Zwart met trekhaak. Mijn broer heeft al een blauwe...Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:16:
[...]
klopt haha, maar zal wel goed komen nu. Welke heb je?
Beste kleur+optie , ga ik ook voor , hopelijk dan:)niekvanprooijen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:18:
[...]
Zwart met trekhaak. Mijn broer heeft al een blauwe...
Zojuist verdween mijn gekoppelde auto uit de app. Ook naar rechts swipen laat zien dat er geen auto gekoppeld is. Ook dacht ik dat er een menu item verdween, er staat nu alleen nog maar 'mijn auto' en 'Lenen' . Meer mensen dit probleem?
Ik heb om 13:14 de mail ontvangen om te bestellen, hoe staat het er bij jou voor?Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:12:
[...]
Gefeliciteerd ! toch geen blacklist he !
@Hichams
@syjq8ak
Al nieuws van het front?
Ben niet 100% fan van zwart met blauw (zwart met oranje daarentegenRmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:19:
[...]
Beste kleur+optie , ga ik ook voor , hopelijk dan:)
helaas nog steeds niksHichams schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
[...]
Ik heb om 13:14 de mail ontvangen om te bestellen, hoe staat het er bij jou voor?
Ik verwacht dat die vanaag nog komt dan. Onderbuik gevoel
Vind op sommige fotos blauw+ander blauw meer storend.. ken de zwarte alleen uit het echt en vind die erg mooi. (met ene beetje wrap kan dat nog wel naar antraciet oid, zoals die in china wordt geleverd)niekvanprooijen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:22:
[...]
Ben niet 100% fan van zwart met blauw (zwart met oranje daarentegen) maar lelijk is het zeker niet!
Hier inmiddels ook de bestel e-mail ontvangen.
@Rmaxx hopelijk komt die van jou ook snel!
@Rmaxx hopelijk komt die van jou ook snel!
Journey to the city unscathed
Gisteren dus nogmaals gevraagd wat en hoe.
Er ging me na de chat gisteren een mail eerstdaags gestuurd worden en jawel hoor! vandaag de mail gehad m te bestellen.
Echter was er de fout PAW 007, na mijn adres te veranderen in locatie waar ik werk ging dit, nadien kwam error DOG-003. via de chat lieten ze me weten dat een gekend probleem is en ik morgen opnieuw moest proberen. Met het ook het bijna weekend is ( 5dagen geldig de mail) stel ik me toch de vraag of het niet te laat zal zijn en op de volgende boot ga mogen wachten.
Wie heeft dit nog meegemaakt?
( Belgie )
Er ging me na de chat gisteren een mail eerstdaags gestuurd worden en jawel hoor! vandaag de mail gehad m te bestellen.
Echter was er de fout PAW 007, na mijn adres te veranderen in locatie waar ik werk ging dit, nadien kwam error DOG-003. via de chat lieten ze me weten dat een gekend probleem is en ik morgen opnieuw moest proberen. Met het ook het bijna weekend is ( 5dagen geldig de mail) stel ik me toch de vraag of het niet te laat zal zijn en op de volgende boot ga mogen wachten.
Wie heeft dit nog meegemaakt?
( Belgie )
Ik had dit ook, opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.MXdar2 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
Zojuist verdween mijn gekoppelde auto uit de app. Ook naar rechts swipen laat zien dat er geen auto gekoppeld is. Ook dacht ik dat er een menu item verdween, er staat nu alleen nog maar 'mijn auto' en 'Lenen' . Meer mensen dit probleem?
Nee nog niets helaas....ik tel de uren af.....het helpt niet.Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:12:
[...]
Gefeliciteerd ! toch geen blacklist he !
@Hichams
@syjq8ak
Al nieuws van het front?
vrees dat dit hem niet gaat worden vandaagsyjq8ak schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:50:
[...]
Nee nog niets helaas....ik tel de uren af.....het helpt niet.

van de degene die hem vandaag hebben gehad (bestellink), hoeveel stonden er ooit op list Tim ?
nieuw dieptepunt in service nivo > na de chat, nu zelfs telefonisch niet meer te bereiken

@Hichams misschien toch een blacklist, nu nemen ze zelfs de telefoon niet meer op ,maar ze herkennen het nummer vast wel
[ Voor 42% gewijzigd door Rmaxx op 22-09-2021 16:07 ]
Ben toch wel nieuwsgierig hoever het zakelijk verhuren strekt.
M’n bedrijf gaat de auto huren van mij…
Freezerator schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:25:
[...]
Ze hebben de richtlijnen ook wat meer verduidelijkt: https://owscd.lynkco.com/...78379401a815c42219f8c09a5
Ik hoop dat men niet vergeet dat het een huurauto is. Lynk & Co kan morgen opbellen, en zeggen, he we ruilen de auto even om.
Het staat ook vrij duidelijk in de voorwaarden:
https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month
[...]
En over het aanpassen van de auto met een folie, ik zou het zelf niet doen (zie het kopje niet doen in onderstaande quote):
[...]
Uiteraard als je de auto hebt aangeschaft kan je natuurlijk doen en laten wat je wil
Als ik de voorwaarde goed begreep mag dat dus niet in zo'n constructie, alleen via de app van L&C, maar er mag geen zakelijke overeenkomst zijn. maw andere mensen lenen 'jouw' auto bij Lynk, niet bij jou. Alleen geeft Lynk je er een vergoeding voor terug.LarskeK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:07:
[...]
Dat is ook het idee, alles via L&C uiteraard! We huren een auto, kan ook de auto van de buurman zijn.
Mocht het delen nog niet naar behoren werken dan wil ik vragen welke opties zij dan nog hebben om toch te kunnen delen, al is het dan “mijn” auto..
Mocht het delen nog niet naar behoren werken dan wil ik vragen welke opties zij dan nog hebben om toch te kunnen delen, al is het dan “mijn” auto..
Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:10:
[...]
Als ik de voorwaarde goed begreep mag dat dus niet in zo'n constructie, alleen via de app van L&C, maar er mag geen zakelijke overeenkomst zijn. maw andere mensen lenen 'jouw' auto bij Lynk, niet bij jou. Alleen geeft Lynk je er een vergoeding voor terug.
[ Voor 13% gewijzigd door LarskeK op 22-09-2021 16:13 ]
Volgens mij was de lijst van Tim op een vrijdag (9-9) gemaakt en deze na het weekend door een 'storing' verloren gegaan. Ik heb zelf de maandag erop (13-9) via de chat contact gehad en ook ik werd op een lijst gezet en zou binnen 3 a 4 dagen de mail krijgen. Na een week nog niks gehoord te hebben gebeld (17-9) en deze zou in de loop van deze week gestuurd worden. Vandaag dus de bestel e-mail ontvangenRmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:42:
[..]
van de degene die hem vandaag hebben gehad (bestellink), hoeveel stonden er ooit op list Tim ?
Zit precies in hetzelfde schuitje dus, alleen geen mail...iMuchacho schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:14:
[...]
Volgens mij was de lijst van Tim op een vrijdag (9-9) gemaakt en deze na het weekend door een 'storing' verloren gegaan. Ik heb zelf de maandag erop (13-9) via de chat contact gehad en ook ik werd op een lijst gezet en zou binnen 3 a 4 dagen de mail krijgen. Na een week nog niks gehoord te hebben gebeld (17-9) en deze zou in de loop van deze week gestuurd worden. Vandaag dus de bestel e-mail ontvangen
Net contact gehad met Lynk en Co (Tim toevallig). Als je vandaag besteld hebt volgt met 7 tot 10 dagen een belletje om de afleverafspraak te maken. Die afspraak is dan met 10+ dagen.
Afleveren aan huis of ophalen maakt geen verschil.
Tim heeft me geblacklistniekvanprooijen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:16:
Net contact gehad met Lynk en Co (Tim toevallig). Als je vandaag besteld hebt volgt met 7 tot 10 dagen een belletje om de afleverafspraak te maken. Die afspraak is dan met 10+ dagen.
Snappcar heeft zakelijke verhuur uitgesloten en je krijgt ook geen (BTW) factuur. Het lijkt mij niet dat dit bij Lynk&Co wel mogelijk is gezien dat de deur openzet voor fraude.LarskeK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:07:
[...]
Dank je wel, dit heeft het opgelost.Freezerator schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:43:
[...]
Ik had dit ook, opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Ik heb mijn bestel mail ook ontvangen en gelijk maar besteld. Nu nog even de logistiek uitwerken met mijn huidige auto, heb maar 1 parkeerplaats dus moet de oude eerder kwijt zijn. Heb ook maar een creditcard besteld met eigen risico dekking, hopelijk werkt dat voor L&C. Vrijdag gaan we proefrijden dus hopelijk bevalt die
Zal eens navraag doen bij het ophalen.
Deveon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:36:
[...]
Snappcar heeft zakelijke verhuur uitgesloten en je krijgt ook geen (BTW) factuur. Het lijkt mij niet dat dit bij Lynk&Co wel mogelijk is gezien dat de deur openzet voor fraude.
Weer gebeld, paar x weggedrukt, maar met nummer uit is het gelukt (geen grap, misschien wel toeval). Stond nog op 'de lijst'. Het is wel duidelijk dat woonplaats de bottleneck is. (niet hardop zeggen maar wel passief bevestigen). Terwijl op hun site toch echt wat anders staat (lezen jullie mee lynk&co? pas dat eens ff aan joh...)
Daarnaast was zijn collega 'te enthousiast' geweest. Dus Tim en zijn collega zeggen allebei 5 werkdagen, en collega 3 zegt weer gewoon wat anders.. nl minimaal 'een week+' ... (inmiddels wel 2 weken verder maargoed..whatever)
Bij andere tweakers niet, maar met een geprofileerde woonplaats dus wel blijkbaar. Het zou geen MAANDEN meer duren... nou nou dat scheelt... Dus, mensen uit grote steden en randstad, ff niet meer aanmelden aub , dan kom ik sneller boven drijven
Daarnaast was zijn collega 'te enthousiast' geweest. Dus Tim en zijn collega zeggen allebei 5 werkdagen, en collega 3 zegt weer gewoon wat anders.. nl minimaal 'een week+' ... (inmiddels wel 2 weken verder maargoed..whatever)
Bij andere tweakers niet, maar met een geprofileerde woonplaats dus wel blijkbaar. Het zou geen MAANDEN meer duren... nou nou dat scheelt... Dus, mensen uit grote steden en randstad, ff niet meer aanmelden aub , dan kom ik sneller boven drijven
LarskeK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:33:
Zal eens navraag doen bij het ophalen.
Ben wel benieuwd wat voor fraude?!
[...]
Vraagje aan de mensen die de Lynk al hebben
Ik mag de auto Maandag ophalen, maar ik kijk net op mijn CC afschrift en ineens zie ik de €500 niet meer staan, die was wel afgeboekt toen ik de bestelling deed? Hebben ze die eenmalig even afgeboekt om te testen of je crediet waardig bent en wordt je pas belast wanneer je de auto daadwerkelijk krijgt? Alvast bedankt voor het antwoord
Bij mij werd eerst een reservering op de cc geplaatst. Na kndertekening van het contact was die weg. Even later volgde de afscheijving van €500.JordanR.A.W schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:53:
Vraagje aan de mensen die de Lynk al hebbenIk mag de auto Maandag ophalen, maar ik kijk net op mijn CC afschrift en ineens zie ik de €500 niet meer staan, die was wel afgeboekt toen ik de bestelling deed? Hebben ze die eenmalig even afgeboekt om te testen of je crediet waardig bent en wordt je pas belast wanneer je de auto daadwerkelijk krijgt? Alvast bedankt voor het antwoord
Vorige week woensdag besteld, vandaag aflevering afspraak kunnen maken voor volgende week donderdag. Eenmaal besteld komen ze na wat er gezegd wordt. Tot de bestelling is het veelal onduidelijk. Een familie lid staat sinds vandaag op de lijst voor snellevering medio november. Vorige week lid geworden. Ze gaven aan anders het ca 3/4 maanden gaat duren voor levering.
Ben erg benieuwd hoe de thuisbezorging gaat verlopen. Duurt half uur tot één uur begreep ik.
CC reservering staat er nog steeds en lijkt onveranderd.
Ben erg benieuwd hoe de thuisbezorging gaat verlopen. Duurt half uur tot één uur begreep ik.
CC reservering staat er nog steeds en lijkt onveranderd.
Bedankt voor je reactie. Bij mij precies hetzelfde gegaan, maar nu is ook de €500 weg 🙈 Ga er vanuit dat het wel goed komt en ik gewoon de auto Maandag kan ophalen. Afspraak staat gewoon 👍🏽Baassii schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:59:
[...]
Bij mij werd eerst een reservering op de cc geplaatst. Na kndertekening van het contact was die weg. Even later volgde de afscheijving van €500.
Ik ben wel benieuwd hoe de fiscus hier tegenaan kijkt. Je gaat dit immers doen om bijtelling te ontwijken/vermijden. De fiscus zal (terecht) beargumenteren dat de auto altijd ter jouw beschikking staat en eigenlijk dus in de bijtelling dient te zitten. Zou jij de auto daadwerkelijk aan andere mensen verhuren behalve jouzelf, fiscaal partner, familie en buren, dan maak je een kans misschien. Maar wie ben ikLarskeK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:07:
[...]
Nou om 14:00 uur stond de meneer van Volvo netjes met de auto voor de deur. Goeie uitleg gehad laatste software versie. En 1 uur later stond de auto al in de appShovel87 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:27:
[...]
Dat zal een paar dagen duren, Lynk zet het voor je erin
Ik ben benieuwd inderdaad wat zij hiervan vinden. Ik verhuur de auto via L&C aan mijn vriendin die m dan alleen zakelijk gebruikt.
We hadden een auto in de bijtelling echter de auto staat altijd stil en wordt dan ook verkocht/of uit de bijtelling.
Idee is meer te delen omdat de auto eigenlijk altijd voor de deur staat met thuiswerken (nu dus 2).
We hadden een auto in de bijtelling echter de auto staat altijd stil en wordt dan ook verkocht/of uit de bijtelling.
Idee is meer te delen omdat de auto eigenlijk altijd voor de deur staat met thuiswerken (nu dus 2).
Freezerator schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:06:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de fiscus hier tegenaan kijkt. Je gaat dit immers doen om bijtelling te ontwijken/vermijden. De fiscus zal (terecht) beargumenteren dat de auto altijd ter jouw beschikking staat en eigenlijk dus in de bijtelling dient te zitten. Zou jij de auto daadwerkelijk aan andere mensen verhuren behalve jouzelf, fiscaal partner, familie en buren, dan maak je een kans misschien. Maar wie ben ik
Ik kan begin oktober halen en de reservering is nu ook weg.
JordanR.A.W schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:49:
[...]
Bedankt voor je reactie. Bij mij precies hetzelfde gegaan, maar nu is ook de €500 weg 🙈 Ga er vanuit dat het wel goed komt en ik gewoon de auto Maandag kan ophalen. Afspraak staat gewoon 👍🏽
LarskeK schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:41:
Ik kan begin oktober halen en de reservering op de CC is nu ook weg.
[...]
Heb de 01 nu een week in bezit en moet zeggen: de auto zelf rijdt bijzonder goed. De software is zoals anderen ook al aangaven nog vrij buggy (en relatief traag). Ook in mijn geval worden profielen niet altijd goed onthouden of geladen. Daarnaast merk ik dat de module van de "rijstatistieken" na een minuutje rijden eruit klapt. Daarna geeft de wagen aan "functie niet beschikbaar" en dat was het dan. Als de 01 herstart wordt kan ik er weer een minuutje van genieten om te zien wat m'n rechtervoet teweeg brengt. Niet ideaal. Hebben meer mensen dit?
Hoi ik lees dat veel mensen de auto krijgt thuis geleverd ik kon niet kiezen moet m 4 oktober ophalen bij Rokin dus eerst halve ochtend reizen om de auto op te halen, heb Volvo dealer eind van de straat… 🤔
De voorwaarde van thuisleveren was dat het in een straal van 5 minuten van een servicepunt is. Niet elke Volvodealer is perse een servicepunt. Die zitten vooral strategisch (voor nu) geplaatst in het land.Andre Martin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:30:
Hoi ik lees dat veel mensen de auto krijgt thuis geleverd ik kon niet kiezen moet m 4 oktober ophalen bij Rokin dus eerst halve ochtend reizen om de auto op te halen, heb Volvo dealer eind van de straat… 🤔
In mijn situatie denk ik niet dat het 5 minuten is. Maar wel relatief dichtbij het (verwachte?) servicepunt in Assen. Woon in de omgeving van stad Groningen.
Verder begreep ik dat thuislevering nog in experimentele fase zit, waarbij niet iedereen nog in aanmerking komt.
[ Voor 7% gewijzigd door jbbuist op 22-09-2021 21:40 ]
Even een vraag klopt het als je de accu wilt laden, dat je eerst kabel aansluit op auto en paal en als hij laad dan pas de auto op slot doen. Volgens mij gaf de meneer van Volvo dat aan bij het leveren vanmiddag klopt dit. Nooit eerder een auto geladen
Bij mij gebeurde tot een maand na ontvangst niks op m'n CC, tot ze wakker werden en meteen 1000€ afschreven.JordanR.A.W schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:53:
Vraagje aan de mensen die de Lynk al hebbenIk mag de auto Maandag ophalen, maar ik kijk net op mijn CC afschrift en ineens zie ik de €500 niet meer staan, die was wel afgeboekt toen ik de bestelling deed? Hebben ze die eenmalig even afgeboekt om te testen of je crediet waardig bent en wordt je pas belast wanneer je de auto daadwerkelijk krijgt? Alvast bedankt voor het antwoord
Dat heb ik ook maar lijkt me met alle issues die nog opgelost moeten worden (en je zelf al deels noemt) wel 1 van de minder belangrijke…ik doe er in elk geval niets mee en lijkt me vooral een nice to haveQaestor schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:13:
Heb de 01 nu een week in bezit en moet zeggen: de auto zelf rijdt bijzonder goed. De software is zoals anderen ook al aangaven nog vrij buggy (en relatief traag). Ook in mijn geval worden profielen niet altijd goed onthouden of geladen. Daarnaast merk ik dat de module van de "rijstatistieken" na een minuutje rijden eruit klapt. Daarna geeft de wagen aan "functie niet beschikbaar" en dat was het dan. Als de 01 herstart wordt kan ik er weer een minuutje van genieten om te zien wat m'n rechtervoet teweeg brengt. Niet ideaal. Hebben meer mensen dit?
Ok dat is ook niet handig! Thanks voor je reply, we gaan het zienkevout schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:04:
[...]
Bij mij gebeurde tot een maand na ontvangst niks op m'n CC, tot ze wakker werden en meteen 1000€ afschreven.
Als je inlogt op de website en naar membership details gaat dan krijg je bovenin een (wat lijkt) op een VIN nummer.JordanR.A.W schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:49:
[...]
Bedankt voor je reactie. Bij mij precies hetzelfde gegaan, maar nu is ook de €500 weg 🙈 Ga er vanuit dat het wel goed komt en ik gewoon de auto Maandag kan ophalen. Afspraak staat gewoon 👍🏽
:fill(white):strip_exif()/f/image/3uNy0BMUflgEwBlGv8OA3gTI.png?f=user_large)
Ik heb begrepen dat dit gewoon dus je auto wordt. Heb helaas geen DB kunnen vinden waar ik kenteken kan opzoeken op basis van VIN nummer. Kom wel er achter dat dit nummer een Geely auto is maar meer dus niet.
Ja je weet het niet
Even bij mezelf gekeken en dit is idd een VIN. Ik wil graag een kenteken voor vergunning, maar zij zeggen het nog niet te kunnen geven…
wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:06:
[...]
Als je inlogt op de website en naar membership details gaat dan krijg je bovenin een (wat lijkt) op een VIN nummer.
[Afbeelding]
Ik heb begrepen dat dit gewoon dus je auto wordt. Heb helaas geen DB kunnen vinden waar ik kenteken kan opzoeken op basis van VIN nummer. Kom wel er achter dat dit nummer een Geely auto is maar meer dus niet.
Bij mij was ook meteen 500 euries afgeschreven, maar dat was gewoon een reservering van een dag of 5.JordanR.A.W schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:53:
Daarna stond de 500 terug op mijn kaart.
Toen ik werd gebeld door een dame uit Brussel voor een afspraak om de auto af te halen, vroeg ik aan haar hoe de betaling ging.
Ze zei dat ze gingen pas afboeken nadat je de auto krijgt, dit kan op dezelfde dag zijn maar kan ook een dag of twee na aflevering zijn.
In mijn geval zal het op of na de 28e zijn, voor mij is dat beter ivm mijn loon data.
Nog 5 daagjes tot ik mijn zwarte 01 mag ontvangen 😉
Ik vind het echt lullig voor je, dat ze je nummer negeren en pas opnemen nadat je anoniem belt zegt wel genoeg.Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:41:
Weer gebeld, paar x weggedrukt, maar met nummer uit is het gelukt (geen grap, misschien wel toeval). Stond nog op 'de lijst'. Het is wel duidelijk dat woonplaats de bottleneck is. (niet hardop zeggen maar wel passief bevestigen). Terwijl op hun site toch echt wat anders staat (lezen jullie mee lynk&co? pas dat eens ff aan joh...)
Just for fun wil ik al mijn kenteken weten maar helaas niet kunnen achterhalenLarskeK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:29:
Even bij mezelf gekeken en dit is idd een VIN. Ik wil graag een kenteken voor vergunning, maar zij zeggen het nog niet te kunnen geven…
[...]

Ja je weet het niet
Nah ik ga er toch vanuit dat dat toeval was hoor.. maar icm de steeds wijzigende antwoorden geeft het gewoon geen goed gevoel. erg jammer, was vooralsnog erg enthousiast maar voel langzamerhand geen drang meer om ambassadeur te zijn in mijn directe omgeving.Muro01 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:38:
[...]
Ik vind het echt lullig voor je, dat ze je nummer negeren en pas opnemen nadat je anoniem belt zegt wel genoeg.
Dealer bellen die m klaarmaakt?
wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:38:
[...]
Just for fun wil ik al mijn kenteken weten maar helaas niet kunnen achterhalenMaybe blackmarket
![]()
?
Lynk & Co wist mij het kenteken door te geven via de chat zo'n 4 dagen voor levering.
Ok, en komt het kenteken ook in je persoonlijke omgeving?
Misterxx2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:07:
[...]
Lynk & Co wist mij het kenteken door te geven via de chat zo'n 4 dagen voor levering.
Goeie tip, bedankt! Even gechecked met LC maar nog niet bekend wat het kenteken is helaas.Misterxx2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:07:
[...]
Ja je weet het niet
Wanneer mag je halen?
wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:35:
[...]
Goeie tip, bedankt! Even gechecked met LC maar nog niet bekend wat het kenteken is helaas.
Maandag in Diemen, ingeschreven vanaf maart trouwens
Ja je weet het niet
Lekker op tijd dan 😅
Zal ze eens een mail sturen.
Zal ze eens een mail sturen.
wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:46:
[...]
Kenteken is een paar dagen voor de afhaaldatum bekend.wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:35:
[...]
Goeie tip, bedankt! Even gechecked met LC maar nog niet bekend wat het kenteken is helaas.
Dan is het in elk geval een nieuwe verwacht ik 😀
Oizo1981 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
[...]
Kenteken is een paar dagen voor de afhaaldatum bekend.
Ah ja nu je het zegt haha zal het geen gebruikte zijn inderdaad!LarskeK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:07:
[...]
Ja je weet het niet
Kenteken is op te vragen via klantenservice, weten ze vaak al (had mijn kenteken ook al nodig voor het aanvragen van een parkeervergunning). Het kenteken wordt naderhand inzichtelijk in de app.LarskeK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:15:
Ok, en komt het kenteken ook in je persoonlijke omgeving?
[...]
En de klantenservice is gewoon het algemene nummer bellen?
dennis.passage schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:08:
[...]
Kenteken is op te vragen via klantenservice, weten ze vaak al (had mijn kenteken ook al nodig voor het aanvragen van een parkeervergunning). Het kenteken wordt naderhand inzichtelijk in de app.
Ja die, of via de chat... Via mail krijg ik (n=1) nauwelijks reactie en ook geen verzendbewijs... Dusch de beller is sneller denk ik...
Haha dan zie ik je maandag in Diemen. Ik namelijk ookwdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:46:
[...]
Tromgeroffel.... hoe laat is je afspraak?Xecuter NL schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:02:
[...]
Haha dan zie ik je maandag in Diemen. Ik namelijk ook
Ja je weet het niet
Geroggeld!
dennis.passage schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:19:
Ja die, of via de chat... Via mail krijg ik (n=1) nauwelijks reactie en ook geen verzendbewijs... Dusch de beller is sneller denk ik...
Begin vd middag, jij?wdulli schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:49:
[...]
Tromgeroffel.... hoe laat is je afspraak?
Hallo, ik heb me ook ingeschreven voor een 01. Zoals een aantal meer hier gisteren een mail ontvangen dat ik in aanmerking kom voor een auto en nu aan het wachten op de mail met daarin de datum. Ik ben benieuwd. Hier een zwarte aangevraagd zonder trekhaak . Die gebruik ik echt veel te weinig..
Heb gisteren "mijn" blauwe L&C zonder trekhaak mogen ontvangen. Eerste indruk: mooi ding! Elektrische range is ook wat ik ervan gehoopt had, en ik kan eindelijk parkeren bij een laadpaal (erg fijn in een stadswijk met hoge parkeerdruk).
Mindere eerste indrukken: Muziek streamen via Android Auto hapert op een gegeven moment. Gelukkig opgelost na de ingebouwde Spotify client te gebruiken. Ohja - en Frank. Gelukkig kan ie uit "luistermodus". Auto delen nog niet beschikbaar, ook auto nog niet gevonden in mijn L&C App. We hebben nog even geduld...
Mindere eerste indrukken: Muziek streamen via Android Auto hapert op een gegeven moment. Gelukkig opgelost na de ingebouwde Spotify client te gebruiken. Ohja - en Frank. Gelukkig kan ie uit "luistermodus". Auto delen nog niet beschikbaar, ook auto nog niet gevonden in mijn L&C App. We hebben nog even geduld...
woensdag is netjes de auto geleverd thuis door een vriendelijk verkoper van volvo naarden. leuke uitleg en een prachtige suto moet ik zeggen. ik vroeg hem heeft de auto de laatste update hij gaf aan van wel. echter heb ik dus ook het laad probleem tot 78% wil niet verder en geeft in de app heke andere waardes zoals 6% of 12% en als je dan instapt is hij 38%. gewoon de klantenservice bellen of de volvo zelf.
Weet iemand hoe lang de laadkabel(s) zijn?
+- 7m is mij verteldLarskeK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:02:
Weet iemand hoe lang de laadkabel(s) zijn?
Gewoon de klantenservice bellen, die zijn het aanspreekpuntFibrenl schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:59:
woensdag is netjes de auto geleverd thuis door een vriendelijk verkoper van volvo naarden. leuke uitleg en een prachtige suto moet ik zeggen. ik vroeg hem heeft de auto de laatste update hij gaf aan van wel. echter heb ik dus ook het laad probleem tot 78% wil niet verder en geeft in de app heke andere waardes zoals 6% of 12% en als je dan instapt is hij 38%. gewoon de klantenservice bellen of de volvo zelf.
Ik heb net ook even gebeld met L&C - kreeg inderdaad ook Bram aan de lijn. Dit omdat mijn auto nog niet zichtbaar was in de app. Moet zeggen, prima geholpen maar het geeft wel een idee van de zooi die het daar is: ze wilden nog even weten of de kentekenplaat klopte en met hoeveel KM op de klok ik de auto had mogen ontvangenFreezerator schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:11:
[...]
Gewoon de klantenservice bellen, die zijn het aanspreekpunt
Er zijn nogal wat onduidelijkheden over het zelf bekostigen van winterbanden las ik. In de volgende video van een paar dagen terug verteld een medewerken van de store dat het wisselen naar winterbanden ook bij die 500 euro in zit. https://youtu.be/iiHJXMouSDo?t=374
In Duitsland zit het er sowieso bij in, dus ik vind het eigenlijk al raar dat het beleid in ieder land afwijkt. Echt een kosten kwestie is het blijkbaar niet want daar betalen ze hetzelfde, en je kunt immers maar op 1 setje tegelijk rijden. Zeker in grensgebieden erg onhandig.dexterd83 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
Er zijn nogal wat onduidelijkheden over het zelf bekostigen van winterbanden las ik. In de volgende video van een paar dagen terug verteld een medewerken van de store dat het wisselen naar winterbanden ook bij die 500 euro in zit. https://youtu.be/iiHJXMouSDo?t=374
Finally, ik ookRmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:51:
@syjq8ak @iMuchacho @jbbuist
YES! Heb kunnen bestellen , tnx JBBuist ! it worked!
Thuisbezorgd voor 1 eurie !![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enthousiastme is BACK.
In het delfts blauw en ook voor die ene euro voor de deur laten komen....geweldig.
Dat is een filmpje uit Stockholm waar de winterbanden (net als in Duitsland) inclusief zijn. In Nederland komen ze nog met winterbanden als optie. Gerucht is dat dat €75 gedurende 6 maanden per jaar kost. Dus omgerekend €37,50 per maand.dexterd83 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
eigenlijk belachelijk maargoed... kom alleen in DLom te tankenOizo1981 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:43:
[...]
Dat is een filmpje uit Stockholm waar de winterbanden (net als in Duitsland) inclusief zijn. In Nederland komen ze nog met winterbanden als optie. Gerucht is dat dat €75 gedurende 6 maanden per jaar kost. Dus omgerekend €37,50 per maand.
Als dat de enige reden is om winterbanden te nemen dan kun je het beter niet doen, omdat je dan 300 euro moet besparen op je tankkosten om quitte te spelen.Rmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:50:
[...]
eigenlijk belachelijk maargoed... kom alleen in DLom te tanken
Er zijn meer redenen om op winterbanden te rijden dan het feit dat ze in D verplicht zijn

Zeker, heb ze prive ook altijd gehad, groot verschil.BPi schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:22:
[...]
Als dat de enige reden is om winterbanden te nemen dan kun je het beter niet doen, omdat je dan 300 euro moet besparen op je tankkosten om quitte te spelen.
Er zijn meer redenen om op winterbanden te rijden dan het feit dat ze in D verplicht zijn
Maar met de afgelopen winters.. niet echt meer nodig
Hoewel winterbanden beter zijn geworden presteren ze in (alle!) testen onder vrijwel alle omstandigheden SLECHTER dan een referentie (dus nog niet eens de beste) zomerband. Alleen in de sneeuw is de toegevoegde er echt. En in NL sneeuw het......bijna nooit (meer). De keuze van Lynk & Co is dus prima verdedigbaar. Het gros van hun klanten heeft ze waarschijnlijk helemaal niet nodig en die hoeven dus ook niet mee te betalen aan iets wat ze niet/nauwelijks gebruiken. Voor mij persoonlijk is het ietsje lastiger omdat ik aan 1 van de steilste straten van NL woon en de auto geen AWD heeft zoals mijn "oude" V60 PIH. Ach ja, dan maar op een andere manier verplaatsen als het dan toch een keertje sneeuwt, dat gaat meestal ook prima als we er wat moeite voor doenRmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:34:
[...]
Zeker, heb ze prive ook altijd gehad, groot verschil.
Maar met de afgelopen winters.. niet echt meer nodig
Woensdag contact gehad met Lynk&Co om me op de lijst te laten plaatsen, en net na de lunch heb ik een linkje gekregen om de auto te bestellen. Het is de blauwe zonder trekhaak geworden mét thuisbezorging (a 1 euro). Nu nog even wachten tot er een afspraak ingepland kan worden.
Overigens besteld en betaald met een ICS Mastercard Black met uitgebreide (huur-)autoverzekering, ik hoop er geen gebruik van te hoeven maken, maar mocht het nodig zijn zal ik hier een update geven over de eigen risico dekking.
Winterbanden zouden a 375 euro per seizoen als optie worden aangeboden, in elk geval voor december. Komt goed uit, want december en januari staat wintersport op het programma. De prijs is fors.., maar uiteindelijk blijft de deal te aantrekkelijk om over te slaan naar mijn idee.
O, ja, die proefrit waar ik het in mijn vorige post over had? Die kunnen we annuleren, heb 'm uiteindelijk ongezien besteld
Overigens besteld en betaald met een ICS Mastercard Black met uitgebreide (huur-)autoverzekering, ik hoop er geen gebruik van te hoeven maken, maar mocht het nodig zijn zal ik hier een update geven over de eigen risico dekking.
Winterbanden zouden a 375 euro per seizoen als optie worden aangeboden, in elk geval voor december. Komt goed uit, want december en januari staat wintersport op het programma. De prijs is fors.., maar uiteindelijk blijft de deal te aantrekkelijk om over te slaan naar mijn idee.
O, ja, die proefrit waar ik het in mijn vorige post over had? Die kunnen we annuleren, heb 'm uiteindelijk ongezien besteld
[ Voor 29% gewijzigd door vistu op 24-09-2021 14:14 ]
Steile berg, herkenbaarhjsanders1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:43:
[...]
Hoewel winterbanden beter zijn geworden presteren ze in (alle!) testen onder vrijwel alle omstandigheden SLECHTER dan een referentie (dus nog niet eens de beste) zomerband. Alleen in de sneeuw is de toegevoegde er echt. En in NL sneeuw het......bijna nooit (meer). De keuze van Lynk & Co is dus prima verdedigbaar. Het gros van hun klanten heeft ze waarschijnlijk helemaal niet nodig en die hoeven dus ook niet mee te betalen aan iets wat ze niet/nauwelijks gebruiken. Voor mij persoonlijk is het ietsje lastiger omdat ik aan 1 van de steilste straten van NL woon en de auto geen AWD heeft zoals mijn "oude" V60 PIH. Ach ja, dan maar op een andere manier verplaatsen als het dan toch een keertje sneeuwt, dat gaat meestal ook prima als we er wat moeite voor doen
In Dld zijn ze in winterse omstandigheden wettelijk verplicht en in Zweden vast ook dat zal hun marketingpostie onder druk zetten vermoed ik. En ja, ik weet het het. Ik heb heel wat auto's en bussen zonder winterbanden vergeefs zien proberen omhoog te komen in onze straat (en naar beneden zien botsen, mij nog steeds een compleet raadsel dat dat soort mensen denken dat je op klinkers, sneeuw en 10-12% zonder winterbanden kunt rijden). Met de V60 en AWD ook geen probleem trouwens. Wij krijgen wellicht weer andere dingen of betalen mee aan de banden van onze burenRmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:53:
[...]
Steile berg, herkenbaar.. maar dan merk je echt een groot verschil hoor, winterbanden laten de sneeuw los waar zomerbanden vollopen en gladde rondjes worden.. dan is bergop echt geen optie meer.. idd maar een paar dagen per jaar, maar toch. En in de grensregio wordt je beperkt, je mag ze niet zelf erop leggen, maar in DL zitten ze er bij dezelfde prijs wél in.. dus dat schuurt een beetje. Niet iedereen heeft een 4x4 achter de hand
Das interessant! Heb je Mastercard al gevraagd of ze de L&C vorm dekken?vistu schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:53:
Nee, want dat krijg ik toch niet zwart op wit, en vind ik dus zonde van mijn tijd aan de telefoon. Laten we hopen dat het niet nodig is, en anders heb ik kans dat het gedekt wordt. De card had ik al, dus daarvoor maakt het niet uit.hjsanders1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:02:
[...]
Das interessant! Heb je Mastercard al gevraagd of ze de L&C vorm dekken?
Edit: ik heb de voorwaarden nagelezen, maar die blijken anders dan ik in gedachten had. Blijkbaar max. 30 dagen aaneengesloten en alleen geldig bij huur buiten het land van domicille. Dat maakt dus niets uit voor de 01. Jammer maar helaas.
[ Voor 21% gewijzigd door vistu op 24-09-2021 14:14 ]
Hey leuk man, wanneer wordt ie bezorgd?Rmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:51:
![]()
![]()
![]()
![]()
Enthousiastme is BACK.
Ik mag dinsdagmiddag, dus een dag later afhalen.LarskeK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:07:
[...]
Is het dan ook een nieuwe?
goh valt het op?Muro01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:27:
[...]
Ik hoop snel voor je, ik merk dat je met smart op wacht 😉

Je mag een keer de mijne huren voor een dag😂🤣
Fijn man! Nu wachten op het berichtje wanneer de 01 afgehaald kan worden bezorgd wordt.Rmaxx schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:51:
![]()
![]()
![]()
![]()
Enthousiastme is BACK.
[ Voor 3% gewijzigd door iMuchacho op 24-09-2021 14:36 ]
Ik ga de blauwe bestellen. Weet iemand welke stekker er aanwezig om op te laden en advies in laadpaal voor thuis.
Er zijn twee kabels aanwezig las ik hier, één voor de laadpalen en één voor thuis.1960Joost schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:16:
Ik ga de blauwe bestellen. Weet iemand welke stekker er aanwezig om op te laden en advies in laadpaal voor thuis.
Klopt, thuis is zgn Granny lader.Muro01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:08:
[...]
Er zijn twee kabels aanwezig las ik hier, één voor de laadpalen en één voor thuis.
Andere is type 2 laadkabel.
Zijn er mensen die de optie ESC sportmodus aan hebben en wat is de optie als i hem wil aanzetten gaat hij weer meteen uit
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.