook daadwerkelijk werkt.IwanvA schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:30:
[...]
Over een week of twee kom ik hem graag eens huren/test rijden. Ik zag hem al beschikbaar staan om te lenen in de App.
Voor zover ik het allemaal goed begrepen hebt ( want de auto laat op zich wachten ), als je dezelfde sleutel gebruikt dan is de geheugen 1 en 2 de makkelijkste optie, maar vermits je 2 sleutels hebt als je deze gebruikt dan onthoud de sleutel Uw (en haar profiel) en wanneer je de wagen dus opent worden die instellingen geladen van "dat" profiel. Op die manier ieder zijn sleutel en voorkeursinstellingen.yungfelix schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:41:
Vraagjes voor wie hem met partner deelt:
Ik zal er samen met mijn vrouw in rijden, met flink verschillende stoel/spiegel instelling. Wat is nu handiger: [A] Elk een eigen profiel, elk gekoppeld aan eigen sleutel, of [B] gewoon 1 profiel met daarin onze beide stoelen onder geheugen 1 en 2. Ik neig naar optie B, omdat de rest van onze instellingen waarschijnlijk toch hetzelfde zullen zijn. Zijn er nog andere voor-/nadelen aan A of B?
Met losse profielen: gaat de stoel meteen in de goede stand staan bij het unlocken van de auto met de gekoppelde sleutel? Gaat dit een beetje snel? Moet van ene uiterste naar het andereMet optie B (gedeeld profiel) zal ik zeker eerst op knopje 1 of 2 moeten drukken?
Welke versie heb je nu?dexterd83 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:58:
2 uur geleden een nieuwe update binnengehaald. Het delen werkt helaas nog steeds niet.
Ik snap ook niet waarom Lynk&Co deze functionaliteit er niet tijdelijk uithaalt. Vanavond weer 4 keer een aanvraag voor verhuur gehad (kreeg overigens ook geen push notificatie). Als we in de app onder reserveringen kijken dan zien we dat er betalingsfouten ontstaan. Je kunt dan ook geen contact met de huurder krijgen om ze te laten weten dat er helemaal geen deelsysteem is. Het zou handig zijn als ik ze een berichtje of mailtje kon doen over wanneer het delen werkt.
Op deze manier kan ik me voorstellen dat gebruikers de app verwijderen en het deelsysteem vergeten. Ook zie ik dat de app een extreem lage review in de app en playstore krijgt. Dit is gewoon erg jammer. Uit ervaring weet ik dat het heel lastig gaat worden om de ratings weer op een goed niveau te krijgen.
De marketingafdeling heeft het laatste jaar op volle toeren gedraad maar de ontwikkelaars komen denk ik van Fiverr. De filosofie achter Lynk&Co is natuurlijk helemaal geweldig. Dit is precies de reden waarom we voor Lynk&Co hebben gekozen. We gaan de auto zelf 1 a 2 keer per week gebruiken. Voor nu staat staat de auto 95% van de tijd stil.
Op Facebook las ik net ook weer een bericht van een gebruiker. ''Het lukt helaas niet om een auto te lenen. Ik krijg een betalingsfout. Support geeft helaas niet thuis''. Veel van deze gebruikers zullen we gaan kwijt raken ben ik bang. Ook omdat er vrijwel geen communicatie meer is.
De marketing is af, maar het product nog niet. Rare volgorde haha.
Om het positief af te sluiten. Over de auto zelf zijn we echt wel enthousiast hoor!
Ik gebruik optie B. Voor de stoel instellingen zijn er 2 opties: als je op het knopje drukt als de deur open is gaat de stoel in een keer naar de juiste positie. Als de deur dicht is moet je het knopje ingedrukt houden. Dit zal toch wel even duren van de ene uiterste naar het andere. Voordeel van optie B is dat ik helemaal niet ingelogd ben met een profiel. Hierdoor start het systeem sneller op want het laden van profielen zorgt voor een hoop vertraging.yungfelix schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:41:
Vraagjes voor wie hem met partner deelt:
Ik zal er samen met mijn vrouw in rijden, met flink verschillende stoel/spiegel instelling. Wat is nu handiger: [A] Elk een eigen profiel, elk gekoppeld aan eigen sleutel, of [B] gewoon 1 profiel met daarin onze beide stoelen onder geheugen 1 en 2. Ik neig naar optie B, omdat de rest van onze instellingen waarschijnlijk toch hetzelfde zullen zijn. Zijn er nog andere voor-/nadelen aan A of B?
Met losse profielen: gaat de stoel meteen in de goede stand staan bij het unlocken van de auto met de gekoppelde sleutel? Gaat dit een beetje snel? Moet van ene uiterste naar het andereMet optie B (gedeeld profiel) zal ik zeker eerst op knopje 1 of 2 moeten drukken?
Erg jammer idd.. helaas hoe veel produkten tegenwoordig de markt op komen. Met als gevolg dat de marketing budgetten straks helemaal de pan uit rijzen om de boel weer vlot te trekken (en dan hopen dat het werkt). Een goed produkt verkoopt zichzelf. Ik heb de auto gelukkig gekozen voor met name eigen gebruik, de rest is potentieel extra. Als ik in de situatie zat waar jij in zit (2x p/wk gebruiken) zou ik 500 p/mnd toch echt wat te veel van het goede vinden... Ik hoop dat ze het snel fixen voor gebruikers zoals jij.dexterd83 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:58:
2 uur geleden een nieuwe update binnengehaald. Het delen werkt helaas nog steeds niet.
Ik snap ook niet waarom Lynk&Co deze functionaliteit er niet tijdelijk uithaalt. Vanavond weer 4 keer een aanvraag voor verhuur gehad (kreeg overigens ook geen push notificatie). Als we in de app onder reserveringen kijken dan zien we dat er betalingsfouten ontstaan. Je kunt dan ook geen contact met de huurder krijgen om ze te laten weten dat er helemaal geen deelsysteem is. Het zou handig zijn als ik ze een berichtje of mailtje kon doen over wanneer het delen werkt.
Op deze manier kan ik me voorstellen dat gebruikers de app verwijderen en het deelsysteem vergeten. Ook zie ik dat de app een extreem lage review in de app en playstore krijgt. Dit is gewoon erg jammer. Uit ervaring weet ik dat het heel lastig gaat worden om de ratings weer op een goed niveau te krijgen.
De marketingafdeling heeft het laatste jaar op volle toeren gedraad maar de ontwikkelaars komen denk ik van Fiverr. De filosofie achter Lynk&Co is natuurlijk helemaal geweldig. Dit is precies de reden waarom we voor Lynk&Co hebben gekozen. We gaan de auto zelf 1 a 2 keer per week gebruiken. Voor nu staat staat de auto 95% van de tijd stil.
Op Facebook las ik net ook weer een bericht van een gebruiker. ''Het lukt helaas niet om een auto te lenen. Ik krijg een betalingsfout. Support geeft helaas niet thuis''. Veel van deze gebruikers zullen we gaan kwijt raken ben ik bang. Ook omdat er vrijwel geen communicatie meer is.
De marketing is af, maar het product nog niet. Rare volgorde haha.
Om het positief af te sluiten. Over de auto zelf zijn we echt wel enthousiast hoor!
'verkocht' is dan 'op kenteken gezet' neem ik aan...hjsanders1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]
Het gaat best hard met Lynk & Co. Nu nog eenzelfde tempo voor app & CS!
Welke app versie hebben 'we' nu voor IOS?Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
'verkocht' is dan 'op kenteken gezet' neem ik aan...
Ja 2x tot op heden (6 weken/5.500 km). Verdween in mijn geval weer na circa 15 minuten. Heb hier wel een melding van gemaakt en wordt volgende week nagekeken als auto voor update naar werkplaats gaat.ton_adam schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:52:
[Afbeelding]
Iemand deze al eens gezien? Sensor FrontRadar Service vereist.
Dag 2, auto is verder nog helemaal nieuw.
Dank. Goed om te weten! Dan kijk ik het even aan en documenteer ondertussen wel hoe vaak en wanneer ik het zie.Oizo1981 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Ja 2x tot op heden (6 weken/5.500 km). Verdween in mijn geval weer na circa 15 minuten. Heb hier wel een melding van gemaakt en wordt volgende week nagekeken als auto voor update naar werkplaats gaat.
Live today! Nobody promised you tomorrow.
[ Voor 36% gewijzigd door dexterd83 op 07-10-2021 11:20 ]
Mid oktober dus. Laat dat nou precies zijn wanneer de mijne geleverd wordt, dus toch jammer dat het niet in 1x kanNo, the car doesn't come with winter wheels. It's a service we will start to offer in the middle of October, but is extra charged (€450 per season).
in DL gratis, hier 450 p/jr .... daar vind ik wel wat van...yungfelix schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:36:
Had het hier eigenlijk al gelezen, maar toch nog even gevraagd omdat het alweer oktober is:
[...]
Mid oktober dus. Laat dat nou precies zijn wanneer de mijne geleverd wordt, dus toch jammer dat het niet in 1x kan
Ik heb 15/10 een werkplaats afspraak voor een software-update. Heb gevraagd of dan ook direct winterbanden gemonteerd kunnen worden maar dat konden ze nog niet bevestigen. Er is wel een notitie van gemaakt.yungfelix schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:36:
Had het hier eigenlijk al gelezen, maar toch nog even gevraagd omdat het alweer oktober is:
[...]
Mid oktober dus. Laat dat nou precies zijn wanneer de mijne geleverd wordt, dus toch jammer dat het niet in 1x kan
Zou je denken
Winterbanden?Oizo1981 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:56:
[...]
Ik heb 15/10 een werkplaats afspraak voor een software-update. Heb gevraagd of dan ook direct winterbanden gemonteerd kunnen worden maar dat konden ze nog niet bevestigen. Er is wel een notitie van gemaakt.
En ook nogal kostelijk. In principe zou het gewoon de kosten van het wisselen van de banden (en opslag) moeten zijn... Als je winterbanden hebt, slijten de zomerbanden immers niet. Bovendien zijn winterbanden veiliger.Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:56:
[...]
in DL gratis, hier 450 p/jr .... daar vind ik wel wat van...
Nice! Net gebeld door ze?Rmaxx schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:55:
Yes 19 oktt levering!
Nee en nee. Wel vreemd dat een aantal blijft volharden in deze mythe/onzin;Flying Hawkic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
[...]
En ook nogal kostelijk. In principe zou het gewoon de kosten van het wisselen van de banden (en opslag) moeten zijn... Als je winterbanden hebt, slijten de zomerbanden immers niet. Bovendien zijn winterbanden veiliger.
Wen er maar aan voorlopig; app en auto software zit nog vol bugs en onvolkomenheden. Melden bij L&C is je enige optie. Ramen sluiten wel degelijk automatisch; vasthouden van de sluitknop op de " grote" sleutel. Zo werkt het ook bij alle Volvo's. Het vasthouden van de keyless go knop op de handgreep doet hetzelfdesrammai schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:01:
Sinds vorige week de gelukkige berijder van de C1. Geweldige auto, rijdt geweldig. Maar...
Wie heeft de kilometerteller gevonden? Zeker een relevant gegeven als je je maand-ratio wilt volgen.
Openen met die telefoon: een leuke belofte, maar hoe dan? Kan je echt zonder sleutel rijden?
Eventueel geopende ramen sluiten automatisch bij afsluiten? Ja toch? Nee, toch niet!
Journey cam? Lijkt niet te werken
Rittenlogboek in de app? Ook al niet.
De app komt als geheel even hip als onhandig en buggy over.
De handleiding is een drama. Zelden zo'n overzichtelijke handleiding gezien. Zou geweldig zijn als je erin kon zoeken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq