Zeker doen wij het nooit, maar ik verwacht dat die LC01.25.01 de laatste zal zijn. Deze heb ik zelf nu als versie draaien op mijn 23 model. Update alleen via Volvo/ Lynk & co dealer. Kan niet via OTA. Die functionaliteit werkt niet meer. Is geschrapt door L&C vertelde mijn Lynk & co dealer hier in Utrecht.sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:36:
[...]
voor de "oude" 01 komen geen updates(meer)?
Hoe kan ik zien welke versie er in mijn systeem zit?Dijkstra88 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:44:
[...]
Zeker doen wij het nooit, maar ik verwacht dat die LC01.25.01 de laatste zal zijn. Deze heb ik zelf nu als versie draaien op mijn 23 model. Update alleen via Volvo/ Lynk & co dealer. Kan niet via OTA. Die functionaliteit werkt niet meer. Is geschrapt door L&C vertelde mijn Lynk & co dealer hier in Utrecht.
Niet, maar mijn idee zitten er niet echt duidelijke verschillen tussen de updates behalve op de achtergrond. Ik heb hem laatst ook bij Volvo laten updaten gelijktijdig met een garantiekwestie. Ik merkte vooral dat bij electrisch rijden in B de ABS activeerde pomp bij licht remmen. Dit was na het updaten van de auto weg.sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:46:
[...]
Hoe kan ik zien welke versie er in mijn systeem zit?
Als die er al komen dan komen die niet gelijk met de 02 en 08, gezien de "oude" 01 op een heel ander platform draait (en heel andere software aan boord heeft + een andere backend).sjoemie1985 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:36:
[...]
voor de "oude" 01 komen geen updates(meer)?
Voor de "nieuwe" 01 draait alles qua software hetzelfde als de 02 en 08, dus 1 update voor alle auto's die ze momenteel verkopen.
Ik mis niet echt features, maar zou fijn als ze iets konden doen aan niet goed werken van profielen, dit gebruik ik dus nu ook niet. En zolang android auto maar blijft werken ben ik blij. Het zou ook leuk zijn als ze de app toegankelijk maken voor meerdere personen (of de HA integratie actief gaan ondersteunen), maar dat zie ik niet gebeuren.
Ik vind de software van de radio ook wel voor verbetering vatbaar. Maar goed, we hadden ooit co:lab waar je allerlei ideeën kon aandragen en daar is weinig mee gedaan. En nu bestaat het helemaal niet meer.
Co:lab bestaat nog, maar er wordt verder nog altijd even veel mee gedaan als toen: https://colab.lynkco.com/ideas/oldostofjas schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:05:
Ik vind de software van de radio ook wel voor verbetering vatbaar. Maar goed, we hadden ooit co:lab waar je allerlei ideeën kon aandragen en daar is weinig mee gedaan. En nu bestaat het helemaal niet meer.
Bij mijn 01 model uit 12/2022 doet de instapverlichting het niet. De interieurverlichting wel maar de lampjes in alle vier de deuren niet. Is er hier iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een Lynk & Co 01 uit 2022 en ben benieuwd hoe de rijassistent bij anderen werkt op N-wegen.
Bij mij doet hij het namelijk maar ongeveer de helft van de tijd. Soms houdt hij de rijstrook netjes vast, maar regelmatig lijkt hij de belijning niet op te pakken en doet hij weinig of niets. Op de snelweg heb ik het nog niet getest.
Ter vergelijking: bij mijn vader zijn BMW iX3 werkt de rijassistent op N-wegen vrijwel altijd soepel en betrouwbaar.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het bij jullie wel goed op N-wegen of herkennen jullie dit gedrag?
Bij mij doet hij het namelijk maar ongeveer de helft van de tijd. Soms houdt hij de rijstrook netjes vast, maar regelmatig lijkt hij de belijning niet op te pakken en doet hij weinig of niets. Op de snelweg heb ik het nog niet getest.
Ter vergelijking: bij mijn vader zijn BMW iX3 werkt de rijassistent op N-wegen vrijwel altijd soepel en betrouwbaar.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het bij jullie wel goed op N-wegen of herkennen jullie dit gedrag?
Ik heb dezelfde ervaring, maar ik denk altijd: het heet niet voor niks snelwegassistent 😉impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:31:
Ik heb een Lynk & Co 01 uit 2022 en ben benieuwd hoe de rijassistent bij anderen werkt op N-wegen.
haha zo dacht ik idd ookoldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:52:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring, maar ik denk altijd: het heet niet voor niks snelwegassistent 😉
Hier een Link & Co 01 12-2022.
Met laden haalde ik de normale snelheid niet meer, en bij volle accu nog maar 35km bereik. Vaak was de pure stand niet in te schakelen.
Staat nu bij de dealer met een defect batterij pakket.
Met laden haalde ik de normale snelheid niet meer, en bij volle accu nog maar 35km bereik. Vaak was de pure stand niet in te schakelen.
Staat nu bij de dealer met een defect batterij pakket.
Tja, dat prijsverschil moet ergens in zitten :-)impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:40:
[...]
haha zo dacht ik idd ookmaar als de BMW het kan waarom Lynk & Co 01 dan niet?
Overigens werkt de snelwegassistent wel goed als file-assistent buiten de snelwegen. Ik heb het idee dat hij onder een bepaalde snelheid niet meer naar de belijning kijkt, maar gewoon achter z'n voorganger aan blijft rijden. Ook hoef je dan niet meer steeds je stuur vast te houden.
Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?oldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:14:
Overigens werkt de snelwegassistent wel goed als file-assistent buiten de snelwegen. Ik heb het idee dat hij onder een bepaalde snelheid niet meer naar de belijning kijkt, maar gewoon achter z'n voorganger aan blijft rijden. Ook hoef je dan niet meer steeds je stuur vast te houden.
Interieurverlichting resetten in het infotainment systeem. Dat loste het bij mij op.LeenVan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:14:
Bij mijn 01 model uit 12/2022 doet de instapverlichting het niet. De interieurverlichting wel maar de lampjes in alle vier de deuren niet. Is er hier iemand bekend met dit probleem?
Ja dat wordt het en de lane assist warning is wanneer ingesteld altijd actief op de achtergrond.impactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:40:
[...]
Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?
Nee, bij mij blijft ie dan ook sturen. Dus met een groen stuur icoontje en de "hekjes" langs de wegimpactftw schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:40:
[...]
Bij mij wordt het stuur icoontje dan niet meer groen. Is het dan in feite gewoon adaptive cruise control?
[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 18-06-2026 16:45 ]
Bij mij ook! DankDashlane schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:04:
[...]
Interieurverlichting resetten in het infotainment systeem. Dat loste het bij mij op.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/terugroepactie-voor-plug-in-hybride-volvo-xc40-laad-hem-voorlopig-niet-op/
Zou dit ook iets betekenen voor onze L&C 01's van de eerste generatie? Volgens mij is die gebaseerd op de XC40 T5 hybride.
Zou dit ook iets betekenen voor onze L&C 01's van de eerste generatie? Volgens mij is die gebaseerd op de XC40 T5 hybride.
Goede vraag, ik weet dat er een andere capaciteit accu in de L&C zit dan de Volvo. Ik zie dit ook in 1 van de reacties op dat artikel:oldostofjas schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:26:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/terugroepactie-voor-plug-in-hybride-volvo-xc40-laad-hem-voorlopig-niet-op/
De Lynk & Co 01 (2022) heeft een 17,6 kWh accu (bruto) van CATL/Viridi.
De Volvo Xc40 T4/T5 (2022) heeft 10,7 kWh accu (bruto) van LG Energy Solutions.
Dus fingers crossed, misschien dat een Volvo garage duidelijkheid kan geven.
Dan de vraagf zit daar voor de gebruiker ook kosten aan? Of is het gewoon garantie, mocht iets dergelijks ook bij de L&C zijn?Nindax schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:38:
[...]
Goede vraag, ik weet dat er een andere capaciteit accu in de L&C zit dan de Volvo. Ik zie dit ook in 1 van de reacties op dat artikel:
De Lynk & Co 01 (2022) heeft een 17,6 kWh accu (bruto) van CATL/Viridi.
De Volvo Xc40 T4/T5 (2022) heeft 10,7 kWh accu (bruto) van LG Energy Solutions.
Dus fingers crossed, misschien dat een Volvo garage duidelijkheid kan geven.
Bij een terugroepactie zijn er volgens mij nooit kosten voor de gebruiker.sjoemie1985 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Dan de vraagf zit daar voor de gebruiker ook kosten aan? Of is het gewoon garantie, mocht iets dergelijks ook bij de L&C zijn?
Maar ik begrijp dat de L&C sowieso een heel andere accu heeft, dus het zal wel loslopen.
Dat is helaas niet waar en ja dat weet ik zeker. Ik moet vaak over de brug in Hatert (Nijmegen) 9 van de 10 keer file. Als ik dan op de snelweg assistent rijd hoef ik inderdaad het stuur niet vast te houden met zeer lage snelheden. Maar de auto begint steeds meer links te sturen (geen duidelijke strepen) dus dan moet ik wel ingrijpen. En mijn voorganger rijd wel gewoon rechtdoor zeg maar.oldostofjas schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:14:
Het is dus wel zo, als je onder een bepaalde snelheid rijd dan krijg je geen gezeur dat je het stuur moet vasthouden. Dan rijd die dus gewoon heel rustig tegen de stoeprand aan als je niet ingrijpt
"Reduced car system startup time." is wel een understatement zeg. Vroeger (gisteren nog..) was ik al 2 minuten aan het rijden alvorens het middenscherm het deed. Nu is alles ingelogd alvorens m'n garagepoort open is. Wat een verschil.Joene69 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:42:
Voor de More en Core rijders: er is een nieuwe software update beschikbaar: 1.4.0
https://www.lynkco.com/en/help/software-updates/t/New%20Lynk%20&%20Co%2001
Hopelijk zijn alle veranderingen ook écht verbeteringen.....
Verder werkt het schakelen tussen dark/light mode op basis van omgevingslicht ook prima en blijft het zonnescherm nu inderdaad open als je dat zo instelt.
"Added settings for the sunroof, sun blind, and tailgate to the car model in the center display home view." is ook heel welkom, voorheen moest alles via settings, de drawer met veel te veel onduidelijke icoontjes of via Frank. Dat viel me daarstraks tijdens het rijden ook op.
Al bij al een zeer welgekomen update.
Was/ is mij ook een doorn in het oog. Een goed alternatief is imho TuneIn. Alle pictogrammen en info direct zichtbaar op alle schermen. Sinds de laatste update een stuk gebruiksvriendelijker, d.w.z de pijltjestoetsen op linkerstuur werken nu ook voor wisselen van TuneIn stations, en de stations zelf laden sneller. Vervelend blijven die Duitse reclames (bij geen abonnement) maar daar heb ik een workaround voor: van station wisselen en snel weer terugoldostofjas schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:05:
Goedemorgen,
Zie foto, iemand een idee waar dat slangetje aan de accu in de kofferbak voor dient?
Ik vermoed dat het slangetje ergens aan vast hoort te zitten?
Het hangt los uit dat gaat waar het uiteinde ligt.
Ik kwam hier achter doordat, als ik door bochten ga ik af en toe iets hoor als een "knikker" dat heen en weer rolt. Ik vermoed dat er of iets in dat gat is terecht gekomen of dat iets anders heen en weer rolt in dat gat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, of is het gevalletje garage?
Zie foto, iemand een idee waar dat slangetje aan de accu in de kofferbak voor dient?
Ik kwam hier achter doordat, als ik door bochten ga ik af en toe iets hoor als een "knikker" dat heen en weer rolt. Ik vermoed dat er of iets in dat gat is terecht gekomen of dat iets anders heen en weer rolt in dat gat.
Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).sjoemie1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:47:
Goedemorgen,
[Afbeelding]
Hoe deze geborgd zit weet ik niet precies: misschien is aan de contra-kant een moer of wartel losgeraakt. Misschien even met een ijzerdraadje oid vissen.
[ Voor 7% gewijzigd door LoneGunman op 25-06-2026 10:59 ]
oke, dank voor de info.LoneGunman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:57:
[...]
Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).
Hoe deze geborgd zit weet ik niet precies: misschien is aan de contra-kant een moer of wartel losgeraakt. Misschien even met een ijzerdraadje oid vissen.
De laatste dagen is mijn verbinding met 4g, vaak zonder bereik.
Hierdoor is de auto natuurlijk niet op afstand, op koelen te zetten.
Wel als ik thuis ben, maar dan heb ik verbinding via bleutooth.
Hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige, dus moet ik naar de volvo.
Hebben meer mensen hier last van? Of ben ik de enige, dus moet ik naar de volvo.
Vandaag iets meegemaakt met de airco.
De gehele dag gewerkt en meerdere ritten gemaakt, totdat we een lang weekend weg wilde.
Alleen warme buitenlucht.
Omgedraaid en het een en ander gecontroleerd, lang verhaal kort:
Zekeringen 8 en 47 verwijderd onder de motorkap, deze doorgemeten en waren goed.
Eerst 8 teruggeplaatst en daarna 47, toen ging ineens de fan hoge toeren draaien( onder de motorkap) en de airco werkte weer.
Ik denk ik zal mijn ervaring hier maar neerzetten met deze hitte
De gehele dag gewerkt en meerdere ritten gemaakt, totdat we een lang weekend weg wilde.
Zekeringen 8 en 47 verwijderd onder de motorkap, deze doorgemeten en waren goed.
Eerst 8 teruggeplaatst en daarna 47, toen ging ineens de fan hoge toeren draaien( onder de motorkap) en de airco werkte weer.
Ik had van de week iets vergelijkbaars. Auto voorgekoeld, toen weggereden, kort ritje, met airco. Klusje gedaan op locatie, voorkoelen weer gestart, terug naar huis ook alleen warme lucht. Thuisgekomen, tijdje gewacht. Toen weer auto gestart en werkte hij weer normaal.ron12345 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:03:
Vandaag iets meegemaakt met de airco.
Zou de buitentemperatuur parten spelen? Het was buiten 42 graden.oldostofjas schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:28:
[...]
Ik had van de week iets vergelijkbaars. Auto voorgekoeld, toen weggereden, kort ritje, met airco. Klusje gedaan op locatie, voorkoelen weer gestart, terug naar huis ook alleen warme lucht. Thuisgekomen, tijdje gewacht. Toen weer auto gestart en werkte hij weer normaal.
Zou kunnen, maar toen hij het wel deed wat het ook zo warmron12345 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:58:
[...]
Zou de buitentemperatuur parten spelen? Het was buiten 42 graden.
Ik heb wel eens gezien ergens dat het deurpaneel dan eraf moet om extra lengte te krijgen? Ik heb ook al een tijdje andere lampjes liggen maar krijg ze onder niet uit de deurLeenVan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:00:
Goedemorgen allen,
Weet iemand of de deurverlichtingskabel te verlengen is? Ik kom wat kabel lengte tekort om de lamp te monteren.
[Afbeelding] [Afbeelding]
@Wilmaas over dat probleem met "knoepende/krakende" veren bij mij lijkt vuil niet echt het probleem.
Op FB veel berichten recent voorbij zien komen met mensen die hetzelfde probleem hebben. Iemand had ook een filmpje geplaatst. Ze zijn naar de dealer geweest en conclusie: veerpoot lager moet vervangen worden. Ik heb ook een filmpje gemaakt en je kan het geluid ook IETS horen maar lastig omdat mijn stuur ineens (sinds een tijdje soms) een debiel geluid maakt met het sturen. Dit geluid heb ik bij andere nog niet gehoord. Bij 2de keer naar rechts sturen hoor je tussendoor een soort knak knak geluid, dit gebeurd dus ook met optrekken soms of remmen. En dus ook bij sturen met lage snelheid.
Ik weet dat het niet slim is om te sturen als je stil staat maar anders kon ik dit filmpje niet echt maken met de geluiden. Moet ik hiermee maar weer terug naar de dealer? Vorige keer flink wat moeten betalen omdat zij niks konden horen..
Filmpje: https://www.max-tweak.nl/stuur_geluid_lynk.mp4
Op FB veel berichten recent voorbij zien komen met mensen die hetzelfde probleem hebben. Iemand had ook een filmpje geplaatst. Ze zijn naar de dealer geweest en conclusie: veerpoot lager moet vervangen worden. Ik heb ook een filmpje gemaakt en je kan het geluid ook IETS horen maar lastig omdat mijn stuur ineens (sinds een tijdje soms) een debiel geluid maakt met het sturen. Dit geluid heb ik bij andere nog niet gehoord. Bij 2de keer naar rechts sturen hoor je tussendoor een soort knak knak geluid, dit gebeurd dus ook met optrekken soms of remmen. En dus ook bij sturen met lage snelheid.
Ik weet dat het niet slim is om te sturen als je stil staat maar anders kon ik dit filmpje niet echt maken met de geluiden. Moet ik hiermee maar weer terug naar de dealer? Vorige keer flink wat moeten betalen omdat zij niks konden horen..
Ook ik heb al een week geen verbinding met de app. Op scherm van auto zie ik geen ontvangst streepjes bij de zendmast. Is gekomen tijdens opladen van de auto. Iemand een oplossing?ron12345 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:00:
De laatste dagen is mijn verbinding met 4g, vaak zonder bereik.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Dit is iets heel anders qua geluid dan wat ik had!Tweak_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 01:29:
@Wilmaas over dat probleem met "knoepende/krakende" veren bij mij lijkt vuil niet echt het probleem.
Allereerst dat geluid als je aan het stuurwiel draait? is dat er ook als het kouder is? dat geluid herken ik wel namelijk. Bij heet weer in de BMW e61 uit 2006. Ik heb daar niets aan gedaan, maar ook dat hoort niet.
Dat geluid, dat soort knak, knak, komt uit het onderstel?
Omdat het niet rijdend is blijft alles wat draait en beweegt bij sturen over. Hoofdverdachte? Inderdaad veerpootlager! Maar zonder het direct te horen blijft het een gok. dit moet overigens door een monteur te horen, constateren zijn. als je ervoor terug gaat? Neem het filmpje mee. Er zijn nog een aantal rubbers die ook bewegen, fusee kogels, overal kan het geluid vandaan komen.
Ik heb uiteindelijk ontdekt dat de 2 hoezen van de achter schokbrekers naar beneden waren gezakt, ook deze waren te horen nadat ik de veerschotels voor had schoongemaakt, (rammel, heb deze met tyraps vastgezet) ik heb alles schoongemaakt nu, en de rubber delen met siliconenvet ingesmeerd, gespoten, auto klinkt nieuw, heerlijk stil. ik heb niets aan het veerlager gedaan, maar had dan ook andere geluidjes.
succes
panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware v156 BMS 216 P1 ct003 v117
Ik zal mijn vastzetten van de stofhoezen achterste schokbreker hoezen hier met foto's laten zien
Als iemand dit probleem zelf wil oplossen, voor tijdelijk of langere tijd.
Duidelijk is hier te zien dat de hoes naar beneden is gezakt, deze hoort bovenin de schokbreker vast te zitten.
Ik heb 1 tyrap om de hoes heen getrokken op de hoogste stand van de hoes, net hierboven schuimrubber geplakt. en 3 tyraps verticaal door de wielkast bekleding gestoken.
en hieronder het resultaat
De middelste tyrap goed stevig, de 2 buitenste gewoon vast.
En weg rammel.... dit koste mij 10 minuten per kant.
de wielkast bekleding is misschien niet sterk genoeg, al weegt de hoes bijna niets. als de tyraps uitscheuren zet ik een verstevigings plaatje tegen de kuip om het te verstevigen.
Een alternatief is demontage van de schokbreker, valt op zich mee, en de hoes vervangen, opnieuw vastzetten oude hoes aan de schokbreker indien mogelijk of nieuwe schokbrekers, ik schat meer dan 1 uur per kant.
Duidelijk is hier te zien dat de hoes naar beneden is gezakt, deze hoort bovenin de schokbreker vast te zitten.Ik heb 1 tyrap om de hoes heen getrokken op de hoogste stand van de hoes, net hierboven schuimrubber geplakt. en 3 tyraps verticaal door de wielkast bekleding gestoken.
en hieronder het resultaat
de wielkast bekleding is misschien niet sterk genoeg, al weegt de hoes bijna niets. als de tyraps uitscheuren zet ik een verstevigings plaatje tegen de kuip om het te verstevigen.
Een alternatief is demontage van de schokbreker, valt op zich mee, en de hoes vervangen, opnieuw vastzetten oude hoes aan de schokbreker indien mogelijk of nieuwe schokbrekers, ik schat meer dan 1 uur per kant.
panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware v156 BMS 216 P1 ct003 v117
Hier ook het geluid tijdens het sturen op lage snelheid. (ik heb het niet over het hogere geluid dat vanuit jouw stuurt komt). Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet; echt heel veel last heb ik er ook niet van.Wilmaas schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Dit is iets heel anders qua geluid dan wat ik had!
Allereerst dat geluid als je aan het stuurwiel draait? is dat er ook als het kouder is? dat geluid herken ik wel namelijk. Bij heet weer in de BMW e61 uit 2006. Ik heb daar niets aan gedaan, maar ook dat hoort niet.
Dat geluid, dat soort knak, knak, komt uit het onderstel?
Omdat het niet rijdend is blijft alles wat draait en beweegt bij sturen over. Hoofdverdachte? Inderdaad veerpootlager! Maar zonder het direct te horen blijft het een gok. dit moet overigens door een monteur te horen, constateren zijn. als je ervoor terug gaat? Neem het filmpje mee. Er zijn nog een aantal rubbers die ook bewegen, fusee kogels, overal kan het geluid vandaan komen.
Ik heb uiteindelijk ontdekt dat de 2 hoezen van de achter schokbrekers naar beneden waren gezakt, ook deze waren te horen nadat ik de veerschotels voor had schoongemaakt, (rammel, heb deze met tyraps vastgezet) ik heb alles schoongemaakt nu, en de rubber delen met siliconenvet ingesmeerd, gespoten, auto klinkt nieuw, heerlijk stil. ik heb niets aan het veerlager gedaan, maar had dan ook andere geluidjes.
succes
Het resetten van het gastaccount middels het hoofdje rechtsonder op het scherm bracht de wagen weer online!bbn_ldp schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:25:
[...]
Ook ik heb al een week geen verbinding met de app. Op scherm van auto zie ik geen ontvangst streepjes bij de zendmast. Is gekomen tijdens opladen van de auto. Iemand een oplossing?
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Is er een manier om gewoon ingelogd te blijven? ik gebruik maar 1 account en nu is het steeds wachten na de start.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Als je maar 1 account gebruikt is het beter om geen account te gebruiken. Doen wij ook en de stoelinstelling staat hier gelukkig los van, die gebruiken we wel altijd.Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:56:
Is er een manier om gewoon ingelogd te blijven? ik gebruik maar 1 account en nu is het steeds wachten na de start.
Werkt het internet dan wel zonder account? Dat gebruik ik voor Spotify.
En vooral nu met de warmte, het voorkoelen? En de app info is soms ook wel leuk, of staat dat los van het profiel en is dat een koppeling tussen de auto en de app via Lynk.
Stoelgeheugen is bekend, maar mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde instellingen.
En vooral nu met de warmte, het voorkoelen? En de app info is soms ook wel leuk, of staat dat los van het profiel en is dat een koppeling tussen de auto en de app via Lynk.
Stoelgeheugen is bekend, maar mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde instellingen.
[ Voor 35% gewijzigd door Erwin_83 op 28-06-2026 14:30 ]
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Hmm... goede vraag. Dat gebruik ik nooit. Alles gaat bij mij via de telefoon...Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:29:
Voor al die functionaliteiten is het inloggen met je profiel in de auto niet nodig. Het is ook aan te raden om dat niet te doen. Bespaart je veel frustratie.Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:29:
Zal het van de week eens proberen, profiel eruit en dan kijken. Als het alleen maar voor de automatische stoel verstelling is , mis ik er niks aan.
@smeerbartje
Hoi, ik heb dat hoge geluid niet in de lynk, dat was in mijn bmw, die is naar een liefhebber, het was een reactie op @Tweak_
Als je je er niet aan stoort is dat prima toch?
Ik vind het zelf leuk om op onderzoek uit te gaan, soms zijn kleine irritaties makkelijk op te lossen, zonder veel kosten.
Hoi, ik heb dat hoge geluid niet in de lynk, dat was in mijn bmw, die is naar een liefhebber, het was een reactie op @Tweak_
Als je je er niet aan stoort is dat prima toch?
Ik vind het zelf leuk om op onderzoek uit te gaan, soms zijn kleine irritaties makkelijk op te lossen, zonder veel kosten.
Het hoge geluid van het stuur zelf lijkt inderdaad te komen door "het weer" maar toen het niet zo warm was als nu gebeurde het ook soms. Vind het nogal zielig klinken voor zo een jonge auto.
Dat knak knak is echt een geluid van een veer/veren wat iets verspringt zeg maar. En ja ik kan ook zeggen van laat maar hoort erbij, maar als het komt door een gaar veerpoot lager dan zal het vast wel erger worden denk ik.
Dat knak knak is echt een geluid van een veer/veren wat iets verspringt zeg maar. En ja ik kan ook zeggen van laat maar hoort erbij, maar als het komt door een gaar veerpoot lager dan zal het vast wel erger worden denk ik.
Ik ben nooit ingelogd, ik heb dit 1x wel gedaan om het wachtwoord te kunnen achterhalen van de hotspot. De stoelen en spiegels kan je toch opslaan met die knop 1 en 2. Alles van de App staat los van of je ingelogd bent.. Ik gebruik ook alle functies.Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:25:
Zal het van de week eens proberen, profiel eruit en dan kijken. Als het alleen maar voor de automatische stoel verstelling is , mis ik er niks aan.
Ik heb bij Ome Ali twee verlengkabels besteld (voor achter, voor was de kabel wel lang genoeg)Tweak_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 01:15:
[...]
Ik heb wel eens gezien ergens dat het deurpaneel dan eraf moet om extra lengte te krijgen? Ik heb ook al een tijdje andere lampjes liggen maar krijg ze onder niet uit de deur(en ik wil het graag heel houden)
Komen van de week binnen, ik laat het weten of dit werkt!
Even dubbelcheck hier. Heb een 01 uit 2024 met 14k gekocht, nu 8mnd later 27k. Vanaf begin bij lage snelheid over drempels af en toe krakend geluid bij een van de voorste schokbrekers.Vooral als je een tijdje rijdt ook niet. Garage gaf afgelopen winter aan dat dit een bekend probleem was en door zout kwam, hebben de rubbers opnieuw ingevet, toen was het misschien 2 weken weg. Het is echter nu nog steeds, ook in de zomer. Moet ik hier iets meer mee? Auto voelt wel iets meer als een barrel zo, Mn vorige Volvo had er tot 330k km geen last van :-p
Ik had zelf ook geen verbinding met het 4G netwerk voor meer dan een week, daardoor wilde de auto ook niet inloggen. Sinds gisteren werkt het weer. Ik moest ook vorige week opnieuw inloggen in de auto met mijn email en password. Geen idee of die twee dingen verband houden. Maar nu zie ik ook weer de details van de auto in de app, daarvoor was dat ook verouderde informatie.
Pas ontdekt dat ik mijn L&C MY22 via de app de airco kan bedienen zonder dat deze aan de laadkabel zit. Was wel erg comfortabel vorige week...
NA op gegeven moment toch wat beter geluisterd te hebben, blijkt toch dat er iets los ligt in de kofferbak klep.LoneGunman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:57:
[...]
Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).
Jij of iemand anders een idee hoe ik daarvan iets van de "bekleding" aan de binnenkant of zo los krijg, om te kijken wat daar los ligt?
Klopt sinds de laatste update van de app is dit mogelijk.wsc007db schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:02:
Pas ontdekt dat ik mijn L&C MY22 via de app de airco kan bedienen zonder dat deze aan de laadkabel zit. Was wel erg comfortabel vorige week...[Afbeelding]
Werkt zelfs vanuit home assistant, als je daar je auto gekoppeld hebt.
Voor de kampeerders onder ons even een reminder dat de auto een "kluisfunctie" heeft waarbij dashboardkastje (en kofferbak) alleen opengaan met een zelf in te stellen pincode.
Zie ook https://colab.lynkco.com/announcements/lockable-glovebox
Wow, dat wist ik niet!Frash schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:21:
Voor de kampeerders onder ons even een reminder dat de auto een "kluisfunctie" heeft waarbij dashboardkastje (en kofferbak) alleen opengaan met een zelf in te stellen pincode.
Oh dat wist ik niet, heb je nog meer van dit soort verrassingen?Frash schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:21:
Wat is tegenwoordig de beste lynk&co home integratie? Er zijn een aantal forks beschikbaar, maar ik heb geen idee wat nu precies de status is. Ik heb sinds een week ofzo dat m'n sensor-data van de auto niet meer wordt bijgewerkt
.
Ik had die van 'Donkie' maar die was ook sinds 20 juni gestopt met updaten. De Lynk&Co app zelf werkte wel. Dus zojuist die van Johnneerdael geïnstalleerd en die werkt nu. Kan uiteraard pas over een paar dagen zeggen of het ook op lange(re) termijn werkt.smeerbartje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:35:
Wat is tegenwoordig de beste lynk&co home integratie? Er zijn een aantal forks beschikbaar, maar ik heb geen idee wat nu precies de status is. Ik heb sinds een week ofzo dat m'n sensor-data van de auto niet meer wordt bijgewerkt.
Als je een Lynk&Co 01 uit 2025 of nieuwer hebt, of een 02 of 07, moet je een andere app gebruiken zag ik net.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Ik gebruik ook al enige tijd die van Johnneerdael. Werkt prima. Verbinding met auto is er niet altijd, maar ligt volgens mij niet aan de HA app.WHiZZi schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:36:
[...]
Ik had die van 'Donkie' maar die was ook sinds 20 juni gestopt met updaten. De Lynk&Co app zelf werkte wel. Dus zojuist die van Johnneerdael geïnstalleerd en die werkt nu. Kan uiteraard pas over een paar dagen zeggen of het ook op lange(re) termijn werkt.
Als je een Lynk&Co 01 uit 2025 of nieuwer hebt, of een 02 of 07, moet je een andere app gebruiken zag ik net.
Ook fijn dat er mensen zijn die een ontwikkeld hebben voor de nieuwere 01, 02 en 07.
Is er iemand die weet wat de exacte kleurcode (RAL of fabrieksspecificatie) van de zwarte velgen van de 01 More is?
Voor de gene met een 01 model tussen 21-24. Er is wel een nieuwe update voor de auto met versie nummer: LC01.26.01. Bugfix is dezelfde als onder LC01.25.01. Gek maar waar. Ik heb LC01.25.01 en toevallig krijgt mijn 23 model een kleine beurt, zal dit direct meenemen bij Broekhuis in Utrecht.
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)LeenVan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:42:
[...]
Ik heb bij Ome Ali twee verlengkabels besteld (voor achter, voor was de kabel wel lang genoeg)
Komen van de week binnen, ik laat het weten of dit werkt!
Volvo Geïnstalleerd Gratis Lamp Drempel Licht Voetlicht Kofferbak Licht 3 P 2P Plug Verliesvrije Kabelboom Datakabel
https://a.aliexpress.com/_mszLCNH
[ Voor 3% gewijzigd door LeenVan op 03-07-2026 22:43 ]
Bedankt voor het delen, zal dit later deze week eens goed controleren of ze hoog genoeg zitten.Wilmaas schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:23:
Ik zal mijn vastzetten van de stofhoezen achterste schokbreker hoezen hier met foto's laten zien
[Afbeelding]Duidelijk is hier te zien dat de hoes naar beneden is gezakt, deze hoort bovenin de schokbreker vast te zitten.
Ik heb 1 tyrap om de hoes heen getrokken op de hoogste stand van de hoes, net hierboven schuimrubber geplakt. en 3 tyraps verticaal door de wielkast bekleding gestoken. [Afbeelding]
en hieronder het resultaat[Afbeelding]
Door de velgen heen lijken ze bij mijn auto nog goed te zitten.
Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken. Ik heb nog wel wat ergenistjes in de auto, maar ik wil niet slechter gaan. het is nu goed te doen als je rekening houd met de software. Dan is het allemaal eigenlijk wel goed.Dijkstra88 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:17:
Voor de gene met een 01 model tussen 21-24. Er is wel een nieuwe update voor de auto met versie nummer: LC01.26.01. Bugfix is dezelfde als onder LC01.25.01. Gek maar waar. Ik heb LC01.25.01 en toevallig krijgt mijn 23 model een kleine beurt, zal dit direct meenemen bij Broekhuis in Utrecht.
Bij mij zit daar ook geen moer op maar er zit wel een grote plastic kap over alle aansluitingen.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[Afbeelding] Nadat ik een blik onder de motorkap geworpen had viel mij dit op, het lijkt wel of er een moer ontbreekt.
Kan dit kwaad, zelf verhelpen of toch naar de garage (auto is eigendom)?
Volgens mij is dat gewoon een geklonken bout aan het plaatje waar niks op aangesloten is, vandaar dat er geen moer op zit.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[Afbeelding] Nadat ik een blik onder de motorkap geworpen had viel mij dit op, het lijkt wel of er een moer ontbreekt.
Zoals hierboven geschreven, gewoon een bout zonder moer.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
Maar overwegen om naar de garage te gaan voor een ontbrekende moer?
We zitten hier op tweakers, het logo is een zelfs een steeksleutel, zelf doen!
Als we allemaal even kijken en niemand heeft die moer, dan zou ik er zeker niet aankomen. Volgens mij hebben we het hier over hoogvoltageonderdelen.Frag1le schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:48:
[...]
Zoals hierboven geschreven, gewoon een bout zonder moer.
Maar overwegen om naar de garage te gaan voor een ontbrekende moer?
We zitten hier op tweakers, het logo is een zelfs een steeksleutel, zelf doen!
Oke, maar hoe heb je ze eruit gekregen? Zonder de boel te beschadigen?LeenVan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)
Volvo Geïnstalleerd Gratis Lamp Drempel Licht Voetlicht Kofferbak Licht 3 P 2P Plug Verliesvrije Kabelboom Datakabel
Ik heb die moer ook niet en ik moest ook een beste beschermkap weghalen. Niks aan doen zou ik zeggensorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
Heb de afgelopen +/- 10 dagen al 2 keer gehad dat het console scherm van mijn lynk & co niet doorstarte.
Het systeem bleef dus herstarten, dat je lynk&co ziet en dan die "gebouwen" voorbij ziet komen.
De auto moet dan echt een X aantal minuten uit staan en geheel afgesloten dat dus het scherm en alles uit staat voordat alles het weer doet.
Komt jullie dit "probleem" bekend voor, is daar een fix voor?
Auto kan dus wel gewoon rijden, maar heb dus geen navi en radio etc op dat moment.
Heb video bijgevoegd.[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
Het systeem bleef dus herstarten, dat je lynk&co ziet en dan die "gebouwen" voorbij ziet komen.
De auto moet dan echt een X aantal minuten uit staan en geheel afgesloten dat dus het scherm en alles uit staat voordat alles het weer doet.
Auto kan dus wel gewoon rijden, maar heb dus geen navi en radio etc op dat moment.
Heb video bijgevoegd.[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
Met een plastic tool. (GSM Repair kit) heb ik de lampjes eruit gehaald. De onderkant iets naar voren getrokken, hierdoor kon ik de kabel naar beneden uit de deur halen en deze verlengen. De nieuwe lampjes aansluiten en terugdrukken.Tweak_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:59:
[...]
Oke, maar hoe heb je ze eruit gekregen? Zonder de boel te beschadigen?
Mailtje gekregen om de week door te geven wanneer de auto opgehaald kan worden.
Maar nou heb ik ook een mailtje waarbij ik nog de schadeformulier moet invullen vanwege de hagelschade van vorige week. Dit gaat nooit meer optijd gerepareerd worden en dan ben ik weer heel erg benieuwd hoe dat daarna gaat lopen.. Zie alweer allemaal beren op de weg net zoals ik dat 2 jaar terug had met de schade toen iemand achterop was geklapt. maanden bezig voor iets wat niet mijn schuld was.
Maar nou heb ik ook een mailtje waarbij ik nog de schadeformulier moet invullen vanwege de hagelschade van vorige week. Dit gaat nooit meer optijd gerepareerd worden en dan ben ik weer heel erg benieuwd hoe dat daarna gaat lopen.. Zie alweer allemaal beren op de weg net zoals ik dat 2 jaar terug had met de schade toen iemand achterop was geklapt. maanden bezig voor iets wat niet mijn schuld was.
In de categorie lief dagboek: wat ik vandaag weer heb meegemaakt...Ricmaniac schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:30:
Mailtje gekregen om de week door te geven wanneer de auto opgehaald kan worden.
Vandaag weer naar de dealer geweest, het stuur geluid (van het stuur zelf dus) is waarschijnlijk opgelost ze hebben onder iets ingespoten van de stuur stang. Deze monteur gaf gelukkig wel toe ook iets te horen wat niet klopt.. Toen kwam een andere monteur erbij en hield zijn handen op beide veerpoten boven -> conclusie beide veerpoot lagers kapot. Word in augustus onder garantie vervangen..Tweak_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
Het hoge geluid van het stuur zelf lijkt inderdaad te komen door "het weer" maar toen het niet zo warm was als nu gebeurde het ook soms. Vind het nogal zielig klinken voor zo een jonge auto.
Ook wel eens gehad en toen maar gewoon gaan rijden. Na een 10 tal keer startte hij toch alsnog op.sjoemie1985 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:48:
Heb de afgelopen +/- 10 dagen al 2 keer gehad dat het console scherm van mijn lynk & co niet doorstarte.
Heb video bijgevoegd.
[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
@Tweak_
Hoe dachten ze over terug betalen eerdere onderzoekskosten? Er is, was immers wel iets aan de hand, ondanks dat ze niets vonden? Ze hebben gewoon geen goed onderzoek gedaan🫣
Dat geluid in het stuur (huis) gaat terugkomen ben ik bang, maar als je weet waar ze iets op spoten kun je dat zelf herhalen👍
Hoe dachten ze over terug betalen eerdere onderzoekskosten? Er is, was immers wel iets aan de hand, ondanks dat ze niets vonden? Ze hebben gewoon geen goed onderzoek gedaan🫣
Dat geluid in het stuur (huis) gaat terugkomen ben ik bang, maar als je weet waar ze iets op spoten kun je dat zelf herhalen👍
Ik had er niet eens zin meer in, ik heb het nog wel tegen haar gezegd van ja heb vorige keer ook al betaald voor niks.. Want ze begon dat dit geen garantie was. Blijkbaar dacht ze dat het 2027 was haha. En ja ik weet wat ze ingespoten hebben dus dat kan ik dan wel zelf een keer herhalen. Het is de koppeling onder van het stuur naar je stuurhuis. Het stuurhuis is er natuurlijk ook onderuit geweest toen ze het viegwiel hebben vervangen.
Nu maar hopen dat het alleen "dat" is en alles verder wel goed vast zit en op de goede plek.
Nu maar hopen dat het alleen "dat" is en alles verder wel goed vast zit en op de goede plek.
Ik wil nog een kabel halen voor het opladen van onze Lynk en co 01 bij een laadpaal, we gaan binnenkort op vakantie en zou hem op de camping dan ook willen opladen. Ik heb momenteel nog geen kabel voor aan de laadpaal, enkel een kabel voor in het stopcontact, dit is hoe ik hem thuis altijd oplaad.
Heeft iemand tips voor een goede kabel? Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een fase 1 kabel toch? Aangezien de auto niet sneller kan laden? Ik kwam deze op Bol tegen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/laadkabel-type-2-mennekes-16a-1-fase-5-meter/9300000060446394/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Heeft iemand tips voor een goede kabel? Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een fase 1 kabel toch? Aangezien de auto niet sneller kan laden? Ik kwam deze op Bol tegen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/laadkabel-type-2-mennekes-16a-1-fase-5-meter/9300000060446394/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
1 fase is inderdaad genoeg, maar afhankelijk van het bouwjaar van je auto kan je 3,7 of 7,4 kW laden (16A vs. 32A). (Dat haal je bij een 11kW resp. 22kW laadpaal). Vanaf augustus 2022 is de snellere uitvoering geleverd. Deze kabel kan maar tot 3,7 kW aan.MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Ik wil nog een kabel halen voor het opladen van onze Lynk en co 01 bij een laadpaal, we gaan binnenkort op vakantie en zou hem op de camping dan ook willen opladen. Ik heb momenteel nog geen kabel voor aan de laadpaal, enkel een kabel voor in het stopcontact, dit is hoe ik hem thuis altijd oplaad.
Heb je dan geen kabel gekregen bij aanschaf van de auto? Deze hoort er gewoon bij te zitten? Dus misschien kan je dit nog reclameren waar je hem hebt aangeschaft?MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
5520 Wp op WZW PVOutput
Ik krijg toevallig net een email dat ze mij het bedrag willen terug stortenWilmaas schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:22:
@Tweak_
Zoals al eerder aangegeven is deze kabel geschikt voor je Lynk,MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Maar mocht je in de toekomst een auto kopen die wel 3 fase's kan opladen dan kun je beter een iets zwaardere kabel 3F kopen. zodat je dan goed op de toekomst bent voorbereid.
Top👍Tweak_ schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:45:
[...]
Ik krijg toevallig net een email dat ze mij het bedrag willen terug stortendat is wel netjes!
Wij hebben een kabel van Voldt, bevalt prima. Fijne compacte kabel met handige opbergtas erbij. Gaf ons wat meer vertrouwen dan de merkloze varianten bij bijv bol en Amazon. En het blauwe staat nog aardig bij onze blauwe Lynk.MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Bedankt voor de reactie allemaal! De fase 1 kabel is voor nu wel prima, mocht ik in de toekomst een andere auto kopen wil ik gewoon zorgen dat deze beschikte kabels heeft. Deze lynk had (helaas) geen kabel bij de aanschaf (2e hands)
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Ik merk er niks van heb nu LC01.26.01 op mijn systeem maar zie geen verschillen. Was ook maar 1 mini aanpassing net als de vorige. Softwarematig geen wijzigingen voor multimedia systeem.Ferrox1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:57:
[...]
Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken. Ik heb nog wel wat ergenistjes in de auto, maar ik wil niet slechter gaan. het is nu goed te doen als je rekening houd met de software. Dan is het allemaal eigenlijk wel goed.
Ah dat is jammer. Er is nog genoeg voor verbetering vatbaar. Maar ik verwacht er niets meer van gezien dit een model is wat niet meer verkocht wordt.
Tja, maar voor mij is de mate van updates wel iets wat ik meeneem naar de beslissing voor mijn volgende auto weer. Neem aan dat ze daar ook over nadenken.Ferrox1 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:57:
Ah dat is jammer. Er is nog genoeg voor verbetering vatbaar. Maar ik verwacht er niets meer van gezien dit een model is wat niet meer verkocht wordt.
Afgelopen vrijdag een proefrit in de L&C01 uit 2022 gemaakt bij ACR in Breugel. Niet de meest fijne ervaring met de verkoper. Maar ondanks dat: we waren verbaasd over de goede kwaliteit en mooie afwerking: hoge prijs/prestatie. Dus onze peilen op een L&C 01 MY23 met zwarte hemel gericht.
We hadden van deze verkoper het verhaal gehoord dat een L&C 4 jaar fabrieksgarantie zou hebben, maar dit wel ingeschreven moet worden bij Lync & Co Nederland voor 150,- maar dat niemand dat weet en dat dit echt moet. Zijn L&C's komen uit Italië (en sommigen zagen er echt uitgeleefd, beschadigd, etc. uit). Verder zou een aftermarket trekhaak rond de 1500 euro kosten, en dit is dan niet een mooie weggewerkte: ik ben benieuwd of er ook 'gewoon' een originele trekhaak onder kan, hoe dit met de software e.d. zit: zie dat vstore een OG trekhaak voor 750,00 aanbiedt, exclusief installatie. Weet iemand hoe het zit met het overnemen van een L&C, behoud van garantie, onderhoudsintervallen, etc.?
We hadden van deze verkoper het verhaal gehoord dat een L&C 4 jaar fabrieksgarantie zou hebben, maar dit wel ingeschreven moet worden bij Lync & Co Nederland voor 150,- maar dat niemand dat weet en dat dit echt moet. Zijn L&C's komen uit Italië (en sommigen zagen er echt uitgeleefd, beschadigd, etc. uit). Verder zou een aftermarket trekhaak rond de 1500 euro kosten, en dit is dan niet een mooie weggewerkte: ik ben benieuwd of er ook 'gewoon' een originele trekhaak onder kan, hoe dit met de software e.d. zit: zie dat vstore een OG trekhaak voor 750,00 aanbiedt, exclusief installatie. Weet iemand hoe het zit met het overnemen van een L&C, behoud van garantie, onderhoudsintervallen, etc.?
[ Voor 0% gewijzigd door Charles Nasi op 13-07-2026 19:57 . Reden: MY23 toegevoegd ]
Dat is nog netjes verwoord "niet de meest fijne ervaring met de verkoper"Charles Nasi schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:56:
Afgelopen vrijdag een proefrit in de L&C01 uit 2022 gemaakt bij ACR in Breugel. Niet de meest fijne ervaring met de verkoper. Maar ondanks dat: we waren verbaasd over de goede kwaliteit en mooie afwerking: hoge prijs/prestatie. Dus onze peilen op een L&C 01 MY23 met zwarte hemel gericht.
Ik ben door de eigenaar uitgescholden en bedreigd omdat ik meerdere keren terug moest met mijn "vorige" auto. Gelukkig kan je met deze auto gewoon naar de dealer en hoef je niet terug naar die vriendelijke Bart.
Ik heb net even een hele simpele video gemaakt over hoe je de lampjes moet vervangen in de achter deuren. Je hebt dus helemaal geen verleng kabels nodig en op deze manier maak je niks stuk. Ze hebben dit echt netjes gemaakt geen clips die afbreken etc en het is heel snel klaar.LeenVan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)
Hier dus de video: YouTube: Remove Lynk & Co 01 (2022) rear door panel
Je kan zo ook zien dat het niet de bedoeling is dat je onder met tools het lampje eruit probeert te wrikken.
Ik heb de extra stappen niet nodig gehad.Tweak_ schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:23:
[...]
Ik heb net even een hele simpele video gemaakt over hoe je de lampjes moet vervangen in de achter deuren. Je hebt dus helemaal geen verleng kabels nodig en op deze manier maak je niks stuk. Ze hebben dit echt netjes gemaakt geen clips die afbreken etc en het is heel snel klaar.
Hier dus de video: YouTube: Remove Lynk & Co 01 (2022) rear door panel
Je kan zo ook zien dat het niet de bedoeling is dat je onder met tools het lampje eruit probeert te wrikken.
Alleen paneel gelift, en lampje aangesloten.
Demonteren lampje gaat uitstekend als het paneel nog op de deur zit.
Ik heb geprobeerd het lampje eruit te krijgen met het paneel er nog op maar dan sloop je het gewoon. Maar goed ik zal wel een van de weinige zijn die de originele lampjes wil heel houden en ook het paneel netjes wil houden.ron12345 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:54:
[...]
Ik heb de extra stappen niet nodig gehad.
Alleen paneel gelift, en lampje aangesloten.
Demonteren lampje gaat uitstekend als het paneel nog op de deur zit.
Als je het paneel eraf hebt kan je zo makkelijk het stekkertje los klikken en de lipjes induwen van het lampje. Lijkt mij dat het zo ook "bedacht" is. Zelf kan ik helaas niet verder want had er 4 besteld en maar 1 werkte. Dus moet nog wachten op nieuwe.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/YhwDFhgcM0VgMTWm4NfAP8VN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pNRxLOh6ewHhfl9qgZLYVuQh.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/7xk3ZO1UBiXrFYFGnZoqFeQi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4AzQzlA8wggBLT7S0E476hm.jpg?f=fotoalbum_large)