Nog meer mensen die ineens boetes van afgelopen jaar hebben ontvangen vandaag?
Krijg zojuist WEER 2 boetes van Lynk en co, allebei tijdens verhuur gebeurd. Ik kan dat gelukkig nog in de app zien, maar ik ben bang dat ik dat binnenkort niet meer kan zien. Bij de minste twijfel raad ik dus iedereen aan om dit soort boetes te weigeren als Lynk en co niet kan overleggen dat op dat moment de auto niet uitgeleend was aan een derde.
Ze mogen sowieso wel ergens een overzicht maken, als je in de app het bereik te groot zet van data, loopt de app vast (teveel boekings, denk ik).
So far na inleveren dus 4 rekeningen gehad:
1) boete van 15 maanden terug
2) 2 boetes waarvan 1 niet van mij en de ander te bezwaren, maarja, te laat
3) rekening voor "staat auto" (velgen) zonder bewijs of indicatie wat precies
4) 2 boetes tijdens verhuur.
Ze mogen sowieso wel ergens een overzicht maken, als je in de app het bereik te groot zet van data, loopt de app vast (teveel boekings, denk ik).
So far na inleveren dus 4 rekeningen gehad:
1) boete van 15 maanden terug
2) 2 boetes waarvan 1 niet van mij en de ander te bezwaren, maarja, te laat
3) rekening voor "staat auto" (velgen) zonder bewijs of indicatie wat precies
4) 2 boetes tijdens verhuur.
Jup, 2 boetes uit juni en juli vorig jaar. Ze hebben weer even de administratie bijgewerkt.Scrummies schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:57:
Nog meer mensen die ineens boetes van afgelopen jaar hebben ontvangen vandaag?
Mijn koop auto is van okt 2022. Ik maak nu een lange reis in het buitenland en merk dat de brandstof peil niet accuraat wordt aangegeven. Bij een volle tank geeft hij maar 540 km aan of geeft hij 640 km aan maar zakt heel snel. Wie heeft ervaring hiermee of kan iets hierover zeggen?
Auto software is bijgewerkt
Auto software is bijgewerkt
Had een vergelijkbaar probleem vorige maand. Eerste dag had ik wifi in de auto daarna niet. Moest eerst een papiertje tekenen bij Lynk om gebruik te maken van data. Was binnen 5 dagen geregeld.Cliffke schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:32:
vraagje voor de mede 01 eigenaars.
Sinds 2 dagen trotse eigenaar van 2de hands 01.
Draadloze apple carplay heeft dag 1 zonder problemen gewerkt.
Maar sinds vandaag plots niet meer....
er wordt wel een verbinding gemaakt, maar na om en beide 20sec max verbreekt hij die.
Zelfde verhaal met de tel van mijn vrouwtje.
heb al vanalles geprobeerd.
alles opnieuw resetten, auto openen en sluiten, een keertje laden,...
iemand die mij nog een tip kan geven?
Afgelopen twee weken 2 facturen ontvangen na 10 maanden inleveren. Lynk denkt dat dit even snel betaald gaat worden zonder vragen te stellen.
Beide facturen met beschrijving Kosten i.v.m. autoconditie. Erg vaag, dus Lynk gevraagd dit te specificeren. 1e factuur hebben ze geantwoord, op de 2e nog niet.
Leuke is, de schade die ze aangeven komt niet voor op hun ophaalformulier (inleveren verliep jaar geleden anders dan nu). Op het inleverformulier staat 1 kras als schade en die is voor de zekerheid meegenomen want het was niet zeker of deze onder de normale schadecriteria valt.
Wordt vervolgd
Beide facturen met beschrijving Kosten i.v.m. autoconditie. Erg vaag, dus Lynk gevraagd dit te specificeren. 1e factuur hebben ze geantwoord, op de 2e nog niet.
Leuke is, de schade die ze aangeven komt niet voor op hun ophaalformulier (inleveren verliep jaar geleden anders dan nu). Op het inleverformulier staat 1 kras als schade en die is voor de zekerheid meegenomen want het was niet zeker of deze onder de normale schadecriteria valt.
Wordt vervolgd
Ik heb wel eens begrepen dat autohandelaren als ze een auto van een leasemaatschappij kopen schades kunnen verhalen bij de leasemaatschappij. Leasemaatschappij levert auto in perfecte staat en als autohandelaar dan toch een klein deukje vindt of een putje in voorruit dat ze dat dan kunnen declareren.
Iemand die dit kan bevestigen?
Zal nog eens navragen bij handelaar.
Als dit zo is dan kan je verwachten dat L&C dit weer bij de huurder in rekening brengt.
Als dit zo is dan kan je verwachten dat L&C dit weer bij de huurder in rekening brengt.
Als u een auto leaset, worden eventuele deuken of beschadigingen zeker in rekening gebracht. Daar is (naar mijn mening) niets mis mee. Het probleem zijn heel erg late facturen met weinig tot geen uitleg.RamonTW schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:25:
Ik heb wel eens begrepen dat autohandelaren als ze een auto van een leasemaatschappij kopen schades kunnen verhalen bij de leasemaatschappij. Leasemaatschappij levert auto in perfecte staat en als autohandelaar dan toch een klein deukje vindt of een putje in voorruit dat ze dat dan kunnen declareren.
U weet zeker wat er is gebeurd tussen uw terugkomst en de datum van de facturen…. ook al vertrouw je ze, dan is het nog steeds erg vervelend om deze facturen (heel laat) te krijgen
Vannacht weer gewoon geladen.. ik ga het in de gaten houden.
Niets gesmolten, dat verwacht ik ook niet.
Binnenkort auto inleveren en krijg mail voor zelfinspectie.
Verzamel alle accessoires, waaronder 3 sleutels, een oplaadkabel, registratiedocumenten en een rekje.
Wat moet ik me bij een rekje voorstellen? Zijn er vast al voldoende die het inleveren hebben afgerond.
Verzamel alle accessoires, waaronder 3 sleutels, een oplaadkabel, registratiedocumenten en een rekje.
Wat moet ik me bij een rekje voorstellen? Zijn er vast al voldoende die het inleveren hebben afgerond.
Ik gok dat het bagagenet wordt bedoeld.RamonTW schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:59:
Binnenkort auto inleveren en krijg mail voor zelfinspectie.
:strip_exif()/f/image/4wrsiabgciEZzxB7ekfpgxST.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt met verder gaan dan enkel "vervelend".atoprak schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:54:
[...]
Als u een auto leaset, worden eventuele deuken of beschadigingen zeker in rekening gebracht. Daar is (naar mijn mening) niets mis mee. Het probleem zijn heel erg late facturen met weinig tot geen uitleg.
U weet zeker wat er is gebeurd tussen uw terugkomst en de datum van de facturen…. ook al vertrouw je ze, dan is het nog steeds erg vervelend om deze facturen (heel laat) te krijgen
Facturen sturen 30 dagen na inleveren is in strijd met hun eigen procedures. Dat ze veel later pas (in veel gevallen maanden later) met deze claims komen kan als onredelijk worden beschouwd, vooral als je ervan uit mocht gaan dat alles in orde was na het verstrijken van de 30 dagen zonder verdere communicatie van hun kan.
En als we de eigen procedure buiten beschouwing laten, is het aan Lynk te bewijzen dat de schades niet opgemerkt konden worden tijdens de eindinspectie en dus niet vermeld stonden op het inleverformulier.
Net een factuur van Lynk+Co ontvangen voor wat verkeersboetes uit 2023 (periode juli-september).
Flink laat, maar goed, dat het een administratieve rommel is bij Lynk+Co moet inmiddels bij iedereen bekend zijn. Overigens zat er ook een "Tweede verhoging" bij van het CJIB, dus die rommel kost ze flink geld.
Verder was op de factuur twee keer dezelfde boete verwerkt, check evt. boetes dus goed, ook op eventuele eerder otvangen facturen.
Verder zat er een boete bij voor het rijden in Zwitserland zonder vignet. Nu hebben wij afgelopen jaar meerdere malen in Zwitserland gereden en het hele jaar met het vignet op de juiste plaats.
Heb L+C dus aangegeven dat ze de factuur moeten corrigeren (dubbele boete eraf) en dat ik ook de maar liefst 200 CHF (204 euro) niet zal betalen.
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren, want ik vermoed dat ze na de boete betaald te hebben niet alsnog ik beroep kunnen gaan.
Wordt vervolgd (en de L+C) wordt 6 mei opgehaald.. Ben er klaar mee.
Flink laat, maar goed, dat het een administratieve rommel is bij Lynk+Co moet inmiddels bij iedereen bekend zijn. Overigens zat er ook een "Tweede verhoging" bij van het CJIB, dus die rommel kost ze flink geld.
Verder was op de factuur twee keer dezelfde boete verwerkt, check evt. boetes dus goed, ook op eventuele eerder otvangen facturen.
Verder zat er een boete bij voor het rijden in Zwitserland zonder vignet. Nu hebben wij afgelopen jaar meerdere malen in Zwitserland gereden en het hele jaar met het vignet op de juiste plaats.
Heb L+C dus aangegeven dat ze de factuur moeten corrigeren (dubbele boete eraf) en dat ik ook de maar liefst 200 CHF (204 euro) niet zal betalen.
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren, want ik vermoed dat ze na de boete betaald te hebben niet alsnog ik beroep kunnen gaan.
Wordt vervolgd (en de L+C) wordt 6 mei opgehaald.. Ben er klaar mee.
Herkenbaar had ook 2 keer boete binnen. 1 keer origineel en 1 keer herinnering op een en dezelfde factuur. Hoe slecht is je administratie als je dit niet goed kunt verwerken.tscargo schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:48:
Verder was op de factuur twee keer dezelfde boete verwerkt, check evt. boetes dus goed, ook op eventuele eerder otnvangen facturen.
Gereageerd dat ik al een jaar zat te wachten op de boete (flits gezien), maar dat 1 keer betalen wel voldoende is.
Pfff ik heb naar aanleiding van de ellende op dit forum een rechtsbijstandsverzekering afgesloten, puur voor het geval dat ik ooit een keer ga opzeggen en ze ongetwijfeld met een bak ellende komen.
Ik heb een tijdje geleden ook 2 verkeersboetes van meer dan een jaar oud in rekening gekregen, waarvan 1 onterecht (ik was niet op de plek waar de boete is opgelopen en de auto was ook niet uitgeleend).
Meerdere keren in bezwaar gegaan via de email en telefoon maar elke keer "tja heel vervelend, maar je kan niet meer in beroep gaan" te horen gekregen. Uiteindelijk een duidelijke mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik de "terechte" boete met alle liefde betaal, maar de andere absoluut niet zal voldoen en ik daarvoor een correctie-factuur zou willen ontvangen.
Dat is inmiddels ook al weer 2 maanden geleden. 2 keer opgevolgd, maar nooit meer enige vorm van reactie van gekregen.
Kan niet anders zeggen, maar het zijn echt boevenpraktijken. Het is dat ik nu min of meer "vast" zit aan de auto, maar ik zou er _heel_ graag van af willen.
Ik heb een tijdje geleden ook 2 verkeersboetes van meer dan een jaar oud in rekening gekregen, waarvan 1 onterecht (ik was niet op de plek waar de boete is opgelopen en de auto was ook niet uitgeleend).
Meerdere keren in bezwaar gegaan via de email en telefoon maar elke keer "tja heel vervelend, maar je kan niet meer in beroep gaan" te horen gekregen. Uiteindelijk een duidelijke mail gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik de "terechte" boete met alle liefde betaal, maar de andere absoluut niet zal voldoen en ik daarvoor een correctie-factuur zou willen ontvangen.
Dat is inmiddels ook al weer 2 maanden geleden. 2 keer opgevolgd, maar nooit meer enige vorm van reactie van gekregen.
Kan niet anders zeggen, maar het zijn echt boevenpraktijken. Het is dat ik nu min of meer "vast" zit aan de auto, maar ik zou er _heel_ graag van af willen.
Net even gebeld over de status wat betreft het krijgen van een offerte om de auto zonder financiering over te nemen (aanvraag 29 maart. jl. gedaan). Ik stond op "een lange lijst", het kon nog een paar weken duren voordat de offerte binnen zou komen ("ook de Spam box in de gaten houden") en na het tekenen van de overeenkomst zou het "nog een aantal weken kunnen duren voordat de auto definitief overgenomen kon worden". Ook nog gevraagd of het overschrijven perse in Diemen zou moeten gebeuren en dat was volgens de uiterst vriendelijke medewerker op dit moment de enige optie (voor zo ver hij wist). We wachten het weer even af.
Ik had de koopovereenkomst getekend en kreeg een dag later een email met onderwerp "Jammer dat je ons verlaat!, We hebben je verzoek om opzegging van je membership geregistreerd. Hieronder lees je meer over de inleverprocedure."ThijsAms schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:44:
Net even gebeld over de status wat betreft het krijgen van een offerte om de auto zonder financiering over te nemen (aanvraag 29 maart. jl. gedaan). Ik stond op "een lange lijst", het kon nog een paar weken duren voordat de offerte binnen zou komen ("ook de Spam box in de gaten houden") en na het tekenen van de overeenkomst zou het "nog een aantal weken kunnen duren voordat de auto definitief overgenomen kon worden". Ook nog gevraagd of het overschrijven perse in Diemen zou moeten gebeuren en dat was volgens de uiterst vriendelijke medewerker op dit moment de enige optie (voor zo ver hij wist). We wachten het weer even af.
Gelijk maar weer gereageerd volgens mij gaat er iets niet goed bij jullie....

Ik heb exact hetzelfde gekregen en vervolgens gebeld.svenc schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:49:
[...]
Ik had de koopovereenkomst getekend en kreeg een dag later een email met onderwerp "Jammer dat je ons verlaat!, We hebben je verzoek om opzegging van je membership geregistreerd. Hieronder lees je meer over de inleverprocedure."
Volgens de FO van Lynk is het opzeggen van je huurovereenkomst nodig om uiteindelijk de auto te kunnen verkopen.
Wat bij mij nu wel speelt is dat volgens de mail de huurovereenkomst over 18 dagen stopt en ik sinds ik de koopovereenkomst heb ondertekend niets meer gehoord heb.
Daar wordt ik wel een beetje zenuwachtig van.
We zien wel wat er gaat gebeuren
Merkwaardig, vorige week verteld de medewerker, na overleg te hebben gehad met afdeling die de verkoop regelt, dat het ook anders kan maar dat ze daar nog mee bezig zijn.ThijsAms schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:44:
Ik ga niet uit Groningen naar Diemen voor een 5 minuten durende administratieve handeling. Kost mij een werkdag qua reistijd.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Maanden na inleveren facturen sturen van schades die niet overeenkomen met de inleverinspectie, facturen sturen zonder specificatie, verkeersboetes te laat doorsturen en dubbel factureren… jemig wat een droevig bedrijf is L&C zeg!
Hoop op een goede afloop voor diegene die hier mee te maken heeft.
Hoop op een goede afloop voor diegene die hier mee te maken heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 22-04-2024 11:17 ]
Ik heb mijn Lynk op 14-03 opgezegd.. tot op heden heb ik nog geen mail of iets dergelijks gehad van Lynk m.b.t. Inleveren van de auto.. zijn er mensen die ook lang(er) moeten wachten dan 20 dagen? Volgens de voorwaarden is de auto na 20 dagen kosteloos.. klopt dit?
Je moet 20 dagen voor je eerstvolgende verlengdatum opzeggen. Anders een maand extra.Morningdew92 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:20:
Ik heb mijn Lynk op 14-03 opgezegd.. tot op heden heb ik nog geen mail of iets dergelijks gehad van Lynk m.b.t. Inleveren van de auto.. zijn er mensen die ook lang(er) moeten wachten dan 20 dagen? Volgens de voorwaarden is de auto na 20 dagen kosteloos.. klopt dit?
Ik ben het er helemaal mee eens.bombo schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:07:
[...]
Dit lijkt met verder gaan dan enkel "vervelend".
Facturen sturen 30 dagen na inleveren is in strijd met hun eigen procedures. Dat ze veel later pas (in veel gevallen maanden later) met deze claims komen kan als onredelijk worden beschouwd, vooral als je ervan uit mocht gaan dat alles in orde was na het verstrijken van de 30 dagen zonder verdere communicatie van hun kan.
En als we de eigen procedure buiten beschouwing laten, is het aan Lynk te bewijzen dat de schades niet opgemerkt konden worden tijdens de eindinspectie en dus niet vermeld stonden op het inleverformulier.
Het is meer dan vervelend. Het is helemaal niet acceptabel.
Dan betekent het dat ik tegenwoordig niet meer op een offerte moet wachten...je bent bijna twee weken verder en hebt niets ontvangenThijsAms schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:44:
Indicatief weet ik wel hoeveel ik heb gereden maar ik hield niet echt bij wat andere hebben gekregen tijdens het uitlenen.Nordkapp schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:54:
[...]
Je weet toch zelf wel hoeveel kilometers je teveel hebt gereden?
Kan je dan toch rekening mee houden?
Of zie ik dat verkeerd?
Na alle negatieve berichten, nu eens een erg positief bericht!
Woensdag heb ik mijn 2023 model Lynk gekregen en donderdag
de informatie naar Lynk gestuurd om deze te koppelen aan de app.
Vandaag maar eens gebeld. Na 2 minuten en 3 seconden kreeg ik ene
Jan aan de lijn. Nog even wat informatie uitgewisseld en……na 8 minuten
en 23 seconden was mijn Lynk gekoppeld aan de app.
Prima service!
N.B.: ik werk niet bij Lynk
Prima service!
Fijn te horen! Jan is super bij Lynk. Hij is denk ik onderdeel van het technische team. Hij heeft mij een paar weken geleden ook top geholpen! Vergeet daarnaast niet dat veel mensen die geen problemen hebben ook niets plaatsen op het forumwimaj janssen schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:36:
Na alle negatieve berichten, nu eens een erg positief bericht!
Prima service!
Zijn er mensen die nog steeds geen update hebben voor de auto?
Ik wil ondertussen wel eens updaten en hopen dat de connectiviteit met apple carplay etc verbeterd is
Ik wil ondertussen wel eens updaten en hopen dat de connectiviteit met apple carplay etc verbeterd is
heeft iemand al meer info gekregen betreft de financiering van een L en C , ik heb mijn aanvraag ingediend (zeker wel een maand of 2 geleden) maar nog niks gehoord,.
ben benieuwd of je sneller kunt aflossen zonder bijkomende kosten
Ik heb gewoon de Volvo dealer gebeld die Lynk in onderhoud heeft en een afspraak gemaakt.Voluerunt schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:17:
Zijn er mensen die nog steeds geen update hebben voor de auto?
Ik heb zelf maar even achteraan gebeld voor een ophaal afspraak.Morningdew92 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:20:
Wordt 30 april gehaald en ik kon zelf tijdstip bepalen.
De app werkt weer eens niet bij mij. De homepage geeft al een paar dagen de gegevens van mijn eigen auto niet weer. Zie alleen de topics "auto delen" en "proefrit" staan. Heb app ook al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Meer mensen last van die euveltje?
Die van mij is even oud en evenveel km, en ik moet 27.900 betalen, volgens de tabel die op de site staat.Marcopolo 71 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:43:
Zojuist een koopovereenkomst mogen ontvangen van Lynk en Co. Mijn auto is van oktober 2022 28D KM gereden, overname prijs 26.100,00 euro. Prijs is aantrekkelijk lijkt mij.
Vorige maand aangeboden na de prijsverhoging de auto te willen kopen, dit kon toen niet ik zou op een lijst worden gezet en als ze zover zijn ontvang ik een aanbod. Vindt wel dat ik heel snel een aanbod krijg, Willen ze van de huurovereenkomsten? Wie heeft er ook een overname aanbieding gehad en komen de prijzen overeen?
Toen ik het formulier voor overname invulde, was ik al gewaarschuwd voor deze mail. Kon je negeren.svenc schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:49:
[...]
Ik had de koopovereenkomst getekend en kreeg een dag later een email met onderwerp "Jammer dat je ons verlaat!, We hebben je verzoek om opzegging van je membership geregistreerd. Hieronder lees je meer over de inleverprocedure."
Dat kan, dat heb ik nagevraagdjehtoch schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:25:
heeft iemand al meer info gekregen betreft de financiering van een L en C , ik heb mijn aanvraag ingediend (zeker wel een maand of 2 geleden) maar nog niks gehoord,.
Ik ga woensdag as naar Diemen voor overschrijven.Buis07 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:54:
[...]
Merkwaardig, vorige week verteld de medewerker, na overleg te hebben gehad met afdeling die de verkoop regelt, dat het ook anders kan maar dat ze daar nog mee bezig zijn.
Ik ga niet uit Groningen naar Diemen voor een 5 minuten durende administratieve handeling. Kost mij een werkdag qua reistijd.
Hoe gaan anderen hier mee om?
Ik combineer het met een andere afspraak die kant op.
En al zou het mij een dag kosten deed ik het nog.
Ben erg blij met de auto.
Overgenomen voor scherpe prijs en daarvoor gehuurd voor spot weinig.
Mensen zeuren veel te veel hier.
Buiten de extreme gevallen om.
Ja leuk positieve dingen te horen na al dat gejank hiermprkooij schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:44:
[...]
Fijn te horen! Jan is super bij Lynk. Hij is denk ik onderdeel van het technische team. Hij heeft mij een paar weken geleden ook top geholpen! Vergeet daarnaast niet dat veel mensen die geen problemen hebben ook niets plaatsen op het forum
Ik ben de laatste die zeurt.Nordkapp schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:41:
[...]
Ik ga woensdag as naar Diemen voor overschrijven.
Ik combineer het met een andere afspraak die kant op.
En al zou het mij een dag kosten deed ik het nog.
Ben erg blij met de auto.
Overgenomen voor scherpe prijs en daarvoor gehuurd voor spot weinig.
Mensen zeuren veel te veel hier.
Buiten de extreme gevallen om.
Ik ben erg enthousiast over de auto.
Ik ben blij dat ik hem voor een hele fijne prijs mag kopen
Helaas ben ik niet instaat om beroepshalve afspraken te combineren.
Ik zal echt een dag moeten vrij nemen.
Voor een eenvoudige overdracht kan ik toch ook naar de Volvo dealer in Assen?
Is niet persoonlijk bedoeld hoor☺️,Buis07 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:57:
[...]
Ik ben de laatste die zeurt.
Ik ben erg enthousiast over de auto.
Ik ben blij dat ik hem voor een hele fijne prijs mag kopen
Helaas ben ik niet instaat om beroepshalve afspraken te combineren.
Ik zal echt een dag moeten vrij nemen.
Maar ik zou het persoonlijk niet erg vinden om hier een snipperdag voor op te nemen.
Is toch een heel feestelijk moment.
Zo’n mooie auto in bezit krijgen.
Misschien willen ze de auto toch bekijken om eventuele claims te voorkomen?
Ik wens je veel plezier met je auto.
Ik heb een koopovereenkomst ontvangen. Twee weken na aanvraag. Weet iemand hoe lang dit aanbod geldig blijft? Ik kan t nergens op het contract vinden.
Ben ook erg positief. Heerlijke auto voor prima prijsje.
Ben ook erg positief. Heerlijke auto voor prima prijsje.
Ik heb t al een aantal keer voorbij zien komen maar daar zit precies de crux.Buis07 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:57:
[...]
Aangezien L&C geen officieel dealernetwerk heeft kan dit dus niet.
De auto moet overgeschreven worden vanuit de zogenaamde bedrijfsvoorraad op naam van de particulier.
Deze exercitie kan alleen in t eigen filiaal van L&C plaatsvinden in Diemen.
Via een ander autobedrijf (bijvoorbeeld Volvo Assen) kan alleen als de auto eerst 'doorverkocht' is aan die garage. En dat zit er niet in, want er is geen 'eigen' netwerk in tegenstelling wat Volvo en vele andere merken wel hebben. Een Volvo dealer gaat dat waarschijnlijk niet even zomaar doen, zonder dat er voor hen iets inzit..(gok ik).
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6
Om er maar 1 toe te voegen aan de eindeloze reeks voorbeelden van de administratieve puinbak:
Een week of 3 geleden zwart op wit op de mail dat ik - geen - af te handelen boetes open had staan.
En wat kreeg ik vandaag in de email? Juist. Een factuur voor 2 boetes van april en mei 2023.
Een week of 3 geleden zwart op wit op de mail dat ik - geen - af te handelen boetes open had staan.
En wat kreeg ik vandaag in de email? Juist. Een factuur voor 2 boetes van april en mei 2023.
Heb ze aangeboden de helft te betalen van mijn boetes uit begin 2023. In bestuursrecht moet de boete binnen 4 maanden binnen zijn, denk dat een rechter die lijn ook wel doortrekt naar civielrecht.
Ik heb een contract toegezonden gekregen van Lynk Co voor het kopen van de auto. Ik lees/ interpreteer dat ik zelf een schade rapport moet opmaken en dat de basis is voor de verantwoordelijkheid. Verder lees ik niks in de overeenkomst over het verrekenen van de teveel gereden km’s.
Ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat mensen die willen beantwoorden die de auto al hebben gekocht.
1. Zijn de meer gereden km's al verrrekend in het aanbod? Of moet ik die alsnog betalen?
2. De schades worden aan de hand van inspectie uitgevoerd die je zelf uitvoert. Moet je volgens de instructie van de zelfinspectie foto's maken die elke schade in beeld brengen? Of kun je daar een beetje mee spelen. Ik heb een kleine schade die ik niet wil opgeven.
3. Hoe zit het met de betaling van je laatste maand termijn? Wordt die verrekend als er overlag in de maand zit?
Alvast bedankt!
Ik heb twee vragen waarvan ik hoop dat mensen die willen beantwoorden die de auto al hebben gekocht.
1. Zijn de meer gereden km's al verrrekend in het aanbod? Of moet ik die alsnog betalen?
2. De schades worden aan de hand van inspectie uitgevoerd die je zelf uitvoert. Moet je volgens de instructie van de zelfinspectie foto's maken die elke schade in beeld brengen? Of kun je daar een beetje mee spelen. Ik heb een kleine schade die ik niet wil opgeven.
3. Hoe zit het met de betaling van je laatste maand termijn? Wordt die verrekend als er overlag in de maand zit?
Alvast bedankt!
[ Voor 44% gewijzigd door boswei op 23-04-2024 07:57 ]
Krijg net de overeenkomst binnen - EUR 27900 voor modeljaar 2022, registratie maart 2023, 17k gelopen. Ben ook benieuwd naar hoe de afhandeling van extra kms en schade verloopt. Weet iemand hier al meer over? Mocht ik naar Diemen moeten gaan voor de overschrijving, moet de auto dan ook mee? Ben regelmatig met de trein in Amsterdam dus wil eigenlijk niet op en neer rijden voor puur de overschrijving,
Wel een goede deal die van jou. Die van mij is van april 2022 met 44.000 km op de teller en ze vragen 24.300. Maar ik zit dus met dezelfde vragen. Schade inclusief? Km’s inclusief? Laatste maand termijn inclusief?ThijsAms schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:42:
Krijg net de overeenkomst binnen - EUR 27900 voor modeljaar 2022, registratie maart 2023, 17k gelopen. Ben ook benieuwd naar hoe de afhandeling van extra kms en schade verloopt. Weet iemand hier al meer over? Mocht ik naar Diemen moeten gaan voor de overschrijving, moet de auto dan ook mee? Ben regelmatig met de trein in Amsterdam dus wil eigenlijk niet op en neer rijden voor puur de overschrijving,
[ Voor 7% gewijzigd door boswei op 23-04-2024 14:23 ]
wil iets met jullie delen / overleggen. Ik zie meerdere meldingen van niet acceptabele praktijken door het zooitje bij de administratie van Lynk.
Ik wil dit wel aan de kaak stellen door bijvoorbeeld nieuws outlets te contacten door bijvoorbeeld kassa@bnnvara.nl te mailen en te verwijzen naar oa dit forum. Als er hier tweakers zijn met soortgelijke ervaringen is het geen N = 1 meer en is dit een veel groter probleem, want niet alle Lynkco rijders zijn tweakers.
Als consument dienen we dit niet te pikken en andere te waarschuwen. Ik heb vorig jaar nog mijn buurvrouw overtuigd om een Lynkco te gaan rijden omdat ik zo enthousiast was. Maar als die met deze problemen opgezadeld wordt, voel ik me daar schuldig over.
Wat vinden jullie?
Ik wil dit wel aan de kaak stellen door bijvoorbeeld nieuws outlets te contacten door bijvoorbeeld kassa@bnnvara.nl te mailen en te verwijzen naar oa dit forum. Als er hier tweakers zijn met soortgelijke ervaringen is het geen N = 1 meer en is dit een veel groter probleem, want niet alle Lynkco rijders zijn tweakers.
Als consument dienen we dit niet te pikken en andere te waarschuwen. Ik heb vorig jaar nog mijn buurvrouw overtuigd om een Lynkco te gaan rijden omdat ik zo enthousiast was. Maar als die met deze problemen opgezadeld wordt, voel ik me daar schuldig over.
Wat vinden jullie?
Ik sta er helemaal achter. Ik was tot vorige maand ook ontzettend te spreken over Lynk&Co en rij er sinds oktober 2022 in maar ik heb in al die tijd ook echt nooit problemen gehad tot dat ik nu aangereden werd. Dit is de eerste keer dat ik support echt nodig heb en kan er gewoon totaal niet van op aan.Xecuter NL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:50:
wil iets met jullie delen / overleggen. Ik zie meerdere meldingen van niet acceptabele praktijken door het zooitje bij de administratie van Lynk.
Wat vinden jullie?
Alleen maar ondiudelijkheid en van kastje naar de muur en informatie van medewerkers die onjuist is etc.
Het is dat de vakantie al geboekt staat voor juli deze zomer en ik deze auto in gedachte had voor de reis maar ik denk toch echt dat ik hem daarna direct op zeg. Ben al andere opties aan het bekijken.
Denkt iemand dat ik er wat mee kan eigenlijk? Ik snap dat L&C er ook niks aan kan doen maar ik zelf ook niet omdat het volledig de andere bestuurder zijn schuld is: ik betaal nu dus 650€ de maand zonder dat ik in de auto kan rijden
Is nu al 3 weken zo en verwacht echt niet binnen 2 weken ineens weer een L&C voor de deur te hebben. Ik had namelijk contact opgenomen met de garage waar de auto staat en zij hebben nog niet eens een opdracht van L&C ontvangen voor de reparatie te starten. Dus toen had ik met L&C gebeld en zij zeggen dat ze nog wachten op een claim van de verzekering wat zij nodig hebben voor de garage..
Echt zo mega frustrerend als je er zelf totaal geen schuld aan hebt.
L&C blijft maar zeggen dat ze alleen de plicht hebben mij mobiel te houden wat ik kan begrijpen maar dan krijg je weer via een andere partij een auto wat een stinkende klasse b auto was waar ontzettend veel in gerookt was. Daar kan L&C dan weer niks mee zei die medewerker omdat zij niet de auto's regelen maar alleen het boeken doen.
Sorry ik blijf maar ranten en dat is ook niet mijn bedoeling maar ben gewoon gefrustreerd met deze hele situatie.

L&C blijft maar zeggen dat ze alleen de plicht hebben mij mobiel te houden wat ik kan begrijpen maar dan krijg je weer via een andere partij een auto wat een stinkende klasse b auto was waar ontzettend veel in gerookt was. Daar kan L&C dan weer niks mee zei die medewerker omdat zij niet de auto's regelen maar alleen het boeken doen.
Sorry ik blijf maar ranten en dat is ook niet mijn bedoeling maar ben gewoon gefrustreerd met deze hele situatie.
Ook ik heb eind november vorig jaar schade door een inbraak gehad. Heeft tot ergens in maart geduurd voordat ik bericht had van L&C dat ik het mocht laten maken. Maar wel 1 week nadat ik de auto heb ingeleverd!!! Overigens mocht ik de ruit etc. wel eerder laten maken, maar dan wel op eigen kosten aldus L&C. Heb dus een aantal maanden met een zelf afgeplakte ruit gereden.... in de winter...Ricmaniac schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:26:
Denkt iemand dat ik er wat mee kan eigenlijk? Ik snap dat L&C er ook niks aan kan doen maar ik zelf ook niet omdat het volledig de andere bestuurder zijn schuld is: ik betaal nu dus 650€ de maand zonder dat ik in de auto kan rijdenIs nu al 3 weken zo en verwacht echt niet binnen 2 weken ineens weer een L&C voor de deur te hebben. Ik had namelijk contact opgenomen met de garage waar de auto staat en zij hebben nog niet eens een opdracht van L&C ontvangen voor de reparatie te starten. Dus toen had ik met L&C gebeld en zij zeggen dat ze nog wachten op een claim van de verzekering wat zij nodig hebben voor de garage..
Als er niets in onze m2m-overeenkomst staat zoals het vervangen van de auto... of een serviceniveau-overeenkomst... dan kunnen we alleen maar regelmatig klagen bij de klantenservice... of u kunt nog een stap verder gaan en deze situatie escaleren naar het hoofdkantoor of Geely een punt.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:26:
Denkt iemand dat ik er wat mee kan eigenlijk? Ik snap dat L&C er ook niks aan kan doen maar ik zelf ook niet omdat het volledig de andere bestuurder zijn schuld is: ik betaal nu dus 650€ de maand zonder dat ik in de auto kan rijdenIs nu al 3 weken zo en verwacht echt niet binnen 2 weken ineens weer een L&C voor de deur te hebben. Ik had namelijk contact opgenomen met de garage waar de auto staat en zij hebben nog niet eens een opdracht van L&C ontvangen voor de reparatie te starten. Dus toen had ik met L&C gebeld en zij zeggen dat ze nog wachten op een claim van de verzekering wat zij nodig hebben voor de garage..
Hun backoffice-activiteiten zijn erg traag. Ik vermoed dat ze snel zouden reageren, zelfs als ze de claim van de verzekeringsmaatschappij ontvangen... Kijk eens hoe lang het duurt om een eenvoudige verkeersboete te verwerken...
Hi,
Ook ik heb gisteren een aanbod mogen ontvangen om de Lynk (sinds april 2022 abonnemnethouder) te mogen aanschaffen en 1x af te betalen.
Modeljaar: 2022 (inc. 360 camera)
KM stand. ca. 35.000
Issues: Geen issues tot nog toe gehad.
Voordeel: Hybrid, modern, relatief grote gezinauto.
Nadeel: Onderhoud bij de volvo dealer
:strip_exif()/f/image/VpXtJY4okaUfFRwJ9rbUUU1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag jullie advies/check of het een fatsoenlijke prijs is voor de auto. Of dat er op de occasion markt geschiktere auto's op de markt zijn? Het zal onze eerste "fatsoenlijke" auto zijn die we als gezin gaan aanschaffen.
Dank alvast voor een reactie!
Ook ik heb gisteren een aanbod mogen ontvangen om de Lynk (sinds april 2022 abonnemnethouder) te mogen aanschaffen en 1x af te betalen.
KM stand. ca. 35.000
:strip_exif()/f/image/VpXtJY4okaUfFRwJ9rbUUU1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag jullie advies/check of het een fatsoenlijke prijs is voor de auto. Of dat er op de occasion markt geschiktere auto's op de markt zijn? Het zal onze eerste "fatsoenlijke" auto zijn die we als gezin gaan aanschaffen.
Vandaag nieuwe batches boetes uit juli-augustus 2023
in de mail. Denk dat dit de spreekwoordelijke druppel is. Wat een grafbedrijf.
in de mail. Denk dat dit de spreekwoordelijke druppel is. Wat een grafbedrijf.
Ik/mijn vriendin zouden zich zeker hierbij aansluiten.Xecuter NL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:50:
Wat vinden jullie?
Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
:fill(white):strip_exif()/f/image/AZfBeTEaD8rUWzqnUIKLIikR.png?f=user_large)
Oh fijn. na mijn geklaag vanmiddag toch nu iets positiefs
Had met mijn eigen na 17 maanden geen enkele keer een probleem gehad. laten we hopen dat deze ook zo is haha.
Dat is een mooi aanbod in vergelijking met afgelopen begin december. Ja we spreken alweer bijna een 5 maanden later maar voor dat bedrag kreeg je geen MY22 >=april met 35k kilometers. Hoe ik dat weet ik heb er toen een gekocht met 35k kilometers. Daarna de occasion markt niet meer gevolgd.Dhamit schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:37:
Hi,
KM stand. ca. 35.000
[Afbeelding]
Toen moest je hiervoor zeker 2k~4k meer voor neerleggen.
Bij een garage hier in het noorden worden nu een aantal nieuwe Lynk & Co 01 aangeboden met 10 km op de teller. prijs: krap 40000, nieuwste uitvoering met stuurverwarming. Blijkbaar worden er nu ook nieuwe auto's geveild?
Ik had net contact gehad met het service center en er werd mij verteld dat extra gemaakte kilometers niet zullen worden doorberekend als je de auto besluit te kopen.
Wat zou er aan de hand zijn met Lynk&co?APieterson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:49:
Bij een garage hier in het noorden worden nu een aantal nieuwe Lynk & Co 01 aangeboden met 10 km op de teller. prijs: krap 40000, nieuwste uitvoering met stuurverwarming. Blijkbaar worden er nu ook nieuwe auto's geveild?
Lijkt op een cashflow probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Buis07 op 24-04-2024 10:12 ]
Overproductie in China, de parkeerplaatsen in Europese havens staan vol...Buis07 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:10:
[...]
Wat zou er aan de hand zijn met Lynk&co?
Vind het dapper als mensen nu een Lynk kopen, cash overmaken en dan maar hopen dat ze de auto over een aantal weken / maanden fysiek en overgeschreven krijgen.
Ik heb dit eerder ook nagevraagd, en toen werd aangegeven dat extra kilometers wel afgerekend zullen worden, aangezien dit gewoon onderdeel is van het abonnement wat je beëindigt. Staat daarom los van de aankoop van de auto. Maar goed, zou een mooie meevaller zijn, ik laat me graag verrassen...kabouke schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:09:
Ik had net contact gehad met het service center en er werd mij verteld dat extra gemaakte kilometers niet zullen worden doorberekend als je de auto besluit te kopen.
Ik heb nu ook de mail bevestiging dat extra kilometers niet worden doorbelast na de koop. Maar ik twijfel erg over de aankoop. Er zijn diverse ontwikkelingen in de auto markt. Er lijkt een behoorlijke overproductie qua (chinese) auto’s (zie ook Tesla) er zijn veel nieuwe modellen op komst, etc. Ik weet niet of dit het moment is om zo’n grote aankoop te doen voor een aantal jaar. Op zich staand wel een hele fijne auto.rudiger76 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:54:
[...]
Ik heb dit eerder ook nagevraagd, en toen werd aangegeven dat extra kilometers wel afgerekend zullen worden, aangezien dit gewoon onderdeel is van het abonnement wat je beëindigt. Staat daarom los van de aankoop van de auto. Maar goed, zou een mooie meevaller zijn, ik laat me graag verrassen...
Ik heb de Lynk 2 maanden geleden tweedehands (12/22, 20Kkm) gekocht, na heel veel lezen in o.a. dit topic. Voor mij was de afweging dat we 90-95% van onze kilometers (woon/werk) elektrisch kunnen rijden, en dat ik een behoorlijk overschot van mijn zonnepanelen heb. In 2 maanden heb ik 2500km gereden, 1x getankt en die tank is nog vol. Daarbij hoef ik voor de Lynk geen laadpaal te installeren, wat ik ook een voordeel vind. Ik heb een eigen oprit voor mijn garage, dus kan elke nacht opladen.
Wel jammer dat hoogstwaarschijnlijk de MRB veel eerder omhoog gaat dan dat 2 maanden geleden bekend was, maar dat is niet anders. Ook is het de vraag hoe lang we kunnen blijven salderen, maar ook dat komt vast goed.
Ik heb de laatste software-update (LC01.24.1) van de auto nog niet gedaan vanwege de vele meldingen dat de verbinding met de telefoon daarna veel slechter werkt. Dus daar wacht ik nog even mee.
Verder nog steeds heel erg tevreden met de Lynk! Hij rijdt fantastisch
Wel jammer dat hoogstwaarschijnlijk de MRB veel eerder omhoog gaat dan dat 2 maanden geleden bekend was, maar dat is niet anders. Ook is het de vraag hoe lang we kunnen blijven salderen, maar ook dat komt vast goed.
Ik heb de laatste software-update (LC01.24.1) van de auto nog niet gedaan vanwege de vele meldingen dat de verbinding met de telefoon daarna veel slechter werkt. Dus daar wacht ik nog even mee.
5520 Wp op WZW PVOutput
Tsja, cashflow is altijd al een probleem geweest. Lok mensen met een auto voor 500 euro per maand, verhoog het langzaam tot 680 euro. 500 euro was bizar goedkoop voor een nieuwe PHEV en 15000km per jaar. 680 is best wel een fors bedrag maar wel marktconform. De Amazon techniek(lage prijzen bij introductie en langzaam ophogen) werkt zeker als je het kan waarmaken, alleen liep het bij Lynk even anders.Buis07 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:10:
[...]
Wat zou er aan de hand zijn met Lynk&co?
Als mensen hun auto weer inleveren staat de auto meestal weg te rotten bij een plaatselijke Volvo dealer. Het hele systeem bij Lynk werkt niet: Klantenservice, backoffice, inname van auto's en doorverkopen, alles is drama en waarschijnlijk overhaast neergezet. Er is zelfs nog bespaard op de klantenservice door mensen te ontslaan in 2023. Toen het hele klantenservice systeem al niet eens deugde(!!!)
https://www.ziptone.nl/ni...nt-lynk-co-in-maastricht/
Eindresultaat is dat je een sloot aan auto's verspreid in Nederland hebt staan met een nieuwprijs van 45.000 euro, die nu te koop staan bij handelaren met een vraagprijs 25.000 euro, bouwjaar 2022-2023. Lynk schrijft ~20k af op een auto(heel ruwe schatting) van 2 jaar oud, en de auto levert Lynk 15k op aan abonnement geld. (24 maanden x 600 gemiddeld). Dan zit er ook nog bedrijfsvoering, uitlevering, etc alles nog niet eens bij.
De hele tweede hands elektrische auto markt is verrot vanwege de prijsdalingen om maar te concurreren met elkaar, dit heeft ook invloed op auto's als de Lynk. Waarom 45.000 bedrag betalen voor een Lynk, als een nieuwe Tesla model 3 in de basis uitvoering 42.000 kost. Oke, elektrisch rijden is smaakgevoelig maar ook Lynk heeft zeker last van de prijsdalingen. Zoals al eerder gezegd, de havens staan vol met goedekope EV's uit China. Het woordje ''Lynk'' is in de volksmond nog steeds onbekend, ''Wat voor auto heeft je vriendin? Een Lynk en Go?''. Dan klinkt Tesla wel als een beter alternatief.
Als je nu een nieuwe auto als abonnement wilt heb je 12-13 maanden(!!!) levertijd.
Als je een nieuwe auto wilt kopen of leasen(lease via ALD automotive, niet Lynk zelf) heb je 2-4 weken levertijd.
Abonnement is voor Lynk niet meer aantrekkelijk omdat ze de hele organisatie achter het abonnement niet kunnen leveren/vol houden. Een grote partij als ALD heeft al een goed lopende klantenservice en backoffice.
[ Voor 16% gewijzigd door Robertos147 op 24-04-2024 13:39 ]
Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
Het is niet alleen de prijs die omhoog ging, maar ook Eigen Risico naar 1.000 euro en nog wel meer voorwaarden die slechter zijn geworden. Dan is de maandprijs verhogen ook wel dingetje. Op een gegeven moment zijn mensen een moeilijke klantenservice ook wel zat als de prijs omhoog gaat zonder er iets voor terug te krijgen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat heb je betaald?Phr34k schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:23:
Ik heb de Lynk 2 maanden geleden tweedehands (12/22, 20Kkm) gekocht, na heel veel lezen in o.a. dit topic. Voor mij was de afweging dat we 90-95% van onze kilometers (woon/werk) elektrisch kunnen rijden, en dat ik een behoorlijk overschot van mijn zonnepanelen heb. In 2 maanden heb ik 2500km gereden, 1x getankt en die tank is nog vol. Daarbij hoef ik voor de Lynk geen laadpaal te installeren, wat ik ook een voordeel vind. Ik heb een eigen oprit voor mijn garage, dus kan elke nacht opladen.
Dat is goed nieuws. Geldt dat voor iedereen, of moet ik hier zelf ook nog even achteraan? Ik sta nog steeds op het punt om mijn overeenkomst te tekenen en dit maakt de drempel wel weer wat lager.boswei schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:03:
[...]
Ik heb nu ook de mail bevestiging dat extra kilometers niet worden doorbelast na de koop.
Ik las het ook al van iemand anders op dit forum.oldostofjas schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:19:
[...]
Dat is goed nieuws. Geldt dat voor iedereen, of moet ik hier zelf ook nog even achteraan? Ik sta nog steeds op het punt om mijn overeenkomst te tekenen en dit maakt de drempel wel weer wat lager.
Ik heb 30K betaald, zonder bijkomende kosten en inclusief een volle tank en volledige poetsbeurt. De handelaar had hem sinds november 23 staan, dus toen was hij nog geen jaar oud.
Wel mooi dat ik de handelaar dankzij dit topic meer kon vertellen over de verschillende versies dan dat hij wist, terwijl hij ze al een jaar verkocht
Oh ja, wat ik wel opvallend vind is dat ik het kentekenbewijs van Lynk&Co zelf erbij heb gekregen... Dus ik heb nu 2 groene pasjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Phr34k op 24-04-2024 14:04 ]
5520 Wp op WZW PVOutput
Nou ik heb vandaag, na vorige week de tweede herinnering wegens openstaande post (1800 euro, extra kosten na inleveren) en geen reactie op mijn mail maar eens even gebeld.
Na even in de wacht gestaan te hebben krijg ik een (spaans sprekende?) dame aan de lijn. Na een aantal keren, hallo, hallo van mijn kan switchen ze naar Engels en weet me eigenlijk direct te vertellen dat ik waarschijnlijk bel voor een open staand dispuut.. hoe raad ze het zo... Back-office is er mee bezig en eigenlijk kan ze verder weinig (niets) voor me doen..
Nou.. dat was dat...
Wordt vervolgt....
Na even in de wacht gestaan te hebben krijg ik een (spaans sprekende?) dame aan de lijn. Na een aantal keren, hallo, hallo van mijn kan switchen ze naar Engels en weet me eigenlijk direct te vertellen dat ik waarschijnlijk bel voor een open staand dispuut.. hoe raad ze het zo... Back-office is er mee bezig en eigenlijk kan ze verder weinig (niets) voor me doen..
Nou.. dat was dat...
Wordt vervolgt....
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Na 2,5 jaar tevreden L&C abonnee geweest te zijn vandaag toch opgezegd. De prijsverhogingen en het feit dat we gewoon te weinig rijden zijn de reden om te stoppen. Toch wel een klein beetje met pijn in het hart, want wat is het een fijne auto! Maar zoals met alle dingen, ook een andere auto went weer snel genoeg. Het was even zoeken naar een model met vergelijkbare opties binnen mijn budget maar uiteindelijk toch geslaagd, ik ga weer terug naar een ‘eigen’ auto. Nog een maandje afscheid nemen van de 01 😊
Hier ook een verkoopovereenkomst ontvangen
27.900 euro
Auto uit januari 2023
26k op de teller en geen schades
Twijfel… prijzen voor volledig elektrische auto’s gaan nog verder dalen dit jaar dus wellicht nog even door met m2m en ergens in september/oktober kijken wat er dan beschikbaar is
27.900 euro
Auto uit januari 2023
Twijfel… prijzen voor volledig elektrische auto’s gaan nog verder dalen dit jaar dus wellicht nog even door met m2m en ergens in september/oktober kijken wat er dan beschikbaar is
Zo denk ik er dus ook over!Clayton schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:41:
27.900 euro
Auto uit januari 2023
Ha @Nordkapp hoe is alles gegaan met de overdracht in Diemen vandaag? Gefeliciteerd met je eigen Lynk!
Kun je nog wat zeggen over hoe de zelfinspectie gaat en een eventuele afhandeling van bijvoorbeeld schade aan een velg? Of had je sowieso geen schade en kun je daar niks/weinig over zeggen?
Dank voor het delen van je ervaring tot nu toe!
Kun je nog wat zeggen over hoe de zelfinspectie gaat en een eventuele afhandeling van bijvoorbeeld schade aan een velg? Of had je sowieso geen schade en kun je daar niks/weinig over zeggen?
Vandaag auto overgeschreven in Diemen.
Schade werd niet naar gekeken alleen km stand voor RDW.
Jongeman was wel vriendelijk maar wist verder niets te vertellen, ook niet over app.
Hiervoor gebeld.
Als kenteken binnen is moet ik weer bellen, sluiten ze het weer aan.
Vriendelijke geholpen daar ook .
Jongeman was wel vriendelijk maar wist verder niets te vertellen, ook niet over app.
Hiervoor gebeld.
Ha ha dank je.ThijsAms schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:50:
Ha @Nordkapp hoe is alles gegaan met de overdracht in Diemen vandaag? Gefeliciteerd met je eigen Lynk!
Zie verder hieronder
Geen enkel probleem.jeroenkb schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:52:
[...]
Overproductie in China, de parkeerplaatsen in Europese havens staan vol...
Vind het dapper als mensen nu een Lynk kopen, cash overmaken en dan maar hopen dat ze de auto over een aantal weken / maanden fysiek en overgeschreven krijgen.
Overschrijven was zo gepiept.
Zo dapper ben ik niet hoor.
Veel teveel gejank hier zoals al eerder gezegd
Helemaal mee ééns👍Phr34k schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:23:
Ik heb ook een koopovereenkomst ontvangen, nu maar eens bedenken of dit de juiste keuze is..Clayton schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:41:
27.900 euro
Auto uit januari 2023
[ Voor 8% gewijzigd door Lamaka op 24-04-2024 19:02 . Reden: Foutje! ]
Ik was 45 minuten te vroeg aanwezig en werdt tegen mij gezegd dat ze moesten wachten tot het de tijd van de afspraak was omdat hier andere mensen voor moesten komen. Ik heb gezegd dat het geen probleem was en kreeg een kopje koffie aangeboden. 5 minuten later kwam dezelfde medewerker dat het toch wel kon. De sleutel werd gevraagd voor de kilometers op te nemen. Daarna op haar telefoon gegevens nakijken en tekenen voor akkoord. Vervolgens kentekenbewijs retour geven en toen was het al geregeld. Gegevens voor verzekering direct op de mail ontvangen. Medewerker gaf aan nog een presentje na te sturen. Naar mijn mening had deze handeling ook digitaal gekund. Maar ik ben blij dat het nu is afgerond. Alleen nog de eindafrekening voor de teveel gereden kilometers. Bekeuringen heb ik nog niet ontvangen en verwacht deze ook niet te krijgen.Nordkapp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:01:
Vandaag auto overgeschreven in Diemen.
Hiervoor gebeld.
Toen het concept van Lynk & co werd geïntroduceerd was ik direct geïnteresseerd. De belangrijkste reden voor mij destijds was dat ik het 'gedoe' en 'de zorgen' over mijn benzine auto zat was. Met name regelmatig onderhoud, het gesteggel met de dealer over of de ruitenwissers wel of niet weer moesten worden vervangen en of het nou nodig was om weer 8 liter olie in de wagen te gieten.. Auto brengen, vieze koffie drinken in de wachtruimte, etc. Ook de 'zorgen' over afschrijving, wat is die bak nou nog waard over een jaar?
Daar had ik geen trek meer in!
Nee, dan was daar Lynk & Co! Abonnementje, mooie wagen, PHEV 69km bereik (ruim voldoende voor mij als thuiswerkende millennial), auto wordt bij je thuis opgehaald voor onderhoud en ook weer netjes afgeleverd (je zou het niet eens door hebben!).
En daar kwam dan nog eens bij: 500 euro per maand. (en dat zou zo blijven!)
Dat was helemaal top. En de auto is ook meer dan prima.
Maar ik weet dus niet of ik de auto zo goed vindt dat ik weer terug wil naar eigendom van deze auto.. en dus weer voor dat ding moet zorgen
Daar had ik geen trek meer in!
Nee, dan was daar Lynk & Co! Abonnementje, mooie wagen, PHEV 69km bereik (ruim voldoende voor mij als thuiswerkende millennial), auto wordt bij je thuis opgehaald voor onderhoud en ook weer netjes afgeleverd (je zou het niet eens door hebben!).
En daar kwam dan nog eens bij: 500 euro per maand. (en dat zou zo blijven!)
Dat was helemaal top. En de auto is ook meer dan prima.
Maar ik weet dus niet of ik de auto zo goed vindt dat ik weer terug wil naar eigendom van deze auto.. en dus weer voor dat ding moet zorgen

Gefeliciteerd met de Lynk in eigendom.Brunbi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:21:
[...]
Ik was 45 minuten te vroeg aanwezig en werdt tegen mij gezegd dat ze moesten wachten tot het de tijd van de afspraak was omdat hier andere mensen voor moesten komen. Ik heb gezegd dat het geen probleem was en kreeg een kopje koffie aangeboden. 5 minuten later kwam dezelfde medewerker dat het toch wel kon. De sleutel werd gevraagd voor de kilometers op te nemen. Daarna op haar telefoon gegevens nakijken en tekenen voor akkoord. Vervolgens kentekenbewijs retour geven en toen was het al geregeld. Gegevens voor verzekering direct op de mail ontvangen. Medewerker gaf aan nog een presentje na te sturen. Naar mijn mening had deze handeling ook digitaal gekund. Maar ik ben blij dat het nu is afgerond. Alleen nog de eindafrekening voor de teveel gereden kilometers. Bekeuringen heb ik nog niet ontvangen en verwacht deze ook niet te krijgen.
Heb hier verschillende mensen gehoord dat de kilometers teveel niet berekend worden.
Klinkt ook wel logisch, je hebt toch persoonlijk aanbod gehad?
Hopen maar, zou mooie meevaller zijn.
Jij ook gefeliciteerd op deze feestelijke dag! Telefonisch werd tegen mij gezegd dat ze eerst het M2M afsluiten met de kilometers. Maar goed ik reken er niet op maar zou een mooie meevaller zijn, ik heb omgeveer 20k teveel kilometers gereden in bijna 2 jaar.Nordkapp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:33:
[...]
Gefeliciteerd met de Lynk in eigendom.
Heb hier verschillende mensen gehoord dat de kilometers teveel niet berekend worden.
Klinkt ook wel logisch, je hebt toch persoonlijk aanbod gehad?
Hopen maar, zou mooie meevaller zijn.
Dat zou toch heel mooi zijn, is best bedrag!Brunbi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:52:
[...]
Jij ook gefeliciteerd op deze feestelijke dag! Telefonisch werd tegen mij gezegd dat ze eerst het M2M afsluiten met de kilometers. Maar goed ik reken er niet op maar zou een mooie meevaller zijn, ik heb omgeveer 20k teveel kilometers gereden in bijna 2 jaar.
Ik heb al afspraken gemaakt voor velgen spuiten en wrappen
Heel andere auto dan, heb er zin in👍
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor wrappen van velg en blauwe accenten. Spuiten was niet nodig. Ik heb het via een kennis kunnen regelen die auto's wrappen.Nordkapp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:19:
[...]
Dat zou toch heel mooi zijn, is best bedrag!
Ik heb al afspraken gemaakt voor velgen spuiten en wrappen
Heel andere auto dan, heb er zin in👍
Zal ook vast goed gaan.Brunbi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:27:
[...]
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor wrappen van velg en blauwe accenten. Spuiten was niet nodig. Ik heb het via een kennis kunnen regelen die auto's wrappen.
Mij is verteld dat spuiten beter is kost 300 voor 4 velgen.
Wrappen ook zoiets denk ik?
Alleen blauwe vlakken worden gespoten dus velg blijft mooi
Ik ben er niets aan kwijt alleen wat centen voor de moeite. Mocht spuiten nodig zijn kan ik het daarna nog laten doen. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Ik doe ook alleen de blauwe vlakken op de velg. Vindt volledig zwart niet mooi. Twijfel nog wel om de dakdragers zwarte te wrappen. Deze zijn bij de blauwe variant wel standaard zwart.Nordkapp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:50:
[...]
Zal ook vast goed gaan.
Mij is verteld dat spuiten beter is kost 300 voor 4 velgen.
Wrappen ook zoiets denk ik?
Alleen blauwe vlakken worden gespoten dus velg blijft mooi
Krijg nu een snelheidsboete binnen van 16 augustus vorig jaar
:L&C heeft hem al betaald en sturen dan nu een kopie van de factuur naar mij toe. Vind dat niet normaal na ruime 8 maanden. Stel je bent het er niet mee eens en wilt bezwaar maken op de boete ... dan had ik tot oktober de tijd staat er in.. kom je dan in bijna mei pas aan met de boete.
Zij hebben hem blijkbaar al in augustus of september gewoon betaald.. Hoe moeilijk kan het zijn om naast die betaling ook gewoon een mailtje naar de klant te laten sturen.

:L&C heeft hem al betaald en sturen dan nu een kopie van de factuur naar mij toe. Vind dat niet normaal na ruime 8 maanden. Stel je bent het er niet mee eens en wilt bezwaar maken op de boete ... dan had ik tot oktober de tijd staat er in.. kom je dan in bijna mei pas aan met de boete.
Zij hebben hem blijkbaar al in augustus of september gewoon betaald.. Hoe moeilijk kan het zijn om naast die betaling ook gewoon een mailtje naar de klant te laten sturen.
Ik had 2 weken geleden mijn abonnement opgezegd en tot op heden nog geen reactie ontvangen voor het inleverproces. Gister kreeg ik een factuur voor de verkeersboetes en tot mijn verbazing was het enkel 1 overtreding voor 40 euro van mei 2023.
Zijn er mensen die 2 of meerdere facturen hebben gekregen voor verkeersboetes?
:strip_exif()/f/image/bdpdntJR59apgmnj3X9KoWfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Aaah dus ze sturen gewoon de boetes bij het eind van de rit door denk ik dan.Yavi06 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:31:
Ik had 2 weken geleden mijn abonnement opgezegd en tot op heden nog geen reactie ontvangen voor het inleverproces. Gister kreeg ik een factuur voor de verkeersboetes en tot mijn verbazing was het enkel 1 overtreding voor 40 euro van mei 2023.
[Afbeelding]
Dat zal het wel zijn want ik zit nu met een car swap dus waarschijnlijk omdat deze word "ingeleverd" word nu die boete verstuurd.
Ik twijfel ook.. zelfs als ik de auto op veel vlakken behoorlijk goed vind (vergelijk met concurrenten in het vergelijkbare segment), en de eerste eigenaar zijn is altijd een goede zaak, de huidige markt werkt de EV's tegen en misschien zie je er wel een paar echt goede EV-alternatieven (tweedehands zeker) in de nabije toekomst.. Ik ben geen EV-fan.. en niet overtuigd van de huidige stand van de technologie (ik geloof dat daar een groot potentieel is...) maar het is een haalbare optie voor sommigen....Clayton schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:41:
27.900 euro
Auto uit januari 2023
Het probleem dat ik tegenkwam zijn de alternatieven voor LC 01. Ik kan echt niets fatsoenlijks vinden, tenzij ik 15k extra betaal bovenop wat LC mij aanbiedt. Ik overweeg ook volledige benzine-opties (rond vergelijkbare prijzen ... niet +40k-bereik), maar toch zijn er zo niet veel ...
Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik wou dat ik de auto niet had geabonneerd en met rust zou vertrekken met mijn VW Passat... Ik heb de lat zo hoog gelegd dat ik geen alternatief kan vinden zonder een fortuin uit te geven aan technologie die verouderd zal zijn( PHEV) over enkele jaren ...
Je kunt boetes in dat geval betwisten rechtstreeks bij L&C.Ricmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:24:
Krijg nu een snelheidsboete binnen van 16 augustus vorig jaar![]()
:strip_exif()/f/image/7dAxhNLNmIts3eG4NZLp2ntZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Even tussen alle abonnement-chaos door: heeft iemand een aanbeveling voor goede dakdragers?
Zojuist heb ik een aanbod gekregen om mijn auto over te nemen. Ik rijd nu circa 2 jaar in de Lynk en afgelopen oktober is mijn oorspronkelijke lynk omgewisseld naar mijn huidige Lynk.
Het aanbod dat ik nu gekregen heb, gaat uit van 1-6 maanden (€ 34.600,-). Ik ben van mening dat de auto nu minimaal in de 7e maand bevind. Dit scheelt toch zeker €5000,- in de aanschafprijs.
Heeft iemand anders ook een soortgelijk voorstel/probleem?
En wordt gerekend vanaf datum eerste inschrijving in Nederland of datum eerste tenaamstelling.
Zie afbeelding voor nadere info.
Het aanbod dat ik nu gekregen heb, gaat uit van 1-6 maanden (€ 34.600,-). Ik ben van mening dat de auto nu minimaal in de 7e maand bevind. Dit scheelt toch zeker €5000,- in de aanschafprijs.
Heeft iemand anders ook een soortgelijk voorstel/probleem?
En wordt gerekend vanaf datum eerste inschrijving in Nederland of datum eerste tenaamstelling.
Zie afbeelding voor nadere info.
/f/image/8gQCOjpbihjzcJD8bWGyvRw2.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de originele van Lynk&Co, die zijn van MontBlanc. Prima dingen, zitten er zo opcocas-colas schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:42:
Even tussen alle abonnement-chaos door: heeft iemand een aanbeveling voor goede dakdragers?
Dakrails heb ik wel gedaan. Ziet er zo uit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77773662Brunbi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:07:
[...]
Ik ben er niets aan kwijt alleen wat centen voor de moeite. Mocht spuiten nodig zijn kan ik het daarna nog laten doen. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Ik doe ook alleen de blauwe vlakken op de velg. Vindt volledig zwart niet mooi. Twijfel nog wel om de dakdragers zwarte te wrappen. Deze zijn bij de blauwe variant wel standaard zwart.
Persoonlijk vind ik het een grote verbetering
[ Voor 51% gewijzigd door joostgr op 25-04-2024 12:40 ]
Mijne is in januari geswapt en kreeg dit weekend ook nog twee boetes uit vorig jaar. Het lijkt er op dat ze nu de backlog aan verkeersboetes aan het factureren zijn.Ricmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:36:
[...]
Aaah dus ze sturen gewoon de boetes bij het eind van de rit door denk ik dan.
Dat zal het wel zijn want ik zit nu met een car swap dus waarschijnlijk omdat deze word "ingeleverd" word nu die boete verstuurd.
Snap dat je blij bent met je aanschaf. En terecht, is een heerlijke auto!Nordkapp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:27:
[...]
Veel teveel gejank hier zoals al eerder gezegd
Maar mensen die negatieve ervaringen hebben, wegzetten als jankerts, is niet ok.
Het zijn mensen op dit forum, waar vele al vanaf het begin hun ervaringen(positief en negatief), tips en trucs hebben gedeeld, die nu hun ongenoegen uiten over hoe ze bijvoorbeeld behandeld worden door het bedrijf.
En daar vaak gegronde vragen bij stellen, en/of terecht daar negatieve gevoelens bij krijgen.
Ook dit doet niets af van de auto zelf, is een heerlijk bakkie, maar omdat anderen niet op die roze wolk zitten omdat ze een negatieve ervaring hebben, maakt ze nog geen jankert. Het hoort op dit forum, in dit topic thuis om niet alleen maar terecht te kunnen als je blij bent.
En nu weer lekker genieten van je auto
Had G2 dakdragers via winparts. Prima.cocas-colas schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:42:
Ik heb deze gekocht.. Waren toen 90 euro.. nu 100 zie ik. Zijn vast geen steengoede ofzo gezien de prijs maar ze doen wat je wil dat ze doencocas-colas schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:42:
https://dakdragerland.nl/...21-hakr-hak-alu120-707679
Ben er 2x mee naar zuid frankrijk geweest met een grote 450liter dakkoffer en zit gewoon muur vast.
Vond het de eerste keer echt erg spannend omdat ik eigenlijk het idee had dat het niet goed vast zat maar kreeg er hardhandig geen beweging in

en nu anderhalf jaar later zitten ze er nog steeds gewoon stevig op
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 25-04-2024 13:58 ]
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.