Sted74 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:20:
Eindelijk was het vrijdag zover!
We konden onze zwarte Lynk & Co ophalen🥳
Het is een 07-2023 model want ik wilde graag het sportieve en luxe zwarte hemel omdat dit eenmaal gezien te hebben ik het witte niet mooi meer vind (zelf een beetje vergeeld zien lijken).
En een oprolbare hoedenplank!
Hij heeft geen stuurverwarming maar dat heb ik nooit gehad dus verwacht dit ook niet te missen.
Hij is ingevoerd uit Frankrijk en had 22k op de teller, de velgen en het interieur zijn werkelijk nog in nieuwstaat wat een goede indruk geeft hoe hij door de vorige eigenaar is behandeld.
Bij de koop heb ik er gelijk een afneembare trekhaak onder laten monteren ivm gebruik boottrailer en zo af en toe een aanhanger en met enige regelmaat een fietsendrager.
De verplichte 2 jaarlijks onderhoudsbeurt voor fabrieksgarantie behoud.
Garage geeft zelf ook 12mnd Bovag garantie.
De blauwe accenten zwart laten wrappen en de blauwe delen op de velgen zwart laten spuiten, ik kon ze ook helemaal zwart laten spuiten maar vind dit persoonlijk net wat sjieker ogen.
De plakletters Lynk & Co 01 is ter plekke bij de aflevering nog verwijderd en was zo gepiept.
De kentekenplaat met reclame van de garage heb ik thuis zelf even vervangen voor eentje met een dunne zwarte rand.
Met al deze aanpassingen vind ik hem zelf erg mooi en luxe uitzien, hij valt behoorlijk goed op 😎.
De ritjes tot nu toe bevallen zeer goed en de auto geeft door de afwerking en hoogte een zeer veilig gevoel, andere auto onderweg lijken ineens erg klein.
Ik kom van een 2014 Skoda Octavia combi 1.2 en hiermee vergeleken is de Lynk super snel en stil.
Thuis heb ik voldoende zonnepanelen voor gratis laden en ik had nog een 11kw Lolo newmotion laadpaal overgehouden van een lease e-golf die ik nu mooi weer kan gebruiken, helaas laad de Lynk maar met 1 Fase dus laad ik maar met 3,4kw ipv 7,4kw!
Weet iemand ook of dit te veranderen is zonder een dure zware aansluiting aan te vragen bij de netbeheerder?
Ben ook druk bezig geweest om alle opties en vele mogelijkheden te ontdekken en voorkeuren in te stellen, ik had me al goed ingelezen op dit forum en alle YouTube filmpjes bekeken maar heb ook nog dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde digitale grafisch mooi weergegeven handleiding in de auto zelf.
Het enige wat nog niet helemaal vloeiend lijkt te werken is Apple CarPlay, hiervan valt de verbinding steeds weg met en zonder kabel.
Tot nu toe verder zeer tevreden en ga dit pinksterweekend nog wat ritjes maken om de mogelijkheden als inparkeerhulp en de vele instellingen eigen te maken, het idee dat ik zonder brandstofkosten kan rijden op thuiselektra is toch wel lekker!
Tot 2028 nog maar extra genieten van het kunnen salderen en daarna zoveel als mogelijk op zonnestroom laden.
Hierbij wat plaatjes van de bolide!
[Afbeelding]
[Afbeelding]