• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Ondersteund L&C ook Amex of alleen Visa en MasterCard?

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Flying Hawkic
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:40
syjq8ak schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:07:
[...]

Ah top, bedankt voor de info, het lijkt op een bulkmail ook ik heb 23-08 17:18 uur een mail ontvangen met het verzoek "we hebben meer gegevens nodig van je" en de levering keuze was september, oktober, november en december, mijn keuze was september, zo snel mogelijk.
En tot vandaag niets meer gehoord, gebeld vorige week en onduidelijk antwoord gekregen, het kan in september maar ook in december....#onduidelijk ;w
Ze houden geen rekening met voorkeuren. Ik gaf december aan en kreeg de week erna een e-mail om te bestellen.

• Bennieco
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 19-09 14:25
Als,je duidelijke afspraken maakt zeker via de telefoon houden ze er echt wel rekening mee .is mijn ervaring .

• pvanmegen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:00
Deveon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:30:
Ondersteund L&C ook Amex of alleen Visa en MasterCard?
Nee, enkel Visa en Mastercard. Ik had gedacht dat ook een automatische incasso wel zou werken maar ook dat is niet mogelijk.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Rmaxx
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:49
Bennieco schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:41:
Als,je duidelijke afspraken maakt zeker via de telefoon houden ze er echt wel rekening mee .is mijn ervaring .
Kun je ook een ander aflever adres opgeven? Op mn werk bijv waar ik meestal zit. Of moet je in NL sowieso zelf ophalen?

• pvanmegen
Rmaxx schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:05:
[...]

Kun je ook een ander aflever adres opgeven? Op mn werk bijv waar ik meestal zit. Of moet je in NL sowieso zelf ophalen?
Je kan bij de bestelling aangeven dat je de auto wilt laten afleveren. Kost 1 euro, dus dat is zeer interessant.
Ik heb hem nog niet maar ik neem aan dat ze bij het bellen vragen waar ze hem moeten afleveren...

• Flying Hawkic
pvanmegen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan bij de bestelling aangeven dat je de auto wilt laten afleveren. Kost 1 euro, dus dat is zeer interessant.
Ik heb hem nog niet maar ik neem aan dat ze bij het bellen vragen waar ze hem moeten afleveren...
1 EUR? Wow, dan kunnen ze het evengoed gratis doen, niet :) ? Vraag me af waar die één euro dan voor dient.

• hjsanders1
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 15:58
Test van het afhaal/brengproces. Er is nog geen keuze voor iedereen mogelijk namelijk alleen random geselecteerde M2M’s zodat ook dat proces getest kan worden. In de toekomst wordt een keuze wél voor iedereen mogelijk. Dan zal het ongetwijfeld geen 1 euro meer kosten. Info komt van L&C ;-)

• eBait
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:08
hjsanders1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:46:
Test van het afhaal/brengproces. Er is nog geen keuze voor iedereen mogelijk namelijk alleen random geselecteerde M2M’s zodat ook dat proces getest kan worden. In de toekomst wordt een keuze wél voor iedereen mogelijk. Dan zal het ongetwijfeld geen 1 euro meer kosten. Info komt van L&C ;-)
Cool. Ik heb de knoop doorgehakt en besteld, dit is een leuk extraatje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie wordt afgeleverd. :)

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:59
Nou eindelijk zo ver vanaf 4 mei aangemeld voor de auto. Vorige week vrijdag mail om te bestellen net gebeld komen hem de 22e thuis brengen.

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:33
Is het iemand gelukt om de klimaatregeling op afstaand aan te zetten. Tijdens het opladen krijg ik alleen onderstaande te zien.

Sws is er ook de bug dat hij aangeeft niet aan de laadkabel te zitten als hij volledig is opgeladen.

• kevout
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:02
El Polo Diablo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:45:
Is het iemand gelukt om de klimaatregeling op afstaand aan te zetten. Tijdens het opladen krijg ik alleen onderstaande te zien.

Sws is er ook de bug dat hij aangeeft niet aan de laadkabel te zitten als hij volledig is opgeladen.
Ja ik heb t een paar keer gebruikt. Maar app voelt nog wat buggy. En inderdaad ook als hij vol.is gaat t niet meer.

Ben er ook achtergekomen dat je een goede aarde moet hebben om te laden. Was een weekendje weg en had slim een verlengsnoer meegenomen om de auto op te laden met het vakantiehuis. Alleen was een tuingereedschap verlengsnoer, zonder aarde draad. Dat werkt niet, granny blijft dan rood branden.

• Rmaxx
voor de liefhebbers: 3d modellen van allerlei Lynk & co's:
https://hum3d.com/3d-models/vehicles/lynk-co/ ook de 2016 01, helaas met oude interieur.

en hier een verhaaltje over alle updates tov het 2016 model:
https://www.formacar.com/en/news/view/27613.html

[Voor 27% gewijzigd door Rmaxx op 07-09-2021 20:06. Reden: linkje erbij]

• Misterxx2
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:25
Is het iemand gelukt om de klimaatregeling op afstaand aan te zetten. Tijdens het opladen krijg ik alleen onderstaande te zien. ..
Deze bug heb ik ook. Zou met de update in “de workshop” (dealer) worden opgelost.

• Ruytertje
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 20-09 23:45
Na een week of 6 de Lynk te hebben gereden, heb ik een lijstje met pijnpunten. Ik had eerder de bugs naar Lynk gestuurd maar een reactie op mijn email met de door hun gevraagde screenshots(?) en zelfs een filmpje, hoor je niets meer. Had ik in aanvang 2 'pijnpunten', inmiddels is het lijstje zo lang dat ik overweeg er mee te stoppen en naar wat anders uit te kijken. De wagen rijdt super lekker maar dat blijft niet alles goed maken.

de app:
- als ik in [mijn pagina's] naar [instellingen] ga, krijg ik al meer dan een week 'er is iets mis gegaan', je moet het misschien nog een keer proberen....tot je een ons weegt;
- het rittenlogboek is niet aan de praat te krijgen. Als ik in de de auto in het menu de schakelaar omzet, gaat die na 5 seconden weer op uit. De briljante uitleg verteld dat je 'in de auto ingelogd moet zijn' ... Als ik met wifi en bluetooth verbonden ben, heb ik verder geen idee wat dat zou betekenen. Er staan enkele ritten van de eerste dag in en een deel vaan een ltere rit, zonder dat ik iets had ingesteld of veranderd;
- Nog zo'n 'briljante uitleg gaat over de camera. Als je een foto of een filmpje naar je telefoon wilt hebben, moet je de wifi verbinding tussen telefoon en auto verbreken, op je telefoon een hotspot actief maken en de auto met de hotspot van je telefoon verbinden. Dan zou je foto's wellicht naar je Lynk app op je telefoon kunnen krijgen. Wie verzint dat als je Lynk app toch al met de auto verbonden is ...

de auto
- Het laden van de batterij is een drama. De app geeft niet aan hoeveel er geladen is. Mijn loopje van 150m naar de laadpaal en dan zien dat hij toch nog niet vol is (zou zijn). Vandaag ging het laden helemaal mis want na 5 uur aan de stekker van een openbare laadpaal, gaf het display in de auto 100% vol aan, knipperde de groene lamp in de laadpoort nog steeds en geeft de app nu nog steeds aan aan dat hij voor 18% vol zou zijn ....
- er zijn situaties dat de auto niet van de handrem af wil. Als je weg wil rijden blokkeert de handrem. Auto uitzetten, weer aanzetten en dan komt hij los;
- De automatisch corrigerende functie die je binnen de lijnen houdt, rukt aan het stuur als je zonder richting aan te geven van de linker naar de rechter baan wil gaan. Ik krijg het niet uit in het menu en de bekrompen handleiding geeft mij niet aan hoe ik die uit krijg;
- Vandaag een traject van ongeveer 420km gereden. Nergens harder dan 110km/h en vanaf de start in hybride mode. Opweg gegaan met een volle tank en een volle accu (hoop ik) Op de terugweg gaf de benzine indicatie op het dashboard aan dat ik nog 310km zou kunnen rijden. Onzin want ik had pas 230km gereden (benzine en stroom) Vreemd genoeg begon de meter op te lopen naar 320, 340, 380 ,420 .... en toen begon die weer af te tellen. Ik wist dat er genoeg in moest zitten maar de indicatie kun je niet vertrouwen. Na thuiskomst weer vol getankt en er moest 31 liter bij. Dus 420km heeft me 31 liter benzine en een volle accu gekost. Ofwel 62 euro (v-power) benzine en 6,50 stroom. Dagretour NS had me 54,80 gekost ...

Ik heb tot op zeker punt begrip voor aanloopproblemen. Maar als er volledige radiostilte vanuit Lynk blijft bestaan, ze niet reageren op bugs die je aangeeft en de pijnpunten maar niet opgelost gaan worden, ben ik er bijna wel klaar mee. De afdeling marketing zou zich wat minder op sales en wat meer op aftersales informatie moeten richten. Enkele belangrijke functies van de auto blijken onbetrouwbaar en dat kan er bij mij niet door. Mooi dat je na een maand op kan zeggen ...

• Rmaxx
Ruytertje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:40:
Na een week of 6 de Lynk te hebben gereden, heb ik een lijstje met pijnpunten. Ik had eerder de bugs naar Lynk gestuurd maar een reactie op mijn email met de door hun gevraagde screenshots(?) en zelfs een filmpje, hoor je niets meer. Had ik in aanvang 2 'pijnpunten', inmiddels is het lijstje zo lang dat ik overweeg er mee te stoppen en naar wat anders uit te kijken. De wagen rijdt super lekker maar dat blijft niet alles goed maken.

de app:
- als ik in [mijn pagina's] naar [instellingen] ga, krijg ik al meer dan een week 'er is iets mis gegaan', je moet het misschien nog een keer proberen....tot je een ons weegt;
- het rittenlogboek is niet aan de praat te krijgen. Als ik in de de auto in het menu de schakelaar omzet, gaat die na 5 seconden weer op uit. De briljante uitleg verteld dat je 'in de auto ingelogd moet zijn' ... Als ik met wifi en bluetooth verbonden ben, heb ik verder geen idee wat dat zou betekenen. Er staan enkele ritten van de eerste dag in en een deel vaan een ltere rit, zonder dat ik iets had ingesteld of veranderd;
- Nog zo'n 'briljante uitleg gaat over de camera. Als je een foto of een filmpje naar je telefoon wilt hebben, moet je de wifi verbinding tussen telefoon en auto verbreken, op je telefoon een hotspot actief maken en de auto met de hotspot van je telefoon verbinden. Dan zou je foto's wellicht naar je Lynk app op je telefoon kunnen krijgen. Wie verzint dat als je Lynk app toch al met de auto verbonden is ...

de auto
- Het laden van de batterij is een drama. De app geeft niet aan hoeveel er geladen is. Mijn loopje van 150m naar de laadpaal en dan zien dat hij toch nog niet vol is (zou zijn). Vandaag ging het laden helemaal mis want na 5 uur aan de stekker van een openbare laadpaal, gaf het display in de auto 100% vol aan, knipperde de groene lamp in de laadpoort nog steeds en geeft de app nu nog steeds aan aan dat hij voor 18% vol zou zijn ....
- er zijn situaties dat de auto niet van de handrem af wil. Als je weg wil rijden blokkeert de handrem. Auto uitzetten, weer aanzetten en dan komt hij los;
- De automatisch corrigerende functie die je binnen de lijnen houdt, rukt aan het stuur als je zonder richting aan te geven van de linker naar de rechter baan wil gaan. Ik krijg het niet uit in het menu en de bekrompen handleiding geeft mij niet aan hoe ik die uit krijg;
- Vandaag een traject van ongeveer 420km gereden. Nergens harder dan 110km/h en vanaf de start in hybride mode. Opweg gegaan met een volle tank en een volle accu (hoop ik) Op de terugweg gaf de benzine indicatie op het dashboard aan dat ik nog 310km zou kunnen rijden. Onzin want ik had pas 230km gereden (benzine en stroom) Vreemd genoeg begon de meter op te lopen naar 320, 340, 380 ,420 .... en toen begon die weer af te tellen. Ik wist dat er genoeg in moest zitten maar de indicatie kun je niet vertrouwen. Na thuiskomst weer vol getankt en er moest 31 liter bij. Dus 420km heeft me 31 liter benzine en een volle accu gekost. Ofwel 62 euro (v-power) benzine en 6,50 stroom. Dagretour NS had me 54,80 gekost ...

Ik heb tot op zeker punt begrip voor aanloopproblemen. Maar als er volledige radiostilte vanuit Lynk blijft bestaan, ze niet reageren op bugs die je aangeeft en de pijnpunten maar niet opgelost gaan worden, ben ik er bijna wel klaar mee. De afdeling marketing zou zich wat minder op sales en wat meer op aftersales informatie moeten richten. Enkele belangrijke functies van de auto blijken onbetrouwbaar en dat kan er bij mij niet door. Mooi dat je na een maand op kan zeggen ...
Dat sturen bij wisselen van baan hebben helaas veel moderne autos.. enorm irritant, hoop dat het uit kan.

Laden/ indicatie lijkt me ook lastig als dat nooit klopt, vooral als hij zou blijven laden/stroom verbruiken, aan de andere kant bij 100% schijn je de voorverwarming niet te kunnen gebruiken

De rest lijken me kleine puntjes die me niet heel veel zouden deren.. al met al goed mee te leven (voor mij) als ik het zo lees..

• Bennieco
Rmaxx schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:05:
[...]
Dat kan zeker. Bij het definitief bestellen kun je irecieszaangeven op wel adres je de auto in ontvangst wil nemen. Thuis lijkt mij het beste je moet nog wat papieren ondertekenen en kan uitleg vragen.

• dennis.passage
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:13

de app:

de auto

Veel van de genoemde pijnpunten ervaar ik ook. Na herhaaldelijk bellen, screenshots, etc. Nu een afspraak voor een software update. De afspraak is gisteren helaas wel een weekje naar achter geschoven, maar er is beweging. Reacties zijn niet snel idd en oplossingen hebben lange doorlooptijden helaas.

• THEMATIC
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36

de app:

de auto

Veel pijnpunten ervaar ik niet. Maar als een handrem niet loskomt is dat idd niet goed. Veel andere punten die je noemt zijn imo maar kleine dingetjes die heus wel beter worden en je hebt ze ook helemaal niet nodig, zoals in een app zien hoe vol je accu al is als ie aan de stekker hangt… ding is gewoon na 7 uur vol en na 3 uur halfvol, klaar, doe niet zo moeilijk denk ik dan ;)
Dat aan het stuur trekken doen alle nieuwe auto’s die zo’n functie aan boord hebben. Wen er aan of zet het uit. (Swipe naar beneden en daar zit een shortcut aan/uit)

• Rmaxx
THEMATIC schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:17:
[...]

. (Swipe naar beneden en daar zit een shortcut aan/uit)
Gouden tip! Tnx

• Facemen
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:24
Is er iemand gelukt om de wifihotspot aan te zetten want ik krijg het niet aangezet? Geeft aan dat ik geen toestemming heb om het aan te zetten. Tevens is mijn auto ook niet zichtbaar in de app.

Alvast bedankt.

• hjsanders1
Op het niveau van de XC40 dus. Goed te weten en uiteraard prettig (en logisch) dat dat ook zo getest wordt door de NCAP. Nu nog wat software verbeteringen en het is (voor het geld) een TOPauto :)!

• ocrammarco
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15:22

.
Deze lijkt me opzich evident dat dit gebeurd. Is in bijna alle moderne auto zo. Ik heb er geen last van in de autos die ik gereden heb aangezien ik me knipperlicht gewoon aandoe

• Baassii
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17:59
ocrammarco schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:16:
[...]

Deze lijkt me opzich evident dat dit gebeurd. Is in bijna alle moderne auto zo. Ik heb er geen last van in de autos die ik gereden heb aangezien ik me knipperlicht gewoon aandoe
Wanneer je je knipperlicht aanzet bij het wisselen van baan krijg je de feedback inderdaad niet. Dat is - volgens mij - bij alle autos met deze functie zo ingericht. Dat is ook wel logisch lijkt me, want als je je knipper niet aanzet, kan het goed zijn dat je in slaap aan het sukkelen bent en per ongeluk de rijstrook verlaat.

En on a lighter note: ik sta nu op de verrijn stuartweg 3e en rij zometeen weg mijn nieuwe waggie. 8)

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:03
Heeft iemand het al eens voorelkaar gekregen om die bandenspanning te kalibreren oid? Wanneer je dit doet geeft ie aan dat je tussen de 20 en 60 minuten moet rijden voordat ie een fatsoenlijke meting heeft, maar de keren dat ik dit probeerde gaf ie elke x na een minuut of 15 aan dat het niet gelukt was.

• LarskeK
  • Registratie: september 2021
  • Nu online
Ik volg dit topic al enige tijd met veel plezier en soms ook met de nodige verbazing (qua inzichten in het fenomeen “de moderne” auto).

Sinds augustus op de lijst, tevens proefgereden en voorkeur voor november qua levering!

Ik blijf dit onderwerp met veel plezier en interesse volgen 😀 Naast de techniek ben ik geïnteresseerd in de deelcomponent aangezien we de auto privé rijden en deze zakelijk doorlenen!

En voor diegene die reeds in bezit zijn van de 01: lekker rijden en alle “problemen” melden zodat ik straks een auto kan rijden met probleemloze software 🤪

[Voor 12% gewijzigd door LarskeK op 08-09-2021 13:15]

• Yosemite
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:14
Op 17 juni heb ik een proefrit aangevraagd in Amsterdam. De 1e mogelijkheid was pas op 14 september.

3 maanden wachten op een proefrit is wel lang, dus op 29 juni al vast aangemeld en niet gewacht tot na de proefrit.

Vandaag kreeg ik de mail dat het tijd was om te bestellen. Terwijl ik n.a.v. hun mail van 6 augustus had aangegeven dat mijn voorkeur later dit jaar was. Het is dus lastiger om een proefrit te bestellen dan de auto.

• Misterxx2
Yosemite schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:39:
Op 17 juni heb ik een proefrit aangevraagd in Amsterdam. De 1e mogelijkheid was pas op 14 september.

3 maanden wachten op een proefrit is wel lang, dus op 29 juni al vast aangemeld en niet gewacht tot na de proefrit.

Vandaag kreeg ik de mail dat het tijd was om te bestellen. Terwijl ik n.a.v. hun mail van 6 augustus had aangegeven dat mijn voorkeur later dit jaar was. Het is dus lastiger om een proefrit te bestellen dan de auto.
Mocht je in de gelegenheid zijn om in Antwerpen te komen, daar kan je ook een proefrit doen. Ik stond in Adam ook op een wachtlijst voor 3/4 maanden. In Antwerpen kon ik nog de volgende dag.

• Yosemite
Ik woon in de omgeving van Amsterdam en dan is dat wel het makkelijkste en helemaal naar Antwerpen rijden wat minder aantrekkelijk. Wil sowieso na de proefrit nog even goed evalueren of ik er voor ga en geen gehaaste beslissing nemen.

• Rmaxx
Yosemite schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:15:
Ik woon in de omgeving van Amsterdam en dan is dat wel het makkelijkste en helemaal naar Antwerpen rijden wat minder aantrekkelijk. Wil sowieso na de proefrit nog even goed evalueren of ik er voor ga en geen gehaaste beslissing nemen.
Ik denk dat hier de vele proefrijders en de pers online je wel kunnen overtuigen van de rijeigenschappen.. ben zelf best kritisch, en deze rijd, voor een suv, echt goed... mocht van mij nog iets zwaarder sturen maar er zit goed gevoel in. Denk dat de enige mankos de electronica en startup troubles zijn.. betere phev suv voor deze prijs/voorwaarden is er denk ik niet.. stoelen zitten ook goed en ruimte zat.. alleen geen skiluik of bank klappen vanuit achterbak misste ik, en leder..maja.. all in the package.

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:03

de app:

de auto

app:
- Die instellingen foutmelding herken ik iig niet.
- Inloggen == je profiel gekoppeld hebben. Die kan je koppelen aan een specifieke sleutel ook.
- Die filmpjes of foto's zijn heel gimmicky idd, weinig toegevoegde waarde verder.

auto:
- Laden -- de app update heel spaarzaam idd, denk door databesparing oid. Maar hier laadt de boel altijd prima. Klinkt alsof je een software update nodig hebt.
- Ook dat handrem probleem herken ik hier niet.
- Lane Keeping Aid is idd annoying op onze rare binnenweggetjes zonder middenstreep. Swipe down en uitzetten is het snelst, wel jammer dat dit automatisch weer wordt aangezet als de auto aangezet wordt, zal onder de noemer 'safety first' zijn. Bij baanwisseling op snelweg zonder richtingaanwijzer werkt het als designed. Jezelf aanwennen dat je richting aanwijst wanneer je van baan wisselt is iets wat ik een ieder kan aanraden.
- Ik doe zo ongeveer 1 op 14 wanneer ik de boel zet op ~125 km/u en de accu leeg is. Vond ik redelijk netjes voor zo'n zware bak.

Klinkt iig alsof je wel een software update nodig hebt =)

• Ruytertje
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 20-09 23:45
pushnoi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:07:
[...]

app:
- Die instellingen foutmelding herken ik iig niet.
- Inloggen == je profiel gekoppeld hebben. Die kan je koppelen aan een specifieke sleutel ook.
- Die filmpjes of foto's zijn heel gimmicky idd, weinig toegevoegde waarde verder.

auto:
- Laden -- de app update heel spaarzaam idd, denk door databesparing oid. Maar hier laadt de boel altijd prima. Klinkt alsof je een software update nodig hebt.
- Ook dat handrem probleem herken ik hier niet.
- Lane Keeping Aid is idd annoying op onze rare binnenweggetjes zonder middenstreep. Swipe down en uitzetten is het snelst, wel jammer dat dit automatisch weer wordt aangezet als de auto aangezet wordt, zal onder de noemer 'safety first' zijn. Bij baanwisseling op snelweg zonder richtingaanwijzer werkt het als designed. Jezelf aanwennen dat je richting aanwijst wanneer je van baan wisselt is iets wat ik een ieder kan aanraden.
- Ik doe zo ongeveer 1 op 14 wanneer ik de boel zet op ~125 km/u en de accu leeg is. Vond ik redelijk netjes voor zo'n zware bak.

Klinkt iig alsof je wel een software update nodig hebt =)
Dank voor je feedback.
Wat laden betreft: na ruim 5 uur op de lader geeft het display aan dat er 100% is geladen en de app slechts 18%. Blijkbaar vindt @THEMATIC dat niet zo erg want die gaat gewoon 7 uur wachten en hoopt dan dat hij vol zal zijn.
Uiteraard ben ik ingelogd met wifi en de app en bluetooth ... maar dan nog steeds werkt het logbook niet. Aanzetten en meteen gaat die automatisch weer uit. Op verzok aangegeven met screenshots en daarna nooit mer iets gehoord.
Gemiddeld verbruik inderdaad rond 1:14.
Wat de nodige software update betreft: ik meende toch begrepen te hebben dat Lynk 'over the air' automatisch voor updates zorgt? Ook staat software update op 'bijgewerkt'.

• mattblack85
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-09 21:15
Ik heb een probleem dat de laadkabel niet meer wil aansluiten, nu denk ik dat één van de pinnen niet goed meer zit. Kan iemand dat vergelijken?

Stadia: MattBlacK85#5141

• Rmaxx
Ruytertje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:12:
[...]

Dank voor je feedback.
Wat laden betreft: na ruim 5 uur op de lader geeft het display aan dat er 100% is geladen en de app slechts 18%. Blijkbaar vindt @THEMATIC dat niet zo erg want die gaat gewoon 7 uur wachten en hoopt dan dat hij vol zal zijn.
....
Gemiddeld verbruik inderdaad rond 1:14.
Wat de nodige software update betreft: ik meende toch begrepen te hebben dat Lynk 'over the air' automatisch voor updates zorgt? Ook staat software update op 'bijgewerkt'.
Denk dat hij bedoeld dat je na 3,5 uur wel ongeveer de helft kunt verwachten en na 7 uur zeker weet dat hij vol is ongeacht wat de app zegt kun je dat wel beetje inschatten.. is natuurlijk niet handig als je geen oprit hebt maar mee te leven

1:14 met bijna 2000kg suv is gewoon heel netjes, en phev is nu eenmaal vooral voor korte afstanden zuinig

Ota zou pas later/ na een volgende update werken had ik begrepen

• Oizo1981
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 17:39
mattblack85 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:23:
Ik heb een probleem dat de laadkabel niet meer wil aansluiten, nu denk ik dat één van de pinnen niet goed meer zit. Kan iemand dat vergelijken?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is dit normaal. Bij mij ligt ook een van de bovenste pinnen iets dieper. Heb ook een keer gedacht dat dit kapot is toen ik niet kon laden aan een openbare paal, maar bij andere palen werkt het wel gewoon.

• niekvanprooijen
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:00
Mooi!
Maar dan weet je direct waarom je lang moet wachten op de auto; hoeveel 01's zijn en gebruikt zeg?

• pvanmegen
Wie heeft er thuis een laadpaal/wallbox en waar heb je die aangeschaft?

• mattblack85
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-09 21:15
Oizo1981 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:53:
[...]

Volgens mij is dit normaal. Bij mij ligt ook een van de bovenste pinnen iets dieper. Heb ook een keer gedacht dat dit kapot is toen ik niet kon laden aan een openbare paal, maar bij andere palen werkt het wel gewoon.
Thanks, dan ga ik het toch maar proberen of verder onderzoek doen.

Stadia: MattBlacK85#5141

• Yosemite
Rmaxx schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat hier de vele proefrijders en de pers online je wel kunnen overtuigen van de rijeigenschappen.. ben zelf best kritisch, en deze rijd, voor een suv, echt goed... mocht van mij nog iets zwaarder sturen maar er zit goed gevoel in. Denk dat de enige mankos de electronica en startup troubles zijn.. betere phev suv voor deze prijs/voorwaarden is er denk ik niet.. stoelen zitten ook goed en ruimte zat.. alleen geen skiluik of bank klappen vanuit achterbak misste ik, en leder..maja.. all in the package.
Dat is ook zo, maar uiteindelijk wil ik toch eerst een proefrit maken voordat ik ja zeg. We hebben nu een Ford Mondeo stationwagen en een Renault Zoe en ik wil toch ook even goed zien of ik er qua ruimte niet te veel op achteruit ga. Met name de kofferruimte is een stukje kleiner dan de Mondeo als ik de specificaties vergelijk.
pvanmegen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:49:
Wie heeft er thuis een laadpaal/wallbox en waar heb je die aangeschaft?
Wij hebben voor onze Renault Zoe een Evbox Elvi met een vaste kabel van 7 meter. Deze zou ik ook de Lynk & Co 01 willen gebruiken als we besluiten deze te nemen.

De Elvi doet het uiteindelijk prima maar de installatie door 50Five was een regelrechte ramp en heeft bijna 5 maanden geduurd. Geen aanrader deze installateur.

Er is ook een topic over thuis laden Het grote "thuis laden van je EV" topic.

• THEMATIC
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36
Ruytertje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:12:
[...]

(…)
(…)
Nee, ik hoop niet, ik weet gewoon zeker dat als ik om 21:00 mijn 01 aan de stekker hang ik de volgende morgen een volle accu heb. Het laden werkt hier altijd en daarbij, het is een phev met 70 km electric range… dat in de app niet altijd realtime te zien is hoe vol die accu zit is hooguit jammer en ik hoop met je mee dat het in de toekomst wel werkt. Maar een pijnpunt? Nee.

• Rmaxx
Yosemite schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:55:
[...]

Dat is ook zo, maar uiteindelijk wil ik toch eerst een proefrit maken voordat ik ja zeg. We hebben nu een Ford Mondeo stationwagen en een Renault Zoe en ik wil toch ook even goed zien of ik er qua ruimte niet te veel op achteruit ga. Met name de kofferruimte is een stukje kleiner dan de Mondeo als ik de specificaties vergelijk.

[...]
Ok, dat klopt, zo groot als een mondeo moet je zeker niet verwachten, zelf ook een station gewend, vooral in diepte zul je iets inleveren, maar het ligt er ook aan hoe vaak je het gebruikt, trekhaak kan altijd nog >:)

• Yosemite
Rmaxx schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:23:
Ok, dat klopt, zo groot als een mondeo moet je zeker niet verwachten, zelf ook een station gewend, vooral in diepte zul je iets inleveren, maar het ligt er ook aan hoe vaak je het gebruikt, trekhaak kan altijd nog >:)
Eigenlijk gaat de kofferbak van de stationwagen alleen vol met vakanties en dan wist ik ook alles nog netjes onder dat oprolzeil te houden zodat er vrij zicht naar achteren is. Dus grote kans dat alles in de Lynk & Co past als je het wat hoger opstapelt.

• Rmaxx
Yosemite schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:49:
[...]

Eigenlijk gaat de kofferbak van de stationwagen alleen vol met vakanties en dan wist ik ook alles nog netjes onder dat oprolzeil te houden zodat er vrij zicht naar achteren is. Dus grote kans dat alles in de Lynk & Co past als je het wat hoger opstapelt.
Zo herkenbaar dit 😂.. wat dat betreft is station perfect. Maar dakkoffer kan ook altijd nog, de rails heb je standaard

• pvanmegen

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:19

[Afbeelding]
Ja, het lukt hier wel. Maar wel een kleine side note. Thuis woon ik in een gebied met beroerde dekking, en daar lukt het niet. Zojuist hier even op werk getest, en daar kan ik het starten en stoppen.

Ook de voortgang van het laden is thuis dus slechter zichtbaar, dan op werk. Ik vermoed dus dat het door de dekking komt van de mobiele netwerken.

• Rmaxx
Freezerator schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:14:
[...]

Ook de voortgang van het laden is thuis dus slechter zichtbaar, dan op werk. Ik vermoed dus dat het door de dekking komt van de mobiele netwerken.
Is er iets bekend over het gebruikte netwerk en hoe de auto dan online is? Kun je bij niet de auto laten connecten via je eigen wifi thuis , of de hotspot van je tel als je in de buurt bent/parkeert?

Ik las ook ergens dat de auto het eerste jaar gratis online is en daarna betaald? Of is dat alleen bij koop? (Lijkt me logischer)

• Bennieco
Thuis opladen via stopcontact is mogelijk. Eigen wallbox is ook mogelijk. Maar voor alle andere laadpunten heb je een pas nodig, welke gebruik je en zijn de prijsverschillen groot?

• Rmaxx
Bennieco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:33:
Thuis opladen via stopcontact is mogelijk. Eigen wallbox is ook mogelijk. Maar voor alle andere laadpunten heb je een pas nodig, welke gebruik je en zijn de prijsverschillen groot?
Kan vaak ook via een app, zonder pas. prijzen zijn online te vinden, verschilt ook vaak per regio ivm basisprijs stroom... in zuiden vattenfall aan te raden

• Deveon
  • Niet online
Bennieco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:33:
Openbaar laden is voor duurzaamheid een leuke gedachte maar financieel kan je meestal net zo goed op benzine rijden. Als je een pasje zoekt zou ik hier kijken: https://laadpastop10.nl/

Vergeet ook niet dat je als PHEV rijder niet altijd vriendelijk door EV rijders bekeken wordt als je "hun" paal bezet houdt. Als de paal vaak of continue bezet is zou ik de moeite niet nemen.

• Rmaxx
Deveon schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:48:
[...]

Vergeet ook niet dat je als PHEV rijder niet altijd vriendelijk door EV rijders bekeken wordt als je "hun" paal bezet houdt. Als de paal vaak of continue bezet is zou ik de moeite niet nemen.
Haha daar zou ik me nou echt niet aan ophouden.. ze hebben er echt niet meer recht op ofso.. 8)7

• Deveon
  • Niet online
Rmaxx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:51:
[...]

Haha daar zou ik me nou echt niet aan ophouden.. ze hebben er echt niet meer recht op ofso.. 8)7
De meeste laadpalen hebben ze niet eens meer recht om er te parkeren, maar gelukkig is er zoiets als rekening houden met je medemens. Ik snap wel dat iemand bijzonder gefrustreerd raakt als die moet laden om de volgende dag op zijn werk te komen en er staat al sinds 12:00 's middag een PHEV aan de paal. Daarbovenop dat je er nauwelijks profijt van hebt om te laden zou ik het laten. Zelfs bij mijn eigen laadpaal pas ik het op een gegeven moment zat om dagelijks te sterkeren, een volledige elektrische auto is dan toch een stuk prettiger.

• Rmaxx
Deveon schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:59:
[...]

De meeste laadpalen hebben ze niet eens meer recht om er te parkeren, maar gelukkig is er zoiets als rekening houden met je medemens. Ik snap wel dat iemand bijzonder gefrustreerd raakt als die moet laden om de volgende dag op zijn werk te komen en er staat al sinds 12:00 's middag een PHEV aan de paal. Daarbovenop dat je er nauwelijks profijt van hebt om te laden zou ik het laten. Zelfs bij mijn eigen laadpaal pas ik het op een gegeven moment zat om dagelijks te sterkeren, een volledige elektrische auto is dan toch een stuk prettiger.
Rekening houden met is wat anders dan voorrang geven. Als mijn phev leeg is en daardoor 5 uur moet laden, dan is dat maar zo..

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:10
1 juni ingeschreven.
6 augustus de mail met verzoek voor meer gegevens om "bestelling definitief" te maken; aangegeven zsm te willen rijden

Verder niks meer gehoord. Iemand in hetzelfde schuitje? Snap er niet veel van dat er dan andere eerder rijden.

Edit/Update: maar eens contact gezocht via chat en krijg binnen nu en 4 dagen een mail om te bestellen, omdat mijn account op Gratis Zonder Auto stond, nu aangepast door de agent in de chat 8)

[Voor 28% gewijzigd door Xecuter NL op 09-09-2021 12:35. Reden: update]

• Deveon
  • Niet online
Rmaxx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:03:
[...]

Rekening houden met is wat anders dan voorrang geven. Als mijn phev leeg is en daardoor 5 uur moet laden, dan is dat maar zo..
Groot gelijk, maar het gaat meer om de tijd dat dat je auto daar staat terwijl die al vol zit. Natuurlijk verwacht niemand dat je hem 's avonds laat nog gaat verplaatsen en ook dat is erg afhankelijk van de beschikbaarheid. Hier in de straat staan drie dubbele en is eigenlijk altijd wel plek.

• kevout
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:02
Zojuist een mail gehad:

We stoppen even langs om je te laten weten dat er nu een software-update beschikbaar is voor je 01! Deze software-update omvat:

Stabiliteit fix voor digitale sleutel (een voorwaarde voor het gebruik van autodelen).
Verbeterde "bel ons" knopfunctionaliteit.
Betrouwbaardere auto-app-interactie.
Kleine bug fixes.
Om de update te ontvangen kan je ons bellen en we plannen een datum voor je auto met ons! U kunt ons technische team bereiken via: 0800 373 55 00.

Of, als u liever wacht, er is geen haast. U kunt gewoon achteroverleunen en ontspannen en wij zorgen ervoor dat je auto de laatste updates krijgt bij je volgende werkplaatsbezoek!

Oh! En zorg ervoor dat je in je app in de gaten houdt wanneer je auto is bijgewerkt, een paar dagen hierna kan je aanmelden en autodelen kan geactiveerd worden.

Bedankt!
Lynk & Co

Zal zo ff bellen, ben benieuwd.

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:15
kevout schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:13:
Zojuist een mail gehad:

We stoppen even langs om je te laten weten dat er nu een software-update beschikbaar is voor je 01! Deze software-update omvat:

Stabiliteit fix voor digitale sleutel (een voorwaarde voor het gebruik van autodelen).
Verbeterde "bel ons" knopfunctionaliteit.
Betrouwbaardere auto-app-interactie.
Kleine bug fixes.
Om de update te ontvangen kan je ons bellen en we plannen een datum voor je auto met ons! U kunt ons technische team bereiken via: 0800 373 55 00.

Of, als u liever wacht, er is geen haast. U kunt gewoon achteroverleunen en ontspannen en wij zorgen ervoor dat je auto de laatste updates krijgt bij je volgende werkplaatsbezoek!

Oh! En zorg ervoor dat je in je app in de gaten houdt wanneer je auto is bijgewerkt, een paar dagen hierna kan je aanmelden en autodelen kan geactiveerd worden.

Bedankt!
Lynk & Co

Zal zo ff bellen, ben benieuwd.
Ben ook wel benieuwd, want wat zou wachten tot 'je volgende werkplaatsbezoek' betekenen, gebeurt dat jaarlijks of zo? En gaan ze 'm updaten en rij je dan gelijk weer weg of duurt dat wat langer?

• eBait
eBait schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:52:
[...]

Cool. Ik heb de knoop doorgehakt en besteld, dit is een leuk extraatje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie wordt afgeleverd. :)
Leveringsproces lijkt vooralsnog voorspoedig te verlopen. Net gebeld, ze komen hem de 22e afleveren. Binnen de gestelde 3 weken dus. :*)

• Rmaxx
eBait schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:01:
[...]

Leveringsproces lijkt vooralsnog voorspoedig te verlopen. Net gebeld, ze komen hem de 22e afleveren. Binnen de gestelde 3 weken dus. :*)
wanneer ingeschreven?

• eBait
22-10-20 - regio Utrecht trouwens.

• Shovel87
  • Laatst online: 15:17
Mooi om te zien dat de snelheid van levering omhoog is gegaan.

Ik volg het forum al paar maanden, goed om alle ontwikkelingen te volgen.

Zelf mag ik de 01 aanstaande maandag ophalen in Diemen (half mei ingeschreven). Ik heb (helaas) nooit de keuze gehad om hem te laten afleveren, afijn. Gister overigens al de gebruikersovereenkomst ontvangen met kenteken nr. erop. Al vraag ik mij af of dat goed gaat. Order geplaatst voor een zwarte uitvoering met trekhaak.

Als ik hem dan op deze mooie pagina check:
https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC

Staat er bij "mijn" kenteken geen trekhaak, en waarde staat ook op €39.000 ipv €39.910... ik zal het maandag zien 8)

• Rmaxx
Shovel87 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:35:

Zelf mag ik de 01 aanstaande maandag ophalen in Diemen (half mei ingeschreven). Ik heb (helaas) nooit de keuze gehad om hem te laten afleveren, afijn. Gister overigens al de gebruikersovereenkomst ontvangen met kenteken nr. erop. Al vraag ik mij af of dat goed gaat. Order geplaatst voor een zwarte uitvoering met trekhaak.

Staat er bij "mijn" kenteken geen trekhaak, en waarde staat ook op €39.000 ipv €39.910... ik zal het maandag zien 8)
Ai das spannend idd

• wdulli
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:23
Xecuter NL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:05:
1 juni ingeschreven.
6 augustus de mail met verzoek voor meer gegevens om "bestelling definitief" te maken; aangegeven zsm te willen rijden

Verder niks meer gehoord. Iemand in hetzelfde schuitje? Snap er niet veel van dat er dan andere eerder rijden.

Edit/Update: maar eens contact gezocht via chat en krijg binnen nu en 4 dagen een mail om te bestellen, omdat mijn account op Gratis Zonder Auto stond, nu aangepast door de agent in de chat 8)
Die verdeling is zo onlogisch! Sta al sinds eind maart op de lijst maar ze blijven zeggen je krijgt de mail deze maand. Irriteer me mateloos aan de onduidelijkheid hierin.

Ja je weet het niet

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:15

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ik had zonder trekhaak besteld maar werd bij levering verrast met de mededeling dat er wel een trekhaak bij zit, en volgens de google pagina is die toch zonder (kenteken L-832-ZB).

• Rmaxx
crispo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:40:
[...]

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ik had zonder trekhaak besteld maar werd bij levering verrast met de mededeling dat er wel een trekhaak bij zit, en volgens de google pagina is die toch zonder (kenteken L-832-ZB).
en je hoeft niet de 40 extra te betalen? doe mij die ook maar :)

• Rmaxx
Die laatste zin, geen botsproef score..hebben ze nb zelf gisteren gepubliceerd |:( 8)7

• Oizo1981
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 17:39

Ik heb de auto al een aantal weken met trekhaak. Maar op de Google pagina staat ook de €39.000. Daar kun je dus niets uit afleiden.

• Basss
  • Niet online
Levertijden totaal niet logisch.
Ik zelf januari besteld en 18 augustus geleverd
Mijn zoon, thuis inwonend, mei besteld en mag nu definitief bestellen.
Andere zoon, woon in zelfde straat 2 huizen verder, maandag 6 september aangemeld en mocht 7 september, dag na aanmelden, definitief bestellen.
Logica is er dus totaal niet met de levertijden maar binnen 3 weken staan er 3 lynkco’s in onze straat in Brugge

• Rmaxx
Basss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:16:
Levertijden totaal niet logisch.
Ik zelf januari besteld en 18 augustus geleverd
Mijn zoon, thuis inwonend, mei besteld en mag nu definitief bestellen.
Andere zoon, woon in zelfde straat 2 huizen verder, maandag 6 september aangemeld en mocht 7 september, dag na aanmelden, definitief bestellen.
Logica is er dus totaal niet met de levertijden maar binnen 3 weken staan er 3 lynkco’s in onze straat in Brugge
Kan me dus beter nog eens aanmelden op vrouw en kinderen'snaam 8)7 _O-

• Basss
  • Niet online
Zou ik zeker proberen

• pvanmegen
De mijne komt de 20e, lid geworden in juni, proefrit op 7 augustus, net daarna de vraag voor meer gegevens, mail om te bestellen vorige week na een chat met L&C en maandag gebeld door hun dat ze hem snel kunnen leveren!

• meermarco
  • Laatst online: 19:51
Rmaxx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:37:
[...]

Kan me dus beter nog eens aanmelden op vrouw en kinderen'snaam 8)7 _O-
Er zijn vanaf nu gewoon meer auto’s beschikbaar. Dus iedereen die zich vanaf oktober vorig jaar had opgegeven moest ook wachten tot medio juni-september. Maar leuk te zien dat de snelheid er nu knzit

• pvanmegen
Bij wie is de auto thuis afgeleverd? Hoe doen ze dat? Komen ze dan met z'n tweeën?

• m_a_rnix
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
meermarco schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:59:
[...]

Er zijn vanaf nu gewoon meer auto’s beschikbaar. Dus iedereen die zich vanaf oktober vorig jaar had opgegeven moest ook wachten tot medio juni-september. Maar leuk te zien dat de snelheid er nu knzit
Hier opgegeven in maart, weer een 'interesse-peil'-mail gehad, maar kan nog niet bestellen...

• Rmaxx
m_a_rnix schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:13:
[...]

Hier opgegeven in maart, weer een 'interesse-peil'-mail gehad, maar kan nog niet bestellen...
Dat strookt toch niet met de collegas uit Brussel he?... ik vrees dat mijn 'gegevens aanvullen'-mail dan ook maar een zoethoudertje is.. maja ik wacht nog maar een weekje.. heb jij die ook al gehad? De volgende zou de bestelmail moeten zijn toch? 🤔

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:33
pvanmegen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:05:
Bij wie is de auto thuis afgeleverd? Hoe doen ze dat? Komen ze dan met z'n tweeën?
Hier is de auto thuis geleverd, dat werd gedaan door Volvo.
Er is iemand alleen gekomen en heeft ruim de tijd genomen om uitleg te geven, hij heeft een collega gebeld en die kwam hem weer ophalen.

• hjsanders1
Mijn bevindingen met de 01 na twee dagen;

Positief;
- Voor 39K luxe en fraai uitgevoerd (wisten we al maar toch echt een scherpe prijs!)
- Auto is stil en stabiel hoewel echt wel minder stabiel dan mijn V60 PIH
- voelt snel aan en de motor maakt in powermode zowaar best nog een aardig geluid
- verlichtingskleuren maar ook de lampjes her en der zijn handig/leuk
- menu's zijn redelijk doordacht en dashboard kan ingesteld worden met diverse thema's
- uiterlijk begin ik mooier te vinden hoewel het "speelgoed' gehalte met die blauwe kleurtje best hoog is
- B stand werkt zonder ACC en bij lagere snelheden prettig. Met ACC aan is het "waardeloos, zeker voor passagiers want er wordt (veel) te sterk geremd

Minder positief;
- Autopilot werkt matig tot slecht; in de bocht van A30 naar A12 vloog ik er "gewoon" uit. Onrustig en vaak corrigerend
- Lanekeeping is vrij irritant en bijvoorbeeld bij werkzaamheden op de snelweg bij afslagen ronduit link. Je komt dan regelmatig over witte strepen en trekt de auto dus gewoon een kant op
- App werkt nog steeds zeer buggy; laden klopt niet, locatie & koelen/verwarmen werken gewoon niet
- de weergegeven km's (elektrisch) lijken niet te kloppen. Vanmorgen kwam ik na 7km elektrisch rijden met meer km's bij mijn bedrijf aan dan ik thuis wegging. Nou kan dat aan de B stand hebben gelegen maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Grote delen zijn 70/80km p/u zonder remmen
- verbinden via BT met Apple Carplay werkt meestal niet, bedraad wel
- ik mis een knop/muis zeer om het centrale scherm aan te sturen. Je moet alles met (vette) vingers doen op het scherm en dat is niet intuïtief noch prettig
- veel vrij nutteloze gimmicks die werken maar de dingen die wel zouden moeten werken doen het niet, bijvoorbeeld sharing. Maar ook het instellen van Widgets lijkt leuk maar er is helemaal geen keuze
- App opent/sluit/start auto alleen kom je dan in gastmodus waarin allerlei zaken niet gekoppeld zijn (L&C, Spotify bijvoorbeeld)
- De auto "herkent" je niet aan de hand van je telefoon dus aanraken handvaten werkt niet (en ook geen tesla style approach openen). Je moet dus elke keer in de app, naar auto en vervolgens naar vergrendeling....niet erg handig (er is ook geen short-cut gemaakt)
- Vreemd en redelijk hinderlijk dat je de laadklep moet openen met een "grote" sleutel of knopje in de auto. Dit doet men/ik namelijk redelijk vaak denk ik en het dient geen echt doel. Daarnaast gebruikt ik graag de "kleine" sleutel (broekzakformaat) en daar kan dat niet mee
- BDS (Volvo noemt het BLIS) is erg klein in de spiegel en bij helder weer/zon nogal onduidelijk (in mijn 1e rit was het me niet eens opgevallen). Je krijgt wel een geluidssignaal wanneer je desondanks toch je knipper "uit zet"

Ik ben heel benieuwd (vrees van niet) of L&C de software/UI van de auto ook echt blijven ontwikkelen en verbeteren zoals Tesla dat doet en auto dus eigenlijk steeds een beetje beter wordt (en dan bedoel ik dus geen bugfixes). Ik heb nu een M2M en overweeg de auto te kopen omdat ik verwacht dat het beter gaat worden qua software (app & auto). L&C maakt op mij een vrij actieve indruk (uiteraard kunnen ze niet alles direct oplossen) en ze volgen diverse fora & klachten nauwgezet.

[Voor 4% gewijzigd door hjsanders1 op 10-09-2021 14:07]

• m_a_rnix
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Rmaxx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:22:
[...]

Dat strookt toch niet met de collegas uit Brussel he?... ik vrees dat mijn 'gegevens aanvullen'-mail dan ook maar een zoethoudertje is.. maja ik wacht nog maar een weekje.. heb jij die ook al gehad? De volgende zou de bestelmail moeten zijn toch? 🤔
Ik heb al 2 x een wanneer-wil-je-hem-hebben-mail gehad nu. Maar weer eens gemaild.

• Rmaxx
m_a_rnix schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:28:
[...]

Ik heb al 2 x een wanneer-wil-je-hem-hebben-mail gehad nu. Maar weer eens gemaild. [Afbeelding]
Apart..mijn mail heeft een hele andere titel..
"Nieuws over jouw 01!"
'...We hebben meer gegevens nodig van jou!

.....

Om jouw bestelling definitief te maken, vragen we jou om jouw profiel volledig in te vullen en jouw voorkeuren voor de wagen toe te voegen
'

.. zegt helaas dus niks :-(

• LarskeK
  • Nu online
hjsanders1 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:00:
Mijn bevindingen met de 01 na twee dagen;

Positief;
- Voor 39K luxe en fraai uitgevoerd (wisten we al maar toch echt een scherpe prijs!)
- Auto is stil en stabiel hoewel echt wel minder stabiel dan mijn V60 PIH
- voelt snel aan en de motor maakt in powermode zowaar best nog een aardig geluid
- verlichtingskleuren maar ook de lampjes her en der zijn handig/leuk
- menu's zijn redelijk doordacht en dashboard kan ingesteld worden met diverse thema's
- uiterlijk begin ik mooier te vinden hoewel het "speelgoed' gehalte met die blauwe kleurtje best hoog is
- B stand werkt zonder ACC en bij lagere snelheden prettig. Met ACC aan is het "waardeloos, zeker voor passagiers want er wordt (veel) te sterk geremd

Minder positief;
- Autopilot werkt matig tot slecht; in de bocht van A30 naar A12 vloog ik er "gewoon" uit. Onrustig en vaak corrigerend
- Lanekeeping is vrij irritant en bijvoorbeeld bij werkzaamheden op de snelweg bij afslagen ronduit link. Je komt dan regelmatig over witte strepen en trekt de auto dus gewoon een kant op
- App werkt nog steeds zeer buggy; laden klopt niet, locatie & koelen/verwarmen werken gewoon niet
- de weergegeven km's (elektrisch) lijken niet te kloppen. Vanmorgen kwam ik na 7km elektrisch rijden met meer km's bij mijn bedrijf aan dan ik thuis wegging. Nou kan dat aan de B stand hebben gelegen maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Grote delen zijn 70/80km p/u zonder remmen
- verbinden via BT met Apple Carplay werkt meestal niet, bedraad wel
- ik mis een knop/muis zeer om het centrale scherm aan te sturen. Je moet alles met (vette) vingers doen op het scherm en dat is niet intuïtief noch prettig
- veel vrij nutteloze gimmicks die werken maar de dingen die wel zouden moeten werken doen het niet, bijvoorbeeld sharing. Maar ook het instellen van Widgets lijkt leuk maar er is helemaal geen keuze
- App opent/sluit/start auto alleen kom je dan in gastmodus waarin allerlei zaken niet gekoppeld zijn (L&C, Spotify bijvoorbeeld)
- De auto "herkent" je niet aan de hand van je telefoon dus aanraken handvaten werkt niet (en ook geen tesla style approach openen). Je moet dus elke keer in de app, naar auto en vervolgens naar vergrendeling....niet erg handig (er is ook geen short-cut gemaakt)
- Vreemd en redelijk hinderlijk dat je de laadklep moet openen met een "grote" sleutel of knopje in de auto. Dit doet men/ik namelijk redelijk vaak denk ik en het dient geen echt doel. Daarnaast gebruikt ik graag de "kleine" sleutel (broekzakformaat) en daar kan dat niet mee
- BDS (Volvo noemt het BLIS) is erg klein in de spiegel en bij helder weer/zon nogal onduidelijk (in mijn 1e rit was het me niet eens opgevallen). Je krijgt wel een geluidssignaal wanneer je desondanks toch je knipper "uit zet"

Ik ben heel benieuwd (vrees van niet) of L&C de software/UI van de auto ook echt blijven ontwikkelen en verbeteren zoals Tesla dat doet en auto dus eigenlijk steeds een beetje beter wordt (en dan bedoel ik dus geen bugfixes). Ik heb nu een M2M en overweeg de auto te kopen omdat ik verwacht dat het beter gaat worden qua software (app & auto). L&C maakt op mij een vrij actieve indruk (uiteraard kunnen ze niet alles direct oplossen) en ze volgen diverse fora & klachten nauwgezet.
Toch even nieuwsgierig naar ene paar dingen:
1. Wat reed je voor V60? Het spreekwoordelijke oude type?
2. Mijn ervaring met de highway assist is dat deze minder goed is dan die van de V60 MY2019, en vergelijkbaar is met die van de XC40 MY2018. Echter de V60 stuurt je bij wegwerkzaamheden, bochten en vergelijkbare situaties ook de spreekwoordelijke dood in.
3. Mijn ervaring met de nieuwe V60 is dat deze alles behalve koersvast is, tussen 120 en 140 stuurloos evenals boven de 190. Echt waardeloos voor een dergelijk kaliber auto. Spreekwoordelijke dealbreaker en de rede waarom dat deze dr uit gaat.
4. Er zit toch gewoon een handsfree functie op de klink via de sleutel?
5. De klep is toch gewoon te openen met een druk op de knop aan de achterklep?
6. Geen ervaring mee, maar lijkt me dat de range fluctueert en zich continu aanpast aan het actuele verbruik? Eigenlijk zoals dit met een benzine of diesel ook gebeurd. Als ik veel binnendoor heb gereden staat de range bijvoorbeeld op 450. Als de rit erna veel snelweg is loopt de range zienderogen op naar 700/800.

Verder ben ik benieuwd of ze zich blijven ontwikkelen.

• hjsanders1
1. Yep, 2013, gechipt naar 300+ pk
2. lekker dan....ik vond de auto echt beroerd rijden/sturen met dat ding aan (ik rijd vrijwel altijd met de ACC in V60 dus ben wel iets gewend op dat vlak). Jammer dat het dus "verouderde" technologie lijkt te zijn maar de 20 inch wielen helpen vast ook niet (spoorvorming enzo). Zonder autopilot stuurt/rijdt de auto veel fijner in elk geval
3. Ai, klinkt niet best. Nou rijd ik nooit meer 180+ dus is dat niet zo'n probleem voor mij. Maar de Lynk gaat dat vast niet beter doen.
4. Klopt, maar ik wil dat dus graag met de telefoon in de broek/hand (Tesla style)
5. Ik bedoelde de laadklep waar het laadpunt van de auto achter zit :-)
6. Dat zou kunnen maar meestal neemt de el range gewoon af. Dat ben ik in elk geval zo gewend. Maar wellicht zit er een algoritme achter wat zich nog "instellen"ofzo. Bij mijn V60 ben ik dat zowel voor de el range als voor de dieselrange niet gewend

Ik (dus) ook. Heb net in elk geval wat Colab wensen ingesproken en verstuurd. Een AW app zou bijvoorbeeld erg welkom zijn (ook om de auto te openen/sluiten). Dat de auto niet via data maar alleen via BT gesloten kan worden is ook niet zo handig. Bij Volvo kreeg ik dan een reminder en kan ik m op afstand alsnog sluiten dat kan bij de 01 vooralsnog niet

• Xecuter NL
Ik heb de auto besteld en deze wordt ergens in de aankomende 3 weken geleverd (zelf ophalen).

Ik heb 2 jaar een Volvo XC40 gereden en afgaande op de (vele) reviews, heb ik de 01 besteld zonder proefrit te hebben gemaakt.

Wilde eigenlijk een zwarte, maar deze is niet op voorraad en dus 'maar' een blauwe besteld. Ook mooi en de blauwe details vallen minder op.

Dit is echter mijn eerste PHEV en is er hier iemand die zijn/haar ervaringen kan delen met het regelen van een laadpas en waar op te letten?

• Flying Hawkic
Als ik mij niet vergis kwamen ze bij @Basss inderdaad met twee.

• Rmaxx
Net chatgesprek gehad met Tim van LnC.. of ze inzicht hadden in wanneer er geleverd kan worden, verbazingwekkend positief antwoord. Ze hebben momenteel genoeg autos op voorraad om direct te laten bestellen. Hij heeft me op de lijst gezet, de mail kan ik in een paar werkdagen verwachten, levering daarna binnen 3 weken. Onafhankelijk van kleur of trekhaak.
Dus jongens en meisjes die al lang wachten, go to the chatbox ! 🥳🥳👍 (het is er wel erg druk)

• Facemen
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:24
Hoi mede lynk rijders,

Een vraagje....hebben jullie ook problemen met het delen van je auto? Hoe kun je in de app je delen aanzetten?

Avast bedankt

• Rmaxx
Facemen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:36:
Hoi mede lynk rijders,

Een vraagje....hebben jullie ook problemen met het delen van je auto? Hoe kun je in de app je delen aanzetten?

Avast bedankt
Misschien kan iemand bij wie het delen welnwerkt even zijn software versie vd auto publiceren om te vergelijken, waarschijnlijk heb je een update nodig.

• Xecuter NL
Rmaxx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:09:
Net chatgesprek gehad met Tim van LnC.. of ze inzicht hadden in wanneer er geleverd kan worden, verbazingwekkend positief antwoord. Ze hebben momenteel genoeg autos op voorraad om direct te laten bestellen. Hij heeft me op de lijst gezet, de mail kan ik in een paar werkdagen verwachten, levering daarna binnen 3 weken. Onafhankelijk van kleur of trekhaak.
Dus jongens en meisjes die al lang wachten, go to the chatbox ! 🥳🥳👍 (het is er wel erg druk)
Let er op dat er vd week ook tegen mij gezegd werd dat beide kleuren kunnen…echter, bij het bestellen vanmiddag kon ik alleen blauw bestellen, want zwart was niet op voorraad.

• Deveon
  • Niet online
Rmaxx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:09:
Toch een bijzondere manier van werken. Ik ben sinds maart braaf aan het wachten en hoor niets en uit principe neem ik geen contact op. Momenteel heb ik hem toch niet nodig en gezien alle bugs vind ik het prima om nog even te wachten.

• Rmaxx
Xecuter NL schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:15:
[...]

Let er op dat er vd week ook tegen mij gezegd werd dat beide kleuren kunnen…echter, bij het bestellen vanmiddag kon ik alleen blauw bestellen, want zwart was niet op voorraad.
Laten we zeggen dat ik enthousiast ben maar niet overtuigd 😄

• Rmaxx
Deveon schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:28:
[...]

Toch een bijzondere manier van werken. Ik ben sinds maart braaf aan het wachten en hoor niets en uit principe neem ik geen contact op. Momenteel heb ik hem toch niet nodig en gezien alle bugs vind ik het prima om nog even te wachten.
Klopt.. heel raar... Ik heb gelukkig ook geen haast, heb een goede auto, alleen ook weinig geduld haha

• LarskeK
  • Nu online
Besteld!

Ingeschreven op 10-8, aanvullende gegevens op 23-8, proefrit op 24-8 en vanochtend de mail om te bestellen!

Geen keuze voor levering thuis, dus een HUB in Adam!

• Rmaxx
LarskeK schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:37:
Besteld!

Ingeschreven op 10-8, aanvullende gegevens op 23-8, proefrit op 24-8 en vanochtend de mail om te bestellen!

Geen keuze voor levering thuis, dus een HUB in Adam!
Kon jijnblauw en zwart kiezen? Welke woonplaats? Blijft raar dit ...

• LarskeK
  • Nu online
Jep, regio Breda!

Uiteraard voor blauw gekozen 😇
Rmaxx schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:40:
[...]

Kon jijnblauw en zwart kiezen? Welke woonplaats? Blijft raar dit ...

• LarskeK
  • Nu online
Bij mijn bestelling kon ik niet kiezen voor winterbanden. Iemand enig idee welk merk en type ze steken?

• Rmaxx
LarskeK schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:01:
Bij mijn bestelling kon ik niet kiezen voor winterbanden. Iemand enig idee welk merk en type ze steken?
Op de proefritauto zaten continentals, zomerband

• Misterxx2
Toen het bij mij werd geleverd kwam 1 persoon voorrijden in de wagen. Deed een tour binnen en buiten. Veel wist ik al dus had niet verwacht er veel aan te hebben. Toch erg prettige uitleg en zelfs nog nieuwe dingen geleerd (draadloos Apple CarPlay!). Halverwege kwam een tweede collega van de Volvo dealer er aan en die nam de eerste collega weer mee.
Volgens de persoon die de auto kwam brengen was ik de eerste in NL waar ze een levering aan huis bij deden. Maar of dat klopt..

• LarskeK
  • Nu online
Vraag over opladen:
Hoe laden jullie thuis?
Via welke aanbieder hebben jullie een laadpas?

En natuurlijk waarom welke keuze?

Ik hoor het graag.

[Voor 24% gewijzigd door LarskeK op 11-09-2021 06:51]

• Xecuter NL
Misterxx2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:40:
[...]

Toen het bij mij werd geleverd kwam 1 persoon voorrijden in de wagen. Deed een tour binnen en buiten. Veel wist ik al dus had niet verwacht er veel aan te hebben. Toch erg prettige uitleg en zelfs nog nieuwe dingen geleerd (draadloos Apple CarPlay!). Halverwege kwam een tweede collega van de Volvo dealer er aan en die nam de eerste collega weer mee.
Volgens de persoon die de auto kwam brengen was ik de eerste in NL waar ze een levering aan huis bij deden. Maar of dat klopt..
Vraagje over carplay: hoe maakt deze gebruik van de schermen in de 01? Scherm vullend? Wellicht een foto?
Mijn XC40 had namelijk een verticaal scherm en carplay maakt dan alleen gebruik van het de onderste helft van het scherm. Vond ik altijd zonde.

• Baassii
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17:59
Xecuter NL schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:39:
[...]

Vraagje over carplay: hoe maakt deze gebruik van de schermen in de 01? Scherm vullend? Wellicht een foto?
Mijn XC40 had namelijk een verticaal scherm en carplay maakt dan alleen gebruik van het de onderste helft van het scherm. Vond ik altijd zonde.
Je hebt de keuze tussen schermvullend en gedeeld met andere apps van je telefoon die je gebruikt. Ik ben nu onderweg naar Frankrijk en alles aan het uittesten. Ik zie met carplay nu waze, de route-aanwijzing en mijn agenda. Ik ga nog uitzoeken of en hoe ik dat kan aanpassen.

Overigens deel ik de mening over de lane keeping. Ben al bijna dwars door de afzettingspionnen heen gereden (Geheel eigen schuld overigens, want ik vertrouwde te veel op de assistent) en als je een bocht neemt zijn de rukjes die het systeem geeft regelmatig wat overdadig, waardoor je te snel naar de andere rijbaanstreep rijdt. En dan krijg je daar weer een rukje aan t stuur. Dan zigzag je een beetje over de rijbaan. :)

Maar dat is echt een minimaal dingetje. De auto rijdt super, ik zal het verbruik op autoweek/reviews bijhouden. Wat vinden jullie van de stoelen? Ik heb jaguar, volvo, mini en fiat gereden en ze staan bij mij op 2 van deze rij auto’s. Ze lijken mij net iets harder dan die van volvo.

[Voor 35% gewijzigd door Baassii op 11-09-2021 09:26]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee