Dat verhuur niet meetelt voor eigen kilometers staat wit op zwart op hun websitehjsanders1 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:40:
Verhuren zal vast werken en huren tot en met de betaling ook (al 15-20 keer geprobeerd). Alleen werken notificaties vanuit de app niet waardoor een eigenaar niet het verzoek kan goedkeuren. Tenzij hij/zij natuurlijk toevallig in de app kijkt.....en dan nog want ook de notificaties in de app verversen niet vanzelf. Daarnaast vroeg ik me nog iets af; indien je over je km's dreigt te gaan (L&C heeft dit inmiddels veranderd en "rekent pas aan het einde af"; als je dan meer dan 500 euro extra hebt gereden (meer dan 3000km dus) dan moet je betalen. Vreemd maar het ziet eruit als een extra gebaar/geste) dan kun je bijvoorbeeld voor een symbolisch bedrag de auto aan je vrouw verhuren. Het rare is namelijk dat ik nergens een km prijs of maximum zie bij de huurvoorwaarden oid. En ik heb begrepen dat het niet van de km's zou afgaan van de verhuurder. Dat lijkt me opgeteld te "mooi" om waar te zijn. Iemand met meer info/ander inzicht? Ik mag (moet eigenlijk) de mijne 8 september ophalen in Diemen. Op een later moment schijn je actief te kunnen kiezen voor brengen/halen en dat wordt nu getest.
Is dat waar van die commissie? Ik dacht dat je integraal het bedrag van de verhuring mocht houden?
Op hun website:diegos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:30:
Is dat waar van die commissie? Ik dacht dat je integraal het bedrag van de verhuring mocht houden?
Ze pakken dan misschien geen commissie maar rekenen wel een extra vergoeding aan, wat eigenlijk min of meer op hetzelfde neer komt.Uitleners stellen het 'Uitlenerstarief' van hun keuze per uur of per dag vast. Lynk & Co brengt een extra 'Lynk & Co-vergoeding' per uur of per dag in rekening als dekking voor servicekosten en verzekering.
Leners zien en betalen de 'Huurprijs' die gelijk is aan het 'Uitlenerstarief' plus de 'Lynk & Co-vergoeding'.
https://www.lynkco.com/nl...-4b57-8731-b70beff3a690;3
Erg vreemd; tijdens de procedure voor het huren wordt alleen het bedrag dat de verhuurder vraagt in rekening gebracht plus een borg. NERGENS staat dat er nog een additioneel bedrag bijkomt…..Flying Hawkic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:43:
[...]
Op hun website:
[...]
Ze pakken dan misschien geen commissie maar rekenen wel een extra vergoeding aan, wat eigenlijk min of meer op hetzelfde neer komt.
https://www.lynkco.com/nl...-4b57-8731-b70beff3a690;3
Het zou van de zomer worden gepresenteerd wellicht komt dat nog? Heb ook nog nergens de kosten zelf gezien. Maar het lijkt me evident dat ze er aan verdienen om A. Dit platform geld kost en B. dat ze die auto nooit zo goedkoop zouden kunnen aanbieden zonder deze inkomsten.hjsanders1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Erg vreemd; tijdens de procedure voor het huren wordt alleen het bedrag dat de verhuurder vraagt in rekening gebracht plus een borg. NERGENS staat dat er nog een additioneel bedrag bijkomt…..
:strip_exif()/f/image/mrzNqc6oKAk1AvgRoA4ThA8A.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het is allemaal weer lekker onduidelijk zoals alles eigenlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door ocrammarco op 31-08-2021 10:10 ]
@ocrammarco Inderdaad, het zou vreemd zijn als ze geen extra in rekening brengen omdat het volgens mij onderdeel is van het verdienmodel.
Maar enige duidelijkheid omtrent het verhuren zou wel op zijn plaats zijn. Heb ook nog niemand gelezen in het forum die zijn auto heeft kunnen verhuren.
Zoveel onduidelijk moet ook vervelend zijn voor de medewerkers van Lynk & Co, maar ik neem aan dat het ook een beetje deel is van het lanceren van iets nieuws.
Maar enige duidelijkheid omtrent het verhuren zou wel op zijn plaats zijn. Heb ook nog niemand gelezen in het forum die zijn auto heeft kunnen verhuren.
Zoveel onduidelijk moet ook vervelend zijn voor de medewerkers van Lynk & Co, maar ik neem aan dat het ook een beetje deel is van het lanceren van iets nieuws.
[ Voor 21% gewijzigd door Flying Hawkic op 31-08-2021 10:20 ]
Net navraag gedaan bij L&C;
- delen werkt (nog steeds) niet
- aantal km's per maand wordt idd pas aan het einde verrekend maar alle extra km's kosten 0,15 euro per km extra
- extra kosten voor de huurder worden (nog) niet in rekening gebracht omdat dit nog niet duidelijk is. Maar dat komt er nog wel aan
- aantal km's per maand wordt idd pas aan het einde verrekend maar alle extra km's kosten 0,15 euro per km extra
- extra kosten voor de huurder worden (nog) niet in rekening gebracht omdat dit nog niet duidelijk is. Maar dat komt er nog wel aan
@hjsanders1 Thanks! Ze konden je ook geen timing geven waarbinnen delen wel zou moeten werken neem ik aan
.
Grappig. mij werd verteld dat delen met een nwe update wel zou werken. Ze zeggen ook maar wathjsanders1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:21:
Net navraag gedaan bij L&C;
Mij werd gisteren hetzelfde verteld. Men vroeg mij om de app opnieuw te installeren (wat ik ook heb gedaan) en na lang aandringen hebben ze toch toegegeven dat het (nog) niet werkt.meermarco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Grappig. mij werd verteld dat delen met een nwe update wel zou werken. Ze zeggen ook maar wat
Ze werken eraan en een update zou kunnen helpen idd. Ik heb ook gevraagd om meer en duidelijker communicatie omtrent dit euvel. Die zou er komen.....meermarco schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Grappig. mij werd verteld dat delen met een nwe update wel zou werken. Ze zeggen ook maar wat
Vanavond eens zitten neuzen in de Car Guide. Is er al iemand bekend met alle functionaliteiten?
In de online car guide lees ik bij de commando's voor Frank:
- Doe stoelventilatie aan/uit _ zit die er dan in?
- Zet de preconditionering aan/uit _ dus auto voorkoelen of voorverwarmen als je al in de auto zit? Dus niet vooraf/op afstand via app op telefoon?
Krijg je bij de auto naast een sleutel nog een tweede sleutel of is dat een keytag? Wat is eigenlijk het verschil in functionaliteit? Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
- Zet de preconditionering aan/uit _ dus auto voorkoelen of voorverwarmen als je al in de auto zit? Dus niet vooraf/op afstand via app op telefoon?
Krijg je bij de auto naast een sleutel nog een tweede sleutel of is dat een keytag? Wat is eigenlijk het verschil in functionaliteit? Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Stoelventilatie nog niets van gemerkt
Nee dat zit er niet op hoor.
Voorkoelen/ verwarmen zou wel kunnen maar enkel als de auto aan het laden is heb ik gelezen. Heb het zelf nog niet uitgetest.
Ik heb twee 'kastjes' met afstandsbediening gekregen. Hierin zit er ook een sleutel maar dat is een noodsleutel. Niet de bedoeling dat je dit standaard gebruikt.
En daarnaast krijg je nog een kleiner 'kastje' dewelke compacter is maar dat is enkel om keyless deuren te open/vergrendelen.
Ook met de app kan je de deuren openen/sluiten.
Lynk kan de deuren ook openen/sluiten als je hen zou bellen als je de sleutel verloren hebt bijvoorbeeld.
Voorkoelen/ verwarmen zou wel kunnen maar enkel als de auto aan het laden is heb ik gelezen. Heb het zelf nog niet uitgetest.
Ik heb twee 'kastjes' met afstandsbediening gekregen. Hierin zit er ook een sleutel maar dat is een noodsleutel. Niet de bedoeling dat je dit standaard gebruikt.
En daarnaast krijg je nog een kleiner 'kastje' dewelke compacter is maar dat is enkel om keyless deuren te open/vergrendelen.
Lynk kan de deuren ook openen/sluiten als je hen zou bellen als je de sleutel verloren hebt bijvoorbeeld.
Hallo allemaal,
Ik ben geïnteresseerd geraakt in deze auto, en op zoek naar meer informatie heb ik dit hele toppic doorgelezen. Ik lees veel commentaar op de communicatie, en dat kan ik snappen. Je wilt op een gegeven moment weten waar je aan toe bent, en je krijgt op je vragen geen duidelijke antwoorden. Als was het maar, we weten het nog niet… wees eerlijk…
Maar wat ik niet snap, en ik heb hier in alle 53 pagina’s tellende toppic maar 1 reactie over gelezen, is dat dit geen nieuw ontwikkelde auto is, hij stamt al uit 2017 dacht ik. Alleen niet hier in Europa. Maar dan zou je toch denken dat de kinderziektes die hier beschreven worden in de software, er al lang uit moeten zijn gehaald!!! Ik zou daar toch een beetje vervelend van worden als ik deze auto had besteld/aangeschaft. Via de huur construct (is interessant) kan je er weer makkelijk van af. Maar bij koop zit je er mooi mee. Verwachten jullie dat dit opgelost gaat worden?
Of is de software in de Europese versie anders van de auto’s die al sinds 2017 op de (andere) markt zijn?
Ik zelf heb nog de tijd om het af te wachten. Op z’n vroegst ben ik pas volgend jaar aan een andere auto toe. Maar de auto lijkt mij (afgezien van de software problemen) zeker interessant. Ik moet hem nog in het echt zien, maar op de foto’s op dit forum afgaand (die van L&C zelf zijn erg onduidelijk) vind ik hem ook mooi. Binnenkort ga ik hem eens live bekijken. Ben benieuwd naar de bekleding, want ik heb eigenlijk altijd leer. Wat is de ervaring van gebruikers tot nu toe hiermee? Ik heb twee hondjes in de middel formaat, en leer is altijd makkelijk schoon te maken…
Ik ben geïnteresseerd geraakt in deze auto, en op zoek naar meer informatie heb ik dit hele toppic doorgelezen. Ik lees veel commentaar op de communicatie, en dat kan ik snappen. Je wilt op een gegeven moment weten waar je aan toe bent, en je krijgt op je vragen geen duidelijke antwoorden. Als was het maar, we weten het nog niet… wees eerlijk…
Maar wat ik niet snap, en ik heb hier in alle 53 pagina’s tellende toppic maar 1 reactie over gelezen, is dat dit geen nieuw ontwikkelde auto is, hij stamt al uit 2017 dacht ik. Alleen niet hier in Europa. Maar dan zou je toch denken dat de kinderziektes die hier beschreven worden in de software, er al lang uit moeten zijn gehaald!!! Ik zou daar toch een beetje vervelend van worden als ik deze auto had besteld/aangeschaft. Via de huur construct (is interessant) kan je er weer makkelijk van af. Maar bij koop zit je er mooi mee. Verwachten jullie dat dit opgelost gaat worden?
Of is de software in de Europese versie anders van de auto’s die al sinds 2017 op de (andere) markt zijn?
Ik zelf heb nog de tijd om het af te wachten. Op z’n vroegst ben ik pas volgend jaar aan een andere auto toe. Maar de auto lijkt mij (afgezien van de software problemen) zeker interessant. Ik moet hem nog in het echt zien, maar op de foto’s op dit forum afgaand (die van L&C zelf zijn erg onduidelijk) vind ik hem ook mooi. Binnenkort ga ik hem eens live bekijken. Ben benieuwd naar de bekleding, want ik heb eigenlijk altijd leer. Wat is de ervaring van gebruikers tot nu toe hiermee? Ik heb twee hondjes in de middel formaat, en leer is altijd makkelijk schoon te maken…
Ha. Ik baalde ook dat het geen leer was. Dit ivm schoonmaken. De stof ziet er mooi uit. Maar zal nooit zo makkelijk schoon worden/blijven als leer. En het is idd geen nieuwe auto. Maar ik begreep dat er wel veel zaken zoals het hele infotainment is aangepast. En daar zitten nou net de meeste fouten :-)
Die stoelkoeling vind ik wel een opmerkelijke misser in de tekst. Het voorkoelen is hoop ik vergelijkbaar met die van de Zweedse neefjes:diegos schreef op woensdag 1 september 2021 @ 00:49:
Stoelventilatie nog niets van gemerktNee dat zit er niet op hoor.
Maar bent u de (toekomstige) eigenaar van een Volvo plug-in-hybrid? Dan kunt u het interieur wel koelen of verwarmen zonder de motor te starten dankzij de ‘voorconditionering’ functie. U stelt via Volvo On Call app in wanneer u dat het interieur op de gewenste temperatuur is en de app doet de rest.
Ha. Ik baalde ook dat het geen leer was. Dit ivm schoonmaken. De stof ziet er mooi uit.
Ja ik las dat de stof wel mooi is, ben benieuwd!!
Maar ik begreep dat er wel veel zaken zoals het hele infotainment is aangepast. En daar zitten nou net de meeste fouten :-)
Okay, nou dat geeft dan de hoop dat die er nog uitgehaald gaan worden… ik blijf het volgen!!
Ik had ook een paar huurverzoeken hierdoor gemist... Je krijgt dus geen notificaties buiten je app... Sowieso heb ik last van een brakke auto/app verbinding. Krijg geen laadupdates, huurverzoeken en mijn auto staat in de app al onvergrendeld (maar is toch echt op slot...). Hebben hier nog meer mensen last van?hjsanders1 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:40:
Verhuren zal vast werken en huren tot en met de betaling ook (al 15-20 keer geprobeerd). Alleen werken notificaties vanuit de app niet waardoor een eigenaar niet het verzoek kan goedkeuren. Tenzij hij/zij natuurlijk toevallig in de app kijkt.....en dan nog want ook de notificaties in de app verversen niet vanzelf. Daarnaast vroeg ik me nog iets af; indien je over je km's dreigt te gaan (L&C heeft dit inmiddels veranderd en "rekent pas aan het einde af"; als je dan meer dan 500 euro extra hebt gereden (meer dan 3000km dus) dan moet je betalen. Vreemd maar het ziet eruit als een extra gebaar/geste) dan kun je bijvoorbeeld voor een symbolisch bedrag de auto aan je vrouw verhuren. Het rare is namelijk dat ik nergens een km prijs of maximum zie bij de huurvoorwaarden oid. En ik heb begrepen dat het niet van de km's zou afgaan van de verhuurder. Dat lijkt me opgeteld te "mooi" om waar te zijn. Iemand met meer info/ander inzicht? Ik mag (moet eigenlijk) de mijne 8 september ophalen in Diemen. Op een later moment schijn je actief te kunnen kiezen voor brengen/halen en dat wordt nu getest.
Dit wordt binnenkort hopelijk gefixt. Ze komen over 2 weken mijn auto ophalen voor een update, zodat dit probleem hopelijk is opgelost.
Zijn er daarnaast ook mensen waar het maandelijkse abonnementsgeld goed afgeschreven wordt? Ik krijg tot nu toe geen enkele rekening en heb toch maar eens gebeld. Wilde namelijk niet dubbele maandbedragen in rekening gebracht krijgen... Want dat wordt dan ineens een flink bedrag. De klantenservice is nu aan het uitzoeken waar nu precies de fout zit, zelf hadden ze nog niks gemerkt...
Ik dacht dat de L&C wel OTA updates kon krijgen? Maar dat is dus niet zo?dennis.passage schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:14:
[...]
Ze komen over 2 weken mijn auto ophalen voor een update, zodat dit probleem hopelijk is opgelost.
Hoi Allen, het afleveren van de Lynk 01 blijft toch een aandachtspuntje, net in de chat gesproken met een medewerker en gevraagd wanneer de levering aanstaande is, waarschijnlijk aan het einde van het jaar....
Nou daar word ik al niet vrolijk van want dat kan dus ook begin volgend jaar zijn volgend de medewerker.
Totaal geen helder beeld, maar dat was al duidelijk bij eerdere posts over dit topic.
U krijgt vanzelf een mailtje mijnheer.....toen ik vroeg hoe lang er tussen het mailtje en de daadwerkelijke aflevering zat, gaf zij aan dat weet ik niet.
Ik moet nog mijn eigen auto verkomen en wil dus voorkomen dat ik twee autos voor de deur heb staan, of helemaal geen auto meer hebt omdat de levering onduidelijk is.
Kortom best vreemd dat we allemaal toch deze auto willen, vraag mij af als de Jumbo aangeeft pas weer brood te verkopen aan het einde van het jaar of ik dan ook zo trouw blijf wachten....
Marcus.(Bestelling Juli 2021)
Nou daar word ik al niet vrolijk van want dat kan dus ook begin volgend jaar zijn volgend de medewerker.
Totaal geen helder beeld, maar dat was al duidelijk bij eerdere posts over dit topic.
U krijgt vanzelf een mailtje mijnheer.....toen ik vroeg hoe lang er tussen het mailtje en de daadwerkelijke aflevering zat, gaf zij aan dat weet ik niet.
Ik moet nog mijn eigen auto verkomen en wil dus voorkomen dat ik twee autos voor de deur heb staan, of helemaal geen auto meer hebt omdat de levering onduidelijk is.
Kortom best vreemd dat we allemaal toch deze auto willen, vraag mij af als de Jumbo aangeeft pas weer brood te verkopen aan het einde van het jaar of ik dan ook zo trouw blijf wachten....

Als je bestelt beloven ze toch levering binnen 2 wekensyjq8ak schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:53:
Hoi Allen, het afleveren van de Lynk 01 blijft toch een aandachtspuntje, net in de chat gesproken met een medewerker en gevraagd wanneer de levering aanstaande is, waarschijnlijk aan het einde van het jaar....
En "ik wil van mijn auto af" oid is niet echt een economische service 🤨Flying Hawkic schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:27:
[...]
Als je bestelt beloven ze toch levering binnen 2 weken. Zit verder met hetzelfde probleem als jou. Ik ga pas later bestellen maar als ik bestel wil ik wel zeker zijn dat ze zich aan de levertermijn houden, net omdat ik ook nog mijn auto moet verkopen en door de stedelijke context kan ik ook geen 2 auto's voor de deur hebben.
Wel snel...
Ik heb een aanbod gehad voor bestellen auto, binnen 5 dagen reageren en binnen 3 weken leveren. Doordat een proefrit gewenst was en de levertermijn een paar dagen na thuiskomst van vakantie zou zijn bestelling niet gedaan en proefrit ingepland. Die heeft (soort van) plaatsgevonden in Antwerpen. Op vrijdag, veel te druk om op tijd op bestemming te komen en dan ook nog eens in die drukte met wegafzettingen rijden. Ik moet zeggen:
"Comfortabel filerijden". Dus beperkt kunnen en ervaren en mijn vrouw nog niet achter het stuur....dan toch nog maar een rit inplannen en hopen dat er niet net tussendoor weer een bestelmogelijkheid volgt.
Simpel; het complete dashboard (en de bijbehorende UI/software) is compleet anders dan die "oude" 01. Geen reden dat er issues zijn maar dit komt ook bij andere (premium)merken veel voor (ga maar eens op die forums lezenDoKos schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:19:
Okay, bedankt voor de uitleg. Ik blijf het volgen 👍🏻.hjsanders1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:18:
[...]
Simpel; het complete dashboard (en de bijbehorende UI/software) is compleet anders dan die "oude" 01. Geen reden dat er issues zijn maar dit komt ook bij andere (premium)merken veel voor (ga maar eens op die forums lezen). OTA updates komen eraan maar kunnen nu (nog) niet. Vanmorgen opnieuw door CS bevestigd. Nu wordt een auto opgehaald en dezelfde dag weer thuisgebracht voor een update
Stoel ventilatie ben ik nog niet tegengekomen, stoel verwarming heeft ie wel zeker weten. In 3 standen in te stellen.BPi schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:51:
Vanavond eens zitten neuzen in de Car Guide. Is er al iemand bekend met alle functionaliteiten?
Via de app kan je hem, als hij aan het laden is, de klimaatregeling activeren. Dan gaat hij naar 22 graden Celsius koelen of verwarmen. Dit heb ik al een paar keer gebruikt.
Weet er hier toevallig iemand hoe ik de favoriete bestemmingen (thuis/kantoor) aanpas? Ik heb een fout adres ingevoerd en lijk het niet ongedaan te kunnen maken.
-=| -- |=-
Ook de t5 aandrijving is nieuw. In china is de auto gestart als 'normale' benzine. Online vind je wel filmpjes en fotos van de 'oude' versie.. voor europa is de aandrijving en dashboard geupdate en (geloof ik) vering wat aangepast. Al met al best wel veel 'onder de kap' dus. Helaas hebben ze de de alcantara/nepleer stoelen niet en geen donkere hemel.. die maken het interieur echt heeel mooi. Het hele eco verhaal ..tja ik neem het met een korrel zout... (kunstleer kun je bovendien beter schoonmaken..)DoKos schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:44:
[...]
Okay, bedankt voor de uitleg. Ik blijf het volgen 👍🏻.
Hallo allemaal,
Ik volg al enige tijd het forum omdat ook ik erg geïnteresseerd ben in deze auto. Ik rij al vanaf begin januari de XC40 T5 Hybrid op basis van Care by Volvo (CbV), de auto en het concept bevalt erg goed. De 01 is voor ons ook interessant al was het alleen al om de €200 verschil in maandbedrag en het per maand kunnen stoppen. Trekhaak is niet nodig winterbanden is nog wel even een dingetje, dat is nog afwachten.
Zowel CbV als een abonnement van Lynk & Co zijn beiden een mooi concept om de gehele transitie van mobiliteit de aankomende jaren te volgen zonder zorgen.
Het concept van een flexibel abonnement, het ontzorgen past ons wel. Even wennen aan het idee niet meer een eigen auto aan te schaffen en online te kopen. Die knop is wel om en daarom is de stap van Volvo naar Lynk & Co makkelijk gemaakt.
Proefrit heb ik al achter de rug en de auto's zijn qua rij eigenschappen gelijk aan elkaar.
Over het uiterlijk kan je twisten maar dat is persoonlijk, technisch dezelfde auto en groot voordeel een grotere range met de accu wat in ons gebruik prettig en praktisch is. Zijn er verschillen ? ja die zijn er maar voor ons slaat de balans door naar de 01.
CbV inmiddels opgezegd per 11 november as. en bij Lynk & Co in juli de 01 besteld (zwart) het verzoek gedaan om pas eind november of in december te 01 te leveren. Afgelopen week een mail gekregen om mijn bestelling defintief te maken en daarbij de vraag wanneer ik de 01 geleverd wil hebben... Let op !! Kon kiezen voor september, oktober, november of december !!
Ik lees de onduidelijkheden en gebrek aan juiste en goede informatie over levertijd en momenten afhankelijk van inschrijving en bestellingen daarom was ik best positief verbaasd over deze opties.
Voor ons voorkeur voor december zodat ik niet 2 auto's doorberekend krijg.
PS Ik wil jullie, voor zover nog niet bekend, wijzen op een sympathiek en goed interview met de CEO van Lynk & Co Alain Visser. In dit interview worden veel discussiepunten helder en duidelijk uitgelegd. Een goed verhaal en duidelijke uitleg over de strategie van Lynk & Co gemaakt door onze Belgische vrienden van AutoFans op YouTube. Zeker de moeite waard om hier even naar te kijken/luisteren.
Dit is de link: YouTube: Over de klassieke auto-industrie en het streamingmodel, met Lynk & C...
Ik volg al enige tijd het forum omdat ook ik erg geïnteresseerd ben in deze auto. Ik rij al vanaf begin januari de XC40 T5 Hybrid op basis van Care by Volvo (CbV), de auto en het concept bevalt erg goed. De 01 is voor ons ook interessant al was het alleen al om de €200 verschil in maandbedrag en het per maand kunnen stoppen. Trekhaak is niet nodig winterbanden is nog wel even een dingetje, dat is nog afwachten.
Zowel CbV als een abonnement van Lynk & Co zijn beiden een mooi concept om de gehele transitie van mobiliteit de aankomende jaren te volgen zonder zorgen.
Het concept van een flexibel abonnement, het ontzorgen past ons wel. Even wennen aan het idee niet meer een eigen auto aan te schaffen en online te kopen. Die knop is wel om en daarom is de stap van Volvo naar Lynk & Co makkelijk gemaakt.
Proefrit heb ik al achter de rug en de auto's zijn qua rij eigenschappen gelijk aan elkaar.
Over het uiterlijk kan je twisten maar dat is persoonlijk, technisch dezelfde auto en groot voordeel een grotere range met de accu wat in ons gebruik prettig en praktisch is. Zijn er verschillen ? ja die zijn er maar voor ons slaat de balans door naar de 01.
CbV inmiddels opgezegd per 11 november as. en bij Lynk & Co in juli de 01 besteld (zwart) het verzoek gedaan om pas eind november of in december te 01 te leveren. Afgelopen week een mail gekregen om mijn bestelling defintief te maken en daarbij de vraag wanneer ik de 01 geleverd wil hebben... Let op !! Kon kiezen voor september, oktober, november of december !!
Ik lees de onduidelijkheden en gebrek aan juiste en goede informatie over levertijd en momenten afhankelijk van inschrijving en bestellingen daarom was ik best positief verbaasd over deze opties.
PS Ik wil jullie, voor zover nog niet bekend, wijzen op een sympathiek en goed interview met de CEO van Lynk & Co Alain Visser. In dit interview worden veel discussiepunten helder en duidelijk uitgelegd. Een goed verhaal en duidelijke uitleg over de strategie van Lynk & Co gemaakt door onze Belgische vrienden van AutoFans op YouTube. Zeker de moeite waard om hier even naar te kijken/luisteren.
Dit is de link: YouTube: Over de klassieke auto-industrie en het streamingmodel, met Lynk & C...
Ik denk dat wat de meeste hier dwars zit is dat sommigen helemaal niks horen of onduidelijke antwoorden krijgen (eind vh jaar, misschien) en anderen (zoals jij) blijkbaar wel.. dat is toch gek, het lijkt wel een soort loterij.. zelf pas in juli ingeschreven (ook voor zwart..vewwy nice), dus voor mij niet zon punt, maar anderen wachten al heel wat langer terwijl er al voorbeelden zijn van mensen (zelfs uit juli dus) die inmiddels rijden.RvL01 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:13:
Hallo allemaal,
.]
Denk ook dat de meeste tweakers al half yt en de rest van inet hebben doorgespit.. alain talks the talk, maar ben benieuwd hoe het walked

Die e-mail heb ik ook gekregen en heb toen december aangegeven. Een week later krijg ik een e-mail om de auto te bestellen. Dus ik vraag me af of ze er echt wel rekening mee houden.RvL01 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:13:
Hallo allemaal,
En er zijn wat interviews te vinden maar het probleem is dat de officiële communicatie slecht is en met alle respect maar de klantendienst kan ook de meeste vragen niet echt beantwoorden. Zal wel allemaal erbij horen in een beginstadium maar dat moet echt beter.
Ik hoop & vind dat dit ook beter moet. Ze hebben echter het excuus van de opstart. Toen ik in 2013 mijn V60 PIH kreeg blonk Volvo (ondanks een zeer welwillende dealer) ook niet en nog steeds niet uit in fatsoenlijke communicatie omtrent veel problemen met app, aircopomp en een zeer, zeer slecht (en 1500 euro extra kostend!) entertainmentsysteem. Dit schijnt bij veel meer automerken usance te zijn dus L&C doet het nog niet zo slechtFlying Hawkic schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:39:
[...]
Die e-mail heb ik ook gekregen en heb toen december aangegeven. Een week later krijg ik een e-mail om de auto te bestellen. Dus ik vraag me af of ze er echt wel rekening mee houden.
En er zijn wat interviews te vinden maar het probleem is dat de officiële communicatie slecht is en met alle respect maar de klantendienst kan ook de meeste vragen niet echt beantwoorden. Zal wel allemaal erbij horen in een beginstadium maar dat moet echt beter.
Eindelijk is het zover.
2e week april ingeschreven met toen de verwachting dat de auto in juni geleverd zou worden.
Dat werd al vrij snel juli, toen augustus en nu is dus eindelijk vandaag de email binnen om de auto te bestellen.
Ik heb er vaak achter aan gebeld. Heb uiteindelijk in mei besloten om via Anyways een Toyota c-HR te huren.
De snelheid, service en communicatie van dit redelijk nieuwe platform vond ik erg goed.
Uiteindelijk nam de frustratie wel enorm toe nadat Lynk en Co auto's is gaan leveren aan mensen die veel later op de wachtlijst hadden ingeschreven. Ondanks dat ik het deze mensen van harte gun heb ik Lynk en co wel laten weten dat dit een slechte zaak vond. Ik heb uiteindelijk 6 weken lang elke week gebeld om te vragen of er al iets meer bekend was. Uiteindelijk hebben ze me verteld dat ze de zaak intern hebben escaleren en ben ik dinsdag gebeld dat mijn account doorgezet was en dat de email snel zou volgen om de auto te bestellen.
Hier hebben ze zich deze keer ook echt aan gehouden. De mail is binnen en zodra ik hem zag heb ik meteen besteld. Ik woon in Zutphen. Weet niet of het de eerste is in Zutphen, ik heb ze hier nog niet gezien.
Ik werk op de Universiteit van Twente. Daar heb ik er 1 keer eentje zien staan bij de Gallery waar ik zelf ook zit.
Tijdens het bestellen kon ik kiezen voor bezorging van de auto op het huis adres. Die heb ik dan ook gekozen omdat Amsterdam toch een halve dag kost heen en weer en ophalen.
Nu afwachten wanneer ik gebeld wordt om de datum af te stemmen en dan kan ik de auto via Anyways opzeggen.
Woon werk verkeer is ca. 55 km. Ik ben benieuwd of dat in de winter ook goed gaat. Het is 70% binnendoor en laatste stukje even snelweg. Dus op zich valt de belasting van de accu denk ik erg mee.
Het laatste wachten gaat beginnen. Bedankt ieder voor alle updates en posts hier, dat was bijzonder waardevol om zo vast voorbereid te zijn op wat er komen gaat.
Mvg Tim
2e week april ingeschreven met toen de verwachting dat de auto in juni geleverd zou worden.
Dat werd al vrij snel juli, toen augustus en nu is dus eindelijk vandaag de email binnen om de auto te bestellen.
Ik heb er vaak achter aan gebeld. Heb uiteindelijk in mei besloten om via Anyways een Toyota c-HR te huren.
De snelheid, service en communicatie van dit redelijk nieuwe platform vond ik erg goed.
Uiteindelijk nam de frustratie wel enorm toe nadat Lynk en Co auto's is gaan leveren aan mensen die veel later op de wachtlijst hadden ingeschreven. Ondanks dat ik het deze mensen van harte gun heb ik Lynk en co wel laten weten dat dit een slechte zaak vond. Ik heb uiteindelijk 6 weken lang elke week gebeld om te vragen of er al iets meer bekend was. Uiteindelijk hebben ze me verteld dat ze de zaak intern hebben escaleren en ben ik dinsdag gebeld dat mijn account doorgezet was en dat de email snel zou volgen om de auto te bestellen.
Hier hebben ze zich deze keer ook echt aan gehouden. De mail is binnen en zodra ik hem zag heb ik meteen besteld. Ik woon in Zutphen. Weet niet of het de eerste is in Zutphen, ik heb ze hier nog niet gezien.
Ik werk op de Universiteit van Twente. Daar heb ik er 1 keer eentje zien staan bij de Gallery waar ik zelf ook zit.
Tijdens het bestellen kon ik kiezen voor bezorging van de auto op het huis adres. Die heb ik dan ook gekozen omdat Amsterdam toch een halve dag kost heen en weer en ophalen.
Nu afwachten wanneer ik gebeld wordt om de datum af te stemmen en dan kan ik de auto via Anyways opzeggen.
Woon werk verkeer is ca. 55 km. Ik ben benieuwd of dat in de winter ook goed gaat. Het is 70% binnendoor en laatste stukje even snelweg. Dus op zich valt de belasting van de accu denk ik erg mee.
Het laatste wachten gaat beginnen. Bedankt ieder voor alle updates en posts hier, dat was bijzonder waardevol om zo vast voorbereid te zijn op wat er komen gaat.
Mvg Tim
Allereerst ,fijn dat je aan de beurt bent!Timdekraker schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:23:
2e week april ingeschreven .
Ik heb er vaak achter aan gebeld. ... harte gun heb ik Lynk en co wel laten weten dat dit een slechte zaak vond. Ik heb uiteindelijk 6 weken lang elke week gebeld om te vragen of er al iets meer bekend was. Uiteindelijk hebben ze me verteld dat ze de zaak intern hebben escaleren ...

Ik heb begrepen dat ze niet echt een wachtlijst hebben maar zelf een soort van uitkiezen obv postcode gebied ivm dekking. Nu dacht ik zelf dat dit voor mij wellicht positief zou kunnen uitpakken in een zuiderlijke uithoek van het land, maar als ze bijv eerst grote steden willen afgaan kan het ook een nadeel zijn. Ik denk dat ze er toch beter aan hadden gedaan dit op volgorde te doen. Dan kweek je ook ambassadeurs en begrip ipv onvrede.
Ik heb een paar x laten checken of de gegevens kloppen, want dat was super onduidelijk in de app en op de site (klopte ook gewoon niet), maar ik ben echt niet van plan er achteraan te gaan bellen. Daar pas ik ook gewoon voor, want ik zocht juist de ontzorging en geen gedoe (zoals het wordt verkocht dus)... ik volg dit draadje nu al een tijd en verbaas me er wel een beetje over, dat er zoveel verschillen zijn en officieel is er 0,0 communicatie, zelfs geen maandelijks nieuwsbriefje ofso, zodat je iig het gevoel hebt 'bij de club' te horen..
Heb ergens wel het idee dat steden voorrang krijgen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk kreeg ik drie weken na mijn aanmelding een e-mail om de auto te bestellen. Ergens begrijp ik het ook wel want L&C wilt dat je de auto zoveel mogelijk verhuurt aangezien dat ook wel onderdeel zal zijn van hun verdienmodel. En in steden wonen nu eenmaal meer mensen.Rmaxx schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:47:
[...]
Allereerst ,fijn dat je aan de beurt bent!![]()
Ik heb begrepen dat ze niet echt een wachtlijst hebben maar zelf een soort van uitkiezen obv postcode gebied ivm dekking. Nu dacht ik zelf dat dit voor mij wellicht positief zou kunnen uitpakken in een zuiderlijke uithoek van het land, maar als ze bijv eerst grote steden willen afgaan kan het ook een nadeel zijn. Ik denk dat ze er toch beter aan hadden gedaan dit op volgorde te doen. Dan kweek je ook ambassadeurs en begrip ipv onvrede.
Ik heb een paar x laten checken of de gegevens kloppen, want dat was super onduidelijk in de app en op de site (klopte ook gewoon niet), maar ik ben echt niet van plan er achteraan te gaan bellen. Daar pas ik ook gewoon voor, want ik zocht juist de ontzorging en geen gedoe (zoals het wordt verkocht dus)... ik volg dit draadje nu al een tijd en verbaas me er wel een beetje over, dat er zoveel verschillen zijn en officieel is er 0,0 communicatie, zelfs geen maandelijks nieuwsbriefje ofso, zodat je iig het gevoel hebt 'bij de club' te horen..
Ja, alleen de verhuur functie werkt dus niet :-)
zelf erg blij met de auto. Wat software dingen. Maar voor die prijs en flexibiliteit is het echt prima
zelf erg blij met de auto. Wat software dingen. Maar voor die prijs en flexibiliteit is het echt prima
Inmiddels rij ik een weekje in de 01. Een erg fijne wagen met een luxe uitrusting. Alleen de andere “features” waarom ik een abonnement bij Lynk & Co heb gekozen werkt dus niet. Ik kan mijn auto niet aanbieden voor het delen omdat mijn 01 in hun systeem staat geregistreerd in Zweden (?!) 🧐. Verder werken verschillende connectiviteits features niet. Er zou een update moeten zijn, maar die is dan weer niet beschikbaar voor mijn 01. Waarom weet tech support niet op dit moment. Na de afgelopen week dagelijks met CS te hebben gebeld ga ik het nu maar is een week of 2 afwachten tot ze mij is gaan bellen, maar heb er een hard hoofd in dat het binnen die tijd ook opgelost zal worden..
En hier nog een afhaker. De gebrekkige communicatie is voor mij toch net de druppel. Het lijkt met niet fijn als er iets mis is met de auto en de communicatie dan ook zo moeizaam is.
Daarnaast kreeg ik een interessant aanbod van mijn huidige leasemaatschappij. Voor mij wordt het de komende jaren nog geen L&C 01 dus.
Daarnaast kreeg ik een interessant aanbod van mijn huidige leasemaatschappij. Voor mij wordt het de komende jaren nog geen L&C 01 dus.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Vandaag zou ik mijn 01 kunnen ophalen in Diemen echter gisteravond kreeg ik een telefoontje van een hele vriendelijke mevrouw die mij vertelde dat door software problemen ze auto niet konden uitleveren.
Op zich prima en fijn dat ze gisteren al belde echter wat merkwaardig is, is dat ik geen nieuwe afhaal afspraak kon maken. Ik zou volgende week weer worden gebeld.
Mijn vraag is: wie dit ook hebben mee gemaakt, hoelang duurt het dat jullie nadien de auto kregen?
Op zich prima en fijn dat ze gisteren al belde echter wat merkwaardig is, is dat ik geen nieuwe afhaal afspraak kon maken. Ik zou volgende week weer worden gebeld.
Mijn vraag is: wie dit ook hebben mee gemaakt, hoelang duurt het dat jullie nadien de auto kregen?
Oei. Ik las dit ook op FB, iemand heeft na 3-4 weken zelf maar afgehaakt. Bij anderen hoor je dat ze soms binnen enkele dagen alsnog de auto gebracht krijgen. Oftewel zoals alles by L&C. HEt wisselt, en er is geen duidelijkheid
Maar ik werk wel degelijk in een stad, en daar staat hij dan de hele dag als potentiele huurauto. Dus woonplaats aanhouden is een beetje raar in die situatie, daar zal hij alleen s' nachts staan en in het weekend. Denk dat ze beter voor zoveel mogelijk dekkingsgebied kunnen gaan. Zodat zoveelmogelijk situaties bereikbaar zijn..maja we zien wel, zolang de app niet werkt is het lood om oud ijzer...Flying Hawkic schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:00:
[...]
Ergens begrijp ik het ook wel want L&C wilt dat je de auto zoveel mogelijk verhuurt aangezien dat ook wel onderdeel zal zijn van hun verdienmodel. En in steden wonen nu eenmaal meer mensen.
Zo lang het huren nog niet eens werkt kunnen ze die moeite besparen en gewoon op basis van eerst gereserveerd uitleveren.
Inmiddels heb ik een hele andere auto gekocht maar kreeg toch ineens de mail om een Lynk te bestellen. Uit nieuwsgierigheid even de link geklikt en toen viel dit mij op.
Wat is je plan?
Maandelijks
€ 500,00/ per maand
Auto in perfecte staat
Delen en connectiviteit
Service en verzekering inbegrepen
Flexibele annulering
Alleen bij auto kopen staat nog nieuwe auto. Je moet dus hetzelfde betalen voor een 2e hands auto. Misschien geen oude auto maar toch, normaal zou de waarde dan dalen.
Ook een trekhaak voor maarliefst 480 euro per jaar vind ik nogal prijzig.
Wat is je plan?
Maandelijks
€ 500,00/ per maand
Auto in perfecte staat
Delen en connectiviteit
Service en verzekering inbegrepen
Flexibele annulering
Alleen bij auto kopen staat nog nieuwe auto. Je moet dus hetzelfde betalen voor een 2e hands auto. Misschien geen oude auto maar toch, normaal zou de waarde dan dalen.
Ook een trekhaak voor maarliefst 480 euro per jaar vind ik nogal prijzig.
[ Voor 7% gewijzigd door wannaplay2009 op 03-09-2021 15:09 ]
Dat is toch logisch/het hele concept? Wat denk je dan dat ze doen met auto's van mensen die het contract stoppen?wannaplay2009 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:08:
Auto in perfecte staat

Dit jaar zal je een nieuwe auto krijgen, maar over een jaar is die kans echt niet meer 100%.
Toevoeging: die gloednieuwe auto die je koopt is na 10 minuten ook niet meer 'nieuw', toch?
[ Voor 8% gewijzigd door m_a_rnix op 03-09-2021 15:37 . Reden: toevoeging ]
Vind je reactie nogal simpel, niet eens de discussie waard.m_a_rnix schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:36:
[...]
Dat is toch logisch/het hele concept? Wat denk je dan dat ze doen met auto's van mensen die het contract stoppen?In de shredder? Je koopt huurt mobiliteit, niet 'een nieuwe auto'. En als je hem met minder dan 100 km op de teller wil krijgen, dan moet je hem inderdaad kopen.
Dit jaar zal je een nieuwe auto krijgen, maar over een jaar is die kans echt niet meer 100%.
Toevoeging: die gloednieuwe auto die je koopt is na 10 minuten ook niet meer 'nieuw', toch?
Je hoeft mij niet de les te gaan lezen omdat jij vindt dat je gelijk hebt. Ik denk er nu eenmaal anders over.
[ Voor 7% gewijzigd door wannaplay2009 op 03-09-2021 16:10 ]
Maar hij klopt wel. Dit stond er volgensmij altijd al zo. De discussie is hier ook al geweest, maar het is wel logisch. Als je een auto huurt ben je ook niet de eerste, maar je betaald hetzelfde. Zo is het hier ook, je zit er immers niet 3 tot 5 jaar aan vast. De trekhaak is om dezelfde reden relatief duur.wannaplay2009 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:06:
[...]
Vind je reactie nogal simpel, niet eens de discussie waard.
Owja toevoeging: de vraag rees ook of bij wat oudere autos, of minder perfecte staat, er op termijn wellicht qel andere prijzen konden komen of dat die verkocht gaan worden..geloof dat lnc er ook nog niet uit was..
[ Voor 17% gewijzigd door Rmaxx op 03-09-2021 16:14 ]
Denk niet dat hij jou de les leest, maar hij heeft het concept wel beter begrepen denk ik. Het hele punt is nu net dat het niet om die auto gaat, maar wel dat je beschikking hebt over een auto in perfecte staat die niet noodzakelijk nieuw is. Je betaalt voor het gebruik van een auto in perfecte staat, het wordt toch nooit jouw eigendom. Staat overigens ook zo op de website, dus beetje vreemd dat je was verrast door hun e-mail.wannaplay2009 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:06:
[...]
Je hoeft mij niet de les te gaan lezen omdat jij vindt dat je gelijk hebt. Ik denk er nu eenmaal anders over.
En de deal is bij zo'n concept (en bij Anyways, en Care by Volvo) de eerste tijd beter dan 'daarna'. Tijdens 'daarna' blijft de deal steeds evengoed.
Als je een fiets huurt op Texel krijg je ook een fiets 'in perfecte staat', niet een 'nieuwe fiets'.
Als je een fiets huurt op Texel krijg je ook een fiets 'in perfecte staat', niet een 'nieuwe fiets'.
Uhm. Het concept is duidelijk. Juist in het begin kun je ‘mazzel’ hebben met een nieuwe.wannaplay2009 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:06:
[...]
Care by Volvo is altijd een nieuwe auto, maar daar zit ook een heel ander prijskaartje aan die duidelijk probeert te ontzorgen met winterbanden, trekhaak en altijd vervangend vervoer inbegrepen.m_a_rnix schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:50:
En de deal is bij zo'n concept (en bij Anyways, en Care by Volvo) de eerste tijd beter dan 'daarna'. Tijdens 'daarna' blijft de deal steeds evengoed.
Oh ik zie het, verrassend. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft...
Denk dat dat wel blijft, jong occassion komen ze bij volvo wel kwijt, dat lijkt me (voorlopig)wel anders bij een nieuwkomer zonder NL trackrecord... alnkunnen ze natuurlijk altijd weer op de trein of boot..m_a_rnix schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:50:
Oh ik zie het, verrassend. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft...
Ai, bij mij heeft dat 3 weken geduurd zonder enige info waarna ik de auto uiteindelijk geannuleerd heb.Buis07 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:51:
Vandaag zou ik mijn 01 kunnen ophalen in Diemen echter gisteravond kreeg ik een telefoontje van een hele vriendelijke mevrouw die mij vertelde dat door software problemen ze auto niet konden uitleveren.
Ik heb daarna de auto opnieuw besteld via de link die ik de eerste keer gekregen heb en toen stond hij binnen 1,5 week (gisteren) voor de deur. Afgeleverd door Volvo thuis voor de deur overigens. En wat een verademing qua communicatie, ik werd gebeld in de ochtend om de tijd te bevestigen, ik kreeg een sms toen de medewerker vertrok, een sms toen hij er bijna was en een sms toen hij arriveerde. Op de minuut op tijd.
[ Voor 14% gewijzigd door El Polo Diablo op 04-09-2021 08:36 ]
Ik heb me inmiddels ook op de wachtlijst gezet. Ik ben benieuwd naar het concept, en mijn huidige wagen is wel aan een inruil toe. Andere (2de hands) autos zijn nu relatief duur dus goed moment om in te ruilen maar niet om er eentje terug te kopen.
Weet iemand hoe het zit met de opgebouwde schadevrije jaren? Ik rij inmiddels 15 jaar schadevrij, ik overweeg om de 01 1 a 2 jaar te gaan rijden en dan eventueel weer een eigen auto te kopen. Ik vraag me dan af of ik mijn opgebouwde schadevrije jaren dan kwijt ben. Ik ga sws checken met de verzekering, maar ik weet niet hoe happig die zijn om een vertrekkende klant goed te informeren
Weet iemand hoe het zit met de opgebouwde schadevrije jaren? Ik rij inmiddels 15 jaar schadevrij, ik overweeg om de 01 1 a 2 jaar te gaan rijden en dan eventueel weer een eigen auto te kopen. Ik vraag me dan af of ik mijn opgebouwde schadevrije jaren dan kwijt ben. Ik ga sws checken met de verzekering, maar ik weet niet hoe happig die zijn om een vertrekkende klant goed te informeren
Die blijven 3 jaar geldig. In jouw scenario zou je dus over 1 a 2 jaar weer gewoon verder kunnen opbouwen waar je gebleven was.wildcheese schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:26:
Weet iemand hoe het zit met de opgebouwde schadevrije jaren? Ik rij inmiddels 15 jaar schadevrij, ik overweeg om de 01 1 a 2 jaar te gaan rijden en dan eventueel weer een eigen auto te kopen.
Bron: https://www.verzekeringen...evrije-jaren-auto-verkoop
Weet iemand hoe je de parkeersensoren/parkeermodus langer actief kan laten? Voor mijn gevoel gaat het relatief snel uit terwijl ik nog aan het inparkeren ben. Bij mijn Tiguan bleef dit bv actief totdat ik sneller ging dan 15km/u
Bij mij werken ze vaak helemaal niet. Ik hoop dat dat in de servicebeurt wordt opgelost.Freezerator schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:51:
Weet iemand hoe je de parkeersensoren/parkeermodus langer actief kan laten? Voor mijn gevoel gaat het relatief snel uit terwijl ik nog aan het inparkeren ben. Bij mijn Tiguan bleef dit bv actief totdat ik sneller ging dan 15km/u
Nou ze zijn hierin blijkbaar wel consequent, ik heb gisteren ook de mail gekregen om de auto te bestellen waarmee hij binnen 3 weken geleverd gaat worden.... Toch vreemd dat ik een goede week eerder op de vraag had aangegeven de auto in december geleverd wil krijgen. Maandag dua maar weer even bellen om dit te corrigeren.Flying Hawkic schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:39:
[...]
Die e-mail heb ik ook gekregen en heb toen december aangegeven. Een week later krijg ik een e-mail om de auto te bestellen. Dus ik vraag me af of ze er echt wel rekening mee houden.
Geheel juist ! Zie ook het interview met de CEO welke op youtube staat. Het hele concept is mobiliteit en niet een auto. Je neemt een abonnement op mobiliteit en ik vermoed dat deze startperiode dat bijna altijd nieuwe zijn maar er zal ergens een omslagpunt komt afhankelijk van de vraag dat er meer gebruikte 01's zullen worden ingezet. Overigens is dat bij CbV ook het geval in de wachtperiode kon je al een jong gebruikte XC40 krijgen waar je dan minder voor hoefde betalen. Ook volvo zal ergens een omslagpunt hebben om het verdienmodel staande te houden.m_a_rnix schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:36:
[...]
Dat is toch logisch/het hele concept? Wat denk je dan dat ze doen met auto's van mensen die het contract stoppen?In de shredder? Je koopt huurt mobiliteit, niet 'een nieuwe auto'. En als je hem met minder dan 100 km op de teller wil krijgen, dan moet je hem inderdaad kopen.
Ai. Hoop niet dat dat de norm is.. zijn zeker van alixpress , mag toch niet door de qc komen zoiets..meermarco schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:55:
[...]
Bij mij werken ze vaak helemaal niet. Ik hoop dat dat in de servicebeurt wordt opgelost.

De sensoren zelf schijnen prima te zijn. Het zit in de brakke software voor de Europese markt.
Heeft iemand al de Journey camera uitgetest? Foto's en filmpjes maken werken prima, maar als je deze wil delen met je smartphone komt er steeds op 'geen verbonden apparaten' terwijl mijn telefoon wél geconnecteerd is. Iemand?
Hoe lang zat er tussen de eerste mail (wanneer wilt u de Lynk geleverd hebben) en de volgende dat hij binnen drie weken geleverd gaat worden?RvL01 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:03:
[...]
Nou ze zijn hierin blijkbaar wel consequent, ik heb gisteren ook de mail gekregen om de auto te bestellen waarmee hij binnen 3 weken geleverd gaat worden.... Toch vreemd dat ik een goede week eerder op de vraag had aangegeven de auto in december geleverd wil krijgen. Maandag dua maar weer even bellen om dit te corrigeren.
Hebben jullie de L&C 09 gezien? Op basis van de CX90… zou die ook in dit concept komen in Nederland?
Ja mooi ding, maar zou persoonlijk meer zien in een zeeker, de 001, mag van mij dan gewoon lynk & co zero heten trouwens..DoKos schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:17:
Hebben jullie de L&C 09 gezien? Op basis van de CX90… zou die ook in dit concept komen in Nederland?
Werkt bij mij ook niet. In de app werkt de functie ook niet 😑diegos schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:32:
Heeft iemand al de Journey camera uitgetest? Foto's en filmpjes maken werken prima, maar als je deze wil delen met je smartphone komt er steeds op 'geen verbonden apparaten' terwijl mijn telefoon wél geconnecteerd is. Iemand?
Mensen die denken een gebruikte auto te krijgen , hoelang zijn de auto's in Nederland op de weg nu ? 3 maanden hooguit toch ? Dus hoeveel km zullen er dan op zitten als je een gebruikte krijgt ? Weinig denk ik
Volgend mij blijft je no claim 4 jaar bestaan. Maar al je nu al weet dat je over 2 jaar weer een auto koopt waarom zou je dan nu voor 2 jaar een auto huren?wildcheese schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:26:
Ik heb me inmiddels ook op de wachtlijst gezet. Ik ben benieuwd naar het concept, en mijn huidige wagen is wel aan een inruil toe. Andere (2de hands) autos zijn nu relatief duur dus goed moment om in te ruilen maar niet om er eentje terug te kopen.
Die ziet er ook mooi uit. Echter heb ik een auto nodig waar 6 stoeltjes in zitten. Mijn Sharan begint te klein te worden voor het onkruid, maar wil niet aan een bus…Ja mooi ding, maar zou persoonlijk meer zien in een zeeker, de 001, mag van mij dan gewoon lynk & co zero heten trouwens..
Voor mij: de ideale auto om te kopen is er nu niet (full-electric, 2 jaar oud, niet te veel km's, niet te duur, ruimte voor 2 kids en wat bagage). Lynk&Co heeft best grote range voor hybrid, niet al te duur, en geen gedoe met verkoop over een paar jaar. Dus als die perfecte auto er wel is, hoef ik niet ingewikkeld te doen.Bennieco schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:00:
[...]
Volgend mij blijft je no claim 4 jaar bestaan. Maar al je nu al weet dat je over 2 jaar weer een auto koopt waarom zou je dan nu voor 2 jaar een auto huren?
Wauw, je beschrijft mijn situatie echt tot in de puntjes. Met een tweede kleine op komst wordt de 1-serie nu echt te klein, dus kan die de verkoop in. De L&C lijkt een topoplossing voor tot tweedehands elektrisch fatsoenlijk beschikbaar wordt. En wie weet bevalt het wel zo goed dat ik blijf huren.m_a_rnix schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:51:
[...]
Voor mij: de ideale auto om te kopen is er nu niet (full-electric, 2 jaar oud, niet te veel km's, niet te duur, ruimte voor 2 kids en wat bagage). Lynk&Co heeft best grote range voor hybrid, niet al te duur, en geen gedoe met verkoop over een paar jaar. Dus als die perfecte auto er wel is, hoef ik niet ingewikkeld te doen.
@eBait inderdaad, en als dan de communicatie afdeling van Lynk nog even meewerkt, dan moet het goed komen....wat blijft dit jammer zeg.
Het is een prachtig scherp geprijst concept van Lynk maar de mensen blijven natuurlijk niet maanden wachten.
Lynk en Co zorg dat je de mensen op de hoogte houdt, vertraging kan niemand vaak wat aan doen, maar laat de mensen weten waar ze aan toe zijn.
Laat weten dat het wat langer duurt, stuur updates over vertraging/informatie/software veel vaker rond!!!
Marcus
Het is een prachtig scherp geprijst concept van Lynk maar de mensen blijven natuurlijk niet maanden wachten.
Lynk en Co zorg dat je de mensen op de hoogte houdt, vertraging kan niemand vaak wat aan doen, maar laat de mensen weten waar ze aan toe zijn.
Laat weten dat het wat langer duurt, stuur updates over vertraging/informatie/software veel vaker rond!!!
Marcus
Bij mij maakt de app sowieso geen betrouwbare connectie met de auto.Misterxx2 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:01:
[...]
Werkt bij mij ook niet. In de app werkt de functie ook niet 😑
- Huurverzoeken geven geen melding
- Laad status is niet real time
- In de app staat mijn auto geopend op straat, maar eenmaal bij de auto aangekomen is netjes alles dicht
Ik ga het forum volgen, in juli met de auto proef gereden in Antwerpen en mezelf op de wachtlijst gezet.
Vorige week een mail dat ik kon bestellen en de auto gisteren besteld, nu 3 weken wachten.
Vorige week een mail dat ik kon bestellen en de auto gisteren besteld, nu 3 weken wachten.
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Ik kwam er hier ook achter dat er weinig klopt van dat rittenlogboek (mits je het aangezet hebt). Denk dat we nog wel ver verwijderd zijn van een werkend deelplatform iig =)dennis.passage schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:44:
[...]
Bij mij maakt de app sowieso geen betrouwbare connectie met de auto.Auto wordt binnenkort voor een update opgehaald, ben benieuwd hoe het daarna functioneert... Hoop dat ze de nav optimaliseren en Frank eruit knikkeren... Mijn dochter vind Frank geweldig, ik niet ;-)
- Huurverzoeken geven geen melding
- Laad status is niet real time
- In de app staat mijn auto geopend op straat, maar eenmaal bij de auto aangekomen is netjes alles dicht
Wel geinig -- je kan de spiegels ook automatisch laten bijdraaien wanneer je hem in reverse zet (stond bij mij standaard uit).
EDIT: die update -- kwamen ze daar zelf mee of was dat naar aanleiding van een mail die je stuurde oid? En waarom kan dat niet OTA?
[ Voor 6% gewijzigd door pushnoi op 06-09-2021 10:30 ]
Dat stelde ze uiteindelijk zelf voor na wat klachten via mail, chat en telefoon. Duurde even voordat ze hiertoe besloten... Heb ook nog een andere case lopen, over betalingen. Daar zijn ze ook niet echt snel mee...pushnoi schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:28:
[...]
EDIT: die update -- kwamen ze daar zelf mee of was dat naar aanleiding van een mail die je stuurde oid? En waarom kan dat niet OTA?
Wij nog steeds laadproblemen (laadt soms helemaal niet) en dat zijn ze nu al drie weken san het onderzoeken.. duurt erg lang allemaal
Hier een Mini (wel 4-deurs).eBait schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:54:
[...]
Wauw, je beschrijft mijn situatie echt tot in de puntjes. Met een tweede kleine op komst wordt de 1-serie nu echt te klein, dus kan die de verkoop in. De L&C lijkt een topoplossing voor tot tweedehands elektrisch fatsoenlijk beschikbaar wordt. En wie weet bevalt het wel zo goed dat ik blijf huren.
Pff woonde ik maar in antwerpenpvanmegen schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:24:
Ik ga het forum volgen, in juli met de auto proef gereden in Antwerpen en mezelf op de wachtlijst gezet.
Goed om te lezen! Dat heeft mijn auto ook, zou niet meer zonder willen..pushnoi schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:28:
[...]
Wel geinig -- je kan de spiegels ook automatisch laten bijdraaien wanneer je hem in reverse zet (stond bij mij standaard uit).
Ik woon in Terneuzen, dan is Antwerpen veel dichterbij dan Amsterdam!
Inmiddels is er contact met me opgenomen en zou mijn 01 nu wel de update moeten kunnen ontvangen. De service afspraak staat voor over 2 weken gepland, hopelijk werken de features dan allemaal.Misterxx2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:13:
Inmiddels rij ik een weekje in de 01. Een erg fijne wagen met een luxe uitrusting. Alleen de andere “features” waarom ik een abonnement bij Lynk & Co heb gekozen werkt dus niet. Ik kan mijn auto niet aanbieden voor het delen omdat mijn 01 in hun systeem staat geregistreerd in Zweden (?!) 🧐. Verder werken verschillende connectiviteits features niet. Er zou een update moeten zijn, maar die is dan weer niet beschikbaar voor mijn 01. Waarom weet tech support niet op dit moment. Na de afgelopen week dagelijks met CS te hebben gebeld ga ik het nu maar is een week of 2 afwachten tot ze mij is gaan bellen, maar heb er een hard hoofd in dat het binnen die tijd ook opgelost zal worden..
Zou mooi zijn als Lynk & Co, uit zichzelf, met een compensatie zou komen. Dan bedoel ik vooral voor de deelfunctie die niet werkt, maar ik denk niet dat ik daar te veel van moet verwachten.
Van hieruit ook, maar ging me meer om de snelheid naar andere steden, antwerpen/belgie lijkt rapper te gaan...pvanmegen schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:03:
[...]
Ik woon in Terneuzen, dan is Antwerpen veel dichterbij dan Amsterdam!
Net een mail gekregen om mijn gegevens aan te vullen om de bestelling compleet te maken, met keuze voor levering.. kon oktober kiezen (zonder garantie).. gek genoeg was het veld plaatsnaam leeg ?? Geen idee waarom.. maja er is zoals beloofd dus contact in september.. so far so good! Kon alleen geen kleur of trekhaak kiezen in deze stap dus ik verwacht nog wat wachttijd..
(Ingeschreven begin juli voor zwart)
(Ingeschreven begin juli voor zwart)
[ Voor 19% gewijzigd door Rmaxx op 06-09-2021 18:31 ]
Laat je aan je huisstopcontact of aan een lasdraad cq Wallbox?sdamman schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:22:
Wij nog steeds laadproblemen (laadt soms helemaal niet) en dat zijn ze nu al drie weken san het onderzoeken.. duurt erg lang allemaal
Is inmiddels beantwoord- blijven 3 jaar staanBennieco schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:00:
[...]
Volgend mij blijft je no claim 4 jaar bestaan. Maar al je nu al weet dat je over 2 jaar weer een auto koopt waarom zou je dan nu voor 2 jaar een auto huren?
De reden is simpel: mijn huidige auto heeft inmiddels een respectabele kmstand en leeftijd bereikt. Nu brengt die nog een leuke inruilprijs op, maar "nieuwe" tweedehands zijn duur, en een goede opvolger weet ik nog niet (wil wel een leuke auto rijden). Dus dan is deze huur oplossing ideaal - vind ik over 6 maanden een leuke andere auto dan gaat deze er weer uit. Vooral het feit dat ik maandelijks kan opzeggen lijkt me perfect.
Ik had hetzelfde. Hoe krijg ik de filmpjes uit de L&C? Het blijkt dat je de verbinding moet omkeren. DWZ je moet je telefoon gebruiken als hotspot waaraan de L&C verbindt. Je moet dus je hotspot vindbaar maken en dan via het verbindingen tablad de wifi vd auto verbinden aan je telefoon. Daarna kan je na een herstart van de L&C app filmpjes en foto's naar je phone sturen. (lang op lopen puzzelen)diegos schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:32:
Mag je zomaar laden aan het stopcontact? Had begrepen dat dat onveilig is.Bennieco schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:30:
[...]
Laat je aan je huisstopcontact of aan een lasdraad cq Wallbox?
De grannylader is max 10A. Dus dat is zeg 2300 watt. Een wasmachine, droger, vaatwasser of waterkoker gebruiken ook zoiets. De vorige kabel was 16A. Dat is wellicht andere koek
HuisstopcontactBennieco schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:30:
[...]
Laat je aan je huisstopcontact of aan een lasdraad cq Wallbox?
Kan de journey camera niet standaard als dashcam aan staan?
Ik hoop alleen voor je energierekening geen 6 tot 8 uur (zelfs 24 uur sommige) langmeermarco schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:07:
De grannylader is max 10A. Dus dat is zeg 2300 watt. Een wasmachine, droger, vaatwasser of waterkoker gebruiken ook zoiets. De vorige kabel was 16A. Dat is wellicht andere koek
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 06-09-2021 21:33 ]
Flying Hawkic schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:11:
[...] Wel als er ander verbruikers tegelijk aan het zelfde stopcontact gebruikt gaan worden
Mag je zomaar laden aan het stopcontact? Had begrepen dat dat onveilig is.
Als de auto insteekt kan toch niets anders aan hetzelfde stopcontact?
Jawel. Je zal toch die accu vol moeten laden. Hoe minder ampère, hoe langer het duurt. Maar na 100procebt stopt ie. Er was een bug. Hij stopte bij 70 procent maar bleef wel 1-2 ampère verbruiken. Die bug is recent opgelost gelukkig.Deveon schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:32:
[...]
Ik hoop alleen voor je energierekening geen 6 tot 8 uur (zelfs 24 uur sommige) lang
Nee. Ik zou idd wel een wcd maken speciaal voor de auto. Ook handig om de auto te stofzuigen :-)Flying Hawkic schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:44:
[...]
Als de auto insteekt kan toch niets anders aan hetzelfde stopcontact?
Ik bedoelde al die andere apparaten die zoveel gebruiken. De meeste huishoudelijke apparaten trekken zulk vermogen maar slechts 10 tot 15 minuten en geen uren lang.meermarco schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:45:
[...]
Jawel. Je zal toch die accu vol moeten laden. Hoe minder ampère, hoe langer het duurt. Maar na 100procebt stopt ie. Er was een bug. Hij stopte bij 70 procent maar bleef wel 1-2 ampère verbruiken. Die bug is recent opgelost gelukkig.
Eerste mail was 23 augustus jl. Mededeling dat ik mijn profiel volledig moet maken en voorkeuren aangeven, hier de vraag in welke maand ik de 01 geleverd wil krijgen. Keuze sept t/m dec mijn keuze was december.syjq8ak schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:43:
[...]
Hoe lang zat er tussen de eerste mail (wanneer wilt u de Lynk geleverd hebben) en de volgende dat hij binnen drie weken geleverd gaat worden?
Tweede mail was van 3 september jl. Het is tijd om je 01 te bestellen met een persoonlijke link om de order definitief te maken waarbij ze streven om binnen 3 weken de auto geleverd te krijgen. Zaten dus 10 dagen tussen...
Vanmorgen contact gezocht en ze zullen mij eind november weer een order bevestiging sturen.
Ik kreeg een mail voor het profiel, kon een maand kiezen, maar geen voorkeuren aangeven?RvL01 schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:58:
[...]
Eerste mail was 23 augustus jl. Mededeling dat ik mijn profiel volledig moet maken en voorkeuren aangeven, hier de vraag in welke maand ik de 01 geleverd wil krijgen. Keuze sept t/m dec mijn keuze was december.
Tweede mail was van 3 september jl. Het is tijd om je 01 te bestellen met een persoonlijke link om de order definitief te maken waarbij ze streven om binnen 3 weken de auto geleverd te krijgen. Zaten dus 10 dagen tussen...
Vanmorgen contact gezocht en ze zullen mij eind november weer een order bevestiging sturen.
Klopt, de voorkeuren volgen in de volgende e-mail. Even geduld nog dus.Rmaxx schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:25:
[...]
Ik kreeg een mail voor het profiel, kon een maand kiezen, maar geen voorkeuren aangeven?
Ah top, bedankt voor de info, het lijkt op een bulkmail ook ik heb 23-08 17:18 uur een mail ontvangen met het verzoek "we hebben meer gegevens nodig van je" en de levering keuze was september, oktober, november en december, mijn keuze was september, zo snel mogelijk.RvL01 schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:58:
[...]
Eerste mail was 23 augustus jl. Mededeling dat ik mijn profiel volledig moet maken en voorkeuren aangeven, hier de vraag in welke maand ik de 01 geleverd wil krijgen. Keuze sept t/m dec mijn keuze was december.
En tot vandaag niets meer gehoord, gebeld vorige week en onduidelijk antwoord gekregen, het kan in september maar ook in december....#onduidelijk

[ Voor 7% gewijzigd door syjq8ak op 07-09-2021 08:08 ]
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.