Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:45
Voor iedere eigenaar/toekomstige koper die geïnteresseerd is in reële verbruik cijfers:
Een weekje geleden naar Spanje gereden met een vouwwagen van rond de 750kg, gezin van 4 en in de kofferbak een kamado van 31kg en een flinke koelkast. Al met al, flink beladen.
Het verbruik op de heenreis(1500km) was gemiddeld 9,7l/100km.
Het was de eerste rit met vouwwagen en beviel goed. Genoeg power op de heuvelachtige A75 van Clermont-Ferrand naar Perpignan.
Stiekem had ik op iets zuiniger gehoopt maar dit lijkt me niet verkeerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik heb op de teller hetzelfde verbruik gereden met ~1400kg Eriba Feeling 425 aan de haak, met waar het kan 103km/h. Ook dan vermogen genoeg om met die snelheid elke klim te bedwingen. Aan de pomp is het grofweg een halve liter meer.

[ Voor 11% gewijzigd door IceEyz op 02-08-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:15
[rgb] schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:23:
Voor iedere eigenaar/toekomstige koper die geïnteresseerd is in reële verbruik cijfers:
Een weekje geleden naar Spanje gereden met een vouwwagen van rond de 750kg, gezin van 4 en in de kofferbak een kamado van 31kg en een flinke koelkast. Al met al, flink beladen.
Het verbruik op de heenreis(1500km) was gemiddeld 9,7l/100km.
Het was de eerste rit met vouwwagen en beviel goed. Genoeg power op de heuvelachtige A75 van Clermont-Ferrand naar Perpignan.
Stiekem had ik op iets zuiniger gehoopt maar dit lijkt me niet verkeerd…
Dezelfde route gereden met een 1300kg caravan. Die heuvels op haal ik soms volgeladen Franse auto’s in zonder iets er achter. Heuvel af komen ze met 130 voorbij gereden en de volgende heuvel haal ik ze met strak 100 omhoog weer in. Soms te lachwekkend om mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 15:47
Ik kon vanaf omgeving almelo, op 1 volle tank + volle accu zonder extra tussentijds tanken op vakantie adres in de buurt van berlijn komen.
Kortom een ritje van bijna 600KM is te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-09 17:50

ron12345

Lynk 07-'23

ron12345 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:29:
Nu wat nieuws.
Ik was vorige week naar de garage met de verdenking dat de uitlaat lek was.
Hij is flink aangeroest, en als ik gas geef als hij warm is, lijkt hij af en toe lek.
De garage kon niks vinden.
Wat ze wel konden vinden was dat de motor wat onrustig stationair liep.
Daar een afspraak voor gemaakt, en vandaag was de dag dat ze het uit gingen zoeken,.

Aan het eind van de dag kreeg ik bericht. En dat is niet mals....

De motor moet vervangen worden, bij een km stand van 42000.
Zelf heb ik er v.a. Januari 15k gereden.
Schijnbaar zijn ze bekend met het euvel.
Verstuivers waren bijna verstopt, en aangezien dat ze vroegen of ik misschien ethanol in Frankrijk getankt had, zullen ze wel te heet geworden zijn.
Ik ben niet eens in Frankrijk geweest.

Nu afwachten of dat de garantieclaim geaccepteerd word.
Even een update,
Motorblok is vervangen onder garantie, alles is weer als nieuw.
Netjes afgehandeld door volvo Boxmeer.

Nu heb ik aan jullie een vraag.
Aangezien er eerst werd gevraagd of ik ethanol getankt had.
En ik wat onderzoek heb gedaan.
Het is namelijk zo, dat de 10% ethanol van de euro 95, hydroscopisch is, vocht kan aantrekken.
Als dit gebeurt (vocht of condens in de tank), mengt/ verbind zich dit met elkaar, en is dan zwaarder als benzine.
Wat vervolgens onder in de tank zakt.

Het is maar een theorie, maar stel dat dat bij mijn auto gebeurd is.
Dan kan het dus zijn dat je start op water met ethanol....
Misschien ver gezocht, maar toch.
Het zou wel verklaren waarom de verstuivers dicht zaten.

Ik tank nu euro 98, hier zit maar 5% ethanol in.
Dus minder kans op vermengen met water.

Lynk en co zelf heeft aangegeven dat ze bekend waren met het probleem, of dat het is wat ik hierboven heb beschreven weet ik niet.

Wat denken jullie, doe ik er goed aan om euro 98 te tanken?
Ik rij nauwelijks op benzine.

Graag advies/ meedenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 21:24
ron12345 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Even een update,

Het is namelijk zo, dat de 10% ethanol van de euro 95, hydroscopisch is, vocht kan aantrekken.
Als dit gebeurt (vocht of condens in de tank), mengt/ verbind zich dit met elkaar, en is dan zwaarder als benzine.

Lynk en co zelf heeft aangegeven dat ze bekend waren met het probleem, of dat het is wat ik hierboven heb beschreven weet ik niet.

Graag advies/ meedenken
Ik hoop het niet, want ik zou het te gek voor woorden vinden als je met een moderne auto geen E10 zou kunnen tanken. Ik tank dit ook en rijd zelden op benzine. Nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:03
Ik tank per definitie E5 omdat de brandstof idd weinig aangesproken wordt bij veel electrisch rijden. Dit werd mij door de dealer ook aangeraden om die reden. Als je relatief veel rijdt op benzine zal het potentiële "probleem" veel minder groot zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik tank ook altijd e5 want de motor loopt gewoon veel mooier in mijn optiek. Wel handig lullen van mij want ik tank op de zaak in duitsland en daar is e5 maar 1.69. Wellicht zit het tussen de oren maar ik vind de motor echt top lopen op e5 en op e10 voelde ik toch wat onrust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier net iets boven de 10L/100km met 5 man er in en caravan er achter. Wel veel regen gehad. 95km/u op de cruise.

Ik gooi er soms een tank e5 in, rest gewoon e10, zeker zomers, dan rij ik bijna niet op benzine. Behalve richting vakantie.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:32

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Wij tanken zo veel mogelijk ethanol vrije euro 98 (net over de grens België)

Wij hebben wel al een wat mindere ervaring met 10% ethanol in de brandstof.
Tuinmachines met aangekoekte rommel in de carburateur in het voorjaar, niet schoon te maken, vlotternaald stroef, dus nieuwe carburateur etc. moeten aanschaffen.

Ja, E10 tanken kan en mag, omgerekend maakt het voor ons niet genoeg uit voor ons om voor de goedkopere variant te kiezen,
Zeker omdat we soms maanden niet tanken, en als we afstanden rijden is het met de caravan, en dat gaat gevoelsmatig beter met euro 98.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 16:47
[...]

Even een update,

Graag advies/ meedenken
Kijk aan! Nog relatief snel gegaan allemaal :) goed te horen.

Kwam er zelf vorige week achter dat m’n hoedenplank palletjes waren afgebroken. Netjes een nieuwe gekregen van RVL. Ben aan het denken om zo’n uitschuifbare te kopen op Ali. Las daar prima verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4589
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17-08 22:43
Even een vraagje of dit een "normaal" is. Klopt het bij jullie ook dat de ramen aan de voorzijde vrij langzaam openen en sluiten? Wellicht door het dubbel glas?

En wanneer werkt de instapverlichting, dus die lampjes die aan de onderzijde in de deurbak zitten. Heb de verlichting altijd op auto staan.

Verder valt het mij op als ik wel eens op power rijdt dat de automaat wat bokkig schakelt, als ik dan zelf schakel loopt hij veel soepeler. Is dit normaal of zal ernaar gekeken moeten worden?

Verder heb ik op mijn stuur, waar je je duim kan plaatsen zeg maar, dat het leer wat kreukelt, en dat is alleen links, zou dit onder een garantie kunnen vallen? (MY24 en 19dkm op de klok)?
Kom zelf van een bmw m340i af, en daar heb ik hetzelfde met een stuur gehad wat onder garantie vervangen is. Ook qua rijden natuurlijk een wereld van verschil. Maar in mijn optiek zit hier wel de ervaring qua rijders en gebruikers.

Alvast dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
Daniel4589 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:56:
Even een vraagje of dit een "normaal" is. Klopt het bij jullie ook dat de ramen aan de voorzijde vrij langzaam openen en sluiten? Wellicht door het dubbel glas?

En wanneer werkt de instapverlichting, dus die lampjes die aan de onderzijde in de deurbak zitten. Heb de verlichting altijd op auto staan.

Verder valt het mij op als ik wel eens op power rijdt dat de automaat wat bokkig schakelt, als ik dan zelf schakel loopt hij veel soepeler. Is dit normaal of zal ernaar gekeken moeten worden?

Verder heb ik op mijn stuur, waar je je duim kan plaatsen zeg maar, dat het leer wat kreukelt, en dat is alleen links, zou dit onder een garantie kunnen vallen? (MY24 en 19dkm op de klok)?
Kom zelf van een bmw m340i af, en daar heb ik hetzelfde met een stuur gehad wat onder garantie vervangen is. Ook qua rijden natuurlijk een wereld van verschil. Maar in mijn optiek zit hier wel de ervaring qua rijders en gebruikers.

Alvast dank allen.
Volg, met name de uitstapverlichting in de onderzijde van de deur. Want die is mij mij ook niet aanwezig (More, 2025). Denk zelf dat ze weg 'bezuinigd' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdLH43xD62jxMoLeC0LOMk1ZUB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki8jAMRZ8FuFZdffkQ9CGl63.jpg?f=fotoalbum_large

FF gekeken (da's meestal de 1e stap 🙄) weet het nu zeker. De More heeft ze niet meer 😐😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4589
Joene69 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:40:
[Afbeelding]

FF gekeken (da's meestal de 1e stap 🙄) weet het nu zeker. De More heeft ze niet meer 😐😐
Bij mij zitten ze wel erin en ook aangesloten, alleen heb ik ze niet zien branden nog ook niet als het portier geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene69
Ik vermoed een auto van vóór de 2025 facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Laatst online: 07-08 09:20
Iemand ervaring met de kosten voor het inleveren van zijn/haar Lynk en een beschadigde velg.

Ik hoop dat deze persoon nog af en toe op dit forum kijkt of iemand die iemand anders kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4589
Joene69 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:12:
Ik vermoed een auto van vóór de 2025 facelift?
Ja van maart 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 22:18
Wie o wie kan mij helpen. Sinds kort klappen de buitenspiegels van mijn 2022 Lynk en co niet meer bij het op slot doen van de auto. Voorheen deed hij dit altijd wel. In het scherm is het vinkje gewoon aan dat de buitenspiegels dichtklappen bij het op slot doen van de auto.

Heb van alles geprobeerd. Aan en auto op slot en uit en auto op slot. Niks lijkt te werken.

Inmiddels opgelost UPDATE: zowel links als rechts inhouden en daarna doet hij het.

[ Voor 10% gewijzigd door HavermansP op 05-08-2025 18:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12
[...]

Even een update,

Graag advies/ meedenken
Enkele andere Tweakers hebben ook al gereageerd op jou hierboven zoals ik het teruglees. Mijn uitleg hieronder is een toevoeging daarop.

Ik heb mijn eerste 01 (MY22) altijd op E10 gereden. Deze heb ik anderhalf jaar gehad. Aangezien ik 90% van mijn ritten elektrisch rijdt, wordt de benzinemotor amper gebruikt en doe ik met een volle tank regelmatig een maandje of 2 à 3. In mijn eerste 01 had ik nog weleens dat bij het overschakelen van batterij naar benzine, de motor even een minuutje 'al rommelend' op gang moest komen. Dat voelde niet altijd lekker aan. Na een minuutje was dit weer voorbij en draaide de motor naar behoren.

Mijn tweede 01 (MY23) heb ik nu bijna een jaar en deze heb ik vanaf de eerste dag altijd op E5 gereden. Om specifiek te zijn heb ik er altijd exclusief BP Ultimate 98 in getankt, omdat deze benzine een van de brandstoffen in Nederland is bij de particuliere pomp die géén ethanol bevat. In mijn tweede 01 rijd ik nog steeds 90% van mijn ritten elektrisch. Wat mij opvalt is dat ik - in vergelijking met mijn eerste 01 - geen last meer heb van het 'rommelend' op gang komen van de motor, zelfs niet als ik de benzinemotor meer dan twee weken niet heb gebruikt. Denk hierbij ook aan de situaties dat de auto overschakelt op benzine omdat ik het gaspedaal net even te ver heb ingedrukt of omdat de batterij bijna leeg is en hij automatisch overschakelt naar de 'Hybrid modus'. In beide gevallen start de motor direct soepeltjes en zoemt hij vanaf de eerste seconden vrolijk verder alsof er niets aan de hand is. Dat eerste minuutje 'rommelen' zoals bij mijn eerste 01 is niets van te merken. Nogmaals, dit is dus zelfs ook na meerdere weken inactiviteit van de benzinemotor.

Afhankelijk van je eigen rijstijl en keuze van de rijmodus kun je dus voor jezelf bepalen of je E5 of E10 wilt tanken. Er zijn Tweakers hier op het forum die altijd in 'Hybrid modus' rijden omdat ze hun snelwegstukjes altijd op de benzinemotor willen rijden en alleen in de binnenstad elektrisch willen rijden. Dan moet de benzinemotor praktisch iedere rit draaien en in zulke gevallen is het gebruik van E10 geen probleem. De kans op hygroscopie (dit is het aantrekken van vocht door de ethanol in de benzine) is dan een stuk lager. Rij je echter weinig tot heel weinig op benzine en kan het zijn dat je slechts eens in de zoveel dagen op benzine rijdt, dan is E5 benzine echt wel aan te raden. Neem hierbij de meerprijs per liter voor lief, want het kan zeker even de eerste keer pijn doen als je het kassaschermpje ziet bij de pomp wanneer je hem van leeg naar vol tankt met E5. Op de lange termijn is het gewoon een stuk beter voor je motorblok en je zult merken dat hij ook net ietsjes soepeler aanvoelt met rijden op de benzinemotor (optrekken, schakelen in zowel automatische modus als manueel, een tandje terugschakelen wanneer je snelheid mindert etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Sky Lynx schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:15:
[...]

Enkele andere Tweakers hebben ook al gereageerd op jou hierboven zoals ik het teruglees. Mijn uitleg hieronder is een toevoeging daarop.

Ik heb mijn eerste 01 (MY22) altijd op E10 gereden. Deze heb ik anderhalf jaar gehad. Aangezien ik 90% van mijn ritten elektrisch rijdt, wordt de benzinemotor amper gebruikt en doe ik met een volle tank regelmatig een maandje of 2 à 3. In mijn eerste 01 had ik nog weleens dat bij het overschakelen van batterij naar benzine, de motor even een minuutje 'al rommelend' op gang moest komen. Dat voelde niet altijd lekker aan. Na een minuutje was dit weer voorbij en draaide de motor naar behoren.

Mijn tweede 01 (MY23) heb ik nu bijna een jaar en deze heb ik vanaf de eerste dag altijd op E5 gereden. Om specifiek te zijn heb ik er altijd exclusief BP Ultimate 98 in getankt, omdat deze benzine een van de brandstoffen in Nederland is bij de particuliere pomp die géén ethanol bevat. In mijn tweede 01 rijd ik nog steeds 90% van mijn ritten elektrisch. Wat mij opvalt is dat ik - in vergelijking met mijn eerste 01 - geen last meer heb van het 'rommelend' op gang komen van de motor, zelfs niet als ik de benzinemotor meer dan twee weken niet heb gebruikt. Denk hierbij ook aan de situaties dat de auto overschakelt op benzine omdat ik het gaspedaal net even te ver heb ingedrukt of omdat de batterij bijna leeg is en hij automatisch overschakelt naar de 'Hybrid modus'. In beide gevallen start de motor direct soepeltjes en zoemt hij vanaf de eerste seconden vrolijk verder alsof er niets aan de hand is. Dat eerste minuutje 'rommelen' zoals bij mijn eerste 01 is niets van te merken. Nogmaals, dit is dus zelfs ook na meerdere weken inactiviteit van de benzinemotor.

Afhankelijk van je eigen rijstijl en keuze van de rijmodus kun je dus voor jezelf bepalen of je E5 of E10 wilt tanken. Er zijn Tweakers hier op het forum die altijd in 'Hybrid modus' rijden omdat ze hun snelwegstukjes altijd op de benzinemotor willen rijden en alleen in de binnenstad elektrisch willen rijden. Dan moet de benzinemotor praktisch iedere rit draaien en in zulke gevallen is het gebruik van E10 geen probleem. De kans op hygroscopie (dit is het aantrekken van vocht door de ethanol in de benzine) is dan een stuk lager. Rij je echter weinig tot heel weinig op benzine en kan het zijn dat je slechts eens in de zoveel dagen op benzine rijdt, dan is E5 benzine echt wel aan te raden. Neem hierbij de meerprijs per liter voor lief, want het kan zeker even de eerste keer pijn doen als je het kassaschermpje ziet bij de pomp wanneer je hem van leeg naar vol tankt met E5. Op de lange termijn is het gewoon een stuk beter voor je motorblok en je zult merken dat hij ook net ietsjes soepeler aanvoelt met rijden op de benzinemotor (optrekken, schakelen in zowel automatische modus als manueel, een tandje terugschakelen wanneer je snelheid mindert etc.).
Bedankt voor de info. _/-\o_
Dus mijn theorie is lang zo slecht nog niet....
Zelfs in de praktijk opgemerkt door jou.
Ik dacht zelf dat E5 betekend 5% ethanol, maar dat is dus lang niet overal dus.
Wel raar dat er weinig lucht aan gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 08:06
Volgens mij is het korte antwoord: nee, dit hoort niet. Ik heb het nog nooit ervaren; zelfs hier op ons (warme) vakantieadres rijd ik alleen maar elektrisch (PURE mode). De benzine motor slaat nooit aan.
vosss schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:04:
[...]

Ok misschien was ik niet heel duidelijk. Ik woon in Nederland. Hier zijn geen bergen.

En voor wat betreft de andere vraag die gesteld werd, nee, ik heb geen instelling aan staan om de accu zo veel mogelijk op te laden of te bewaren of wat dan ook.

Ik rij altijd in pure mode en snap dat de motor bij springt als ik vermogen vraag.

Ik snap niet dat de motor bij springt als ik geen vermogen vraag.

Gewoon op pure, cruise op 80, voldoende accuvulling, geen opties aan als accu laden of accu bewaren of wat dan ook.

Hoort die benzinemotor dan bij te springen zo nu en dan, ja of nee.

Zo moeilijk leek mijn vraag niet en ik dacht dat ik duidelijk was. Klaarblijkelijk niet. Hopelijk nu wel.

Dus nogmaals, is het normaal dat bijna iedere dag de benzinemotor kortdurende bij springt als je volledig elektrisch rijdt en de auto ogenschijnlijk geen enkele reden zou moeten zien om de motor bij te schakelen?

Ik kan geen andere reden bedenken dan iets van koelen of verwarmen van interieur of accu. Vandaar mijn vraag.

Dus, hopelijk doet iemand nog een poging om mijn vraag te beantwoorden met deze informatie.

:)

=edit=
Excuus voor als ik een beetje bot, kortaf of lomp over kom, zo bedoel ik het geenzins. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digi123
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 06-08 09:43
Vandaag teruggekomen van vakantie naar Kroatië. 5 weken geleden de Lynk en Co uit 2023 gekocht. Ongeveer 2500km gereden. De auto reed heel fijn. Paar punten:

- bij het versnellen na een baustelle in Duitsland bevroor het display achter het stuur voor iets van 10 seconde en startte daarna opnieuw op (tijdens het rijden!). Dit hebben we maar 1x gehad.

- de knopjes voor de cruise control lijken niet altijd (goed) te reageren, soms reageren ze niet of in plaats van het activeren van cruise control wordt de ingestelde snelheid verhoogd of verlaagd. Als je dan een andere functie kiest, links/rechts toets, lijkt het weer wel te werken.

- verder lijkt de draadloze Apple CarPlay niet altijd te heractiveren na een stop, maar dat is bekend probleem volgens mij.

Iemand bekend met deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Digi123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:43:
[...]
- de knopjes voor de cruise control lijken niet altijd (goed) te reageren, soms reageren ze niet of in plaats van het activeren van cruise control wordt de ingestelde snelheid verhoogd of verlaagd. Als je dan een andere functie kiest, links/rechts toets, lijkt het weer wel te werken.

[...]
De niet (goed) reagerende knoppen op het stuur herken ik. Niet alleen ervaar ik dit met de knoppen voor de cruise control (links op het stuur), maar ook met de knoppen voor het scrollen door de categorieën van de boordcomputer (rechts op het stuur) in het dashboard. Ik had dit in mijn eerste 01 (MY22) en nu ook in mijn huidige tweede 01 (MY23). Lijkt me sterk dat het een kwaal van de auto is; ik vermoed dat de kwaliteit van de knoppen gewoon te wensen overlaat. Wie weet dat dit in het facelift-model inmiddels is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Digi123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:43:
Vandaag teruggekomen van vakantie naar Kroatië. 5 weken geleden de Lynk en Co uit 2023 gekocht. Ongeveer 2500km gereden. De auto reed heel fijn. Paar punten:

- bij het versnellen na een baustelle in Duitsland bevroor het display achter het stuur voor iets van 10 seconde en startte daarna opnieuw op (tijdens het rijden!). Dit hebben we maar 1x gehad.

- verder lijkt de draadloze Apple CarPlay niet altijd te heractiveren na een stop, maar dat is bekend probleem volgens mij.

LC01 MY2023

> Display laat / traag opstarten heb ik ook 1x gehad.
> De knopjes issue herkenbaar - ook last van, knoppen algemeen aan stuur ook. Knop opdracht komt overeen... Als je links klikt > denkt stuur soms dat je middelste knop indruk bijv,,
> Carplay - bekend probleem vooral als je Bluetooth / usb-c gaat schakelen gaat MMI helemaal over de zeik 8)7

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel4589
Daniel4589 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:56:

Alvast dank allen.
De instapverlichting werkt, kennelijk met de lichtsensor als het donker is dat ze dan werken.

Overige dingen nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebice
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 17:09
vosss schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:56:
Dankje @Wilmaas :)

Ik dacht dat ik vanaf mijn eerste vraag als duidelijk was geweest dat er geen direct aanwijsbare noodzaak zou moeten zijn volgens mij waarom de benzinemotor soms aanspringt.

Als er dan vervolgens reacties volgen als "ja als de accu leeg is doet ie dat" of "ja als je veel gas geef dan springt ie aan, geef je te veel gas of iets?" dan wordt ik chagrijnig en kortaf en denk ik bij mezelf lezen jullie wel wat ik zeg en dan kan ik niets anders dan concluderen van klaarblijkelijk niet. Dus dan wordt ik nog botter en lomper.

Dus excuus voor iedereen die mij lomp vond; ik vond het gros van de reacties op mijn vragen zinloos, omdat ik geen gas gaf, de accu niet leeg was of weet ik het.

Beetje frustie, maargoed, we zijn er over uit. Het zou niet normaal moeten zijn, dus ik maak spoedig een afspraak bij de dealer. Dank iedereen voor het meedenken 😀
Ik heb een soort van zelfde probleem als @vosss En wilde jullie dit niet onthouden. Bij mij kwam er ook bij dat de hybride accu bij 100% vol een actieradius had van 32 kilometer. Vandaag naar de Volvo dealer geweest en de boel uit laten lezen. Resultaat: accucel 17 kapot van de hybride accu :-( . De resultaten zijn gedeeld met Lynk & Co en nu in afwachting van hun reactie lees garantie aanvraag. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Mijn Lynk is van december 22 met 62000 kilometer op de teller (Nederlandse auto). Altijd in onderhoud gehad bij de Volvo dealer op de door Lynk en Co aangeven momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky Lynx
Oei @jebice, dat klinkt niet best. Houd ons op de hoogte van de voortgang.

Ik ben namelijk benieuwd of Lynk & Co dit gaat oplossen door jouw batterijpakket te vervangen met een volledig nieuw pakket, of dat ze jouw batterijpakket eruit halen en alleen de defecte batterijcellen vervangen. Na vervanging/revisie is dan slechts nog vereist het kalibreren van de BMS (batterij management systeem) om de nieuwe/vervangen cellen gelijk te trekken met de oude/overgebleven cellen.

Reden waarom ik hier nieuwsgierig naar ben is omdat we allemaal weleens hebben gelezen over het beleid bij Tesla: batterij kapot vanwege één of meerdere defecte cellen? Dan mag je bij hun een volledig nieuwe batterij kopen (à > €20.000). Batterij laten repareren is bij Tesla niet mogelijk. Dit in tegenstelling tot andere fabrikanten zoals Renault (en ik dacht ook Volvo). Die bieden de mogelijkheid om hun batterijpakketten (bij Renault betreft het de E-Tech batterijen) te laten repareren/reviseren waarbij de defecte cellen worden vervangen. Een stuk goedkoper voor de klant en ook mooi meegenomen: beter voor het milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 15:47
Sky Lynx schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:15:
Oei @jebice, dat klinkt niet best. Houd ons op de hoogte van de voortgang.

Ik ben namelijk benieuwd of Lynk & Co dit gaat oplossen door jouw batterijpakket te vervangen met een volledig nieuw pakket, of dat ze jouw batterijpakket eruit halen en alleen de defecte batterijcellen vervangen. Na vervanging/revisie is dan slechts nog vereist het kalibreren van de BMS (batterij management systeem) om de nieuwe/vervangen cellen gelijk te trekken met de oude/overgebleven cellen.

Reden waarom ik hier nieuwsgierig naar ben is omdat we allemaal weleens hebben gelezen over het beleid bij Tesla: batterij kapot vanwege één of meerdere defecte cellen? Dan mag je bij hun een volledig nieuwe batterij kopen (à > €20.000). Batterij laten repareren is bij Tesla niet mogelijk. Dit in tegenstelling tot andere fabrikanten zoals Renault (en ik dacht ook Volvo). Die bieden de mogelijkheid om hun batterijpakketten (bij Renault betreft het de E-Tech batterijen) te laten repareren/reviseren waarbij de defecte cellen worden vervangen. Een stuk goedkoper voor de klant en ook mooi meegenomen: beter voor het milieu.
Inderdaad, interessant om te weten.
Heb een Lynk&co van mei ofzo 2022.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jebice
@Sky Lynx Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en houd jullie uiteraard op de hoogte. Als ik het garantie beleid van Lynk en Co erop na lees dan zie ik dat er op de hoogvolt accu zoals hun dat noemen 96 maanden garantie zit of 120000 kilometer. Daaronder vallen ook de hybride startmotor en dynamo, hybride vermogensregeleenheid (scrabble) en acculader (OBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Iets eigenaardigs wat volgens mij eerst niet het geval was:

- Sleutel ligt vrij ver buiten de auto (in de caravan, want momenteel op de camping)
- Mijn telefoon idem

Dochter maakt de deur open, infotainment start op en Spotify vanaf mijn telefoon begint te spelen. Terwijl de auto dus niet op contact staat!

Meer mensen deze ervaring? Is dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:27
Timmert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:06:
Iets eigenaardigs wat volgens mij eerst niet het geval was:

- Sleutel ligt vrij ver buiten de auto (in de caravan, want momenteel op de camping)
- Mijn telefoon idem

Dochter maakt de deur open, infotainment start op en Spotify vanaf mijn telefoon begint te spelen. Terwijl de auto dus niet op contact staat!

Meer mensen deze ervaring? Is dit uit te schakelen?
Ja, is een instelling in Android auto; "muziek automatisch starten". Voor Carplay is er waarschijnlijk ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

dft2 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Ja, is een instelling in Android auto; "muziek automatisch starten". Voor Carplay is er waarschijnlijk ook zoiets.
Ik zal eens kijken. Maar eigenlijk wil ik dat ie pas verbinding maakt met mn telefoon als ik de auto op contact zet, zoals gebruikelijk is.
Kan anders gekke situaties opleveren als ik een telefoongesprek voer en iemand trekt de deur van de auto open. Dan gaat het gesprek verder in de auto waar ik niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Laatst online: 10-09 15:21
Timmert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:15:
[...]

Ik zal eens kijken. Maar eigenlijk wil ik dat ie pas verbinding maakt met mn telefoon als ik de auto op contact zet, zoals gebruikelijk is.
Kan anders gekke situaties opleveren als ik een telefoongesprek voer en iemand trekt de deur van de auto open. Dan gaat het gesprek verder in de auto waar ik niet in zit.
Doe die van mij ook. Bestuurders deur openen en de multimedia start al op. Ik heb er niet zo'n moeite mee echter springt ook soms de muziek aan op een volume wat in de ochtend liever niet heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebice
jebice schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:42:
@Sky Lynx Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en houd jullie uiteraard op de hoogte. Als ik het garantie beleid van Lynk en Co erop na lees dan zie ik dat er op de hoogvolt accu zoals hun dat noemen 96 maanden garantie zit of 120000 kilometer. Daaronder vallen ook de hybride startmotor en dynamo, hybride vermogensregeleenheid (scrabble) en acculader (OBC).
Update: Vandaag gebeld door de Volvo dealer, na zelf maar eens gebeld te hebben hoe het ervoor stond.
De auto moet nog een keer terug voor verder onderzoek (moet van Lynk en Co) Ze gaan schijnbaar checken of de software goed werkt en een isolatie test uitvoeren. Wat dat laatste inhoud weet ik niet. Kan iets bedenken dat ze de bepaalde defecte cel gaan testen. De auto kan 17 september 8)7 (jaja) past terecht. Duur van het onderzoek aan de auto 2 uur. Als het met deze snelheid blijft gaan zal het volgend jaar dinsdag ergens wel geregeld zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ben aan het kijken voor een tweedehands c01. Ik denk dat het veel auto is voor de prijs. Nu heb ik met een 2024 model gereden maar mijn budget is rond de 25k, dus zal een oudere moeten worden. Zien jullie hier problemen in? Is er verschil tussen een 2022/2023/2024 (voor facelift) model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Vecodo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:47:
Ben aan het kijken voor een tweedehands c01. Ik denk dat het veel auto is voor de prijs. Nu heb ik met een 2024 model gereden maar mijn budget is rond de 25k, dus zal een oudere moeten worden. Zien jullie hier problemen in? Is er verschil tussen een 2022/2023/2024 (voor facelift) model?
Is al veel genoemd in dit topic. Zoeken kan natuurlijk ook maar dit zijn volgens mij alle facelift opties

MY22-1 is vanaf mei 2022. +360 graden camera +gelaagd glas voor.
MY22-2 is vanaf augustus 2022. +snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal. (alleen relevant bij 22kw laadpalen)
MY23-1 is vanaf januari 2023. +zwart interieur en net iets chiquer van binnen + rolhoes in de kofferbak ipv hoedenplank.
MY23-2 is vanaf mei 2023. + verwarmbaar stuurwiel.

Het gaat hier om de productie data NIET om de eerste toelating data. Dus let goed op of je de verschillende opties terug kan vinden in de auto. Met name de kleine verschillen zie je niet aan de buitenkant. zoals de snellere boordlader, deze is volgens mij te herkennen aan de meegeleverde laadkabel met gele handvatten.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• Vecodo
Paul1987 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Is al veel genoemd in dit topic. Zoeken kan natuurlijk ook maar dit zijn volgens mij alle facelift opties

MY22-1 is vanaf mei 2022. +360 graden camera +gelaagd glas voor.
MY22-2 is vanaf augustus 2022. +snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal. (alleen relevant bij 22kw laadpalen)
MY23-1 is vanaf januari 2023. +zwart interieur en net iets chiquer van binnen + rolhoes in de kofferbak ipv hoedenplank.
MY23-2 is vanaf mei 2023. + verwarmbaar stuurwiel.

Het gaat hier om de productie data NIET om de eerste toelating data. Dus let goed op of je de verschillende opties terug kan vinden in de auto. Met name de kleine verschillen zie je niet aan de buitenkant. zoals de snellere boordlader, deze is volgens mij te herkennen aan de meegeleverde laadkabel met gele handvatten.
Helemaal top! Thanks man :) Ik zag door de bomen het bos even niet meer. Ik had zelf in gedachte om te kijken naar inderdaad een auto uit 2023, dus als ik een goede deal ergens kan vinden zal ik zeker de opties checken! Mijn dank is uitermate groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik was vandaag bij een garage met import 01s uit 2022 en 2023. Hier een mooie auto zien staan voor 23k. Uit einde 2022 met 63k op de klok. Nu bleek er geen OH historie documentatie/informatie bij de auto te zitten maar de auto zou worden afgeleverd met een beurt... Kan natuurlijk omdat veel digitaal gaat. Gelukkig dat ik contacten heb bij de lokale Volvo dealer, vin nummer doorgegeven. Het bleek dat de auto in kwestie geen Lynk of Volvo OH heeft gehad wat dus betekent dat je in veel gevallen, bij lagere km standen, geen garantie hebt. De auto was 1x, bij 10.000km binnen geweest voor een sw update. Bij alle jonge auto's met een flinke accu wil je gewoon fabrieksgarantie hebben. Let dus op bij aankoop! Iedere 2j of 30.000km OH. Iedere 60.000km nieuwe koelvloeistof en automaatolie. Ik heb die auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:25
Verstandig. En bij een PHEV of EV wil je gewoon garantie op je accu. In geval van de 01 8 jaar of 120K KM. Hoe dat geregeld is met die grijze import weet ik niet.

Ik ken mensen die een grijze import hebben gekocht met BOVAG garantie (extra bijbetalen uiteraard, waardoor de prijs uiteindelijk best hoog uitviel), waarvan ik me afvroeg waarom (ik veronderstelde dat elke 01 nog in de fabrieksgarantie zit/zat), maar als ik dit verhaal hierboven lees dan snap ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosKorte
  • Laatst online: 10-09 17:41
Ferrox1 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:12:

Ik heb de ali-expres variant en die laat zich lastig op de plaats hangen. (die hangt op de uitstekende hoekjes).
Hoi Ferrox1,

Wij halen morgen onze 01 van modeljaar 2022 op, dus met de hoedenplank.
In onze vorige auto, een Passat, zat een rolhoes die ik nu al mis.

Ik zie op Aliexpress inderdaad rolhoezen staan voor de 01 maar die gaan dan uit van de aanwezigheid van geleiders aan beide zijkanten.

Begrijp ik het goed dat jij ook een hoedenplank had en deze toch hebt kunnen vervangen door een Aliexpress rolhoes?
En dat dan zonder aanpassingen?

Ik ‘hoor’ graag van je!

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
JosKorte schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Hoi Ferrox1,

Wij halen morgen onze 01 van modeljaar 2022 op, dus met de hoedenplank.
In onze vorige auto, een Passat, zat een rolhoes die ik nu al mis.

Ik zie op Aliexpress inderdaad rolhoezen staan voor de 01 maar die gaan dan uit van de aanwezigheid van geleiders aan beide zijkanten.

Begrijp ik het goed dat jij ook een hoedenplank had en deze toch hebt kunnen vervangen door een Aliexpress rolhoes?
En dat dan zonder aanpassingen?

Ik ‘hoor’ graag van je!

Jos
Ik heb een 2021 model, en deze: https://a.aliexpress.com/_EQ83SBo paste zonder aanpassingen. Sluit wel aan de zijkanten niet helemaal aan, dus je hebt daar 2 open stroken, maar daar heb je in de praktijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
bleekie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Ik heb een 2021 model, en deze: https://a.aliexpress.com/_EQ83SBo paste zonder aanpassingen. Sluit wel aan de zijkanten niet helemaal aan, dus je hebt daar 2 open stroken, maar daar heb je in de praktijk geen last van.
Hoi Bleekie,

Bedankt voor de snelle reactie!
Ziet er goed uit op de video op Aliexpress!

De zwarte zijkanten in de video zijn anders dan de NL-versie, maar de pas-/plakstukken pasten bij jou goed?
En ze zijn natuurlijk zwart en niet ‘beige’, maar dat stoort niet?

Jos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Nu online
JosKorte schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Hoi Bleekie,

Bedankt voor de snelle reactie!
Ziet er goed uit op de video op Aliexpress!

De zwarte zijkanten in de video zijn anders dan de NL-versie, maar de pas-/plakstukken pasten bij jou goed?
En ze zijn natuurlijk zwart en niet ‘beige’, maar dat stoort niet?

Jos
Hij paste bij mij gewoon out of the box. Heb niks hoeven plakken oid.

Het zwarte stoort mij niet, maar dat zal persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
bleekie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:36:
[...]

Hij paste bij mij gewoon out of the box. Heb niks hoeven plakken oid.

Het zwarte stoort mij niet, maar dat zal persoonlijk zijn.
Maar je hebt toch wel de 4 zwarte kapjes (2 om de rol tussen te klemmen en 2 om de hoes in uitgetrokken stand te houden) moeten plaatsen/klemmen zoals ook in de video in jouw Aliexpress link wordt getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Nu online
JosKorte schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:38:
[...]

Maar je hebt toch wel de 4 zwarte kapjes (2 om de rol tussen te klemmen en 2 om de hoes in uitgetrokken stand te houden) moeten plaatsen/klemmen zoals ook in de video in jouw Aliexpress link wordt getoond?
Nee die heb ik niet. Mijn versie ziet er ook iets anders uit dan die in het filmpje. Aan de stoel kant past die gewoon in de houders van de hoedenplank. En aan de andere kant haak je hem vast aan het schuine deel van de plastic bekapping zeg maar die op dezelfde hoogte zit.

Ben nu op vakantie dus kan geen foto maken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosKorte
bleekie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Nee die heb ik niet. Mijn versie ziet er ook iets anders uit dan die in het filmpje. Aan de stoel kant past die gewoon in de houders van de hoedenplank. En aan de andere kant haak je hem vast aan het schuine deel van de plastic bekapping zeg maar die op dezelfde hoogte zit.

Ben nu op vakantie dus kan geen foto maken helaas.
Bedankt voor de reacties en nog een fijn vervolg van jouw vakantie gewenst dan!

Zijn er forumleden die wellicht voor een andere oplossing voor een rolhoes hebben gekozen?

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:43
Andere aanbieder: https://nl.aliexpress.com/item/1005007044769029.html

Daar zie je 2 verschillende versies, check even hoe het er bij jou uit ziet. Ik heb versie 1 en heb niks hoeven te plakken. Werkt out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
sjoerdvd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:46:
Andere aanbieder: https://nl.aliexpress.com/item/1005007044769029.html

Daar zie je 2 verschillende versies, check even hoe het er bij jou uit ziet. Ik heb versie 1 en heb niks hoeven te plakken. Werkt out-of-the-box.
Hoi Sjoerd,

Die versie 1 lijkt inderdaad wel te moeten lukken!
De ‘rail’ van mij heeft niet de inkeping/haak in het midden, maar begin (waar de rol in moet haken) en eind waar je hem uitgetrokken ‘fixeert’ zien er identiek uit!
Dat zijn dus waarschijnlijk de ‘hoekjes’ waar een eerdere bijdrager het over had.

Ik ben helemaal blij met deze tip!

En uit nieuwsgierigheid; voor welke versie ‘leer’, canvas of carbon heb jij gekozen?

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:43
Canvas.

Leer hebben we verder niet in de auto en carbon vind ik niet zo mooi. Maar goed dat is persoonlijk 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosKorte
sjoerdvd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:14:
Canvas.

Leer hebben we verder niet in de auto en carbon vind ik niet zo mooi. Maar goed dat is persoonlijk 🙂
Dan komt dat overeen met de keuze die ik in gedachten had; ik ga dan ook voor de ‘canvas-look’!

Morgen de 01 ophalen en maandag de rolhoes bestellen (dan is ‘ie blijkbaar iets goedkoper en ik moet de forse aankoopprijs van de auto toch ergens mee compenseren… 😉 ).

Sjoerd, jij ook bedankt voor de snelle reacties en de goede info!

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij staan nu ergens een eindje van huis. Thuis de auto gestart met de kleine keytag (die zit aan mijn bos), maar nu aangekomen op bestemming gaat de auto er niet meer mee op slot en wil ook niet starten. Ik denk dat de batterij misschien leeg is, maar kan nergens vinden of die te vervangen is. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59
Je kan het open schuiven en de batterij vervangen. Maar hopelijk heb je ook een digitale sleutel in je telefoon aangemaakt? Daarmee ontgrendelen en starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joes
Het staat in de help/handleiding in de app. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9EEQwTi44WPkpYNzYhSRpfJZYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcCe1JeYbdP69bKeRqQxXU8j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Joes schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:36:
Het staat in de help/handleiding in de app. [Afbeelding]
Thanks! Heb er niet aan gedacht daar te zoeken. Omdat de pechservivce van de leasemaatschappij ons kenteken niet kende (een belletje naar de leasemaatschappij waard morgen), heb ik de wegenwacht gebeld, waar ik gelukkig ook een abonnement heb.

Wegenwacht kwam, constateerde dat de sleutel een noodpositie heeft in de voorste bekerhouder. Ook daar deed ie het niet. 12v accupool losgekoppeld, minuut gewacht, aangekoppeld, opnieuw getest en het werkte weer. Althans, alleen in de bekerhouder. Niet ergens anders in de auto of er buiten.

Straks thuis even kijken of ik die sleutel open krijg! Heb overigens nooit een melding lege batterij gehad. Dus beetje wazig wel.

Sleutel in de app had ik niet. Nu wel even aangemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Wellicht is de vraag eerder gesteld, maar heb hem in het forum en carguide niet kunnen vinden: Kan ik de button om lane keeping uit te zetten ook op het homescreen krijgen? En zo ja hoe? Er is daar nog ruimte voor 2 buttons. Dat zou een veegactie schelen bij het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joes
Timmert schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Thanks! Heb er niet aan gedacht daar te zoeken. Omdat de pechservivce van de leasemaatschappij ons kenteken niet kende (een belletje naar de leasemaatschappij waard morgen), heb ik de wegenwacht gebeld, waar ik gelukkig ook een abonnement heb.

Wegenwacht kwam, constateerde dat de sleutel een noodpositie heeft in de voorste bekerhouder. Ook daar deed ie het niet. 12v accupool losgekoppeld, minuut gewacht, aangekoppeld, opnieuw getest en het werkte weer. Althans, alleen in de bekerhouder. Niet ergens anders in de auto of er buiten.

Straks thuis even kijken of ik die sleutel open krijg! Heb overigens nooit een melding lege batterij gehad. Dus beetje wazig wel.

Sleutel in de app had ik niet. Nu wel even aangemaakt :)
Bij die bekerhouder is de draadloze zender. Dat wordt ook in de handleiding geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:47
Goedemorgen, ik heb een laadkabel/stekker buiten die direct in de meterkast is aangesloten via een SmartEVSE controller & relais (eigenlijk hetzelfde zoals hier is beschreven https://infi.nl/nieuws/ho...aak-je-je-eigen-laadpaal/ , maar dan zonder socket en direct een stekker er aan). Dit werkt al jaren perfect.

Echter sinds een dag vergrendeld de stekker niet meer en blijft het lampje van de Lynk geel. Het vreemde is dat ik in de meterkast wel kan zien dat de kabel is aangesloten aangezien bij de SmartEVSE het schermpje oplicht zodra ik de stekker in de auto doe.

Ik heb al geprobeerd contactspray in de stekker te spuiten, maar zonder positief resultaat.

Wat denken jullie dat het kan zijn? Kapotte stekker/bepaalde "pinnetjes" in de stekker die geen goed contact maken/kabelbreuk?

Ik kan wel gewoon laden via de kabel die in het normale stopcontact kan en ook bij openbare palen, dus aan de auto lijkt het niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 10:10
ThijsAms schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:53:
Ik kan wel gewoon laden via de kabel die in het normale stopcontact kan en ook bij openbare palen, dus aan de auto lijkt het niet te liggen.
Als je eigen conclusie al is dat het waarschijnlijk niet aan de auto ligt, denk ik niet dat wij je hiermee kunnen helpen?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
JosKorte schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:26:
[...]

Dan komt dat overeen met de keuze die ik in gedachten had; ik ga dan ook voor de ‘canvas-look’!

Morgen de 01 ophalen en maandag de rolhoes bestellen (dan is ‘ie blijkbaar iets goedkoper en ik moet de forse aankoopprijs van de auto toch ergens mee compenseren… 😉 ).

Sjoerd, jij ook bedankt voor de snelle reacties en de goede info!

Jos
En besteld! Nu ongeduldig wachten! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:47
Phr34k schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:06:
[...]

Als je eigen conclusie al is dat het waarschijnlijk niet aan de auto ligt, denk ik niet dat wij je hiermee kunnen helpen?
Ik heb de vraag inmiddels in het "Zelfbouw Laadpaal ervaringen" gesteld, daar hoort 'ie.beter thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKorte
Ik heb écht m’n best gedaan met verschillende zoektermen maar vind het antwoord niet, ook niet in de Guide…..

Onder Media is het mogelijk om bestandjes vanaf een USB-geheugen te kopiëren (‘downloaden’) naar ‘Local’…
Dat zal ‘ergens in de auto’ een opslag zijn.

Weet iemand hoe groot die opslag is (en eventueel de resterende ruimte kan worden opgevraagd)?

Jos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LDsz4COTk-ulBL1YpzczyFmGZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCAAOBqERJIe743Y2pPuAsXc.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb gisteren toch maar besloten om mijn 01 ‘blacked-out’ te maken. Eerst heb ik online gezocht naar een garagist of garage die dit voor me wilde doen, maar er was niet veel beschikbaar in mijn buurt. Uiteindelijk heb ik besloten om het zelf te doen (what can go wrong, right?). Ik heb gekozen voor Plastidip, zodat ik het later zonodig weer kan verwijderen of corrigeren.

Kosten / tijd?
1,5 uur (ik nam wel rustig mijn tijd, kan vast sneller)
1x Plastidip - 19 euro - Automat
1x afplakpapier met plakrand - 2 euro - Action
1x schoonmaakdoekjes - 2 euro - Action

> reinigen lijsten
> laag brengen 3-5 minuten wachten > volgende laag (tot 5 lagen toe)

Daarna 45 - 1 uur wachten tot deze aanraakdroog is.
Volgens fabrikant van plastidip duurt het wel tot 24 uur dat echt droog is.

Dit is enkel de lijsten dus, velgen moet ik nog doen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Voor de liefhebbers van verbruikscijfers.

Met caravan, 200 kilometer gereden, accu sparen voor later aan!, dus alleen benzine verbruik.
1 op 11.1, of 9 liter per 100 kilometer verbruikt

Vorig laar 1 keer 1 op 9, en bijna 1 op 11 met deze combi gereden, bijna de zelfde weg.

Auto, 2 kleine honden, 2 volwassenen, en kampeerspullen samen ruim 300 kilo, snelheid tegen de 90 kilometer per uur.

Caravan 1500 kilo beladen 88 kilo kogeldruk, banden op 2.8 bar gezet, weinig tot geen wind, in Nederland, dus redelijk vlak. Na de rit 18 liter BPUltimate (bij) getankt.

Camping heeft nu laadpalen, volgende keer gebruiken we dus ook de accu, zal het over een kleine 4 weken laten weten of daar veel verschil in zit in verbruik en rij ervaring na thuiskomst.

Het blijft de fijnste auto voor ons om de caravan mee te sleuren, er is altijd voldoende over.
Oh, 1 klein ding, ook al was het na de beurt en nieuwe software even weg, de s.o.s. neem contact op melding is weer terug, en gaat weer weg, etc... kan er mee leven.
Vakantiegroet!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Nou lekker dan. Toch een heel vreemde ervaring met mijn Lynk 01 vandaag. ben ik denemarken op vakantie met mijn Lynk. Gekocht in Maart als vervanger van mijn tesla die uit de lease liep. Lease niet meer mogelijk dus dacht met een lynk met garantie tot december 2026 een goede koop te doen.

Vandaag rij ik dicht bij vakantiehuis. Eerst een schok door de auto (zoiets als de bekende schok bij 95km maar dan heftiger). Toen de eerste melding: Acceleratie verlaagd door montor. Gevolgd door schokkeriger rijden (maar wel behoorlijk wat vermogen nog, leek wel schakel issue). Daarna meteen melding 'esc service vereist'. Daarna Frontcamera service vereist, daarna sensor frontradar service vereist, daarna auto hold service vereist. Als afsluiter kreeg ik nog een melding dat mijn benzine te oud was en hij hierop ging rijden (eergisteren volle tank ). Uiteraard rood driehoekje.

Wat gedoe over wie ging helpen (lynk hielp niet) maar uiteindelijk via pechhulp Europa staat hij nu bij volvo garage in de buurt .Morgen hoor ik meer.

iemand vergelijkbare ervaringen? ideeen wat dit kan zijn? leuk op een compleet falen van de auto haha. Maand geleden had ik al melding 'remlichten doen het niet'. Daarna gekeken en die deden het en bij herstart was het weg. Wellicht eerste symtoom?

Vrienden die ik sprak zeiden 'oh dat had ik toen ratten mijn auto kabels hadden doorgeknaagd'..

Tja...Ideeen? oppeppers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

xxxMaverick schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:33:
Nou lekker dan. Toch een heel vreemde ervaring met mijn Lynk 01 vandaag. ben ik denemarken op vakantie met mijn Lynk. Gekocht in Maart als vervanger van mijn tesla die uit de lease liep. Lease niet meer mogelijk dus dacht met een lynk met garantie tot december 2026 een goede koop te doen.

Vandaag rij ik dicht bij vakantiehuis. Eerst een schok door de auto (zoiets als de bekende schok bij 95km maar dan heftiger). Toen de eerste melding: Acceleratie verlaagd door montor. Gevolgd door schokkeriger rijden (maar wel behoorlijk wat vermogen nog, leek wel schakel issue). Daarna meteen melding 'esc service vereist'. Daarna Frontcamera service vereist, daarna sensor frontradar service vereist, daarna auto hold service vereist. Als afsluiter kreeg ik nog een melding dat mijn benzine te oud was en hij hierop ging rijden (eergisteren volle tank ). Uiteraard rood driehoekje.

Wat gedoe over wie ging helpen (lynk hielp niet) maar uiteindelijk via pechhulp Europa staat hij nu bij volvo garage in de buurt .Morgen hoor ik meer.

iemand vergelijkbare ervaringen? ideeen wat dit kan zijn? leuk op een compleet falen van de auto haha. Maand geleden had ik al melding 'remlichten doen het niet'. Daarna gekeken en die deden het en bij herstart was het weg. Wellicht eerste symtoom?

Vrienden die ik sprak zeiden 'oh dat had ik toen ratten mijn auto kabels hadden doorgeknaagd'..

Tja...Ideeen? oppeppers?
Moeilijk te zeggen, wel bijzonder dat er meerdere uiteenlopende fouten optreden. 01 is in principe hetzelfde onderstel als een Volvo XC40, maakt dus ook maakt gebruik van een CAN-bussysteem. waar regelapparatuur met elkaar communiceren. Functies waaronder de aandrijflijn, chassisregeling, carrosserie-elektronica en infotainmentsystemen. Het kan toevallig zijn, maar kan ook teken zijn dat er inderdaad iets mis is met de bekabeling / regelapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Noob_Saibot schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:12:
[...]

Moeilijk te zeggen, wel bijzonder dat er meerdere uiteenlopende fouten optreden. 01 is in principe hetzelfde onderstel als een Volvo XC40, maakt dus ook maakt gebruik van een CAN-bussysteem. waar regelapparatuur met elkaar communiceren. Functies waaronder de aandrijflijn, chassisregeling, carrosserie-elektronica en infotainmentsystemen. Het kan toevallig zijn, maar kan ook teken zijn dat er inderdaad iets mis is met de bekabeling / regelapparatuur.
En als het zo een CAN systeem ding is. Heb je enige idee of zoiets makkelijk te vervangen is ? Kosten zou geen issue moeten zijn in principe want garantie ( maar toch de vraag: wat zou zoiets kosten haha ) maar zit vooral met termijn. Als garage aangeeft dat het langer duurt dan 2 dagen dan krijg ik leenauto en gaat hele circus van start . Als men hem vandaag kan maken wacht ik rustig af.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

xxxMaverick schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:15:
[...]

En als het zo een CAN systeem ding is. Heb je enige idee of zoiets makkelijk te vervangen is ? Kosten zou geen issue moeten zijn in principe want garantie ( maar toch de vraag: wat zou zoiets kosten haha ) maar zit vooral met termijn. Als garage aangeeft dat het langer duurt dan 2 dagen dan krijg ik leenauto en gaat hele circus van start . Als men hem vandaag kan maken wacht ik rustig af.

Ben benieuwd
Het is mijn aanname, gezien mijn kennis over canbus system (wel eens waar van VW concern maar werkt allemaal in zelfde principe) het hoeft niet duur grap te zijn, kan ook sensor / kabeltje zijn. maar goed dat is pas te zeggen als er uitgebreid uitleesrapport in mogen kijken :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-VoqhRMnsJhe0SRUeueWMmwhX8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LTdBwvLFlYCkrQMlVbYDMwO4.png?f=user_large Foto met tekst om beetje beeld te schetsen, dus het kan best dat je allemaal meldingen ziet, die niks met elkaar te maken hebben, dat komt omdat ze allemaal met elkaar verbonden zijn in een soort ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
@xxxMaverick ik heb exact dezelfde ervaring gehad. Maar gelukkig niet tijdens het rijden. Zie mijn eerdere post. Bij mij was het puur software en na 10 minuten de auto stil gezet te hebben en 2x tanken was het probleem opgelost. Ik ga het wel melden want het levert een gevaarlijke situatie op. Zeker voor alleen software is dit wel kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Ferrox1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:48:
@xxxMaverick ik heb exact dezelfde ervaring gehad. Maar gelukkig niet tijdens het rijden. Zie mijn eerdere post. Bij mij was het puur software en na 10 minuten de auto stil gezet te hebben en 2x tanken was het probleem opgelost. Ik ga het wel melden want het levert een gevaarlijke situatie op. Zeker voor alleen software is dit wel kwalijk.
Hmmm apart . Bij mij kan het software zijn maar niet iets wat zichzelf oplost door uitzetten. En merkte ook echt motor issues . Dus heb hem laten afslepen mede op advies Volvo garage ( rood=niet verder rijden ) tja . Nu enorme issues overigens met SOS international om leen auto te krijgen maar dat is ander issue 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
xxxMaverick schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Hmmm apart . Bij mij kan het software zijn maar niet iets wat zichzelf oplost door uitzetten. En merkte ook echt motor issues . Dus heb hem laten afslepen mede op advies Volvo garage ( rood=niet verder rijden ) tja . Nu enorme issues overigens met SOS international om leen auto te krijgen maar dat is ander issue 😂
Je moet de auto ook ruim 10 minuten op slot laten staan. En ja, ik had ook echt motor issues. Maar ook die waren daarna opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Ferrox1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

Je moet de auto ook ruim 10 minuten op slot laten staan. En ja, ik had ook echt motor issues. Maar ook die waren daarna opgelost.
Er zat vier uur tussen auto op slot en wegslepen en meldingen waren er nog 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
xxxMaverick schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Er zat vier uur tussen auto op slot en wegslepen en meldingen waren er nog 🙈
Aiii dat is serieus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
ga er vanuit dat het onder garantie valt, tenzij er iets aan heeft lopen knagen ofzo ;)

Vervelender dat Lynk in Denemarken wat minder vertegenwoordigt is

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 22:14

Veritas

concedo nulli

dedoi schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gister mijn auto opgehaald.helemaal blij.
Vandaag binnen gekregen om plekjes weg te werken..
Ik moet zeggen topverf ik zie er niks meer van.
Sta op het punt om deze lakstift te bestellen (op een Aire in Frankrijk heeft iemand met zijn portier tegen onze hagelnieuwe Lynk gezeten :-(). Ben je er nog steeds tevreden over?

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 14:19
Veritas schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:15:
[...]

Sta op het punt om deze lakstift te bestellen (op een Aire in Frankrijk heeft iemand met zijn portier tegen onze hagelnieuwe Lynk gezeten :-(). Ben je er nog steeds tevreden over?
Ik ben er zeer tevreden over!
Tip koop een heeeeeel dun penseel das makkelijker dan de stift die in het deksel zit.

• Phr34k
  • Laatst online: 10:10
Veritas schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:15:
[...]

Ik ben ook benieuwd, heb ook een plekje op een deur... Wel jammer van de bijna € 10,- verzendkosten die erbij komen.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Hallo mensen,

Deze auto:
https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

1 eigenaar
Geen schade gehad
Alle beurten op tijd gekregen

Voor 28.5 inclusief aflevering (schoonmaken, beurt, alle vloeistoffen vervangen, etc)

Wat zegt jullie gevoel/ervaring. Goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vecodo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:54:
Hallo mensen,

Deze auto:

1 eigenaar
Geen schade gehad

Voor 28.5 inclusief aflevering (schoonmaken, beurt, alle vloeistoffen vervangen, etc)

Lijjkt me prima deal. Ik heb 30k betaald; zelfde auto, maar dan 19k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

@Vecodo
Valt me op dat de prijzen niet dalen.
Als de auto er netjes uit ziet blijft het een goede deal.
Wij hebben 12 maanden geleden voor een 2023er 26900 betaald met 49000 op de teller.
En pas geleden een 60000 beurt betaald. Zelf remmerij vervangen, dit wisten we vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Wilmaas schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:23:
@Vecodo
Valt me op dat de prijzen niet dalen.
Als de auto er netjes uit ziet blijft het een goede deal.
Wij hebben 12 maanden geleden voor een 2023er 26900 betaald met 49000 op de teller.
En pas geleden een 60000 beurt betaald. Zelf remmerij vervangen, dit wisten we vooraf.
Thanks! Misschien dat de prijzen nu wat gaan dalen met het nieuwe model.. we gaan het zien.

Weet iemand hier, deze versie is helemaal zwart (geen blauwe accenten aan de buitenkant). Dat is aftermarket gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasjans89
  • Laatst online: 08-09 21:35
Allen,

Ben voornemens een 01 aan te schaffen van 2021/2022. Waarop te letten?

De dealer geeft aan dat het mogelijk is achteraf een trekhaak te monteren a €1200. Zijn advies om dit origineel l&o te doen omdat de auto deze herkent.

Weet iemand of dit ook bij een universeel bedrijf kan gebeuren en of deze dan ook door de auto herkent wordt (dode hoek sensor+parkeersensoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Vecodo schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:19:
[...]
Weet iemand hier, deze versie is helemaal zwart (geen blauwe accenten aan de buitenkant). Dat is aftermarket gedaan toch?
Dat is inderdaad aftermarket gedaan. De auto was origineel (dus af fabriek) alleen te krijgen met de blauwe accenten.

Let er verder goed op dat de advertentie zegt dat het bouwjaar 07/2023 is, maar dat dit niet klopt. Dit is de datum van toelating. Aan het zwarte interieur en het ontbreken van het logo van de stuurverwarming op de display, lijkt het erop dat dit een MY23-1 is. Productiedatum van dit exemplaar is dus ergens in januari-april 2023 geweest.

Mocht je dit exemplaar daadwerkelijk gaan aanschaffen, zorg er dan voor dat je vraagt om de rolhoes. Die is niet te zien in de kofferbak op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Kasjans89 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:15:
Allen,

Ben voornemens een 01 aan te schaffen van 2021/2022. Waarop te letten?

De dealer geeft aan dat het mogelijk is achteraf een trekhaak te monteren a €1200. Zijn advies om dit origineel l&o te doen omdat de auto deze herkent.

Weet iemand of dit ook bij een universeel bedrijf kan gebeuren en of deze dan ook door de auto herkent wordt (dode hoek sensor+parkeersensoren).
Ik weet wel dat wij 795 hebben betaald voor de trekhaak, brink, afneembaar, geen automatische herkenning.
Wel zijn de sensoren bij achteruit rijden uit te schakelen, PAS uitzetten na naar beneden swipen.
Is voor ons de meerprijs niet waard. En hoe vaak rij je achteruit?

Letten op banden schade en leeftijd, velg randen, onderhoud history, in ons geval waren de remschijven al versleten door fout gemonteerde blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Sky Lynx schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Dat is inderdaad aftermarket gedaan. De auto was origineel (dus af fabriek) alleen te krijgen met de blauwe accenten.

Let er verder goed op dat de advertentie zegt dat het bouwjaar 07/2023 is, maar dat dit niet klopt. Dit is de datum van toelating. Aan het zwarte interieur en het ontbreken van het logo van de stuurverwarming op de display, lijkt het erop dat dit een MY23-1 is. Productiedatum van dit exemplaar is dus ergens in januari-april 2023 geweest.

Mocht je dit exemplaar daadwerkelijk gaan aanschaffen, zorg er dan voor dat je vraagt om de rolhoes. Die is niet te zien in de kofferbak op de foto's.
Thanks!

Ja het is lastig om een model te vinden die wel die facelift heeft plus trekhaak en all black. Zodoende wat water bij de wijn gedaan.

De rolhoes ga ik zeker controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 12:01
Wat ben ik weer teleurgesteld in het Lynk en Co “deel” platform zeg. Iemand wil mijn auto huren voor een week. Alles gaat goed tot het moment dat hij/zij bij de auto staat. Foutmelding….. de sleutel download niet naar de telefoon. Opnieuw proberen, technische storing “from our end” zegt Lynk via de app. Niet beschikbaar. Persoon is van ver gekomen, en nu kan die gene er niet bij. Lekker dan. Taxi kosten en alles gemaakt, ik ben niet thuis dus kon ook niks proberen. Lynk is niet beschikbaar en de ANWB heb je op dat moment niets aan…. Kijken of ze de taxi kosten gaan vergoeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbY8lag3jq7gr23n9HtFrGH8ISo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2qRLMd8DT0VKeQon2kDt006.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
xxxMaverick schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

ga er vanuit dat het onder garantie valt, tenzij er iets aan heeft lopen knagen ofzo ;)

Vervelender dat Lynk in Denemarken wat minder vertegenwoordigt is
Is toevallig de 12V accu vervangen geweest? Kan zijn dat hierdoor de ECU software niet meer lekker loopt (iets algemeens van moderne auto's).
Bij mij begon het (wel vrij snel na het vervangen, en een andere auto) met: controleer remlichten, half uur later: controleer knipperlichten, toen de motor begon te stotteren gelijk naar de dealer gereden..
Conclusie bij mij was het vervangen van de accu, zou niet op de juiste manier gedaan zijn waardoor de ECU software opnieuw erin gezet moest worden.

Daarna alles probleemloos.. Met een beetje geluk is het bij jou dus ook zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasjans89
Ik heb de keuze tussen een 2021 model met 34k op de teller of een 2022 model met 76k op de teller.

Wat is wijsheid?

Fabrieksgarantie is natuurlijk een voordeel, maar in principe kun je bij gebreken ook aanspraak maken op de wettelijke garantie in geval van gebreken. Ik nijg dan ook naar de 2021 met lagere km stand.

Hoor graag jullie gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
LopendeVogel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Is toevallig de 12V accu vervangen geweest? Kan zijn dat hierdoor de ECU software niet meer lekker loopt (iets algemeens van moderne auto's).
Bij mij begon het (wel vrij snel na het vervangen, en een andere auto) met: controleer remlichten, half uur later: controleer knipperlichten, toen de motor begon te stotteren gelijk naar de dealer gereden..
Conclusie bij mij was het vervangen van de accu, zou niet op de juiste manier gedaan zijn waardoor de ECU software opnieuw erin gezet moest worden.

Daarna alles probleemloos.. Met een beetje geluk is het bij jou dus ook zoiets stoms.
Hmmm niet sinds ik hem heb iig , dat is nu vier maanden. Daarvoor geen idee …. Komt over paar weken terug naar nl en naar Volvo dealer dus dan weet ik pas meer 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Kasjans89 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:34:
Ik heb de keuze tussen een 2021 model met 34k op de teller of een 2022 model met 76k op de teller.

Wat is wijsheid?

Fabrieksgarantie is natuurlijk een voordeel, maar in principe kun je bij gebreken ook aanspraak maken op de wettelijke garantie in geval van gebreken. Ik nijg dan ook naar de 2021 met lagere km stand.

Hoor graag jullie gedachten.
Hebben beide een 360 graden camera ? Vind ik echt super gave functie en zou voor mij meewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasjans89
xxxMaverick schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:18:
[...]

Hebben beide een 360 graden camera ? Vind ik echt super gave functie en zou voor mij meewegen
Nee, beide niet. Denk een leuke optie, maar voor mij de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43
Vecodo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:54:
Hallo mensen,

Deze auto:

1 eigenaar
Geen schade gehad

Geen idee of het een knappe deal is, die van mij is van 29.08.2023 in de kleur blauw. Ik heb er 32k voor betaald met 8900km op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Wilmaas schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik weet wel dat wij 795 hebben betaald voor de trekhaak, brink, afneembaar, geen automatische herkenning.
Wel zijn de sensoren bij achteruit rijden uit te schakelen, PAS uitzetten na naar beneden swipen.
Is voor ons de meerprijs niet waard. En hoe vaak rij je achteruit?

Letten op banden schade en leeftijd, velg randen, onderhoud history, in ons geval waren de remschijven al versleten door fout gemonteerde blokken.
M.b.t. de originele trekhaak.

Hij schakelt de lane assist uit, omdat deze met een aanhanger in bepaalde theoretische gevallen een slingering kan veroorzaken, waardoor de aanhanger ongecontroleerd kan gaan slingeren.

Doet iets met de dodehoek waarschuwing, je bent natuurlijk langer.

Ook controleerd hij alle lampjes van de aanhanger automatisch, of met een handmatig commando.

En hij schakeld natuurlijk de achteruitrijsensoren uit.

Misschien ben ik wat vergeten, maar dan vullen jullie dit maar aan.

Voor mijn is de originele trekhaak, waardevoller dan het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron12345

ron12345

Lynk 07-'23

Martijn-V4 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:13:
[...]

Geen idee of het een knappe deal is, die van mij is van 29.08.2023 in de kleur blauw. Ik heb er 32k voor betaald met 8900km op de teller.
Die van ons, is van 7-23.
Dus met zwarte hemel en zonder stuurverwarming.
Prijs 27,5K

Als het zo doorgaat kan ik hem over een paar jaar met dikke winst verkopen :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43
ron12345 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Die van ons, is van 7-23.
Dus met zwarte hemel en zonder stuurverwarming.
Prijs 27,5K

Als het zo doorgaat kan ik hem over een paar jaar met dikke winst verkopen :P :*)
Hoe dan? De mijne had, op het moment van kopen, 40.000 km minder op de teller staan voor 4500 euro meer.
Ook met zwarte hemel en zonder stuurverwarming. Ik snap niet hoe je hem over een paar jaar met een dikke winst kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ron12345 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

M.b.t. de originele trekhaak.

Hij schakelt de lane assist uit, omdat deze met een aanhanger in bepaalde theoretische gevallen een slingering kan veroorzaken, waardoor de aanhanger ongecontroleerd kan gaan slingeren.

Doet iets met de dodehoek waarschuwing, je bent natuurlijk langer.

Ook controleerd hij alle lampjes van de aanhanger automatisch, of met een handmatig commando.

En hij schakeld natuurlijk de achteruitrijsensoren uit.

Misschien ben ik wat vergeten, maar dan vullen jullie dit maar aan.

Voor mijn is de originele trekhaak, waardevoller dan het prijsverschil.
Bedankt voor de aanvulling👍, ik begrijp het prijsverschil dan beter, we hadden dan misschien ook vooraf een andere afweging gemaakt.

Nu met er een niet lynk en co er onder merken we echter de "grote" verschillen in de praktijk niet, caravan slingert niet, dode hoek werkt gewoon, en er zitten niet voor niets extra caravan spiegels op en lampjes controleren is ook prima te doen.
Het blijft een forse meerprijs, of ik het achteraf wel zou doen?
Denk het nog steeds niet, maar ieder moet dit zelf weten, maar snap het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
LopendeVogel schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Ik vind dit soort verklaringen altijd lastig om te geloven :) . Ik zou denken: "stroom erop, dan werkt hij, stroom eraf, dan doet hij niets". Hoe kan het foutief aansluiten/vervangen nu zorgen voor dergelijke fouten? Dit zou toch softwarematig niet moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-08 15:35
Goedemiddag allen,

Ik heb eens in het forum gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden, dus bij deze mijn probleem:
Wanneer de airco aanstaat, de radio uit en ik elektrisch rij, dan hoor ik vanaf de linkerkant ongeveer een mechanisch/bewegend rubber geluid. Dit zou de aircopomp kunnen zijn? Hebben meer mensen dit? als dit niet het geval is ga ik contact opnemen met de verzekering namelijk. :P

Eerst dacht ik dat de vogeltjes buiten floten, maar toen ik mn raam open deed werd het niet harder :P

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-08 15:35
JosKorte schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:26:
[...]

Ik hoor het graag als hij binnen is (en past ;) ). Foto's/filmpje zeer welkom! Dan bestel ik er ook een als het er goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyoetberg
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-09 08:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBizWx450cqdJ3xf2xf5ZyFm0CU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xq5cLhQvv6AAwgXQZ6GRqLcN.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren voor eerste keer door de wasstraat gegaan met mijn Lynk (12/2022). Wat mij opviel is dat er druppelsgewijs water binnenkomt links voor. Zijn er meer mensen met dit voorval?

Rijdend door (hevige) regen gebeurt dit niet.
Pagina: 1 ... 180 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.