Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
PerfectLight schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:58:
Kan iemand mij vertellen of deze onder de 'elektrische parkeer vergunning' zou vallen in Amsterdam?

Vereisten zijn (o.a.):
- U kunt mi­ni­maal 60 ki­lo­me­ter vol­le­dig elek­trisch rij­den met uw auto.
- Uw elek­tri­sche auto haalt een snel­heid van mi­ni­maal 75 ki­lo­me­ter per uur.
Ik hoop dat jouw aanvraag een stuk soepeler gaat dan bij mij, ik heb na exact 1 maand wachten en veel bellen met de gemeente een brief ontvangen dat onze huidige parkeervergunning (op naam van mijn vriendin) niet overgezet gaat worden op mijn naam met het nieuwe kenteken omdat de auto niet op mijn naam zou staan of omdat ik geen leaseauto bezit :(

Na weer paar keer bellen met de gemeente kan nog steeds niemand daar mij vertellen wat er precies mis is maar ze suggereren nu dat Lynk & Co geen leasemaatschappij is volgens het handelsregister en ik daarom geen vergunning krijg, en dat zou ook voor alle andere L&C rijders gelden in de stad. Bij L&C werd mij verteld dat ze tot nu toe 1 ander zelfde geval hebben gehad maar dat er genoeg anderen geen problemen hadden gehad. Dus aan andere L&C rijders met parkeervergunning in Amsterdam de vraag: is het bij jullie inderdaad wel gewoon gelukt met omzetten parkeervergunning en zo ja, hoe? Ben inmiddels wel beetje klaar met de gemeente en steeds maar weer een onnozel persoon aan de telefoon te krijgen die doodleuk vertelt dat ik dan maar in bezwaar moet gaan! Leuk, na 4 weken tevergeefs wachten nog eens 6 weken wachten tot bezwaartermijn over is en dan nog eens 6 weken + verlenging met 6 weken tot er een besluit genomen is door de bezwarencommissie over deze toch ogenschijnlijk simpele administratieve handeling ('grappig' detail: ze zijn op zoek naar een een nieuwe secretaris bezwaarschriften parkeervergunningen dus zal vast nog langer duren). Andere optie is natuurlijk opnieuw een aanvraag (per post!) indienen, maar ze hebben de 10 werkdagen die daar voor stonden inmiddels al ook al weer naar 15 opgeschroefd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
crispo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Ik hoop dat jouw aanvraag een stuk soepeler gaat dan bij mij, ik heb na exact 1 maand wachten en veel bellen met de gemeente een brief ontvangen dat onze huidige parkeervergunning (op naam van mijn vriendin) niet overgezet gaat worden op mijn naam met het nieuwe kenteken omdat de auto niet op mijn naam zou staan of omdat ik geen leaseauto bezit :(

Na weer paar keer bellen met de gemeente kan nog steeds niemand daar mij vertellen wat er precies mis is maar ze suggereren nu dat Lynk & Co geen leasemaatschappij is volgens het handelsregister en ik daarom geen vergunning krijg, en dat zou ook voor alle andere L&C rijders gelden in de stad. Bij L&C werd mij verteld dat ze tot nu toe 1 ander zelfde geval hebben gehad maar dat er genoeg anderen geen problemen hadden gehad. Dus aan andere L&C rijders met parkeervergunning in Amsterdam de vraag: is het bij jullie inderdaad wel gewoon gelukt met omzetten parkeervergunning en zo ja, hoe? Ben inmiddels wel beetje klaar met de gemeente en steeds maar weer een onnozel persoon aan de telefoon te krijgen die doodleuk vertelt dat ik dan maar in bezwaar moet gaan! Leuk, na 4 weken tevergeefs wachten nog eens 6 weken wachten tot bezwaartermijn over is en dan nog eens 6 weken + verlenging met 6 weken tot er een besluit genomen is door de bezwarencommissie over deze toch ogenschijnlijk simpele administratieve handeling ('grappig' detail: ze zijn op zoek naar een een nieuwe secretaris bezwaarschriften parkeervergunningen dus zal vast nog langer duren). Andere optie is natuurlijk opnieuw een aanvraag (per post!) indienen, maar ze hebben de 10 werkdagen die daar voor stonden inmiddels al ook al weer naar 15 opgeschroefd |:(
Hmmmz. Mogelijk helpt dit...

Ik heb twee weken geleden mijn lease auto ingeleverd. Ik ben aan het wachten op mijn Lynk & Co. In de tussentijd heb ik een maandabonnement genomen bij Sixt. Ik heb online gewoon het kenteken kunnen wijzigen op basis van een kopie van de groene kaart en het huurcontract waar mijn naam op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:40
crispo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Het allervreemdste van dit verhaal vindt ik dat de gemeente op haar pagina expliciet vermeldt dat huurautos ook toegestaan zijn: "U moet een auto heb­ben die op uw naam staat (of een lea­se- of be­drijfs­au­to of huur­au­to)."

Voor zover ik weet kan een huurauto niet op naam van een persoon staan, en staat deze altijd op naam van de verhurende partij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Oizo1981 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:46:
[...]

Ik log niet in. Heb nog niet ontdekt wat het voordeel daarvan is en zonder inloggen is het systeem een stuk sneller opgestart.

Lane assist is niet standaard uit te zetten omdat een veiligheidsvoorziening is.
Als je inlogd worden alle instellingen opgeslagen, je stoel, je radio, interieurverlichting etc etc. Dit kan je dan weer koppelen aan je sleutel. Handig als je bijv met ze 2e de auto gebruikt.

Wel ruk dat je lane assist niet uit kan zetten als default. Op me dodge hebben ze hier een mooie grote knop voor gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door green-tea op 01-10-2021 12:19 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
pushnoi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:26:
Niet dat ik nou voor aan in de rij zal staan om die auto uit gaan lenen ofzo, maar toch even gecheckt: die huursessies gaan gewoon af van je 1250 km p/maand. Lijkt er dus op dat het verdienmodel gebaseerd is op die extra km’s. Ik ging er toch van uit dat deze hier los van zouden staan..
Waar heb je dit gechecked? Dit is een discussie die al zo vaak is gevoerd. In de voorwaarden staat heel duidelijk dat de huurkilometers niet uit je bundel van 1.250 km komen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMoiK-HCJFA8wpLIXpU5hT-MRNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xvAbAjfGTZxqUaeJWWIS4WEW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
green-tea schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

Als je inlogd worden alle instellingen opgeslagen, je stoel, je radio, interieurverlichting etc etc. Dit kan je dan weer koppelen aan je sleutel. Handig als je bijv met ze 2e de auto gebruikt.

Wel ruk dat je lane assist niet uit kan zetten als default. Op me dodge hebben ze hier een mooie grote knop voor gemaakt.
Stoel en spiegelinstellingen kun je ook voor 2 personen opslaan met knoppen in de auto. Radio/mediainstellingen zijn voor mij en mijn vriendin gelijk. Ik vind het sneller opstarten nu belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
toka402 schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:18:
Ik had online een gesprek met ze en hij zei dat het standaard geleverd wordt met all season banden.

Kun je me vertellen welke banden je bij de jouwe hebt?

[...]
Hier gewoon op zomerbanden geleverd. Wegligging vind ik al niet heel erg goed van de auto, dus ik wil straks wel graag winterbanden eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
Wim H schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:55:
Ik sta inmiddels 35 minuten in de wachtrij bij Lynck.. Wat is de beste tijd om te bellen?

edit: Na 48 minuten de handdoek in de ring gegooid 8)7
Niet vandaag in ieder geval; krijg ze ook niet te pakken.

En als de muziek stopt, blijft het stil; niemand aan de andere kant van de lijn.

Zoals ze zelf zeggen, hou vol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
ton_adam schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Niet vandaag in ieder geval; krijg ze ook niet te pakken.

En als de muziek stopt, blijft het stil; niemand aan de andere kant van de lijn.

Zoals ze zelf zeggen, hou vol!
Klopt, maar steevast werd bij mij de verbinding na 45 minuten wachten verbroken. Na een keertje of 6 verspreid over 3 dagen heb ik Zweden gebeld. Veel sneller met opnemen maar de afspraken werden wederom (terugbellen tech dienst) niet nagekomen. Dus toch weer via NL (begin deze week waren ze redelijk per tel bereikbaar) een auto update geregeld en opnieuw de app/locatie problemen aangekaart. Die zijn 1 voor 1 deze week "spontaan" opgelost (Locatie auto van Sw naar NL, locatie in app weergegeven, "homescreen" activatie en nu doet zelfs preheating het _/-\o_ !) Moet niet gekker worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 13:08
ton_adam schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Heb ik ook gehad vorige week, maar je hoort dan even een soort klik met geluid, lijkt of er iets misgaat met doorschakelen.. te druk wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Vandaag via leaseplan te horen gekregen dat ik hem in week 42 kan verwachten. Aanvraag gedaan op 23 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 19:17
misku schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:42:
Vandaag via leaseplan te horen gekregen dat ik hem in week 42 kan verwachten. Aanvraag gedaan op 23 juni.
Ik wist niet dat Leaseplan hier een rol in speelt. Kan daarvoor gekozen worden dan? Of begrijp ik je reactie misschien verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door TheDan54 op 01-10-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TheDan54 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Ik wist niet dat Leaseplan hier een rol in speelt. Kan daarvoor gekozen worden dan? Of begrijp ik je reactie misschien verkeerd?
Leaseplan biedt de 01 ook in reguliere (zakelijke) lease aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
Oizo1981 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Leaseplan biedt de 01 ook in reguliere (zakelijke) lease aan.
Ik zie het. Ik keek bij Leaseplan alleen bij Private Lease. Daar hadden ze wel de Polestar 2 in de Pilot Plus uitvoering; geen Lynk 01.

Bij zakelijke lease dus wel. Maar prijsstelling en voorwaarden zijn onherkenbaar of in ieder geval heel anders dan bij Lynk & Co zelf in de vorm van het membership ... of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
hjsanders1 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

Klopt, maar steevast werd bij mij de verbinding na 45 minuten wachten verbroken. Na een keertje of 6 verspreid over 3 dagen heb ik Zweden gebeld. Veel sneller met opnemen maar de afspraken werden wederom (terugbellen tech dienst) niet nagekomen. Dus toch weer via NL (begin deze week waren ze redelijk per tel bereikbaar) een auto update geregeld en opnieuw de app/locatie problemen aangekaart. Die zijn 1 voor 1 deze week "spontaan" opgelost (Locatie auto van Sw naar NL, locatie in app weergegeven, "homescreen" activatie en nu doet zelfs preheating het _/-\o_ !) Moet niet gekker worden.....
Net weer geprobeerd.

Het is gelukt, na 55 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. Die mij gelukkig wel goed geholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
  • Laatst online: 13-01-2023
Zo, zojuist de Lynk opgehaald in Diemen. Snel, prima en duidelijk. Profiel geprogrammeerd en gekoppeld aan sleutel, CarPlay geactiveerd. Ging soepel!

Even een eerste korte ervaring van een rit van een dikke 100 kilometer.

Om te beginnen hetgeen in negatieve zin opvalt.

[list] Hobbelen van de auto boven de 100. Lijkt geen onbalans, echter het wiel rechtsachter heeft wel bizar veel “lood”. Denk wat hoogteslag van het “staan”. Ff aanzien en anders melden of zelf ff langs de bandenboer ;-)
Snelwegassist is echt wel wat minder dan de pilot assist van de V60MY2019. Is sneller de “weg” kwijt en is minder trefzeker. Beetje niveau XC40, dus prima.
Opstarten duurt relatief lang, maar kan ik nu nog niet goed beoordelen.

Nu het positieve:
Wauw! Wat een plaatje! Ik vind m prachtig, van binnen en buiten.
Stoelen zitten op z’n Volvo’s.
65 kilometer elektrisch met puur snelweg en 100 kilometer per uur. Verbruik nu 1:38.
Stil!
CarPlay werkt feilloos

Nog een paar praktische zaken. Geen lakstift, geen krik en wielsleutel en maar 1 vestje. Opmerkelijk!

Qua verzekering navraag gedaan:
Zij verwijzen naar de polis op de site, is hier al een paar keer voorbij gekomen. Inzittendenverzekering zou inclusief zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door LarskeK op 01-10-2021 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDan54
Als je in dit Lynk & Co 01 topic op Tweakers zoekt met de term "verzekering", valt op dat er onduidelijkheden bestaan over hoe je nu precies verzekerd bent als je maandelijks 500 euro betaalt om in een Lynk 01 te mogen rijden. Dat de auto veel biedt voor die prijs, wordt toch wel vrijwel door iedereen zo ervaren. Echt anders is dat met zaken als schade/ongevallen inzittendenverzekering (wel of niet inclusief - zie ook SVIL0421NL) en eigen risico (of administratiekosten, zoals Lynk & Co ze noemt).

Ik sprak daar gisteren telefonisch over met Sietse van Lynk & Co en hij wist te melden dat de Zweden dit bij de opzet niet goed hebben doordacht voor de Nederlandse situatie.

Ik zit erg met dat eigen risico. 500 euro is nogal hoog; ik heb nu bijvoorbeeld geen eigen risico bij een verzekeraar uit Apeldoorn. Er schijnt ook nog niet een mogelijkheid te bestaan om dit eigen risico voor de Lynk 01 te verlagen en/of af te kopen. Veel autoverzekeringen bieden die mogelijkheid wel. Zo ook kun je bij lease maatschappijen tegenwoordig daar zelf in kiezen. Zelfs de ANWB gaat dit nu aanpassen in hun samenwerking met Leaseplan. Ook is niet klip en klaar of de betaling met een creditcard instaat voor het afvangen van dit eigen risico bij autohuurbedrijven, omdat Lynk & Co dit "Administratiekosten" noemt. Erg onduidelijk allemaal.

Wie van de lezers kan witte rook uit de schoorsteen doen komen? Leest Lynk & Co hier mee? Kan hier een apart draadje van gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Martin
  • Laatst online: 12-10-2021
Even over de toekomst, nu rijden we de 01 wat zal het volgende model zijn wat naar Nederland komt ? Immers in China rijdt de 09 al. En kan je dan met je abonnement switchen naar een ander model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Herkent iemand het “hobbelen”?
LarskeK schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:48:
Zo, zojuist de Lynk opgehaald in Diemen. Snel, prima en duidelijk. Profiel geprogrammeerd en gekoppeld aan sleutel, CarPlay geactiveerd. Ging soepel!

Even een eerste korte ervaring van een rit van een dikke 100 kilometer.

Om te beginnen hetgeen in negatieve zin opvalt.

[list] Hobbelen van de auto boven de 100. Lijkt geen onbalans, echter het wiel rechtsachter heeft wel bizar veel “lood”. Denk wat hoogteslag van het “staan”. Ff aanzien en anders melden of zelf ff langs de bandenboer ;-)
Snelwegassist is echt wel wat minder dan de pilot assist van de V60MY2019. Is sneller de “weg” kwijt en is minder trefzeker. Beetje niveau XC40, dus prima.
Opstarten duurt relatief lang, maar kan ik nu nog niet goed beoordelen.

Nu het positieve:
Wauw! Wat een plaatje! Ik vind m prachtig, van binnen en buiten.
Stoelen zitten op z’n Volvo’s.
65 kilometer elektrisch met puur snelweg en 100 kilometer per uur. Verbruik nu 1:38.
Stil!
CarPlay werkt feilloos

Nog een paar praktische zaken. Geen lakstift, geen krik en wielsleutel en maar 1 vestje. Opmerkelijk!

Zij verwijzen naar de polis op de site, is hier al een paar keer voorbij gekomen. Inzittendenverzekering zou inclusief zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
TheDan54 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zie het. Ik keek bij Leaseplan alleen bij Private Lease. Daar hadden ze wel de Polestar 2 in de Pilot Plus uitvoering; geen Lynk 01.

Bij zakelijke lease dus wel. Maar prijsstelling en voorwaarden zijn onherkenbaar of in ieder geval heel anders dan bij Lynk & Co zelf in de vorm van het membership ... of zie ik het verkeerd?
Dit is uiteraard per zakelijke klant verschillend, afhankelijk van km stand en leasetermijn. Uiteindelijk, onderaan de streep betaal ik minder dan 500 euro netto voor de auto, met 40k km voor een looptijd van 4 jaar. Dat vind ik een goede deal :) (oh en daarbij zit de trekhaak, laadpas, dakdragers en een laadstation thuis).t ik

Edit: en ja, dan zit ik 4 jaar aan de auto vast, maar dat is vrij gebruikelijk bij zakelijk leasen. Tevens mag ik hem natuurlijk niet verhuren, maar ik heb hem dagelijks nodig voor mijn werk.

[ Voor 11% gewijzigd door misku op 01-10-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Oizo1981 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Waar heb je dit gechecked? Dit is een discussie die al zo vaak is gevoerd. In de voorwaarden staat heel duidelijk dat de huurkilometers niet uit je bundel van 1.250 km komen
...
Je reageert op een redelijk oude post, in de tussentijd heeft L&C idd de voorwaarden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
misku schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Dit is uiteraard per zakelijke klant verschillend, afhankelijk van km stand en leasetermijn. Uiteindelijk, onderaan de streep betaal ik minder dan 500 euro netto voor de auto, met 40k km voor een looptijd van 4 jaar. Dat vind ik een goede deal :) (oh en daarbij zit de trekhaak, laadpas, dakdragers en een laadstation thuis).t ik

Edit: en ja, dan zit ik 4 jaar aan de auto vast, maar dat is vrij gebruikelijk bij zakelijk leasen. Tevens mag ik hem natuurlijk niet verhuren, maar ik heb hem dagelijks nodig voor mijn werk.
Lijkt een nette deal maar wat bedoel je met minder dan 500 euro netto? Ex BTW? Dus incl BTW minder dan 600 euro voor 4 jaar 40K per jaar all-in? Dat lijkt me onwaarschijnlijk…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
Vraagje, kentekenbewijs leveren ze dat met de auto mee?

Ik heb wel een gebruiksovereenkomst ontvangen, maar ik zie nu dat ik voor de parkeervergunning in Amsterdam ook een kopie kentekenbewijs nodig heb. Zou fijn zijn als ik dat van te voren al heb, anders heb ik straks een auto maar nog geen vergunning. Kost een paar werkdagen om kenteken te wijzigen naar huur-/leaseauto.

Al geprobeerd te bellen, maar er is niemand aanwezig vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:25
De vloermatten zijn in ieder geval niet best van kwaliteit, ik wilde de bijrijders kant even schoonmaken maar de dopjes bleven mooi zitten. De matten zelf zijn erg dun en gaan m.i. echt geen 3 jaar mee.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
hjsanders1 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Lijkt een nette deal maar wat bedoel je met minder dan 500 euro netto? Ex BTW? Dus incl BTW minder dan 600 euro voor 4 jaar 40K per jaar all-in? Dat lijkt me onwaarschijnlijk…….
Denk dat het 10k p/j is, en dan van bruto loon, onder de streep minder dan 500 netto kan wel.. maja met 4jr vast, daar heb je wel meer keuze voor lijkt me.. das nu net het grootste voordeel van de lynk in mijn ogen (icm met wat je krijgt uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
pvanmegen schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:47:
De vloermatten zijn in ieder geval niet best van kwaliteit, ik wilde de bijrijders kant even schoonmaken maar de dopjes bleven mooi zitten. De matten zelf zijn erg dun en gaan m.i. echt geen 3 jaar mee.
Ik erger me vooral aan de vloermatten achter: die blijven echt niet op hun plek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
ton_adam schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:14:

Ik heb wel een gebruiksovereenkomst ontvangen, maar ik zie nu dat ik voor de parkeervergunning in Amsterdam ook een kopie kentekenbewijs nodig heb. Zou fijn zijn als ik dat van te voren al heb, anders heb ik straks een auto maar nog geen vergunning. Kost een paar werkdagen om kenteken te wijzigen naar huur-/leaseauto.

Kentekenpasje leveren ze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hjsanders1 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Minder dan € 500 netto bijtelling wordt bedoeld denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Eens. Ik ga wat proberen met klittenband.

Wat ik wel apart vind voor een “huurauto” dat ze standaard geen rubbermatten leveren. Scheelt een hoop viezigheid.
Oizo1981 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Ik erger me vooral aan de vloermatten achter: die blijven echt niet op hun plek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
ton_adam schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:14:

Wanneer wordt je auto geleverd?
Heb je de overeenkomst per mail of post ontvangen?

Deze week wordt mijn auto geleverd, maar ik heb nog geen overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
nrdnmg schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Die heb ik ter plekke ondertekend

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
nrdnmg schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Komende woensdag.

Heb inmiddels iemand te pakken gekregen, voor het kentekenbewijs moet ik helaas wachten tot aflevering.

Ze hebben mij een gebruiksovereenkomst gestuurd per email. Die sturen ze meteen als je belt en erom vraagt. Heb wel nog een keer terug moeten bellen, de eerste gebruiksovereenkomst die ik ontving had een datum van ergens in august, toen stond de auto nog niet op kenteken. >:) Stelt overigens niet zoveel voor, staat zoiets als:

"Wij, LYNK & CO SALES NETHERLANDS B.V. verklaren hierbij dat u, en u uitsluitend, per DD-MM-2021 voor onbepaalde tijd, het recht heeft onderstaand voertuig te gebruiken." etc.

Kopie kentekenbewijs + gebruiksovereenkomst zou genoeg moeten zijn voor de gemeente. Maar die kan ik dus pas indienen bij het ophalen en er staat nu op de website:

"Ken­te­ken­wij­zi­gin­gen bij ken­te­ken niet op naam duurt lan­ger dan nor­maal. De ver­wer­king duurt ui­ter­lijk 2 werkdagen".

Dat wordt dus parkeren bij P+R parkeren of op het bedrijventerrein van werk. Voor de deur parkeren zonder vergunning is mij te prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Die matten waren me ook al opgevallen; errug matige kwaliteit (voor liggen ze al niet meer ‘strak’ na ca 800km gebruik) en achter is het zonder “Plaatshouders” en te kleine maat helemaal bagger. Vreemd want in Volvo’s is dit altijd in orde en de besparing ervan lijkt me zeer, zeer gering…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
ton_adam schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Komende woensdag.

Heb inmiddels iemand te pakken gekregen, voor het kentekenbewijs moet ik helaas wachten tot aflevering.

Ze hebben mij een gebruiksovereenkomst gestuurd per email. Die sturen ze meteen als je belt en erom vraagt. Heb wel nog een keer terug moeten bellen, de eerste gebruiksovereenkomst die ik ontving had een datum van ergens in august, toen stond de auto nog niet op kenteken. >:) Stelt overigens niet zoveel voor, staat zoiets als:

"Wij, LYNK & CO SALES NETHERLANDS B.V. verklaren hierbij dat u, en u uitsluitend, per DD-MM-2021 voor onbepaalde tijd, het recht heeft onderstaand voertuig te gebruiken." etc.

Kopie kentekenbewijs + gebruiksovereenkomst zou genoeg moeten zijn voor de gemeente. Maar die kan ik dus pas indienen bij het ophalen en er staat nu op de website:

"Ken­te­ken­wij­zi­gin­gen bij ken­te­ken niet op naam duurt lan­ger dan nor­maal. De ver­wer­king duurt ui­ter­lijk 2 werkdagen".

Dat wordt dus parkeren bij P+R parkeren of op het bedrijventerrein van werk. Voor de deur parkeren zonder vergunning is mij te prijzig.
Bezoekersparkeren als tijdelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Ik wil sharing actief maken echter bij controle blijkt mijn geboortedatum bij de invoer moet overeen te komen met m’n rijbewijs. Logisch, want in Nederland gebruiken we DD-MM-YYYY en niet YYYY-MM-DD.

Iemand hetzelfde “probleem”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
LarskeK schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:58:
Ik wil sharing actief maken echter bij controle blijkt mijn geboortedatum bij de invoer niet overeen te komen met m’n rijbewijs. Logisch, want in Nederland gebruiken we DD-MM-YYYY en niet YYYY-MM-DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:30

BPi

LarskeK schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:58:
Ik wil sharing actief maken echter bij controle blijkt mijn geboortedatum bij de invoer moet overeen te komen met m’n rijbewijs. Logisch, want in Nederland gebruiken we DD-MM-YYYY en niet YYYY-MM-DD.

Ik heb meermaals geprobeerd een account om te huren aan te maken. Steeds werd het proces afgekeurd door een fout. Steeds niet duidelijk of het fout gaat op datum, naam/voorletters of op de foto/video check (lijk ik nog genoeg of op mijn pasfoto).
Een antwoord op de graag mbt dit probleem nog geen antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:30

BPi

LarskeK schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:48:
...

Jij meldt het nu als een zekerheid. Bij andere lees ik grote onzekerheden. Wat is het nu? Iedereen krijgt blijkbaar hierop ook een ander antwoord.

Als het er niet bij inzit zal het voor velen een reden tot afhaken of inleveren auto kunnen zijn.
Wellicht met tig gebruikers en potentiële/toekomstige gebruikers dit verzoek bij Lynk neer te leggen om het voor 5 euro (ik las zo'n bedrag) extra pm toe te voegen. Ik denk dat het voor veel tevreden en geruste klanten zal zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik kreeg via chat en mail te horen: geen inzittendenverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
meermarco schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:53:
Per telefoon hetzelfde gehoord, ze zijn er wel mee bezig om te kijken of ze dit alsnog kunnen aanbieden.. maar reken niet op korte termijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
hjsanders1 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:35:
Die matten waren me ook al opgevallen; errug matige kwaliteit (voor liggen ze al niet meer ‘strak’ na ca 800km gebruik) en achter is het zonder “Plaatshouders” en te kleine maat helemaal bagger. Vreemd want in Volvo’s is dit altijd in orde en de besparing ervan lijkt me zeer, zeer gering…..
Bij mij lag de linker rechts en de rechter mat links. Ik heb ze omgewisseld en nu passen ze wel goed en blijven ze al beter liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:52

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Oizo1981 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Ik wilde meteen wat nieuwe matten bestellen, en ook een set rubberen voor de winter. Dan gaan de huidige matten mee terug bij het inleveren op termijn.
Maar uiteraard kun je nog bij geen automattenboer de Lynk en Co selecteren.

Weet iemand toevallig al of de matten van de XC40 in onze auto passen?

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Krijg expliciet melding over geboortedatum die niet matcht. Morgen ff bellen!
BPi schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:36:
[...]

Ik heb meermaals geprobeerd een account om te huren aan te maken. Steeds werd het proces afgekeurd door een fout. Steeds niet duidelijk of het fout gaat op datum, naam/voorletters of op de foto/video check (lijk ik nog genoeg of op mijn pasfoto).
Een antwoord op de graag mbt dit probleem nog geen antwoord....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Ik heb bij een partij de vraag uitstaan of ze deze op maat kunnen maken.

Advies voor L&C lever direct rubbermatten bij de auto!
Bastjean schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:32:
[...]

Ik wilde meteen wat nieuwe matten bestellen, en ook een set rubberen voor de winter. Dan gaan de huidige matten mee terug bij het inleveren op termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Morgen bel ik even naar onze zakelijke contactpersoon. Wellicht kan hij hierover meer duidelijkheid geven!
Rmaxx schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Per telefoon hetzelfde gehoord, ze zijn er wel mee bezig om te kijken of ze dit alsnog kunnen aanbieden.. maar reken niet op korte termijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWAW
  • Laatst online: 11-12-2021
LarskeK schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:43:
Morgen bel ik even naar onze zakelijke contactpersoon. Wellicht kan hij hierover meer duidelijkheid geven!

[...]
Ik heb gisteren (weer) gebeld en het antwoord was heel duidelijk: er is géén schade/ongevallen inzittenden verzekering, ongeacht wat ik elders zou horen.
Dit kom je echter alleen maar te weten door er specifiek naar te vragen, want het staat nergens vermeld en de polis (waarop dit zou moeten staan) krijgt alleen Lynk.
Ik heb hier zelf al een klacht voor ingelegd, met het doel e.e.a. in gang te zetten. Wellicht dat dit werkt wanneer meer mensen hier iets van gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Feitelijk vind ik het niet zo spannend, maar openheid is wel op z’n plaats. Ze zouden gewoon een afschrift moeten leveren zodat je weet waar je aan toe bent zodat je dit kunt meewegen in je keuze.
AWAW schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Ik heb gisteren (weer) gebeld en het antwoord was heel duidelijk: er is géén schade/ongevallen inzittenden verzekering, ongeacht wat ik elders zou horen.
Dit kom je echter alleen maar te weten door er specifiek naar te vragen, want het staat nergens vermeld en de polis (waarop dit zou moeten staan) krijgt alleen Lynk.
Ik heb hier zelf al een klacht voor ingelegd, met het doel e.e.a. in gang te zetten. Wellicht dat dit werkt wanneer meer mensen hier iets van gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
Deze polisvoorwaarden zijn hier al vaker voorbij gekomen of genoemd. Het zijn de "SVIL0421NL Bijzondere Voorwaarden Schadeverzekering Inzittenden" voor Lynk & Co:

https://www.marsh.com/con...ekering%20Inzittenden.pdf

Het daadwerkelijk gebruik of de rechtsgeldigheid is dus niet duidelijk, zo begrijp ik uit de discussie hierboven.

[ Voor 20% gewijzigd door TheDan54 op 03-10-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Lijkt langzaam steeds minder interessant te worden voor langere termijn. Geen nieuwe auto meer (niet gegarandeerd in ieder geval), trekhaak erg duur, slechte verzekering, 'administratiekosten' bij schade.

Voor een maandje of twee, drie ter overbrugging prima.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
Phusebox schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:58:
Lijkt langzaam steeds minder interessant te worden voor langere termijn. Geen nieuwe auto meer (niet gegarandeerd in ieder geval), trekhaak erg duur, slechte verzekering, 'administratiekosten' bij schade.

Ik neig hier ook naar ... maar misschien kan Lynk & Co veel verwarring wegnemen en/of kunnen wij met zijn allen hen daartoe aansporen.

[ Voor 11% gewijzigd door TheDan54 op 03-10-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TheDan54 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:57:
Deze polisvoorwaarden zijn hier al vaker voorbij gekomen of genoemd. Het zijn de "SVIL0421NL Bijzondere Voorwaarden Schadeverzekering Inzittenden" voor Lynk & Co:

https://www.marsh.com/con...ekering%20Inzittenden.pdf

Het daadwerkelijk gebruik of de rechtsgeldigheid is dus niet duidelijk, zo begrijp ik uit de discussie hierboven.
Waar komen deze Victor-voorwaarden vandaan? Volgens mij gelden voor M2M gewoon de Allianz voorwaarden waarnaar ook op de lynk en co website wordt verwezen?

https://owscd.lynkco.com/...A7BC3ACFDD260D3B00B9C7E67

Is alleen de vraag of de verschillende pakketten waarnaar in de Allianz voorwaarden wordt verwezen ook voor lynk en co zijn afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
Ik lees bij https://www.lynkcoinsurance.nl/auto/lynk/nl-NL/landing dat Lynk & Co Insurance wordt aangeboden door Victor Insurance Nederland. Verder klikken levert op:

"Victor Insurance Nederland is een volle dochteronderneming van Marsh & McLennan Companies"

Het document "SVIL0421NL Bijzondere Voorwaarden Schadeverzekering Inzittenden" voor Lynk & Co op de site van Marsh, lijkt gebrandmerkt voor Lynk & Co. Onduidelijk is het juridische gebruik ervan. Bij de Allianz voorwaarden lees ik alleen generieke dingen en zie ik Lynk & Co niet. Lynk wordt niet eens genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDan54 op 03-10-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 01:47
Als ik de voorwaarden lees van het verzekeringspakket zoals op de site (en ook hier gedeeld) te vinden zijn, dan zie ik op pagina 19 onder de 'bijzonderen voorwaarden aansprakelijkheid' staan dat alle schade wordt betaald die aan personen of hun eigendommen worden aangericht door of met de auto.
Dat impliceert dus dat ook schade aan inzittenden wordt meegenomen. Alleen is me niet duidelijk wat de dekking (in euro's) hiervan is.

Een aanvullende inzittendenverzekering is in mijn optiek een verzekering met een hogere dekking dan bovenstaand, met name in geval van overlijden en blijvende invaliditeit.
Maar ben je daar vanuit je WA-verzekering ook al niet gedekt door? Stel ik veroorzaak een ongeluk waarbij een passagier blijvend invalide wordt; zou mijn WA verzekering dat niet dekken?
Een aanvullende inzittendenverzekering is namelijk geen verplichting. Een WA verzekering daarentegen.....

[ Voor 7% gewijzigd door nrdnmg op 03-10-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
TheDan54 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:54:
Ik lees bij https://www.lynkcoinsurance.nl/auto/lynk/nl-NL/landing dat Lynk & Co Insurance wordt aangeboden door Victor Insurance Nederland. Verder klikken levert op:

"Victor Insurance Nederland is een volle dochteronderneming van Marsh & McLennan Companies"

Het document "SVIL0421NL Bijzondere Voorwaarden Schadeverzekering Inzittenden" voor Lynk & Co op de site van Marsh, lijkt gebrandmerkt voor Lynk & Co. Onduidelijk is het juridische gebruik ervan. Bij de Allianz voorwaarden lees ik alleen generieke dingen en zie ik Lynk & Co niet. Lynk wordt niet eens genoemd.
Volgens mij kun je de Victor-polis afsluiten als je de auto koopt. Voor het membership gelden de Allianz voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBIUnahzMe4aANM3ekAVv4kXqLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RfsH4gjdrUdSrW3iIvDSELpX.png?f=fotoalbum_large
Mijn auto is vrijdag geleverd in Diemen. Wat een fantastische ervaring, dank Djamiela! De auto is ook toegevoegd aan mijn sleutel en mijn account. Het duurde twee dagen, maar nu zie ik mijn auto ook terug in de app zelf. (eindelijk! verder niets voor hoeven doen)
Op het startscherm valt meteen op dat er nog wat engelse zinnen in staan.

En dit klopt natuurlijk niet: "Geopend" met daaronder 'Everything is closed"😂

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
nrdnmg schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:08:
Als ik de voorwaarden lees van het verzekeringspakket zoals op de site (en ook hier gedeeld) te vinden zijn, dan zie ik op pagina 19 onder de 'bijzonderen voorwaarden aansprakelijkheid' staan dat alle schade wordt betaald die aan personen of hun eigendommen worden aangericht door of met de auto.
Dat impliceert dus dat ook schade aan inzittenden wordt meegenomen. Alleen is me niet duidelijk wat de dekking (in euro's) hiervan is.

Een aanvullende inzittendenverzekering is in mijn optiek een verzekering met een hogere dekking dan bovenstaand, met name in geval van overlijden en blijvende invaliditeit.
Maar ben je daar vanuit je WA-verzekering ook al niet gedekt door? Stel ik veroorzaak een ongeluk waarbij een passagier blijvend invalide wordt; zou mijn WA verzekering dat niet dekken?
Een aanvullende inzittendenverzekering is namelijk geen verplichting. Een WA verzekering daarentegen.....
Klopt opzich wel:

https://www.consumentenbo.../inzittendenverzekeringen

Korte conclusie ervan: "Een inzittendenverzekering is dus niet direct noodzakelijk voor passagiers. De verzekering is vooral belangrijk voor de bestuurder die zelf een ongeluk veroorzaakt. Via de inzittendenverzekering kun je dan een groot deel van die schade verhalen."

en

"Voor de bestuurder is de verzekering vooral nuttig als hij zelf schuldig is aan het ongeval. Of als er geen schuldige valt aan te wijzen. In dat geval keert de WA-verzekering namelijk niets uit. De bestuurder kan een groot deel van zijn eigen schade niet verhalen."

Dus strikt genomen hoeft het niet, maar kan wel handig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
Ik ben geen expert, wat maak jij hier uit op...

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68906200

[ Voor 11% gewijzigd door bas_vdl op 03-10-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
P. 2 van dat document: “Voorwaarden die gelden als u aanvullende verzekeringen heeft gekozen”

Daarmee blijft dus onduidelijk of L&C voor die aanvullingen heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Martin
  • Laatst online: 12-10-2021
Even een vraag morgen haal ik mijn Lynk op in Amsterdam staat ie daar met volle accu en tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Ja. En volgens mij moet je hem ook weer zo inleveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastjean

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Andre Martin schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:58:
Even een vraag morgen haal ik mijn Lynk op in Amsterdam staat ie daar met volle accu en tank?
Mijn auto zat vol met benzine en voor 69km aan stroom. Daarnaast stond de auto netjes in de wax en was deze keurig rijklaar. De kentekenplaten hebben gewoon oplegletters. Ook komt er een stroomkabel voor een laadpaal mee plus een lader voor 220 volt, zodat je ook zonder laadpaal thuis direct kunt laden als je stroom in de buurt hebt.

Wat ik erg gaaf vind is de achteruitrijd camera. Als ik instap en direct naar achter schakel is deze aan. Geen opstartproblemen voor deze camera. Handig, want ik moet direct een stoep over en wil geen voetgangers aanrijden. Het zichtveld is veel groter dan zijn voorganger, de outlander PHEV.

Dit is het beeld van de achteruitrijd camera (het beeld is iets hoger, ik heb de bovenkant van de foto afgesneden.):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTZgFhuEQDCibmaEIKA-vm-Pdvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvIOycTWVct7BQjT47f25rKz.jpg?f=fotoalbum_large

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Phusebox schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:58:

Geen nieuwe auto 'meer'? Dat is altijd al 'zo goed als nieuw' geweest, daar is niks aan veranderd? De prijs ook niet, nog steeds 500. Met de vrijheid per maand er vanaf te zien. En allrisk verzekerd met 500 eigen risico, ook altijd geweest en verder prima. Ze bieden alleen nog geen aanvullende inzittende verzekering aan, dat is dan meteen 'slecht verzekerd'? 8)7 .. en vind maar eens een beter aanbod voor die prijs mét die vrijheid, ook voor langere termijn... trekhaak is overigens relatief duur, maar je moet hem 2 jaar rijden voordat je hem hebt betaald voor lynk, dus in dat opzicht eigenlijk niet zo duur. Na 4 jaar heb je hem dan 2x betaald, nounou wat een drama...pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
[...]

Goed idee, ben ik ook in geïnteresseerd.

Mijn gezinsleden kloppen niet altijd hun schoenen netjes af bij het instappen na strand/bos/ski tripjes is mijn ervaring. ;-)

Zo'n auto ziet er meteen een stuk netter uit bij het inleveren met ongebruikte matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
LarskeK schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:12:
Bedoel je haaks en langsparkeren?

[...]
Inderdaad dat ja, haaks of file parkeren.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Rmaxx schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:28:
[...]

Ik denk achteruit inparkeren of fileparkeren :w
Inderdaad 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Volgens automatten.nl passen de XC40 matten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:46:
[...]

Ik log niet in. Heb nog niet ontdekt wat het voordeel daarvan is en zonder inloggen is het systeem een stuk sneller opgestart.

Lane assist is niet standaard uit te zetten omdat een veiligheidsvoorziening is.
Bij mij is de lane assist wel uit te zetten, als je ingelogd bent en je gaat op de grote scherm naar beneden swipen en daar in de opties lane assist uitzetten. En er staan meer dingen die je kunt aan of uitzetten.
Ik ben net naar de auto gegaan en het gefilmd, maar Tweakers laat geen videobestanden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
hjsanders1 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Waarom denk je dat dit SNELWEGassistent heet….. ;) ? Overigens vind ik het een (zeer) matig en erg onrustig (het stuurt continu bij) systeem wat totaal (op de snelweg) niet met wat scherpere bochten overweg kan. Als ik voor zo’n systeem in een Volvo zou moeten (bij)betalen ging de auto direct terug naar de dealer. Dat doet Tesla (veel en) veel beter. Wellicht helpen software updates daarbij maar ik vrees dat het ook met relatief goedkoper/beperkte hardware te maken heeft.
Ik had hiervoor de nieuwe C-klasse van Mercedes, en deze had ook een "snelweg assistent" met "lane steering" dus zelfstandig van rijbaan wisselen. Daar werkte het vele malen beter, plus als jij niet meer reageert dan kwam de auto met knipperlichten tot stilstand en de hulpdiensten werden automatisch gebeld. In de LC gooit ie de assistent eraf en dan klaar. Maar ik klaag niet, ik vind het waar voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Bij mij is de lane assist wel uit te zetten, als je ingelogd bent en je gaat op de grote scherm naar beneden swipen en daar in de opties lane assist uitzetten. En er staan meer dingen die je kunt aan of uitzetten.
Ik ben net naar de auto gegaan en het gefilmd, maar Tweakers laat geen videobestanden toe.
Het is alleen eenmalig uit te zetten. Maar als je opnieuw start, staat het weer ingeschakeld. Dat is wat ik bedoelde. Staat dus standaard altijd “aan”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Hoezo geen inzittenden verzekering?
Ik snap het niet, dus ALS ik een ongeluk krijg dan ben ik alleen verzekerd?
En waar tegen ben ik verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Het is alleen eenmalig uit te zetten. Maar als je opnieuw start, staat het weer ingeschakeld. Dat is wat ik bedoelde. Staat dus standaard altijd “aan”.
Bij mij staat ie standaard uit.
Heb speciaal voor jou nogmaals gekeken en staat ie uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Muro01 op 03-10-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Rmaxx schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Geen nieuwe auto 'meer'? Dat is altijd al 'zo goed als nieuw' geweest, daar is niks aan veranderd? De prijs ook niet, nog steeds 500. Met de vrijheid per maand er vanaf te zien. En allrisk verzekerd met 500 eigen risico, ook altijd geweest en verder prima. Ze bieden alleen nog geen aanvullende inzittende verzekering aan, dat is dan meteen 'slecht verzekerd'? 8)7 .. en vind maar eens een beter aanbod voor die prijs mét die vrijheid, ook voor langere termijn... trekhaak is overigens relatief duur, maar je moet hem 2 jaar rijden voordat je hem hebt betaald voor lynk, dus in dat opzicht eigenlijk niet zo duur. Na 4 jaar heb je hem dan 2x betaald, nounou wat een drama...pfff
Viel mij ook al op. Lekker laten kletsen want het raakt kant noch wal….. Zelfs ondanks de behoorlijk gebrekkige start bieden ze iets wat op dit moment onvergelijkbaar goedkoop & compleet is. Tenzij je wat anders (meer km’s, trekhaak, winterbanden etc) wil dan wat ze bieden…..dan is er natuurlijk genoeg te vinden om over te mekkeren. Ik vind het in elk geval een prima benadering want de “vervuiler” betaald en dus wordt het niet hoofdelijk (lees M2M) omgeslagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
hjsanders1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Viel mij ook al op. Lekker laten kletsen want het raakt kant noch wal….. Zelfs ondanks de behoorlijk gebrekkige start bieden ze iets wat op dit moment onvergelijkbaar goedkoop & compleet is. Tenzij je wat anders (meer km’s, trekhaak, winterbanden etc) wil dan wat ze bieden…..dan is er natuurlijk genoeg te vinden om over te mekkeren. Ik vind het in elk geval een prima benadering want de “vervuiler” betaald en dus wordt het niet hoofdelijk (lees M2M) omgeslagen ;)
Precies mijn mening, je kan overal op klagen maar ze geven waar voor het geld.

Een soepele fijne auto met alles erop en eraan (met of zonder trekhaak)
Heb al 1400km gereden in één week 🤫 en kan weinig klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Behalve de 1250 km restrictie dan 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
hjsanders1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:24:
Behalve de 1250 km restrictie dan 🤪
Red ik ook niet eerste week ook 1300 km gereden zal langzaam minder worden maar vind het rijden prettig 😁😁😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurmania
  • Laatst online: 28-10-2021
Muro01 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Precies mijn mening, je kan overal op klagen maar ze geven waar voor het geld.

Een soepele fijne auto met alles erop en eraan (met of zonder trekhaak)
Heb al 1400km gereden in één week 🤫 en kan weinig klagen.
——-

1400 * 52 =72.800 km per jaar -15.000 (contract) = 57.800 * eur 0.15 EUR 8670

Dan is de auto wel wat minder goedkoop ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Schuurmania schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

——-

Laten we er vanuit gaan dat hij op de hoogte is van de 15k per jaarven niet echt van plan is 70000 pjr te rijden.. :S .. vind trouwens maar eens leasecontract dat je dat per jaar bied... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:33
Overmorgen mag ik die van mij ophalen. Ik denk dat ik de eerste week ook heel veel km's ga maken. Dat gaat vanzelf minder worden. Vergeet niet dat ze de km's gaan verrekenen aan het eind van het jaar. Miss krijg je wel 2 weken lang corona of ga je op vakantie. Dan haal je de km's wel weer in.
[...]

——-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:33
Hey, maar wanneer is er een Lynk & Co car meeting? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
dexterd83 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:22:
Hey, maar wanneer is er een Lynk & Co car meeting? XD
Gezellig 😎🍻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spana
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11-2021
Sinds 28 september een zwarte Link & co ontvangen, keurig bezorgd door Scholten Volvo uit Arnhem.
Goede heldere uitleg gekregen, inmiddels een aantal dagen ervaring opgedaan met de auto.
Ik rij veel korte afstanden dus iedere avond sluit ik hem de auto aan op een normaal stopcontact in mijn garage.
Ik heb nog steeds een volle benzine tank, omdat ik uitsluitend elektrisch rijd ( stand Pure).
Ik heb ook nog zonnepanelen en rijdt daardoor super goedkoop.
Alleen bij het starten staat hij altijd op hybride, na een meter tijden schakel ik handmatige dan over naar Pure.
Kennelijk kan de auto niet starten in Pure ( elektrisch ).
Een min punt vind ik de app, diverse problemen zie ik al eerder vermeld op dit forum.
Al hoewel ik een paar punten zag opgelost, nadat ik de app opnieuw had geïnstalleerd bleven de onderstaande problemen.
De functies Rittenlogboek en foto/video uploaden werken niet, deze problemen zijn al eerder uitgebreid op dit forum vermeld. Ook reageer de auto niet op de digitale sleutel functie van de app.

Verder super enthousiast over de auto 🚘!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Volgens mij is er op Facebook een groep die een meeting wil organiseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarskeK
Iemand ook last van hobbelen/trillen van de auto tussen 90 en 115? Stuur is stil, zit meer achter…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
[...]

——-

Ik verwacht dat ik misschien 17/18K ga maken.
Da's 300/450 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
LarskeK schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:31:
Iemand ook last van hobbelen/trillen van de auto tussen 90 en 115? Stuur is stil, zit meer achter…
Heb twee keer op en neer tussen Amsterdam/Antwerpen gereden en nog geen gebreken gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbuist
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 12:15
LarskeK schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:31:
Ja, lijkt onbalans ergens in een wiel te zitten. Maar na 3 dagen in bezit kan ik nog niet een duidelijk patroon ontdekken. Mocht het aanhouden, dan ga ik zeker even een belletje wagen voor een checkup.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Zo. Ik heb de auto nu bijna een maand gehuurd en ben er zeker van: dit is een blijvertje voor mij. We hebben 3300 km gereden, vakantie in Frankrijk, en mijn vrouw en ik zijn heel enthousiast. We hebben ook een v40 en een mini clubman maar dit is echt een andere categorie.

Door de lange heen- en terugreis hebben we veel op benzine moeten rijden, maar gemiddeld hebben we zo’n 1 op 20 gereden. Geladen met de granny loader in de nacht, wat werkt dat prima zeg, iedere morgen een opgeladen auto!

De softwarematige zaken die in het forum stonden herken ik allemaal. Ik vind ze niet zo storend dat ik er van streek van raak. Ik ga er van uit dat ze hier een agile team op hebben zitten en zo de zaken snel en goed oplossen de komende maanden.

Het enige waar ik nog mee zit is de volgorde die ik moet aanhouden om de laadstekker uit de auto te halen. Weet iemand hoe dat werkt? Eerst de auto ontsluiten, dan de stekker er uit en dan de kabel uit de stroom of anders? Bij mij ontkoppelt de stekker namelijk niet altijd. Of moet ik gewoon meer geduld hebben?

Oh, en voor de rekenaars onder ons: ik ga zo’n 20000 km maken. En dan ben ik nog steeds een blij mens. Die €750 vind ik bijzonder schappelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Baassii op 03-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Fibrenl schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Volgens mij is er op Facebook een groep die een meeting wil organiseren
Heb je een link of naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Muro01 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Heb je een link of naam?
Tuurlijk weet niet of je lid moet zijn van de groep.

https://www.facebook.com/...ermalink/558079341961347/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXdar2
  • Niet online
Ik rijd veelal in stand B, maar ook in stand D vind ik dat de rem erg fel is. Ik hoef maar even het pedaal in te drukken om tot stilstand te komen en de bijrijder schiet in zijn/haar gordel. Regelmatig voel ik ook de ABS geactiveerd worden bij het remmen tot stilstand. Herken jullie dit, of ligt het aan mijn auto (of rijstijl 😋).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muro01
MXdar2 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:24:
Ik rijd veelal in stand B, maar ook in stand D vind ik dat de rem erg fel is. Ik hoef maar even het pedaal in te drukken om tot stilstand te komen en de bijrijder schiet in zijn/haar gordel. Regelmatig voel ik ook de ABS geactiveerd worden bij het remmen tot stilstand. Herken jullie dit, of ligt het aan mijn auto (of rijstijl 😋).
Dat in B rijden vind ik ook vervelend, ben meer van het laten uitrollen.
Vel remmen ligt natuurlijk aan je zware voet😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Heb alleen een proefrit gemaakt maar niet ervaren dat de rem snel of agressief reageert. Ligt er ook aan wat voor auto je gewend bent.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Ik ben er misschien al een beetje aan gewend… maar vind het reuze meevallen. In B merk ik wel dat ik de rem nauwelijks meer gebruik. Als ik de rem al gebruik dan is het heel licht aanraken voor de laatste snelheid, de rest lukt zonder remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Baassii schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:22:
[...]

Ik ben er misschien al een beetje aan gewend… maar vind het reuze meevallen. In B merk ik wel dat ik de rem nauwelijks meer gebruik. Als ik de rem al gebruik dan is het heel licht aanraken voor de laatste snelheid, de rest lukt zonder remmen.
Klopt dat heb ik ook, in begin meer moeite mee dan nu. Als je er niet aan kan wennen raad ik aan om B uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Laatst online: 29-01 19:38
Zijn er inmiddels al succesvolle verhuur-ervaringen? Heb wil interesse om de 01 een keertje te huren om uit te proberen voordat ik eventueel zelf een abbonnement afsluit. Gebruik de auto eigenlijk niet heel veel, en hij heeft net weer een verse APK + beurt (dus wil eigenlijk nog wel even doorrijden voorlopig), maar ben wel erg nieuwsgierig naar de Lynk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQIco66wqkEn-wL0ZOE5codOdMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0gpvsCwyB4u6izYcDGNRE1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzEY3kttQaIlvsymATsd3qDABCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8U50G4OZH2ozZDla6KuOKDw.jpg?f=fotoalbum_large

door op het knopje te drukken valt het reserve sleutel eruit, handig voor als je accu een keer leeg raakt
(lijkt mij heel moeilijk met een hybride maar goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4n9mCdwSpZI0oxh0iEr5slllv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSpxav4VNn19EdkeW1UqCcHF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap0YN46-TXTy89iTCLQ-7wz6dzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bb5glM4TUZkJzWBublDuZOOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9Zzp_-wfmOwZ7qgkt430xElJLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgB03F0lAewmJXrwpUQ3BKQU.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe sleutel hanger/behuizing is binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Muro01 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:17:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

door op het knopje te drukken valt het reserve sleutel eruit, handig voor als je accu een keer leeg raakt
(lijkt mij heel moeilijk met een hybride maar goed.)
De 12V accu heeft geen relatie met de hoogspanning accu. Een lege accu is dus zeker mogelijk. Er zijn zelfs meerdere meldingen van lege accu’s in dit topic en Fb nadat de auto 1 week of langer stil had gestaan (vakantie). Er zitten allerlei systemen in die nog energie verbruiken ook als de auto stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Oizo1981 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

De 12V accu heeft geen relatie met de hoogspanning accu. Een lege accu is dus zeker mogelijk. Er zijn zelfs meerdere meldingen van lege accu’s in dit topic en Fb nadat de auto 1 week of langer stil had gestaan (vakantie). Er zitten allerlei systemen in die nog energie verbruiken ook als de auto stilstaat.
Ok dat wist ik niet, handig om te weten.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlZ_e4Y_stVCcSuLD7gXizAlqa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g55rrruTAJ27ugN04oc5JyNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN98SFOg3lrdkBqrXcHpu19JF6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6Gz3C16sG5gkfmsyjbRpmzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP8s7ivYfKwAlykW8EBnsSMvwo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAytg5491sA2VwWJwAi7RK4t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNPVeQhDzzSpbzElHdcjyBkkLWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSkJ1UeWe0vu8YRsjaJKAqkh.jpg?f=fotoalbum_large

In elkaar zetten is makkelijker dan ik dacht, je krijgt er zelfs een kleine schroevendraaier erbij.
Pagina: 1 ... 22 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.