Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-07 13:00
Misterxx2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:40:
[...]

Toen het bij mij werd geleverd kwam 1 persoon voorrijden in de wagen. Deed een tour binnen en buiten. Veel wist ik al dus had niet verwacht er veel aan te hebben. Toch erg prettige uitleg en zelfs nog nieuwe dingen geleerd (draadloos Apple CarPlay!). Halverwege kwam een tweede collega van de Volvo dealer er aan en die nam de eerste collega weer mee.
Volgens de persoon die de auto kwam brengen was ik de eerste in NL waar ze een levering aan huis bij deden. Maar of dat klopt..
Draadloos/BT Apple Carplay werkt (meestal) niet. 1 van (vele) bekende bugs. En carplay kan inderdaad het gehele scherm gebruiken. Ik vind het in elk geval fijner dan de standaard mediaplayer en als ACP wordt gestart gaat Spotify in elk geval verder waar het was gebleven. In de default mediaplayer moet je het menu weer in om bij Spotify te komen (staat standaard altijd op radio :-(0

[ Voor 18% gewijzigd door hjsanders1 op 11-09-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Rmaxx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:09:
Net chatgesprek gehad met Tim van LnC.. of ze inzicht hadden in wanneer er geleverd kan worden, verbazingwekkend positief antwoord. Ze hebben momenteel genoeg autos op voorraad om direct te laten bestellen. Hij heeft me op de lijst gezet, de mail kan ik in een paar werkdagen verwachten, levering daarna binnen 3 weken. Onafhankelijk van kleur of trekhaak.
Dus jongens en meisjes die al lang wachten, go to the chatbox ! 🥳🥳👍 (het is er wel erg druk)
Bedankt voor de tip, gisteren puur toevallig ook Tim in de chat gehad, en inderdaad er is een aantal 01 in overschot op dit moment, er is weer een andere lijst......
Ik heb mij er maar op laten zetten hopelijk gaat het sneller.

• syjq8ak
Note, ik kom uit Nederland geen idee of in België ook de overschot aan 01 uit deze pool komt.
Besteld: eind Juli
Mail met aanvullende eisen : 23-8.
Zeiken aan de chat: 10-9 😀
Kleur: blauw.

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 17:48
hjsanders1 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:26:
[...]

Draadloos/BT Apple Carplay werkt (meestal) niet. 1 van (vele) bekende bugs. En carplay kan inderdaad het gehele scherm gebruiken. Ik vind het in elk geval fijner dan de standaard mediaplayer en als ACP wordt gestart gaat Spotify in elk geval verder waar het was gebleven. In de default mediaplayer moet je het menu weer in om bij Spotify te komen (staat standaard altijd op radio :-(0
Dat is dan een van de functies die bij mij dan wel werkt 😅. Wel vind ik het jammer dat CarPlay niet het scherm volledig dekt.
Omdat ik de navigatie in de 01 best goed vind en dat de enige manier is om de navigatie in het scherm bij het stuur te krijgen gebruik ik veel de ingebouwde navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 10:02
syjq8ak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:49:
Note, ik kom uit Nederland geen idee of in België ook de overschot aan 01 uit deze pool komt.
Besteld: eind Juli
Mail met aanvullende eisen : 23-8.
Zeiken aan de chat: 10-9 😀
Kleur: blauw.
Hier:
Besteld: begin juli
Mail voor gegevens+levermaand voorkeur: 6-9
Chat: 10-9
Kleur: zwart
Omgeving:zl

• hjsanders1
Misterxx2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:07:
[...]

Dat is dan een van de functies die bij mij dan wel werkt 😅. Wel vind ik het jammer dat CarPlay niet het scherm volledig dekt.
Omdat ik de navigatie in de 01 best goed vind en dat de enige manier is om de navigatie in het scherm bij het stuur te krijgen gebruik ik veel de ingebouwde navigatie.
Wat bedoel je "niet volledig"? De bezels zijn vrij groot maar ik zou toch zeggen dat 90% van het scherm gebruikt wordt. Mooi dat bij jou BT wel werkt. En ja qua nav inderdaad jammer (maar logisch denk ik....geen idee of bij andere merken APC nav wel in de navigatie wordt weergegeven). In 90% van mijn ritten heb ik geen navigatie nodig en/of werkt de functie in ACP prima. En anders kan inderdaad de default nav nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 10:53
Misterxx2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:07:
[...]

Met Android werkt dat ook voor andere navigatie systemen. Wanneer je Apple gebruikt moet je voor deze functie perse Apple kaarten gebruiken. Dan krijg je hem ook bij je km teller

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 17:48
meermarco schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:02:
[...]

Met Android werkt dat ook voor andere navigatie systemen. Wanneer je Apple gebruikt moet je voor deze functie perse Apple kaarten gebruiken. Dan krijg je hem ook bij je km teller
Het gene wat ik bedoelde is dat je een gehele kaart ziet op het console bij het stuur. Dat werkt alleen met de ingebouwde navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

BPi

Is er iemand in Breda die de auto wil/kan verhuren voor een wat uitgebreidere (gezins) proefrit?

Ik zag er hier in de wijk 0eentje rijden maar in de app is de dichtstbijzijnde in Dordrecht te huur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 09-07 17:13
Ben eigenlijk wel benieuwd wie hem gaat verhuren, wanneer dat mogelijk is. Polletje doen?

Ik ben voornemens van wel. Op het moment gebruik ik mijn auto gemiddeld 3 of 4 in de 14 dagen. De rest van de dagen zet ik hem in de verhuur.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Op de kaart zie ik er steeds meer verschijnen maar helaas nog niet echt dichtbij. Voor prijzen als €8 voor 2 uurtjes kan ik echter wel scenario’s bedenken dat het aantrekkelijk kan zijn.

• BPi

BPi

Echt veel worden er nog niet aangeboden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwF-gKbkIMptKx-4EOixK-bOM5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpkWvJsPjTRteLOOECvdoXC7.jpg?f=fotoalbum_large
8 euro voor 2 uur heb ik nog niet kunnen vinden. Dat zou denk ik wel erg voordelig zijn. Dat je bij een wat langere periode op 4 euro per uur komt lijkt me wel weer kunnen.

[ Voor 50% gewijzigd door BPi op 11-09-2021 15:35 ]

• hjsanders1
Delen werkt (heel) vaak nog niet en voor zover ik weet ontvangen eigenaren geen actieve notificaties van verzoeken. Op die manier kan een eigenaar geen toestemming geven en wordt een verzoek automatisch geannuleerd. Als dat allemaal min of meer per ongeluk is gelukt dan moet de auto de laatste software hebben zodat de auto ook daadwerkelijk geopend & gereden kan worden met de app….. Het is mij in elk geval nog niet gelukt; zowel het huren (andere eigenaar) als verhuren (mijn auto). Op FB is 1 succesvolle verhuur bekend maar vele onsuccesvolle. Nog behoorlijk wat werk aan de winkel voor L&C dus…. En dan neem ik de onduidelijkheden rondom fee, brandstof, schade, km vergoeding etc etc bij verhuur nog maar eventjes niet mee :-)!

• IwanvA
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:46
BPi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:32:
...
8 euro voor 2 uur heb ik nog niet kunnen vinden. Dat zou denk ik wel erg voordelig zijn. Dat je bij een wat langere periode op 4 euro per uur komt lijkt me wel weer kunnen.
Nu te huur voor de komende 2 uur in Amersfoort a €8.
Mocht er een te huur komen in de buurt van Groningen /Drenthe dan ga ik het ook zeker proberen.

• meermarco
Je gaat toch niet al die rompslomp aan voor 8 euro? Je persoonlijke spullen er even uit. Hopen dat ie netjes terug komt. (Want wat zegt een foto van een kleine stand nou)

Dacht zelf aan 20 euro ofzo per uur en 45 voor een dag. Oftewel dat je enkel eigenlijk langere periodes wil verhuren. Of denken jullie dat het verhuren straks echt gaat lopen voor zeg 5-10 euro per uur?

• BPi

BPi

meermarco schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:58:
Je gaat toch niet al die rompslomp aan voor 8 euro? Je persoonlijke spullen er even uit. Hopen dat ie netjes terug komt. (Want wat zegt een foto van een kleine stand nou)

Dacht zelf aan 20 euro ofzo per uur en 45 voor een dag. Oftewel dat je enkel eigenlijk langere periodes wil verhuren. Of denken jullie dat het verhuren straks echt gaat lopen voor zeg 5-10 euro per uur?
Een los uurtje verhuren zie ik ook niet zitten.
Mijn motor verhuur ik via MotoShare. Daar heb ik ingesteld op minimaal 2 dagen. Ivm uit de schuur halen, aftanken en bij terugkomst vliegenvrij maken, kettingsmeren, ... ik denk dat dat bij de auto allemaal net iets makkelijker gaat.
Daarnaast kan het natuurlijk zo zijn bij de auto dat je straks een paar vast huurders hebt, waarmee je wat extra kan afspreken bijvoorbeeld over wat je bijvoorbeeld in de auto laat liggen (en waar men afblijft). Maar misschien ook over zittingverhoger of kinderstoel die er standaard bij ons zal zitten. Gebruik je de achterbank niet, dan kunnen de stoelen blijven zitten...

• Rmaxx
meermarco schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:58:

Ik zag een staan voor 10 per uur idd.. 2 uur 20, en langer 50

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 14:55
LarskeK schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 06:47:
Vraag over opladen:
Hoe laden jullie thuis?
Via welke aanbieder hebben jullie een laadpas?

En natuurlijk waarom welke keuze?

Ik hoor het graag.
Thuis met granny, stopcontact kostte me 20euro om aan te leggen. Een laadstation is veel duurder en voegt met deze auto niet veel toe mij inziens.

Als laadpas heb ik m van ev company. Pas is gratis, per laadbeurt betaal je 12 cent fee en de lokale kosten. Ik zal het meeste thuis laden, op m'n werk is t gratis (Dan rekent de laadpas ook geen fee). Dus voor mij de beste oplossing zo.

• BPi

BPi

kevout schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:27:
[...]

Thuis met granny, stopcontact kostte me 20euro om aan te leggen. Een laadstation is veel duurder en voegt met deze auto niet veel toe mij inziens.

Als laadpas heb ik m van ev company. Pas is gratis, per laadbeurt betaal je 12 cent fee en de lokale kosten. Ik zal het meeste thuis laden, op m'n werk is t gratis (Dan rekent de laadpas ook geen fee). Dus voor mij de beste oplossing zo.
En als je je Granny (of ander privepersoon waar je stekkert) ook wil betalen voor de verbruikte stroom, zou het dan handig zijn om er een slimme (wifi) stekker er tussen te zetten, of kun je dit ook eenvoudig in je app of in de auto terugzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-05 12:28
LarskeK schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 06:47:
Vraag over opladen:
Hoe laden jullie thuis?
Via welke aanbieder hebben jullie een laadpas?

En natuurlijk waarom welke keuze?

Ik hoor het graag.
Nou dat is best wel iets om voor te gaan zitten. Laadpassen is nog een 'jungle' waar je veel aanbod in hebt en het kaf van het koren moet scheiden, de site "laadpastop10 " https://laadpastop10.nl/ is eigenlijk de enig site waar je goed uitleg en overzicht krijgt. Publieke laadpalen geven gemiddeld genomen max 11 kwh en de kosten zijn €0,35 per kwh. Snelladen is geen optie voor de 01 omdat deze er technisch niet voor is ingericht.

Diverse apps zijn er waarmee je laadpalen kan vinden. Je kan met een pas en/of met een app betalen afhankelijk welke je gebruikt. Voor de 01 zijn publieke laadpalen prima te doen, thuisladen kan met de granny die je mee krijgt bij de 01. Maar afhankelijk hoe je de auto thuis kan plaatsen is dat een optie en ook hoe je groepenkast is ingericht en de zwaarte van het stopcontact die is aangelegd. Je trekt nl nogal wat van de installatie, zie eerdere berichten hierover.

Laadpas aanbieders zijn er genoeg en het is handig om enkele verschillende te hebben. Dit vanwege de diversiteit van aanbieders en omdat niet elke pas wordt herkend bij elke laadpaal, visa versa. Je hebt laadpassen met en zonder abo daar moet je zelf de afweging in maken. Belangrijk daarbij is hoeveel km'ers je rijd en daarbij hoe vaak je gaat laden, hoe vaker je laad des te interessanter een abo. Daar zit dus ergens een omslagpunt waarop het aantrekkelijker is om een abo te nemen.

Je kan het forum hier bij Tweakers er ook op naslaan, krijg je een ruimer beeld van hoe de markt in elkaar steekt en waar je mee te maken kan krijgen. Ook de diversiteit in aanbieders, regelgeving etc. etc.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door RvL01 op 11-09-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdk83
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-11-2021
BPi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:
Is er iemand in Breda die de auto wil/kan verhuren voor een wat uitgebreidere (gezins) proefrit?

Ik zag er hier in de wijk 0eentje rijden maar in de app is de dichtstbijzijnde in Dordrecht te huur.
Die van mij komt Dinsdag 🥳. Ik woon in Galder. Het is alleen nog even de vraag of het delen/verhuren gaat werken. Ik lees dat dit allemaal nog niet zo soepel werkt.

• BPi

BPi

Sdk83 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:34:
[...]

Die van mij komt Dinsdag 🥳. Ik woon in Galder. Het is alleen nog even de vraag of het delen/verhuren gaat werken. Ik lees dat dit allemaal nog niet zo soepel werkt.
Dat is om de hoek. Ik houd mij aanbevolen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdk83
  • Laatst online: 06-11-2021
BPi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:40:
[...]

Dat is om de hoek. Ik houd mij aanbevolen _/-\o_
👍🏻 ik laat het je weten!

• LarskeK
  • Laatst online: 13-01-2023
RvL01 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:12:
[...]

Nou dat is best wel iets om voor te gaan zitten. Laadpassen is nog een 'jungle' waar je veel aanbod in hebt en het kaf van het koren moet scheiden, de site "laadpastop10 " https://laadpastop10.nl/ is eigenlijk de enig site waar je goed uitleg en overzicht krijgt. Publieke laadpalen geven gemiddeld genomen max 11 kwh en de kosten zijn €0,35 per kwh. Snelladen is geen optie voor de 01 omdat deze er technisch niet voor is ingericht.

Diverse apps zijn er waarmee je laadpalen kan vinden. Je kan met een pas en/of met een app betalen afhankelijk welke je gebruikt. Voor de 01 zijn publieke laadpalen prima te doen, thuisladen kan met de granny die je mee krijgt bij de 01. Maar afhankelijk hoe je de auto thuis kan plaatsen is dat een optie en ook hoe je groepenkast is ingericht en de zwaarte van het stopcontact die is aangelegd. Je trekt nl nogal wat van de installatie, zie eerdere berichten hierover.

Laadpas aanbieders zijn er genoeg en het is handig om enkele verschillende te hebben. Dit vanwege de diversiteit van aanbieders en omdat niet elke pas wordt herkend bij elke laadpaal, visa versa. Je hebt laadpassen met en zonder abo daar moet je zelf de afweging in maken. Belangrijk daarbij is hoeveel km'ers je rijd en daarbij hoe vaak je gaat laden, hoe vaker je laad des te interessanter een abo. Daar zit dus ergens een omslagpunt waarop het aantrekkelijker is om een abo te nemen.

Je kan het forum hier bij Tweakers er ook op naslaan, krijg je een ruimer beeld van hoe de markt in elkaar steekt en waar je mee te maken kan krijgen. Ook de diversiteit in aanbieders, regelgeving etc. etc.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Welke laadpas gebruik je zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shovel87
  • Laatst online: 30-05-2023
BPi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:

Ik haal er maandag 1 op in diemen 8) . Als we delen aan de gang krijgen moet dat geen probleem zijn. Woon in Breda :)

• RvL01
  • Laatst online: 20-05 12:28
LarskeK schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:46:
[...]

Ik gebruik zelf de laadpas van e-flux regulier bij publieke palen bij mij in de buurt, werkt eigenlijk altijd, als escape de NLMAB zijn geen kosten aan verbonden en tarief bijn altijd € 0,35. Voor het moment red ik mij daarmee. Het wordt anders als je naar het buitenland gaat dan heb je afhankelijk welke land ook nog wel bepaalde passen nodig. Is een uitzoekerij maar ook dat vind je terug in het EV forum.

Ik stap over van de XC40 T5 Hybrid nu naar de 01 en met ervaring die ik nu heb is de dubbele range van 01 tov XC40 in het regulier gebruik verwacht ik veel praktischer en efficiënter qua verbruik. De meeste ritjes zitten toch op deze range/afstand je volledige rit elektrisch gereden kan worden. Ik ben dus heel nieuwsgierig als ik in december (hoop ik) de 01 te krijgen hoe dit gebruik er in de praktijk uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 12:54

ebx

Basss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:16:
Levertijden totaal niet logisch.
Ik zelf januari besteld en 18 augustus geleverd
Mijn zoon, thuis inwonend, mei besteld en mag nu definitief bestellen.
Andere zoon, woon in zelfde straat 2 huizen verder, maandag 6 september aangemeld en mocht 7 september, dag na aanmelden, definitief bestellen.
Logica is er dus totaal niet met de levertijden maar binnen 3 weken staan er 3 lynkco’s in onze straat in Brugge
Ik overweeg 90% zeker te bestellen - M2M vanuit managementvennootschap (B2B = 500e/exBTW)
Gent Centrum (België) - Enkele kleine vragen

- Zijn de 3 modellen waar het bij jou over gaat M2M? Dus kan ik ook opteren voor gratis levering in Gent ?
- Zelfde vraag voor de (geplande) onderhouden - komen ze die ook kosteloos halen/brengen in regio Brugge ?
- Op de website wordt er namelijk enkel gesproken over regio Brussel & Antwerpen

- Heeft jouw model (18 aug) een trekhaak ? En had je hem besteld met trekhaak ? (ik hoor soms dat deze er 'gratis' opzit)
- Zelfde vraag voor de andere 2 auto's nog op weg (je kan dat blijkbaar soms op voorhand zien)

Voor de zakelijke rijders onder ons:
- Ze nemen dezelfde tarief als voor de consument 500e, maar nu zonder BTW - ze verdienen daar dus iets meer op
- Via de Chat liet medewerker (Floris) weten dat verhuur bij B2B nog niet zal werken :-(

- Online berekend (42K aankoop, 27grCO2) kom ik op een VAA van 120e/maand - lijkt goed mee te vallen
11:33, Sep 10 U: en die 'opbrengsten' gaan die dan gewoon van de factuur ? of worden die apart geregeld ?
11:33, Sep 10 Floris: Dit is een complexe kwestie
11:34, Sep 10 Floris: Je kan natuurlijk de auto delen, alleen zal de overheid wel op de deur kloppen als ze zien dat je er opbrengsten mee maakt. ;)
11:34, Sep 10 U: op zich is dat niet erg, ik maak zowieso opbrengsten met mijn venootschap (gelukkig)
11:34, Sep 10 Floris: Dus kosteloos uitlenen aan collega's is bijvoorbeeld mogelijk
11:34, Sep 10 Floris: Jazeker, ik moet alleen even zeker weten of dat ook mogelijk is als je hem op je bedrijf registreert
11:36, Sep 10 Floris: Overigens goed om te weten: Ik heb net antwoord over het autodelen
11:45, Sep 10 U: ok
11:45, Sep 10 Floris: Helaas is het niet mogelijk voor business to business
11:45, Sep 10 Floris: We zijn er wel mee aan het werk, maar voor nu dus nog niet
Blijkbaar binnen enkele dagen komt er ook nieuws van de banden op de website
11:38, Sep 10 Floris: Goede vraag! Daar heb ik direct antwoord op
11:39, Sep 10 Floris: In BE en NL is het niet verplicht door de overheid dus wij bieden het enkel aan als een optie
11:39, Sep 10 Floris: Binnen paar dagen zal er informatie op de website komen voor aankomende winter! Maar houd rekening met een prijs tussen de 420 - 450 euro per seizoen
11:40, Sep 10 Floris: Wij halen de auto dan op en verwisselen de banden, als het seizoen is afgelopen doen we exact hetzelfde en krijg je hem weer terug met perfecte zomerbanden!
Ik vraag me af of het dan niet handig is om eigen banden te behouden/steken
Als ik even google zie ik dat een 'Toyo Snowprox S954 XL 3PMSF 235/55R20 105V' 125€ gaat online dan doe ja na 1 seizoen winst (ex. prijs vervangen en opslag natuurlijk) - tenzij dit niet mag natuurlijk

Verder spreekt hij van 3/4 weken wachttijd + 2 weken extra voor trekhaak

Verder vraag ik me nog af of ik bv. nu kan bestellen zonder trekhaak - binnen 3 maand kan switchen naar model met trekhaak (en de vorige kan doorrijden tot die beschikbaar is) en dan 6 maand later nog eens hetzelfde kan doen als ik terug zonder trekhaak wil rijden ...
rolandmegens schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:53:
Ivm een lease auto heb ik zojuist gebeld om hem op te zeggen. Ze komen hem 8 september ophalen.
Volgens mij ben ik de aller eerste die hem opzegd, dus ben benieuwd hoe dit zal gaan!
Als ik het goed gelezen heb ben jij de eerste die hem ondertussen teruggegeven heeft .. wat zijn je ervaringen ? verassingen met extra kosten ? hoe gaan ze om met 'slijtage' i/h interier ? gaat hij langs de laserscanner voor controle op deukjes/krasjes ?

[E-B-X]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
LarskeK schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:46:
[...]

Je vroeg het niet aan mij. Maar zelf gebruik ik de ecotap laadpas. Gratis. En per afgenomen kWh betaal je maar 0.01 extra. Dus 1 cent. Mocht je helemaal leeg naar vol laden dus maar zo’n 12 cent kosten (naast de kosten vd paal). Sommige kaarten hebben een starttarief van 15 cent en daarna niks. Leuk als je veel kan laden. Niet voor een phev. Zeker omdat ik meestal extern maar 5 laad per keer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 21:49
@ebx ik ben inderdaad de eerste. Echter het enige wat tot nu toe is gebeurd is dat ze hem woensdag ochtend hebben opgehaald (2 mannen van volvo). Geen enkele communicatie of informatie sindsdien dus ook geen idee wat ik verder moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Sdk83 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:34:
[...]

Iemand al besloten om dan maar via zoiets als Snapcar te gaan verhuren?
Dat werkt namelijk wel en ben je in ieder geval verzekerd.

Daarnaast bereik je dan een veel grotere customer base. Wie gaat er nu specifiek om zoek naar een Lynk om te huren (behalve als je wi proefrijden of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
jeroenkb schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:36:
[...]

Iemand al besloten om dan maar via zoiets als Snapcar te gaan verhuren?
Dat werkt namelijk wel en ben je in ieder geval verzekerd.
Lijkt mij niet dat de voorwaarden dat toestaan, of heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:11:
[...]

Lijkt mij niet dat de voorwaarden dat toestaan, of heb je hem gekocht?
Dat snap ik.

Maar ik mag eigenlijk ook nergens harder dan de max snelheid. Hadden ze hun zaken maar op orde moeten hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door jeroenkb op 12-09-2021 09:17 . Reden: dubbel woord verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
jeroenkb schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:15:
[...]

Dat snap ik.

Maar ik mag eigenlijk ook nergens harder dan de max snelheid. Hadden ze hun zaken maar op orde moeten hebben.
Mag jij volgens de voorwaarde niet boven de maximum snelheid? Vergeet trouwens niet dat uitlenen via Snappcar natuurlijk wel van je eigen kilometers af gaat. Als je echt vind dat ze de zaken niet op orde hebben dan zeg je hem toch gewoon op?

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 12-09-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Wat is de steek van de wielen? Even kijken of wintervelgen een optie is... 5x108 et 45

En nu lees ik weer dat trekhaak 2 weken extra kost? Iedereen krijgt weer andere antwoorden dus....gaat lekker

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 12-09-2021 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
rolandmegens schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:27:
@ebx ik ben inderdaad de eerste. Echter het enige wat tot nu toe is gebeurd is dat ze hem woensdag ochtend hebben opgehaald (2 mannen van volvo). Geen enkele communicatie of informatie sindsdien dus ook geen idee wat ik verder moet verwachten.
Vind dit zeker interessant, hou je ons op de hoogte?
Met name benieuwd naar inname rapport/eindafrekening capriolen. Heb geen goede ervaringen met de reguliere verhuur maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik zie dat sommige mensen op de chat kunnen komen, maar als ik via de website op chat klik gebeurt er niks. Is er een andere manier om met de mensen in de chat te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
niekvanprooijen schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:12:
Ik zie dat sommige mensen op de chat kunnen komen, maar als ik via de website op chat klik gebeurt er niks. Is er een andere manier om met de mensen in de chat te komen?
Werkt bij mij op zowelbtelefoon als dekstop, maar soms moet je wel 20 minuten wachten tot er iemand is om je te helpen.. dus 10x de melding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Rmaxx schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:17:
[...]

Werkt bij mij op zowelbtelefoon als dekstop, maar soms moet je wel 20 minuten wachten tot er iemand is om je te helpen.. dus 10x de melding
Oh geweldig, PiHole houdt de chat tegen. Net uitgeschakeld en het werkt gewoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syjq8ak
Hoi allen, iemand enig idee als ik de 01 wil laden in mijn eigen garage, in een normaal stopcontact hoe lang dit laden duurt?
Er zit eigenlijk alleen een koel vries combinatie op dezelfde groep. (Helaas weet ik weet niet wat deze gebruikt)
Twijfel over een extra groep omdat de extra stroomkabel onder een uitbouw van drie meter zonder kruipruimte moet. (Extra kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:00
syjq8ak schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:59:
Hoi allen, iemand enig idee als ik de 01 wil laden in mijn eigen garage, in een normaal stopcontact hoe lang dit laden duurt?
Er zit eigenlijk alleen een koel vries combinatie op dezelfde groep. (Helaas weet ik weet niet wat deze gebruikt)
Twijfel over een extra groep omdat de extra stroomkabel onder een uitbouw van drie meter zonder kruipruimte moet. (Extra kosten)
Duurt bij mij tussen de 5 en 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
ebx schreef op zondag 12 september 2021 @ 02:46:
[...]

Ik overweeg 90% zeker te bestellen - M2M vanuit managementvennootschap (B2B = 500e/exBTW)

- Zijn de 3 modellen waar het bij jou over gaat M2M? Dus kan ik ook opteren voor gratis levering in Gent ?
- Zelfde vraag voor de (geplande) onderhouden - komen ze die ook kosteloos halen/brengen in regio Brugge ?
- Op de website wordt er namelijk enkel gesproken over regio Brussel & Antwerpen

- Heeft jouw model (18 aug) een trekhaak ? En had je hem besteld met trekhaak ? (ik hoor soms dat deze er 'gratis' opzit)
- Zelfde vraag voor de andere 2 auto's nog op weg (je kan dat blijkbaar soms op voorhand zien)

- Ze nemen dezelfde tarief als voor de consument 500e, maar nu zonder BTW - ze verdienen daar dus iets meer op
- Via de Chat liet medewerker (Floris) weten dat verhuur bij B2B nog niet zal werken :-(

- Online berekend (42K aankoop, 27grCO2) kom ik op een VAA van 120e/maand - lijkt goed mee te vallen

[...]

[...]

Als ik even google zie ik dat een 'Toyo Snowprox S954 XL 3PMSF 235/55R20 105V' 125€ gaat online dan doe ja na 1 seizoen winst (ex. prijs vervangen en opslag natuurlijk) - tenzij dit niet mag natuurlijk

Verder vraag ik me nog af of ik bv. nu kan bestellen zonder trekhaak - binnen 3 maand kan switchen naar model met trekhaak (en de vorige kan doorrijden tot die beschikbaar is) en dan 6 maand later nog eens hetzelfde kan doen als ik terug zonder trekhaak wil rijden ...

[...]

Als ik het goed gelezen heb ben jij de eerste die hem ondertussen teruggegeven heeft .. wat zijn je ervaringen ? verassingen met extra kosten ? hoe gaan ze om met 'slijtage' i/h interier ? gaat hij langs de laserscanner voor controle op deukjes/krasjes ?
De wagens zijn zonder trekhaak. Ik denk dat je in België altijd levering thuis hebt.
Ze komen de wagen gewoon thuis ophalen indien onderhoud nodig is. We rijden de wagens privé omdat we mobiliteitsvergoedingen krijgen en daar de wagens meer betalen. Dus geen Hollandse bijtelling belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-06 12:48
ebx schreef op zondag 12 september 2021 @ 02:46:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb een eenmanszaak (België) en had dezelfde vraag als jou. Als je verhuurt zou je in principe moeten factureren. Zou fiscaal handiger zijn als ze die inkomsten gewoon zouden aftrekken van de 500 EUR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesperrolink
  • Laatst online: 03-11-2021
Ik heb me laadpas van elec2go inmiddels binnen en morgenochtend komt de Volvo dealer de auto bij me thuis brengen. Super benieuwd. Heb er nu voor het eerst een ook zien rijden in de omgeving Schagen. Dinsdag ga ik meteen een kleine 400km rijden dus een goede test :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
niekvanprooijen schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:12:
Werkt bij mij ook niet (Brave, Safari Technology Preview).
Nu wel :)

[ Voor 1% gewijzigd door m_a_rnix op 13-09-2021 10:06 . Reden: nieuwe data ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:06:
[...]

Werkt bij mij ook niet (Brave, Safari Technology Preview).
Nu wel :)
Heb hetzelfde probleem gehad. Soms wel soms niet. Precies of ze de knop deactiveren als het te druk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
En goed nieuws, binnen een week krijg ik mail om te bestellen (maart ingeschreven, regio Utrecht).

Winterbanden gaan volgens Bram €475 per seizoen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:03:
En goed nieuws, binnen een week krijg ik mail om te bestellen (maart ingeschreven, regio Utrecht).

Winterbanden gaan volgens Bram €475 per seizoen kosten.
Lijkt me de moeite die dan zelf te regelen.. indien nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Ik sta ondertussen voor het eerst gratis te laden @ werk. =)
Wat is overigens de meest voordelige laadpas voor af en toe buiten de deur laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Rmaxx schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:10:
[...]

Lijkt me de moeite die dan zelf te regelen.. indien nodig..
De vraag is: mag je dat wel volgens de overeenkomst. Het is immers een huurauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Flying Hawkic schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:28:
[...]

De vraag is: mag je dat wel volgens de overeenkomst. Het is immers een huurauto.
Zou niet weten waarom niet, gewoon andere velgen met winterbanden erop leggen. Lijkt me voor de veiligheid ook aan te bevelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
pushnoi schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:18:
Wat is overigens de meest voordelige laadpas voor af en toe buiten de deur laden?
Ligt aan de regio/aanbieders. Zit nogal verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toreal1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik lees bijzonder weinig over de kosten van de trekhaak. Per maand betaal je € 40,-. De trekhaak kost blijkbaar € 910,- afgaand op het verschil bij de RDW-registratie. Dat betekent dat je de volledige trekhaak in 2 jaar hebt betaald. En daarna?

Als je de auto 3 of zelfs 4 jaar rijdt (zoals ik gewend ben met mijn huidige Private Lease) heb je de trekhaak 2x betaald. En na die 2 jaar; mag je hem er onder vandaan halen en verkopen? Hij is tenslotte betaald.

Heeft iemand enig idee hoe L&C daarmee omgaat? Het is zo een aardig melkkoetje voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
toreal1 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:37:
Ik lees bijzonder weinig over de kosten van de trekhaak. Per maand betaal je € 40,-. De trekhaak kost blijkbaar € 910,- afgaand op het verschil bij de RDW-registratie. Dat betekent dat je de volledige trekhaak in 2 jaar hebt betaald. En daarna?

Als je de auto 3 of zelfs 4 jaar rijdt (zoals ik gewend ben met mijn huidige Private Lease) heb je de trekhaak 2x betaald. En na die 2 jaar; mag je hem er onder vandaan halen en verkopen? Hij is tenslotte betaald.

Heeft iemand enig idee hoe L&C daarmee omgaat? Het is zo een aardig melkkoetje voor ze.
Lijkt me het nadeel vanbhuren, je betaad hem idd 2x na 4 jaar.. maja zij lopen het risico dat je na 3 mnd opzegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL

Zorgt een trekhaak ook niet voor meer slijtage en dus hogere kosten van onderhoud voor Lynk & Co? Dus het is niet alleen de trekhaak zelf die je betaalt, maar ook voor de hogere onderhoudskosten. Uiteraard afhankelijk van gebruik van de trekhaak. Het is wat anders als je iedere week je sleurhut of afgeladen boedelbak erachter hebt hangen. Maar de kosten zitten hem dus niet alleen in de aankoop van de trekhaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennieco
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
pushnoi schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:18:
Er is niet 1 laadpas die voordeliger is het ligt eraan waar je laaf en of je een abonnement neemt of een losse laad kaart m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Dat kan je dan ook toepassen op het huren van een appartement of huis. Na x-aantal jaar heb je dat ook betaald... :). Dus dat is een beetje eigen aan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Flying Hawkic schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:28:
[...]

Mag niet volgens Bram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
De vraag is of ze het merken... en wat evt consequenties zijn... je immers bent ook aansprakelijk als je zonder winterbanden gaat glijden met dat ding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Rmaxx schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
[...]

De vraag is of ze het merken... en wat evt consequenties zijn... je immers bent ook aansprakelijk als je zonder winterbanden gaat glijden met dat ding..
Waarschijnlijk zit het in het feit dat L&C garandeert dat iedereen dezelfde auto rijdt. Het zal ook een verzekeringskwestie zijn. Daarnaast ook waarschijnlijk een economisch argument: ze zullen percentages verdienen voor het omleggen van die banden door Volvo garages (inkomsten voor L&C en voor de garage).

Puur juridisch gezien: je zou in het contract moeten kijken of het mag of niet. In België is het zo dat er volgens mij wettelijk gezien je niets tegenhoudt om er andere banden op te leggen zolang je maar na het einde van de huurperiode de auto met de oorspronkelijke banden en velgen weer inlevert. Maar je zou dus in het contract moeten kijken wat erin staat (maar aangezien die contracten nergens online staan, kan ik het niet nakijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Flying Hawkic schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:38:
[...]

Waarschijnlijk zit het in het feit dat L&C garandeert dat iedereen dezelfde auto rijdt. Het zal ook een verzekeringskwestie zijn. Daarnaast ook waarschijnlijk een economisch argument: ze zullen percentages verdienen voor het omleggen van die banden door Volvo garages (inkomsten voor L&C en voor de garage).

Puur juridisch gezien: je zou in het contract moeten kijken of het mag of niet. In België is het zo dat er volgens mij wettelijk gezien je niets tegenhoudt om er andere banden op te leggen zolang je maar na het einde van de huurperiode de auto met de oorspronkelijke banden en velgen weer inlevert. Maar je zou dus in het contract moeten kijken wat erin staat (maar aangezien die contracten nergens online staan, kan ik het niet nakijken).
Klopt, ik verwacht in NL hetzelfde.. Als je maar de juiste montage volgt natuurlijk lijkt het me geen probleem.. spaart hun weer banden vervangen ook nog, je doet nl een stuk langer met je zomerbanden. Bij prutswerk dat gevolgen heeft ben je sowieso aansprakelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-07 07:30
Wat is de ervaring van mensen hier die de auto laden met de granny charger?
Ik laad de auto alleen maar met de granny maar heb mijn verbruik, gemiddeld genomen, zie stijgen met 25kWh op de dagen dat ik laad. Het lijkt erop dat er meer verbuikt wordt dan accu groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
El Polo Diablo schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:
Ik laad de auto alleen maar met de granny maar heb mijn verbruik, gemiddeld genomen, zie stijgen met 25kWh op de dagen dat ik laad. Het lijkt erop dat er meer verbuikt wordt dan accu groot is.
Hoe hebb je gemeten? Op het stopcontact? Ik las wel eerder in het forum dat wr nog verbruik was bij 100% vol.. ben hier ook wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 12:54

ebx

El Polo Diablo schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:
25 kWh = +/- 6.25€ in BE = 69Km bereik
> 0,090€/Km

vs

7.5L/100km (+/- verbruik op benzine) * 1.5€/Liter (Belgie)
> 0,1125€/Km

Da's minder dan 2.25€ verschil op 100 KM echt veel voordeel doe je dan niet meer aan elektrisch rijden - niet ? Of is de efficienty van de 01 niet zo hoog ?

[ Voor 3% gewijzigd door ebx op 13-09-2021 14:39 ]

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
ebx schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:38:
[...]

25 kWh = +/- 6.25€ in BE = 69Km bereik
> 0,090€/Km

vs

7.5L/100km (+/- verbruik op benzine) * 1.5€/Liter (Belgie)
> 0,1125€/Km

Da's minder dan 2.25€ verschil op 100 KM echt veel voordeel doe je dan niet meer aan elektrisch rijden - niet ? Of is de efficienty van de 01 niet zo hoog ?
Afhankelijk van verschil in benzine/stroomprijs kan het idd een klein verschil zijn.. ik heb eens wat berekeningen gedaan obv snellaadtarieven (soms 3-4x zo hoog als thuisladen) en electrische autos.. weegt echt niet op tegen de hogere aanschafkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Rmaxx schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
[...]

Als:
- Ik de banden niet mag vervangen en
- Lynk & Co niet zorgt voor deugdelijke banden en
- Ik via Lynk & Co verzekerd ben.

Dan lijkt het mij dat zij aansprakelijk zijn. Ze rekenen natuurlijk per seizoen omdat anders mensen er winterbanden om leggen voor de wintersport. Betalen per seizoen lijkt me redelijk, maar het bedrag is belachelijk (setje banden €600, arbeid €200 verkoop p jaar).

Bij de ANWB krijg je voor €20 p maand winterbanden bij een Mitsubishi Outlander. Dat is dus €240 p/jaar, de helft van Lynk. Ik hoop dat die soep niet zo heet gegeten gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:44:
[...]

Als:

Dan lijkt het mij dat zij aansprakelijk zijn. Ze rekenen natuurlijk per seizoen omdat anders mensen er winterbanden om leggen voor de wintersport. Betalen per seizoen lijkt me redelijk, maar het bedrag is belachelijk (setje banden €600, arbeid €200 verkoop p jaar).

Bij de ANWB krijg je voor €20 p maand winterbanden bij een Mitsubishi Outlander. Dat is dus €240 p/jaar, de helft van Lynk. Ik hoop dat die soep niet zo heet gegeten gaat worden.
Heb die bedragen al vaker gelezen denk toc dat ze het zo doen, zal zelfde reden hebben als de trekhaak. Al kun je hier natuurlijk zeggen dat de banden voor de volgende huurder zijn, dus je gooit niks weg.. maar onder die redenatie zouden ze gratis moeten zijn, (enkel wat montage kosten) want je zomerbanden slijten niet als je wisselt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Een trekhaak gooi je toch ook niet weg :) ? Daarnaast zullen winterbanden gemiddeld duurder zijn dan zomerbanden en harder afschrijven omdat ze na een aantal jaar (vanwege leeftijd en niet profieldiepte) preventief vervangen dienen te worden. Bottomline is echter dat elke uitzondering voor L&C naar verhouding veel zal kosten. Ze ontmoedigen dat dus door het verhoudingsgewijs duur te maken. Daardoor kan de (over?)grote meerderheid van de M2M's (zonder extra eisen/wensen) relatief goedkoop huren. Zolang het succes zo eclatant is als het nu lijkt te zijn is er voor hen geen enkele reden deze strategie te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrolink
Hey allemaal,

even een update over de gang van zaken tot op heden.
Na het overlijden van mijn Alfa Romeo Giulia heb ik de Lynk besteld en nu twee weken later is hij vandaag bij mij thuis gebracht.

Ze komen hem inderdaad keurig schoon, volgetankt en geladen brengen.
Vanaf de dealer naar mij was het 33 kilometer en dat was dan ook de stand deze ochtend.

Meteen na de levering de tijdelijke auto terug gebracht naar amsterdam en dus zelf even heen en weer gereden.

Wat valt positief op:
- het overschakelen tussen hybride en benzine gaat super soepel
- de driecilinder motor roffelt gezellig zonde vervelend aanwezig te zijn
- auto is vlot op alle momenten voelt degelijk en zeer solide
- mooi en net afgewerkt interieur
- Ruimte is super goed
- Scherm is duidelijk en goed af te lezen en werkt prima
- auto krijgt veel positieve reacties
- stoelen zijn erg fijn
- android auto werkt prima en google assistant ook
- rij hulp systemen werken allemaal goed, bijsturen gaat redelijk geleidelijk en soepel

Is er dan niks aan te merken?? Ja toch wel:
- vaak benoemd is Frank, de assistant van de auto, deze snapt er werkelijk niks van.
- de app en auto hebben echt even tijd nodig om elkaar te vinden, in het begin bleef hij aangeven dat ik nog geen auto had, daarna kwamen de systemen langzaam een voor een online.
- ontgrendelen van de auto via de app werkt niet momenteel
- klimaat instellen met app kan niet
- het delen lukt mij op een of andere manier niet, app zegt niet beschikbaar in land en auto zegt installeer de app.... misschien nog even afwachten?

al met al een fijne, ruime en zeer goed rijdende auto voor een super prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Jesperrolink schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:01:
Hey allemaal,

even een update over de gang van zaken tot op heden.
Na het overlijden van mijn Alfa Romeo Giulia (toch geen oude he!)

- ontgrendelen van de auto via de app werkt niet momenteel; heb je de digitale sleutel geactiveerd?
- klimaat instellen met app kan niet; klopt= bekend probleem; L&C inlichten
- het delen lukt mij op een of andere manier niet, app zegt niet beschikbaar in land en auto zegt installeer de app.... misschien nog even afwachten? klopt= bekend probleem; L&C inlichten (dus niet afwachten)

al met al een fijne, ruime en zeer goed rijdende auto voor een super prijs. EENS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesperrolink
dank je wel voor de feedback heb ze al even geprobeerd te bellen maar ze zijn kennelijk druk vandaag want heb na 20 minuten wachten het opgegeven.

In de app heb ik digitale sleutel aangezet maar helaas zonder succes.

Wat me trouwens nu net opvalt is dat de lader die wordt mee geleverd maar met 2,3 KW kan laden.
Hierdoor heeft hij wat langer nodig, misschien toch een eigen lader regelen die wel 3 KW doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Jesperrolink schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:14:
dank je wel voor de feedback heb ze al even geprobeerd te bellen maar ze zijn kennelijk druk vandaag want heb na 20 minuten wachten het opgegeven.

In de app heb ik digitale sleutel aangezet maar helaas zonder succes. App verwijderen en opnieuw proberen?

Wat me trouwens nu net opvalt is dat de lader die wordt mee geleverd maar met 2,3 KW kan laden.
Hierdoor heeft hij wat langer nodig, misschien toch een eigen lader regelen die wel 3 KW doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:44:
[...]

Als:

Als je een ongeval maakt, blijf je aansprakelijk hoor :) . Je bent via hen verzekerd, maar als je in fout bent, moet je nog steeds de vrijstelling betalen van 500 EUR (tenzij de schade lager is dan dat).

Maar zoals @Rmaxx terecht opmerkt, zouden winterbanden gewoon inbegrepen moeten zijn want je zomerbanden slijten niet, Het enige wat ze moeten doen is wat extra investeren in banden en extra investeren in het laten wisselen, maar je kunt perfect vragen aan de eigenaar (lees: huurder) om even naar een Volvo garage te rijden om de wissel te laten doen en huurders die dat niet willen, die doen dat gewoon niet. Als het banden met velg zijn, dan is het omwisselen op een paar minuutjes gedaan en lijkt mij de kost voor L&C nu ook niet zo groot te zijn. Lijkt mij iets dat op termijn wel zal komen in één of andere vorm.

Vraag mij af hoe ze het doen in landen zoals Duitsland waar winterbanden toch verplicht zijn? Betalen Duitsers dan standaard meer of is het daar wel onderdeel van het pakket? Volgens de website is het daar ook 500 EUR (https://www.lynkco.com/de-de/month-to-month-details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voor een banden wissel hoef je toch niet langs de dealer? Gewoon even een busje door het land laten rijden die bij je thuis langs komt. Zowel met of zonder velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Deveon schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:08:
Voor een banden wissel hoef je toch niet langs de dealer? Gewoon even een busje door het land laten rijden die bij je thuis langs komt. Zowel met of zonder velgen.
Ja, maar moeilijk in een stedelijke omgeving waar de auto op straat staat geparkeerd :). Dan moet de monteur op straat gaan liggen om de banden te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:10:
[...]

Ja, maar moeilijk in een stedelijke omgeving waar de auto op straat staat geparkeerd :). Dan moet de monteur op straat gaan liggen om de banden te vervangen.
Liever dan in landelijk gebied in het gras :+

Als z'n fullsized busje er in de buurt kan staan dan is het geen probleem. In de binnenstad van Amsterdam of in een parkeergarage wordt dat waarschijnlijk lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Jesperrolink schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:01:
.
Na het overlijden van mijn Alfa Romeo Giulia heb ik de Lynk besteld ....
Gecondoleerd.RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 14:55
BPi schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:02:
[...]

En als je je Granny (of ander privepersoon waar je stekkert) ook wil betalen voor de verbruikte stroom, zou het dan handig zijn om er een slimme (wifi) stekker er tussen te zetten, of kun je dit ook eenvoudig in je app of in de auto terugzien?
In de app wordt dit niet bijgehouden. Is voor mij ook geen must. Bij anderen laad ik niet met de granny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 08:04
Misschien een domme vraag maar kon "type stekker" niet vinden in dit topic..

Wat is het type stekker dat in de L&C moet? Ik wil van de week nog zorgen dat ik hem volgende week netjes kan opladen thuis!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
pvanmegen schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:00:
Misschien een domme vraag maar kon "type stekker" niet vinden in dit topic..

Wat is het type stekker dat in de L&C moet? Ik wil van de week nog zorgen dat ik hem volgende week netjes kan opladen thuis!
Mennekes type 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Afgelopen week naar Oostenrijk geweest voor vakantie weekje en dus met de Lynk&co.
Natuurlijk zijn dat veel km en hoog boven het abonnement van 1250 km per maand maar toch gedaan.

De wagen heeft het prima gedaan. Serfaus ligt hoger in de bergen en dat was totaal geen probleem voor de wagen.
Ik heb me netjes aan de snelheid gehouden en op stukken waar er geen limiet was in Duitsland gewoon 130 gereden.
Niet opgeladen omdat dit voor 70 km niet echt rendabel is wegens tijdverlies en zo.
De verwondering is groot wat het verbruik toch maar is.
5,7 liter op 100 km
voor de nederlanders onder ons 17.5 km per liter.
erg mooie cijfers voor hoge vierkante wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Heeft iemand een idee waar ik de 18” velgen van de hybride kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Basss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:58:
Afgelopen week naar Oostenrijk geweest voor vakantie weekje en dus met de Lynk&co.
Natuurlijk zijn dat veel km en hoog boven het abonnement van 1250 km per maand maar toch gedaan.

De wagen heeft het prima gedaan. Serfaus ligt hoger in de bergen en dat was totaal geen probleem voor de wagen.
Ik heb me netjes aan de snelheid gehouden en op stukken waar er geen limiet was in Duitsland gewoon 130 gereden.
Niet opgeladen omdat dit voor 70 km niet echt rendabel is wegens tijdverlies en zo.
5,7 liter op 100 km
De kilometerlimiet is enkel op jaarbasis dus in een andere maand kan je eventueel compenseren.

Verbruik valt bijzonder goed mee precies. Neem aan dat je ook wel wat bagage in de auto mee had.

Hopelijk leuke vakantie gehad in Serfaus (ook leuk in de winter daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
LarskeK schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:03:
..geen idee... maar waarom? (serieuze vraag) Velgen keuze zat in 18" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Nog geen bericht van Lynk gehad om te bestellen helaas, ondank het 'overschot'... i know.. ongeduldig..... bij inloggen zie ik wel dit:

"We ondervinden enkele technische problemen en kunnen uw betalingsmethode momenteel niet updaten, maar we werken er hard aan om dit te verhelpen. Kom over een paar dagen nog eens terug."

en de chat lijkt offline..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Klopt, maar heb voorkeur voor de originele 😀
Rmaxx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:21:
[...]

..geen idee... maar waarom? (serieuze vraag) Velgen keuze zat in 18" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
LarskeK schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:30:
Klopt, maar heb voorkeur voor de originele 😀

[...]
Ah ok... Ik was juist aan het kijken naar 20" andere omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor epileptische aanvallen op de weg O-) (nee hoor, vind die vlekken gewoon niet zo mooi)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 12:13
Net het volgende bericht naar Lynk&Co gestuurd over het "Administratiekosten"-verhaal. Ben benieuwd wat erop terugkomt...
Beste Lynk&Co team,

In jullie algemene voorwaarden hebben jullie het in bijlage 2 over "Administratiekosten" in plaats van de bij autohuur meer gebruikelijke "eigen risico":

"4. Verwerkingskosten voor schade

Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht"

Ik heb hierover twee vragen:

Als ik het goed begrijp is het zo dat deze kosten <tot> 500 euro zijn, afhankelijk van de kostten van de veroorzaakte schade. Klopt dit?

Bij huurauto's welke met een creditcard voldaan zijn is het zo dat er bij sommige pakketten een dekking voor "eigen risico" bestaat. Omdat jullie het over "Administratiekosten" hebben zal deze claim bij de meeste verstrekkers niet gelden.

Ik snap dat de verzekering uiteindelijk wordt afgesloten door Lynk&Co, en dat deze kosten worden doorberekend aan de huurder. Zouden jullie kunnen overwegen om deze doorberekende kosten in jullie voorwaarden ook "eigen risico" te noemen? Dat zou het Lynk&Co concept voor degene met betreffende creditcards <nog> een stuk aantrekkelijker maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Klopt inderdaad dat er heel wat bagage in de wagen aanwezig was.
Ga jaarlijks skiën in Serfaus nu al zo’n 30 jaar.

Leuke bijzonderheid. 3 lynk&co’s in het dorp gezien 2 Nederlanders en 1 Belgische plaat
Flying Hawkic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:08:
[...]

De kilometerlimiet is enkel op jaarbasis dus in een andere maand kan je eventueel compenseren.

Verbruik valt bijzonder goed mee precies. Neem aan dat je ook wel wat bagage in de auto mee had.

Hopelijk leuke vakantie gehad in Serfaus (ook leuk in de winter daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
eBait schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:35:
Net het volgende bericht naar Lynk&Co gestuurd over het "Administratiekosten"-verhaal. Ben benieuwd wat erop terugkomt...

[...]
Over welke kredietkaarten heb je het dan? Want dat klinkt wel bijzonder interessant. Dat zou betekenen dat je helemaal niets moet betalen bij een ongeval (waarbij je in fout bent of waarbij de tegenpartij vluchtmisdrijf pleegt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarskeK
Naar andere 20 voor winterbanden of wat bedoel je?
Rmaxx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:33:
[...]

Ah ok... Ik was juist aan het kijken naar 20" andere omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor epileptische aanvallen op de weg O-) (nee hoor, vind die vlekken gewoon niet zo mooi)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBait
Flying Hawkic schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:27:
[...]

Over welke kredietkaarten heb je het dan? Want dat klinkt wel bijzonder interessant. Dat zou betekenen dat je helemaal niets moet betalen bij een ongeval (waarbij je in fout bent of waarbij de tegenpartij vluchtmisdrijf pleegt)?
eBait schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:35:

[...]
ABN Gold Card
ANWB Silver Card/Gold Card
ING Platinumcard
--> Net met ING gebeld, zij vergoeden dit niet zolang het "Administratiekosten" genoemd wordt.
MasterCard Black
Amex Platinumcard

Let erop dat met de huidige bewoording alleen de ABN dit lijkt te honoreren - bron: rolandmegens in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

[ Voor 16% gewijzigd door eBait op 14-09-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Weet iemand hier toevallig wat artikel 4.5 inhoudt van de overeenkomst?

4.5. IN AUTO INTERNETVERBINDNING
Tot 31 december 2021 krijg je bij jouw M2M Lidmaatschap een in auto internetverbinding geleverd
door onze dienstverlener. Hiervoor gelden de voorwaarden van onze dienstverlener, welke je hier
kunt inzien. Om de in auto internetverbinding te kunnen gebruiken moet je akkoord gaan met deze
voorwaarden. Na 31 december 2021 vervalt deze service, maar onze dienstverlener kan je dan de
mogelijkheid bieden om tegen betaling gebruik te maken van deze service.

Welke impact heeft het als je 1 januari je auto instapt? Alleen geen internet, dus je telefoon gebruiken als hotspot? Zo deed ik dat ook in mijn Volvo trouwens om gebruik te maken van de spotify app van de auto.
Of valt dan ook de app connectivity weg en dien je aanvullende kosten op je te nemen om te contacten met je auto en telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 07:25
eBait schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:41:
[...]

[...]

ABN Gold Card
ANWB Silver Card/Gold Card
ING Platinumcard
--> Net met ING gebeld, zij vergoeden dit niet zolang het "Administratiekosten" genoemd wordt.
MasterCard Black
Amex Platinumcard

Let erop dat met de huidige bewoording alleen de ABN dit lijkt te honoreren - bron: rolandmegens in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
Je kunt alleen betalen met een visa of MasterCard variant toch? Zou best met amex willen betalen voor punten sparen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
sdamman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:36:
[...]

Je kunt alleen betalen met een visa of MasterCard variant toch? Zou best met amex willen betalen voor punten sparen 😀
Ik heb toevallig hetzelfde zitten bekijken. Voorwaarden van Amex zijn open genoeg om dit wel te dekken namelijk; echter helaas niet geaccepteerd door Lynk&Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 08:04
Wie heeft er een laadpaal laten aanleggen, welke en bij welke firma?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
pvanmegen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:53:
[...]

Wie heeft er een laadpaal laten aanleggen, welke en bij welke firma?
Ik heb voor een paar tientjes een oude (lees grote groene) EV-box laadbox gekocht en die zelf geinstalleerd. Enige lastige klusje was de kabel leggen, groepenkast was al voorbereid.
p.s. hier nog geen 01, maar we hebben al wel een Leaf uit 2011. De laadbox heeft dan ook een type-1 stekker met spiraalkabel. Ik hoop dat de 01 het verloopje naar type-2 slikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:27
Vandaag in Amsterdam een proefrit gemaakt. Hadden ze alleen de auto niet opgeladen en ook geen andere voorhanden. Dus alleen hybride mode kunnen testen en niet pure.

Kofferbak is wel erg klein vergeleken met onze stationwagen. Door de schuine achterruit krijg ik niet het idee dat boven de hoedenplank nog veel extra ruimte is.
LarskeK schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:03:
Ik hoorde vandaag in de Lynk&Co store dat op de PHEV alleen 20" velgen passen vanwege de grote remschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Basss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:58:

5,7 liter op 100 km
Grappig. Ik reed in nl (dus lekker plat:-)) en Max 100. En vertelde dat ik 1 op 20 reed. Zonder electra. Werd niet geloofd. Als ik zie dat jij zelfs 130 reed en natuurlijk bergen en heuvels. Prima score 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voordeel aan een plugin in de bergen is natuurlijk dat je best veel energie weer terugwint wanneer je weer naar beneden gaat. Mijn Passat GTE pakte ik op sommige afdalingen weer een halve accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Overigens valt die B stand @ de 01 niet aan te passen toch? Ik heb het iig nog niet kunnen ontdekken. Volgens mij kan dat wel @ XC40 T5 PHEV, vreemd genoeg.
Pagina: 1 ... 16 ... 178 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.