• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
madtraxx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:59:
[...]

Heeft iemand het ook daadwerkelijk voor elkaar gekregen om dat ding via de climate optie te laten voorverwarmen zonder dat hij aan de lader hangt?

Ik kan hem op afstand starten en stoppen maar die preclimate lijkt niets te doen, ook niet als ik eerst de motor aanzet en daarna het commando geef.

Op het moment reageert hij ook niet op starten op afstand (beetje te vaak zitten klikken denk ik)

Heeft iemand een idee of je wellicht een volle accu moet hebben om hem te laten pre-heaten?
Het is mij tot nu toe ook niet aan de paal gelukt.

De theorie staat, de praktijk blijkt wat weerbarstiger. Op slot doen en toeteren kan wel op afstand, dat lukt wel.

• Ferrox1
LynkCo01 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:12:
Goedenavond allemaal,

Waar ik tegen aanloop is dat ik het niet voor elkaar krijg om de spiegels in te laten klappen bij het afsluiten van de auto. Ik heb het wel in de instellingen terug gevonden, maar ondanks dat het aan staat reageren ze niet.

Iemand een idee?
Had ik ook. Even beide knoppen voor de spiegels instellen indrukken, en nog een keer. Dit forceert de spiegels in de juiste stand.

Hij maakt een klik geluid en dan werkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:34
Kuusj schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:35:
Is er eigenlijk een overzicht met wat ieder modeljaar gewijzigd is? Vergeef me als dat hier ergens in het topic staat, heb het niet kunnen vinden. Ik las bijvoorbeeld van de week iets over gelaagd glas vanaf MY2023, dat soort wijzigingen bedoel ik.
MvdV schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
[...]

MY22-1 is Mei 2022. Ik heb een MY22-1 uit Juni. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is het verwarmbare stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bartske schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:37:
[...]

MvdV in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Misschien een idee om dit in de TS te zetten?

Vooral het gelaagde glas en 360 camera zijn echt hele fijne updgrades, de rest is leuk maar zou ik persoonlijk iets minder om geven. Wij hebben er 1 met de snellere lader, maar we laden in de praktijk toch nooit snel.
Dankjewel :)

@Oizo1981 ook bedankt.

Misschien een goed idee om die post te pinnen en in de TS te zetten inderdaad.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-05 14:54
Bartske schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:37:
[...]

MvdV in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Misschien een idee om dit in de TS te zetten?

Vooral het gelaagde glas en 360 camera zijn echt hele fijne updgrades, de rest is leuk maar zou ik persoonlijk iets minder om geven. Wij hebben er 1 met de snellere lader, maar we laden in de praktijk toch nooit snel.
Die opties zitten er al sinds 2022 op, mijn l&c 01 heeft al gelaagd glas en 360 graden camera en si van ik meen mei 2022. :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 16:55
Let wel op, de mijne is van jan 2024, en heeft GEEN verwarmd stuur, wel zwarte hemel. Ik vermoed dat er meerderen lange tijd stil hebben gestaan voordat ze op kenteken zijn gezet. Check dus altijd de opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Meer ex-lynk rijders vandaag mail gehad? die amateurs zijn weer eens het spoor bijster; herinnering voor 2 facturen, waarvan ze van 1 zelf al aangaven dat hij gecrediteerd zou worden en bij de ander nooit op mijn nogal boze reactie hebben gereageerd (want zoveelste boete die tijdens verhuur van auto was, kunnen ze zelf uitzoeken, ga ik ze niet bewijzen). Ik ga alle mail van lynk naar /dev/null doorzetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 21:29
Rmaxx schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:34:
[...]

Let wel op, de mijne is van jan 2024, en heeft GEEN verwarmd stuur, wel zwarte hemel. Ik vermoed dat er meerderen lange tijd stil hebben gestaan voordat ze op kenteken zijn gezet. Check dus altijd de opties!
Hier ook zo'n geval. Wel zwarte hemel, geen verwarmd stuur.
Niet dat ik het mis overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:50
Is er een manier om een notificatie te krijgen als je auto vol is geladen? Ik wil zon kleefboete voorkomen en begreep dat er fabrikanten zijn die vanuit de app een notificatie sturen als de auto vol is. Maar bij lynk zie ik nergens zn optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 12:28
Jboy1991 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:00:
Is er een manier om een notificatie te krijgen als je auto vol is geladen? Ik wil zon kleefboete voorkomen en begreep dat er fabrikanten zijn die vanuit de app een notificatie sturen als de auto vol is. Maar bij lynk zie ik nergens zn optie.
Nee die is er niet. Ik zet een wekker op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Niet vanuit de app/auto zelf. Je kunt het wel in elkaar klussen via home-assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
smeerbartje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:04:
[...]

Niet vanuit de app/auto zelf. Je kunt het wel in elkaar klussen via home-assistant.
Maar die sync van de auto naar de lynk server is toch niet live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Jboy1991 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:15:
[...]

Maar die sync van de auto naar de lynk server is toch niet live?
Dat klopt. Maar als ik in mijn app kijken dan zie ik iedere 15 min wel een update. Dus stel dat het max, worst case, een uur is. Valt wel mee dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Vorig jaar kreeg ik de optie niet, dit jaar weer niks gezien. Bij navraag was het voor mij niet mogelijk vorige keer. Doen ze dit alleen bij mensen die veel km rijden ofso? Dat ze bang zijn dat ze ze niet kwijtraken ? Heb het idee dat de prijzen de vorige keer ook iets aantrekkelijker waren trouwens, die 8,5% rente bij afbetaling is sowieso niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 18:25
Via de app kan je wel zien hoelang je nog bezig bent. Daar kan je naar toe rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het ook interessant om een gebruikte Lync tweedehands te kopen? Mijn ouders zijn in de markt voor een Volvo xc40 phev en kwamen daarbij ook op de Lync 01 uit. Stuk goedkoper en completer dan een vergelijkbare xc40. Wat ik me alleen wel afvraag is hoe het zit met afschrijving. Dat zal ws een stuk hoger zijn dan een xc40? En kun je voor onderhoud altijd bij de Volvo dealer terecht? Of zijn er specifieke zaken die alleen door Lync kunnen worden geregeld? Want omdat die geen fysieke vestigingen oid hebben is dat misschien een dingetje... En qua vervangende onderdelen bij schade oid. Zijn die gewoon beschikbaar of loop je er dan tegenaan dat iets uit China moet komen?
En ben je met een tweedehands Lync ook nog afhankelijk van software updates e.d.? Want Lync is natuurlijk een jong merk en als die er morgen mee stoppen, wat betekent dat voor de mensen die zo'n auto gekocht hebben?

Ben wel benieuwd hoe men hier tegenaan kijkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 11:33
Rmaxx schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:23:
[...]

Vorig jaar kreeg ik de optie niet, dit jaar weer niks gezien. Bij navraag was het voor mij niet mogelijk vorige keer. Doen ze dit alleen bij mensen die veel km rijden ofso? Dat ze bang zijn dat ze ze niet kwijtraken ? Heb het idee dat de prijzen de vorige keer ook iets aantrekkelijker waren trouwens, die 8,5% rente bij afbetaling is sowieso niet top.
Geen idee. Ik zit op 16000km, 18 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Palomar schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:27:
Is het ook interessant om een gebruikte Lync tweedehands te kopen? Mijn ouders zijn in de markt voor een Volvo xc40 phev en kwamen daarbij ook op de Lync 01 uit. Stuk goedkoper en completer dan een vergelijkbare xc40. Wat ik me alleen wel afvraag is hoe het zit met afschrijving. Dat zal ws een stuk hoger zijn dan een xc40? En kun je voor onderhoud altijd bij de Volvo dealer terecht? Of zijn er specifieke zaken die alleen door Lync kunnen worden geregeld? Want omdat die geen fysieke vestigingen oid hebben is dat misschien een dingetje... En qua vervangende onderdelen bij schade oid. Zijn die gewoon beschikbaar of loop je er dan tegenaan dat iets uit China moet komen?
En ben je met een tweedehands Lync ook nog afhankelijk van software updates e.d.? Want Lync is natuurlijk een jong merk en als die er morgen mee stoppen, wat betekent dat voor de mensen die zo'n auto gekocht hebben?

Kort maar krachtig:

Afschrijving: Tijd zal het leren en is lastig te voorspellen
Onderhoud: Altijd Volvo
Onderdelen: nog geen bericht gehad over schaarste
Software: glazen bol werk. Maar Geely is zo groot, zal wel loslopen.

Ik ben erg tevreden. Voor minder geld heb ik grotere auto met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:11
Vibravis schreef op zondag 17 november 2024 @ 01:38:
[...]

Kort maar krachtig:

Ik ben erg tevreden. Voor minder geld heb ik grotere auto met alles erop en eraan.
Ik heb sinds 2 maanden een 01 uit 08.23 en ik zit nog altijd met een smile op mijn bek achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:11
smeerbartje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:20:
[...]

Hier ook zo'n geval. Wel zwarte hemel, geen verwarmd stuur.
Niet dat ik het mis overigens...
Hier nog een, vorig jaar juni op kenteken gezet, zwart hemeltje maar geen stuur verwarming dus feitelijk eerder dat jaar gebouwd. Ik mis de stuur verwarming niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ricmaniac schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Ook wel eens gehad dat die alleen aan ging maar niet startte. toen uitgezet, op slot gedaan, 2 minuutjes ofzo gewacht en opnieuw gedaan en ging het weer goed. Daarna nooit meer gebeurd en dit was iets van een jaar geleden ofzo
Dit is me nu nogmaaals overkomen; het werkt niet mee in het vertrouwen. Zie ook dit filmpje. Wat zou ik hier nu mee moeten doen? Naar de Volvo garage?

[Video: https://static.lommers.org/Startprobleem-lynk-01-silent.mp4]

[ Voor 14% gewijzigd door smeerbartje op 17-11-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-05 15:15
smeerbartje schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:21:
[...]

Dit is me nu nogmaaals overkomen; het werkt niet mee in het vertrouwen. Zie ook dit filmpje. Wat zou ik hier nu mee moeten doen? Naar de Volvo garage?

[Video]
Ik heb dit als ik de rem niet ver genoeg intrap tijdens het starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 00:24
Ik lease een Lynk & Co 01 van de zaak en moet voor het eerst winter banden laten monteren. Hebben jullie nog tips welk merk en type band?

Zitten nu kumho banden onder, maar lijkt mij een B merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Vjenne-ICT schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:14:

Zitten nu kumho banden onder, maar lijkt mij een B merk?
Ik weet niet of Kumho officieel een B merk is maar Kia levert alle nieuwe auto’s af op die banden. Meerdere gehad maar banden waren dik in orde. Wel wat meer geluid vond ik. Michelin heeft bij mij altijd de voorkeur. Geen motivatie verder maar heeft me nog nooit in de steek gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vibravis schreef op zondag 17 november 2024 @ 01:38:
[...]

Kort maar krachtig:

Ok thanks! Degene die ze hebben gezien staat ook bij een Volvo-dealer (degene waar ze een XC40 op het oog hadden, de verkoper adviseerde de Lync), dus qua onderhoud e.d. vertrouw ik er ook wel op dat dat goed zit bij Volvo. Maar qua software, is de auto uberhaupt afhankelijk van een server/cloud oid van Geely? Of is dat alleen voor updates? Want voor elke auto geldt natuurlijk dat updates een keer ophouden, dus dat is niet zo'n punt als de auto verder goed is. Het is natuurlijk ook geen Fisker Ocean oid die nog vol bugs zit die nog gefixt moeten worden en waarbij de fabrikant er op dat moment mee staakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vibravis schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:36:
[...]

Ik weet niet of Kumho officieel een B merk is maar Kia levert alle nieuwe auto’s af op die banden. Meerdere gehad maar banden waren dik in orde. Wel wat meer geluid vond ik. Michelin heeft bij mij altijd de voorkeur. Geen motivatie verder maar heeft me nog nooit in de steek gelaten
Volgens mij is Kuhmo een prima merk. Zit ook af-fabriek op mijn nieuwe Renault. En dan nog de term A of B merk is denk ik een beetje discutabel en gerommel in de marge. Zolang je maar niet de allergoedkoopste Chinese honkytonk-banden hebt dan zit het echt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Palomar schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:14:
[...]

Ok thanks! Degene die ze hebben gezien staat ook bij een Volvo-dealer (degene waar ze een XC40 op het oog hadden, de verkoper adviseerde de Lync), dus qua onderhoud e.d. vertrouw ik er ook wel op dat dat goed zit bij Volvo. Maar qua software, is de auto uberhaupt afhankelijk van een server/cloud oid van Geely? Of is dat alleen voor updates? Want voor elke auto geldt natuurlijk dat updates een keer ophouden, dus dat is niet zo'n punt als de auto verder goed is. Het is natuurlijk ook geen Fisker Ocean oid die nog vol bugs zit die nog gefixt moeten worden en waarbij de fabrikant er op dat moment mee staakt...
Geen idee eigenlijk of de auto afhankelijk is van een server. Ik verwacht van niet. Bugs zitten er nog wel in maar het valt mee. Ik heb er eigenlijk geen last van. Updates zullen vast wel een keer stoppen maar gezien er nu ook een update van de huidige 01 komt verwacht ik niet dat de ontwikkeling stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
Ferrox1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:33:
[...]

Het is mij tot nu toe ook niet aan de paal gelukt.

De theorie staat, de praktijk blijkt wat weerbarstiger. Op slot doen en toeteren kan wel op afstand, dat lukt wel.
Ik heb het gisteren geprobeerd terwijl hij aan de paal stond, dat werkte via Homeassistant.

Ik heb een script gemaakt wat ik call met simpele knop in de interface, zal ik die even met je delen?
Ik ben overigens wel benieuwd hoe jij die invoervelden hebt gemaakt in jouw interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
madtraxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb het gisteren geprobeerd terwijl hij aan de paal stond, dat werkte via Homeassistant.

Ik heb een script gemaakt wat ik call met simpele knop in de interface, zal ik die even met je delen?
Ik ben overigens wel benieuwd hoe jij die invoervelden hebt gemaakt in jouw interface.
Zou je dit script ook met mij kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
madtraxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:19:
[...]

Als je die wil delen, graag.

Ik heb geen invoervelden maar heb die voor nu hard geprogrammeerd:

YAML:
1
2
3
4
data:
  duration_in_minutes: 30
  climate_level: HIGH
action: lynkco.start_climate

Als dit werkt, dan ga ik wel kijken om het beter te maken. vooralsnog heb ik deze aangeroepen en gebeurd er niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madtraxx
Vibravis schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:56:
[...]

Zou je dit script ook met mij kunnen delen?
Ferrox1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:39:
[...]

Als je die wil delen, graag.

Ik heb geen invoervelden maar heb die voor nu hard geprogrammeerd:

YAML:
1
2
3
4
data:
  duration_in_minutes: 30
action: lynkco.start_climate

Als dit werkt, dan ga ik wel kijken om het beter te maken. vooralsnog heb ik deze aangeroepen en gebeurd er niets...
Dit is wat ik gebruik:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
alias: Auto verwarmen
sequence:
  - action: lynkco.start_climate
    metadata: {}
    data:
      duration_in_minutes: 10
description: ""
icon: mdi:heat-wave

Deze call ik gewoon vanuit het dashboard als entity: auto verwarmen.

In mijn dashboard krijg ik dan een verwarmingsicoontje genaamd: Auto verwarmen met een kikbare knop: uitvoeren.

Dat ziet er in mijn dashboard in de yaml dan zo uit:

- entity: script.auto_verwarmen

[ Voor 4% gewijzigd door madtraxx op 18-11-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Palomar schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:27:

Lynk en Volvo zijn allebei van Geely, maar ze hebben onlangs geschoven met aandelen. Volvo zat in Lynk en Co, maar is daar nu uit.. Ik vermoed omdat er voor de Volvo dealers iets te veel kanibalisme op komst was met eerst de 01 op de xc40 en nu met de 02 op de ex30. Dan ga je ze niet vrolijk naast elkaar zetten in de showrooms. Ik denk wel dat Volvo voorlopig het onderhoud blijft doen aangezien zeekr en lynk zelf geen werkplaatsen hebben.. (zeekr 1 geloof ik),,, Bij een 2 jaar oude 01 is de meeste afschrijving geweest en heb je nog 2 jaar garantie. Het is gewoon een (betere) xc40 voor minder.. maar zonder de Volvo look / uitstraling. Herstel en onderdelen is voor zover ik weet bij elk merk tegenwoordig een issue. Tegenwoordig mag de dealer alle garantie werkzaamheden zelfstandig uitvoeren (dat was eerst niet en kostte veel onnodig tijd). Bij schadeherstel regelt je verzekering het gewoon als je hem koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rmaxx op 18-11-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 20:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DYS6KwEPBJ3isS9GFJ9ySjFffc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sKJVGvs3UMbExynqVmxgTmL.png?f=fotoalbum_large

Weer eens wat nieuws? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:00
Waarschijnlijk de doorrekening van de nieuwe MRB in de prijzen... 26 November zal de nieuwe prijs wel aangekondigd worden, dan kun je er met een maand opzegtermijn nog nèt vanaf vóór het nieuwe jaar.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:38
Palomar schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is Kuhmo een prima merk. Zit ook af-fabriek op mijn nieuwe Renault. En dan nog de term A of B merk is denk ik een beetje discutabel en gerommel in de marge. Zolang je maar niet de allergoedkoopste Chinese honkytonk-banden hebt dan zit het echt wel goed.
Ik zou er niet aanbeginnen, ik heb zelf Khumo zomerbanden gehad maar was niet tevreden. Banden cuppen en weinig grip. Hankook is daarentegen een prima band. Ik lees hier op het forum ook goede verhalen over de Michelin all season banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boax
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 04-05 20:31
Hebben jullie ook problemen met het openen van de laadklep? Als ik de knop links onder het stuur 3 seconden ingedrukt houd, hoor ik wel een klik, maar de klep gaat niet open. Hetzelfde gebeurt als ik de knop voor de kofferbak op de sleutel een paar seconden ingedrukt houd: ik hoor een klik, maar de klep blijft dicht.

Pas na meerdere pogingen krijg ik hem open. Zijn er meer mensen die dit probleem (gehad) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
boax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
Hebben jullie ook problemen met het openen van de laadklep? Als ik de knop links onder het stuur 3 seconden ingedrukt houd, hoor ik wel een klik, maar de klep gaat niet open. Hetzelfde gebeurt als ik de knop voor de kofferbak op de sleutel een paar seconden ingedrukt houd: ik hoor een klik, maar de klep blijft dicht.

Pas na meerdere pogingen krijg ik hem open. Zijn er meer mensen die dit probleem (gehad) hebben?
Ja toevallig ook gemerkt gisterenavond toen ik de auto aan de stekker wilde hangen.
Moest met de hand het klepje openen, lukte niet via die knop inderdaad. :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boax
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 04-05 20:31
sjoemie1985 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:26:
[...]

Moest met de hand het klepje openen, lukte niet via die knop inderdaad. :? :X
Hoe heb je het met de hand geopend? Ik voel nergens een druk mechanisme of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
boax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:28:
[...]

Hoe heb je het met de hand geopend? Ik voel nergens een druk mechanisme of iets.
Gewoon trekken. Nagel ertussen en magneet lostrekken. De mijne opent ook bijna nooit. Schijnt met afstelling van de magneet te maken te hebben.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 13:44
Bij mijn auto is dit voor mij een lange ergernis geweest. Nagels gescheurd. Uiteindelijk bij de Lynk & Co service dealer gemeld en het is onder garantie opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
boax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:28:
[...]

Wat @BillSpaarbank zegt, met nagel achter de rand van het klepje en dan beetje kracht zetten en hij gaat los/ open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

Flabergasted

Prepare to die !

boax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:

Typisch dit....
Dit euvel had ik 2 dagen geleden (zondag)

Nooit eerder problemen gehad.
Zit er iets in de lucht..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
Flabergasted schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
[...]

Typisch dit....
Dit euvel had ik 2 dagen geleden (zondag)

Nooit eerder problemen gehad.
Zit er iets in de lucht..?
Misschien de kou?
Lichte bevriezing van de magneten? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:08
Ik heb dit alleen met nat weer. Alsof die magneten dan blijven kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn ouders hebben nu een (blauwe) Lynk op het oog, waarbij de dealer aanbiedt om de blauwe details te laten wrappen (velgen worden gespoten). Schijnt vaker te gebeuren, omdat sommige mensen die blauwe details te kitcherig vinden. Kan daar niet echt foto's van vinden hoe dit er dan uitziet. Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 16:44

Flipmo

OMG !!

Palomar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:55:
Mijn ouders hebben nu een (blauwe) Lynk op het oog, waarbij de dealer aanbiedt om de blauwe details te laten wrappen (velgen worden gespoten). Schijnt vaker te gebeuren, omdat sommige mensen die blauwe details te kitcherig vinden. Kan daar niet echt foto's van vinden hoe dit er dan uitziet. Iemand?
Wij hebben dat vorige maand laten doen. Velgen alleen de blauwe vlakken laten spuiten.
Helemaal zwart vonden we niet mooi (en was ook weer duurder)

Plaatje niet van onze auto, maar wel hetzelfde resultaat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbqF4YFIjvJJehlUyDJgdZFNW2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp8uv81U8ds72GNBQfAMsW8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBurgers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Er lijkt weer een prijsverhoging aan te komen. Aanname: er komt een 3e prijspakket bij voor de nieuwe 01.

https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG5kz3vnDC67rA5SKbt5zSaLVD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTUQn6c7htG7yyYgZWnLQ24p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door KBurgers op 19-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Flipmo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:06:
[...]

Wij hebben dat vorige maand laten doen. Velgen alleen de blauwe vlakken laten spuiten.
Helemaal zwart vonden we niet mooi (en was ook weer duurder)

Plaatje niet van onze auto, maar wel hetzelfde resultaat ;)

[Afbeelding]
Dank! Wordt het wel een andere auto van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorscheGT2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Vernieuwde Lynk & Co 01 te bestellen

In Nederland start de prijs voor de instapper – de Core-versie – bij € 42.995. De beter uitgevoerde More-versie staat te koop vanaf € 46.995.

Inmiddels te bestellen bij de volgende Volvo-dealers: Autobedrijf Nieuwenhuijse in Apeldoorn en Meppel, Broekhuis in Utrecht, Hedin Automotive 4V in Almere en Lijnden, Henk Scholten B.V. Tiel in Tiel, Mobility Centre De Jong Rotterdam in Rotterdam, Niham in Zoetermeer en Ton van Kuyk in Alkmaar.

Zie de PDF voor alle specificaties van beide versies -> https://cdne-web-prod-weu...s_2025_en-2-1.ashx?rev=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Sinds 2 weken gebeurd het regelmatig dat de klep voor de stekker niet open wil gaan. Na 10 pogingen gaat ie open. Dit is erg verschillend.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

YouTube: Lynk co accu klep lawaai

Auto is ontgrendeld. Dit gebeurd zowel via sleutel als via de binnenknopje.

Update: zie hierboven ook al opmerkingen van mede gebruikers die dit herkennen. Was zelf bang voor een defect.

[ Voor 13% gewijzigd door Jboy1991 op 19-11-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:02
PorscheGT2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:39:
Vernieuwde Lynk & Co 01 te bestellen

In Nederland start de prijs voor de instapper – de Core-versie – bij € 42.995. De beter uitgevoerde More-versie staat te koop vanaf € 46.995.

Inmiddels te bestellen bij de volgende Volvo-dealers: Autobedrijf Nieuwenhuijse in Apeldoorn en Meppel, Broekhuis in Utrecht, Hedin Automotive 4V in Almere en Lijnden, Henk Scholten B.V. Tiel in Tiel, Mobility Centre De Jong Rotterdam in Rotterdam, Niham in Zoetermeer en Ton van Kuyk in Alkmaar.

Zie de PDF voor alle specificaties van beide versies -> https://cdne-web-prod-weu...s_2025_en-2-1.ashx?rev=-1
Nieuwe landingspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Hey. We rijden dit jaar met de L&C01 richting Midden-Zweden (kerstvakantie). Ik overwoog eerst een set loopvlakkettingen, maar na veel adviezen te hebben ingewonnen van vakantiegangers en locals (in Zweden zelf) komt het erop neer dat kettingen eigenlijk onnodig zijn in het land. Los dat het rijden met kettingen er officieel verboden is (mag alleen bij nood gebruikt worden) is het in de praktijk ook vrijwel nooit nodig.

Ik wilde alsnog een set meenemen, maar niet alleen zijn ze aardig aan de prijs, ze nemen ook nog eens flink wat ruimte in beslag wat we eigenlijk niet echt hebben.

Nu kreeg ik een set met kunststof tieribs. Dit zijn van die hele dikke orange kabels die je handmatig om je band kunt leggen. Zou dit eventueel als een soort noodoplossing bruikbaar zijn? Qua afmeting past het in elk geval en de kans dat het nodig is lijkt verwaarloosbaar klein.

Heeft iemand er toevallig ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door GustavSan op 19-11-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertBergen
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-04 17:20
Ik rij nu 4 maanden de L&C 01, oktober 2022. In al die maanden heb ik, in de hybride stand, niet mogen ervaren de automatische overschakeling van elektrisch rijden naar motor, alleen een keer dat ik aan mijn minimum van accucapaciteit zat en de motor aansloeg.
Wie kan mij uitleggen wat ik (mogelijk) verkeerd doe?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
BertBergen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:17:
Ik rij nu 4 maanden de L&C 01, oktober 2022. In al die maanden heb ik, in de hybride stand, niet mogen ervaren de automatische overschakeling van elektrisch rijden naar motor, alleen een keer dat ik aan mijn minimum van accucapaciteit zat en de motor aansloeg.
Wie kan mij uitleggen wat ik (mogelijk) verkeerd doe?
Bvd
Niets.
In hybride gebruikt de Lynk eerst de accu, daarna schakelt hij pas over naar benzine. Behalve als je te hard op het gas trapt.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:27:
Dank! Wordt het wel een andere auto van!
En als je ook een indruk wil hebben van met zwarte velgen... ik gok dat het zo'n pakket (of vergelijkbaar is):
https://www.servamobility.nl/lynk-co-serva-selekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertBergen
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-04 17:20
Phr34k Dank voor uw reaktie.
Dan blijft toch de vraag over: Wat is dan het verschil in functie van Hybride t.o.v. Pure, daar beiden in principe hetzelfde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
BertBergen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:52:
Phr34k Dank voor uw reaktie.
Dan blijft toch de vraag over: Wat is dan het verschil in functie van Hybride t.o.v. Pure, daar beiden in principe hetzelfde doen?
Hij schakelt minder snel terug naar de verbrandingsmotor als je in pure rijdt. Daarnaast zal hij eerst de accu helemaal leegrijden voordat je naar een andere stand gaat, in hybride kun je minder lang doorrijden op de accu maar hij bewaard nog wat voor als je weer van de snelweg af bent bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
KBurgers schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:
Er lijkt weer een prijsverhoging aan te komen. Aanname: er komt een 3e prijspakket bij voor de nieuwe 01.

https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

[Afbeelding]
ik neem aan ivm de korting op wegenbelasting die gaat verdwijnen. Dat is niet echt iets waar ze bij L&C iets aan kunnen doen, het wordt gewoon duurder. De nieuwe 01 wordt sowieso in 2 smaken aangeboden, minder luxe(geen pu leder , geen 360 cam, geen schuifdak e.d.) en de luxe met net wat meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 09:52
Jboy1991 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:38:
Sinds 2 weken gebeurd het regelmatig dat de klep voor de stekker niet open wil gaan. Na 10 pogingen gaat ie open. Dit is erg verschillend.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

YouTube: Lynk co accu klep lawaai

Auto is ontgrendeld. Dit gebeurd zowel via sleutel als via de binnenknopje.

Update: zie hierboven ook al opmerkingen van mede gebruikers die dit herkennen. Was zelf bang voor een defect.
Ik heb het laken maken bij de Volvo dealer (onder garantie), werkte 1 week... Nu trek ik 'm altijd met de hand open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
GustavSan schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:20:
Hey. We rijden dit jaar met de L&C01 richting Midden-Zweden (kerstvakantie). Ik overwoog eerst een set loopvlakkettingen, maar na veel adviezen te hebben ingewonnen van vakantiegangers en locals (in Zweden zelf) komt het erop neer dat kettingen eigenlijk onnodig zijn in het land. Los dat het rijden met kettingen er officieel verboden is (mag alleen bij nood gebruikt worden) is het in de praktijk ook vrijwel nooit nodig.

Ik wilde alsnog een set meenemen, maar niet alleen zijn ze aardig aan de prijs, ze nemen ook nog eens flink wat ruimte in beslag wat we eigenlijk niet echt hebben.

Nu kreeg ik een set met kunststof tieribs. Dit zijn van die hele dikke orange kabels die je handmatig om je band kunt leggen. Zou dit eventueel als een soort noodoplossing bruikbaar zijn? Qua afmeting past het in elk geval en de kans dat het nodig is lijkt verwaarloosbaar klein.

Heeft iemand er toevallig ervaring mee?
In Noorwegen waar niet gestrooid/geveegd wordt en waar je hellingen hebt zijn gewoon kettingen nodig zonder AWD.

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
Vibravis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:
Deze ochtend heb ik voor het eerst harder gereden dan 120km/h en ik schrok best van het windgeruis. Het lijkt alsof mijn raam niet goed dicht is ofzo. Hebben jullie dit ook?
Windgeruis is een bekende minpunt van een Lynk 01 helaas ☹️

• WHiZZi
  • Laatst online: 10-05 15:02

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Sinds gisterenavond ziet mijn Lynk&Co app de Lynk&Co niet meer. Ik schrok vanochtend dat deze nog steeds op 56% opgeladen stond, maar nadat ik beter keek zag ik dat er sinds 22:30 geen update meer is geweest.

De Lynk&Co lijkt nog wel te reageren op verzoeken om bijvoorbeeld voor te verwarmen, want hij begon weer snel zo'n 2200 watt te trekken nadat ik het commando gaf.

App al paar keer herstart (uiteraard).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Vibravis
WHiZZi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:42:
Sinds gisterenavond ziet mijn Lynk&Co app de Lynk&Co niet meer. Ik schrok vanochtend dat deze nog steeds op 56% opgeladen stond, maar nadat ik beter keek zag ik dat er sinds 22:30 geen update meer is geweest.

De Lynk&Co lijkt nog wel te reageren op verzoeken om bijvoorbeeld voor te verwarmen, want hij begon weer snel zo'n 2200 watt te trekken nadat ik het commando gaf.

App herstarten heeft geen nut omdat de auto geen seintje verstuurd naar de server. Het is niet zo dat de app rechtstreeks met de auto praat. Maar verder bekend verhaal. Ik kijk al niet meer in de app, waardeloos ding

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:58
WHiZZi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:42:

Zelfde probleem. Het werkt gewoon niet goed genoeg.

Ik heb de klantenservice een keer gebeld en die vertelde dat het toen aan het ... kastje kan liggen die in de auto zit. Het werd toen vervangen bij de volvo dealer maar ook dat heeft niet geholpen.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Inmiddels heb ik de Lynk&Co ook in HomeAssistant gehangen. Dank voor alle YAML hier ;)

Ook in HomeAssistant staat de status nog op 'Charging' terwijl het nu echt niet geladen wordt. De auto zal de status niet kunnen doorgeven om één of andere reden.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Vibravis
dtacaptcave schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:30:
[...]

Zelfde probleem. Het werkt gewoon niet goed genoeg.

Ik heb de klantenservice een keer gebeld en die vertelde dat het toen aan het ... kastje kan liggen die in de auto zit. Het werd toen vervangen bij de volvo dealer maar ook dat heeft niet geholpen.
Ze hebben hun software gewoon totaal niet op orde helaas. Ik heb echt de hoop dat ze wel stappen gaan zetten nu de nieuwe 01 eraan komt want uiteindelijk gaat de gebrekkige software je opbreken. En dat is wel jammer want met de auto is ansich weinig mis. Windgeruis, daar stoor ik me wel mateloos aan maar ik had begrepen dat dit in de zomer, bij hogere temperaturen, beter zou zijn

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:58
Vibravis schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:13:
[...]

Ze hebben hun software gewoon totaal niet op orde helaas. Ik heb echt de hoop dat ze wel stappen gaan zetten nu de nieuwe 01 eraan komt want uiteindelijk gaat de gebrekkige software je opbreken. En dat is wel jammer want met de auto is ansich weinig mis. Windgeruis, daar stoor ik me wel mateloos aan maar ik had begrepen dat dit in de zomer, bij hogere temperaturen, beter zou zijn
En dan hopen we maar dat het probleem bij de software ligt en niet aan de hardware.. als het aan de software ligt dan kan het zeker nog gefixt worden. Maar als we realistisch terug kijken zijn deze problemen er al sinds het begin van de auto... gaat dit uberhaupt nog gefixt worden dan? ik zie het somber in.

• Vibravis
dtacaptcave schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:19:
[...]

En dan hopen we maar dat het probleem bij de software ligt en niet aan de hardware.. als het aan de software ligt dan kan het zeker nog gefixt worden. Maar als we realistisch terug kijken zijn deze problemen er al sinds het begin van de auto... gaat dit uberhaupt nog gefixt worden dan? ik zie het somber in.
Tja dat is een lastig verhaal. Ookal is het hardware, ik heb nog garantie 2 jaar dus ik maak me geen zorgen. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik relatief weinig problemen heb behalve de app. De rest werkt allemaal. Ik zit dan wel niet op de laatste software versie en updaten ga ik ook zeker weten niet doen totdat er positieve geluiden zijn. Eerst maar eens wachten of er een update komt. En voor iedereen, klagen via Co:lab forum. Hoe meer er geroepen gaat worden hoe groter de kans is dat ze wel moeten want teveel negatieve berichten schrikt nieuwe kopers ook af. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Hollanda schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:39:
[...]

In Noorwegen waar niet gestrooid/geveegd wordt en waar je hellingen hebt zijn gewoon kettingen nodig zonder AWD.
Ok. Dus wellicht toch doen dan.

Ik lees dat deze ook zouden moeten passen: https://www.amazon.nl/-/e...-automatic/dp/B01MY7KPC6/

Het is in elk geval geschikt voor de Lynk & Co 01 bandenmaat: 235/45R20

Kan iemand die deze daadwerkelijk heeft (en gebruikt heeft) dit bevestigen?

Edit: Nevermind. Ik zie een post terugkomen met een ervaring. Deze passen idd. Ik weet genoeg!

[ Voor 8% gewijzigd door GustavSan op 21-11-2024 16:42 ]

• JustinRolefes
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Dag sinds een aantal maanden rijdt ik ook met veel plezier in de Lynk en Co 01. Helaas geeft de auto de laatste tijd de hele tijd de volgende melding: Acceleratie verlaagd door motor. Is hier iemand mee bekend? Tijdens de melding is het alleen mogelijk om met benzine te rijden en schakelt hij ook pas heel hoog in de toeren over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0U-eC3LT02FA3VzNfoO4GmaocE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8xABVJPcSza79VjCLsy7BA6.jpg?f=fotoalbum_large

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
JustinRolefes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:48:
Dag sinds een aantal maanden rijdt ik ook met veel plezier in de Lynk en Co 01. Helaas geeft de auto de laatste tijd de hele tijd de volgende melding: Acceleratie verlaagd door motor. Is hier iemand mee bekend? Tijdens de melding is het alleen mogelijk om met benzine te rijden en schakelt hij ook pas heel hoog in de toeren over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? [Afbeelding]
Mogelijk lang niet getankt en is de benzine al behoorlijk oud? Anders even naar de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:54:
[...]

Tja dat is een lastig verhaal. Ookal is het hardware, ik heb nog garantie 2 jaar dus ik maak me geen zorgen. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik relatief weinig problemen heb behalve de app. De rest werkt allemaal. Ik zit dan wel niet op de laatste software versie en updaten ga ik ook zeker weten niet doen totdat er positieve geluiden zijn. Eerst maar eens wachten of er een update komt. En voor iedereen, klagen via Co:lab forum. Hoe meer er geroepen gaat worden hoe groter de kans is dat ze wel moeten want teveel negatieve berichten schrikt nieuwe kopers ook af. >:)
Ik zit ook niet op de laatste software, maar wat zijn de nadelen van upgraden? Zijn die concreet te noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:52:
[...]

Ik zit ook niet op de laatste software, maar wat zijn de nadelen van upgraden? Zijn die concreet te noemen?
Nee niet echt maar dingen die ik hoor waarvan ik geen last heb:

- Draadloos carplay/Android auto werkt niet
- Laadklep die niet open gaat
- Draadloze lader die wallet op een iphone openmaakt

Ik koppel dat aan software maar dat is mijn eigen gevoel en.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-05 15:15
Vibravis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:31:
[...]

Kleine notitie: De draadloze lader die wallet op een iphone openmaakt, dat doet mijn gloednieuwe 2024 VW Tiguan van werk ook, dus dat is niet per se een Lynk ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:31:
[...]

Thanks; daadloze lader / wallet is inderdaad een carplay ding. En die laadklep is geen software, maar een hardware ding. Overigens kun je het klepje ook met de hand openen, zonder ook maar iets van een knopje binnenin te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
GustavSan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:40:
[...]

Ok. Dus wellicht toch doen dan.

Ik lees dat deze ook zouden moeten passen: https://www.amazon.nl/-/e...-automatic/dp/B01MY7KPC6/

Het is in elk geval geschikt voor de Lynk & Co 01 bandenmaat: 235/45R20

Kan iemand die deze daadwerkelijk heeft (en gebruikt heeft) dit bevestigen?

Edit: Nevermind. Ik zie een post terugkomen met een ervaring. Deze passen idd. Ik weet genoeg!
Op het Franse Facebook forum wordt de ervaring met Autosocks gedeeld. Blijkbaar worden die in Frankrijk meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sumuhtsop schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:12:
[...]

De benzine motor gebruiken om de accu op te laden. Daarbij gaat je verbruik wel omhoog.
Klopt het dat dit altijd gebeurt in de power-mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:08
smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:47:
[...]

Klopt het dat dit altijd gebeurt in de power-mode?
Ja, tot 10% ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

madtraxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:41:
[...]

[...]

Dit is wat ik gebruik:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
alias: Auto verwarmen
sequence:
  - action: lynkco.start_climate
    metadata: {}
    data:
      duration_in_minutes: 10
description: ""
icon: mdi:heat-wave

Deze call ik gewoon vanuit het dashboard als entity: auto verwarmen.

In mijn dashboard krijg ik dan een verwarmingsicoontje genaamd: Auto verwarmen met een kikbare knop: uitvoeren.

Dat ziet er in mijn dashboard in de yaml dan zo uit:

- entity: script.auto_verwarmen
Bij mij springt de temperatuur op High, maar de ventilatoren gaan niet werken? Via de L&C app werkt dat wel. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
JustinRolefes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:48:
Dag sinds een aantal maanden rijdt ik ook met veel plezier in de Lynk en Co 01. Helaas geeft de auto de laatste tijd de hele tijd de volgende melding: Acceleratie verlaagd door motor. Is hier iemand mee bekend? Tijdens de melding is het alleen mogelijk om met benzine te rijden en schakelt hij ook pas heel hoog in de toeren over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? [Afbeelding]
Die melding had ik ook gekregen, de auto reed vertraagd naar de gewenste snelheid en bleef idd Lang in de versnelling hangen. Toen ik thuis kwam en de auto achteruit de oprit opreed hoorde ik een ratelend geluid. De auto is toen opgehaald en er is een IGM reparatie gedaan. Nu rijdt de auto weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
WHiZZi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:28:
[...]

Bij mij springt de temperatuur op High, maar de ventilatoren gaan niet werken? Via de L&C app werkt dat wel. Mis ik iets?
Geen idee werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:20:
[...]

Thanks; daadloze lader / wallet is inderdaad een carplay ding. En die laadklep is geen software, maar een hardware ding. Overigens kun je het klepje ook met de hand openen, zonder ook maar iets van een knopje binnenin te gebruiken.
Ik ben daar niet zo zeker van. Bij sommige is er al vanalles vervangen door de dealer maar zijn de problemen niet opgelost. Ik durf het niet uit te sluiten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 06:09:
[...]

Ik ben daar niet zo zeker van. Bij sommige is er al vanalles vervangen door de dealer maar zijn de problemen niet opgelost. Ik durf het niet uit te sluiten namelijk
Je doelt nu op het laadklep probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:27:
[...]

Je doelt nu op het laadklep probleem?
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 18:59
De anwb is onderweg. Ik kreeg de auto nog wel open met mijn sleutel maar met de melding Sleutel niet in auto dus kreeg hem niet gestart.
Beide sleutels werken niet en auto gaat ook niet meer op slot met de sleutel en ook niet met de app. Zelfs batterij vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Het lijkt me heel gek dat dit IETS met software te maken heeft :) . Ik denk gewoon het weer toch? Kouder, 't zet iets uit, de magneet wordt nét niet genoeg "gereleased" om het klepje open te laten gaan. Ik kan ernaast zitten hoor, maar het lijkt me stug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Rorata schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:31:
De anwb is onderweg. Ik kreeg de auto nog wel open met mijn sleutel maar met de melding Sleutel niet in auto dus kreeg hem niet gestart.
Beide sleutels werken niet en auto gaat ook niet meer op slot met de sleutel en ook niet met de app. Zelfs batterij vervangen
Wil je ons op de hoogte houden? Ik had laatst een soortgelijk probleem. Wat trouwens tweemaal is voorgekomen, daarna helemaal niet meer. Ik laat midden december voor de zekerheid de software updaten.

Edit: zie hier een filmpje waarin het probleem te zien is.

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 24-11-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:10:
[...]

Het lijkt me heel gek dat dit IETS met software te maken heeft :) . Ik denk gewoon het weer toch? Kouder, 't zet iets uit, de magneet wordt nét niet genoeg "gereleased" om het klepje open te laten gaan. Ik kan ernaast zitten hoor, maar het lijkt me stug :).
En ik denk precies andersom. Waarom heb ik er geen last van? Afgelopen week compleet bedekt met bevroren sneeuw maar sprong meteen open. We weten het beide niet natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:25:
[...]

En ik denk precies andersom. Waarom heb ik er geen last van? Afgelopen week compleet bedekt met bevroren sneeuw maar sprong meteen open. We weten het beide niet natuurlijk ;)
Haha true. Ik denk dat het een afstellings-ding is. Op het moment dat je het knopje 3 seconden ingedrukt houdt, dan hoor ik ook daadwerkelijk een mechanische beweging. Dat zal dan nét wel, nét niet genoeg zijn. Bij jou dus wel genoeg, bij mij met koud weer niet.

Anyhow... we gaat het zien. Ik zal mijn bevindingen na de software update hier neerpleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hmm. Gisteren best iets engs meegemaakt met de lynk.

Gisteravond was ik aan het optrekken en er reed een auto voor mij (ruim 3 meter afstand vanaf de neus auto). Toen ging de Lynk zomaar in een brake-rem (er kwam een waarschuwing Noodrem) in beeld en mijn collega en ik knalde enorm hard naar voren (ik reed op dat moment 30km/h).

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik kijk het nog ff aan en als het weer gebeurd ga ik ermee naar de garage. Ik ben er behoorlijk van geschrokken namelijk...

--
Het was in Groningen en het had de dag daarvoor behoorlijk gesneeuwd. Ik mag hopen dat sneeuw/mist niet een reden mag zijn van zon abrupte noodrem.

[ Voor 13% gewijzigd door Jboy1991 op 23-11-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 18:59
smeerbartje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:12:
[...]

Wil je ons op de hoogte houden? Ik had laatst een soortgelijk probleem. Wat trouwens tweemaal is voorgekomen, daarna helemaal niet meer. Ik laat midden december voor de zekerheid de software updaten.
Het bleek dat mijn accu leeg was waardoor de ANWB met startkabels de auto had aangezet. Afgelopen dinsdag nog meer dan 200 km gereden en ik had niks open gelaten maar de oorzaak was niet bekend. Mijn batterij was ook leeg.

Klopt het dat de kleine accu energie uit de grote accu haalt wanneer die leeg is? Want had mijn auto ook niet opgeladen.

Er was ook een melding dat de SOS niet beschikbaar was. De monteur van de ANWB vertelde mij dat hij dit deze week bij meerdere auto's waaronder Volvo's zag. Ik weet niet of dit systeem elk uur verbinding probeert te maken en daardoor de accu kan leegraken? Anders weet ik ook niet waarom mijn accu opeens leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Jboy1991 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:17:
Hmm. Gisteren best iets engs meegemaakt met de lynk.

Gisteravond was ik aan het optrekken en er reed een auto voor mij (ruim 3 meter afstand vanaf de neus auto). Toen ging de Lynk zomaar in een brake-rem (er kwam een waarschuwing Noodrem) in beeld en mijn collega en ik knalde enorm hard naar voren (ik reed op dat moment 30km/h).

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik kijk het nog ff aan en als het weer gebeurd ga ik ermee naar de garage. Ik ben er behoorlijk van geschrokken namelijk...

--
Het was in Groningen en het had de dag daarvoor behoorlijk gesneeuwd. Ik mag hopen dat sneeuw/mist niet een reden mag zijn van zon abrupte noodrem.
Je kunt de gevoeligheid hiervan instellen. Volgens mij brake assist. Die heb ik op laag staan en nooit problemen mee gehad.

Ik had het andersom gisteren. Op de acc ineens versnellen achterop een andere auto. Hij zag de auto voor mij niet meer. Dat is ook schrikken, gelukkig snel in kunnen grijpen. Vandaag geen probleem meer gehad…

Het leek wel alsof hij reageerde op de afslaande auto’s, dus een rijbaan naar rechts. Want ik reed langs een afremmende vrachtwagen en toen ging hij wel afremmen. Ik ken het systeem niet goed genoeg of dat er mogelijk een camera bij betrokken is die vies was?

Heb wel de camera’s even afgedaan nadat dit gebeurde en nu dus geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ferrox1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:00:
[...]

Je kunt de gevoeligheid hiervan instellen. Volgens mij brake assist. Die heb ik op laag staan en nooit problemen mee gehad.

Ik had het andersom gisteren. Op de acc ineens versnellen achterop een andere auto. Hij zag de auto voor mij niet meer. Dat is ook schrikken, gelukkig snel in kunnen grijpen. Vandaag geen probleem meer gehad…

Het leek wel alsof hij reageerde op de afslaande auto’s, dus een rijbaan naar rechts. Want ik reed langs een afremmende vrachtwagen en toen ging hij wel afremmen. Ik ken het systeem niet goed genoeg of dat er mogelijk een camera bij betrokken is die vies was?

Heb wel de camera’s even afgedaan nadat dit gebeurde en nu dus geen probleem meer.
Misschien moet ik mij wat meer verdiepen in de settings. Ik was blij dat de auto achter mij oplette en niet boven op mij knalde. Vraag mij wel af wie verantwoordelijk is als zoiets gebeurd (vermoedelijk ikzelf terwijl het systeem ervoor kiest om een noodrem te maken).

Ik mag daarnaast hopen dat er sensoren op de auto zit die controleert of de sensoren vuil zijn. Ik had bijvoorbeeld toen het sneeuwde steeds de melding in beeld dat de radars niet werkte. Dus er zit blijkbaar ergens wel een check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ik heb trouwens nog een vraag. Op het moment dat ik mijn vinger beweeg over de knopjes op het stuur dan reageert de auto er al op.

Denk aan de knopjes voor muziek of volume. Ik wil dit liever ingesteld hebben dat het pas reageert als ik ze indruk en niet als ik met mn vinger er overheen kom.

Iemand een idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Rorata schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:47:
[...]

Er was ook een melding dat de SOS niet beschikbaar was. De monteur van de ANWB vertelde mij dat hij dit deze week bij meerdere auto's waaronder Volvo's zag. Ik weet niet of dit systeem elk uur verbinding probeert te maken en daardoor de accu kan leegraken? Anders weet ik ook niet waarom mijn accu opeens leeg was.
Dat heeft mijn auto ook, is naar Vos Volvo Zaltbommel gebracht maar deze melding ging niet weg door een software update, moeten een onderdeel vervangen. Door deze update is mijn Bluetooth verbinding klote, valt na een minuut of zo uit. Melding bij de garage gemaakt, nu tijdelijk maar verbinden met kabel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyDjd0eMIhrPLdFIFWXBBUdJxco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjFwx5IIAyeJ6E7EGiBZf3kF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Dit was de melding die ik kreeg waarop een IGM reparatie volgde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jboy1991 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:28:
[...]

Misschien moet ik mij wat meer verdiepen in de settings. Ik was blij dat de auto achter mij oplette en niet boven op mij knalde. Vraag mij wel af wie verantwoordelijk is als zoiets gebeurd (vermoedelijk ikzelf terwijl het systeem ervoor kiest om een noodrem te maken).

Ik mag daarnaast hopen dat er sensoren op de auto zit die controleert of de sensoren vuil zijn. Ik had bijvoorbeeld toen het sneeuwde steeds de melding in beeld dat de radars niet werkte. Dus er zit blijkbaar ergens wel een check
Degene die achterop rijdt is aansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jboy1991 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:45:
Ik heb trouwens nog een vraag. Op het moment dat ik mijn vinger beweeg over de knopjes op het stuur dan reageert de auto er al op.

Denk aan de knopjes voor muziek of volume. Ik wil dit liever ingesteld hebben dat het pas reageert als ik ze indruk en niet als ik met mn vinger er overheen kom.

Iemand een idee hoe?
Kan niet. Nieuwe 01 (2025) heeft weer fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Jboy1991 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:28:
[...]

Ja die melding heb ik inderdaad wel eens gehad, maar deze keer niet en dat maakte het wel gevaarlijk. Dus nog even in de gaten houden en anders ga ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scre_wdriver
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Rorata schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:31:
Ik heb een soortgelijk probleem sinds bij de grote beurt de software is geupdate 4 weken terug. In het begin werkte de sleutel soms wel soms niet, toen meer niet dan wel en nu sinds 1,5 week (beide sleutels) helemaal niet meer (heb ook nog de batterijen vervangen van beide). Ik ben nog niet bij de garage geweest, omdat ik gelukkig nog wel de auto kan gebruiken via de App. Openen en sluiten werkt daarmee gewoon en zolang de sleutel in de middenconsole wordt geplaatst kan ik hem ook gewoon starten.

Ben benieuwd welke software aanpassing dit heeft veroorzaakt want de 2 jaar hiervoor geen enkel probleem gehad ;(
Pagina: 1 ... 163 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.