Ik hoop dat jouw aanvraag een stuk soepeler gaat dan bij mij, ik heb na exact 1 maand wachten en veel bellen met de gemeente een brief ontvangen dat onze huidige parkeervergunning (op naam van mijn vriendin) niet overgezet gaat worden op mijn naam met het nieuwe kenteken omdat de auto niet op mijn naam zou staan of omdat ik geen leaseauto bezitPerfectLight schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:58:
Kan iemand mij vertellen of deze onder de 'elektrische parkeer vergunning' zou vallen in Amsterdam?
Vereisten zijn (o.a.):
- U kunt minimaal 60 kilometer volledig elektrisch rijden met uw auto.
- Uw elektrische auto haalt een snelheid van minimaal 75 kilometer per uur.
Na weer paar keer bellen met de gemeente kan nog steeds niemand daar mij vertellen wat er precies mis is maar ze suggereren nu dat Lynk & Co geen leasemaatschappij is volgens het handelsregister en ik daarom geen vergunning krijg, en dat zou ook voor alle andere L&C rijders gelden in de stad. Bij L&C werd mij verteld dat ze tot nu toe 1 ander zelfde geval hebben gehad maar dat er genoeg anderen geen problemen hadden gehad. Dus aan andere L&C rijders met parkeervergunning in Amsterdam de vraag: is het bij jullie inderdaad wel gewoon gelukt met omzetten parkeervergunning en zo ja, hoe? Ben inmiddels wel beetje klaar met de gemeente en steeds maar weer een onnozel persoon aan de telefoon te krijgen die doodleuk vertelt dat ik dan maar in bezwaar moet gaan! Leuk, na 4 weken tevergeefs wachten nog eens 6 weken wachten tot bezwaartermijn over is en dan nog eens 6 weken + verlenging met 6 weken tot er een besluit genomen is door de bezwarencommissie over deze toch ogenschijnlijk simpele administratieve handeling ('grappig' detail: ze zijn op zoek naar een een nieuwe secretaris bezwaarschriften parkeervergunningen dus zal vast nog langer duren). Andere optie is natuurlijk opnieuw een aanvraag (per post!) indienen, maar ze hebben de 10 werkdagen die daar voor stonden inmiddels al ook al weer naar 15 opgeschroefd