Misschien wel geen hele snuggere vraag. Maar mijn 3.5 ondersteunt updaten middels wifi. Neem aan dat al die updates waar iedereen over spreekt, gewoon automatisch plaats vinden?
Ja hier dezelfde ervaring. ST-line X vonden wij erg oncomfortabel, wegligging vond ik dan overigens wel weer top.De Eik schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:58:
[...]
Het zijn vaak kleine details, Ik had zelf een 2022 Kuga ST-LINE X. Met een geluidje en een kraakje hier en daar, kunststof interieur niet echt stevig vast. Naden in de carrosserie met name de motorkap niet evenwijdig. De afwerking onderkant portieren. Kortom als je er met een technisch oog naar kijkt is er best wat te vinden.
En.. het comfort en wegligging van de kuga ST-Line vielen tegen.
De koreanen en denk nu ook verschillende Chinese merken doen het beter.
Ik zou een bezoek bij andere merken aanraden.
Verder inderdaad goedkope materialen in het interieur, rammeltjes/kraakjes en geen degelijk gevoel als je een portier opent bijvoorbeeld (die deurbeschermers die dan naar buiten komen maken een ontzettend gammele indruk bv. vind ik).
Aan de wegligging van Ford kan weinig tippen, maar op andere vlakken doen de meeste merken het beter.
Bij de MK3 zou dat moeten werken... met nadruk op zou...DigiMike schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:23:
Misschien wel geen hele snuggere vraag. Maar mijn 3.5 ondersteunt updaten middels wifi. Neem aan dat al die updates waar iedereen over spreekt, gewoon automatisch plaats vinden?
Maar dan blijft 'ie volhouden dat er niks te updaten valt.
Wegligging is gewoonweg top.StrayDog schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:57:
[...]
Ja hier dezelfde ervaring. ST-line X vonden wij erg oncomfortabel, wegligging vond ik dan overigens wel weer top.
Maar idd wel oncomfortabel.
Het idee is goed, de uitvoering (rammel) minder.(die deurbeschermers die dan naar buiten komen maken een ontzettend gammele indruk bv. vind ik).
Dat krijg je als dat premium marketingstrategie gevoel van VW is uitgewerktRec0n schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:18:
Toen we gingen kijken bij de Kuga had ik niet direct het wauw gevoel zoals destijds bij de passat.
[...]
Maar ik moet zeggen dat ik echt wel positief verrast ben. Vooral het rijgedrag en de stoelen van de Kuga vind ik een stuk beter dan de passat.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
De stoelen die wij in de Kuga ST-X hebben (AGR, 12-voudig elektrisch verstelbaar en verwarmd) zijn de beste stoelen die ik ooit in een auto ben tegengekomen!Rec0n schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:18:
[...]
de stoelen van de Kuga vind ik een stuk beter dan de passat.
Ik heb niet super veel ervaring en referentie (mijn enige referenties zijn een Infiniti QX56 met een v8
en een Ford Grand C-Max) maar ik vind de "lean" van mijn Kuga PHEV uit 2023 (pre-facelift) toch vrij veel. Of ben ik nu gewoon verwend?
Is het sloopbaar? Dan valt het te fiksen!