Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Kan iemand mij vertellen wat het knopje "motor accu later opladen" precies doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shIxfOae4VdkYC7DyY4IZYmPju0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kk505cuD5qLJMIyibLvkvtxp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:54:
Kan iemand mij vertellen wat het knopje "motor accu later opladen" precies doet?

[Afbeelding]
De benzine motor gebruiken om de accu op te laden. Daarbij gaat je verbruik wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sumuhtsop schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:12:
[...]

De benzine motor gebruiken om de accu op te laden. Daarbij gaat je verbruik wel omhoog.
Ok dank je. Wel gekke zin toch? Motor accu "later" opladen... wat is later?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
smeerbartje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:52:
[...]

Ok dank je. Wel gekke zin toch? Motor accu "later" opladen... wat is later?
Vertaalfoutje. “later” moet “laten” zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-08 17:08
Zou deze stand ( Motor gebruiken om accu op te laden ) zinvol zijn bij het caravan trekken ?
Ik heb ergens gelezen dat in de Power functie die meestal gebruikt wordt heuvel op soms stroom wordt bijgeschakeld en het dus handig is om de accu niet geheel leeg te laten lopen ?
Lijkt wel F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
louis54 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:58:
Zou deze stand ( Motor gebruiken om accu op te laden ) zinvol zijn bij het caravan trekken ?
Ik heb ergens gelezen dat in de Power functie die meestal gebruikt wordt heuvel op soms stroom wordt bijgeschakeld en het dus handig is om de accu niet geheel leeg te laten lopen ?
Lijkt wel F1
Nee. In powerstand gaat de accu sowieso nooit helemaal leeg omdat de auto de accu automatisch bijlaadt als deze onder een bepaalt percentage komt. Dat hoef je dus niet handmatig aan te zetten.
De optie “motor accu later opladen” is echt vrij nutteloos omdat het gewoon niet efficiënt is. Enige moment dat je die zou kunnen gebruiken. Is dat je accu leeg is terwijl je aan het einde van je rit ergens komt waar je perse elektrisch moet of wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 15:53
Ik sta op het punt om ergens nieuwe banden om te laten leggen, ik wil graag Michelin CrossClimate 2 banden op mijn 01 hebben. Het is mij om het even waar dit gebeurd maar wil wel dat dit goed gebeurd en dan heb ik het niet over het omleggen en balanceren, dat zal wel goed gaan. Waar ik mij een beetje zorgen over maak, wellicht onnodig, zijn de speciale locaties onder de auto die gebruikt mogen worden om de auto op te tillen.
Ik ben benieuwd of kwikfit hier rekening mee houd of dat ze gewoon de auto optillen met wellicht alle gevolgen van dien. Is het misschien verstandiger om naar de Volvo garage te tijden, in mijn geval is dat dan Alkmaar.

Maak ik mijzelf druk om niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:51
louis54 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:58:
Lijkt wel F1
Ik rij met de caravan altijd in de powerstand, behalve als ik de camping op rijd. Hij trekt de accu nooit helemaal leeg en heeft altijd het volle vermogen tot zijn beschikking. Bijladen doet hij zelf op het moment dat het kan. Werkt perfect, hoef je niet over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Martijn-V4 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:42:
Ik sta op het punt om ergens nieuwe banden om te laten leggen, ik wil graag Michelin CrossClimate 2 banden op mijn 01 hebben. Het is mij om het even waar dit gebeurd maar wil wel dat dit goed gebeurd en dan heb ik het niet over het omleggen en balanceren, dat zal wel goed gaan. Waar ik mij een beetje zorgen over maak, wellicht onnodig, zijn de speciale locaties onder de auto die gebruikt mogen worden om de auto op te tillen.
Ik ben benieuwd of kwikfit hier rekening mee houd of dat ze gewoon de auto optillen met wellicht alle gevolgen van dien. Is het misschien verstandiger om naar de Volvo garage te tijden, in mijn geval is dat dan Alkmaar.

Het is niet de 1e auto met zulke voorschriften. En anders meld je het toch gewoon even vooraf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 21:36
Martijn-V4 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:42:

Ik heb ze in december vorig jaar via een banden website besteld, laten omleggen bij een bandenmonteur in de buurt en ben er gewoon bij geweest en met een foto op m'n telefoon de krikpunten laten zien en ook gemeld dat de bouten met 140nm vastgedraaid moesten worden.
(en kleinigheidje ook het verzoek tot zwart lood, ipv ongecoat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 14:50
Waarschijnlijk wel. Ondanks dat het voor ons soms zoeken is naar bepaalde informatie is dat voor een monteur niet zo. En als je een beter gevoel hebt bij een volvo dealer dan moet je dat doen.

Mijn banden heb ik gewoon lokaal bij een kleine ondernemer gedaan en geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:41
Kun je mij uitleggen hoe? Ik heb van alles geprobeerd. Maar heb geen flauw idee hoe ik dit kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Laatst online: 10:41
Hoe doen jullie het laden bij openbare laadpalen? Het valt mij op dat de lynk geen notificatie stuurt dat het 100% geladen is. Dus hoe voorkom je een kleefboete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:20
Grossjan82 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:30:
Ik ben aan het kijken voor all season banden. Nu is er vanuit de anwb een mooie actie voor Michelin banden bij de Kwikfit (4 voor 3). Jammer genoeg hebben ze de Michelin CROSSCLIMATE 2 met deze maat, 235/45/R20, niet meer op voorraad (hier lees ik positieve verhalen over). Zij geven als alternatief: Michelin CROSSCLIMATE 2 Heeft iemand hier ervaring mee?
All season banden is marketing onzin.
De ‘zomer’banden (lees: gewone banden!) hebben een kortere remweg en meer grip bij droog én nat weer.
Winterbanden zijn prima op heftigere sneeuw etc, all seasonbanden hebben na 2-3 mm verlies net zoveel grip als gewone banden.
Kortom: koop winterbanden en zomerbanden, als het erg sneeuwt of je op wintersport gaat: gooi de winterbandjes er om.
Ga zeker geen ‘all season’ banden kopen, het is regelrechte troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
rekeewt schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:34:
[...]

De ‘zomer’banden (lees: gewone banden!) hebben een kortere remweg en meer grip bij droog én nat weer.
Winterbanden zijn prima op heftigere sneeuw etc, all seasonbanden hebben na 2-3 mm verlies net zoveel grip als gewone banden.
Kortom: koop winterbanden en zomerbanden, als het erg sneeuwt of je op wintersport gaat: gooi de winterbandjes er om.
En niet iedereen heeft zin om met 2 sets banden te gaan lopen leuren. De moderne AllSeason is prima geschikt voor Nederlandse omstandigheden. Je moet er alleen niet mee op wintersport gaan (ook al zijn ze daar goedgekeurd voor). En je moet rekening houden met het feit dat als ze beneden de 4mm zitten ze net als een winterband in principe afkeur zijn voor winterse omstandigheden. Maar als zomerband gaan ze dan nog prima mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frag1le
rekeewt schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:34:
[...]

Dit soort berichten horen niet thuis op GoT.
Wat je schrijft klinkt ongeïnformeerd en meer een mening.
Tests laten zien dat vele a-merk all season/all weather banden een betere band zijn voor onze zachte winters, dan een winterband.

Bron: YouTube: Winter Tires vs All Season [All Weather] Tires - What the Data Tells Us

[ Voor 8% gewijzigd door Frag1le op 03-11-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrooij2
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-03 08:44
Help: Android Auto werkt niet meer!!

Ik heb het volgende acute probleem met mijn Lynk&Co (september 2021): sinds de laatste software update (bij de Volvo dealer Van Roosmalen in Veldhoven want OTA heeft nog nooit gewerkt) half oktober 2024 werkt Android Auto niet meer.

Dealer en helpdesk zeggen dat het een bekend probleem is van de laatste update.

Heb n.a.v. gesprekken met dealer en helpdesk volgende geprobeerd:
1. Telefoon met auto verbinden via de USB kabel
2. Software in auto resetten naar fabrieksinstellingen
3. Lynk app op telefoon verwijderen en opnieuw installeren.

Niets hielp en helpdesk stelt nu dat er niks anders opzit dan te wachten op de volgende software release. Dat is geen fijn vooruitzicht, en bovendien zoals gemeld heeft bij mij SW update OTA nog nooit gewerkt.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
hrooij2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:36:
Help: Android Auto werkt niet meer!!

Ik heb het volgende acute probleem met mijn Lynk&Co (september 2021): sinds de laatste software update (bij de Volvo dealer Van Roosmalen in Veldhoven want OTA heeft nog nooit gewerkt) half oktober 2024 werkt Android Auto niet meer.

Dealer en helpdesk zeggen dat het een bekend probleem is van de laatste update.

Heb n.a.v. gesprekken met dealer en helpdesk volgende geprobeerd:
1. Telefoon met auto verbinden via de USB kabel
2. Software in auto resetten naar fabrieksinstellingen
3. Lynk app op telefoon verwijderen en opnieuw installeren.

Niets hielp en helpdesk stelt nu dat er niks anders opzit dan te wachten op de volgende software release. Dat is geen fijn vooruitzicht, en bovendien zoals gemeld heeft bij mij SW update OTA nog nooit gewerkt.

Iemand suggesties?
Bekend probleem, ze werken aan een fix. Meer is er niet bekend. Lees maar eens op Co:lab. Berichten genoeg hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Frag1le schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:56:
[...]

Ik heb ze in december vorig jaar via een banden website besteld, laten omleggen bij een bandenmonteur in de buurt en ben er gewoon bij geweest en met een foto op m'n telefoon de krikpunten laten zien en ook gemeld dat de bouten met 140nm vastgedraaid moesten worden.
(en kleinigheidje ook het verzoek tot zwart lood, ipv ongecoat).
waar vind je die krikpunten? dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
nooyen schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:49:
[...]

Al in het boekje gekeken bij onderhoud —> banden en wielen toevallig?

https://www.lynkco.com/nl...Tires/topic:Change_wheels

[ Voor 18% gewijzigd door Vibravis op 03-11-2024 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
nooyen schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:49:
[...]

Scroll even omhoog, of gebruik de search.

Maar om het makkelijk te maken:
Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

[ Voor 22% gewijzigd door Frag1le op 03-11-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:58
Ik heb recent een 2021 versie (blauw) gekocht en ik krijg (net als meer mensen in dit topic) de melding "Oops, something went wrong" bij het uitvoeren van een Software Update. De melding blijft, ook na een systeem reset, wifi via telefoon, met/zonder profiel inloggen.

Via de Spotify app kan ik wel zien dat ik niet op de laatste versie zit. De OTA update notes geeft aan Spotify 4.3.5 te installeren, mijn versie is 4.3.2.

Weet iemand hoe ik de laatste OTA update zou kunnen krijgen? Moet ik hiervoor naar een dealer en zou elke Volvo dealer me hiermee moeten kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Triple_D schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:27:
Ik heb recent een 2021 versie (blauw) gekocht en ik krijg (net als meer mensen in dit topic) de melding "Oops, something went wrong" bij het uitvoeren van een Software Update. De melding blijft, ook na een systeem reset, wifi via telefoon, met/zonder profiel inloggen.

Via de Spotify app kan ik wel zien dat ik niet op de laatste versie zit. De OTA update notes geeft aan Spotify 4.3.5 te installeren, mijn versie is 4.3.2.

Weet iemand hoe ik de laatste OTA update zou kunnen krijgen? Moet ik hiervoor naar een dealer en zou elke Volvo dealer me hiermee moeten kunnen helpen?
Dit is alleen via de dealer op te lossen. Indien je daarvoor kiest krijg je ook een niet werkende wireless carplay/android auto erbij. Ik zou persoonlijk niet updaten tot er een nieuwe versie is. Tenzij je nu problemen ervaart die belangrijker zijn.

Ik heb waarschijnlijk dezelfde versie als jij en nergens problemen mee. En dat wil ik graag zo houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

De laatste weken zijn m’n vriendin en ik ons aan het oriënteren op een nieuwe auto en ik volg diverse fora waar 01-gebruikers bij elkaar komen. We zouden zó tekenen voor een 01 (ruim, luxe, zuinig etc) maar ik lees overal klachten van mensen die gefrustreerd raken van softwareproblemen (infotainmentsysteem of erger) en ik heb echt geen zin in zulk gedoe. Het lijkt wel een roulette of je wel of geen problemen krijgt.

Eigenlijk van de zotte dat veel mensen dit ervaren en dat het niet opgelost wordt. Ik lees ook regelmatig terug dat de klantondersteuning niet lekker loopt. Frustrerend wel, want die twee dingen zijn echt een dealbreaker. Is er volgens jullie zicht op verbetering met deze issues?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:43
Mindwalker schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:58:
De laatste weken zijn m’n vriendin en ik ons aan het oriënteren op een nieuwe auto en ik volg diverse fora waar 01-gebruikers bij elkaar komen. We zouden zó tekenen voor een 01 (ruim, luxe, zuinig etc) maar ik lees overal klachten van mensen die gefrustreerd raken van softwareproblemen (infotainmentsysteem of erger) en ik heb echt geen zin in zulk gedoe. Het lijkt wel een roulette of je wel of geen problemen krijgt.

Eigenlijk van de zotte dat veel mensen dit ervaren en dat het niet opgelost wordt. Ik lees ook regelmatig terug dat de klantondersteuning niet lekker loopt. Frustrerend wel, want die twee dingen zijn echt een dealbreaker. Is er volgens jullie zicht op verbetering met deze issues?
Ik rijd nu bijna 3 jaar de 01 en sinds april heb ik mijn tweede huurauto gekocht.
Het feit dat ik hem gekocht hebt geef aan dat ik zeer tevreden ben over de auto.

Omdat ik nu de eigenaar ben kan ik rechtstreeks naar de Volvo dealer.

Het zwakke punt is inderdaad de software van info systeem die erg traag is. De auto heeft daar geen last van en zal naar starten meteen kunnen rijden.

Ik erger me hier niet zo veel aan. Het is ook niet anders en heb er geen last van.

Situaties wat ik wel lastig vind is wanneer je bv in een vreemde omgeving bent en de navi nodig hebt om te weten waar je naar toe moet. Dat zijn momenten die wat vervelend zijn maar ja uiteindelijk komt het wel goed en start hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:38

Vind persoonlijk dat de klachten nog wel mee vallen, de meeste zijn ook het zelfde. Carplay dat niet lekker loopt lees je veel. Persoonlijk heb ik hier amper problemen mee. En als ik wel is een probleem heb dan neem ik dat maar voorlief en lost het zichzelf wel weer op de volgende dag.

Ik heb 2x contact gehad met de klantenservice, beide keren was de wachttijd van de nederlandse service lang, maar met 1 druk op de knop kan je voor een engels sprekende iemand kiezen en dan is de wachttijd nog maar 2 minuten.

Zelf was ik ook een beetje huiverig over de problemen die ik las maar toen ik verder keek had bijna elke auto wel zo zijn eigen problemen. En voor het geld dat de Lynk kost vond ik het allemaal wel best en ben ik super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45

Sinds 1,5 week ben ik ook eigenaar van een Lynk&Co 01 uit september 2022. De auto rijdt fantastisch. De software van het infotainment is niet super. Zo doet Android Auto en CarPlay het niet stabiel genoeg en vaker niet dan wel. Ook wordt mijn account niet altijd goed ingelogd (andere kleuren dashboard) en dat kan en dan niet meer veranderen als je net bent weggereden. Soms logt hij alsnog goed in als je de straat uit bent, heel raar.
Ook wacht ik al ruim een week tot mijn account aan mn auto gekoppeld wordt zodat ik op afstand dingen kan doen. Buiten een bevestiging heb ik niks gehoord en dit vind ik wel irritant.

Hiervoor reden we een Yaris uit 2012. We hebben dus echt een mega stap gemaakt qua auto. Dat de software het niet altijd perfect doet vergeet je zodra je de eerste bocht door bent. Het rijdt zo lekker.

Wij zijn er dus nog erg blij mee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
Quas schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:26:
[...]

Sinds 1,5 week ben ik ook eigenaar van een Lynk&Co 01 uit september 2022. De auto rijdt fantastisch. De software van het infotainment is niet super. Zo doet Android Auto en CarPlay het niet stabiel genoeg en vaker niet dan wel. Ook wordt mijn account niet altijd goed ingelogd (andere kleuren dashboard) en dat kan en dan niet meer veranderen als je net bent weggereden. Soms logt hij alsnog goed in als je de straat uit bent, heel raar.
Ook wacht ik al ruim een week tot mijn account aan mn auto gekoppeld wordt zodat ik op afstand dingen kan doen. Buiten een bevestiging heb ik niks gehoord en dit vind ik wel irritant.

Hiervoor reden we een Yaris uit 2012. We hebben dus echt een mega stap gemaakt qua auto. Dat de software het niet altijd perfect doet vergeet je zodra je de eerste bocht door bent. Het rijdt zo lekker.

Je kan het beste geen profiel hebben in je auto, de software zal dan veel sneller opstarten. De kleuren in je dashboard blijven gewoon staan op een guest account.

Om je account te koppelen aan je auto kan je beter even bellen, dan doen ze het terrplekken voor je. Gewoon de engelse optie aanklikken als de Nederlandse een lange wachttijd heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:33
Quas schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:26:
[...]

Tip: laat de auto niet inloggen! Dat levert meer ergernis op dan dat je er echt iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:01
Vibravis schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:53:
[...]

Welke band bedoel je want je noemt 2x dezelfde namelijk. Anyway, ik heb die banden ook en ik zweer erbij. Kost wat maar dan heb je ook wat
Je hebt gelijk, foutje:

Continental ALLSEASONCONTACT 2 is het alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
dtacaptcave schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:39:
[...]

Je kan het beste geen profiel hebben in je auto, de software zal dan veel sneller opstarten. De kleuren in je dashboard blijven gewoon staan op een guest account.

Om je account te koppelen aan je auto kan je beter even bellen, dan doen ze het terrplekken voor je. Gewoon de engelse optie aanklikken als de Nederlandse een lange wachttijd heeft.
Ik heb gebeld en nu is hij gekoppeld! Wel heftig dat het NL team een wachttijd van 20 minuten heeft en het internationale team direct op neemt ;)

Ik ga het profiel weer uit zetten en lekker de guest mode blijven gebruiken. Dacht dat het handig zou zijn met mijn vrouw en mij en onze voorkeuren. Alleen zij wilde ook al niet wisselen tussen de accounts dus het hele nut valt weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Quas schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb gebeld en nu is hij gekoppeld! Wel heftig dat het NL team een wachttijd van 20 minuten heeft en het internationale team direct op neemt ;)

Ik ga het profiel weer uit zetten en lekker de guest mode blijven gebruiken. Dacht dat het handig zou zijn met mijn vrouw en mij en onze voorkeuren. Alleen zij wilde ook al niet wisselen tussen de accounts dus het hele nut valt weg..
Hier werkt de hotspot en browser alleen wanneer je ingelogd bent, en dus niet binnen het gast account.
Maar anderen schijnen WiFi hotspot wel beschikbaar te hebben in het gast account en hebben alleen een ingelogd account nodig om de hotspot te configureren, zover ik begrepen heb.

Wellicht een software verschil, ik heb geen idee welke versie ik draai en heb nog nooit (nu bijna een jaar) een OTA update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:06
Ik heb zojuist m’n telefoon als digitale sleutel ingesteld, maar begrijp eigenlijk niet hoe ‘t werkt. Ik snap dat je kan openen en sluiten via de app (ook zonder het instellen van de digitale sleutel), maar kan je ook wegrijden zonder sleutel? Zo ja, hoe? Mocht iemand een kleine handleiding hebben, dan hoor ik ‘t graag. Dankjewel alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
ThijsAms schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:12:
Ik heb zojuist m’n telefoon als digitale sleutel ingesteld, maar begrijp eigenlijk niet hoe ‘t werkt. Ik snap dat je kan openen en sluiten via de app (ook zonder het instellen van de digitale sleutel), maar kan je ook wegrijden zonder sleutel? Zo ja, hoe? Mocht iemand een kleine handleiding hebben, dan hoor ik ‘t graag. Dankjewel alvast!
https://www.lynkco.com/nl...as_key/topic:Phone_as_key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:50
Is er iemand die mij een offerte via de DM toe kan sturen van het plaatsen van de originele trekhaak plus kabelboom via een officiële Volvo dealer? Dit vanwege een geschil bij het plaatsen van een B merk trekhaak via een garage.

(Ik heb uiteraard twee Volvo dealers al aangeschreven, maar nog geen antwoord gehad)

[ Voor 16% gewijzigd door rbeijers op 05-11-2024 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
rbeijers schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:53:
Is er iemand die mij een offerte via de DM toe kan sturen van het plaatsen van de originele trekhaak plus kabelboom via een officiële Volvo dealer? Dit vanwege een geschil bij het plaatsen van een B merk trekhaak via een garage.

(Ik heb uiteraard twee Volvo dealers al aangeschreven, maar nog geen antwoord gehad)
Ik heb € 826,45 excl btw betaald voor een originele trekhaak. Compleet met montage en 13 polig.

Maar wat is precies het geschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
rbeijers schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:53:

Originele trekhaak
https://www.svanderveen.nl/trekhaak-lynkco/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Ik heb pas een originele trekhaak laten monteren bij volvo mobility Rotterdam. Totale kosten incl. montage was €595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Ok, maar dan ben ik even benieuwd als jullie de auto in zn achteruit zetten de sensoren automatisch uitgeschakeld gaan worden wanneer er een fietsendrager bv op zit. Ik heb aardig wat moeten betalen voor een niet-originele trekhaak, maar ik moet handmatig de sensoren uitzetten wanneer ik hem in zn achteruit zet want al die piepjes gaan direct af. Ik had ergens gelezen dat dat met een originele niet het geval is namelijk; deze worden automatisch uitgezet. Daarom een offerte van iemand die dit wel heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
rbeijers schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:20:
Ok, maar dan ben ik even benieuwd als jullie de auto in zn achteruit zetten de sensoren automatisch uitgeschakeld gaan worden wanneer er een fietsendrager bv op zit. Ik heb aardig wat moeten betalen voor een niet-originele trekhaak, maar ik moet handmatig de sensoren uitzetten wanneer ik hem in zn achteruit zet want al die piepjes gaan direct af. Ik had ergens gelezen dat dat met een originele niet het geval is namelijk; deze worden automatisch uitgezet. Daarom een offerte van iemand die dit wel heeft.
Ja, bij een originele schakelt dit uit. Ook de dodehoek detectie schakelt hij uit (bij elke bocht met een caravan/trailer krijg je een melding dat er iets in je dode hoek zit anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
rbeijers schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:20:
Klopt, de originele schakelt alles automatisch uit. Daarom heb ik ook voor de originele gekozen en niet voor een imitatie. Prijsverschil was in mijn geval minimaal maar de ergernissen maximaal ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
Vibravis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:50:
[...]

Klopt, de originele schakelt alles automatisch uit. Daarom heb ik ook voor de originele gekozen en niet voor een imitatie. Prijsverschil was in mijn geval minimaal maar de ergernissen maximaal ;-)
Bedankt. Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
Ik heb zelf een originele kabelboom en trm gemonteerd, daarna twee software pakketten laten installeren bij de Volvo dealer.
Begin dit jaar waren er geen originele trekhaken leverbaar, maar ik had er wel een nodig. Toen een Brink laten monteren.
TRM en kabelboom zijn leverbaar via Vstore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwB7uMJZRt5xddevqVYIhiVFjMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4Tgy32ImJFwYvf5VrWrxXmS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
mpx200_05 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:42:
Ik heb zelf een originele kabelboom en trm gemonteerd, daarna twee software pakketten laten installeren bij de Volvo dealer.
Begin dit jaar waren er geen originele trekhaken leverbaar, maar ik had er wel een nodig. Toen een Brink laten monteren.
TRM en kabelboom zijn leverbaar via Vstore.

[Afbeelding]
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles doorgestuurd naar de garage :). Jullie berichtjes worden gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU_C5QTmPSjiFZs4kUdCOBU6410=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGes45crg0rb7RXutD4wJbMP.png?f=fotoalbum_large

Apart, de Lynk 01 is momenteel niet te koop bij Lynk & Co. Hele optie is Greyed-Out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:42
mprkooij schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:54:
[Afbeelding]

Apart, de Lynk 01 is momenteel niet te koop bij Lynk & Co. Hele optie is Greyed-Out.
Lynk & Co gaf onlangs een korting op de pre-facelift modellen, waarschijnlijk om de voorraad te verminderen en ruimte te maken voor het nieuwe model dat binnenkort beschikbaar komt. Wellicht dat dit er ook iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
mprkooij schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:54:
[Afbeelding]

Zal wellicht te maken hebben met de introductie van het 2025 model met nieuwe kleuren en specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Oizo1981 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:47:
[...]

Zal wellicht te maken hebben met de introductie van het 2025 model met nieuwe kleuren en specificaties?
Ja bijzonder, dacht dat deze pas een stuk later in 2025 zou verschijnen, maar misschien gaat hij al eerder in de verkoop dan dat hij naar abonnementen gaat (stond: Medio 2025 namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Deze ochtend heb ik voor het eerst harder gereden dan 120km/h en ik schrok best van het windgeruis. Het lijkt alsof mijn raam niet goed dicht is ofzo. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Vibravis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:
Deze ochtend heb ik voor het eerst harder gereden dan 120km/h en ik schrok best van het windgeruis. Het lijkt alsof mijn raam niet goed dicht is ofzo. Hebben jullie dit ook?
De 2022 variant heeft onder andere gelaagd glas in de voordeuren gekregen om minder windruis te hebben. Ik heb ook de 2022 variant en vind het alsnog best hard, is niet anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Vibravis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:53:
Heb je er één van modeljaar 2021? Die herken je aan de M in het chassisnr. Daar is dit een bekend euvel, dat in modeljaar 2022 is opgelost.

Edit: ik zie nu pas bovenstaande reactie. Ik heb hier zelf totaal geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door oldostofjas op 08-11-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Nee die van mij is van augustus 2022. Specifiek hierom gekocht. Ik zal het eens aankaarten bij de Volvo dealer maar ik was wel redelijk teleurgesteld. Onder de 100 is de auto echt muisstil maar daarboven is het echt ontzettend drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Vibravis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:27:
Nee die van mij is van augustus 2022. Specifiek hierom gekocht. Ik zal het eens aankaarten bij de Volvo dealer maar ik was wel redelijk teleurgesteld. Onder de 100 is de auto echt muisstil maar daarboven is het echt ontzettend drama
Dan moet het portier misschien gesteld worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:35
Het probleem zit hem in de bovenhoek. Het rubber sluit daar niet goed. Het is alleen bij de bestuurderstoel, niet bij de bijrijder. Ik heb zelf een paar keer een handdoek tussen de deur gedaan en dan de bovenste hoek meer naar binnen geduwd. Je merkt dat het dan een stuk minder is.

Uberhaupt heb ik t alleen onder de 20 graden, daarboven zet het rubber net genoeg uit waardoor je geen windruis hoort.

Ik moet denk nog paar keer duwen om het helemaal weg te krijgen, of eigenlijk beter: een dikker rubber in de deuren zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Emielioo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:57:
Het probleem zit hem in de bovenhoek. Het rubber sluit daar niet goed. Het is alleen bij de bestuurderstoel, niet bij de bijrijder. Ik heb zelf een paar keer een handdoek tussen de deur gedaan en dan de bovenste hoek meer naar binnen geduwd. Je merkt dat het dan een stuk minder is.

Uberhaupt heb ik t alleen onder de 20 graden, daarboven zet het rubber net genoeg uit waardoor je geen windruis hoort.

Ik moet denk nog paar keer duwen om het helemaal weg te krijgen, of eigenlijk beter: een dikker rubber in de deuren zetten.
Waardevolle info!

Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Het betreft idd alleen de bestuurderskant. De rest van de deuren is muisstil. Grap is dat ik dit met de proefrit, bij 22 graden, niet heb gemerkt dus er zit een kern van waarheid in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-10 09:52
[quote]Emielioo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:57:
{/quote]

Op Ali zie ik allerlei raamrubbers staan die mogelijk iets kunnen betekenen? Zelf niet geprobeerd overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Riminii schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:02:
[quote]Emielioo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:57:
{/quote]

Op Ali zie ik allerlei raamrubbers staan die mogelijk iets kunnen betekenen? Zelf niet geprobeerd overigens....
Heb je een link? Ik zie ze niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babbel1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52

Babbel1

Test2

Met de tips uit dit forum een paar 18 inch winterbanden met velg van een Volvo XC40 op de kop getikt. En vandaag eronder geschroefd. Ziet er net iets anders uit dan de Lync & Co velgen. Maar prima voor de winter en wintersport.

Moet ik anders dan de bandenspanning resetten nog ergens rekening mee houden. (Omtrek van band is net iets kleiner)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7Xtf3R2tGU9IX1S2FTXwsV3bsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyKyUJU4KcupruedrLQUSP8S.jpg?f=fotoalbum_large

Pv 4KwP, Atlantic WPB, Techneco Loria 8kw, gasloos sinds 29-8-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-10 09:52
[b] Heb je een link? Ik zie ze niet helaas
Zoek even onder
"Raamrubbers geluidsisolatie auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Emielioo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:57:

Ik heb een paar jaar geleden een rubbere strip van ali gekocht voor mijn golf. Om alle deuren geplaatst en werkte super. Zal dan ook wel werken voor de Lynk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Babbel1 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:13:
Met de tips uit dit forum een paar 18 inch winterbanden met velg van een Volvo XC40 op de kop getikt. En vandaag eronder geschroefd. Ziet er net iets anders uit dan de Lync & Co velgen. Maar prima voor de winter en wintersport.

Moet ik anders dan de bandenspanning resetten nog ergens rekening mee houden. (Omtrek van band is net iets kleiner)

[Afbeelding]
Je teller wijkt nog iets meer af. Voorbeeld - bij mijn zomerwielen (19") is de afwijking gps versus de teller 2 km/h, met de winterwielen (17") is het 5 km/h. (Gelukkig wel in de hele linie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Vraagje. Hangen jullie de Lynk&Co iedere dag aan de lader (al dan niet via stopcontact) of rijden jullie er mee tot de auto vanzelf naar benzine gaat?

Ik kan normaliter een dag of 2 rijden en dan opladen, meestal is de accu dan leeg. Ik kan nu zo'n 50 km rijden met een keer of 8 in- of uitstappen ..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
WHiZZi schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:21:
Vraagje. Hangen jullie de Lynk&Co iedere dag aan de lader (al dan niet via stopcontact) of rijden jullie er mee tot de auto vanzelf naar benzine gaat?

Ik kan normaliter een dag of 2 rijden en dan opladen, meestal is de accu dan leeg. Ik kan nu zo'n 50 km rijden met een keer of 8 in- of uitstappen ..
Wij laden 'm bij, ook als 'ie nog niet leeg is. Rijden in de praktijk nagenoeg alles elektrisch.

Die 50km klinkt misschien als weinig tov de 60-70km die de meeste halen volgens mij, maar o.b.v. je opmerking over in- en uitstappen klinkt het als meerdere (korte?) ritjes en dan is het wel weer logisch. De motor hoeft niet op te warmen, maar w.s. de auto wel (cabine verwarmen en ontwasemen, etc.) en korte stadsritten met veel optrekken en afremmen zijn sowieso minder efficient dan snelweg, dus dat zal wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis

Iedere dag, al moet ik wel de kanttekening maken dat ik woon-werk heb van 64 per dag en dat haal ik net niet met dit weer. 20km snelweg en de rest binnendoor. Zodra de temperatuur boven de 15 graden komt haal ik het met gemak. Wel op de pure modus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 15:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Mijn woon/werk verkeer is 9 km met inderdaad veel stoppen.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le

Opladen is om de zoveel dagen.
Mijn ritjes lijken op de jouwe.
Heb je het volgende al geprobeerd?:

Met dit weer, binnen de bebouwde kom, haal ik zo'n ~72 kilometer, altijd stand B, PURE, en waar mogelijk zo veel mogelijk laten uitrollen in D.
De airco/verwarming/stoelverwarming OFF, dit door climate control op LO te zetten en dan AC uit, ventilator laagste stand en alleen op de voorruit.
Ik rij zulke korte stukjes dat de auto geen tijd zou hebben om goed op te warmen, en de passagiers geen tijd om echt af te koelen.

In de zonnige maanden, waar koeling niet nodig is, haal ik hiermee meer dan 80km, zelfs op de snelweg, en dan ben ik echt niet aan het hypermilen ofzo.

Dit alles met de Michelin Crossclimate 2 banden, en mudflaps aan de auto.
Ik verwacht dat betere resultaten mogelijk zijn met de standaard Continental zomerbanden en zonder mudflaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Vibravis schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:59:
Iedere dag, al moet ik wel de kanttekening maken dat ik woon-werk heb van 64 per dag en dat haal ik net niet met dit weer. 20km snelweg en de rest binnendoor. Zodra de temperatuur boven de 15 graden komt haal ik het met gemak. Wel op de pure modus trouwens.
Ja dit idd. Mijn partner gebruikt 'm voor woon-werk en red het ook niet op enkele lading, dus laad ze tijdens werk bij aan een publieke paal (en dan 's avonds weer aan huis). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Vibravis schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:59:
[...]

Misschien mierenneuken he, maar dan slaat de benzine motor dus aan voor de laatste 4 a 5 kilometers, toch? Dat lijkt me niet heel bevordelijk voor de motor. Ik heb ooit eens gelezen dat een motor echt warm moet worden en dat "korte stukjes" slecht zijn. Die rijd jij dus heel veel nu.
Frag1le schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:47:
[...]
Dit alles met de Michelin Crossclimate 2 banden, en mudflaps aan de auto.
Ik verwacht dat betere resultaten mogelijk zijn met de standaard Continental zomerbanden en zonder mudflaps.
Waar dienen die mudflaps voor? Om modder tegen te gaan? Of ook voor de consumptie elektra/benzine?

[ Voor 23% gewijzigd door smeerbartje op 11-11-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
smeerbartje schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:52:
[...]

Misschien mierenneuken he, maar dan slaat de benzine motor dus aan voor de laatste 4 a 5 kilometers, toch? Dat lijkt me niet heel bevordelijk voor de motor. Ik heb ooit eens gelezen dat een motor echt warm moet worden en dat "korte stukjes" slecht zijn. Die rijd jij dus heel veel nu.
Correct, ik kom in de winter 5km te kort en die doe ik op benzine. Dat een motor echt warm moet worden heb ik nergens gelezen.

Op zijn tijd een keer goed warm rijden is altijd aan te raden. Dat doe ik 1x per 2 weken. Dan rijdt ik de heenweg volledig op benzine in de powermodus.

Wellicht was leesvoer voor je vraag:
https://www.autoweek.nl/a...-hybride-motor-goed-warm/

Vooral het laatste stukje over aangepaste motoren. Ik ga er vanuit, aanname, dat Volvo dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
[...]

Technisch gezien heb je gelijk. Langer draaien voor een motor, ook al is het een hybride, is echt beter. Maar deze moderne hybride motoren zijn hierop gebouwd (veel starten en stoppen) en hebben o.a. hele dunne olie (0W20) die bij een hele lage temperatuur al heel dun is. Het kan dus.

Neemt niet weg dat ik zelf ook of nagenoeg altijd hybride rijdt (eigenlijk alleen op de accu) of op de powerstand als ik lange afstanden rijdt (zelden). Ik laat mijn motor ook het liefst zo min mogelijk starten/stoppen. Als het heel koud is begin ik zelf op benzine tot de motor lekker warm is en eindig ik vaak elektrisch als het interieur al lekker warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:52
Ik heb hele rare vlekken over de voorruit als er (regen) water op komt en de ruitenwisser gebruik.

Dus als ik met de ruitenwisser het water wil wissen, dan komen er overal rare vlekjes en ook de ruitenwisser maakt zo'n slepend/ piepend geluid, dus dat geluid wat je ook hoort als je met iets van rubber net te hard drukkend over je raam gaat. Ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Maar iemand een idee hoe of waardoor die vlekjes ontstaan bij het wissen, of zijn dan de ruitenwissers aan vervanging toe? Het belemmert dus wel deels mijn zicht tijdens het wissen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:05
sjoemie1985 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:50:
Ik heb hele rare vlekken over de voorruit als er (regen) water op komt en de ruitenwisser gebruik.

Dus als ik met de ruitenwisser het water wil wissen, dan komen er overal rare vlekjes en ook de ruitenwisser maakt zo'n slepend/ piepend geluid, dus dat geluid wat je ook hoort als je met iets van rubber net te hard drukkend over je raam gaat. Ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Maar iemand een idee hoe of waardoor die vlekjes ontstaan bij het wissen, of zijn dan de ruitenwissers aan vervanging toe? Het belemmert dus wel deels mijn zicht tijdens het wissen. :X
Wordt tijd om je ruitenwissers te vervangen.... :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:52
onespeedjimmy schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:13:
[...]

Wordt tijd om je ruitenwissers te vervangen.... :P :9
Dat ga ik dan sowieso checken.
Maar die vlekken zie ik ook al als ik de auto stap.
Het lijkt beetje op wat je ook ziet als je een stikker o.i.d. verwijderd en dat er dan van dat plaksel achter blijft.
Alleen plakt dit niet natuurlijk.
Kan het ook een soort coating of zo zijn wat er op de ruit zit of gezeten heeft, bijvoorbeeld dat spul dat er voor zorgt dat water direct wegglijdt van je ruit Rain-X? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
[...]

Waar dienen die mudflaps voor? Om modder tegen te gaan? Of ook voor de consumptie elektra/benzine?
Om opspattend vuil op de zijkant en achterkant van de auto te voorkomen, ook wel spatlap of spatbord genoemd.
Verbruik zal hierdoor iets toenemen.

Zie:
ttt8 in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
ttt8 in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeeD
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ik rijd nu zoeen kleine 3 maanden de L&C01 uit 2022.
Volgens mij heb ik visueel een ander dashboard wanneer ik gast gebruiker ben, dan wanneer ik ben ingelogd.
Ik vind de gast gebruiker dashboard eigenlijk fijner. Weet iemand of je zelf handmatig ergens kan switchen tussen deze looks(als ik ben ingelogd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 16:59

Flipmo

OMG !!

XeeD schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:22:
Ik rijd nu zoeen kleine 3 maanden de L&C01 uit 2022.
Volgens mij heb ik visueel een ander dashboard wanneer ik gast gebruiker ben, dan wanneer ik ben ingelogd.
Ik vind de gast gebruiker dashboard eigenlijk fijner. Weet iemand of je zelf handmatig ergens kan switchen tussen deze looks(als ik ben ingelogd)?
op je middendisplay: instellingen => Display => Thema kiezen

op je bestuurdersdisplay kan het ook, ga met pijltjes op je stuur omhoog of omlaag naar de auto symbool
druk op je menu knopje op het stuur om het menu te openen, dan met pijltje naar onder naar Thema's
en dan je thema selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Korte vraag. Kan je de kleur van de auto in het infotainment systeem aanpassen? Hij matcht nu niet met de kleur van de auto en dat is eigenlijk een gemiste kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Quas schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:30:
Korte vraag. Kan je de kleur van de auto in het infotainment systeem aanpassen? Hij matcht nu niet met de kleur van de auto en dat is eigenlijk een gemiste kans :)
Nope ;)

Erger ik mezelf ook aan. Alleen blauw of zwart leveren maar grijs laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Vibravis schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:59:
[...]

Nope ;)

Erger ik mezelf ook aan. Alleen blauw of zwart leveren maar grijs laten zien
Ai haha. Zouden ze toe moetje voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin862
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-09 19:56
Zijn er meer mensen die een aanbieding voor kopen van abonnement auto gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Robin862 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:00:
Zijn er meer mensen die een aanbieding voor kopen van abonnement auto gehad?
Ja, maar dat was begin dit jaar. Ik begreep dat er weer een nieuwe actie aan zit te komen. Heb jij onlangs een aanbieding gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin862
Ja vandaag mail gehad. Tot 20 december om te beslissen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bABLDs-MliRugWTr85-dvOGR97Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FnzgKC5Ld8ZshxSZBDLZhWR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Robin862 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:10:
Ja vandaag mail gehad. Tot 20 december om te beslissen...[Afbeelding]
Aha! Was het ook weer gekoppeld aan een verhoging van het abonnementstarief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin862
Nee niks over gezien. Dit is alles...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Putj8wxxsMtkQcIgd_5Y3LKvuRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrtZYWYUlPwQz68DGjW3ZCGI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Dank! Dan wacht ik ook die mail af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-06 00:22
Ik heb mijn auto in abbonement auto in april gekocht. Ze geven steeds aan de ze tot een jaar na datum de rekening kunnen sturen voor de extra kilometers. Wellicht dat ze dit nu toch niet meer gaan doen door deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Laatst online: 22-09 07:09
Heb jij toevallig ook het linkje of een overzicht van de prijzen? Ik heb nog geen mailtje gehad en ben benieuwd of nog steeds interessant is voor mij of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin862
FidOo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:44:
[...]

Heb jij toevallig ook het linkje of een overzicht van de prijzen? Ik heb nog geen mailtje gehad en ben benieuwd of nog steeds interessant is voor mij of niet.
https://www.lynkco.com/nl...5fc6448f18108dea10e847d11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
https://www.autoweek.nl/a...l-in-lynk-co-van-de-hand/

Klinkt als intern schuiven met aandelen maar ik ben benieuwd naar de consequenties voor ons.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Vibravis schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:17:
https://www.autoweek.nl/a...l-in-lynk-co-van-de-hand/

Klinkt als intern schuiven met aandelen maar ik ben benieuwd naar de consequenties voor ons.
Ik denk niet dat je hier in de praktijk veel van gaat merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Ik hoop van wel. Ik weet niet hoe het software beleid bij Zeekr is maar ik hoop dat we kunnen profiteren. De trage ontwikkelingen momenteel zijn echt een doorn in het oog.

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:55
Ferrox1 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:27:
@Buis07

[...]

Even tussen code tags, anders gaat de indentie fout en gaat het helemaal niet werken.
Heeft iemand het ook daadwerkelijk voor elkaar gekregen om dat ding via de climate optie te laten voorverwarmen zonder dat hij aan de lader hangt?

Ik kan hem op afstand starten en stoppen maar die preclimate lijkt niets te doen, ook niet als ik eerst de motor aanzet en daarna het commando geef.

Op het moment reageert hij ook niet op starten op afstand (beetje te vaak zitten klikken denk ik)

Heeft iemand een idee of je wellicht een volle accu moet hebben om hem te laten pre-heaten?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 21:04
madtraxx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:59:
[...]

Heeft iemand het ook daadwerkelijk voor elkaar gekregen om dat ding via de climate optie te laten voorverwarmen zonder dat hij aan de lader hangt?

Ik kan hem op afstand starten en stoppen maar die preclimate lijkt niets te doen, ook niet als ik eerst de motor aanzet en daarna het commando geef.

Op het moment reageert hij ook niet op starten op afstand (beetje te vaak zitten klikken denk ik)

Heeft iemand een idee of je wellicht een volle accu moet hebben om hem te laten pre-heaten?
Op dit moment kun je alleen voorverwarmen wanneer de auto aan de lader hangt. Ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat ze het in de toekomst (met een software update) willen aanpassen. Kan dat alleen zo snel niet terugvinden.

Over software updates gesproken. Ik hoor ook al maanden dat ze bezig zijn met een nieuwe update waar nog verschillende issues in opgelost gaan worden (zoals Android auto issues). Met dit tempo zal dat wel 2025 worden voordat we die gaan zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord Maximus op 14-11-2024 15:28 ]

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:55
Lord Maximus schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:25:
[...]

Op dit moment kun je alleen voorverwarmen wanneer de auto aan de lader hangt. Ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat ze het in de toekomst (met een software update) willen aanpassen. Kan dat alleen zo snel niet terugvinden.

Over software updates gesproken. Ik hoor ook al maanden dat ze bezig zijn met een nieuwe update waar nog verschillende issues in opgelost gaan worden (zoals Android auto issues). Met dit tempo zal dat wel 2025 worden voordat we die gaan zien.
Dit ging om voorverwarmen met de Homassistant plugin ;-) daar schijnt het wel mee te kunnen alleen is het mij nog niet gelukt.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 13:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Is er eigenlijk een overzicht met wat ieder modeljaar gewijzigd is? Vergeef me als dat hier ergens in het topic staat, heb het niet kunnen vinden. Ik las bijvoorbeeld van de week iets over gelaagd glas vanaf MY2023, dat soort wijzigingen bedoel ik.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Kuusj schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:35:
Is er eigenlijk een overzicht met wat ieder modeljaar gewijzigd is? Vergeef me als dat hier ergens in het topic staat, heb het niet kunnen vinden. Ik las bijvoorbeeld van de week iets over gelaagd glas vanaf MY2023, dat soort wijzigingen bedoel ik.
MvdV in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Misschien een idee om dit in de TS te zetten?

Vooral het gelaagde glas en 360 camera zijn echt hele fijne updgrades, de rest is leuk maar zou ik persoonlijk iets minder om geven. Wij hebben er 1 met de snellere lader, maar we laden in de praktijk toch nooit snel.

[ Voor 18% gewijzigd door Bartske op 14-11-2024 15:38 ]

• BertBergen
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-04 17:20
Ik heb volgende vraag betreft navigatie.
Mijn navigatie schakelt bij instelling automatisch niet over van dag op nacht scherm, deze moet ik dan ook handmatig omzetten.
Komt dit iemand bekend voor?
Mvg

• oldostofjas
BertBergen schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:19:
Ik heb volgende vraag betreft navigatie.
Mijn navigatie schakelt bij instelling automatisch niet over van dag op nacht scherm, deze moet ik dan ook handmatig omzetten.
Komt dit iemand bekend voor?
Mvg
Ja, ik heb het idee dat "automatisch" betekent dat de navigatie meeschakelt als je het middenscherm wel of niet op Bright mode zet.

• LynkCo01
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-11-2024
Goedenavond allemaal,

Waar ik tegen aanloop is dat ik het niet voor elkaar krijg om de spiegels in te laten klappen bij het afsluiten van de auto. Ik heb het wel in de instellingen terug gevonden, maar ondanks dat het aan staat reageren ze niet.

Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 162 ... 182 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.