Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikcap
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:24
Ok, ik ga het eens proberen zonder profiel. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-05 20:31
dtacaptcave schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Voordelen van profiel zijn:
Wifi in de auto
Vivaldi browser met groot beeldvullende youtube video's
App wat is in de buurt
App vergaderen
Vanuit de app navigatie adres doorgeven aan de onboard navigatie (Here)

In mijn geval waren de voordelen niet boeiend genoeg om met al die problemen te rijden die ik er bij kreeg.
Ook prima hotspot zonder inloggen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:28
erikcap schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:27:
Goedemorgen,
Mijn naam is Erik en ik ben sinds donderdag de "eigenaar" van een Lynk & Co 01.

Ik heb mijn nieuwe L&C (private lease) afgelopen donderdag opgehaald. Al tijdens het ophalen draadloos Android Auto geactiveerd, maar dat werkte buggy. Ik was al enigsinds op de hoogte vanwege dit forum. De medewerker van L&C in Diemen bevestigde dat dit een issue was en meldde dat er maandag (afgelopen maandag) een software update zou komen. Ik heb nog niks gezien.
Iemand al een update voorbij zien komen? Of waar zou je dat kunnen lezen wanneer dat zou moeten komen en wat de inhoud daarvan is?

Ik heb trouwens ook dat mijn telefoon favorieten opgeslagen in het midden console niet worden weergegeven bij de telefoon favorieten van het bestuurders display. Dat is gewoon leeg. Recente telefoon gesprekken worden daar wel getoond. Iemand dat probleem ook?

Bedankt
Team blauw of team zwart? ;)

Ik ben nu ongeveer 5 weken eigenaar (team blauw) maar heb nog weinig gereden en gespeeld met de auto.

Draadloos Android Auto werkte bij mij ook niet dus ik gebruikte een kabeltje.
Toen Lynk&Co mijn telefoon met de auto gekoppeld had werkte het ineens wel draadloos.

Inloggen doe ik niet.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
Team zwart :-). Met trekhaak.

Klopt het dat de wifi hotspot ook inclusief is voor private leasers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
Hi all,

Ook ik ben sinds kort eigenaar van een Lynk & Co (Team Blauw) en ben er erg blij mee. Software is nog wel buggy... Als ik zoek op updates, krijg ik iets van een melding (Oops, something went wrong. Please try again later). Lynk & Co klantenservice zei dat als je dat ziet, dat er dan geen software updates beschikbaar is en dat het niet zo fijn verwoord is. Ik vraag mij wel af of dit wel klopt, en helaas kan je ook niet zien welke software versie er draait in de auto.

Journey Cam lijkt een leuke gimmic, maar op het moment dat ik de opnames wil delen komt er een melding dat er geen internetverbinding is (en die is er wel). Ook netjes de stappen gevolgd om de hotspot van mijn telefoon te gebruiken. Dus de opnames zie ik ook niet in de app van de telefoon. Jammer dat dit ook niet als dashcam gebruikt kan worden.

Regelmatig zie ik op mijn telefoon app ook niet de accurate laadstatus en positie van de auto, en daarbij de melding 'Something might be open'.

Calendar app in de auto gekoppeld aan mijn account, maar ik zie niet mijn afspraken staan (lege calender).

Draadloos carplay duurt soms wel een tijdje voordat de koppeling gemaakt is. Bedraad Carplay gaat sneller, maar moet daar soms ook even op wachten (sneller dan draadloos).

Dochter is wel helemaal blij met het panorama en schuifdak. :)

[ Voor 7% gewijzigd door iDEOwen op 13-08-2024 13:39 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikcap
iDEOwen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:38:
Ook ik ben sinds kort eigenaar van een Lynk & Co (Team Blauw) en ben er erg blij mee. Software is nog wel buggy... Als ik zoek op updates, krijg ik iets van een melding (Oops, something went wrong. Please try again later). Lynk & Co klantenservice zei dat als je dat ziet, dat er dan geen software updates beschikbaar is en dat het niet zo fijn verwoord is. Ik vraag mij wel af of dit wel klopt, en helaas kan je ook niet zien welke software versie er draait in de auto.
Ik heb hetzelfde mbt updates, dus ik ga er vanuit dat die er nog niet is.
Journey Cam lijkt een leuke gimmic, maar op het moment dat ik de opnames wil delen komt er een melding dat er geen internetverbinding is (en die is er wel). Ook netjes de stappen gevolgd om de hotspot van mijn telefoon te gebruiken. Dus de opnames zie ik ook niet in de app van de telefoon. Jammer dat dit ook niet als dashcam gebruikt kan worden.
Ik had inderdaad gehoopt dat ik dit als dashcam kon gebruiken, maar helaas. Voor de rest vind ik het niet nuttig.
Regelmatig zie ik op mijn telefoon app ook niet de accurate laadstatus en positie van de auto, en daarbij de melding 'Something might be open'.
Heb ik ook last van. De app sluiten en opnieuw opstarten lost dit soms op.

Voor de rest erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40
oldostofjas schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Bij mij staat bij de instellingen van de wifi-hotspot ook ineens "premium". Ik kan er nog wel mee verbinden, maar dan heb ik geen internettoegang. Ik zit op M2M.

Dit lijkt gewijzigd te zijn in de voorwaarden, maar nooit een bericht over gekregen:

[Afbeelding]
Kan iemand bevestigen dat ze dit niet nu toegevoegd hebben. Ik kan me niet herinneren dat er enige premium was toen ik de auto kocht (leasde)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:28
Hi all,

Ook ik ben sinds kort eigenaar van een Lynk & Co (Team Blauw) en ben er erg blij mee.

Kijk, met jou kan ik praten ;)

Ik weet niet of er meer ook in een Facebook groep zitten dus plemp het ook maar even hier. Iemand heeft namelijk een AliExpress Dashcam met camera voor en achter gehaald en dat zag er wel heel goed uit moet ik zeggen.

Staat wel bij voor model 05...:
Dashcam

Installatie instructie

Zelf installeren is voor mij geen optie, dan sloop ik de hele boel :)
Maar ga heb wel kopen denk ik en dan ergens vragen of ze hem willen inbouwen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06 07:36
erikcap schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:27:
Iemand al een update voorbij zien komen? Of waar zou je dat kunnen lezen wanneer dat zou moeten komen en wat de inhoud daarvan is?
De software versies kun je hier zien: https://www.lynkco.com/nl-nl/ota-updates/update-history

Helaas staat er geen releasedatum bij maar de 24.1 update dateert al van begin dit jaar.
Als er een update voor jouw auto beschikbaar is krijg je daar een melding van in de auto (rood bolletje bij envelopje). Updates worden niet voor alle auto’s tegelijkertijd uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:09
Als je "oops, something went wrong" krijgt, zit je volgens mij nog op een oude versie. Sinds de laatste update staat er namelijk gewoon dat er geen nieuwe versie is.
Als het goed is kan je de software bij de Volvo-dealer laten updaten als je hem niet vanzelf krijgt. Daar worden wel kosten voor berekend.

En nog maar een keer voor de nieuwe gebruikers: gebruik geen profielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
Goedemorgen,

Iemand dit al meegemaakt?: Ik heb nu 2 ochtenden dat als ik de auto start en in Pure mode wil wegrijden, dat toch de benzine motor wordt gestart en ik de eerste paar tientallen meters dat ik weg rijd er steeds wordt geswitched tussen accu en benzine. In het bestuurders scherm staat wel Pure. Je ziet de 180 graden boog van de accu, en helemaal rechts onderaan de druppel van de benzine. Het vermogens streepje switched dan in die aantal meters wild van electra naar benzine. Uiteindelijk gaat de motor uit en rijd ik rustig verder op Pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
oldostofjas schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:48:

Als het goed is kan je de software bij de Volvo-dealer laten updaten als je hem niet vanzelf krijgt. Daar worden wel kosten voor berekend.
Wat gek dat daar kosten voor berekend worden als de auto nog binnen garantie zit.

Apple Certified Worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 20:52
Dan73 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:03:
Ook een zwarte lynk & co besteld bij max mobility. Inmiddels 6 weken wachten, nog geen uitspraak over wanneer de auto geleverd wordt. Heb een model gevraagt met 360 camere, die moest ik bij riemersma leasing aanvragen, maar geen reactie van hun kant. Ben benieuwd wanneer deze geleverd wordt en als ik hier de berichten lees in welke staat😊
Ik had dit met Max Mobility direct geregeld. Riemersma moest dit wel op contract zetten, wat zij toen netjes hadden gedaan. Bij mij duurde het precies 6 weken van bestellen tot ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
dtacaptcave schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Als je ingelogd blijft dan maak je een profiel aan waar je dit op kan instellen, handig voor als je continue een andere auto zou rijden. Maar als je ''profielloos'' zou rijden dan onthoud hij gewoon de op laatst ingestelde instellingen. Waaronder dus ook je spiegels, stoelen etc. (overigens heb je bij je deur ook 2 memory seats knoppen). Dus daarvoor hoef je niet in te loggen.

Voordelen van profiel zijn:
Wifi in de auto
Vivaldi browser met groot beeldvullende youtube video's
App wat is in de buurt
App vergaderen
Vanuit de app navigatie adres doorgeven aan de onboard navigatie (Here)

In mijn geval waren de voordelen niet boeiend genoeg om met al die problemen te rijden die ik er bij kreeg.
De voordelen zeker vwb navigatie en schermlayout zijn wat mij betreft dd mooite waard. Ook het vasthoiden van je instellingen zie ik als voordeel en natuurlijk wifi aanboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:17
Nedish schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:11:
[...]

De voordelen zeker vwb navigatie en schermlayout zijn wat mij betreft dd mooite waard. Ook het vasthoiden van je instellingen zie ik als voordeel en natuurlijk wifi aanboord.
Wat bedoel je met schermlayout? Die blijft toch gewoon staan ook al heb je geen profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leovk
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-05 09:12
Nedish schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:41:
[...]

Kijk onder instellingen 😋
Waar kun je dat vinden bij instellingen? Hotspot kun je aan of uitzetten, maar modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Nedish schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:11:
[...]

Voor al die dingen hoef je niet in te loggen met een profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Leovk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Waar kun je dat vinden bij instellingen? Hotspot kun je aan of uitzetten, maar modem?
Mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leovk
  • Laatst online: 25-05 09:12
Waar vind je dan mobiele data bij instellingen in de Lynk?
Echt overal gezocht maar kom dat niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Leovk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:41:
Waar vind je dan mobiele data bij instellingen in de Lynk?
Echt overal gezocht maar kom dat niet tegen.
instellingen > verbinden > mobiele data

• erikcap
Ligt vandaag bij anderen de data er ook uit? En dus ook het up to date contact met de app over de auto?

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:38
erikcap schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:09:
Ligt vandaag bij anderen de data er ook uit? En dus ook het up to date contact met de app over de auto?
Hier ook sinds vanmorgen. Heb het wel vaker dat de auto tijdens het laden de internetverbinding verliest, vervolgens komt die pas weer terug bij de eerstvolgende laadbeurt. Weet iemand een manier om de verbinding te resetten?

• Veenendaal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-05 19:54
Ik merk wel dat navigatie niet goed werkt sinds vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet of er meer ook in een Facebook groep zitten dus plemp het ook maar even hier. Iemand heeft namelijk een AliExpress Dashcam met camera voor en achter gehaald en dat zag er wel heel goed uit moet ik zeggen.

Dashcam

Installatie instructie

iemand deze misschien al geprobeerd? plug & play naar het schijnt: https://nl.aliexpress.com/item/1005006864253520.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:16
nooyen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

iemand deze misschien al geprobeerd? plug & play naar het schijnt: https://nl.aliexpress.com/item/1005006864253520.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULGEdBhtiVhCXOKiscngfUeWQog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxRDjuPJzld7jfIxc5EmEe85.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Vanochtend deed ie het nog, en nadat ik een factory reset had gedaan om wat uit te proberen, krijg ik vervolgens geen verbinding meer. Antenne signaal met een kruisje. Klantenservice gesproken, en die zeiden dat er een mobiele daga outage is en dat ze aan t werk zijn ermee. Alhoewel t wel heel toevallig bij pas na een factory reset is gekomen.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
iDEOwen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Vanochtend deed ie het nog, en nadat ik een factory reset had gedaan om wat uit te proberen, krijg ik vervolgens geen verbinding meer. Antenne signaal met een kruisje. Klantenservice gesproken, en die zeiden dat er een mobiele daga outage is en dat ze aan t werk zijn ermee. Alhoewel t wel heel toevallig bij pas na een factory reset is gekomen.
Wat reset een factory reset allemaal? Ook al je instellingen? (dashboard lay-out, radio favoriten.. etc.)? Of is het alleen een soort aan/uit knop. Soms verbind mijn lynk niet altijd met apple carplay en vraag ik mij dus af als een reset zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenendaal
[...]

Ik heb dit ook zonder reset… Vanmorgen deed hij het even, nu ligt ie er weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
[...]

Klantenservice gesproken, en die zeiden dat er een mobiele daga outage is en dat ze aan t werk zijn ermee. Alhoewel t wel heel toevallig bij pas na een factory reset is gekomen.
Ik wilde ze ook nog bellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 16:31
erikcap schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Ik wilde ze ook nog bellen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Lijkt voorbij, moest opnieuw inloggen in mijn app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
Mijn Lynk hebbik sinds maart 2024 en is van oktober 2022. Rijdt orima maar heb ik met 2 onverklaarbare storingen gehad.

De eerste had beteekking op de veiligheidstsysyeem die waarschuwingen geeft in de spiegels. Mijn dealer kon de storing niet weg krijgen en moet een stuk entronca bestellen die pas na 8 weken geleverd kon worden. In tussen loste de storing zich zelf op! Maar het module werd wel vanmiddag voir de zekerheid verangen.

Nu is 2 wejen geleden ern tweede storing in de auto gekomen. "Contact servicepunt voor regl. control van SOS-Oproepsyst". Blijkt niet op te lossen en de deler moest met Lynk ovreleggen. Wil dus de auto 2 dagen houden om dit te doen en ik heb geen recht op vervangend vervoer. Storing zit in de telecommodule. Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
Hanske1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Lijkt voorbij, moest opnieuw inloggen in mijn app.
Helaas, toch niet ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
Hanske1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

Helaas, toch niet ........
Nope, hier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Nedish schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:07:
Mijn Lynk hebbik sinds maart 2024 en is van oktober 2022. Rijdt orima maar heb ik met 2 onverklaarbare storingen gehad.

De eerste had beteekking op de veiligheidstsysyeem die waarschuwingen geeft in de spiegels. Mijn dealer kon de storing niet weg krijgen en moet een stuk entronca bestellen die pas na 8 weken geleverd kon worden. In tussen loste de storing zich zelf op! Maar het module werd wel vanmiddag voir de zekerheid verangen.

Nu is 2 wejen geleden ern tweede storing in de auto gekomen. "Contact servicepunt voor regl. control van SOS-Oproepsyst". Blijkt niet op te lossen en de deler moest met Lynk ovreleggen. Wil dus de auto 2 dagen houden om dit te doen en ik heb geen recht op vervangend vervoer. Storing zit in de telecommodule. Heeft iemand ervaring hiermee?
Deze heb ik tot nu tot 2x gehad (ook van oktober 2022). Contact over gehad met Lynk & Co, maar loste zich steeds na een dag weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXkYVRo6qts-1FNNOmy3yN5SmiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gPvlBD13mJIUSe4PFMS0gU2D.png?f=fotoalbum_large

Ze zijn bezig met upgrades bij Lynk. Misschien voorbereiding voor de nieuwe auto's die eventueel komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 10:24
erikcap schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:08:
Goedemorgen,

Iemand dit al meegemaakt?: Ik heb nu 2 ochtenden dat als ik de auto start en in Pure mode wil wegrijden, dat toch de benzine motor wordt gestart en ik de eerste paar tientallen meters dat ik weg rijd er steeds wordt geswitched tussen accu en benzine. In het bestuurders scherm staat wel Pure. Je ziet de 180 graden boog van de accu, en helemaal rechts onderaan de druppel van de benzine. Het vermogens streepje switched dan in die aantal meters wild van electra naar benzine. Uiteindelijk gaat de motor uit en rijd ik rustig verder op Pure.
Ik heb dat alleen als ik plotseling hard op de gaspedaal druk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpmr2
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06-10-2024
Schijnt een flinke storing te zijn. Hier ook geen internet, geen 4G, in de app staat er een deur open, laadstatus niet te zien en update werkt niet.
Hoor aan de ene kant dat het een defect in het modem te zijn, een ander heeft het over problemen tussen Lynk en hun provider.
Ik weet het niet, weet alleen zeker dat een hoop functies niet werken, al een dag of 3 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
jpmr2 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Schijnt een flinke storing te zijn. Hier ook geen internet, geen 4G, in de app staat er een deur open, laadstatus niet te zien en update werkt niet.
Hoor aan de ene kant dat het een defect in het modem te zijn, een ander heeft het over problemen tussen Lynk en hun provider.
Ik weet het niet, weet alleen zeker dat een hoop functies niet werken, al een dag of 3 niet.
Ik las op het Xpeng forum over dezelfde problemen met de mobiele verbinding, blijkt aan de mobiele internet provider (Orange) te liggen. Ook Lynk & Co gebruikt Orange. Net even getest maar ook hier nog steeds geen internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanske1
jpmr2 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Ik ben weer online met 4G sinds 18.00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
Bij werkt het nu ook weer, maar dan wel na een factory reset.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:18
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Dashcam

Installatie instructie

Ik heb de voor camera hiervan net geïnstalleerd (achter doe ik denk ik later nog).
Het is redelijk simpel, alleen de pinnen om het dashcam kapje vast te klikken waren te dik. Dus die heb ik afgevijld en nu zit hij mooi.

Originele kapje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPs9eU2iQa7Cf6XXxVr3U6n1dC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N74GXZnw88FknuoSENjCfMk9.jpg?f=fotoalbum_large

Dashcamkapje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60HzUH-D9r-Cy3ry1MW39rAtkyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOIJGEUMcDJ4hD3XVuVO60bo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
bleekie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Ik heb de voor camera hiervan net geïnstalleerd (achter doe ik denk ik later nog).
Het is redelijk simpel, alleen de pinnen om het dashcam kapje vast te klikken waren te dik. Dus die heb ik afgevijld en nu zit hij mooi.
Heel nice! Heb je diegene die hier gepost was voor de 05 gehaald, of 1 speciaal voor de 01 gehaald? Ik zie hier namelijk ook 1 specifiek voor de 01: https://nl.aliexpress.com/item/1005006861458493.html

Is het gewoon kwestie van een stekkertje door loshalen en dan stekker van de dashcam ertussen te plaatsen (met behoud van de rest van de functionaliteit van de 01)? En heb je de beelden al kunnen kijken met de App die voor de Cam is gemaakt?

Vragen, zoveel vragen ;)
erikcap schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:38:
Ik zit nu in het buitenland, en kan dus geen hard reset doen. In de app is de laastste status update van 16 augustus te zien. :(

[ Voor 15% gewijzigd door iDEOwen op 19-08-2024 20:07 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleekie
iDEOwen schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:02:
[...]

Heel nice! Heb je diegene die hier gepost was voor de 05 gehaald, of 1 speciaal voor de 01 gehaald? Ik zie hier namelijk ook 1 specifiek voor de 01: https://nl.aliexpress.com/item/1005006861458493.html

Is het gewoon kwestie van een stekkertje door loshalen en dan stekker van de dashcam ertussen te plaatsen (met behoud van de rest van de functionaliteit van de 01)? En heb je de beelden al kunnen kijken met de App die voor de Cam is gemaakt?

Vragen, zoveel vragen ;)

[...]

Ik zit nu in het buitenland, en kan dus geen hard reset doen. In de app is de laastste status update van 16 augustus te zien. :(
Ik heb die voor de 05, die ook in de facebook groep werd gelinkt.

Het is inderdaad kapje eraf. Dan zie je een stekkertje die je los kan schuiven. Stekker uit elkaar. Stekker van dashcam ertussen (dit kan volgens mij niet verkeerd gaan, gewoon male op female en andersom zeg maar). Kabels een beetje ertussen proppen. En heb toen de auto aangezet om even te testen of hij het deed, en dat was zo, via de app die erbij hoort.
1 Filmpje gedownload naar telefoon, die ziet er goed uit. Maar dat was wel in stilstand, heb er nog niet mee gereden.

Toen geprobeerd de dashcam te plaatsen, maar dat paste dus niet. Na even proberen maar gaan meten of alles gelijk was, en de pinnen bleken te dik. Die afgevijld/ge-dremeld, en toen ging het wel.

De auto geeft geen foutmeldingen o.i.d. Dus ik neem aan dat alles ok is.

Als je hem besteld dan moet je via de chat aangeven welke auto je hebt, en fotos sturen van de spiegel. De link die jij geeft is volgens mij van dezelfde winkel, dus ik neem aan dat je gewoon hetzelfde krijgt of je nou de 05 of de 01 versie besteld..

[ Voor 7% gewijzigd door bleekie op 19-08-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
erikcap schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:38:
Vandaag wel al twee keer moeten inloggen in de app. Vreemd toch.......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGA_NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-04 10:23
Hi, ik heb afgelopen week een 01 gekocht, prima wagen 👍🏼.
Wat ik me wel afvraag, en ik kan het hier noch in de Facebook groep vinden: gaat de sleutel na verloop van tijd in slaapstand, om een zgn. relay attack te voorkomen?

Ik kan een reactie vinden van iemand die aangeeft dat een medewerker van L&C aangegeven heeft dat dit zo is, een andere gebruiker zegt dat hij getest heeft om de sleutel op het voorwiel te leggen en na 5 minuten ging de deur gewoon open…

Heeft iemand hier informatie over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
bleekie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb die voor de 05, die ook in de facebook groep werd gelinkt.

Het is inderdaad kapje eraf. Dan zie je een stekkertje die je los kan schuiven. Stekker uit elkaar. Stekker van dashcam ertussen (dit kan volgens mij niet verkeerd gaan, gewoon male op female en andersom zeg maar). Kabels een beetje ertussen proppen. En heb toen de auto aangezet om even te testen of hij het deed, en dat was zo, via de app die erbij hoort.
1 Filmpje gedownload naar telefoon, die ziet er goed uit. Maar dat was wel in stilstand, heb er nog niet mee gereden.

Toen geprobeerd de dashcam te plaatsen, maar dat paste dus niet. Na even proberen maar gaan meten of alles gelijk was, en de pinnen bleken te dik. Die afgevijld/ge-dremeld, en toen ging het wel.

De auto geeft geen foutmeldingen o.i.d. Dus ik neem aan dat alles ok is.

Als je hem besteld dan moet je via de chat aangeven welke auto je hebt, en fotos sturen van de spiegel. De link die jij geeft is volgens mij van dezelfde winkel, dus ik neem aan dat je gewoon hetzelfde krijgt of je nou de 05 of de 01 versie besteld..
Zou je is een keer wat beelden kunnen laten zien? ben benieuwd naar de kwaliteit. In die advertentie stond ook dat die vanzelf aan zou gaan als hij geparkeerd staat en er botst iemand tegen je auto aan, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:23
Nedish schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:07:
[...]
"Contact servicepunt voor regl. control van SOS-Oproepsyst" kwam recent ook even op mijn dashboard tevoorschijn, maar verdween weer na een minuut of twee, sindsdien niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanTheMan33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-05 12:38
Maxie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:52:
[...]

Zijn het niet de kachel/luchtkleppen van het klimaatsysteem die je hoort? Dat zou je kunnen testen door het klimaatsysteem uit te zetten, dan zou het geluid ook weg moeten zijn.
Dit lijkt er inderdaad op. Als ik de airco uitzet hoor ik hem nog even 'na'-tikken maar dan stopt het tot ik hem weer aanzet.
Fijn om te weten dat dit de oorzaak ik, maar dan ben ik benieuwd of dit bij alle L&C 01's zo is, of iedereen dit opvalt en zich aan ergert of dat het een toevalligheid is en maar enkele exemplaren betreft...
Heb dit nog nooit ervaren in andere (Volvo/Ford/Suzuki/Kia/VW) auto's gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleekie
dtacaptcave schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:06:
[...]

Zou je is een keer wat beelden kunnen laten zien? ben benieuwd naar de kwaliteit. In die advertentie stond ook dat die vanzelf aan zou gaan als hij geparkeerd staat en er botst iemand tegen je auto aan, klopt dat?
Hier een filmpje van vandaag: https://streamable.com/we7ez8

Voor wat betreft de functie die jij zegt, die staat wel
in de app. Maar daar staat bij dat er een hardwire-set vereist is. Geen idee wat dat precies is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2AF_q_Rhg79a_mE3F48KvGw_WE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OduUh2EHLMGmTqQSvMTfr50y.png?f=fotoalbum_large

Er zit wel nog een andere kabel bij, maar die is volgens mij om hem op de zekeringen kast aan te sluiten.
Deze die aan de rechterkant staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFURktnUOusTE1cSEeDNZ8hzZQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvEx5pmtaPqqR5IroNqqZsqF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxie
RanTheMan33 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Dit lijkt er inderdaad op. Als ik de airco uitzet hoor ik hem nog even 'na'-tikken maar dan stopt het tot ik hem weer aanzet.
Fijn om te weten dat dit de oorzaak ik, maar dan ben ik benieuwd of dit bij alle L&C 01's zo is, of iedereen dit opvalt en zich aan ergert of dat het een toevalligheid is en maar enkele exemplaren betreft...
Heb dit nog nooit ervaren in andere (Volvo/Ford/Suzuki/Kia/VW) auto's gehoord.
Ik heb het bij andere auto's ook zelden tot nooit gehoord. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het geluid van de benzine/dieselmotor een hoop andere geluiden overstemde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
bleekie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Hier een filmpje van vandaag: https://streamable.com/we7ez8

Voor wat betreft de functie die jij zegt, die staat wel
in de app. Maar daar staat bij dat er een hardwire-set vereist is. Geen idee wat dat precies is.
[Afbeelding]

Er zit wel nog een andere kabel bij, maar die is volgens mij om hem op de zekeringen kast aan te sluiten.
Deze die aan de rechterkant staat:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! bedankt. Ik hoorde van een andere tweaker dat je de kabel dan op je accu moet aansluiten met de 12v kabelt zodat die altijjd aan kan blijven. Dat gaat voor mij sowieso te ver, zo handig ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06 14:16
Weet iemand hoe je het profiel van de vorige gebruiker kunt wissen? Als ik erop klik moet ik zijn wachtwoord invullen en die weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvzavz
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15:38
Hanske1 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:40:
[...]

Ik ben weer online met 4G sinds 18.00 uur :)
Ik was ook weer “online”
Nu alweer 2 dagen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:59
Grossjan82 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:05:
Weet iemand hoe je het profiel van de vorige gebruiker kunt wissen? Als ik erop klik moet ik zijn wachtwoord invullen en die weet ik helaas niet.
Algehele reset van het systeem, dat zou de oude gebruiker eruit moeten halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ricmaniac in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
Na mijn bericht van begin juni van een bewust gemaakte kras door iemand ben ik er via camera beelden achter kunnen komen wie het was en aansprakelijk kunnen stellen.

Lang verhaal maar eindelijk allemaal geregeld :)
Mooi gespoten en gisteren opgehaald en je ziet er niks meer van.

Was van te voren een beetje bang dat je wat van het spuitwerk ging zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hUwC5V3kipqlKCIy_uJaxxbuU8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZTDtzzDEuwClUYnU0d3NMcro.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Akf81N45dZT3X7_c9zPtbIWVh-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLZkCqZElO3K1LioLh6dJuoQ.jpg?f=fotoalbum_tile

lijkt op de foto's een andere kleur blauw :P maar is niet zo haha

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 21-08-2024 14:56 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ricmaniac schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:55:
Ricmaniac in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
Na mijn bericht van begin juni van een bewust gemaakte kras door iemand ben ik er via camera beelden achter kunnen komen wie het was en aansprakelijk kunnen stellen.

Lang verhaal maar eindelijk allemaal geregeld :)
Mooi gespoten en gisteren opgehaald en je ziet er niks meer van.

Was van te voren een beetje bang dat je wat van het spuitwerk ging zien.

[Afbeelding][Afbeelding]

lijkt op de foto's een andere kleur blauw :P maar is niet zo haha
Was het dat kutjochie?
Hopelijk heeft die van zijn ouders paar flinke tikken gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kx22 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Was het dat kutjochie?
Hopelijk heeft die van zijn ouders paar flinke tikken gehad!
Nee veel erger. Mijn direct buurman van het huis naast mij van 80+ jaar oud.
Irriteerde zich aan het feit dat wij 2 auto's hadden.. Bleek dus dat die een ander huis paar deuren verderop die ook 2 auto's hebben het ook gedaan heeft. maar het schuldgevoel dat die betrapt was zat hem zo op te vreten dat die bij hen ook bekend heeft zonder dat daar bewijs van was.

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 11:03
Dinsdag heb ik mijn linker zijspiegel bijgesteld. Sindsdien doet de linkerzijcamera het niet meer... Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of bekend is met het probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTH20V0YRk7b4eO-x5K8YB4TRRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HqU2Nhdw95hHHEiO0GYhl3k.jpg?f=fotoalbum_large

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-06 18:18
Ik heb door een klein ongelukje zodanig veel schade gereden dat ik een nieuwe velg nodig had. Ik heb hiervoor wel een set moeten kopen... Ik heb er nu dus nog 3 over. 1 in goede conditie en 2 met wat schade, maar wel bruikbaar.

Mocht je nog wat kunnen gebruiken, DM me gerust!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
Ik had hier al eerder over gevraagd zag ik net :). Dus nvm.

[ Voor 100% gewijzigd door GustavSan op 22-08-2024 20:39 ]

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
Frag1le schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:54:
Sinds begin december eigenaar van een zwarte 01 (2022 met 360 camera).
Zojuist terug van een weekje wintersport, en wil hier nog even delen welke normale sneeuwkettingen ik gebruikt heb en ook welke universele dakdragers.
Dit zodat de info in ieder geval te vinden is hier en online:

Over sneeuwkettingen:

- Lynk & Co schrijft voor sneeuwsokken, voor Oostenrijk geen optie.
- Gebruikers hier op het forum kiezen vooral voor loopvlakkettingen, deze vind ik veel te duur en tevens een te groot pakket.
- Konig heeft voor de Lynk & Co kettingen beschikbaar op z'n site, waaronder ook normale 9mm sneeuwkettingen. Een gebruiker op het Lynk & Co forum bevestigd dit ook.
https://colab.lynkco.com/topics/-tested

Omdat ik die kettingen toch nog te prijzig vond ben ik onder de auto gaan liggen, iemand anders de maximale stuuruitslag laten maken beide kanten op en opgemeten hoeveel ruimte er nu daadwerkelijk beschikbaar is. Ik heb overal een pen van 10mm tussen gekregen en er was nog genoeg spelingsruimte over.
Ook is er genoeg ruimte tussen ophanging en de ketting.
9mm kettingen moesten dus passen en dit kwam ook overeen met de berichten over de kettingen van Konig.
Dus op zoek naar een goedkoper alternatief met velg bescherming.

Sno-pro Matic 140 9mm.
Hierbij kan ik bevestigen dat deze prima werken.
Eén hele kilometer mee gereden in de sneeuw en ijs de berg af, paar flinke bochten, en zonder problemen of geluiden.
Hierna kon ik ze weer afleggen, de hoofdwegen waren gelukkig schoongeveegd.
[Afbeelding]

Dakdragers:
Mont-Blanc Readyfit alu, voor openrail.
2150 km mee gereden 135 km/u max.
Het panoramadak kan zonder problemen open, verder niets speciaals te melden anders dat deze, net als de Menabo's goed op mp te vinden zijn.

[Afbeelding]
Totaal overheen gelezen en nu snap ik ook je eerdere reactie :). Dank voor dit nette bericht. Ik kan nu wat meer gericht zoeken.

Stel ik ga voor die loopvlakkettingen van Konig...is dit dan feitelijk weggegooid geld omdat het een specifieke maat is? Of wordt deze KÖNIG K-SUMMIT XL K55 op heel veel andere auto's gebruikt?

Anders beter voor de allergoedkoopste oplossing gaan, want het is niet zeker of we nog jaren in de Lynk blijven rijden...

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 22-08-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
GustavSan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:54:
[...]

Totaal overheen gelezen en nu snap ik ook je eerdere reactie :). Dank voor dit nette bericht. Ik kan nu wat meer gericht zoeken.

Stel ik ga voor die loopvlakkettingen van Konig...is dit dan feitelijk weggegooid geld omdat het een specifieke maat is? Of wordt deze KÖNIG K-SUMMIT XL K55 op heel veel andere auto's gebruikt?

Anders beter voor de allergoedkoopste oplossing gaan, want het is niet zeker of we nog jaren in de Lynk blijven rijden...
Ik heb geen ervaring met loopvlakkettingen omdat ik die veel te duur vind, dus ik kan hier slecht antwoord op geven.
Bij auto's waarbij er rond het wiel en ophanging weinig ruimte is worden meestal loopvlakkettingen geadviseerd omdat normale kettingen dan niet zouden passen.
Zo zijn er ook sneewkettingen die aan de binnenkant kleinere schakels hebben dan aan de buitenkant van de ketting zodat er binnenin niets tegen de ophanging aan kan komen.

Mijn ervaring met de kettingen in het algemeen is beperkt, er zijn meer wintersportvakanties waarbij ik ze nooit nodig heb gehad dan dat ik ze wel nodig heb gehad, en indien ze omgelegd moesten worden was het vaak maar een kort stuk.

De kettingen in mijn post: ze passen, zijn goedkoop, zijn goed om te leggen en hebben de velgen niet beschadigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Ik schrik enorm. Net de 01 naar de Volvo dealer gebracht voor een 30.000 km beurt. Auto is 1,5 jaar oud.

Prijs: €622 incl btw.

Volgens de Volvo dealer op voorschrift van Lynk.
Zelfs remvloeistof wordt vervangen.

Sta beetje met de rug tegen de muur ivm garantie op de auto.

Is dit herkenbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Buis07 op 26-08-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-06 18:18
Dit lijkt me voor onderhoud bij een dealer niet echt duur / vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Staat dat niet gelijk aan een kleine/grote beurt? Zoiets betaalde ik ook met mijn vorige auto. (Heb de lynk nog niet voor onderhoud weggebracht)

[ Voor 3% gewijzigd door dtacaptcave op 26-08-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 18:53
Buis07 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:12:
Ik schrik enorm. Net de 01 naar de Volvo dealer gebracht voor een 30.000 km beurt. Auto is 1,5 jaar oud.

Is dit herkenbaar?
Mijn Lynk gaat volgende week naar de Volvo-dealer voor de 30.000km beurt, en de offerte is voor € 490,- inclusief btw. Wel zonder leenauto, klaar terwijl ik wacht is mij beloofd.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:03
Buis07 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:12:

Sta beetje met de rug tegen de muur ivm garantie op de auto.

Is dit herkenbaar?
Ik was eind vorig jaar 436 euro kwijt voor mijn 30K beurt. Incl nieuwe ruitenwissers (mijn verzoek, alles nieuw) was ik iets meer als 520 kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Dit is wat lynk voorschrijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vwxACJt3pylZtMzIearbdXh-B8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YEobn5JQoQcfDJF7qOfclncQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-04 12:33
paidur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Hi, ben benieuwd of je een update hier over hebt?

Heb zelf ook 11 maanden later een rekening ontvangen a 800 euro voor twee krasjes, terwijl de controleur tijdens inleveren gecontroleerd en ondertekend heeft dat er geen schade was.
Update: een bezwaarschrift ingedient en de factuur is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
larry_flynt schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:05:
Dinsdag heb ik mijn linker zijspiegel bijgesteld. Sindsdien doet de linkerzijcamera het niet meer... Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen of bekend is met het probleem?

[Afbeelding]
Je zou denken dat er een stekkertje losgeschoten is. Misschien de spiegelkap eraf halen en kijken of je het stekkertje ziet? Kan spannend zijn, omdat je niet precies weet waar je kracht moet zetten. Als je een abonnement hebt zou ik langs de Volvo-dealer gaan. Als je hem gekocht hebt zou ik eerst zelf even prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
oldostofjas schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Je zou denken dat er een stekkertje losgeschoten is. Misschien de spiegelkap eraf halen en kijken of je het stekkertje ziet? Kan spannend zijn, omdat je niet precies weet waar je kracht moet zetten. Als je een abonnement hebt zou ik langs de Volvo-dealer gaan. Als je hem gekocht hebt zou ik eerst zelf even prutsen.
Zoiets valt in principe gewoon onder de garantie. Dat hoort de eerste 4 jaar niet stuk te gaan, dus gewoon naar de dealer ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:56

Robertos147

Volvo meneer

Grappig dat ze zo zuinig omgaan met remvloeistof op 30.000km, maar ze voor motorolie wel 30.000 of 2 jaar aanhouden. Motorolie kan geen 30.000km of 2 jaar zonder kwaliteitsverlies, ze zouden eigenlijk gewoon 15.000 of 1 jaar moeten aanhouden. Elke automonteur zou dit kunnen beamen.

Net als dat ze vroeger zeiden dat automatische versnellingsbakken ''lifelong'' olie zouden hebben. Nu blijkt dat dit achterhaald is.

[ Voor 9% gewijzigd door Robertos147 op 27-08-2024 20:28 ]

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

• dtacaptcave
Domme vraag misschien maar elke keer als ik bij een wasbox sta dan zorgt het zeep/water er voor dat de auto continue open/opslot ga. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Keyless entry zorgt voor het probleem maar zie nergens een optie dat ik dat volledig uit kan zetten.

• oldostofjas
dtacaptcave schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:19:
Domme vraag misschien maar elke keer als ik bij een wasbox sta dan zorgt het zeep/water er voor dat de auto continue open/opslot ga. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Keyless entry zorgt voor het probleem maar zie nergens een optie dat ik dat volledig uit kan zetten.
De oplossing is je sleutel in de auto te laten liggen

• dtacaptcave
oldostofjas schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:33:
[...]

De oplossing is je sleutel in de auto te laten liggen
Gaat die dan niet op slot door de keyless entry?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
dtacaptcave schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:42:
[...]

Gaat die dan niet op slot door de keyless entry?
Nee, de sleutel moet zich buiten de auto bevinden

[ Voor 8% gewijzigd door oldostofjas op 29-08-2024 08:07 ]

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyTuvDjQ-KQVuZX9QI6ZKhYCS-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6YXpbYTCjLynULsbhIdb94Yn.png?f=user_large

Sterkte alvast!

PS: Ter aanvulling van mijn schade verhaal eerder (geparkeerd heeft iemand zijn auto tegen de mijne laten rollen).. Nadat het gefixt is heb ik nog steeds storingen van de dodehoek/radar. Volvo dealer zegt gewoon 'Ow ik denk niet dat het gerelateerd is', maar wat maakt het uit, je hebt toch gewoon garantie?.

Terwijl ik het bij de schade afhandeling al had aangegeven, dat ik sindsdien de foutmelding regelmatig zie. De foutmelding heb ik nu wel iets minder vaak, maar mijn dodehoek verklikker in de linke spiegel brand nu vaker wel dan niet, terwijl er helemaal niets is. Melding dat er een storing is komt ook nog regelmatig, maar zoals gezegd niet meer iedere rit.

Zal er wel melding van gaan maken bij Lynk. Van Lynk overigens na de schadeherstel niets meer gehoord... ook raar eigenlijk.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rmaxx schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:04:

Zal er wel melding van gaan maken bij Lynk. Van Lynk overigens na de schadeherstel niets meer gehoord... ook raar eigenlijk.
Zit er eigen risico aan vast of is het met de verzekering afgehandeld van de andere bestuurder?
Mijn ongeluk ook nooit iets van gehoord toen het volledig via lynk en de verzekering is gegaan (was ook niet mijn schuld)

Kreeg wel een keer een boete door een flitser. Die kwam 8 maanden later binnen... Ze zijn met zulke dingen zo belachelijk traag bij L&C. De administratie afdeling loopt niet soepel. Had toen direct gereageerd dat ik die niet wilde betalen omdat ik bezwaar wilde aantekenen maar dat niet kon omdat ze de boete zo laat doorgestuurd hadden.

Dat is inmiddels ook 4 maanden geleden en nog niks op terug gehoord :/

[ Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2024 13:02 ]

• Rmaxx
Ricmaniac schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:01:
[...]
Zit er eigen risico aan vast of is het met de verzekering afgehandeld van de andere bestuurder?
Mijn ongeluk ook nooit iets van gehoord toen het volledig via lynk en de verzekering is gegaan (was ook niet mijn schuld)

Kreeg wel een keer een boete door een flitser. Die kwam 8 maanden later binnen... Ze zijn met zulke dingen zo belachelijk traag bij L&C. De administratie afdeling loopt niet soepel. Had toen direct gereageerd dat ik die niet wilde betalen omdat ik bezwaar wilde aantekenen maar dat niet kon omdat ze de boete zo laat doorgestuurd hadden.

Dat is inmiddels ook 4 maanden geleden en nog niks op terug gehoord :/
Als het goed is zonder eigen risico, mijn auto stond aan de laadpaal op dat moment. :) Maar zolang ik nooit iets bevestigd krijg van Lynk kan het alsnog alle kanten op ga k maar vanuit , obv de wilde verhalen hier soms......

Boete na 8 maanden is ook echt not done.. Hebben zij hem dan wel al betaald voor je neem ik aan? Anders krijg je ook nog verhogingen om je oren.... Ik merk ook wel dat de ervaringen enorm uiteen lopen.. Bij sommigen gaat echt alle smis en extreem traag of raar, en bij andere gaat het (iets) beter.. dat is toch al vreemd? Bij mij wordt al maanden niet meer afgeschreven van mij CC, terwijl die gewoon goed staat in de app. Krijg je een herinneringsmail, kun je met exact diezelfde cc betalen... 8)7 .. Heb er ooit een mail over gestuurd, die kreeg ik terug met de vraag of ik dat in orde kon maken voor 'de klant'.... _/-\o_

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Iemand ervaring met het bestellen van onderdelen via Aliexpress voor de Lynk?

Mijn partner heeft helaas een ongelukje gehad (klein gelukkig) en naast een deukje en lakschade ook de behuizing van het achterlicht kapot.

Nu vond ik deze:

https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

Aangezien achterlicht in nederland lastig verkrijgbaar lijkt te zijn. Volgensmij zou dit wel moeten passen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Bartske schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:16:

Mijn partner heeft helaas een ongelukje gehad (klein gelukkig) en naast een deukje en lakschade ook de behuizing van het achterlicht kapot.

Nu vond ik deze:

Aangezien achterlicht in nederland lastig verkrijgbaar lijkt te zijn. Volgensmij zou dit wel moeten passen toch?
Even zoeken in het topic, volgens mij was er laatst iemand die dat ook gedaan heeft.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• MvdV
Bartske schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:16:

Nu vond ik deze:

Ik heb ook een setje van Ali gehaald na een ongelukje. Lampen waren identiek aan degene die eruit kwamen, op het EU stickertje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Laatst online: 26-04 15:18
Heeft iemand hier ook last van veel te gevoelige parkeersensoren? Als ik in de file rijd word ik knettergek van de piepjes om me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikcap
Harbinger schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:44:
Heeft iemand hier ook last van veel te gevoelige parkeersensoren? Als ik in de file rijd word ik knettergek van de piepjes om me heen.
Ik heb het met name binnen de bebouwde kom als de sensoren vinden dat de berm te dichtbij is, terwijl ik vind dat ik genoeg afstand houd en de begroeiing niet hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Als het goed is zonder eigen risico, mijn auto stond aan de laadpaal op dat moment. :) Maar zolang ik nooit iets bevestigd krijg van Lynk kan het alsnog alle kanten op ga k maar vanuit , obv de wilde verhalen hier soms......
Als je de gegevens van de andere partij hebt en een europees schadeformulier hebt ingevuld hoor je er niks meer van. Bij een onbekende dader (ook al stond je geparkeerd) hang je wel voor het eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:20:
[...]

Als je de gegevens van de andere partij hebt en een europees schadeformulier hebt ingevuld hoor je er niks meer van. Bij een onbekende dader (ook al stond je geparkeerd) hang je wel voor het eigen risico.
Tegenpartij is bekend, nette mensen, was een 'beginnersdoutje' ;) formuliertje netjes ingevuld, dus zal wel niks meer horen... achja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun3
  • Laatst online: 04-06 20:53
Sinds kort ook eigenaar van een Lynk & Co ,wil nu een trekhaak laten plaatsen,twee Volvo dealers gebeld voor informatie en nog steeds niet terug gebeld door hun,schijnt toch een dingetje te zijn,nu van plan naar een trekhaak centrum te gaan,iemand daar ervaringen mee en kan dat een gevaar zijn voor de garantie bij een foutieve montage?
Mijn bedienings app voor de auto is ook nog niet optimaal geïnstalleerd,misschien iemand suggesties hoe ik daarin verder kom dan het delen van de auto wat voor mij niet van toepassing is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Ik heb mijn trekhaak door een Volvo dealer laten monteren. Probleemloos en was ruim goedkoper dan bij het trekhaakcentrum.
Van de laatste lees ik nog wel eens dat ze de benodigde electronica er niet bij leveren. Waardoor bij achteruitrijden de sensoren niet worden uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Teun3 schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:07:
Sinds kort ook eigenaar van een Lynk & Co ,wil nu een trekhaak laten plaatsen,twee Volvo dealers gebeld voor informatie en nog steeds niet terug gebeld door hun,schijnt toch een dingetje te zijn,nu van plan naar een trekhaak centrum te gaan,iemand daar ervaringen mee en kan dat een gevaar zijn voor de garantie bij een foutieve montage?
Mijn bedienings app voor de auto is ook nog niet optimaal geïnstalleerd,misschien iemand suggesties hoe ik daarin verder kom dan het delen van de auto wat voor mij niet van toepassing is!
Voor trekhaak is van belang dat er een originele L&C module op zit. Anders krijg je valse waarschuwingen van de sensoren en radar.

App moet gekoppeld worden aan de auto. Daarvoor moet je contact opnemen met L&C: https://www.lynkco.com/nl-nl/connecting-account-car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenendaal
Ligt orange er weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Hier een eigenaar die zelf de trekhaak gemonteerd heeft, we zijn hier tenslotte op tweakers.net.

Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Voordelen van een trekhaak zonder de benodigde software aanpassing:
Lane change assist en Snelwegassistent (cruisecontrol) functioneren nog.

Nadeel, bij achteruit rijden moet je op het display de piepjes uitzetten.
Met een caravan geen issue, zoveel achteruit rijden doe ik toch niet.

Volvo dealer gaf aan dat ze de juiste software aanpassing kunnen inladen, ook als de trekhaak door derden geïnstalleerd is, zoals in hun werk handleidingen staat.

Ze konden niet beantwoorden of de TSA (trailer stability assist) alleen functioneert na het inladen van deze software aanpassing of dat dit een standaard optie is van de ESC (electronic stability control).

Nu heb ik 1 vakantie gedaan met de caravan en de 01 en dat ging prima, ook zonder de software aanpassing, alleen soms bij rotondes ziet de lane assist de caravan en dan waarschuwt de auto je.
De Snelwegassistent was een genot op de route peage.
Weet niet of ik dat wil opgeven voor het automatisch uitschakelen van de achteruitrijsensoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Frag1le op 01-09-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun3
EVog schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:32:
Ik heb mijn trekhaak door een Volvo dealer laten monteren. Probleemloos en was ruim goedkoper dan bij het trekhaakcentrum.
Van de laatste lees ik nog wel eens dat ze de benodigde electronica er niet bij leveren. Waardoor bij achteruitrijden de sensoren niet worden uitgeschakeld.
Mag ik vragen welke Volvo dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Frag1le schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:54:
Hier een eigenaar die zelf de trekhaak gemonteerd heeft, we zijn hier tenslotte op tweakers.net.

Voordelen van een trekhaak zonder de benodigde software aanpassing:
Lane change assist en Snelwegassistent (cruisecontrol) functioneren nog.

Nadeel, bij achteruit rijden moet je op het display de piepjes uitzetten.
Met een caravan geen issue, zoveel achteruit rijden doe ik toch niet.

Volvo dealer gaf aan dat ze de juiste software aanpassing kunnen inladen, ook als de trekhaak door derden geïnstalleerd is, zoals in hun werk handleidingen staat.

Ze konden niet beantwoorden of de TSA (trailer stability assist) alleen functioneert na het inladen van deze software aanpassing of dat dit een standaard optie is van de ESC (electronic stability control).

Nu heb ik 1 vakantie gedaan met de caravan en de 01 en dat ging prima, ook zonder de software aanpassing, alleen soms bij rotondes ziet de lane assist de caravan en dan waarschuwt de auto je.
De Snelwegassistent was een genot op de route peage.
Weet niet of ik dat wil opgeven voor het automatisch uitschakelen van de achteruitrijsensoren.
Adaptieve cruisecontrol werkt met de originele trekhaak. Dus je mist alleen dat ie je tussen de lijntjes houdt. Met een caravan of aanhanger zou ik daar ook niet op vertrouwen omdat eventuele abrupte automatische stuurcorrecties juist kunnen leiden tot slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Oizo1981 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:29:
[...]

Adaptieve cruisecontrol werkt met de originele trekhaak. Dus je mist alleen dat ie je tussen de lijntjes houdt. Met een caravan of aanhanger zou ik daar ook niet op vertrouwen omdat eventuele abrupte automatische stuurcorrecties juist kunnen leiden tot slingeren.
En dit is nu denk ik het verschil tussen theorie en de praktijk.
Van de 2500 km gereden deze vakantie heb ik zeker 1500 met Snelwegassistent aan gereden. Dit deed het uitstekend met een caravan van 1500kg.
Zelfs zijwind en de rijwind van vrachtwagens werden probleemloos verwerkt door de assistent, net als het slechte wegdek in België.

Daarom schreef ik, ik weet niet of ik dat op wil geven.

Overigens om eventuele verwarring te voorkomen, dit is geheel volgens het boekje van zowel de Jaeger module als de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun3
Oizo1981 schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:54:
[...]

Voor trekhaak is van belang dat er een originele L&C module op zit. Anders krijg je valse waarschuwingen van de sensoren en radar.

App moet gekoppeld worden aan de auto. Daarvoor moet je contact opnemen met L&C: https://www.lynkco.com/nl-nl/connecting-account-car
Heb alle gegevens naar lynk & co gestuurd,kan 2 weken duren alvorens ik antwoord krijg,mogelijk in het Engels ,de app had ik gedownload maar kon de auto daarmee nog niet bedienen,hoop dat ik dat na toewijzing van lynk & co wel kan ,dankjewel voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Viel me op dat je ze nu ook nieuw nu een stuk voordeliger kan kopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tguYxLPBTw9avY40sBDZKxLm76U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N3lbXaT7jswgfeGr99nOxEsi.png?f=fotoalbum_large

Maar of dat nu veel slimmer is dan een jong gebruikte weet ik niet.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Teun3 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:09:
[...]

Mag ik vragen welke Volvo dealer?
Henk Scholten in Arnhem/Ede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 10:25
Robertos147 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Grappig dat ze zo zuinig omgaan met remvloeistof op 30.000km, maar ze voor motorolie wel 30.000 of 2 jaar aanhouden. Motorolie kan geen 30.000km of 2 jaar zonder kwaliteitsverlies, ze zouden eigenlijk gewoon 15.000 of 1 jaar moeten aanhouden. Elke automonteur zou dit kunnen beamen.

Net als dat ze vroeger zeiden dat automatische versnellingsbakken ''lifelong'' olie zouden hebben. Nu blijkt dat dit achterhaald is.
Remolie voor iedere auto wordt geadviseerd iedere 2 jaar te vervangen in verband met de viscositeit.
Hier de uitleg:
https://www.bremboparts.c...tof-voor-mijn-auto-195105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:59
ice-T106 schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:15:
Viel me op dat je ze nu ook nieuw nu een stuk voordeliger kan kopen:
[Afbeelding]

Maar of dat nu veel slimmer is dan een jong gebruikte weet ik niet.
Klinkt voor mij als een vals lokkertje (mazen in de wet?). Als je die aanklikt staat er nieuwprijs 44.880 euro. Zou wel heel bijzonder zijn dat een voorraad auto 8K goedkoper is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 10:56

Robertos147

Volvo meneer

wsc007db schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:30:
[...]

Remolie voor iedere auto wordt geadviseerd iedere 2 jaar te vervangen in verband met de viscositeit.
Hier de uitleg:
https://www.bremboparts.c...tof-voor-mijn-auto-195105
Elk 2 jaar vervangen is mij bekend en dit doe ik zelf ook met mijn auto's, dat is ook niet wat ik aanhaal. Het gaat om het aantal kilometers dat ze hanteren ivm tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Robertos147 op 02-09-2024 09:40 ]

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Pagina: 1 ... 157 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.