Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
EelcoSchipperus schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:21:
Sinds kort laad mijn lynk&co nog maar 1200 W, voorheen was dit ca. 1700 W. Ik laad met 1 fase op 230 V en meet het vermogen met een slimme wifi plug van Homewizard en monitor het verbruik ook via Home Assistant. Bij een Tesla kun je het laadvermogen door het instellen van het asperge, dit kan voorzover ik begreep niet bij de L&Co. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat je zegt klopt, dat kan niet. Je gebruikt een granny lader zo te lezen? Heeft die geen ‘mode’ knop waarmee je vermogens kunt instellen? Anders even de gebruiksaanwijzing van je lader zoeken en daar kijken hoe je het kunt instellen. In de Lynk kun je verder niets instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:29
Vibravis schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:55:
[...]

Je kunt het via de app aanzetten zonder timer en dat kan alleen als je dus aan de paal hangt
Dan moet ik nog even wachten op mijn kentekenbewijs, dan zal ik mij aanmelden bij Lynk & co.

Maar je kunt hier dus geen schema in kwijt?
Dat, als ik half 6 weg rijd bij de zaak dat hij dan lekker warm/koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
apieschapie schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:09:
[...]

Dan moet ik nog even wachten op mijn kentekenbewijs, dan zal ik mij aanmelden bij Lynk & co.

Maar je kunt hier dus geen schema in kwijt?
Dat, als ik half 6 weg rijd bij de zaak dat hij dan lekker warm/koud is.
Klopt, het is aan of uit. Meer smaken zijn er niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
Vibravis schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:49:
Ik zou het hele inloggen lekker laten voor wat het is.

Duurt allemaal veel te lang met opstarten.

Mijn aller aller grootste frustratie is vooral het windgeruis bij de bestuurderskant. Dat krijg ik maar niet opgelost dus mocht iemand een gouden tip hebben dan graag!

Bewust een 2022 model gepakt ivm glas en dan nog steeds wind ellende 8)7 :X
Afgelopen weekend heb ik wat lange afstanden gemaakt, met name snelheid rond 130+km/h en ervaar ook windgeruis. Mijn LC is ook uit eind '22, paar maanden in bezit en dacht geen probleem zal hebben.
Binnenkort ook maar bij volvo navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27
mokkie schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:49:
[...]

Afgelopen weekend heb ik wat lange afstanden gemaakt, met name snelheid rond 130+km/h en ervaar ook windgeruis. Mijn LC is ook uit eind '22, paar maanden in bezit en dacht geen probleem zal hebben.
Binnenkort ook maar bij volvo navragen
Wat ga je precies navagen als ik vragen mag? Zelf heb ik ook last hiervan maar voor zover ik begrijp is dit gewoon bouwkwaliteit en kan niemand hier iets aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
dtacaptcave schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:51:
[...]

Wat ga je precies navagen als ik vragen mag? Zelf heb ik ook last hiervan maar voor zover ik begrijp is dit gewoon bouwkwaliteit en kan niemand hier iets aan doen?
Ik las ergens online bij opnieuw deur afstellen de wind geruis wordt verholpen. Of dit waar is weet ik niet.
Over 2 weken worden mijn bekraste deur rubbers vervangen, dan wil ik het navragen of dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Phr34k schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:24:
Ik heb sinds vorige week een set 19" Volvo R-Design velgen met winterbanden eronder liggen. Ik kan alleen niet goed vinden welke bandenspanning ik hiervoor aan moet houden. Ik heb ze nu op 2,5 bar staan, is dat voldoende?
Hoe heb je dat gedaan met het tpms systeem?
Nieuwe sensoren of oude overgezet ?
Of neem je genoegen met een lampje dat brand op het display?

Ben even benieuwd ook ivm een winter set.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 09:27
mokkie schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:39:
[...]

Ik las ergens online bij opnieuw deur afstellen de wind geruis wordt verholpen. Of dit waar is weet ik niet.
Over 2 weken worden mijn bekraste deur rubbers vervangen, dan wil ik het navragen of dit kan.
Oh ben erg benieuwd! kun je daar op terug komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Nessuno schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:39:
[...]

Hoe heb je dat gedaan met het tpms systeem?
Nieuwe sensoren of oude overgezet ?
Of neem je genoegen met een lampje dat brand op het display?

Ben even benieuwd ook ivm een winter set.
Het bandenspanning systeem werkt niet met sensoren in de ventielen, maar via de ABS-sensor. Dat werkt op basis van de omtrek van de band. Na het wisselen of oppompen van banden moet je het systeem altijd even kalibreren in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:09
Het is eigenlijk zo zonde, in rijeigenschappen een fantastische auto , de software is echter de grootste bagger die je kan bouwen # Lynk & Co, auto staat nu aan de laadpaal en weer geen verbinding met de auto gedurende 3 uren. Pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

1x per week mag ik een half uurtje wachten in de Lynk & Co. Is het verstandig om de auto 'aan' te laten staan zodat ik wel gewoon muziek heb? Of is er een mogelijkheid dat ik de auto 'uit' zet en alleen de radio aan?

Momenteel gaat de radio na een minuut of 10 (?) uit omdat er geen actie is. En ik weet niet of het handig is om de auto 'aan' te houden en of dit heel erg inlevert op de afstand die ik op de batterij doe.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
WHiZZi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:58:
1x per week mag ik een half uurtje wachten in de Lynk & Co. Is het verstandig om de auto 'aan' te laten staan zodat ik wel gewoon muziek heb? Of is er een mogelijkheid dat ik de auto 'uit' zet en alleen de radio aan?

Momenteel gaat de radio na een minuut of 10 (?) uit omdat er geen actie is. En ik weet niet of het handig is om de auto 'aan' te houden en of dit heel erg inlevert op de afstand die ik op de batterij doe.
Ik denk dat ik zelf in dat geval de auto uit zou zetten en dan na bijna 10 minuten, en bijna 20 minuten even aan de volumeknop zou draaien - dan blijft 'ie denk ik wel aan? Nog niet zelf geprobeerd overigens, maar ben nu wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
WHiZZi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:58:

Ik laat hem in dat soort situaties altijd aan staan. Blijft het ook lekker warm. Kost misschien een beetje elektrisch rijbereik, maar ja, het is een hybride hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

ThijsAms schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat ik zelf in dat geval de auto uit zou zetten en dan na bijna 10 minuten, en bijna 20 minuten even aan de volumeknop zou draaien - dan blijft 'ie denk ik wel aan? Nog niet zelf geprobeerd overigens, maar ben nu wel benieuwd.
Dat dacht ik gisteren ook, maar maakt niet uit wat je doet, op een bepaald moment zegt de radio dat er geen actie is en valt gewoon uit.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 09:19
WHiZZi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:44:
[...]

Dat dacht ik gisteren ook, maar maakt niet uit wat je doet, op een bepaald moment zegt de radio dat er geen actie is en valt gewoon uit.
Interessant - dan inderdaad aanlaten zoals @oldostofjas hierboven aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
[...]

Laat het mij ook maar even weten of dit effect heeft. Dan kan ik dit bij de volgende beurt ook laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
In het kader van "misschien stomme vragen" :) ... maar ik stel ze toch.
  • Hoe zie ik in welke versnelling de auto rijdt?
  • Waar moet nu precies welk type koelvloeistof in? De handleiding maakt dat niet heel duidelijk vind ik. Ook zie ik hier, hier en hier verschillende antwoorden.
  • Stel dat de keyless entry niet meer werkt (batterij leeg ofzo), kun je de auto dan starten met het fysieke component van die sleutel? Is er ergens en "contact" waar de sleutel in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:11:
  • Waar moet nu precies welk type koelvloeistof in? De handleiding maakt dat niet heel duidelijk vind ik. Ook zie ik hier, hier en hier verschillende antwoorden.
  • Stel dat de keyless entry niet meer werkt (batterij leeg ofzo), kun je de auto dan starten met het fysieke component van die sleutel? Is er ergens en "contact" waar de sleutel in kan?
Stomme vragen zijn er niet 😉

1: niet mogelijk om dit te zien
2: kijk naar de kleur koelvloeistof die er nu in zit. Altijd dezelfde kleur pakken en niet gaan mengen.
3: in de bekerhouders zit de sensor. Dus de sleutel daarin leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand al een idee wanneer de nieuwe 01 Abo er zal zijn?

Of kan er nu nog wel de oude 01 besteld worden in abo-vorm?
Vanaf mrt-2025 heb ik een andere auto nodig. Maar de nieuwe 01 is nog niet in abovorm beschikbaar, maar zie op de site ook geen optie meer op de oude 01 te bestellen?

- The Neo and Only -

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik heb sinds 2 weken de winterbanden (M2M) erop. We gaan morgen op reis en ik vroeg mij af of ik ivm de belading van de auto de banden nog wat moet oppompen. Zo ja, hebben jullie enig idee welke Bar voor/achter voor de winterbanden nodig zijn bij belading?

En een 2e vraag. Kan voorverwarmen ook geactiveerd worden als de auto niet aan de paal hangt?

[ Voor 15% gewijzigd door GustavSan op 19-12-2024 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:18:
Ik heb sinds 2 weken de winterbanden (M2M) erop. We gaan morgen op reis en ik vroeg mij af of ik ivm de belading van de auto de banden nog wat moet oppompen. Zo ja, hebben jullie enig idee welke Bar voor/achter voor de winterbanden nodig zijn bij belading?

En een 2e vraag. Kan voorverwarmen ook geactiveerd worden als de auto niet aan de paal hangt?
1: Dat staat aan de binnenkant van de portierstijl aan de bestuurderskant. Ik geloof voor en achter 2,7 bar.

2: Nee, helaas.

• GustavSan
oldostofjas schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:51:
[...]

1: Dat staat aan de binnenkant van de portierstijl aan de bestuurderskant. Ik geloof voor en achter 2,7 bar.

2: Nee, helaas.
Ah. Dit geldt dus ook voor de winterbanden, of staan die er ook specifiek op vermeldt?

En mbt voorverwarmen. Laden is daar niet mogelijk. Hebben jullie tips hoe dit dan het beste te doen? Kan je 'voorverwarmen' door in de auto te zitten, zonder dat je de auto al start? Of moet ik daarvoor echt de auto starten (waarbij alles natuurlijk meteen opstart).

• Vibravis
GustavSan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:01:
[...]

En mbt voorverwarmen. Laden is daar niet mogelijk. Hebben jullie tips hoe dit dan het beste te doen? Kan je 'voorverwarmen' door in de auto te zitten, zonder dat je de auto al start? Of moet ik daarvoor echt de auto starten (waarbij alles natuurlijk meteen opstart).
Zoals al vermeld eerder, zonder laadpaal kun je niet voorverwarmen. Dus starten en rijden maar. Ik zou de accu vol laden voor vertrek en daarna alleen maar in de power modus blijven rijden.

• GustavSan
Vibravis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:29:
[...]

Zoals al vermeld eerder, zonder laadpaal kun je niet voorverwarmen. Dus starten en rijden maar. Ik zou de accu vol laden voor vertrek en daarna alleen maar in de power modus blijven rijden.
Ok. Goed om te weten :).

Wat is de achterliggende reden om te adviseren om alleen maar in de power modus te rijden? Ik rij normaal gesproken alle vakanties 100% hybride (als ik zonder stroom zit schakelt ie alsnog over in die power modus, ondanks dat ie in de hybride stand staat).

Ik ga overigens naar Zweden, waar temperaturen van 0 t/m -30 mogelijk zijn in deze periode (hoewel het er nu de hele week 'maar' -10 is)....

• Vibravis
In de power modus blijft je accu vol en schakelt de motor niet steeds uit. Dan kun je de accu gebruiken om eventueel voor te verwarmen op locatie door de auto wel te starten. Daarnaast vind ik de powermodus beter rijden dan de hybride stand. Dan valt iedere keer de motor uit en duurt het te lang als je tempo wil maken en in de powermodus niet. Plus je hebt het volle vermogen. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijk. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Vibravis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:45:
In de power modus blijft je accu vol en schakelt de motor niet steeds uit. Dan kun je de accu gebruiken om eventueel voor te verwarmen op locatie door de auto wel te starten. Daarnaast vind ik de powermodus beter rijden dan de hybride stand. Dan valt iedere keer de motor uit en duurt het te lang als je tempo wil maken en in de powermodus niet. Plus je hebt het volle vermogen. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijk. 😉
Ah ja. Snappem.

Ja. Ik rij op die B stand en vind dit met de power modus altijd erg schokkerig. Ik trek ook nooit hard op en eigenlijk bevalt de versnelling van de full elec/hybrid mode mij altijd prima. Idd persoonlijk :). Maar dan de vraag of het voor de werking uitmaakt of de batterij vol is of niet. Heb er nog nooit wat van gemerkt tot nu toe....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vibravis
GustavSan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:47:
[...]

Ah ja. Snappem.

Ja. Ik rij op die B stand en vind dit met de power modus altijd erg schokkerig. Ik trek ook nooit hard op en eigenlijk bevalt de versnelling van de full elec/hybrid mode mij altijd prima. Idd persoonlijk :). Maar dan de vraag of het voor de werking uitmaakt of de batterij vol is of niet. Heb er nog nooit wat van gemerkt tot nu toe....
Aah, dan zit daar het verschil. Ik gebruik de B nooit. Althans niet in Nederland en enkel en alleen in de bergen tijdens een afdaling. De hoeveelheid energie die je terugkrijgt in het vlakke Nederland is minimaal terwijl je wel heel lang kunt uitrollen. Ik rol dan liever uit want daarmee kom ik gevoelsmatig verder op een acculading.

In de powermodus zal de accu altijd gaan bijladen als deze onder de 10km range komt dacht ik. Vorig jaar naar Italië ben ik vol vertrokken op de power modus en kwam ook bijna vol aan op de camping.

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Klein vraagje, weet niet of jullie dat ook hebben.
Maar als ik de auto in de benzine modus gebruik en voor het stoplicht sta met de auto park modus aan en als ik dan weg wil rijden dan heeft de auto soms moeite om gelijk weg te rijden.
en vooral als ik ineens een dot gas geef dan lijkt de auto even te slippen.
Hebben jullie dat ook en zetten jullie dan in die drive modus de auto park modus ook uit?
Ik doe dat meestal wel en houdt dan gewoon voet op de rem.

En als jullie auto over gaat van electro naar benzine modus in de hybrid stand, slaat hij bij jullie dan soms ook even over? :X

[ Voor 12% gewijzigd door sjoemie1985 op 19-12-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
[...]

Ah. Dit geldt dus ook voor de winterbanden, of staan die er ook specifiek op vermeldt?
Er is geen aparte spanning voor winterbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
sjoemie1985 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:44:
Klein vraagje, weet niet of jullie dat ook hebben.
Maar als ik de auto in de benzine modus gebruik en voor het stoplicht sta met de auto park modus aan en als ik dan weg wil rijden dan heeft de auto soms moeite om gelijk weg te rijden.
en vooral als ik ineens een dot gas geef dan lijkt de auto even te slippen.
Hebben jullie dat ook en zetten jullie dan in die drive modus de auto park modus ook uit?
Ik doe dat meestal wel en houdt dan gewoon voet op de rem.

En als jullie auto over gaat van electro naar benzine modus in de hybrid stand, slaat hij bij jullie dan soms ook even over? :X
Nee, bij mij vertrekt de auto meteen. Het is trouwens nooit slim om met veel gas te vertrekken. Gaspedaal aantikken dat die begint met rollen en dan pas gas geven.

Dat laatste klopt. De omschakeling van electro naar benzine merk je altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:24
Vibravis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:05:
[...]

Nee, bij mij vertrekt de auto meteen. Het is trouwens nooit slim om met veel gas te vertrekken. Gaspedaal aantikken dat die begint met rollen en dan pas gas geven.

Dat laatste klopt. De omschakeling van electro naar benzine merk je altijd
Bedankt voor de info en inderdaad ik probeer er ook aan te denken om eerst het gas iets aan te tikken. :) :X d:)b :$

• SkyLoomer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16-08 10:03
Hoi, ik ben nieuw hier. Ik overweeg de aanschaf van een Lynk & Co 01. Ik wil wel zeker weten dat ik een modeljaar 2022 aanschaf. Hoe kan ik daar zeker van zijn? Is dat gelijk duidelijk in het display als je de auto in zijn achteruit zet? En is het ook zichtbaar op basis van het VIN nummer? Ik heb begrepen dat de letter op de 10e positie het modeljaar weergeeft.

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten? Er worden heel veel occasions aangeboden op dit moment. Dus keuze genoeg.

[ Voor 0% gewijzigd door SkyLoomer op 19-12-2024 16:18 . Reden: kleine tekst aanpassing ]

• oldostofjas
SkyLoomer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:17:
Hoi, ik ben nieuw hier. Ik overweeg de aanschaf van een Lynk & Co 01. Ik wil wel zeker weten dat ik een modeljaar 2022 aanschaf. Hoe kan ik daar zeker van zijn? Is dat gelijk duidelijk in het display als je de auto in zijn achteruit zet? En is het ook zichtbaar op basis van het VIN nummer? Ik heb begrepen dat de letter op de 10e positie het modeljaar weergeeft.
Dat klopt inderdaad, modeljaar 2022 heeft een N op de 10e positie.

• Vibravis
SkyLoomer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:17:

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten? Er worden heel veel occasions aangeboden op dit moment. Dus keuze genoeg.
En als de laadkabel gele randen heeft dan kan die sneller laden is de auto van minimaal augustus 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
[...]
Je kunt de auto voorverwarmen zonder laadpaal als je Home Assistant met de Lynk & Co Home Assistant van Tobias Laross hebt geinstalleerd. Dit draadje staat er vol mee hoe dit te installeren. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:02
Als je volgeladen bent en op reis gaat, is het advies om de spanning in je banden te verhogen. Maar wat is volgeladen?

Ik zit normaalgesproken met 2 personen in de auto. Nu gaan we richting zuiden met onze fietsen en wat bagage achterin. Extra gewicht is dan misschien 90 kg. Is het raadzaam om mijn bandenspanning wel of niet te verhogen? Tips met uitleg worden op prijs gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:54:
[...]

Stomme vragen zijn er niet 😉

1: niet mogelijk om dit te zien
2: kijk naar de kleur koelvloeistof die er nu in zit. Altijd dezelfde kleur pakken en niet gaan mengen.
3: in de bekerhouders zit de sensor. Dus de sleutel daarin leggen
1: thanks
2: ok; probeer ik dat. Dienen we beide reservoirs in de gaten te houden en dus mogelijk bij te vullen? Of alleen die van de motor? En die van de motor is de achterste, toch?
3: maar dan is het nog steeds vereist dat het elektrische deel in de sleutel werkt en dat er een batterij in zit. Bij mijn vorige auto (skoda) bevatte de sleutel ook nog een "ouderwetse sleutel" waarmee je ouderwets in een contactslot de sleutel om kon draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu9azKVpWzTNpRhbwGTKVUol5BE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cTkzffKfXp5gJUCj1OYE3Jhw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:32:
[...]

1: thanks
2: ok; probeer ik dat. Dienen we beide reservoirs in de gaten te houden en dus mogelijk bij te vullen? Of alleen die van de motor? En die van de motor is de achterste, toch?
3: maar dan is het nog steeds vereist dat het elektrische deel in de sleutel werkt en dat er een batterij in zit. Bij mijn vorige auto (skoda) bevatte de sleutel ook nog een "ouderwetse sleutel" waarmee je ouderwets in een contactslot de sleutel om kon draaien.

[Afbeelding]
Je weet dat er een car guide is? Daar staat alles gewoon in hoor. In onze sleutels zit inderdaad ook een "ouderwetse" sleutel. Daarmee maak je de deur open als de accu van de auto of de batterij van de sleutel leeg is. Daarna moet ie nog steeds in de voorste bekerhouder om te kunnen starten.

[ Voor 3% gewijzigd door oldostofjas op 22-12-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de kap nog nooit open heb gehad 😂 Maak me daar ook niet druk om omdat ik de auto iedere 6 maanden laat nakijken bij de garage en de olie wissel. Maar zoals reeds opgemerkt, in de car guide staat alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52
nooyen schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:05:
[...]

Je kunt de auto voorverwarmen zonder laadpaal als je Home Assistant met de Lynk & Co Home Assistant van Tobias Laross hebt geinstalleerd. Dit draadje staat er vol mee hoe dit te installeren. Succes.
Bij mij gaat hij dan niet voorverwarmen, moet gestekkerd zijn. Je kunt het commando wel sturen maar voert het dan niet uit. Kan zijn dat hij wel aan gaat als er geen power op staat maar moet wel verbinding met laadpaslmof grannycharger hebben.

Wel fijn in de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
jack_ schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:21:
[...]

Bij mij gaat hij dan niet voorverwarmen, moet gestekkerd zijn. Je kunt het commando wel sturen maar voert het dan niet uit. Kan zijn dat hij wel aan gaat als er geen power op staat maar moet wel verbinding met laadpaslmof grannycharger hebben.

Wel fijn in de winter!
Hi Jack! Dat is vreemd, werkt perfect hier. Lekker voorgekoeld in de zomer en voorverwarmd in de winter (zonder aan de lader te hebben) :-)

Werken andere functies wel met je home assistant samen met de auto? (bv claxon ed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

nooyen schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:03:
[...]

Hi Jack! Dat is vreemd, werkt perfect hier. Lekker voorgekoeld in de zomer en voorverwarmd in de winter (zonder aan de lader te hebben) :-)

Werken andere functies wel met je home assistant samen met de auto? (bv claxon ed?)
Hier ook niet. Met lader werkt het perfect, zonder lader niet.

Toeteren heb ik niet geprobeerd, lock/unlock doet het wel.

Ik vermoed dat dit met de software van de Lynk&Co te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met Android Auto draadloos met mijn Samsung S23. Ik draai volgens mij dus nog een oudere versie van de software, maar ga niet updaten als ik het zo lees ;)

[ Voor 21% gewijzigd door WHiZZi op 22-12-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Correctie: Opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door joostgr op 23-12-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
WHiZZi schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:18:
[...]

Hier ook niet. Met lader werkt het perfect, zonder lader niet.

Toeteren heb ik niet geprobeerd, lock/unlock doet het wel.

Ik vermoed dat dit met de software van de Lynk&Co te maken heeft. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met Android Auto draadloos met mijn Samsung S23. Ik draai volgens mij dus nog een oudere versie van de software, maar ga niet updaten als ik het zo lees ;)
das vreemd zeg. ben benieuwd waar dat dan aan ligt. voor wat het waard is, ik draai versie 1.6 van de plugin van tobias, mijn lynk&co is eigendom en heeft bij de garage updates ondergaan, waarbij de plugin zowel ervoor als nu erna goed werkt, en voor de zekerheid, de code in het dashboard van deze tile is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
type: tile
entity: binary_sensor.lynk_co_vehicle_is_running
tap_action:
  action: call-service
  service: lynkco.start_engine
  target: {}
  data:
    duration_in_minutes: 15
icon_tap_action:
  service: lynkco.stop_engine
name: 'EV Motor & Climate:'
icon: mdi:air-conditioner

dit start dus de auto, waarbij dus de climate control ook wordt aangeschakeld. dit werkt prima. lichten gaan dan wel aan, ik zelf vind dat prima :) laat je het weten? thanks!, coole computersite trouwens van je, gouwe tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Laatst online: 16-08 10:03
Mij is niet helemaal duidelijk hoe je ziet of een aangeboden occasion een HEV of PHEV is. Soms wordt het duidelijk vermeld, maar niet altijd. Op de Lynk & Co site lijkt het of er alleen 2021 HEV's zijn? Betekent dat inderdaad dat alle auto's vanaf MY 2022 PHEV's zijn?

Daarnaast, is er een betaald data abonnement nodig? Ik was bij een Volvo dealer en die had het daarover. Maar ik had de indruk dat hij het niet precies wist en meer praatte over het bij Volvo was. Hij had het over €900 per jaar vanwege de ingebouwde Google services. Bij mijn huidige ID.3 was de eerste 3 jaar gratis, maar daarna kon je gratis verlengen voor 2 jaar. Wat er na die 2 jaar gebeurt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
SkyLoomer schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:19:
Mij is niet helemaal duidelijk hoe je ziet of een aangeboden occasion een HEV of PHEV is. Soms wordt het duidelijk vermeld, maar niet altijd. Op de Lynk & Co site lijkt het of er alleen 2021 HEV's zijn? Betekent dat inderdaad dat alle auto's vanaf MY 2022 PHEV's zijn?
Volgens mij klopt dit. Daarnaast zijn de HEV's te herkennen aan niet-geblindeerde achterruiten en 18" velgen (mits dat niet later aangepast is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
SkyLoomer schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:19:
Daarnaast, is er een betaald data abonnement nodig? Ik was bij een Volvo dealer en die had het daarover. Maar ik had de indruk dat hij het niet precies wist en meer praatte over het bij Volvo was. Hij had het over €900 per jaar vanwege de ingebouwde Google services. Bij mijn huidige ID.3 was de eerste 3 jaar gratis, maar daarna kon je gratis verlengen voor 2 jaar. Wat er na die 2 jaar gebeurt weet ik niet.
Een betaald data-abonnement is vooralsnog niet nodig. Er is sowieso geen sprake van ingebouwde Google-services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik had al tijden geen problemen meer gehad met draadloze Android Auto, maar gisteren heb ik een Samsung-update gehad en nu wordt steeds na een paar seconden de verbinding verbroken. Toevallig ben ik gisteren ook eigenaar van de auto geworden, dus heel irritant dit.
Meer mensen hier met een Samsung telefoon die ineens hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 13:38
oldostofjas schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:22:
Ik had al tijden geen problemen meer gehad met draadloze Android Auto, maar gisteren heb ik een Samsung-update gehad en nu wordt steeds na een paar seconden de verbinding verbroken. Toevallig ben ik gisteren ook eigenaar van de auto geworden, dus heel irritant dit.
Hier ook af en toe Android Auto verbindingsproblemen met mijn Samsung A55, totdat bleek dat VPN wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. VPN uitgezet, verbinding pakt na 1 minuut op en valt niet meer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door meppelink op 24-12-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudin
  • Laatst online: 20-04 16:29
meppelink schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:03:
[...]

Hier ook af en toe Android Auto verbindingsproblemen met mijn Samsung A55, totdat bleek dat VPN wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. VPN uitgezet, verbinding pakt na 1 minuut op en valt niet meer uit.
Mooi! Zou je trouwens toch de vpn aan willen houden zonder problemen, dan kun je eenvoudig een uitzondering maken in de meeste vpn apps (instellingen, bypass, apps->Androud Auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meppelink
rudin schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:12:
[...]

Mooi! Zou je trouwens toch de vpn aan willen houden zonder problemen, dan kun je eenvoudig een uitzondering maken in de meeste vpn apps (instellingen, bypass, apps->Androud Auto
Dank, gedaan, zie onder. Heb ingesteld om Android Auto te 'omzeilen'. Ik zet NORD VPN weer aan en ga binnenkort de wijziging testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9UxIcHVaZzzfjVdaQy4zvZTdNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PimmJLO7SjIjFqjoExdRXwGs.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Overigens geeft mijn Nord vpn app zelf al aan dat deze niet comptabele is met Android Auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAD-X04so1X9jKgT1dAbxCyn1hQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xzP9ipOhZc3nO24JRjG84yYZ.jpg?f=user_large

Android Auto i.c.m. VPN? niet doen dus, tenzij je de app kunt bypassen.

Update : Zojuist een test gedaan: VPN aan, Android Auto gebypassed in Nord VPN. Direct probleemloos verbinding tussen (Samsung A55) smartphone en Lynk via Android Auto.

[ Voor 65% gewijzigd door meppelink op 26-12-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
oldostofjas schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:22:
Ik word gek van dat draadloze Android auto, heb een S24 ultra maar de verbinding verbreekt constant. En zelfs bedraad wil hij er nog wel eens mee uitscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
apieschapie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:55:
[...]

Ik word gek van dat draadloze Android auto, heb een S24 ultra maar de verbinding verbreekt constant. En zelfs bedraad wil hij er nog wel eens mee uitscheiden.
Werk je met een gast profiel of ben je ingelogd in de auto? Ik heb een kennis geholpen met android auto en hij had constant connectie problemen en was in zijn auto ingelogd onder een profiel. We hebben in zijn auto alles factory reset, in de telefoon de link naar de auto verbroken en toen zijn we opnieuw begonnen met het gast profiel. Sinds die tijd heeft hij nagenoeg geen problemen meer. Bij apple telefoons kan je je netwerk instellingen ook nog resetten. Dat lost ook vaak wel veel op qua connecties. Wellicht heeft Android dat ook?

100 % vlekkeloos werkt het niet met android auto maar ook bij carplay heb ik ook heel soms dat ik de verbinding handmatig moet maken.

Bij mij is het vooral de connectie tussen auto en de app die instabiel is, en dat merk ik als de auto aan het laden is. Op een bepaald moment dan ben ik de link naar de auto kwijt en kan ik dus niet zien of hij vol is. Nu weet ik dat het nooit langer dan 4 uur duurt maar toch. De app wordt na iedere update steeds instabieler.

[ Voor 5% gewijzigd door Sumuhtsop op 25-12-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
apieschapie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:55:
[...]

De suggesties onder deze link al eens geprobeerd?: https://www.androidplanet...to-verbinding-herstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Sumuhtsop schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:05:
[...]

Werk je met een gast profiel of ben je ingelogd in de auto? Ik heb een kennis geholpen met android auto en hij had constant connectie problemen en was in zijn auto ingelogd onder een profiel. We hebben in zijn auto alles factory reset, in de telefoon de link naar de auto verbroken en toen zijn we opnieuw begonnen met het gast profiel. Sinds die tijd heeft hij nagenoeg geen problemen meer. Bij apple telefoons kan je je netwerk instellingen ook nog resetten. Dat lost ook vaak wel veel op qua connecties. Wellicht heeft Android dat ook?

100 % vlekkeloos werkt het niet met android auto maar ook bij carplay heb ik ook heel soms dat ik de verbinding handmatig moet maken.

Bij mij is het vooral de connectie tussen auto en de app die instabiel is, en dat merk ik als de auto aan het laden is. Op een bepaald moment dan ben ik de link naar de auto kwijt en kan ik dus niet zien of hij vol is. Nu weet ik dat het nooit langer dan 4 uur duurt maar toch. De app wordt na iedere update steeds instabieler.
Ik heb een profiel maar hij logt daar eigenlijk nooit automatisch op in. Ik gebruik hem nu gewoon bekabeld dan gaat het grotendeels goed. Ik rij veel korte stukjes dus draadloos AA was mooi geweest maar gebruik nu de onboard Spotify app, dat was de voornaamste reden om AA te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meppelink
apieschapie schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:03:
[...]

Ik heb een profiel maar hij logt daar eigenlijk nooit automatisch op in. Ik gebruik hem nu gewoon bekabeld dan gaat het grotendeels goed. Ik rij veel korte stukjes dus draadloos AA was mooi geweest maar gebruik nu de onboard Spotify app, dat was de voornaamste reden om AA te gebruiken.
En onboard Spotify verbruikt ook nog eens geen eigen MB's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mijn vrouw (iPhone 15) heeft een probleem met bedraad carplay. Zo af en toe gaat het volume ineens "out of the blue" naar bijna nul. Dit gebeurt best vaak en staat los van navigatie. M.a.w. het gebeurt ook als ze helemaal geen navigatie aan heeft staan.

Op het moment dat het gebeurt is de oplossing: de muziek op pauze zetten; 10 seconden wachten en weer op play drukken. Daarna is het volume weer goed. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:21:
Mijn vrouw (iPhone 15) heeft een probleem met bedraad carplay. Zo af en toe gaat het volume ineens "out of the blue" naar bijna nul. Dit gebeurt best vaak en staat los van navigatie. M.a.w. het gebeurt ook als ze helemaal geen navigatie aan heeft staan.

Op het moment dat het gebeurt is de oplossing: de muziek op pauze zetten; 10 seconden wachten en weer op play drukken. Daarna is het volume weer goed. Iemand die dit herkent?
Nee niet bekend. Ik heb ook een iphone 15. Zit de volume knop niet vast in het hoesje? Of probeer het eens zonder hoesje bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
remcodeveen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:58:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, stond met leeggetrokken accu bij aankomst van de boot in Noorwegen. Probeer er achter te komen hoe ik, voor de terugweg, het alarm helemaal uit kan zetten. Wie helpt?
Zelfde meegemaakt. Totaal onbekend hiermee. Bij aankomst in Oslo lege accu. De mensen die ons holpen vertelden dat dit vrijwel dagelijks (meerdere keren) gebeurt op die Colorline. Het was op zich zo gepiept, ware het niet dat de Lynk accu in de achterbak zit en dat deze compleet volgeladen was ivm wintersport. Een leuke ervaring rijker zullen we maar zeggen 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
GustavSan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:10:
[...]

Zelfde meegemaakt. Totaal onbekend hiermee. Bij aankomst in Oslo lege accu. De mensen die ons holpen vertelden dat dit vrijwel dagelijks (meerdere keren) gebeurt op die Colorline. Het was op zich zo gepiept, ware het niet dat de Lynk accu in de achterbak zit en dat deze compleet volgeladen was ivm wintersport. Een leuke ervaring rijker zullen we maar zeggen 🤣
De oplossing staat toch een post erna: Oizo1981 in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13-09 14:21
GustavSan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:10:
[...]

Er zitten toch “accupolen” onder de motorkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Nordkapp schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:17:
[...]

Er zitten toch “accupolen” onder de motorkap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb0klfBaBKlEfGrYy_1M0NtmJ8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TtCSGTA0CjM3HArzPl9Wy9OK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Klopt, zo heeft de Wegenwacht die van mij ook ooit aan de praat gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 21:51
Gisteren de knoop doorgehakt en een zwarte 01 uit november 2022 gekocht met 28.000km op de teller. Nu ongeduldig afwachten op de aflevering, de 30.000km beurt wordt gedaan, nieuwe voorbanden en er komt een trekhaak onder. Dankzij dit topic al veel nuttige info gelezen 8) .

Woon-werk is voor mij 60km (retour) over secundaire wegen, dus ik hoop voornamelijk op de accu te kunnen rijden. Opladen kan gelukkig op eigen oprit aan het stopcontact. Onze caravan weegt max 1300kg, dus ik ga er vanuit dat deze probleemloos getrokken gaat worden :*). Heeft iemand nog tips voor goede caravanspiegels?

[ Voor 4% gewijzigd door Furiousz op 29-12-2024 19:20 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Furiousz schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:57:
Gisteren de knoop doorgehakt en een zwarte 01 uit november 2022 gekocht met 28.000km op de teller. Nu ongeduldig afwachten op de aflevering, de 30.000km beurt wordt gedaan, nieuwe voorbanden en er komt een trekhaak onder. Dankzij dit topic al veel nuttige info gelezen 8) .

Woon-werk is voor mij 60km (retour) over secundaire wegen, dus ik hoop voornamelijk op de accu te kunnen rijden. Opladen kan gelukkig op eigen oprit aan het stopcontact. Onze caravan weegt max 1300kg, dus ik ga er vanuit dat deze probleemloos getrokken gaat worden :*). Heeft iemand nog tips voor goede caravanspiegels?
Ik heb Milenco spiegels, met andere, schuine, rubbers erop, zodat ze beter op de spiegel blijven zitten. Zijn prima. De beste spiegels zijn van Emuk, die zijn op maat voor elk model auto. Maar volgens mij zijn die er nog niet voor de Lynk & Co 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 13-09 21:51
Emuk heb ik op al mijn auto's tot nu toe gehad, maar helaas inderdaad nog niet beschikbaar voor de 01. Ik ga de Milenco even bekijken d:)b

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hier ook even huilen bij het afscheid van de Emuk spiegels. Nog niet helemaal zeker of we de caravan ook echt gaan trekken met de 01 (een nieuwe oude besteld, wordt medio januari geleverd) of met de andere auto, maar een setje Milenco's in de schuur kan nooit kwaad.

@oldostofjas hoe kom je aan die schuine rubbers?

[ Voor 9% gewijzigd door Timmert op 29-12-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]

Je moet wel de juiste passende rubberen klemmetjes erbij kopen. Die met een V vorm, die passen perfect op de buitenspiegels. Als je dat niet doet dan vallen ze er wel af ja. De standaard hebben geen groot contactoppervlak op de 01 spiegels.

Ik heb ze nu op 2 trips naar zuid Europa gebruikt, en werkt gewoon perfect.

Deze dus:
https://www.obelink.nl/mi...DGeiYfi3LJFhoClVkQAvD_BwE
Hierbij een foto en een link naar die rubbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:13
De melenco's met v-pads vielen bij mij er juist af, ik ben na ook de f-pads gebruikt te hebben (die hadden een extra opstekend randje die tussen het kunststof en gelakte deel zou vallen) toch weer terug bij de standaard meegeleverde vlakke variant. Het probleem is niet zozeer de buitenkant van de spiegel (waar je de pads voor koopt), het is de binnenkant. Die loopt nogal schuin weg achter de spiegel zelf. Aan de onderkant krijg ik ze al helemaal niet geplaatst, ook dat geprobeerd.

Wat bij mij ook niet meehielp was dat het rubber los liet tijdens het rijden, hiervoor is een te zwakke lijm gebruikt. Gevolg was dat ik bijna een spiegel kwijt was. Vervangen van dat onderdeel was echt overdreven duur. Zeker als dit iedere vakantie gaat gebeuren.

Wat voor mij wel werkte, is dat rubberen deel vervangen door vulkaniserend rubber, gelijmd met seconden lijm.
Ook plaats ik de buitenste klem wat meer richting halverwege de spiegel, zodat deze niet te schuin komt te staan. Door dit schuine deel en de kracht waarmee de spiegel vast gezet wordt druk hij zichzelf los van de spiegel. Eigenlijk idioot gemaakt voor een geweldenaar als karavantrekker.

Ik had de milenco's al voor mijn vorige auto, een ford focus. Die had het schuin weg lopende deel niet. Daardoor leed het rubber ook niet (er kwam geen zijdelingse kracht op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Ferrox1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:52:
De melenco's met v-pads vielen bij mij er juist af, ik ben na ook de f-pads gebruikt te hebben (die hadden een extra opstekend randje die tussen het kunststof en gelakte deel zou vallen) toch weer terug bij de standaard meegeleverde vlakke variant. Het probleem is niet zozeer de buitenkant van de spiegel (waar je de pads voor koopt), het is de binnenkant. Die loopt nogal schuin weg achter de spiegel zelf. Aan de onderkant krijg ik ze al helemaal niet geplaatst, ook dat geprobeerd.

Wat bij mij ook niet meehielp was dat het rubber los liet tijdens het rijden, hiervoor is een te zwakke lijm gebruikt. Gevolg was dat ik bijna een spiegel kwijt was. Vervangen van dat onderdeel was echt overdreven duur. Zeker als dit iedere vakantie gaat gebeuren.

Wat voor mij wel werkte, is dat rubberen deel vervangen door vulkaniserend rubber, gelijmd met seconden lijm.
Ook plaats ik de buitenste klem wat meer richting halverwege de spiegel, zodat deze niet te schuin komt te staan. Door dit schuine deel en de kracht waarmee de spiegel vast gezet wordt druk hij zichzelf los van de spiegel. Eigenlijk idioot gemaakt voor een geweldenaar als karavantrekker.

Ik had de milenco's al voor mijn vorige auto, een ford focus. Die had het schuin weg lopende deel niet. Daardoor leed het rubber ook niet (er kwam geen zijdelingse kracht op).
Ok, bijzonder. Ik gebruik ze al 2 jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
MvdV schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:08:
[...]

Ok, bijzonder. Ik gebruik ze al 2 jaar naar volle tevredenheid.
Ik dus ook 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:13
@oldostofjas en @MvdV, daarom ging ik er ook vanuit geen probleem te hebben. Sterker nog, ik had die pads juist gekocht naar aanleiding van hier. Maar de eerste keer ging het gelijk mis... Dus wat ik nu fout doe snap ik nog niet. Met de handelingen zoals in mijn vorige post werkt het wel.

Achter de spiegel (binnenkant) loopt het te schuin weg, Met die v-pads mis je wel een flink deel aan oppervlakte kwa grip.

Ik heb zo geen foto van hoe het nu bij mij zit, dat wordt volgend jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:36
Onze achteruitrijcamera geeft sinds kort dit beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59M82t37gxIeFZUUGwwl7hoDkko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBLUzR5cNz0poNBHNuB9mShA.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waar te beginnen om dit te fixen? Kan natuurlijk lukraak onderdelen gaan vervangen maar dat is meestal niet de voordeligste manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
THM0 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]

Iemand een idee waar te beginnen om dit te fixen? Kan natuurlijk lukraak onderdelen gaan vervangen maar dat is meestal niet de voordeligste manier..
Even naar de garage wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlnyEz2RzMm8fi0dNIeJ1-i5Qno=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jX5ui1y7Lnuc7uQeQnuHUJ8f.png?f=user_large

Ik ben de afsluitcover (dop) van de laadaansluiting kwijt, oorzaak? geen idee. Ik miste hem gisteren, het plastic 'kabeltje' zit er nog wel aan. Nu kan ik natuurlijk naar de garage gaan voor een nieuwe, maar mogelijk weet iemand hier een ander (internet)adres? Heb het internet afgezocht maar kan niets passendst vinden, iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:24
meppelink schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:08:
[Afbeelding]

Ik ben de afsluitcover (dop) van de laadaansluiting kwijt, oorzaak? geen idee. Ik miste hem gisteren, het plastic 'kabeltje' zit er nog wel aan. Nu kan ik natuurlijk naar de garage gaan voor een nieuwe, maar mogelijk weet iemand hier een ander (internet)adres? Heb het internet afgezocht maar kan niets passendst vinden, iemand een idee??
Volgens mij zoek jij het onderdeel met artikelnummer 8891087199. Ik kan deze in een paar minuten vinden op onderdelenlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppelink
Riminii schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:41:
[...]

Volgens mij zoek jij het onderdeel met artikelnummer 8891087199. Ik kan deze in een paar minuten vinden op onderdelenlijn?
Klopt, had hem wel al gezien maar de afbeelding was erg onduidelijk. Op basis van jouw nummer nog eens goed bekeken, afbeelding gedownload en bewerkt en zie, ...... raak! Dank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogLKx962SSyXu3_UHf2Az0BnTlE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L49k1kAOYusdNJyKI1JV9Gd8.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door meppelink op 02-01-2025 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
THM0 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:38:
[Afbeelding]

Ik zou eens beginnen met het systeem terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 20:55
Ik rijd nu 3 jaar in de Lynk, eerst voor €550,- en nu voor €650,- per maand.

Weet iemand of er al iets bekend is over het nieuwe maandbedrag voor 2025, inclusief de verhoging in wegenbelasting? Mijn laatste factuur was weer gewoon €650,- zoals voorheen, maar ik neem aan dat dit bedrag omhoog zal gaan nu de korting op de wegenbelasting wordt gehalveerd (van 50% naar 25%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Laatst online: 13:39
Elsheepo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:31:
Ik rijd nu 3 jaar in de Lynk, eerst voor €550,- en nu voor €650,- per maand.

Weet iemand of er al iets bekend is over het nieuwe maandbedrag voor 2025, inclusief de verhoging in wegenbelasting? Mijn laatste factuur was weer gewoon €650,- zoals voorheen, maar ik neem aan dat dit bedrag omhoog zal gaan nu de korting op de wegenbelasting wordt gehalveerd (van 50% naar 25%).
Ik heb een nieuw abonnement sinds medio december 2024 en betaal maandelijks € 679 volgens de factuur, maar ze hebben maar € 595 geïncasseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Laatst online: 13:39
smeerbartje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:11:
De versnelling kan ik zien door kort over te schakelen naar de manuele bediening en dan weer terug naar D of B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:24
Elsheepo

Interessante vraag, maar weten je dat voor het onderwerp over het abonnement een "Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic" is ingericht?

[ Voor 7% gewijzigd door Riminii op 03-01-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

nooyen schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:58:
[...]

das vreemd zeg. ben benieuwd waar dat dan aan ligt. voor wat het waard is, ik draai versie 1.6 van de plugin van tobias, mijn lynk&co is eigendom en heeft bij de garage updates ondergaan, waarbij de plugin zowel ervoor als nu erna goed werkt, en voor de zekerheid, de code in het dashboard van deze tile is:
*knip*
dit start dus de auto, waarbij dus de climate control ook wordt aangeschakeld. dit werkt prima. lichten gaan dan wel aan, ik zelf vind dat prima :) laat je het weten? thanks!, coole computersite trouwens van je, gouwe tijd!
De versie die ik gebruik in de Lynk&Co doet dit dus niet. Ik moet echt de motor starten en dan de climate control aanzetten om het ding voor te verwarmen, als deze niet aan de lader hangt dus.

Ik heb het nu 'opgelost' met de volgende automatisering:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
alias: Lynk&Co verwarmen
description: ""
triggers:
  - trigger: time
    at: "08:00:00"
conditions:
  - condition: time
    weekday:
      - mon
      - tue
      - wed
      - thu
      - fri
      - sat
  - condition: and
    conditions:
      - type: is_value
        condition: device
        device_id: ea57356991a68f166659cf176750820e
        entity_id: e63d4ebe0d7830f78b765af3401c54aa
        domain: sensor
        below: 12
actions:
  - if:
      - type: is_value
        condition: device
        device_id: ea57356991a68f166659cf176750820e
        entity_id: 2af409c16f74e5697189550d2b86c703
        domain: sensor
        above: 15
        below: 99
    then:
      - action: lynkco.start_engine
        data:
          duration_in_minutes: 30
  - action: lynkco.start_climate
    metadata: {}
    data:
      duration_in_minutes: 30
      climate_level: HIGH
  - action: notify.mobile_app_samsungs23u
    metadata: {}
    data:
        Lynk&Co opwarmen gestart. {% if
        is_state('binary_sensor.lynk_co_vehicle_is_running','off') %} Motor uit
        {% else %} Motor AAN! {% endif %}. Batterij
        {{states('sensor.lynk_co_battery')}}%
      title: Lynk&Co Automatisering
mode: single

Als de accu tussen de 15 en 99 is, oftewel, hangt niet aan de lader, dan motor starten... anders niet. En dat op maandag t/m zaterdag om 8:00 in de ochtend, mits de temperatuur buiten lager is dan 12 graden celcius..

En nu ik toch bezig ben, ook een berichtje sturen dat de Lynk&Co wordt opgewarmd, in dit geval naar mijn Samsung S23u :P

[ Voor 10% gewijzigd door WHiZZi op 03-01-2025 13:00 . Reden: Nog een notificatie toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
Dit ligt ongetwijfeld aan mijn gebrekkige kennis van home assitant, wellicht kan iemand me helpen. Ik heb de Tobiaslaross integraite via HACS geinstalleerd. Dat werkt allemaal geweldig. Ik kan een hele boel sensoren van mijn Lynk uitlezen. Veel meer dan er standaard in de app staat.

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is ook daadwerkelijk de "services" starten.

Ik heb Lynk & Co Template geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwJ4Iy6SjYh_yDXhwlUgoHpkRWc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/f8sVycrMQKCIevXbqMgk9rnx.png?f=user_large

Als ik op bijvoorbeeld unlcock doors klik, krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bn81LrEqzPylho2L8RtzNkyZgW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xAoGRSTwXiyfblkTFgg6ULCc.png?f=fotoalbum_large

Oftewel: Action lynk_co.unlock_doors not found.

Concreet staat dit er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOTfjGhMECsrwcD-jrybOpuTLH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zqn4Y7h9GS8b6ZiIxhNdiyNP.png?f=fotoalbum_large

Ik ben vast ergens een stap vergeten. Iemand die me op weg kan helpen om de "services"

Services
This component offers various services to interact with your vehicle, including:

start_climate / stop_climate: Starts or stops the climate control system.
lock_doors / unlock_doors: Locks or unlocks the doors.
start_flash_lights / stop_flash_lights: Activates or deactivates hazard lights.
start_honk / stop_honk: Activates or deactivates honk.
start_honk_flash: Activates honk and hazard lights.
start_engine / stop_engine: Starts or stops the engine. (Note: This feature is experimental and is not documented by Lynk & Co.)
force_update_data: Forcing update data from the vehicle, bypassing night limit.
refresh_tokens: Refreshes authentication tokens, this should not be needed, handled automatically.

Daadwerkelijk zo in te richten dat ze ook wat "doen" aan mn auto? Hoop dat iemand me in de juiste richting wil duwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

joostgr schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:41:
Dit ligt ongetwijfeld aan mijn gebrekkige kennis van home assitant, wellicht kan iemand me helpen. Ik heb de Tobiaslaross integraite via HACS geinstalleerd. Dat werkt allemaal geweldig. Ik kan een hele boel sensoren van mijn Lynk uitlezen. Veel meer dan er standaard in de app staat.

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is ook daadwerkelijk de "services" starten.

*knip*
Daadwerkelijk zo in te richten dat ze ook wat "doen" aan mn auto? Hoop dat iemand me in de juiste richting wil duwen :)
Bij mij is het nu zo:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
type: entities
entities:
  - entity: lock.lynk_co_locks
  - entity: sensor.lynk_co_door_lock_status
    name: Open / Dicht
  - entity: sensor.lynk_co_charge_state
    name: Status
  - entity: sensor.lynk_co_address
  - entity: sensor.lynk_co_last_updated_by_car
    name: Laatste status update
    icon: mdi:location-exit
    show_entity_picture: false
    tap_action:
      service: lynkco.force_update_data
show_header_toggle: true
state_color: true

En dat ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vstg6Jkq-Sc4Xu001Z0mf0E-_gY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VeUYyyVwbFgtnJM4KZ0ldL9c.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
[...]

En, we zijn nu wel benieuwd :)
Ik heb ook geruis bij de passagiersdeur, als ik aan de bovenkant de deur naar mij toe trek is het windgeruis weg. Dus lijkt mij ook een gevalletje van afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
apieschapie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Ik heb ook geruis bij de passagiersdeur, als ik aan de bovenkant de deur naar mij toe trek is het windgeruis weg. Dus lijkt mij ook een gevalletje van afstellen.
+1, ik ben ook benieuwd.

Al gaat het windgeruis bij mij niet weg. Heb eerder het idee dat het bij de spiegel zit. Of ik trek niet hard genoeg aan het portier natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
WHiZZi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:05:
[...]

Bij mij is het nu zo:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
type: entities
entities:
  - entity: lock.lynk_co_locks
  - entity: sensor.lynk_co_door_lock_status
    name: Open / Dicht
  - entity: sensor.lynk_co_charge_state
    name: Status
  - entity: sensor.lynk_co_address
  - entity: sensor.lynk_co_last_updated_by_car
    name: Laatste status update
    icon: mdi:location-exit
    show_entity_picture: false
    tap_action:
      service: lynkco.force_update_data
show_header_toggle: true
state_color: true

En dat ziet er dan zo uit:

[Afbeelding]
Dank! En werkt het ook daadwerkelijk? Ik heb de YAML gekopieerd, ik kan klikken op het oranje ontgrendelen, maar er verandert vervolgens niks (ook geen foutmelding oid). En ik mis de overige acties die je uit kun voeren nog, dat is je niet gelukt? Iemand anders wellicht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Heeft iemand een oplossing om te voorkomen dat de matten bij de achterbank verschuiven? Die dingen willen bij mij maar niet op hun plek blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Laatst online: 13-07 21:42
Ik heb het idee dat de automatische stand van de ruitenwisser het niet goed doet. Als het regent (niet eens hard) gaan de wissers constant op en neer, het maakt niet uit of ik de interval snelheid verander. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:44
dukcer123 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:04:
Ik heb het idee dat de automatische stand van de ruitenwisser het niet goed doet. Als het regent (niet eens hard) gaan de wissers constant op en neer, het maakt niet uit of ik de interval snelheid verander. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb hier sinds vorige week ook opeens last van. Toevallig(?) net nadat ik nieuwe ruitenwissers had geïnstalleerd. Of is er een update geweest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:09
dft2 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb hier sinds vorige week ook opeens last van. Toevallig(?) net nadat ik nieuwe ruitenwissers had geïnstalleerd. Of is er een update geweest ofzo?
Ik ook. Ik moet wel zeggen dat ik een compleet nieuwe ruit erin heb gekregen. Ik zit nu maar te draaien soms aan die rechterhendel. Als het een update is geweest ga ik er niet van uit dat dit de komende tijd beter gaat worden, aangezien de updates dingen niet echt beter maken tot nu toe 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

blitzkrieg

Whoop Whoop!

apieschapie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Vibravis schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:21:
[...]

+1, ik ben ook benieuwd.

Al gaat het windgeruis bij mij niet weg. Heb eerder het idee dat het bij de spiegel zit. Of ik trek niet hard genoeg aan het portier natuurlijk :9
Ik heb na een schadegeval een nieuw deur gekregen, deze ruist ook een stuk meer dan de oude. Wijkt bovenaan het portier. Het schadebedrijf heeft deze al een keer "afgesteld". Dat is dus gewoon knie tegen de deur en aan de bovenkant trekken. :X >:)
Hier is het een stuk beter van geworden, maar nog niet zoals het was of zoals de bijrijderskant is. Dus moet nog een keer terug.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

joostgr schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Dank! En werkt het ook daadwerkelijk? Ik heb de YAML gekopieerd, ik kan klikken op het oranje ontgrendelen, maar er verandert vervolgens niks (ook geen foutmelding oid).
Dit werkt bij mij. Soms duurt het een paar seconden voordat de Lynk&Co reageert, maar het werkt wel. De rest heb ik ook, alleen in een andere 'card' ;)

Deze is voor lampen knipperen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
show_name: true
show_icon: true
type: button
tap_action:
  service: lynkco.start_flash_lights
entity: sensor.lynk_co_position_updated
name: Lampen Knipperen
icon_height: 50px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
blitzkrieg schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:24:
[...]

[...]

Ik heb na een schadegeval een nieuw deur gekregen, deze ruist ook een stuk meer dan de oude. Wijkt bovenaan het portier. Het schadebedrijf heeft deze al een keer "afgesteld". Dat is dus gewoon knie tegen de deur en aan de bovenkant trekken. :X >:)
Hier is het een stuk beter van geworden, maar nog niet zoals het was of zoals de bijrijderskant is. Dus moet nog een keer terug.
Als ik dat doe hoor ik vooral plastic kraken 😂

Ben wel erg voorzichtig daarmee. Liever dat de dealer het sloopt dan ik. Al moet ik zeggen dat het gevoelsmatig echt aan de kant van de spiegel zit en niet bovenaan in de hoek. Maar wellicht is dat bedrog. Dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7If-GdiEBk6quow9UFoQWc5HUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F2EoqfHq3QiDbYiltReu8N4x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Zit hier een adder (Python) onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Nordkapp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Zit hier een adder (Python) onder het gras?
Prijs incl. verkooppakket 4 (BOVAG-garantie) is € 34.895-. Als dat de adder is. Geen idee welk modeljaar het is (volgens kenteken zeker MY22-2 met 75KM WLTP), dus of hij al 1,5 jaar op een parkeerplaats in opslag heeft gestaan is de vraag. Zo te zien moet alle oude voorraad eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-09 08:44
Weet iemand hoe je de thuis/kantoor locatie kan aanpassen in de navigatie? Kan het met geen mogelijkheid vinden.
Pagina: 1 ... 165 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.