Dank, zag dat inderdaad via het swipe down menu het makkelijk uit te schakelen is. Dankjewel voor de oplossing!Oizo1981 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:59:
[...]
Kan niet standaard uit. Je kunt wel een snelkoppeling in het swipe down menu zetten.
ziet er naar uit dat Lynk en Co bijna zo goed als van de leverproblemen af is..
iemand die nog aan het wachten is hier?
iemand die nog aan het wachten is hier?
Help
Auto wilde niet open, met alle drie de sleutels. Enkel wel met de app.
Auto start en rijd wel.
Reageert niet op de sleutes , kan niet dat alle batterijen in de sleutels in een keer leeg zijn.
Kan ik de sleutels opnieuw laten inleren, of zit het probleem ergens anders. >>
Auto in de zon gezet , ging na een uur wel weer open/dicht met de afstandbediening.
Zal voor de zekerheid batt vervangen zie: >> YouTube: Sleutel batterij Lynk&Co vervangen, Lucas legt uit.
Er zit overigens een led lampje in, als je de fysieke sleutel uit de afstanbediening haalt kan je zien of de aftandbediening het nog doet.
Auto start en rijd wel.
Reageert niet op de sleutes , kan niet dat alle batterijen in de sleutels in een keer leeg zijn.
Auto in de zon gezet , ging na een uur wel weer open/dicht met de afstandbediening.
Zal voor de zekerheid batt vervangen zie: >> YouTube: Sleutel batterij Lynk&Co vervangen, Lucas legt uit.
Er zit overigens een led lampje in, als je de fysieke sleutel uit de afstanbediening haalt kan je zien of de aftandbediening het nog doet.
[ Voor 41% gewijzigd door eric.deruijter op 03-10-2024 11:51 ]
Dit is een aanname, dit kan namelijk wel al is het heel toevallig.eric.deruijter schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:52:
Help
kan niet dat alle batterijen in de sleutels in een keer leeg zijn.
Bij mij was van de week ook ineens de sleutel leeg. Uitsluiten is beter (al vervang je maar van 1 sleutel de batterij en ga je dit testen), voordat je verder gaat.
Ik heb gisteren bijna 40 minuten in de wacht gestaan tot ik iemand van Lynk & Co aan de telefoon kreeg, ik belde om de aanvraag voor koppeling met de app wat te bespoedigen. Kennelijk was het niet mogelijk om mijn auto te koppelen vanwege technische problemen aan de kant van Lynk & Co. Hebben jullie diezelfde ervaring de laatste tijd?
Ik heb dezelfde ervaring, verschillende malen telefonisch contact gehad met Lynk, na lange wachttijden, zeer vriendelijke medewerker aan de lijn maar het probleem wordt niet opgelost. Ik heb de auto nu 8 weken en nog steeds is de locatie niet zichtbaar in de app. Ik ga nu een afspraak maken bij de Volvo dealer om eea te laten onderzoeken en oplossen.Martijn-V4 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:32:
Ik heb gisteren bijna 40 minuten in de wacht gestaan tot ik iemand van Lynk & Co aan de telefoon kreeg, ik belde om de aanvraag voor koppeling met de app wat te bespoedigen. Kennelijk was het niet mogelijk om mijn auto te koppelen vanwege technische problemen aan de kant van Lynk & Co. Hebben jullie diezelfde ervaring de laatste tijd?
2 dagen geleden had ik ook met telefonisch contact gehad. Gelukkig was het "maar" 20 min wachtrij. Ook verzoek om auto te koppelen met mijn auto.
Ik kreeg te horen zij bezig zijn met een (nieuwe of andere) connectivity systeem. En kon zelf niet bij.
Verzoek is intern wel al doorgezet en hopelijk is de koppeling eind van de week. finger crossed...
Ik kreeg te horen zij bezig zijn met een (nieuwe of andere) connectivity systeem. En kon zelf niet bij.
Verzoek is intern wel al doorgezet en hopelijk is de koppeling eind van de week. finger crossed...
Martijn-V4 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:32:
Ik wacht het rustig af, de dame die mij te woord stond gaf aan een case aan te maken voor het probleem. Ik bel eind volgende week nog wel een keertje om te kijken hoe het er voor staat.mokkie schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:26:
2 dagen geleden had ik ook met telefonisch contact gehad. Gelukkig was het "maar" 20 min wachtrij. Ook verzoek om auto te koppelen met mijn auto.
[...]
Stomme vraag he, maar wat zegt nu precies dit scherm? Wat vertelt de waarde "35%" mij?
En die 9.0 is het accupercentage, right? Wordt deze in standje "hybrid" opgeladen? Ik vermoed van wel, want deze ging van 2% naar 9%. Maar dit kan dan puur door het remmen zijn gekomen, toch? Ik heb de optie "laden met motor" namelijk uit staan.
En die 9.0 is het accupercentage, right? Wordt deze in standje "hybrid" opgeladen? Ik vermoed van wel, want deze ging van 2% naar 9%. Maar dit kan dan puur door het remmen zijn gekomen, toch? Ik heb de optie "laden met motor" namelijk uit staan.
/f/image/kk505cuD5qLJMIyibLvkvtxp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 04-10-2024 20:15 ]
Thats right: afremmen op de motor (bij stand B iets meer dan in stand D) levert wat energie terug.naar de accu. Moet.je niet al teveel ban voorstellen.smeerbartje schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:14:
...Wordt deze in standje "hybrid" opgeladen? Ik vermoed van wel, want deze ging van 2% naar 9%. Maar dit kan dan puur door het remmen zijn gekomen, toch?...
Dat is slim inderdaad lwant zuipt meer aan brandstof dan dat het aan elektriciteit oplevert....Ik heb de optie "laden met motor" uit staan.
Die vraag had ik gisteren ook toen ik naar hetzelfde overzicht zat te kijken, is die 35% wellicht de verhouding van aandrijving door de benzine motor en de aandrijving door de electromotor? Wat zich tot wat verhoud weet ik dan nog steeds niet.smeerbartje schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:14:
Stomme vraag he, maar wat zegt nu precies dit scherm? Wat vertelt de waarde "35%" mij?
[Afbeelding]
Maar toch ging deze van 2% naar 9%. En ik kreeg niet de indruk dat ik veel aan het remmen was (ok automatisch, via de B stand)Riminii schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:13:
[...]
Thats right: afremmen op de motor (bij stand B iets meer dan in stand D) levert wat energie terug.naar de accu. Moet.je niet al teveel ban voorstellen.
[...]
Nee beetje een vaag getal. Zijn er andere mensen hier die het misschien weten?Martijn-V4 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:35:
[...]
Die vraag had ik gisteren ook toen ik naar hetzelfde overzicht zat te kijken, is die 35% wellicht de verhouding van aandrijving door de benzine motor en de aandrijving door de electromotor? Wat zich tot wat verhoud weet ik dan nog steeds niet.
Volgensmij als je onder de 10% zit laadt de motor ook zelf bij om de accu op te laden. Dus heb je ook hoger verbruik dan.smeerbartje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:06:
[...]
Maar toch ging deze van 2% naar 9%. En ik kreeg niet de indruk dat ik veel aan het remmen was (ok automatisch, via de B stand)
[...]
Nee beetje een vaag getal. Zijn er andere mensen hier die het misschien weten?
Klopt, alleen 10km en geen % En onder de power stand zelfs naar 20km..Bartske schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:39:
[...]
Volgensmij als je onder de 10% zit laadt de motor ook zelf bij om de accu op te laden. Dus heb je ook hoger verbruik dan.
Opladen met remmen gebeurt niet alleen in de B-stand maar ook als je remt met het rempedaal. Voor het opladen maakt het dus niet uit of je in B of D zit. In D moet je meer met het pedaal remmen.
Oke, dus als ik in stand hybrid rijd, en de accu is leeg, dan laadt hij "op de motor" altijd op naar 10 km range in de accu?Ferrox1 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:12:
[...]
Klopt, alleen 10km en geen % En onder de power stand zelfs naar 20km..
Klopt. Zie je het ook in het verbruik terug. Die is 2x zo hoog als normaal.smeerbartje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:32:
[...]
Oke, dus als ik in stand hybrid rijd, en de accu is leeg, dan laadt hij "op de motor" altijd op naar 10 km range in de accu?
Wat is het verschil tussen B en D stand, en waarvoor gebruik je het?oldostofjas schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:44:
Opladen met remmen gebeurt niet alleen in de B-stand maar ook als je remt met het rempedaal. Voor het opladen maakt het dus niet uit of je in B of D zit. In D moet je meer met het pedaal remmen.
In standje B remt de auto "actief" als je gas los laat. Niet op de rem, maar op de motor, waardoor je per-direct dus energie opwerkt. In standje D gebeurt dat enkel als je zélf actief op de rem trapt.Veenendaal schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:33:
[...]
Wat is het verschil tussen B en D stand, en waarvoor gebruik je het?
Handig in de bergen, maar ik rijd eigenlijk altijd in Bsmeerbartje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
In standje B remt de auto "actief" als je gas los laat. Niet op de rem, maar op de motor, waardoor je per-direct dus energie opwerkt. In standje D gebeurt dat enkel als je zélf actief op de rem trapt.
Ik ben er nog niet 100% over uit wat nu precies zuiniger is.oldostofjas schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:10:
[...]
Handig in de bergen, maar ik rijd eigenlijk altijd in B
- Enerzijds heb je natuurlijk het "doorrol-effect" in stand D. Dus gas los en lekker lang blijven doorlollen. Pas op het laatst een lichte tik op de rem.
- Anderzijds stand B waarbij je actief gelijk begint te remmen/re-genereren. Echter sta je dan ook eerder stil
.
Goedemiddag allen,
Wellicht is dit niet de juiste plek voor mijn vraag, dan op voorhand excuses, dit leek mij het topic met de meeste gebruikerservaring van de Lynk & Co o1.
Ik ben mij aan het oriënteren om een occasion exemplaar aan te schaffen. Mijn budget is helaas niet toereikend om er een aan te schaffen waar de kop net van af is (zeg 20k km). Nu staan er redelijk wat te koop met ongeveer 80k km op de klok.
Online zijn er eigenlijk nog geen duurtests of review te vinden van modellen met deze kilometerstanden. Zijn hier eigenaren of gebruikers met een dergelijk aantal kilometers op de klok? Wat zijn de ervaringen? Zijn er bij deze kilometerstanden al, duidelijke mankementen / dure onderhoudsbeurten nodig, aan de auto?
Bij voorbaat dank voor de reacties en tips.
Wellicht is dit niet de juiste plek voor mijn vraag, dan op voorhand excuses, dit leek mij het topic met de meeste gebruikerservaring van de Lynk & Co o1.
Ik ben mij aan het oriënteren om een occasion exemplaar aan te schaffen. Mijn budget is helaas niet toereikend om er een aan te schaffen waar de kop net van af is (zeg 20k km). Nu staan er redelijk wat te koop met ongeveer 80k km op de klok.
Online zijn er eigenlijk nog geen duurtests of review te vinden van modellen met deze kilometerstanden. Zijn hier eigenaren of gebruikers met een dergelijk aantal kilometers op de klok? Wat zijn de ervaringen? Zijn er bij deze kilometerstanden al, duidelijke mankementen / dure onderhoudsbeurten nodig, aan de auto?
Je zou ook kunnen zoeken naar reviews van een XC40 T5. Dat is eigenlijk technisch dezelfde auto maar verder is er niet veel bekend over hogere kilometerstanden.Feeden schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:49:
Zoals deze:
https://www.autoweek.nl/r...win-engine-r-design-2020/
Denk dat de auto nog te jong en in een verkeerd deel van de markt staat om iets zinnigs te zeggen. Puur uit eigen ervaring denk ik dat het wel zal loslopen. Al staat de mijne wel pas op 11k km’s. Maar goed, wel met eigen geld aangeschaft en dat had ik niet gedaan als ik er geen vertrouwen in had.
Hier idem, zelf 2 jaar geleden nieuw aangeschaft, nu bijna 50K gereden. Geen enkel issue tot op heden. Ook ik had hem niet aangeschaft als ik geen vertrouwen in de Volvo techniek had.Vibravis schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:07:
[...]
Je zou ook kunnen zoeken naar reviews van een XC40 T5. Dat is eigenlijk technisch dezelfde auto maar verder is er niet veel bekend over hogere kilometerstanden.
Zoals deze:
https://www.autoweek.nl/r...win-engine-r-design-2020/
Denk dat de auto nog te jong en in een verkeerd deel van de markt staat om iets zinnigs te zeggen. Puur uit eigen ervaring denk ik dat het wel zal loslopen. Al staat de mijne wel pas op 11k km’s. Maar goed, wel met eigen geld aangeschaft en dat had ik niet gedaan als ik er geen vertrouwen in had.
Ik heb de mijne gekocht met 55k. Verschillende ritjes ook gedaan met lynk & co's rond de 10k. Zat uiteraard totaal geen verschil in, zoals je kan verwachten met een auto van Volvo techniek. Zit zelf nu rond de 60k km's, en hij rijd heerlijjk. Onderhoudsbeurt heb ik nog niet gehad, kreeg er 1 bij toen ik hem kocht, daar was niks geks te vinden. Ik zou als tip geven (omdat je wel 1 koopt met meer km's) zorg dat je een 2022 variant koopt, die 360 graden camera en sneller laden vind ik wel erg fijn.Feeden schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:49:
Goedemiddag allen,
Hallo,
Medio juli heb ik een L&C oktober 2022 gekocht bij Serva Volvodealer, kleur zwart, en bij de koop meteen een trekhaak laten plaatsen. Tot op heden zeer tevreden met de auto, rijdt erg plezierig en, zowel elektrisch als motor lekker stil. Mijn grootste probleem is toch het omgaan met de vele apps, maar hoop dat de tijd dit zal oplossen, en anders een verzoek om hulp van jullie te vragen.
Medio juli heb ik een L&C oktober 2022 gekocht bij Serva Volvodealer, kleur zwart, en bij de koop meteen een trekhaak laten plaatsen. Tot op heden zeer tevreden met de auto, rijdt erg plezierig en, zowel elektrisch als motor lekker stil. Mijn grootste probleem is toch het omgaan met de vele apps, maar hoop dat de tijd dit zal oplossen, en anders een verzoek om hulp van jullie te vragen.
Vanuit energetisch perspectief is uitrollen efficiënter. Immers met recuperatie haal je hooguit de helft van de energie terug.smeerbartje schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:27:
[...]
Ik ben er nog niet 100% over uit wat nu precies zuiniger is.Dus ja, wat is wijsheid als je er puur met een efficiëntie-bril naar kijkt?
- Enerzijds heb je natuurlijk het "doorrol-effect" in stand D. Dus gas los en lekker lang blijven doorlollen. Pas op het laatst een lichte tik op de rem.
- Anderzijds stand B waarbij je actief gelijk begint te remmen/re-genereren. Echter sta je dan ook eerder stil
.
Maar als je bedenkt dat je in de bergstand ook je remblokken en banden spaart, kan het financieel gunstiger uitpakken om in de bergstand te rijden.
Persoonlijk vind ik het uiteindelijk prettiger altijd in bergstand te rijden. Het benaderd het one pedal driving.
Maar... ik zeg er wel bij dat ik in een Opel ampera rijdt, dus geen Lynk
Ik zit ruim boven 200K kms. Nooit remblokken vervangen. Wel tweemaal banden.
De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
Dan nog een domme vraag… hoe switch je tussen D en B?day schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:30:
[...]
Vanuit energetisch perspectief is uitrollen efficiënter. Immers met recuperatie haal je hooguit de helft van de energie terug.
Maar als je bedenkt dat je in de bergstand ook je remblokken en banden spaart, kan het financieel gunstiger uitpakken om in de bergstand te rijden.
Persoonlijk vind ik het uiteindelijk prettiger altijd in bergstand te rijden. Het benaderd het one pedal driving.
Maar... ik zeg er wel bij dat ik in een Opel ampera rijdt, dus geen Lynk
Ik zit ruim boven 200K kms. Nooit remblokken vervangen. Wel tweemaal banden.
Eh. met de schakelpook waarmee je ook de N of R kiest?[b]
..
Dan nog een domme vraag… hoe switch je tussen D en B?
De pook naar je toe trekken tijdens rijden. Daarmee switch je tussen B en D.Veenendaal schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:59:
[...]
Dan nog een domme vraag… hoe switch je tussen D en B?
(Overigens kan je de pook naar links of rechts duwen, om handmatig te schakelen)
Moet je iets speciaals doen als je achteruit wil rijden?Joost79 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:09:
[...]
Mijn L&C had ook geen trekhaak, hier heeft de Volvo dealer er een onder gezet voor 1200,-
De trekhaak is van Brink, dat wordt bij trekhaakcentrum ook gemonteerd, maar ik heb toch voor dealer gekozen als soort van "geen gezeik bij software problemen" verzekeringspremie.
M.a.w. moet je met de hand ofzo een parkeer-sensor-achtig iets uitzetten?
Als je trekhaak correct gemonteerd is, incl juiste software aanpassingen, hoef je niks te doen.smeerbartje schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:49:
[...]
Moet je iets speciaals doen als je achteruit wil rijden?
M.a.w. moet je met de hand ofzo een parkeer-sensor-achtig iets uitzetten?
Weet iemand zo gauw of je met het M2M abbonement alle onderhoud eerst bij hen moet melden of mag je rechtstreeks een afspraak bij de dealer maken? ik krijg nu een melding dat ik voor periodiek onderhoud moet namelijk.
Mag rechtstreeks bij de dealerRicmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:57:
Weet iemand zo gauw of je met het M2M abbonement alle onderhoud eerst bij hen moet melden of mag je rechtstreeks een afspraak bij de dealer maken? ik krijg nu een melding dat ik voor periodiek onderhoud moet namelijk.
Is er ook wat bekend over de levensduur van de accu voor het elektrische rijden/ hoge volt accu?
En mocht het in de toekomst nodig zijn de accu te vervangen, wat zijn dan de prijzen voor een accu?
Ik zie op internet namelijk vrij uiteenlopende prijzen van 950 tot +/- 2500 euro voor een accu.(2e hands althans)
En mocht het in de toekomst nodig zijn de accu te vervangen, wat zijn dan de prijzen voor een accu?
Ik zie op internet namelijk vrij uiteenlopende prijzen van 950 tot +/- 2500 euro voor een accu.(2e hands althans)
Wow sinds wanneer hebben ze dit aangepast.
Als je liever met ons belt. dan zijn onze openingstijden van maandag tot en met vrijdag, van 8:30 tot 12:00 uur.
Maar die paar uurtjes 's ochtends bereikbaar
Denk dat je nu die wachtrijen dan niet eens door gaat komen.
Meerdere keren moeten bellen in de laatste maanden om bepaalde zaken geregeld te krijgen en maakte niet uit welke dag of hoe laat en was altijd druk aan de telefoon met meerdere wachtende voor mij. En dan gaan ze nu ook nog eens de window dat je kan bellen verkleinen. heel bijzonder
Als je liever met ons belt. dan zijn onze openingstijden van maandag tot en met vrijdag, van 8:30 tot 12:00 uur.
Maar die paar uurtjes 's ochtends bereikbaar

Meerdere keren moeten bellen in de laatste maanden om bepaalde zaken geregeld te krijgen en maakte niet uit welke dag of hoe laat en was altijd druk aan de telefoon met meerdere wachtende voor mij. En dan gaan ze nu ook nog eens de window dat je kan bellen verkleinen. heel bijzonder
Kwam ik dus laatst ook achter, wilde bellen in de middag, bleek de servicedesk al gesloten.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:47:
Maar die paar uurtjes 's ochtends bereikbaarDenk dat je nu die wachtrijen dan niet eens door gaat komen.
Op de website stond inderdaad tot 12 uur, in de app stond/ staat tot 17 uur.

volgende dag maar in de ochtend gebeld, wilde namelijk de app laten koppelen.
Nederlandse servicedesk was ik nummero zoveel in de wachtrij, minimaal half uur ofzo.
Dus op gegeven moment maar op de knop gedrukt voor de engelse heldesk en die kreeg ik vrij snel aan de lijn.
Dus afhankelijk waar je ze voor nodig hebt en je kunt een aardig woordje engels, zou ik zeggen kies voor een engelse helpdesk medewerker.
Thanks! Goeie tip. Werd je gelijk geholpen met je app koppelen? Ik wacht nog steeds op...sjoemie1985 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:09:
[...]
Kwam ik dus laatst ook achter, wilde bellen in de middag, bleek de servicedesk al gesloten.
Op de website stond inderdaad tot 12 uur, in de app stond/ staat tot 17 uur.![]()
![]()
![]()
volgende dag maar in de ochtend gebeld, wilde namelijk de app laten koppelen.
Nederlandse servicedesk was ik nummero zoveel in de wachtrij, minimaal half uur ofzo.
Dus op gegeven moment maar op de knop gedrukt voor de engelse heldesk en die kreeg ik vrij snel aan de lijn.
Dus afhankelijk waar je ze voor nodig hebt en je kunt een aardig woordje engels, zou ik zeggen kies voor een engelse helpdesk medewerker.![]()
![]()
Tip: Wachtijden bij Lynk ontlopen
Helaas ik ik de laatste tijd een paar keer met de klantenservice moeten bellen. Altijd lange wachttijden. Maar voor de lezeres die wat Engels spreken wil ik de tip geven om voor Engels hulp te kiezen zodra dat wordt aangeboden. Je wordt zo goed als meteen geholpen.
Helaas ik ik de laatste tijd een paar keer met de klantenservice moeten bellen. Altijd lange wachttijden. Maar voor de lezeres die wat Engels spreken wil ik de tip geven om voor Engels hulp te kiezen zodra dat wordt aangeboden. Je wordt zo goed als meteen geholpen.
Ik had precies hetzelfde vorige week en 2 dagen terug... na lang drukken op unlock en paar keer op lock ging ie toch open... (beide sleutels werkte niet meer...) toeval?eric.deruijter schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:52:
Help
Auto start en rijd wel.
09okt update. Blijkbaar toch batterij van beide sleutels op hetzelfde moment leeg. (Chinese precisie denk ik dan
[ Voor 11% gewijzigd door degranulatie op 09-10-2024 10:09 ]
Ja ik had vrij snel iemand aan de lijn met de engelse taal en gewoon gevraagd ofze de app konden koppelen.mokkie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:43:
[...]
Thanks! Goeie tip. Werd je gelijk geholpen met je app koppelen? Ik wacht nog steeds op...
En vroegen of alle documenten verstuurd waren.
Blijkbaar had ik op 1 document nog geen datum gezet, maar ter plekke op mijn computer gedaan toen ik met die gene sprak en gemaild en toen zei ze dat ze alles in orde ging maken en met een paar uur volgens mij was de app gekoppeld.
Dus zorg dat je alle documenten verstuurd hebt naar dat mail adres van lynk en co.
Welk nummer heb je gebeld?sjoemie1985 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Ja ik had vrij snel iemand aan de lijn met de engelse taal en gewoon gevraagd ofze de app konden koppelen.
Blijkbaar had ik op 1 document nog geen datum gezet, maar ter plekke op mijn computer gedaan toen ik met die gene sprak en gemaild en toen zei ze dat ze alles in orde ging maken en met een paar uur volgens mij was de app gekoppeld.
Dus zorg dat je alle documenten verstuurd hebt naar dat mail adres van lynk en co.
Het standaard service nummer van lynk & co, en dan op gegeven moment kun je een nummer in toetsen om in het engels geholpen te worden.
Thnx. Toch maar contact opnemen de engelse. Werd idd direct geholpen ipv nr 17 in de wachtrij. Schijnt probleem te zijn met mijn account en IT aan hun kant.. Heb ik dat weer pff..sjoemie1985 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Ja ik had vrij snel iemand aan de lijn met de engelse taal en gewoon gevraagd ofze de app konden koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door mokkie op 09-10-2024 11:50 ]
Is het niet zo dat ze toewillen naar een meer traditioneel dealermodel? Met een paar dedicated dealers in het land? Meen dat ergens een keer gelezen te hebben. Die telefonische support was vanaf begin af aan gedoemd te mislukken. De beste stap is al dat je rechtstreeks naar de dealer kunt voor garantie issues, onderhoud etc.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:47:
Maar die paar uurtjes 's ochtends bereikbaarDenk dat je nu die wachtrijen dan niet eens door gaat komen.
Misschien app opnieuw installeren en opnieuw inloggen dus?mokkie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:11:
[...]
Thnx. Toch maar contact opnemen de engelse. Al de docs waren bekeken tijdens de call en was doorgezet.
En nog steeds geen koppeling gekregen.
Maar het kan een paar uur duren, anders nog een keer bellen.
Weet niet wanneer je de documenten gemailed hebt?
Vorig week maandag had ik de doumenten gemaild. Vorig week woensdag gebeld met de NL service.sjoemie1985 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:45:
[...]
Misschien app opnieuw installeren en opnieuw inloggen dus?
Maar het kan een paar uur duren, anders nog een keer bellen.
Weet niet wanneer je de documenten gemailed hebt?
Zonet ook weer gebeld en zal 7 okt al geactiveerd zijn, maar geen mail gehad.
App opnieuw geinstalleerd en zag geen digital key. Login in de auto lukte ook niet, kreeg foutmelding en moest later opnieuw proberen.
Zonet weer gebeld, probeerde mij opnieuw aan te melden, maar er was weer een IT storing bij hun. Zij pakt dan morgenochtend op en houd mij op de hoogte. Hopelijk gaat dit werken..
Vorige week heb ik mijn banden gecontroleerd (Conti Ecocontact van de fabriek) en ondanks dat ik 4-5 maanden winterbanden heb gebruikt, lijken ze te slijten, vooral de voorbanden. Ik denk erover om over te stappen op all-seasonbanden. Mijn beste keuzes zijn Conti AllSeason, Pirelli Scorpion All Season SF2 en Michelin CrossClimate 2. Ik overweeg ook Vredestein, als ik een goede deal tegenkom.
Heb je onlangs nog promoties of kortingen gezien?
Zelfde probleem. Voorbanden zijn na 23000 km bina aan de noppen na geen 2 jaar!atoprak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:17:
Vorige week heb ik mijn banden gecontroleerd (Conti Ecocontact van de fabriek) en ondanks dat ik 4-5 maanden winterbanden heb gebruikt, lijken ze te slijten, vooral de voorbanden. Ik denk erover om over te stappen op all-seasonbanden. Mijn beste keuzes zijn Conti AllSeason, Pirelli Scorpion All Season SF2 en Michelin CrossClimate 2. Ik overweeg ook Vredestein, als ik een goede deal tegenkom.
Van iemand hier heb ik gehoord dst de michelin crossclimate 2 hen goed bevallen.
Ik ben dus ook benieuwd naar reacties op uw bericht.
Ja, het is ongeveer dezelfde afstand, maar mijn banden zijn nog in goede staat. Ik denk dat ze het tot de volgende zomer volhouden, ook al zijn het zomerbanden en vertrouw ik op mijn auto voor ochtendritten, plus een paar ritjes naar Duitsland. Voor mij draait het bij het aanschaffen van een set all-seasonbanden meer om extra veiligheid dan om het vervangen van oude banden.Nedish schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:33:
[...]
Zelfde probleem. Voorbanden zijn na 23000 km bina aan de noppen na geen 2 jaar!
Van iemand hier heb ik gehoord dst de michelin crossclimate 2 hen goed bevallen.
Ik ben dus ook benieuwd naar reacties op uw bericht.
Dat gezegd hebbende, deze auto's hebben de neiging om banden snel te laten slijten, dus het is misschien een goed idee om deze keer te kijken naar een duurzamere optie van premiummerken.
Waterdichte sleutel zonder knoppen. Bijvoorbeeld handig als je gaat sporten. L&C noemt dit een “keytag”. Ontgrendelen gaat via keyless entry. Vergrendelen met knoppen op de deurhendels of kofferklep.Martijn-V4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:11:
[Afbeelding]
Kan iemand vertellen wat hier de functie van dit ding is? Ik kan het nergens vinden in de car guide van Lynk & Co, tenzij ik met een scheef oog heb zitten kijken. Een reverse image search met Google levert niet meer informatie op dan dat dit ding iets te maken heeft met Bluetooth.
https://www.lynkco.com/nl...hange_the_key_tag_battery
[ Voor 8% gewijzigd door Oizo1981 op 09-10-2024 19:22 ]
Top! Ik had al zo'n vermoeden dat het ergens in de manual stond maar kon het nergens vinden. Ik gebruik altijd de knoppen op de deur en de achterklep en ik vind dit formaat wat prettiger in de broekzak.Oizo1981 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:20:
[...]
Waterdichte sleutel zonder knoppen. Bijvoorbeeld handig als je gaat sporten. L&C noemt dit een “keytag”. Ontgrendelen gaat via keyless entry. Vergrendelen met knoppen op de deurhendels of kofferklep.
https://www.lynkco.com/nl...hange_the_key_tag_battery
Enige nadeel is dat als de batterij van de Keytag leeg is je niet zo’n noodsleutel hebt die in de grote sleutels zit. Je krijgt geen waarschuwing als batterij bijna leeg is. Zou daarnaast dan ook altijd je telefoon instellen als sleutel.Martijn-V4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:31:
[...]
Top! Ik had al zo'n vermoeden dat het ergens in de manual stond maar kon het nergens vinden. Ik gebruik altijd de knoppen op de deur en de achterklep en ik vind dit formaat wat prettiger in de broekzak.
Houd je ons op de hoogte? We hebben op exact hetzelfdfe moment een auto gekocht. Ik heb vorige week ook de mail gestuurd met de vereiste documenten.mokkie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Vorig week maandag had ik de doumenten gemaild. Vorig week woensdag gebeld met de NL service.
Zonet ook weer gebeld en zal 7 okt al geactiveerd zijn, maar geen mail gehad.
App opnieuw geinstalleerd en zag geen digital key. Login in de auto lukte ook niet, kreeg foutmelding en moest later opnieuw proberen.
Zonet weer gebeld, probeerde mij opnieuw aan te melden, maar er was weer een IT storing bij hun. Zij pakt dan morgenochtend op en houd mij op de hoogte. Hopelijk gaat dit werken..
Heb het topic doorzocht, maar misschien zoek ik op de verkeerde keywords: iemand hier al ervaring met omruiling binnen M2M? En dan bedoel ik niet die standaard mail die je krijgt dat het op een gegeven moment kan gebeuren, maar echt daadwerkelijk omruilen, zonder dat er sprake is van schade of andere langdurige problemen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Martijn-V4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:31:
Ik gebruik altijd de knoppen op de deur en de achterklep en ik vind dit formaat wat prettiger in de broekzak.
In aanvulling op wat Oizo1981 schrijft: mijn partner heeft die keytag de eerste tijd gebruikt, maar los van geen noodsleutel en knoppen, is haar ervaring ook dat 'ie niet altijd evengoed reageerde als 'ie in haar tas zat - tov de gewone sleutel. Kwam ze pas achter nadat we een keer met een lege accu hebben gestaan (gelukkig thuis) waardoor ze de noodsleutel toch maar bij zich wilde hebben, maar daardoor was het verschil des te opvallender. Zou niet moeten, misschien is die van ons stuk, YMMV etc, maar deel het toch maar.Oizo1981 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:07:
Enige nadeel is dat als de batterij van de Keytag leeg is je niet zo’n noodsleutel hebt die in de grote sleutels zit.
Ik heb mijn documenten voor de aanvraag voor de koppeling met de app op 30.09 verstuurd. Vorige week vrijdag op aanraden van iemand anders gebeld met de helpdesk, koppeling was op dat moment niet mogelijk vanwege een technisch probleem aan de kant van Lynk & Co. Zojuist weer gebeld en de "Engelse route" gekozen en tijdens het telefoon gesprek kwam de auto tevoorschijn in de app en werkt eindelijk na 10 dagen en 2 telefoon gesprekken deze functionaliteit ook.smeerbartje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
Houd je ons op de hoogte? We hebben op exact hetzelfdfe moment een auto gekocht. Ik heb vorige week ook de mail gestuurd met de vereiste documenten.
Ik kreeg na de keuze voor een Engels sprekende medewerker vrijwel direct iemand aan de telefoon, wel moeilijk verstaanbaar maar het ging om het resultaat en dat was er binnen een paar minuten.
Nog geen terugkoppeling gehad van Lynk. Maar vanochtend kon ik digitale sleutel toevoegen in de app en zal automatisch gekoppeld worden met de auto. Misschien moet ik nog in de auto inloggen voor meer zichbaar info te krijgen in de app. Probeer wel straks als het niet regentsmeerbartje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
Houd je ons op de hoogte? We hebben op exact hetzelfdfe moment een auto gekocht. Ik heb vorige week ook de mail gestuurd met de vereiste documenten.
Voor het gebruik van de app hoef je niet in te loggen in de auto. Dat is alleen maar om auto-instellingen op te slaan in je profiel. Ik raad niet aan om dat te gebruiken, want na het starten van de auto duurt het heel lang voordat je profiel geladen is en het werkt gewoon slecht en leidt tot veel frustraties.mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:07:
[...]
Nog geen terugkoppeling gehad van Lynk. Maar vanochtend kon ik digitale sleutel toevoegen in de app en zal automatisch gekoppeld worden met de auto. Misschien moet ik nog in de auto inloggen voor meer zichbaar info te krijgen in de app. Probeer wel straks als het niet regent
Goed om te weten dat alleen voor instellingen is. In andere woorden, nutteloos als je alleen in de auto rijdt.oldostofjas schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Voor het gebruik van de app hoef je niet in te loggen in de auto. Dat is alleen maar om auto-instellingen op te slaan in je profiel. Ik raad niet aan om dat te gebruiken, want na het starten van de auto duurt het heel lang voordat je profiel geladen is en het werkt gewoon slecht en leidt tot veel frustraties.
Waarschijnlijk ben ik te eigenwijs en ga ik toch inloggen om zelf te ervaren.
Bepaalde apps in de auto zoals de webbrowser (Vivaldi) en vergaderapp (Teams) kun je niet gebruiken als je niet bent ingelogd. Maar persoonlijk vind ik dat geen gemis.mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:55:
[...]
Goed om te weten dat alleen voor instellingen is. In andere woorden, nutteloos als je alleen in de auto rijdt.
Waarschijnlijk ben ik te eigenwijs en ga ik toch inloggen om zelf te ervaren.
Vanochtend heb ik mijn digitale sleutel kunnen toevoegen en ook kunnen inloggen in de auto.Martijn-V4 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:57:
[...]
Ik heb mijn documenten voor de aanvraag voor de koppeling met de app op 30.09 verstuurd. Vorige week vrijdag op aanraden van iemand anders gebeld met de helpdesk, koppeling was op dat moment niet mogelijk vanwege een technisch probleem aan de kant van Lynk & Co. Zojuist weer gebeld en de "Engelse route" gekozen en tijdens het telefoon gesprek kwam de auto tevoorschijn in de app en werkt eindelijk na 10 dagen en 2 telefoon gesprekken deze functionaliteit ook.
Ik kreeg na de keuze voor een Engels sprekende medewerker vrijwel direct iemand aan de telefoon, wel moeilijk verstaanbaar maar het ging om het resultaat en dat was er binnen een paar minuten.
In de app, bij de digitale sleutel heb ik alleen "klaar om te koppelen", maar nog geen inzicht van de auto.
Heb jij dit wel?

Ja, mijn auto werd automagisch zichtbaar tijdens het gesprek met de helpdesk en daarna kon ik zonder problemen mijn digitale sleutel koppelen aan mijn auto.mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:06:
[...]
Vanochtend heb ik mijn digitale sleutel kunnen toevoegen en ook kunnen inloggen in de auto.
In de app, bij de digitale sleutel heb ik alleen "klaar om te koppelen", maar nog geen inzicht van de auto.
Heb jij dit wel?
Zo'n keytag zou je ook aan iemand kunnen lenen, zodat diegene wel met je auto kan rijden, maar volgens mij kan die gene geen wijzigingen aanbrengen in de auto.Martijn-V4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:11:
[Afbeelding]
Kan iemand vertellen wat hier de functie van dit ding is? Ik kan het nergens vinden in de car guide van Lynk & Co, tenzij ik met een scheef oog heb zitten kijken. Een reverse image search met Google levert niet meer informatie op dan dat dit ding iets te maken heeft met Bluetooth.
Het is dus een sleutel waarmee je de auto kan uitlenen.
Heb je hem wel gekoppeld door de telefoon op het oplaadpunt van je console te leggen of in de bekerhouder?mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:06:
[...]
Vanochtend heb ik mijn digitale sleutel kunnen toevoegen en ook kunnen inloggen in de auto.
Heb jij dit wel?
Ik denk trouwes de bekerhouder.

Bekerhouder is voor profile te koppelen aan je echte sleutel toch?sjoemie1985 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:54:
[...]
Heb je hem wel gekoppeld door de telefoon op het oplaadpunt van je console te leggen of in de bekerhouder?
Ik denk trouwes de bekerhouder.![]()
Ik ga zo rijden, probeer wel eerst met een usb kabel
Dit is trouwens wat ik zie in de app
:strip_exif()/f/image/vlcDce62nleMgIIRNw75ib40.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door mokkie op 10-10-2024 17:05 ]
Digitale sleutel staat los van de functionaliteit van de app. Wat voor een scherm zie je als je de app opent? Daarop zou je de functies van de auto moeten kunnen bedienen. Inclusief openen en sluiten. De digitale sleutel dient alleen om de auto ook te kunnen starten.mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:03:
[...]
Bekerhouder is voor profile te koppelen aan je echte sleutel toch?
Ik ga zo rijden, probeer wel eerst met een usb kabel
Dit is trouwens wat ik zie in de app
[Afbeelding]
Telefoon/digitale sleutel hoef je niet in de auto te koppelen in bekerhouder of oplader.
Net even geprobeerd door mijn digitale sleutel te verwijderen en weer toe te voegen. Dat is in 2 à 3 minuten gebeurd. Misschien kun je even proberen de digitale sleutel weer te verwijderen en op nieuw toe te voegen.
[ Voor 16% gewijzigd door Oizo1981 op 10-10-2024 17:50 ]
In principe werkt de keytag precies hetzelfde als de andere sleutels. Maar als je beide sleutels aan een profiel hebt gekoppeld, en je keytag niet, dan klopt je verhaal.sjoemie1985 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:51:
[...]
Zo'n keytag zou je ook aan iemand kunnen lenen, zodat diegene wel met je auto kan rijden, maar volgens mij kan die gene geen wijzigingen aanbrengen in de auto.
Het is dus een sleutel waarmee je de auto kan uitlenen.![]()
Dat hoeft niet.sjoemie1985 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:54:
[...]
Heb je hem wel gekoppeld door de telefoon op het oplaadpunt van je console te leggen of in de bekerhouder?
Ik denk trouwes de bekerhouder.![]()
Nee helaas werkt het niet. Klanteservice moet denk ergens nog aanvinken. Morgen weer ff bellen.Oizo1981 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:41:
[...]
Digitale sleutel staat los van de functionaliteit van de app. Wat voor een scherm zie je als je de app opent? Daarop zou je de functies van de auto moeten kunnen bedienen. Inclusief openen en sluiten. De digitale sleutel dient alleen om de auto ook te kunnen starten.
Telefoon/digitale sleutel hoef je niet in de auto te koppelen in bekerhouder of oplader.
Net even geprobeerd door mijn digitale sleutel te verwijderen en weer toe te voegen. Dat is in 2 à 3 minuten gebeurd. Misschien kun je even proberen de digitale sleutel weer te verwijderen en op nieuw toe te voegen.
Nieuwe key aanmaken is idd zo gemaakt, maar resultaat is nog steeds hetzelfde.
Mijn startscherm is standaard zonder auto info. Dus scherm met auto lenen, proefrijden, kopen etc
Dan is de auto nog helemaal niet gekoppeld aan jouw profiel. Dan werkt de digitale sleutel zeker niet.mokkie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:49:
[...]
Nee helaas werkt het niet. Klanteservice moet denk ergens nog aanvinken. Morgen weer ff bellen.
Nieuwe key aanmaken is idd zo gemaakt, maar resultaat is nog steeds hetzelfde.
Mijn startscherm is standaard zonder auto info. Dus scherm met auto lenen, proefrijden, kopen etc
Vandaag exact hetzelfde ervaren. Klantenservice gebeld, 45 minuten was de wachtrij. Na 1 minuut gekozen voor Engels sprekende medewerker en daarna tijdens het gesprek binnen 2 minuten werd de auto zichtbaar en was alles geregeld.Martijn-V4 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:33:
[...]
Ja, mijn auto werd automagisch zichtbaar tijdens het gesprek met de helpdesk en daarna kon ik zonder problemen mijn digitale sleutel koppelen aan mijn auto.
Ik had de documenten gisteren per mail verstuurd.
Klopt. Wegens technische storing afgelopen week, is het schijnbaar mijn VIN nr niet goed overgenomen.Oizo1981 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:56:
[...]
Dan is de auto nog helemaal niet gekoppeld aan jouw profiel. Dan werkt de digitale sleutel zeker niet.

Na 10 min aan de lijn zal alles in orde zijn. Gelijk de app in de gaten houden, voordat ik met vertrouwen ophang. En idd na paar minuten was t zichbaar in de app.. Eindelijk
Lynk & co introduceert vandaag de 02 (in China bekend als Z20). Tijd voor een apart topic?
https://www.autoweek.nl/a...goedkoper-dan-volvo-ex30/
https://www.autoweek.nl/a...goedkoper-dan-volvo-ex30/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WovR8vOGbjaUn36NkUpOtlkI.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 11-10-2024 16:38 ]
Zeekr! 😅. Moet er nog wat aan wennen, maar dit gaat denk ik wel verkopen (of leasen). Vind hem zelf ook wel interessant. Zou alleen geen vervanger zijn van m’n 01. Range is daar wat te krap voor (met name met een caravan erachter). Maar als dat geen argument is voor je, dan heb je wat moois te pakken denk ik.Oizo1981 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:38:
Lynk & co introduceert vandaag de 02 (in China bekend als Z20). Tijd voor een apart topic?
https://www.autoweek.nl/a...goedkoper-dan-volvo-ex30/[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door MvdV op 11-10-2024 17:05 ]
Volgens mij hoorde ik in de presentatie dat de 01 ook vernieuwd word met o.a. een nieuw infotainment systeem
Is al langer bekend.Rorata schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:08:
Volgens mij hoorde ik in de presentatie dat de 01 ook vernieuwd word met o.a. een nieuw infotainment systeem
- 3 nieuwe kleuren: Crystal White, Sparkling Black en Mineral Green
- 15.4-inch HD touchscreen
- Snellere powerful Qualcomm Snapdragon 8155 chip
- Fysieke knoppen op het stuur
:strip_exif()/f/image/IR2BJBBO1SH2RRdAQN76NCcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WnadcgF9E3eu7FaijkqrKtcM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Oizo1981 op 11-10-2024 19:29 ]
Hi! Binnen twee weken ontvangen wij onze lync en co van 2022.
Nu zit ik met twee vragen:
Hoe laden jullie je auto op? We hebben een carport en naar de carport zit onze schuur. In de schuur zit voldoende mogelijkheid om een stopcontact te maken voor het laden. Echter zit de schuur niet op een eigen groep. Hoe erg is dit en wordt het aangeraden om te laden via stopcontacf?
Tweede vraag:
Om de app te mogen gebruiken moet je documenten aanleveren. Ik zie het niet zitten om mijn paspoort toe te sturen. Is hier een andere manier voor of mag ik alles afplakken? (Waar hebben ze mn id voor nodig…)
Hoe laden jullie je auto op? We hebben een carport en naar de carport zit onze schuur. In de schuur zit voldoende mogelijkheid om een stopcontact te maken voor het laden. Echter zit de schuur niet op een eigen groep. Hoe erg is dit en wordt het aangeraden om te laden via stopcontacf?
Tweede vraag:
Om de app te mogen gebruiken moet je documenten aanleveren. Ik zie het niet zitten om mijn paspoort toe te sturen. Is hier een andere manier voor of mag ik alles afplakken? (Waar hebben ze mn id voor nodig…)
Welkom bij de 2022 club ;-) Die van mij is ook van 2022 en het is een heerlijke auto.Jboy1991 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:41:
Hi! Binnen twee weken ontvangen wij onze lync en co van 2022.
Tweede vraag:
Mijn Lynk zit ook op een stopcontact samen met de tuinverlichting. Auto trekt ongeveer 1750w tijdens het laden bij mij dus dat is prima te combineren.
Voor het opsturen van je id heb ik mijn foto + documentnummer zwart gemaakt. Geen problemen mee gehad. Denk dat ze alleen namen willen controleren.
Thx!Vibravis schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:01:
[...]
Welkom bij de 2022 club ;-) Die van mij is ook van 2022 en het is een heerlijke auto.
Mijn Lynk zit ook op een stopcontact samen met de tuinverlichting. Auto trekt ongeveer 1750w tijdens het laden bij mij dus dat is prima te combineren.
Voor het opsturen van je id heb ik mijn foto + documentnummer zwart gemaakt. Geen problemen mee gehad. Denk dat ze alleen namen willen controleren.
Ik las iets over de kabel die erg heet wordt bij het opladen via stopcontact. Ervaar jij dit ook?
Ben net nog even gaan voelen maar ik voel niets speciaals. Wellicht in de volle zon? Ik heb er geen last van gehadJboy1991 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:13:
[...]
Thx!
Ik las iets over de kabel die erg heet wordt bij het opladen via stopcontact. Ervaar jij dit ook?
Die van mij laadt met 10A dus 2300W. Daarvoor heb je nog steeds niet per se een aparte groep nodig. Die van mij zit ook samen met de tuinverlichting.Vibravis schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:01:
[...]
Welkom bij de 2022 club ;-) Die van mij is ook van 2022 en het is een heerlijke auto.
Als je het topic doorzoekt op granny* en van daaruit verdergaat/doorklikt naar stukken discussie, vind je een zee aan informatie en ervaringen. Oa:
edit: link toegevoegd.
- Hoe je de lader netjes een permanent (sort-off) "laadpunt" kunt maken met de grannykabel (mooie stopcontact/houder/muurslot-combi, etc)
- Dat (en waarom) je 'm niet met een tijdsklok of meter kunt en moet willen gebruiken, dat dat in de praktijk is waar mensen (incl ondergetekende) vaak gedoe mee krijgen in de zin van "aangebrande" stopcontacten.
edit: link toegevoegd.
[ Voor 16% gewijzigd door Roelant op 12-10-2024 10:57 ]
Kep weer een vraag. De cameras die aanwezig zijn. Zijn dat meteen ook dashcams? Ik kan hier niks over vinden. We hebben de 2022 versie met 360 camera.
(Moet nog geleverd worden)
Jboy1991 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:44:
Kep weer een vraag. De cameras die aanwezig zijn. Zijn dat meteen ook dashcams?
Je hebt naast de 360 gr camera twee andere cams: naar het interieur en achter de binnenspiegel naar buiten. Die laatste is uitsluitend een zgn journeycam dus geen dashcam. Kan je veel.over vinden met een beetje moeite.
Nee. Ze nemen niets op als je dat bedoeld. Met de journey cam (binnenspiegel naar buiten en naar binnen gericht) kun je korte filmpjes opnemen (max 1 minuut) maar ook die werkt niet als dashcam.Jboy1991 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:44:
Kep weer een vraag. De cameras die aanwezig zijn. Zijn dat meteen ook dashcams? Ik kan hier niks over vinden. We hebben de 2022 versie met 360 camera.
Als je een dashcam wil moet je dus op zoek naar een aftermarket.
[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 12-10-2024 14:45 ]
Hmm. Dat is spijtig. Bedankt voor je reactieOizo1981 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
Nee. Ze nemen niets op als je dat bedoeld. Met de journey cam (binnenspiegel naar buiten en naar binnen gericht) kun je korte filmpjes opnemen (max 1 minuut) maar ook die werkt niet als dashcam.
Als je een dashcam wil moet je dus op zoek naar een aftermarket.
sinds kort als ik op de standaard navigatie-widget druk (op hoofdscherm) dan crasht ie helemaal. iemand een idee wat te doen? dank.
Had ik een paar weken terug ook: profiel verwijderd en opnieuw inloggen en opgelost.nooyen schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:49:
sinds kort als ik op de standaard navigatie-widget druk (op hoofdscherm) dan crasht ie helemaal. iemand een idee wat te doen? dank.
Ter info!
Probleem met het openen van de L&C Car Guide, ik heb geprobeerd deze te openen via mijn laptop, maar ik kwam niet verder dan Categories 01 Plug-in Hybride 2022.
Daarom vanmorgen contact gehad met L&C, degene die ik aan de lijn had was dit niet bekend. Vervolgens ging hij ook proberen om op de CG te komen, ook bij hem zonder resultaat. Hij vertelde mij dit intern verder te leiden, en gaf mij aan dat voor het eind van deze week dit opgelost zal zijn.
Probleem met het openen van de L&C Car Guide, ik heb geprobeerd deze te openen via mijn laptop, maar ik kwam niet verder dan Categories 01 Plug-in Hybride 2022.
Daarom vanmorgen contact gehad met L&C, degene die ik aan de lijn had was dit niet bekend. Vervolgens ging hij ook proberen om op de CG te komen, ook bij hem zonder resultaat. Hij vertelde mij dit intern verder te leiden, en gaf mij aan dat voor het eind van deze week dit opgelost zal zijn.
Heb ik ook geen last van, wellicht dat de kabel wat opgerold lag?Vibravis schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:28:
[...]
Ben net nog even gaan voelen maar ik voel niets speciaals. Wellicht in de volle zon? Ik heb er geen last van gehad
Dan heb je kans "spoelvorming" en dan kan de kabel warm/ heet worden verwacht ik.
Dus altijd zorgen dat de laadkabel afgerold is.
dank je. en als je profielloos rijd?Riminii schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:09:
[...]
Had ik een paar weken terug ook: profiel verwijderd en opnieuw inloggen en opgelost.
Ik rij ook zonder profiel en ervaar geen ellende. Alles is super snel.
Enige nadeel is dat je geen settings per user meer hebt. Dus al mijn instellingen zijn voor mijn vrouw ook van toepassing. Maar dat is bij ons geen probleem. Gelukkig zijn de stoelen wel zonder profiel te configureren.
Ik heb de profielen verwijderd maar met een reset maak je het systeem waarschijnlijk meer 'leeg'. Idd gaat het systeem zonder profiel veel stabieler en sneller naar mijn idee.
Onze wijkgenoot attendeerde ons erop dat het thuis laden via 230v stopcontact erg duur is en dat zij zijn gestopt met het elektrisch rijden van de lynk en co
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Wij hebben 13 zonnepanel en deze hebben vandaag 5,9 kwh opgewekt (vanaf jan tot nu 3,57 MWh).
We gaan de auto voornamelijk savonds/snachts opladen.
Onze kosten bij onze leverancier zijn:
Normaal tarief: 0,3778 kWh
Dal tarief: 0,33157 kWh
Terugleververgoeding: 0,09 kWh
Terugleverboete: nvt
We hebben onze contract nog tot 14-07-2026
Wat ik zo las is dat de accu bij 14,1kHW vol zit. Dat zou dus betekenen dat als wij bij dal opladen dat wij 14,1×0,33157 = 4,67514 (4,67) per volle lading kwijt zijn. Klopt dit?
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Wij hebben 13 zonnepanel en deze hebben vandaag 5,9 kwh opgewekt (vanaf jan tot nu 3,57 MWh).
Wat ik zo las is dat de accu bij 14,1kHW vol zit. Dat zou dus betekenen dat als wij bij dal opladen dat wij 14,1×0,33157 = 4,67514 (4,67) per volle lading kwijt zijn. Klopt dit?
Nou, het kan aan mij liggen maar volgens mij is het onzin wat hij/zij verteld. We kunnen nog steeds salderen dus zolang je meer opwekt dan dat je verbruikt is er niets aan de hand. Maar kun je niet meer salderen dan heb je een relatief duur contract. Relatief duur in de zin dat er goedkopere mogelijkheden zijn.Jboy1991 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:43:
Onze wijkgenoot attendeerde ons erop dat het thuis laden via 230v stopcontact erg duur is en dat zij zijn gestopt met het elektrisch rijden van de lynk en co
Die 0,33 cent daltarief betaal ik hier ook aan een publieke laadpaal. Zelf heb ik een dynamisch contract en daarmee betaal ik in de avond hooguit 10 cent per kwh en vaak nog veel minder.
Maargoed, je moet uitrekenen wat de kilometers op benzine kosten. Er vanuit gaan dat je 70 kilometer kan rijden met een accu is dat bij een verbruik van 1:15 ongeveer 4.6 liter benzine. Adviesprijs benzine momenteel is € 2.09. Dus 4.6 * € 2.09 = € 9.61 benzine vs € 4.67 op stroom.
Natuurlijk betaal je die € 2.09 nergens maar al zou de prijs € 1.80 zijn dan ben je op stroom nog steeds goedkoper uit (4.6 x € 1.80 = € 8.28 )
Ik weet niet precies wat ik gemiddeld op benzine verbruik maar ik denk zelfs dat 1:15 aan de hoge kant is. Daarmee is het verschil t.o.v. stroom alleen maar groter.
Gewoon rekensommen maken en dan kom je vrij snel achter de waarheid
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.