Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:10
CD130nl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
Weet iemand hoe je de thuis/kantoor locatie kan aanpassen in de navigatie? Kan het met geen mogelijkheid vinden.
https://www.lynkco.com/nl...app/topic:Go_to_Home-Work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CD130nl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05 06:47
Wouw! Dankjewel! Ala iPhone had ik wel al de andere kant op geveegd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-05 18:12
WHiZZi schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Dit werkt bij mij. Soms duurt het een paar seconden voordat de Lynk&Co reageert, maar het werkt wel. De rest heb ik ook, alleen in een andere 'card' ;)

Deze is voor lampen knipperen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
show_name: true
show_icon: true
type: button
tap_action:
  action: call-service
  service: lynkco.start_flash_lights
  target: {}
entity: sensor.lynk_co_position_updated
name: Lampen Knipperen
icon_height: 50px
Hoe heb jij het verversen ingesteld (als je de integratie instelt)? Die staat bij mij nu op eens per uur, wellicht dat daar iets inzit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
CD130nl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
Weet iemand hoe je de thuis/kantoor locatie kan aanpassen in de navigatie? Kan het met geen mogelijkheid vinden.
https://www.lynkco.com/nl...app/topic:Go_to_Home-Work

Edit, te laat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Vibravis op 06-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
apieschapie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:56:
[...]

En, we zijn nu wel benieuwd :)
Ik heb ook geruis bij de passagiersdeur, als ik aan de bovenkant de deur naar mij toe trek is het windgeruis weg. Dus lijkt mij ook een gevalletje van afstellen.
Afspraak is verplaatst naar as vrijdag. Laten jullie wel weten als er een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 22:41
Ik had sinds dit weekend ook last van een niet werkende integratie in home assistant. Waar ik vroeger makkelijk opnieuw kon inloggen, of ha hiermee vanzelf kwam als ik via de Lynk app inlog (omdat er blijkbaar maar 1 app tegelijk ingelogd kan zijn), heb ik nu de Lynk moeten verwijderen en opnieuw toevoegen. Daarna werkten de actions en alle updates van de data weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:02
Vandaag helaas meegemaakt dat de accu van de auto leeg was (onder de motorkap) na 3 dagen niet gebruikt te hebben. De ANWB is snel gekomen en die kwam tot de conclusie dat de accu helemaal leeg was. Hij heeft de accu een beetje opgeladen met zo’n portable starter en vervolgens moest ik er een halfuur tot uur mee rijden.

Hij vertelde mij dat dit vaker gebeurde als je de auto niet gebruikt voor een paar dagen omdat GPS continue om de locatie vraagt e.d. systemen.

Dit zou toch niet moeten kunnen? Dan zou ik na iedere vakantie bijvoorbeeld de ANWB moeten bellen!

[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 06-01-2025 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:58
mprkooij schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:14:
Vandaag helaas meegemaakt dat de accu van de auto leeg was (onder de motorkap) na 3 dagen niet gebruikt te hebben. De ANWB is snel gekomen en die kwam tot de conclusie dat de accu helemaal leeg was. Hij heeft de accu een beetje opgeladen met zo’n portable starter en vervolgens moest ik er een halfuur tot uur mee rijden.

Hij vertelde mij dat dit vaker gebeurde als je de auto niet gebruikt voor een paar dagen omdat GPS continue om de locatie vraagt e.d. systemen.

Dit zou toch niet moeten kunnen? Dan zou ik na iedere vakantie bijvoorbeeld de ANWB moeten bellen!
Mijne is wel is vaker een paar dagen achter elkaar leeg. Minimaal 1x per week 2/3 dagen. Heb dit nog nooit gehad. Misschien toch maar 1/4 stroom overhouden voor de zekerheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
dtacaptcave schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Mijne is wel is vaker een paar dagen achter elkaar leeg. Minimaal 1x per week 2/3 dagen. Heb dit nog nooit gehad. Misschien toch maar 1/4 stroom overhouden voor de zekerheid
Dit vroeg ik ook aan de ANWB-medeweker of ik iets van stroom moest overhouden in mijn accu. Hij gaf aan dat dat niet uitmaakte. Hij heeft trouwens gister spanning gezet op de voorkant van de auto (onder de motorkap, zie rode cirkel.) terwijl ik eigenlijk dacht dat hij in de kofferbak moest zijn bij de 12V accu, maar dit bleek niet zo te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_EIjq6DPzxP5gIJWUm0yjePiC4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oUDL1gRK1rx5DBpUjtpFaiRG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas

Dat is hier vaker geschreven, maar het is echt onzin, tenzij de accu aan het eind van z'n latijn is. Dan zou een nieuwe accu de oplossing zijn.

Terzijde: de 12V accu zit niet onder de motorkap, maar onder de bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
mprkooij schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Dit vroeg ik ook aan de ANWB-medeweker of ik iets van stroom moest overhouden in mijn accu. Hij gaf aan dat dat niet uitmaakte. Hij heeft trouwens gister spanning gezet op de voorkant van de auto (onder de motorkap, zie rode cirkel.) terwijl ik eigenlijk dacht dat hij in de kofferbak moest zijn bij de 12V accu, maar dit bleek niet zo te zijn.

[Afbeelding]
Klopt, in de carguide staat een hele procedure om via de auto in de achterbak te komen voor de accu, maar je hebt onder de motorkap inderdaad punten op startkabels te bevestigen. Is laatst nog een foto van geplaatst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:36
Ik heb laatst gehad dat het autoalarm ineens afging, terwijl de auto op de oprit stond. Vervolgens kon ik geen enkel contact meer krijgen met de auto. Hij was wel open, maar verder kon ik er niks mee. De Anwb kwam en heeft juist de accu in de kofferbak een boost gegeven. Vervolgens deed hij het weer, maar hij gaf wel aan dat deze accu vervangen moest worden. Ik ben toen na het weekend naar de garage gegaan en zij hebben de accu doorgemeten en deze was 'gewoon' nog 84% in orde. Vreemd dus. Ze hebben er overigens wel een nieuwe accu ingezet (viel nog onder de garantie) dus dat was netjes. Vooralsnog heb ik geen problemen meer gehad gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
oldostofjas schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:56:
[...]

Klopt, in de carguide staat een hele procedure om via de auto in de achterbak te komen voor de accu, maar je hebt onder de motorkap inderdaad punten op startkabels te bevestigen. Is laatst nog een foto van geplaatst hier.
Dit had ik dus gedaan, vervolgens kreeg ik als antwoord dat het niet nodig was en dat het via de voorkant wel zou lukken. Toen heeft hij wat spanning op de voorkant gezet en ging de auto na 30 seconden aan alsof er nooit wat was gebeurt. De accu in de kofferbak zijn we dus niet aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Grossjan82 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:57:
Ik heb laatst gehad dat het autoalarm ineens afging, terwijl de auto op de oprit stond. Vervolgens kon ik geen enkel contact meer krijgen met de auto. Hij was wel open, maar verder kon ik er niks mee. De Anwb kwam en heeft juist de accu in de kofferbak een boost gegeven. Vervolgens deed hij het weer, maar hij gaf wel aan dat deze accu vervangen moest worden. Ik ben toen na het weekend naar de garage gegaan en zij hebben de accu doorgemeten en deze was 'gewoon' nog 84% in orde. Vreemd dus. Ze hebben er overigens wel een nieuwe accu ingezet (viel nog onder de garantie) dus dat was netjes. Vooralsnog heb ik geen problemen meer gehad gelukkig.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar toen heeft de ANWB de booster onder de motorkap aangesloten. Daarna nooit meer problemen gehad. Er is iets geweest wat de 12V accu leeg getrokken heeft, maar geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
oldostofjas schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar toen heeft de ANWB de booster onder de motorkap aangesloten. Daarna nooit meer problemen gehad. Er is iets geweest wat de 12V accu leeg getrokken heeft, maar geen idee wat.
Ah, zelfde hier idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
mprkooij schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:52:
[...]

[Afbeelding]
Nog even over dat "stroom overhouden" in de 400V-accu: Deze twee accu's staan los van elkaar. De 12V-accu wordt zoals bij ieder auto opgeladen als de auto aan staat. Als de 400V-accu helemaal leeg is, dan zal de benzinemotor draaien. Anders zorgt een omvormer voor het voeden van de 12V-accu door de 400V-accu. Maar als de auto uit staat wordt de 12V-accu nooit opgeladen. Deze verbruikt dan wel wat, inderdaad door communicatie over internet, zodat je in de app allerlei informatie kunt lezen. Zoals we weten gebeurt dit maar sporadisch. En een 12V-accu is echt niet zomaar leeg, tenzij er een grote verbruiker aan staat of de accu slecht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58

Ik had dit dus afgelopen zondag (Lynk can eind 2022). Ik stond in Londen en wilde graag de boot halen maar auto deed niks meer. Na zelf zoeken en wachten op de pechservice heb ik accu booster op de accu gezet en auto deed het weer. 1.5 uur rijden en zelfs daarna starte de auto om weer van de boot af te komen. Helaas laadt nu de autobooster niet meer op :(. Wel apart dat de accu helemaal leeg is na 3 dagen staan bij een hotel.... Nu nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
degranulatie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Ik had dit dus afgelopen zondag (Lynk can eind 2022). Ik stond in Londen en wilde graag de boot halen maar auto deed niks meer. Na zelf zoeken en wachten op de pechservice heb ik accu booster op de accu gezet en auto deed het weer. 1.5 uur rijden en zelfs daarna starte de auto om weer van de boot af te komen. Helaas laadt nu de autobooster niet meer op :(. Wel apart dat de accu helemaal leeg is na 3 dagen staan bij een hotel.... Nu nergens meer last van.
Stond ie binnen of buiten? Die van mij stond afgelopen zomer twee weken buiten bij Schiphol, geen probleem. Misschien dat het verbruik in een parkeergarage iets hoger is omdat hij geen verbinding kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58
oldostofjas schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Stond ie binnen of buiten? Die van mij stond afgelopen zomer twee weken buiten bij Schiphol, geen probleem. Misschien dat het verbruik in een parkeergarage iets hoger is omdat hij geen verbinding kan maken.
Stond gewoon buiten op de parkeerplaats voor 3 dagen. Ik vind het wel apart dat meerdere mensen hier dus afgelopen weekend last van hebben gehad (waarschijnlijk toeval maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

WHiZZi

Museumdirecteurtje

joostgr schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Hoe heb jij het verversen ingesteld (als je de integratie instelt)? Die staat bij mij nu op eens per uur, wellicht dat daar iets inzit....
Dat gebeurt vanzelf. Ik kan ook op de tekst klikken (sensor.lynk_co_position_updated) en dan wordt het geforceerd. Alhoewel het niet altijd werkt.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Kleine update in het script gemaakt. De motor moet echt 'aan' zijn, anders start de climate control niet. Dus een wachttijd van 30 seconden ingebouwd. Nu werkt het feilloos *D

Deze automatisering start de climate control om 8:00 op de aangegeven dagen, indien de temperatuur buiten onder de 12 graden is.

Als de Lynk&Co niet aan de lader hangt, start deze de motor en stuurt een bericht naar, in dit geval, mijn telefoon.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
alias: Lynk&Co verwarmen
description: ""
triggers:
  - trigger: time
    at: "08:00:00"
conditions:
  - condition: time
    weekday:
      - mon
      - tue
      - wed
      - thu
      - fri
      - sat
  - condition: and
    conditions:
      - type: is_value
        condition: device
        device_id: ea57356991a68f166659cf176750820e
        entity_id: e63d4ebe0d7830f78b765af3401c54aa
        domain: sensor
        below: 12
actions:
  - if:
      - type: is_value
        condition: device
        device_id: ea57356991a68f166659cf176750820e
        entity_id: 2af409c16f74e5697189550d2b86c703
        domain: sensor
        above: 15
        below: 99
    then:
      - action: lynkco.start_engine
        data: {}
      - delay:
          hours: 0
          minutes: 0
          seconds: 30
          milliseconds: 0
  - action: lynkco.start_climate
    metadata: {}
    data:
      duration_in_minutes: 30
      climate_level: HIGH
  - action: notify.mobile_app_samsungs23u
    metadata: {}
    data:
        Lynk&Co opwarmen gestart. {% if
        is_state('binary_sensor.lynk_co_vehicle_is_running','off') %} Motor uit
        {% else %} Motor AAN! {% endif %}. Batterij
        {{states('sensor.lynk_co_battery')}}%
      title: Lynk&Co Automatisering
mode: single

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 22:01
Ik heb al een tijdje dat als het regent en ik harder dan 80 km/h rij er een rammelend/ploppen geluid ontstaat (blazen door een pvc buis lijkt het soms wel).

Heeft iemand hier ook last van? Online gevonden dat dit een bekend probleem met Volvo is, dus wellicht daarom ook voorkomt bij L&C. Schijnt dat het afvoerbuisje regenwater van het schuifdak tekort is.

Binnenkort heb ik een onderhoudsbeurt en dan vraag ik dit gelijk, maar wellicht dat iemand anders hier dit ook ervaren heeft?
2e vraag: wordt er nog onderhoud bij volvo dealers gedaan voor behoud van garantie? Had gelezen dat Volvo z'n aandelen L&C van de hand gedaan had namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
ThomasG89 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:09:
Ik heb al een tijdje dat als het regent en ik harder dan 80 km/h rij er een rammelend/ploppen geluid ontstaat (blazen door een pvc buis lijkt het soms wel).

Heeft iemand hier ook last van? Online gevonden dat dit een bekend probleem met Volvo is, dus wellicht daarom ook voorkomt bij L&C. Schijnt dat het afvoerbuisje regenwater van het schuifdak tekort is.

Binnenkort heb ik een onderhoudsbeurt en dan vraag ik dit gelijk, maar wellicht dat iemand anders hier dit ook ervaren heeft?
2e vraag: wordt er nog onderhoud bij volvo dealers gedaan voor behoud van garantie? Had gelezen dat Volvo z'n aandelen L&C van de hand gedaan had namelijk.
Ik heb precies hetzelfde. Heb er nog niet opgelet of dit onder omstandigheden zoals regen is, maar ik heb het ook bij wat hogere snelheid. Komt wel sporadisch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 14:15
Riminii schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:24:
Elsheepo

Interessante vraag, maar weten je dat voor het onderwerp over het abonnement een "Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic" is ingericht?
Gevonden via de online omgeving :

'Per 1 januari 2025 stijgt de maandelijkse abonnementsprijs voor het Lynk & Co maandabonnement naar €739.

Deze verhoging is het gevolg van de toename in motorrijtuigenbelasting (wegenbelasting) voor plug-in hybride voertuigen. Voor de Lynk & Co 01 betekent dit een stijging van €179,25 naar €358,50 per kwartaal, wat neerkomt op een extra €60 per maand. Deze kosten worden doorberekend aan de abonnees, resulterend in het nieuwe maandbedrag van €739.

Het is belangrijk op te merken dat deze verhoging geldt voor zowel nieuwe als bestaande leden. Lynk & Co heeft aangegeven dat de prijsverhoging noodzakelijk is vanwege de stijgende kosten, waaronder de verhoogde wegenbelasting. '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 22:01
mprkooij schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Heb er nog niet opgelet of dit onder omstandigheden zoals regen is, maar ik heb het ook bij wat hogere snelheid. Komt wel sporadisch voor.
Ja ik ging er op letten en is alleen bij regen of als de auto nat is. En inderdaad ook bij hogere snelheden maar ongeveer vanaf 80 a 90 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Elsheepo schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Gevonden via de online omgeving :

'Per 1 januari 2025 stijgt de maandelijkse abonnementsprijs voor het Lynk & Co maandabonnement naar €739.

Deze verhoging is het gevolg van de toename in motorrijtuigenbelasting (wegenbelasting) voor plug-in hybride voertuigen. Voor de Lynk & Co 01 betekent dit een stijging van €179,25 naar €358,50 per kwartaal, wat neerkomt op een extra €60 per maand. Deze kosten worden doorberekend aan de abonnees, resulterend in het nieuwe maandbedrag van €739.

Het is belangrijk op te merken dat deze verhoging geldt voor zowel nieuwe als bestaande leden. Lynk & Co heeft aangegeven dat de prijsverhoging noodzakelijk is vanwege de stijgende kosten, waaronder de verhoogde wegenbelasting. '
Kun je een link met ons delen? Ik kan het namelijk niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 10:16
Hallo autoliefhebbers,

Mijn partner en ik overwegen de aanschaf van een tweedehands Lynk & Co 01. Na het bekijken van diverse auto's en het maken van een proefrit, zijn we tot de conclusie gekomen dat dit een fantastische auto is. Bovendien is er veel aanbod, waardoor we specifiek kunnen zoeken naar een samenstelling die precies bij onze wensen past.

Toch blijf ik twijfelen en ben ik al dagenlang het internet aan het afspeuren naar de voor- en nadelen van deze auto. Ik probeer een weloverwogen beslissing te maken, vooral met het oog op een gebruiksperiode van ongeveer 5 jaar. Hierbij loop ik vast op een paar belangrijke punten:

- De Afschrijving eat als ik na 5 jaar rijden en zo’n 150.000 km op de teller heb: wat is de auto dan nog waard? Ik besef dat niemand dit precies kan voorspellen, maar het is wel iets wat me bezig houdt.

- Ik lees regelmatig over kleine, soms vreemde elektronische storingen. Gaan deze problemem ons frustreren of zelfs spijt veroorzaken over de aanschaf?

- Als er problemen ontstaan en ongepland onderhoud is nodig, kan ik dan bij garages in de regio terecht? En zijn de benodigde onderdelen beschikbaar, of bestaat het risico dat de auto weken of maanden stil komt te staan?

- Het brandstofverbruik wanneer de accu leeg is, lijkt het verbruik op de snelweg flink toe te nemen (ongeveer 1 op 10 wat niet gek is?). Dit roept vragen op over de kosten op langere ritten zoals vakanties, familie bezoek etc.

Aan de ene kant voelt deze auto als een no-brainer, en wil ik het "risico" gewoon nemen die je ook met iedere andere auto aan gaat, want ook Duitse autos's kunnen een miskoop zijn. Aan de andere kant blijven de eerste mogelijke problemen door mijn hoofd spelen, net als de sceptische opmerkingen van anderen: "Ik zei het toch, nooit een Chinese auto kopen."

Ik zou graag jullie ervaringen en inzichten willen horen. Hebben jullie tips of adviezen die me verder kunnen helpen om een definitieve keuze te maken?

Of toch iets meer neerleggen en voor een mooie XC-40 plug-in / Ford Kuga plug-in gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 23:15
BeachboyNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:53:
Hallo autoliefhebbers,

Mijn partner en ik overwegen de aanschaf van een tweedehands Lynk & Co 01. Na het bekijken van diverse auto's en het maken van een proefrit, zijn we tot de conclusie gekomen dat dit een fantastische auto is. Bovendien is er veel aanbod, waardoor we specifiek kunnen zoeken naar een samenstelling die precies bij onze wensen past.

Toch blijf ik twijfelen en ben ik al dagenlang het internet aan het afspeuren naar de voor- en nadelen van deze auto. Ik probeer een weloverwogen beslissing te maken, vooral met het oog op een gebruiksperiode van ongeveer 5 jaar. Hierbij loop ik vast op een paar belangrijke punten:

- De Afschrijving eat als ik na 5 jaar rijden en zo’n 150.000 km op de teller heb: wat is de auto dan nog waard? Ik besef dat niemand dit precies kan voorspellen, maar het is wel iets wat me bezig houdt.

- Ik lees regelmatig over kleine, soms vreemde elektronische storingen. Gaan deze problemem ons frustreren of zelfs spijt veroorzaken over de aanschaf?

- Als er problemen ontstaan en ongepland onderhoud is nodig, kan ik dan bij garages in de regio terecht? En zijn de benodigde onderdelen beschikbaar, of bestaat het risico dat de auto weken of maanden stil komt te staan?

- Het brandstofverbruik wanneer de accu leeg is, lijkt het verbruik op de snelweg flink toe te nemen (ongeveer 1 op 10 wat niet gek is?). Dit roept vragen op over de kosten op langere ritten zoals vakanties, familie bezoek etc.

Aan de ene kant voelt deze auto als een no-brainer, en wil ik het "risico" gewoon nemen die je ook met iedere andere auto aan gaat, want ook Duitse autos's kunnen een miskoop zijn. Aan de andere kant blijven de eerste mogelijke problemen door mijn hoofd spelen, net als de sceptische opmerkingen van anderen: "Ik zei het toch, nooit een Chinese auto kopen."

Ik zou graag jullie ervaringen en inzichten willen horen. Hebben jullie tips of adviezen die me verder kunnen helpen om een definitieve keuze te maken?

Of toch iets meer neerleggen en voor een mooie XC-40 plug-in / Ford Kuga plug-in gaan.
Wat bedoel je met de samenstelling? De keuze is blauw of zwart en eventueel trekhaak (en modeljaar).

Afschrijving, reken er maar op. Je kunt terecht bij Volvo garages.

Verbruik is voor mij veel beter dan 1:10, ik haal 1:16+ met een lege auto en een lege accu.
Zojuist terug van de wintersport met dakkoffer, 1 accu lading, 2300 kilometer, 100en kilometers lang 135 km/h op de GPS (Waze).
8.1 liter op 100 kilometer gemiddeld volgens de boordcomputer.

De auto is inderdaad een no-brainer, XC40 platform, grootste accu in z'n klasse, laagste prijs in z'n klasse, een van de beste trekgewichten in z'n klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Frag1le schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Wat bedoel je met de samenstelling? De keuze is blauw of zwart en eventueel trekhaak (en modeljaar).

Afschrijving, reken er maar op. Je kunt terecht bij Volvo garages.

Verbruik is voor mij veel beter dan 1:10, ik haal 1:16+ met een lege auto en een lege accu.
Zojuist terug van de wintersport met dakkoffer, 1 accu lading, 2300 kilometer, 100en kilometers lang 135 km/h op de GPS (Waze).
8.1 liter op 100 kilometer gemiddeld volgens de boordcomputer.

De auto is inderdaad een no-brainer, XC40 platform, grootste accu in z'n klasse, laagste prijs in z'n klasse, een van de beste trekgewichten in z'n klasse.
Dit onderschrijf ik volledig. Alleen niet met je profiel inloggen in de auto, dan heb je ook geen frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 10:16
Oke bedankt voor de snelle reacties, en over jou doorgegeven verbruik verbaas ik mij (positief!)

Met de opties bedoel ik dat je inderdaad geen extreem keuze palet heb, maar puur de kleur blauw, zwart, volledig zwart, blauw met zwarte accenten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoSchipperus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-04 22:47
Amperage, wordt in asperge verandert pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAKoster
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-04 22:33
Verbruik van 1-10 is bij accu opladen tijdens het rijden, ook ik verbruik bij niet laden accu 1-16 of zelf meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
BeachboyNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:53:
Hallo autoliefhebbers,

Mijn partner en ik overwegen de aanschaf van een tweedehands Lynk & Co 01.
Zorg dat je het laatste model heb; dus met een donkere hemel.
VAKoster schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:25:
Verbruik van 1-10 is bij accu opladen tijdens het rijden, ook ik verbruik bij niet laden accu 1-16 of zelf meer...
Ja, dus accu leeg? --> dan laadt hij op naar zo'n 5% accu tijdens het rijden. In deze periode is het verbruik 1 op 10. Daarna gaat het verbruik weer meer richting de 1 op 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAKoster
  • Laatst online: 17-04 22:33
Klopt, als accu 5% is gaat benzineverbruik naar 1-15 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Sinds een half jaar rij ik nu de Lynk & Co 01. In de zomer laad hij altijd netjes binnen 4.5 uur volledig op maar nu met de kou gaat dat een stuk trager, een heel stuk trager zelfs. Komt dit bekend voor bij jullie? Het gaat om een openbare laadpaal, op straat. Het zou natuurlijk ook de auto kunnen zijn maar als dit vaker voorkomt dan denk ik eerder dat het de temperatuur is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTBv8JC_DWeclrlfMv8gVGUrbTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eDlqUS9Cyetv1lqpbFZF22o2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 20:02
EelcoSchipperus schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:05:
[...]

Amperage, wordt in asperge verandert pfff
Sorry moest ff lachen :+ >:) ;) :o :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
dtacaptcave schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:55:
Sinds een half jaar rij ik nu de Lynk & Co 01. In de zomer laad hij altijd netjes binnen 4.5 uur volledig op maar nu met de kou gaat dat een stuk trager, een heel stuk trager zelfs. Komt dit bekend voor bij jullie? Het gaat om een openbare laadpaal, op straat. Het zou natuurlijk ook de auto kunnen zijn maar als dit vaker voorkomt dan denk ik eerder dat het de temperatuur is.
[Afbeelding]
Ik ben geen accu expert maar volgens mij is het zo dat een accu die warm is sneller kan laden dan een accu die koud is. Daarom hebben elektrische auto’s vaak de mogelijkheid om de accu’s voor te verwarmen alvorens ze gaan laden. Een Lynk heeft dat niet dus een koude accu en daarom trager in de winter dan in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14-05 09:39
dtacaptcave schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]
Dat is normaal. Bij kou laadt een accu trager en heb je ook minder rijbereik. Ik rij (nu nog) een EV en daar is dat effect nog veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
Is er iemand die heeft ontdekt wat je precies kan resetten met de reset knop op de kopse kant van de richtingaanwijzerhendel? De handleiding is daarin nogal beknopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xvauxaa5J1zAAYoZzNOYoNte5L0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dpeksCwxEf6KAL9ZnJjW99uX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeOyQc0A2LGoRcECxD6bKgIe3GI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FA4R5YM3RcnrVV65hkKdU2Pv.png?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door CD130nl op 09-01-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:37
CD130nl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:32:
Is er iemand die heeft ontdekt wat je precies kan resetten met de reset knop op de kopse kant van de richtingaanwijzerhendel? De handleiding is daarin nogal beknopt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De tripmeter die voorstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferrox1
smeerbartje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Zorg dat je het laatste model heb; dus met een donkere hemel.
Waarom?
Want er zitten niet heel veel extra's op t.o.v. het voorgaande model. (stuurverwarming)

Ik rij een 2023 model juist omdat ik het prijsverschil t.o.v. een 2024 het niet waard vond.

Het verschil met de 360 graden camera, 7.2kw lader, grotere accu/bereik en dubbel geïsoleerde ramen vond ik dat wel t.o.v. het 2022 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
@SkyLoomer @Vibravis dankjewel voor jullie reactie. Ik heb het ook even gevraagd op een ander forum dat gericht is op electrisch laden (niet persee de lynk & co) en eigenlijk waren er 2 dingen duidelijk: Trager opladen vanwege de kou zouden wij geen last van moeten hebben, de 2022 versie heeft niet snelladen en een openbarelaadpaal zal daarom altijd genoeg stroom kunnen leveren. Hun zeiden dat het vooral komt omdat er een andere auto aan de zelfde laadpaal zat te laden, de stroom die dan verdeeld moet worden zorgt ervoor dat het veel langer duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
dtacaptcave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:16:
@SkyLoomer @Vibravis dankjewel voor jullie reactie. Ik heb het ook even gevraagd op een ander forum dat gericht is op electrisch laden (niet persee de lynk & co) en eigenlijk waren er 2 dingen duidelijk: Trager opladen vanwege de kou zouden wij geen last van moeten hebben, de 2022 versie heeft niet snelladen en een openbarelaadpaal zal daarom altijd genoeg stroom kunnen leveren. Hun zeiden dat het vooral komt omdat er een andere auto aan de zelfde laadpaal zat te laden, de stroom die dan verdeeld moet worden zorgt ervoor dat het veel langer duurt
Mogelijk ook laadpalen die geknepen worden vanwege drukte op het stroomnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Bartske schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Mogelijk ook laadpalen die geknepen worden vanwege drukte op het stroomnet?
Ja dat zeker ook kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 19:01
ik hoor dit geluidje telkens met het starten, en tijdens de eerste minuten van het rijden met de Lynk&co. Niet 1x maar om de X aantal seconde.
Had ik ookal bij de proefrit (welliswaar in een andere lynk en co), en met een leenauto vorig jaar. Was ook een lynk en co. Vergeten te vragen bij garage wat het is. Komen ook geen meldingen op het dashboard dus zal niet heel spannend zijn maar ben benieuwd wat het is. Gordels zitten vast.

Weet iemand wat het is of hoe ik het uitzet?

Geluidje > https://drive.google.com/...NM22s5Gr/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe lang duurt het activeren van die app gemiddeld? (kopie rijbewijs/kentekencard en contract opgestuurd per mail). Ik heb dat voor iemand gedaan 1,5 week geleden, maar nog geen bericht oid dat er iets mee gedaan wordt. Krijg je daar normaliter wel terugkoppeling van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dtacaptcave
Kerstboompje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:
ik hoor dit geluidje telkens met het starten, en tijdens de eerste minuten van het rijden met de Lynk&co. Niet 1x maar om de X aantal seconde.
Had ik ookal bij de proefrit (welliswaar in een andere lynk en co), en met een leenauto vorig jaar. Was ook een lynk en co. Vergeten te vragen bij garage wat het is. Komen ook geen meldingen op het dashboard dus zal niet heel spannend zijn maar ben benieuwd wat het is. Gordels zitten vast.

Weet iemand wat het is of hoe ik het uitzet?

Geluidje > https://drive.google.com/...NM22s5Gr/view?usp=sharing
Dan is die verbonden met het internet
Palomar schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:52:
Hoe lang duurt het activeren van die app gemiddeld? (kopie rijbewijs/kentekencard en contract opgestuurd per mail). Ik heb dat voor iemand gedaan 1,5 week geleden, maar nog geen bericht oid dat er iets mee gedaan wordt. Krijg je daar normaliter wel terugkoppeling van?
Als je even met de klantenservice belt (tip: doe Engels, dan krijg je veel sneller iemand te pakken) dan doen ze het gelijk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
dtacaptcave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:55:
[...]

[...]
Oke, dus het is puur een 'Verbinding geslaagd' melding zegmaar? Is dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ferrox1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Waarom?
Want er zitten niet heel veel extra's op t.o.v. het voorgaande model. (stuurverwarming)

Ik rij een 2023 model juist omdat ik het prijsverschil t.o.v. een 2024 het niet waard vond.

Het verschil met de 360 graden camera, 7.2kw lader, grotere accu/bereik en dubbel geïsoleerde ramen vond ik dat wel t.o.v. het 2022 model.
Wait whut, zeggen jullie nu dat de 2024 01 stuurverwarming heeft? Bedoel je dan nog wel het pre-facelift modem, of juist de facelift?

Ik heb een 2024 01 in bestelling staan. Stuurverwarming zou wel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Timmert schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Wait whut, zeggen jullie nu dat de 2024 01 stuurverwarming heeft? Bedoel je dan nog wel het pre-facelift modem, of juist de facelift?

Ik heb een 2024 01 in bestelling staan. Stuurverwarming zou wel fijn zijn!
Pre-facelift. En inderdaad een zwarte hemel. Maar dat is het dan ook...

Verschil was ruim 5k voor mij, dat vond ik te gortig destijds. Wellicht dat de verschillen nu kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
dtacaptcave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:16:
@SkyLoomer @Vibravis dankjewel voor jullie reactie. Ik heb het ook even gevraagd op een ander forum dat gericht is op electrisch laden (niet persee de lynk & co) en eigenlijk waren er 2 dingen duidelijk: Trager opladen vanwege de kou zouden wij geen last van moeten hebben, de 2022 versie heeft niet snelladen en een openbarelaadpaal zal daarom altijd genoeg stroom kunnen leveren.
Ik betwijfel deze stelling. Allereerst heeft de 2022 versie wel een snellere versie van laden. Die kun je herkennen aan de gele randen bij de laadkabel. Daarnaast heeft geen enkele Lynk een snellaad functie. Dus wel sneller laden maar niet snelladen.

Daarnaast laad ik altijd thuis met mij eigen prive paal. Daar zit niemand anders op aangesloten. Ook mijn snelheid is met kouder weer lager dan bij warmer weer. Dit heeft echt te maken met de temperatuur van de accu.

Dat laatste is waar. Waneer er een tweede auto aan een paal hangt dan kan de snelheid inzakken. Vaker gemerkt bij openbare laadpalen van bijvoorbeld Vattenval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ferrox1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Exact dit bedoelde ik dus ook :) . Het allernieuwste (2024?) model vind ik on-interessant, maar ik wil wel die aanvullende punten die jij noemt. En volgens mij zijn die gekomen SAMEN met een donker dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:58
smeerbartje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Exact dit bedoelde ik dus ook :) . Het allernieuwste (2024?) model vind ik on-interessant, maar ik wil wel die aanvullende punten die jij noemt. En volgens mij zijn die gekomen SAMEN met een donker dak.
Nee, dat is niet zo. Ik heb al deze functies, maar geen zwart dak of stuurverwarming. Lynk van 12-2022.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
[...]

Zoals @Phr34k al aangeeft, dit klopt dus niet. Ik rij ook een model (september 2023) met dit allemaal erop, behalve stuurverwarming en zwart dak.

En zeker dat prijsverschil i.m.o. niet waard. Dan gaan andere zaken meespelen als leeftijd en km-stand. Want die afschrijving gaat ook nog eens harder op die nieuwe modellen.

Nee, ik ben blij met mijn 2023 modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
Vibravis schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Ik betwijfel deze stelling. Allereerst heeft de 2022 versie wel een snellere versie van laden. Die kun je herkennen aan de gele randen bij de laadkabel. Daarnaast heeft geen enkele Lynk een snellaad functie. Dus wel sneller laden maar niet snelladen.

Daarnaast laad ik altijd thuis met mij eigen prive paal. Daar zit niemand anders op aangesloten. Ook mijn snelheid is met kouder weer lager dan bij warmer weer. Dit heeft echt te maken met de temperatuur van de accu.

Dat laatste is waar. Waneer er een tweede auto aan een paal hangt dan kan de snelheid inzakken. Vaker gemerkt bij openbare laadpalen van bijvoorbeld Vattenval
Ik heb hier zelf geen kaas van gegeten dus ik kopieer even wat 2 personen vertelde:
Persoon 1:
Even je auto in kwestie opgezocht, deze heeft een batterij van 17,6 kWh en een laadsnelheid van maximaal 3,7 kWh. Met het Nederlandse weer en de lage laadsnelheid van deze auto, zal temperatuur echt geen rol spelen in de laadsnelheid van je auto. Zoals gezegd, enkel auto's die snelladen hebben impact door lage temperaturen
Openbare laadpalen die dubbel uitgevoerd zijn (2 laadpoorten) hebben meestal een capaciteit van 22 kW en soms 11 kW. Bij twee auto's laden wordt dit netjes verdeeld, dus 11 kW of 5,5 kW als je pech hebt. Zelfs dan nog is deze laadcapaciteit hoger dan jouw auto zou trekken.

Persoon 2 (haakt in op persoon 1):
22kW is 3x32A, 11kW is 3x16A. Gehalveerd zou dat dus 3x16A of 3x8A worden.
Autoladers snappen 8A echter niet. AC laden gaat in vaste stappen van uit mijn hoofd 6A, 10A, 13A, 16A, 20A, 25A en 32A. Als er 3x8A beschikbaar is zal de auto dus met maximaal 3x6A oftewel zo'n 4kW laden.
Maar deze Lynk&Co heeft geen 3-fasen lader. In plaats van 3x6A laadt je auto dan ineens nog maar op 1x6A, wat uitkomt op zo'n 1,4kW. Dat komt toch wel verdacht in de buurt van de laadsnelheid die @dtacaptcave nu ervaart.
Kortom andere ladende auto's aan dezelfde laadpaal kunnen dit wel degelijk verklaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

BeachboyNL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:54:
Oke bedankt voor de snelle reacties, en over jou doorgegeven verbruik verbaas ik mij (positief!)

Met de opties bedoel ik dat je inderdaad geen extreem keuze palet heb, maar puur de kleur blauw, zwart, volledig zwart, blauw met zwarte accenten etc.
Met 5 man in de auto, 2 fietsen op het dak en de caravan er achter heb ik afgelopen vakantie 1:10 gereden.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
dtacaptcave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Kortom andere ladende auto's aan dezelfde laadpaal kunnen dit wel degelijk verklaren.
Dat klopt, dat schrijf ik ook in de laatste zin. Maar buitenom dat, ook de temperatuur heeft invloed zoals beschreven bij punt 1:

https://www.change.inc/mo...ter-met-deze-8-tips-40624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Zou iemand mij op weg kunnen helpen met home assistant?

Ik heb het nog niet eerder gebruikt, maar ben nu wel zo ver dat het draait op een raspberry pi en de lynk en co integratie erin heb zitten. Maar de enige actie die ik zie is het ontgrendelen van de auto en verder een hoop sensoren.

Wat ik graag zou willen is de auto voorverwarmen (door op een tegel in hass te drukken) ook als hij niet aan de stekker hangt. Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euzzie
  • Laatst online: 11:17
ThomasG89 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:09:

Waar zit dit afvoerbuisje dan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 15:20
[...]

Nog maar eens:
Je kunt aan de hand van je chassisnummer en opties zien welk modeljaar het is:

MY21 is de standaard versie met alleen camera achter en geen gelaagde zijramen.
MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is omstreeks september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje, extra stiksels op dashboard kastje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is stuurverwarming. Bij een auto met trekhaak zit stuurverwarming er vaak pas op vanaf januari 2024.

MY21 is een M als 10e teken in het VIN-nummer
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
MY24 is een R maar is identiek aan MY23
MY25 is de nieuwe versie met vele wijzigingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 09-01-2025 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:06
dtacaptcave schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:55:
[...]

[...]

Als je even met de klantenservice belt (tip: doe Engels, dan krijg je veel sneller iemand te pakken) dan doen ze het gelijk voor je.
In het Engels kon bij mij niet, omdat zij niet bij de Nederlandse mailbox kunnen, werd mij verteld. Dus toen maar in de wacht gestaan bij de Nederlandse klantenservice. (Half uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLoomer
  • Laatst online: 14-05 09:39
Oizo1981 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:42:
[...]

Nog maar eens:

MY22-2 is omstreeks september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje, extra stiksels op dashboard kastje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is stuurverwarming. Bij een auto met trekhaak zit stuurverwarming er vaak pas op vanaf januari 2024.

Maar hoe zie je dan aan het chassisnummer of het MY22-1 of MY22-2 is? Of kun je dat alleen zien aan de gele randen aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
SkyLoomer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:08:
[...]

Maar hoe zie je dan aan het chassisnummer of het MY22-1 of MY22-2 is? Of kun je dat alleen zien aan de gele randen aan de kabel?
Op de site bij de rdw kan je dat ook zien. Bij de specificaties. Maar hoe dat zat weet ik niet meer. Is hier al vaker voorbij gekomen trouwens. Ik heb gekeken naar de gele kabels. Altijd goed 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Ik heb gister mijn Lynk opgehaald, en krijg het systeem niet geupdate.
Zie foto.

Als ik doorklik en het opnieuw probeer doet hij telkens het zelfde. Foto, En Video hieronder.

Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOPxqp7IcyniQqz7yDhk2CH2a_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uH0bPqNiQVz1AQIKRPk5Ihab.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
Ferrox1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Alleen Trip-1 is met die knop te resetten heb ik gemerkt. Trip-2 had ik per toeval eerder al getest, maar die blijft keurig doorlopen. Geniaal dat ze alleen hiervoor een knopje hebben gemaakt… en dat terwijl het ook via het menu te resetten is 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
CD130nl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Alleen Trip-1 is met die knop te resetten heb ik gemerkt. Trip-2 had ik per toeval eerder al getest, maar die blijft keurig doorlopen. Geniaal dat ze alleen hiervoor een knopje hebben gemaakt… en dat terwijl het ook via het menu te resetten is 🤣
Je kan ergens instellen wanneer trip 2 gereset wordt. Bij het tanken of per rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoEvers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-05 10:24
Goedemorgen allen,

Zijn er Lynk gebruikers die ervaring hebben met het verkopen van de velgen?
Ik ga nieuwe velgen aanschaffen voor de zomer en winter, daarmee worden de originele Lynk velgen overbodig. Ik vraag me alleen af of er een markt voor is aangezien ze natuurlijk specifiek bij de Lynk horen met de 2 blauwe spaken.

Dan nog een veelbesproken item in dit topic: sneeuwkettingen.
Mijn conclusie: i.v.m. de retedure loopvlakkettingen is er ook gewoon de optie normale kettingen. Normale sneeuwkettingen van 9mm passen om de originele velg + band (Sno-pro Matic 140 9mm). Mijn aanname is dan dat wanneer ik wintervelgen haal van bijv 18", hiervoor sneeuwkettingen van 9mm dus ook zou moeten werken. Is deze aanname juist?

Mvg,
Menno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
MennoEvers schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:55:
Ik ga nieuwe velgen aanschaffen voor de zomer en winter, daarmee worden de originele Lynk velgen overbodig. Ik vraag me alleen af of er een markt voor is aangezien ze natuurlijk specifiek bij de Lynk horen met de 2 blauwe spaken.
Jouw doelgroep is mensen die een Lynk gekocht hebben (dat zijn er veel) en een tweede set velgen willen hebben voor winterbanden. Ik was daar zelf ook naar op zoek en kon een gebruikte set op de kop tikken bij mijn Volvo-dealer. Op Marktplaats zijn een paar bedrijven die deze velgen aanbieden, zo rond de € 1250,-. Als je daar qua prijs onder gaat zitten raak je ze vast wel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
Goedemorgen allen,

Mijn conclusie: i.v.m. de retedure loopvlakkettingen is er ook gewoon de optie normale kettingen. Normale sneeuwkettingen van 9mm passen om de originele velg + band (Sno-pro Matic 140 9mm). Mijn aanname is dan dat wanneer ik wintervelgen haal van bijv 18", hiervoor sneeuwkettingen van 9mm dus ook zou moeten werken. Is deze aanname juist?

Mvg,
Menno
Ik heb die sno-pro net binnen en ga ze binnenkort uittesten om er onder te leggen. In het forum waren deze gewoon goed ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:04

Nessuno

io sono nessuno

[...]

Nog maar eens:

Ik heb dus een MY23 en een P als 10e teken in het VIN-nummer
Met de zwarte hemel, zwart gele laad stekker gelaagd glas etc.
Echter nog niet de stuur verwarming kunnen ontdekken.
Waar zou deze knop zich evt bevinden ?

1e toelating is 06-07-2023

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Goedemorgen allen,

Mvg,
Menno
Ik zelf ben verder gaan kijken naar andere velgen wegens de exorbitante prijzen die mensen voor lynk velgen vragen.
Ik vond op marktplaats een set aez velgen met de volgende spec's

Steek 5x108
20 inch
Et Waarde 43
naafgat 63.4
8,5J breed
Met pirelli scorpio winter banden (helaas de verkeerde maat)
voor het magische bedrag van 300€

Setje 2e hands conti's in de juiste maat over genomen van iemand voor 150 euro.
Dus ben voor 450 euro klaar (Het kan dus wel)
Afwijking van de teller is 2km met deze set.
Velgen komen bijna flush met de spatborden wat wel zorgt voor meer vuil op de zeikant van de auto.
Maar het staat wel een stuk beter.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

wel intressante advertentie (hoop dat het mag)
https://www.marktplaats.n...ginele-range-rover-velgen

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-05 06:15
Passen deze onder een Lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

dukcer123 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:24:
[...]

Passen deze onder een Lynk?
Ja zeker komen alleen een 1cm meer naar buiten.
Adviseer wel om altijd 1 velg te passen aan de voorkant dit ivm de remklauw.

[ Voor 16% gewijzigd door Nessuno op 10-01-2025 14:41 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 15:22
Nessuno schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Ik heb dus een MY23 en een P als 10e teken in het VIN-nummer
Met de zwarte hemel, zwart gele laad stekker gelaagd glas etc.
Echter nog niet de stuur verwarming kunnen ontdekken.
Waar zou deze knop zich evt bevinden ?

1e toelating is 06-07-2023
Zelfde hier, 1e toelating 20-10-2023, geen stuurverwarming.
Knop zou op het scherm zichtbaar moeten zijn, naast de stoelverwarming als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

waslijn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Zelfde hier, 1e toelating 20-10-2023, geen stuurverwarming.
Knop zou op het scherm zichtbaar moeten zijn, naast de stoelverwarming als ik het goed heb.
Zal eens kijken vanmiddag, ik heb hem iig niet gezien.

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Laatst online: 15:23
bleekie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:48:

Ik heb het nog niet eerder gebruikt, maar ben nu wel zo ver dat het draait op een raspberry pi en de lynk en co integratie erin heb zitten. Maar de enige actie die ik zie is het ontgrendelen van de auto en verder een hoop sensoren.

Wat ik graag zou willen is de auto voorverwarmen (door op een tegel in hass te drukken) ook als hij niet aan de stekker hangt. Is dit mogelijk?
Ik heb hetzelf na wat try and error voor elkaar gekregen, maar dat is nog iets anders dan iemand het uitleggen. Als je in dit forum zoekt op "yaml" kom je een bericht tegen van 15-6-24 waar een voorbeeld yaml code staat. Als je die als basis kopieert in een leeg dashboard van HA en probeert te doorgronden kom je vast een heel eind. Mocht je ook nieuw zijn met HA, dan heeft SmartHome Junky op YouTube vele instructie video's die ook goed zijn te begrijpen en je mogelijk verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:44

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik wil mijn vader mijn auto laten lenen voor een week. Vanwege M2M mag dat niet zomaar en moet het verhuurd worden natuurlijk.

Weet iemand wat ze precies rekenen voor die "verzekeringskosten"
Standaard geeft de app namelijk 40 uur per dag aan maar ik zou dat met het delen zelfs op 10 kunnen zetten alleen dan staat er iets van dat er verzekeringskosten voor de verhuurder in rekening worden gebracht.

Iemand enig ervaring hiermee hoe laag je het zou kunnen zetten ong?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Ik heb mijn auto ook met veel pijn en moeite in HA gekregen en zie ook heeeel veel sensoren e.d.
Wat mij stoort is dat ik nu iedere dag opnieuw moet inloggen op de APP op mijn telefoon. Ook last van? Ik verwarm de auto 's ochtend voor middels de APP op de telefoon.

Vanochtend lukte dat overigens niet :(
Maar ik had daarna de auto gestart en binnen 1 minuut was het ijs al ineens verdwenen :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Ik heb volgens mij geen stuurverwarming (jammer want dat was het enige wat ik miste om de auto een 100% score te geven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VO70qpe6A9EmbjwK07NdEXbn2PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QG0GUYt8r7STDW9uZXEMRjFc.jpg?f=fotoalbum_large

Lane assist kan je als het goed is wel permanent uit zetten.
(Weet het morgen zeker als ik weer met de auto weg ga) zal het dan aanpassen naar de bevindingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHnif1T94uiHdvHmBT0yte1GQ5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KANR903qnTNhGzughVlXq0L6.jpg?f=fotoalbum_large

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zoals al aangegeven, even zoeken op YAML in dit topic levert veel op. Een paar dagen geleden heb ik hier zelfs een automatisering (Instellingen => Automatisering) voor gedeeld die dit automatisch doet, ook zonder dat de auto aan de lader hangt.

WHiZZi in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Wel even daarna de ID's goed zetten en eventueel je eigen telefoon. Dat kan dan 'grafisch'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Nessuno schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:02:
Ik heb volgens mij geen stuurverwarming (jammer want dat was het enige wat ik miste om de auto een 100% score te geven)

[Afbeelding]

Lane assist kan je als het goed is wel permanent uit zetten.
(Weet het morgen zeker als ik weer met de auto weg ga) zal het dan aanpassen naar de bevindingen.

[Afbeelding]
Die lane assist staat morgen weer aan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
apieschapie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:56:
[...]

En, we zijn nu wel benieuwd :)
Ik heb ook geruis bij de passagiersdeur, als ik aan de bovenkant de deur naar mij toe trek is het windgeruis weg. Dus lijkt mij ook een gevalletje van afstellen.
Vandaag dus de deurrubbers laten vervangen en monteur heeft ritje over snelweg gemaakt om windgeruis te testen. Resultaat is zelfde. Tijdens overdracht kreeg ik jammer te horen dat bij alle L&C zo zijn. Dus niet meer verder onderzocht of afgesteld.

Toevallig zag ik op fb dat men zelf gingen uitlijnen en schijnt ook te werken. Wie wilt ook t ook uittesten en ons laten weten? 😜

Tekst uit fb:
Het probleem is dat de deur niet goed
uitgelijnd is. Voel maar rechtsboven van de
bestuurders deur tov van de deurlijst dat die
niet in één lijn ligt. Deur steekt iets naar voren
zodat deur op die plek niet goed op het
rubber drukt. Ik heb bij het slot een
opgevouwen handoek tussen het slot
gedaan. Raam naar beneden en dan de deur
op de punt naar binnen drukken tot deur en
deurlijst vlak is.

[ Voor 22% gewijzigd door mokkie op 10-01-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

oldostofjas schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:15:
[...]

Die lane assist staat morgen weer aan hoor
Helaas pindakaas je hebt gelijk.
Toch eens bij de dealer vragen.
Word tijd dat er een carley of carista komt dat je dat soort dingen zelf uit kan zetten enzo

Na rose e cient spin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nessuno schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Helaas pindakaas je hebt gelijk.
Toch eens bij de dealer vragen.
Word tijd dat er een carley of carista komt dat je dat soort dingen zelf uit kan zetten enzo
Wat wil je dan vragen? "Beste dealer, kun jij voor mij dat wettelijke verplichte steeds weer aan staan van het lane assist illegaal definitief uitzetten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

jeroenkb schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Wat wil je dan vragen? "Beste dealer, kun jij voor mij dat wettelijke verplichte steeds weer aan staan van het lane assist illegaal definitief uitzetten?"
Idd even vriendjes worden daar en dan vragen of ik ff met lcds mag spelen (lynk odb software) en weet zeker dat je heel veel dingen aan en uit kunt zetten.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nessuno schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:22:
[...]

Idd even vriendjes worden daar en dan vragen of ik ff met lcds mag spelen (lynk odb software) en weet zeker dat je heel veel dingen aan en uit kunt zetten.
En ik weet zeker dat geen enkele merk dealer zich daar aan gaat wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

jeroenkb schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:39:
[...]

En ik weet zeker dat geen enkele merk dealer zich daar aan gaat wagen...
Zonder verder hier het topic mee te vervuilen.
We gaan het zien.
Heb het bij mikn Toyota ook laten doen.
En met een beetje mazzel heb ik lcds zelf binnen kort 🤷‍♂️ en hoef ik niet naar de dealer.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenvalley
  • Laatst online: 15:23
Wij hebben sinds 2 maanden onze Lynk en Co en ondanks de twijfel die we toch wel hadden tot dusver erg tevreden met de auto. We hebben alleen een kleine irritatie en dat is iets wat schuift bij scherpe bochten in het dashboard. Het ligt iig niet in het dashboardkastje en het vermoeden bestaat dat het ligt onder het vakje van de draadloze oplader. (afgaand op het geluid). Wat het is en hoe het er komt geen idee, maar als je het een keer gehoord hebt ga je er op letten. Is er iemand op dit forum die weet of deze ruimte hol is en hoe je erbij komt? Of wellicht dit herkent? Ik heb wel het rubber flapje wat daar ligt al opgetild, maar dat bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
Ferrox1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Welke tripmeter? Er zijn er 2 als ik me niet vergis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 15:20
Ricmaniac schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:21:
Ik wil mijn vader mijn auto laten lenen voor een week. Vanwege M2M mag dat niet zomaar en moet het verhuurd worden natuurlijk.

Weet iemand wat ze precies rekenen voor die "verzekeringskosten"
Standaard geeft de app namelijk 40 uur per dag aan maar ik zou dat met het delen zelfs op 10 kunnen zetten alleen dan staat er iets van dat er verzekeringskosten voor de verhuurder in rekening worden gebracht.

Iemand enig ervaring hiermee hoe laag je het zou kunnen zetten ong?
Je bepaalt zelf een tarief. Dat kun je op € 1,- zetten. € 0,- gaat volgens mij niet meer. Daarnaast rekent L&C servicekosten. Die kosten komen voor de lener bovenop het bedrag dat jij hebt bepaald. Als de lener een auto probeert te huren dan ziet deze de totaalkosten incl. servicefee voor de geselecteerde periode. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRmEzXJpyjboLbkRs1-0J7UaxrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4hHfRQLu98a98Rji5uBPwnw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
Nedish schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:43:
[...]

Welke tripmeter? Er zijn er 2 als ik me niet vergis?
Het lukt mij alleen om trip 1 met de reset knop op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
CD130nl schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Het lukt mij alleen om trip 1 met de reset knop op 0 te zetten.
Lees even een stukje terug. Trip 2 wordt automatisch gereset en je kan ergens instellen wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CD130nl
oldostofjas schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:09:
[...]

Lees even een stukje terug. Trip 2 wordt automatisch gereset en je kan ergens instellen wanneer
Gezien ;) Al kan ik die mogelijkheid om trip 2 in te stellen niet vinden, maar opzich is het prima zo. Verbaasd me wel dat ze een knop hebben gemaakt die je alleen kan gebruiken om trip 1 te resetten… en dan ook nog is bovenop de mogelijkheid via het menu zelf. Daarmee kan je trip 2 wel handmatig resetten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CD130nl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 06:29:
[...]

Gezien ;) Al kan ik die mogelijkheid om trip 2 in te stellen niet vinden, maar opzich is het prima zo. Verbaasd me wel dat ze een knop hebben gemaakt die je alleen kan gebruiken om trip 1 te resetten… en dan ook nog is bovenop de mogelijkheid via het menu zelf. Daarmee kan je trip 2 wel handmatig resetten 🤣
In dit deel van de car guide staat het uitgelegd. Als je in de laatste stap naar trip 2 gaat met de pijltjes kan je daar ingeven hoe je trip 2 “standaard” gereset wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGvTNoO_BoYWwbbg1sLt2fowaDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fv5Sz088mS5Km6PzHd4dDtEB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 17:15
Oizo1981 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Je bepaalt zelf een tarief. Dat kun je op € 1,- zetten. € 0,- gaat volgens mij niet meer. Daarnaast rekent L&C servicekosten. Die kosten komen voor de lener bovenop het bedrag dat jij hebt bepaald. Als de lener een auto probeert te huren dan ziet deze de totaalkosten incl. servicefee voor de geselecteerde periode. [Afbeelding]
Ik vind het an sich best omslachtig en, vooral, duur, voor een auto die toch al verzekerd en voor betaald is.

Ik was eerder 3 dagen weg, en parkeren op de luchthaven zou me 60 euro kosten. Een vriend van me kon de auto goed gebruiken (zijne is nog niet vervangen na de overstromingen eind oktober) en het was goedkoper om de auto gewoon te parkeren op de luchthaven.

Als ze nu de dagen dat een vriend de auto leent aftrekken van mijn abonnementsprijs zou ik het nog snappen, maar dat doen ze uiteraard ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-05 21:29
Heb een vraag over het ontgrendelen van onze 01 uit ‘21: als ik de bestuurders deur wil openen is het simpelweg dubbel opentrekken van de deur hendel; 1e x ontgrendelen 2e x openen
Nu werkt dit geregeld niet, de rest van de deuren ontgrendelen dan wel maar de bestuurders deur niet, na 3/4x vergrendelen/ontgrendelen lukt het wel. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
djpeterl1 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:51:
Heb een vraag over het ontgrendelen van onze 01 uit ‘21: als ik de bestuurders deur wil openen is het simpelweg dubbel opentrekken van de deur hendel; 1e x ontgrendelen 2e x openen
Nu werkt dit geregeld niet, de rest van de deuren ontgrendelen dan wel maar de bestuurders deur niet, na 3/4x vergrendelen/ontgrendelen lukt het wel. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen?
Voor zover ik weet zit er een sensor bij de deurgreep die hem laat ontgrenden als je de sleutel dicht genoeg bij de auto hebt (hoe dichtbij weet ik niet maar hij kan er wel een paar meter van af zitten). Je hoeft hem dus niet dubbel open te trekken maar je hand in de deurgreep doen, even 1 seconden wachten en dan ontgrendeld hij zichzelf, dit heet Keyless Entry. Als hij dat bij de rest wel doet maar niet bij de bestuurders deur zou ik eerder denken dat er iets mis is met die sensor aan die deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
djpeterl1 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:51:
Je hand in de deurgreep leggen moet voldoende zijn om hem te ontgrendelen. 2x trekken zou niet nodig moeten zijn. Je auto heeft nog net garantie denk ik, dus in principe zou ik er gewoon mee naar de dealer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 23:15
[...]

Nog maar eens:

Top lijst, kleine toevoeging voor MY22-1, deze is eigenlijk al vanaf april zover mijn persoonlijke ervaring en opgedane kennis tijdens de zoektocht meer dan een jaar geleden
Mijn auto is van 1 april 2022 en heeft 360 en gelaagd glas, nee dat is geen grap :+
Pagina: 1 ... 166 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.