Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:36
MennoEvers schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Ik hoor het graag als hij binnen is (en past ;) ). Foto's/filmpje zeer welkom! Dan bestel ik er ook een als het er goed uitziet.
Menno, ‘we’ moeten wel geduld hebben; status in Aliexpress is nu ‘In afwachting van vlucht’…..
Verwachte leverdatum tussen ‘31 augustus en 28 september’….. 😲

Een paar dagen later heb ik ook een thuislaadkabel besteld en die ‘dreigt’ komende donderdag al geleverd te worden (is nu al ‘ergens’ in Europa) 😃

Jos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:44

ron12345

Lynk 07-'23

Boyoetberg schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:49:
[Afbeelding]

Gisteren voor eerste keer door de wasstraat gegaan met mijn Lynk (12/2022). Wat mij opviel is dat er druppelsgewijs water binnenkomt links voor. Zijn er meer mensen met dit voorval?

Rijdend door (hevige) regen gebeurt dit niet.
Zoals ik het zie kan het twee mogelijkheden zijn.
Een niet juist gelijmde voorruit of de afvoerkanalen van het schuifdak zitten verstopt of zijn lek.
Ik denk de afvoer kanalen van het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:49
Deze lekkage vraagt om een bezoek aan carglass! Ik denk dat de kit onder je raam lek is. Hoor je tijdens het rijden ook een gesuis/gefluit in die hoek? Hoe dan ook. Dit hoort niet en er moet wél wat aan gedaan worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-09 10:53
Gisteren de 60.000 km beurt gehad bij broekhuis in assen.

Bij het ophalen kreeg ik de opmerking van de monteur om NIET de UI te updaten. Dit omdat dat het scherm kan bricken. Dus ik gaf aan “hm dat is gek. Een update die dus het scherm defect maakt. Maar lynk en co komt vast binnenkort met een fix” waarop hij zei “nee, zij gaan zich alleen nog maar focussen op de nieuwere moddelen. Deze zal geen updates meer krijgen”.

Nou lekker dan een lynk van eind 2022 en nu al end of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
@Jboy1991: jammer, want ik had toch wel een grote nieuwe update dit jaar verwacht. Als ik de update-pagina van Lynk & Co zelf bekijk, dan is de laatste grote update nog van vorig jaar (LC01.24.01). Tegelijkertijd ben ik een paar dealers tegengekomen die een grote update voor 2025 al eerder dit jaar aan het promoten waren. En aangezien de facelift 01 op dat moment nog niet uit was gekomen, nam ik aan dat het voor onze OG 01's was. Blijkbaar niet dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-09 15:00
dukcer123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Dat heb ik ook gehad, melding kun je wegklikken maar het oranje/gele driehoekje blijft staan. Afspraak maken bij een Volvo dealer die Lynk & Co onderhoudt.
Hier ook, na twee ritjes was de melding weg, ook het oranje/gele driehoekje. De al gemaakte 'storing uitlees' afspraak bij de dealer afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowlers
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 07:43
Noob_Saibot schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:27:
[Afbeelding]
Ik heb gisteren toch maar besloten om mijn 01 ‘blacked-out’ te maken. Eerst heb ik online gezocht naar een garagist of garage die dit voor me wilde doen, maar er was niet veel beschikbaar in mijn buurt. Uiteindelijk heb ik besloten om het zelf te doen (what can go wrong, right?). Ik heb gekozen voor Plastidip, zodat ik het later zonodig weer kan verwijderen of corrigeren.

Kosten / tijd?
1,5 uur (ik nam wel rustig mijn tijd, kan vast sneller)
1x Plastidip - 19 euro - Automat
1x afplakpapier met plakrand - 2 euro - Action
1x schoonmaakdoekjes - 2 euro - Action

> reinigen lijsten
> laag brengen 3-5 minuten wachten > volgende laag (tot 5 lagen toe)

Daarna 45 - 1 uur wachten tot deze aanraakdroog is.
Volgens fabrikant van plastidip duurt het wel tot 24 uur dat echt droog is.

Dit is enkel de lijsten dus, velgen moet ik nog doen....
Wat goed zeg! Zelf ook helemaal blij met het resultaat? Ik kan zo snel geen Plastidip vinden op de Automat website. Is dit hetzelfde? Heb je zwart glans gebruikt?

https://www.vulcavite.nl/...glans-325-ml/#description

En heb je ook volgens een Youtube filmpje gewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 07:39

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Rowlers schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Wat goed zeg! Zelf ook helemaal blij met het resultaat? Ik kan zo snel geen Plastidip vinden op de Automat website. Is dit hetzelfde? Heb je zwart glans gebruikt?

https://www.vulcavite.nl/...glans-325-ml/#description

En heb je ook volgens een Youtube filmpje gewerkt?
Yes ^ Plastidip zwart glans zoals in de URL vermeld inderdaad :)

Ik heb niet volgens een filmpje gewerkt, maar ik begon eigenlijk het volgende gedaan:
- Rustig plekje opgezocht (ik heb geen oprit) / met weinig wind etc en niet te ver weg van mijn huis, omdat verf moet 45min - 1 uur rusten..
- Alle delen listen dus eromheen met TCX afplaktape met papier van Action afplakpapier met tape (scheelt gekloot met plakband)
- vervolgens 5 lagen gebracht met pauze tussen de lagen, met een normaal spuit beweging dus.

Ik ben zeker tevreden met het resultaat en ik geloof dit wss zeker beter kan :-) maar alsnog blijft de dip goed op zitten zelfs na paar keer door walsstraat nog niks afgebladderd oid... :henk

[ Voor 15% gewijzigd door Noob_Saibot op 27-08-2025 10:38 ]

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 09:30
Jboy1991 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:24:
Gisteren de 60.000 km beurt gehad bij broekhuis in assen.

Bij het ophalen kreeg ik de opmerking van de monteur om NIET de UI te updaten. Dit omdat dat het scherm kan bricken. Dus ik gaf aan “hm dat is gek. Een update die dus het scherm defect maakt. Maar lynk en co komt vast binnenkort met een fix” waarop hij zei “nee, zij gaan zich alleen nog maar focussen op de nieuwere moddelen. Deze zal geen updates meer krijgen”.

Nou lekker dan een lynk van eind 2022 en nu al end of life.
Dat is wel belachelijk na amper 3 jaar al geen updates meer. :-( :X :| 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

Flipmo

OMG !!

Noob_Saibot schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:38:
[...]

Yes ^ Plastidip zwart glans zoals in de URL vermeld inderdaad :)

Ik heb niet volgens een filmpje gewerkt, maar ik begon eigenlijk het volgende gedaan:
- Rustig plekje opgezocht (ik heb geen oprit) / met weinig wind etc en niet te ver weg van mijn huis, omdat verf moet 45min - 1 uur rusten..
- Alle delen listen dus eromheen met TCX afplaktape met papier van Action afplakpapier met tape (scheelt gekloot met plakband)
- vervolgens 5 lagen gebracht met pauze tussen de lagen, met een normaal spuit beweging dus.

Ik ben zeker tevreden met het resultaat en ik geloof dit wss zeker beter kan :-) maar alsnog blijft de dip goed op zitten zelfs na paar keer door walsstraat nog niks afgebladderd oid... :henk
Die lijsten plastidippen was redelijk te doen, in mijn geval niet helemaal netjes naar mening van mijn vrouw.. dus uiteindelijk maar laten wrappen ;)

De velgen had ik wel netjes gespoten, alleen zijn daar de randen niet scherp genoeg. Bij het verwijderen van overtollig plastidip trok ik alles er zo af :X
Had misschien beter moeten afplakken.. i dont know. Het was in ieder geval geen succes.
Deze blauwe vlakken bij een autoschadeherstel bedrijf laten spuiten en zit er nog prima op na een jaar rijden :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Enkele weken geleden tijdens een rit op snelweg vloog er een duif in mn koplamp. Na discussie met de verzekering is het uiteindelijk gelukkig vergoed. Ik moest bewijzen dat het een duif was en niet ik met een hamer :+ Om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen dacht ik aan een dashcam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVo7dkH_Kj_TQteKrdZpP3cgZK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlcK98nAcn7x19vopr0fa2ta.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk een camera gekocht op aliexpress en zelf gemonteerd. Ik doe dit soort dingen nooit, maar was binnen een uurtje klaar. Voorkant duurde nog geen kwartier, maar vooral de achterkant was voorzichtig rommelen. Als voorbeeld heb ik onderstaand filmpje gebruikt. Dit filmpje had ik eerder ergens op dit forum gevonden en opgeslagen.

https://www.douyin.com/video/7197624718424411432

De link naar de camera op aliexpress

https://nl.aliexpress.com...8493&gatewayAdapt=glo2nld

Mocht iemand twijfelen. Ik zeg doen :) Kwaliteit van de camera is niet bijzonder goed, maar ik vind zelf goed genoeg. Hieronder de voorbeelden.

Voorkant zonder dashcam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgU5r8h9QKy2k5PkVy5zVXcT7SU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glplLPB2ZmCQVKUaZQNQzeYE.jpg?f=fotoalbum_large

Voorkant met dashcam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wO_73qeNvKZEs-JTiid5f7tASvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTzMu6Vp145d1cSIaw6bCksw.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant dashcam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjdHFRGzMfkHJ5f-mOTuLl-bJSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l43Zpr9b74HEgx1T2sX15d1.jpg?f=fotoalbum_large

Foto voorkant dashcam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1s60OesLdnn6hdU4ZZYHaOTUEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cROVNqKISVPCNLhyuPjXzfzh.jpg?f=fotoalbum_large

Foto achterkant dashcam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKlG7nWbsQoJFZ4Uy3Gv523tkE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07Odb1wvmKouaZzPoZYiIdWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon007
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-08 23:13
Hallo allen,

Recent trotse bezitter L&C, 12/2022.
Alles bevalt super, wat een auto!

Maar 1
Ding lukt mij nu niet, hoe krijg ik mijn navigatie op mijn display achter het stuur?
Bij de proefrit in een andere auto ban de dealer stond dit gelijk aan, is dat een nieuwere versie die dat wel heeft en deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-09 10:53
Deikesu schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:19:
Enkele weken geleden tijdens een rit op snelweg vloog er een duif in mn koplamp. Na discussie met de verzekering is het uiteindelijk gelukkig vergoed. Ik moest bewijzen dat het een duif was en niet ik met een hamer :+ Om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen dacht ik aan een dashcam.

[Afbeelding]

Uiteindelijk een camera gekocht op aliexpress en zelf gemonteerd. Ik doe dit soort dingen nooit, maar was binnen een uurtje klaar. Voorkant duurde nog geen kwartier, maar vooral de achterkant was voorzichtig rommelen. Als voorbeeld heb ik onderstaand filmpje gebruikt. Dit filmpje had ik eerder ergens op dit forum gevonden en opgeslagen.

Mocht iemand twijfelen. Ik zeg doen :) Kwaliteit van de camera is niet bijzonder goed, maar ik vind zelf goed genoeg. Hieronder de voorbeelden.

Voorkant zonder dashcam
[Afbeelding]

Voorkant met dashcam
[Afbeelding]

Achterkant dashcam
[Afbeelding]

Foto voorkant dashcam
[Afbeelding]

Foto achterkant dashcam
[Afbeelding]
Blijf het jammer vinden dat dit nodig is. Er is een sdcard aanwezig en goeie cameras. Jammer dat lynk en co de dashboard gewoon niet aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qdance777
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08 09:59
Hallo allen,

Ik ben twee weken op vakantie geweest. Zonder auto. Hij heeft dus 2 weken op de parkeerplaats gestaan. Nu mis ik ineens de opties “pure” , “hybrid” en “power”

Deze zijn vervangen door Eco en Comfort. Welke ook nog eens geen verschil lijken te hebben. De optie batterij sparen/opladen tijdens rijden is ook verdwenen.

Iemand een idee hoe dit komt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oj6nDOJiTeYpgHyg1JLaOjQ1Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFbQmal11l9K4svPRYICTFnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 23:38
Dit hebben wij afgelopen vakantie ook gehad. Na 2000km zonder merkwaardigheden sprong hij na een bezoek aan een supermarkt plots in de eco/comfort optie.

Na een stop, uitstappen en afsluiten was het probleem 20 minuten later weg en konden we hem wel weer op pure zetten. Sindsdien weer 2000km gereden en is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qdance777
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08 09:59
Vreemd! Zal morgen nog eens ff testen. Wel gek dat er compleet andere opties op kunnen komen te staan. In ieder geval bedankt voor de info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 07:28
Falcon007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:15:
Hallo allen,

Recent trotse bezitter L&C, 12/2022.
Alles bevalt super, wat een auto!

Maar 1
Ding lukt mij nu niet, hoe krijg ik mijn navigatie op mijn display achter het stuur?
Bij de proefrit in een andere auto ban de dealer stond dit gelijk aan, is dat een nieuwere versie die dat wel heeft en deze niet?
In het dashboard met het stuur de navigatie optie selecteren aan de rechter kant en dan keuze maken om de actieve route te tonen in het dashboard, de kaart zie je alleen met de ingebouwde navigatie van de auto. Met Apple carplay zie je alleen de route aanwijzingen.

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
Enkele weken geleden tijdens een rit op snelweg vloog er een duif in mn koplamp. Na discussie met de verzekering is het uiteindelijk gelukkig vergoed. Ik moest bewijzen dat het een duif was en niet ik met een hamer :+
Waren al die achtergebleven duivenveren in de koplampunit niet voldoende bewijs voor de verzekering? :)

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:32

dollyking

duck tape

MennoEvers schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:23:
Goedemiddag allen,

Ik heb eens in het forum gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden, dus bij deze mijn probleem:
Wanneer de airco aanstaat, de radio uit en ik elektrisch rij, dan hoor ik vanaf de linkerkant ongeveer een mechanisch/bewegend rubber geluid. Dit zou de aircopomp kunnen zijn? Hebben meer mensen dit? als dit niet het geval is ga ik contact opnemen met de verzekering namelijk. :P

Eerst dacht ik dat de vogeltjes buiten floten, maar toen ik mn raam open deed werd het niet harder :P

Ik hoor het graag!
dat geluid komt van de flapjes rechts achter in de wielkast die de lucht uit het interieur laten ontsnappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deikesu
Sky Lynx schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Waren al die achtergebleven duivenveren in de koplampunit niet voldoende bewijs voor de verzekering? :)
Nou ik had een stuk duif eruit gehaald en daar waren ze niet zo blij mee. Gelukkig met de veren naar de schade expert en die heeft uiteindelijk bevestigd dat het echt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 12:34
Qdance777 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:59:
Hallo allen,

Ik ben twee weken op vakantie geweest. Zonder auto. Hij heeft dus 2 weken op de parkeerplaats gestaan. Nu mis ik ineens de opties “pure” , “hybrid” en “power”

Deze zijn vervangen door Eco en Comfort. Welke ook nog eens geen verschil lijken te hebben. De optie batterij sparen/opladen tijdens rijden is ook verdwenen.

Iemand een idee hoe dit komt?[Afbeelding]
Bij mij was dit ook zo, maar was toen als gast ingelogd ipv met mijn L&C account. Misschien bij jou ook het geval?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:44

ron12345

Lynk 07-'23

Ik ben benieuwd naar de optie automatisch inparkeren.
Gebruikt die iemand hier?
Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar hij zag het parkeervak niet.
Het is voor mijn een functie die ik niet zo snel zal gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring?
Of is het een overbodige functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 13:05
ron12345 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 06:55:
Ik ben benieuwd naar de optie automatisch inparkeren.
Gebruikt die iemand hier?
Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar hij zag het parkeervak niet.
Het is voor mijn een functie die ik niet zo snel zal gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring?
Of is het een overbodige functie?
Ik heb het een paar keer geprobeerd, om te kijken hoe dat werkt. Het werkt goed, maar ik vind het teveel gedoe. Je moet namelijk eerst de functie aanzetten en dan langs het parkeervak rijden, zodat hij hem kan ontdekken en dan kan je zeggen dat je daar wilt parkeren. Maar meestal ben ik er al voorbij gereden en dan ben je dus te laat. Dan heb ik hem sneller zelf geparkeerd.

O ja, een tip voor als je het gebruikt: zet auto hold uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhorvers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-08 12:04

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde. Maar als ik de camera aan de achterkant aansluit stopt de Radio er mee en is het ontvangst slecht. Ik moet nog proberen om hem aan te sluiten met de kabel vanuit de zekering kast want het lijkt dat de camera teveel stroom vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
oldostofjas schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:40:
[...]

Ik heb het een paar keer geprobeerd, om te kijken hoe dat werkt. Het werkt goed, maar ik vind het teveel gedoe. Je moet namelijk eerst de functie aanzetten en dan langs het parkeervak rijden, zodat hij hem kan ontdekken en dan kan je zeggen dat je daar wilt parkeren. Maar meestal ben ik er al voorbij gereden en dan ben je dus te laat. Dan heb ik hem sneller zelf geparkeerd.

O ja, een tip voor als je het gebruikt: zet auto hold uit!
haha ja en vaak is het in een straat en binnen kortste keren zit er een auto voor of achter je die er langs wil. :+ :+ :X
Dus je hebt vaak geen tijd om het aan te zetten, net als in een parkeergarage als je het graag wilt gebruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:17
Zijn er meer mensen bij wie de internetverbinding in de auto het niet doet en daardoor ook geen “actuele” data krijgen in de app?
Bij mij staat de auto in de app nog steeds op opladen sinds gisteren 17:24 terwijl ik ondertussen al weer naar het werk op en neer gereden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Hoi allemaal,

Wij hebben een Lynk en Co 01 uit 2023.
Laatst tijdens een ritje viel het scherm boven het stuur uit en startte daarbij opnieuw op tijdens het rijden.
Nu hebben we hem zo ver dat het hele scherm niets meer doet.
Je ziet dat de backlight van het scherm aan is, maar verder blijft alles zwart. Ook na uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto.

Het infotainment systeem werkt nog wel.

Tevens kunnen we ook gewoon rijden, alleen kun je nu niet zien hoe snel je rijd.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 29-08-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
mhorvers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Ik heb dezelfde. Maar als ik de camera aan de achterkant aansluit stopt de Radio er mee en is het ontvangst slecht. Ik moet nog proberen om hem aan te sluiten met de kabel vanuit de zekering kast want het lijkt dat de camera teveel stroom vraagt.
Hmm ik zal eens wat beter op mn radio letten. Tot nu toe is me niets opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-09 15:54
Flappie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:32:
Hoi allemaal,

Wij hebben een Lynk en Co 01 uit 2023.
Laatst tijdens een ritje viel het scherm boven het stuur uit en startte daarbij opnieuw op tijdens het rijden.
Nu hebben we hem zo ver dat het hele scherm niets meer doet.
Je ziet dat de backlight van het scherm aan is, maar verder blijft alles zwart. Ook na uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto.

Het infotainment systeem werkt nog wel.

Tevens kunnen we ook gewoon rijden, alleen kun je nu niet zien hoe snel je rijd.

Iemand een idee?
Ja, mee naar de dealer rijden, want dit klinkt gewoon als een garantie dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
MvdV schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

Ja, mee naar de dealer rijden, want dit klinkt gewoon als een garantie dingetje.
Kreeg een tip: uitzetten en half uurtje wachten en ja hoor, het scherm werkt weer. Lijkt me een software dingetje.

Weet iemand waar je de software versie kan zien? Ik weet dat je via het infotainment systeem de software kan bijwerken, maar bij mij werkt dat niet. En update dat alleen de infotainment software? Of ook de auto software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:24
hvzavz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:54:
Zijn er meer mensen bij wie de internetverbinding in de auto het niet doet en daardoor ook geen “actuele” data krijgen in de app?
Bij mij staat de auto in de app nog steeds op opladen sinds gisteren 17:24 terwijl ik ondertussen al weer naar het werk op en neer gereden ben.
Ja, dit gebeurt nog weleens. Het komt ook meestal wel weer terug. Of het in verbinding van de auto zit of in de servers van L&C weet ik eigenlijk niet. Ik lees overigens data uit via Home Assistent en soms moet ik die even opnieuw instellen voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Iemand ervaring met een benzine tank klepje wat niet meer open wil? Na een druk op het knopje lijkt het of ik de ontgrendeling hoor, maar ik kan op het klepje drukken tot ik een ons weeg, het gaat niet open.

Auto heeft al een nachtje op slot gestaan, helpt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 14:16
Greenvalley schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:52:
[...]
Ik lees overigens data uit via Home Assistent en soms moet ik die even opnieuw instellen voor de auto.
Hoe doe je dat opnieuw instellen in home assistant? Verwijder je dat het device en voeg je nieuw toe of is er ergens een reauthenticate optie? Reconfigure lukte toen bij mij niet enne was ermee gestopt omdat ik ook meldingen zag dat Lynk de integratie en koppelingen dicht zou gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:24
jack_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Hoe doe je dat opnieuw instellen in home assistant? Verwijder je dat het device en voeg je nieuw toe of is er ergens een reauthenticate optie? Reconfigure lukte toen bij mij niet enne was ermee gestopt omdat ik ook meldingen zag dat Lynk de integratie en koppelingen dicht zou gaan zetten.
Die reauthenticatie is onlangs opgelost met een kleine update. (volgens mij zelfs door hulp vanuit leden in dit forum) Ik heb laatste keer hele integratie (device) verwijderd en opnieuw toegevoegd. Die melding over stoppen van de integratie ken ik ook maar zolang het nog werkt is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:08
Greenvalley schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Ja, dit gebeurt nog weleens. Het komt ook meestal wel weer terug. Of het in verbinding van de auto zit of in de servers van L&C weet ik eigenlijk niet. Ik lees overigens data uit via Home Assistent en soms moet ik die even opnieuw instellen voor de auto.
Volgens mij ligt het aan de servers van L&C en is het daarom nooit opgelost, ook niet met de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Flappie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:30:
[...]

Kreeg een tip: uitzetten en half uurtje wachten en ja hoor, het scherm werkt weer. Lijkt me een software dingetje.

Weet iemand waar je de software versie kan zien? Ik weet dat je via het infotainment systeem de software kan bijwerken, maar bij mij werkt dat niet. En update dat alleen de infotainment software? Of ook de auto software?
Dat van die versie check ben ik ook benieuwd naar.
Verder als ik via instellingen > systeem op updates controleer zegt het systeem iets van "oeps er lijkst iets fout te zijn gegaan".

Dus ik zit met die zelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:47

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Timmert schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:26:
Iemand ervaring met een benzine tank klepje wat niet meer open wil? Na een druk op het knopje lijkt het of ik de ontgrendeling hoor, maar ik kan op het klepje drukken tot ik een ons weeg, het gaat niet open.

Auto heeft al een nachtje op slot gestaan, helpt ook niet..
hoi, hoe is dit afgelopen?
Het heeft bij mij ooit geholpen de unlock button lang vast te houden, ramen gaan dan open, klepje kon ook open.
Heb dit niet bij de link gehad.

Onder de bestuurdersstoel zit zekering nummer 15, 5 ampère, deze is speciaal voor de brandstofklep.
Ik weet dat er een ontgrendeling hoorbaar is, maar hiermee sluit je dat wel uit.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toevallig net bij de dealer geweest. Die heeft het klepje met geweld open getrokken. Het palletje waarmee de klep vergrendelt, zou een kwartslag moeten draaien bij ontgrendelen en dat doet ie niet meer. Volgende week toch een afspraak staan voor de eerste beurt, dan gaan ze het hele tankklep huis incl slot vervangen. Volgens de monteur komt het wel eens, maar niet vaak voor.

Hulde trouwens voor Niham Den Haag (Forepark). Ik kon zowel voor dit probleem als voor de beurt snel terecht en werd keurig geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cazz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik krijg in mijn Lynk (2023) af en toe een hele korte storingsmelding te zien.
Zo kort (kwart seconde of zo) dat ik eigenlijk niet kan lezen wat er staat.
Er lijkt iets te staan als 'Service aan RCA vereist'. Er staat meer, maar daar lees ik niet snel genoeg voor, en meestal ben ik aan het rijden :-)

Paar vragen:
- Is er ergens een log of historie van opgetreden foutmeldingen te vinden in de auto of via de app ?
- Herkent iemand de termen 'Service aan RCA vereist'.?
- Gezien het feit dat de storingsmelding zo kort zichtbaar is, denk ik aan iets als een los contact. Iemand een slimmere analyse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Cazz schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:47:
Ik krijg in mijn Lynk (2023) af en toe een hele korte storingsmelding te zien.
Zo kort (kwart seconde of zo) dat ik eigenlijk niet kan lezen wat er staat.
Er lijkt iets te staan als 'Service aan RCA vereist'. Er staat meer, maar daar lees ik niet snel genoeg voor, en meestal ben ik aan het rijden :-)

Paar vragen:
- Is er ergens een log of historie van opgetreden foutmeldingen te vinden in de auto of via de app ?
- Herkent iemand de termen 'Service aan RCA vereist'.?
- Gezien het feit dat de storingsmelding zo kort zichtbaar is, denk ik aan iets als een los contact. Iemand een slimmere analyse ?
Wat is de huidige KM stand bij 30K en of na 24 maanden sowieso lees ik dat de l&c voor een onderhoud moet naar een dealer van l&c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Onze Lynk (geleverd in januari dit jaar) heeft er nu 20k op staan en vraagt al om service. 10k eerder dan gedacht, maargoed, heb maar een afspraak gemaakt. Waren wel veel caravan-kilometers bij. Misschien dat dat meespeelt.
Pagina: 1 ... 180 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.