Basss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:16:
Levertijden totaal niet logisch.
Ik zelf januari besteld en 18 augustus geleverd
Mijn zoon, thuis inwonend, mei besteld en mag nu definitief bestellen.
Andere zoon, woon in zelfde straat 2 huizen verder, maandag 6 september aangemeld en mocht 7 september, dag na aanmelden, definitief bestellen.
Logica is er dus totaal niet met de levertijden maar binnen 3 weken staan er 3 lynkco’s in onze straat in Brugge
Ik overweeg 90% zeker te bestellen - M2M vanuit managementvennootschap (B2B = 500e/exBTW)
Gent Centrum (België) - Enkele kleine vragen
- Zijn de 3 modellen waar het bij jou over gaat M2M? Dus kan ik ook opteren voor gratis levering in Gent ?
- Zelfde vraag voor de (geplande) onderhouden - komen ze die ook kosteloos halen/brengen in regio Brugge ?
- Op de website wordt er namelijk enkel gesproken over regio Brussel & Antwerpen
- Heeft jouw model (18 aug) een trekhaak ? En had je hem besteld met trekhaak ? (ik hoor soms dat deze er 'gratis' opzit)
- Zelfde vraag voor de andere 2 auto's nog op weg (je kan dat blijkbaar soms op voorhand zien)
Voor de zakelijke rijders onder ons:
- Ze nemen dezelfde tarief als voor de consument 500e, maar nu zonder BTW - ze verdienen daar dus iets meer op
- Via de Chat liet medewerker (Floris) weten dat verhuur bij B2B nog niet zal werken
- Online berekend (42K aankoop, 27grCO2) kom ik op een VAA van 120e/maand - lijkt goed mee te vallen
11:33, Sep 10 U: en die 'opbrengsten' gaan die dan gewoon van de factuur ? of worden die apart geregeld ?
11:33, Sep 10 Floris: Dit is een complexe kwestie
11:34, Sep 10 Floris: Je kan natuurlijk de auto delen, alleen zal de overheid wel op de deur kloppen als ze zien dat je er opbrengsten mee maakt.

11:34, Sep 10 U: op zich is dat niet erg, ik maak zowieso opbrengsten met mijn venootschap (gelukkig)
11:34, Sep 10 Floris: Dus kosteloos uitlenen aan collega's is bijvoorbeeld mogelijk
11:34, Sep 10 Floris: Jazeker, ik moet alleen even zeker weten of dat ook mogelijk is als je hem op je bedrijf registreert
11:36, Sep 10 Floris: Overigens goed om te weten: Ik heb net antwoord over het autodelen
11:45, Sep 10 U: ok
11:45, Sep 10 Floris: Helaas is het niet mogelijk voor business to business
11:45, Sep 10 Floris: We zijn er wel mee aan het werk, maar voor nu dus nog niet
Blijkbaar binnen enkele dagen komt er ook nieuws van de banden op de website
11:38, Sep 10 Floris: Goede vraag! Daar heb ik direct antwoord op
11:39, Sep 10 Floris: In BE en NL is het niet verplicht door de overheid dus wij bieden het enkel aan als een optie
11:39, Sep 10 Floris: Binnen paar dagen zal er informatie op de website komen voor aankomende winter! Maar houd rekening met een prijs tussen de 420 - 450 euro per seizoen
11:40, Sep 10 Floris: Wij halen de auto dan op en verwisselen de banden, als het seizoen is afgelopen doen we exact hetzelfde en krijg je hem weer terug met perfecte zomerbanden!
Ik vraag me af of het dan niet handig is om eigen banden te behouden/steken
Als ik even google zie ik dat een 'Toyo Snowprox S954 XL 3PMSF 235/55R20 105V' 125€ gaat online dan doe ja na 1 seizoen winst (ex. prijs vervangen en opslag natuurlijk) - tenzij dit niet mag natuurlijk
Verder spreekt hij van 3/4 weken wachttijd + 2 weken extra voor trekhaak
Verder vraag ik me nog af of ik bv. nu kan bestellen zonder trekhaak - binnen 3 maand kan switchen naar model met trekhaak (en de vorige kan doorrijden tot die beschikbaar is) en dan 6 maand later nog eens hetzelfde kan doen als ik terug zonder trekhaak wil rijden ...
Als ik het goed gelezen heb ben jij de eerste die hem ondertussen teruggegeven heeft .. wat zijn je ervaringen ? verassingen met extra kosten ? hoe gaan ze om met 'slijtage' i/h interier ? gaat hij langs de laserscanner voor controle op deukjes/krasjes ?