Het ligt echt heel erg aan je rijstijl. Het optrekken maar vooral op de gereden snelheid heeft enorm veel invloed. Uiteraard zit er ook verschil tussen de banden, die van mij staat momenteel op Conti PremiumContact op 2.4 rondom bij de 15 graden van vanmorgen.sharebeliever schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Dan heb ik 3 weken geleden blijkbaar een maandag ochtend modelletje gekocht daar ik NOOIT boven de 62 km uit kom en dat zijn niet eens gereden kms. Als ik de straat uit rij staat hij al op 59 km (in de zomer) dus hou mijn hart vast in de winter. Heb ik weer eens pech, such is life. Bye the way ik laat de ACC de snelheid bepalen in de eco stand, en radio/AC etc. uit.
Dan als laatste, de temperatuur. Als de verwarming aan gaat vanaf een graad of 18 buiten hakt dat enorm in op de afstand.
Als je hem nu 3 weken hebt dan heb je wellicht ook nog niet alle mogelijke verschillende ritten gehad.
Nu vandaag naar mijn werk vroeg in de ochtend voorverwarmd begonnen, had nog 18% over na een rit van 35 kilometer, maar dat is vrijwel volledige 107 kilometer per uur, op ik denk 4 kilometer na. Maar daar zaten wel twee behoorlijke acceleraties in en de rest gewoon normaal tot vlot gereden. Wind tegen. (9,7 kWh geladen in de Ford App) (zou dus 43 kilometer in totaal zijn)
Maar vorige week een gemengde rit waarbij ik niet boven de 90 uit kwam, met zo rond de 22 graden zonder problemen 68 kilometer (9,8 kWh geladen in de Ford App)
Ja in de winter naar mijn werk zal het wellicht krap worden om die 35 kilometer te halen in de morgen met kachel, stoelverwarming, stuurverwarming enz. Kan altijd nog proberen dan iets zachter te rijden.
Hij heeft als hoogste 72 kilometer aangegeven, 68 gehaald. Gebruik hem verder normaal, dus met airco, kachel, radio enz.
Ik heb dan wel een 4 jaar oude, de nieuwe automaat schijnt wat zuiniger te zijn, maar je hebt natuurlijk ook veel meer elektrisch vermogen wat het makkelijk kan maken die accu veel sneller leeg te trappen.
Hoeveel haal je in de praktijk momenteel? En hoeveel laad je dan van 0 naar 100?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity