Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:09
Jboy1991 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:43:
Onze wijkgenoot attendeerde ons erop dat het thuis laden via 230v stopcontact erg duur is en dat zij zijn gestopt met het elektrisch rijden van de lynk en co

Kan iemand hier iets meer over vertellen? Wij hebben 13 zonnepanel en deze hebben vandaag 5,9 kwh opgewekt (vanaf jan tot nu 3,57 MWh).

We gaan de auto voornamelijk savonds/snachts opladen.

Onze kosten bij onze leverancier zijn:
Normaal tarief: 0,3778 kWh
Dal tarief: 0,33157 kWh
Terugleververgoeding: 0,09 kWh
Terugleverboete: nvt

We hebben onze contract nog tot 14-07-2026

Wat ik zo las is dat de accu bij 14,1kHW vol zit. Dat zou dus betekenen dat als wij bij dal opladen dat wij 14,1×0,33157 = 4,67514 (4,67) per volle lading kwijt zijn. Klopt dit?
De netto capaciteit van de accu is 14,1 kWh. Je zult altijd iets meer laden met een volledig lege accu ivm laadverlies (warmte). Voor een volledige laadbeurt ongeveer 17 kWh.

Als vuistregel kun je er van uitgaan dat rijden op elektriciteit voordeliger als je minder dan € 0,50 per kWh betaalt / als benzine per liter meer dan 4x zo duur is als je kWh-prijs.

Daarnaast kun je de Lynk vrij lastig alleen op benzine rijden. Zodra de accu leeg is, zal hij altijd weer naar een minimum range opladen op de motor. Je verbruikt dan juist meer benzine. Om dat te voorkomen zul je steeds opnieuw “accu sparen” aan moeten zetten. Dat lijkt me ook niet erg praktisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 14-10-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:54
Vraagje aan de gebruikers van de app.

Ik heb nu de auto zichtbaar in de app en alles werkt. Echter kan ik maar op 1 device inloggen met mijn account. Ik dacht dat mijn vrouw ook met dezelfde gegevens kon inloggen. Is het überhaupt wel mogelijk om met 2 personen dezelfde auto te kunnen bedienen via de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:16
Nee, dat kan nog steeds niet helaas. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Knap waardeloos zeg. Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
wat precies resetten bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:48
nooyen schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

wat precies resetten bedoel je?
In de instellingen kan je ergens kiezen voor terug naar fabrieksinstellingen. Alle instellingen worden dan gewist en dat wil nog wel eens helpen bij het oplossen van problemen.

Helaas werkt de car guide nog steeds niet, dus ik kan het niet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Helaas werkt de car guide nog steeds niet, dus ik kan het niet opzoeken.
Er is ook een PDF handleiding:
https://acrobat.adobe.com...em_LUPxoeHCNHVnYvZbimUCxg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:08
Wij zitten we aan te denken om blackvue (front en rear) dashcam in onze lynk co van 2022 te plaatsen. We zijn eigenlijk benieuwd hoe jullie je dashcam hebben weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jboy1991 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:44:
Wij zitten we aan te denken om blackvue (front en rear) dashcam in onze lynk co van 2022 te plaatsen. We zijn eigenlijk benieuwd hoe jullie je dashcam hebben weggewerkt.
Op Facebook gezien afkomstig van AliExpress: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9FP7jbCnmaGH9l8UyPwC5_T7zM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcDp5ceZUQyPKZkn9NnNeRjP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 16:09
Jboy1991 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:44:
Was hier ook naar aan 't kijken... vooral mbt de voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Oizo1981 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Op Facebook gezien afkomstig van AliExpress: [Afbeelding]
Die heb ik inderdaad via google ook voorbij zien komen.

Ik was wel benieuwd naar meer/andere ervaringen. Of zijn er juist weinig gebruikers met een dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-06 15:42
Jboy1991 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Die heb ik inderdaad via google ook voorbij zien komen.

Ik was wel benieuwd naar meer/andere ervaringen. Of zijn er juist weinig gebruikers met een dashcam?
Ik heb een Nextbase GW522 met rearcamera in mijn L&C. Bevalt prima, goede beeldkwaliteit etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
Riminii schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb een Nextbase GW522 met rearcamera in mijn L&C. Bevalt prima, goede beeldkwaliteit etc.
Lees toch aardig wat negatieve reviews over dat ding. Hoe heb je de kabels weggewerkt??

——
We hebben besloten om de auto via 230 op te laden. Nu vraag ik mij af. Wat is nu voordeliger. Laadpaal laten plaatsen of 230 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Jboy1991 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

Lees toch aardig wat negatieve reviews over dat ding. Hoe heb je de kabels weggewerkt??
Bad reviews zijn er altijd wel, zelf vind ik dit een van de beste voor de prijs.
Kabels wegwerken is 15 min werk: via hemelbekleding, vervolgens langs de A-stijl naar de deur (opletten dat je de airbag niet blokkeert), dan verder via het deurrubber en dan onder het dashboard etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Jboy1991 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

——
We hebben besloten om de auto via 230 op te laden. Nu vraag ik mij af. Wat is nu voordeliger. Laadpaal laten plaatsen of 230 gebruiken?
Dat maakt niets uit want de prijs per kwh is hetzelfde. Maar met een paal gaat het sneller. Daar tegenover staat dat het ook geld kost om een paal aan te schaffen.

Ik doe het gewoon via het stopcontact en de snelheid vind ik niet belangrijk aangezien de auto altijd meteen na het werk aan de lader gaat en dan minimaal 12 uur stilstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
(jarig!)
Ervaring zover met het omruilen van een abonnements-auto: je krijgt telkens mails, en telkens werkt de website waarop je land niet goed als je iets anders wil dan waar ze op hopen.

Nu een afspraak voorstel. We kunnen niet op de datum (en heb ik telefonisch ook aangegeven, maar het terugbelletje gemist). Dacht: dan verzet ik het wel via de website, maar als je daar op "weigeren" klikt loopt de website vast. 🤪

Of tenminste: je krijgt een pop-up, waarschijnlijk om een reden in te geven, maar zelfs als je dat probeert en op de groene knop drukt, gebeurt er niets (en ja, in verschillende browsers geprobeerd). 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6PkQtOSyN7GyLNuVCv8O5YhsJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZTLPF2fJwipq9WhsFmI6vPop.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:35
Roelant schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:47:
Ervaring zover met het omruilen van een abonnements-auto: je krijgt telkens mails, en telkens werkt de website waarop je land niet goed als je iets anders wil dan waar ze op hopen.

Nu een afspraak voorstel. We kunnen niet op de datum (en heb ik telefonisch ook aangegeven, maar het terugbelletje gemist). Dacht: dan verzet ik het wel via de website, maar als je daar op "weigeren" klikt loopt de website vast. 🤪

Of tenminste: je krijgt een pop-up, waarschijnlijk om een reden in te geven, maar zelfs als je dat probeert en op de groene knop drukt, gebeurt er niets (en ja, in verschillende browsers geprobeerd). 😂

[Afbeelding]
Omruilafspraak klinkt goed! Goed dat ze daar nog actief mee bezig zijn. Mag ik vragen sinds wanneer jij de auto rijdt en wordt hij omgeruild voor een nieuwer model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

dollyking

duck tape

heeft iemand al een keer het interieur filter zelf vervangen? waar zit die? dashboardkastje of onder de voorruit?
waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
(jarig!)
mprkooij schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:52:
Omruilafspraak klinkt goed! Goed dat ze daar nog actief mee bezig zijn. Mag ik vragen sinds wanneer jij de auto rijdt en wordt hij omgeruild voor een nieuwer model?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zie volledige verhaal ook hier. :)

Nieuwere auto: we weten pas wat er er voor krijgen als 'ie voor de deur staat gok ik, anders dan dat het zelfde kleur en config is (met trekhaak, wisselen naar 1 zonder mocht/kon niet). Maar hij zal sowieso nieuwer zijn, want onze is een MY21, en gok dat die allemaal zo'n beetje wel uitgerangeerd worden nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Roelant schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

***members only***

Zie volledige verhaal ook hier. :)

Nieuwere auto: we weten pas wat er er voor krijgen als 'ie voor de deur staat gok ik, anders dan dat het zelfde kleur en config is (met trekhaak, wisselen naar 1 zonder mocht/kon niet). Maar hij zal sowieso nieuwer zijn, want onze is een MY21, en gok dat die allemaal zo'n beetje wel uitgerangeerd worden nu.
Bij een swap gaat het vrijwel altijd om een volledig nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Ik heb last van een ontzettend krakende armsteun helaas. Ik heb al gekeken of ik die kan open maken want het lijkt allemaal hol van binnen. Maar dat lukt dus niet. Is er iemand die dit ook heeft en het heeft kunnen oplossen?

Alleen de arm erop laten rusten resulteert in een kraak festijn helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12
Van de week heb ik mijn auto afgespoeld in naast de was straat en om de haverklap ging de auto van en op slot waarbij de spiegels ook in en uitklapte. Rete irritant, ik vermoed dat dit komt door de handgrepen in de deur als "keyless entry" ingeschakeld is. Is het uitschakelen (keyless entry) hiervan de enige mogelijkheid of is er nog een andere truuk om dit tijdelijk te voorkomen?

Ook reed ik gisteren een parkeergarage in waarvan de muur wel heel dicht op mijn rechter spiegel stond, ik kon niet verder naar links vanwege een verkeersheuvel van 20cm hoog, is er ook een truuk om even snel de spiegels in te klappen wanneer de auto niet op slot gezet word?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldostofjas
Martijn-V4 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:51:
Van de week heb ik mijn auto afgespoeld in naast de was straat en om de haverklap ging de auto van en op slot waarbij de spiegels ook in en uitklapte. Rete irritant, ik vermoed dat dit komt door de handgrepen in de deur als "keyless entry" ingeschakeld is. Is het uitschakelen (keyless entry) hiervan de enige mogelijkheid of is er nog een andere truuk om dit tijdelijk te voorkomen?

Ook reed ik gisteren een parkeergarage in waarvan de muur wel heel dicht op mijn rechter spiegel stond, ik kon niet verder naar links vanwege een verkeersheuvel van 20cm hoog, is er ook een truuk om even snel de spiegels in te klappen wanneer de auto niet op slot gezet word?
1: de sleutel in de auto leggen
2: op de knopjes L en R van de spiegelverstelling tegelijk drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
oldostofjas schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

1: de sleutel in de auto leggen
2: op de knopjes L en R van de spiegelverstelling tegelijk drukken
Top! Je bent de beste ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babbel1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:49

Babbel1

Test2

Beste Lync & Co rijders, hoe gaan jullie om met onderhoud? Ik rij sinds een half jaar in een eigendoms Lync & Co. Ik rij vrij weinig kilometers (max 10K per jaar). En het onderhoudsboekje geeft aan 2 jaar of 30.000 km.
Nu begint de verkopende partij me te attenderen dat het slim is om elk jaar een beurt te geven. Iets met veroudering van olie etc.
Verder een heerlijke auto op het regelmatig uitloggen van het profiel na.

Pv 4KwP, Atlantic WPB, Techneco Loria 8kw, gasloos sinds 29-8-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Babbel1 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:50:
Beste Lync & Co rijders, hoe gaan jullie om met onderhoud? Ik rij sinds een half jaar in een eigendoms Lync & Co. Ik rij vrij weinig kilometers (max 10K per jaar). En het onderhoudsboekje geeft aan 2 jaar of 30.000 km.
Nu begint de verkopende partij me te attenderen dat het slim is om elk jaar een beurt te geven. Iets met veroudering van olie etc.
Gewoon advies fabrikant (onderhoudsboekje) aanhouden- 1x per 2 jaar of elke 30k, net wat eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
De Lynk roept zelf als hij een onderhoudsbeurt wil. Ergens tussen 20.000 - 30.000km of 1,5 tot 2 jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 12:06

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Morgen mag ik hem ophalen :9, mijn nieuwe daily driver. Gekocht dus
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54083335793_def351978d_z.jpg

1 van januari 2023 met 33k op de teller. Heel veel behulpzame tips in dit topic, heel fijn :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26
WHiZZi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:47:
[Afbeelding]

1 van januari 2023 met 33k op de teller. Heel veel behulpzame tips in dit topic, heel fijn :)
Heel veel plezier ermee maar dat zal wel goedkomen! :) Heerlijke wagen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Even wat posts verplaatst naar bovenstaande topic. @Jboy1991 volgende keer graag even de topicwarning lezen die onderaan dit topic (en vaak ook andere topics) staat.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 09:38
Gaan jullie btw met de auto gewoon door de wasstraat?
En als je dat doet laten jullie de spiegels dan uitgeklapt? :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
sjoemie1985 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:33:
Gaan jullie btw met de auto gewoon door de wasstraat?
En als je dat doet laten jullie de spiegels dan uitgeklapt? :X :X
Ja en ja, anders worden ze niet schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
oldostofjas schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Ja en ja, anders worden ze niet schoon :)
Dank je. 8) O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
WHiZZi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:47:
[Afbeelding]

Synyco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:06
Hoi,

Ik krijg het laadklepje niet meer automatisch open door op de knop open tankklep te drukken en ingedrukt te houden.. Ik hoor wel tikken bij het klepje.
Werkte eerst wel.
Heeft iemand dit opgelost?

Met de hand geforceerd opentrekken lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
eric.deruijter schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:07:
Hoi,

Ik krijg het laadklepje niet meer automatisch open door op de knop open tankklep te drukken en ingedrukt te houden.. Ik hoor wel tikken bij het klepje.
Werkte eerst wel.
Heeft iemand dit opgelost?

Met de hand geforceerd opentrekken lukt wel.
Dit gebeurt soms bij nat weer. Ik heb nog niet echt een oplossing, behalve misschien de magneetjes droog- of schoonmaken. Meestal lost het zich vanzelf weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 12:06

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Misschien een hele vreemde vraag, maar waar kan ik ergens vinden hoeveel benzine er in de benzinetank zit (en eventueel hoeveel km ik nog kan rijden) ?

Gisteren om 17:00 had ik de Lynk&Co opgehaald, maar nog niet echt veel mee gereden. Straks wel, maar ik kan dus niet vinden of er nog benzine in zit.

Tot nu toe bevalt het prima. Iets harder geveerd dan een 30 jaar oude Chevy Van (mijn andere auto) en de Lynk en Co is zo stil :+

Nog een extra vraag, komt de regeneratie (B-stand) stand tot een volledige stilstand? Een maat van mij heeft dat wel in zijn volledig electrische auto (een Mini) en vertelde dat zijn auto dus ziet als hij moet stoppen en zelf tot stilstand komt. Ik heb tot nu toe niet het idee dat het helemaal stopt.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
WHiZZi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:50:
Misschien een hele vreemde vraag, maar waar kan ik ergens vinden hoeveel benzine er in de benzinetank zit (en eventueel hoeveel km ik nog kan rijden) ?

Gisteren om 17:00 had ik de Lynk&Co opgehaald, maar nog niet echt veel mee gereden. Straks wel, maar ik kan dus niet vinden of er nog benzine in zit.

Tot nu toe bevalt het prima. Iets harder geveerd dan een 30 jaar oude Chevy Van (mijn andere auto) en de Lynk en Co is zo stil :+

Nog een extra vraag, komt de regeneratie (B-stand) stand tot een volledige stilstand? Een maat van mij heeft dat wel in zijn volledig electrische auto (een Mini) en vertelde dat zijn auto dus ziet als hij moet stoppen en zelf tot stilstand komt. Ik heb tot nu toe niet het idee dat het helemaal stopt.
De hoeveelheid benzine zie je links onderaan op je dashboard. En de B-stand komt inderdaad niet helemaal tot stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.S.
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Goedendag,

Wie heeft er belang bij sneeuwkettingen König XG-12 Pro 247 NIEUW

Ik heb ze 1 keer getest en het is werkelijk zoals in het filmpje een fluitje van een cent. Top kettingen! Wij hebben inmiddels een andere auto en daarom  mogen ze weg.

YouTube: König XG-12 Pro | CL-10 | CG-9_Tutorial Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:27
Oizo1981 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Is al langer bekend.
  • 3 nieuwe kleuren: Crystal White, Sparkling Black en Mineral Green
  • 15.4-inch HD touchscreen
  • Snellere powerful Qualcomm Snapdragon 8155 chip
  • Fysieke knoppen op het stuur
https://press.lynkco.com/...erformance-and-innovation

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik lees / hoor niets over een eventuele ETA van dit model icm de kleuren, iemand anders ergens wat opgepikt?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
NeoFoX schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ik lees / hoor niets over een eventuele ETA van dit model icm de kleuren, iemand anders ergens wat opgepikt?
In het abonnement duurt het in ieder geval nog even: medio 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDKyxPp_jDAO1f3502yvuSVLah0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAVygJsEhCC41cgAzK1fdh0P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
oldostofjas schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33:
[...]

De hoeveelheid benzine zie je links onderaan op je dashboard. En de B-stand komt inderdaad niet helemaal tot stilstand.
Is dat niet afhankelijk van welk uiterlijk je gebruikt voor de dashboard? :X

En daarover gesproken, is het mogelijk om een nieuwe look (als die er zijn) te uploaden in de auto via een usb stick ofzo? Dus meer keuze dan de huidige 4 of 5 uiterlijkheden van het dashboard?

Nog een ander vraagje is het mogelijk bij het opstarten van de auto dat hij niet meteen de google maps er voor gooit maar gewoon het standaard scherm van de L&C toont? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sjoemie1985 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:06:
[...]
En daarover gesproken, is het mogelijk om een nieuwe look (als die er zijn) te uploaden in de auto via een usb stick ofzo? Dus meer keuze dan de huidige 4 of 5 uiterlijkheden van het dashboard?

Nog een ander vraagje is het mogelijk bij het opstarten van de auto dat hij niet meteen de google maps er voor gooit maar gewoon het standaard scherm van de L&C toont? :/
Andere stijlen zijn niet mogelijk.

Bedoel je Google maps op het middenscherm? Die start dan automatisch met CarPlay of AndroidAuto. Of bedoel je het kaartscherm op het bestuurdersdisplay?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 19:56
Mooi om te zien dat de app langzamerhand wordt getweakt. Nu met resterende oplaad tijd erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLnNferoczOHzxoaYZ7KUVOQ5hU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwpUQGmWGqmfdI6lYaHbIPPh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door mokkie op 24-10-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Dan moet de app wel niet steeds uitloggen. Ik vind de app alles behalve stabiel helaas. De locatie van de auto is vaker niet dan wel up to date bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 19:56
Vibravis schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:36:
Dan moet de app wel niet steeds uitloggen. Ik vind de app alles behalve stabiel helaas. De locatie van de auto is vaker niet dan wel up to date bijvoorbeeld.
Ik heb tot nu toe geen last. Alles werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:16
mokkie schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:25:
Mooi om te zien dat de app langzamerhand wordt getweakt. Nu met resterende oplaad tijd erbij.

[Afbeelding]
Net als 2 jaar geleden. Toen zat het erin en hebben ze het er om de 1 of andere reden uit gehaald, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
[quote]Babbel1 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:50:
[/quote

Elke 2 jaar of 30.000 km. Mijn garage deed nrt kleinonderhoud. 2 jaar en 23000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:42
Nedish schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:39:
[quote]Babbel1 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:50:
[/quote

Elke 2 jaar of 30.000 km. Mijn garage deed nrt kleinonderhoud. 2 jaar en 23000km
Gewoon het boekje volgen tot je apk moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 14:41
R.S. schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:26:
Goedendag,

Wie heeft er belang bij sneeuwkettingen König XG-12 Pro 247 NIEUW

Ik heb ze 1 keer getest en het is werkelijk zoals in het filmpje een fluitje van een cent. Top kettingen! Wij hebben inmiddels een andere auto en daarom  mogen ze weg.

YouTube: König XG-12 Pro | CL-10 | CG-9_Tutorial Video
Niet om vervelend te doen maar dit zijn 12 mm kettingen en staan ook niet op de Konig site als te gebruiken met de 01.
https://www.konigchain.co...or/configurator-consumer/ hier zelf op te zoeken.

Mijn ervaring met 9mm kettingen na het opmeten van de ruimte tussen ophanging en wiel:
Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Oizo1981 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:01:
[...]

Andere stijlen zijn niet mogelijk.

Bedoel je Google maps op het middenscherm? Die start dan automatisch met CarPlay of AndroidAuto. Of bedoel je het kaartscherm op het bestuurdersdisplay?
Ik bedoel google maps/ android auto die bij het starten van het systeem er op een gegeven moment voor komt te staan op het middenconsole. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
sjoemie1985 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Ik bedoel google maps/ android auto die bij het starten van het systeem er op een gegeven moment voor komt te staan op het middenconsole. :)
Geen Apple CarPlay of Android Auto gebruiken als je dat scherm niet wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
sjoemie1985 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Ik stoorde me ook enorm aan Android Auto die telkens maar weer de focus kreeg bij het starten van de auto met wireless Android Auto.

Als je vaker de auto gebruikt dan dat je wilt navigeren dan kan ik aanraden om wireless Android Auto niet te gebruiken, maar het via een kabel te doen. Dan kies jij wanneer Android Auto start.
In de developer opties van Android Auto kun je wireless uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 19:49
Vibravis schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:15:
Ik heb last van een ontzettend krakende armsteun helaas. Ik heb al gekeken of ik die kan open maken want het lijkt allemaal hol van binnen. Maar dat lukt dus niet. Is er iemand die dit ook heeft en het heeft kunnen oplossen?

Alleen de arm erop laten rusten resulteert in een kraak festijn helaas
Ja die armsteun kraakt als je er alleen al naar kijkt, erg irritant, zeker omdat ik gewend ben om deze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Maandag kunnen we eindelijk onze 2022 versie halen.

Hoe zit het nu met winterbanden? Onder onze vorige auto zat 4 seasons banden en onder onze auto blijkbaar zomerbanden.

Kunnen wij gewoon een wandenwissel doen bij een garage of moeten we naar de volvo dealer ivm behoud garantie.

We willen geaag de velgen er onderhouden. Dus geen winterband velgen. Is zoiets mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Jboy1991 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:08:

Hoe zit het nu met winterbanden? Onder onze vorige auto zat 4 seasons banden en onder onze auto blijkbaar zomerbanden.

Kunnen wij gewoon een wandenwissel doen bij een garage of moeten we naar de volvo dealer ivm behoud garantie.

We willen geaag de velgen er onderhouden. Dus geen winterband velgen. Is zoiets mogelijk?
Ik begrijp dat jij de auto gekocht hebt? Bandenwissels is niet van invloed op de garantie. Kun je dus overal laten doen. Je kunt winterbanden ook op de zelfde velg laten leggen. Dus niet de hele wielen wisselen maar alleen de banden. In aanschaf goedkoper want je hoeft niet een extra set velgen te kopen. Het wisselen iedereen keer is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Jboy1991 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:08:

Wat ik gedaan heb is:
All seasons aanschaffen (ik heb Michelin CrossClimate 2), eronder laten zetten bij een bandenboer en de zomerbanden op marktplaats.
(Na een paar maanden had ik ze verkocht aan iemand met een Lynk en Co :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Frag1le schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:47:
[...]

Wat ik gedaan heb is:
All seasons aanschaffen (ik heb Michelin CrossClimate 2), eronder laten zetten bij een bandenboer en de zomerbanden op marktplaats.
(Na een paar maanden had ik ze verkocht aan iemand met een Lynk en Co :) )
Ik las juist dat je beter geen all seasons kubt nemen omdat door het vewocht van de auto de banden sneller slijten en dat het daarom beter is winter en zomer setje te hebben
Oizo1981 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:37:
[...]

Ik begrijp dat jij de auto gekocht hebt? Bandenwissels is niet van invloed op de garantie. Kun je dus overal laten doen. Je kunt winterbanden ook op de zelfde velg laten leggen. Dus niet de hele wielen wisselen maar alleen de banden. In aanschaf goedkoper want je hoeft niet een extra set velgen te kopen. Het wisselen iedereen keer is wel wat duurder.
Ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Jboy1991 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:37:
[...]

Ik las juist dat je beter geen all seasons kubt nemen omdat door het vewocht van de auto de banden sneller slijten en dat het daarom beter is winter en zomer setje te hebben
[...]

Ja klopt.
Dit gaat niet echt over de Lynk & Co, maar goed hierbij:

Qua slijtage, tja dat ligt aan de keuze van het merk band, jouw rijstijl en hoeveel kilometers je dus kan doen met de eerste set all-seasons.
Je lijkt hier 2 sets banden te vergelijken met 1 set all-seasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07
Wat zijn de krik punten voor en achter bij de o1? Is dat gewoon op het verticaal stekende metaal?

Of moet je van die speciale rubberen pads gebruiken?

De handleiding verwijst naar het bellen met Lynk en vo voor het wisselen van een wiel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lPLd6_r8ly64vvaup-bmlYHeH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m97xTwguwf6eJcvZTFBYIoPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSkTpSooiqD44eKOF9ByxHPNrLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kaSLb9XWAbBoQ7CrkxtRx7G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt het houd niet op gewoon.. ik word zooo moe van L&C support / administratie.

Na al die drama omtrent de schade die door mijn buurman gezet was etc is het dus half augustus ofzo gerepareerd en netjes die Acte van sessie gekregen en via L&C in contact geweest met Allianz de verzekeraar dat het allemaal verhaald word op de schuldige en niet mijzelf en denk je er van af te zijn.

Krijg ik nu ALSNOG een mailtje van L&C dat er de volgende betaling niet 650€ maar 1650 word afgeschreven door die schade en dus 1000€ eigen risico. Ik ben er zooo klaar mee hoe slecht de administratie daar verloopt.

Maar weer bellen morgen voor de 8e keer over dit euvel

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
jack_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:23:
Wat zijn de krik punten voor en achter bij de o1? Is dat gewoon op het verticaal stekende metaal?

Of moet je van die speciale rubberen pads gebruiken?

De handleiding verwijst naar het bellen met Lynk en vo voor het wisselen van een wiel ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanuit de Car Guide van de 01:
https://www.lynkco.com/nl...Tires/topic:Change_wheels
Ofwel die rubberen punten onder de auto.

Afbeeldingslocatie: https://lynkco2.dforigo.com/api/topicpack/feeds/webinfo/versions/production/variants/C/languages/nl/files/asset-EE4004859FDC6A57B217A1FF4D31D8D83B2EC006.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lynkco2.dforigo.com/api/topicpack/feeds/webinfo/versions/production/variants/C/languages/nl/files/asset-82FDBE7A122B24AD38A83DCC639CF5BBDEC0A3C9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 20:40
Iemand tips als de auto niet start? Zojuist stap ik in de auto en ervaar dit:
  • Auto gaat wel open met sleutel
  • Ik haal de laadkabel eruit (heeft er een dag ingezeten, niet heel lang dus)
  • Ik ga zitten in de auto; druk op de start knop
  • Er gaat wel e.e.a. branden op het bestuurdersscherm, maar het bevat niet de volledige inhoud.
  • Vervolgens kan ik niets doen; ik krijg hem niet in de versnelling. Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26
smeerbartje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:31:
  • Er gaat wel e.e.a. branden op het bestuurdersscherm, maar het bevat niet de volledige inhoud.
Ik lees wel eens tips op FB dat je bij errors de auto op slot moet doen en dan 20 minuten wachten.
Toen ik ik gisteren thuiskwam deden mijn sensors en 360 camera het ineens niet meer. En vanochtend was alles weer ok...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Je kunt ook de accupool in de kofferbak even losmaken. Waarschijnlijk de laadsessie niet helemaal goed afgesloten softwarematig. Heb ik laatst ook gehad. ANWB haalde stroom even van de accu en toen was alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook wel eens gehad dat die alleen aan ging maar niet startte. toen uitgezet, op slot gedaan, 2 minuutjes ofzo gewacht en opnieuw gedaan en ging het weer goed. Daarna nooit meer gebeurd en dit was iets van een jaar geleden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Twee vraagjes:

Ik heb nu al een tijdje verbindingsproblemen via Android auto. Als ik automatisch wordt geconnect via mijn WiFi van mijn telefoon (Asus Zenfone 10) met het scherm, dan speelt hij Spotify en maps af maar blijft de muziek haperen. Met kabel gaat het wel goed. Maar ik zie hier meerdere mensen bij wie het na een aantal minuten wel gewoon werkt. Het haperen gaat niet weg. Soms verbreekt hij de verbinding en start de verbinding automatisch weer op. Ik heb de telefoon en het info systeem al een keer naar fabrieksinstellingen gebracht, en doe regelmatig wifi instellingen op telefoon "vergeten" maar toch connect hij elke keer weer opnieuw. Is er een instelling dat ik alleen op 2.4 GHz kan verbinden via de telefoon of ligt het daar niet aan?

2.
Aangezien we toch op Tweakers zitten, vroeg ik mij af of iemand al eens gekeken en geprobeerd heeft om het systeem sneller te maken? Is het nu de hardware of de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
rbeijers schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:08:
Twee vraagjes:

Ik heb nu al een tijdje verbindingsproblemen via Android auto. Als ik automatisch wordt geconnect via mijn WiFi van mijn telefoon (Asus Zenfone 10) met het scherm, dan speelt hij Spotify en maps af maar blijft de muziek haperen. Met kabel gaat het wel goed. Maar ik zie hier meerdere mensen bij wie het na een aantal minuten wel gewoon werkt. Het haperen gaat niet weg. Soms verbreekt hij de verbinding en start de verbinding automatisch weer op. Ik heb de telefoon en het info systeem al een keer naar fabrieksinstellingen gebracht, en doe regelmatig wifi instellingen op telefoon "vergeten" maar toch connect hij elke keer weer opnieuw. Is er een instelling dat ik alleen op 2.4 GHz kan verbinden via de telefoon of ligt het daar niet aan?

2.
Aangezien we toch op Tweakers zitten, vroeg ik mij af of iemand al eens gekeken en geprobeerd heeft om het systeem sneller te maken? Is het nu de hardware of de software?
1. Je kunt dit proberen, een paar dagen geleden nog gepost hier door mij: Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

2. De auto wordt door velen gehuurd en bij de kopers is de auto bij de meeste nog in de garantie, dus dan zal er weinig aan getweakt worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Frag1le schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

1. Je kunt dit proberen, een paar dagen geleden nog gepost hier door mij: Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

2. De auto wordt door velen gehuurd en bij de kopers is de auto bij de meeste nog in de garantie, dus dan zal er weinig aan getweakt worden vrees ik.
1. Ja thanks. Maar als ik die kabel er in klik doet hij het ook wel. Maar ben toch wel benieuwd waarom die wifi verbinding nou zo slecht is? Ik zat eerst te denken aan 2.4 GHz en 5 GHz. Maar zat te zoeken op Google, maar zag weinig manieren om hem te verbinden met 2.4 GHz.

2. Ja. Had eigenlijk gehoopt dat het open maken en wat extra geheugen erin zou helpen haha. Maar wacht liever tot iemand anders zoiets heeft geprobeerd. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 20:40
Oizo1981 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Je kunt ook de accupool in de kofferbak even losmaken. Waarschijnlijk de laadsessie niet helemaal goed afgesloten softwarematig. Heb ik laatst ook gehad. ANWB haalde stroom even van de accu en toen was alles weer goed.
Thanks.
wodkabuikje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Ik lees wel eens tips op FB dat je bij errors de auto op slot moet doen en dan 20 minuten wachten.
Thanks; probleem is wel dat ik vaak niet 20 minuten kan wachten :).
Ricmaniac schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Ook wel eens gehad dat die alleen aan ging maar niet startte. toen uitgezet, op slot gedaan, 2 minuutjes ofzo gewacht en opnieuw gedaan en ging het weer goed. Daarna nooit meer gebeurd en dit was iets van een jaar geleden ofzo
Voelt niet heel relaxt.

Aanvullende vraag: waar leggen jullie de sleutel neer als je wilt rijden? Is er een dedicated plaats waar je officieel de sleutel neer moet leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:44:

Aanvullende vraag: waar leggen jullie de sleutel neer als je wilt rijden? Is er een dedicated plaats waar je officieel de sleutel neer moet leggen?
De officiële plaats is in de bekerhouder. Tenminste, daar zit de ontvanger. Dat kan nuttig zijn als de batterij bijna leeg is.

Ik heb hem zelf altijd gewoon in m'n broek- of jaszak zitten.

Meer info: https://www.lynkco.com/nl...arted/topic:Start_the_car

[ Voor 11% gewijzigd door oldostofjas op 29-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

smeerbartje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:44:

Laat ze meestal gewoon in mijn zak. Je hebt ze toch niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:34
Is er eigenlijk nieuws vanuit lynk & co dat we ooit nog is full screen apple carplay zullen krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jboy1991
dtacaptcave schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:44:
Is er eigenlijk nieuws vanuit lynk & co dat we ooit nog is full screen apple carplay zullen krijgen?
Denk dat zij zich eerst wel mogen focussen op het oplossen van de draadloze apple carplay bugs….

Via draadloos crasht het constant. Via kabel totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Blijft bijzonder hoe dit per auto verschillend is. Ik heb nergens last van. 2 iphones en een android gekoppeld en alles switcht makkelijk draadloos. Maar hopelijk komen ze snel met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Jboy1991 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:18:
[...]

Denk dat zij zich eerst wel mogen focussen op het oplossen van de draadloze apple carplay bugs….

Via draadloos crasht het constant. Via kabel totaal geen problemen.
Gelukkig hier nog nooit problemen mee gehad maar snap dat dit nog frustrerender is dan full screen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Vibravis schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:54:
Blijft bijzonder hoe dit per auto verschillend is. Ik heb nergens last van. 2 iphones en een android gekoppeld en alles switcht makkelijk draadloos. Maar hopelijk komen ze snel met een oplossing
dtacaptcave schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Gelukkig hier nog nooit problemen mee gehad maar snap dat dit nog frustrerender is dan full screen ja!
Hmm. Welke versie auto, iphone en ios versie gebruiken jullie?

Wijzelf hebben de
2022 versie van mei
Iphone 13 pro (en 13 pro max)
Ios 18.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Jboy1991 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

[...]

Augustus 2022
Iphone 13 & 15
IOS 18.1

Maar persoonlijk denk ik dat het daar allemaal niet inzit.

Welke software versie heeft de auto?

[ Voor 17% gewijzigd door Vibravis op 30-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Jboy1991 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

[...]

Wijzelf hebben de
2022 versie van mei
Iphone 13 pro (en 13 pro max)
Ios 18.0.1
Mijn auto komt ook uit mei 2022. Ik heb de iPhone 12 Pro een jaar gehad en nu al een tijd de iPhone 16 pro max. Verschillende soorten iOS en nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Toch blijft het me allemaal maar verbazen. Ik stap zojuist in de auto en wil de pure modus selecteren. Niet mogelijk en ik heb alleen de keuze uit eco en comfort. Ook power staat er niet meer tussen….. verder kan ik wel elektrisch rijden maar de modus werkt niet meer. Iemand dat ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:45
Helaas semi-serieus antwoord.....have you tried turning it off and on again.

Ik doe de aanname dat je accu wel geladen is? Je moet dacht ik een minimum van X% hebben.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Goldman schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:20:
Helaas semi-serieus antwoord.....have you tried turning it off and on again.

Ik doe de aanname dat je accu wel geladen is? Je moet dacht ik een minimum van X% hebben.
Alles geprobeerd en de accu is 97%. Blijft bijzonder, software en auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Vibravis schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:48:
Toch blijft het me allemaal maar verbazen. Ik stap zojuist in de auto en wil de pure modus selecteren. Niet mogelijk en ik heb alleen de keuze uit eco en comfort. Ook power staat er niet meer tussen….. verder kan ik wel elektrisch rijden maar de modus werkt niet meer. Iemand dat ooit meegemaakt?
Komt best vaak voor op dit forum en Facebook . Dan wordt per ongeluk de software voor de niet-plug-in geladen. Komt voor als je te snel a het starten de rij-modus wijzigt. De auto even een kwartiertje uitzetten en dat doet ie weer normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 30-10-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Frag1le schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Vanuit de Car Guide van de 01:
https://www.lynkco.com/nl...Tires/topic:Change_wheels
Ofwel die rubberen punten onder de auto.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn de krik punten voor een garargekrik. Voor een schaar krik moet je inderdaad de 'felsrand' gebruiken vergelijkbaar met de XC40. Helaas is bij een Lynk de plaats niet aangegeven, bij een XC40 wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
mpx200_05 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Dit zijn de krik punten voor een garargekrik. Voor een schaar krik moet je inderdaad de 'felsrand' gebruiken vergelijkbaar met de XC40. Helaas is bij een Lynk de plaats niet aangegeven, bij een XC40 wel
XC40:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDFGdqBgNhbNT5HoJkxCI-kSwYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPTGUfTfbLRZjlzGGFn8HTRt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Hmm. Kan die carplay problemen worden veroorzaakt als je met 2 iphones die gekoppeld zijn gebruik maakt van de auto?

Gisteren toch weer getest om draadloos carplay te starten en dat werkte prima.

Deze ochtend rijden we weg en mn partner had zn telefoon met kabelverbonden

Zowel zijn als mijn carplay deed het niet. Hele rit 30min kregen we de melding dat er geen apple carplay apparaat is verbonden.

Daarnaast nog een vraag: we horen regelmatig een piepje als we de auto ontgrendelen en wegrijden. Iemand een idee wat dat kan zijn? Klinkt als een alarmpje dat we iets vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Jboy1991 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:24:
Hmm. Kan die carplay problemen worden veroorzaakt als je met 2 iphones die gekoppeld zijn gebruik maakt van de auto?

Gisteren toch weer getest om draadloos carplay te starten en dat werkte prima.

Deze ochtend rijden we weg en mn partner had zn telefoon met kabelverbonden

Zowel zijn als mijn carplay deed het niet. Hele rit 30min kregen we de melding dat er geen apple carplay apparaat is verbonden.

Daarnaast nog een vraag: we horen regelmatig een piepje als we de auto ontgrendelen en wegrijden. Iemand een idee wat dat kan zijn? Klinkt als een alarmpje dat we iets vergeten.
Wij hebben 3 telefoons gekoppeld maar geen enkele aan de kabel dus ik kan daar niets over zeggen.

Hoe wij het doen:

Ik heb een shortcut gemaakt naar de instellingen en die staat links boven op het scherm. Na het starten klikken we daarop, gaan we naar verbindingen en selecteren we carplay. Vanuit daar kun je de telefoon selecteren welke carplay moet gebruiken. De bluetooth verbinding word dan gemaakt met de betreffende telefoon en het werkt dan altijd vlekkeloos. Het liefste had ik een shortcut gehad naar de carplay settings zodat je nog minder hoeft te klikken maar dat gaat volgens mij niet.

Maar al met al voor ons acceptabel en eigenlijk redelijk snel.

Die piepjes geven aan dat alle systemen gereed en geladen zijn is mij telefonisch verteld. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vibravis op 31-10-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 11:42
Rmaxx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb al een hele tijd (lichte) schade op dezelfde plek (linksachter), gewoon verzekeringswerk en duidelijk de schuld van de andere partij... Maar hoor al weken niks erover, na 4x bellen maar opgegeven.. 'dont worry my colleagues will call'.. uhuh... als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen :) Gelukkig vooral cosmetisch, al wordt ik wel soms gek van de piep van de parkeersensoren.....
Kwam net dit oude bericht tegen, heb exact dezelfde situatie hier, ook lichte schade linksachter, ook door toedoen andere persoon, ook verzekeringswerk en ook defecte parkeersensor met irritante piep (dropdown menu uittrekken en PAS uitschakelen helpt trouwens :) )

@Rmaxx Ben jij inmiddels al wel geholpen? Ik heb besloten zelf geen contact meer te zoeken met de klantenservice, het werkt vrij demotiverend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
crispo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Kwam net dit oude bericht tegen, heb exact dezelfde situatie hier, ook lichte schade linksachter, ook door toedoen andere persoon, ook verzekeringswerk en ook defecte parkeersensor met irritante piep (dropdown menu uittrekken en PAS uitschakelen helpt trouwens :) )

@Rmaxx Ben jij inmiddels al wel geholpen? Ik heb besloten zelf geen contact meer te zoeken met de klantenservice, het werkt vrij demotiverend..
Ja en nee. Maar wel een tip voor je, zorg dat ze ook echt de radar sensoren checken en repareren, dat hebben ze bij mij dus niet gedaan (ondanks duidelijk aangeven).. mijn schade is netjes gemaakt , maar de storing heb ik dus nog. Direct na reparatie aangegeven, de reactie was een vrij ongeintresseerde 'ik denk niet dat gerelateerd is, maar je hebt toch gewoon garantie?' ... (auto was bij schade 1wk oud, zonder meldingen, maar hij weet het beter :+ )...

Maar voor garantie mag je dus direct naar de volvo dealer tegenwoordig. Hij is al teruggeweest, hebben ze de software geupdatet 8)7 .. mocht zeld de odb2 poort weer afdekken met het klepje dat ze op de vloer hadden laten slingeren.. storing was er natuurlijk meteen weer.. zou teruggebeld worden... je raad het al ... :-(

Sterkte iig, en volhouden he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die geen mobiele verbinding hebben in de auto?

Ik heb er sinds vanochtend last van.

Het gekke is dat ik wel via de app de auto kan openen maar in de auto werken de “online diensten” zoals spotify niet en in het symbool voor de verbinding staat ook een kruisje bij (geen verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Vibravis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Wij hebben 3 telefoons gekoppeld maar geen enkele aan de kabel dus ik kan daar niets over zeggen.

Hoe wij het doen:

Ik heb een shortcut gemaakt naar de instellingen en die staat links boven op het scherm. Na het starten klikken we daarop, gaan we naar verbindingen en selecteren we carplay. Vanuit daar kun je de telefoon selecteren welke carplay moet gebruiken. De bluetooth verbinding word dan gemaakt met de betreffende telefoon en het werkt dan altijd vlekkeloos. Het liefste had ik een shortcut gehad naar de carplay settings zodat je nog minder hoeft te klikken maar dat gaat volgens mij niet.

Maar al met al voor ons acceptabel en eigenlijk redelijk snel.

Die piepjes geven aan dat alle systemen gereed en geladen zijn is mij telefonisch verteld. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet ;)
Hmm. En die shortcuts heb je op je iphone gedaan of op de lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Sumuhtsop schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:32:
Zijn er meer mensen die geen mobiele verbinding hebben in de auto?

Ik heb er sinds vanochtend last van.

Het gekke is dat ik wel via de app de auto kan openen maar in de auto werken de “online diensten” zoals spotify niet en in het symbool voor de verbinding staat ook een kruisje bij (geen verbinding).
Hier vanochtend ook geen verbinding. Stond een kruisje bij de antennes in het display. Denk een storing bij de provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Jboy1991 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:57:
[...]

Hmm. En die shortcuts heb je op je iphone gedaan of op de lynk?
In de Lynk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jboy1991 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Hier vanochtend ook geen verbinding. Stond een kruisje bij de antennes in het display. Denk een storing bij de provider
Op de terugreis vanavond werd de verbinding inderdaad hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07
Zijn er mensen die velgen met een andere ET waarde of breedte banden of inch grootte gemonteerd hebben?

Ben rond aan het kijken maar dan wat anders dan de originele Lynk set en soms komt het qua ET wel in de buurt maar soms zit er ook wel 12mm (ET 40) in dat de velg meer naar buiten gaat komen.

Advies volgens Google is maximale afwijking van 5mm. Auto is natuurlijk redelijk zwaar en is lastig vooraf inschatten of het echt van invloed is op sturen en slijtage van onderdelen zoals draagarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenendaal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-05 19:54
Weet iemand wat de standaard afmeting van de band is waarmee hij geleverd wordt? Is dat 235/55 R18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Veenendaal schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:49:
Weet iemand wat de standaard afmeting van de band is waarmee hij geleverd wordt? Is dat 235/55 R18?
Standaard met zomerbanden 235/45 R20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 09:55
Ik ben aan het kijken voor all season banden. Nu is er vanuit de anwb een mooie actie voor Michelin banden bij de Kwikfit (4 voor 3). Jammer genoeg hebben ze de Michelin CROSSCLIMATE 2 met deze maat, 235/45/R20, niet meer op voorraad (hier lees ik positieve verhalen over). Zij geven als alternatief: Michelin CROSSCLIMATE 2 Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Grossjan82 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:30:
Ik ben aan het kijken voor all season banden. Nu is er vanuit de anwb een mooie actie voor Michelin banden bij de Kwikfit (4 voor 3). Jammer genoeg hebben ze de Michelin CROSSCLIMATE 2 met deze maat, 235/45/R20, niet meer op voorraad (hier lees ik positieve verhalen over). Zij geven als alternatief: Michelin CROSSCLIMATE 2 Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke band bedoel je want je noemt 2x dezelfde namelijk. Anyway, ik heb die banden ook en ik zweer erbij. Kost wat maar dan heb je ook wat
Pagina: 1 ... 161 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.