Haha idd goeie tip, closed forum obv invites..daar kun je wat mee..
Aaaah, verdorie.....Tot voor kort kon je je hier zonder invite op inschrijven, maar ik zie nu inderdaad dat ze dat aangepast hebben. Ik zie zo geen mogelijkheid om een invite aan te maken helaas. Ik vraag wel even of, en zo ja hoe, ik een invite kan aanmaken. Als dat lukt, laat ik het weten!
Ah, vandaar ok... jammer. Hoe kwam jij aan de link? Bij mij kwam deze ook niet tevoorschijn in google...proNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:23:
[...]
Aaaah, verdorie.....Tot voor kort kon je je hier zonder invite op inschrijven, maar ik zie nu inderdaad dat ze dat aangepast hebben. Ik zie zo geen mogelijkheid om een invite aan te maken helaas. Ik vraag wel even of, en zo ja hoe, ik een invite kan aanmaken. Als dat lukt, laat ik het weten!
En hoe krijg je toegang.proNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:08:
[...]
https://earlyaccess.lynkco.com/
Dit is een officieel forum van Lynk & Co, waar o.a. 2 medewerkers van Lynk & Co alle vragen beantwoorden en problemen oplossen. Mijn ervaringen met deze mensen (Maria en David) zijn heel positief! Ze doen echt alles om je verder te helpen, hebben veel meer kennis dan anderen binnen Lynk & Co en kunnen van alles nakijken en regelen.
Ik heb mijn 01 al een flinke tijd geleden (in Mei) gekregen en heb me toen gelijk ingeschreven dankzij een tip van de mensen van L & C. Ik dacht dat het nog steeds gewoon voor iedereen beschikbaar was, maar zie nu (pas als ik eerst uitlog) dat dat niet meer zo isRmaxx schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:30:
[...]
Ah, vandaar ok... jammer. Hoe kwam jij aan de link? Bij mij kwam deze ook niet tevoorschijn in google...
Ik heb gevraagd hoe ik invites aan kan maken. Mocht dat kunnen, dan meld ik het hier wel even.
Meerdere issues geplaatst. Maanden geleden al. Nooit reactie of ‘fixes’ gezien.proNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:16:
[...]
Omdat jij het earlyaccess forum niet kent en niet verder kijkt dan je neus lang is, vertel ik nonsens??Goede conclusie!
Ook interesse voor een invite indien mogelijk.proNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb mijn 01 al een flinke tijd geleden (in Mei) gekregen en heb me toen gelijk ingeschreven dankzij een tip van de mensen van L & C. Ik dacht dat het nog steeds gewoon voor iedereen beschikbaar was, maar zie nu (pas als ik eerst uitlog) dat dat niet meer zo is![]()
Ik heb gevraagd hoe ik invites aan kan maken. Mocht dat kunnen, dan meld ik het hier wel even.
Leuke praktijktest van het (indrukwekkende) elektrisch bereik door een landgenoot.
YouTube: LYNK&CO 01 | Plug in Hybrid SHOWSTOPPER | E-RANGE TEST ⚡️
YouTube: LYNK&CO 01 | Plug in Hybrid SHOWSTOPPER | E-RANGE TEST ⚡️
Is hier iemand met een trekhaak? Zit er een witte plaat bij? Of moet je die zelf regelen?
Baassii schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:44:
Ik wil graag alle kilometers elektrisch rijden buiten de vakanties om. De eenvoudige mogelijkheid is om de auto steeds in hybride te laten staan, daar start de auto altijd mee op.
Als ik echter de auto met de schakelaar naar pure wil zetten dan slaat de motor aan of schakelt de auto naar de motor bij de geringste aanraking van het gaspedaal.
Ik heb de carguide doorgenomen, daarin staat gewoon een halve seconde de knop vasthouden.
Hoe gaat het wisselen tussen de rijmodi bij jullie? Herkennen jullie mijn verhaal en weten jullie of ik mogelijk iets verkeerd doe ? De batterij is 100% opgeladen en het lijkt niet uit te maken of ik stil sta of rijd.
Als je omhoog gaat dan ga direct naar pure zonder dat de motor aanslaat. Soms ben ik echter ongeduldig en doe ik het nog een keer en sta je alsnog in het midden. 😂
Witte plaat ligt netjes in de kofferbak.Rmaxx schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:56:
Is hier iemand met een trekhaak? Zit er een witte plaat bij? Of moet je die zelf regelen?
Excuus! Ik dacht dat ProNL een zoveelste blogger was met een dergelijk “verhaaltje” maar je bent member hier. Daarnaast leek het me onwaarschijnlijk dat als je zoveel problemen en onvolkomenheden in je communicatie & product hebt je je klanten niet informeert over een serieus forum. Blijkbaar regelen ze dingen nog beroerder dan ik dacht/vreesde. Nu inderdaad de vraag hoe we “erop” komenproNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:16:
[...]
Omdat jij het earlyaccess forum niet kent en niet verder kijkt dan je neus lang is, vertel ik nonsens??Goede conclusie!
Geen probleemhjsanders1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:22:
[...]
Excuus! Ik dacht dat ProNL een zoveelste blogger was met een dergelijk “verhaaltje” maar je bent member hier. Daarnaast leek het me onwaarschijnlijk dat als je zoveel problemen en onvolkomenheden in je communicatie & product hebt je je klanten niet informeert over een serieus forum. Blijkbaar regelen ze dingen nog beroerder dan ik dacht/vreesde. Nu inderdaad de vraag hoe we “erop” komen
Ik vind ook inderdaad dat de communicatie van Lynk & Co heel erg slecht is en ik heb ze daar al meerdere keren op aangesproken. Vooral een reactie op een mail hoef je niet te verwachten, merk ik. Dat is natuurlijk gewoon slecht.
Mijn ervaringen met het earlyaccess forum zijn juist heel erg goed, maar helaas heb ik slecht nieuws voor de mensen die daar nog geen account hebben. Op mijn vraag hoe ik mensen kan inviten, heb de reactie gekregen dat dat nu niet mogelijk is. Dit forum was in eerste instantie opgezet voor mensen met problemen met de app (voor de eerste gebruikers, vandaar earlyaccess), maar is veel groter gegroeid dan ze hadden verwacht.
Gelukkig betekent dit wel dat ze de noodzaak van een groter forum zien en ze zijn daar mee bezig, maar doen dat pas als ze het ook kunnen supporten. Ze geven dus geen tijdspad aan, maar er wordt aan gewerkt.
Ik ben dus geen medewerker van L & C, blogger, vlogger, recensent, of zoiets, maar gewoon een L & C 01 berijder sinds dik 4 maanden
Maar de vraag is natuurlijk of die administratie kostenpost van 500 EUR ook door L&C wordt aangerekend als je zelf niet in fout bent (en wat als er geen gekende tegenpartij is, wat wel kan gebeuren op een parking natuurlijk)Rmaxx schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:12:
[...]
Dat lijkt me wel, de partij die schuld heeft dekt jouw kosten dus ook als er een 'administratieve' kostenpost is.
@Oizo1981 @Fibrenl
Zonder veroorzaker is het eigen risico vrees ik. de schade wordt dan wel vergoed door de verzekering, maar je bent dan in dit geval wel de 'administratiekosten' kwijt. Misschien dat je met een aangifte nog terecht kan bij een speciaal fonds ofso, maar lijkt me dat je dan toch een probleem hebt.. komt helaas wel vaak voor die situatie.. Enfin , dit zijn maar aannamens van mijn kant, maar lijkt me logisch.. anders zeg je bij iedere parkeerschade natuurlijk dat iemand anders het gedaan heeft.Flying Hawkic schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:31:
[...]
Maar de vraag is natuurlijk of die administratie kostenpost van 500 EUR ook door L&C wordt aangerekend als je zelf niet in fout bent (en wat als er geen gekende tegenpartij is, wat wel kan gebeuren op een parking natuurlijk)
@Oizo1981 @Fibrenl
Met Lynk kan alles. Het zou wel heel raar zijn. Dan zul je bijna denken dat het een verdienmodel is. Het is momenteel allemaal een beetje een gok. Zo kan ik over winterbanden ook niks terug vinden helaas.
Flying Hawkic schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:31:
[...]
Maar de vraag is natuurlijk of die administratie kostenpost van 500 EUR ook door L&C wordt aangerekend als je zelf niet in fout bent (en wat als er geen gekende tegenpartij is, wat wel kan gebeuren op een parking natuurlijk)
@Oizo1981 @Fibrenl
Mijn 01 is deze ochtend opgehaald (en weer terug gebracht) voor een service beurt. De medewerker kwam rond 08:30 de auto ophalen en rond 11:00 uur was die al weer terug!
Tijdens het aanrijden van de medewerker krijg je meerdere sms'jes over de locatie en wanneer die er is, erg fijn! Super vriendelijke en duidelijke medewerker trouwens, Volvo dealer 😉.
Met de servicebeurt lijken alle problemen verholpen! Er is nu connectiviteit tussen de app en de auto! Zo zie ik de locatie, maar kan ik ook de deuren openen. Goed nieuws!
De 01 staat inmiddels ook geregistreerd in Nederland (was eerst Zweden), alleen krijg ik tijdens het opzetten van het deel proces een andere foutmelding 😫 een rood kruis met de tekst: "valid_cmd_email".. Nu maar hopen dat Lynk & Co dat snel(ler) kan oplossen ..
Tijdens het aanrijden van de medewerker krijg je meerdere sms'jes over de locatie en wanneer die er is, erg fijn! Super vriendelijke en duidelijke medewerker trouwens, Volvo dealer 😉.
Met de servicebeurt lijken alle problemen verholpen! Er is nu connectiviteit tussen de app en de auto! Zo zie ik de locatie, maar kan ik ook de deuren openen. Goed nieuws!
De 01 staat inmiddels ook geregistreerd in Nederland (was eerst Zweden), alleen krijg ik tijdens het opzetten van het deel proces een andere foutmelding 😫 een rood kruis met de tekst: "valid_cmd_email".. Nu maar hopen dat Lynk & Co dat snel(ler) kan oplossen ..
Thanks, L&C mailt wel hoor.....vanmorgen na 6(!) weken een onjuist antwoord ontvangen op een allang opgelost probleem (CC betalingen van mislukte huurpogingen).... Erg jammer dat het forum niet meer werkt want met het stoppen van de chat en de ellenlange wachttijden bij bellen wordt het wel lastiger en lastiger iets gedaan/verbeterd te krijgenproNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:20:
[...]
Geen probleem![]()
Ik vind ook inderdaad dat de communicatie van Lynk & Co heel erg slecht is en ik heb ze daar al meerdere keren op aangesproken. Vooral een reactie op een mail hoef je niet te verwachten, merk ik. Dat is natuurlijk gewoon slecht.
Mijn ervaringen met het earlyaccess forum zijn juist heel erg goed, maar helaas heb ik slecht nieuws voor de mensen die daar nog geen account hebben. Op mijn vraag hoe ik mensen kan inviten, heb de reactie gekregen dat dat nu niet mogelijk is. Dit forum was in eerste instantie opgezet voor mensen met problemen met de app (voor de eerste gebruikers, vandaar earlyaccess), maar is veel groter gegroeid dan ze hadden verwacht.
Gelukkig betekent dit wel dat ze de noodzaak van een groter forum zien en ze zijn daar mee bezig, maar doen dat pas als ze het ook kunnen supporten. Ze geven dus geen tijdspad aan, maar er wordt aan gewerkt.
Ik ben dus geen medewerker van L & C, blogger, vlogger, recensent, of zoiets, maar gewoon een L & C 01 berijder sinds dik 4 maanden
Hoe lang heb je moeten wachten voor het inplannen van een service beurt, tijd van bug melden en nieuwe software geïnstalleerd?Misterxx2 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:25:
Mijn 01 is deze ochtend opgehaald (en weer terug gebracht) voor een service beurt. De medewerker kwam rond 08:30 de auto ophalen en rond 11:00 uur was die al weer terug!
Ik heb aanstaande vrijdag voor het eerst mijn auto aan iemand verhuurt... ben erg benieuwd of dit nu allemaal al goed werkt... Iemand al een keer de auto daadwerkelijk verhuurd en nog tips and tricks voor mij?
4 weken in totaal.Shovel87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:08:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten voor het inplannen van een service beurt, tijd van bug melden en nieuwe software geïnstalleerd?
2 weken na het melden kwam ik in aanmerking voor een servicebeurt, daarna 2 weken wachten tot het daadwerkelijk plaats kon vinden, toen 3 uur op de dag van updaten zelf.
Idem hier, volgende week komen ze mijn auto ophalen voor de update. Was eigenlijk deze week, maar werd alsnog verplaatst...Misterxx2 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:33:
[...]
4 weken in totaal.
2 weken na het melden kwam ik in aanmerking voor een servicebeurt, daarna 2 weken wachten tot het daadwerkelijk plaats kon vinden, toen 3 uur op de dag van updaten zelf.
Zojuist even achteraan gebeld. Technische dienst heeft het erg druk, er is wel een case aangemaakt dus ben benieuwd wanneer dit wordt afgehandeldShovel87 schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:38:
Maandag mocht ik de Lynk ophalen, erg fijne auto zeg!![]()
Vrijdag dacht er iemand iets anders over en reed tegen de linker zijkant aan...Ik reed op een voorrang weg en hij draaide hem er toch op
Hij had net zijn rijbewijs en zag mij niet
Ik zal een van de eerste zijn die de schadeafhandeling zal ondergaan bij Lynk & Co
[Afbeelding]
Wij helaas gisteren ook schade in parkeergarage, kleine deuk achterklep. Als ik 500€ admin kosten hiervoor moet betalen loont het eerder dit elders te laten fixen, ff uitzoeken dus ben benieuwd hoe t jou vergaat. Dit was wel onze schuld helaas.Shovel87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:35:
[...]
Zojuist even achteraan gebeld. Technische dienst heeft het erg druk, er is wel een case aangemaakt dus ben benieuwd wanneer dit wordt afgehandeldKan enige tijd duren, zei ze.
Heb je de laatste software in de auto? Zo nee, dan is de kans klein dat het allemaal goed werkt (eigen ervaring meermaals). Ik kreeg geen BT contact met de auto om te openen en te starten. Is het het verhuren geheel goed gegaan via de app dus inclusief de notificatie die je hoort te krijgen bij aanvraag?dennis.passage schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:27:
Ik heb aanstaande vrijdag voor het eerst mijn auto aan iemand verhuurt... ben erg benieuwd of dit nu allemaal al goed werkt... Iemand al een keer de auto daadwerkelijk verhuurd en nog tips and tricks voor mij?
De laatste software zit er nog niet op. Volgende week pas.hjsanders1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:59:
[...]
Heb je de laatste software in de auto? Zo nee, dan is de kans klein dat het allemaal goed werkt (eigen ervaring meermaals). Ik kreeg geen BT contact met de auto om te openen en te starten. Is het het verhuren geheel goed gegaan via de app dus inclusief de notificatie die je hoort te krijgen bij aanvraag?
Reservering triggerde een melding op mijn iPhone. Hierdoor kon ik het verzoek deze keer wel accepteren. Alles staat netjes in mijn app.
Ben vooral benieuwd hoe dat aan de huurder kant werkt. Ik krijg namelijk mijn auto zelf niet gestart met mijn telefoon. Wel geopend overigens.
Weet jij toevallig op welke manier Lynk je gaat uitbetalen?
dennis.passage schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:48:
[...]
De laatste software zit er nog niet op. Volgende week pas.
Reservering triggerde een melding op mijn iPhone. Hierdoor kon ik het verzoek deze keer wel accepteren. Alles staat netjes in mijn app.
Ben vooral benieuwd hoe dat aan de huurder kant werkt. Ik krijg namelijk mijn auto zelf niet gestart met mijn telefoon. Wel geopend overigens.
Ik heb dezelfde issue, dus ik ben benieuwd hoe het de huurder vergaat.dennis.passage schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:48:
[...]
De laatste software zit er nog niet op. Volgende week pas.
Dat de auto niet met mijn smartphone open kan, de verwarming niet op afstand werkt of de verhuur nog steeds niet werkt, zal me een zorg zijn.
Maar dat de auto vandaag weer meer dan 4 uur aan de openbare laadpaal heeft gehangen zonder iets te hebben geladen, dat zuigt en dat begint behoorlijk vervelend te worden.
Maar dat de auto vandaag weer meer dan 4 uur aan de openbare laadpaal heeft gehangen zonder iets te hebben geladen, dat zuigt en dat begint behoorlijk vervelend te worden.
Om te relativeren: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/audi-e-tron-gt-2021/Ruytertje schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:44:
Dat de auto niet met mijn smartphone open kan, de verwarming niet op afstand werkt of de verhuur nog steeds niet werkt, zal me een zorg zijn.
Ps: was de laadpaal wel in orde? Lees regelmatig dat er veel zijn met storingen..
Helaas, de reservering is volgens de app geannuleerd door de huurder. Dus nu weet ik alsnog niet of het werkt.
Stonden verwarrende berichten. Een melding dat ik niet op tijd gereageerd had en dat andere in app melding dat de huurder het geannuleerd had. Door die tegenstrijdigheid vertrouw ik het niet helemaal.
@dexterd83 het geld zou op mijn bankrekening gestort worden. Althans dat stond vermeld in de huur afspraak.
Stonden verwarrende berichten. Een melding dat ik niet op tijd gereageerd had en dat andere in app melding dat de huurder het geannuleerd had. Door die tegenstrijdigheid vertrouw ik het niet helemaal.
@dexterd83 het geld zou op mijn bankrekening gestort worden. Althans dat stond vermeld in de huur afspraak.
Ook een software update dingetje toch? Of heb je de laatste auto software?Ruytertje schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:44:
Hier ook: stond een BMWi3 aan een laadpaal die al weken defect is. Hing notabene een sticker op met “tijdelijk buiten gebruik”. Laadpaal gaf ook met rood licht een storing aan. Blijkbaar zijn er dan toch mensen die dat niet zien en gewoon de stekker insteken.Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 01:05:
[...]
Om te relativeren: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/audi-e-tron-gt-2021/
Ps: was de laadpaal wel in orde? Lees regelmatig dat er veel zijn met storingen..
Dan heb je iig een parkeerplekjeOizo1981 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:38:
[...]
Hier ook: stond een BMWi3 aan een laadpaal die al weken defect is. Hing notabene een sticker op met “tijdelijk buiten gebruik”. Laadpaal gaf ook met rood licht een storing aan. Blijkbaar zijn er dan toch mensen die dat niet zien en gewoon de stekker insteken.
Iemand al bericht van lynk nav de 'lijst Tim' of contact daarna?
Oorverdovende stilte nog hier, en imiddels een review op autoweek van iemand die in augustus pas interesse had. 🥺
(Op de site van lynk staat trouwens dat ze afhandelen obv aanmeldingsdatum,maar we weten allemaal dat dat niet zo is, helaas...)
@jbbuist Tnx!
Oorverdovende stilte nog hier, en imiddels een review op autoweek van iemand die in augustus pas interesse had. 🥺
(Op de site van lynk staat trouwens dat ze afhandelen obv aanmeldingsdatum,maar we weten allemaal dat dat niet zo is, helaas...)
@jbbuist Tnx!
Is er een andere manier om te controleren of je de laatste software hebt in de auto van de 01? Er is geen controle zover ik weet qua versie nummer in een menu bv toch? Maar kan ik het checken met een test zoals feature die eerst niet werkte en met de laatste update wel?
Ja je weet het niet
Hier ook niks. Ze zouden mijn aanvraag z.s.m. afhandelen omdat onze eigen auto kapot is gegaan. op 6-9 contact gehad en we zouden binnen een aantal dagen de mail ontvangen om te bestellen. Tot op heden nog niks. Meerdere malen contact gehad en gevraagd naar de status met telkens dezelfde reactie:Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:03:
Iemand al bericht van lynk nav de 'lijst Tim' of contact daarna?
@jbbuist Tnx!
Er is een batchnummer toegewezen wat betekend dat er een auto gereserveerd is en in Nederland staat. Wat enkel rest is de administratie. Back-office zou achterlopen met de mails, aanvragen en contacten.
Blijkbaar is het niet mogelijk dat de 1e lijn de backoffice vraagt een aanvraag met voorrang te behandelen dus we zitten nog steeds in het ongewisse. Best vervelend.
Das wel zuur zeg. Maar zo te horen kan het nog wel even duren dus....niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:
[...]
Hier ook niks. Ze zouden mijn aanvraag z.s.m. afhandelen omdat onze eigen auto kapot is gegaan. op 6-9 contact gehad en we zouden binnen een aantal dagen de mail ontvangen om te bestellen. Tot op heden nog niks. Meerdere malen contact gehad en gevraagd naar de status met telkens dezelfde reactie:
Er is een batchnummer toegewezen wat betekend dat er een auto gereserveerd is en in Nederland staat. Wat enkel rest is de administratie. Back-office zou achterlopen met de mails, aanvragen en contacten.
Blijkbaar is het niet mogelijk dat de 1e lijn de backoffice vraagt een aanvraag met voorrang te behandelen dus we zitten nog steeds in het ongewisse. Best vervelend.
Ja en het stomme is dat de auto er dus gewoon staat. Dat maakt het extra zuur. En de (erg vriendelijke) mensen aan de telefoon zeggen dat ze niks kunnen doen om het proces te versnellen.Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:50:
[...]
Das wel zuur zeg. Maar zo te horen kan het nog wel even duren dus....
Hier is het proces toch eigenlijk prima verlopen, ik ben in juni lid geworden, vervolgens op 7 augustus een proefrit gemaakt in Antwerpen. Half augustus een mail wanneer ik hem wilde en welke kleur. Ruim 2 weken geleden kunnen bestellen… nu staat hij hier te shinen...
:strip_exif()/f/image/sAAU4WSFneZiM6OJWo2u35v5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg de WiFi hotspot niet aan, hij zegt dat ik geen toestemming heb, iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/sAAU4WSFneZiM6OJWo2u35v5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg de WiFi hotspot niet aan, hij zegt dat ik geen toestemming heb, iemand een idee?
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Nee, zoals op FB ook is aangegeven kan dat niet omdat de verschillen in bugs/fouten zeer divers zijn en veel mensen (blijkbaar) niet eens weten hoe je die (echt) zou moeten testen. Voor zover ik weet kan CS bij L&C het niet eens zien en/of met zekerheid zeggen welke software versie een auto bevat. Het is een soort trail & error en het lijkt met de dag erger te worden (zal ongetwijfeld ook komen door de steeds groter wordende spagaat tussen (fors) kennis/handelingsgebrek bij Nederlandse CS en de vrij snel uitdijende vloot 01's).wdulli schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:40:
Is er een andere manier om te controleren of je de laatste software hebt in de auto van de 01? Er is geen controle zover ik weet qua versie nummer in een menu bv toch? Maar kan ik het checken met een test zoals feature die eerst niet werkte en met de laatste update wel?
Update:Shovel87 schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:38:
Maandag mocht ik de Lynk ophalen, erg fijne auto zeg!![]()
Vrijdag dacht er iemand iets anders over en reed tegen de linker zijkant aan...Ik reed op een voorrang weg en hij draaide hem er toch op
Hij had net zijn rijbewijs en zag mij niet
Ik zal een van de eerste zijn die de schadeafhandeling zal ondergaan bij Lynk & Co
[Afbeelding]
Vandaag door technische dienst gebeld en kan zojuist terecht voor een schade inspectie bij de dealer
Bedankt voor je antwoord en jammer dat dit niet te testen/controleren valthjsanders1 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:24:
[...]
Nee, zoals op FB ook is aangegeven kan dat niet omdat de verschillen in bugs/fouten zeer divers zijn en veel mensen (blijkbaar) niet eens weten hoe je die (echt) zou moeten testen. Voor zover ik weet kan CS bij L&C het niet eens zien en/of met zekerheid zeggen welke software versie een auto bevat. Het is een soort trail & error en het lijkt met de dag erger te worden (zal ongetwijfeld ook komen door de steeds groter wordende spagaat tussen (fors) kennis/handelingsgebrek bij Nederlandse CS en de vrij snel uitdijende vloot 01's).
Ja je weet het niet
Dat huren is sowieso als het werkt nog lastig. Prijzen van de verhuurder zijn ondoorzichtig. Beschikbaarheid is wel te zien, maar vervolgens is er geen contact mogelijk met de huurder om af te stemmen.dennis.passage schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:51:
Helaas, de reservering is volgens de app geannuleerd door de huurder. Dus nu weet ik alsnog niet of het werkt.
Morgen komt als het goed is mij 01 wordt thuis gebracht tussen 14:00 - 15:00 echter zag ik bij andere mensen dat ze een dag van te voren een email kregen van nog even en morgen komen we je auto brengen of ophalen. Echter heb ik nog verder niets vernomen alleen bevestiging voor morgen. Andere ervaring hoe dit ging.
Waar woon je? Ik heb de auto gisteren ontvangen en pas op de dag zelf een berichtje dat ze onderweg zijn. Bleukens Roozendaal...Fibrenl schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:22:
Morgen komt als het goed is mij 01 wordt thuis gebracht tussen 14:00 - 15:00 echter zag ik bij andere mensen dat ze een dag van te voren een email kregen van nog even en morgen komen we je auto brengen of ophalen. Echter heb ik nog verder niets vernomen alleen bevestiging voor morgen. Andere ervaring hoe dit ging.
Oke zag op Facebook berichten dat mensen dag ervoor email kregen maar goed zal wel goedkomen.pvanmegen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:26:
[...]
Waar woon je? Ik heb de auto gisteren ontvangen en pas op de dag zelf een berichtje dat ze onderweg zijn. Bleukens Roozendaal...
Woon almere
Klopt, boeken lukt en accepteren ook... maar dan... Geen contact met de huurder mogelijk. Heb toch ook maar de vraag gesteld aan de L&C helpdesk. Binnen nu en een maand hopelijk een reactieBPi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:34:
[...]
Dat huren is sowieso als het werkt nog lastig. Prijzen van de verhuurder zijn ondoorzichtig. Beschikbaarheid is wel te zien, maar vervolgens is er geen contact mogelijk met de huurder om af te stemmen.
In principe hoeft dat toch ook niet (hoewel wel handig). De huurder weet waar de auto is en kan bij de auto met de laatste software deze openen en starten met de app. Daar is dus in principe geen contact voor nodigdennis.passage schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:56:
[...]
Klopt, boeken lukt en accepteren ook... maar dan... Geen contact met de huurder mogelijk. Heb toch ook maar de vraag gesteld aan de L&C helpdesk. Binnen nu en een maand hopelijk een reactie
Hoi Allen, ook ik sta op het lijstje van Tim, maar zoals ik al aangaf, ik geloof er niet meer in, lijkt wel alsof ze mensen aan het lijntje willen houden om te voorkomen dat je ergens anders je heil zoekt.niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:
[...]
Hier ook niks. Ze zouden mijn aanvraag z.s.m. afhandelen omdat onze eigen auto kapot is gegaan. op 6-9 contact gehad en we zouden binnen een aantal dagen de mail ontvangen om te bestellen. Tot op heden nog niks. Meerdere malen contact gehad en gevraagd naar de status met telkens dezelfde reactie:
Zoals ik al eerder aangaf, achterlopen kan best, maar hou de mensen op de hoogte met een kort berichtje.
Het vreemde vind ik dat ik eerst aan de telefoon hebt aangegeven dat ik de levering in oktober wilde hebben. (moet mijn eigen auto nog verkopen)
En toen werd er gezegd, dan kunnen we niet garanderen dat je ook daadwerkelijk in oktober kan rijden, als je kiest voor september kan ik garanderen dat je deze maand de auto krijgt.
Ik heb dus mijn akkoord gegeven voor september....

Het wordt een spannende laatste week....
Huh?? Oktober niet, maar sept wel? Wat voor kalender gebruiken ze daar? Of bedoelen ze sept 2022?syjq8ak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:02:
[...]
Hoi Allen, ook ik sta op het lijstje van Tim, maar zoals ik al aangaf, ik geloof er niet meer in, lijkt wel alsof ze mensen aan het lijntje willen houden om te voorkomen dat je ergens anders je heil zoekt.
Zoals ik al eerder aangaf, achterlopen kan best, maar hou de mensen op de hoogte met een kort berichtje.
Het vreemde vind ik dat ik eerst aan de telefoon hebt aangegeven dat ik de levering in oktober wilde hebben. (moet mijn eigen auto nog verkopen)
En toen werd er gezegd, dan kunnen we niet garanderen dat je ook daadwerkelijk in oktober kan rijden, als je kiest voor september kan ik garanderen dat je deze maand de auto krijgt.
Ik heb dus mijn akkoord gegeven voor september....
Het wordt een spannende laatste week....

Kijk nu eens, net in de chat gekregen, ik werk voor een Duits bedrijf onze proxy staat daar dus de chat werkt daar wel...op mijn vraag wanneer ze kunnen leveren krijg ik dit als antwoord:Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:27:
[...]
Huh?? Oktober niet, maar sept wel? Wat voor kalender gebruiken ze daar? Of bedoelen ze sept 2022?.. rare uitspraken, ook niet te rijmen met de andere beloftes.. achja..zal morgen ook maar weer eens bellen ... zou ik niet doen, maarja chat is weg in NL..
... oow timmie toch
:strip_exif()/f/image/Z9t3gF2h7n0E8Ld61Xwsi7yj.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot zo ver 'we hebben autos in overvloed'... timmehsyjq8ak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:54:
[...]
Kijk nu eens, net in de chat gekregen, ik werk voor een Duits bedrijf onze proxy staat daar dus de chat werkt daar wel...op mijn vraag wanneer ze kunnen leveren krijg ik dit als antwoord:
[Afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door Rmaxx op 21-09-2021 16:32 ]
Hoeveel lijsten zijn er wel niet.....de lijst van Tim, de lijst per stad, lijst per land.....Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:56:
[...]
Tot zo ver 'we hebben autos in overvloed'... timmeh
[Afbeelding]

Ik denk iig een 'flexibele' lijst.. je start op nr 100 en na 3 weken ben je 110syjq8ak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:04:
[...]
Hoeveel lijsten zijn er wel niet.....de lijst van Tim, de lijst per stad, lijst per land.....
De chat kan je ook vanuit nederland bereiken:syjq8ak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:54:
[...]
Kijk nu eens, net in de chat gekregen, ik werk voor een Duits bedrijf onze proxy staat daar dus de chat werkt daar wel...op mijn vraag wanneer ze kunnen leveren krijg ik dit als antwoord:
[Afbeelding]
https://www.lynkco.com/en/help
Denk alleen niet dat die je kunnen helpen.. is waarschijnlijk 'een andere lijst'niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:08:
[...]
De chat kan je ook vanuit nederland bereiken:
https://www.lynkco.com/en/help

Ja en als je niet oppast kom je op de "zwarte"lijst en kom je nooit meer in aanmerking voor een auto...Rmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:39:
[...]
Denk alleen niet dat die je kunnen helpen.. is waarschijnlijk 'een andere lijst'...
Maar daar kunnen ze ook wel je gegevens inzien, maar er komt nog geen antwoord op de vraag wanneer je kan bestellen. Dezelfde berichten maar dan in het engels. We doen ons best, je krijgt snel bericht maar we weten niet precies wanneer, enz.
En op de vraag of ze contact op kunnen nemen met de back-office of een escalatie in kunnen schieten krijg je ook een negatief antwoord.
Ik ben oprecht benieuwd hoe de structuur in elkaar steekt bij Lynk en Co.
[ Voor 41% gewijzigd door niekvanprooijen op 21-09-2021 16:46 ]
Dat lijkt me toch wat ver gaan. Ik geef ze nog het voordeel van de twijfel en wacht nog even. Ben nog steeds enthousiast over de auto, maar de wisselende berichten en toch net-niet-nagekomen beloftes brengen we wat aan het twijfelen... vooral dat laatste, zeg het dan niet toe, of maak het waarniekvanprooijen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:42:
[...]
Ja en als je niet oppast kom je op de "zwarte"lijst en kom je nooit meer in aanmerking voor een auto...
Ik zou er niet op rekenen.....qua communicatie en opvolging gaat het steeds slechter (de groep auto's en vragers wordt ook steeds groter vrees ik)!
Ik zie maar één mogelijkheid (misschien ook voor @Rmaxx ): een AVG verzoek tot toegang...syjq8ak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:04:
[...]
Hoeveel lijsten zijn er wel niet.....de lijst van Tim, de lijst per stad, lijst per land.....
HahahaFlying Hawkic schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:20:
[...]
Ik zie maar één mogelijkheid (misschien ook voor @Rmaxx ): een AVG verzoek tot toegang.... Daar moeten ze wel op antwoorden.
Nouja precies die reactie heb ik nu 2x gehad, dus ben benieuwd. De eerste was Tim, super toffe gast, maar zijn lijst was blijkbaar gecrashed, daarna een andere (naam kwijt) en die heeft me op een nieuwe gezet, maar ik zou hem zéker voor eind oktober voor de deur hebben.... tot nu toe geen mail, maar morgen kan nog natuurlijk...mobielomachiene schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:09:
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat de lijsten idd random samengesteld worden?
Ben benieuwd of ik deze week idd een mail ontvang. de boot komt aan in belgie op 09/10 alvast.
Heb ze vanmiddag aan de lijn gehad en daar hoorde ik dat ik bij interesse over een week een order zou kunnen plaatsen, met levering 3 tot hooguit 4 weken later. Overigens nog niet gedaan, eerst half oktober een proefrit maken.
Maandag 04-10 kan ik mijn 01 ophalen in Amsterdam thuis af leveren kon schijnbaar niet, was niet helemaal duidelijk dus heb maar gekozen voor ophalen, met trein naar Amsterdam en dan met auto weer naar huis maar krijg je nu een nieuwe auto? of een die al gebruikt is, bij zoveel vragen was men ook hier vrij vaag in, weet iemand dit ?
99% van de gevallen een nieuwe. Begin oktober haal ik “de mijne” op.
Als het geen nieuwe is dan lever ik m de volgende maand weer in 😆 en los daarvan kan ie nooit heel oud zijn. Zal m dan wel extra goed checken op onvolkomenheden!
Als het geen nieuwe is dan lever ik m de volgende maand weer in 😆 en los daarvan kan ie nooit heel oud zijn. Zal m dan wel extra goed checken op onvolkomenheden!
Wat ik me ook even afvraag als je hem in de huur houdt, wat met de eventuele gebruikssporen (steenslag, lichte strepen in ed) wat is het meest opportune?!
De wasstraat, zelfwas, producten op gooien, of een doorzichtige wrap op zetten? kost 300-500 maar de lak blijft wel als nieuw en houd ongeveer 5j zeker goed.
Investering waard? en wat met de "aanpassing"...
Wat zijn de meningen?
De wasstraat, zelfwas, producten op gooien, of een doorzichtige wrap op zetten? kost 300-500 maar de lak blijft wel als nieuw en houd ongeveer 5j zeker goed.
Wat zijn de meningen?
Leuk, als je eerder bent blijkbaar niet.Of hebben ze gevraagd waar je woont en is dat toevallig randstad, of belgie?vistu schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:49:
Heb ze vanmiddag aan de lijn gehad en daar hoorde ik dat ik bij interesse over een week een order zou kunnen plaatsen, met levering 3 tot hooguit 4 weken later. Overigens nog niet gedaan, eerst half oktober een proefrit maken.
Auto is trouwens top, zelfde als xc40 t5 alleen wat mooier van binnen en ruimer en wat meer accu en wat minder geld.helaas geen leder.
[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 21-09-2021 21:25 ]
Als ik zie staan basisbedrag 1 euro, wil ik graag bij de verhuurder weten wat de rest van de kosten zijn.hjsanders1 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:57:
[...]
In principe hoeft dat toch ook niet (hoewel wel handig). De huurder weet waar de auto is en kan bij de auto met de laatste software deze openen en starten met de app. Daar is dus in principe geen contact voor nodig
Als ik zie staan bij uitrusting "kinderzitjes" wil ik weten voor welke leeftijd ze zijn, of af te stemmen dat ze er even niet inzitten omdat ik de auto voor een weekend met 4 volwassenen met bagage wil gebruiken.
Dus gewoon even een lijntje met de eigenaar zou fijn zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 21-09-2021 21:39 ]
Yes, randstad. Heb niets besteld dus kan je niet vertellen of het klopt natuurlijkRmaxx schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:20:
[...]
Leuk, als je eerder bent blijkbaar niet.Of hebben ze gevraagd waar je woont en is dat toevallig randstad, of belgie?
Auto is trouwens top, zelfde als xc40 t5 alleen wat mooier van binnen en ruimer en wat meer accu en wat minder geld.helaas geen leder.
Voorlopig ben ik allang blij als delen überhaupt werkt en de kosten/verdiensten duidelijk zijn. Alle vragen/inspanningen van eenieder om L&C te bewegen dat flink te verbeteren leveren de afgelopen maanden nog bar weinig op namelijk…. Dus graag beginnen bij de basis dan kunnen er straks pb’s in ;-)!BPi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:26:
[...]
Als ik zie staan basisbedrag 1 euro, wil ik graag bij de verhuurder weten wat de rest van de kosten zijn.
Als ik zie staan bij uitrusting "kinderzitjes" wil ik weten voor welke leeftijd ze zijn, of af te stemmen dat ze er even niet inzitten omdat ik de auto voor een weekend met 4 volwassenen met bagage wil gebruiken.
Dus gewoon even een lijntje met de eigenaar zou fijn zijn.
Het heeft mij nog weerhouden van een auto huren voor een uitgebreide proefrit. Als ik niet weet wat ik moet betalen...hjsanders1 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:36:
[...]
Voorlopig ben ik allang blij als delen überhaupt werkt en de kosten/verdiensten duidelijk zijn. Alle vragen/inspanningen van eenieder om L&C te bewegen dat flink te verbeteren leveren de afgelopen maanden nog bar weinig op namelijk…. Dus graag beginnen bij de basis dan kunnen er straks pb’s in ;-)!
oja en de registratie/check van mn rijbewijs was nog een belemmering. 6 pogingen zonder succes. En om die registratie te doen moet je een auto gaan huren. Je kan het niet in de app bij je profiel

Gelukkig heb ik ontdekt dat iemand op 60 meter van mn huis een Lynk heeft en die mag ik lenen
Let wel op dan ben je niet verzekerd alleen als je hebt huurt.BPi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:49:
[...]
Het heeft mij nog weerhouden van een auto huren voor een uitgebreide proefrit. Als ik niet weet wat ik moet betalen...
oja en de registratie/check van mn rijbewijs was nog een belemmering. 6 pogingen zonder succes. En om die registratie te doen moet je een auto gaan huren. Je kan het niet in de app bij je profiel![]()
Gelukkig heb ik ontdekt dat iemand op 60 meter van mn huis een Lynk heeft en die mag ik lenen
Zou dat zeker niet doen. Als huurder ben je juridisch gezien niet aansprakelijk voor normale gebruiksschade. Steenslag valt daar volgens mij onder. Het is normaal dat gebruiksgoederen na verloop van tijd niet meer nieuw is en dat risico is voor de eigenaar (L&C dus). Je bent als huurder enkel verantwoordelijk om hel te poetsen. Dus gewoon af en toe carwash lijkt mij wel goed.mobielomachiene schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:30:
Wat ik me ook even afvraag als je hem in de huur houdt, wat met de eventuele gebruikssporen (steenslag, lichte strepen in ed) wat is het meest opportune?!
Wat zijn de meningen?
En ook niets garandeert dat je 5 jaar dezelfde auto hebt. Stel dat er een probleem met jouw auto is, dan zie ik het mogelijk dat ze jou gewoon een andere auto geven en je de vorige niet meer terug zal zien, want jij hebt al inmiddels al een andere auto.
[ Voor 5% gewijzigd door Flying Hawkic op 22-09-2021 09:06 ]
Even een vraag moet je zelf je auto in de app zetten of doet lynk dat voor je. Als het goed is wordt mijn auto vanmiddag geleverd. Vandaar mijn vraag
Dat zal een paar dagen duren, Lynk zet het voor je erinFibrenl schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:23:
Even een vraag moet je zelf je auto in de app zetten of doet lynk dat voor je. Als het goed is wordt mijn auto vanmiddag geleverd. Vandaar mijn vraag
Ohh oke top dank uShovel87 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:27:
[...]
Dat zal een paar dagen duren, Lynk zet het voor je erin
Hier maandag geleverd, nog niet in de app...
Goedemorgen, hoe gaat het met laden bij openbare paal moet je daar een pasje voor aanschaffen ? zo ja kan Lynk& Co daarvoor zorgen ?
Moet je zelf doen, ligt aan de aanbieder en kan voor iedereen anders zijn. Soms ook met enkel een app en cc. Dus geen pasje nodig.Andre Martin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:35:
Goedemorgen, hoe gaat het met laden bij openbare paal moet je daar een pasje voor aanschaffen ? zo ja kan Lynk& Co daarvoor zorgen ?
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2Andre Martin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:35:
Ze hebben de richtlijnen ook wat meer verduidelijkt: https://owscd.lynkco.com/...78379401a815c42219f8c09a5Flying Hawkic schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:05:
[...]
Zou dat zeker niet doen. Als huurder ben je juridisch gezien niet aansprakelijk voor normale gebruiksschade. Steenslag valt daar volgens mij onder. Het is normaal dat gebruiksgoederen na verloop van tijd niet meer nieuw is en dat risico is voor de eigenaar (L&C dus). Je bent als huurder enkel verantwoordelijk om hel te poetsen. Dus gewoon af en toe carwash lijkt mij wel goed.
En ook niets garandeert dat je 5 jaar dezelfde auto hebt. Stel dat er een probleem met jouw auto is, dan zie ik het mogelijk dat ze jou gewoon een andere auto geven en je de vorige niet meer terug zal zien, want jij hebt al inmiddels al een andere auto.
Ik hoop dat men niet vergeet dat het een huurauto is. Lynk & Co kan morgen opbellen, en zeggen, he we ruilen de auto even om.
Het staat ook vrij duidelijk in de voorwaarden:
https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month
En over het aanpassen van de auto met een folie, ik zou het zelf niet doen (zie het kopje niet doen in onderstaande quote):34. OMRUILEN ABONNEMENTSAUTO
Op enig moment tijdens jouw Maandelijks Membership kan het nodig zijn dat wij jouw M2M Auto wijzigen of de M2M Auto die jij gebruikt tijdelijk moeten omwisselen, bijvoorbeeld voor onderhoud of reparatie of wanneer wij menen dat de abonnementsauto waar jij in rijdt niet meer aan onze normen voldoet. Hiervoor behouden wij het recht jouw M2M Auto om te wisselen voor een andere Auto van Lynk & Co Auto en kunnen wij jou niet garanderen dat jij gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst de beschikking hebt over precies die M2M Auto als vermeld in jouw Orderbevestiging. Het omruilen van een M2M Auto en het beoordelen van een M2M Auto kan uitsluitend door ons geïnitieerd worden en mocht dit het geval zijn, dan nemen wij contact met jou op voor het omruilen van de M2M Auto.
Uiteraard als je de auto hebt aangeschaft kan je natuurlijk doen en laten wat je wil31. WEL/NIET DOEN
WEL DOEN
• Lees de Car Guide en andere instructies behorend bij jouw M2M Auto zorgvuldig door.
• Rijd en gebruik de M2M Auto met gepaste zorg en houd je aan alle verkeersregels en wettelijke reglementen.
• Meld ongevallen of schade onmiddellijk aan ons via het Engagement Center.
• Meld diefstal of inbraak onmiddellijk aan ons via het Engagement Center.
• Meld ieder onverwacht gedrag van de M2M Auto aan het Engagement Center voor advies.
• Rijd voorzichtig met de M2M Auto en neem alle redelijke maatregelen om schade aan of diefstal van de M2M Auto te voorkomen.
• Controleer regelmatig de bandendruk en het olie- en vloeistoffenniveau zoals nodig is volgens de Car Guide.
NIET DOEN
• Roken in de M2M Auto (daaronder begrepen e-sigaretten).
• Wijzigingen aanbrengen aan de M2M Auto.
• Rijden met huisdieren in de passagierscompartimenten van de M2M Auto.
• Accessoires installeren zonder onze schriftelijke toestemming daarvoor.
• Gevaarlijke goederen vervoeren of bewaren in de M2M Auto.
• Off-road rijden met de M2M Auto of op wegen of terreinen die niet bedoeld zijn voor auto's.
• De M2M Auto gebruiken voor zakelijke doeleinden, zoals het vervoeren van personen of goederen, rijschooldiensten, autoverhuurdiensten.
• De M2M Auto besturen wanneer jij daar fysiek niet toe in staat bent, zoals onder invloed van alcohol, drugs of medicatie wegens ziekte.
tja zou ik ook zo doen als ik de verhuurder was... zal uiteindelijk toch in alle redelijkheid moeten anders lopen mensen weg. huren !== hebbenFreezerator schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:25:
[...]
Ze hebben de richtlijnen ook wat meer verduidelijkt: https://owscd.lynkco.com/...78379401a815c42219f8c09a5
Ik hoop dat men niet vergeet dat het een huurauto is. Lynk & Co kan morgen opbellen, en zeggen, he we ruilen de auto even om.
[...]
En over het aanpassen van de auto met een folie, ik zou het zelf niet doen (zie het kopje niet doen in onderstaande quote):
[...]
Uiteraard als je de auto hebt aangeschaft kan je natuurlijk doen en laten wat je wil
[ Voor 14% gewijzigd door Rmaxx op 22-09-2021 11:28 ]
Het lijkt er trouwens ook op dat Lynk & Co bezig is met hun algemene voorwaarden.
Er wordt in de M2M voor Consumentenovereenkomst niet meer gesproken over Administratiekosten maar over schadeafhandelingskosten (zie helemaal onderaan: https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month)
De autodeelvoorwaarden zijn nog iets explicieter: "In het geval dat de schade door de Verzekering wordt gedekt, is de Lener verplicht een schadeafhandelingsvergoeding van € 1.000,00 (één duizend euro) aan Lynk & Co te betalen (overeenkomend met het eigen risico). In het geval dat de schade niet door de Verzekering wordt gedekt (zie de Verzekeringsvoorwaarden), moeten de Lener en Uitlener de schade onderling regelen. " Bron: https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing
Lijkt me dat we hiermee al een betere kans maken indien er schade optreed en je betaald hebt met een ANWB Creditcard waarin de volgende voorwaarden zijn opgenomen:
"21.4. Eigen Risico Autohuurverzekering: samengevat is het eigen risico bij schade aan een huurauto, die u volledig met uw Card heeft betaald, verzekerd tot maximaal € 750,- bij de ANWB Silver Card en tot maximaal € 1.500,- bij de ANWB Gold Card."
Zie voor meer detail vanaf pagina 12: https://www.icscards.nl/b...rzekeringsvoorwaarden.pdf
Er wordt in de M2M voor Consumentenovereenkomst niet meer gesproken over Administratiekosten maar over schadeafhandelingskosten (zie helemaal onderaan: https://www.lynkco.com/nl...conditions/month-to-month)
De autodeelvoorwaarden zijn nog iets explicieter: "In het geval dat de schade door de Verzekering wordt gedekt, is de Lener verplicht een schadeafhandelingsvergoeding van € 1.000,00 (één duizend euro) aan Lynk & Co te betalen (overeenkomend met het eigen risico). In het geval dat de schade niet door de Verzekering wordt gedekt (zie de Verzekeringsvoorwaarden), moeten de Lener en Uitlener de schade onderling regelen. " Bron: https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions/sharing
Lijkt me dat we hiermee al een betere kans maken indien er schade optreed en je betaald hebt met een ANWB Creditcard waarin de volgende voorwaarden zijn opgenomen:
"21.4. Eigen Risico Autohuurverzekering: samengevat is het eigen risico bij schade aan een huurauto, die u volledig met uw Card heeft betaald, verzekerd tot maximaal € 750,- bij de ANWB Silver Card en tot maximaal € 1.500,- bij de ANWB Gold Card."
Zie voor meer detail vanaf pagina 12: https://www.icscards.nl/b...rzekeringsvoorwaarden.pdf
[ Voor 6% gewijzigd door eBait op 22-09-2021 11:54 ]
Maar heel eerlijk..wie gaat een lynk huren met 1000 euro eigen risico?eBait schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:50:
Het lijkt er trouwens ook op dat Lynk & Co bezig is met hun algemene voorwaarden.
Mensen met een ANWB Gold Card?Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:56:
[...]
Maar heel eerlijk..wie gaat een lynk huren met 1000 euro eigen risico?
Hoeveel mensen zullen dat hebben en géén auto?
Geen idee. Maar ik weet wel dat een aantal van mijn kennissen met wie ik voornemens ben de auto te delen dat binnenkort wel hebbenRmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:00:
[...]
Hoeveel mensen zullen dat hebben en géén auto?
Dat documentje roept alleen nog meer vragen bij mij op.Freezerator schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:25:
[...]
Ze hebben de richtlijnen ook wat meer verduidelijkt: https://owscd.lynkco.com/...78379401a815c42219f8c09a5
[...]
En over het aanpassen van de auto met een folie, ik zou het zelf niet doen (zie het kopje niet doen in onderstaande quote):
[...]
Uiteraard als je de auto hebt aangeschaft kan je natuurlijk doen en laten wat je wil
Er staat: "Je wordt aansprakelijk gesteld voor de volledige reparatiekosten voor alle schade die als buitensporige slijtage wordt geclassificeerd en die niet is gemeld"
Dus je wordt niet aansprakelijk gesteld voor buitensporige slijtage zolang je dit maar meldt ("en")?
En wat met buitensporige slijtage die door een huurder is aangebracht? Als ik mij niet vergis vraagt de app alleen om foto's van de buitenkant te nemen, maar niet van de binnenkant? Dus als je huurder jouw auto aan de binnenkant vernielt, dan draai je daar zelf voor op want je hebt geen enkel bewijs dat bv. de vlek op de zetel door een huurder is aangebracht?
En als jouw huurder de banden vernielt, hoe ga je daar ooit achter komen? Jij kan wel netjes rijden met de auto, maar als jouw huurders dat niet doen, dan ga jij opdraaien voor de snelle slijtage van de banden (in het document staat 2,0 mm per 10.000 km)?
Gaan de kosten weer omhoog dus... want die card is ook niet gratis. Misschien beter als het een vast clubje is de kosten gezamelijk te dragen in een schadepotje ofsoeBait schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
[...]
Geen idee. Maar ik weet wel dat een aantal van mijn kennissen met wie ik voornemens ben de auto te delen dat binnenkort wel hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 22-09-2021 12:06 ]
Klopt, card kost ook wat. Nu hebben de meeste mensen wel een creditcard - en dan is dit niet eens zo'n dure. Kwestie van opzeggen en een nieuwe aanvragen, maar misschien denk ik hier wat makkelijker over dan sommige anderen.Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:05:
[...]
Gaan de kosten weer omhoog dus... want die card is ook niet gratis. Misschien beter als het een vast clubje is de kosten gezamelijk te dragen in een schadepotje ofso
Denk het niet. Die is alleen voor ANWB leden. En waarom zou je ANWB lid worden als je een auto huurt?eBait schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
[...]
Geen idee. Maar ik weet wel dat een aantal van mijn kennissen met wie ik voornemens ben de auto te delen dat binnenkort wel hebben
Das wel een goeie ja. Toch nog om wat grotere lettertjes heen gelezen tijdens het scannen van de kleineredixet schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:17:
[...]
Denk het niet. Die is alleen voor ANWB leden. En waarom zou je ANWB lid worden als je een auto huurt?

Nog altijd wel te doen qua prijs. 15.50 voor een jaar lidmaatschap; + 26.50 voor de Creditcard Silver.
[ Voor 13% gewijzigd door eBait op 22-09-2021 12:22 ]
Met een ABN Gold (Master) card is het eigen risico van een huurauto tot 500 euro gedekt. En andere CC's hebben vast soortgelijke benefits. Die ANWB card is immers ook maar "gewoon" een Visa card
[ Voor 4% gewijzigd door hjsanders1 op 22-09-2021 12:35 ]
Jeej! Eindelijk de mail gehad om te bestellen. Dat proces verliep vervolgens vlekkeloos!
Gekozen voor leveren op locatie. Ik hoop dat er snel contact opgenomen wordt om de leverdatum af te spreken!
Gekozen voor leveren op locatie. Ik hoop dat er snel contact opgenomen wordt om de leverdatum af te spreken!
Gefeliciteerd ! toch geen blacklist he !niekvanprooijen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:12:
Jeej! Eindelijk de mail gehad om te bestellen. Dat proces verliep vervolgens vlekkeloos!
@Hichams
@syjq8ak
Al nieuws van het front?
[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 22-09-2021 13:14 ]
Haha hij is er nog niet, maar heb nu goede hoop!Rmaxx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:12:
[...]
Gefeliciteerd ! toch geen blacklist he !
@Hichams
@syjq8ak
Al nieuws van het front?
Hopelijk volgen de anderen ook snel!
klopt haha, maar zal wel goed komen nu. Welke heb je?niekvanprooijen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:15:
[...]
Haha hij is er nog niet, maar heb nu goede hoop!
Hopelijk volgen de anderen ook snel!
Dat is idd goed te doen qua kosten dan..eBait schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:20:
[...]
Das wel een goeie ja. Toch nog om wat grotere lettertjes heen gelezen tijdens het scannen van de kleinere
Nog altijd wel te doen qua prijs. 15.50 voor een jaar lidmaatschap; + 26.50 voor de Creditcard Silver.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.