Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 23:26
Ik ben geïnteresseerd in een Lynk & Co 01, tweedehands rond de €25.000.
Mijn vragen:
1. Blijft Lynk & Co actief in Nederland?
Is er een risico dat het bedrijf helemaal uit Nederland verdwijnt? En zo ja, hoe zit het dan met onderhoud en service voor de auto’s?
2. Aanbod in Noord-Nederland
Het lijkt erop dat vooral in Noord-Nederland veel Lynk & Co-auto’s te koop worden aangeboden. Weet iemand of dat zo is en waarom dat zo is?
3. Over-the-air updates
Heeft de auto over-the-air updates. Hoe vaak worden deze uitgevoerd?

Ik rijd overigens ook een Tesla Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:45
Conifeer schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:25:
Ik ben geïnteresseerd in een Lynk & Co 01, tweedehands rond de €25.000.
Mijn vragen:
1. Blijft Lynk & Co actief in Nederland?
Is er een risico dat het bedrijf helemaal uit Nederland verdwijnt? En zo ja, hoe zit het dan met onderhoud en service voor de auto’s?
2. Aanbod in Noord-Nederland
Het lijkt erop dat vooral in Noord-Nederland veel Lynk & Co-auto’s te koop worden aangeboden. Weet iemand of dat zo is en waarom dat zo is?
3. Over-the-air updates
Heeft de auto over-the-air updates. Hoe vaak worden deze uitgevoerd?

Ik rijd overigens ook een Tesla Model Y.
1: Dat weet niemand maar waarom zouden ze? Er is net een nieuw model en facelift aangekondigd
2: valt reuze mee. Die van mij heb ik bij RvL in beek en donk gehaald en die heeft er wel 70 staan
3: ik heb nog geen update gehad maar aan de software versies te zien lijkt het 1x per jaar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 15:52
Rorata schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:31:
De anwb is onderweg. Ik kreeg de auto nog wel open met mijn sleutel maar met de melding Sleutel niet in auto dus kreeg hem niet gestart.
Beide sleutels werken niet en auto gaat ook niet meer op slot met de sleutel en ook niet met de app. Zelfs batterij vervangen
Dat had ik vorige week ook een keer, maar na paar keer drukken op de AB van de sleutel, ging die toch weer op slot/ van het slot.
Ook de handgreep werkte toen niet echt.

Maar na een paar keren proberen dus wel weer gelukkig.

In de app zie ik ook nog dat ze onderhoud hebben tot en met vandaag, kan het daar mee te maken hebben ook? :X :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
sjoemie1985 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:44:
[...]

Dat had ik vorige week ook een keer, maar na paar keer drukken op de AB van de sleutel, ging die toch weer op slot/ van het slot.
Ook de handgreep werkte toen niet echt.

Maar na een paar keren proberen dus wel weer gelukkig.

In de app zie ik ook nog dat ze onderhoud hebben tot en met vandaag, kan het daar mee te maken hebben ook? :X :/
Onderhoud is aan de backend financiële systemen. Sowieso is sleutel-auto gewoon een radioverbinding. Dat hebben de systemen van L&C gelukkig niks mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Oizo1981 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:50:
[...]

Onderhoud is aan de backend financiële systemen. Sowieso is sleutel-auto gewoon een radioverbinding. Dat hebben de systemen van L&C gelukkig niks mee van doen.
oke, haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:58
Martijn-V4 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:16:
[...]

Dat ik vanmiddag naar huis reed was de foutmelding bij het starten van de auto inderdaad verdwenen.
Ik heb dit probleem erg regelmatig. Voornamelijk in de avond/ochtend als het onder de 10 graden is. Soms verdwijnt het na 5min maar heb nu al 2 keer meegemaakt dat hij de gehele rit (30-60min) niet functioneerde. Heel vervelend omdat ik dan ook geen gebruik kan maken van de ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 15:53
Triple_D schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:23:
[...]

Ik heb dit probleem erg regelmatig. Voornamelijk in de avond/ochtend als het onder de 10 graden is. Soms verdwijnt het na 5min maar heb nu al 2 keer meegemaakt dat hij de gehele rit (30-60min) niet functioneerde. Heel vervelend omdat ik dan ook geen gebruik kan maken van de ACC
Hier niet meer voorgekomen sinds die ene keer. Wel vorige week op de A9 dat de auto aangaf dat er iets met alle vier mijn banden aan de hand was .... Was ik vergeten het bandenspanning sensor systeem te kalibreren na het monteren van nieuwe all season banden 😂 Die kalibratie kun je alleen starten als de auto stil staat, bij de pomp maar even gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:48
Volgens mij heeft LC standaard geen reserviewiel of wiel reparatie spuitbus. Hebben jullie dit achteraf nog aangeschaft? Ik ben van plan zo'n spuitbus te halen. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
mokkie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:59:
Volgens mij heeft LC standaard geen reserviewiel of wiel reparatie spuitbus. Hebben jullie dit achteraf nog aangeschaft? Ik ben van plan zo'n spuitbus te halen. Iemand ervaring hiermee?
Nee, geen van beide, ik bel de anwb wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Spuitbus is rommel. De anwb bellen zoals hierboven al gezegd geniet ook mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Als je spuitbus gebruikt kun je daarna je band weggooien.

Dus pechhulp bellen of, als je beetje handig bent, zelf een plug zetten. Ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn, maar ik doe niets anders bij lekke banden door een spijker o.i.d. Vervolgens banden gewoon op kunnen rijden tot de wettelijke limiet.

Heb je een plugsetje nodig van een tientje of zo en een kleine compressor op 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 17:25
Iemand al eens een dashcam aangesloten op de zekeringenbox onder de stoel? Ik heb net ff gekeken maar dat ding zit echt op een #$%#$% plek zeg.... Ben benieuwd of andere hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ben aan het kijken naar nieuwe ruitenwissers.
Maar welk merk/ type moet ik voor de lynk en co hebben/ welke adviseren jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 13:20
sjoemie1985 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:57:
Ben aan het kijken naar nieuwe ruitenwissers.
Maar welk merk/ type moet ik voor de lynk en co hebben/ welke adviseren jullie?
Ik heb deze gekocht:

255736 Bosch ruitenwissers Aerotwin A979S - Lengte: 600/475 mm - set wisserbladen voor
LYNK & CO 01 | vanaf 2018.07 - PHEV - 1477ccm 261pk (Z024TB) (1e reg: 29-08-2022) 1 € 24,36

passen prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
Noice, ze gaan hier 3 huizen verder op vandaag de openbare laadpalen plaatsen, netjes op tijd aangezien de geplande oplever datum van de gemeente 25.11 is. Hoef ik nog maar 40 seconden van en naar de auto te lopen in plaats van 3 minuten ;-)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Misschien niet geheel Lync&Co-isch... maar ik vraag me af: hoe gaan jullie om met het laden van de auto op (semi) openbare plekken? Thuis heb ik mijn laadpaal als plug-and-charge gezet. Ofwel geen laadpas nodig. Alleen hoe moet ik dat doen op het werk? Ik kan voor 20 cent laden, maar ik heb dan wel iets van een "druppel" of pas nodig. Als ik een ANWB pas neem, dan betaal ik elke keer startkosten, right? Of ik neem een abonnement, maar dan betaal ik per maand. Wat is wijsheid hierin?

M.a.w een "uurtje laden" schiet niet echt op als je 30 cent aan startkosten moet betalen. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
smeerbartje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:59:
Misschien niet geheel Lync&Co-isch... maar ik vraag me af: hoe gaan jullie om met het laden van de auto op (semi) openbare plekken? Thuis heb ik mijn laadpaal als plug-and-charge gezet. Ofwel geen laadpas nodig. Alleen hoe moet ik dat doen op het werk? Ik kan voor 20 cent laden, maar ik heb dan wel iets van een "druppel" of pas nodig. Als ik een ANWB pas neem, dan betaal ik elke keer startkosten, right? Of ik neem een abonnement, maar dan betaal ik per maand. Wat is wijsheid hierin?

M.a.w een "uurtje laden" schiet niet echt op als je 30 cent aan startkosten moet betalen. Toch?
Ik heb in home assistant een koppeling gelegd tussen het verbuik electrisch en benzine, alsmede de prijs van euro98 (verouderd minder snel dan 95). Hier komt een kWh prijs uit. Deze schommelt nogal merk ik door alle veranderende factoren. Ik kijk daar altijd even naar, en de prijs van de laadpaal.

Vaak heeft kort laden door het start tarief geen zin. Eigenlijk best simpel, een uur laden op 3,6 kW, betekend dat je die 30 cent dus er bij op moet tellen. Dus als dat 50 cent is per kWh, kost dat eigenlijk +/- 60 cent per kWh.

Om een idee te geven wat die kWh prijs heeft gedaan voor mij afgelopen tijd, zonder start tarief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-UI8MfbuI6OoWNZtrmneG2tPW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jR4nGO0bzoe7uFnOTGPboGvk.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik daar de code voor eerder in dit topic genoemd

[ Voor 4% gewijzigd door Ferrox1 op 28-11-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-10 10:38

De kosten per paal verschillen enorm, de paal naast mijn huis kost bv 0,36 per kwh en de paal 100 meter verderop kost 0,65 per kwh. Omdat ik alleen maar openbare laadpalen kan gebruiken heb ik de ANWB pas gekozen en betaal ik ook een abonnement. Dit scheelt opstart kosten. Volgens hun website haal je dat er uit na 12x per maand opladen. Ik haal dat er dus uit, maar dat verschilt per persoon.

Ook vind ik het gewoon erg fijn dat ik 1 pas/app heb waar alles in zit. Ik kan de prijzen van te voren zien, ik kan elke laadpaal gebruiken met mijn pas en aan het einde van de maand zie ik precies hoeveel ik heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 21:04

Ik heb een laadpas met abonnement genomen. Dat kost misschien EUR 3,50 per maand, maar aangezien je met een PHEV snel 1 a 2 keer per dag aan het laden bent wanneer je zoveel mogelijk elektrisch wilt rijden.
Dan heb je geen kosten per sessie. Dat is met vaak kleine hoeveelheden laden (PHEV t.o.v. EV) prijs technisch voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor (vragen en advies over) laadpassen is er een eigen topic mensen, zie topicwarning. 👇🏼

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Hanske1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:35:
[...]

Ik heb deze gekocht:

255736 Bosch ruitenwissers Aerotwin A979S - Lengte: 600/475 mm - set wisserbladen voor
LYNK & CO 01 | vanaf 2018.07 - PHEV - 1477ccm 261pk (Z024TB) (1e reg: 29-08-2022) 1 € 24,36

passen prima
Weet je ook welk type ik voor de achterzijde moet hebben?
Of is er ook een Aerotwin A979S achter ruitenwisser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
Roelant schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:56:
Voor (vragen en advies over) laadpassen is er een eigen topic mensen, zie topicwarning. 👇🏼

:)
Eens, echter ging de eerste post/vraag over specifiek de Lynk&Co en wat interessante laadtarieven kunnen zijn.

Welke pas en welke abbo/betaal achteraf hoort hier inderdaad niet. Maar vanwege het PHEV karakter en kan het wel degelijk interessant zijn om goed te kijken of laden wel voordelig is voor de portemonnee. Dat is het voordeel van 2 krachtbronnen in je auto.

Mijn ervaring is tot nu toe dat er maar weinig publieke palen zijn die onder de €/KM duiken t.o.v. benzine, zeker in combinatie van een starttarief en kort laden. Ik laad dus voornamelijk thuis (heb er zelfs extra PV voor gelegd).

Overigens heb je hier een rapporteer knop voor zodat een mod dit oordeel kan vellen of het hier wel mag of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
sjoemie1985 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:58:
[...]

Weet je ook welk type ik voor de achterzijde moet hebben?
Of is er ook een Aerotwin A979S achter ruitenwisser?
Zou ik zo niet weten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Oke jammer.

Als ik op internet zoek, kom ik bij deze uit op amazon?
https://www.amazon.nl/BOS...sser-achter/dp/B01MYPLM6Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meppelink
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-09 13:21
Heb met veel plezier het document onder deze link doorgelezen:

https://acrobat.adobe.com...02-44e7-8523-1b7b98473c88

Aan het einde van dit document las ik bij de 'Technische informatie' o.a.:
N = koe, men zal Newton bedoelen ;)
Nm = vee en rijst, men zal Newtonmeter bedoelen ;)
V = wodka, men zal Volt bedoelen ;)
Ah = tijdig, men zal Ampère/uur bedoelen ;)

zie deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WVeb0AZa4qP7VYLFRv0sYg5e_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VyXfdkx279AnFDURQDeFeVhd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door meppelink op 01-12-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 20:27
Wij zijn sinds een dikke week trotse bezitten van een Lynk en Co, 2 jaar oud en 31.000 op de teller. Dik tevreden en een berg aan mogelijkheden.
Ik kon op het volgende nergens een duidelijk antwoord vinden en dat betreft de digitale sleutels. Wat hebben wij al gedaan?
Auto staat op mijn naam en ik heb een account aangemaakt, de benodigde documenten opgestuurd en ik zie de auto in mijn app. Daarna digitale sleutel aangemaakt en die was ook gelijk gekoppeld aan mijn telefoon.
Nu wil ik ook een digitale sleutel voor mijn vrouw, dochter, zoon en wellicht voor iemand anders.
Mijn vrouw heeft ook een account aangemaakt en heeft daarna ook een digitale sleutel aangemaakt maar we kunnen die op geen enkele manier koppelen aan de auto. Waar gaat het nu fout en wat doen wij verkeerd of zijn we vergeten te doen?
Mijn vrouw kan de auto niet zien in haar app. Heb begrepen dat dit ook alleen maar op 1 app kan.
Kortom, hoe maak ik ( of de ander) een sleutel aan en koppel ik die aan de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 12:00

Fordman

Fordman

Aadjuh_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:39:
Wij zijn sinds een dikke week trotse bezitten van een Lynk en Co, 2 jaar oud en 31.000 op de teller. Dik tevreden en een berg aan mogelijkheden.
Ik kon op het volgende nergens een duidelijk antwoord vinden en dat betreft de digitale sleutels. Wat hebben wij al gedaan?
Auto staat op mijn naam en ik heb een account aangemaakt, de benodigde documenten opgestuurd en ik zie de auto in mijn app. Daarna digitale sleutel aangemaakt en die was ook gelijk gekoppeld aan mijn telefoon.
Nu wil ik ook een digitale sleutel voor mijn vrouw, dochter, zoon en wellicht voor iemand anders.
Mijn vrouw heeft ook een account aangemaakt en heeft daarna ook een digitale sleutel aangemaakt maar we kunnen die op geen enkele manier koppelen aan de auto. Waar gaat het nu fout en wat doen wij verkeerd of zijn we vergeten te doen?
Mijn vrouw kan de auto niet zien in haar app. Heb begrepen dat dit ook alleen maar op 1 app kan.
Kortom, hoe maak ik ( of de ander) een sleutel aan en koppel ik die aan de auto?
Ik denk dat de auto aan uw account is gekoppeld. Als u met de telefoon van uw vrouw uw account gegevens gebruikt en daarmee een sleutel aanmaakt?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-10 13:33
Aadjuh_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:39:
Dat kan dus niet, helaas. Gelukkig heb je drie "normale" sleutels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Fordman schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat de auto aan uw account is gekoppeld. Als u met de telefoon van uw vrouw uw account gegevens gebruikt en daarmee een sleutel aanmaakt?
Dan wordt de eerste telefoon uitgelogd, ook niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 20:27
oldostofjas schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:59:
[...]

Dan wordt de eerste telefoon uitgelogd, ook niet handig
Klopt, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Volgens het antwoord hierboven kan het dus niet.
Ik maak hieruit op dat de digitale sleutels eigenlijk alleen bedoeld zijn voor het commerciele delen. Duidelijk!
Mijn vrouw en ik gebruiken allebei een echte’ sleutel. De rest moet maar de knoploze sleutel gebruiken😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Aadjuh_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:42:
[...]

Klopt, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Volgens het antwoord hierboven kan het dus niet.
Ik maak hieruit op dat de digitale sleutels eigenlijk alleen bedoeld zijn voor het commerciele delen. Duidelijk!
Mijn vrouw en ik gebruiken allebei een echte’ sleutel. De rest moet maar de knoploze sleutel gebruiken😁
Het is sowieso niet aan te raden om te vertrouwen op de digitale sleutel. L&C wil nog wel eens zonder aankondiging onderhoud doen aan de app waardoor deze (vaak in het weekend) niet beschikbaar is. Als je dan dus ergens staat zonder fysieke sleutel ben je mooi de l#l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:58

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

In Januari is het de bedoeling naar oostenrijk te gaan.

Ik zie verschillende informatie online over de banden die we op de M2M modellen hebben wat betreft wintersport.

Mogen deze banden nou wel of niet voor oostenrijk in de winter?
Iemand een idee?

235/45 R20 100V

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ricmaniac schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:31:

Ik zie verschillende informatie online over de banden die we op de M2M modellen hebben wat betreft wintersport.

Iemand een idee?

235/45 R20 100V
Niet, het zijn geen winterbanden

Er moet een bergje en een sneeuwvlokje op staan

[ Voor 5% gewijzigd door oldostofjas op 01-12-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
Staan volgens mij wel meer van die bijzondere dingen in.
Kwam het volgende tegen. bijvoorbeeld en dan met name de titel. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfWfGQDcCrSUtM-bCHWzlIkvLB4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gKPjNmfAH9TIoUEKpYTBUOWa.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Ricmaniac schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:31:

Iemand een idee?

235/45 R20 100V
De standaard banden bij het abonnement zijn zomerbanden. Je kunt winterbanden bijbestellen voor €450 per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:58

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oizo1981 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:23:
[...]

De standaard banden bij het abonnement zijn zomerbanden. Je kunt winterbanden bijbestellen voor €450 per seizoen.
Òh dat is apart dan. ik heb namelijk all season banden

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ricmaniac schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:47:
[...]

Òh dat is apart dan. ik heb namelijk all season banden
Nou, als daar dat bergtop-sneeuwvlok logo op staat, kan je ermee op wintersport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Vandaag twee keer iets vreemds mee gemaakt. Na de auto gestart te hebben rijd ik er mee weg en lijkt de auto in een bootloop te zitten, de boel blijft maar opstarten. Na 4 of 5 keer de intro met die gebouwen voorbij te hebben zien komen start de software wel goed op, vreemd verhaal.

Nadat ik vanavond de auto van de laadpaal haal en achteruit rij doen alle camera's het, als ik even verder op voor de deur in parkeer en achterij rijd heb ik van geen enkele camera beeld, ook niet de hulp lijnen. Meerdere malen uitzetten en inschakelen lost het probleem niet op. Heeft iemand dit al eens eerder mee gemaakt en zo ja hoe heb je dit opgelost of lost dit probleem zichzelf op als de auto opgestart is na een cold boot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Martijn-V4 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:31:
Vandaag twee keer iets vreemds mee gemaakt. Na de auto gestart te hebben rijd ik er mee weg en lijkt de auto in een bootloop te zitten, de boel blijft maar opstarten. Na 4 of 5 keer de intro met die gebouwen voorbij te hebben zien komen start de software wel goed op, vreemd verhaal.

Nadat ik vanavond de auto van de laadpaal haal en achteruit rij doen alle camera's het, als ik even verder op voor de deur in parkeer en achterij rijd heb ik van geen enkele camera beeld, ook niet de hulp lijnen. Meerdere malen uitzetten en inschakelen lost het probleem niet op. Heeft iemand dit al eens eerder mee gemaakt en zo ja hoe heb je dit opgelost of lost dit probleem zichzelf op als de auto opgestart is na een cold boot?
Over het algemeen zijn dit soort dingen na de volgende keer starten weer opgelost. Ik had van de week ineens geen stoelverwarming. Was bij de volgende rit ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Toch gek, hoe werkt dit software-technsich? Je zou verwachten dat de software een "deterministisch proces" is, waardoor je consistent gedrag zou verwachten. Dit blijkt niet zo te zijn en ik kan dit maar niet begrijpen :) :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:17:
Toch gek, hoe werkt dit software-technsich? Je zou verwachten dat de software een "deterministisch proces" is, waardoor je consistent gedrag zou verwachten. Dit blijkt niet zo te zijn en ik kan dit maar niet begrijpen :) :) .
Ik denk dat de software juist heel dynamisch is. Als hij geen stoelverwarming (fysiek) detecteert, krijg je ook niet de mogelijkheid om hem aan te zetten. Zo kan je in alle auto's, ongeacht het optiepakket, dezelfde software gebruiken.
Nu is natuurlijk de vraag waarom die stoelverwarming niet gedetecteerd wordt. Dat komt dan vast omdat door bepaalde omstandigheden een module nog niet helemaal is opgestart, of dat een sensor hapert door kou of vocht. Zou natuurlijk niet moeten kunnen, maar ja, geen systeem is perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
oldostofjas schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:35:
[...]

Over het algemeen zijn dit soort dingen na de volgende keer starten weer opgelost. Ik had van de week ineens geen stoelverwarming. Was bij de volgende rit ook weer terug.
Inderdaad vanmorgen bij het starten van de auto geen issues meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik ga binnenkort naar Zweden. Vorig jaar was het rond die tijd een paar nachten -35. Ik heb al speciale ruitenwisservloeistof en zaken als een isolerende doek voor op het voorraam en over de spiegels (er valt doorgaans vrij veel sneeuw in die periode).

Waar zou ik nog meer aan moeten denken of rekening mee moeten houden bij dit soort temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
GustavSan schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:08:
Ik ga binnenkort naar Zweden. Vorig jaar was het rond die tijd een paar nachten -35. Ik heb al speciale ruitenwisservloeistof en zaken als een isolerende doek voor op het voorraam en over de spiegels (er valt doorgaans vrij veel sneeuw in die periode).

Waar zou ik nog meer aan moeten denken of rekening mee moeten houden bij dit soort temperaturen?
  • Spiegels niet automatisch in laten klappen (ivm bevriezing).
  • En zorgen dat je in zweden de tank volgooit, dus geen NL of Duitse benzine in de tank hebben zitten. In zweden is er een goedje aan toegevoegd die voorkomt dat het zaakje bevriest.
[edit]
mogelijk geldt dit alleen voor diesel... pin me er dus niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 14:13
Eeeuh, dit is nieuw voor mij...iemand? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5CSG-Fvh-9ThOi2i4ZU_mrweig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xjz9yd74Rfu3N84ODVPLa1DA.jpg?f=fotoalbum_large

Pure en power optie zijn weg?

[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 07-12-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-10 09:52
Vreemd, net nog in de auto gereden. Zegt mij niets - update gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Rmaxx schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:26:
Eeeuh, dit is nieuw voor mij...iemand? [Afbeelding]

Ook zo'n bekende storing die de volgende keer weer weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:21:
[...]
  • En zorgen dat je in zweden de tank volgooit, dus geen NL of Duitse benzine in de tank hebben zitten. In zweden is er een goedje aan toegevoegd die voorkomt dat het zaakje bevriest.
[edit]
Handrem niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
oldostofjas schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:11:
[...]

Ook zo'n bekende storing die de volgende keer weer weg is
Idd na de rit uitgezet, volgende keer was alles er weer.. nog nooit eerder gezien, rij al 3 jaar 01.. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:24
Nieuwe Volvo set op de kop getikt. Vind ze netjes staan, al zou de hele Lynk wat mogen zakken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9E2G2u6s6xGLLJnyQ5ylO21R7Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Q6UU1Yfz9GEkhQGkMwRA2T7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suppqb7_XtCAdiEFqHM3dWR_MZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvPv6D0DWmtiIZMz3meVLOv6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:43
Goedenavond,

Ik lees al een tijdje mee omdat ik graag een Lync 01 zou willen rijden.
Morgen is het eindelijk zo ver, dan ga ik er 1 bekijken.

Dit betreft er 1 met nog blauwe accenten, weet iemand toevallig een adres in het oosten (lees achterhoek e.o.) waar ze dit wrappen?

En ik ben ook benieuwd of dat zwarte stuk kunstof in de achterbumper ook mee gespoten kan worden, vind ik een beetje goedkoop er uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-10 12:03
Hey Guys! Ik rijd nu een auto van de werkgever, maar overweeg om een Lynk & Co aan te schaffen. Na een beetje rond rekenen, lijkt het me voordeliger om de auto aan te schaffen. Het enige waar ik geen concreet beeld over heb zijn de onderhoudskosten.

(1) Ik wilde vragen hoeveel de tweakers met een eigen Lynk (ongeveer) betalen aan de onderhoudskosten?

(2) Daarnaast vroeg ik me af hoe jullie de auto ervaren hebben (ik zal ook nog door de ander tabs lezen om te kijken wat er al besproken is)?

(3) Als laatste vroeg ik me af wat jullie denken dat de prijs van de tweedehandse C01's gaat doen als de nieuwe modellen besteld kunnen worden?

Beginnende tweaker hier, dus mocht ik het in de verkeerde forum plaatsen of wat dan ook dan hoor ik het graag.

Thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 16:59

Flipmo

OMG !!

apieschapie schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:54:
Goedenavond,

Dit betreft er 1 met nog blauwe accenten, weet iemand toevallig een adres in het oosten (lees achterhoek e.o.) waar ze dit wrappen?

En ik ben ook benieuwd of dat zwarte stuk kunstof in de achterbumper ook mee gespoten kan worden, vind ik een beetje goedkoop er uitzien.
Autoschade Slotboom Winterswijk, / autoschadebedrijf de Kiefte daar spuiten ze de blauwe delen van je velgen, en wrappen ze de blauwe strippen
(Mijne laten doen in Eibergen, maar in Winterswijk laatst ook een auto zien staan die dezelfde behandeling kreeg)

Oftewel, denk dat je bij bijna elk schadeherstelbedrijf wel terecht kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

sevn schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:23:
Hey Guys! Ik rijd nu een auto van de werkgever, maar overweeg om een Lynk & Co aan te schaffen. Na een beetje rond rekenen, lijkt het me voordeliger om de auto aan te schaffen. Het enige waar ik geen concreet beeld over heb zijn de onderhoudskosten.

(1) Ik wilde vragen hoeveel de tweakers met een eigen Lynk (ongeveer) betalen aan de onderhoudskosten?

Heb hem net 2 weken dus daar moet ik nog achter komen, maar verwacht dat er afhankelijk van de gebruikelijke olie wissel enzo niet heel veel bijzonders naar voren zal komen.

(2) Daarnaast vroeg ik me af hoe jullie de auto ervaren hebben (ik zal ook nog door de ander tabs lezen om te kijken wat er al besproken is)?

Ik ben zelf echt aangenaam verrast hoe het rijd etc.
(Dit is voor mij boven verwachting zowel electrisch als op benzine.)

Er zijn wel wat kleine dingetjes, het infotainment systeem laat soms te wensen over als je snel iets wilt.
Elke keer inloggen als je instapt vind ik ook vervelend... waarom weet hij niet dat ik bij de auto ben en laad automatisch mijn profiel |:(
Draadloos android of carplay is een drama met een draadje werkt het prima.
Verder vind ik de wagen niet extreem zuinig zo op het eerste oog, goed tis winter en rij zelf stevig door dus dit ga ik even goed bekijken en meten.

(3) Als laatste vroeg ik me af wat jullie denken dat de prijs van de tweedehandse C01's gaat doen als de nieuwe modellen besteld kunnen worden?
Ik denk zelf dat dit niet heel veel gaat uitmaken voor de prijs, nieuwe auto zal denk ik ook een andere prijs met zich meebrengen ook kwa lease-koop of huur.

Beginnende tweaker hier, dus mocht ik het in de verkeerde forum plaatsen of wat dan ook dan hoor ik het graag.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nessuno schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:53:

Er zijn wel wat kleine dingetjes, het infotainment systeem laat soms te wensen over als je snel iets wilt.
Elke keer inloggen als je instapt vind ik ook vervelend... waarom weet hij niet dat ik bij de auto ben en laad automatisch mijn profiel |:(
Je kunt je profiel koppelen aan je sleutel. Dan laadt hij het profiel zodra je de auto opent met die sleutel. Maar waarom log je überhaupt in? Ik vind de voordelen daarvan erg beperkt (alleen een paar apps werken in de auto alleen als je bent ingelogd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Oizo1981 schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:42:
[...]

Je kunt je profiel koppelen aan je sleutel. Dan laadt hij het profiel zodra je de auto opent met die sleutel. Maar waarom log je überhaupt in? Ik vind de voordelen daarvan erg beperkt (alleen een paar apps werken in de auto alleen als je bent ingelogd)
Even uitvogelen hoe dit moet. (was daar nog niet achter)
is niet enkel apps maar spiegels en stoel worden naar wens gezet en nog wel wat opties.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx

Onderhoud lijkt mee te vallen, beurt om de 30k, maar houd rekening met snel versleten banden aan de voorkant... en die zijn al best duur op 20".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Nessuno schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:44:
[...]

Even uitvogelen hoe dit moet. (was daar nog niet achter)
is niet enkel apps maar spiegels en stoel worden naar wens gezet en nog wel wat opties.
Spiegels en stoel kun je ook regelen met knoppen in de deur. Mijn ervaring is dat het systeem een stuk sneller opstart als je niet inlogt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7LYVvdzzv1HRnasKoM9qcL1pYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Kl9qNXzRFcbnjqzCqMJgheHr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Oizo1981 op 09-12-2024 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
.

Ik heb net €429 betaald voor een 30k beurt bij de dealer. Alleszins redelijk lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vibravis
Ik zou het hele inloggen lekker laten voor wat het is.

Duurt allemaal veel te lang met opstarten.

Mijn aller aller grootste frustratie is vooral het windgeruis bij de bestuurderskant. Dat krijg ik maar niet opgelost dus mocht iemand een gouden tip hebben dan graag!

Bewust een 2022 model gepakt ivm glas en dan nog steeds wind ellende 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4

Geen idee wat de onderhoudskosten gaan worden, de mijne is 15 maanden oud met 11k op de teller, ik vermoed dat de auto ergens volgend jaar juni/juli gaat klagen dat de interval voor 30k/2jr er aan zit te komen. Die 30k ga ik niet halen, 30k/2j garantie onderhoud kost geloof ik 500-600 euro.

3 weken terug all-season banden laten omleggen, 945 euro bij Kwikfit, 4e band was "gratis" dus heb ik geen 1200+ euro hoeven afrekenen. Verder is het wind geruis aan de bestuurders kant met deze temperaturen soms vervelend als de wind onder een bepaalde hoek op de auto staat, het schijnt fors minder te zijn als de temperaturen hoger zijn. Ik heb er eigenlijk nog nooit erg veel aandacht aan geschonken. Verder een fijne auto om in te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riminii
Geen idee wat de onderhoudskosten gaan worden...

Reken op 400 euro voor de 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt, uiteraard zonder evt banden of andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-10 12:03
Thanks iig voor alle reacties! :)

En hebben jullie over het algemeen veel reparaties of (onvoorzien) onderhoud? Buiten je reguliere beurten uiteraard. Het enige waar ik zelf nog een beetje over twijfel is of er buiten de reguliere onderhoud, er relatief snel of veel dingen gerepareerd moeten worden?

[ Voor 6% gewijzigd door sevn op 09-12-2024 20:47 . Reden: Bedankje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riminii
[b]
En hebben jullie over het algemeen veel reparaties of (onvoorzien) onderhoud? Buiten je reguliere beurten uiteraard. Het enige waar ik zelf nog een beetje over twijfel is of er buiten de reguliere onderhoud, er relatief snel of veel dingen gerepareerd moeten worden?
Korte antwoord: niet echt. Op de soms wat gebrekkige software na zijn bij de meeste eigenaren/ gebruikers met.name positieve geluiden te lezen. Veel onderdelen komen van de Volvo XC40 T5 en die is OK. En om de softwareproblemen wat te verminderen is het advies om bij je auto geen profiel aan te maken. Dan verlies je een paar functies maar werkt de boel wel soepeler en met minder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

EVog schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:39:
.
[...]

Ik heb net €429 betaald voor een 30k beurt bij de dealer. Alleszins redelijk lijkt me
Afhankelijk wat je er voor krijgt lijkt het me niet duurder dan de gemiddelde dealer.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVog
Wat je krijgt: standaarddingen als nieuwe aircofilters, oliefilter, nieuwe remolie. En natuurlijk olie verversen. Die olie is overigens goed voor ruim meer dan de helft van de rekening. Het nieuwe goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Rmaxx schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:50:
[...]

Onderhoud lijkt mee te vallen, beurt om de 30k, maar houd rekening met snel versleten banden aan de voorkant... en die zijn al best duur op 20".
Dit klopt, en komt vooral doordat bepaalde nieuwe banden maar met 6mm profiel geleverd worden ipv 8mm
En er heel zacht rubber gebruikt word.
Die onder mijn lynk waren ook met 30k kaal.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

EVog schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:23:
Wat je krijgt: standaarddingen als nieuwe aircofilters, oliefilter, nieuwe remolie. En natuurlijk olie verversen. Die olie is overigens goed voor ruim meer dan de helft van de rekening. Het nieuwe goud!
Als je dat allemaal krijgt is het een hele nette prijs! koste bij toyota 650€

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVog
sevn schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:47:
En hebben jullie over het algemeen veel reparaties of (onvoorzien) onderhoud?
Afkloppen: tot nu toe niet. Behalve een afgebroken pinnetje van de hoedenplank. Maar daar heb ik zelf iets voor geknutseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
Nessuno schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:24:
[...]

Als je dat allemaal krijgt is het een hele nette prijs! koste bij toyota 650€
😀
Oh ja, en de auto is ook nog gewassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:33
Komt de nieuwe 01 al beschikbaar?

Als je dit kijkt, zijn ze bezig met onderhoud:
https://www.lynkco.com/nl-nl/order/01/personal

Alleen Lease beschikbaar, maar die hele configurator werkt niet hiero..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
NeoFoX schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:32:
Komt de nieuwe 01 al beschikbaar?

Als je dit kijkt, zijn ze bezig met onderhoud:
https://www.lynkco.com/nl-nl/order/01/personal

Alleen Lease beschikbaar, maar die hele configurator werkt niet hiero..
Jammer dat ze geen duidelijke prijzen geven, zou graag een vergelijk maken tussen de 01 en 02, moet je 2 keer een formulier gaan invullen 8)7

Iemand al gedaan en een reactie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanske1
Ongeveer 5 maanden nu eigenaar van een Lynk&Co van 09-2022. Prima auto en rijdt fantastisch. Maar al die tijd ben ik al bezig om android-auto via bluetooth aan de praat te krijgen. Je kan t zo gek niet bedenken wat ik allemaal al heb geprobeerd, niet werkend op een enkele uitzonderlijke keer dan. De wifi-verbinding wordt na een tiental seconden verbroken en weer verbonden volgens de meldingen op t scherm en dan is Android-auto weg en niet meer te activeren. BTW ik heb een nieuwe Fold 6 dus daar zou t niet aan moeten liggen. Prik ik een usb-kabel in mijn mobiel dan is t gelijk prima voor mekaar, android-auto gelijk op t scherm, usb-kabel los dan weer weg android auto.
Korte vraag: Wie o wie weet raad? Alvast dank voor t meedenken...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Hanske1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:41:
Ongeveer 5 maanden nu eigenaar van een Lynk&Co van 09-2022. Prima auto en rijdt fantastisch. Maar al die tijd ben ik al bezig om android-auto via bluetooth aan de praat te krijgen. Je kan t zo gek niet bedenken wat ik allemaal al heb geprobeerd, niet werkend op een enkele uitzonderlijke keer dan. De wifi-verbinding wordt na een tiental seconden verbroken en weer verbonden volgens de meldingen op t scherm en dan is Android-auto weg en niet meer te activeren. BTW ik heb een nieuwe Fold 6 dus daar zou t niet aan moeten liggen. Prik ik een usb-kabel in mijn mobiel dan is t gelijk prima voor mekaar, android-auto gelijk op t scherm, usb-kabel los dan weer weg android auto.
Korte vraag: Wie o wie weet raad? Alvast dank voor t meedenken...........................
Kan er een lang verhaal over opsteken maar je bent een van de velen. Wachten op een software update is de enige oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
Vibravis schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:32:
[...]

Kan er een lang verhaal over opsteken maar je bent een van de velen. Wachten op een software update is de enige oplossing
Ja, dat is een punt denk ik. Vorige week eerste beurt laten doen met een software-update, heeft echter niets veranderd aan de situatie van android-auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Hanske1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:35:
[...]

Ja, dat is een punt denk ik. Vorige week eerste beurt laten doen met een software-update, heeft echter niets veranderd aan de situatie van android-auto.
Ik zou eens gaan lezen op Co:lab. Daar is dit probleem al vaak gemeld maar er komt geen oplossing. Ik zelf heb een perfect werkende verbinding maar heb nog wel de oude software van 2022. En ik update zeker weten niet zoals je zult begrijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
smeerbartje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:21:
[...]
[edit]
Dank.

De tip mbt de spiegels...is dat gewoon een makkelijk bereikbare setting in het systeem?

Hoe zet je de auto uit als je de handrem niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:18:
[...]

Dank.

De tip mbt de spiegels...is dat gewoon een makkelijk bereikbare setting in het systeem?

Hoe zet je de auto uit als je de handrem niet gebruikt?
Het is ook een setting dat de handrem erop gaat als je de auto uitzet. Helaas gaat hij er alsnog op als je auto hold aan hebt staan. Dat zul je dus ook uit moeten zetten.

Als je wilt hè. Sommigen zeggen dat een elektronische handrem niet bevriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
GustavSan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:18:
[...]

Instelling - Auto - Spiegelinstellingen - Spiegels inklappen bij vergrendelen

Althans volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 14:24
Ik heb sinds vorige week een set 19" Volvo R-Design velgen met winterbanden eronder liggen. Ik kan alleen niet goed vinden welke bandenspanning ik hiervoor aan moet houden. Ik heb ze nu op 2,5 bar staan, is dat voldoende?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apieschapie
apieschapie schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:54:
Goedenavond,

De Lync & Co is aangeschaft!
Nu zoek ik tablethouders voor de Lync, heeft iemand een tip welke goed passen? Aangezien er geen hoofdsteun houders zitten.

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 09:06
Vandaag de 30k beurt ingepland bij de Volvo dealer - ze gaven aan dat het ~450 euro zou gaan kosten en ongeveer 45 minuten in beslag zou nemen. Is dat niet erg kort?

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

ThijsAms schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:33:
Vandaag de 30k beurt ingepland bij de Volvo dealer - ze gaven aan dat het ~450 euro zou gaan kosten en ongeveer 45 minuten in beslag zou nemen. Is dat niet erg kort?
Meestal is zo'n beurt oli wissel + filters en misch bougies... ff om de en onder de auto door / langs lopen.
Zou imho wel in 45min moeten lukken voor een ervaren monteur.
(geloof dat kwa kosten olie+filter het duurst waren in die beurt) Maar dat hoor ik graag van je.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HItoXfdojr7aAm0Ch4JCtNnk7vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pid3u9uHFinkWpu2BXNQrHfD.png?f=fotoalbum_large

Hij is te bestellen! Helaas nog niet in abonnementsvorm te krijgen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pppppp
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-10 19:41
Hi allemaal,

Winterbanden zitten er onder echter op zoek naar sneeuwkettingen ben ik het volgende wel tegen gekomen.

De loopvlak kettingen van Rud en König hebben 2 varianten waarvan 1 voor personen auto’s is en de ander voor suv’s of zware auto’s
Dit zag ik staan op de website.

König XL K55 <2000kg
König XXL K66 >2000kg

Rud centrax N894 ( fitting for cars / not fitting for SUV’s)
Rud centrax S894 ( not fitting for cars / fitting for SUV’s)

Toch zie ik velen die de lichtere variant hebben gekozen en of gewone sneeuwkettingen welke wel kunnen ondanks Lynk aan geeft van niet.

Is iemand anders dit ook tegen gekomen? Ik wilde gaan voor een Rud n984 maar nu twijfel ik een beetje.

Dank alvast voor het mee denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:51
mprkooij schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]

Hij is te bestellen! Helaas nog niet in abonnementsvorm te krijgen..... :(
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe aandrijflijn. Vind het alleen een gemiste kans dat de elektrische range niet net wat groter is, richting de 100KM om weer mee te doen met de nieuwste PHEV’s. Maar voor 46K kun je natuurlijk ook gewoon tevreden zijn met 75KM 😅.

[ Voor 5% gewijzigd door MvdV op 13-12-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-10 19:45
Hey Allemaal,

Binnen mijn budget past een lynk en co 01 uit 2021, na de proefrit en misschien wel doordat ik er extra op het gelet hoor ik wel wat windruis bij de spiegel, nu zie ik dat het 2022 model geglaagd glas heeft.

Is het ook mogelijk om gelaagd glas te plaatsen in het 2021 model?

Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Uhh, dit is apart. Sinds ik eigenaar ben van een Lynk & Co 01 niets dan gejammer met draadloos Apple Carplay, bedraad geen issues tot afgelopen donderdag. Ik stap in de auto en plug de kabel in mijn telefoon (iPhone 15 pm) maar kan geen Apple Carplay selecteren. Na een paar keer in- en uitpluggen en unlocken van mijn telefoon werkt het nog steeds niet. Daarna telefoon losgekoppeld en in de instellingen van de telefoon gekeken wat er aan de hand was, ik zag dat de telefoon niet met de auto verbonden was via bluetooth. Na verbinding gemaakt te hebben controleer ik ook de Carplay settings en zie dat Carplay uit staat?! Ik schakel deze optie weer in en heb nu sinds donderdag feilloos werkende draadloze Apple Carplay?!

Als ik nu de auto opstart schakelt de auto vrijwel direct over naar Apple Carplay en gaat Apple Music verder waar hij gebleven was, niet een keer verkeerd gegaan.

Ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Deevie schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:01:
Hey Allemaal,

Binnen mijn budget past een lynk en co 01 uit 2021, na de proefrit en misschien wel doordat ik er extra op het gelet hoor ik wel wat windruis bij de spiegel, nu zie ik dat het 2022 model geglaagd glas heeft.

Is het ook mogelijk om gelaagd glas te plaatsen in het 2021 model?

Grz
Nee dat kan niet. Ik heb een 2022 model en stoor me nog steeds mateloos aan het windgeruis dus advies, ga proefrijden en ga op de snelweg rijden met 120km/h+.

Ik heb dit niet gedaan en daar heb ik spijt van. Moet wel zeggen dat ik hiervoor nog niet bij de dealer ben geweest dus wellicht moet de deur gesteld worden. Maar dan nog, het is geen stille auto. Ik had hiervoor een 2023 Kia Proceed en die was een stuk stiller op de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Zojuist de auto opgehaald. Een 2023 model met 12.000 op de teller.
Onderweg viel Android auto een paar keer uit terwijl hij bekabeld is aangesloten(usb a naar usb c) ga het straks met usb c naar usb c proberen.

Dan nog een vraag, wat geeft jullie auto nu qua electrische range aan? Mijne gaf met afhalen 42km aan en zat vol.
Dit lijkt mij wat weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
apieschapie schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:51:
Zojuist de auto opgehaald. Een 2023 model met 12.000 op de teller.
Onderweg viel Android auto een paar keer uit terwijl hij bekabeld is aangesloten(usb a naar usb c) ga het straks met usb c naar usb c proberen.

Dan nog een vraag, wat geeft jullie auto nu qua electrische range aan? Mijne gaf met afhalen 42km aan en zat vol.
Dit lijkt mij wat weinig?
Die van mij (is van aug. '23) geeft nu rond de 50km aan op een volle accu, dat was op de dag dat ik hem ophaalde (laatste week afgelopen september) rond de 72km. De berekende range is voor een groot deel afhankelijk van de temperatuur van de batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn-V4 op 14-12-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Martijn-V4 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:55:
[...]

Die van mij (is van aug. '23) geeft nu rond de 50km aan op een volle accu, dat was op de dag dat ik hem ophaalde (laatste week afgelopen september) rond de 72km. De berekende range is voor een groot deel afhankelijk van de temperatuur van de batterij.
Dankjewel voor de snelle reactie! Dan is er weinig aan de hand denk ik.
Nu nog het voorverwarmen menu vinden dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
apieschapie schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:30:
[...]

Dankjewel voor de snelle reactie! Dan is er weinig aan de hand denk ik.
Nu nog het voorverwarmen menu vinden dan:)
De optie om de batterij voor te verwarmen heb ik nog niet kunnen vinden. Wat je wel merkt als even op de benzine motor hebt gereden en de batterij is wat opgewarmd door de uitlaat, vermoed ik, gaat de range iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Je kunt de batterij niet voorverwarmen. Enkel het interieur als je aan de laadpaal hangt. De range is onder de 10 graden maar 50 km ongeveer. 30% minder dan met 18+ graden. Dus normaal gedrag. Meeste energie gaat verloren met het opwarmen van het interieur dus als je lange afstand rijdt iedere dag dan zou ik voorverwarmen in de ochtend als je nog aan de paal hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Ik had hem laatst voorverwarmd en het viel mij op de bij status de motor temperatuur ook omhoog was.. hij trekt ook 3,6 kW met het voorverwarmen en lijkt meer te doen dan alleen het interieur. Ik heb dan ook een groter elektrisch bereik.

Vind het bijzonder, maar viel mij wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Ferrox1 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:42:
Ik had hem laatst voorverwarmd en het viel mij op de bij status de motor temperatuur ook omhoog was.. hij trekt ook 3,6 kW met het voorverwarmen en lijkt meer te doen dan alleen het interieur. Ik heb dan ook een groter elektrisch bereik.

Vind het bijzonder, maar viel mij wel op.
Dat klopt. Je rijbereik is groter omdat er minder energie verloren gaat aan het opwarmen van het interieur. Of de temperatuur van de motor ook omhoog gaat weet ik niet. De enige temperatuur meter is een koelvloeistof meter en dat zegt niets over de motor temperatuur in mijn ogen. Koelvloeistof is altijd sneller op temperatuur dan olie. En olie is belangrijker voor een motor dan warme koelvloeistof.

Accu voorverwarmen zie je dacht ik alleen bij volledig elektrische auto’s zodat ze kunnen snelladen. Een Lync kan niet snelladen dus het heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apieschapie
Waar kun je dat instellen, dat je het interieur laat voorverwarmen op een bepaalde tijd? Wel gek dat dit alleen aan de laadpaal kan, de Passat GTE die ik hiervoor had kon dit ook op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoSchipperus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-07 11:19
Sinds kort laad mijn lynk&co nog maar 1200 W, voorheen was dit ca. 1700 W. Ik laad met 1 fase op 230 V en meet het vermogen met een slimme wifi plug van Homewizard en monitor het verbruik ook via Home Assistant. Bij een Tesla kun je het laadvermogen door het instellen van het asperge, dit kan voorzover ik begreep niet bij de L&Co. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:05
EelcoSchipperus schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:21:
Sinds kort laad mijn lynk&co nog maar 1200 W, voorheen was dit ca. 1700 W. Ik laad met 1 fase op 230 V en meet het vermogen met een slimme wifi plug van Homewizard en monitor het verbruik ook via Home Assistant. Bij een Tesla kun je het laadvermogen door het instellen van het asperge, dit kan voorzover ik begreep niet bij de L&Co. Heeft iemand hier ervaring mee?
Asperge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
apieschapie schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:06:
Waar kun je dat instellen, dat je het interieur laat voorverwarmen op een bepaalde tijd? Wel gek dat dit alleen aan de laadpaal kan, de Passat GTE die ik hiervoor had kon dit ook op de accu.
Je kunt het via de app aanzetten zonder timer en dat kan alleen als je dus aan de paal hangt
Pagina: 1 ... 164 ... 182 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.