Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 18:35
Ferrox1 schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:37:
[...]

Klinkt voor mij als een vals lokkertje (mazen in de wet?). Als je die aanklikt staat er nieuwprijs 44.880 euro. Zou wel heel bijzonder zijn dat een voorraad auto 8K goedkoper is...
Ik denk dat je wel een punt hebt. Want standaard zit er geen garantie op lijkt het. En de maximale garantie waar je voor bij moet betalen is ook minder dan standaard Lynk en Co garantie.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 10:25
ice-T106 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat je wel een punt hebt. Want standaard zit er geen garantie op lijkt het. En de maximale garantie waar je voor bij moet betalen is ook minder dan standaard Lynk en Co garantie.
Nou die garantie is er wel volgens mij: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmomXhOeqoMXzYcLmv6KjOIUgy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYOOUZlhzP0he5qtbA26cOTG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
wsc007db schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:52:
[...]

Nou die garantie is er wel volgens mij: [Afbeelding]
Normaal wel inderdaad maar hier lijkt het toch anders te werken:
https://vanrijswijkautos.nl/lynkco/lynk-co-01-bestellen/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhwlHkENBfRJpAJBxC4sA4xd2TE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SUj1rGlMdl4iXYt0efY7IGTr.png?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Fabrieks garantie is wat anders van Bovag garantie.

Wie gaat er even een nieuwe 01 bestellen om te kijken wat het addertje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:26
https://www.autoweek.nl/a...-co-op-nederlandse-bodem/

Benieuwd wanneer de eerste 'echte' showrooms verschijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lSidx_idhhtSwYWeF1mweeuSW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pkssU47hgsHPmEw5MgDJpYQB.png?f=fotoalbum_large

Ik ben ook vooral heel erg benieuwd wanneer er wat nieuwe modellen gaan komen... duurt lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Ferrox1 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:21:
[...]

Fabrieks garantie is wat anders van Bovag garantie.

Wie gaat er even een nieuwe 01 bestellen om te kijken wat het addertje is?
Gewoon fabrieksgarantie via Lynk/Volvo dealer op een L&C gekocht bij van Rijswijk.
Nog nergens gelezen of de prijs ook zo blijft onder aan de streep.

[ Voor 3% gewijzigd door mpx200_05 op 02-09-2024 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

Hier ook een nieuwe Lynk en Co eigenaar. (blauw, december 2022)
Deze nu 1,5 week in bezit en vind het echt een heerlijke auto.
We komen van een Opel Astra station uit 2008 af. Dit is wel een hele upgrade.

Auto bij een garage gekocht die tevens trekhaak centrum is.
Bij koop aangegeven dat ik een originele trekhaak wilde die de diverse sensoren uitschakelt, en andere juist inschakelt. Na rit 1 met een fietsendrager was mij direct duidelijk dat het niet het geval was.
Geflikker in de spiegels bij het naar links en rechts sturen, gepiep dat er iets in de dode hoek zat.
Paar dagen later met caravan hoop gepiep bij het achteruit rijden.
Ook geen melding bij het inpluggen van de 13polige stekker dat er iets aangesloten was, en/of je een verlichtingscheck wilde doen.

Gisteren hiervoor bij de garage geweest, ze erkenden dat ze originele kabelboom niet op voorraad hadden.
Deze is besteld en word t.z.t. omgezet.

De 360graden camera moest nog gekalibreerd worden, deze geeft ook steeds een kleine melding (werkt overigens wel prima). Daarvoor hadden ze een kalibratie mat besteld. Ze hadden nog een auto die gekalibreerd moest worden. Dus dat word dan tegelijk opgelost.

Heb met de caravan in totaal zo'n 120km gereden, maar wat een genot!
Je merkt echt bijna niet dat de caravan erachter zit. Even gas geven bij 60 of 80km/h en je fluit er gewoon vandoor. Dat was met de Opel wel anders :)
Ook minder gestuiter in de auto, dit natuurlijk door het veel hogere gewicht van de Lynk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLuMcE7ES0jczkI5B7cA-wFgFOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/He9NU0CO5BIBIScjdlxu8tXu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Flipmo op 03-09-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:32
Wij hebben onze auto gekocht met 41.8K km op de teller. Wij gaan binnen nu en een paar weken de 60K aantikken. Volgens HomeAssistant is de distancetoservice nog iets van 11k (dus 30K na 41.8K). Dat betekent dat op 60k niet het eea aan onderhoud gaat gebeuren. Zouden jullie dat doen? Of alsnog rond 60k laten servicen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zijn er mensen waarbij de Lynk & Co klantenservice/chat het doet? Mij lukt het nu al een week niet om contact te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 18:34
Ik maak nu iets zeldzaams mee. Ik had de auto thuis aan de grannylader. Normaal gesproken nooit een probleem met laden. Nu laadt hij niet maar erger nog - ik krijg de lader niet van de auto. Normaal ontgrendeld de auto zelf zodat je het eruit kunt trekken. Nu niet. Iemand ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:01
Yavi06 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:14:
Ik maak nu iets zeldzaams mee. Ik had de auto thuis aan de grannylader. Normaal gesproken nooit een probleem met laden. Nu laadt hij niet maar erger nog - ik krijg de lader niet van de auto. Normaal ontgrendeld de auto zelf zodat je het eruit kunt trekken. Nu niet. Iemand ooit meegemaakt?
Heb je al geprobeerd om op de afstandsbediening/sleutel op ontgrendelen te drukken? Dan moet de stekker ook vrijgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
oldostofjas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:37:
[...]

Heb je al geprobeerd om op de afstandsbediening/sleutel op ontgrendelen te drukken? Dan moet de stekker ook vrijgegeven worden.
Ja zeker. Ik heb de auto nu 50x vergrendeld en ontgrendeld zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 11:50
Heb je ook al geprobeerd om de stekker eerst "verder de auto in te duwen"? Kan zijn dat hij dan ineens losschiet, omdat hij nu klem zit.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
Phr34k schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:51:
[...]

Heb je ook al geprobeerd om de stekker eerst "verder de auto in te duwen"? Kan zijn dat hij dan ineens losschiet, omdat hij nu klem zit.
Ja ook meermaals geprobeerd. Ik heb de ANWB gebeld. Binnen 90 minuten weet ik meer. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:27
Yavi06 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:21:
[...]

Ja ook meermaals geprobeerd. Ik heb de ANWB gebeld. Binnen 90 minuten weet ik meer. Bedankt voor de tips.
hmm wat irritant. Ben benieuwd naar de oplossing. Mogelijk dat de auto vergrendelen, hem een uurtje laten staan (zonder iets te doen) en dan ontgrendelen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
Bartske schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:56:
[...]

hmm wat irritant. Ben benieuwd naar de oplossing. Mogelijk dat de auto vergrendelen, hem een uurtje laten staan (zonder iets te doen) en dan ontgrendelen werkt?
De ANWB heeft het met kunst en vliegwerk eruit kunnen halen. Toen geprobeerd of ik de auto alsnog kon laten. Geen succes. Volgende de ANWB is er iets mis met het lockingsysteem. Dus nu kijken met de leasemaatschappij hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavanderwelle
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-05 18:58
paidur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Hi, ben benieuwd of je een update hier over hebt?

Heb zelf ook 11 maanden later een rekening ontvangen a 800 euro voor twee krasjes, terwijl de controleur tijdens inleveren gecontroleerd en ondertekend heeft dat er geen schade was.
Ik heb inmiddels ook gezeik, betreffende extra kilometers: eind juli 2023 leverde ik mijn Lynk in.
Op 13 juli 2024 kreeg ik een mail, of ik even 855 km extra wil betalen.
Dat ga ik niet doen, want ik kreeg ooit van de klantenservice 500 km gratis, wegens een hoop gerommeld met een trekhaak (die er overigens nooit gekomen is).
Ik verzocht de klantenservice dus (per mail, op 13 juli 2024) om een nieuwe factuur op te stellen voor 855-500 = 355 km extra.

Op die mail werd nooit gereageerd (zou max. 14 dagen duren). En inmiddels heb ik al twee aanmaningen om mijn oren, waarin bij de laatste zelfs gedreigd wordt met juridische stappen.
Op elke aanmaning heb ik netjes gereageerd met een verwijzing naar mijn eerste mail.
Maar ze lezen hun inbox blijkbaar niet... Erg irritant. Is iemand die weet wat ik nu moet doen? Bellen heb ik geen zin in... Of hang je tegenwoordig geen 60 minuten meer in de wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Ik zie best wel wat MHEV 01’s die nu tweedehands worden aangeboden (meeste import denk ik). Zijn er mensen die ervaring hebben met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
mprkooij schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben ook vooral heel erg benieuwd wanneer er wat nieuwe modellen gaan komen... duurt lang.
2 dingen waar ik op hoop, software verbeterd en dat de auto snel komt. Ex30 prijzen, dus 40k maar ietsjes lager gok ik. Dus rond de 35? Dan word het een serieus interessante auto.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
mavanderwelle schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb inmiddels ook gezeik, betreffende extra kilometers: eind juli 2023 leverde ik mijn Lynk in.
Op 13 juli 2024 kreeg ik een mail, of ik even 855 km extra wil betalen.
Dat ga ik niet doen, want ik kreeg ooit van de klantenservice 500 km gratis, wegens een hoop gerommeld met een trekhaak (die er overigens nooit gekomen is).
Ik verzocht de klantenservice dus (per mail, op 13 juli 2024) om een nieuwe factuur op te stellen voor 855-500 = 355 km extra.

Op die mail werd nooit gereageerd (zou max. 14 dagen duren). En inmiddels heb ik al twee aanmaningen om mijn oren, waarin bij de laatste zelfs gedreigd wordt met juridische stappen.
Op elke aanmaning heb ik netjes gereageerd met een verwijzing naar mijn eerste mail.
Maar ze lezen hun inbox blijkbaar niet... Erg irritant. Is iemand die weet wat ik nu moet doen? Bellen heb ik geen zin in... Of hang je tegenwoordig geen 60 minuten meer in de wacht?
Bellen is tegenwoordig echt wel sneller. Zeker gelijk ‘s ochtends als ze opengaan. Ik he hetzelfde gehad met gratis compensatie kilometers. Een aantal keer gemaild maar uiteindelijk gebeld en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
donny_p schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:49:
Ik zie best wel wat MHEV 01’s die nu tweedehands worden aangeboden (meeste import denk ik). Zijn er mensen die ervaring hebben met deze versie?
Nee, maar ze hebben geen getint glas, (lelijke) 18" velgen en natuurlijk geen stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Laatst online: 29-01 19:38
oldostofjas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:16:
[...]

Nee, maar ze hebben geen getint glas, (lelijke) 18" velgen en natuurlijk geen stekker.
Het verschil qua uitrusting is mij wel duidelijk. Het gaat me meer om of het ook echt anders rijdt dan de PHEV. Minder vermogen maar ook minder gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavanderwelle
Oizo1981 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:02:
[...]

Bellen is tegenwoordig echt wel sneller. Zeker gelijk ‘s ochtends als ze opengaan. Ik he hetzelfde gehad met gratis compensatie kilometers. Een aantal keer gemaild maar uiteindelijk gebeld en opgelost.
Dankje, goeie tip. Ga ik doen. Ik zal even laten weten hoe het bij mij afloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
Onderweg in Spanje ging het gele motorstoringslampje branden. Verder bleef de auto normaal goed rijden, niets vreemds merkbaar. Nu in Salamanca de Volvo dealer bezocht, zeer vriendelijk ontvangen en de auto uitgelezen. Blijkt dat het verschil in brandstofkwaliteit de oorzaak is. Niets aan te doen. Gereset en klaar. Brandstoffen zijn per land anders en de grenswaarden waar het motormanagement op reageert zijn dus ook per land/ regio anders. Keurig geholpen door garage Bazago in Salamanca en hoefde niets af te rekenen. Dat is service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Laatst online: 27-05 08:44
Flipmo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:58:
Gisteren hiervoor bij de garage geweest, ze erkenden dat ze originele kabelboom niet op voorraad hadden.
Deze is besteld en word t.z.t. omgezet.

De 360graden camera moest nog gekalibreerd worden, deze geeft ook steeds een kleine melding (werkt overigens wel prima). Daarvoor hadden ze een kalibratie mat besteld. Ze hadden nog een auto die gekalibreerd moest worden. Dus dat word dan tegelijk opgelost.

Heb met de caravan in totaal zo'n 120km gereden, maar wat een genot!
Je merkt echt bijna niet dat de caravan erachter zit. Even gas geven bij 60 of 80km/h en je fluit er gewoon vandoor. Dat was met de Opel wel anders :)
Ook minder gestuiter in de auto, dit natuurlijk door het veel hogere gewicht van de Lynk.

[Afbeelding]
Wij zijn met een gelijkwaardige combinatie afgelopen zomer op vakantie geweest zo'n 3000km ging helemaal prima. Adaptive cruise control aan,lane control aan en gaaaan. (Let wel ff op of je BE nodig heb, want dat moest ik nog ff halen :)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

degranulatie schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:06:
[...]

Wij zijn met een gelijkwaardige combinatie afgelopen zomer op vakantie geweest zo'n 3000km ging helemaal prima. Adaptive cruise control aan,lane control aan en gaaaan. (Let wel ff op of je BE nodig heb, want dat moest ik nog ff halen :)).
BE heb ik net niet nodig, relatief lichte caravan die max 1150kg mag wegen.
Kom met het totaalgewicht precies op 3500kg uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05 13:34
Ik ben aan het rondkijken voor (wellicht) een 01 en haal hier de nodige info vandaan. Maar kan nog niet veel ervaringen vinden met kilometerstanden van boven de 80k. Stel ik koop nu een nette dan komt die 80k + er natuurlijk een keer aan. Bij een Japanner maak ik mij dan geen zorgen maar bij een 01 zou ik er graag wat meer van weten.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
Dwersbongel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:17:
Ik ben aan het rondkijken voor (wellicht) een 01 en haal hier de nodige info vandaan. Maar kan nog niet veel ervaringen vinden met kilometerstanden van boven de 80k. Stel ik koop nu een nette dan komt die 80k + er natuurlijk een keer aan. Bij een Japanner maak ik mij dan geen zorgen maar bij een 01 zou ik er graag wat meer van weten.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met de ervaring boven de 80k in een Lynk en Co. Ik denk dat je even zou moeten kijken naar wat een XC40 doet rond de 80k +. In principe gebruiken beiede autos hetzelfde platform en aandrijflijnen. De Lynk & Co 01 en de Volvo XC40 delen veel componenten, zoals de motoren, transmissie en ondersteltechnologie. Dit betekent dat je enigszins kunt afleiden hoe betrouwbaar de Lynk & Co 01 zou kunnen zijn op basis van ervaringen met de Volvo XC40.

Motor en transmissie: Beide auto's delen in veel gevallen dezelfde motoren (zoals de 1.5-liter plug-in hybride of de 2.0-liter benzinemotor) en dezelfde automatische transmissie. Dit betekent dat de motorische en mechanische betrouwbaarheid van de Lynk & Co 01 in grote lijnen vergelijkbaar zou moeten zijn met die van de Volvo XC40.

Betrouwbaarheid: De Volvo XC40 wordt over het algemeen als betrouwbaar beschouwd, al zijn er zoals bij elke auto wat meldingen van problemen, vooral met software en elektronica, die ook in de Lynk & Co 01 aanwezig zijn. Omdat de Volvo XC40 al wat langer op de markt is, zijn er meer gegevens beschikbaar over de betrouwbaarheid op langere termijn. Die gegevens suggereren naar mijn weten dat de XC40 goed presteert bij een hogere kilometerstand, mits goed (dealer) onderhouden.

Onderhoud en slijtage: Beide auto's zouden in theorie vergelijkbare onderhoudsintervallen en slijtagepatronen moeten hebben, vooral op het gebied van remmen, banden, ophanging, en motoronderdelen.

Ophanging en demping: Zoals bij de meeste auto's kunnen onderdelen zoals schokdempers, stuurinrichting, en ophangingscomponenten slijtage vertonen na 80.000 km.
Accu's (bij plug-in hybrides): Bij plug-in hybrides is het belangrijk om de conditie van de batterij goed te monitoren. Volvo en Lynk & Co batterijen staan over het algemeen bekend als betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavanderwelle
mavanderwelle schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:59:
[...]

Dankje, goeie tip. Ga ik doen. Ik zal even laten weten hoe het bij mij afloopt.
Na bellen (overigens om 9.30 uur al half uur in de wacht) is het opeens binnen twee dagen geregeld. Dat is dan wel weer vlot. Eind van het liedje: de laatste paar 100 km worden me kwijtgescholden. Dat vind ik netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 17:21
Goedemiddag link en co rijders,

Ik ben nog steeds voornemens een link en co te kopen, inmiddels redelijk in prijs verlaagd bij mijn vaste garage naar 23995

Nu heb ik alleen paar vraagjes.

Hoe verhoudt deze auto zich bij het rijden in de bergen en heuvels?
Ik heb nu een kia ceed 1.0 met 3 cilinders en met beetje rijstijl aanpassing houd die het redelijk in de bergen van Oostenrijk en de heuvels van de Duitse snelwegen.

Maar hoe zit dat met deze link en co en extra vakantie gewicht door de bergen?
Trekt die dat makkelijk? Met vakantie gewicht bedoel ik dus koffers gevulde koelbox en dat soort spul in de kofferbak en eventueel neergeklapt stoelen?

En is het echt een groot voordeel voor woon-werkverkeer verkeer bij korte afstand naar werk om dan dus alleen op accu te rijden? Dus minder benzine kosten.

Maar zijn er ook tegens waarvan jullie zouden zeggen kies liever een andere (hybride) auto? :X

Maar vooral omtrent mijn eerste vraag zoek ik een passend antwoord.
Ik ben namelijk nog geen goede yourube avideo tegen gekomen die het mij laat zien hoe hij rijd in de bergen of over vrij stijle heuvels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
sjoemie1985 schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:31:

Ik ben nog steeds voornemens een link en co te kopen, inmiddels redelijk in prijs verlaagd bij mijn vaste garage naar 23995

Ik heb nu een kia ceed 1.0 met 3 cilinders en met beetje rijstijl aanpassing houd die het redelijk in de bergen van Oostenrijk en de heuvels van de Duitse snelwegen.

Trekt die dat makkelijk? Met vakantie gewicht bedoel ik dus koffers gevulde koelbox en dat soort spul in de kofferbak en eventueel neergeklapt stoelen?

En is het echt een groot voordeel voor woon-werkverkeer verkeer bij korte afstand naar werk om dan dus alleen op accu te rijden? Dus minder benzine kosten.

Maar zijn er ook tegens waarvan jullie zouden zeggen kies liever een andere (hybride) auto? :X

Ik ben namelijk nog geen goede yourube avideo tegen gekomen die het mij laat zien hoe hij rijd in de bergen of over vrij stijle heuvels.
Het is hier al vaker gezegd, maar de trekkracht is uitstekend, ook met caravan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106

Als je een beetje specs kan lezen dan is het toch duidelijk de Lynk en Co een stuk beter een berg op komt dan je 1.0 3 cylinder? Hij heeft echt ontzettend veel meer vermogen en koppel. En bij berg af rijden kun je heerlijk je accu bij laden. Dat is goed voor verbruik en voor je remmen.

Lynk & Co is juist een goed hybride voor woon werk want het nog aardig wat elektrische range, En ja, je zou het niet denken, als elektrisch rijd dan gebruik je geen benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:17

Vergeet niet dat het een 1.5 liter 3 cilinder is, een stuk meer inhoud als een 1 liter (en gewoon 180PK op alleen de brandstof motor). De aandrijflijn heeft echte zat trekkracht en vermogen voor dat gebruik.

Ik rij al 2 jaar met de caravan (6,5 meter totaal,1500 KG) meerdere keren per jaar door Europa en ik heb op geen enkele bergweg ook maar gedacht dat ik wat trekkracht te kort kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
Heb het even nagevraagd zowel de occasions als de nieuwe hebben gewoon fabrieksgarantie. De bovag garantie is extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Hartelijk dank voor de info.
Ik ga deze auto dus zeker toch overwegen om aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:51
Naar mijn mening is Bovag garantie sowieso totaal overbodig en helemaal onnodig als de auto nog fabrieksgarantie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_OZITHr8SWwMfvutIYe54sKmK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1wx4G2vrzvkzpW9TPMV6nmmD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
1x gehad ja, ook aan de granny.. na een paar x open en dicht en wat bewegen met de kabel ging hij los... zat hij net niet lekker erin, dan klemt hij.

Wat ik nu vaker heb ik dat ik overdag met veel zon niet kan laden aan de granny.. Denk (vermoeden) dat de netspanning dan net iets te hoog is door de zonnepanelen ofso. Probeer ik het later als de zon wat weg is, geen probleem namelijk.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ben benieuwd of ze de abonnementen met deze nieuwe gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
Mijn 01 uit oktober 2022 werd afgeleverd begin dit jaar met zomerbanden. Ik wil geen winterbanden kopen. Ik rij al jaen op all season banden dus overweeg ik mijn banden te vervangen. Wie heeft ervaring met all season banden onder de 01 en welke type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie_54
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-05 11:09
mpx200_05 schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:00:
[...]

Gewoon fabrieksgarantie via Lynk/Volvo dealer op een L&C gekocht bij van Rijswijk.
Nog nergens gelezen of de prijs ook zo blijft onder aan de streep.
Ik heb een nieuwe gekocht bij Volvo Mobilitycenter in Barendrecht voor 38 K. Gewoon alle garantie van L&C gekregen en als extra voordeel: service direct via Volvo, niet via L&C.
Het addertje? De auto is vóór 1 juli 2024 op kenteken gezet, dus voldoet niet aan de eisen die na 1 juli zijn ingegaan. Dus geen overbodige piepjes etc. die je iedere keer moet uitzetten. _/-\o_
Wel zit ik nu ook al ruim een week te wachten op het koppelen door L&C van de auto aan de app. Waarom dat zo lang moet duren? Geen idee..... En reactie op vragen hierover per mail? Geen :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Laatst online: 29-05 15:13

Ik ben in Frankrijk geweest met een caravan van 1700 kg. Door wat omleidingen op smalle stijle bergweggetjes terecht gekomen waar ik normaal van zou wegblijven. De Lynk is daar echt zonder enige moeite doorheen gekomen. Uiteraard mede door mijn stuurmanskunsten ;).

Heb zelf op een stijl pad stil gestaan wegens een stilstaande auto langs de kant van de weg en ik er niet langs kon met de caravan. Vervolgens optrekken, geen probleem. En dat met 1.700 kg erachter en een auto vol met (teveel) spullen.

Bastard

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Willempie_54 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:10:
[...]

...
Wel zit ik nu ook al ruim een week te wachten op het koppelen door L&C van de auto aan de app. Waarom dat zo lang moet duren? Geen idee..... En reactie op vragen hierover per mail? Geen :-(
Ik heb er 2 weken op moeten wachten, sinds eergisteren kreeg ik een mail dat de auto gekoppeld is.
Alleen werkt er niks in de app :X
brandstof nivo staat nog op 30 december
aan het opladen op 31 december
knipperen, toeter, deuren, kan overal op drukken maar zie niks gebeuren bij de auto (ook niet als ik ernaast sta en het bluetooth verbindingsteken blauw is)
Deuren ramen en klimaatcontrole, locatie, ook niks
(en jup, hij hangt thuis aan 220, anders werkt dat laatste sowieso niet)

Geen idee of ik nog wat anders moet doen, maar jammer is het wel dat dit niet werkt.

• wsc007db
Een beller is sneller…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoemie1985
Duvel_33 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:45:
[...]

Ik ben in Frankrijk geweest met een caravan van 1700 kg. Door wat omleidingen op smalle stijle bergweggetjes terecht gekomen waar ik normaal van zou wegblijven. De Lynk is daar echt zonder enige moeite doorheen gekomen. Uiteraard mede door mijn stuurmanskunsten ;).

Heb zelf op een stijl pad stil gestaan wegens een stilstaande auto langs de kant van de weg en ik er niet langs kon met de caravan. Vervolgens optrekken, geen probleem. En dat met 1.700 kg erachter en een auto vol met (teveel) spullen.
Dank voor je info.
Ik neem dit zeker mee in mijn overwegingen.

Persoonlijk vindt ik de lynk en co echt een mooie wagen.
Mooi en compleet.
En vooral de actieradius van +/- 70 KM spreekt mij aan, dan kan ik prima op de accu heen en weer naar mijn werk.
Dus vooraal een stuk kosten besparing op de brandstof. :)
En persoonlijk ben ik wel een beetje een techniek freak en kunnen er niet genoeg opties op een auto zitten voor mij. :X :X O-) oOo :') :$

• Phr34k
Flipmo schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:31:
[...]

Ik heb er 2 weken op moeten wachten, sinds eergisteren kreeg ik een mail dat de auto gekoppeld is.
Alleen werkt er niks in de app :X
brandstof nivo staat nog op 30 december
aan het opladen op 31 december
knipperen, toeter, deuren, kan overal op drukken maar zie niks gebeuren bij de auto (ook niet als ik ernaast sta en het bluetooth verbindingsteken blauw is)
Deuren ramen en klimaatcontrole, locatie, ook niks
(en jup, hij hangt thuis aan 220, anders werkt dat laatste sowieso niet)

Geen idee of ik nog wat anders moet doen, maar jammer is het wel dat dit niet werkt.
Bij mij werkt de app om de paar maanden niet meer. Oplossing is app verwijderen en opnieuw installeren, dan heb ik direct weer contact.

5520 Wp op WZW PVOutput

• wsc007db
Had ook zo iets en tijdje terug. Bellen (met veel geduld) dat helpt, dan wordt de VIN opnieuw gekoppeld.

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Phr34k schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:39:
[...]

Bij mij werkt de app om de paar maanden niet meer. Oplossing is app verwijderen en opnieuw installeren, dan heb ik direct weer contact.
ga ik direct even proberen

Auto niet hier in de buurt, maar brandstof en accu nivo blijven nog steeds op 30 en 31 december staan.
Ook zoek mijn auto, kan auto niet lokaliseren.

verlichting en claxon kan ik niet testen, maar dat zal dan ook wel niet werken.

Dan maar even een belletje aan wagen

[ Voor 32% gewijzigd door Flipmo op 11-09-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Flipmo schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:48:
[...]

ga ik direct even proberen

Auto niet hier in de buurt, maar brandstof en accu nivo blijven nog steeds op 30 en 31 december staan.
Ook zoek mijn auto, kan auto niet lokaliseren.

verlichting en claxon kan ik niet testen, maar dat zal dan ook wel niet werken.

Dan maar even een belletje aan wagen
Na ontvangst van een nieuwe auto na een swap werkten bepaalde functies wel (openen, sluiten, knipperen en benzineniveau) maar andere niet (locatie, laadstatus).
Bleek dat al die “services” separaat moeten worden aangevinkt door L&C en ze waren er een paar vergeten. Duurde na lokaliseren wel nog n paar dagen voordat alles werkte, dus misschien werkt het bij jou met een paar dagen ook volledig. Anders moet je weer contact opnemen met L&C.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp6hrmb-Vs0c4S6uSxLZGTNSouE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CBDrppej3k3vRqC7XsxGHyKE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYIA6rWHNRphsLGpNJtP3uL-9IU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5UPgWJIhbxUhJ35QdB4c7erK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-05 01:55
Ik ben benieuwd naar de andere kleuren die Lynk gaat uitbrengen. Vind deze versie er al heel nice uit zien namelijk

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 09:45
Kan je al ergens wat specs zien?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:37
Phr34k schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:39:
[...]

wat voor smartphone gebruik je?

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNMK3TAHbQm-8yHMQJYu9mxCVrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQMSUUEfBR9n6j2S6sTyStr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cI9Sopntoj0IpcK-3R3voWjEX1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwMyGbDZi833SEvjb8zVDGMR.jpg?f=fotoalbum_large

Blauwe delen laten wrappen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.

• Phr34k
boyette schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:11:
[...]

wat voor smartphone gebruik je?
POCO X6

5520 Wp op WZW PVOutput

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:10
Brunbi schreef op donderdag 12 september 2024 @ 00:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blauwe delen laten wrappen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Mooi! ik heb zelf de blauwe lynk en wil ook graag de licht blauwe delen wrappen. Hoeveel heb je betaald intotaal alas ik vragen mag?

• Brunbi
dtacaptcave schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:16:
[...]

Mooi! ik heb zelf de blauwe lynk en wil ook graag de licht blauwe delen wrappen. Hoeveel heb je betaald intotaal alas ik vragen mag?
Ik was €100 kwijt voor het plakken omdat de folie gratis had gekregen.

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ben ook aan het rondvragen wat het kost om de blauwe delen te laten wrappen.
Zat er zelf aan te denken om de blauwe delen op de wielen te laten spuiten. Voor mijn gevoel blijft dat beter zitten als een Wrap.

(heb al wel een prijs binnen waarbij ze de strippen incl. 8 vlakken van de wielen willen wrappen voor 350 incl. btw)

• Brunbi
Flipmo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:43:
Ben ook aan het rondvragen wat het kost om de blauwe delen te laten wrappen.
Zat er zelf aan te denken om de blauwe delen op de wielen te laten spuiten. Voor mijn gevoel blijft dat beter zitten als een Wrap.

(heb al wel een prijs binnen waarbij ze de strippen incl. 8 vlakken van de wielen willen wrappen voor 350 incl. btw)
Dat is wel een nette prijs. Ik had op internet bij bedrijven bedragen rond de €600 gezien. Het is best nog wel veel werk om te doen qua tijd. Zolang het blijft zitten vindt ik het goed anders laten ik de wielen ook spuiten.

• dtacaptcave
Dit bedrijf heeft een ''pakket'' dat je zou kunnen doen: https://wrapandgo.nl/blog...van-je-blauwe-details-af/ Heb er alleen zelf geen ervaring mee. Vind de prijs nog wel mee vallen.

• Teun3
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-04 17:09
Sinds gisteren is mijn mobiele telefoon connected aan mijn Lynk en Co ,kan daarnaast ook een tweede mobiel aan de auto connected worden ?

Kun je via de app op de mobiel ook de stoelverwarming bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Teun3 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:52:
Sinds gisteren is mijn mobiele telefoon connected aan mijn Lynk en Co ,kan daarnaast ook een tweede mobiel aan de auto connected worden ?

Kun je via de app op de mobiel ook de stoelverwarming bedienen?
Nee en nee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Brunbi schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:24:
[...]

Ik was €100 kwijt voor het plakken omdat de folie gratis had gekregen.
100 euro is niet duur idd, via wrapandgo kost het 300 euro...., Dat zou dus 200 euro voor de folie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-05 21:59
Mijn iPhone werkt prima draadloos met de 01.
Hij start best wel snel op.

Heeft vorige week nieuwe software updates ontvangen.

Nu is er een probleem: om CarPlay draadloos te laten werken geeft de 01 aan dat de iPhone verbonden moet zijn met hotspot van de auto. Dit gaat goed echter ik merk dat er geen data te ontvangen is van 01 hotspot naar de iPhone toe.

Ik ontvang geen appen en ik kan terwijl ik stil sta ook niet even internetten.

M.a.w. Werkt te hotspot wel van de 01?

Er staat premium maar kan niets vinden over abonnementen.

En hoe kan ik mijn iPhone zo instellen dat hij wel draadloos verbinding maakt met hotspot van de auto, zodat CarPlay blijft werken, maar dat ik bv iets kan opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
Het is weer raak met dit K*T bedrijf. Ik heb een abonnement gehad van Nov 2021 t/m Mar 2024. De laatste 18 maanden met schade rond gereden, 16 keer gebeld, maar het was altijd te druk, en ze zouden terug bellen. Eenmaal raden... nooit gebeurt.

In maart dit jaar de auto ingeleverd, stond dezelfde week nog in het oosten van het land bij een schade herstelbedrijf. Toen kon het ineens wel, schaamteloos.

Vervolgens 6 maanden later (begin sep) komt dan eindelijk de afrekening van de schade, zoals verwacht 500EUR. De snelheid zat er wee lekker in by L&C.

Echter kreeg ik deze week nog een factuur, zelfs een herinnering volgens L&C, van 103,29 EUR met als omschrijving B2DBBC21000-5477 07.09.2024. Allemaal weer lekker duidelijk.

Voor de zoveelste keer weer bellen om hun eigen geklungel te begrijpen. De uitleg was als volgt: u heeft niet elke maand voldoende betaald, het bedrag wat er nog verrekend moet worden over de gehele periode is: 103,29 EUR.

Ik heb mijn Credit card overzicht er bij gepakt, de eerste 10 maanden elke maand 500 EUR en een beetje betaald (door SWE valuta), en de overige maanden na de prijs verhoging exact 550 EUR per maand betaald.

Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0j48BzKCSbhJi5F_YDjiBSq4Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeicsbKLqrPnU58qPgSst4U6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC5cs9VIH6Nx8AGc02MFY3gmn4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzCZM6ybtpaRPXJaG8Y4C007.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9kZy-M5XqR9QjXWrrzSeLQSsaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9wmJhVVC0dHzec2sXRjZiRY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cEXFPwTv1BnYjgpHQ1vSxpsZ-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxYc5XmPeNMiLtkVgdx5OfTM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0g0ty3ORt-99yXvXRPpbD-_xLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNc4RMjEzAxMDiXIASYdxGQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun3
Weet iemand hoe het instellen van de bestuurdersstoel werkt?

Wij gebruiken de auto met 2 personen en rijden zo om en om ,nu heb ik begrepen dat men de bestuurdersstoel kan instellen per persoon en dat dat automatisch kan en dat de keuze dan opgeslagen wordt in een geheugen voor deze personen maar kan hierover nergens een uitleg over vinden 🤷🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pppppp
  • Laatst online: 30-05 21:22
Teun3 schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:24:

Wij gebruiken de auto met 2 personen en rijden zo om en om ,nu heb ik begrepen dat men de bestuurdersstoel kan instellen per persoon en dat dat automatisch kan en dat de keuze dan opgeslagen wordt in een geheugen voor deze personen maar kan hierover nergens een uitleg over vinden 🤷🏼
Bij de bestuurders deur voor zitten 3 knoppen
2/1/M.

Hier de link waarin het duidelijker is.
https://www.lynkco.com/nl...ic:Seat_and_mirror_memory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Teun3 schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:24:

Rechtsboven in de linker deur vind je de knoppen om de instellingen te configureren. Je kunt twee profielen gelijktijdig opslaan. Als de stoel naar wens is afgesteld, druk je op de M-knop en daarna op 1 of 2. Je hoort een geluidje, wat aangeeft dat de stoelinstellingen zijn opgeslagen op knop 1 of 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jy42GDCsxbg8zLZYfzlS5_jf3gY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HFs3jVytmlTNO22O0mWRycDW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:04
Ik sta op de punt om my22 van bouwmaand okt aan te schaffen. Kabel wordt apart meegeleverd. Is er een ander manier te zien of deze daadwerkelijk 7.2 kw kan laden? Ipv alleen te herkennen door door gele kabelhandvat.

Ander vraag, hoe denken jullie over wegenbelasting. De korting wordt volgend jaar -25% en daarna vooralsnog niets meer. Wat al gauw kan oplopen naar 120 eur per maand. Of t nog verstandig om een hybride aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 20:42

Fordman

Fordman

De L&C met een zwaardere lader is op het kenteken te herkennen aan een WLTP van 75 kilometer bij elektrische actieradius, de oudere heeft er 69KM staan.
Je zou dus de auto die je op het oog hebt via OVI op die manier kunnen checken. De wegenbelasting is nog koffiedik kijken maar goed uitrekenen vanuit de 100% wegenbelasting en vergelijken met andere auto’s zou inzicht in de kosten moeten geven.

quote]mokkie schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:47:
Ik sta op de punt om my22 van bouwmaand okt aan te schaffen. Kabel wordt apart meegeleverd. Is er een ander manier te zien of deze daadwerkelijk 7.2 kw kan laden? Ipv alleen te herkennen door door gele kabelhandvat.

Ander vraag, hoe denken jullie over wegenbelasting. De korting wordt volgend jaar -25% en daarna vooralsnog niets meer. Wat al gauw kan oplopen naar 120 eur per maand. Of t nog verstandig om een hybride aan te schaffen?
[/quote]

[ Voor 85% gewijzigd door Fordman op 16-09-2024 08:35 ]

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Thanks voor de tips.
Auto heeft idd 75km wltp.
Fordman schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:47:
De L&C met een zwaardere lader is op het kenteken te herkennen aan een WLTP van 75 kilometer bij elektrische actieradius, de oudere heeft er 69KM staan.
Je zou dus de auto die je op het oog hebt via OVI op die manier kunnen checken. De wegenbelasting is nog koffiedik kijken maar goed uitrekenen vanuit de 100% wegenbelasting en vergelijken met andere auto’s zou inzicht in de kosten moeten geven.

quote]mokkie schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:47:

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-05 20:18
De 7.2 KW lader kan zoals alle hybride auto's alleen op één fase laden. Niet op drie.
Alleen wanneer je een zware stop hebt dus meer dan bijvoorbeeld 16A merk je er iets van.

Kan zelf met 16A in combi met de zonnepanelen maximaal 4.4 KW halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
Klopt, altijd handig om te hebben. Tegenwoordig zijn de nieuwe laadpalen 22kW. Pak dan 1 van de 3 fasen op 7.2kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
mprkooij schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:33:
[...]

Rechtsboven in de linker deur vind je de knoppen om de instellingen te configureren. Je kunt twee profielen gelijktijdig opslaan. Als de stoel naar wens is afgesteld, druk je op de M-knop en daarna op 1 of 2. Je hoort een geluidje, wat aangeeft dat de stoelinstellingen zijn opgeslagen op knop 1 of 2.

[Afbeelding]
Dit is inderdaad de theorie. Alleen duurt het een seconde of 40 voordat je profiel is geladen dus zul je altijd de stoel dmv het knopje in de juiste stand moeten zetten. Het was beter geweest als de stoel/spiegel stand was gekoppeld aan de sleutel. Daarnaast wordt bij mij redelijk vaak geen profiel geladen en of de verkeerde telefoon gekoppeld, dit lijkt compleet random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
even een vraagje omtrent het koppelen van de auto aan de lynk en co app, als ik het goed begrijp moet je dan 1 en ander mail naar een bepaald mailadres.
maar er staat ook bij het papier van eigenaarschap, welk document wordt hier mee bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
sjoemie1985 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:43:
even een vraagje omtrent het koppelen van de auto aan de lynk en co app, als ik het goed begrijp moet je dan 1 en ander mail naar een bepaald mailadres.
maar er staat ook bij het papier van eigenaarschap, welk document wordt hier mee bedoelt?
Kentekenpas RDW en aankoopbewijs/factuur.

Zie verder: https://www.lynkco.com/nl-nl/connecting-account-car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Dank voor de info.
Ik kon dat er niet helemaal uit opmaken namelijk. :X :) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Dat mega scherm a la ipad vind ik wat minder dan de huidige, die ligt tenminste nog mooi 'in' het dashboard... Als die knoppen op het stuur druktoetsen zijn ipv touch is dat wel mooie een verbetering .... toevallig getest ?

Bij ene tweede x kijken vallen mij de stoelen op.. zie ik nu geperforeerd (nep)leder? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rmaxx op 16-09-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Zou mooi zijn als wij di nieuwe layout ook krijgen met een software update, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Rmaxx schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:40:
[...]

Dat mega scherm a la ipad vind ik wat minder dan de huidige, die ligt tenminste nog mooi 'in' het dashboard... Als die knoppen op het stuur druktoetsen zijn ipv touch is dat wel mooie een verbetering .... toevallig getest ?
Ik mis de knoppen voor de achterruitverwarming e.d. En auto hold en waarschuwingsverlichting zie ik ook niet meer. Ik hoop niet dat alles via het touchscreen moet zoals bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
oldostofjas schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:50:
[...]

Ik mis de knoppen voor de achterruitverwarming e.d. En auto hold en waarschuwingsverlichting zie ik ook niet meer. Ik hoop niet dat alles via het touchscreen moet zoals bij Tesla.
iddd, dat ziet er wel karig uit... ik gebruik vooral die voor ruiten toch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pppppp
Horen jullie ook als je de auto opent en gaat zitten een ping ping geluidje? Ik ben er nog steeds niet achter wat / waarvoor het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Ik weet nou niet echt of ik exterieur de facelift geslaagd vind (afgezien van de kleuren, dat is top). Het ontbreken van de uitlaat maakt de achterkant toch wat karig. Nieuwe achterlichten moet ik ook wat aan wennen.

Interieur zie ik wel een paar goeie upgrades (zoals de fysieke knoppen op het stuur), maar ook een paar dingen waarvan ik zeg, mwoah. Het wegpoetsen van alle knoppen op het middenconsole die er nu nog zitten maakt het toch wat kaal daar.

Voor mij iig geen upgrade waardig. Nu de publieke opinie richting de PHEV begint te bewegen is het ontbreken van een grotere elektrische range een gemis. De concurrentie komt je nu voorbij (VAG met de 120 KM range batterijen in de nieuwe PHEV's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Laatst online: 29-05 15:13
Pppppp schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:43:
Horen jullie ook als je de auto opent en gaat zitten een ping ping geluidje? Ik ben er nog steeds niet achter wat / waarvoor het is?
Volgens mij is dat de bevestiging dat de auto verbinding heeft met 4g / wifi

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
mokkie schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:29:
Thanks voor de tips.
Auto heeft idd 75km wltp.

[...]
Het lezen van dit bericht roept een vraag in mij op. Mijn 01 uit Okt 2022 geeft aan dat hij ruim 75km actieradius heeft bij een volle lading maar laadt maar met maar ruim 3kw per uur op. Dus doet hij 5 uur om bij een lege accu op te laden. Kan ik iets instellen zodat die sneller laadt? Ik gebruik wel een 2 fase laadpaal om de wagen te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Nedish schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:34:
[...]

Het lezen van dit bericht roept een vraag in mij op. Mijn 01 uit Okt 2022 geeft aan dat hij ruim 75km actieradius heeft bij een volle lading maar laadt maar met maar ruim 3kw per uur op. Dus doet hij 5 uur om bij een lege accu op te laden. Kan ik iets instellen zodat die sneller laadt? Ik gebruik wel een 2 fase laadpaal om de wagen te laden.
Wat ik begrijp ligt het sowieso aan welk bouwjaar de auto is.
De 2021 versie kan maar via 1 fase laden, de 2022 versie kan via een 3 fase lader laden.
Verder wat ik hoor en lees duurt het inderdaad een paar uur voor een volle lading. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MvdV
sjoemie1985 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:00:
[...]

Wat ik begrijp ligt het sowieso aan welk bouwjaar de auto is.
De 2021 versie kan maar via 1 fase laden, de 2022 versie kan via een 3 fase lader laden.
Verder wat ik hoor en lees duurt het inderdaad een paar uur voor een volle lading. :)
Nee, elke 01 heeft een 1 fase lader. Als je de 75 km WLTP versie hebt, dan heb je een 1 fase boordlader die 32A aan kan. Dan laadt je op 7,4 KW ongeveer. Helaas heeft het gemiddelde huishouden in NL een 3x25A aansluiting en dus nooit meer als 16A op 1 fase van een laadpaal. De 11KW 3 fase lader. Als je een 22KW laadpaal op straat treft (dat zijn ze lang niet allemaal), dan maak je wel gebruik van de volle capaciteit van je 01 boordlader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 19:51
Hallo allemaal, vrijdag kan ik mijn zwarte 01 2022 ophalen, wat is jullie ervaring om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden?

• Teun3
Goedemiddag,nu het wat het vochtiger wordt s’nachts zou ik mijn spiegel-en achterruitverwarming willen gebruiken,maar zie op geen enkele film ( youtube) waar ik deze kan inschakelen,iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
Teun3 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:53:
Goedemiddag,nu het wat het vochtiger wordt s’nachts zou ik mijn spiegel-en achterruitverwarming willen gebruiken,maar zie op geen enkele film ( youtube) waar ik deze kan inschakelen,iemand??
Gewoon een knopje op de middenconsole

• Oizo1981
Teun3 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:53:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsi5u6JSncTAYy01uE8WwpZsI10=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/utT6hDhQUl6gLgZRF2Bxse63.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Duvel_33 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:44:
[...]

Volgens mij is dat de bevestiging dat de auto verbinding heeft met 4g / wifi
ik hoorde het laatst 4x achter elkaar.. (viel op meestal 1x ,soms 2...)

• sjoemie1985
dukcer123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:46:
Hallo allemaal, vrijdag kan ik mijn zwarte 01 2022 ophalen, wat is jullie ervaring om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden?
Ik kan morgen middag mijn blauwe l&c 01 ophalen bij mijn garage. _/-\o_ :D 8)

• Pppppp
Het valt mij ook op dat wanneer ik laad tot 100% ik altijd 72km krijg te zien krijg op mijn scherm.

Ik heb als het goed is een 22 model feb 2023 in nl op kenteken gezet. Wel met gele handvaten laadkabel, de website van de RDW geeft aan WLTP van 75km.

Heb ik dan ook de versie met de snellere boordlader en is het normaal dat je 72km te zien krijgt bij 100%?

Opladen via 3 fase 11Kw thuis wetend dat de Lynk met 1 fase maar kan laden.

Dank alvast voor alle hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
Pppppp schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:50:
Het valt mij ook op dat wanneer ik laad tot 100% ik altijd 72km krijg te zien krijg op mijn scherm.

Ik heb als het goed is een 22 model feb 2023 in nl op kenteken gezet. Wel met gele handvaten laadkabel, de website van de RDW geeft aan WLTP van 75km.

Heb ik dan ook de versie met de snellere boordlader en is het normaal dat je 72km te zien krijgt bij 100%?

Opladen via 3 fase 11Kw thuis wetend dat de Lynk met 1 fase maar kan laden.

Dank alvast voor alle hulp!
Heb je hem op hybrid of pure staan? Als je hem op pure zet krijg je nog 5 km extra range op het display. Sowieso is de range aan het begin een beetje een wassen neus, want er zit natuurlijk enorm verschil in of je op de snelweg rijdt, de temperatuur, wind tegen of mee etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 19-09-2024 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pppppp
Bartske schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:25:
[...]

Heb je hem op hybrid of pure staan? Als je hem op pure zet krijg je nog 5 km extra range op het display. Sowieso is de range aan het begin een beetje een wassen neus, want er zit natuurlijk enorm verschil in of je op de snelweg rijdt, de temperatuur, wind tegen of mee etc.
Dankjewel voor je info,

Het viel mij nu op omdat ik nu vaker de 100% haal met de laadpaal. Voor de laadpaal gebruikte ik de granny lader kwam ik niet altijd op 100% en dacht ik dat het kwam juist omdat ik de granny gebruikte.

Maar je hebt gelijk hij gaat meteen naar 78km als ik de auto in pure modus zet.

Nogmaals dank.
Pagina: 1 ... 158 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.