Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Oizo1981 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Dit is wat er in de (nieuwste) voorwaarden staat over het proces te late betaling:

[...]
Merci deze had ik nog niet eens doorgelezen. Even ontcijferd:

- "Indien jij jouw Abonnement Vergoeding niet hebt voldaan op de vervaldatum, dan sturen wij jou één (1) herinnering waarin wij jou vragen deze betaling per omgaande te doen."'

Informele herinnering: Na het overschrijden van de vervaldatum van de factuur, komt een betalingsherinnering. Dit zou dan per e-mail behoren te gaan en is de eerste bij een mislukte betaling.

Let op: Dit is nog geen aanmaning, maar een informele herinnering (alleen relevant voor consumenten.)

Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.

Dit lijkt op de eerste formele betalingsherinnering en hier zitten kosten bij. Dit zou de tweede mail moeten zijn.

Indien wij jouw betaling van de Abonnement Maandelijkse Vergoeding niet hebben ontvangen binnen vijftien (15) dagen nadat deze verschuldigd was, dan hebben wij het recht jouw Overeenkomst te beëindigen.

Oke Lynk schrijft over hun recht om de overeenkomst te beëindigen bij betaalverzuim, maar nu wordt het interessant...

Mochten wij hiertoe overgaan, dan informeren wij jou daarvan per e-mail en tenzij wij jouw betaling uiterlijk vier (4) dagen na de datum van de Beëindigingsbrief hebben ontvangen (“Beëindigingsdatum”), wordt de Overeenkomst beëindigd per de Beëindigingsdatum.

1: Dus Lynk behoort per e-mail een aankondiging te doen vóórdat de beëindiging plaatsvind.
2: Er is dus een Beëindigingsbrief. Ik neem aan de 'Beëndiging van je contract' mail? Echter botst de inhoud van de brief met de leidende Algemene Voorwaarden!

In de door mij ontvangen eenzijdige Lynk beëindigingsmail staat niet dat stopzetting niet plaatsvind als het verschuldigde bedrag alsnog zal worden voldaan. Kortom in mijn casus Lynk direct over tot schuldinvorderingsmaatregelen ( Riverty ), hetgeen in conflict is met de AV, en geven aan dat het over en sluiten is. Ten onrechte.
mprkooij schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Zodan, dat zou een niet zo'n chique tactiek zijn, maar van wat ik nu begrijp heb je voor één maand ergens in 2022 of 2023 niet betaald? Ik check altijd op mijn rekening/creditcard of het maandbedrag voor de huur is afgeschreven. Heb je dit dan niet gedaan?

Ik vind het zelf ook heel erg hoe sommigen doen tegen de chat/telefonist(e). In principe kunnen zij er ook vrij weinig aan doen en is het zo te zien gewoon nog steeds een zooitje bij Lynk.
Twee keer niet betaald in het vorige jaar: Eén keer bij de start van mijn abonnement na ontvangstname van de auto - 2022 en één keer ergens begin 2023.

Geen ernst in gehad omdat ik afging op de mail, waarbij het aan het licht kwam als het was mislukt, want als het was mislukt deed ik gewoonweg een losse banktransactie met de gegevens uit de herinnering. Soms twee transacties in één. Vormde nooit echt een probleem tot gisteren.

Dit keer kwamen de herinneringsmail dus niet, maar kwam het eenzijdige afscheid.

[ Voor 4% gewijzigd door DR.V op 07-02-2024 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34

BPi

Deviator79 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Mijn auto wordt maandag opgehaald, ik laat de milieustickers zitten
Hier ook 2 milieustickers laten zitten.
Ze zijn kentekengebonden dus horen er nu bij :P
(Hier) niets over gehoord bij of na inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crywolf01
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-04 01:21
@ Dr V. Dus Riverty links laten liggen, en als nog Lynk betalen binnen 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
BPi schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:13:
[...]

Hier ook 2 milieustickers laten zitten.
Ze zijn kentekengebonden dus horen er nu bij :P
(Hier) niets over gehoord bij of na inleveren.
ik heb ze ook op de ruit laten zitten, wel de begeleidende brieven eruit gehaald, daar staan naw gegevens op.
Ook de tolbadgehouder heb ik laten zitten 🙄 (die brak af bij het demonteren)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Mijn Lynk ingeleverd in Januari, bijna een maand geleden helemaal niets gehoord, zelfs geen bevestiging dat de auto is ingenomen door Lynk of Volvo, alleen twee mailtjes direct bij het ophalen van de auto met alle ingeleverde materialen en sleutels.
ik vind het wel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent, accepteren ze de velgschade, klein maar toch... vallen ze binnen de bandbreedte van acceptable damage? het flauwe deukje in de deur waar je met regen helemaal niets van ziet, maar ze kunnen gaan klagen.....wat is het eigen risico?
Kortom, ik weet nu waarom ik hem heb ingeleverd dit soort vervelende zaken waar je als klant gewoon duidelijkheid over wilt hebben daar moet je als fatsoenlijk bedrijf niet weken over doen.Ik wil gewoon een duidelijke brief/mail met daarin dat de auto in goede orde is ontvangen, of niet vanwege schade gaat u dit XXX kosten.
Oja nog iets positiefs, de wagen reed heerlijk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Route-de-Soleil schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:13:
Mijn Lynk ingeleverd in Januari, bijna een maand geleden helemaal niets gehoord, zelfs geen bevestiging dat de auto is ingenomen door Lynk of Volvo, alleen twee mailtjes direct bij het ophalen van de auto met alle ingeleverde materialen en sleutels.
ik vind het wel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent, accepteren ze de velgschade, klein maar toch... vallen ze binnen de bandbreedte van acceptable damage? het flauwe deukje in de deur waar je met regen helemaal niets van ziet, maar ze kunnen gaan klagen.....wat is het eigen risico?
Kortom, ik weet nu waarom ik hem heb ingeleverd dit soort vervelende zaken waar je als klant gewoon duidelijkheid over wilt hebben daar moet je als fatsoenlijk bedrijf niet weken over doen.Ik wil gewoon een duidelijke brief/mail met daarin dat de auto in goede orde is ontvangen, of niet vanwege schade gaat u dit XXX kosten.
heel herkenbaar. ook je laatste punt ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Route-de-Soleil schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:13:
Na 30 dagen ben je gevrijwaard voor wat betreft schade. Bekeuringen, achterstallige betalingen, extra km’s kunnen daarna nog in rekening worden gebracht.
Ik kreeg mijn km afrekening al na een kleine 3 weken (eerste van de maand na de maand van inlevering).
De wagen is volgens mij de dag na inleveren nog grondig geinspecteerd. Mijn spotify werd opeens gekaapt (was nog ingelogd in de auto). Toen maar op afstand Spotify uitgelogd in de ingeleverde auto 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTRMsLp46GB1O3VqReSQTx-uJR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY1bv2CvT9lhKiS7gey9bLw6.jpg?f=fotoalbum_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 16:39
Joost79 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Geen idee eigenlijk, heb de trekhaak nog niet gebruikt (heb de auto pas 3 weken).

Heb hem voor de fietsdrager, vieze mtb in de auto is niet zo mijn ding, maar ben er nog niet mee weg geweest.

Zal dit weekend eens kijken.
Weet jij toevallig al of dit werkt? Ook softwarematig?

Ik laat namelijk ook een trekhaak monteren van Brink (niet via Volvo) maar bij het bedrijf waar ik hem koop. Nu heb ik Volvo gebeld. Maar die geven aan dat de software niet ingeladen kan worden zonder originele Lynk onderdelen.

Las hier nog ergens een berichtje van iemand die zei dat er wel Volvo dealers zijn die dat konden/deden. Ben wel benieuwd welke dan? Berichtje via DM zou mooi zijn..

Bastard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-06 00:22
Vandaag contact gehad met Lynk&co met de vraag of ik zelf een trekhaak mag laten monteren en deze eventueel weer laat verwijderen bij inleveren. Ze geven aan dat dit niet mogelijk is omdat de auto dan ook opnieuw gekeurd moet worden en je niet verzekerd bent als je met een aanhanger een ongeluk krijgt.

Rond mei heb ik deze auto 2 jaar ze gaven aan dat er een swap aan zit te komen maar ik geen M2M kan kiezen met trekhaak omdat ik nu een abonnement zonder heb. Ik heb gevraagd of het mogelijk is mijn huidige auto over te kopen. Ik kreeg als antwoord dat ze hier pasgeleden in andere landen mee begonnen zijn deze optie aan te bieden bij de swap. Dus of een nieuwe auto of je huidige overkopen. De verwachting is dat dit op kort termijn ook in Nederland kan. Ze hebben mij op een lijst gezet dat ik hem wil kopen. Als het meezit krijg ik eerder bericht om hem over te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
DR.V schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:08:
[...]

Merci deze had ik nog niet eens doorgelezen. Even ontcijferd:

- "Indien jij jouw Abonnement Vergoeding niet hebt voldaan op de vervaldatum, dan sturen wij jou één (1) herinnering waarin wij jou vragen deze betaling per omgaande te doen."'

Informele herinnering: Na het overschrijden van de vervaldatum van de factuur, komt een betalingsherinnering. Dit zou dan per e-mail behoren te gaan en is de eerste bij een mislukte betaling.

Let op: Dit is nog geen aanmaning, maar een informele herinnering (alleen relevant voor consumenten.)

Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.

Dit lijkt op de eerste formele betalingsherinnering en hier zitten kosten bij. Dit zou de tweede mail moeten zijn.

Indien wij jouw betaling van de Abonnement Maandelijkse Vergoeding niet hebben ontvangen binnen vijftien (15) dagen nadat deze verschuldigd was, dan hebben wij het recht jouw Overeenkomst te beëindigen.

Oke Lynk schrijft over hun recht om de overeenkomst te beëindigen bij betaalverzuim, maar nu wordt het interessant...

Mochten wij hiertoe overgaan, dan informeren wij jou daarvan per e-mail en tenzij wij jouw betaling uiterlijk vier (4) dagen na de datum van de Beëindigingsbrief hebben ontvangen (“Beëindigingsdatum”), wordt de Overeenkomst beëindigd per de Beëindigingsdatum.

1: Dus Lynk behoort per e-mail een aankondiging te doen vóórdat de beëindiging plaatsvind.
2: Er is dus een Beëindigingsbrief. Ik neem aan de 'Beëndiging van je contract' mail? Echter botst de inhoud van de brief met de leidende Algemene Voorwaarden!

In de door mij ontvangen eenzijdige Lynk beëindigingsmail staat niet dat stopzetting niet plaatsvind als het verschuldigde bedrag alsnog zal worden voldaan. Kortom in mijn casus Lynk direct over tot schuldinvorderingsmaatregelen ( Riverty ), hetgeen in conflict is met de AV, en geven aan dat het over en sluiten is. Ten onrechte.

[...]

Twee keer niet betaald in het vorige jaar: Eén keer bij de start van mijn abonnement na ontvangstname van de auto - 2022 en één keer ergens begin 2023.

Geen ernst in gehad omdat ik afging op de mail, waarbij het aan het licht kwam als het was mislukt, want als het was mislukt deed ik gewoonweg een losse banktransactie met de gegevens uit de herinnering. Soms twee transacties in één. Vormde nooit echt een probleem tot gisteren.

Dit keer kwamen de herinneringsmail dus niet, maar kwam het eenzijdige afscheid.
Deze mail ook gehad op maandag 05-02. En ik lees in de Lynk&Co Facebook topic nog een paar honderd anderen. Als een ieder hierover bezwaar maakt dan kan dit toch niet? Ik heb in ieder geval wat volgens hun openstond per direct betaald op 05-02. Vervolgens op 06-02 gebeld en de klantenservice zei om de betaalbewijzen even door te sturen dan was het in orde. Op 06-02 mail van Riverty gehad met 2 openstaande bedragen, welke ik dus op 05-02 al voldaan had, heb niks aan Riverty betaald maar alles aan Lynk zelf. Op 07-02,vandaag, weer gebeld en medewerker gaf aan er niks aan te kunnen doen en dat het einde van het contract was. Hem gewezen op de algemene voorwaarden en dat er dan binnen 4 dagen betaald moet worden. Had hij geen antwoord op en ik werd doorgezet naar de backoffice. Gaf ook aan niks te kunnen betekenen en dat het over was. Toen ik haar ook wees op de algemene voorwaarden en dat ze hierin niet juist handelen had ook zij hier geen antwoord op. Ik gaf aan niet akkoord te gaan met einde contract omdat hun niet werken conform AV. Ze gaf aan alles op de mail te zetten naar haar en zij ging het doorzetten naar leidinggevende. Ik wacht dus op reactie, benieuwd hoelang dit zal duren. En ook de reactie van alle anderen op facebook. Iemand gaf aan dat ze gister belde en dat er 47 mensen in de wachtrij stonden met hetzelfde probleem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
[b]Brunbi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:02:
Ik heb gevraagd of het mogelijk is mijn huidige auto over te kopen. Ik kreeg als antwoord dat ze hier pasgeleden in andere landen mee begonnen zijn deze optie aan te bieden bij de swap. Dus of een nieuwe auto of je huidige overkopen. De verwachting is dat dit op kort termijn ook in Nederland kan. Ze hebben mij op een lijst gezet dat ik hem wil kopen. Als het meezit krijg ik eerder bericht om hem over te kopen.
Interessant, benieuwd of het dan ook een aantrekkelijke prijs is.
Auto waar je zelf 2 jaar in gereden hebt, een betere proefrit kan je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:39
RamonTW schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:52:
[...]

Auto waar je zelf 2 jaar in gereden hebt, een betere proefrit kan je niet krijgen.
Idd, heel benieuwd wat ze daarvoor vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 23:21
jack_ schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:53:
Weet iemand of de afdekrollo van de nieuwe modellen ook op de oudere 21 en 22 modellen zou passen ipv de hoedenplank?
Nee die past niet; die heeft helaas een andere bevestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
RamonTW schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:52:
[...]
Ik wil hem ook wel overnemen, heerlijke auto toch?
Nog fijner als hij van jou is.
Zal nooit goedkoper worden als abonnement maar goed dan heb je wat.
Ik had het al eerder gevraagd( paar weken geleden) toen kon het niet.
Nu weer gemaild met verzoek auto over te nemen.
Dit keer geen harde afwijzing.
Zie mailAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00IrB056lnDdelFgIyXCgABJpPo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4n7FZu5SXENV31bvmkKx2iPe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kZa_W52r4rPTP1F0azyoWf3R_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PqVfz8SCmgp7AX8GUF96MAnk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
mprkooij schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:12:
Ik lees ook in het Nederlandse Lynk & Co topic op Facebook dat er heel veel mensen zijn geweest die een beeindiging contract hebben binnengekregen. Ben benieuwd hoe dit verder opgepakt wordt door Lynk & Co. Nieuwe CEO aan het roer en opeens gebeurt er vanalles :o
Ik heb ook de opzegmail gekregen en contact gehad. "Er kan niets meer." In mijn geval wel herinneringen gehad, in december '22, toen ik behoorlijk ziek was. Nooit een belletje of een brief. Blijft een bizarre organisatie.

Nu snel oriënteren op wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
m_a_rnix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Ik heb ook de opzegmail gekregen en contact gehad. "Er kan niets meer." In mijn geval wel herinneringen gehad, in december '22, toen ik behoorlijk ziek was. Nooit een belletje of een brief. Blijft een bizarre organisatie.

Nu snel oriënteren op wat anders.
Maar de abonnementen worden dus hoe dan ook geannuleerd? Je kunt er niet tegenin gaan, ondanks dat je nu zou betalen o.i.d.?

[ Voor 61% gewijzigd door mprkooij op 08-02-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
mprkooij schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Maar de abonnementen worden dus hoe dan ook geannuleerd? Je kunt er niet tegenin gaan, ondanks dat je nu zou betalen o.i.d.?
Ik heb vandaag weer de klantenservice gebeld, kreeg direct een erg vriendelijke dame van de Backoffice aan de lijn. Zei vertelde dat ze het afwachten tot morgen, omdat iedereen de mail maandag gehad heeft. En dat er dan volgende week door de afdeling die hierover gaat word gekeken wie er binnen de 4 dagen betaald heeft en wie niet. Ze gaf inderdaad zelf netjes aan dat dit in de algemene voorwaarden staat, dat als er binnen 4 dagen betaald word dat het nog terug gedraaid kan worden. Ze heeft mij ook nog een mail gestuurd dat het is doorgezet en dat ik er volgende week meer over hoor. Maar ze gaf aan dat als er binnen 4 dagen betaald was het er goed uitzag want hun juridische afdeling moet er gewoon mee instemmen als dat is wat er in de algemene voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00IrB056lnDdelFgIyXCgABJpPo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4n7FZu5SXENV31bvmkKx2iPe.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kZa_W52r4rPTP1F0azyoWf3R_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PqVfz8SCmgp7AX8GUF96MAnk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Duvel_33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:49:
[...]

Weet jij toevallig al of dit werkt? Ook softwarematig?

Ik laat namelijk ook een trekhaak monteren van Brink (niet via Volvo) maar bij het bedrijf waar ik hem koop. Nu heb ik Volvo gebeld. Maar die geven aan dat de software niet ingeladen kan worden zonder originele Lynk onderdelen.

Las hier nog ergens een berichtje van iemand die zei dat er wel Volvo dealers zijn die dat konden/deden. Ben wel benieuwd welke dan? Berichtje via DM zou mooi zijn..
Zover ik begrepen heb wordt de trekhaak niet in de fabriek gemonteerd maar in Nederland, dat wordt volgens mij ook in dit topic ergens geschreven.
Dit is ergens ook logisch omdat verschillende gebieden in de wereld, en zelfs binnen Europa meerdere trekhaaksystemen hebben.

De 'originele' afneembare trekhaken die ik gezien heb onder een 5 tal occasions waren allemaal van Brink.
Uiteraard heb ik niet kunnen zien welke 'originele' kabelset + module daarbij gebruikt is

Mijn geleverde Brink afneembare trekhaak voor de XC40/Lynk Co 01 en originele Jaeger kabelset voor XC40/ Lynk Co 01 wordt bijna overal online als een set verkocht.
Jaeger is de standaard en daarom heet zo'n 13 polige stekker ook een Jaeger stekker.

Ik kan me niet voorstellen dat Volvo dealers/Lynk Co servicepunten iets anders dan dit zouden installeren, maar ik kan het natuurlijk mis hebben... n=1

Tijdens een goed inhoudelijk gesprek met de bedrijfsmanager van een Volvo dealer hier, het dichtstbijzijnde Lynk Co servicepunt, vertelde hij dat ze bij meerdere auto's software hebben ingeladen om enkele issues bij achteraf gemonteerde trekhaken op te lossen. Hij had dit nagezocht in hun historische gegevens en qua software in de technische handleidingen.

Nu heb ik ook nog niet gereden met iets aan de trekhaak maar bij de trekhaak die ik zelf gemonteerd heb deed alles het met een test met de fietsendrager, behalve het mistlicht, want die heeft de fietsendrager niet.
Deze zal ik met de caravan uiteindelijk moeten testen.

Ik stel de volgende vraag nogmaals aan eigenaren van de 01 met een 'originele' trekhaak.
Bij het aankoppelen van iets aan de trekhaak worden de parkeersensoren (PDC) achter automatisch uitgeschakeld?
En indien zo, weet je ook of ze dan aan de voorzijde nog wel te gebruiken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Frag1le schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Ik stel de volgende vraag nogmaals aan eigenaren van de 01 met een 'originele' trekhaak.
Bij het aankoppelen van iets aan de trekhaak worden de parkeersensoren (PDC) achter automatisch uitgeschakeld?
De sensoren achter worden uitgeschakeld zoals dat hoort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V_vffOnQXORRN0EbuMD6mBVYYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XoGwgQwKiEv86xyo1fJaRC4.jpg?f=fotoalbum_large
Of ze het voor inderdaad blijven doen kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zal het eens testen.

Er verschijnt een melding in beeld dat parkeersensoren en lane keeping zijn uitgeschakeld. Zonder geel waarschuwingsdriehoekje blijvend in beeld.
Feitelijk werkt ook de dode hoek detectie niet omdat die samenloopt met de lanekeeping. Plus je hebt de mogelijkheid van verlichtingscontrole.

Camera’s blijven werken. In mijn vorige 01 kon je ook op het camerascherm kiezen voor een hulplijn vanuit de trekhaak. Maar in mijn huidige werkt die optie niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQz62lso_3VuL4kNLJZAQZblfv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDNcEza1X5Y3ocghxBHi1MTd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Frag1le schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Ik koppel af en toe mijn boottrailer aan de trekhaak. De auto detecteert dat er een aanhanger is gekoppeld en meldt dat bepaalde functies niet meer werken. Ik heb de details van de melding niet scherp maar iig werkt bijvoorbeeld de lane assist voor de snelweg niet en ik weet zeker dat de parkeersensoren zijn uitgeschakeld (geen piepjes bij het achteruit rijden). Cruisecontrol met de functie om afstand te houden werkt wel. Daarmee concludeer ik dat de sensor ad voorzijde wel werkt. ik hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
DenFT schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Ik koppel af en toe mijn boottrailer aan de trekhaak. De auto detecteert dat er een aanhanger is gekoppeld en meldt dat bepaalde functies niet meer werken. Ik heb de details van de melding niet scherp maar iig werkt bijvoorbeeld de lane assist voor de snelweg niet en ik weet zeker dat de parkeersensoren zijn uitgeschakeld (geen piepjes bij het achteruit rijden). Cruisecontrol met de functie om afstand te houden werkt wel. Daarmee concludeer ik dat de sensor ad voorzijde wel werkt. ik hoop dat dit helpt.
Oizo1981 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:05:
[...]

[Afbeelding]
Of ze het voor inderdaad blijven doen kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zal het eens testen.

Er verschijnt een melding in beeld dat parkeersensoren en lane keeping zijn uitgeschakeld. Zonder geel waarschuwingsdriehoekje blijvend in beeld.
Feitelijk werkt ook de dode hoek detectie niet omdat die samenloopt met de lanekeeping. Plus je hebt de mogelijkheid van verlichtingscontrole.

Camera’s blijven werken. In mijn vorige 01 kon je ook op het camerascherm kiezen voor een hulplijn vanuit de trekhaak. Maar in mijn huidige werkt die optie niet meer.
[Afbeelding]
Bedankt beiden.

De ACC werkt volgens mij niet via de parkeersensoren maar via een radarmodule.
Achter de achterbumper zitten in de hoeken ook deze units voor dodehoekdetectie (LCW, lane change warning), maar ook voor RCTA (rear cross traffic alert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Frag1le schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:06:
[...]

[...]

Bedankt beiden.

De ACC werkt volgens mij niet via de parkeersensoren maar via een radarmodule.
Achter de achterbumper zitten in de hoeken ook deze units voor dodehoekdetectie (LCW, lane change warning), maar ook voor RCTA (rear cross traffic alert).
Klopt de ACC werkt met radar en niet met de sensoren. De radars in de achterbumper worden bij een gekoppelde aanhanger uitgeschakeld. Radar voorzijde blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Oizo1981 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En je krijgt de optie om een verlichtingstest uit te voeren. Ik meen allemaal dat ik die eerst niet had, maar sinds de 1e beurt en software update wel. Maar kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
MvdV schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:26:
[...]

En je krijgt de optie om een verlichtingstest uit te voeren. Ik meen allemaal dat ik die eerst niet had, maar sinds de 1e beurt en software update wel. Maar kan het mis hebben.
Het is een instelling in het menu of je die verlichtingscontrole bij het aankoppelen automatisch start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Crywolf01 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 01:44:
@ Dr V. Dus Riverty links laten liggen, en als nog Lynk betalen binnen 4 dagen
Ik heb hetzelfde aan de hand, dus jullie zouden de Riverty rekening laten zitten, en gewoon losse boeking doen op basis van de originele factuur naar het L&C banknummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
Martijn schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:09:
[...]

Ik heb hetzelfde aan de hand, dus jullie zouden de Riverty rekening laten zitten, en gewoon losse boeking doen op basis van de originele factuur naar het L&C banknummer?
Zelf heb ik Riverty betaald, omdat ik veronderstel dat de vorderingen op de debiteuren in zijn geheel door Lynk & Co zijn verkocht aan Riverty. Hierdoor zijn de debiteuren van Lynk, de debiteuren van Riverty geworden en moet het openstaande bedrag aan hen worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DR.V schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:31:
[...]

Zelf heb ik Riverty betaald, omdat ik veronderstel dat de vorderingen op de debiteuren in zijn geheel door Lynk & Co zijn verkocht aan Riverty. Hierdoor zijn de debiteuren van Lynk, de debiteuren van Riverty geworden en moet het openstaande bedrag aan hen worden betaald.
OK, maar ga je dan niet tegen de algemene voorwaarden van die 4 dagen in? Ik wil dadelijk geen welles nietes met L&C ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
Martijn schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:41:
[...]

OK, maar ga je dan niet tegen de algemene voorwaarden van die 4 dagen in? Ik wil dadelijk geen welles nietes met L&C ;).
Ja dat was aanvankelijk ook mijn zorg, maar in mijn interpretatie staan de 4 dagen staan los van eventuele schuldinvordering (door Riverty). Zie onderstaande deel uit de voorwaarden.

Maar Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DR.V schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Ja dat was aanvankelijk ook mijn zorg, maar in mijn interpretatie staan de 4 dagen staan los van eventuele schuldinvordering (door Riverty). Zie onderstaande deel uit de voorwaarden.

Maar Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.
Ok, dank je voor de toelichting.

Zelf zit ik in de US momenteel voor werk, dus ben niet eenvoudig in de gelegenheid om een betaling te doen, heel handig. Dus alles via de vrouw regelen, die nu al helemaal klaar is met L&C. Wat haar betreft zeggen we het zelf op haha. Maargoed, 590 euro blijft een goede deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:09
Ik heb, tegen een paar adviezen in hier ;-), gisteren toch even aangemeld met het L&C account in de auto. De auto moet nog aan de app worden gekoppeld. was natuurlijk meteen de favorieren van de zenders kwijt die ik in het standaard/niet aangemeldde account had zitten. Nu vroeg ik me een paar dingen af:

is het aanmelden met een profiel nodig voor het koppelen met de app of is dat gewoon op basis van VIN nummer?

Hoe kan ik het bestaande account verwijderen? Ik zag nergens de optie zitten, niet als ik ben aangemeld en niet als ik ben afgemeld. Ik zie alleen de optie gast gebruiker resetten.

Overigens had ik net tijdens 1 rit dat de cursor toetsen niet werken, alleen in het media menu. De knoppen werkten niet in native spotify, niet in de radio en niet in android auto. In de andere menu's zoals trip status, werkte alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonioW
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-02 11:22
Misschien al eerder besproken, maar ik kan het niet vinden in dit topic: de meeste Lynks hebben een leeggewicht van 1854kg, maar ik zie ze ook van 2150 kg. Ik kan het niet direct koppelen aan bouwjaar. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
AntonioW schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:07:
Misschien al eerder besproken, maar ik kan het niet vinden in dit topic: de meeste Lynks hebben een leeggewicht van 1854kg, maar ik zie ze ook van 2150 kg. Ik kan het niet direct koppelen aan bouwjaar. Hoe zit dit?
Volgens mij is leeggewicht van een PHEV 01 altijd 1.854 kg (RDW).
Lynk & co geeft zelf aan 1.879 kg. Waar zie jij 2.150 kg?

[ Voor 23% gewijzigd door Oizo1981 op 09-02-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jack_ schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:35:
Ik heb, tegen een paar adviezen in hier ;-), gisteren toch even aangemeld met het L&C account in de auto. De auto moet nog aan de app worden gekoppeld. was natuurlijk meteen de favorieren van de zenders kwijt die ik in het standaard/niet aangemeldde account had zitten. Nu vroeg ik me een paar dingen af:

is het aanmelden met een profiel nodig voor het koppelen met de app of is dat gewoon op basis van VIN nummer?

Hoe kan ik het bestaande account verwijderen? Ik zag nergens de optie zitten, niet als ik ben aangemeld en niet als ik ben afgemeld. Ik zie alleen de optie gast gebruiker resetten.

Overigens had ik net tijdens 1 rit dat de cursor toetsen niet werken, alleen in het media menu. De knoppen werkten niet in native spotify, niet in de radio en niet in android auto. In de andere menu's zoals trip status, werkte alles gewoon.
- Aanmelden in de auto is niet nodig voor het koppelen met de app.
- Account is wel te verwijderen. Volgens mij swipen over je profielnaam of iets dergelijks.edit: werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonioW
Oizo1981 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is leeggewicht van een PHEV 01 altijd 1.854 kg (RDW).
Lynk & co geeft zelf aan 1.879 kg. Waar zie jij 2.150 kg?
In advertenties op auto sites. Weet niet of ik een link mag plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
AntonioW schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:55:
[...]

In advertenties op auto sites. Weet niet of ik een link mag plaatsen
De specs in de advertenties van menig auto kloppen vaak niet, dit moet je dus zeker niet als de waarheid zien.
Als je vlug door opendata.rdw.nl scrolt, nadat je op Lynk Co hebt gezocht, dan zal je zien dat ze 1854 kg zijn.
(Ik heb niet alle paar duizend bladzijdes bekeken natuurlijk :) )
De enige waarheid is je kenteken opzoeken in die dataset of ovi.rdw.nl gebruiken, of natuurlijk uiteindelijk de kentekencard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Martijn schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:09:
[...]

Ik heb niets van Riverty gehoord overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 13:00
Aanmelden met een profiel is niet nodig om de app te kunnen gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Dat kan volgens mij niet, maar als je je er niet mee aanmeldt, zit ie ook niet in de weg.

Edit: misschien verdwijnt ie wel als je het hele systeem reset (dan ben je trouwens ook je radiozenders kwijt ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door oldostofjas op 09-02-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
m_a_rnix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb niets van Riverty gehoord overigens.
Ik direct dezelfde dag, paar uurtjes nadat ze de beëindigingsmail stuurden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Vraagje lieve mensen, iets wat ik nog niet kon vinden wel in mijn vorige autos zat:
op het stuur (of andere knop), is het mogelijk om vorige/volgende muziektrack te selecteren, behalve dan op het display?
Ook de telefoon ophangen kan ik nergens met een fysieke knop, tenzij ik in carplay zelf de rode telefoon-ophangknop indruk (of met de telefoon zelf). Klopt dit?
Dank,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
nooyen schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:05:
Vraagje lieve mensen, iets wat ik nog niet kon vinden wel in mijn vorige autos zat:
op het stuur (of andere knop), is het mogelijk om vorige/volgende muziektrack te selecteren, behalve dan op het display?
Ook de telefoon ophangen kan ik nergens met een fysieke knop, tenzij ik in carplay zelf de rode telefoon-ophangknop indruk (of met de telefoon zelf). Klopt dit?
Dank,
Met de pijltjes aan de rechterkant van het stuur kan je met omhoog/omlaag naar media dan wel telefoon, om de betreffende handelingen te verrichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
nrdnmg schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:28:
[...]

en

[...]

Volgens mij staat duidelijk in de voorwaarden dat je maximaal 30 dagen na inleveren geconfronteerd mag worden met extra kosten / afrekening / schades. Daarna niet meer.....
Lijkt me absoluut aan te vechten dat je na maanden een afrekening gaat krijgen.
Ik ben op zoek naar het artikel in de voorwaarden waarin staat dat je binnen 30dg na inleveren een eindafrekening moet krijgen. Ik herinner me die 30dg ook, maar kan t niet meer vinden..... Mijn Inlevering is bijna 30dg geleden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
edsub schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Ik ben op zoek naar het artikel in de voorwaarden waarin staat dat je binnen 30dg na inleveren een eindafrekening moet krijgen. Ik herinner me die 30dg ook, maar kan t niet meer vinden..... Mijn Inlevering is bijna 30dg geleden.....
Staat niet in de algemene voorwaarden maar in de mail die je na inleveren ontvangt.
Betreft ntrouwnes niet de eindafrekening maar extra kosten a.g.v. schade, vies inleveren, te weinig benzine etc.
Kilometers en boetes mogen ook nog daarna in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
Zouden deze dakdragers dan ook werken? Thule Wingbar Edge 9595 Black 90/98cm. Ik lees dat er wat flex is als het gaat over afmetingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Oizo1981 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Staat niet in de algemene voorwaarden maar in de mail die je na inleveren ontvangt.
Betreft ntrouwnes niet de eindafrekening maar extra kosten a.g.v. schade, vies inleveren, te weinig benzine etc.
Kilometers en boetes mogen ook nog daarna in rekening worden gebracht.
Check, op t innameformulier staat dat ik binnen 30dg hoor of er iets met de ingeleverde auto niet goed is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMNJl8oeET2UM1mpKoAYHvr4AJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AGcP9uPh4mIDArdxmTrbjC88.png?f=fotoalbum_large

Extra km's worden niet expliciet genoemd maar ik zou wel graag weten hoelang ik nog rekening moet houden met n factuur voor de extra km's.

Ik heb 2 auto's gehad, beiden ook verhuurd. In de app kan ik helaas de huursessies niet meer terugzien ....

Is er al iemand die een factuur voor extra km's heeft gehad terwijl de auto ook verhuurd is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
edsub schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Check, op t innameformulier staat dat ik binnen 30dg hoor of er iets met de ingeleverde auto niet goed is.
[Afbeelding]

Extra km's worden niet expliciet genoemd maar ik zou wel graag weten hoelang ik nog rekening moet houden met n factuur voor de extra km's.

Ik heb 2 auto's gehad, beiden ook verhuurd. In de app kan ik helaas de huursessies niet meer terugzien ....

Is er al iemand die een factuur voor extra km's heeft gehad terwijl de auto ook verhuurd is geweest?
Is inmiddels al vaker hier of in Fb-groep gedeeld dat mensen factuur hebben gehad met verhuurkilometers uitgesplitst. Alles afgerekend tegen het tarief bij aanvang van het contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Na bijna 2 jaar probleemloos rijden, moet ik helaas afscheid nemen van de Lynk.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Met het meest recente administratieve drama bij Lynk loopt de emmer bijna over om er mee te stoppen. Derhalve dus nu wat serieuzer aan het orienteren op het kopen van een auto. Ik ben op zich altijd erg tevreden geweest met de L&C, zeker ook als caravantrekker.

Tweede hands lijkt de Lynk op prijs ook nauwelijks verslaanbaar door andere auto's, echter ben ik erg huiverig voor de ondersteuning bij issues... Zijn er mensen met recente ervaringen? Bij schade moet je binnen 1-2 maanden naar mijn idee wel uiterlijk weer schadeloos zijn zullen we maar zeggen. Als er echter nauwelijks aan onderdelen te komen is, wordt dat wel een probleem...

Ook is het een beetje koffiedik kijken wat betreft afschrijving. Tweede hands zijn ze dermate 'goedkoop', dat met dat ook wat zorgen baart. Schrijft natuurlijk in het begin altijd het hardste af, maar vergelijkbare auto's gaan minder hard naar beneden als de Lynk lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Martijn schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:58:
Met het meest recente administratieve drama bij Lynk loopt de emmer bijna over om er mee te stoppen. Derhalve dus nu wat serieuzer aan het orienteren op het kopen van een auto. Ik ben op zich altijd erg tevreden geweest met de L&C, zeker ook als caravantrekker.

Tweede hands lijkt de Lynk op prijs ook nauwelijks verslaanbaar door andere auto's, echter ben ik erg huiverig voor de ondersteuning bij issues... Zijn er mensen met recente ervaringen? Bij schade moet je binnen 1-2 maanden naar mijn idee wel uiterlijk weer schadeloos zijn zullen we maar zeggen. Als er echter nauwelijks aan onderdelen te komen is, wordt dat wel een probleem...

Ook is het een beetje koffiedik kijken wat betreft afschrijving. Tweede hands zijn ze dermate 'goedkoop', dat met dat ook wat zorgen baart. Schrijft natuurlijk in het begin altijd het hardste af, maar vergelijkbare auto's gaan minder hard naar beneden als de Lynk lijkt het...
zoals je hierboven ziet heb ik hem ook ingeleverd, gekozen voor private occasion lease via ALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Deviator79 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:59:
[...]

zoals je hierboven ziet heb ik hem ook ingeleverd, gekozen voor private occasion lease via ALD.
Ja, daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ik vind het meestal toch wel erg veel geld voor een auto van 2-4 jaar oud gemiddeld... Ook zijn we redelijk verwend met de Lynk denk ik wat luxe betreft, en is voor mij de elektrische range van 60-80km die de Lynk kan wel een redelijk vaste eis. Vriend van me heeft een Tiguan PHEV en die haalt meestal de 40 nog niet... Dan kom ik niet eens op en neer naar mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Martijn schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Ja, daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ik vind het meestal toch wel erg veel geld voor een auto van 2-4 jaar oud gemiddeld... Ook zijn we redelijk verwend met de Lynk denk ik wat luxe betreft, en is voor mij de elektrische range van 60-80km die de Lynk kan wel een redelijk vaste eis. Vriend van me heeft een Tiguan PHEV en die haalt meestal de 40 nog niet... Dan kom ik niet eens op en neer naar mijn werk...
Klopt, ik heb nu een bmw x3 via ald, maar ook maar max 40km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonioW

Precies wat mij ook bezighoudt. Heb vorige week een schadeherstelbedrijf gebeld: onderdelenvoorziening wordt beter, maar problemen zijn zeker nog niet opgelost. Dus beter geen aanrijding krijgen. Neem aan dat dit vooral geldt voor plaatwerk en minder voor onderdelen voor de motor, aangezien de XC40 veel onderdelen zou delen)?

En ja, de afschrijving gaat hard. Gunstig nu te kopen, maar wat als ik over een paar jaar wil verkopen? Koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le

Ik heb de markt van de 01 occasions lang gevolgd en de occasion prijzen van MY21 en MY22 modellen is tot zo'n beetje mei 2023 relatief hoog geweest omdat er een beperkter aanbod was. Dat aanbod is flink gestegen en dus zie je een flinke prijsverlaging ook voor de jongere modellen.
Deze verlaging lijkt eind oktober/begin november te zijn gestagneerd, de figuurlijke kop is er af.

Zoek je een occasion, SUV, goede trekauto, groot elektrisch bereik en dus een beetje het-meeste-auto-voor-je-geld dan steeg de 01 tijdens deze periode naar de 1e plek in mijn lijstje.

Hiervoor had ik een andere PHEV en die was na z'n eerste 3 levensjaren ~60% gedaald in prijs doordat er toen een enorme stijging van het aanbod was uit de leasemarkt en de PHEV ook nog eens slechte reputatie had gekregen. De volgende 3 jaar liet niet zo'n zelfde daling zien.

In de eerste week als eigenaar van een occasion 01 is er bij een Volvo dealer adequaat en goede service verleent voor een issue met een sensor, dit alles in garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Frag1le op 12-02-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26

Ik heb er eind december 1 gekocht (Bovag garage). Daarvan bleken na levering de sleutels niet compleet te zijn.
Die zijn toen nieuw besteld door de lokale volvo dealer. Slot + sleutels zijn vorige week vervangen. Dus al met al heeft het een week of 6 geduurd. Al had de Bovag garage wel de indruk dat ze steeds met de verkeerde persoon bij de volvo gesproken hebben omdat toen ze de juiste te pakken kregen het dezelfde dag verholpen kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54
Frag1le schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:36:
[...]

In de eerste week als eigenaar van een occasion 01 is er bij een Volvo dealer adequaat en goede service verleent voor een issue met een sensor, dit alles in garantie.
Heb je hem ook bij deze Volvo dealer gekocht of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
dft2 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Heb je hem ook bij deze Volvo dealer gekocht of ergens anders?
Nee niet bij die Volvo dealer gekocht.
Omdat het wel mijn dichtsbijzijnde servicelocatie is, me daar gemeld:
https://www.lynkco.com/nl-nl/workshop-locator

[ Voor 8% gewijzigd door Frag1le op 12-02-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54
Frag1le schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:38:
[...]

Nee niet bij die Volvo dealer gekocht.
Omdat het wel mijn dichtsbijzijnde servicelocatie is, me daar gemeld:
https://www.lynkco.com/nl-nl/workshop-locator
Ok, dat is wel goed om te horen. Ik was een beetje bang dat de dealers hier niet op staan te wachten en geen service willen verlenen als de auto elders is gekocht. Kopen bij de dealer zelf is toch een paar duizend euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Was net bij schade herstel bedrijf voor een deuk in mijn M2M. Meteen maar eens gevraagd hoe het nu met onderdelen gaat. Zijn advies: koop er GEEN.

Sommige zaken zoals bumpers en deuren enzo gaan nu wat beter maar als je er iets met je ophanging of andere zaken is, heb je een probleem. Ze hadden er daar eentje staan die al 2 maanden stil stond omdat ze de ophanging niet konden fixen, geen uitzicht op het betreffende onderdeel…

Dat stemt me dan toch wat ongerust…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:28
Misschien een rare vraag: kan iemand aub een foto maken van de onderkant van de bestuurdersstoel? Op die manier kan ik misschien mijn raadsel oplossen. Sinds vorige week werkt het elektrische machanisme van de bestuurdersstoel plotseling niet meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iVuFyYDdHTVfA1QtvJ6acalT7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9Y23HxBTAVp9nTDa7nuluZt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Yavi06 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:17:
Misschien een rare vraag: kan iemand aub een foto maken van de onderkant van de bestuurdersstoel? Op die manier kan ik misschien mijn raadsel oplossen. Sinds vorige week werkt het elektrische machanisme van de bestuurdersstoel plotseling niet meer...

[Afbeelding]
Zekeringen gecontroleerd?
https://www.lynkco.com/nl...Mainentance/topic:Fuses-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
dft2 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Ok, dat is wel goed om te horen. Ik was een beetje bang dat de dealers hier niet op staan te wachten en geen service willen verlenen als de auto elders is gekocht. Kopen bij de dealer zelf is toch een paar duizend euro duurder.
Wie betaald die bepaald. Ik heb iig totaal niet het idee dat de Volvo dealer mij anders behandeld dan anderen. Heb hem wel nieuw bij Lynk&Co direct gekocht destijds, maar dat moet voor hem niet uitmaken. Ben bij Van Roosmalen altijd keurig geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door MvdV op 12-02-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Weet iemand hoe het zit met de carswap? Ik lees veel na 2 jaar, maar wordt het ook gedaan bij een bepaald kilometrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:28
Bedankt voor je reactie. Ik heb de lijst denk ik nu zo'n 5x gelezen maar kan er niet uit opmaken welke zekering er voor de bestuurdersstoel geldt? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12

Het feit dat er diverse mensen in dit forum weken/maanden moeten wachten op onderdelen maakte mij erg huiverig om er eentje te kopen, als zelfs de Volvo dealer geen levering van onderdelen krijgt, wat voor support krijg je dan als je deze prive koopt? De auto is prima, maar als je weken niet kan rijden door schade of onderdelen die er niet zijn daar zou ik niet vrolijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
@Martijn @DR.V @m_a_rnix
Iemand al iets vernomen van Lynk en hoe nu verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Tamashab schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:10:
@Martijn @DR.V @m_a_rnix
Nope, enkel van Riverty dat de openstaande betaling gesloten is, aangezien ik betaald had. Online bij Lynk staat mijn subscription nog altijd op 'terminated'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 21:57
Frag1le schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb de markt van de 01 occasions lang gevolgd en de occasion prijzen van MY21 en MY22 modellen is tot zo'n beetje mei 2023 relatief hoog geweest omdat er een beperkter aanbod was. Dat aanbod is flink gestegen en dus zie je een flinke prijsverlaging ook voor de jongere modellen.
Deze verlaging lijkt eind oktober/begin november te zijn gestagneerd, de figuurlijke kop is er af.

Zoek je een occasion, SUV, goede trekauto, groot elektrisch bereik en dus een beetje het-meeste-auto-voor-je-geld dan steeg de 01 tijdens deze periode naar de 1e plek in mijn lijstje.

Hiervoor had ik een andere PHEV en die was na z'n eerste 3 levensjaren ~60% gedaald in prijs doordat er toen een enorme stijging van het aanbod was uit de leasemarkt en de PHEV ook nog eens slechte reputatie had gekregen. De volgende 3 jaar liet niet zo'n zelfde daling zien.

Ik volg de PHEV markt ook al een aantal jaar en inderdaad de prijzen zijn aardig gedaald.
Op dit moment twijfel ik erg tussen de Lynk en een Outlander (budget 25k).
De voornaamste redenen om voor een Outlander te gaan zijn:
- Bewezen betrouwbaarheid
- Meer ruimte
- Onderdelen voorziening
Voor de rest scoort de Lynk beter, zeker de afstand die je elektrisch kan afleggen.

Op dit moment rij ik nog een LPG (Renault 2010 TCE 130 met 200k+ km's) waarvan ik verwacht dat deze wagen nog maximaal 5 jaar leeft. Dus ik neem de tijd voor de overweging nog even om te zien of de Lynk nog sprongen maakt.
Ik verwacht dat de prijzen nog verder gaan dalen omdat het stukje wegenbelasting bij veel mensen er ook inhakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR.V
@Martijn @DR.V @m_a_rnix
Niets meer vernomen na mijn bericht behalve een Engelse persoonlijke reactie op 9 februari dat het is doorgezet naar de financiële afdeling. Kreeg wel een ticketnummer.

Heb in mijn bericht naar Lynk 14 dagen gegeven om het op te lossen. Mocht het dan nog niet hersteld zijn of geen reactie hebben ontvangen, dan gaat de aangetekende brief van mijn advocaat in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 18:32
Ben al eventjes aan het meelezen in o.a. dit topic, en heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een zwarte Lynk uit 2021. Het rijgedrag beviel erg goed, alleen de schimmel in de kofferbak viel een beetje tegen... :-( :r
Daarna nog ergens anders bij een zwarte MY22-1 wezen kijken, en eigenlijk al min of meer besloten dat dat hem dan maar moest worden. Rest van het weekend (veel) meer gelezen en verdiept, en nu aanstaande vrijdag een proefrit gepland in een blauwe MY22-2 bij dezelfde verkoper.

Ik had eigenlijk niet naar blauwe Lynks gekeken. Echter is deze blauwe 8 maanden nieuwer, heeft dezelfde kilometerstand als de zwarte, is dezelfde prijs als de zwarte en heeft de snellere laadoptie dan de zwarte. Dus gewoon een veel rationelere keuze. En dat hij blauw is i.p.v. zwart kom ik wel overheen (denk ik...).

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
genesisfm schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:24:
[...]

Ik volg de PHEV markt ook al een aantal jaar en inderdaad de prijzen zijn aardig gedaald.
- Meer ruimte
- Onderdelen voorziening
Voor de rest scoort de Lynk beter, zeker de afstand die je elektrisch kan afleggen.

Op dit moment rij ik nog een LPG (Renault 2010 TCE 130 met 200k+ km's) waarvan ik verwacht dat deze wagen nog maximaal 5 jaar leeft. Dus ik neem de tijd voor de overweging nog even om te zien of de Lynk nog sprongen maakt.
Ik verwacht dat de prijzen nog verder gaan dalen omdat het stukje wegenbelasting bij veel mensen er ook inhakt.
De range van de Outlander zal nog niet de helft zijn. Als je op benzine rijdt tel dan 1:11 of 1:12 voor de Outlander waar de Lynk stukken zuiniger moet zijn. Laadruimte weet ik niet, kan zijn. Ik moest ook wennen, kwam van een Laguna 3 station met ene zee van ruimte. De ruimte van de achterste zitrij van de Lynk verraste me positief, erg ruim. Prijs. Vergelijk je dan een 2019-2020 Outlander met een 21 Lynk? De Lynk is als je 1:1 vergelijkt wel goedkoper als je bouwjaar en zelfde kilometrage vergelijkt. Qua opties is de Lynk loaded. Schuifdakje, en andere opties zijn bij de Lynk mooi meegenomen. Als je nu lpg rijdt wat is je gewenste ev range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
genesisfm schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:24:
[...]

- Meer ruimte
- Onderdelen voorziening

- Bewezen betrouwbaarheid: Het XC40 (T5 Recharge PHEV) platform waarop de Lynk gebouwd is heeft zich toch ook wel bewezen.
- Meer ruimte: De Outlander is zeker binnenin ruimer, vooral de achterbank en achterbak, ik spreek uit ervaring.
- Onderdelen voorziening: Nu weet ik niet of je bedoelt dat dealers er niet aan kunnen komen of dat jij er niet aan kunt komen:
Ja het verkrijgen van onderdelen voor de 01 is lastiger, maar XC40 onderdelen zijn er genoeg, sommige onderdelensites hebben helaas nog niet door dat vele onderdelen zo onder de 01 passen. Eén grote onderdelensite heeft inmiddels wel XC40 onderdelen (denk bijv aan stuurkogels, remblokken etc) geïndexeerd onder Lynk & Co 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 21:57
jack_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:35:
[...]

De range van de Outlander zal nog niet de helft zijn. Als je op benzine rijdt tel dan 1:11 of 1:12 voor de Outlander waar de Lynk stukken zuiniger moet zijn. Laadruimte weet ik niet, kan zijn. Ik moest ook wennen, kwam van een Laguna 3 station met ene zee van ruimte. De ruimte van de achterste zitrij van de Lynk verraste me positief, erg ruim. Prijs. Vergelijk je dan een 2019-2020 Outlander met een 21 Lynk? De Lynk is als je 1:1 vergelijkt wel goedkoper als je bouwjaar en zelfde kilometrage vergelijkt. Qua opties is de Lynk loaded. Schuifdakje, en andere opties zijn bij de Lynk mooi meegenomen. Als je nu lpg rijdt wat is je gewenste ev range?
De gewenste EV range vind ik een moeilijke, ik denk dat ik met een km of 30/40 de meeste ritjes wel gedekt krijg. Op dit moment rijden wij 15k per jaar ongeveer waarvan tenminste 5000 vakantie km's en de rest zijn veel al kortere ritten van tussen de 5 en de 40 km (enkele reis).
Kijkende naar de langere ritten heb ik het idee dat de Lynk daar ook zuiniger in is.

Een 1 op 1 vergelijking is het niet helemaal, dat klopt. Op dit moment zie ik geen Lynk met >200k (laat staan 100k) ervaring van de Outlander zie je er meerdere. Als ik monteurs spreek dan krijg ik het idee dat een outlander met 100k nog maar net ingereden is en de Lynk is maar eng..

Qua ruimte heb ik nu een Renault grand scenic om precies te zijn, dus aardig wat ruimte tot mijn beschikking. Al moet ik er wel bij zeggen dat een gedeelte in beslag is genomen door mijn reserve wiel ivm LPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
@Martijn @DR.V @m_a_rnix
Ja,
In deze situatie beroepen wij ons op artikel 12.4 van de algemene voorwaarden.

Hierin staat onder andere het volgende: "Wij zijn tevens gerechtigd jouw Abonnement te beëindigen met onmiddellijke ingang, waarna alle schulden onmiddellijk betaald dienen te worden, indien

Je meer dan eens hebt nagelaten de Abonnement bijdrage op de vervaldag te betalen,
Je hebt nagelaten een andere betalingsplicht t.a.v. ons na te komen en je hebt niet betaald binnen de gestelde termijn na een herinneringsbrief ontvangen te hebben,
Auto wordt de 26e opgehaald, wij zijn er wel klaar mee en hebben een Ionic 5 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
m_a_rnix schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:06:
[...]

Ja,

[...]

Auto wordt de 26e opgehaald, wij zijn er wel klaar mee en hebben een Ionic 5 gekocht.
Wow, zuur zeg. Ik vrees nu ook dan. Kreeg je deze reactie per mail? Of werd je gebeld? Ik vraag me af of wij dan straks allemaal dit zelfde antwoord krijgen. Op de Lynk Facebook groep werd er gemeld dat het om honderden klanten zou gaan die zo een beëindigingmail hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Tamashab schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Wow, zuur zeg. Ik vrees nu ook dan. Kreeg je deze reactie per mail? Of werd je gebeld? Ik vraag me af of wij dan straks allemaal dit zelfde antwoord krijgen. Op de Lynk Facebook groep werd er gemeld dat het om honderden klanten zou gaan die zo een beëindigingmail hebben gehad.
Vraagje van mij.
Betalen honderden mensen hun rekening niet of niet op tijd?
Kan toch ook automatisch.
Ik betaal zelf met creditcard, nooit problemen gehad.
Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik ben begonnen met creditcard. Dat ging een tijdje goed, totdat ik ineens bericht kreeg dat ik niet had betaald. Geen idee hoe dat kon. Toen handmatig overgemaakt en even later overgestapt op automatische incasso. Dat gaat zeer onregelmatig en je krijgt al een betaalbewijs vóórdat het bedrag is afgeschreven. Eén keer lukte dat niet vanwege onvoldoende saldo. Daarover kreeg ik maanden later pas bericht. Toen meteen betaald. Ik heb nu geen mail gehad over inleveren, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij mensen fout gaat en dat ligt ongetwijfeld meestal aan Lynk & Co.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Nordkapp schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Vraagje van mij.
Lynk had een tijd problemen vooral met automatische incasso waarbij bedragen gewoon niet werden afgeschreven. Volgens de voorwaarden blijf je echter altijd zelf verantwoordelijk om het maandbedrag tijdig over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
[...]

Vraagje van mij.
Heel veel mensen hebben netjes op tijd betaald maar het ging hier om facturen van 2022 en 2023 waarvan het eerste maandbedrag niet juist geincasseerd was. Dat is wat 8 vd 10 in de facebook groep aangeven. Bij mij ook het geval van de eerste factuur. Ik denk eerlijk gezegd dat lynk van heel veel mensen af wil omdat ze de vraag naar maandabbo’s niet meer aankunnen.
Mensen van Mei 2023 wachten nog op een auto. De financiële administratie is in ieder geval een potje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Tamashab schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Heel veel mensen hebben netjes op tijd betaald maar het ging hier om facturen van 2022 en 2023 waarvan het eerste maandbedrag niet juist geincasseerd was. Dat is wat 8 vd 10 in de facebook groep aangeven. Bij mij ook het geval van de eerste factuur. Ik denk eerlijk gezegd dat lynk van heel veel mensen af wil omdat ze de vraag naar maandabbo’s niet meer aankunnen.
Mensen van Mei 2023 wachten nog op een auto. De financiële administratie is in ieder geval een potje.
Heel apart verhaal, heel vervelend voor al die mensen die blijkbaar ter goeder trouw zijn.
Maar als Lynk er vanaf wil kunnen ze er toch mee stoppen?
Of de prijs extreem verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
m_a_rnix schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:06:
[...]

Ja,

[...]

Wat een ballen tent… Totale puinhoop daar en vervolgens zitten wij met de gebakken peren… Volgens mij kunnen ze prima zien wie structureel wanbetalers zijn en wie er te goeder trouw zijn…

Mijn vrouw is er ook helemaal klaar mee, maarja wat is het alternatief he…

Iemand ervaring met andere maandabonnement mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
Martijn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Wat een ballen tent… Totale puinhoop daar en vervolgens zitten wij met de gebakken peren… Volgens mij kunnen ze prima zien wie structureel wanbetalers zijn en wie er te goeder trouw zijn…

Ik heb vandaag even het internet afgespeurd hiernaar. Skoda biedt dit aan, ANWB, Auto Hogeboom en YourLease.
Ik heb bij alle 4 maar even een offerte aangevraagd, er staat bij allemaal binnen 2 weken rijden.
ANWB biedt alleen volledig elektrische auto’s aan icm maandabo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
[...]

Gewoon, elke maand een beetje geld opzij zetten. Dat een tijdje sparen en dan gewoon een auto kopen. Geen gejank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
MvdV schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:50:
[...]

Gewoon, elke maand een beetje geld opzij zetten. Dat een tijdje sparen en dan gewoon een auto kopen. Geen gejank.
Eens en als je een jonge occasion koopt dan kun je ook nog eens een stuk goedkoper rijden, helemaal als je een stukje onderhoud (na de garantie) zelf kunt doen.
En ja dan bedoel ik wat de auto achteraf per maand gekost heeft, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving etc.

Als je flink wat schadevrije jaren hebt, max 15k kms p/jaar rijdt dan kan zelfs een persoonlijke lening nog interessanter zijn dan M2M.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Even een heleboel racties in 1 bericht...
Tamashab schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Ik ben meteen gaan bellen toen ik de mail kreeg. Zodoende verschillende mensen aan de lijn gehad. Deze reactie was overigens per mail.
[...]

Vraagje van mij.
Ik kreeg een maand nadat we de auto kregen (eind '21) een nieuwe creditcard, maar die kon ik niet toevoegen in het systeem. Lynk & Co gaf aan dat ik voorlopig niet handmatig hoefde over te maken en dat zij het zouden regelen. In juli '22 kreeg ik een mail dat ze dubbel zouden gaan incasseren, en dat is toen ook gebeurd. In december '22 heb ik herinneringen gekregen (via mail) dat ik nog een bedrag moest betalen. Die heb ik gemist omdat ik op dat moment behoorlijk ziek was. Vervolgens heeft Lynk & Co meer dan een jaar geen actie ondernomen. Geen brief, geen telefoontje, geen andere mails. Ook is er niets gezegd tijdens alle contacten die ik met ze heb gehad over winterbanden, service, meldingen in het display etc.

Ik heb ook netjes doorbetaald vanaf het moment dat hun incassosysteem is gaan werken. Ik zou mezelf dus ook geen wanbetaler willen noemen. Ik vind het onbegrijpelijk dat er geen belletje of zo wordt gepleegd.
[...]

Dat dacht ik ook, maar dat interesseert ze kennelijk niet. Ik ben benieuwd hoeveel maanden het duurt voordat de extra €100 in de maand opweegt tegen de kosten van ophalen, reinigen, een nieuw contract starten etc.
Frag1le schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Eens en als je een jonge occasion koopt dan kun je ook nog eens een stuk goedkoper rijden, helemaal als je een stukje onderhoud (na de garantie) zelf kunt doen.
En ja dan bedoel ik wat de auto achteraf per maand gekost heeft, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving etc.

Als je flink wat schadevrije jaren hebt, max 15k kms p/jaar rijdt dan kan zelfs een persoonlijke lening nog interessanter zijn dan M2M.
Wij kozen destijds voor Lynk & Co omdat er nog geen geschikte elektrische auto's tweedehands beschikbaar waren voor particulieren. Het was dus een overbrugging. Met kleine kinderen wil je wel graag modern rijden, en Lynk & Co was de enige hybride met meer dan 40 km elektrische range. Met alle kosten erbij was €500 zeker niet veel duurder dan een jonge tweedehandse auto met dezelfde opties, en zonder risico.

Gelukkig zijn er inmiddels wel voor ons geschikte elektrische auto's met de kop er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

jack_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Bij een Lynk moet je rekenen met Volvo kwaliteit stoelen, dus mi next level tov Mitsu en Renault, zeker op langere afstanden.
En ik denk dat je op de achterbank van de Outlander niet meer ruimte hebt. Ik meen mij te herinneren dat de zitting korter is. Qua kofferbak wint de Outlander. Qua (trek)vermogen en elektrisch bereik wint de Lynk. 89 km gehaald op "golvende" 70 en 90 wegen in zuid Zweden met airco uit en dak of ramen open.
Wat ik mij herinner van mijn E achter B lessen is dat de motor van de Outlander erg hoog in zn toeren zat als hij aansloeg. Alsof hij als generator ging draaien zoals bij de oude Ampera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Tamashab schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 01:13:
[...]

Ik heb vandaag even het internet afgespeurd hiernaar. Skoda biedt dit aan, ANWB, Auto Hogeboom en YourLease.
Ik heb bij alle 4 maar even een offerte aangevraagd, er staat bij allemaal binnen 2 weken rijden.
ANWB biedt alleen volledig elektrische auto’s aan icm maandabo.
Ja, ben ook aan het zoeken gegaan. Lijkt echter dat ik redelijk lastige eisen heb, die eigenlijk maar bij 1 auto samen komen, de Lynk. Ik wil namelijk een redelijke elektrische range, EN ik moet een goede trekauto hebben, minimaal 1800kg (flinke caravan). Tegelijkertijd wil ik het liefst een grote middelvinger opsteken richting alles wat L&C heet haha...

Auto kopen is financieel best een optie, daar gaat het op zich niet om, echter vond ik in de huidige energie transitie het leasen / huren van een auto wel een redelijk safe optie. Elektrisch kopen ga ik ZEKER nog niet doen met wat daar nog allemaal voor technologische verbeteringen aan zitten te komen, en een PHEV kopen in de energie transitie, niet wetende wat die uiteindelijk nog in restwaarde doen leek me ook niet echt de beste keuze... Maargoed, zal er wellicht aan moeten geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
m_a_rnix schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:36:

Wij kozen destijds voor Lynk & Co omdat er nog geen geschikte elektrische auto's tweedehands beschikbaar waren voor particulieren. Het was dus een overbrugging. Met kleine kinderen wil je wel graag modern rijden, en Lynk & Co was de enige hybride met meer dan 40 km elektrische range. Met alle kosten erbij was €500 zeker niet veel duurder dan een jonge tweedehandse auto met dezelfde opties, en zonder risico.

Gelukkig zijn er inmiddels wel voor ons geschikte elektrische auto's met de kop er af.
Een jonge occasion heeft nog garantie, soms nog jaren.
Je weet dat je alleen de mogelijke afschrijving van de occasion moet berekenen en niet het aanschafbedrag?
Kun je het risico uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren opgezegd, nu de levering van de Kia dichterbij komt. Ik had ze gemaild, werd gisteren eerst door een Zweeds nummer gebeld (dacht spam, dus niet opgepakt :') ) en daarna door een herkenbaar Lynk&Co-nummer. Ik wilde er per 15-3 vanaf, eerst was het verhaal dat dat mogelijk niet kon omdat "het systeem" dat misschien niet toestond. Toen ik vroeg waarom, heeft hij me een paar minuten in de wacht gezet en toen kon het ineens wel.
Tijdens het telefoongesprek al een mail met de bevestiging, en men neemt tzt contact op voor verdere instructies. Hij wist aan de telefoon wel al te melden dat de auto opgehaald gaat worden zonder extra kosten, dus da's verder prima. Nu maar hopen dat ze niet op iedere slak zout gaan leggen. Ik heb voor zover ik kan zien geen rare dingen, maar wel een enkel puntje en een heel licht beschadigde velg. Duimen dat het geen eigen risico van 1000 euro gaat kosten... :X

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Frag1le schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Een jonge occasion heeft nog garantie, soms nog jaren.
Je weet dat je alleen de mogelijke afschrijving van de occasion moet berekenen en niet het aanschafbedrag?
Kun je het risico uitleggen?
Tuurlijk. We wilden graag duurzaam rijden. Daarbij was ik bang dat de waarde van de toen beschikbare 2e hands elektrische auto's zou instorten, omdat:
- de prijzen van nieuwe modellen lager worden
- de specs van nieuwe modellen beter worden (range/oplaadsnelheid)

Ik wilde wel graag hybride rijden, maar dan wel met een fatsoenlijke range. Ook dat was op dat moment 2e hands niet beschikbaar.

Ik wilde ook niet een auto kopen en na een paar jaar weer verkopen. Dan is de Lynk & Co een mooie oplossing voor €500, met alle opties erop en eraan (behalve service dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:13
Martijn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Ja, ben ook aan het zoeken gegaan. Lijkt echter dat ik redelijk lastige eisen heb, die eigenlijk maar bij 1 auto samen komen, de Lynk. Ik wil namelijk een redelijke elektrische range, EN ik moet een goede trekauto hebben, minimaal 1800kg (flinke caravan). Tegelijkertijd wil ik het liefst een grote middelvinger opsteken richting alles wat L&C heet haha...

Auto kopen is financieel best een optie, daar gaat het op zich niet om, echter vond ik in de huidige energie transitie het leasen / huren van een auto wel een redelijk safe optie. Elektrisch kopen ga ik ZEKER nog niet doen met wat daar nog allemaal voor technologische verbeteringen aan zitten te komen, en een PHEV kopen in de energie transitie, niet wetende wat die uiteindelijk nog in restwaarde doen leek me ook niet echt de beste keuze... Maargoed, zal er wellicht aan moeten geloven...
wellicht de nieuwe kuga, die mag 2100 kilo trekken. Op Het grote Ford Kuga PHEV topic vind je alles over de kuga. Het oude model is 1500 kilo trekgewicht.

• Martijn
jerh schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:36:
[...]

wellicht de nieuwe kuga, die mag 2100 kilo trekken. Op Het grote Ford Kuga PHEV topic vind je alles over de kuga. Het oude model is 1500 kilo trekgewicht.
Ja, heb ik gezien inderdaad, echter is die nog kleiner dan de Lynk. De kofferbak van de Lynk vind ik eigenlijk het enige zwakke punt (vorige auto was A6 ;)), en dan is kofferbak van de Kuga nog 20% kleiner…

En daarbij dik half jaar levertijd…

• Deviator79
Martijn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik ben inmiddels een week overgestapt naar een BMW X3 plugin via ALD private occasion lease.
Iets gunstiger geprijsd dan de Lynk. Had ook de trekgewicht eis en minimaal zelfde formaat.
De x3 is wat minder luxe dan de Lynk, maar verder aardig vergelijkbaar. Range helaas iets minder, maar red het net voor woon-werk verkeer. Dus in de praktijk merk ik dat niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Deviator79 op 15-02-2024 10:39 ]

• Martijn
Deviator79 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Ik ben inmiddels een week overgestapt naar een BMW X3 plugin via ALD private occasion lease.
Iets gunstiger geprijsd dan de Lynk. Had ook de trekgewicht eis en minimaal zelfde formaat.
De x3 is wat minder luxe dan de Lynk, maar verder aardig vergelijkbaar. Range helaas iets minder, maar red het net voor woon-werk verkeer. Dus in de praktijk merk ik dat niet echt.
Ja ik herinner me jouw verhaal, jouw leaseprijs was een mazzeltje toch? ;)

ALD heeft echter sindsdien nauwelijks meer iets interessants te krijgen...

• oldostofjas
Ik heb toch een paar sneeuwsokken besteld voor de wintersport. Lynk & Co adviseert dit.

https://www.lynkco.com/nl...Weather/topic:Snow_chains

Werken ongetwijfeld niet zo goed als sneeuwkettingen, maar ze zijn wel goedgekeurd als alternatief waar sneeuwkettingen verplicht zijn (behalve in Oostenrijk, maar ik ga naar Italië).
Mocht ik in de sneeuw terechtkomen (daar ziet het nu niet naar uit), dan zal ik mijn ervaringen delen.

https://sneeuwkettingenwe...r20-dac-srl-dac-xl-402363

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tamashab
Vanochtend weer naar Lynk gebeld omdat ik nog steeds geen reactie heb gehad hoe nu verder. Ik werd doorverbonden naar de backoffice en kreegSander aan de lijn. Die ging gelijk even uitzoeken hoe nu verder. Ik werd om 15:00 door hem teruggebeld, de betaling is binnen. En omdat er binnen 4 dagen betaald is is het contract hervat. Net even ingelogd in mijn account en in zie het contract inderdaad weer op actief staan. Wat rot dat er bij anderen dan definitief de stekker uit is getrokken en de auto ingeleverd moet worden.

• jack_
Yavi06 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:17:

[Afbeelding]
Heb je dit nog op kunnen lossen? Die losse/open stekker leek me vreemd maar had ik ook onder mijn stoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmekN2JaquQbi2TWVkvMEAKpMCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxtaDASVVK5nGoCP48aK2w5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
jack_ schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Heb je dit nog op kunnen lossen? Die losse/open stekker leek me vreemd maar had ik ook onder mijn stoel.

[Afbeelding]
Misschien is deze auto in China/andere delen van de wereld verkrijgbaar met optie: stoelkoeling of massagefunctie.
De voorbereiding zit dan alvast onder/aan de stoel.
Er zitten nog wel een paar meer ongebruikte stekkers in deze auto, bijv als je geen trekhaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-03-2024
Martijn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Ja ik herinner me jouw verhaal, jouw leaseprijs was een mazzeltje toch? ;)

ALD heeft echter sindsdien nauwelijks meer iets interessants te krijgen...
Sinds ik mijn Kodiaq van ALD geleverd heb gekregen heb ik site van ALD steeds in de gaten gehouden, maar ik kan geen deal meer vinden die ook maar enigszins in de buurt komt inderdaad. Heb ook een mazzeltje gehad denk ik.

EDIT: overigens staat er nu wel een aardige Tiguan aangeboden voor rond de €600p/m 3-jarig contract. Uiteraard benzine uitvoering, maar deze 2.0 TSI mag wel 2500kg trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door InsaneHero op 16-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
InsaneHero schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Sinds ik mijn Kodiaq van ALD geleverd heb gekregen heb ik site van ALD steeds in de gaten gehouden, maar ik kan geen deal meer vinden die ook maar enigszins in de buurt komt inderdaad. Heb ook een mazzeltje gehad denk ik.

EDIT: overigens staat er nu wel een aardige Tiguan aangeboden voor rond de €600p/m 3-jarig contract. Uiteraard benzine uitvoering, maar deze 2.0 TSI mag wel 2500kg trekken.
Die Tiguan kost dan 'maar' 600 euro, maar dan ben ik wel iets van 250 euro per maand extra kwijt aan brandstof, die ik normaal nagenoeg gratis uit de zonnepanelen haal, dus ja...
Pagina: 1 ... 138 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.