Ik heb deze universele dakdragers ook, zelfs via Marktplaats gekochtRicmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:58:
[...]
Ik heb deze gekocht.. Waren toen 90 euro.. nu 100 zie ik. Zijn vast geen steengoede ofzo gezien de prijs maar ze doen wat je wil dat ze doen
https://dakdragerland.nl/...21-hakr-hak-alu120-707679
Ben er 2x mee naar zuid frankrijk geweest met een grote 450liter dakkoffer en zit gewoon muur vast.
Vond het de eerste keer echt erg spannend omdat ik eigenlijk het idee had dat het niet goed vast zat maar kreeg er hardhandig geen beweging in
en nu anderhalf jaar later zitten ze er nog steeds gewoon stevig op
Afgelopen wintersport de Hapro Cronos van de buurman geleend. Goede ervaring mee gehad. Verder is er een hoop informatie te vinden in dit forum.cocas-colas schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:42:
Even tussen alle abonnement-chaos door: heeft iemand een aanbeveling voor goede dakdragers?
Ik heb zojuist mijn aanbod ontvangen.
Zoals verwacht ontving ik 27900 voor de vraagprijs.
Er is echter één ding waar ik een beetje in de war over ben...
Volgens de overeenkomsten is de eerste registratiedatum 16-11-2022 en het modeljaar 2022. Als ik de RDW controleer, blijkt uit de administratie iets anders, zoals hieronder.
Ik rijd met de auto sinds 23 februari en hij was gloednieuw...
Waarom hebben we verschillende data... en ik dacht dat het modeljaar 2023 is, maar nu zeggen ze dat het 2022 is.
Echt in de war....
Zoals verwacht ontving ik 27900 voor de vraagprijs.
Er is echter één ding waar ik een beetje in de war over ben...
Volgens de overeenkomsten is de eerste registratiedatum 16-11-2022 en het modeljaar 2022. Als ik de RDW controleer, blijkt uit de administratie iets anders, zoals hieronder.
Ik rijd met de auto sinds 23 februari en hij was gloednieuw...
Waarom hebben we verschillende data... en ik dacht dat het modeljaar 2023 is, maar nu zeggen ze dat het 2022 is.
Echt in de war....
/f/image/yCLjnL2Wyt2WALnZi9syIOSq.png?f=fotoalbum_large)
Klopt het VIN nummer wel wat in het aanbod staat?atoprak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:11:
Ik heb het nummer op de auto niet gecontroleerd. Maar het nummer dat ik op de app en op het verkoopovereenkomstdocument zie, komt overeen. Ik kon het VIN-nummer niet vinden bij de RDW-administratie.kabouke schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:16:
[...]
Klopt het VIN nummer wel wat in het aanbod staat?
Ja genieten doen we zeker, al dik 2 jaar.GroeneThee schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:18:
[...]
Snap dat je blij bent met je aanschaf. En terecht, is een heerlijke auto!
Maar mensen die negatieve ervaringen hebben, wegzetten als jankerts, is niet ok.
Het zijn mensen op dit forum, waar vele al vanaf het begin hun ervaringen(positief en negatief), tips en trucs hebben gedeeld, die nu hun ongenoegen uiten over hoe ze bijvoorbeeld behandeld worden door het bedrijf.
En daar vaak gegronde vragen bij stellen, en/of terecht daar negatieve gevoelens bij krijgen.
Ook dit doet niets af van de auto zelf, is een heerlijk bakkie, maar omdat anderen niet op die roze wolk zitten omdat ze een negatieve ervaring hebben, maakt ze nog geen jankert. Het hoort op dit forum, in dit topic thuis om niet alleen maar terecht te kunnen als je blij bent.
En nu weer lekker genieten van je auto
Dat is geen roze wolk maar realistisch.
2 jaar spotgoedkoop gehuurd en nu voor mooie prijs overgenomen.
Ik heb al eerder gezegd dat ik absoluut niet wil bagatelliseren maar er is hier om hoop gezeur (gejank) om kleine dingen.te lange lijst om op te noemen.
Ik vindt het hier ook interessant voor de tips en tricks, veel geleerd al.
Wat mij ook stoort dat verschillende mensen hier de membership te duur vinden worden.
Ga toch eens vergelijken met een gelijkwaardige auto en voorwaarden(o.a. maandelijks opzegbaar)
Ben je altijd 1200 per maand kwijt.
Verder positief ingesteld hoor.
Wens iedereen veel plezier met de Lynk.
Wat jij (of ik) kleine dingen vinden, kan voor een ander heel belangrijk zijn. Net als of iets wel of niet duur is. Het gaat niet zo zeer denk ik om wat je betaald voor het gebodene, maar meer of iemand dat (na verhoging) wel of niet kan (of wil) betalen.Nordkapp schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:57:
[...]
Ja genieten doen we zeker, al dik 2 jaar.
Dat is geen roze wolk maar realistisch.
2 jaar spotgoedkoop gehuurd en nu voor mooie prijs overgenomen.
Ik heb al eerder gezegd dat ik absoluut niet wil bagatelliseren maar er is hier om hoop gezeur (gejank) om kleine dingen.te lange lijst om op te noemen.
Ik vindt het hier ook interessant voor de tips en tricks, veel geleerd al.
Wat mij ook stoort dat verschillende mensen hier de membership te duur vinden worden.
Ga toch eens vergelijken met een gelijkwaardige auto en voorwaarden(o.a. maandelijks opzegbaar)
Ben je altijd 1200 per maand kwijt.
Verder positief ingesteld hoor.
Wens iedereen veel plezier met de Lynk.
Anyway, gewoon je respectvol naar de mede-Tweakers opstellen kost in ieder geval niets en kan iedereen zich veroorloven
Hier nu ook mijn eerste verkeersboete. Vorig jaar 19 mei, 119 euro. Lekker man, wie weet er nog allemaal gaat komen.
Boete is boete, nooit leuk maar het gebeurt. Maar een jaar na dato voelt gewoon…tja, eigenlijk oneerlijk.
Boete is boete, nooit leuk maar het gebeurt. Maar een jaar na dato voelt gewoon…tja, eigenlijk oneerlijk.
AmenGroeneThee schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:25:
[...]
Wat jij (of ik) kleine dingen vinden, kan voor een ander heel belangrijk zijn. Net als of iets wel of niet duur is. Het gaat niet zo zeer denk ik om wat je betaald voor het gebodene, maar meer of iemand dat (na verhoging) wel of niet kan (of wil) betalen.
Anyway, gewoon je respectvol naar de mede-Tweakers opstellen kost in ieder geval niets en kan iedereen zich veroorloven
Sinds dit voorval kan ik de wifi hotspot in de wagen niet meer gebruiken. Krijg de melding dat ik geen toestemming heb voor gebruik. Lynk&co meerdere malen gebeld, maar ze weten (nog) niet hoe dit op te lossen. Zijn er nog meer mensen hier die hier nu last van hebben nadat de auto uit de app verdwenen was? Voorheen werkte de wifi hotspot wel naar behoren.bazzzman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:50:
Bij mij was de auto ook weg uit de app.. Gebeld met Lynk en binnen 5 minuten weer terug in de app. Iets met het vin nummer opnieuw koppelen na een update bij Lynk
Hetzelfde hier. Ik heb vandaag een boete ontvangen van 23 juli. Het is een parkeerboete.. ..en ja, het is vervelend.. maar het lijkt erop dat hun backoffice een beetje aan het versnellen is, omdat zoveel mensen boetes krijgenAutisticPinguin schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:29:
Hier nu ook mijn eerste verkeersboete. Vorig jaar 19 mei, 119 euro. Lekker man, wie weet er nog allemaal gaat komen.
Ik krijg nu ook een reeks parkeerboetes binnen, een aantal van die boetes zijn zo laat betaald door Lynk zelf dat mijn gemeente daar stevige aanmaningskosten voor moest heffen (die Lynk gelukkig niet heeft doorbelast aan mij).
Dat foutparkeren is niet slim van mij, maar wat een kapitaalvernietiging is het dat je als verhuurmaatschappij de boel zo slecht op orde hebt dat je moet opdraaien voor die extra kosten.
Dat foutparkeren is niet slim van mij, maar wat een kapitaalvernietiging is het dat je als verhuurmaatschappij de boel zo slecht op orde hebt dat je moet opdraaien voor die extra kosten.
Ik heb een bijgewerkte verkoopovereenkomst ontvangen.
Ik vroeg de registratiedatum in de eerste overeenkomst en liet ook de datum zien in de RDW en ze zeiden: "je hebt gelijk, hier is je bijgewerkte verkoopovereenkomst" (en het gebeurde vandaag allemaal, heel snel!). Controleer daarom de data bij de RDW.
Zelfs als de registratiedatum wordt gecorrigeerd (naar februari 2023), zeiden ze dat het modeljaar van de 2022 is.
Mijn vraag is dus: wat moet ik in het veld "Bouwjaar" invullen als ik vergelijkbare auto's zoek op AutoScout24?
Als ik bij AutoScout24 de auto's in vergelijkbare staat uit 2022 vergelijk, krijg ik vergelijkbare aanbiedingen uit de markt.
Als ik het Bouwjaar verander naar 2023, dan is ons aanbod zinvol.
Ik vroeg de registratiedatum in de eerste overeenkomst en liet ook de datum zien in de RDW en ze zeiden: "je hebt gelijk, hier is je bijgewerkte verkoopovereenkomst" (en het gebeurde vandaag allemaal, heel snel!). Controleer daarom de data bij de RDW.
Zelfs als de registratiedatum wordt gecorrigeerd (naar februari 2023), zeiden ze dat het modeljaar van de 2022 is.
Mijn vraag is dus: wat moet ik in het veld "Bouwjaar" invullen als ik vergelijkbare auto's zoek op AutoScout24?
Als ik bij AutoScout24 de auto's in vergelijkbare staat uit 2022 vergelijk, krijg ik vergelijkbare aanbiedingen uit de markt.
Je kunt toch aan de hand van je chassisnummer en opties zien welk modeljaar het is:atoprak schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:06:
Ik heb een bijgewerkte verkoopovereenkomst ontvangen.
MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus/september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
Ja, de mijne heeft "N", dus het is MY22... hoewel ik denk dat My22-2, omdat ik geloof dat ik de snelle ingebouwde lader heb... niet zeker van 75 km WLTPOizo1981 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:29:
[...]
Je kunt toch aan de hand van je chassisnummer en opties zien welk modeljaar het is:
MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus/september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
Moet ik voor "bouwjaar" dus 2022 of 2023 gebruiken? Of moet ik de specificaties van de auto's controleren en ermee vergelijken zonder me op het bouwjaar te concentreren?
Als je op autoscout op 2023 zoekt krijg je ook gewoon veel MY22 te zien hoor, ik denk zelfs het merendeel. Zeker die van begin 2023.atoprak schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:44:
[...]
Ja, de mijne heeft "N", dus het is MY22... hoewel ik denk dat My22-2, omdat ik geloof dat ik de snelle ingebouwde lader heb... niet zeker van 75 km WLTP..
Moet ik voor "bouwjaar" dus 2022 of 2023 gebruiken? Of moet ik de specificaties van de auto's controleren en ermee vergelijken zonder me op het bouwjaar te concentreren?
Ik heb zelf ook een van 2023, maar wel MY-22 met snelle lader. 27,900 aangeboden met nog geen 17k op de teller. Scheelt me toch al gauw 2000 euro. Ik denk dus wel dat ik het ga doen.
Pluspunten:
- eerste eigenaar
- rijd voortreffelijk
- geen last meer van de service en kan in de buurt bij een volvo dealer.
- mooie auto, zeker als ik het blauw ga wrappen
Minpunten
- onderdelen, al ben ik daar ook niet echt bang voor. Er rijden er zat in Europa en bepaalde onderdelen van zijn van Volvo als ik het goed gelezen heb hier een keer.
- restwaarde: dit is de belangrijkste. Als die over 5 jaar nog bijvoorbeeld 10k is, kost het je toch 300 pm. Maar alles bij elkaar heb ik uitgerekend dat ik zo'n 550 per maand kwijt ben als er geen gekke dingen gebeuren. Dat is alsnog beter dan de 650 en in de toekomst nog hogere maandbedrag.
Ik ben het er allemaal mee eens en mijn grootste zorg is de hoge afschrijving. Over het algemeen zou de auto na 5 jaar zijn oorspronkelijke waarde ongeveer 50-55% van zijn waarde moeten afschrijven.ThomasG89 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:51:
[...]
Als je op autoscout op 2023 zoekt krijg je ook gewoon veel MY22 te zien hoor, ik denk zelfs het merendeel. Zeker die van begin 2023.
Ik heb zelf ook een van 2023, maar wel MY-22 met snelle lader. 27,900 aangeboden met nog geen 17k op de teller. Scheelt me toch al gauw 2000 euro. Ik denk dus wel dat ik het ga doen.
Pluspunten:
- eerste eigenaar
- rijd voortreffelijk
- geen last meer van de service en kan in de buurt bij een volvo dealer.
- mooie auto, zeker als ik het blauw ga wrappen
Minpunten
- onderdelen, al ben ik daar ook niet echt bang voor. Er rijden er zat in Europa en bepaalde onderdelen van zijn van Volvo als ik het goed gelezen heb hier een keer.
- restwaarde: dit is de belangrijkste. Als die over 5 jaar nog bijvoorbeeld 10k is, kost het je toch 300 pm. Maar alles bij elkaar heb ik uitgerekend dat ik zo'n 550 per maand kwijt ben als er geen gekke dingen gebeuren. Dat is alsnog beter dan de 650 en in de toekomst nog hogere maandbedrag.
Dus als we kijken naar de gloednieuwe prijs (vanaf vandaag 45.000), zouden we in 2027-2028 in de regio 20.000-22.000 moeten uitkomen, maar ik denk dat dat te optimistisch is met het huidige afschrijvingspercentage van onze auto's. Ze worden veel sneller afgeschreven dan verwacht. Andere PHEV's worden ook hoog afgeschreven, maar niet zo veel als onze auto's.
dus het kan zijn dat we de laatste eigenaren van de auto's worden, of dat we 60-70% kunnen verkopen van het geld dat we over drie jaar gaan betalen...
Het is ingewikkeld...
Het zou gemakkelijker zijn als het niet zo goed zou zijn. ..
Net gebeld omdat ik nog niks gehoord had na het invullen van mijn info voor de carswap begin deze week.
Zeggen ze telefonisch gelijk: oh ik zie het ja, zal het gelijk even inboeken.
Zoo irritant dat je voor alles gewoon altijd er achteraan moet bellen om het een beetje te laten lopen.
9 mei was nu het eerst mogelijke moment.. Dan heb ik gewoon 5 weken de auto niet gehad maar ho maar dat ze je die maand niet in rekening brengen
Zeggen ze telefonisch gelijk: oh ik zie het ja, zal het gelijk even inboeken.
Zoo irritant dat je voor alles gewoon altijd er achteraan moet bellen om het een beetje te laten lopen.
9 mei was nu het eerst mogelijke moment.. Dan heb ik gewoon 5 weken de auto niet gehad maar ho maar dat ze je die maand niet in rekening brengen
Woensdag overgeschreven in Diemen, vandaag vrijdag kenteken card ontvangen.
So far so good.
Maandag ga ik bellen zoals afgesproken om de app weer “aan te zetten”
So far so good.
Maandag ga ik bellen zoals afgesproken om de app weer “aan te zetten”
Zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt je Lynk in Home Assistent krijgen:
https://github.com/TobiasLaross/Hass-Lynk-Co
Kwam deze per toeval tegen en ik ben nu niet in de gelegenheid om het te proberen.
Kwam deze per toeval tegen en ik ben nu niet in de gelegenheid om het te proberen.
Ik heb hem vandaag geïnstalleerd en het werkt goed. Dit is wel ipv inloggen in de app. Maar dat is prima voor mij.Ferrox1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:48:
Zelf nog net geprobeerd, maar je kunt je Lynk in Home Assistent krijgen:
Dank voor de tip!
Ik wacht toch even de originele Lynk app af.
Ik heb niet zo’n verstand van dit soort zaken.
(Digibeet/oude man😁)
(Digibeet/oude man😁)
Ja, dat is misschien nog mooier aangezien de vrouw dan ook de lynk via home assistant kan bedienen in plaats van nu 1 persoon binnen het huishouden..Bartske schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:58:
[...]
Ik heb hem vandaag geïnstalleerd en het werkt goed. Dit is wel ipv inloggen in de app. Maar dat is prima voor mij.
En dat op tweakers 😁Nordkapp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:13:
Dank voor de tip!
(Digibeet/oude man😁)
Ja exact, dat was ook mijn idee. En je kan nu mooi op de home assistant kaart de locatie van de auto laten weergeven.Ferrox1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:31:
[...]
Ja, dat is misschien nog mooier aangezien de vrouw dan ook de lynk via home assistant kan bedienen in plaats van nu 1 persoon binnen het huishouden..
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 30-04-2024 11:23 . Reden: offtopic ]
Hier sluit ik mij volledig bij aan!Nedish schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:09:
Beste gebruikers en beheerders van dit forum. Ik ben eigenaar van een 01 en volg met belangstelling dit forum. Wel wil ik vragen of het een goed idee is en ook mogelijk / wenselijk is om het forum te splitsen tussen functionele vragen en technische vragen EN discussies over het Lynk concept en de administratie van Lynk. Wat mij betreft lijkt een splitsing logisch, zeker gezien het feit dat Lynk steeds meer auto's via dealers tweedehands aanbiedt.
Er kan een splitsing komen welke de naam heeft: Het grote Lynk & Co: abonnement en overname topic.
Dan kan dit topic lekker over de 01 blijven gaan zonder dat er 100 posts achter elkaar komen waarin jantje aangeeft of vraagt of de overname deal een goede deal is. En Pietje daarna vraagt of de boetes en kilometers nog verrekend gaan worden bij overname.
Misschien toch maar eens proberen.Bartske schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:58:
[...]
Ik heb hem vandaag geïnstalleerd en het werkt goed. Dit is wel ipv inloggen in de app. Maar dat is prima voor mij.
Is er ergens een begrijpelijke gebruiksaanwijzing hiervoor.
Ik heb ook geen home assistent (nog)
Ben hier dus niet zo handig mee.
Alvast dank voor de reacties.
Hier laten de-badgen en een kleine tint op de achterlichten (foto voor en na).
De tint laat wel fatsoenlijk licht door want ik ben geen idioot. Het haalt alleen het chromewerk weg. Bij de rest van het "black pakket" vindt ik het wel vet staan. Helaas is de auto op de foto's enorm smerig door weer die dag.
De tint laat wel fatsoenlijk licht door want ik ben geen idioot. Het haalt alleen het chromewerk weg. Bij de rest van het "black pakket" vindt ik het wel vet staan. Helaas is de auto op de foto's enorm smerig door weer die dag.
![]() | ![]() |
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Is er een update geweest oid? Wifi hotspot, carplay werken niet meer. Ook de app ziet de auto niet meer. Hebben meer mensen hier last van?
Staat uw modem misschien uit? Ik merk dat de auto om onbekende redenen de modem zelf uitschakelt.degranulatie schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:54:
Is er een update geweest oid? Wifi hotspot, carplay werken niet meer. Ook de app ziet de auto niet meer. Hebben meer mensen hier last van?
Geen idee of de modem uit staat... eens zoeken waar die instelling is ...Nedish schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:16:
[...]
Staat uw modem misschien uit? Ik merk dat de auto om onbekende redenen de modem zelf uitschakelt.
Kijk onder instellingen 😋degranulatie schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:27:
[...]
Geen idee of de modem uit staat... eens zoeken waar die instelling is ...
Sinds de installatie van de update afgelopen weekend werkt de app niet meer. Ik kan me herinneren dat meer forumleden dit hadden. Wat was toen de oplossing?
Ik heb al gebeld met de klantenservice van Lynk & Co maar daar kreeg ik een vage reactie dat dit te maken had met de overname, aankoop van de auto. Ik betwijfel dit..
De vraag is doorgestuurd naar het connectiviteitteam met een verwachte reactie van 5-10 werkdagen....
Ik heb al gebeld met de klantenservice van Lynk & Co maar daar kreeg ik een vage reactie dat dit te maken had met de overname, aankoop van de auto. Ik betwijfel dit..
De vraag is doorgestuurd naar het connectiviteitteam met een verwachte reactie van 5-10 werkdagen....
Vanmorgen contact gehad met Lynk&co om de auto weer te koppelen aan de app. Ze hebben een email gestuurd en behandelen dit als nieuwe auto. Het duurdt ongeveer een week om dit te koppelen. Gelijk nagevraagd of er nog bekeuringen bekend zijn. Dit was zover ze kon zien niet het geval maar gaf wel aan dit pas te kunnen zien als het doorgezet is door de afdeling boetes. Verder wordt er een totale eindfactuur gemaakt met de extra gereden kilometers,eventuele schadeafhandeling en boetes. Boetes kunnen tot 1 jaar naar datum verstuurd worden. De eindfactuur verwachten ze z.s.m. te versturen.
Goed om te lezen, wij zijn ook in het proces de auto aan te schaffen.Brunbi schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:52:
Vanmorgen contact gehad met Lynk&co om de auto weer te koppelen aan de app. Ze hebben een email gestuurd en behandelen dit als nieuwe auto. Het duurdt ongeveer een week om dit te koppelen. Gelijk nagevraagd of er nog bekeuringen bekend zijn. Dit was zover ze kon zien niet het geval maar gaf wel aan dit pas te kunnen zien als het doorgezet is door de afdeling boetes. Verder wordt er een totale eindfactuur gemaakt met de extra gereden kilometers,eventuele schadeafhandeling en boetes. Boetes kunnen tot 1 jaar naar datum verstuurd worden. De eindfactuur verwachten ze z.s.m. te versturen.
AANGAANDE DE BOETES:
We hebben voor het weekend contact opgenomen met Lynk&Co en zij hebben aangegeven dat de administratie nu pas is bijgewerkt tot augustus 2023 voor het verwerken van nog openstaande boetes.Thanks voor het uitzoeken maar dat is echt schandalig. Gaat tegen elk principe van tijdigheid in. Hoop op jurisprudentie waarmee ze even op hun nummer gezet gaan worden.Dhamit schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:38:
[...]
Goed om te lezen, wij zijn ook in het proces de auto aan te schaffen.AANGAANDE DE BOETES:
We hebben voor het weekend contact opgenomen met Lynk&Co en zij hebben aangegeven dat de administratie nu pas is bijgewerkt tot augustus 2023 voor het verwerken van nog openstaande boetes.
Mijn Lynk is zojuist na 26.000 toch wel hele fijne kilometers opgehaald. Spik en span meegegeven. Benieuwd wat er nog uit de hoge hoed gaat komen qua boetes, (in hun ogen) schades etc.
Komende vier jaar genieten van mijn Tesla Model Y LR :-)
Komende vier jaar genieten van mijn Tesla Model Y LR :-)
dit is meer iets voor een feedback topic, hier zorgt het alleen maar voor nog meer offtopic ruis
[ Voor 87% gewijzigd door twain4me op 30-04-2024 11:21 ]
*knip*
[ Voor 99% gewijzigd door twain4me op 30-04-2024 11:21 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
Beste medetweakers,
Zie hier een nieuw topic voor het bespreken van het opzeggen van het abbo + de deals die Lynk aanbiedt voor het ovenemen van de auto.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2245596
Dan kan dit topic puur over de 01 zelf blijven gaan en kunnen we alles gescheiden houden!
Zie hier een nieuw topic voor het bespreken van het opzeggen van het abbo + de deals die Lynk aanbiedt voor het ovenemen van de auto.
Dan kan dit topic puur over de 01 zelf blijven gaan en kunnen we alles gescheiden houden!
Bedankt voor de medewerking 😀Voluerunt schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:55:
Beste medetweakers,
Ik heb net een factuur ontvangen met de prijsverhoging erin (650 excl btw zakelijk), alleen heb ik nooit een aankondigingsmail ontvangen en ook niet in de spam. Mag dat?
Ik heb hetzelfde. Heb ook aan Lynk&Co een paar weken geleden gevraagd waarom ik het wél overal online lees maar geen officieel bericht van hen heb ontvangen. Maar natuurlijk zoals altijd, geen reactie…Rorata schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:14:
Ik heb net een factuur ontvangen met de prijsverhoging erin (650 excl btw zakelijk), alleen heb ik nooit een aankondigingsmail ontvangen en ook niet in de spam. Mag dat?
Bij mij wordt de auto morgen opgehaald, in de checklist wordt er gevraagd naar missende onderdelen aan te vinken. Er wordt een sleutellabel genoemd, iemand een idee wat dat is?
3 sleutels heb ik maar weet zo niks van een label…
Volgens mij wordt de lijst voor verschillende landen gebruikt. Een dergelijk label heb ik ook nooit gehad en is nadien ook nooit naar gevraagd.Martijn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:59:
Bij mij wordt de auto morgen opgehaald, in de checklist wordt er gevraagd naar missende onderdelen aan te vinken. Er wordt een sleutellabel genoemd, iemand een idee wat dat is?
Vraag is dan of ik hem aan moet kruisen als ‘verloren’…GroeneThee schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:23:
[...]
Volgens mij wordt de lijst voor verschillende landen gebruikt. Een dergelijk label heb ik ook nooit gehad en is nadien ook nooit naar gevraagd.
Dat is de letterlijke vertaling van “keytag” denk ik. Zo noemt L&C de knoploze sleutel.Martijn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:59:
Iemand bekend met de storing ‘frontradar service vereist’? En zoja, wat hebben ze eraan gedaan bij de dealer?
De mijne gaat ervoor naar binnen, maar was even benieuwd of anderen dit al hebben meegemaakt.
De mijne gaat ervoor naar binnen, maar was even benieuwd of anderen dit al hebben meegemaakt.
Zijn er mensen dat de sierlijsten of sierstrips gewrapt hebben en hoe lang duurd dat ongeveer en mag je ook in de carwash mee
Ik ben benieuwd of dat mag als ze het niet van te voren communiceren naar ons.FluxBux schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:17:
[...]
Ik heb hetzelfde. Heb ook aan Lynk&Co een paar weken geleden gevraagd waarom ik het wél overal online lees maar geen officieel bericht van hen heb ontvangen. Maar natuurlijk zoals altijd, geen reactie…
Er staat een Lynk & Co te koop bij onze dealer.
Ik zit mijzelf even in te lezen en zag ergens staan dat je een abonnement moet hebben voor diverse diensten in de auto. WiFi, Navigatie?
Op de site kan ik hier verder niets over vinden.
Moet je inderdaad een abonnement voor de diensten afsluiten en voor welke diensten zou dit dan zijn?
Ik zit mijzelf even in te lezen en zag ergens staan dat je een abonnement moet hebben voor diverse diensten in de auto. WiFi, Navigatie?
Moet je inderdaad een abonnement voor de diensten afsluiten en voor welke diensten zou dit dan zijn?
Dat las ik gisteravond ook in de autohandleiding (online). Ik heb geen idee hoe het straks gaat werken...FF schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:13:
Ik denk dat we uiteindelijk onze datadienst gaan gebruiken en bij zoiets als de ANWB blijven. Ik denk niet dat die service goedkoop zal zijn.
Ik wil eigenlijk gewoon Android Auto gebruiken met onze eigen WiFi enz. Maar het zou erg vervelend zijn als ik de helft van de auto niet kan gebruiken doordat ik een abonnement moet hebben.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:18:
[...]
Dat las ik gisteravond ook in de autohandleiding (online). Ik heb geen idee hoe het straks gaat werken...
Ik denk dat we uiteindelijk onze datadienst gaan gebruiken en bij zoiets als de ANWB blijven. Ik denk niet dat die service goedkoop zal zijn.
Zoiets wat ooit over Tesla gezegd werd. Je moet een abonnement hebben voor je stoelverwarming of je knipperlichten
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren een aanbieding gevraagd om de wagen over te nemen zonder financiering. Het ding is 13-19 maanden oud, dus het aanbod zal wel EUR 27.900,- worden. Mij werd telefonisch verteld dat meerkilometers en schade niet apart in rekening zouden worden gebracht.
Waar ik wel een beetje mee zit, is het feit dat de auto binnen een aantal maanden voor zijn eerste onderhoudsbeurt moet. VOLVO Rotterdam vertelde mij dat die eerste beurt ca. EUR 450,- kost. Normaliter bij de aanschaf van een 'tweedehands' auto is de beurt inclusief. Verder heb ik anderhalf jaar abonnementskosten betaald waar het onderhoud bij in zou moeten zitten.
Heeft een van jullie dit aan de hand gehad, en met Lynk & Co uitonderhandeld dat de eerste beurt bij het aanschafbedrag wordt inbegrepen?
Waar ik wel een beetje mee zit, is het feit dat de auto binnen een aantal maanden voor zijn eerste onderhoudsbeurt moet. VOLVO Rotterdam vertelde mij dat die eerste beurt ca. EUR 450,- kost. Normaliter bij de aanschaf van een 'tweedehands' auto is de beurt inclusief. Verder heb ik anderhalf jaar abonnementskosten betaald waar het onderhoud bij in zou moeten zitten.
Heeft een van jullie dit aan de hand gehad, en met Lynk & Co uitonderhandeld dat de eerste beurt bij het aanschafbedrag wordt inbegrepen?
Alles in de auto werkt zonder extra abonnementskosten behalve de wifi hotspot. Dat is een premium functie waarvoor (op termijn) extra betaald zou moeten worden. Maar die heb je voor normaal gebruik ook niet nodig.FF schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:36:
[...]
Ik wil eigenlijk gewoon Android Auto gebruiken met onze eigen WiFi enz. Maar het zou erg vervelend zijn als ik de helft van de auto niet kan gebruiken doordat ik een abonnement moet hebben.
Zoiets wat ooit over Tesla gezegd werd. Je moet een abonnement hebben voor je stoelverwarming of je knipperlichten
Voor het gebruik van de dataverbinding moet je wel nog een aparte overeenkomst met L&C sluiten als je de auto gekocht hebt. De voorwaarden vind je hier: https://www.lynkco.com/nl...licies/connectivity-terms
Ik wil geen Wifi Hotspot-functie hebben. In dit geval denk ik dat ik geen aanvullend contractrecht nodig heb.Oizo1981 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:45:
[...]
Alles in de auto werkt zonder extra abonnementskosten behalve de wifi hotspot. Dat is een premium functie waarvoor (op termijn) extra betaald zou moeten worden. Maar die heb je voor normaal gebruik ook niet nodig.
Voor het gebruik van de dataverbinding moet je wel nog een aparte overeenkomst met L&C sluiten als je de auto gekocht hebt. De voorwaarden vind je hier: https://www.lynkco.com/nl...licies/connectivity-terms
Alles wat ik wil om mijn auto te bedienen vanaf mijn mobiel, OTA-updates en wegenwachtservice (degene die we hebben zoals bij het abonnementspakket)
Ik zou in die situatie L&C koud opbellen en vragen of jouw wagen al in aanmerking voor onderhoud komt. De afspraak maak je namelijk zelf bij de (aangesloten) dealer, dat gaat zonder tussenkomst van L&C.Agorias schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:42:
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren een aanbieding gevraagd om de wagen over te nemen zonder financiering. Het ding is 13-19 maanden oud, dus het aanbod zal wel EUR 27.900,- worden. Mij werd telefonisch verteld dat meerkilometers en schade niet apart in rekening zouden worden gebracht.
Ik vermoed zelfs dat je gewoon een beurt kunt laten uitvoeren bij de dealer zonder uitnodiging en verder nooit meer iets hoort van L&C. (mits je wel genoeg in de buurt van die 2 jaar / 30k intervalt zit)
[ Voor 7% gewijzigd door tlwn op 01-05-2024 13:19 ]
De auto heeft altijd een dataconnectie. Dat is wettelijk ook verplicht volgens mij ivm ongevalsmelding. En die is dus ook nodig voor updates en connectie met de app. De overeenkomst ziet ook op de standaard dataverbinding, dus is altijd vereist.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:19:
[...]
Ik wil geen Wifi Hotspot-functie hebben. In dit geval denk ik dat ik geen aanvullend contractrecht nodig heb.
Alles wat ik wil om mijn auto te bedienen vanaf mijn mobiel, OTA-updates en wegenwachtservice (degene die we hebben zoals bij het abonnementspakket)
Pechhulp staat daar helemaal los van. Road Side Assistance is 24 maanden inclusief als je de auto rechtstreeks bij L&C koopt. Hoe dat zit als je hem tweedehands ergens anders koopt moet je met die verkoper uitkomen.
Dat is wat ik over een paar dagen ga proberen. Ik heb het contract getekend maar hoor ook wat geluid als de auto achteruit gaat (tijdens het parkeren) ...tlwn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Ik zou in die situatie L&C koud opbellen en vragen of jouw wagen al in aanmerking voor onderhoud komt. De afspraak maak je namelijk zelf bij de (aangesloten) dealer, dat gaat zonder tussenkomst van L&C.
Ik vermoed zelfs dat je gewoon een beurt kunt laten uitvoeren bij de dealer zonder uitnodiging en verder nooit meer iets hoort van L&C. (mits je wel genoeg in de buurt van die 2 jaar / 30k intervalt zit)
Ik ga naar de Volvo-dealer (die ook mijn banden vervangt) in de buurt en vraag om een inspectie. Laten we zien hoe het gaat. Ik denk dat we dat kunnen doen, maar laten we eens kijken.
Ik heb net even gebeld met Lync & Co.
Connectiviteitsdiensten zijn eigenlijk meer voor ons innerlijke kind en zijn gratis.
Internet is de 1e 2 jaar gratis, maar is niet noodzakelijk.
OTA updates hebben internet nodig, maar dat kan ook via je eigen telefoon.
De ongevallen dataconnectie die ik hierboven zie is volgens mij bij elke nieuwe auto een verplichting maar staat denk los van de internetverbinding die je zelf kan gebruiken.
Connectiviteitsdiensten zijn eigenlijk meer voor ons innerlijke kind en zijn gratis.
Internet is de 1e 2 jaar gratis, maar is niet noodzakelijk.
OTA updates hebben internet nodig, maar dat kan ook via je eigen telefoon.
De ongevallen dataconnectie die ik hierboven zie is volgens mij bij elke nieuwe auto een verplichting maar staat denk los van de internetverbinding die je zelf kan gebruiken.
Mij wordt telkens wel verteld dat de meer kilometers berekend worden. Zodra ik een eindafrekening heb zal ik deze delen. De eerste beurt viel bij mij nog binnen het contract was binnen 1 dag klaar bij de volvo dealer. 2 nieuwe banden en ruitenwissers. Kosten zullen rond de 500 euro zijn denk ik.
Agorias schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:42:
Ik zou met gewrapte delen nooit door een wasstraat gaan.ikke1234 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 23:00:
Zijn er mensen dat de sierlijsten of sierstrips gewrapt hebben en hoe lang duurd dat ongeveer en mag je ook in de carwash mee
Het kan zijn dat door de hoge druk van het water de wrap kapot wordt gespoten. Een grote kans daarna is dat de volgende keer je wrap eraf wordt gespoten en je niks overhoudt.
Het beste is de sierstrips laten spuiten! Langere levensduur en wasstraat bestendig.(of je moet de auto altijd een handwas geven en met een hoge druk spuit uit de buurt blijven)
Hier ook na de laaste update dat ik de WiFi hotspots niet meer mag gebruiken, staat ook PREMIUM.bazzzman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:44:
[...]
Sinds dit voorval kan ik de wifi hotspot in de wagen niet meer gebruiken. Krijg de melding dat ik geen toestemming heb voor gebruik. Lynk&co meerdere malen gebeld, maar ze weten (nog) niet hoe dit op te lossen. Zijn er nog meer mensen hier die hier nu last van hebben nadat de auto uit de app verdwenen was? Voorheen werkte de wifi hotspot wel naar behoren.
Ik heb een bericht naar Lynk & Co gestuurd en ben in afwachting van een antwoord.
Meer mensen die dit hebben na de laatste update?
:strip_exif()/f/image/nsQBmGp0PG3DIKojc6dZrA4I.jpg?f=fotoalbum_large)
Als u een lynk koopt en die via de dealer is onderhouden hebt u vanaf datum eerste registratie 4 jaar garantie en 4 jaar recht op diensten. Als de auto op naam gezet is maak een account aan met de lynk app en stuur een bericht naar lynk. Ze sturen je een formulier om in te vullen en linken je auto aan de app. Je hebt dan ook een wifi verbinding in de auto binnen 5 werkdagen.FF schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:13:
Ben je ingelogd met een profiel? Dat is volgens mij wel nodig om de hotspot de activeren. (Daarna kan je weer uitgelogd blijven).Vjenne-ICT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:59:
[...]
Hier ook na de laaste update dat ik de WiFi hotspots niet meer mag gebruiken, staat ook PREMIUM.
Ik heb een bericht naar Lynk & Co gestuurd en ben in afwachting van een antwoord.
Meer mensen die dit hebben na de laatste update?
[Afbeelding]
Dit is onjuist wat u zegt meen ik. Lynk geeft 4 jaar garantie en service MITS auto 1 keer per 2 jaar of 30000 km door Lynk dealer onderhouden is.Oizo1981 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:20:
[...]
De auto heeft altijd een dataconnectie. Dat is wettelijk ook verplicht volgens mij ivm ongevalsmelding. En die is dus ook nodig voor updates en connectie met de app. De overeenkomst ziet ook op de standaard dataverbinding, dus is altijd vereist.
Pechhulp staat daar helemaal los van. Road Side Assistance is 24 maanden inclusief als je de auto rechtstreeks bij L&C koopt. Hoe dat zit als je hem tweedehands ergens anders koopt moet je met die verkoper uitkomen.
Als de auto op naam gezet is meldt dit aan bij lynk en de wifi enz. Wordt geregeld.
EDIT
Ik sta blijkbaar gecorrigeerd mbt tot hulp bij pech. RSA is 2 jaar
[ Voor 4% gewijzigd door Nedish op 01-05-2024 17:48 ]
Interessant dat je dit aangeeft. Soms logt de Lynk niet automatisch in op je profiel. Dus profiel kies je met het poppetje rechtsonder en log je in met je pincode. Vervolgens kan je via instellingen verbindingen je hotspot weer aanzetten. Wel is dit erg irritant en waarschijnlijk te maken geeft met slecht software o.i.d.oldostofjas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:23:
[...]
Ben je ingelogd met een profiel? Dat is volgens mij wel nodig om de hotspot de activeren. (Daarna kan je weer uitgelogd blijven).
Dan lees de voorwaarden er maar op na: https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-policies/buy-a-carNedish schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:26:
[...]
Dit is onjuist wat u zegt meen ik. Lynk geeft 4 jaar garantie en service MITS auto 1 keer per 2 jaar of 30000 km door Lynk dealer onderhouden is.
Als de auto op naam gezet is meldt dit aan bij lynk en de wifi enz. Wordt geregeld.
:strip_exif()/f/image/lu0dovWN3JJHWxZFgbSErdVv.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, de beste tip is ook om die profielen niet te gebruiken. Sinds ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer ergernissen over de software.Nedish schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:29:
[...]
Interessant dat je dit aangeeft. Soms logt de Lynk niet automatisch in op je profiel. Dus profiel kies je met het poppetje rechtsonder en log je in met je pincode. Vervolgens kan je via instellingen verbindingen je hotspot weer aanzetten. Wel is dit erg irritant en waarschijnlijk te maken geeft met slecht software o.i.d.
Maar hoe gebruik je je auto zonder profiel EN deze aan de app koppelen?oldostofjas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Klopt, de beste tip is ook om die profielen niet te gebruiken. Sinds ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer ergernissen over de software.
Het profiel staat helemaal los van de appNedish schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:44:
[...]
Maar hoe gebruik je je auto zonder profiel EN deze aan de app koppelen?
Klopt. Enige nadeel is dat je sommige apps in de auto niet kunt gebruiken zonder ingelogd te zijn, zoals de Vivaldi browser.
Zijn daarmee ook de problemen met de draadloze carplay-verbinding opgelost?oldostofjas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Klopt, de beste tip is ook om die profielen niet te gebruiken. Sinds ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer ergernissen over de software.
Als dat helpt, denk ik er misschien over om ook geen profielen te gebruiken. Ik gebruik mijn telefoon af en toe als sleutel... Als ik niet inlog op dat profiel, werkt de sleutel (mijn telefoon) mogelijk niet. maar de moeite waard om te proberen..
Dus wat ik hieruit begrijp is dat "RSA" begint bij de overdracht van de auto en voor twee jaar wordt verstrekt. Is dat correct?Oizo1981 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:37:
[...]
Dan lees de voorwaarden er maar op na: https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-policies/buy-a-car
[Afbeelding]
Zoals al gezegd. Inloggen met profiel in de auto heeft niets te maken met app en digitale sleutel.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:19:
[...]
Zijn daarmee ook de problemen met de draadloze carplay-verbinding opgelost?
Als dat helpt, denk ik er misschien over om ook geen profielen te gebruiken. Ik gebruik mijn telefoon af en toe als sleutel... Als ik niet inlog op dat profiel, werkt de sleutel (mijn telefoon) mogelijk niet. maar de moeite waard om te proberen..
Dat lijkt me vrij duidelijk geformuleerd ja.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:23:
[...]
Dus wat ik hieruit begrijp is dat "RSA" begint bij de overdracht van de auto en voor twee jaar wordt verstrekt. Is dat correct?
Ja, ze zijn niet gerelateerd. Ik had de indruk dat het systeem beter werkt als er geen profielen worden gebruikt en dat er geen problemen zijn zoals draadloze carplay-problemen die we allemaal hebben.Oizo1981 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:34:
[...]
Zoals al gezegd. Inloggen met profiel in de auto heeft niets te maken met app en digitale sleutel.
Waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen
Dat weet ik niet, maar mijn problemen met draadloze Android Auto waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Echt, al maanden lang iedere keer vlak na het wegrijden is de verbinding er.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:19:
[...]
Zijn daarmee ook de problemen met de draadloze carplay-verbinding opgelost?
Dat heb je dus wel goed begrepen. De app heeft er niks mee te maken, dus je kan de app nog steeds als sleutel gebruiken als je geen profielen gebruikt.atoprak schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:57:
[...]
Ja, ze zijn niet gerelateerd. Ik had de indruk dat het systeem beter werkt als er geen profielen worden gebruikt en dat er geen problemen zijn zoals draadloze carplay-problemen die we allemaal hebben.
Waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen
Overigens heb ik de profielen nog steeds is mijn auto zitten, voor het geval ik ze nodig heb, bijvoorbeeld om iets met de wifi hotspot te doen. Ik log er alleen nooit meer mee in en ik heb de sleutels van de profielen losgekoppeld.
Even een vraagje:
Kun je ergens in het menu van de auto of ergens in de app zien of de auto een onderhoudsbeurt heeft gehad?
Kun je ergens in het menu van de auto of ergens in de app zien of de auto een onderhoudsbeurt heeft gehad?
Dus laten wrappen niet oke , best laten spuiten de sierlijsten ofzo, wat zal dat dan ongeveer kosten
Nee, helaaswimaj janssen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:56:
Even een vraagje:
Ik heb automatisch inloggen uitgeschakeld. Laten we zien hoe het gaat.oldostofjas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Dat weet ik niet, maar mijn problemen met draadloze Android Auto waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Echt, al maanden lang iedere keer vlak na het wegrijden is de verbinding er.
Als ik twee weken lang geen verbindingsprobleem zie, kunnen we zeker zeggen dat de oplossing werkt
Ik merk het laatste jaar dat op wat connectie problemen na de auto technisch erg goed is. Ik lees nooit iets over een probleem qua techniek.
De auto is tot nu toe erg betrouwbaar.
Klopt mijn mening?
Klopt mijn mening?
Jouw mening is jouw mening, dus die zal altijd kloppenBuis07 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:41:
Ik merk het laatste jaar dat op wat connectie problemen na de auto technisch erg goed is. Ik lees nooit iets over een probleem qua techniek.
Klopt mijn mening?
Ik heb de betrouwbaarheid van de Xc40 T5 gecontroleerd en kon geen ernstige en chronische problemen ontdekken. Omdat de auto dezelfde aandrijflijn (en elektrische infrastructuur) gebruikt, zou deze goed moeten zijn.
maar je moet altijd in gedachten houden dat deze auto's (hybriden in het algemeen) behoorlijk ingewikkeld zijn en dus gevoelig zijn voor betrouwbaarheidsproblemen.
maar je moet altijd in gedachten houden dat deze auto's (hybriden in het algemeen) behoorlijk ingewikkeld zijn en dus gevoelig zijn voor betrouwbaarheidsproblemen.
Als je veel stekker rijdt, wat goed mogelijk is voor woon/werk verkeer met de 60-80km actieradius van de Lynk, moet je je alleen zorgen maken over accu degradatie. Natuurlijk is dat pas over een paar jaar bekend na wat ouderdom. Als voorbeeld: YouTube: Volvo V60 T8 - 2019 - 102.543 km - AccudegradatietestBuis07 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:41:
Klopt mijn mening?
Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
Maar hoe gebruik je de auto zonder profiel?
Hoe kan je dan eea instellen als je niet ingelogd ben?
Is de app niet gekoppeld aan je profiel?
Precies wat hier boven gezegd wordt. Profiel staat los van de app. De app zit gekoppeld aan de auto. En zonder profiel te laden slaat de auto gewoon je keuzes op. Wij rijden al bijna 2 jaar zonder profiel, werkt prima.Nedish schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:34:
[...]
Maar hoe gebruik je de auto zonder profiel?
Hoe kan je dan eea instellen als je niet ingelogd ben?
Is de app niet gekoppeld aan je profiel?
Maar hoe haal je de profielen uit de auto? Als ik de auto opstart laadt hij altijd een profiel. Als ik geluk heb laadt hij de mijne en anders Gast dan moet ik mijn pincode invoeren. Ja en zoals hierboven werd geschreven heb ik ook las van dat de wifi modem wordt uitgezet if mijn instellingen worden niet bewaard.MvdV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:11:
[...]
Precies wat hier boven gezegd wordt. Profiel staat los van de app. De app zit gekoppeld aan de auto. En zonder profiel te laden slaat de auto gewoon je keuzes op. Wij rijden al bijna 2 jaar zonder profiel, werkt prima.
Dus hoe haal ik gast en mijn eigen profiel uit de auto?
je hoeft nergens op in te loggen (noch gast, noch je eigen profiel).Nedish schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:03:
[...]
Maar hoe haal je de profielen uit de auto? Als ik de auto opstart laadt hij altijd een profiel. Als ik geluk heb laadt hij de mijne en anders Gast dan moet ik mijn pincode invoeren. Ja en zoals hierboven werd geschreven heb ik ook las van dat de wifi modem wordt uitgezet if mijn instellingen worden niet bewaard.
U moet automatisch inloggen uitschakelen via uw profielvoorkeuren. Zodra u dat doet, zal het systeem niet proberen uw profiel te laden en zal het de initiële instellingen gebruiken. Je kunt deze instellingen zeker wijzigen en ze blijven daar.
Je moet bij de instellingen van jouw eigen profiel de koppeling met de autosleutel uitzetten. Dan wordt jouw profiel niet geladen. De auto staat dan altijd in het “gast”profiel. In feite is dat geen profiel maar gewoon de standaardinstellingen van de auto. Die kun je net zo goed helemaal naar je eigen smaak aanpassen. “Gast”profiel kun je niet verwijderen. Wel helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen.Nedish schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:03:
[...]
Maar hoe haal je de profielen uit de auto? Als ik de auto opstart laadt hij altijd een profiel. Als ik geluk heb laadt hij de mijne en anders Gast dan moet ik mijn pincode invoeren. Ja en zoals hierboven werd geschreven heb ik ook las van dat de wifi modem wordt uitgezet if mijn instellingen worden niet bewaard.
Duidelijk, bedankt!Oizo1981 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Je moet bij de instellingen van jouw eigen profiel de koppeling met de autosleutel uitzetten. Dan wordt jouw profiel niet geladen. De auto staat dan altijd in het “gast”profiel. In feite is dat geen profiel maar gewoon de standaardinstellingen van de auto. Die kun je net zo goed helemaal naar je eigen smaak aanpassen. “Gast”profiel kun je niet verwijderen. Wel helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ik snap dat er een aparte overname tweakers groep is gemaakt.
Alleen je leest er alleen vragen en geen antwoorden.
Zou mij net zo gaan: zodra de auto op mijn naam staat is de interesse in deze groep ook niet meer zo groot.
Vraagje: zouden jullie waarvan de overname procedure al is afgerond af en toe willen kijken op deze nieuwe groep en ons zo helpen?
Dank je wel
Zou mij net zo gaan: zodra de auto op mijn naam staat is de interesse in deze groep ook niet meer zo groot.
Vraagje: zouden jullie waarvan de overname procedure al is afgerond af en toe willen kijken op deze nieuwe groep en ons zo helpen?
Dank je wel
Ik zal...Buis07 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:42:
Ik snap dat er een aparte overname tweakers groep is gemaakt.
Dank je wel
Deze groep heeft veel informatie
Hoe is jullie ervaring met de laadvermogen van de Lynk & Co?
Met een MTM van 2350 en een leeggewicht van 1854 kom ik op 496 kg laadvermogen.
Dat is volgens mij best wel aan de lage kant als je vergelijkt met andere auto's.
Zeker als je op vakantie zou gaan met caravan, dakkoffer, enz.
Met een MTM van 2350 en een leeggewicht van 1854 kom ik op 496 kg laadvermogen.
Dat is volgens mij best wel aan de lage kant als je vergelijkt met andere auto's.
Zeker als je op vakantie zou gaan met caravan, dakkoffer, enz.
Met de wintersport prop ik hem helemaal vol en de skibox ook, maar ik geloof nooit dat dat meer dan 496 kg is.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.