Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:19

FF

oldostofjas schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:02:
Met de wintersport prop ik hem helemaal vol en de skibox ook, maar ik geloof nooit dat dat meer dan 496 kg is.
Met hoeveel mensen ga je dan?
Ik kom er eigenlijk wel overheen.
Ik reken voor het gemak 100 kg per persoon (x4 = 400) + 75 kg disseldruk + 50 kg dakkoffer = 525 kg en dan heb ik de kofferbak nog niet meegerekend.

Maar hij trekt het dan nog steeds lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:26
FF schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Met hoeveel mensen ga je dan?
Ik kom er eigenlijk wel overheen.
Ik reken voor het gemak 100 kg per persoon (x4 = 400) + 75 kg disseldruk + 50 kg dakkoffer = 525 kg en dan heb ik de kofferbak nog niet meegerekend.

Maar hij trekt het dan nog steeds lekker?
Met vier.

Met de wintersport heb ik geen caravan 😄. Bij mij is het òf een dakkoffer, òf een caravan.

Maar ik was de personen zelf inderdaad vergeten. Dan zit je wel snel aan het laadvermogen ja. Nooit bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-05 14:16
FF schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:58:
Hoe is jullie ervaring met de laadvermogen van de Lynk & Co?
Met een MTM van 2350 en een leeggewicht van 1854 kom ik op 496 kg laadvermogen.

Dat is volgens mij best wel aan de lage kant als je vergelijkt met andere auto's.
Zeker als je op vakantie zou gaan met caravan, dakkoffer, enz.
Ik ben 120kg.. mijn vrauw is 70ish .. twee kinderen 2*30... total 250kg...

Als we ergens met het vliegtuig naartoe gaan... nemen we 4 koffers mee in handbagage (in totaal 40-45 kg) ... en, als we een hele lange vakantie gaan, 1 grote koffer (max. 25-30 km) ... dus eigenlijk onze bagage weegt niet meer dan 70 kg. Ik weet ook niet zeker of we alles in 01 kunnen passen. Maar laten we zeggen dat we ook een imperiaal gebruiken.

Dus in totaal laten we zeggen 320kg... of 360kg met volle tank.
We hebben nog steeds een behoorlijke marge... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
  • Laatst online: 20-12-2024
spam

[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 04-05-2024 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06 17:53
Wanneer ik elektrisch rijd en bij de +- 95 km/h kom dat de auto even terug houd en daarna weer accelereert.

Is dit de elektro motor die schakelt via de aandrijflijn of wat gebeurt er dan? Het is best hinderlijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:48
Voluerunt schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:46:
Wanneer ik elektrisch rijd en bij de +- 95 km/h kom dat de auto even terug houd en daarna weer accelereert.

Is dit de elektro motor die schakelt via de aandrijflijn of wat gebeurt er dan? Het is best hinderlijk namelijk.
Correct, dat is de elektromotor die van de 2e naar 4e versnelling schakelt meen ik. Kun je niks aan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srammai
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Sorry, je kan dat een pluspuntje vinden - maar dat is het niet. Link hoort daar niet over te gaan. Correct is: tijdig de boete bij de klant melden, zodat hij/zij formeel bezwaar kan aantekenen.
Palthe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:18:
Even een positieve noot over de service van L&C.
Afgelopen week een bericht gekregen over een boete die al betaald was door L&C (uit september 2022).
Of ik die wel even wilde betalen. Natuurlijk, de boete kwam mij alleen niet bekend voor. Bleek van mijn partner, die wist precies waar het over ging en vond de boete niet terecht.
L&C stuurt dan een standaard formulier waarbij je een dispuut kan starten, bezwaar bij CJIB kon natuurlijk al niet meer, dus je maakt bezwaar bij L&C zelf (geen idee wat die er verder mee doen).

In eerste instantie afgewezen, want geen tegenbewijs. Ik ben er toen op ingedoken, een helder verhaal afgestoken en met behulp van de foto's van CJIB geprobeerd het dispuut mijn kant op te krijgen.
Even later bericht dat ze het toch gehonoreerd hadden omdat het verhaal steekhoudend was en de foto's dit konden staven.
Ongeacht dat ik zelf vond in mijn recht te staan, had ik niet verwacht dat L&C ook mee zou gaan in dit verhaal (aangezien zij natuurlijk al de boete betaald hebben). Erg fijn dus voor mij om te weten dat ze hier heel coulant mee om gaan. Dus ook al kun je geen bezwaar meer maken bij CJIB, dat kan wel degelijk bij L&C. + punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srammai
  • Laatst online: 10-07-2024
Had een leenauto (huurauto van Logicx, ook al opmerkelijk: wekenlang ca. 110 euro per dag, op kosten Lynk...) op 14 feb 2023, ergens iets te hard gereden. Logicx ontvangt de boete van CJIB met dagtekening 24-02-2023.

Sluiting bezwaartermijn is dan 7 april 2023.

En dan komt Lynk met een factuur op 20-02-2024. Ik wil eigenlijk weigeren om te betalen omdat ik in principe bezwaar wil kunnen maken.
En dan niet bij Lynk.

Bij Logicx snappen ze het kennelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:29
Ik heb er sinds vandaag last van dat de folie boven de uitlaat rechts los laat. Dit begon eerst met wat bubbeltjes c.q. lucht en na een wassttraatbeurt is dit zo afgebrokkeld. Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij een garantie dingetje.

Foto 1 aantal weken geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtpI8MQ0RUsde52q9P5tlS9iv6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC6CPM3r02LfYjdMHnB31DnI.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2, nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N-vDcATdtJSt19CW5PKJkAhXrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYDBHJYYnU08mYvgDdQtgV16.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mtlp8QKtKSqaf6z2LkGeEXLmdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVZV7l2JtoMKq7tvFVee3N86.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
[quote]mprkooij schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:51:
Ik heb er sinds vandaag last van dat de folie boven de uitlaat rechts los laat. Dit begon eerst met wat bubbeltjes c.q. lucht en na een wassttraatbeurt is dit zo afgebrokkeld. Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij een garantie dingetje.

Is folie af fabriek geleverd? Zo niet dan kan dit geen garantie kwestie zijn. Als je ook op folie zoekt meen ik dat er ergen in dit forum ook vragen over folie zijn gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nedish schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:12:
[quote]mprkooij schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:51:

Is folie af fabriek geleverd? Zo niet dan kan dit geen garantie kwestie zijn. Als je ook op folie zoekt meen ik dat er ergen in dit forum ook vragen over folie zijn gesteld.
Vanuit de fabriek. Is gewoon het hoogglans gedeelte. Betreft het rood omlijnde gedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XESTajQ3xR34WlFzUYJFYAq5hqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SI5dS5b900OP8fCmZH8W3CB0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
mprkooij schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Vanuit de fabriek. Is gewoon het hoogglans gedeelte. Betreft het rood omlijnde gedeelte.

[Afbeelding]
Uw auto is het net 1 jaar oud? Als dat zo is dan vraag het aan uw leverancier zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nedish schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Uw auto is het net 1 jaar oud? Als dat zo is dan vraag het aan uw leverancier zou ik zeggen.
Is gewoon een abonnement auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

srammai schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:33:
Sorry, je kan dat een pluspuntje vinden - maar dat is het niet. Link hoort daar niet over te gaan. Correct is: tijdig de boete bij de klant melden, zodat hij/zij formeel bezwaar kan aantekenen.

[...]
Wow lang geleden. Maar je hebt gelijk, het voelde heel coulant maar ik had de mogelijkheid moeten hebben om bij CJIB bezwaar te maken. Inmiddels rijd ik allang geen L&C meer maar kreeg 8 maand na dato onlangs weer een parkeerboete waar ik dus ook geen enkel bezwaar meer tegen kon maken. Vraag me af hoe dit juridisch geregeld is eigenlijk. De optie tot bezwaar is een recht welke je gewoon ontnomen wordt door een derde partij. Zal wel weer ergens in de kleine lettertjes staan... kortom, ben aardig op mijn punt terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:09
Voluerunt schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:46:

Wat je er aan kan doen is niet tot aan 95 km/u vol gas rijden op elektra. Even van te voren liften rond de 80 km/u dan schakelt de bak dan al. Of in power stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Oizo1981 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Wat je er aan kan doen is niet tot aan 95 km/u vol gas rijden op elektra. Even van te voren liften rond de 80 km/u dan schakelt de bak dan al. Of in power stand.
In welke stand dan ook vind ik dat met rustig acceleren merk ik niks van een probleem rond 95 km per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04 16:06
Iemand toevallig de emblemen (logo + type) van auto afgehaald of laten afhalen? Is dit zelf te doen? En zijn dit geplakte emblemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 09:16
ttt8 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 00:16:
Iemand toevallig de emblemen (logo + type) van auto afgehaald of laten afhalen? Is dit zelf te doen? En zijn dit geplakte emblemen?
Ik heb de 01 verwijderd. Is gewoon geplakt, dus kwestie van hard trekken.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
  • Laatst online: 20-12-2024
Palthe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:58:
Op het Lynk & Co Forum op Facebook is een uitgebreid topic hierover met antwoord op je vragen en hieruit is een collectieve actie ontstaan die het laattijdig doorbelasten van deze kosten bestrijd. Alleen de kentekenhouder kan in beroep. Lynk & Co heeft verzuimd de abonneehouder (gebruiker) aan te melden bij het RDW. De boetes mogen niet worden doorbelast.

Op Facebook kun je daar meer over lezen https://www.facebook.com/...rmalink/1099256277843648/

Wow lang geleden. Maar je hebt gelijk, het voelde heel coulant maar ik had de mogelijkheid moeten hebben om bij CJIB bezwaar te maken. Inmiddels rijd ik allang geen L&C meer maar kreeg 8 maand na dato onlangs weer een parkeerboete waar ik dus ook geen enkel bezwaar meer tegen kon maken. Vraag me af hoe dit juridisch geregeld is eigenlijk. De optie tot bezwaar is een recht welke je gewoon ontnomen wordt door een derde partij. Zal wel weer ergens in de kleine lettertjes staan... kortom, ben aardig op mijn punt terug gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 20:55
Even een vraagje mbt uitrekenen gereden kilometers nu de auto komende woensdag wordt opgehaald:

Ik heb de auto sinds 06-01-2023 en sindsdien heb ik 16 facturen betaald. Mijn berekening zou daarom 1250 km × 16 = 20.000 km zijn. Ik heb 21.140 gereden. Moet ik dan 1140 x 0,15 of 0,20 cent doen om te berekenen hoe veel ik extra moet betalen voor de extra kilometers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Yavi06 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:23:
Even een vraagje mbt uitrekenen gereden kilometers nu de auto komende woensdag wordt opgehaald:

Ik heb de auto sinds 06-01-2023 en sindsdien heb ik 16 facturen betaald. Mijn berekening zou daarom 1250 km × 16 = 20.000 km zijn. Ik heb 21.140 gereden. Moet ik dan 1140 x 0,15 of 0,20 cent doen om te berekenen hoe veel ik extra moet betalen voor de extra kilometers?
Als je abonnement loopt vanaf 6 januari 2023 neem ik aan dat vandaag 5 mei de laatste dag van je abonnement is? Dan heb je dus 16 maanden abonnement gehad. Inderdaad 20.000 km. Je betaalt dan (21.140 -/- 20.000 -/- beginstand kilometers -/- eventuele huurkilometers) * € 0,15.
Die van mij is recent opgehaald en toen hebben ze ook € 0,15 over alle extra kilometers gerekend. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_W3R8KRafTDSWEi-SWgshkILIOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwDldZQ79h6LI98u9gHH3phx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
-

[ Voor 99% gewijzigd door Oizo1981 op 05-05-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Phr34k schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb de 01 verwijderd. Is gewoon geplakt, dus kwestie van hard trekken.
Beetje verwarmen met fohn en tandenfloss er achter en ze plopte er zo af. Met wd40 de resten verwijderd. Ik heb alleen de 01 weggehaald. Staat wel mooier vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Beste allemaal,

Heeft u ook zo nu en dan last van een probleem met het vastzittende deksel van de laadpoort?
Ik heb dit probleem sinds het begin.. en aangezien we kunnen openen met een beetje kracht (of gewoon een kredietauto rond de punt van de dop gebruiken), heb ik er niet zoveel last van gehad, maar een oplossing zou erg leuk zijn: )

Om het even welke ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
atoprak schreef op maandag 6 mei 2024 @ 01:17:
Beste allemaal,

Heeft u ook zo nu en dan last van een probleem met het vastzittende deksel van de laadpoort?
Ik heb dit probleem sinds het begin.. en aangezien we kunnen openen met een beetje kracht (of gewoon een kredietauto rond de punt van de dop gebruiken), heb ik er niet zoveel last van gehad, maar een oplossing zou erg leuk zijn: )

Kredietauto, credit car, ah, credit card!

Ik heb dit probleem eigenlijk alleen gehad toen het vroor. Toen moest ik hem met mijn vingers opentrekken.

In principe maak ik hem altijd open door het knopje op het dashboard even ingedrukt te houden. En als ik dat vergeet en ik sta al buiten, dan druk ik een aantal keer op de achterklep-ontgrendelknop op de afstandsbediening. In de handleiding staat al dat twee keer drukken niet genoeg is en dat je gewoon nog een paar keer moet drukken. Lukt het dan bij jou ook niet?

Of, nu ik je bericht nog eens lees, bedoel je die plastic dop die er ook nog in zit? Die trek ik er altijd zo uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 16:09
Beste allemaal,

Ik ben langs de Volvo dealer geweest die hebben het schoongemaakt... werkt nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vannochtend gebeld door L&C dat de afspraak die we hadden gemaakt voor mijn "nieuwe" auto omdat de reparatie van de oude lang gaat duren niet door kon gaan .. omdat het hemelvaart is wanneer dat geplanned stond.

Gelukkig kon die het goedmaken door hem een dag eerder te laten bezorgen :P Krijg woensdag dus de auto eindelijk weer. dan heeft het toch ruim 5 weken geduurd. Blijft zonde vind ik dat je dan die 650 euro kwijt bent van die hele maand betalen terwijl je geen degelijke auto krijgt zonder zelf fout te zitten.

Maargoed, hopelijk gaat alles woensdag vlekkeloos en kan ik het achter me laten.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-05-2024
Vraagje.....

Ik wil graag de Lynck een maandje aan mijn vriendin uitlenen. Ik ga dan in haar auto rijden en zij in de Lynck. Ze wil er graag een tijdje in rijden om te kijken of ze het echt wat vind. Voor de km's maakt het mij niet uit dus daar gaat het mij niet om. Punt is dat zij op een ander adres woont en we samen aan het kijken zijn naar een nieuw huis. We zijn inmiddels al ruim 6 jaar samen (samengesteld gezin).

Begrijp ik nou goed dat zij wanneer ze niet op hetzelfde adres woont niet in de Lynck mag rijden?

en

Als ik hem leen via de app ik dan € 16,80 per dag moet betalen aan Lynck onder het mom van een "kleine bijdrage" voor verzekering, backend en app ontwikkeling etc? En dan heb ik het nog niet eens over de huur die ik niet kan verlagen want die blijft op 40 euro per dag staan.

Rekensom maakt dan
30 x 16,80 pd is € 504,- voor Lynck en Co
30 x 40,00 pd is € 1.200,- per maand voor de verhuur aan mij

Nou kan ik die verhuur natuurlijk terugstorten aan haar. De bijdrage aan Lynk van 504 + 650 die ik zelf betaal wordt dan € 1.154,- per maand zodat zij er in kan rijden voor een maandje. Mis ik iets?

Voor de duidelijkheid, het gaat mij er niet om de KM's te ontlopen en ook niet om huurinkomsten. Dit lijkt mij toch niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
  • Laatst online: 10-06 10:28
Paulo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:28:
Vraagje.....

Ik wil graag de Lynck een maandje aan mijn vriendin uitlenen. Ik ga dan in haar auto rijden en zij in de Lynck. Ze wil er graag een tijdje in rijden om te kijken of ze het echt wat vind. Voor de km's maakt het mij niet uit dus daar gaat het mij niet om. Punt is dat zij op een ander adres woont en we samen aan het kijken zijn naar een nieuw huis. We zijn inmiddels al ruim 6 jaar samen (samengesteld gezin).

Begrijp ik nou goed dat zij wanneer ze niet op hetzelfde adres woont niet in de Lynck mag rijden?

en

Als ik hem leen via de app ik dan € 16,80 per dag moet betalen aan Lynck onder het mom van een "kleine bijdrage" voor verzekering, backend en app ontwikkeling etc? En dan heb ik het nog niet eens over de huur die ik niet kan verlagen want die blijft op 40 euro per dag staan.

Rekensom maakt dan

Nou kan ik die verhuur natuurlijk terugstorten aan haar. De bijdrage aan Lynk van 504 + 650 die ik zelf betaal wordt dan € 1.154,- per maand zodat zij er in kan rijden voor een maandje. Mis ik iets?

Voor de duidelijkheid, het gaat mij er niet om de KM's te ontlopen en ook niet om huurinkomsten. Dit lijkt mij toch niet kloppen.
Ja, je moet op hetzelfde adres wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 15:57
Hier inmiddels ook een weekje of 3 aan het rijden met een gekochte lynk & co (sep-2022 model met 360 graden camera met nog geen 7k op de teller) bij de bekende dealer in Beek en Donk.

Auto bevalt erg goed op de bekende infotainment kwalen na (wat is dat slecht gemaakt zeg, maar ik accepteer maar dat het zo is). had wel wat andere issues die bijna allemaal verholpen zijn:
Expliciet gevraagd of de auto schade vrij was, hier kwam volmondig ja op, maar:
- Velgen hadden flinke stoeprand schade. Is inmiddels gefixt en bijgewerkt.
- onbalans in de wielen. De Lynk trilde bij 100 km/h. Opnieuw gebalanceerd en probleem is weg.
- Zat een (toch wel verborgen) deukje in de bumper. Net te groot voor een spotfix dus mag er mee naar een schade hersteller in de buurt. Offerte opvragen en die betalen zij als die redelijk is. Anders moet ik terug naar beek en donk voor herstel bij de door hun bekende schade hersteller.
- Op de terugweg mei vakantie (1,5 K gereden totaal) Melding koelvloeistof laag. Ik dacht nee he, toch niet die thermostaathuis.. Dus bijgevuld en gemeld. Er is naar gekeken. Geen lek te bekennen, dus mogelijk heeft deze auto zeer weinig kilometers gemaakt op de motor en daardoor zat nog niet overal koelvloeistof. Bij het navullen was er vervolgens nauwelijks wat uit na een rit van 300KM. Kortom, nog even afwachten anders garantie.
- Terugweg vakantie geen airco. Geen koele lucht. heel bijzonder. Ben wel gewend dat een airco naar verloop van tijd minder kan worden maar gewoon niets doen is wel apart voor een auto van 1,5 jaar oud. Nagekeken en er zat totaal geen koude middel meer in. Maar een lek is ook niet te ontdekken. Kortom, ook afwachten of het zo blijft anders is het wederom garantie.

Al met al wel goede ervaringen met de verkopende partij. Heel behulpzaam alleen jammer dat ze wat ver weg zitten (kunnen zij niets aan doen), net als alle andere lynk verkopende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
degranulatie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Ik ben langs de Volvo dealer geweest die hebben het schoongemaakt... werkt nu weer prima.
Goed om te horen dat wij hier een oplossing voor hebben.

Ik heb ook metalen contactgebieden schoongemaakt met WD40 (maanden geleden...) maar het hielp niet... Weet je waar en hoe ze hebben schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Paulo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:28:
Vraagje.....

en

Rekensom maakt dan

Snel gaan samenwonen dan je berekening klopt helemaal al zou je het huurtarief wel moeten kunnen aanpassen (minimaal € 1/uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Oizo1981 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Snel gaan samenwonen dan je berekening klopt helemaal al zou je het huurtarief wel moeten kunnen aanpassen (minimaal € 1/uur)
Even ter info, we hebben een apart topic om over het abbonement te discussieren:

Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 22:30
Bartske schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Even ter info, we hebben een apart topic om over het abbonement te discussieren:

Tsja, wat mij betreft past bovenstaande hier prima. Er waren aan aantal Tweakers die graag een eigen topic wilde ivm overname auto of specifiek koop. Zie ook:
Voluerunt in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

En de vraag van @Paulo past hier dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynk01
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
Goeiedag, even vraagje omtrent het inleveren van de auto! Bij hoeveel van jullie is er na die 30 dagen nog contact geweest? Ik had sowieso 1 schade die ook gemeld is toendertijd maar ik heb na 30 dagen niks meer gehoord van ze. Mag ik er dan jurdisch vanuit gaan dat het klaar is omdat ze dit ook zelf melden in hun communicatie?
Ons team zal samen met u de auto controleren, daarna zullen onze technische experts de
auto tot in detail inspecteren om er zeker van te zijn dat alles in orde is volgens onze
Algemene Voorwaarden. Bij een incident of vraag nemen wij binnen 30 dagen contact
met u op. Als u tegen die tijd niets van ons hebt gehoord, betekent dit dat alles in orde is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 12:32
Ferrox1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:48:
Zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt je Lynk in Home Assistent krijgen:

https://github.com/TobiasLaross/Hass-Lynk-Co

Kwam deze per toeval tegen en ik ben nu niet in de gelegenheid om het te proberen.
Ik heb dit zojuist getest in Homeassistant, leuke is dat je de climate control nu wel kunt activeren zonder dat de auto aan de stekker zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxJpC6cZRwiXxSmbOsSzcGxe6rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDsce3UZlimsxi7wkHFN9zFK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 15:57
rutger3411 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Ik heb dit zojuist getest in Homeassistant, leuke is dat je de climate control nu wel kunt activeren zonder dat de auto aan de stekker zit.
[Afbeelding]
Ik heb hem er ook inmiddels in zitten in combinatie met smart charging en de smart evse software van @dingo35 . Werkt als een trein, behalve dat sommige delen niet goed updaten. Vermoed een Lynk issue. Maar dat je ook je climate zonder aangesloten te zijn kan inschakelen is wel goud op sommige dagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenendaal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-05 19:54
Hoe koppelen jullie je Lynk in de home assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
wordt de Lynk altijd standaard geleverd zonder laadkabel of lader..?

kan hem niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
boyette schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:56:

kan hem niet vinden
We namen de auto met een thuislader (te gebruiken met elke stopcontact) ... hoewel deze een beetje te weinig vermogen heeft (8A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
atoprak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:09:
[...]

We namen de auto met een thuislader (te gebruiken met elke stopcontact) ... hoewel deze een beetje te weinig vermogen heeft (8A)
die optie was niet te kiezen voor het abo.. alleen de trekhaak dus ging er vanuit dat er iets van een kabel standaard bij was..

auto heeft overigens meer dan 3 maanden stil gestaan
vertelde de koerier..

terwijl er nog genoeg mensen wachten
ook apart

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 07-05-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veenendaal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10-05 19:54
boyette schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:12:
[...]

die optie was niet te kiezen voor het abo.. alleen de trekhaak dus ging er vanuit dat er iets van een kabel standaard bij was..

vertelde de koerier..

ook apart
Ligt hij niet in de achterbak, onder die afdekklep waar ook het net en de krik ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

boyette schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:56:

kan hem niet vinden
Hij hoort in de kofferbak te liggen onder die vloerklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
boyette schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:12:
[...]

vertelde de koerier..

ook apart
Het is geen optie, het is standaarduitrusting. Je zou twee kabels moeten vinden. Eén daarvan is een Type 2-laadkabel (voor openbare opladers) en de andere is bedoeld voor opladen aan de muur. beide moeten zich in de kofferbak of onder de kofferbakvloer bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
atoprak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:51:
[...]

Het is geen optie, het is standaarduitrusting. Je zou twee kabels moeten vinden. Eén daarvan is een Type 2-laadkabel (voor openbare opladers) en de andere is bedoeld voor opladen aan de muur. beide moeten zich in de kofferbak of onder de kofferbakvloer bevinden.
gevonden

Dank u allen

idd 2 kabels
de normale type 2
en de schuko naar type 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Iemand die zijwindschermen (wind deflectors) van aliexpress (of andere) in gebruik hebben? Die van mij zijn onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:29
ttt8 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:00:
Iemand die zijwindschermen (wind deflectors) van aliexpress (of andere) in gebruik hebben? Die van mij zijn onderweg.
Heb werkelijk geen idee wat het is. Kun je daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Beste allemaal,

Ook last van idd al vanaf het begin. Best irritant idd, maar ook geen enorm issue (1 hand tegen klepje aan terwijl je met je andere hand het knopje inhoudt).
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit dan precies voorkomt (wat precies schoonmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
TheBIgW schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:08:
[...]

Heb werkelijk geen idee wat het is. Kun je daar meer over vertellen?
Voor de wind en regen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SW2zW9UfqDhiDw3cdOvV3fbG0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7dyulCYX65hSecms27TvN4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDoinMpWyg42z4-lfkNoZNWSldQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pk8FIFAmO1EpfIkrfrxTu0Yu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Overigens ook is lopen zoeken naar aftermarket aliexpress spul om gewoon is te kijken wat te koop is. Ik vond onderstaand allemaal, iemand ergens mee bekend? (Even los van het feit of dit wel of niet mooi is...)

Zocht zelf naar een soort webcam cover voor de journeycam aan binnenzijde maar die is te wijd waardoor ik daar geen oplossing voor kan vinden. Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u34HW_xU51e-N0Gn8JhaD-18YKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vktWrHxMMyWAcWq5z7M45Z0x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zOdvxAozE52c06eWOp-DRKIBd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh5HFXZAPJjTcKa8M2orjf05.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw-Llr8m3QLmZuBsXOnE_QiVyuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8h8Tmtu2C60KSs9TnEjDrROS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZWnucQl_U65YK1kWhUl1ULAMgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abGfoOU1LfyBEOd9SduxQegP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs5mlRM_reC1LHyibnFqL74GOhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrtSDhEnsI6V5RdERlygpCvv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54NEEib7bwgWNV-XiR2J_XpkGUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJBijecGaiSon7PZaLeRKepo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
ttt8 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:15:
Zocht zelf naar een soort webcam cover voor de journeycam aan binnenzijde maar die is te wijd waardoor ik daar geen oplossing voor kan vinden. Iemand?
Stukje zwarte elektriciteitstape does the trick.

[ Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 07-05-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
[...]

[Afbeelding]
Hoe krijg je die Home Assistant? Dat is wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
Weet iemand hoe je die rijblokkering van het scherm eraf kunt krijgen? Als je bijvoorbeeld een filmpje via bijvoorbeeld Youtube aan het kijken bent voor de kids, en je gaat dan harder dan 5 km/u dan blokkeert het scherm zwart. Dit zelfde gebeurt ook met de journey cam als je een filmpje aan het opnemen bent. Dit moet op één of andere manier toch uit te schakelen zijn? Ik hoor graag jullie suggesties. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TrumpetDave schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:33:
Weet iemand hoe je die rijblokkering van het scherm eraf kunt krijgen? Als je bijvoorbeeld een filmpje via bijvoorbeeld Youtube aan het kijken bent voor de kids, en je gaat dan harder dan 5 km/u dan blokkeert het scherm zwart. Dit zelfde gebeurt ook met de journey cam als je een filmpje aan het opnemen bent. Dit moet op één of andere manier toch uit te schakelen zijn? Ik hoor graag jullie suggesties. thx.
bij de zitting achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt ik had weer de typische Lynk en Co tafarelen vandaag voor de levering van mijn nieuwe 01.

Eerst stond de afspraak (door henzelf gemaakt) dat die morgen zou komen tussen 10:00-11:00
Toen werd ik maandag gebeld dat morgen natuurlijk hemelvaart is en dat niet kan maar ze hadden dan wel een meevallertje en kon die vandaag bezorgd worden tussen 10:00-11:00

Gisteravond laat (half 12 ofzo) krijg ik een smsje van Koopman ineens dat mijn auto met kenteken (niet de mijne) opgehaald word tussen 10:00-11:00 op een adres in tilburg... Ik woon in Hilversum.

Ik dus vanmorgen dat bedrijf gebeld met het hele riedeltje en dat ze in het systeem zag dat die tussen 10:00-11:00 opgehaald moet worden in tilburg en dan naar hilversum zou komen. Dus zou iets later zijn. Nou prima dacht ik .. vervolgens om 12:00 word ik door die jongenman gebeld die in tilburg was om de auto op te halen en dat de auto nog niet klaar was dus die nog wat vertraging op liep en of dat uit kwam... zou dan zo'n 2 uur half 3 worden.

Nu kwart over 3 bel ik weer met dat hoofdkantoor voor een status update omdat niemand mij meer bericht had en er nog steeds geen auto was :P en was die medewerkster van Koopman verbaasd dat L&C mij nog niet gebeld had.. Bleek voor hun dat die auto helemaal niet in Tilburg stond maar in Diemen. Dus nu rond 16:00 vertrekt die auto vanuit Diemen hierheen om geleverd te worden.

Echt ik had al zooo weinig vertrouwen dat vandaag goed zou verlopen :P volledig bevestigd... Nu echt hopen dat die auto in tiptop staat is anders begin ik echt boos te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
ttt8 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:15:
Overigens ook is lopen zoeken naar aftermarket aliexpress spul om gewoon is te kijken wat te koop is. Ik vond onderstaand allemaal, iemand ergens mee bekend? (Even los van het feit of dit wel of niet mooi is...)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...F7i3&gatewayAdapt=glo2nld

Ik heb zelf deze besteld, zou volgende week binnen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
boyette schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:36:
[...]

bij de zitting achter ?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
filmpjes voor de kids kan je niet op het display van de bestuurder afspelen daar zit rijblokkering op om te voorkomen dat de bestuurder afgeleid wordt.

kids kijken daar ook niet op toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
boyette schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:30:
[...]

filmpjes voor de kids kan je niet op het display van de bestuurder afspelen daar zit rijblokkering op om te voorkomen dat de bestuurder afgeleid wordt.

kids kijken daar ook niet op toch..
Dat is juist de vraag. Hoe krijg ik die rijblokkering eraf? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
TrumpetDave schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Dat is juist de vraag. Hoe krijg ik die rijblokkering eraf? ;-)
Dat kan dus niet vanwege die reden, of je moet zo'n grijs gebied android auto box kopen waar het wel op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrumpetDave
Bartske schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Dat kan dus niet vanwege die reden, of je moet zo'n grijs gebied android auto box kopen waar het wel op kan.
oke bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nou de auto binnen en in goede staat, 1 klein stoepje gepakt en wat steenslag bij deurportier. Verder goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Bartske schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:46:
[...]

O interessant, welk model heb jij? Benieuwd.

Ik heb zelf deze gemonteerd deze week,
https://a.aliexpress.com/_EzpeGhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Bartske schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Ja ik heb er diverse geprobeerd en alle gaven verbindingsproblemen met Lynk. Mijn vorige auto, Seat, werkte feilloos.

Nu heb ik zelf maar een scherm achter en voor gemonteerd met een hdmi verdeelstation met o.a. google tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
ttt8 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:04:
[...]

2022, ben benieuwd maar zou moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-06 15:23
Bartske schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Zou je kunnen vertellen of hij past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Laatst online: 22-07-2024
Vandaag, donderdag, kan ik niet inloggen in de app.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:48
wimaj janssen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:39:
Yes, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Ik begrijp uw vraag wel maar misschien handig om een vraag richting Lynk uit te zetten? Het zou kunnen liggen aan uw auto / app daar jan Lynk eea voor u controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
Probeer de app eens opnieuw te installeren?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
Goldman schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:12:
Probeer de app eens opnieuw te installeren?
Ik heb de app al diverse malen opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Hier ook al twee dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ja, ik ook. Maar gegevens wissen en opnieuw inloggen hebben geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimaj janssen
oldostofjas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Ja, ik ook. Maar gegevens wissen en opnieuw inloggen hebben geholpen.
Vandaag werkt het (opeens) weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
wimaj janssen schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Vandaag werkt het (opeens) weer!
Ze hebben bij L&C nogal de gewoonte om af en toe de server uit te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Buis07 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:43:
[...]

Zou je kunnen vertellen of hij past?
Net al binnen gehad en bij past perfect, gewoon in de bestaande gaten, geen gedoe met adapters oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-06 15:23
Bartske schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Net al binnen gehad en bij past perfect, gewoon in de bestaande gaten, geen gedoe met adapters oid.
Dank je

Goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Bartske schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Toevallig foto's die wat duidelijker zijn dan bij aliexpress? Qua bevestigingspunten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07-2024
Kecin schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Waar gekocht? Zie er nogal veel verschil in soorten. Graag een Lynkje als dat mag :)
Al bekend waar te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 822263

Hoi, wij zijn aan het kijken naar een 2e hands Lynk01.

Heb er inmiddels behoorlijk wat over gelezen hier (maar niet alles natuurlijk), met dank aan iedereen die aan de topic heeft bijgedragen. Mijn vraag: zijn er specifieke dingen waar we op moeten letten bij een Lynk01?

Ik lees bv. dat de modellen MY22-2 een wat snellere lader aan boord hebben. Dat zijn aug/sept 2022 modellen? Ik begrijp dat dit via de vin code te achterhalen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
Anoniem: 822263 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:33:

Heb er inmiddels behoorlijk wat over gelezen hier (maar niet alles natuurlijk), met dank aan iedereen die aan de topic heeft bijgedragen. Mijn vraag: zijn er specifieke dingen waar we op moeten letten bij een Lynk01?

Ik lees bv. dat de modellen MY22-2 een wat snellere lader aan boord hebben. Dat zijn aug/sept 2022 modellen? Ik begrijp dat dit via de vin code te achterhalen is?
Ja, er waren enkele berichten over de exacte letter, die de exacte specificaties van de auto weergeeft, op chassisnummer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 09:42
Filmpjes kijken tijdens het rijden kan op de vivaldi browser.... Zo niet gewoon ff chrome flags doorspitten en je hebt root access. Had het al gemeld bij lynk maar die weten ff niet goed wat ze ermee moeten 🤣🤣😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
onespeedjimmy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 02:28:
Filmpjes kijken tijdens het rijden kan op de vivaldi browser.... Zo niet gewoon ff chrome flags doorspitten en je hebt root access. Had het al gemeld bij lynk maar die weten ff niet goed wat ze ermee moeten 🤣🤣😂
Kan handig zijn om te weten hoe dit kan. Kan u verder uitleggen hoe dit werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Anoniem: 822263 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:33:

Oizo1981 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:29:
[...]

Je kunt toch aan de hand van je chassisnummer en opties zien welk modeljaar het is:

MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus/september 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal en 75 km WLTP-range.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.

MY22 is een N als 10e teken in het VIN-nummer
MY23 is een P als 10e teken in het VIN-nummer
Of een specifieke 01 de snellere boordlader heeft kun je niet zien aan het VIN-nummer omdat die er in de eerste helft van dat modeljaar niet in zat.
  • boordlader 7,2 kW (i.p.v. 3,6 kW) (sneller laden, enkel op 22 KWh-laadpalen)
  • groter elektrisch WLTP-bereik van 74 km (i.p.v. 69 km)
Kun je herkennen aan de laadkabel met gele handvatten (eerder helemaal zwart). En als je het kenteken op rdw.nl opzoekt kun je de wltp-range zien. Die is dus bij de nieuwere 74 km.

[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 12-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-06 07:47

LJ3

Kun je iets meer dan een tipje van de sluier oplichten? 😁 Welke flags moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 822263

Oizo1981 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:49:
[...]

[...]

Of een specifieke 01 de snellere boordlader heeft kun je niet zien aan het VIN-nummer omdat die er in de eerste helft van dat modeljaar niet in zat.
  • boordlader 7,2 kW (i.p.v. 3,6 kW) (sneller laden, enkel op 22 KWh-laadpalen)
  • groter elektrisch WLTP-bereik van 74 km (i.p.v. 69 km)
Kun je herkennen aan de laadkabel met gele handvatten (eerder helemaal zwart). En als je het kenteken op rdw.nl opzoekt kun je de wltp-range zien. Die is dus bij de nieuwere 74 km.
Super bedankt voor de tips! We gaan komende week hopenlijk kijken naar een geschikte Lynk die de WLTP van 74 km heeft. Ik zal ook op de laadkabels letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 16:09
[...]

[Afbeelding]
Even paar basis vragen over deze app want ik ben niet bekend met homeAssistant.
Als ik het goed begrijp heb je een raspberry pi nodig of kun je dit ook in de cloud draaien via een gratis dienst?

Ik heb nl. geen idee of ik het werkend krijg via zo'n raspberry pi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-06 22:30
degranulatie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Even paar basis vragen over deze app want ik ben niet bekend met homeAssistant.
Als ik het goed begrijp heb je een raspberry pi nodig of kun je dit ook in de cloud draaien via een gratis dienst?

Ik heb nl. geen idee of ik het werkend krijg via zo'n raspberry pi...
Je kan Home Ass prima draaien op een Raspberr Pi, draai het zelf in een VM op mijn NAS. Werkt erg prettig. Als je iets met Home Assistant wil, zou ik hier beginnen :
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Anoniem: 822263 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Super bedankt voor de tips! We gaan komende week hopenlijk kijken naar een geschikte Lynk die de WLTP van 74 km heeft. Ik zal ook op de laadkabels letten.
Mbt laadkabels:
Auto’s met “langzame” laadmodule hebben een volledig zwarte laadkabel, vrij dun en lang.
Auto’s met de “snellere” laadmodule hebben een zwarte laadkabel met geel in de handvatten. Deze was in het begin vrij dik/stug, zwaar en kort. Ik heb een 2023 model en daarbij is de laadkabel (ook zwart met geel in de handvatten) weer iets dunner/langer en minder zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocas-colas
  • Laatst online: 30-05-2024
Waar komt in dit geval de internetverbinding vandaan? Lijkt me niet dat dit een onbeperkte databundel is? 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 14:06
Vraagje Mobiele app koppelen aan gekochte Auto

Hallo ik heb sinds drie weken een blauwe 01 uit 2021 gekocht. 37.000 km
Ik heb alle gegevens naar Lynk en Co gestuurd met de vraag om de mobiele app te activeren.
Ook nog gebeld , de dame ging meteen actie ondernemen maar kwam terug dat de vorige eigenaar nog gewist moest worden in de app en dat kon enkel de technische dienst doen dit zou 5-7 dagen duren.
We zitten nu op 12 dagen.

Wat is jullie ervaring , hoe lang duur dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
eric.deruijter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:17:

Ik heb alle gegevens naar Lynk en Co gestuurd met de vraag om de mobiele app te activeren.
Ook nog gebeld , de dame ging meteen actie ondernemen maar kwam terug dat de vorige eigenaar nog gewist moest worden in de app en dat kon enkel de technische dienst doen dit zou 5-7 dagen duren.

Ik zou direct terugbellen, het lijkt me onacceptabel dat iemand anders nog in de app kan terwijl jij de auto al gekocht hebt. Diegene kan dan jouw locatie bijvoorbeeld zien?

Wij hadden iets soortegelijks en met bellen heeft deze persoon het direct in orde weten te maken, het zou dus wel moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
cocas-colas schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Waar komt in dit geval de internetverbinding vandaan? Lijkt me niet dat dit een onbeperkte databundel is? 🙃
Fair use

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
Bartske schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Ik zou direct terugbellen, het lijkt me onacceptabel dat iemand anders nog in de app kan terwijl jij de auto al gekocht hebt. Diegene kan dan jouw locatie bijvoorbeeld zien?

Wij hadden iets soortegelijks en met bellen heeft deze persoon het direct in orde weten te maken, het zou dus wel moeten kunnen.
Sterker: kan locatie zien, kan auto openen. En ermee wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 09:16
ttt8 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:04:
[...]

Passen ze goed? Heb je hier een foto van?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 14:15
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van Lynk m2m naar Lynk private lease via : https://www.maxsmobility.nl/lynkco-occasion-private-lease/

En zo ja, bevalt het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
mprkooij schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:51:

Foto 1 aantal weken geleden:

[Afbeelding]

Foto 2, nu:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het leveren van onderdelen m.b.t. reparaties e.d. lijkt een stuk sneller te gaan. Onderdeel was binnen 4 werkdagen op voorraad. Wordt morgen gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:34
Het updaten lukt voor geen ene meter.. Elke keer krijg ik dezelfde "oops something went wrong"
Geprobeerd met Wifi aan/uit zonder geluk.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocas-colas
  • Laatst online: 30-05-2024
eric.deruijter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:17:

Ik heb ze afgelopen vrijdag een mail gestuurd en zojuist een reactie ontvangen met de bevestiging dat het is gelukt. Ik denk niet dat er in mijn geval een vorige eigenaar was die nog verbonden was met de auto.
Pagina: 1 ... 151 ... 176 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.