Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:32
Ik kreeg vandaag de melding “plan onderhoudsbeurt”. Staat 23.000km op de teller en heb hem nu 15 maanden. Lijkt me nog niet de bedoeling toch? Dacht pas bij 30.000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-05 14:16
MvdV schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Dat ligt aan de State of Charge van je batterij. Als je die helemaal leeg rijdt dan gaat hij die eerst bijladen. Dat zie je in een hoger verbruik. Als je in hybrid blijft rijden dan bepaalt hij zelf wanneer hij bijlaad en hem weer leegtrekt. Dit zorgt voor een wat inconsistent verbruik, maar wel lekker zuinig.

Mocht je bij een SoC van ongeveer 20-25% bijv overschakelen van hybrid naar power, dan verbruikt de auto niet veel extra. Rijdt je de batterij tot 5% en schakel je dan over naar power, dan gaat hij bijladen tot ongeveer 20% en houdt het daarbij. Maar dat bijladen levert dus veel extra verbruik op.

Let daar maar eens op. Je leert daar wel een beetje mee spelen. Ik rij op lange stukken bijv. nooit de batterij helemaal leeg. Ik hou altijd minimaal 20% reserve, tenzij ik bijna bij een laadpaal of thuis ben.
Tenzij u "de batterij opladen" (of een vergelijkbare instelling ...) selecteert in het automenu, heeft de ICE-motor niets te maken met het opladen van de batterij.

De enige optie om wat energie naar de accu te winnen is regeneratief remmen.

De optie "Batterij opladen" is ook niet zo gunstig. Ik denk dat een man op Youtube dit heeft getest met twee lange runs en het lijkt erop dat het opladen van de batterij (met de ISE-motor) terwijl je tegelijkertijd met ICE rijdt, het verbruik behoorlijk verhoogt. Dus tenzij u in zeer slecht verkeer verkeert, is de optie "Batterij opladen" niet zo haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 22:27
atoprak schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:15:
[...]

Tenzij u "de batterij opladen" (of een vergelijkbare instelling ...) selecteert in het automenu, heeft de ICE-motor niets te maken met het opladen van de batterij.

Dat is zeker niet waar. Ik heb die optie standaard uit staa n. Nadat de accu leeg was (vanwege een file) waarna ik structureel 100 kon rijden zag ik de eerste 10 minuten een flink hoger verbruik in de hybride stand. Daarna zakt het verbruik en warempel, er zit weer capaciteit in de accu. Kortom, het is zeker niet alleen regeneratief remmen. Ook tijdens normaal rijden laad hij bij. In de power stand laad hij de accu nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46
Mozzzzke schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:37:
Foutmelding remlichten.
Later was het weg.
Boekje erbij: contact opnemen met Lynk vanaf een rustige plek.

Iemand ervaring met melding remlicht?
Hé le maal geen zin om te gaan bellen met Lynk.
Heb jij hier nog wat mee gedaan destijds? Wij zagen laatst ook een melding voorbij komen. Verdween snel en daarna niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:32
atoprak schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:15:
[...]

De optie "Batterij opladen" is ook niet zo gunstig. Ik denk dat een man op Youtube dit heeft getest met twee lange runs en het lijkt erop dat het opladen van de batterij (met de ISE-motor) terwijl je tegelijkertijd met ICE rijdt, het verbruik behoorlijk verhoogt. Dus tenzij u in zeer slecht verkeer verkeert, is de optie "Batterij opladen" niet zo haalbaar.
Ik denk dat die optie alleen handig is als je batterij bijna leeg is en je weet dat je straks een emissiezone in rijdt waar je alleen elektrisch mag rijden (bestaat nu nog niet denk ik maar mogelijk in de toekomst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Vandaag contact gehad met Lynk & Co betreffende dashboard dat aangaf dat onderhoud vereist is (23.000KM). Mag hem rond 27.000KM inplannen.

Daarnaast op de chat te horen gekregen dat er eind dit jaar 3 nieuwe modellen op de markt komen:
  • Lynk & Co 01 (Facelift) + Elektrisch model
  • Lynk & Co 02
  • Lynk & Co 08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
mprkooij schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:46:
Vandaag contact gehad met Lynk & Co betreffende dashboard dat aangaf dat onderhoud vereist is (23.000KM). Mag hem rond 27.000KM inplannen.

Daarnaast op de chat te horen gekregen dat er eind dit jaar 3 nieuwe modellen op de markt komen:
  • Lynk & Co 01 (Facelift) + Elektrisch model
  • Lynk & Co 02
  • Lynk & Co 08
Die 08 heeft een 40kwh batterij met een range van 245 km, dat zou zeker een mooie toevoeging zijn aan het assortiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ferrox1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:19:
[...]

Dat is zeker niet waar. Ik heb die optie standaard uit staa n. Nadat de accu leeg was (vanwege een file) waarna ik structureel 100 kon rijden zag ik de eerste 10 minuten een flink hoger verbruik in de hybride stand. Daarna zakt het verbruik en warempel, er zit weer capaciteit in de accu. Kortom, het is zeker niet alleen regeneratief remmen. Ook tijdens normaal rijden laad hij bij. In de power stand laad hij de accu nog langer.
Ook uit je reguliere pauzes kun je wat energie opdoen. de energiewinst die u ziet, komt van de remmen of van het regeneratieve remmen. Zet je die optie (accu opladen) aan dan hoor je het motorgeluid ook wat veranderen.

Ik denk niet en geef de ICE-motor de kans om de batterij op te laden, tenzij je die modus inschakelt. Als het nog steeds in de weg zit, waarom hebben we dan die optie op de eerste plaats? ..Het is niet iets minder of meer doen, het is een aan- en uitschakelaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 22:27
atoprak schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Ook uit je reguliere pauzes kun je wat energie opdoen. de energiewinst die u ziet, komt van de remmen of van het regeneratieve remmen. Zet je die optie (accu opladen) aan dan hoor je het motorgeluid ook wat veranderen.

Ik denk niet en geef de ICE-motor de kans om de batterij op te laden, tenzij je die modus inschakelt. Als het nog steeds in de weg zit, waarom hebben we dan die optie op de eerste plaats? ..Het is niet iets minder of meer doen, het is een aan- en uitschakelaar...
Ik denk dat je beter naar je verbruiksmonitor (zet de trip1 bijvoorbeeld op je scherm) moet kijken bij een volledig lege accu en cc op 100. Meestal is dit ongeveer 15l/100km of hoger. Als er een beetje in de accu zit zakt dit naar ongeveer 5l/100km (een normale waarde). En nee, dit merk je niet in de prestaties van de auto of toerental. Ik had geen pauzes en heb dit al meerdere keren gezien. Ik rij ook vaak met een aanhanger (op een lege snelweg in de nacht), wat daarom sneller een lege accu tot gevolg heeft. Dan zie ik bij een lege accu een verbruik van 20l/100km. Is de accu een beetje bijgeladen, zakt dit naar 10l/100km. Als het puur regeneratief zou zijn zou ook bij een lege accu dit altijd het laagste verbruik moeten zijn. Dat is niet het geval.

Wat de oplaad stand doet weet ik niet, want die ga ik niet uitproberen. Het is per definitie niet slim kwa kosten om met de benzine motor de accu te laden.

Kortom, ik deel jouw ervaring totaal niet. Want wat je beschrijft zou ik ook verwachten en als voorkeur willen hebben. Helaas zit dit in de software ingebakken en kun je dit niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 19:53
Ferrox1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat je beter naar je verbruiksmonitor (zet de trip1 bijvoorbeeld op je scherm) moet kijken bij een volledig lege accu en cc op 100. Meestal is dit ongeveer 15l/100km of hoger. Als er een beetje in de accu zit zakt dit naar ongeveer 5l/100km (een normale waarde). En nee, dit merk je niet in de prestaties van de auto of toerental. Ik had geen pauzes en heb dit al meerdere keren gezien. Ik rij ook vaak met een aanhanger (op een lege snelweg in de nacht), wat daarom sneller een lege accu tot gevolg heeft. Dan zie ik bij een lege accu een verbruik van 20l/100km. Is de accu een beetje bijgeladen, zakt dit naar 10l/100km. Als het puur regeneratief zou zijn zou ook bij een lege accu dit altijd het laagste verbruik moeten zijn. Dat is niet het geval.

Wat de oplaad stand doet weet ik niet, want die ga ik niet uitproberen. Het is per definitie niet slim kwa kosten om met de benzine motor de accu te laden.

Kortom, ik deel jouw ervaring totaal niet. Want wat je beschrijft zou ik ook verwachten en als voorkeur willen hebben. Helaas zit dit in de software ingebakken en kun je dit niet aanpassen.
Dit is mij inderdaad ook opgevallen. Ik heb het idee dat het voor de software update afgelopen maand (Ik had nog de eerste versie) minder het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ferrox1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb wat berichten gelezen op de LC-gemeenschap over hoe verbruiksmeters werken en wat twijfels eromheen. Eerlijk gezegd kan het me niet zoveel schelen hoe het werkt, omdat ik denk dat het behoorlijk ingewikkeld is en niet zo eenvoudig begrijpen (in tegenstelling tot pure ICE-auto's)

Er is niets mis met je gegevens... Voor mij is het ook logisch.. het verbruik gaat omlaag, zelfs als je weinig energie hebt op de batterij, en gaat omhoog. Als het uitvalt... dat is wat ik zie op lange afstanden als Goed.

Ik denk dat we het er niet over eens zijn of de ICE-motor de accu oplaadt (zelfs de schakelaar op het menu staat uit) of niet... Ik denk van niet... jij denkt van wel :)

U kunt hiernaar vragen op het LC-communityforum. ... soms beantwoorden de operators van LC ze ook... of kunnen ze rechtstreeks aan LC vragen hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-06 15:37
Bartske schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Die 08 heeft een 40kwh batterij met een range van 245 km, dat zou zeker een mooie toevoeging zijn aan het assortiment :)
Met het teruglopen van de korting op de MRB vraag ik me wel af wat de maandprijs hiervan gaat worden. Auto weegt ongeveer 2100kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
roeldive schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:52:
[...]

Met het teruglopen van de korting op de MRB vraag ik me wel af wat de maandprijs hiervan gaat worden. Auto weegt ongeveer 2100kg...
Zoals de plannen nu zijn zal dat niet best worden inderdaad. Maar hoe de politiek nu keuzes maakt kan het ook zomaar weer veranderen, wat keuzes maken niet makkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
roeldive schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:52:
[...]

Waarschijnlijk rond de 390-400 euro nadat de mrb-korting eindigt ...

veel geld... geen sociaal leven voor de maanden dat we MRB betalen :) ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04 16:06
HavermansP schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:04:
[...]

dank voor je antwoord. ik ben benieuwd of het werkt bij je. Apart idd dat hier weinig over gesproken wordt. 8)7
Hdmi adapter met google tv getest. Veel gedoe om aan praat te krijgen. Bluetooth moet uit. Lang wachten dan verbinding. Druk niet per ongeluk naar het menu van de auto dan verbreekt de verbinding weer. Net als andere aiboxes geen geluid.

Toch als het zou werken dan ziet het er gelikt uit. Dus weer poging gedaan via forum van LC. Die zeggen dat het een individueel probleem is. Dus willen jullie ook een aibox gebruiken graag reageren op het forum.

https://colab.lynkco.com/topics/multimedia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA5A9fNpPey_Nshe59SdHVtG3yQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diyMXqKps4dNeIiMrBCtFsXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 22:06
Ter info:

Er zijn weer updates aan de sensor integratie add on van Lynk en Co in Home assistent er kan nu meer uitgelezen en aangestuurd worden.

Dit heb ik er nu in >>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dQ6164Bcp9cV6JfQhVQMAR7nww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHceLurJG4hFnYFVsdOcQ5CJ.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar de HA integratie van TobiasLaross >>

Zie : https://github.com/TobiasLaross/Hass-Lynk-Co/releases

v1.6 Added a lot of new sensors, such as windows, tyre, seatbelt & bulbs among others.
v1.5 Added new services: start_honk, start_honk_flash & stop_honk
v1.4 Added option to set dark hours where automatic updates should be disabled. Minor improvements to README.

Dank aan Tobias om deze integratie te blijven ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zijn er mensen hier die verschil merken tussen Euro 95 of 98 tanken en rijgedrag van de Lynk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Iemand ervaring met foutmelding/storing 'Frontcamera Service' ..... geel driehoekje wordt getoond en frontcamera functioneert niet meer schijnbaar. Heb ik alleen bij bevriezing of sneeuw gehad, niet bij droog mooi weer. Ik las dat het vocht kan zijn en dat de airco ff vol moet worden aangezet. Ga ik straks proberen, andere tips zijn welkom.

[ Voor 36% gewijzigd door DutchyR op 31-05-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
eric.deruijter schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:19:
Vraagje, Inloggen / Uitloggen App. en Navigatie onthouden werk / huis adres

Ik word regelmatig uit de android app uitgelogd, en moet dan weer inloggen met code via sms.
Dit kan komen doordat ik ook homeassitent heb draaien waar je wat meer info op ziet.
Als je uit de app bent uitgelogd dan update de gegevens van de Lync ook niet meer naar homeassitant.

Is er een andere werkwijzen ?

Navigatie vraag, wordt bij jullie het thuis en werk adres onthouden ik moet dat elke keer bij het starten van de auto weer instellen.
Het verschil zit waarschijnlijk in je profiel.

Gebruik je alleen gast, dan is het 1 keer instellen en klaar meen ik.

Heb je een eigen profiel dan is het ook 1 keer instellen maar soms pakt de Lynk jouw eigen profiel niet en dus zit je in gast waar jouw adressen niet zijn ingesteld.

Bij het opstarten van je auto duurt het altijd even voordat alles geladen is dus jouw profiel komt beschikbaar een minuut of zo nadat je de auto opgestart heb.

Als je wel een eigen profiel hebt en deze niet goed laadt even Lynk bellen en koppelen ze jouw profiel van de app weer aan je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Ik lees hier dat mensen de opties om te laden bij het rijden enz. zelf aan en uit kunnen zetten. In mijn Lynk zijn deze opties vast uitgeschakeld en kan ik deze niet veranderen. Weet iemand hoe dat zit?

Verder in verband hiermee lees ik e.e.a. hier over de versnelling waarin je auto rijdt af te lezen en deze handmatig te verhogen. Maar hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 19:18
Heeft iemand hier een geimporteerde auto uit België? Zo ja, hoe zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-06 22:09
Nedish schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:41:
Ik lees hier dat mensen de opties om te laden bij het rijden enz. zelf aan en uit kunnen zetten. In mijn Lynk zijn deze opties vast uitgeschakeld en kan ik deze niet veranderen. Weet iemand hoe dat zit?
Accu sparen/en accu opladen met motor kun je niet inschakelen als je in “pure mode” rijdt. Misschien is dat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-06 22:09
Nedish schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:41:
Verder in verband hiermee lees ik e.e.a. hier over de versnelling waarin je auto rijdt af te lezen en deze handmatig te verhogen. Maar hoe werkt dat precies?
Als je in de D/B-stand de pook naar links of naar rechts beweegt kun je handmatig schakelen M1 t/m M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:30

BPi

Oizo1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:59:
[...]

Als je in de D/B-stand de pook naar links of naar rechts beweegt kun je handmatig schakelen M1 t/m M7.
En als je schakelt dan springt meteen de brandstofmotor aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Frag1le schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Gelukkig zijn de pinnen van de klep en van de plank nog heel bij mij.
Maar mochten die ooit afbreken dan zal ik die vervangen voor nieuwe pinnetjes, ik bedoel die binnenbekleding van de klep is waarschijnlijk zo los gemaakt.
En de draagpinnen van de hoedenplank zelf moeten ook wel te repareren zijn.

Als je foto's kunt plaatsen van je reparatie zegt dat voor mij en ook voor de anderen hier meer dan je hele uitleg vermoed ik.
Ik zie ze graag.
Ik kwam het zakje met ringetjes tegen... dan nog maar even hier op reageren. Een van de pinnetjes van de hoedenplank was afgebroken, nadat er iets teveel bagage onder had gelegen. Dit was toen we de auto een paar weken hadden. Vervolgens zou ik nieuwe onderdeeltjes krijgen, Vervolgens een hoedenplank en tenslotte moestcl ik hem kopen voor ik meen meer dan 100 euro. Dat heb ik maar even "uitgesteld"....

De reparatie was door een m6 boutje met kleine kop (inbus) met onbekende lengte te nemen. Deze is door een gat gehaald die ik heb uitgeboord op de plek waar het afgebroken pinnetje zat. Om het uitstekende deel van de bout heb ik 3 of 4 van de rubberen ringetjes (kabel Pakking dubbelzijdig) gedaan. Hiermee was de plank heel mooi in de klem te klikken.
Bij inlevering van de auto is er niets over gezegd. Het was ook bijna niet te zien en werkte top.
Ik hoop dat dit duidelijk is. Het is een reparatie van circa 1 euro aan materiaal per kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuq1Ub-3VlV4ON9Q60He2SgWICE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfamSvxm9E9z6EG4wnH0tWEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Denk dat een nieuw topic net iets teveel is dus toch maar hier plaatsen.

Wij zitten al langer na te denken over een andere auto. De Lynk & co. had mijn aandacht maar ik dacht dat dit alleen kon via een abbo en dat had niet mijn voorkeur. Nu zag ik ineens een topic hier dat mensen de auto konden kopen en ging ik zoeken op gaspedaal :)

Gisteren tijdens een etentje kwam de auto ter sprake en werd heel positief bevonden. Vandaag dus, heel spontaan, maar eens gekeken of er 1 in de buurt stond. In Breda stond een exemplaar maar daar aangekomen bleek dat de auto echt net op de website stond en nog steeds in Roosendaal stond want daar worden de foto's gemaakt en wordt de auto ook schoongemaakt en nagekeken voordat deze op transport naar Breda zal gaan.

Doorgereden naar Roosendaal en de auto was niet schoon ;) maar had geen zichtbare schade. We mochten ook direct een proefrit maken. Een groot nadeel was dat de accu op 0% stond. Ik had juist graag willen ervaren hoe de rijervaring zal zijn puur elektrisch...

Daarbij vond ik de auto veel geluid maken bij het starten en ook eigenlijk wel bij het remmen. Buiten dat vind ik de auto fantastisch en erg stoer. Ook de WAF is gunstig! :)

De auto was dus nog niet schoongemaakt en motorisch gecheckt maar het harde startgeluid stoort wel een beetje. Is dat normaal? Of zou het een technisch iets kunnen zijn wat ze dan wel zullen vinden als ze de auto rijklaar gaan maken?

Ik had vandaag puur even snel gekeken voor een auto in de buurt. Prijstechnisch eigenlijk ook niet eens een hele scherpe aanbieding. Er wordt echter wel 12 maanden garantie gegeven en er zijn geen rijklaar kosten e.d. Dat was ook wel de reden waarom ze niet de hoofdprijs geven voor inruilauto's.

Voor mijn Toyota Auris Sports blabla uit 2013 met 206K op de teller kreeg ik een aanbod van 6K.
De Lynk is 29.900 minus de 6.000 is 23.900 voor een auto met 51.000 kilometer op de teller.

Dit is de auto in kwestie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht had het bod op mijn auto iets hoger kunnen zijn. Ik ging spontaan en een wasbeurt vooraf had dan iets beter uit kunnen pakken ;)

Iemand een mening hierover? En ervaringen met het startgeluid? Was dat omdat de accu op 0 stond?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:39
Hard start geluid herken ik totaal niet. Zelfs op een lege accu niet. Wat voor geluid moet ik aan denken? Moter die veel kabaal maakt of een knal geluid?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Nu online
Tja. Moeilijk starten. Duurde lang voordat de motor gestart was. Veel geluid.

Toen stonden we nog naast de auto terwijl een medewerker de auto startte.

Ze gaven wel aan dat ze auto direct van Lynk hadden overgenomen en alles sowieso wordt nagekeken e.d. bij een verkoop. En je hebt garantie uiteraard.

Ik schrok gewoon een beetje. Leek alsof hij echt zijn best moest doen om te starten en daarvoor veel geluid moest maken.

Misschien is het omdat mijn Auris altijd geruisloos start en de motor pas later wordt wakker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-06 09:45
Ik vind eigenlijk dat de/onze Lynk juist erg stil is. Ik kom zelf ook van een Toyota Hybride af en kwam qua geluid geen verschillen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:41
wodkabuikje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:04:
Denk dat een nieuw topic net iets teveel is dus toch maar hier plaatsen.

Wij zitten al langer na te denken over een andere auto. De Lynk & co. had mijn aandacht maar ik dacht dat dit alleen kon via een abbo en dat had niet mijn voorkeur. Nu zag ik ineens een topic hier dat mensen de auto konden kopen en ging ik zoeken op gaspedaal :)

Gisteren tijdens een etentje kwam de auto ter sprake en werd heel positief bevonden. Vandaag dus, heel spontaan, maar eens gekeken of er 1 in de buurt stond. In Breda stond een exemplaar maar daar aangekomen bleek dat de auto echt net op de website stond en nog steeds in Roosendaal stond want daar worden de foto's gemaakt en wordt de auto ook schoongemaakt en nagekeken voordat deze op transport naar Breda zal gaan.

Doorgereden naar Roosendaal en de auto was niet schoon ;) maar had geen zichtbare schade. We mochten ook direct een proefrit maken. Een groot nadeel was dat de accu op 0% stond. Ik had juist graag willen ervaren hoe de rijervaring zal zijn puur elektrisch...

Daarbij vond ik de auto veel geluid maken bij het starten en ook eigenlijk wel bij het remmen. Buiten dat vind ik de auto fantastisch en erg stoer. Ook de WAF is gunstig! :)

De auto was dus nog niet schoongemaakt en motorisch gecheckt maar het harde startgeluid stoort wel een beetje. Is dat normaal? Of zou het een technisch iets kunnen zijn wat ze dan wel zullen vinden als ze de auto rijklaar gaan maken?

Ik had vandaag puur even snel gekeken voor een auto in de buurt. Prijstechnisch eigenlijk ook niet eens een hele scherpe aanbieding. Er wordt echter wel 12 maanden garantie gegeven en er zijn geen rijklaar kosten e.d. Dat was ook wel de reden waarom ze niet de hoofdprijs geven voor inruilauto's.

Voor mijn Toyota Auris Sports blabla uit 2013 met 206K op de teller kreeg ik een aanbod van 6K.
De Lynk is 29.900 minus de 6.000 is 23.900 voor een auto met 51.000 kilometer op de teller.

Dit is de auto in kwestie:

***members only***

Wellicht had het bod op mijn auto iets hoger kunnen zijn. Ik ging spontaan en een wasbeurt vooraf had dan iets beter uit kunnen pakken ;)

Iemand een mening hierover? En ervaringen met het startgeluid? Was dat omdat de accu op 0 stond?
Dat moeilijk starten herken ik totaal niet.
Zelfs in de winter, bij 0% had mijn auto gelukkig geen moeite met starten. Het starten was ook gewoon vrij snel en kort.
Wanneer de auto van elektrisch naar benzine overschakelt merk ik het zelfs amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:41
BPi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:39:
[...]

Ik kwam het zakje met ringetjes tegen... dan nog maar even hier op reageren. Een van de pinnetjes van de hoedenplank was afgebroken, nadat er iets teveel bagage onder had gelegen. Dit was toen we de auto een paar weken hadden. Vervolgens zou ik nieuwe onderdeeltjes krijgen, Vervolgens een hoedenplank en tenslotte moestcl ik hem kopen voor ik meen meer dan 100 euro. Dat heb ik maar even "uitgesteld"....

De reparatie was door een m6 boutje met kleine kop (inbus) met onbekende lengte te nemen. Deze is door een gat gehaald die ik heb uitgeboord op de plek waar het afgebroken pinnetje zat. Om het uitstekende deel van de bout heb ik 3 of 4 van de rubberen ringetjes (kabel Pakking dubbelzijdig) gedaan. Hiermee was de plank heel mooi in de klem te klikken.
Bij inlevering van de auto is er niets over gezegd. Het was ook bijna niet te zien en werkte top.
Ik hoop dat dit duidelijk is. Het is een reparatie van circa 1 euro aan materiaal per kant.
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen, ik begrijp nu dat het de pinnen zijn van de hoedenplank zelf, ik dacht volgens mij toen dat je de beige pinnetjes bedoelde waar de touwtjes van de hoedenplank overheen zitten.

Foto's van het eindresultaat had ik graag willen zien, maar ik denk dat ik begrijp wat je gedaan hebt met de hoedenplank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Frag1le schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Bedankt voor het delen, ik begrijp nu dat het de pinnen zijn van de hoedenplank zelf, ik dacht volgens mij toen dat je de beige pinnetjes bedoelde waar de touwtjes van de hoedenplank overheen zitten.

Foto's van het eindresultaat had ik graag willen zien, maar ik denk dat ik begrijp wat je gedaan hebt met de hoedenplank.
Dit gaat inderdaad over de scharnierpunten van de plank. Foto's kan ik niet meer vinden. Ik zou het in kunnen schetsen in een foto van de onderzijde ingezoomd op dit scharnier/draaipunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Nu online
Riminii schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:56:
Ik vind eigenlijk dat de/onze Lynk juist erg stil is. Ik kom zelf ook van een Toyota Hybride af en kwam qua geluid geen verschillen tegen.
Bedankt voor de reacties!

We hebben er een nachtje over kunnen slapen en hebben besloten om het niet te doen. Ik blijf het vreemd vinden dat de auto veel opstartgeluid heeft wat misschien ooit voor problemen gaat zorgen. Daarbij komt nog dat ik deze mooie auto online tegenkom voor lagere prijzen en met tevens minder kilometers.

Dus het besluit is om wel voor de Lynk te gaan :) maar dan wel een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Ik vind het een goed besluit van je.

Vooral omdat niemand in dit topic herkend wat je omschrijft.

En er zijn nog zat anderen te koop in NL :)

[ Voor 19% gewijzigd door Goldman op 02-06-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
wodkabuikje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor de reacties!

We hebben er een nachtje over kunnen slapen en hebben besloten om het niet te doen. Ik blijf het vreemd vinden dat de auto veel opstartgeluid heeft wat misschien ooit voor problemen gaat zorgen. Daarbij komt nog dat ik deze mooie auto online tegenkom voor lagere prijzen en met tevens minder kilometers.

Dus het besluit is om wel voor de Lynk te gaan :) maar dan wel een andere.
Tip: kijk eens in Veen. Er staan er meestal meer dan 50. Neem er de tijd en zoek degene die het best bij je budget past. Wij konden inruilen maar hoefde niet. Via MP kregen we een betere prijs voor onze inruiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
  • Laatst online: 10-06 10:28
Vraagje: weet iemand of de standaard koelvloeistof van Shell in de Lync & co kan?

Vloeistof heeft een witte kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Of elke koelvloeistof kan worden toegevoegd weet ik niet. Mij staat bij dat vanuit Lynk en Co BASF Glycasin G30 wordt geadviseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 10:56

Robertos147

Volvo meneer

Incroyable schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:24:
Vraagje: weet iemand of de standaard koelvloeistof van Shell in de Lync & co kan?

Vloeistof heeft een witte kleur.
Er bestaat geen "standaard" koelvloeistof. Volg wat in het boekje staat, G30(roze). Het mengen van koelvloeistof kan proberen geven en je garantie vervalt mogelijk.

Edit: nouja, er bestaat wel standaard koelvloeistof voor in nood, maar dat is water _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Robertos147 op 03-06-2024 08:48 ]

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
DutchyR schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:46:
Iemand ervaring met foutmelding/storing 'Frontcamera Service' ..... geel driehoekje wordt getoond en frontcamera functioneert niet meer schijnbaar. Heb ik alleen bij bevriezing of sneeuw gehad, niet bij droog mooi weer. Ik las dat het vocht kan zijn en dat de airco ff vol moet worden aangezet. Ga ik straks proberen, andere tips zijn welkom.
Kachel en airco aan en het lost vanzelf op............. nu had ik gisteren weer een witscherm .... software blijft gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 00:30

ebx

eric.deruijter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:25:
Ter info:

Er zijn weer updates aan de sensor integratie add on van Lynk en Co in Home assistent er kan nu meer uitgelezen en aangestuurd worden.

Dit heb ik er nu in >>

[Afbeelding]

v1.6 Added a lot of new sensors, such as windows, tyre, seatbelt & bulbs among others.
v1.4 Added option to set dark hours where automatic updates should be disabled. Minor improvements to README.

Ik lees experimentele functies zoals "An experimental service to start and stop the engine" > Zou dat willen zeggen dat we binnenkort de auto ook kunnen starten, gesloten houden en de verwarming aanzetten ZONDER dat de kabel in moet zitten ?

[E-B-X]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 12:32
Ja dat kon in de vorige versie ook al, werkt perfect.
ebx schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 00:16:
[...]

Ik lees experimentele functies zoals "An experimental service to start and stop the engine" > Zou dat willen zeggen dat we binnenkort de auto ook kunnen starten, gesloten houden en de verwarming aanzetten ZONDER dat de kabel in moet zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Mijn auto geeft een waarschuwing mbt bandenspanning (rechtsvoor). Ik kom er zo gauw niet achter wat de juiste voor/achter spanning zou moeten zijn.

Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:33
GustavSan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:27:
Mijn auto geeft een waarschuwing mbt bandenspanning (rechtsvoor). Ik kom er zo gauw niet achter wat de juiste voor/achter spanning zou moeten zijn.

Weet iemand dit toevallig?
https://www.lynkco.com/nl...c:Tires_and_tire_pressure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 09:06
Ik wil mijn auto voor een week of 2 uitlenen aan een vriend van me zodat hij op vakantie kan gaan. Ik heb de auto eerder wel via de app uitgeleend, maar nog nooit voor zo'n lange periode.

Vragen:
  • Als hij samen met zijn vrouw rijdt, mag zij dan ook officieel gezien niet de auto besturen, of is dit geen probleem?
  • Ik wil graag mijn sleutel meegeven, om te voorkomen dat ze 100% op de app aangewezen zijn. Kan de huurder de auto gewoon ontgrendelen met mijn sleutel, zonder dat de huurperiode daardoor automatisch eindigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Dankjewel. Gezocht maar op Google verscheen deze link niet direct bij mij.

Is de melding zelf te verhelpen door de banden te calibreren of zou de melding vanzelf moeten verdwijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-06 08:09
GustavSan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Dankjewel. Gezocht maar op Google verscheen deze link niet direct bij mij.

Is de melding zelf te verhelpen door de banden te calibreren of zou de melding vanzelf moeten verdwijnen?
Ik had dit pas ook, toen zat er gewoon een spijker in. Beste is om even te laten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

hondsdol schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:02:
Ik wil mijn auto voor een week of 2 uitlenen aan een vriend van me zodat hij op vakantie kan gaan. Ik heb de auto eerder wel via de app uitgeleend, maar nog nooit voor zo'n lange periode.

Vragen:
  • Als hij samen met zijn vrouw rijdt, mag zij dan ook officieel gezien niet de auto besturen, of is dit geen probleem?
  • Ik wil graag mijn sleutel meegeven, om te voorkomen dat ze 100% op de app aangewezen zijn. Kan de huurder de auto gewoon ontgrendelen met mijn sleutel, zonder dat de huurperiode daardoor automatisch eindigt?
Officieel gezien mag het volgens mij niet van Lynk maar het kan wel gewoon. Aan onbekende zou ik het nooit doen maar aan bekende wel.

Laatste wat ik weet is dat de huur gewoon blijft werken. Het is niet zo dat het direct stopt als je ineens de sleutel gebruikt. (mits dit niet veranderd is met vorige zomer)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 22:01
Zijn er nog meer leden die nog geen softwareupdate gehad hebben van de auto? Als ik zelf zoek bij systeemupdates staat er 'something went wrong'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
[b]
Zijn er nog meer leden die nog geen softwareupdate gehad hebben van de auto? Als ik zelf zoek bij systeemupdates staat er 'something went wrong'.
Ik heb ook nog geen update ontvangen, wel dezelfde meldingen als jij beschrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34
ttt8 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:07:
[...]

Met wat duw en trekwerk passen ze best goed.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze er vandaag ook onder gezet. Ik heb ze alleen met de originele klemmetjes en schroeven die al in de auto zaten vastgezet, omdat ik pas toen ik klaar was nog een los zakje schroefjes in de verpakking vond... |:(

Heb jij dit ook gedaan @ttt8? Of heb jij de bijgeleverde schroefjes gebruikt? Ben benieuwd of dat verschil maakt.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttt8
Phr34k schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Ik heb ze er vandaag ook onder gezet. Ik heb ze alleen met de originele klemmetjes en schroeven die al in de auto zaten vastgezet, omdat ik pas toen ik klaar was nog een los zakje schroefjes in de verpakking vond... |:(

Heb jij dit ook gedaan @ttt8? Of heb jij de bijgeleverde schroefjes gebruikt? Ben benieuwd of dat verschil maakt.
Ik heb de bijgeleverde gebruikt omdat je anders 2 van de 3 gaatjes kan gebruiken. Ik heb er dus 1 doorheen geschroefd zodat ze iets strakker zaten.

Zitten wel goed? Anders is het natuurlijk ook best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
hondsdol schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:02:

Vragen:
Sleutel alleen laten gebruiken in geval van nood. Anders gaat het van je KM bundel af. Sleutel meegeven in aluminium folie zodat die niet wordt gebruikt. Alleen in nood dus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crywolf01
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-04 01:21
DutchyR schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:46:
Eerder werd al de tip gegeven verwarming/airco aan.
Nooit uitgeprobeerd.
Wat bij mij wel werkt, is gewoon de auto wassen (even door de wasstraat rijden) en de sensoren zijn weer schoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crywolf01
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-04 01:21
Ik wil vragen of jullie ervaringen hebben met het volgende:

Ik kan regelmatig de auto niet in, sleutel reageert nergens op, als dat dan een gegeven moment wel lukt, kan ik hem vaak na de rit niet meer op slot zetten.
Vanochtend lukte het echt niet meer, auto opgemaakt met verborgen sleutel in de afstandsbediening.
Ook dat ging niet/moeilijk.
Uiteindelijk lukte het, maar toen ging het alarm af. Onduidelijk hoe dat te stoppen. (iemand enig idee?)
....na een kwartier met meerdere intervallen stopte dat en kon ik de auto toch starten.

Zou de batterij spanning laag zijn van de elec. key?
Vreemd is dat de deur openen met de app ook niet werkt.

enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Crywolf01 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:30:
Ik wil vragen of jullie ervaringen hebben met het volgende:

Ik kan regelmatig de auto niet in, sleutel reageert nergens op, als dat dan een gegeven moment wel lukt, kan ik hem vaak na de rit niet meer op slot zetten.
Vanochtend lukte het echt niet meer, auto opgemaakt met verborgen sleutel in de afstandsbediening.
Ook dat ging niet/moeilijk.
Uiteindelijk lukte het, maar toen ging het alarm af. Onduidelijk hoe dat te stoppen. (iemand enig idee?)
....na een kwartier met meerdere intervallen stopte dat en kon ik de auto toch starten.

Zou de batterij spanning laag zijn van de elec. key?
Vreemd is dat de deur openen met de app ook niet werkt.

enige ervaring hiermee?
Heb je al een andere sleutel geprobeerd? Als die wel werkt is het de batterij.

Als je de auto met de app wilt ontgrendelen, moet je eerst een digitale sleutel instellen in de app. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
eric.deruijter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:25:
Ter info:

Dit heb ik er nu in >>

[Afbeelding]

ziet er goed uit! 8)

De yaml code voor dit dashboard, kan ik die ergens vinden ook? Of ben je bereid die te delen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Oizo1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Accu sparen/en accu opladen met motor kun je niet inschakelen als je in “pure mode” rijdt. Misschien is dat het?
Nee dat is het niet. Ik rij hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Heeft iemand ervaring met journey log book? Ik kan deze niet inschakelen.

Verder weet iemand hoe je de de beelden van Journey camera kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Yavi06 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:41:
Heeft iemand ervaring van het inleveren van de Lynk & Co met lichte velgschade? Enkel op de uiterste rand zeg maar.
Ja ik. Had bijna op elke velg schade. Niks over gehoord. Intussen afrekening al gehad en daar hadden ze niks over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
Yavi06 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:10:
Ik heb het contract binnen gekregen voor de private lease. 3 jaar tegen 599 per maand, 22.500 km per jaar, 10 cent per km voor extra kilometers em 250 euro eigen risico bij schade/ongeval.

Nu 14 dagen bedenktijd...
En heb je intussen de auto van Max mobility? Zeer benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
ton_adam schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:47:
[...]

ziet er goed uit! 8)

De yaml code voor dit dashboard, kan ik die ergens vinden ook? Of ben je bereid die te delen.

Dank!
yaml code voor dashboard, heb ik je gestuurd via pb.

Gr, Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben echt woedend deze ochtend.
Ging een paar maanden terug al het verhaal in de buurt rond dat er een jochie bewust mooie auto's zat te bekrassen maar ze hadden hem nog niet kunnen pakken o.i.d.

Nou had mijn vorige L&C binnen 2 weken na ontvangst in okt2022 al een mega grote diepe kras in de deur rechtsachter. Daarna niks meer. Nu heb ik 3 weken een nieuwe 01 en hoppa zo'n exact zelfde diepe kras in dezelfde deur rechtsachter.

Nou weet ik gewoon zeker dat de vorige kras 2 jaar terug dus ook gewoon bewust was wat ik toen al vermoede. Baal echt als een stekker. Zo jammer dat de 360 camera's niet opnemen als iets heel dichtbij komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRK_Ximz6ELnd_5Jc3eraflIG9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZTDtzzDEuwClUYnU0d3NMcro.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Ricmaniac schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:12:
Ik ben echt woedend deze ochtend.
Ging een paar maanden terug al het verhaal in de buurt rond dat er een jochie bewust mooie auto's zat te bekrassen maar ze hadden hem nog niet kunnen pakken o.i.d.

Nou had mijn vorige L&C binnen 2 weken na ontvangst in okt2022 al een mega grote diepe kras in de deur rechtsachter. Daarna niks meer. Nu heb ik 3 weken een nieuwe 01 en hoppa zo'n exact zelfde diepe kras in dezelfde deur rechtsachter.

Nou weet ik gewoon zeker dat de vorige kras 2 jaar terug dus ook gewoon bewust was wat ik toen al vermoede. Baal echt als een stekker. Zo jammer dat de 360 camera's niet opnemen als iets heel dichtbij komt.

[Afbeelding]
Jeeeeeeeez... heb het idee dat sommige mensen het expres op Lynk rijders hebben gemunt. Daar gaat je eigen risico.. Ik had het ook in mijn kofferbakklep. Heb het licht geschuurd, lakstift eroverheen, laten drogen (paar dagen) toen weer licht geschuurd en nu zie je er bijna niets meer van en het was een best diepe kras. Vond het nog wel bizar hoe goed dit gelukt was ondanks wat er op internet staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
vurnen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Door omstandigheden had ik de auto pas op 8 mei besteld. Een volledig zwarte versie. De auto wordt over 2-3 weken geleverd. Ik zal reageren zodra ik de auto in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje6
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-06 10:50
Ik ben nu 4 weken gelukkig bezitter van een hele vette Lynk & Co auto, wat een dikke bak zeg!

Ik heb 2 vragen:

- hoe kun je handmatig de spiegels inklappen?
- in welke stand moet je de auto zetten voor de wasstraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.deruijter
Verbruik / Kosten Benzine Elektra

Als ik het ongeveer goed heb:

Benzine 17 km op 1 liter 1 liter benzine 2,00 euro is 2,00/17= 0,12 cent per km op benzine

Op Accu Batterij 70 km kosten volle lading 9,2 euro Shell laadpas is 9,20 / 70 = 0,13 cent per km elektrisch.

Buiten het milieu om had ik toch wel gehoopt dat elektrisch rijden voordeliger zou zijn. (Kan niet bij mijn huis komen dus afhankelijk openbare laadpalen , bij Shell geen uurtarieven voor blokkeren/laden. Dit leek mij dus het voordeligst) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Edje6 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:19:
Ik ben nu 4 weken gelukkig bezitter van een hele vette Lynk & Co auto, wat een dikke bak zeg!

Ik heb 2 vragen:

- hoe kun je handmatig de spiegels inklappen?
- in welke stand moet je de auto zetten voor de wasstraat?
1. knopjes L en R van de spiegels tegelijk indrukken
2. In N en auto hold uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
eric.deruijter schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:32:

Benzine 17 km op 1 liter 1 liter benzine 2,00 euro is 2,00/17= 0,12 cent per km op benzine

Op Accu Batterij 70 km kosten volle lading 9,2 euro Shell laadpas is 9,20 / 70 = 0,13 cent per km elektrisch.

Buiten het milieu om had ik toch wel gehoopt dat elektrisch rijden voordeliger zou zijn. (Kan niet bij mijn huis komen dus afhankelijk openbare laadpalen , bij Shell geen uurtarieven voor blokkeren/laden. Dit leek mij dus het voordeligst) :/
Met e-flux laad ik bij de meeste laadpalen veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 13:41
mprkooij schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:21:
[...]

Sleutel alleen laten gebruiken in geval van nood. Anders gaat het van je KM bundel af. Sleutel meegeven in aluminium folie zodat die niet wordt gebruikt. Alleen in nood dus gebruiken.
Dit is onjuist en onnodig. Vorige jaar regelmatig uitgeleend en sleutel meegegeven (is ook gebruikt). Soms lag de app er ook uit. De eerste keer ongrendelen liet ik wel met de app doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
Kun je ook gebruik maken van de Lynk & Co app als je de auto private leased? Deze vraag heb ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
juwlez schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Dit is onjuist en onnodig. Vorige jaar regelmatig uitgeleend en sleutel meegegeven (is ook gebruikt). Soms lag de app er ook uit. De eerste keer ongrendelen liet ik wel met de app doen.
Was een tijd geleden wel zo (volgens mdw). Waarom zou je toch het randje opzoeken als het ook op deze manier kan. Ik zou het in ieder geval niet uitproberen. Sleutel meegeven in het geval van nood, dan is hij ook gewoon te gebruiken in geval van nood. Is de sleutel niet nodig? Dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Vandaag windzijschermen (deflectors) ontvangen van aliexpress zelfde die voor 2x de prijs op amazon staan btw. Wilde mijn ervaring delen en de uitkomst qua looks.

Het plaatsen is vrij simpel doormiddel van haakje en plakstrips. Maar de haakjes passen niet heel goed dus hoop ik dat de plakstrips na veel ontvetter goed blijven zitten. Kwalitatief gezien prima maar niet hoogstaand. 50euro is het wel waard.

De haakjes (zwart schuimrandje *foto 2) zie je overigens wel zitten. Ik vraag mij af of deze misschien alleen bedoeld zijn voor bij het plaatsen zodat je de deflector recht plakt.

Jammer van de chrome rand. Was even verheugd want bij binnenkomst waren ze blauw maar dit bleek beschermfolie te zijn.
Inmiddels zie ik op aliexpress ook volledige zwarte zonder chrome rand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkUEJRkk2tjmKDe9LkSuQ-kejUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNsh54Ibx6mmBVElUqrf0OdR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kPh2WzpJtO5nHZSz1SbPJ7EdyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0vjRjwq5zO02P4H5mhjfhFc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ttt8 op 07-06-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish

Kijk naar andere aanbieders van laad pasjes. Shell is niet de goedkoopste. Verlengsnoer geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 822263

Inmiddels een tweedehands Lynk aangeschaft. Super blij mee. Alles werkt naar tevredenheid, ook Android Auto. Account is inmiddels gekoppeld aan de auto. Het lukt mij echter niet de account aan te melden in de auto zelf, waardoor de app ook geen verbinding maakt met de auto. Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Anoniem: 822263 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:03:
Inmiddels een tweedehands Lynk aangeschaft. Super blij mee. Alles werkt naar tevredenheid, ook Android Auto. Account is inmiddels gekoppeld aan de auto. Het lukt mij echter niet de account aan te melden in de auto zelf, waardoor de app ook geen verbinding maakt met de auto. Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad?
Naar mijn weten staat dit los van elkaar. De app moet je aanvragen bij lynk & co zelf, moet deze omzetten van lease naar koop eigenaar.

Account in de auto gebruik ikzelf niet vanwege de vertraging maar geeft weer enkele kleine (voor mij) nadelen. Maar app werkt wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 822263

ttt8 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Naar mijn weten staat dit los van elkaar. De app moet je aanvragen bij lynk & co zelf, moet deze omzetten van lease naar koop eigenaar.

Account in de auto gebruik ikzelf niet vanwege de vertraging maar geeft weer enkele kleine (voor mij) nadelen. Maar app werkt wel bij mij.
Tnx! De auto is al op mijn account gezet door Lynk, daardoor zou de app moeten werken neem ik aan. Ik zie ook het correcte kenteken links bovenin stan./ ik heb daar bevestiging van gehad. Goed om te weten dat de werking van de app niet afhangt van een profiel in de auto - ik had daar over gelezen dat dit trager was, en wil dat daarom eigenlijk niet gaan gebruiken. Maar zien hoeveel de auto is opgeladen, hoeveel benzine er in zit en het klimaat systeem kunnen bedienen voordat we de auto gaan gebruiken lijkt me wel heel handig. . Blijf ik dus wel zitten met een app die geen functionaliteiten actief heeft staan. Dat is weird toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
ttt8 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Gewoon Lynk bellen. Wordt zo geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttt8
Anoniem: 822263 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Tnx! De auto is al op mijn account gezet door Lynk, daardoor zou de app moeten werken neem ik aan. Ik zie ook het correcte kenteken links bovenin stan./ ik heb daar bevestiging van gehad. Goed om te weten dat de werking van de app niet afhangt van een profiel in de auto - ik had daar over gelezen dat dit trager was, en wil dat daarom eigenlijk niet gaan gebruiken. Maar zien hoeveel de auto is opgeladen, hoeveel benzine er in zit en het klimaat systeem kunnen bedienen voordat we de auto gaan gebruiken lijkt me wel heel handig. . Blijf ik dus wel zitten met een app die geen functionaliteiten actief heeft staan. Dat is weird toch?
Als deze al door lynk is geactiveerd kan het een tijdje duren. Volgens mij had ik de app opnieuw geinstalleerd of ingelogd en toen deed die het ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
MP3 afspelen.....

Misschien gebruikt niemand het maar je kan nog MP3 files via USB afspelen en ook naar het interne geheugen kopiëren.

Enkel bij het afspelen van de files uit intern geheugen worden ze elke keer onderbroken/gestopt na +/-20 seconden Soms kom je ook weer ineens in het hoofdmenu en moet je in menu media alles weer opnieuw instellen en aanzetten. Verder is het starten van MP3 ontzettend traag.. :( .. (Afspelen vanuit USB stick lukt wel.)

Alle .ini files en andere rommel uit de directoires verwijderd (Door complete reset en opnieuw kopiëren van de muziek mappen), gaat nu beter Muziek speelt in ieder geval maar reageert nog steeds zeer traag, na +/- 20 seconden pas aangeklikten MP3 spelen en nog 10 sec later verschijnt het nummer pas op het display.

Iemand een andere ervaring ?

ik ga maar Android auto gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door eric.deruijter op 10-06-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrieko
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-08-2024
[...]

Ik haak hier even op in, wij hebben een jaar lang rondgereden met een Lynk en co uit 2023 (abonnement via Lynk en co zelf), in verband met prijsstijgingen, verhoging eigen risico en het ontbreken cq lange levertijd van een Lynk met trekhaak hebben we besloten hier afscheid van te nemen. Vorige week hebben we de opvolger opgehaald, een Lynk uit 2022 via Max Mobility. Wachttijd na acceptatie was ongeveer 6 weken (auto met trekhaak), de auto was binnen een week of 2 -3 na bestelling al geleverd bij Max, de montage van de trekhaak liet even op zich wachten, overigens geen probleem voor ons, dit sloot mooi aan op de opzegtermijn van het abonnement. Max levert de auto’s, de lease verloopt via Riemersma leasing.

Aflevering door Max is prima verlopen, over het contact en de afhandeling door Riemersma niets dan lof, vragen over het contract zijn zeer uitgebreid door hun behandeld en ze reageren snel!

De Lynk had bij aflevering zo’n 15k op de teller. Wat ons opviel waren de, in onze ogen, vele (hetzij kleine) beschadigingen rondom en in het interieur. De medewerker van Max had ze overigens wel in mindere staat gezien. Samen met een medewerker van Max worden de schades opgenomen en genoteerd in het schaderapport bij aflevering. Gelukkig vallen de meeste beschadigingen bij dagelijks gebruik niet echt op en een goede poetsbeurt doet wonderen. Over het algemeen is het naar onze mening toch een hele nette auto waar we hopelijk een aantal jaren van mogen genieten.

Een aangename verrassing bij aflevering was dat onze auto (van april 2022) wel de update met onder andere de 360 graden camera bleek te hebben.

Wij zijn tot dusver blij met onze keuze en zeer tevreden met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
[...]

Ik mag de auto 1 juli ophalen. Een volledig zwarte versie (black pack) uit september 2022 (met 360 graden camera).

Mijn ervaring tot nu toe:

- Riemersma Leasing: vriendelijk en behulpzaam. Proberen problemen pro actief op te lossen (ik wilde bijvoorbeeld een auto met 360 camera en zij hebben dat netjes geregeld met Max Mobility binnen 6 weken levertijd).
- Max's Mobility: vriendelijk en behulpzaam. Altijd een nette antwoord ook al kwam ik soms met irritante vragen. Dit komt ook omdat ik 1,5 jaar Lynk & Co heb gereden en dus veel weet over de auto.

Ik ben benieuwd wat voor auto ik afgeleverd krijg qua kilometerstand en eventuele schades. 16 juli ga ik 3 weken naar Griekenland met de auto. Ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
gerrieko schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:17:
[...]

Ik haak hier even op in, wij hebben een jaar lang rondgereden met een Lynk en co uit 2023 (abonnement via Lynk en co zelf), in verband met prijsstijgingen, verhoging eigen risico en het ontbreken cq lange levertijd van een Lynk met trekhaak hebben we besloten hier afscheid van te nemen. Vorige week hebben we de opvolger opgehaald, een Lynk uit 2022 via Max Mobility. Wachttijd na acceptatie was ongeveer 6 weken (auto met trekhaak), de auto was binnen een week of 2 -3 na bestelling al geleverd bij Max, de montage van de trekhaak liet even op zich wachten, overigens geen probleem voor ons, dit sloot mooi aan op de opzegtermijn van het abonnement. Max levert de auto’s, de lease verloopt via Riemersma leasing.

Aflevering door Max is prima verlopen, over het contact en de afhandeling door Riemersma niets dan lof, vragen over het contract zijn zeer uitgebreid door hun behandeld en ze reageren snel!

De Lynk had bij aflevering zo’n 15k op de teller. Wat ons opviel waren de, in onze ogen, vele (hetzij kleine) beschadigingen rondom en in het interieur. De medewerker van Max had ze overigens wel in mindere staat gezien. Samen met een medewerker van Max worden de schades opgenomen en genoteerd in het schaderapport bij aflevering. Gelukkig vallen de meeste beschadigingen bij dagelijks gebruik niet echt op en een goede poetsbeurt doet wonderen. Over het algemeen is het naar onze mening toch een hele nette auto waar we hopelijk een aantal jaren van mogen genieten.

Een aangename verrassing bij aflevering was dat onze auto (van april 2022) wel de update met onder andere de 360 graden camera bleek te hebben.

Kun je misschien iets specifieker zijn over de kleine schades in het interieur? Ik ga de auto 1 juli ophalen en kan dan alvast wennen wat me mogelijk te wachten staat. Was het exterieur wel prima in orde? Maakt Max's Mobility de auto netjes schoon voor het ophalen? Bedankt alvast voor je antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 20:08

Flabergasted

Prepare to die !

Fijne auto, sinds 3 weken in bezit, maar schrok me gisteren kapot.

Vrachtwagen stond stil op 2e baan voorgesorteerd.
Toen ik er voorbij reed, trapt de auto plotseling zelf op de rem..
Bijna een noodstop.

Is deze "hulp" uit te schakelen ?
Ik log in met eigen gekoppelde account, maar toch zijn veel hulpen greyed out en niet uit te zetten.

Tweede vraag: moet ik echt elke keer als ik instap, handmatig Lane assist uitschakelen, of kan dat permanent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
enige manier om 1 van deze 2 opties standaard aan te hebben na het starten (ipv ze elke x handmatig in te schakelen)?

dank

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_Za0xwrANTSr3GNvmjKVxbRwHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LATXfGOXzfxmtmFdnf71JFhU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
nooyen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:20:
enige manier om 1 van deze 2 opties standaard aan te hebben na het starten (ipv ze elke x handmatig in te schakelen)?

dank

[Afbeelding]
In mijn auto kan ik zelfs deze opties niet bedienen. Beiden zijn uitgeschakeld. Dus als ik mag vragen, hoe krijg ik die opties werkend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Ik ben/we zijn hier al eens eerder ingedoken - zie deze reactie en opvolgende discussie. Cijfers/prijzen zijn wellicht wat verouderd, maar als ik in diezelfde excel jouw prijzen invoer, kom ik hierop uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd797V2keTHDrc2dMExMpJJ92nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bi1s10LxUiI6QJMUnHtbGtJZ.png?f=fotoalbum_large

Met die waardes uit mijn berekening obv jouw prijzen, is het tot respectievelijk € 0,71 per kW (obv benzine voor € 1,95) of € 0,79 per kW (op basis van de landelijke adviesprijs van € 2,177) goedkoper om op stroom te rijden.

Zie voor de verantwoording/discussies over die waardes dezelfde discussie. Waarom je hoger uitkomt is combinatie van rekenen met (te) hoog (ipv werkelijk) verbruik en de relatief hoge prijs voor laadsessie.

En zelfs als je rekent met een verbruik van 25 kW/100km - want dat is ongeveer wat jij hanteert, en wat de capaciteit van het accupack suggereert:
(17 kW / 70 km) * 100 km = 24,28
... kom je hierop en is elektrisch in basis nog goedkoper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAKqpIWeYgMNQsJ_IpdSUaPgkyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VNavrxgov2Bg16vCGJquDDAU.png?f=fotoalbum_large

Als je dat aanhoudt is het tot respectievelijk € 0,48 per kW (obv benzine voor € 1,95) of € 0,53 per kW (op basis van de landelijke adviesprijs van € 2,177) goedkoper om op stroom te rijden. Dan wordt het met Shell nijpend inderdaad. Maar da's niet de praktijk (gelukkig).
Shell is op dit moment niet goedkoop. Welke pas het goedkoopste is, hangt af van veel dingen af. Natuurlijk de stroomprijzen op het moment. Een tijd lang was de CPO-prijs hoger dan de vaste prijs van passen zoals Shell/Vattenval. Op dit moment is dat niet meer zo. In de praktijk loont het om dat periodiek in de gaten te houden en in een tijd dat het sterk wisselt een paar passen achter de hand te hebben.

Daarnaast is het ook belangrijk hoe vaak je publiek laadt (je geeft aan: altijd, maar als je veel of weinig rijdt maakt dat nog steeds uit), of je altijd de hele accu laad of ook vaak tussendoor kleine stukjes. Als je vaker publiek laadt en/of vaker kleine beetjes (waardoor je meer laadsessies hebt) is een pas met vast abonnement en zonder kosten per laadsessie al snel interessant.

En dan ook afhankelijk van welke paal/provider je het meest laadt want met bijvoorbeeld een Vattenvall pas betaal je geen vast tarief, maar bij hun eigen palen ook geen startkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrieko
Yavi06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Kun je misschien iets specifieker zijn over de kleine schades in het interieur? Ik ga de auto 1 juli ophalen en kan dan alvast wennen wat me mogelijk te wachten staat. Was het exterieur wel prima in orde? Maakt Max's Mobility de auto netjes schoon voor het ophalen? Bedankt alvast voor je antwoord :).
Zeker, de opgemerkte schades waren,

Exterieur:
- velg links voor stoeprandschade op de buitenste rand, ca 4 beschadigingen waarvan 1 grotere (cm of 5 tot 10)
- klein scheurtje onderaan voorbumper in het onbespoten kunststof, ca 1cm
- schade op gespoten deel bumper, ca 5cm lang, en 1mm hoog (niet geheel door de lak heen)
- putje in deur rechtsvoor
- schade op onderzijde voorbumper zilveren deel ca 5cm lang, 1mm hoog, door de lak heen
- kras onderaan achterklep ca 5cm lang
- schade op achterklep plaatwerk boven het Lynk&co logo totaal ca 5cm lang en 1cm hoog door de lak heen, op 2 plekken was dit bijgewerkt met een lakstift.
- raamrubber rechtsvoor op meerdere plekken beschadigd, waarvan 2 grotere beschadiging aan het rubber te hoogte van de spiegel

Interieur:
-kras ca 3cm op de achterzijde van de passagiersstoel (door de toplaag heen)
- putje achterzijde bestuurdersstoel op de klep van het opbergvak (door de toplaag heen)
- kleine beschadiging aan de leren bekleding van de deur rechtsachter, ca 1cm (wel redelijk diep/ingedeukt, lijkt alsof er met een puntig voorwerp in gedrukt is.

Interieur voorin en dashboard geen schades, stoelen en achterbank allen onbeschadigd, kofferruimte ook netjes.

De auto heeft bij aflevering een beurt gehad, zo goed als nieuwe banden voorop, nieuwe banden achterop. De auto is van binnen en buiten goed schoongemaakt (vlak voor onze afspraak) en lag aan de lader bij aankomst, overigens maar kort, de accu was amper geladen en brandstoftank was zo goed als leeg (50km actieradius).

Advies: neem goed de tijd voor het beoordelen van de schades, ik vond dit nogal vluchtig gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
gerrieko schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Zeker, de opgemerkte schades waren,

Exterieur:
- velg links voor stoeprandschade op de buitenste rand, ca 4 beschadigingen waarvan 1 grotere (cm of 5 tot 10)
- klein scheurtje onderaan voorbumper in het onbespoten kunststof, ca 1cm
- schade op gespoten deel bumper, ca 5cm lang, en 1mm hoog (niet geheel door de lak heen)
- putje in deur rechtsvoor
- schade op onderzijde voorbumper zilveren deel ca 5cm lang, 1mm hoog, door de lak heen
- kras onderaan achterklep ca 5cm lang
- schade op achterklep plaatwerk boven het Lynk&co logo totaal ca 5cm lang en 1cm hoog door de lak heen, op 2 plekken was dit bijgewerkt met een lakstift.
- raamrubber rechtsvoor op meerdere plekken beschadigd, waarvan 2 grotere beschadiging aan het rubber te hoogte van de spiegel

Interieur:
-kras ca 3cm op de achterzijde van de passagiersstoel (door de toplaag heen)
- putje achterzijde bestuurdersstoel op de klep van het opbergvak (door de toplaag heen)
- kleine beschadiging aan de leren bekleding van de deur rechtsachter, ca 1cm (wel redelijk diep/ingedeukt, lijkt alsof er met een puntig voorwerp in gedrukt is.

Interieur voorin en dashboard geen schades, stoelen en achterbank allen onbeschadigd, kofferruimte ook netjes.

De auto heeft bij aflevering een beurt gehad, zo goed als nieuwe banden voorop, nieuwe banden achterop. De auto is van binnen en buiten goed schoongemaakt (vlak voor onze afspraak) en lag aan de lader bij aankomst, overigens maar kort, de accu was amper geladen en brandstoftank was zo goed als leeg (50km actieradius).

Advies: neem goed de tijd voor het beoordelen van de schades, ik vond dit nogal vluchtig gaan.
Bedankt voor de moeite. Jemig, dat is nogal wat. Ik had toch wel op zijn minst verwacht dat zij de auto netjes schadevrij (lakschade) waar het kan uiteraard, zouden maken voor aflevering. Voor de velgen maak ik me geen zorgen omdat het een black pack wordt. Maar over het algemeen heb ik gelezen dat je tevreden bent. Dat scheelt natuurlijk. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrieko
Yavi06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de moeite. Jemig, dat is nogal wat. Ik had toch wel op zijn minst verwacht dat zij de auto netjes schadevrij (lakschade) waar het kan uiteraard, zouden maken voor aflevering. Voor de velgen maak ik me geen zorgen omdat het een black pack wordt. Maar over het algemeen heb ik gelezen dat je tevreden bent. Dat scheelt natuurlijk. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen.
Dat vond ik persoonlijk ook, gezien onze vorige Lynk welke nieuw geleverd werd en waar we 1 jaar en 20k mee gereden hebben op één enkel licht krasje van een paar cm na (niet door de lak heen) zowel van binnen als van buiten in nieuwstaat was. Nou worden onze auto's gewoon door ons gezin gebruikt en sta ik deze echt niet elke week te poetsen maar we gaan er altijd wel netjes mee om, ongeacht of het lease of koop is.

Het viel mij daarom in eerste instantie dan ook best wel tegen, dat komt natuurlijk ook omdat wij er bij aflevering met de neus bovenop stonden op zoek naar schades. De meest in het oog springende schade boven het logo op de achterklep heb ik behoorlijk goed weg kunnen poetsen waardoor deze nu een stuk minder opvalt. En ach, bij het dagelijks gebruik valt het ons nu niet meer op (de gemiddelde voorbijganger zal het ook niet opmerken, daarvoor moet er wel kritisch naar de auto gekeken worden) de auto staat er over het algemeen knap bij. Mede gezien de leaseprijs en aanzienlijk betere voorwaarden t.o.v. Lynk en Co zelf zijn we daarom best tevreden met onze keuze. Ik ben benieuwd hoe jij het zult ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak

dank

[Afbeelding]
Dat verhoogt het brandstofverbruik aanzienlijk tot een niveau dat niet bevorderlijk is voor het gebruik van de gewonnen elektriciteit. Weet je zeker dat je dit wilt? (nou, ik neem aan dat je geen benzinestation hebt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Nedish schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:26:
[...]

In mijn auto kan ik zelfs deze opties niet bedienen. Beiden zijn uitgeschakeld. Dus als ik mag vragen, hoe krijg ik die opties werkend?
Probeert u deze instelling te wijzigen terwijl u rijdt of stilstaat? Sommige instellingen kunnen niet worden gewijzigd tijdens het rijden. (Ik weet echter niet zeker of deze instellingen tot die groep behoren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman

dank

[Afbeelding]
Zover ik weet niet, wat ik persoonlijk heel vervelend vind. Wat de "spaar accu" stand zou ik bv prettig vinden om altijd aan te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooyen
Nedish schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:26:
[...]

maar natuurlijk. zover ik zo weet heb ik op het hoofdscherm deze widget toegevoegd (let op dat er wel ruimte is, anders krijg je deze widget niet als optie.......en uiteraard ervanuitgaande dat je stilstaat ;-)).

fijne widget.
succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooyen
atoprak schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Dat verhoogt het brandstofverbruik aanzienlijk tot een niveau dat niet bevorderlijk is voor het gebruik van de gewonnen elektriciteit. Weet je zeker dat je dit wilt? (nou, ik neem aan dat je geen benzinestation hebt :))
...evengoed bedankt voor het meedenken namens mijn portemonnee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
gerrieko schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:17:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring en informatie. Heel fijn! Wat fijn dat je een goede ervaring hebt in tegenstelling tot wat we gewend zijn van L&co. Ga dit serieus in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vurnen
Yavi06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Ik mag de auto 1 juli ophalen. Een volledig zwarte versie (black pack) uit september 2022 (met 360 graden camera).

Mijn ervaring tot nu toe:

- Riemersma Leasing: vriendelijk en behulpzaam. Proberen problemen pro actief op te lossen (ik wilde bijvoorbeeld een auto met 360 camera en zij hebben dat netjes geregeld met Max Mobility binnen 6 weken levertijd).
- Max's Mobility: vriendelijk en behulpzaam. Altijd een nette antwoord ook al kwam ik soms met irritante vragen. Dit komt ook omdat ik 1,5 jaar Lynk & Co heb gereden en dus veel weet over de auto.

Ik ben benieuwd wat voor auto ik afgeleverd krijg qua kilometerstand en eventuele schades. 16 juli ga ik 3 weken naar Griekenland met de auto. Ik kijk er naar uit :)
Dank voor het delen van je ervaring. Ben benieuwd watvoor auto je krijgt idd. Ik hou het in de gaten 😉 fijne vakantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebx

ebx

Weet er iemand hoe je met 2 personen op de app kan ?

Ik had graag zowel mezelf als mijn vrouw toegang gegeven om de auto remote te (un)locken ... maar dit lijkt niet zomaar te werken ...

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx

ebx

eric.deruijter schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:25:
[...]

yaml code voor dashboard, heb ik je gestuurd via pb.

Gr, Eric.
Ik heb deze ondertussen ook ontvangen - waarvoor dank.
De integratie lijkt op zich goed te werken, alleen de reactiesnelheid van bv. lock-unlock is zeer wisselvallend, soms <30 seconden, soms komt ie gewoon niet door .. en da's vervelend, want de app ka ik hierdoor natuurlijk niet meer gebruiken...

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
ebx schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Ik heb deze ondertussen ook ontvangen - waarvoor dank.
De integratie lijkt op zich goed te werken, alleen de reactiesnelheid van bv. lock-unlock is zeer wisselvallend, soms <30 seconden, soms komt ie gewoon niet door .. en da's vervelend, want de app ka ik hierdoor natuurlijk niet meer gebruiken...
Ik heb een update voor de sloten :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6Pno9tPyQbafQPo4ymJCLd64O4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNPldxrCsbGp3xHcAvlGnck6.jpg?f=user_large

Drukken op het slot dan kom je in :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q47b0cWLRmEMbKef7pJkHR7vxo0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jh8phfrtl1XvAGc1Acuj2u6o.jpg?f=user_large

Dit werkt beter , ik ga het nog even testen en dan stuur ik je de yaml code

Als je links boven in HA op het adres icoon of tekst klikt wordt de status van de auto opnieuw uitgelezen.
(standaard elk uur) Dus na ontgrendelen even hier opdrukken en dan wordt de status geupdate

Let op ermee wegrijden kan niet ! (Hiervoor sleutel nodig)
(Als je erin zet en de portieren opslot doet met de HA app en weer hand matig open doet gaat het alarm af, net getest ) :o ;) ;)

Ik gebruik HA Lynk en Co overzicht hoofdzakelijk voor alle service meldingen die je niet kan inzien en de accu laad status.

[ Voor 10% gewijzigd door eric.deruijter op 12-06-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:37

LJ3

Zou ik ook de yaml code van je mogen? 🙏🏻
eric.deruijter schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je links boven in HA op het adres icoon of tekst klikt wordt de status van de auto opnieuw uitgelezen.
(standaard elk uur) Dus na ontgrendelen even hier opdrukken en dan wordt de status geupdate

(Als je erin zet en de portieren opslot doet met de HA app en weer hand matig open doet gaat het alarm af, net getest ) :o ;) ;)

Ik gebruik HA Lynk en Co overzicht hoofdzakelijk voor alle service meldingen die je niet kan inzien en de accu laad status.
eric.deruijter schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pagina: 1 ... 153 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.