Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
oldostofjas schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:41:
[...]

Dit klinkt niet als een standaard granny lader. Bij de eerste modeljaren werd er een van 10A, dus 2300W bijgeleverd. Daarna kwam er volgens mij een waarbij het amperage ingesteld kon worden.
Je kunt het amperage instellen maar de lader gaat dan maximaal 2 uur naar 2300W en schakelt dan terug naar 1700W. Dit is ook geen instelling die bewaart blijft. Ik weet bijna zeker dat dit de standaard lader is tegenwoordig omdat ik op de Facebook pagina mensen met dezelfde heb gezien en ook verwezen naar de handleiding van mijn type.

Hier kwam ik mijn type tegen:

https://lynkencoforum.nl/...g-emove-defa-lader-engels

[ Voor 7% gewijzigd door Rowlers op 20-10-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 23:38
Rowlers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:58:.

Het enige wat mij opviel is dat de bijgeleverde granny lader eigenlijk maar maximaal met 1700W laadt en in het geval van een lege accu dus ongeveer 10 uur moet laden. Zijn er mensen die daarom een andere lader hebben gekocht die wel continu op hoger vermogen kan laden? En zoja welke?
Ik heb wel een andere lader aangeschaft maar dat had er meer mee te maken dat ik bij die lader (vevor variant, zie Amazon of andere webshops) de kabel los kon halen en door de muur makkelijk door kan voeren. De kabel kan ik dus nu opgerold tegen de muur hangen. Dit als goedkoop alternatief op een volwaardige laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon007
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-10 22:42
Hoi allen,

Heeft iemand dé oplossing voor de gigantisch vervelende krakende armsteun 😩. Alles zo goed afgewerkt, maar dit onderdeel is erg goedkoop gemonteerd..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:24
Rowlers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:58:
Een hele mooie deal gesloten en sinds vorige week de trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co 01 uit 2025 (vorige type dus geen More/Core). Wat een verademing vergeleken met m'n Seat Leon uit 2007. Rijdt heerlijk en binnen 2 dagen via de klantenservice de koppeling auto/account kunnen regelen. Van het veelbesproken Carplay issue heb ik dan ook eigenlijk geen last gehad en de verbinding komt bijna altijd snel automatisch draadloos tot stand. Heel sporadisch via het display nog de telefoon moeten verbinden maar ook dit werkte daarna meteen.

Het enige wat mij opviel is dat de bijgeleverde granny lader eigenlijk maar maximaal met 1700W laadt en in het geval van een lege accu dus ongeveer 10 uur moet laden. Zijn er mensen die daarom een andere lader hebben gekocht die wel continu op hoger vermogen kan laden? En zoja welke?
De thuislader die ik erbij kreeg bleek defect. Ze hadden zogenaamd een nieuw type lader die sneller kon laden. Ik kon kiezen of een originele gebruikte of die "nieuwe" dus. Toch maar gekozen voor de nieuwe en dat bleek gewoon een "alie" ding te zijn met het merk Junsun. Maar deze lader kan je instellen tot maximaal 16A ! Ik laad dus telkens met 13A (wil niet het maximale gebruiken)

Auto komt niet van een dealer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:18
Tweak_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 02:07:
[...]

De thuislader die ik erbij kreeg bleek defect. Ze hadden zogenaamd een nieuw type lader die sneller kon laden. Ik kon kiezen of een originele gebruikte of die "nieuwe" dus. Toch maar gekozen voor de nieuwe en dat bleek gewoon een "alie" ding te zijn met het merk Junsun. Maar deze lader kan je instellen tot maximaal 16A ! Ik laad dus telkens met 13A (wil niet het maximale gebruiken)

Auto komt niet van een dealer af.
Ben benieuwd naar je garagebedrijf. Zo ben ik genaaid met oudere autobanden (die zo goed als nieuw waren) en met een neppe trekhaak (die dezelfde prijs had als een originele). Als het hetzelfde garagebedrijf is dan moeten we die hier maar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:24
Ik heb de auto gekocht in Gemert, alleen die lader bleek dus defect en kreeg meteen een nieuwe. Heb verder niet echt iets negatiefs over hun. (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:32
Ik heb volgens mij nodg de orginele lader met gewone stekker, daar zit zo'n ronde "omvormer" bij de stekker, met een witte lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
jack_ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:36:
[...]

Ik heb wel een andere lader aangeschaft maar dat had er meer mee te maken dat ik bij die lader (vevor variant, zie Amazon of andere webshops) de kabel los kon halen en door de muur makkelijk door kan voeren. De kabel kan ik dus nu opgerold tegen de muur hangen. Dit als goedkoop alternatief op een volwaardige laadpaal.
Aaah kijk, die had ik toevallig gister voor het lezen van je bericht ook aangeschaft. Dat zou wat sneller moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:30
jack_ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:36:
[...]

Over welke hebben we het hier precies? (linkje?)
Want het uit elkaar halen zou mij heel wat lasdozen-knutsel-werk schelen en de kabel netjes buiten hebben en de granny mooi droog in de meterkast :)

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobEppink
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:11
Vecodo schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:26:
Erg blij met de auto! Heb wel een paar vraagjes, hoop dat jullie kunnen helpen.

..................
- er zou iets van parkeerhulp op moeten zitten? Is zo? Zo ja, hoe activeer je dat?
Nog iets gehoord of gezien omtrent de parkeerhulp?
Krijg deze ook niet geactiveerd.
Hier een 01 van juli 2023.
Hoor het graag, dank

Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride

Pagina: 1 ... 182 183 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.