Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb een proefrit gemaakt in Brussel en deel even mijn ervaringen hier op het forum.

De rit was leuk maar wat kort om een grondig oordeel te vellen. Wel is de standaard navigatie zeer slecht (en ja, Frank begrijpt het echt niet goed). Ik zou veel liever Waze gebruiken. Ook de adaptive cruise control kreeg ik niet aan de praat, maar de snelheidsbegrenzer wel. Blijkbaar moet er voor de adaptive cruise control een andere auto voor je rijden zei de man.

De medewerker die ik had van Lynk wist eigenlijk bijzonder weinig van de auto. Hij kon mij niet duidelijk beantwoorden hoe het met de verzekering zit (of er een vrijstelling van toepassing is bij schade - stel dat iemand jouw auto beschadigt terwijl die staat geparkeerd en hij rijdt door bv.). Eerst zei hij van wel en dan van niet, dus ik weet niet of hij het goed had begrepen.

De man kon dus te weinig informatie geven naar mijn mening, maar ik weet niet of het aan hem lag of dat het allemaal ook nog niet duidelijk is voor Lynk zelf (hij zei wel een aantal keren dat nog vanalles work in progress is, dus kan best dat het gebrek aan informatie niet aan de man lag). Er zit bijvoorbeeld ook een dashcam en interieurcamera in de auto. Ik vroeg wat er met die beelden gebeurt en of die in de cloud worden opgeslagen. Wist hij niet.

Qua rijden: je merkt natuurlijk dat het wel een SUV is. Met een rustige rijstijl is het wel aangenaam. Reed ook zacht (maar ik ben een harde ophanging gewoon). Hij is wel vlot, maar ook niet bepaald snel. Bochtenwerk heb ik ook niet kunnen testen natuurlijk in de stad, hooguit een rotonde. Auto voelde wel vrij degelijk afgewerkt vanbinnen. Het koffer had ik ook wel wat groter verwacht.

Voor het opzeggen van het membership: de man zei dat je niets moet betalen en dat zij de auto komen halen (terwijl ik online had gelezen - misschien in dit forum - dat je de auto ergens heen zou moeten brengen).

• Ruytertje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

De volgende keer graag wat minder zuur reageren...

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 13-08-2021 19:54 ]

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Is er al iemand die in mei is ingeschreven benaderd?

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
De auto komt ZONDER schade inzittendenverzekering. Ook geen all risk. Dus als de auto gestolen wordt, of vandalisme of je rijdt een dier aan betaal je de schade tot een Max van 500eu. Terwijl dat soort schades bij een allrisk niet tot terugval of betaling leidt.

• Flying Hawkic
meermarco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:54:
De auto komt ZONDER schade inzittendenverzekering. Ook geen all risk. Dus als de auto gestolen wordt, of vandalisme of je rijdt een dier aan betaal je de schade tot een Max van 500eu. Terwijl dat soort schades bij een allrisk niet tot terugval of betaling leidt.
Is dat voor België of Nederland of is dat hetzelfde? De vrijstelling bedraagt dus max. 500 EUR voor dat soort gevalletjes.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:54:
Bij diefstal of vandalisme betaal je normaal gewoon het eigen risico en val je terug in de tredes. Je kan beide mogelijk extra verzekeren, maar als je overstapt naar een andere verzekeraar zal die de schade zien en niet dezelfde schadevrije jaren rekenen.

Het zou anders wel heel makkelijk zijn om alle schades aan de buitenkant als vandalisme op te geven. “Ik ben niet tegen het paaltje gereden hoor, iemand gooide een paaltje tegen mijn auto!”

Dat bedrijven met een fors wagenpark hun auto’s niet all-risk verzekeren is heel normaal. Zodra je 1000 auto’s in beheer hebt ben je feitelijk je eigen verzekeringsmaatschappij en zo hoef je geen assurantiebelasting af te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
De volgende keer graag een topic-report maken.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 13-08-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Deveon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:29:
[...]

Bij diefstal of vandalisme betaal je normaal gewoon het eigen risico en val je terug in de tredes. Je kan beide mogelijk extra verzekeren, maar als je overstapt naar een andere verzekeraar zal die de schade zien en niet dezelfde schadevrije jaren rekenen.

Het zou anders wel heel makkelijk zijn om alle schades aan de buitenkant als vandalisme op te geven. “Ik ben niet tegen het paaltje gereden hoor, iemand gooide een paaltje tegen mijn auto!”

Dat bedrijven met een fors wagenpark hun auto’s niet all-risk verzekeren is heel normaal. Zodra je 1000 auto’s in beheer hebt ben je feitelijk je eigen verzekeringsmaatschappij en zo hoef je geen assurantiebelasting af te dragen.
Het claimen van schade ontstaan door een (wild) dier heeft bij veel verzekeraars geen invloed op uw no-claim korting.

En zo ook met ruitschade en andere ‘beperkt casco’ schades. Die hebben vaak geen terugval. Als je ER dan 0 is kost het je niks. Dat had ik bij mijn vorige PL. Ik begrijp idd dat 0ER voor beperkt casco schades een uitzondering is. Oftewel:mazzel gehad :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 12-09 19:35
Wat betreft de dakdragers: ik heb de 'Twinny Load Dakdragerset universeel Aluminium Driver 124cm voor auto's met railing' aangeschaft, die zijn betaalbaar en werken prima! (i.c.m. geleende Thule Motion XT XXL: deze was wel aan de grote kant waardoor de bak aan de voorkant wat veel overhang had, voorkeur zou uitgaan naar een versie die iets korter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Ook niet nodig om zo te reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 13-08-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

roeldive schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:27:
Wat betreft de dakdragers: ik heb de 'Twinny Load Dakdragerset universeel Aluminium Driver 124cm voor auto's met railing' aangeschaft, die zijn betaalbaar en werken prima! (i.c.m. geleende Thule Motion XT XXL: deze was wel aan de grote kant waardoor de bak aan de voorkant wat veel overhang had, voorkeur zou uitgaan naar een versie die iets korter is).
Weet je wat de afstand voor en achter tussen de railing is? of zou je die willen opmeten? Zou wel willen weten of mijn wingbars van de v70 (overgenomen van V50 bezitter) ook gaan passen.

Heb je toevallig de kofferbak al eens opgemeten? Ik kan alleen aantal liters vinden maar zou ook min en maten willen weten. Bij voorbeeld diepte op de bodem, diepte bovenzijde leuning, breedte tussen de wielkasten, hoogte tot "hoedenplank"...
Op internet vind ik wel mooie plaatjes van mijn huidige auto en ook van XC40, maar de vraag is of die maten ivm extra lengte ook overeenkomen met die van de Lynk.

Iemand al goede opzetspiegels gevonden? Of zijn de spiegels ook overgenomen van het Volvo broertje en passen de XC40 spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
BPi schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Weet je wat de afstand voor en achter tussen de railing is? of zou je die willen opmeten? Zou wel willen weten of mijn wingbars van de v70 (overgenomen van V50 bezitter) ook gaan passen.

Heb je toevallig de kofferbak al eens opgemeten? Ik kan alleen aantal liters vinden maar zou ook min en maten willen weten. Bij voorbeeld diepte op de bodem, diepte bovenzijde leuning, breedte tussen de wielkasten, hoogte tot "hoedenplank"...
Op internet vind ik wel mooie plaatjes van mijn huidige auto en ook van XC40, maar de vraag is of die maten ivm extra lengte ook overeenkomen met die van de Lynk.

Iemand al goede opzetspiegels gevonden? Of zijn de spiegels ook overgenomen van het Volvo broertje en passen de XC40 spiegels?
YouTube: Lynk & Co 01 REVIEW - new car brand with a cheaper Volvo XC40 !

Vanaf 10 minuten ongeveer neemt hij de meetlat erbij voor het koffer. Niet super nauwkeurig natuurlijk maar geeft een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Ruytertje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Nee hoor, alleen op het kinderachtige gezeik van sommige mensen. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die op een volwassen manier zinnige en nuttige dingen vertellen. Jij hoort daar blijkbaar niet bij.
Het komt over alsof je je persoonlijk aangevallen voelt doordat sommigen kritiek hebben op de werkwijze van Lynk&Co. Werk je er? Ik kan me dan goed voorstellen dat het lastig is om te lezen dat mensen kritiek hebben terwijl men zich uit de naad werkt om een goed product en service neer te zetten.

Aan de andere kant is het dan geen reclame om je zo op een forum te uiten.

Hoe dan ook zal je vast kunnen begrijpen dat een nieuwe auto voor velen geen routine is en vaak een spannend moment waarnaar wordt uitgekeken. Je hebt een keuze gemaakt en het wachten begint. Het is dan frustrerend als je geen idee hebt hoe lang.

Zelf heb ik meerdere nieuwe leaseauto’s gehad en een verwachte leverdatum en updates over de status van de productie, transport, etc behoort wel tot de standaard. Tevens communicatie als er iets niet volgens plan verloopt. Lees het vooral als verbeterpunt, en niet als kritiek of ‘kinderachtig gezeik’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
El Polo Diablo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:11:
[...]

Het komt over alsof je je persoonlijk aangevallen voelt doordat sommigen kritiek hebben op de werkwijze van Lynk&Co. Werk je er? Ik kan me dan goed voorstellen dat het lastig is om te lezen dat mensen kritiek hebben terwijl men zich uit de naad werkt om een goed product en service neer te zetten.

Aan de andere kant is het dan geen reclame om je zo op een forum te uiten.

Hoe dan ook zal je vast kunnen begrijpen dat een nieuwe auto voor velen geen routine is en vaak een spannend moment waarnaar wordt uitgekeken. Je hebt een keuze gemaakt en het wachten begint. Het is dan frustrerend als je geen idee hebt hoe lang.

Zelf heb ik meerdere nieuwe leaseauto’s gehad en een verwachte leverdatum en updates over de status van de productie, transport, etc behoort wel tot de standaard. Tevens communicatie als er iets niet volgens plan verloopt. Lees het vooral als verbeterpunt, en niet als kritiek of ‘kinderachtig gezeik’.
Precies dit. De communicatie van Lynk & Co is zeer, zeer slecht. Hoe lastig kan het zijn om 1x per maand, klanten die op de wachtlijst staan, een (desnoods zeer algemene) update te sturen? Hoeveel tijd kost het om zo'n email op te stellen? Een half uur maximaal?

Blijkbaar kent niemand binnen Lynk & Co het begrip "verplaatsen in je klant".

Uiteindelijk heb ik een XC40 T5 besteld. 10x betere ervaring op alle vlakken. Na bestellen, de volgende dag direct gebeld door Care by Volvo om de bestelling door te nemen. Binnen 2 weken na bestelling geleverd (voorraadauto). Duidelijke voorwaarden. Levering bij een lokale dealer.

Je betaalt iets meer, maar daar staat dan ook signficant betere service tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
Eens hoor met de klachten over communicatie. Het is dat ik de luxe had van tweede auto en allebei thuiswerken door corona. Anders was t uiterst frustrerend geweest.
Sinds oktober op wachtlijst, aangegeven in juni auto nodig te hebben. juni mailtje gekregen met vraag of ik nog interesse had en bevestiging van reservering. Begin juli opeens gebeld, je kan over 2 weken auto ophalen. Dat kunnen verzetten naar afgelopen maandag.
Nu dus blij met de lynk, perfecte auto. Maar de weg ernaartoe is wat moeizaam.
Maar ik zie t als opstart perikelen en gevolg van grote vraag door goede deal.
Zelfde probleem had ik trouwens ook met leaseplan en een i10 private lease. Actie model, goede prijs. Kleur veranderde naar een kleur die in eerste instantie niet te bestellen was. Leverdatum was compleet onbekend tot week voor levering. Kwam een boot vol met die dingen voor leaseplan volgens mij. Dealer kon ook niets vertellen, men vond t allemaal normaal.
Met zakenauto's dit nooit gehad, altijd heldere communicatie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 10-09 12:22
DatKanVeiliger schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Je betaalt iets meer, maar daar staat dan ook signficant betere service tegenover.
Welke heb je genomen en wat zie jij als "iets meer"? Ik zie namelijk alleen een T4 recharge die toch al gauw 200 euro per maand duurder is, als goedkoopste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
T5 is €720 geloof ik

XC40:
- trekhaak
- winterbanden
- goede infotainment

Lynk:
- elektrische stoelen
- meer elektrisch bereik
- verhuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 22:30
Flying Hawkic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:59:
Ik heb een proefrit gemaakt in Brussel en deel even mijn ervaringen hier op het forum.

De rit was leuk maar wat kort om een grondig oordeel te vellen. Wel is de standaard navigatie zeer slecht (en ja, Frank begrijpt het echt niet goed). Ik zou veel liever Waze gebruiken. Ook de adaptive cruise control kreeg ik niet aan de praat, maar de snelheidsbegrenzer wel. Blijkbaar moet er voor de adaptive cruise control een andere auto voor je rijden zei de man.
...
Ik heb onlangs een proefrit in Amsterdam gemaakt. Adaptive cruise control werkte. Hoefde eigenlijk alleen maar het linkse middelste knopje op het stuur in te drukken. Deed ook volledige stop als auto's voor me stoppen. Automatisch optrekken deed hij ook een keer, maar auto bleef ook een keer staan. De rit was helaas te kort om er echt goed ermee te experimenteren.

Eens wat betreft navigatie. Ik ben vrij snel overgeschakeld op Apple CarPlay. Via Bluetooth verbonden, en toen kon ik Waze starten via Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatKanVeiliger
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Xecuter NL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Welke heb je genomen en wat zie jij als "iets meer"? Ik zie namelijk alleen een T4 recharge die toch al gauw 200 euro per maand duurder is, als goedkoopste versie.
T5 Recharge. Is inderdaad ong. 200 duurder per maand. Maar dat is het mij waard. Ik kies voor dit "flexibele lease" model met name voor de ontzorging. Ik heb weinig behoefte om overal achterna te moeten bellen omdat afspraken en voorwaarden bijvoorbeeld niet duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
ton_adam schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Ik heb onlangs een proefrit in Amsterdam gemaakt. Adaptive cruise control werkte. Hoefde eigenlijk alleen maar het linkse middelste knopje op het stuur in te drukken. Deed ook volledige stop als auto's voor me stoppen. Automatisch optrekken deed hij ook een keer, maar auto bleef ook een keer staan. De rit was helaas te kort om er echt goed ermee te experimenteren.

Eens wat betreft navigatie. Ik ben vrij snel overgeschakeld op Apple CarPlay. Via Bluetooth verbonden, en toen kon ik Waze starten via Carplay.
En moet er effectief een auto voor je rijden? Ik dacht dat ACC werkte zoals gewone cruise control maar dat hij zelf vertraagt als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Flying Hawkic schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

En moet er effectief een auto voor je rijden? Ik dacht dat ACC werkte zoals gewone cruise control maar dat hij zelf vertraagt als dat nodig is.
Nee je kan ACC ook gewoon inschakelen als er geen auto voor je rijd. Herkent zelf of er dan een auto in de buurt komt of niet. Werkt dus inderdaad ook als gewone cruise control.

[ Voor 5% gewijzigd door MiTM op 14-08-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
Flying Hawkic schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Klopt.

Ik had ACC ingeschakeld, kwam bij stoplicht en auto voor ons ging stil staan, ACC heeft toen ook geremd. De eerste keer trok de auto vanzelf weer op toen de auto voor ons ging rijden.. De tweede keer leek dat niet te gebeuren en heb ik uiteindelijk zelf weer gas gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Er zijn maar weinig auto’s waar de ACC na enkele seconde stilstand weer verder rijden. Dat is normaal. Radar raakt namelijk nog wel eens de kluts kwijt, vandaar dat Tesla in VS nu ook geen radar meer inbouwt en enkel op camera’s rijdt. In hun data kwam duidelijk naar voren dat radar teveel false positives gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
Deveon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:31:
Er zijn maar weinig auto’s waar de ACC na enkele seconde stilstand weer verder rijden. Dat is normaal. Radar raakt namelijk nog wel eens de kluts kwijt, vandaar dat Tesla in VS nu ook geen radar meer inbouwt en enkel op camera’s rijdt. In hun data kwam duidelijk naar voren dat radar teveel false positives gaf.
Goed om te weten (ook voor de mensen achter mij :) ) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
kwam vandaag een interessant filmpje tegen:

YouTube: 95 km/h Drivetrain Issue - Lynk & Co 01 (and XC40 PHEV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
misku schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:44:
kwam vandaag een interessant filmpje tegen:
Aha, dat verklaart een hoop. Ik dacht dat ik ergens een setting had ingesteld oid. (Volvo is nogal van veiligheid)
Het is inderdaad wel een vreemd gevoel, hij houdt ff in. Moet zeggen dat je dit alleen merkt als je in één keer optrekt naar 100 op elektromotor.
Maar als t filmpje gelijk heeft dan is t nogal knullig. 2 en 4 zitten in de dezelfde bak en kunnen daarom niet naadloos schakelen. Dat is heel basic kennis van dct mijn inziens.

Edit:
Vanmiddag even op gelet, vanaf ongeveer 70 km/h zoekt hij een "natuurlijk moment" om te schakelen. Dus als je even gas los laat of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door kevout op 16-08-2021 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-04 20:21
Is er iemand in omgeving Eindhoven die een lynk&co bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Hier de volvo XC40 FAQ over dit issue.

https://www.volvocars.com...len-bij-elektrisch-rijden
kevout schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:15:
[...]

Aha, dat verklaart een hoop. Ik dacht dat ik ergens een setting had ingesteld oid. (Volvo is nogal van veiligheid)
Het is inderdaad wel een vreemd gevoel, hij houdt ff in. Moet zeggen dat je dit alleen merkt als je in één keer optrekt naar 100 op elektromotor.
Maar als t filmpje gelijk heeft dan is t nogal knullig. 2 en 4 zitten in de dezelfde bak en kunnen daarom niet naadloos schakelen. Dat is heel basic kennis van dct mijn inziens.

Edit:
Vanmiddag even op gelet, vanaf ongeveer 70 km/h zoekt hij een "natuurlijk moment" om te schakelen. Dus als je even gas los laat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marios_geo
  • Laatst online: 21-08-2021
Weet iemand hoe vaak ze van auto wisselen? Ik bedoel, als ik me nu aanmeld en geen nieuwe krijg, wat beschouwen ze dan als "zo goed als nieuw"?

En als je met je vrouw wilt delen, heb je dan speciale regelingen nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
marios_geo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:06:
Weet iemand hoe vaak ze van auto wisselen? Ik bedoel, als ik me nu aanmeld en geen nieuwe krijg, wat beschouwen ze dan als "zo goed als nieuw"?

En als je met je vrouw wilt delen, heb je dan speciale regelingen nodig?
Alle gezinsleden (met geldig rijbewijs) mogen in de auto rijden heb ik begrepen. En zo goed als nieuw lijkt me schadevrij,gepoetst en weinig kms op de teller. Maar dat zal nu ook haast niet anders kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marios_geo
Rmaxx schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Alle gezinsleden (met geldig rijbewijs) mogen in de auto rijden heb ik begrepen. En zo goed als nieuw lijkt me schadevrij,gepoetst en weinig kms op de teller. Maar dat zal nu ook haast niet anders kunnen..
Is dit een lage km die mij stoort. Is is 40k laag, 100k laag, wat? Heeft iemand een nummer in gedachten.

Voor nu en de komende twee jaar zal het geen probleem zijn. Zelfs als je een gebruikt model van 1 jaar krijgt, is het prima. Denken op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Ik vermoed dat ze ditbzelf ook niet kunnen zeggen, en de ene auto met 100k op de teller ziet er als nieuw uit de ander compleet uitgeleefd, daar is geen km stand aan te koppelen. Onderhoud doen ze zelf dus dat zal wel goed gaan. Misschien dat ze later auto's met hoge km stand verkopen of aanbieden voor lagere bedragen.. geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
marios_geo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:06:
Waar maak je je precies zorgen over? De deal is nu natuurlijk beter dan over een paar jaar, als je een grote kans hebt dat je auto niet 'nieuw' is. Maar wat zijn de nadelen van een 'oudere auto'? Volgens mij:
- Meer onderhoud (hier niet relevant)
- Lagere verkoopwaarde (hier niet relevant)
- Uitgeleefde uitstraling (dat zal worden opgelost voor aflevering)

Ik zie het probleem dus niet zo. In tegendeel, ik hoop dat we met een model zoals dit langer met auto's gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
m_a_rnix schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Ik zie het probleem dus niet zo. In tegendeel, ik hoop dat we met een model zoals dit langer met auto's gaan doen.
Klopt, al kijk ik nu al uit naar de zeekr als die ooit in een dergelijke deal beschikbaar komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marios_geo
m_a_rnix schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Waar maak je je precies zorgen over? De deal is nu natuurlijk beter dan over een paar jaar, als je een grote kans hebt dat je auto niet 'nieuw' is. Maar wat zijn de nadelen van een 'oudere auto'? Volgens mij:
- Meer onderhoud (hier niet relevant)
- Lagere verkoopwaarde (hier niet relevant)
- Uitgeleefde uitstraling (dat zal worden opgelost voor aflevering)

Nou ja en nee. Ik geloof dat een auto van 100k niet zo goed is als een gloednieuwe. Maar nog steeds oké. Maar wat als je eindigt met een 200k? Wanneer zal het stoppen goed genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
marios_geo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:09:
[...]
Nou ja en nee. Ik geloof dat een auto van 100k niet zo goed is als een gloednieuwe. Maar nog steeds oké. Maar wat als je eindigt met een 200k? Wanneer zal het stoppen goed genoeg zijn?
Vraag dat maar aan eigenaren van een Model 3 met 100.000 km die nog nooit een beurt hebben gehad. Ik denk dat bij goed onderhoud (en dat is in het belang van Lynk&Co, want spaart hen incidenteel onderhoud uit) de techniek het prima vol moet houden. Dan gaat het om interieur e.d.

Het gaat mij om de kwaliteit, niet om de cijfertjes, dus wat mij betreft slopen ze de km-teller eruit. Ik hoef niet te weten hoe oud hij is. Als er iets niet goed is zal ik klagen, en dan wordt hij hoogstwaarschijnlijk omgeruild.

Bij een fiets kijk je ook niet naar het aantal km dat ermee is gereden toch? Wel of de accu nog goed is als het een e-bike is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marios_geo
m_a_rnix schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Vraag dat maar aan eigenaren van een Model 3 met 100.000 km die nog nooit een beurt hebben gehad. Ik denk dat bij goed onderhoud (en dat is in het belang van Lynk&Co, want spaart hen incidenteel onderhoud uit) de techniek het prima vol moet houden. Dan gaat het om interieur e.d.

Het gaat mij om de kwaliteit, niet om de cijfertjes, dus wat mij betreft slopen ze de km-teller eruit. Ik hoef niet te weten hoe oud hij is. Als er iets niet goed is zal ik klagen, en dan wordt hij hoogstwaarschijnlijk omgeruild.

Bij een fiets kijk je ook niet naar het aantal km dat ermee is gereden toch? Wel of de accu nog goed is als het een e-bike is.
Je weet toch dat Tesla puur elektrisch is, terwijl deze hybride is, toch? En het heeft een verbrandingsmotor samen met een kleine elektrische motor.

Trouwens, tesla is verschrikkelijk onbetrouwbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
m_a_rnix schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Onderhoudsbeurten zijn er inderdaad niet, maar banden, ophanging en het interieurfilter moet ook in een Model 3 gewoon vervangen en/of gecontroleerd worden.
marios_geo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Vorig jaar reed ik een Volkswagen Passat uit 2016 met 2 ton op de teller en was werkelijk waar niet te onderscheiden van een auto van een jaar oud (stuur en bestuurdersstoel had wel slijtage). Als je het mij vraagt haalt Lynk & Co de odometer zelfs uit het zicht en vervangen voor een persoonlijke teller voor de betreffende gebruiker. Lekker belangrijk hoe ver een ander ermee gereden heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
marios_geo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
Je weet toch dat Tesla puur elektrisch is, terwijl deze hybride is, toch? En het heeft een verbrandingsmotor samen met een kleine elektrische motor.

Trouwens, tesla is verschrikkelijk onbetrouwbaar..
Ja ik weet dat het een hybride is, maar opnieuw: als je de leeftijd/ouderdom van je auto belangrijk vindt heb je het eerste jaar in zo'n concept geluk, en is de deal dus beter. Maar als je het over 3 jaar belangrijk vindt moet je niet aan een huurconcept meedoen. Ik ben even op zoek naar andere dingen waar dit voor geldt en die je kan huren:
- Een smoking
- Een boot
- Alles bij Boels

Als je volgende maand een nieuwe Lynk&Co krijgt en je rijdt hem zelf in 3 jaar naar 50.000, is het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marios_geo
m_a_rnix schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Ja ik weet dat het een hybride is, maar opnieuw: als je de leeftijd/ouderdom van je auto belangrijk vindt heb je het eerste jaar in zo'n concept geluk, en is de deal dus beter. Maar als je het over 3 jaar belangrijk vindt moet je niet aan een huurconcept meedoen. Ik ben even op zoek naar andere dingen waar dit voor geldt en die je kan huren:
- Een smoking
- Een boot
- Alles bij Boels

Als je volgende maand een nieuwe Lynk&Co krijgt en je rijdt hem zelf in 3 jaar naar 50.000, is het dan wel goed?
But that's what I am asking. If lync says that "when your car reach x kilometer or y years" we replace it, then I will judge if it's a good deal.

Don't fool youselves. kilometers are important. That's why they charge you 0.15 euro, for every extra. I want to know what is "as good as new" to them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Als de auto voor jou geen €500 per maand meer waard is, dan lever je hem in/zeg je dat je een nieuwe wil. Als de nieuwe/vervangende auto die ze leveren voor jou geen €500 per maand waard is, dan weiger je hem/vraag je om een andere. Enz. Enz.

Als je vindt dat de auto teveel km's heeft gelopen, en je kan niet aantonen waarom dat een probleem is zullen ze bij Lynk&Co zeggen dat je naar een ander concept mag overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
In de voorwaarden voor het leenplatform staat dat een daarop aangeboden auto niet meer dan 200.000 km mag hebben. Dat lijkt me dus in ieder geval een bovengrens waar ze een M2M auto moeten vervangen (want anders zou je hem niet meer kunnen uitlenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Registratie: Juni 2021
  • Niet online
Ik denk dat het voor Lynk&co belangrijk is dat ze bij een behoorlijke eindwaarden doorverkocht worden net als bij de normale leasemaatschappijen.
Hoe het precies gaat lopen zal van het succes afhangen.
Woensdag ontvang ik mijn wagen en ga ik het concept 6 maanden proberen en kijk dan of het voor mij interessant is om te blijven rijden.
Hoop wel dat de communicatie beter gaat worden want momenteel is die echt belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Ik sta nog op de wachtlijst, maar sinds kort is het zo dat als ik inlog op de site en ga kijken bij mijn 'membership details', dat er dan een lege pagina getoond wordt. Hebben meer mensen dat?

Verder hoop ik ook dat ze nog gaan komen met grotere bundels (qua km's) want ik ga het niet redden met 1250 km per maand :)

[ Voor 24% gewijzigd door Technomancer op 16-08-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
Technomancer schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:28:
Ik sta nog op de wachtlijst, maar sinds kort is het zo dat als ik inlog op de site en ga kijken bij mijn 'membership details', dat er dan een lege pagina getoond wordt. Hebben meer mensen dat?

Verder hoop ik ook dat ze nog gaan komen met grotere bundels (qua km's) want ik ga het niet redden met 1250 km per maand :)
Bij mij ook leeg, was vorige week volgens mij nog niet maar zal vast achter de schermen aan gewerkt worden..

En +1 voor de kilometers want daar ga ik ook stevig op toeleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Inderdaad 1250 km is niet erg ruim. Als er ruimere bundels komen dan zou dat de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Basss schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:52:
Ik denk dat het voor Lynk&co belangrijk is dat ze bij een behoorlijke eindwaarden doorverkocht worden net als bij de normale leasemaatschappijen.
Hoe het precies gaat lopen zal van het succes afhangen.
Woensdag ontvang ik mijn wagen en ga ik het concept 6 maanden proberen en kijk dan of het voor mij interessant is om te blijven rijden.
Hoop wel dat de communicatie beter gaat worden want momenteel is die echt belabberd.
Eens. Gave auto. Waardeloze communicatie. Zo werkt het deelplarform geeneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Technomancer schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:28:

Heb ik ook sinds 7 dagen dat ik member status niet meer zie, bij lynk wetren ze van niets en hebben het intern gemeld en ik krijg bericht. Iemand anders gaf aan vlak voordat hij mail kreeg voor bestelling hij het zelfde had. Dus ff afwachten hoop wel snel wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Basss schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:55:
Inderdaad 1250 km is niet erg ruim. Als er ruimere bundels komen dan zou dat de oplossing zijn.
Ik vind 1250 pmnd best ruim gezien de prijsstelling. De meeste privatelease begint bij 10.000 pjr en wordt ook snel duurder.. enfin je hebt daar wel meer keuze, maar dat is ook zo met lakkleur en alle andere extras natuurlijk.. het past natuurlijk nooit bij iedereen, maar meestal wel lijkt me (bij mij ook leeg trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Basss schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:55:
Misschien kan je de auto via een andere partij leasen? Voor het deel platform zit L&C natuurlijk niet te wachten op de veel rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Deveon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Misschien kan je de auto via een andere partij leasen? Voor het deel platform zit L&C natuurlijk niet te wachten op de veel rijders.
Bij justlease staat hij erbij alleen je kan hem nu niet selecteren krijg je een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Wagen is te leasen via andere aanbieder maar dan kost de wagen €650 excl btw met ook maar 15 duizend km per jaar. Tevens niet door te verhuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Basss schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:15:
Wagen is te leasen via andere aanbieder maar dan kost de wagen €650 excl btw met ook maar 15 duizend km per jaar. Tevens niet door te verhuren denk ik.
En welke is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc

Is daar goedkoper dan dat ik eerst heb laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Nouja goedkoper.. met 15k/jr, 555,- ex btw pmnd., inclusief toch 675,- . is toch een stuk duurder. En 5 jr vast!. gek genoeg kun je lederen bekleding kiezen ?!? Rechtstreeks kun je ook bij lynk zakelijk leasen voor 500 ex btw met zelfde voorwaarden verder..

[ Voor 14% gewijzigd door Rmaxx op 16-08-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Ik vind 1250 pmnd best ruim gezien de prijsstelling. De meeste privatelease begint bij 10.000 pjr en wordt ook snel duurder.. enfin je hebt daar wel meer keuze, maar dat is ook zo met lakkleur en alle andere extras natuurlijk.. het past natuurlijk nooit bij iedereen, maar meestal wel lijkt me (bij mij ook leeg trouwens)
Probleem is meer dat de meerkosten van € 0,15 per kilometer flink aantikken. Zou mooi zijn als je die inderdaad kunt afkopen in een bundel.

Ik rij ongeveer 25.000 km/jaar. Dat is 2.083 km/maand. Dat betekent €125 extra plus €40 trekhaak en €37,50 winterbanden (waarschijnlijk). Dat maakt € 702,50/maand.

Een Care by Volvo XC40 T4 kost € 769/mnd (bij 25.000 km).
Dat verschil vind ik best klein. (Oké 01 is vergelijkbaar met T5, maar die extra power heb ik niet nodig)
Op dit moment valt mijn keuze op de 01 vanwege het grotere elektrisch bereik.
Maar als een nieuwe versie van de XC40 ook een groter bereik heeft wordt dat toch een aantrekkelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:11:
[...]

Ik rij ongeveer 25.000 km/jaar. Dat is 2.083 km/maand. Dat betekent €125 extra plus €40 trekhaak en €37,50 winterbanden (waarschijnlijk). Dat maakt € 702,50/maand.

Dat verschil vind ik best klein..
Is die t4 met trekhaak en winterbanden? Dan is het verschil idd klein.. waar vind je de meerprijs van de winterbanden trouwens? Is allweather geen optie, dacht dat ze soms ook op aw werden geleverd ? Zou zelf ook liever allweathers hebben ivm duitse grens dichtbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:44
Oizo1981 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:11:
[...]

Probleem is meer dat de meerkosten van € 0,15 per kilometer flink aantikken. Zou mooi zijn als je die inderdaad kunt afkopen in een bundel.

Dat verschil vind ik best klein. (Oké 01 is vergelijkbaar met T5, maar die extra power heb ik niet nodig)
Op dit moment valt mijn keuze op de 01 vanwege het grotere elektrisch bereik.
Maar als een nieuwe versie van de XC40 ook een groter bereik heeft wordt dat toch een aantrekkelijk alternatief.
Het mooie is nu dat als het niet meer interessant is je toch heel makkelijk naar wat anders overstapt? Ik zie het probleem niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Rechtstreeks bij lynkco zakelijke lease is 500 excl btw.
Mijn werkgever heeft offerte hiervan ontvangen.
Mijn werkgever geeft nu mobiliteitsvergoeding waar mee ik de huur kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Is die t4 met trekhaak en winterbanden? Dan is het verschil idd klein.. waar vind je de meerprijs van de winterbanden trouwens? Is allweather geen optie, dacht dat ze soms ook op aw werden geleverd ? Zou zelf ook liever allweathers hebben ivm duitse grens dichtbij...
T4 is Inscription met trekhaak en winterbanden. De meerprijs van winterbanden bij L&C is officieel nog niet bekend. Op het facebook forum geven een aantal mensen aan dat zij te horen hebben gekregen dat L&C 75 euro rekent over 6 (winter)maanden. Gezien over n jaar is dat dus 37,50.
Tot nu toe worden alle 01's op zomerbanden geleverd.
Freezerator schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Het mooie is nu dat als het niet meer interessant is je toch heel makkelijk naar wat anders overstapt? Ik zie het probleem niet zo
L&C is nog altijd goedkoper, maar hoe meer je rijd en als je trekhaak en winterbanden wil/nodig hebt, wordt het verschil toch beduidend kleiner. Het voordeel van L&C is dan inderdaad wel dat je ook weer snel kan switchen. Ik ga nu dus voor 01 (woensdag ophalen). Maar ik houd de alternatieven wel goed in de gaten. Vooral de update van de XC40 die in 2022 zou moeten komen).

[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 16-08-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Woensdagmiddag brengen ze bij mij in Brugge de 01 thuis. Zal de komende maanden even rekenen worden of de deal interessant is en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegos
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06-2023
Okay @Basss, laat ons weten hoe het was!

Ik vraag me af of ze jouw 01 op een vrachtwagen hebben gezet en aan je deur afzetten of komen ze mss met een tweede auto.

En ook of er al km's op de teller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Ik heb al verschillende lease wagens thuis ontvangen en zet dan de chauffeur op het station af. In Nederland werken ze met studenten met gratis ov. Hoe het in België gast weet ik niet. Vracht wagen zou ik niet adviseren . Woon midden in het historisch centrum van brugge en zelfs mrt model s moet je al 2 keer steken om hier de bocht om te gaan . Vrachtwagen kan zeker niet bij mijn huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Oizo1981 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

T4 is Inscription met trekhaak en winterbanden.
Net ff gechecked.. idd met elektrisch inklapbare trekhaak én lederen bekleding en google navigatie.... das ook iets waard. Eigenlijk is die 40 euro voor aftermarket trekhaak gewoon net wat te duur bij de lynk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Ik wacht al sinds 5 augustus op antwoord wat er mis is met de auto waardoor de levering 6-aug niet door kon gaan. Niemand weet wat er mankeert of hoe lang het duurt.

Gisteren gebeld door de back office dat ze geen update hadden en het misschien 1-2 weken kon duren. Ze liet ontglippen dat de technische afdeling het te druk had met leveringen. Het kwam over dat ze liever in een uur 2 auto’s klaarmaken voor aflevering dan kijken naar een issue. Commercieel gezien logisch, maar dit maakt ze niet beter dan een telecom provider of energieleverancier. Als alles goed gaat is het super service, gaat er iets mis dan ben je de sjaak.

Ze kon begrijpen dat het allemaal heel vervelend was maar er niks aan doen, eilandjes zijn het intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Basss schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:53:
Rechtstreeks bij lynkco zakelijke lease is 500 excl btw.
Mijn werkgever heeft offerte hiervan ontvangen.
Mijn werkgever geeft nu mobiliteitsvergoeding waar mee ik de huur kan betalen.
Dat is interessant! Ik ontvang ook een mobiliteitsvergoeding elke maand. Vraag me wel af of bij zakelijk leasen ook die 1250 km blijft gelden per maand? Ik ben gewend bij zakelijk leasen dat je vrijwel onbeperkt kunt rijden en dat brandstof er ook bij zit. Dus ben wel benieuwd hoe dat in dit geval allemaal zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Technomancer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Dat is interessant! Ik ontvang ook een mobiliteitsvergoeding elke maand. Vraag me wel af of bij zakelijk leasen ook die 1250 km blijft gelden per maand? Ik ben gewend bij zakelijk leasen dat je vrijwel onbeperkt kunt rijden en dat brandstof er ook bij zit. Dus ben wel benieuwd hoe dat in dit geval allemaal zit :)
Ja zelfde voorwaarden.Denk wel aan de bijtelling, die heb je niet als je prive leased. 22%, dus onder de streep mogelijk duurder, en je mist je km vergoeding (als je die krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdamman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06
Wij hebben de lynk01 nu twee weken. Prima auto, alleen inderdaad contact met Lynk blijft moeizaam. Krijgen een service melding en het laden lijkt regelmatig te stoppen waardoor soms na nacht laden het niet compleet is (niet de 70% issue die ik hier wel eens las.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Oeps ik had verwacht dat nalevering van de wagen het contact beter zou worden. Hier moeten ze toch hard aan gaan werken om geen klanten te gaan missen. Nogmaals snap dat succes groot is en kinderziektes er altijd zijn maar opschalen van medewerkers voor callcenter en chat moet toch lukken op al die maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaestor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10-2023
Kan iemand hier wellicht iets zeggen over hoe snel de groene kaart wordt opgestuurd na aflevering en welke landen daarop staan? Wij vertrekken 28 augustus met vakantie en ben gisteren gebeld dat de auto 26 augustus geleverd kan worden... Had ik niet verwacht (in mei ingeschreven en tot nu toe was het bericht van L&C dat het allemaal pas na de zomer zou worden). Dus sta nu voor het dilemma om met de 01 op vakantie te gaan of toch maar met de oude voiture :) Zou wel gaaf zijn om hem even echt goed te testen op vakantie.

Heb contact gezocht met de klantenservice, daar geven ze aan dat de groene kaart "binnen 1 dag na de aflevering" wordt opgestuurd en dat die dus ook tijdig binnen zal zijn. Maar ben toch benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Ik begrijp dat het niet mogelijk is een digitale groene kaart o.i.d. te verstrekken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Qaestor schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:48:
Kan iemand hier wellicht iets zeggen over hoe snel de groene kaart wordt opgestuurd na aflevering en welke landen daarop staan? Wij vertrekken 28 augustus met vakantie en ben gisteren gebeld dat de auto 26 augustus geleverd kan worden... Had ik niet verwacht (in mei ingeschreven en tot nu toe was het bericht van L&C dat het allemaal pas na de zomer zou worden). Dus sta nu voor het dilemma om met de 01 op vakantie te gaan of toch maar met de oude voiture :) Zou wel gaaf zijn om hem even echt goed te testen op vakantie.

Heb contact gezocht met de klantenservice, daar geven ze aan dat de groene kaart "binnen 1 dag na de aflevering" wordt opgestuurd en dat die dus ook tijdig binnen zal zijn. Maar ben toch benieuwd naar de ervaringen in de praktijk. Ik begrijp dat het niet mogelijk is een digitale groene kaart o.i.d. te verstrekken, helaas.
Hangt van land af waar je heen gaat of je hem bij je moet hebben of niet.

https://www.anwb.nl/verze...overzekering/groene-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Qaestor schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:48:

Duurde bij mij 4 weken ipv de toegezegde 2 werkdagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaestor
Dracula schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Hangt van land af waar je heen gaat of je hem bij je moet hebben of niet.

https://www.anwb.nl/verze...overzekering/groene-kaart
Klopt, thx. De uitdaging zit hem erin om tijdig "een" groene kaart te hebben: digitaal of op papier. Een van beide is verplicht (vroeger was alleen op papier toegestaan, tegenwoordig in de meeste landen digitaal ook prima, behalve in een lijstje van iets van tien landen waar ik niet naar toe wil ;) ). ANWB zegt daarover:
In de landen die niet genoemd zijn hoeft de groene kaart niet groen te zijn. Een groene kaart digitaal of op wit papier is dan voldoende.
Aangezien Lynk&Co niet digitaal wil/kan verstrekken ben ik benieuwd naar de ervaringen over hoe snel ze dat ding aanleveren en welke landen er dan op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaestor
meermarco schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Duurde bij mij 4 weken ipv de toegezegde 2 werkdagen :-)
Hahaha ergens verbaast het me niet. Vond die toezegging van binnen 1 dag al vrij ambitieus. Maar heel erg bedankt, dan ga ik voor de zekerheid de leverdatum proberen op te schuiven tot na de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:50
El Polo Diablo schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:44:
Ik wacht al sinds 5 augustus op antwoord wat er mis is met de auto waardoor de levering 6-aug niet door kon gaan. Niemand weet wat er mankeert of hoe lang het duurt.

Gisteren gebeld door de back office dat ze geen update hadden en het misschien 1-2 weken kon duren. Ze liet ontglippen dat de technische afdeling het te druk had met leveringen. Het kwam over dat ze liever in een uur 2 auto’s klaarmaken voor aflevering dan kijken naar een issue. Commercieel gezien logisch, maar dit maakt ze niet beter dan een telecom provider of energieleverancier. Als alles goed gaat is het super service, gaat er iets mis dan ben je de sjaak.

Ze kon begrijpen dat het allemaal heel vervelend was maar er niks aan doen, eilandjes zijn het intern.
Dan kunnen ze toch heel simpel een andere aan je toewijzen? En die van jou aan iemand die nog niet gebeld is? Lijkt me niet zo'n groot probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 12-09 19:35
BPi schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

@BPi De afstand tussen de railing is voor 102 cm en achter 96 cm. De railing is ongeveer 4,5cm breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

roeldive schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

@BPi De afstand tussen de railing is voor 102 cm en achter 96 cm. De railing is ongeveer 4,5cm breed
Dank je.
Dit komt nagenoeg overeen met de maten bij V70 (my 2012)

Filmpje met de Duitse review heb ook bekeken en de afmetingen gehoord ✔
Diepte ca 100 cm (V70 ca 110 cm)
Breedte ca 100 cm (V70 ca 110 cm)
Hoogte tot afdekking bijna 50 cm (V70 40 cm)

[ Voor 21% gewijzigd door BPi op 17-08-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
rolandmegens schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Dan kunnen ze toch heel simpel een andere aan je toewijzen? En die van jou aan iemand die nog niet gebeld is? Lijkt me niet zo'n groot probleem
Helemaal mee eens. Maar niemand die me kan vertellen hoe het zit. Op deze manier verkopen ze geen mobiliteit, maar dus slechts een auto.

Ik heb een vreemd gevoel dat ik er nooit meer iets van ga horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
rolandmegens schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Niet zo pragmatisch nadenken he. Dan klopt de excel toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaestor
El Polo Diablo schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:44:

Inmiddels hier hetzelfde nieuws, hoewel het voor mij niet per se problematisch is. Werd gisteren gebeld dat de afgesproken leverdatum van 26 augustus uitgesteld moet worden tot "in ieder geval na 7 september" omdat er problemen zijn in de garage. Precieze reden nog onduidelijk. Vandaag weer verder contact en maken nieuwe afspraken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Mijn afspraak om hem te halen vanmiddag is tot nog toe iig niet afgebeld. Ben erg benieuwd naar de auto. Ik heb ze hier in Groningen nog niet zien rondrijden, dus met een beetje geluk word ik 1 van de eersten.

[ Voor 6% gewijzigd door pushnoi op 18-08-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
pushnoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:20:
Mijn afspraak om hem te halen vanmiddag is tot nog toe iig niet afgebeld. Ben erg benieuwd naar de auto. Ik heb ze hier in Groningen nog niet zien rondrijden, dus met een beetje geluk word ik 1 van de eersten.
Mag ik je vragen welk lidmaatschapsnummer jij hebt? Dan kan ik wellicht beter inschatten of en wanneer ze mij gaan bellen.... of niet natuurlijk, als ik de reacties hier zie :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Heeft er al iemand ervaring met huur of verhuur? Ik heb me ook gemeld om te kunne huren, alles netjes ingevuld, maar nog geen acceptatie blijkbaar. in de App blijft 'set up sharing' verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Baassii schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Mag ik je vragen welk lidmaatschapsnummer jij hebt? Dan kan ik wellicht beter inschatten of en wanneer ze mij gaan bellen.... of niet natuurlijk, als ik de reacties hier zie :? ;)
In het kader van -misschien wat overdreven- privacy -- die zit tussen de 100036400 en
100036500. :)

EDIT: Misschien heb je meer aan het feit dat ik me eind januari ergens heb ingeschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door pushnoi op 18-08-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
pushnoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

In het kader van -misschien wat overdreven- privacy -- die zit tussen de 100036400 en
100036500. :)

EDIT: Misschien heb je meer aan het feit dat ik me eind januari ergens heb ingeschreven.
Goed dat je er aan denkt! Da's dan weer een voordeel van een tweakers forum.

Bedankt voor je antwoord, dan heb ik nog tussen de 12000 en 14000 leden voor me... Zal wel even wachten worden. Dus dan maar met de good old volvo naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Baassii schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Goed dat je er aan denkt! Da's dan weer een voordeel van een tweakers forum.

Bedankt voor je antwoord, dan heb ik nog tussen de 12000 en 14000 leden voor me... Zal wel even wachten worden. Dus dan maar met de good old volvo naar Frankrijk.
Nja, het is een beetje luck of the draw geloof ik op het moment, met een duidelijke voorkeur voor klanten die dichterbij Amsterdam wonen. Maar aangezien ze blijkbaar logistiek ook alles geregeld hebben met -vermoedelijk- de lokale Volvo dealers hier voor het onderhoud kan je misschien geluk hebben. Maar ik zou er niet vanuit gaan. Mij is de auto in mei beloofd ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaestor
Er zijn de afgelopen weken wel weer een aardig aantal 01's gekentekend, teller staat nu (alweer eventjes) op 490:

https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
pushnoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Nja, het is een beetje luck of the draw geloof ik op het moment, met een duidelijke voorkeur voor klanten die dichterbij Amsterdam wonen. Maar aangezien ze blijkbaar logistiek ook alles geregeld hebben met -vermoedelijk- de lokale Volvo dealers hier voor het onderhoud kan je misschien geluk hebben. Maar ik zou er niet vanuit gaan. Mij is de auto in mei beloofd ooit.
Voorkeur Amsterdam? Denk het niet, ik woon ín Amsterdam, sta al sinds oktober ingeschreven en hjeb in juni al getekend voor een auto maar zit nog steeds te wachten.

Er staan overigens heel wat blauwe 01's te wachten bij de Volvo dealer langs de A2 in Amsterdam Zuidoost, zijn goed te zien vanaf de snelweg (sorry, foto is wat lastig met 100 km/u..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Baassii schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Dat maakt niets uit omdat ze daar niet meer naar kijken maar naar postcode, ze willen de auto's zo veel mogelijk verspreiden, dus kan zijn dat iemand eind mei ingeschreven heeft en nu al auto heeft. Dit is al een paar keer gebeurd zelf begin mei nog niets gehoord, 3 mensen later ingeschreven hèbben al de auto, het nieuwe leveren op postcode is ok bevestigd door link.

Na 1,5 week kan ik nog steeds mijn membership details niet zien, contact gehad met lynk maar ja weten het ook niet, dus doorgezet als het goed is hoor ik nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Qaestor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:34:
Er zijn de afgelopen weken wel weer een aardig aantal 01's gekentekend, teller staat nu (alweer eventjes) op 490:

https://datastudio.google...8-9ecfefef0643/page/iaxIC
Daar staat hij al een tijdje op helaas. De berichten van chiptekorten bij (oa) volvo, icm de wachttijden zoals je ze op dit forum leest doen toch langzaamaan vermoeden dat alle mooie verhalen (zoals de service/leveren in 2 weken) gepland waren een beetje in het water vallen. Als er nu nog mensen vanaf vorig jaar wachten, dan kan dit nog wel eens heel lang gaan duren. Ik zou zeker de alternatieven niet uit het oog verliezen komende half jaar, ookal zou je daar wat langer aan vast zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 01ef
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik heb me 06-05 van dit jaar ingeschreven en zojuist de 01 mogen bestellen. Ik woon 40 KM van Amsterdam af. Er is dus nog hoop. Geen idee waarom ik wel mag bestellen. Ik had wel 2 dagen daarvoor een boze mail gestuurd waarom het zo lang moest duren voor ik wat hoorde. Kan toeval zijn :)

Ik heb inderdaad ook 20 01's geteld langs de A2 bij de VOLVO dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Ik heb mijn order gecanceld en binnen een paar uur belden ze op om dat te bevestigen. Dan kan het wel.

Het is een leuke deal, maar zo bijzonder om zo belachelijk slecht behandeld te worden, is het zeker niet.

Als ze er ooit achter komen waar de auto is gebleven en wat er mis mee is kunnen ze er iemand anders blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Fibrenl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Dat maakt niets uit omdat ze daar niet meer naar kijken maar naar postcode, ze willen de auto's zo veel mogelijk verspreiden, dus kan zijn dat iemand eind mei ingeschreven heeft en nu al auto heeft. Dit is al een paar keer gebeurd zelf begin mei nog niets gehoord, 3 mensen later ingeschreven hèbben al de auto, het nieuwe leveren op postcode is ok bevestigd door link.

Na 1,5 week kan ik nog steeds mijn membership details niet zien, contact gehad met lynk maar ja weten het ook niet, dus doorgezet als het goed is hoor ik nog iets.
Ah, verspreiden... juist.. Dat is op zich marketing-wise wel slim. Beroerd voor de klanten, goed voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
pushnoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Ah, verspreiden... juist.. Dat is op zich marketing-wise wel slim. Beroerd voor de klanten, goed voor hun.
Ja klopt maar hadden ze meteen vanaf het begin moeten doen, en niet zoals nu inschrijven en op inschrijfdatum leveren en dan plots omgooien op postcode zitten mensen nog te wachten vanaf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
01ef schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:40:
Ik heb me 06-05 van dit jaar ingeschreven en zojuist de 01 mogen bestellen. Ik woon 40 KM van Amsterdam af. Er is dus nog hoop. Geen idee waarom ik wel mag bestellen. Ik had wel 2 dagen daarvoor een boze mail gestuurd waarom het zo lang moest duren voor ik wat hoorde. Kan toeval zijn :)

Ik heb inderdaad ook 20 01's geteld langs de A2 bij de VOLVO dealer.
Twee maanden eerder ingeschreven en woon dichterbij Amsterdam. Ik vermoed dat je mail heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Deveon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Twee maanden eerder ingeschreven en woon dichterbij Amsterdam. Ik vermoed dat je mail heeft geholpen.
dat zou wel heel raar zijn ook iets eerder ingeschreven woon 30 km van Amsterdam nog geen mail gehad, dus we moeten maar een boze mail sturen dan. als je nou even jou mail als tamplate geeft kunnen we die gebruiken :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zelf heb ik niet gemaild en ben uitgeweken naar Care by Volvo. Voor nu geen noodzaak voor de L&C, eerst maar even afwachten tot het deelplatform werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chouffe8
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-07 10:57
crispo schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Voorkeur Amsterdam? Denk het niet, ik woon ín Amsterdam, sta al sinds oktober ingeschreven en hjeb in juni al getekend voor een auto maar zit nog steeds te wachten.

Er staan overigens heel wat blauwe 01's te wachten bij de Volvo dealer langs de A2 in Amsterdam Zuidoost, zijn goed te zien vanaf de snelweg (sorry, foto is wat lastig met 100 km/u..).
Ik was er laatst en heb een paar fotootjes gemaakt. Staan er zat ;) Overigens woon ik in Amsterdam, in april ingeschreven en kon eind juli bestellen. Dat heb ik uitgesteld, want 3 maanden opzegtermijn bij Care by Volvo. Maar denk dus wel dat Amsterdam een soort voorrang heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_gcJf5ih6kwi73hRuS72RoPwrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrY4FAvar8mPxWaUob3coRLi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P27EQDJNZjoCtWiXHb0vMbRlHAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FY6pIypF0dvmLUNC059glr5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulova
  • Laatst online: 02-09-2021
pushnoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:47:
[...]
Ik heb 11 juli ingeschreven en gisteren kreeg ik de e-mail om te bestellen. Natuurlijk meteen gedaan. Nu maar afwachten. 'We streven naar levering van je auto binnen 3 weken na ontvangst van je orderbevestiging.' zegt Lynk daar zelf over :)

Ik woon in Tilburg en dat is niet echt dicht bij Amsterdam. Dus die redenering gaat (helaas) niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basss
  • Niet online
Zojuist is de 01 netjes afgeleverd. Werd gebracht met dubbele chauffeur. Duidelijke uitleg en nam hiervoor echt zijn tijd. Natuurlijk zelf nog veel te ontdekken maar levering is perfect gedaan.
Was bij Tesla veel slechter.
De eerste in Brugge en bij het afleveren al veel positieve reacties van toeristen die hier veel aanwezig zijn in mijn straat.
Pagina: 1 ... 12 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.