Merci deze had ik nog niet eens doorgelezen. Even ontcijferd:Oizo1981 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:15:
[...]
Dit is wat er in de (nieuwste) voorwaarden staat over het proces te late betaling:
[...]
- "Indien jij jouw Abonnement Vergoeding niet hebt voldaan op de vervaldatum, dan sturen wij jou één (1) herinnering waarin wij jou vragen deze betaling per omgaande te doen."'
Informele herinnering: Na het overschrijden van de vervaldatum van de factuur, komt een betalingsherinnering. Dit zou dan per e-mail behoren te gaan en is de eerste bij een mislukte betaling.
Let op: Dit is nog geen aanmaning, maar een informele herinnering (alleen relevant voor consumenten.)
Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.
Dit lijkt op de eerste formele betalingsherinnering en hier zitten kosten bij. Dit zou de tweede mail moeten zijn.
Indien wij jouw betaling van de Abonnement Maandelijkse Vergoeding niet hebben ontvangen binnen vijftien (15) dagen nadat deze verschuldigd was, dan hebben wij het recht jouw Overeenkomst te beëindigen.
Oke Lynk schrijft over hun recht om de overeenkomst te beëindigen bij betaalverzuim, maar nu wordt het interessant...
Mochten wij hiertoe overgaan, dan informeren wij jou daarvan per e-mail en tenzij wij jouw betaling uiterlijk vier (4) dagen na de datum van de Beëindigingsbrief hebben ontvangen (“Beëindigingsdatum”), wordt de Overeenkomst beëindigd per de Beëindigingsdatum.
1: Dus Lynk behoort per e-mail een aankondiging te doen vóórdat de beëindiging plaatsvind.
2: Er is dus een Beëindigingsbrief. Ik neem aan de 'Beëndiging van je contract' mail? Echter botst de inhoud van de brief met de leidende Algemene Voorwaarden!
In de door mij ontvangen eenzijdige Lynk beëindigingsmail staat niet dat stopzetting niet plaatsvind als het verschuldigde bedrag alsnog zal worden voldaan. Kortom in mijn casus Lynk direct over tot schuldinvorderingsmaatregelen ( Riverty ), hetgeen in conflict is met de AV, en geven aan dat het over en sluiten is. Ten onrechte.
Twee keer niet betaald in het vorige jaar: Eén keer bij de start van mijn abonnement na ontvangstname van de auto - 2022 en één keer ergens begin 2023.mprkooij schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:35:
[...]
Zodan, dat zou een niet zo'n chique tactiek zijn, maar van wat ik nu begrijp heb je voor één maand ergens in 2022 of 2023 niet betaald? Ik check altijd op mijn rekening/creditcard of het maandbedrag voor de huur is afgeschreven. Heb je dit dan niet gedaan?
Ik vind het zelf ook heel erg hoe sommigen doen tegen de chat/telefonist(e). In principe kunnen zij er ook vrij weinig aan doen en is het zo te zien gewoon nog steeds een zooitje bij Lynk.
Geen ernst in gehad omdat ik afging op de mail, waarbij het aan het licht kwam als het was mislukt, want als het was mislukt deed ik gewoonweg een losse banktransactie met de gegevens uit de herinnering. Soms twee transacties in één. Vormde nooit echt een probleem tot gisteren.
Dit keer kwamen de herinneringsmail dus niet, maar kwam het eenzijdige afscheid.
[ Voor 4% gewijzigd door DR.V op 07-02-2024 01:58 ]