• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-05 11:12
12V Accu leeg
Auto wilde niet meer opengaan :( , ook via de app geen reactie.

Met de sleutel welke in de afstandsbediening zit de auto opengemaakt, kan enkel aan de bestuur zijde handvat naar je toe en daar zit een ouderwetse sleutel opening.

Dan begint het circus, om in de kofferbak te komen bij de 12V accu welke achter in de kofferbak staat.
De portieren achter gaan ook niet open via de binnenhandels als de 12V accu leeg is. Rugleuning passagiersstoel naar benden over de stoel kruipen dan achterbank naar beneden dan luikje uit de achterklep halen en de pal bij het slot omzetten om de klep te openen. Daarna opgestart met andere auto, alarm ging af. Allerlei storingsmeldingen op het display ABS/ESC deze verdwijnen na de auto geheel weer af te sluiten en opnieuw starten. Pfffffffffffff gelukt. :)

Is er geen mogelijkheid om gewoon startkabels aan de voorzijde onder de motorkap aan te sluiten. Als je kofferbak vol zou liggen is bovenstaande bijna niet te doen.

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:20
eric.deruijter schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:18:
Is er geen mogelijkheid om gewoon startkabels aan de voorzijde onder de motorkap aan te sluiten. Als je kofferbak vol zou liggen is bovenstaande bijna niet te doen.
Dat kan zeker. Ik heb destijds de ANWB erbij gehad en die wist precies waar onder de motorkap hij de startkabels kon aansluiten. Schijnt zelfs beter te zijn. Ik weet dat L&C in de Car Guide jouw procedure beschrijft, maar die slaat echt nergens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwH89pgMuhSZchCRwwbghO2C9NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnfSOw33bN2i5TgZ6sAub9kf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1ksqdexNP_NunwCvUQE7geklc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BU5aiid2D3nEGzS0lEceATEz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 07:52
sjoemie1985 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:36:
[...]veel plezier er mee!

Ik kan morgen middag mijn blauwe l&c 01 ophalen bij mijn garage. _/-\o_ :D 8)

• Teun3
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-06 08:35
De app op mijn mobiel is soort van vastgelopen ,blijft op “ laden “ staan van de auto sinds afgelopen woensdag,als ik de app verwijder en weer opnieuw download moet ik mij dan weer aanmelden bij lync en Co en mijn gegevens wederom mailen naar hen ?

• dukcer123
Voor woon-werkverkeer rijdt ik ongeveer 38km enkel, er zitten 2 stukjes snelweg bij de rest zijn 80/50 km wegen. Hoe kan ik op de snelweg op benzine rijden en op de andere wegen elektrisch? Ik weet dat op de powerstand de auto op benzine rijdt, kan ik ook zonder powerstand op benzine rijden? Bij mijn vorige Passat GTe kon ik heel makkelijk dit zelf bepalen, in hybride stand reed hij gewoon op benzine.

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:37
Accu sparen aanzetten. Dan rijdt hij als een hybride.

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-06 21:04
Teun3 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 07:44:
De app op mijn mobiel is soort van vastgelopen ,blijft op “ laden “ staan van de auto sinds afgelopen woensdag,als ik de app verwijder en weer opnieuw download moet ik mij dan weer aanmelden bij lync en Co en mijn gegevens wederom mailen naar hen ?
Nee gewoon inloggen met de gevens die je al hebt.

• dukcer123
MvdV schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:24:
Accu sparen aanzetten. Dan rijdt hij als een hybride.
Thanks, kan ik een snelkoppeling maken van accusparen en deze op het hoofdscherm zetten?

Ik heb ook een geel driehoekje op het dashboard staan, ik heb verder geen meldingen behalve die van service contact. Wat kan dit zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr_GrfrIQLufAA6Cxe7CTZ5p_eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1Xer1AQa0I9mJFr4OwcUuEf.jpg?f=fotoalbum_large

• oldostofjas
dukcer123 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:31:
[...]

Thanks, kan ik een snelkoppeling maken van accusparen en deze op het hoofdscherm zetten?

[Afbeelding]
Je kan van boven naar beneden swipen en daar staat een snelkoppeling. Zo niet, dan kan je die daar neerzetten.

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
Vraag over de sleutel?

Kan de auto worden gestart zonder dat de sleutel daarbij is?

Kan de Lynk rijden zonder dat de sleutel in de auto ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Nedish schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:08:
Vraag over de sleutel?

Kan de auto worden gestart zonder dat de sleutel daarbij is?

Kan de Lynk rijden zonder dat de sleutel in de auto ligt?
Als je de app als sleutel ingesteld hebt kan je zonder sleutel starten en rijden.

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-06 13:18
Vreemd: sinds vanmiddag een paar storingen bij elkaar: achterklep gaat niet meer gemotoriseerd (alleen handmatig), de linkerknipperlichten gaan 2x zo snel en in het centrale display een rood driehoekje l. Geparkeerd en na een uurtje is alles weer OK....?

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:19
Kan iemand mij helpen. Ik probeer het in de zoekopdracht te vinden, maar dit is me tot op heden niet gelukt.

Maandag ga ik de auto inleveren. Ik stap over naar Tesla.

Er is een document/info welke schade Lynk accepteert of niet. Dus een putje van niet groter dan een euro munt is aanvaardbaar😂. Ik kan dit helaas niet vinden. Via de online zelfinspectie kwam ik dit niet tegen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Achterlichten cool. Maar volledige digitale controle over de airco, voorruit en achteruitverwarming + volume knop zou me echt ergeren. Laadpaneel is wel mooier zo. Scherm is flink groter, ondanks dat ik hem nu al mooi groot vindt. Groter == beter normaliter, ben benieuwd of deze op de EU markt komt?
Mooie wagen. Zo te zien ook IR controle tussen het stuurwiel voor ACC.

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 21-09-2024 19:49 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
Kecin schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:48:
[...]

Achterlichten cool. Maar volledige digitale controle over de airco, voorruit en achteruitverwarming + volume knop zou me echt ergeren. Laadpaneel is wel mooier zo. Scherm is flink groter, ondanks dat ik hem nu al mooi groot vindt. Groter == beter normaliter, ben benieuwd of deze op de EU markt komt?
Mooie wagen. Zo te zien ook IR controle tussen het stuurwiel voor ACC.
Deze komt op de Nederlandse markt heb ik mij laten vertellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
trangelang schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:29:
Kan iemand mij helpen. Ik probeer het in de zoekopdracht te vinden, maar dit is me tot op heden niet gelukt.

Maandag ga ik de auto inleveren. Ik stap over naar Tesla.

Er is een document/info welke schade Lynk accepteert of niet. Dus een putje van niet groter dan een euro munt is aanvaardbaar😂. Ik kan dit helaas niet vinden. Via de online zelfinspectie kwam ik dit niet tegen.
Staat gewoon op de website: https://owscd.lynkco.com/...amage%20criteria%20-%20nl

• Nedish
dukcer123 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:31:
[...]

Ik heb ook een geel driehoekje op het dashboard staan, ik heb verder geen meldingen behalve die van service contact. Wat kan dit zijn?[Afbeelding]
Ik geb hetzelfde probleem. Auto stond 2 dagen bij de dealer die op verzoek van Lynk software updte deed maar dit hielp niet. Lynk heeftbopdeacht gegeven om het communicatiemodule onder de fin te vervangen. Werk wordt begin oktober uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun3
  • Laatst online: 02-06 08:35
Goedemorgen,heeft iemand nog tips,mijn app blijft een soort van hangen op mijn laatste oplaadmoment ,nadat ik de app verschillende keren heb verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,blijft deze hangen met dezelfde foutmeldingen als bijvoorbeeld:
Deuren geopend en bij accu = aan het opladen

🤷🏼🤷🏼🤷🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:07
Teun3 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:17:
Goedemorgen,heeft iemand nog tips,mijn app blijft een soort van hangen op mijn laatste oplaadmoment ,nadat ik de app verschillende keren heb verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,blijft deze hangen met dezelfde foutmeldingen als bijvoorbeeld:

🤷🏼🤷🏼🤷🏼
Werkt de internet verbinding in de auto wel? Zonder internet update de status in de app ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Nedish schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:11:
Mijn 01 uit oktober 2022 werd afgeleverd begin dit jaar met zomerbanden. Ik wil geen winterbanden kopen. Ik rij al jaen op all season banden dus overweeg ik mijn banden te vervangen. Wie heeft ervaring met all season banden onder de 01 en welke type?
Beste deelnemers, is er misschien iemand die hierop jan reageren? Ik zag dat in NL de Lynk ooit srandaard met all season banden werd geleverd. Hoir graag jullie ervaringen en ook welke banden doir Lynk zelf worden gemonteerd. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Riminii schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:10:
Vreemd: sinds vanmiddag een paar storingen bij elkaar: achterklep gaat niet meer gemotoriseerd (alleen handmatig), de linkerknipperlichten gaan 2x zo snel en in het centrale display een rood driehoekje l. Geparkeerd en na een uurtje is alles weer OK....?
En vandaag weer opnieuw dezelfde storing, bestaande uit:
- linkerachterlicht incl richtingaanwijzer doen niets
- achterklepmotorisering doet 't niet
- melding "RCTA en LCW service vereist"
En mss mis ik nog wel wat andere zaken. Storing trad zomaar op.
Ik wilde eerst naar de zekeringen kijken maar kan ook niet uit het handboek herleiden welke zekeringen ik moet nalopen.

Morgen maar een belletje naar Volvo, of weet hier iemand meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Riminii schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:26:
[...]

En mss mis ik nog wel wat andere zaken. Storing trad zomaar op.
Ik wilde eerst naar de zekeringen kijken maar kan ook niet uit het handboek herleiden welke zekeringen ik moet nalopen.

Morgen maar een belletje naar Volvo, of weet hier iemand meer?
Klinkt als een marter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nedish schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:09:
[...]

Beste deelnemers, is er misschien iemand die hierop jan reageren? Ik zag dat in NL de Lynk ooit srandaard met all season banden werd geleverd. Hoir graag jullie ervaringen en ook welke banden doir Lynk zelf worden gemonteerd. Alvast bedankt.
De 01 is door L&C nooit standaard geleverd met all season banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Dacht ik ook maar in mijn buurt/stad geen enkele melding van marters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Oizo1981 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:34:
[...]

De 01 is door L&C nooit standaard geleverd met all season banden.
Ik las in dit topic 8n 2021 dat de Lynk wel met all season banden werd geleverd. Maar ik kan me niet voorstellen dat de auto alleen op zomer of winterbanden rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Nedish schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:36:
[...]

Ik las in dit topic 8n 2021 dat de Lynk wel met all season banden werd geleverd. Maar ik kan me niet voorstellen dat de auto alleen op zomer of winterbanden rijdt.
Standaard in NL niet. Dat was de EcoContact 6 in mijn geval. Maar ik rij al 2 jaar op de Michelin CrossClimate 2 SUV, voor mij de perfecte band op deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Flipmo

OMG !!

🤷🏼🤷🏼🤷🏼
als je de gouden tip weet, let me know..
Heb de auto nu een maand in bezit, app is sinds 3 weken gekoppeld aan mijn auto.
Maar alle updates zijn van 30 en 31 december. accu laden, benzine nivo.
knipperlicht, locatie etc, niks werkt.

Heb Lynk er al over gemaild, maar nog geen reactie op gehad
(heb wel werkende 4g in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:14

🤷🏼🤷🏼🤷🏼
Ik heb dit gezeur ook sinds dag 1. Heb een maand later Lynk & Co gebeld en die vertelde dat het kastje dat verbinding maakt tussen de auto en mobiel vervangen moest worden. Ik las toen op andere forums dat dit niet altijd de oplossing is. Ik heb het er bij gelaten.. volgens mij is het een software probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:39
Klein vraagje, hoelang duurde het bij jullie voordat de app aan de auto werd gekoppeld na het doorgeven van de gegevens die ze nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

sjoemie1985 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:39:
Klein vraagje, hoelang duurde het bij jullie voordat de app aan de auto werd gekoppeld na het doorgeven van de gegevens die ze nodig hebben?
1,5 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 15:41
Vraagje, heeft iemand hier ook probleem met het aanmaken van een account op L&C app en website? En daarbij eventueel een oplossing voor?
Heb al dagen geprobeerd maar kwam niet door de sms verificatie wegens technische probleem.
Vrijdag mag ik de mijne ophalen en wil gelijk aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LJ3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09:04

LJ3

sjoemie1985 schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:39:
een half uur. Gewoon na het opsturen per mail gelijk even bellen, dan wordt het letterlijk terwijl je aan de telefoon bent voor je geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
LJ3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:22:
[...]

een half uur. Gewoon na het opsturen per mail gelijk even bellen, dan wordt het letterlijk terwijl je aan de telefoon bent voor je geregeld.
Ik ga eens kijken of ik ze kan bereiken dan. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:19
Ik heb net zojuist mijn Lynk&Co ingeleverd. Een student kwam met de OV langs om de auto op te halen. Het was haar eerste rit in de LYC 01. De auto moest naar Tilburg gebracht worden. Bij het inleveren vroeg ze heel schattig wat een VIN inhoud en waar dit te vinden is.

De auto 21 maanden in bezit gehad. Wegens de verhoging van de maandpremie, verhoging eigen risico naar €1000, en administratieve afhandeling van ruim 6 maanden voordat je een CJIB fanmail krijgt. Heb ik besloten om naar een Tesla MY over te stappen. per saldo was ik minder kwijt. Incl SEPP is mijn leasebedrag 600 per maand.

Het grote voordeel bij L&C is je abonnementsvorm. Per maand opzegbaar en niet geregistreerd bij de BKR. Wel zo handig voor een eventuele hypotheekaanvraag. Je betaalt uiteraard hierdoor ook ietjes meer.

Voor mij maakt dit niet uit. Overstap naar Tesla, man o man. Ben helemaal fan van full EV rijden. Qua rijbeleving next Level. De powerstand op de L&C01 stelt dan helemaal niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
LJ3 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:22:
[...]

Ook leuk, ik denk ik ga ze bellen.
in de app staat bij contact van maandag t/m vrijdag open van 8:30 t/m 17:00.

Bel ik dat nummer: Wij zijn momenteel gesloten, kijk op de site bij contact, staat er geopend van maandag t/m vrijdag van 8:30 t/m 12:00 :X 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvdMzl
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-02 10:56
Weet iemand wat deze pictogram betekend linksboven in het midden display? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut9ZaRxsRbhXKBzYtp3UluL3u8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQSndDLcmrKymT3hOMUV6C9f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
BasvdMzl schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:19:
Weet iemand wat deze pictogram betekend linksboven in het midden display? [Afbeelding]
Alle ramen en deuren zijn gesloten en de instellingen voor optimale luchtreiniging staan aan.

https://www.lynkco.com/nl...y-1/topic:Top_bar_symbols

• jeskassie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
mokkie schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:21:
Vraagje, heeft iemand hier ook probleem met het aanmaken van een account op L&C app en website? En daarbij eventueel een oplossing voor?
Heb al dagen geprobeerd maar kwam niet door de sms verificatie wegens technische probleem.
Vrijdag mag ik de mijne ophalen en wil gelijk aan koppelen.
Ik heb dit probleem ook al enkele weken. Bij bellen met Lynk & Co konden ze mij ook geen oplossing bieden. De reactie was 'probeer het over een uurtje nog maar een keer'. In de Facebook groep bleek het dat ook meerdere mensen dit probleem hebben. Bij iemand hielp het om met een ander emailadres een account aan te maken. Bij mijzelf had ik hetzelfde probleem dan ook, dus ik hoor het ook heel graag als iemand een oplossing heeft...

• TjardaRV
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 17:38
paidur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Hi, ben benieuwd of je een update hier over hebt?

Heb zelf ook 11 maanden later een rekening ontvangen a 800 euro voor twee krasjes, terwijl de controleur tijdens inleveren gecontroleerd en ondertekend heeft dat er geen schade was.
Ben hier ook benieuwd naar. Na 10 maanden sturen ze ineens een factuur ivm auto conditie. Tijdens de leen periode heb ik alle schades doorgegeven.
Wanneer ik vraag om de specificatie krijg ik geen antwoord. Bellen lost niets op.

Hoe zit het dan met die allrisk verzekering?
Weet iemand hier antwoord op?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 12:04
Sinds vorige week ben ik ook eigenaar van een jong gebruikte L&C 01.

Nu heb ik alleen het vermoeden dat het autobedrijf waar ik de L&C gekocht heb er het verkeerde type kabel bij gedaan heeft.

De registratiedatum van mijn auto is van februari 2023. Dus ik neem ik even aan dat deze na augustus 2022 geproduceerd is en dus 7,2kW moeten kunnen laden. Je zou dus een kabel verwachten die minimaal 32A kan (Type 2 mode 3). Maar de meegeleverde kabel heeft een max van 20A. (dat zou dus rond 4,6kW zijn).

Heeft iemand enig idee hoe ik de daadwerkelijke productiedatum kan achterhalen of andere kenmerken waaraan te herkennen is dat mijn auto inderdaad een 7,2kW boordlader heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
Lord Maximus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:13:
Sinds vorige week ben ik ook eigenaar van een jong gebruikte L&C 01.

Nu heb ik alleen het vermoeden dat het autobedrijf waar ik de L&C gekocht heb er het verkeerde type kabel bij gedaan heeft.

De registratiedatum van mijn auto is van februari 2023. Dus ik neem ik even aan dat deze na augustus 2022 geproduceerd is en dus 7,2kW moeten kunnen laden. Je zou dus een kabel verwachten die minimaal 32A kan (Type 2 mode 3). Maar de meegeleverde kabel heeft een max van 20A. (dat zou dus rond 4,6kW zijn).

Heeft iemand enig idee hoe ik de daadwerkelijke productiedatum kan achterhalen of andere kenmerken waaraan te herkennen is dat mijn auto inderdaad een 7,2kW boordlader heeft?
Als je je auto opzoekt op ovi.rdw.nl, moet er bij Motor & Milieu - Milieuprestaties een Elektrische actieradius WLTP van 75 km staan. Dan heb je de versie met sneller laden. Anders staat er 69 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 12:04
oldostofjas schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:24:
[...]

Als je je auto opzoekt op ovi.rdw.nl, moet er bij Motor & Milieu - Milieuprestaties een Elektrische actieradius WLTP van 75 km staan. Dan heb je de versie met sneller laden. Anders staat er 69 km.
Goeie! Er staat 75km, dus idd model vanaf augustus 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Lord Maximus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:05:
[...]

Goeie! Er staat 75km, dus idd model vanaf augustus 2022.
Als het goed is zit er dan een zwarte kabel met geel in de handvatten bij.

• sjoemie1985
oldostofjas schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:24:
[...]

Bij die van mij staat 69 op die site, maar klopt volgens mij niet met werkelijkheid.
die van mij heeft namelijk 360 graden camera etcetera.
Is van mei 2022, heeft ie dan geen 7,2 laad vermogen?
Kan ik dat in de auto zelf ergens zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
sjoemie1985 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:27:
[...]

Bij die van mij staat 69 op die site, maar klopt volgens mij niet met werkelijkheid.
Mei 2022 heeft nog "langzaam" laden. Pas vanaf augustus 2022 "snel".

• Oizo1981
sjoemie1985 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:27:
[...]

Oizo1981 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:08:
[...]

Als het goed is zit er dan een zwarte kabel met geel in de handvatten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Vanaf vandaag join ik de #teamblue. Eigenaar van MY22.
Bij het uitleg begreep ik dat er standaard pechhulp op zit en hoeft geen extra wegenwacht bij te verzekeren.
Ik twijfel of het echt zo is. Net als standaard 4g in de auto. Weet iemand of dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
mokkie schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:36:
Vanaf vandaag join ik de #teamblue. Eigenaar van MY22.
Bij het uitleg begreep ik dat er standaard pechhulp op zit en hoeft geen extra wegenwacht bij te verzekeren.
Ik twijfel of het echt zo is. Net als standaard 4g in de auto. Weet iemand of dit juist?
4G is inbegrepen in de auto met uitzondering van de hotspot in de auto. Je moet hiervoor wel de auto koppelen aan de app en akkoord gaan met een aantal voorwaarden. Verbruik is op basis van fair use. https://www.lynkco.com/nl-nl/connecting-account-car

Pechhulp is 2 jaar inclusief bij aankoop van een nieuwe auto. Hoe dat zit bij tweedehands weet ik niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anOIOqzda95CYhN1EF46XAOD0Ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xUxuoCkt79tXD66aSDJ1Emc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Thnx, dat had ik inderdaad gelezen op de website.
Ik moet maar contact opnemen met L&C,
Oizo1981 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:21:
[...]

4G is inbegrepen in de auto met uitzondering van de hotspot in de auto. Je moet hiervoor wel de auto koppelen aan de app en akkoord gaan met een aantal voorwaarden. Verbruik is op basis van fair use. https://www.lynkco.com/nl-nl/connecting-account-car

Pechhulp is 2 jaar inclusief bij aankoop van een nieuwe auto. Hoe dat zit bij tweedehands weet ik niet. [Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
Na jarenlang zakelijk leasen (Karoq, Enyaq) overwegen wij nu een prive aanschaf van een tweedehands Lynk & Co 01. Eentje uit 2023 met 17000 op de teller. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen qua aanschaf van een Lynk & Co.

Hebben jullie nog tips? Moet ik ergens op letten? De auto kost rond de 30k. Plan is om de auto in 5 jaar af te schrijven; dus de komende 5 jaar genoeg sparen zodat we na 5 jaar weer 30k op de spaarpot "auto" hebben staan. En dan is de auto nog maar 8 jaar oud; dus kunnen we er dan voor kiezen om nog een paar jaar langer te rijden of in te ruilen.

is dit een slimme keuze? We hebben een laadpaal thuis, overschot qua zonnestroom en al onze ritten (op vakantie na) vallen binnen de 70 kilometer (elek. bereik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:04:
Na jarenlang zakelijk leasen (Karoq, Enyaq) overwegen wij nu een prive aanschaf van een tweedehands Lynk & Co 01. Eentje uit 2023 met 17000 op de teller. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen qua aanschaf van een Lynk & Co.

Hebben jullie nog tips? Moet ik ergens op letten? De auto kost rond de 30k. Plan is om de auto in 5 jaar af te schrijven; dus de komende 5 jaar genoeg sparen zodat we na 5 jaar weer 30k op de spaarpot "auto" hebben staan. En dan is de auto nog maar 8 jaar oud; dus kunnen we er dan voor kiezen om nog een paar jaar langer te rijden of in te ruilen.

is dit een slimme keuze? We hebben een laadpaal thuis, overschot qua zonnestroom en al onze ritten (op vakantie na) vallen binnen de 70 kilometer (elek. bereik).
Eén woord: doen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Bij afname van auto zei de dealer dat de onderhoudsboekje bij zit, daarna niet gecontroleerd. Thuis heb ik niet gezien. Ik dacht dat alles tegenwoordig digitaal gaat zonder boekje. Of heb ik dat mis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
mokkie schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:06:
Bij afname van auto zei de dealer dat de onderhoudsboekje bij zit, daarna niet gecontroleerd. Thuis heb ik niet gezien. Ik dacht dat alles tegenwoordig digitaal gaat zonder boekje. Of heb ik dat mis..
Inderdaad digitaal maar alleen in te zien door een geautoriseerde garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukcer123
Je kunt deze wel gewoon opvragen bij Lynk & co.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 21:11
Voor de Home Assistant gebruikers:
ik vroeg me altijd af, wanneer is een laadpaal nu interessant bij welke bezineprijs. Dus ik laat nu home assistant uitrekenen. Benodigdheden:

- de lynk & co integratie van tobias
- Brandstofprijzen, Volg daar deze repo voor.
- Een helper (tekst of nummer) voor de acculading. Deze heb ik op 17 kWh staan omdat ik zag dat dit het maximale is bij de laatste laadsessies. Zou misschien lager kunnen.
Maak de volgende templates aan (ik gebruik 4.2 km / kWh als efficiëntie, deze is helaas niet uit de auto te halen) :

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
    - name: 'elektrisch_verbruik_auto_km/kWh'
      # Set unique_id to a 32-digit random number or UUID
      unique_id: '5da7bd8e3447a8266d81072cb1212bf6'
      device_class: 'monetary'
      state_class: 'measurement'
      unit_of_measurement: 'KM'
      state: >
        {% set km_kwh = 4.2%}
        {% if states.sensor.lynk_co_battery_distance.state | float() > 10 and states.sensor.lynk_co_battery.state | float() > 10  %}
          {% set km_kwh = states.sensor.lynk_co_battery_distance.state | float() /(states.sensor.lynk_co_battery.state | float() /100 * states.input_text.lynk_co_battery_capacity.state |float())%}
        {% endif%}
        {{km_kwh | round(2)}}
    - name: 'benzine_verbruik_auto_km/L'
      unique_id: '5da7bd8e3447a8266d81072cb1212bf7'
      unit_of_measurement: 'KM'
        {{(states.sensor.lynk_co_fuel_distance.state |float() /states.sensor.lynk_co_fuel_level.state |float())|round(2)}}
    - name: 'max_prijs_elektrisch_laden'
      unique_id: '5da7bd8e3447a8266d81072cb1212bf8'
      unit_of_measurement: '€'
        {{(states.sensor."jouwtankstation".state | float() / states.sensor.benzine_verbruik_auto_km_l.state | float() * states.sensor.elektrisch_verbruik_auto_km_kwh.state | float() )|round(2)}}

Let ook op dat je juiste tankstation gebruikt.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan :P

• smeerbartje
Dus jij bent heel tevreden zie ik; mooi :).
Ik heb twee aanvullende vragen:
  • Onderhoud enkel bij een Volvo dealer? Dit ivm vervallen van mogelijke fabrieksgarantie. Klopt dit?
  • Onze verzekeraar (in-shared) geeft aan deze auto niet te kunnen verzekeren. Enig idee waarom? We zijn niet van plan om de auto te delen. Zou het daarmee te maken hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door smeerbartje op 28-09-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:22:
[...]

• Onderhoud enkel bij een Volvo dealer? Dit ivm vervallen van mogelijke fabrieksgarantie. Klopt dit?
  • Onze verzekeraar (in-shared) geeft aan deze auto niet te kunnen verzekeren. Enig idee waarom? We zijn niet van plan om de auto te delen. Zou het daarmee te maken hebben?
Vraag 1: klopt! Over die verzekering kan ik geen zinnig woord zeggen.

• Oizo1981
smeerbartje schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:22:
[...]

2. Heeft waarschijnlijk te maken met de slechte leverbaarheid van sommige onderdelen waardoor schadeherstel lang kan duren en dus hogere kosten oplevert voor de verzekeraar ivm vervangend vervoer.

• smeerbartje
Oizo1981 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:50:
[...]

2. Heeft waarschijnlijk te maken met de slechte leverbaarheid van sommige onderdelen waardoor schadeherstel lang kan duren en dus hogere kosten oplevert voor de verzekeraar ivm vervangend vervoer.
Ik zie het nu ook als ik bij Promovendum de verzekering probeer af te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJhYPwB8b6t95OdwgCH-8RYPpEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1JdtikS6gs9Iml2iyPxe87YU.png?f=fotoalbum_large

• EelcoSchipperus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-04 22:47
Heeft iemand ervaring met het definitief uitzetten van de rijbaan assistent. Deze wordt bij het starten opnieuw aangezet. Ik moet iedere keer via de instellingen, bestuurders hulp de rijbaanassistent uitzetten. Erg vervelend. Graag jullie reactie. Met dank alvast.

• Piet Snot
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Nu twee maanden mijn nieuwe Lynk & Co c01 in gebruik. Account je laten koppelen met mn telefoon.. Prima auto maar alle jez@#s wat een slecht entertainment systeem.

Ik wil daarom graag weten of andere ook last hebben van dit soort shizzle:
  • Het laden van de entertainment software is extreem traag. Soms ben ik al ruim 2-3 minuten in de auto aan het rijden voordat de radio eens aangaat. Laat staan dat je instapt om even snel een adres in je navigatie te typen.
  • Apple CarPlay dat continu vastloopt, verbreekt of niet naar behoren werkt (draadloze CarPlay was ik al heel snel mee gestopt)
  • Bluetooth verbreekt om de haverklap en herkent dan niet meer mijn telefoon.
  • Laatst probeerde ik een wisselgesprek op te nemen toen mijn hele systeem vastliep en het systeem dacht dat hij nog aan het bellen was met mijn telefoon. Zelfs toen ik mijn telefoon in vliegtuigmodus had gezet bleef mijn telefoongesprek in beeld staan en kon ik onmogelijk de radio meer aan zetten.
  • vandaag Radio 538 Classics op DAB, schiet mijn scherm ineens op dag stand, terwijl ik hem standaard op donker heb staan en kan ik geen andere zender meer kiezen. Elke zender die ik aantik hoor ik 538 Classics zie deze demo
  • Ik denk dat ik al zeker 8 keer mijn "Thuis locatie" in de navigatie heb gezet en die weer gewist is
  • En dan natuurlijk de eeuwige OEPS melding van de update di mee mateloos irriteert
Om het probleem op te lossen heb ik natuurlijk al meerdere keren mijn bluetooth gereset, het systeem gereset en de stekker er 10 minuten uitgehaald en windows opnieuw opgestart (om maar even in de standaard helpdesk oplossingen te denken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:39
smeerbartje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:04:

Ik heb voor de mijne eergisteren 30k betaald, model uit 2023 met 8900km op de teller. Los van de Carplay issues waar ik veel over lees tot nu toe nog spinnend tevreden. Ik heb de auto nog niet gekoppeld aan mijn Lynk & Co account, van de week maar eens mee aan de gang.

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn-V4 op 28-09-2024 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
EelcoSchipperus schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:41:
Heeft iemand ervaring met het definitief uitzetten van de rijbaan assistent. Deze wordt bij het starten opnieuw aangezet. Ik moet iedere keer via de instellingen, bestuurders hulp de rijbaanassistent uitzetten. Erg vervelend. Graag jullie reactie. Met dank alvast.
Kan niet standaard uit. Je kunt wel een snelkoppeling in het swipe down menu zetten.

• MvdV
Piet Snot schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:51:
Nu twee maanden mijn nieuwe Lynk & Co c01 in gebruik. Account je laten koppelen met mn telefoon.. Prima auto maar alle jez@#s wat een slecht entertainment systeem.

• Het laden van de entertainment software is extreem traag. Soms ben ik al ruim 2-3 minuten in de auto aan het rijden voordat de radio eens aangaat. Laat staan dat je instapt om even snel een adres in je navigatie te typen.
  • Apple CarPlay dat continu vastloopt, verbreekt of niet naar behoren werkt (draadloze CarPlay was ik al heel snel mee gestopt)
  • Laatst probeerde ik een wisselgesprek op te nemen toen mijn hele systeem vastliep en het systeem dacht dat hij nog aan het bellen was met mijn telefoon. Zelfs toen ik mijn telefoon in vliegtuigmodus had gezet bleef mijn telefoongesprek in beeld staan en kon ik onmogelijk de radio meer aan zetten.
  • vandaag Radio 538 Classics op DAB, schiet mijn scherm ineens op dag stand, terwijl ik hem standaard op donker heb staan en kan ik geen andere zender meer kiezen. Elke zender die ik aantik hoor ik 538 Classics zie deze demo
  • Ik denk dat ik al zeker 8 keer mijn "Thuis locatie" in de navigatie heb gezet en die weer gewist is
  • En dan natuurlijk de eeuwige OEPS melding van de update di mee mateloos irriteert
Om het probleem op te lossen heb ik natuurlijk al meerdere keren mijn bluetooth gereset, het systeem gereset en de stekker er 10 minuten uitgehaald en windows opnieuw opgestart (om maar even in de standaard helpdesk oplossingen te denken)
Gebruik je een L&C account? Het gaat profiel is veel sneller qua opstarten (hoeft geen data binnen te halen). Ik herken eigenlijk geen van jou problemen, behalve die thuislocatie.

• Maxie
Piet Snot schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:51:

Zoals hierboven ook aangegeven, als je het gastprofiel gebruikt start het systeem vele malen sneller op. Daarnaast open ik de auto altijd op een afstandje al met de sleutel, dan begint het systeem gelijk met laden en voordat ik mijn gordel omdoe is alles opgestart en speelt de radio al.

Het probleem met de radiozender die vast blijft staan heb ik ook gehad, maar ik bedenk mij nu dat dat sinds de laatste software update niet meer is voorgekomen. Als je contact op neemt met Lynk & Co kunnen ze zien of je auto al is voorzien van de laatste software.

Je andere problemen herken ik persoonlijk niet, wat je nog zou kunnen proberen is om in zo'n geval de play/pauze knop +- 30 seconden in te drukken. Dan doet het systeem een soort van reset wat nog wel eens wil helpen als je software problemen hebt.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:31
Wat Maxie zegt, als je naar je auto loopt en open doet is het tegen de tijd dat je zit/je auto aanzet vaak in orde. Tenminste bij mij ongeveer 90% van de tijd. Dat het traag is, helemaal mee eens. Dit is zo'n gemiste kans van Lynk als dit in orde was geweest was de auto echt een top auto geweest.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Martijn-V4 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:52:
[...]

Ik heb voor de mijne eergisteren 30k betaald, model uit 2023 met 8900km op de teller. Los van de Carplay issues waar ik veel over lees tot nu toe nog spinnend tevreden. Ik heb de auto nog niet gekoppeld aan mijn Lynk & Co account, van de week maar eens mee aan de gang.
Gefeliciteerd; houd ons hier op de hoogte aub! (ga ik ook doen)
Welke carplay issues heb je het over? Wegvallende verbindingen? (bij draadloos gebruik)
Dat had onze vorige Enyaq namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
smeerbartje schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:15:
[...]

Gefeliciteerd; houd ons hier op de hoogte aub! (ga ik ook doen)
Welke carplay issues heb je het over? Wegvallende verbindingen? (bij draadloos gebruik)
Dat had onze vorige Enyaq namelijk ook.
Op dit moment wisselend succes met het koppelen van mijn iPhone (15 pro max), de dag van de proefrit geen issues. De dag van aflevering viel Apple carplay steeds weg om dan na een paar seconden weer terug te komen. Handmatig de verbinding verwijderen en opnieuw koppelen levert de ene keer de "De carplay confguratie afronden" dialoog op en de andere keer lijkt het wel of het pairing proces uit sync raakt. Gisteren werd er zonder koppeling opeens gevraag of ik mijn telefoon alleen via bluetooth wilde koppelen als telefoon of ook voor carplay, allebei deels met succes. Vandaag alleen bij de 1ste keer rijden een succesvolle koppeling met mijn telefoon (geen carplay), vervolgens halverwege de middag bij het starten om de haverklap carplay en dan weer niet. Geen idee wat hier aan de hand is, met een kabel (diverse geprobeerd) werkt het ook niet. Zal wel iets de maken hebben met de usb-c implementatie van de iphone 15 (lees: alleen power en geen data?).

Verder spinnend tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Herkennen meer mensen dit? Want dit zou voor mij serieus een show-stopper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
smeerbartje schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:06:
Niks aan de hand hier, maar ik heb geen CarPlay, maar Android auto. En ik gebruik geen profielen.
Je moet in ieder geval zorgen dat je de laatste update hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door oldostofjas op 29-09-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-V4
smeerbartje schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:06:
Voor mij in ieder geval niet, met een kabeltje werkt het nu feilloos, ik reken dat ook goed. Het was thuis even zoeken naar een kabel die werkt. CarPlay gebruik ik alleen op de lange stukken voor Apple Music en actuele verkeersinformatie in Maps. Voor korte stukken luister ik alleen radio en volstaat de navigatie van de auto.

Mijn vorige auto was een bone stock Fiesta uit 2013 zonder opties, ik ben in dat opzicht al snel tevreden.

[ Voor 37% gewijzigd door Martijn-V4 op 29-09-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Martijn-V4 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:47:
[...]

Voor mij in ieder geval niet, met een kabeltje werkt het nu feilloos, ik reken dat ook goed. Het was thuis even zoeken naar een kabel die werkt. CarPlay gebruik ik alleen op de lange stukken voor Apple Music en actuele verkeersinformatie in Maps. Voor korte stukken luister ik alleen radio en volstaat de navigatie van de auto.

Mijn vorige auto was een bone stock Fiesta uit 2013 zonder opties, ik ben in dat opzicht al snel tevreden.
Check; dus met kabel werkt het wel.
Dat scheelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkie
Bij mij valt andriod auto ook binnen paar minuten ook weg bij bluetooth verbinding. Krijg dan een melding dat de wifi verbinding probleem is. Volgens mij kan ik helemaal niet met wifi verbinden.
Met usb kabel werkt het goed zonder enige uitval. tot nu toe ( L&C 3 dagen in bezit :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-06 09:12
Ik heb de auto sinds juni. Enkele punten die hierboven beschreven worden herken ik en hebben mij geholpen.

In het begin wilde ik natuurlijk een eigen profiel, maar daar werd alles behoorlijk traag van. Vervolgens heb ik de auto een fabrieksreset gegeven. Alle profielen dus verwijderd (oude eigenaar stond er ook nog in) en heb ik het gastprofiel dusdanig ingericht dat alles naar mijn wens was. Sindsdien ervaar ik niet echt de traagheid meer, omdat alles opgestart wordt na openen van de auto.

Verder heb ik android auto. Dit werkt bij mij perfect, zowel bekabeld als niet bekabeld. Tot dusver geen issues hiermee.

Tot op de dag van vandaag megablij met deze auto. Alleen een enkele keer het probleem dat de laadklep niet opengaat.....(uiteindelijk lukt het wel, na vaak proberen). Elke keer weer een genot om erin te mogen rijden. Ik zal binnenkort echter wel 4 nieuwe banden nodig hebben (overstappen naar banden die in wintersportgebied mogen rijden) dus dit zal wel even een financiële tegenvaller worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Met welk mobiel gebruik je andriod auto? Misschien moet ik ook factory reset geven en nogmaals proberen.
Grossjan82 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:53:
Ik heb de auto sinds juni. Enkele punten die hierboven beschreven worden herken ik en hebben mij geholpen.

In het begin wilde ik natuurlijk een eigen profiel, maar daar werd alles behoorlijk traag van. Vervolgens heb ik de auto een fabrieksreset gegeven. Alle profielen dus verwijderd (oude eigenaar stond er ook nog in) en heb ik het gastprofiel dusdanig ingericht dat alles naar mijn wens was. Sindsdien ervaar ik niet echt de traagheid meer, omdat alles opgestart wordt na openen van de auto.

Verder heb ik android auto. Dit werkt bij mij perfect, zowel bekabeld als niet bekabeld. Tot dusver geen issues hiermee.

Tot op de dag van vandaag megablij met deze auto. Alleen een enkele keer het probleem dat de laadklep niet opengaat.....(uiteindelijk lukt het wel, na vaak proberen). Elke keer weer een genot om erin te mogen rijden. Ik zal binnenkort echter wel 4 nieuwe banden nodig hebben (overstappen naar banden die in wintersportgebied mogen rijden) dus dit zal wel even een financiële tegenvaller worden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-06 09:12
mokkie schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:01:
Met welk mobiel gebruik je andriod auto? Misschien moet ik ook factory reset geven en nogmaals proberen.

[...]
Samsung S20 FE ..... Niks bijzonders dus.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Grossjan82 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:53:
En met het gastprofiel kun je wel zaken via de app fixen?
Bijvoorbeeld aan/uitzetten van een laadsessie, temperatuur, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
smeerbartje schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:59:
[...]

En met het gastprofiel kun je wel zaken via de app fixen?
Bijvoorbeeld aan/uitzetten van een laadsessie, temperatuur, etc.
Ja, alle functies van de app werken ook als je niet bent ingelogd in de auto. (Aan/uitzetten van een laadsessie is trouwens sowieso niet mogelijk in de app).

Als je het gastprofiel gebruikt werken alleen bepaalde apps ìn de auto niet: o.a. Vivaldi webbrowser, Teams-vergaderen, Agenda.

[ Voor 14% gewijzigd door Oizo1981 op 30-09-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Sinds gisteren: de onboard navigatie wil niet opstarten (ook niet na ritje >30 min) maar gaat steeds na 1 seconde terug naar startscherm. Die ene seconde zie je de kaart van Zweden..
Na een reset van het hele systeem lijkt het opgelost, maar raar is het.
Misschien een update geweest, want ik zie nu navi versie 2.9.25 (versie 2024Q2).

[ Voor 62% gewijzigd door Riminii op 30-09-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioHAbu6bSfFdkHiJKBsUbzzSJEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvk6QHFpIkCSDYkZb6I15Wl7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
MvdV schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:33:
[...]

Ik gok de full EV Z20 🫣
Ik ook :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n8PxgH817cykDALLqxa9S0PqrY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/qa2eswkgP5AnvrKTxvV5aQH7.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
Ik heb afgelopen zaterdag een blauwe Lynk gekocht van augustus 22.

Over 2 weken kan ik aan de slag echter was ik benieuwd of er nog wel een software fix gaat komen voor het carplay probleem. Tijdens de testrit werd iedere keer de wallet geopend en de verbinding viel continu weg. Bedraad niet geprobeerd maar dat wil ik eigenlijk niet.

Weet iemand of er een internationaal forum is waar meer te lezen valt over eventuele problemen en fixes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
Vibravis schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:52:
Ik heb afgelopen zaterdag een blauwe Lynk gekocht van augustus 22.

Over 2 weken kan ik aan de slag echter was ik benieuwd of er nog wel een software fix gaat komen voor het carplay probleem. Tijdens de testrit werd iedere keer de wallet geopend en de verbinding viel continu weg. Bedraad niet geprobeerd maar dat wil ik eigenlijk niet.

Weet iemand of er een internationaal forum is waar meer te lezen valt over eventuele problemen en fixes?
Op de Lynk & Co Colab website kan je allerlei informatie vinden en ook het forum met problemen en oplossingen.
Ik heb het probleem met Carplay daar wel voorbij zien komen. Ze zijn er mee bezig en zouden afgelopen juni al met een update komen maar we zitten inmiddels al bijna in oktober en nog geen update te bekennen... :P

Dat je wallet automatisch geopend wordt komt door de draadloze lader, die kan je uitzetten in het instellingen menu van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 12:16
Ik ben benieuwd. Op de LinkedIn pagina van Lynk&Co staat ook nog een datum bij. 11.10.2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Vandaag voor het eerst een issue met de auto. Een geel driehoekje onderin het dashboard met de melding dat mijn front camera service nodig heeft. Geen idee wat er aan de hand is, voorruit is schoon voor de spiegel en de locatie van de front camera. Vanmiddag maar eens kijken of dit nog zo is, zijn er hier meer eigenaren die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Rorata schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Ik ben benieuwd. Op de LinkedIn pagina van Lynk&Co staat ook nog een datum bij. 11.10.2024
Idd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEPecwx0X9_Lg1J8ZhHvB4RmpAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PkuSLvkkvuerPy1yuwnXI13.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Martijn-V4 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:
Vandaag voor het eerst een issue met de auto. Een geel driehoekje onderin het dashboard met de melding dat mijn front camera service nodig heeft. Geen idee wat er aan de hand is, voorruit is schoon voor de spiegel en de locatie van de front camera. Vanmiddag maar eens kijken of dit nog zo is, zijn er hier meer eigenaren die hier last van hebben?
Meestal verdwijnt zo’n melding weer bij een volgende herstart. Kan met dit weer te maken hebben met wat condens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pppppp
  • Laatst online: 02-06 21:59
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Meestal verdwijnt zo’n melding weer bij een volgende herstart. Kan met dit weer te maken hebben met wat condens.
Hier het zelfde na een flinke regenbui of als de zon op een bepaalde stand schijnt dan krijg ik de melding ook te zien.

Gisteren had ik plots een enorm schrapend geluid bij mijn voorwiel. Denk vuil of steentje omdat het soms weer weg ging. Op de snelweg kwam het ook weer terug dus voor zekerheid toch maar naar een wasbox gaan om de boel te spuiten en hierna was het gelukkig weer weg. Iemand nog een tip om er voor te zorgen dat de auto tijdens het wassen niet telkens open en dicht gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Pppppp schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:51:
[...]

Hier het zelfde na een flinke regenbui of als de zon op een bepaalde stand schijnt dan krijg ik de melding ook te zien.

Gisteren had ik plots een enorm schrapend geluid bij mijn voorwiel. Denk vuil of steentje omdat het soms weer weg ging. Op de snelweg kwam het ook weer terug dus voor zekerheid toch maar naar een wasbox gaan om de boel te spuiten en hierna was het gelukkig weer weg. Iemand nog een tip om er voor te zorgen dat de auto tijdens het wassen niet telkens open en dicht gaat?
Ja, vaker genoemd hier: de sleutel in de auto leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Goedemiddag,

Vraag: ik heb de laatste tijd problemen met laden bij een openbare paal.
Auto begint met laden, maar als ik na een paar uur terugkom staat er in het display ‘ laden gepauzeerd’. Dus de accu blijft op ca 40% steken.
Iemand een idee ?

Ps: thuis laden is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Oizo1981 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Dat ik vanmiddag naar huis reed was de foutmelding bij het starten van de auto inderdaad verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riminii
Riminii schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:26:
[...]

...Morgen maar een belletje naar Volvo, of weet hier iemand meer?
Opgelost: oorzaak bleek in een losgeraakte massakabel (in de kofferbak) te zitten. Vastgezet en sinds geen enkele storing meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sturen jullie echt een kopie van je paspoort op bij het koppelen van je Lynk & Co met je account? (zoals hier beschreven). En wat is de "Copy of certificate of ownership"?

[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 02-10-2024 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

smeerbartje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:36:
Sturen jullie echt een kopie van je paspoort op bij het koppelen van je Lynk & Co met je account? (zoals hier beschreven). En wat is de "Copy of certificate of ownership"?
heb ik wel gedaan
Certificate of ownership is je kentekenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Weet iemand van het bestaan van een manual in pdf formaat? Ik wil wat opzoeken maar kennelijk is er iets aan de hand met het lynk & co domein, allerlei Azure foutmeldingen waar ik niets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Martijn-V4 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:14:
Weet iemand van het bestaan van een manual in pdf formaat? Ik wil wat opzoeken maar kennelijk is er iets aan de hand met het lynk & co domein, allerlei Azure foutmeldingen waar ik niets mee kan.
https://acrobat.adobe.com...em_aGaM9VgRop_lcRNTJcp4SQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Labien schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:32:
Goedemiddag,

Vraag: ik heb de laatste tijd problemen met laden bij een openbare paal.
Auto begint met laden, maar als ik na een paar uur terugkom staat er in het display ‘ laden gepauzeerd’. Dus de accu blijft op ca 40% steken.
Iemand een idee ?

Ps: thuis laden is geen probleem
iemand nog een suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Geen idee, ik zou even contact zoeken met de garage waar jij je auto gekocht hebt.
Pagina: 1 ... 159 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.