Heb je wel een melding ontvangen in de auto of app dat er een update beschikbaar is?Wim H schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:24:
Het updaten lukt voor geen ene meter.. Elke keer krijg ik dezelfde "oops something went wrong"
Geprobeerd met Wifi aan/uit zonder geluk.
Iemand nog een idee?
Ik heb de auto nu ongeveer 2.5 jaar en kan me geen melding herrineren..
De eerste update kan alleen in de garage worden geïnstalleerd. Krijg je ook geen melding van. Daarna werkt de over-the-air update pas. Is de auto al wel eens in de werkplaats geweest? Normaliter zouden ze dan ook die software update doen.Wim H schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:50:
Ik heb de auto nu ongeveer 2.5 jaar en kan me geen melding herrineren..
Vorige maand heeft hij nog een beurt gehad en toen zou de software geupdate zijn.. Kan ik ergens terugvinden welke versie er geïnstalleerd is?
Helaas kun je nergens echt het versie nummer van de software zien. Hier kun je zien welke versies er zijn: https://www.lynkco.com/nl-nl/ota-updates/update-historyWim H schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:17:
Vorige maand heeft hij nog een beurt gehad en toen zou de software geupdate zijn.. Kan ik ergens terugvinden welke versie er geïnstalleerd is?
Aan de hand van het versienummer van spotify zou je moeten kunnen zien of je de laatste versie hebt.
Versienummer van spotify kan ik helaas niet vinden maar deze versie kan wel audiobooks afspelen.. dat zou betekenen dat dan de laatste versie geïnstalleerd is..
Maar zou ik dan ook apps moeten kunnen installeren zoals een Vivaldi browser maar die zijn dan weer afwezig.
Maar zou ik dan ook apps moeten kunnen installeren zoals een Vivaldi browser maar die zijn dan weer afwezig.
[ Voor 13% gewijzigd door Wim H op 14-05-2024 16:53 ]
Er is zojuist update geplaatst m.b.t. de collectieve claimactie: https://lynkclaimactie.nl...-administratieve-wanorde/
Voor degenen die ook moeten dealen met de administratieve rompslomp is het verstandig om hiervoor aan te melden, aangezien dit de kans groter maakt dat de claim ook succesvol zal zijn.
Voor degenen die ook moeten dealen met de administratieve rompslomp is het verstandig om hiervoor aan te melden, aangezien dit de kans groter maakt dat de claim ook succesvol zal zijn.
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen:
Ik heb een swapauto gekregen , en een week later laat iemand zijn auto erin rollen terwijl de lynk geparkeerd in het vak aan de lader staat. Andere chauffeur bekent schuld en we vullen samen de papieren in. Nu krijg ik van Lynk een reparatiedocument waarmee ik naar de garage kan, maar overal staat 'eigen risico 1000 euro'. Garage moet ook het schadebedrag invullen minus die 1000 euro eigen risico. De garage mag dat bedrag claimen ,rechtstreeks bij Allianz. .... Maar wacht even?!
Als de andere partij schuldig is, en de auto is all-risk , dan kan allianz toch gewoon alle kosten, inclusief die 1000 eigen risico gewoon verhalen op de schuldige partij?? Waarom moet de schade verminderd worden met 1000 euro dan? Ik voel hem al aankomen, daar stuurt Lynk mij volgende maand een factuur voor zeker?
Iemand ervaring met de afhandeling van schade waarbij zelf geen schuld treft?
Ik heb een swapauto gekregen , en een week later laat iemand zijn auto erin rollen terwijl de lynk geparkeerd in het vak aan de lader staat. Andere chauffeur bekent schuld en we vullen samen de papieren in. Nu krijg ik van Lynk een reparatiedocument waarmee ik naar de garage kan, maar overal staat 'eigen risico 1000 euro'. Garage moet ook het schadebedrag invullen minus die 1000 euro eigen risico. De garage mag dat bedrag claimen ,rechtstreeks bij Allianz. .... Maar wacht even?!
Als de andere partij schuldig is, en de auto is all-risk , dan kan allianz toch gewoon alle kosten, inclusief die 1000 eigen risico gewoon verhalen op de schuldige partij?? Waarom moet de schade verminderd worden met 1000 euro dan? Ik voel hem al aankomen, daar stuurt Lynk mij volgende maand een factuur voor zeker?
2x schade gehad (in april 2022 en september 2023) waarbij de andere partij schuld had. Schade is gewoon gerepareerd en ik heb nooit een factuur gehad. Maar ik heb ook nooit een “reparatiedocument” gehad zoals jij dag noemt. Zou je dat eens kunnen delen?Rmaxx schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:56:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen:
Als de andere partij schuldig is, en de auto is all-risk , dan kan allianz toch gewoon alle kosten, inclusief die 1000 eigen risico gewoon verhalen op de schuldige partij?? Waarom moet de schade verminderd worden met 1000 euro dan? Ik voel hem al aankomen, daar stuur Lynk me volgende maand een factuur voor zeker?
Uit onderstaande zou je kunnen concluderen dat ongeacht je wel of geen schuld hebt Lynk en Co 1.000,- + 25,-euro in rekening mag brengen bij schade. Wat natuurlijk belachelijk is maar zo hebben ze zelf een lagere premie.
Ik zou zelf hun "reparatie document " niet ondertekenen of invullen. Laat de schade hersteller het zelf maar regelen met Lynk & Co of Allianz,
15. VERZEKERINGEN
Het Abonnement omvat een allrisk met schade voor inzittendenverzekering (‘Verzekering’), welke dekking biedt voor:
Aansprakelijkheid jegens derde partijen
Schade aan de Abonnement Auto; en
Schade wanneer de bestuurder gewond raak of komt te overlijden door een ongeluk met de Abonnement Auto
De verzekering wordt verstrekt door onze partner Allianz. Allianz is een wereldwijde verzekeraar van wagenparken met jarenlange ervaring op dat gebied. Hun voorwaarden zijn van toepassing op de verzekering.
Het is niet toegestaan je eigen Verzekering af te sluiten of de huidige Verzekering aan te passen. Een samenvatting van de verzekeringsdekking is hier te vinden.
Jouw eigen risico in het geval van een ongeluk of schade aan de Abonnement Auto is beperkt tot 1,000 euro (eigen risico) per ongeval of schade zolang de voorwaarden van Lynk & Co zijn nageleefd. Bovendien worden er administratiekosten van vijfentwintig euro (EUR 25,-) in rekening gebracht.
Het Abonnement omvat een allrisk met schade voor inzittendenverzekering (‘Verzekering’), welke dekking biedt voor:
Aansprakelijkheid jegens derde partijen
Schade aan de Abonnement Auto; en
Schade wanneer de bestuurder gewond raak of komt te overlijden door een ongeluk met de Abonnement Auto
De verzekering wordt verstrekt door onze partner Allianz. Allianz is een wereldwijde verzekeraar van wagenparken met jarenlange ervaring op dat gebied. Hun voorwaarden zijn van toepassing op de verzekering.
Het is niet toegestaan je eigen Verzekering af te sluiten of de huidige Verzekering aan te passen. Een samenvatting van de verzekeringsdekking is hier te vinden.
Jouw eigen risico in het geval van een ongeluk of schade aan de Abonnement Auto is beperkt tot 1,000 euro (eigen risico) per ongeval of schade zolang de voorwaarden van Lynk & Co zijn nageleefd. Bovendien worden er administratiekosten van vijfentwintig euro (EUR 25,-) in rekening gebracht.
IVM met de vreemde manier van opschrijven ben ik ook achterdochtig. Maar 'normaal' zou het niet zijn natuurlijk. Eigen risico is normaal alleen wanneer je ook zelf (mede) schuld draagt. 25 euro voor afhandeling.. tja kan ik me nog IETS bij voorstellen, al heb ik er natuurlijk ook niet om gevraagd.eric.deruijter schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:59:
Laat ons a.u.b weten hoe het afloopt en veel succes.
Vandaar de vraag naar ervaringsdeskundigen:) Zal de uitkomst uiteraard delen.
Zekers, zie afbeelding.Oizo1981 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:32:
[...]
2x schade gehad (in april 2022 en september 2023) waarbij de andere partij schuld had. Schade is gewoon gerepareerd en ik heb nooit een factuur gehad. Maar ik heb ook nooit een “reparatiedocument” gehad zoals jij dag noemt. Zou je dat eens kunnen delen?
:strip_exif()/f/image/aLGXHnngDql7WKlMjO2pQzep.jpg?f=fotoalbum_large)
ah nice, heb je zelf die acties voor de services gemaakt en ook de cards voor de entities? Eerder zag ik ze niet, was weer even graven hoe dat ook alweer zat, maar zag dat ze via de Call Service en onder developer tools gewoon te vinden zijn.rutger3411 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:15:
[...]
Ik heb dit zojuist getest in Homeassistant, leuke is dat je de climate control nu wel kunt activeren zonder dat de auto aan de stekker zit.
[Afbeelding]
Heb net de start engine en start climate geprobeerd, maar was er niet zeker van of dat ook echt iets deed. Overigens wel vreemd dat ik bij de Controls, onder het device, alleen de unlock zie staan en verder geen andere service calls..Heb jij dat ook?
edit - in een poging verwijderen en toevoegen, zie ik nu ineens niet meer bij de services de start / stop engine service... ik denk dat ik ergens het "enable experimental" vlaggetje mis, maar ik zie zo even niet waar.
edit 2: experimental vlaggetje gevonden bij de integration onder de configure knop
[ Voor 63% gewijzigd door jack_ op 15-05-2024 19:46 ]
Hier doen ze niets mee. Heb ik eerder ook al meegemaakt. Daarnaast moest ik dit zelfde formulier invullen i.v.m. een garantiedefect aan de auto. Is vandaag gerepareerd en is niets gebeurt. Ik zou je er niet al te druk om maken. Die 1000,- geldt echt alleen als je zelf schuld hebt (of als je niemand hebt die de verantwoordelijkheid neemt). Ik heb het er pas nog over gehad met Lynk.
Vandaag een behoorlijke beschadiging aan de velg rechtsvoor opgelopen. Weet iemand hoe/waar je dit kunt laten repareren en hoeveel dat kost?
Mooi, Lynk en Co heeft mijn auto nu ook kunnen koppelen met de app.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat je het oliepeil en service history kon zien.
Maar dat kan ik niet vinden, staat dat ergens in de app ?
Mogelijk dat ik me vergis met de volvo app.
Ik dacht ergens gezien te hebben dat je het oliepeil en service history kon zien.
Klopt.mprkooij schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:41:
[...]
Hier doen ze niets mee. Heb ik eerder ook al meegemaakt. Daarnaast moest ik dit zelfde formulier invullen i.v.m. een garantiedefect aan de auto. Is vandaag gerepareerd en is niets gebeurt. Ik zou je er niet al te druk om maken. Die 1000,- geldt echt alleen als je zelf schuld hebt (of als je niemand hebt die de verantwoordelijkheid neemt). Ik heb het er pas nog over gehad met Lynk.
Ik heb het er over gehad met de dealer die de reparatie en dit document. Die 1000 euro is het afgesproken eigen risico op de polis tussen L&C en Allianz. Dat kan, hoger ER = lagere premie. Dit document machtigt de hersteller het bedrag van de reparatie minus eigen risico direct van Allianz te claimen. De eerste 1000 betaalt Lynk en CO dus ( die dit doorzet naar de huurder, zoals afgesproken ). Als Allianz het eigen risico kan verhalen op de tegenpartij (schuld), is dat natuurlijk niet van toepassing. Op zich een logisch verhaal dus. Ik verwacht ook dat het zo zal verlopen.
Overigens gaf de dealer aan dat het met wachttijden op onderdelen al een stuk beter ging, dus ook dat was positief.
Gisteren is de auto op mijn naam geschreven dus kan nu zelf bepalen welke banden ik erom heen zet.
Mijn voorbanden zijn aardig versleten na 25.000 km.
Ik ben een rustige rijder ook qua optrekken.
Ik overweeg om all-weather banden er om heen te zetten.
Is dit een goede beslissing of is het rubber van de band veel te zacht en slijt het nog sneller.
Wie kan mij adviseren?
Is dit een goede beslissing of is het rubber van de band veel te zacht en slijt het nog sneller.
Wie kan mij adviseren?
Op de iOS app kan dit niet meer. In een vorige versie kon je o.a. vloeistof “niveaus” zien. In die zin dat je alleen kon zien of er een probleem was of niet. In de Android app kan het volgens mij nog steeds.eric.deruijter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:16:
Mooi, Lynk en Co heeft mijn auto nu ook kunnen koppelen met de app.
[ Voor 9% gewijzigd door Oizo1981 op 16-05-2024 14:54 ]
Nee, ook niet meerOizo1981 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:53:
[...]
Op de iOS app kan dit niet meer. In een vorige versie kon je o.a. vloeistof “niveaus” zien. In die zin dat je alleen kon zien of er een probleem was of niet. In de Android app kan het volgens mij nog steeds.
Nu ook in home assistent gekregen daar kan je wel meer inzien
[/URL]
Vraag :
De auto blijft melden dat hij thuis staat maar ik ben al 8 uur op mijn werk 40 km verder
. Moet je locatie verzenden ergens aanzetten ?
:strip_exif()/f/image/aQqdwvpPv1PSKoPYlWVdMALH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag :
De auto blijft melden dat hij thuis staat maar ik ben al 8 uur op mijn werk 40 km verder
Je kan een 'force update' service callen om hem te updaten. Ik heb hem zelf ook zo staan dat hij dit doet bij een druk op de staatjes zoals het batterij percentage. Je zou ook een automation kunnen makn om dit vaker te doen dan 1 uur (wat je in de instellingen kan instellen), maar ik weet niet hoe blij je auto daarmee gaat zijn als hij elke paar minuten een update uit moet zenden.eric.deruijter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:35:
[Afbeelding][/URL]
Vraag :
De auto blijft melden dat hij thuis staat maar ik ben al 8 uur op mijn werk 40 km verder. Moet je locatie verzenden ergens aanzetten ?
Zoek maar even in dit topic. Ik rij nu bijna 2 jaar op Michelin CrossClimate 2 SUV banden. Zeer tevreden over.Buis07 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:15:
Gisteren is de auto op mijn naam geschreven dus kan nu zelf bepalen welke banden ik erom heen zet.
Wie kan mij adviseren?
eric.deruijter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:35:
[Afbeelding][/URL]
Vraag :
De auto blijft melden dat hij thuis staat maar ik ben al 8 uur op mijn werk 40 km verder. Moet je locatie verzenden ergens aanzetten ?
Ook dan komt de locatie vaak niet mee helaas. Ik update 1x per kwartier. Dit gaat behoorlijk goed op een paar sensors na.Bartske schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Je kan een 'force update' service callen om hem te updaten. Ik heb hem zelf ook zo staan dat hij dit doet bij een druk op de staatjes zoals het batterij percentage. Je zou ook een automation kunnen makn om dit vaker te doen dan 1 uur (wat je in de instellingen kan instellen), maar ik weet niet hoe blij je auto daarmee gaat zijn als hij elke paar minuten een update uit moet zenden.
Wat ook opvallend is dat hij een SOC van 100% aangeeft, maar dan nog rustig met 10ampere 15 minuten doorlaad.
Al met al werkt het wel maar ben beter gewend. Het handige is vooral dat de vrouw hem ook kan bedienen en ik er in combinatie met smart ev charging goed kan plannen op de goedkope uren.
Dat van die SOC 100%, dat viel mij ook al op dat dat in de app zelf gebeurde, dus dat lijkt weinig met HA te maken te hebben.Ferrox1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:47:
[...]
[...]
Ook dan komt de locatie vaak niet mee helaas. Ik update 1x per kwartier. Dit gaat behoorlijk goed op een paar sensors na.
Wat ook opvallend is dat hij een SOC van 100% aangeeft, maar dan nog rustig met 10ampere 15 minuten doorlaad.
Al met al werkt het wel maar ben beter gewend. Het handige is vooral dat de vrouw hem ook kan bedienen en ik er in combinatie met smart ev charging goed kan plannen op de goedkope uren.
Maakt het uit welk model je hebt? Ik zie namelijk op Ali staan dat ze geschikt zijn voor het 2021 model.ttt8 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Met wat duw en trekwerk passen ze best goed.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben een grote leek en ken helemaal niks van HA. Is het plug en play? Of zelf programmeren? Zou iemand me misschien op weg kunnen helpen?eric.deruijter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:35:
[Afbeelding][/URL]
GroeneThee in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"Veenendaal schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:49:
[...]
Ik ben een grote leek en ken helemaal niks van HA. Is het plug en play? Of zelf programmeren? Zou iemand me misschien op weg kunnen helpen?
Daar heb ik naar gekeken, kon met de zoekfunctie niks over Lynk vinden. Helaas is het meeste in dat topic abracadabra voor me
Wat leesvoer hier:
review: De toekomst van Home Assistant - 'Ons doel is dat iedereen het kan ge...
Daarnaast is in dit geval de LYNK een integratie die je kan gebruiken bij Home Assistant. Ik zou eerst een daar in duiken, lijkt iets " moeilijjks" maar valt echt wel mee. Daarna, is een dergelijke integratie toevoegen een kleine volgende stap.
review: De toekomst van Home Assistant - 'Ons doel is dat iedereen het kan ge...
Daarnaast is in dit geval de LYNK een integratie die je kan gebruiken bij Home Assistant. Ik zou eerst een daar in duiken, lijkt iets " moeilijjks" maar valt echt wel mee. Daarna, is een dergelijke integratie toevoegen een kleine volgende stap.
Mijn recente ervaring...
- Vrijdagavond lekke band gereden (x2, beide linkerbanden) door een stuurfout. "Call us" knop in de auto gebruikt, wegenhulp was er binnen de 30 minuten. Man van de takelwagen zei dat ze naar hun depot zouden verplaatsen en dan maandag naar de garage.
- Maandag heeft de auto de hele dag niet bewogen. 's avonds naar Lynk&Co gebeld, geen nieuws.
- Dinsdag gaf de auto in de late namiddag aan net op een iets andere locatie te staan (50 meter verder). Airtag gaf ook een andere locatie aan. Lynk&Co gebeld, blijkbaar hadden ze 'm over de middag naar de garage gebracht maar die was gesloten (middagpauze), dus terug meegenomen. Vervangwagen gevraaagd en gekregen. Lynk&Co stuurde me met een taxi op hun kosten naar Enterprise Rent-a-Car, ophalen om 19u. Die locatie sloot echter om 18u, dus om 18u20 toen de door hun geregelde taxi aan de deur was was er niemand
Opnieuw gebeld, andere locatie, Hertz. De door hun geregelde taxi had gelukkig op me gewacht en me dan naar Hertz gebracht. Bij Hertz was er geen auto beschikbaar (dit was om 18u40) tot 21u.
Opnieuw gebeld, 10 minuten later kreeg Hertz een aanpassing binnen van de boeking voor een auto die wel beschikbaar was. Vervangwagen was een DS4 hybride. Die mocht ik 24 uur houden, mocht de auto niet klaar zijn zou ik een SMS krijgen om de verlenging te bevestigen.
Tegen dat ik thuis was stond de L&C wel in de garage waar ie naartoe moest (rond 20u).
- Woensdagavond stond de auto op dezelfde plek als dinsdagavond. Geen update. Na werk om 17u30 L&C gebeld, want had ook nog geen update van ze ivm verlenging. L&C bevestigde dat de auto verlengd was tot 22/05. Hertz kon van die verlenging niks terugvinden. Uiteindelijk het risico niet genomen en de auto teruggebracht. L&C terug gebeld, maar het was intussen na 18u en de servicelijn was gesloten
- dlonderdag garage zelf maar gebeld. Auto was klaar woensdagavond, maar ze moesten de facturatie nog regelen. Moest nog maar eens terugbellen in de namiddag. Na 17u30 weer gebeld - mocht de auto vrijdagochtend ophalen
- Vanmorgen auto opgehaald
Dit snap ik dan niet. Als L&C tegen mij zou zeggen dat verlenging van de leenauto geregeld is zou ik die echt niet op eigen houtje gaan terugbrengen. Niet mijn probleem.b12e schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:36:
Na werk om 17u30 L&C gebeld, want had ook nog geen update van ze ivm verlenging. L&C bevestigde dat de auto verlengd was tot 22/05. Hertz kon van die verlenging niks terugvinden. Uiteindelijk het risico niet genomen en de auto teruggebracht.
Mijn ervaring is dat de auto/banden erg gevoelig voor lekke banden is. In 2,5 jaar inmiddels 5 lekke banden. Vandaag wederom schroef in band. Naar Volvo dealer gereden maar die had vandaag geen plek. Kon ik dinsdag terecht. Uiteindelijk de band maar bij een bandenboer laten fixen op eigen kosten.
Gezien het van een huurbedrijf kwam wilde ik daar geen last mee. Ik weet uit ervaring (heb ooit in de industrie gewerkt) dat auto's te laat terugbrengen wel eens een zwarte lijst notatie kan betekenen, en probeer dat maar eens aan te vechten dat het niet jouw schuld was om weer van die lijst af te geraken.Oizo1981 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:11:
[...]
Dit snap ik dan niet. Als L&C tegen mij zou zeggen dat verlenging van de leenauto geregeld is zou ik die echt niet op eigen houtje gaan terugbrengen. Niet mijn probleem.
Mijn ervaring is dat de auto/banden erg gevoelig voor lekke banden is. In 2,5 jaar inmiddels 5 lekke banden. Vandaag wederom schroef in band. Naar Volvo dealer gereden maar die had vandaag geen plek. Kon ik dinsdag terecht. Uiteindelijk de band maar bij een bandenboer laten fixen op eigen kosten.
Ik reis best veel en huur op locatie vaak een auto, dus liever voorkomen dan genezen. Had de auto woensdagavond toch niet nodig, en ging er van uit dat hij donderdag wel zou klaar zijn.
Zie verschillende verkopers met zelfde plaatjes. Heb maar 2 verschillende modellen gezien. Ikzelf heb een '22 feb dus MY21 model.esvandenhoek schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:18:
[...]
Maakt het uit welk model je hebt? Ik zie namelijk op Ali staan dat ze geschikt zijn voor het 2021 model.
Bedankt voor het delen, ik heb hier ook aan zitten denken gezien de zijkanten van de auto veel meer vuil zien dan de zijkanten m'n vorige auto.ttt8 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Met wat duw en trekwerk passen ze best goed.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou je nog een foto kunnen delen hoe dit eruit ziet op beide wielen bij een zijaanzicht van de auto en hoe dit eruit ziet aan de achterkant van de auto?
Mocht je dat willen delen, bedankt alvast!
Ik rij ook op Michelin CrossClimate 2 SUV sinds half december.Buis07 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:15:
Wie kan mij adviseren?
Tussen 43~53 km/h meer rolgeluid dan de Continentals.
Daarboven en eronder geen extra geluid, ik vermoed dat het v-proefiel binnen deze snelheden precies in een frequentie zit die je dus hoort. Dit vanuit alle hoeken van de auto.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo erg als een gemiddelde winterband maar ze zijn zeker niet zo stil als een premium zomerband als Continental.
Ook mee op wintersport geweest en daar deden ze het prima in de sneeuw, zoals je mag verwachten van deze dure premium banden
[ Voor 5% gewijzigd door Frag1le op 20-05-2024 10:41 ]
Mij is opgevallen dat de Lynk & Co 01 een aantrekkelijke optie in de occasion markt is geworden.
Zoals ik het zie:
Wat zijn jullie actuele ervaringen in de markt?
Mijn observaties:
€20-22k vind je vooral oudste bouwjaren, tussen >50k & 80k kilometers
€25k meer opties rond de 35-50k kilometers of met 360-camera
Zelf overweeg ik om een rondje langs de grootste aanbieders te rijden, en te kijken waar ik de beste deal kan krijgen. Dan rapporteer ik mijn ervaringen hier terug.
Iemand nog aanbevelingen
?
Zoals ik het zie:
- Compacte SUV met interessante styling - niet moeders mooiste, maar acceptabel
- Fatsoenlijke engineering & platform (CEVT /= 90% Volvo & Saab ingenieurs aangevuld met Chinezen om de kunst af te kijken)
- Gedeelde platform & aandrijflijn met Volvo is gunstig voor toekomstige serviceablity
- Ruim aanbod (ex-abo)
Mijn observaties:
Zelf overweeg ik om een rondje langs de grootste aanbieders te rijden, en te kijken waar ik de beste deal kan krijgen. Dan rapporteer ik mijn ervaringen hier terug.
Iemand nog aanbevelingen
Vooral goed op zoek naar modellen die goed behandeld zijn, er wordt niet voor niks over ex-lease en ex-verhuur auto's gezegd: don't be gentle it's a rental... Dat zie je vooral aan kleine en grote gebruikssporen binnen en buiten.
Goede tip! Wel lastig op afstand. Zeker als aanbieders als RVL in Beek & Donk (27x op voorraad, waarvan de meeste Belgische import) dezelfde foto's gebruiken voor meerdere auto's..Sander schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:17:
Vooral goed op zoek naar modellen die goed behandeld zijn, er wordt niet voor niks over ex-lease en ex-verhuur auto's gezegd: don't be gentle it's a rental... Dat zie je vooral aan kleine en grote gebruikssporen binnen en buiten.
Vanavond een "factuur" van Lynk ontvangen. Blijkt een verkeersboete te zijn (12 km te hard bebouwde kom) van vorig jaar september. Lynk heeft die boete niet (op tijd) betaald en nu krijg ik de boete, die inclusief de verhogingen € 189,- bedraagt. Lijkt mij dat Lynk mij niet kan laten opdraaien voor hun trage verwerking. Iemand ervaring hiermee?
Zal dit morgen even proberen te doen.Frag1le schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Bedankt voor het delen, ik heb hier ook aan zitten denken gezien de zijkanten van de auto veel meer vuil zien dan de zijkanten m'n vorige auto.
Zou je nog een foto kunnen delen hoe dit eruit ziet op beide wielen bij een zijaanzicht van de auto en hoe dit eruit ziet aan de achterkant van de auto?
Iemand inmiddels ervaring met een Car TV box (android AI box) die wel werkt?
Ik heb veel verbindingsproblemen, geen geluid etc en dat met meerdere merken.
Heb nu de nieuwe Ottocast Car Tv Mate besteld in de hoop dat deze wel werkt.
Heb een poging naar Lynk Co via the Ideas forum gedaan. Mogelijk kunnen andere ook diens ervarings delen zodat dit misschien opgepakt kan worden.
https://colab.lynkco.com/topics/aibox-cartv
Verhogingen hoef je uiteraard niet te betalen. Als het goed is staan die ook niet op de factuur. Maar alleen op de boete zelf.geertjb61 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 00:05:
Vanavond een "factuur" van Lynk ontvangen. Blijkt een verkeersboete te zijn (12 km te hard bebouwde kom) van vorig jaar september. Lynk heeft die boete niet (op tijd) betaald en nu krijg ik de boete, die inclusief de verhogingen € 189,- bedraagt. Lijkt mij dat Lynk mij niet kan laten opdraaien voor hun trage verwerking. Iemand ervaring hiermee?
De oorsponkelijke verkeersboete is niet toegevoegd aan de factuur. De aanmaning die Lynk heeft ontvangen is wel toegevoegd. Ik vermoed dat Lynk zelf dus niet tijdig heeft betaald en dat ze mij nu de aanmaning willen laten betalen. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd dat ik daar niet mee akkoord ben en dat de factuur moet worden aangepast naar het oorspronkelijke boetebedrag.Oizo1981 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:26:
[...]
Verhogingen hoef je uiteraard niet te betalen. Als het goed is staan die ook niet op de factuur. Maar alleen op de boete zelf.
Heb zojuist een verkeersboete via lynk en co ontvangen van september 2023. Deze is door Lynk en Co betaald, maar ik vind wel belachelijk dat ze er zo lang over hebben gedaan en dus nu pas ontvang. Hierdoor kan ik de boete niet aanvechten die wellicht onterecht is.
Ik ken de regels niet, maar het zou toch niet zo moeten zijn dat een boete 7 maanden later ineens doorgestuurd wordt?
Ik ken de regels niet, maar het zou toch niet zo moeten zijn dat een boete 7 maanden later ineens doorgestuurd wordt?
Heeft er iemand die de auto na het abbonement gekocht heeft nog een eindafrekening ontvangen?
Je kunt de boete bij L&C betwisten.Tayfunc schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:27:
Heb zojuist een verkeersboete via lynk en co ontvangen van september 2023. Deze is door Lynk en Co betaald, maar ik vind wel belachelijk dat ze er zo lang over hebben gedaan en dus nu pas ontvang. Hierdoor kan ik de boete niet aanvechten die wellicht onterecht is.
:strip_exif()/f/image/7dAxhNLNmIts3eG4NZLp2ntZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoek in het topic maar eens op "boete", dan lees je verschillende verhalen. Sommige ook nog erger (langer) dan jij nu mee maakt. Je hebt altijd het recht om aan te geven dat je er niet akkoord mee gaat omdat je vind dat de boete onterecht is.Tayfunc schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:27:
Top, thanks!Oizo1981 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:39:
[...]
Je kunt de boete bij L&C betwisten. [Afbeelding]
Bij mijn lynk heeft de speaker in het rechter voorportier het begeven en wil ik graag vervangen. Heeft iemand een idee of het deurpaneel makkelijk los te halen is? Bij mijn vorige auto's was een kwestie van wat boutjes losdraaien, maar die zijn bij deze auto nergens te vinden.
Heb je dan niet gewoon garantie?jslaman schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:10:
Bij mijn lynk heeft de speaker in het rechter voorportier het begeven en wil ik graag vervangen. Heeft iemand een idee of het deurpaneel makkelijk los te halen is? Bij mijn vorige auto's was een kwestie van wat boutjes losdraaien, maar die zijn bij deze auto nergens te vinden.
5520 Wp op WZW PVOutput
Je bent zeker niet de enige inderdaad. Mocht je het nog niet hebben gedaan, dan is het zinvol om je aan te melden op https://lynkclaimactie.nl/ aangezien er een collectieve claim tegen Lynk & Co in gang gezet wordt om deze praktijken aan de kaak te stellen.Tayfunc schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:27:
Als het goed is komt er 1 dezer dagen ook een voorbeeldbrief online die naar Lynk & Co kan worden gestuurd waarmee je bezwaar kan aantekenen.
Ik heb net de afrekening van mijn extra KM's gehad. Lynk ontvangen in november '22 en afgelopen week ingeruild. Over de hele periode hebben ze een extra KM prijs van 15 cent gerekend. Dat valt me nog mee.
Ben benieuwd of ik nog boetes ga krijgen en wanneer de schades worden doorberekend.
Ben benieuwd of ik nog boetes ga krijgen en wanneer de schades worden doorberekend.
Ik begrijp uw frustratie maar is dit onderwerp niet off topic?hondsdol schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Je bent zeker niet de enige inderdaad. Mocht je het nog niet hebben gedaan, dan is het zinvol om je aan te melden op https://lynkclaimactie.nl/ aangezien er een collectieve claim tegen Lynk & Co in gang gezet wordt om deze praktijken aan de kaak te stellen.
Als het goed is komt er 1 dezer dagen ook een voorbeeldbrief online die naar Lynk & Co kan worden gestuurd waarmee je bezwaar kan aantekenen.
Ik begrijp uw frustratie maar is dit onderwerp niet off topic?Gumball schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:40:
Ik heb net de afrekening van mijn extra KM's gehad. Lynk ontvangen in november '22 en afgelopen week ingeruild. Over de hele periode hebben ze een extra KM prijs van 15 cent gerekend. Dat valt me nog mee.
Welke frustraties doel je precies op? En dit is geheel ontopic dus ik begrijp je reactie niet zo.Nedish schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:26:
[...]
Ik begrijp uw frustratie maar is dit onderwerp niet off topic?
Ik nietBrunbi schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:37:
Heeft er iemand die de auto na het abbonement gekocht heeft nog een eindafrekening ontvangen?
Nee hoor, dit topic heet:" Het grote Lynk & Co 01 topic. Beide posts gaan over de Lynk en zijn prima on topic.Nedish schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:26:
[...]
Ik begrijp uw frustratie maar is dit onderwerp niet off topic?
In een van je vorige posts, wilde je al dat er een splitsing zou komen. Die post is verwijderd door een moderator. Als je het moderaten nu aan hen overlaat, dan kan het hier weer gaan over de Lynk (&Co) en alles wat in dit grote topic er aan raakt. 😉
Vandaag maar weer eens 3 boetes gehad. Uit augustus, oktober en november vorig jaar.
Allemaal kleine bedragen, maar Jezus, wat een puinbak.
Maar ze zijn bijna bijgewerkt zo te zien.
De splitsing is aangemaakt als u goed leest is er een groep aangemaakt om over abbo enz. te discussiëren. Ik heb gewacht voordat ik opmerking ging plaatsen om gebruikers de de mogelijkheid te geven om aan de splitsing te wennen. Dus graag uw klachten en opmerkingen over Lynk in de juiste groep plaatsen aub. Maakt het leuker voor gebruikers hier om over de auto te lezen en NIET over de slechte dienstverlening en admin van Lynk.GroeneThee schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:26:
[...]
Nee hoor, dit topic heet:" Het grote Lynk & Co 01 topic. Beide posts gaan over de Lynk en zijn prima on topic.
In een van je vorige posts, wilde je al dat er een splitsing zou komen. Die post is verwijderd door een moderator. Als je het moderaten nu aan hen overlaat, dan kan het hier weer gaan over de Lynk (&Co) en alles wat in dit grote topic er aan raakt. 😉
Is off topic. Zie bericht hierboven.Stijncoppieters schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:28:
Vandaag maar weer eens 3 boetes gehad. Uit augustus, oktober en november vorig jaar.
De splitsing was voor; topic ivm overname auto of specifiek koop.Nedish schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:08:
[...]
De splitsing is aangemaakt als u goed leest is er een groep aangemaakt om over abbo enz. te discussiëren. Ik heb gewacht voordat ik opmerking ging plaatsen om gebruikers de de mogelijkheid te geven om aan de splitsing te wennen. Dus graag uw klachten en opmerkingen over Lynk in de juiste groep plaatsen aub. Maakt het leuker voor gebruikers hier om over de auto te lezen en NIET over de slechte dienstverlening en admin van Lynk.
Dit topic is alles wat met de auto te maken. Het is het GROTE blablabla...
Dus ook over de dienstverlening van het bedrijf achter de Lynk & Co. Nu kan je wel alles gaan splitsen wat JIJ niet relevant vindt maar dat lijkt MIJ geen goed idee.
Dus zolang de moderators niet vinden dat iets off topic is, kan het zeker wat MIJ betreft blijven staan .
Prima on topic. Zie bericht hierboven.
Nu weer graag over Lynk & Co en de O1.
De splitsing heet ABBONEMENT en overnam.....GroeneThee schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:22:
[...]
De splitsing was voor; topic ivm overname auto of specifiek koop.
Dit topic is alles wat met de auto te maken. Het is het GROTE blablabla...
Dus ook over de dienstverlening van het bedrijf achter de Lynk & Co. Nu kan je wel alles gaan splitsen wat JIJ niet relevant vindt maar dat lijkt MIJ geen goed idee.
Dus zolang de moderators niet vinden dat iets off topic is, kan het zeker wat MIJ betreft blijven staan .
[...]
Prima on topic. Zie bericht hierboven.
Nu weer graag over Lynk & Co en de O1.
Dus m.i. vragen opmerking voortkomend uit het abbo horen in deze groep.
@moderator graag oordelen hierover bedankt.
De hoeveelheid informatie die hier wordt opgevraagd (incl officiele documenten) heeft mij toch enigzins afgeschrikt om zomaar af te geven via een zoho survey, zijn er meer die dat hebben?hondsdol schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Je bent zeker niet de enige inderdaad. Mocht je het nog niet hebben gedaan, dan is het zinvol om je aan te melden op https://lynkclaimactie.nl/ aangezien er een collectieve claim tegen Lynk & Co in gang gezet wordt om deze praktijken aan de kaak te stellen.
Ik ben er ook niet happig op. Terwijl ik aardig wat vertraagde boetes heb. Ik snap dat ze animo willen hebben. Maar het zou fijn zijn als het met minder info kon. En als het al moet,tlwn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:44:
[...]
De hoeveelheid informatie die hier wordt opgevraagd (incl officiele documenten) heeft mij toch enigzins afgeschrikt om zomaar af te geven via een zoho survey, zijn er meer die dat hebben?
dan op een omgeving die meer vertrouwen wekt.
My Lynk was vorige week van Maastricht naar huis gereden. Daarna gelijk aan de lader gezet. Toen ik tussendoor ging controleren stond hij op lading 60% maar laadde hij niet meer bij. Daarna ging het gele lampje branden en starte de auto niet meer. 24/7 service kende mijn auto niet en bij Lynk was hij net buiten de 2 jaar. Gelukkig bij de dealer volgende ochtend via Volvo/ANWB iemand langs gestuurd. Maar helaas een reset boost werkte niet.
Auto uiteindelijk weggesleept (Zonder dat ze hem vrij kregen dat de banden mee liepen..) En nu staat hij alweer 6 dagen in de garage, ze weten niet wat het is…Balen; dat wel…ook geen vervangende auto gekregen..
Auto uiteindelijk weggesleept (Zonder dat ze hem vrij kregen dat de banden mee liepen..) En nu staat hij alweer 6 dagen in de garage, ze weten niet wat het is…Balen; dat wel…ook geen vervangende auto gekregen..
Ik kreeg redelijk snel na het afrekenen van de KM's een afrekening, maar wacht nu al drie maanden op een specificatie daarvan... die blijft echter uit en verder dan: we zijn er mee bezig komen ze tot op heden niet.Gumball schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:40:
Ik zag het inderdaad ook, maar er staat een mooi stuk Over ons en het bestuur, maar over het bestuur niets te vinden. Het is schijnbaar een vereniging in oprichting, maar toch... Ik wacht het wel even af, het gaat in mijn geval ook (tot op heden) niet om boetes, maar om een idioot bedrag aan extra kosten ivm staat van de auto.tlwn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:44:
[...]
De hoeveelheid informatie die hier (=website van de Lynk Claim vereniging) wordt opgevraagd (incl officiele documenten) heeft mij toch enigzins afgeschrikt om zomaar af te geven via een zoho survey, zijn er meer die dat hebben?
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Zijn er mensen die een rekening hebben gekregen voor meergereden kilometers onder de 1900?
Ik heb 1850 KM meergereden, wat dus uitkomt op €277,50. Ik las ergens dat Lynk & Co niet factureerd onder de € 500, maar ik weet niet of dit enkel tijdens je abonnement geldt.
Ik wacht rustig af. Het is inmiddels 1,5e maand geleden dat ik de auto had ingeleverd.
Ik heb 1850 KM meergereden, wat dus uitkomt op €277,50. Ik las ergens dat Lynk & Co niet factureerd onder de € 500, maar ik weet niet of dit enkel tijdens je abonnement geldt.
Ik wacht rustig af. Het is inmiddels 1,5e maand geleden dat ik de auto had ingeleverd.
Dit herken ik niet, volgens mij factureren ze altijd de meegereden kilometers na beëindiging abonnement. In principe was de bedoeling dat als je meer 500 euro aan extra kilometers zou rijden in een maand, dat ze deze zouden facturen in de maand erop. Maar volgens mij is dat nooit gebeurd (waarschijnlijk door de chaos in de administratie).Yavi06 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:54:
Zijn er mensen die een rekening hebben gekregen voor meergereden kilometers onder de 1900?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Vervelend!gpdijks schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:29:
My Lynk was vorige week van Maastricht naar huis gereden. Daarna gelijk aan de lader gezet. Toen ik tussendoor ging controleren stond hij op lading 60% maar laadde hij niet meer bij. Daarna ging het gele lampje branden en starte de auto niet meer. 24/7 service kende mijn auto niet en bij Lynk was hij net buiten de 2 jaar. Gelukkig bij de dealer volgende ochtend via Volvo/ANWB iemand langs gestuurd. Maar helaas een reset boost werkte niet.
Je bedoelt dat de verlichting in de laadklep geel ging branden?
Ben je de eigenaar of is dit met M2M?
Wat bedoel je met "bij Lynk was hij net buiten de 2 jaar."
Wat is een "reset boost"?
Als je eigenaar bent zou je toch een vervangende auto moeten krijgen vanuit je eigen verzekering en bij M2M vanuit Lynk, daar betaal je tenslotte maandelijks voor.
Verwijderd
Wij hebben net een tweedehandsje gekocht. We gaan 'm morgen ophalen.Klusmus schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:04:
Mij is opgevallen dat de Lynk & Co 01 een aantrekkelijke optie in de occasion markt is geworden.
....
Mijn observaties:
Iemand nog aanbevelingen?
Tip: Wij hebben gekeken naar een Lynk01 van na sept 2022 ivm. de upgrade van de lader en batterij: deze is ongeveer 2x sneller begreep ik (nog steeds 4 uur hoor). Prijzen voor >sept 2022 zijn momenteel tussen de 28k-30k voor auto's met 10k-40k km op de teller. Voor ons een onweerstaanbaar aanbod blijkbaar
Enige wat ik thuis moet gaan bekijken is of de 3750 W lader in te passen is in mijn energie setup. Ik heb een Home Wizzard schakelaar die ik kan laten schakelen op de hoeveelheid resterende zonne-energie, maar deze schakelaar is max 3650 W geloof ik
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb mijn Lynk 2 maanden geleden gekocht. Okt 2022 20150 km 30kVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:02:
[...]
Wij hebben net een tweedehandsje gekocht. We gaan 'm morgen ophalen.
Tip: Wij hebben gekeken naar een Lynk01 van na sept 2022 ivm. de upgrade van de lader en batterij: deze is ongeveer 2x sneller begreep ik (nog steeds 4 uur hoor). Prijzen voor >sept 2022 zijn momenteel tussen de 28k-30k voor auto's met 10k-40k km op de teller. Voor ons een onweerstaanbaar aanbod blijkbaar
Enige wat ik thuis moet gaan bekijken is of de 3750 W lader in te passen is in mijn energie setup. Ik heb een Home Wizzard schakelaar die ik kan laten schakelen op de hoeveelheid resterende zonne-energie, maar deze schakelaar is max 3650 W geloof ik
Iemand hier ervaring mee?
Tip: er zijn dealers die je een behoorlijk bedrag willen bereiken voor een aflevering pakket inclusief bovag of andere garantie. Indien de aangeschafte auto onderhoud heeft gehad volgens schema - 30k of 2 jaar - geeft Lynk 4 jaar fabrieksgarantie. Aanschaft van Bovag of andere garantie is mijns inziens niet nodig.
Tip: zoek op de verschille de sites en wees bereid om een beetje te raden om de beste deal te krijgen tussen leeftijd / gereden km ene eventuele inruil aanbieding.
Success maar vooral veel plezier met uw zoektocht.
Het gele lampje was het motor teken..Het blijkt dat de boordcomputer defect was die is opnieuw besteld. Ik heb van de Volvo dealer een mooie VC60 meegekregen. Van de sleepdienst kreeg ik dankzij mij aankoop pakket 6 dagen vervanging. Ik las hierboven dat iemand het risico puur wil nemen zonder afleverbeurt . Maar dan krijg je geen Bovag omruil garantie;opgepoetste auto; geen service beurt ( -al snel een500,-)en geen vervangend vervoer. Sleepdienst of haal en breng service in Europa. Als je al die risico’s wil nemen voor 795,=. Be my guest…
Op dit moment moet alleen nog de achterbumper gefixt worden. De rest lijkt nu in orde (al moet ik de koelvloeistof nog een keer checken)Ferrox1 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:03:
Hier inmiddels ook een weekje of 3 aan het rijden met een gekochte lynk & co (sep-2022 model met 360 graden camera met nog geen 7k op de teller) bij de bekende dealer in Beek en Donk.
Auto bevalt erg goed op de bekende infotainment kwalen na (wat is dat slecht gemaakt zeg, maar ik accepteer maar dat het zo is). had wel wat andere issues die bijna allemaal verholpen zijn:
Expliciet gevraagd of de auto schade vrij was, hier kwam volmondig ja op, maar:
- Velgen hadden flinke stoeprand schade. Is inmiddels gefixt en bijgewerkt.
- onbalans in de wielen. De Lynk trilde bij 100 km/h. Opnieuw gebalanceerd en probleem is weg.
- Zat een (toch wel verborgen) deukje in de bumper. Net te groot voor een spotfix dus mag er mee naar een schade hersteller in de buurt. Offerte opvragen en die betalen zij als die redelijk is. Anders moet ik terug naar beek en donk voor herstel bij de door hun bekende schade hersteller.
- Op de terugweg mei vakantie (1,5 K gereden totaal) Melding koelvloeistof laag. Ik dacht nee he, toch niet die thermostaathuis.. Dus bijgevuld en gemeld. Er is naar gekeken. Geen lek te bekennen, dus mogelijk heeft deze auto zeer weinig kilometers gemaakt op de motor en daardoor zat nog niet overal koelvloeistof. Bij het navullen was er vervolgens nauwelijks wat uit na een rit van 300KM. Kortom, nog even afwachten anders garantie.
- Terugweg vakantie geen airco. Geen koele lucht. heel bijzonder. Ben wel gewend dat een airco naar verloop van tijd minder kan worden maar gewoon niets doen is wel apart voor een auto van 1,5 jaar oud. Nagekeken en er zat totaal geen koude middel meer in. Maar een lek is ook niet te ontdekken. Kortom, ook afwachten of het zo blijft anders is het wederom garantie.
Al met al wel goede ervaringen met de verkopende partij. Heel behulpzaam alleen jammer dat ze wat ver weg zitten (kunnen zij niets aan doen), net als alle andere lynk verkopende partijen.
Er viel me wel iets anders op. Heeft iemand wel eens buiten de auto gestaan terwijl de iemand anders er mee weg rijd? Het valt mij op namelijk dat die van ons best wel geluid maakt in de achteruit. Zodra hij wordt omgezet naar D dan is het geluid weg en komt er een ander geluid pas met wegrijden. In de auto hoor of voel je dit niet. Zit er een exterieur speaker in die dit doet of is het motorgeluid? Het klinkt wel flink anders dan bijvoorbeeld een zoë.
Ik moet ook zeggen dat ik de aircopomp toch wel wat geluid maakt. Maar ik heb geen vergelijk dus is lastig te zeggen of het normaal of niet is.
Dat extra geluid bij achteruitrijden herken ik wel. Je hoort het ook met het raam open.Ferrox1 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:50:
[...]
Op dit moment moet alleen nog de achterbumper gefixt worden. De rest lijkt nu in orde (al moet ik de koelvloeistof nog een keer checken)
Er viel me wel iets anders op. Heeft iemand wel eens buiten de auto gestaan terwijl de iemand anders er mee weg rijd? Het valt mij op namelijk dat die van ons best wel geluid maakt in de achteruit. Zodra hij wordt omgezet naar D dan is het geluid weg en komt er een ander geluid pas met wegrijden. In de auto hoor of voel je dit niet. Zit er een exterieur speaker in die dit doet of is het motorgeluid? Het klinkt wel flink anders dan bijvoorbeeld een zoë.
Ik moet ook zeggen dat ik de aircopomp toch wel wat geluid maakt. Maar ik heb geen vergelijk dus is lastig te zeggen of het normaal of niet is.
Iets verlaat maar:Frag1le schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Bedankt voor het delen, ik heb hier ook aan zitten denken gezien de zijkanten van de auto veel meer vuil zien dan de zijkanten m'n vorige auto.
:strip_exif()/f/image/tIJtxaZi7l1lhbnHXATyOkK5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w1fqJ0y2nk0feNqUXLL5vuj7.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel erg bedankt, qua kleur en look ziet het er bijna als stock uit.
En mooie foto's!
Gaaf, ik ga ze ook bestellen, in hoop dat het flink wat opspattend vuil kan voorkomen op de zijkant van de auto.
Heb je hier foto's van hoe dit vast zit in de auto?Bartske schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:05:
[...]
Net al binnen gehad en bij past perfect, gewoon in de bestaande gaten, geen gedoe met adapters oid.
bedankt!
Wat is dat toch met het blurren van een kenteken, dat kenteken onzichtbaar maken dat doe je op straat toch ook niet? Daar is ooit iemand mee begonnen en spontaan overgenomen door sommige mensen maar waarom is mij nooit duidelijk geworden.
Je deelt toch ook niet je huisadres of je telefoonnummer hier op het forum? Als deze auto prive bezit is kunnen er allerlei koppelingen gemaakt worden tussen de auto en zijn online actviteiten. Het gaat er niet om of dat daadwerkelijk gebeurt, maar of dat mogelijk is. Mensen zijn daar om uiteenlopende redenen, die je hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel kunt bedenken, niet van gewenst .Route-de-Soleil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Wat is dat toch met het blurren van een kenteken, dat kenteken onzichtbaar maken dat doe je op straat toch ook niet? Daar is ooit iemand mee begonnen en spontaan overgenomen door sommige mensen maar waarom is mij nooit duidelijk geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door tlwn op 27-05-2024 09:30 ]
Mijn dealer geeft aan dat een 30k 2 jaar beurt kost €275gpdijks schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:53:
Het gele lampje was het motor teken..Het blijkt dat de boordcomputer defect was die is opnieuw besteld. Ik heb van de Volvo dealer een mooie VC60 meegekregen. Van de sleepdienst kreeg ik dankzij mij aankoop pakket 6 dagen vervanging. Ik las hierboven dat iemand het risico puur wil nemen zonder afleverbeurt . Maar dan krijg je geen Bovag omruil garantie;opgepoetste auto; geen service beurt ( -al snel een500,-)en geen vervangend vervoer. Sleepdienst of haal en breng service in Europa. Als je al die risico’s wil nemen voor 795,=. Be my guest…
De auto is geen 2 jaar oud en heeft ook 30k niet gereden. Dus garantie van Lynk met pechhulp is van toepassing. Pas na 2 jaar he je een pechhulp verzekering nodig. Geen risico dus en. Ijn auto was ook schoon en gepoetst opgeleverd zonder extra kosten 😀
Gisteren een 11kW laadpaal aan de muur gekregen voor mijn MY2022 met 360 camera. Is het net degene die net niet op 11kW wil laden
. Ik dacht dat die sneller kon, achja.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
11kW haalt geen enkele Lynk, want dat is 3-fasen en de Lynk laadt maar met één fase. Als je een "snel" ladende de Lynk hebt (vanaf augustus 2022), dan moet je aan een 22 kW paal laden om de max snelheid te halen.Kecin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:23:
Gisteren een 11kW laadpaal aan de muur gekregen voor mijn MY2022 met 360 camera. Is het net degene die net niet op 11kW wil laden. Ik dacht dat die sneller kon, achja.
Ik merk echt een verschil. Hoop jij ook! Succes.Frag1le schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:00:
[...]
Heel erg bedankt, qua kleur en look ziet het er bijna als stock uit.
En mooie foto's!
Gaaf, ik ga ze ook bestellen, in hoop dat het flink wat opspattend vuil kan voorkomen op de zijkant van de auto.
Goedkope Volvo dealer, hier was hij 436 euro zonder nieuwe ruitenwissertjes..Nedish schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:47:
[...]
Mijn dealer geeft aan dat een 30k 2 jaar beurt kost €275
De auto is geen 2 jaar oud en heeft ook 30k niet gereden. Dus garantie van Lynk met pechhulp is van toepassing. Pas na 2 jaar he je een pechhulp verzekering nodig. Geen risico dus en. Ijn auto was ook schoon en gepoetst opgeleverd zonder extra kosten 😀
Wederom oepsoldostofjas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:45:
[...]
11kW haalt geen enkele Lynk, want dat is 3-fasen en de Lynk laadt maar met één fase. Als je een "snel" ladende de Lynk hebt (vanaf augustus 2022), dan moet je aan een 22 kW paal laden om de max snelheid te halen.
Daar ga ik niet in investeren. Gelukkig was het een prijsfout en heeft het me incl. loadbalancer 149 euro gekost (Schneider + Loadbalancer + KWH Meter op Wifi bij Amazon tijdje terug, en bevriende electricien die het erin gezet heeft. Meterkast bij een verbouwing gelijk helemaal vervangen).
Lijkt al een stuk netter dan de granny zo over de grond
Je laadt nu sowieso sneller dan met de granny. Tenminste, die bij mij auto werd geleverd laadt maar met 10A en jouw laadpaal waarschijnlijk met 16A.Kecin schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:17:
[...]
Wederom oeps.
Daar ga ik niet in investeren. Gelukkig was het een prijsfout en heeft het me incl. loadbalancer 149 euro gekost (Schneider + Loadbalancer + KWH Meter op Wifi bij Amazon tijdje terug, en bevriende electricien die het erin gezet heeft. Meterkast bij een verbouwing gelijk helemaal vervangen).
Lijkt al een stuk netter dan de granny zo over de grond. En mocht er een andere auto komen dan is het altijd makkelijk
. Achja
Ik heb voor mijn Lynk (okt 22 )een EV en dus heb ik ook een 11 kw laadpaal en laad 16A.oldostofjas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:01:
[...]
Je laadt nu sowieso sneller dan met de granny. Tenminste, die bij mij auto werd geleverd laadt maar met 10A en jouw laadpaal waarschijnlijk met 16A.
Ik heb begrepen dat een volle lading 17kw is. Duurt bij mij ongeveer 5 @ 6 uur om van 0 naar vol te laden.
Ik zie op mijn paal dat die laadt 3,3kw per uur max.
Yes. Ik ga nu naar een constante 3600kWh i.p.v een +/- 2200kWh. Dus het scheelt wel 1/3. Dat is mooi meegenomen.oldostofjas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:01:
[...]
Je laadt nu sowieso sneller dan met de granny. Tenminste, die bij mij auto werd geleverd laadt maar met 10A en jouw laadpaal waarschijnlijk met 16A.
Verkeerde topic
[ Voor 94% gewijzigd door Incroyable op 27-05-2024 19:14 ]
hi allemaal,
in het zoekscherm kom ik niet helemaal bij mijn gewenste antwoord. Ik wil graag via een (ik denk) android box gebruik kunnen maken van youtube/netflix/ ziggo go etc. Heeft iemand hiervoor een oplossing. Link delen mag en anders stuur mij een privé berichtje
in het zoekscherm kom ik niet helemaal bij mijn gewenste antwoord. Ik wil graag via een (ik denk) android box gebruik kunnen maken van youtube/netflix/ ziggo go etc. Heeft iemand hiervoor een oplossing. Link delen mag en anders stuur mij een privé berichtje
Ik heb ook al 2x deze vraag gesteld en geen antwoord.HavermansP schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:09:
hi allemaal,
Ik heb zelf 2 verschillende (ottocast picasou 2 pro en een Hibox van SIG) geprobeerd en had veel connectiviteits problemen en geen geluid.
Een verkoper op MP zei dat zij carlinkit hadden met een update voor L&C.
Ik heb nu een hdmi adapter besteld en laat wel weten of die werkt.
Heb maar 2 berichtjes hierover kunnen vinden van andere gebruikers en die waren niet helpend.
dank voor je antwoord. ik ben benieuwd of het werkt bij je. Apart idd dat hier weinig over gesproken wordt.ttt8 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:02:
[...]
Ik heb ook al 2x deze vraag gesteld en geen antwoord.
Ik heb zelf 2 verschillende (ottocast picasou 2 pro en een Hibox van SIG) geprobeerd en had veel connectiviteits problemen en geen geluid.
Een verkoper op MP zei dat zij carlinkit hadden met een update voor L&C.
Ik heb nu een hdmi adapter besteld en laat wel weten of die werkt.
Heb maar 2 berichtjes hierover kunnen vinden van andere gebruikers en die waren niet helpend.

Zeker, ik heb nu een alternatief. Achterin beeldscherm met een google tv erin.HavermansP schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:04:
[...]
dank voor je antwoord. ik ben benieuwd of het werkt bij je. Apart idd dat hier weinig over gesproken wordt.
En voorin een houder gemaakt voor een extra 13" scherm. Zolang de androidbox niet werkt.
Degene die ik nu besteld heb is de ottocast tv mate. Is dus alleen hdmi.
https://colab.lynkco.com/topics/aibox-cartv
Heb het ook bij L&C aangekaart misschien kan je reageren. Als genoeg dit doen pakken ze dit probleem misschien op.
Vraagje, Inloggen / Uitloggen App. en Navigatie onthouden werk / huis adres
Ik word regelmatig uit de android app uitgelogd, en moet dan weer inloggen met code via sms.
Dit kan komen doordat ik ook homeassitent heb draaien waar je wat meer info op ziet.
Als je uit de app bent uitgelogd dan update de gegevens van de Lync ook niet meer naar homeassitant.
Is er een andere werkwijzen ?
Navigatie vraag, wordt bij jullie het thuis en werk adres onthouden ik moet dat elke keer bij het starten van de auto weer instellen.
Ik word regelmatig uit de android app uitgelogd, en moet dan weer inloggen met code via sms.
Dit kan komen doordat ik ook homeassitent heb draaien waar je wat meer info op ziet.
Als je uit de app bent uitgelogd dan update de gegevens van de Lync ook niet meer naar homeassitant.
Is er een andere werkwijzen ?
Navigatie vraag, wordt bij jullie het thuis en werk adres onthouden ik moet dat elke keer bij het starten van de auto weer instellen.
Beste Mede Lynk en Coers.
Sinds ongeveer 4 weken in het bezit van een lynk en co 01.
En het viel me op dat het verbruik erg schommelt met 100km per uur op de snelweg kan ik de een eene keer 9km op een liter rijden en de andere keer 16km op een liter.
toen viel me op dat die vaak in de 6e versnelling blijft rijden en dan als ik hem handmatig doorschakel naar 7e versnelling ik dus veel minder verbruik.
kan me toch niet voorstellen dat dit de bedoeling is en waar zou ik kunnen aankloppen om dit te laten verbeteren, tuning bedrijf. of zou dit met een update door lynk en co zelf opgelost kunnen worden.
Groetjes en vele veilige kilometers.
Youri
En het viel me op dat het verbruik erg schommelt met 100km per uur op de snelweg kan ik de een eene keer 9km op een liter rijden en de andere keer 16km op een liter.
toen viel me op dat die vaak in de 6e versnelling blijft rijden en dan als ik hem handmatig doorschakel naar 7e versnelling ik dus veel minder verbruik.
kan me toch niet voorstellen dat dit de bedoeling is en waar zou ik kunnen aankloppen om dit te laten verbeteren, tuning bedrijf. of zou dit met een update door lynk en co zelf opgelost kunnen worden.
Youri
Dat ligt aan de State of Charge van je batterij. Als je die helemaal leeg rijdt dan gaat hij die eerst bijladen. Dat zie je in een hoger verbruik. Als je in hybrid blijft rijden dan bepaalt hij zelf wanneer hij bijlaad en hem weer leegtrekt. Dit zorgt voor een wat inconsistent verbruik, maar wel lekker zuinig.sensation2014 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:33:
Beste Mede Lynk en Coers.
Youri
Mocht je bij een SoC van ongeveer 20-25% bijv overschakelen van hybrid naar power, dan verbruikt de auto niet veel extra. Rijdt je de batterij tot 5% en schakel je dan over naar power, dan gaat hij bijladen tot ongeveer 20% en houdt het daarbij. Maar dat bijladen levert dus veel extra verbruik op.
Let daar maar eens op. Je leert daar wel een beetje mee spelen. Ik rij op lange stukken bijv. nooit de batterij helemaal leeg. Ik hou altijd minimaal 20% reserve, tenzij ik bijna bij een laadpaal of thuis ben.
MvdV schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Heey nee dat was mij ook al opgevallen maar het zit hem echt in het niet doorschakelen. zelfs als mijn batterij vol is en ik zet hem op batterij besparen heb ik deze verschillen.
soms helpt het om even goed gas bij te geven dan schakelt die zelf door en gaat verbuik omlaag
weet niet of het bij alle modeljaren is maar heb die van eind 2022 en het is echt een mega verschil.
als ik er voor kies om het via de motor op te laden is het verbuik nog veel hoger.
als je rijd en je merkt dat je verbuik hoog is geef je een tik op de pook naar rechts dan zie je in welke versnelling je rijd als dat 6 is op de snelweg geef je nog een tik naar zijn 7 moet je kijken wat een verschil het maakt
Met vriendelijke groet
Youri
Dat ligt aan de State of Charge van je batterij. Als je die helemaal leeg rijdt dan gaat hij die eerst bijladen. Dat zie je in een hoger verbruik. Als je in hybrid blijft rijden dan bepaalt hij zelf wanneer hij bijlaad en hem weer leegtrekt. Dit zorgt voor een wat inconsistent verbruik, maar wel lekker zuinig.
Mocht je bij een SoC van ongeveer 20-25% bijv overschakelen van hybrid naar power, dan verbruikt de auto niet veel extra. Rijdt je de batterij tot 5% en schakel je dan over naar power, dan gaat hij bijladen tot ongeveer 20% en houdt het daarbij. Maar dat bijladen levert dus veel extra verbruik op.
Let daar maar eens op. Je leert daar wel een beetje mee spelen. Ik rij op lange stukken bijv. nooit de batterij helemaal leeg. Ik hou altijd minimaal 20% reserve, tenzij ik bijna bij een laadpaal of thuis ben.
Het lijkt erop dat ik een (oude?) update of aanpassing heb ontvangen. Wifi Hotspot Premium werkt ineens (koop Lynk, maandje ofzo op naam). Ik moest beide profielen opnieuw inloggen met wachtwoord. Daarna kwam de functie ineens niet meer grijs maar werkend. Werkt overigens prima.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.