Even nieuwsgierig: reden ze zelf terug met een LynkBasss schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:06:
Zojuist is de 01 netjes afgeleverd. Werd gebracht met dubbele chauffeur. Duidelijke uitleg en nam hiervoor echt zijn tijd. Natuurlijk zelf nog veel te ontdekken maar levering is perfect gedaan.
Was bij Tesla veel slechter.
De eerste in Brugge en bij het afleveren al veel positieve reacties van toeristen die hier veel aanwezig zijn in mijn straat.
Ze reden inderdaad met Lynk terug was wel eigen wagen. Had namelijk zijn vrouw bij en gingen paar dagen Brugge doen. Had zwarte wagen bij, ook erg mooie kleur. Wagen komt wel recht uit Zeebrugge. Maar 24 km op de teller
Prettig dashboard, kan je uit de dataset van de RDW ook nog achterhalen of de auto privé of zakelijk is?Qaestor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:34:
Er zijn de afgelopen weken wel weer een aardig aantal 01's gekentekend, teller staat nu (alweer eventjes) op 490:
https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC
Edit: never mind, zie dat deze info niet beschikbaar is in de opendata set van de RDW. Enkel in de RDW OVI site.
[ Voor 11% gewijzigd door fredkroket op 19-08-2021 09:17 ]
jeeuh 510 nu, er zit weer beweging in!

En de stem van Frank is ook onder de aandacht gebracht..
https://twitter.com/LynkCoGlobal/status/1426940565162184705
[ Voor 23% gewijzigd door Rmaxx op 18-08-2021 23:58 . Reden: twitter link erbij... ]
Heeft iemand de auto al met succes verhuurt? Ik begreep dat er als het aan de verhuurders kant al lukt er tal van (betaal) issues zijn bij dr huurders kant. Of de auto niet kunnen openen etc.
Hier klapt de iOS app er nog uit wanneer ik op “set up sharing” druk..
Kan je eigenlijk ook te gereduceerd tarief verhuren aan bekende?
Kan je eigenlijk ook te gereduceerd tarief verhuren aan bekende?
[ Voor 31% gewijzigd door Deveon op 18-08-2021 21:09 ]
Vandaag tijdens het afleveren gehoord dat app om auto te delen nog niet werkt.
Tevens bepaal je zelf je tarief dus kun je prijs verlagen voor familie
Tevens bepaal je zelf je tarief dus kun je prijs verlagen voor familie
Ik had de auto op maandag opgehaald, op vrijdag kwam de kaart in de bus.Qaestor schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:48:
Kan iemand hier wellicht iets zeggen over hoe snel de groene kaart wordt opgestuurd na aflevering en welke landen daarop staan?
Hier in België is bij het afleveren de groene kaart al aanwezig bij de board papieren.
Ook zit er een standaard formulier om indien nodig je parkeervergunning te kunnen aanvragen
Ook zit er een standaard formulier om indien nodig je parkeervergunning te kunnen aanvragen
Denk dat ze toch voor een landelijk dekkend netwerk gaan...Bulova schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb 11 juli ingeschreven en gisteren kreeg ik de e-mail om te bestellen. Natuurlijk meteen gedaan. Nu maar afwachten. 'We streven naar levering van je auto binnen 3 weken na ontvangst van je orderbevestiging.' zegt Lynk daar zelf over![]()
Ik woon in Tilburg en dat is niet echt dicht bij Amsterdam. Dus die redenering gaat (helaas) niet op.
Ik heb mijn 01 gisteren opgehaald. Pfoah, da's wel een bizarre auto hoor.
Beetje maffig om midden op 't Rokin ergens je auto te moeten halen, maar ontvangst was top en uitleg ook.
Ik heb nog even nagevraagd over hoe het nou zat met de uitgifte en volgordelijkheid -- spreiding is inderdaad de achterliggende gedachte was het vermoeden maar dan vooral met het idee om op zoveel mogelijk verschillende plekken auto's ter beschikking te hebben qua verhuur. Men hoopte dus ook dat we de auto gingen delen.
Beetje maffig om midden op 't Rokin ergens je auto te moeten halen, maar ontvangst was top en uitleg ook.
Ik heb nog even nagevraagd over hoe het nou zat met de uitgifte en volgordelijkheid -- spreiding is inderdaad de achterliggende gedachte was het vermoeden maar dan vooral met het idee om op zoveel mogelijk verschillende plekken auto's ter beschikking te hebben qua verhuur. Men hoopte dus ook dat we de auto gingen delen.
Ik heb een afspraak voor 7 september om het 70% laadprobleem op te laten lossen. Is bij de nieuw uitgeleverde auto's dit probleem al opgelost?
Ik heb de auto 1 x geladen en die was 100%, dus ik ga er vanuit van wel.roeldive schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:18:
Ik heb een afspraak voor 7 september om het 70% laadprobleem op te laten lossen. Is bij de nieuw uitgeleverde auto's dit probleem al opgelost?
Ik heb alleen de auto nog niet in de app staan... Of nou ja -- half; bij 'mijn auto' staat dat er nog geen auto's zijn toegevoegd, maar ga ik naar mijn ritten dan zie ik wel data.
Al gebeld, en zou moeten zijn opgelost vandaag. Helaas nog steeds niets te zien.
Leuk en aardig, maar laten ze dan eerst zorgen dat de app om te delen goed werkt, op dit moment is dat volgens mij nog niet het geval.pushnoi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:59:
Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.
Ik heb vandaag contact gehad over de mogelijkheid je account op te zetten om een auto te kunnen huren. Het lijkt er op dat je je voornaam, zoals op je rijbewijs, dus met eventuele letters van vervolgnamen, in het veld achternaam moet zetten. Ik had contact met ze en toen ik dit truucje probeerde leek het goed te staan.
Ook lijkt je creditcard niet goed gekoppeld te worden, de payment method update niet bij mij.
Hebben anderen dit ook?
Ook lijkt je creditcard niet goed gekoppeld te worden, de payment method update niet bij mij.
Hebben anderen dit ook?
En die functie werkt dus nietpushnoi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:59:
Dag allemaal,
Als late inschrijver heb ik met veel interesse de 49 pagina's in dit topic bekeken waarbij het vooral ging over levertijden, (mis)communicatie en voorwaarden. En over de mooie auto natuurlijk waar ik waarschijnlijk nog een hele tijd op moet wachten.
Ook de teksten op de site en de voorwaarden heb ik aandachtig gelezen, waarbij me naast veel vage bewoordingen en slecht Nederlands het volgende opviel over de pechhulp (Assistance).
Op de site staat bij Services, onderdeel 3. Hulp: Pechhulp is standaard voor iedereen en beschikbaar in heel Europa.Je kan dus met een gerust hart overal op avontuur.
Hier worden de voorwaarden van Assistance nader genoemd: https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy
Daarin staat ná punt 1.6 (volgens mij dus niet bij dat punt) onder andere:
Lynk & Co Assistance biedt geen dekking voor:
• Kosten voor reparatie en reserveonderdelen.
• Lynk & Co Assistance dekt geen kosten van banden of reserveonderdelen die nodig zijn voor reparaties, ongeacht of het voertuig moet worden geborgen of niet.
In mijn beleving staat hier dat bij pech de kosten van reparatie en onderdelen voor eigen rekening komen.
Lijkt me niet logisch bij een huurauto. Daarom die vraag voorgelegd aan Lynk & Co. Hieronder een deel van de chat met Karina.
:strip_exif()/f/image/mRMqKvIMVoi6Ig1UfND2e4Fv.jpg?f=fotoalbum_large)
Er wordt dus volgens haar verschil gemaakt tussen pech en schade. Maar gelet op het eerste antwoord ben ik niet helemaal overtuigd van haar kennis op dit gebied. Zou zomaar kunnen dat je de kosten eerst moet voorschieten of zo.
Iemand al ervaring hiermee?
Ton
Als late inschrijver heb ik met veel interesse de 49 pagina's in dit topic bekeken waarbij het vooral ging over levertijden, (mis)communicatie en voorwaarden. En over de mooie auto natuurlijk waar ik waarschijnlijk nog een hele tijd op moet wachten.
Ook de teksten op de site en de voorwaarden heb ik aandachtig gelezen, waarbij me naast veel vage bewoordingen en slecht Nederlands het volgende opviel over de pechhulp (Assistance).
Op de site staat bij Services, onderdeel 3. Hulp: Pechhulp is standaard voor iedereen en beschikbaar in heel Europa.Je kan dus met een gerust hart overal op avontuur.
Hier worden de voorwaarden van Assistance nader genoemd: https://www.lynkco.com/nl...oadside-assistance-policy
• Lynk & Co Assistance dekt geen kosten van banden of reserveonderdelen die nodig zijn voor reparaties, ongeacht of het voertuig moet worden geborgen of niet.
In mijn beleving staat hier dat bij pech de kosten van reparatie en onderdelen voor eigen rekening komen.
Lijkt me niet logisch bij een huurauto. Daarom die vraag voorgelegd aan Lynk & Co. Hieronder een deel van de chat met Karina.
:strip_exif()/f/image/mRMqKvIMVoi6Ig1UfND2e4Fv.jpg?f=fotoalbum_large)
Er wordt dus volgens haar verschil gemaakt tussen pech en schade. Maar gelet op het eerste antwoord ben ik niet helemaal overtuigd van haar kennis op dit gebied. Zou zomaar kunnen dat je de kosten eerst moet voorschieten of zo.
Ton
XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |
Nee, nog geen ervaring mee omdat ik helaas nog mag wachten op mijn 01Kensingtonnie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:07:
Dag allemaal,
[Afbeelding]
Ton
Maar die assistance policy lees ik iets anders: volgens mij maakt deze onderdeel uit van een gelaagde set voorwaarden, waardoor uitgesloten reparatiekosten en dergelijke onder huurvoorwaarden of voorwaarden in een andere laag kunnen vallen. Er zijn bijvoorbeeld mensen die een 01 kopen in plaats van huren en daarbij een assistance abonnement afsluiten: dan wil je niet hun oude schades gaan lopen repareren onder de assistance policy. Idem voor verbruiksartikelen, zoals banden. De klantenservice dame is natuurlijk geen jurist, maar ze zou het wel voor je even kunnen toetsen bij hun legal afdeling eigenlijk.
Ik heb inmiddels wat ervaring met Karina, lieve meid (denk ik) die erg haar best doet maar op dit gebied natuurlijk geen uitspraken kan doen. Verder ben ik het overigens met het antwoord van Qaestor eens.Kensingtonnie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:07:
Dag allemaal,
[Afbeelding]
Ton
Overigens ben ik gister eindelijk gebeld voor een afhaalafspraak, kan 30 augustus terecht in Diemen, dus levering toch nog als beloofd in augustus!
Kom hier voor het eerst in dit topic terecht via Google.
Ik heb me in April ingeschreven en 30 Aug wordt als het goed is een zwarte 01 op mijn oprit neergezet. Ben benieuwd!!
Het is wel erg raar en jammer dat de uitlevering zo willekeurig gaat. Ik lees dat er mensen zijn die in Dec 20 hebben ingeschreven nog niets gehoord hebben en aan de andere kant zijn er mensen die inschreven in Juli 21 en nu al rond rijden. Te zot… Volgens mij heeft dat niets met locatie te maken hoor. Het zou me niet verbazen als de willekeur simpelweg wordt veroorzaakt door een interne IT puinhoop.
Ik heb me in April ingeschreven en 30 Aug wordt als het goed is een zwarte 01 op mijn oprit neergezet. Ben benieuwd!!
Het is wel erg raar en jammer dat de uitlevering zo willekeurig gaat. Ik lees dat er mensen zijn die in Dec 20 hebben ingeschreven nog niets gehoord hebben en aan de andere kant zijn er mensen die inschreven in Juli 21 en nu al rond rijden. Te zot… Volgens mij heeft dat niets met locatie te maken hoor. Het zou me niet verbazen als de willekeur simpelweg wordt veroorzaakt door een interne IT puinhoop.
Ik mag de auto op 3 september ophalen in Diemen. Ik las op Facebook dat bij een aantal de auto wordt thuis bezorgd. Ik heb vanmorgen gebeld en te horen gekregen dat ik afhalen niet kon omzetten naar brengen. Jammer kost mij 5 uur reistijd maar heb dit er wel voor over. De medewerker kon mij niet vertellen waarom bij sommigen de auto wordt bezorgd en waarom de meesten hem moeten ophalen. Wat zijn de criteria?
België = thuisbezorgenBuis07 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:24:
Ik mag de auto op 3 september ophalen in Diemen. Ik las op Facebook dat bij een aantal de auto wordt thuis bezorgd. Ik heb vanmorgen gebeld en te horen gekregen dat ik afhalen niet kon omzetten naar brengen. Jammer kost mij 5 uur reistijd maar heb dit er wel voor over. De medewerker kon mij niet vertellen waarom bij sommigen de auto wordt bezorgd en waarom de meesten hem moeten ophalen. Wat zijn de criteria?
NL = zelf ophalen?
Bedankt voor het meedenken, dat zou inderdaad een goede uitleg kunnen zijn. Maar dan zou ik in de voorwaarden de verschillende situaties voor de duidelijkheid toch afzonderlijk benoemenQaestor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:22:
[...]
Nee, nog geen ervaring mee omdat ik helaas nog mag wachten op mijn 01
Maar die assistance policy lees ik iets anders: volgens mij maakt deze onderdeel uit van een gelaagde set voorwaarden, waardoor uitgesloten reparatiekosten en dergelijke onder huurvoorwaarden of voorwaarden in een andere laag kunnen vallen. Er zijn bijvoorbeeld mensen die een 01 kopen in plaats van huren en daarbij een assistance abonnement afsluiten: dan wil je niet hun oude schades gaan lopen repareren onder de assistance policy. Idem voor verbruiksartikelen, zoals banden. De klantenservice dame is natuurlijk geen jurist, maar ze zou het wel voor je even kunnen toetsen bij hun legal afdeling eigenlijk.
Ton
XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |
Ik woon in NL (Brabant) en mocht zelf kiezen. Uiteindelijk voor thuisbezorgen gekozen. Dagje Amsterdam komt een andere keer wel weercrijnders schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
België = thuisbezorgen
NL = zelf ophalen?
Beste Qaestor,
Mag ik je vragen welke plaats je in Brabant woont en zou het mogelijk zijn je auto alleen maar een keer te bekijken scheelt mij een rit naar Amsterdam.
Geroet Cees
Mag ik je vragen welke plaats je in Brabant woont en zou het mogelijk zijn je auto alleen maar een keer te bekijken scheelt mij een rit naar Amsterdam.
Geroet Cees
Den Bosch. Maar ik heb hem nog niet. Aflevering stond gepland voor volgende week, helaas verzet naar midden september vanwege een probleem bij L&C. Mocht je hem tzt nog niet ergens hebt kunnen zien ben je van harte welkom.Cees28 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:05:
Beste Qaestor,
Geroet Cees
Qaestor bedankt ik hou het in de smiezen.
Update: levering 31 augustus voor de deur.Bulova schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:40:
[...]
Ik heb 11 juli ingeschreven en gisteren kreeg ik de e-mail om te bestellen. Natuurlijk meteen gedaan. Nu maar afwachten. 'We streven naar levering van je auto binnen 3 weken na ontvangst van je orderbevestiging.' zegt Lynk daar zelf over![]()
Ik woon in Tilburg en dat is niet echt dicht bij Amsterdam. Dus die redenering gaat (helaas) niet op.
Ik heb mij al vaak afgevraagd wat het profiel is van de potentiële Lynk onderhuurder (dus zonder de auto) en hoeveel die dan bereid is om te betalen.
Als ik mij niet vergis raadt Lynk een verhuurtarief per dag aan van 100 EUR, maar ik lees hier dat het gemiddelde tarief in Amsterdam 60 EUR bedraagt en in Brussel zelfs maar de helft 30 EUR (enkel Moskou is goedkoper). Bron: https://www.bruzz.be/mobi...-auto-te-huren-2021-08-20
Ik heb mij wel niet verdiept in hoe ze de vergelijking hebben uitgevoerd (welk seizoen, wat voor soort auto, enz.) maar dit doet mij wel vermoeden dat het niet evident zal zijn (of onmogelijk) om de auto te verhuren voor 100 EUR per dag in de stad. Anderzijds heb je op het platteland minder potentiële gebruikers, maar in de stad is een auto dan weer niet de snelste manier om je te verplaatsen, dus ik vraag mij af wie de potentiële huurder in de stad is. Bovendien heb je veel meer concurrentie in steden van andere verhuurders (er zijn legio andere apps) en heb je free floating systemen. Dus de Lynk huurders uit de stad moeten volgens mij mensen zijn die zelf geen auto hebben maar sporadisch een auto nodig hebben om zich te verplaatsen naar een regio buiten de stad en die dan ook graag een comfortabele auto hebben en graag wat meer betalen voor het gemak (als er één om de hoek staat) en de luxe van een Lynk (die over het algemeen toch meer opties zal hebben dan andere huurauto's).
Als ik mij niet vergis raadt Lynk een verhuurtarief per dag aan van 100 EUR, maar ik lees hier dat het gemiddelde tarief in Amsterdam 60 EUR bedraagt en in Brussel zelfs maar de helft 30 EUR (enkel Moskou is goedkoper). Bron: https://www.bruzz.be/mobi...-auto-te-huren-2021-08-20
Ik heb mij wel niet verdiept in hoe ze de vergelijking hebben uitgevoerd (welk seizoen, wat voor soort auto, enz.) maar dit doet mij wel vermoeden dat het niet evident zal zijn (of onmogelijk) om de auto te verhuren voor 100 EUR per dag in de stad. Anderzijds heb je op het platteland minder potentiële gebruikers, maar in de stad is een auto dan weer niet de snelste manier om je te verplaatsen, dus ik vraag mij af wie de potentiële huurder in de stad is. Bovendien heb je veel meer concurrentie in steden van andere verhuurders (er zijn legio andere apps) en heb je free floating systemen. Dus de Lynk huurders uit de stad moeten volgens mij mensen zijn die zelf geen auto hebben maar sporadisch een auto nodig hebben om zich te verplaatsen naar een regio buiten de stad en die dan ook graag een comfortabele auto hebben en graag wat meer betalen voor het gemak (als er één om de hoek staat) en de luxe van een Lynk (die over het algemeen toch meer opties zal hebben dan andere huurauto's).
In alle filmpjes, reviews en analyses die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er best wel watFlying Hawkic schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:20:
Ik heb mij al vaak afgevraagd wat het profiel is van de potentiële Lynk onderhuurder (dus zonder de auto) en hoeveel die dan bereid is om te betalen.
@Flying Hawkic Vergeet niet dat er een grote groep gezinnen zijn waar maar éên met de auto naar het werk gaat en dus de tweede auto heel veel stil staat. Die tweede auto kan gemakkelijk vervangen worden voor een L&C in de verhuur of juist huren wanneer nodig.
Nu L&C er zelf geen marge op pakt is het zelfs interessant te leasen op naam van mijn vrouw en vervolgens zelf zakelijk van haar te huren.
Nu L&C er zelf geen marge op pakt is het zelfs interessant te leasen op naam van mijn vrouw en vervolgens zelf zakelijk van haar te huren.
Ik denk gewoon een 'goed verhaal' dat uiteindelijk populair is door prijs/kwaliteit en het feit dat je er niet 5 jr aan vast zit.. de rest is window dressing, anders was die app al lang af en getest voor de launch. (Basis auto is al van 2016 immers).Qaestor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:59:
[...]
In alle filmpjes, reviews en analyses die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er best wel wat) is dit de meest terugkerende vraag, zonder duidelijk antwoord. De meesten komen niet verder dan "de millennial" en "mensen die de voorkeur geven aan mobiliteit boven eigendom van een auto".
Gewoon prima strategie om europese markt te bestormen, jammer dat de chiptekorten nu net spelen...
Zo zat ik ook te denken, als mijn collega aan zijn kms zit met zn leaseauto, kan hij deze bij mij 'huren' om naar klanten te rijden. Zakelijke kosten uiteraard.. win/winDeveon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:24:
@Flying Hawkic .
Ik volg je redenering, maar niet in de stad. Ik ken niemand met twee auto's in de stad (en 50% van de Brusselaars heeft zelfs geen auto op het moment). En als je dan redeneert dat de gezinnen met twee auto's er eentje weg willen doen en een Lynk willen gebruiken, dan moet je eigenlijk al geluk hebben dat één van je buren een Lynk heeft (die hem deelt en zelf niet gebruikt op het moment dat jij hem nodig hebt), want ik neem aan dat je niet eerst een kwartier wilt wandelen tot de auto.Deveon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:24:
@Flying Hawkic Vergeet niet dat er een grote groep gezinnen zijn waar maar éên met de auto naar het werk gaat en dus de tweede auto heel veel stil staat. Die tweede auto kan gemakkelijk vervangen worden voor een L&C in de verhuur of juist huren wanneer nodig.
Ik vind het inderdaad ook een gok. Vraag mij af hoe goed ze het bij Geely hebben onderzocht. Aangezien Lynk het delen in China niet doet, lijkt het mij ook eerder een idee of gok van Alain Visser (voorheen marketing directeur van Volvo) waar hij de Chinezen van heeft kunnen overtuigen. Ik geloof wel in het concept, maar ik denk niet dat je op veel verhuur moet rekenen in het eerste jaar. Het zou een mooie extra zijn als er een grote groep gebruikers is, maar als de gemiddelde huurprijs in Brussel 30 EUR bedraagt, dan vermoed ik dat je je Lynk aan 100 EUR niet verhuurd zal krijgen. Daarnaast kan je ook veel pech hebben met verhuur zodat het die 30 EUR niet waard is. Stel dat de huurder de auto gebruikt om drugs in te gebruiken, om criminele feiten te plegen (bv. https://www.bruzz.be/just...jven-te-plegen-2021-08-19), hem heel vuil maakt, enz., dan zal je na een aantal van zo'n ervaringen nog weinig zin hebben om te verhuren, net omdat het concept van Lynk erg afhankelijk is van mensen die zich net willen "ontzorgen" van de eigendom van een wagen.Qaestor schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:59:
[...]
In alle filmpjes, reviews en analyses die ik tot nu toe heb gezien (en dat zijn er best wel wat) is dit de meest terugkerende vraag, zonder duidelijk antwoord. De meesten komen niet verder dan "de millennial" en "mensen die de voorkeur geven aan mobiliteit boven eigendom van een auto". Ik stel mij voor dat het ook voor Geely een educated guess is - de markten zijn vrij verzadigd (waar wel veel onderzoek naar is gedaan naar de "traditonele" autogebruiker) en dit is een nog relatief on-ontdekte niche, zowel in Azië als Europa en de VS.
Ook is het mij nog steeds niet goed duidelijk hoe de verzekering werkt. Stel dat je een huurder een negatieve review geeft omdat hij de auto extreem smerig heeft gemaakt en als "wraak" maakt hij er een grote kras op enkele dagen later (de huurder woont waarschijnlijk wel in de buurt), dan draai jij als hoofdhuurder waarschijnlijk op voor een deel van die schade. Het zullen natuurlijk echte uitzonderingen zijn, maar zo'n mensen wonen in bepaalde buurten, en dan net in die buurten waar je geen eigen auto wilt (waar Lynk op mikt als doelpubliek).
Nu ken ik Brussel niet maar ook daar zullen buitenwijken zijn waar gezinnen komen om in rust hun kinderen op te zien groeien? Als het concept je aanspreekt maar er staat niets in de buurt dan kan je altijd zelf een abonnement afsluiten en hopen dat er gelijkgestemde zijn. Mocht het niet zo zijn dan zeg je hem gewoon weer op.Flying Hawkic schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:04:
[...]
Ik volg je redenering, maar niet in de stad. Ik ken niemand met twee auto's in de stad (en 50% van de Brusselaars heeft zelfs geen auto op het moment). En als je dan redeneert dat de gezinnen met twee auto's er eentje weg willen doen en een Lynk willen gebruiken, dan moet je eigenlijk al geluk hebben dat één van je buren een Lynk heeft (die hem deelt en zelf niet gebruikt op het moment dat jij hem nodig hebt), want ik neem aan dat je niet eerst een kwartier wilt wandelen tot de auto.
[...]
@Deveon Dat is inderdaad ook zo'n beetje mijn filosofie. Hoewel ik grote twijfels heb bij het heel verhuurconcept, wil ik het gerust eens proberen omdat je hem toch gewoon weer kunt opzeggen.
Ik ben in afwachting van antwoord op ons probleem: laad regelmatig niet. Mss is dit vergelijkbaar, nog geen antwoord gehad. Ben dus benieuwd wat ze 7 september zeggen. Waar moet je naartoe?roeldive schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:18:
Voor de Belgen: ik kreeg vandaag een mailtje met de vraag om een formulier in te vullen. Ik kon de gewenste leverdatum opgeven voor hun planning (ze gaven geen garanties stond er) en of ik privé of zakelijk gebruik koos.
Iemand ervaring met het wijzigen van kenteken voor parkeervergunning in Amsterdam, kan dat gewoon nog de dag zelf geregeld worden? Aangezien het abonnement een vorm van private lease is, staat het straks natuurlijk niet op mijn naam, wat heb ik dan allemaal nodig als bewijs?
Hi @crispo ,
In den haag kan je online je kenteken aanpassen voor je vergunning. Hiervoor heb je wel een tenaamstelling nodig. Dit kan L&C je aanleveren. Zodra je een auto/kenteken hebt toegewezen, kunnen zij een dergelijk formulier mailen. Je kan de kenteken wijziging direct laten in gaan of per een datum. Ik neem aan dat in Amsterdam dit ook wel kan... Volgens het onderstaande google resultaat is het direct geregeld als je het online doet ;-)
https://www.amsterdam.nl/...45D3-9879-C44FB8072C75%7D
In den haag kan je online je kenteken aanpassen voor je vergunning. Hiervoor heb je wel een tenaamstelling nodig. Dit kan L&C je aanleveren. Zodra je een auto/kenteken hebt toegewezen, kunnen zij een dergelijk formulier mailen. Je kan de kenteken wijziging direct laten in gaan of per een datum. Ik neem aan dat in Amsterdam dit ook wel kan... Volgens het onderstaande google resultaat is het direct geregeld als je het online doet ;-)
@dennis.passagedennis.passage schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:51:
Hi @crispo ,
Dank voor je reactie, die link had ik zelf inderdaad ook al gevonden, vroeg me meer af hoe snel alles geregeld kon worden, er staat namelijk: "Kenteken niet op naam: de wijziging wordt uiterlijk de volgende werkdag verwerkt." Ik heb van L&C nog niks ontvangen en mag maandag m'n auto op gaan halen, zal maar vast bij ze gaan informeren of dit al geregeld kan worden, heb geen zin om straks € 6 per uur te gaan betalen
Dat is echt snel zeg. Had jij initieel ook een mail gehad dat ze in september contact opnemen? (Ben ook begin juli ingeschreven, vandaarBulova schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:36:
[...]
Update: levering 31 augustus voor de deur.

Vind het wel echt lang duren hoor aangegeven juli maar nog niets gehoord geen mail voor bestellen. Begin mei ingeschreven hoor toch echt deze anders volgende maand wat te horen, anders gaan we toch verder kijken.
Bij mij hetzelfde, destijds aangegeven in juli de 01 wel te willen verkrijgen, maar het blijft stil.Fibrenl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:20:
Vind het wel echt lang duren hoor aangegeven juli maar nog niets gehoord geen mail voor bestellen. Begin mei ingeschreven hoor toch echt deze anders volgende maand wat te horen, anders gaan we toch verder kijken.
Via de chat wordt je aan het lijntje gehouden en hier lees je dat er mensen zijn die in juli hebben ingeschreven en de auto al hebben.
Ik zoek nu ook verder naar een alternatief.
[ Voor 30% gewijzigd door crijnders op 24-08-2021 18:56 ]
Ja zelfde ook iemand hier in Almere 3 dagen voor mij ingeschreven krijgt ze auto snel. Vind het echt heel vaag allemaal.crijnders schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Bij mij hetzelfde, destijds aangegeven in juli de 01 wel te willen verkrijgen, maar het blijft stil.
Via de chat wordt je aan het lijntje gehouden en hier lees je dat er mensen zijn die in juli hebben ingeschreven en de auto al hebben.
Ja snap ik ben ook aan het kijken naar wat anders
Hier sinds maart aan het wachten in Almere maar sinds ik aangegeven heb hem in juli te wensen heb ik niets meer vernomen.Fibrenl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:19:
[...]
Ja zelfde ook iemand hier in Almere 3 dagen voor mij ingeschreven krijgt ze auto snel. Vind het echt heel vaag allemaal.
Ja snap ik ben ook aan het kijken naar wat anders
Ik heb me 1 mei ingeschreven en mag nu bestellen. Ik denk dat ik dat niet ga doen, de onzekerheid over levertermijnen, de brakke software, het relatief hoge verbruik en de vrij dure meerkm's hebben we me toch een andere auto laten bestellen.
Wel een gemiste oproep van die dealer, dus als dat door chiptekorten toch op de lange baan gaat, dan heel misschien toch, maar die kans is dus klein...
Wel een gemiste oproep van die dealer, dus als dat door chiptekorten toch op de lange baan gaat, dan heel misschien toch, maar die kans is dus klein...
Als het een zwarte is mag je me aanbevelenZieMaar! schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:41:
Ik heb me 1 mei ingeschreven en mag nu bestellen. Ik denk dat ik dat niet ga doen, de onzekerheid over levertermijnen, de brakke software, het relatief hoge verbruik en de vrij dure meerkm's hebben we me toch een andere auto laten bestellen.

Ik denk dat niet werkt
. Ik heb het bestelknopje even aangeklikt en volgens mij kan je de kleur dan alsnog zelf kiezen (ik had eigenlijk ingeschreven voor een blauwe). Maar nogmaals: ik denk dat t niet werkt
.
Vrees ook van niet. Maar ik ben een late, van juli, dus ik mag nog helemaal niet klagenZieMaar! schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:14:
Ik denk dat niet werkt. Ik heb het bestelknopje even aangeklikt en volgens mij kan je de kleur dan alsnog zelf kiezen (ik had eigenlijk ingeschreven voor een blauwe). Maar nogmaals: ik denk dat t niet werkt
.
Heel begrijpelijk. Ik ben blij voor diegene die maar een maand hebben hoeven wachten maar in feite is het gewoon schandalig tov de langer wachtenden en krijg je dus dat klanten afhaken. Ik was de hoop ook al een beetje aan het opgeven. Begin April ingeschreven, had ook in die latere mail aangegeven Juli. Maar het wonder is geschied en ik heb 30Aug mijn auto!crijnders schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Bij mij hetzelfde, destijds aangegeven in juli de 01 wel te willen verkrijgen, maar het blijft stil.
Maar het lijkt een loterij waar niemand de criteria van weet (L&C zelf ook niet denk ik) en dat is ronduit slecht. Ik hoop echt dat hier snel duidelijkheid in komt! Want aan de andere kant; een alternatief zoeken vind ik ook niet echt aantrekkelijk. Het blijft toch wel een deal hè, deze 01.
Hoge verbruik? Haal makkelijk 1:19 tot 1:20 zonder te laden.ZieMaar! schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:41:
Wat voor soort afstanden doe je?meermarco schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:31:
[...]
Hoge verbruik? Haal makkelijk 1:19 tot 1:20 zonder te laden.
En rijstijl en (weg)omgeving...
Ben er ook wel nieuwsgierig naar.
Ook al iemand ervaring opgedaan als trekpaard? Bijv. met 1500 kg sleurhut.
Hurray, net de mail gehad en direct een blauwe besteld. Ik was ingeschreven sinds 1 mei. Nu even afwachten tot ik m mag ophalen! Hopelijk net voor de vakantie. :-)
Als je niet laadt maakt de afstand niet veel uit denk ik? Maar goed. Op vakantie zo’n 1200km gereden zonder te laden. En dan gemiddeld 1/20. Snelheden niet hoger! Dan 100. Dat scheelt wel. Vooral provinciaal en wat snelweg overdag.
Op de FB pagina van lynkco groep staan daar wat comments over. Maar dan gaat het hard natuurlijk :-)BPi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:13:
[...]
En rijstijl en (weg)omgeving...
Ben er ook wel nieuwsgierig naar.
Ook al iemand ervaring opgedaan als trekpaard? Bijv. met 1500 kg sleurhut.
Tja caravan trekken gaat niet gratis. Ook met een 5-cil diesel niet. Wel met 2 vingers in de neus en ik hoop dat de 01 dit ook kan.meermarco schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:45:
[...]
Op de FB pagina van lynkco groep staan daar wat comments over. Maar dan gaat het hard natuurlijk :-)
"Helaas" geen toegang tot FB.
Vrijdag maar eens met gezin kennismaken met de 01 in Antwerpen op de weg. Zelf heb ik hem al van binnen en buiten kunnen bekijken in Amsterdam.
Jawel hoor, ik vond het verbuik ook zonder laden belangrijkmeermarco schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:44:
[...]
Als je niet laadt maakt de afstand niet veel uit denk ik? Maar goed. Op vakantie zo’n 1200km gereden zonder te laden. En dan gemiddeld 1/20. Snelheden niet hoger! Dan 100. Dat scheelt wel. Vooral provinciaal en wat snelweg overdag.
Kijk even op caravantrekker.NL naar de resultaten. Daar kun je selecteren op hybride of alleen benzine (als batterij leeg is). In beide gevallen is de 01 een uitstekende trekauto.BPi schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:48:
[...]
Tja caravan trekken gaat niet gratis. Ook met een 5-cil diesel niet. Wel met 2 vingers in de neus en ik hoop dat de 01 dit ook kan.![]()
"Helaas" geen toegang tot FB.
Vrijdag maar eens met gezin kennismaken met de 01 in Antwerpen op de weg. Zelf heb ik hem al van binnen en buiten kunnen bekijken in Amsterdam.
Ik las bij het aanmelden in juli wel dat ze in september contact zouden opnemen. In augustus - toen ze me vroegen mijn profiel compleet te maken - heb ik nog een keer aangegeven in september de auto te willen ontvangen.Rmaxx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:55:
Had jij initieel ook een mail gehad dat ze in september contact opnemen?
Ik heb zoveel mogelijk info al bij inschrijven in juli gegeven. In augustus zijn daar nog mijn betaalgegevens bij gekomen.
Ik vind het proces wat onduidelijk. Vooral omdat ik op zeker moment - ook al wist ik zeker dat ik al eerder gekozen had voor een membership met auto - nog steeds aan kon geven dat ik een membership met auto wilde. Ik heb dat toen in mijn account aangepast.
Misschien is het goed om in je (online-)account, dus niet in de app, te controleren waar je nou voor ingeschreven staat.
Ok ik heb na inschrijven nooit iets anders gehoord dan wachten tot ze bellen. Ik heb online achteraf mn adres e.d. ingegeven, betaalmethode hoefde niet (via chat ), en mijn membership stond online op gratis (geen auto) dat hebben ze in 10sec gefixt (via chat).. Ou geen invloed hebben op wachtlijst, want 'die hanteren ze niet' (verder geen uitspraken), maar daarbij nogmaals bevestigd dat alles goed was en ik kon afwachten verder.... bij navraag kon hij/zij me bevestigen dat de gekozen kleur klopte, dus ik vermoed dat ze aparte lijsten hebben naast het online account zoals je het zelf ziet..Bulova schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Ik las bij het aanmelden in juli wel dat ze in september contact zouden opnemen. In augustus - toen ze me vroegen mijn profiel compleet te maken - heb ik nog een keer aangegeven in september de auto te willen ontvangen.
[...]
.
Misschien is het goed om in je (online-)account, dus niet in de app, te controleren waar je nou voor ingeschreven staat.
https://www.amsterdam.nl/...4436-9A34-D43C131EE2D2%7Dcrispo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:35:
Iemand ervaring met het wijzigen van kenteken voor parkeervergunning in Amsterdam, kan dat gewoon nog de dag zelf geregeld worden? Aangezien het abonnement een vorm van private lease is, staat het straks natuurlijk niet op mijn naam, wat heb ik dan allemaal nodig als bewijs?
Ik heb het laatste een paar keer moeten doen voor een leenauto (spiegels tesla gejat) end at ging allemaal vrij soepel. Verwacht dus voor dit ook geen probleem. Laat ff weten, daan weet ik tzt wat mij te wachten staat
Ja, die theoretische benadering is erg gunstig qua vermogen en gewichtsverdeling in beide situaties (alles 4,5 a 5 sterren).Oizo1981 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:40:
[...]
Kijk even op caravantrekker.NL naar de resultaten. Daar kun je selecteren op hybride of alleen benzine (als batterij leeg is). In beide gevallen is de 01 een uitstekende trekauto.
Ik heb de sitebeheerder zodra gegevens bekend waren gevraagd de 01 toe te voegen.
In de positieve scores geloof ik ook wel, maar zou ik graag ervaringen horen/lezen ivm verbruik, comfort, gebruik van de elektrische tractie (op de juiste momenten), etc.
[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 25-08-2021 21:13 ]
Ik kon het zo gauw niet vinden in de draadjes, maar weet iemand of er een granny loader bijgeleverd wordt?
Ja, twee laadkabels incl. grannyBaassii schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 06:25:
Ik kon het zo gauw niet vinden in de draadjes, maar weet iemand of er een granny loader bijgeleverd wordt?
Weet iemand waar je het VIN nummer kan zien (vraag geldt voor zowel de website als de app)?
VIN staat in de app onder ..mijn auto/Info over de autoljwilliam88 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:00:
Weet iemand waar je het VIN nummer kan zien (vraag geldt voor zowel de website als de app)?
Zo, dat is uiteindelijk snel geregeld, ik kan de Lynk op 8 september al halen. Dan is er weer een deelauto in Utrecht beschikbaar.Baassii schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:27:
Hurray, net de mail gehad en direct een blauwe besteld. Ik was ingeschreven sinds 1 mei. Nu even afwachten tot ik m mag ophalen! Hopelijk net voor de vakantie. :-)
Ik had ook die wens. Echter het delen werkt nog steeds niet! Ja, ik kan de auto delen via de app. Echter de hurende partij kan de auto niet openen met de app. Er is een FB groep, en meer mensen hebben dat issue. Er was nog niemand in NL daar, die succesvol zijn auto kon verhuren.Baassii schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Zo, dat is uiteindelijk snel geregeld, ik kan de Lynk op 8 september al halen. Dan is er weer een deelauto in Utrecht beschikbaar.
Voor het huren (iOS) klapt nu de app er in ieder geval niet meer uit maar krijg je een foutmelding wat in principe al een verbetering is. Het lijkt mij dat ze druk zijn om dit op orde te krijgen. Persoonlijk is de auto voor mij niet interessant als ik hem niet kan verhuren.
Interessant dat je ons op de hoogte houdt van het verhuren. Ben zelf ook geïnteresseerd in dit aspect want zonder verhuur is het voor mij ook minder interessant. Ik weet niet of je in België of Nederland woont? Maar zou interessant zijn om te weten wanneer het verhuren werkt en of er inderdaad ook huurders zijn (want zoals uit een eerdere post van mij in dit topic stel ik mij vragen bij het profiel van de huurders en lijkt het verhuuraspect voorlopig een gokje van Lynk).Deveon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:33:
Voor het huren (iOS) klapt nu de app er in ieder geval niet meer uit maar krijg je een foutmelding wat in principe al een verbetering is. Het lijkt mij dat ze druk zijn om dit op orde te krijgen. Persoonlijk is de auto voor mij niet interessant als ik hem niet kan verhuren.
[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 27-08-2021 09:38 ]
NL, maar je kan zelf ook eenvoudig in de app kijken hoor
Voor ons hebben we de tweede auto maar zeer sporadisch nodig. Het maakt mij in principe niet uit of ik hem verhuur of huur maar zo lang er geen optie in de wijk is om te huren ga ik het verhuren wel een kans geven en proberen te polsen of er interesse is. In een "hippe" nieuwbouwwijk en het thuiswerken kan ik mij voorstellen dat vele gezinnen in een vergelijkbare situatie zitten als wij.
Voor ons hebben we de tweede auto maar zeer sporadisch nodig. Het maakt mij in principe niet uit of ik hem verhuur of huur maar zo lang er geen optie in de wijk is om te huren ga ik het verhuren wel een kans geven en proberen te polsen of er interesse is. In een "hippe" nieuwbouwwijk en het thuiswerken kan ik mij voorstellen dat vele gezinnen in een vergelijkbare situatie zitten als wij.
Eens. En ik ga hem niet voor 5 euro per uur verhuren. Je hebt er toch altijd 'gedoe' van. Dus zelf denk ik aan 10-15 euro per uur, en 45 euro voor een dag.Deveon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:42:
NL, maar je kan zelf ook eenvoudig in de app kijken hoor![]()
Maar goed, dan moet het dus wel werken
Ik heb me gisteren aangemeld als member en in de chat liet de medewerker weten dat de indicatie voor de levering momenteel zo'n 4 maanden na inschrijving als member is. Ben benieuwd!
Ook zouden nu de eerste klanten worden uitgenodigd om de thuisleveroptie te proberen dus de medewerker ging er vanuit dat het in januari gewoon moet kunnen dat thuis afleveren.
Ook zouden nu de eerste klanten worden uitgenodigd om de thuisleveroptie te proberen dus de medewerker ging er vanuit dat het in januari gewoon moet kunnen dat thuis afleveren.
[ Voor 32% gewijzigd door kalife op 27-08-2021 14:36 ]
Zolang stroom niet wordt verrekend bij de verhuur gaat het hier iig niet gebeuren =).
Ik weet niet of BE en NL dezelfde app hebben, maar hier is hij alleszins waardeloos voorlopigDeveon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:42:
NL, maar je kan zelf ook eenvoudig in de app kijken hoor![]()
Die 15-17 kWh (<4 euro) wil ik best bij de prijs incalculeren als benzine maar verrekend wordt. Met een beetje geluk hoef ik dan zelf nooit meer te tankenpushnoi schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:59:
Zolang stroom niet wordt verrekend bij de verhuur gaat het hier iig niet gebeuren =).
Even een vraag aan alle bezitters van de 01....
Is er iemand die de mogelijkheid heeft om de auto te sharen of delen? Zo ja, werkt dat ook echt?
Ik heb de auto nu bijna 4 maanden, maar kan nog steeds niet delen. Sinds enkele weken is de locatie in de app correct en leek het even te werken, maar een dag later was het weer uitgeschakeld.
Ik heb gelezen dat de helpdesk het dan aan kan zetten, maar toen ik die belde werd me verteld dat dat niet (meer) gedaan wordt. Dit omdat het hele sharen gewoon niet werkt. Alleen lees ik op het earlyaccess forum van L&C dat ze sharen wel aan kunnen zetten, als de locatie in de app maar correct is. Ik heb nu echt geen idee meer wat nu wel en niet klopt :-)
Zijn er trouwens ook mensen die een financiële compensatie van L & C ontvangen hebben, vanwege de financiële schade van het niet kunnen delen?
Ik ben heel benieuwd
Is er iemand die de mogelijkheid heeft om de auto te sharen of delen? Zo ja, werkt dat ook echt?
Ik heb de auto nu bijna 4 maanden, maar kan nog steeds niet delen. Sinds enkele weken is de locatie in de app correct en leek het even te werken, maar een dag later was het weer uitgeschakeld.
Ik heb gelezen dat de helpdesk het dan aan kan zetten, maar toen ik die belde werd me verteld dat dat niet (meer) gedaan wordt. Dit omdat het hele sharen gewoon niet werkt. Alleen lees ik op het earlyaccess forum van L&C dat ze sharen wel aan kunnen zetten, als de locatie in de app maar correct is. Ik heb nu echt geen idee meer wat nu wel en niet klopt :-)
Zijn er trouwens ook mensen die een financiële compensatie van L & C ontvangen hebben, vanwege de financiële schade van het niet kunnen delen?
Ik ben heel benieuwd
Ik begree dat het hele delen niet werkt. En ook geen compensatie. En via de chat zeggen ze ook maar wat. Ik zou gebeld worden vandaag voor 14:00. Je raadt het alproNL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:41:
Even een vraag aan alle bezitters van de 01....
Ik ben heel benieuwd
Ze hebben natuurlijk netjes teruggebeld
Communiceren is echt giga slecht. Of ze antwoorden gewoon niet, krijg je standaard antwoorden of geef ongeloofwaardig antwoord.
Dit gaan ze niet lang volhouden met deze service.
Als de app niet werkt dan komen ze hun verplichting niet na en leveren ze geen compleet product. Vergoeding zou op zijn plaats zijn voor ontbreken inkomsten van delen van de auto
Als de app niet werkt dan komen ze hun verplichting niet na en leveren ze geen compleet product. Vergoeding zou op zijn plaats zijn voor ontbreken inkomsten van delen van de auto
Tja. Of ze zeggen: lever de auto maar in. 10Basss schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:24:
Communiceren is echt giga slecht. Of ze antwoorden gewoon niet, krijg je standaard antwoorden of geef ongeloofwaardig antwoord.
Anderen voor jou.
Dat is ook niet de manier om een nieuw merk in de markt te zetten.meermarco schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Tja. Of ze zeggen: lever de auto maar in. 10
Anderen voor jou.
Dan leveren we gewoon in. Die 10 andere zullen er nu nog wel zijn maar dat zullen er snel minder worden op deze manier.
Blijf erbij dat het prima wagen is en leuk concept maar als de helft niet werkt is het niks anders dan privé lease
Blijf erbij dat het prima wagen is en leuk concept maar als de helft niet werkt is het niks anders dan privé lease
Goedkoper dan private lease en maandelijks opzegbaar. Hoezo zou je private lease als alternatief overwegen? Vergeet niet dat je nu voor een prikkie nieuw rijdt en als eenmaal alles werkt betaal je zo maar hetzelfde voor gebruikt.
Als het werkt is het zeker betere deal. Stoor me echt aan slechte communicatie en de onduidelijkheid over voorwaarden verzekering enzo. Private lease is soms duurder en minder flexibel maar lynkco moet niet denken de enige aanbieder te zijn. Ik ga toch ondertussen naar ander alternatief zoeken voor het geval dat het zo blijft bij Lynk&Co. Alternatief bijvoorbeeld https://www.athlon.com/nl...ercedes-a-250-e-phev-2020
Laten we het maar gewoon vooralsnog scharen onder growing pains. De software is overduidelijk nog niet af, en ik vermoed dat het nog wel even gaat duren voordat we een werkend stukje software hebben. Dat is nou eenmaal het gevolg van een volledig nieuw concept en bedrijf. Als men had gewacht totdat deze volledig af was voordat ze de eerste auto's uit zouden geven zouden mensen nog veel zuurder zijn geweest.
Vergeet niet dat de maandelijkse kosten (alhoewel aanzienlijk) nog steeds een schijntje zijn bij wat je voor een alternatief betaalt in dezelfde categorie. Zelfs als je de maandelijkse opzegging even vergeet. Ik zing het wel even uit zo zonder verhuur.
Ik snap dat het zuur is wanneer je uitgegaan bent van het terug kunnen verdienen van (een gedeelte van) de abonnementskosten, maar als je hier daadwerkelijk van afhankelijk zou zijn lijkt het me dat je een verkeerde beslissing hebt gemaakt om deze auto af te nemen in zo'n beginfase.
Vergeet niet dat de maandelijkse kosten (alhoewel aanzienlijk) nog steeds een schijntje zijn bij wat je voor een alternatief betaalt in dezelfde categorie. Zelfs als je de maandelijkse opzegging even vergeet. Ik zing het wel even uit zo zonder verhuur.
Ik snap dat het zuur is wanneer je uitgegaan bent van het terug kunnen verdienen van (een gedeelte van) de abonnementskosten, maar als je hier daadwerkelijk van afhankelijk zou zijn lijkt het me dat je een verkeerde beslissing hebt gemaakt om deze auto af te nemen in zo'n beginfase.
Ik heb zeker niet de wagen gekozen, en dus niet nodig, om geld te kunnen terug verdienen. Mij gaat het vooral om de slechte communicatie.
Het verhaal dat het hele nieuwe auto is en de software nog niet goed is gaat ook niet op. Wagen rijdt al vanaf 2017 rond dus volgens mij tijd genoeg gehad.
Het is echt een prima wagen. Deal is zeker niet slecht maar hier in België zijn wagens al goedkoper en zijn er ook prima deals bij andere aanbieders te krijgen. Klopt dat het maandelijks opzeggen het voor mij interessant maakte.
Het verhaal dat het hele nieuwe auto is en de software nog niet goed is gaat ook niet op. Wagen rijdt al vanaf 2017 rond dus volgens mij tijd genoeg gehad.
Het is echt een prima wagen. Deal is zeker niet slecht maar hier in België zijn wagens al goedkoper en zijn er ook prima deals bij andere aanbieders te krijgen. Klopt dat het maandelijks opzeggen het voor mij interessant maakte.
Het verhuren, deel economie en veranderen van mobiliteit was het ding van Lynk en Co dus ik vind het superslecht dat dit niet werkt. Dit had gewoon wel moeten werken vanaf het begin. Ik begrijp er als huurder ook niets van en wat nou exact de voorwaarden / regels zijn is simpelweg ook niet duidelijk .pushnoi schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:15:
Laten we het maar gewoon vooralsnog scharen onder growing pains. De software is overduidelijk nog niet af, en ik vermoed dat het nog wel even gaat duren voordat we een werkend stukje software hebben. Dat is nou eenmaal het gevolg van een volledig nieuw concept en bedrijf. Als men had gewacht totdat deze volledig af was voordat ze de eerste auto's uit zouden geven zouden mensen nog veel zuurder zijn geweest.
Eens. Voorwaarden hadden wel duidelijk mogen zijn. En als dit ‘het’ onderscheidende moest zijn had dat wel moeten werken.
Marketing joh, uiteindelijk is het een prijsvechter.. en niks mis mee ook, maar die app had sowieso al af moeten zijn..meermarco schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:35:
Eens. Voorwaarden hadden wel duidelijk mogen zijn. En als dit ‘het’ onderscheidende moest zijn had dat wel moeten werken.
Zal maandag eens bellen op welke vrijdag voor 14:00 ik gebeld zou worden voor alle storingen :-). Prijs is prima. En vooral de flexibiliteit. Maar verder…..
Zal best maar dan moeten ze zich niet als disruptor op gaan stellen. Het blijkt gewoon dat het alleen een leuke wagen is voor koper en leaser en niet voor de rest waar ze zeiden dat het unique selling point was.Rmaxx schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:39:
[...]
Marketing joh, uiteindelijk is het een prijsvechter.. en niks mis mee ook, maar die app had sowieso al af moeten zijn..
Net eerste ritje gemaakt in m'n 'eigen' L&C, moet nog wel even wennen aan het stille en bijna saaie autorijden..
Maar ondertussen had ik wel tijd om met de instellingen te spelen, 1 ding dat ik niet goed werkend kreeg was de radio, hij vond maar een paar DAB zenders maar alles stoorde en kreeg alleen maar ruis te horen. Anderen met dit probleem en/of een oplossing? Misschien de antenne? Verder prima wagentje overigens!
Net nogmaals geprobeerd, DAB+ werkte nu wel gewoon!
Maar ondertussen had ik wel tijd om met de instellingen te spelen, 1 ding dat ik niet goed werkend kreeg was de radio, hij vond maar een paar DAB zenders maar alles stoorde en kreeg alleen maar ruis te horen. Anderen met dit probleem en/of een oplossing? Misschien de antenne? Verder prima wagentje overigens!
Net nogmaals geprobeerd, DAB+ werkte nu wel gewoon!
[ Voor 6% gewijzigd door crispo op 30-08-2021 13:18 ]
Ik heb vandaag een mailtje gekregen om de 01 te bestellen en ik stond nog maar ongeveer drie weken op de wachtlijst. Anderen hier moeten blijkbaar veel langer wachten (ik woon in Brussel). Ga er voorlopig nog geen bestellen aangezien de app nog niet werkt.
Edit: volgens de chat van Lynk & Co werkt het verhuren wel in België. Kan iemand dit bevestigen?
Edit: volgens de chat van Lynk & Co werkt het verhuren wel in België. Kan iemand dit bevestigen?
[ Voor 16% gewijzigd door Flying Hawkic op 30-08-2021 14:24 ]
Verhuren zal vast werken en huren tot en met de betaling ook (al 15-20 keer geprobeerd). Alleen werken notificaties vanuit de app niet waardoor een eigenaar niet het verzoek kan goedkeuren. Tenzij hij/zij natuurlijk toevallig in de app kijkt.....en dan nog want ook de notificaties in de app verversen niet vanzelf. Daarnaast vroeg ik me nog iets af; indien je over je km's dreigt te gaan (L&C heeft dit inmiddels veranderd en "rekent pas aan het einde af"; als je dan meer dan 500 euro extra hebt gereden (meer dan 3000km dus) dan moet je betalen. Vreemd maar het ziet eruit als een extra gebaar/geste) dan kun je bijvoorbeeld voor een symbolisch bedrag de auto aan je vrouw verhuren. Het rare is namelijk dat ik nergens een km prijs of maximum zie bij de huurvoorwaarden oid. En ik heb begrepen dat het niet van de km's zou afgaan van de verhuurder. Dat lijkt me opgeteld te "mooi" om waar te zijn. Iemand met meer info/ander inzicht? Ik mag (moet eigenlijk) de mijne 8 september ophalen in Diemen. Op een later moment schijn je actief te kunnen kiezen voor brengen/halen en dat wordt nu getest.
Hi all, gisteren heb ik de aanvraag ingediend en vandaag de mail gehad en betaald. Even gebeld met L&C en kreeg te horen dat ik met twee tot drie weken de auto kan verwachten. Voor de tussentijd geprobeerd er een te huren via de app maar helaas kom ik niet door de verificatie heen.... Iets over me naam en geboortedatum... Ben erg benieuwd want ik heb een extra euro mogen betalen voor levering waar ik wil ..
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.