Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-03-2024
Martijn schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:43:
[...]

Die Tiguan kost dan 'maar' 600 euro, maar dan ben ik wel iets van 250 euro per maand extra kwijt aan brandstof, die ik normaal nagenoeg gratis uit de zonnepanelen haal, dus ja...
Ik had al gezien dat die niet aan jouw eisen voldoet inderdaad. Ik heb zelf ook zonnepanelen, maar ik kan niet thuis laden omdat ik mijn auto niet bij mijn huis kan parkeren. Laden aan de laadpaal bleek nagenoeg even duur als rijden op benzine, zo niet duurder. Daarom voor de Kodiaq gekozen. Als je een trekauto zoekt en niet perse hybride wilt rijden is die Tiguan best een serieus alternatief lijkt me. Die 600 euro is voor 20k km en met €300 eigen risico overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
jack_ schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Heb je dit nog op kunnen lossen? Die losse/open stekker leek me vreemd maar had ik ook onder mijn stoel.

[Afbeelding]
Er gebeuren vreemde dingen... Sinds eergister is het plotseling weer opgelost. Het lijkt inderdaad op een stroomstoring die spontaan kan optreden. Ik ga volgende week langs de Volvo garage in Veldhoven. Ik laat wel van me horen als de oorzaak bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04 16:06
Wij hebben onze Lynk sinds 3 dagen en merken dat deze redelijk begint te trillen boven de 70km/u. Dit betreft de 2022 versie zonder 360cam. Naar de autoshop gegaan waren we deze gekocht hebben en deze liet mij ook in een 2022-23 model met 360cam rijden en ook deze trilde, wel iets minder dan die van mij. Hebben meer mensen hier last van? Ik lees dit vaker op internet. De monteur zei dat hij al 4 lynks had langs gehad met dit probleem en hij het niet heeft weten op te lossen. Zou dit de lynk velgen kunnen zijn? Iemand een idee?

Nog 2de vraag, ik heb een m.i.c. androidbox die werkte op mijn seat arona en nu bij de lynk geen beeld geeft maar wel draait. Iemand ervaringen hiermee. Kijk nu naar een ottocast, werkt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 10:03
ttt8 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:19:
Wij hebben onze Lynk sinds 3 dagen en merken dat deze redelijk begint te trillen boven de 70km/u. Dit betreft de 2022 versie zonder 360cam. Naar de autoshop gegaan waren we deze gekocht hebben en deze liet mij ook in een 2022-23 model met 360cam rijden en ook deze trilde, wel iets minder dan die van mij. Hebben meer mensen hier last van? Ik lees dit vaker op internet. De monteur zei dat hij al 4 lynks had langs gehad met dit probleem en hij het niet heeft weten op te lossen. Zou dit de lynk velgen kunnen zijn? Iemand een idee?

Nog 2de vraag, ik heb een m.i.c. androidbox die werkte op mijn seat arona en nu bij de lynk geen beeld geeft maar wel draait. Iemand ervaringen hiermee. Kijk nu naar een ottocast, werkt die?
De hele auto begint te trillen?
Is dit ook zo met lane assist uit?

Normaal gesproken begin je met:
-Gecupte banden, dit kun je zelf checken.
-Schroef in een band/beschadigde band, dit kun je zelf checken.
-Wielen balanceren, misschien is er lood losgekomen of was deze sowieso nooit in orde.
-Kromme velg, hoogteslag of zijdelingseslag, als je velg een impact heeft gehad.
-Onderstel controleren of stuurkogels, fuseekogels etc geen speling hebben.

Ik ga er vanuit dat een monteur dit allemaal eerst heeft gecheckt, zo niet dan weet je waar je kunt beginnen.

Mochten het worden opgelost, en is het iets heel anders geweest, dan verneem ik dit graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 17-02-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Frag1le schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:36:
[...]

De hele auto begint te trillen?
Is dit ook zo met lane assist uit?

Normaal gesproken begin je met:
-Gecupte banden, dit kun je zelf checken.
-Schroef in een band/beschadigde band, dit kun je zelf checken.
-Wielen balanceren, misschien is er lood losgekomen of was deze sowieso nooit in orde.
-Onderstel controleren of stuurkogels, fuseekogels etc geen speling hebben.

Ik ga er vanuit dat een monteur dit allemaal eerst heeft gecheckt, zo niet dan weet je waar je kunt beginnen.

Mochten het worden opgelost, en is het iets heel anders geweest, dan verneem ik dit graag.
Nee banden zijn goed. De monteur gaf aan dat balanceren niks uithaalde in zijn ervaring. Onderstel is niet naar voren gekomen bij aankoopkeuring. En is nu niet bekeken. Maar begrijp dat jij hier geen last van hebt? Want lees dat er meerdere gebruikers hierover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
ttt8 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:40:
[...]

Nee banden zijn goed. De monteur gaf aan dat balanceren niks uithaalde in zijn ervaring. Onderstel is niet naar voren gekomen bij aankoopkeuring. En is nu niet bekeken. Maar begrijp dat jij hier geen last van hebt? Want lees dat er meerdere gebruikers hierover klagen.
Nee geen last van, bij geen enkele snelheid.

Nu heb ik occasions gezien waarbij er, door stoeprandschade, per wiel een paar gram aluminium van de velgen afgereden was, dus kan me voorstellen dat die wielen niet meer in balans zijn.
Hoeveel dat in de praktijk uitmaakt kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttt8
Frag1le schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:45:
[...]

Nee geen last van, bij geen enkele snelheid.

Nu heb ik occasions gezien waarbij er, door stoeprandschade, per wiel een paar gram aluminium van de velgen afgereden was, dus kan me voorstellen dat die wielen niet meer in balans zijn.
Hoeveel dat in de praktijk uitmaakt kan ik je niet vertellen.
Ah bedankt voor je reactie, morgen toch maar even een second opinion bij een bekende garage qua balanceren. Die hebben professionele apparatuur. Ik denk dat mijn velgen gerepareerd zijn en dit het resultaat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
ttt8 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:54:
[...]

Ah bedankt voor je reactie, morgen toch maar even een second opinion bij een bekende garage qua balanceren. Die hebben professionele apparatuur. Ik denk dat mijn velgen gerepareerd zijn en dit het resultaat is.
Ahja, het volgende had hierboven ook nog bij gemoeten:
Een kromme velg kan ook de oorzaak zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 23:00
ttt8 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:19:

Toevallig moest ik aan dit filmpje denken:
YouTube: Wat TRILT er toch zo? | Onderhoud aan een Lynk & Co | Leven Met Een ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Ja nu je het zegt, deze had ik ook gezien. De vraag blijft of het trillen is opgelost, z'n serie eindigde bij deze aflevering zover ik zie. Haha.
Toevallig ook palletje bij hoedenplank bij mij kapot net als hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrpuk
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-09-2024
Waar kan ik het onderhoud schema vinden op het display? Ik kan niet vinden hoeveel km ik nog kan rijden voor hij een beurt moet hebben.

Groeten Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-05 13:28
Pjotrpuk schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:11:
Waar kan ik het onderhoud schema vinden op het display? Ik kan niet vinden hoeveel km ik nog kan rijden voor hij een beurt moet hebben.

Groeten Peter
Kun je niet zien. Geeft pas een waarschuwing als het tijd is voor onderhoud. Eerste beurt bij 30.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb net een 2023/februari Lynk gekocht. Wordt binnenkort geleverd. Nu moet ik de app activeren. Moet hier ergens in het forum staan, maar ik kan de ‘zoek’-functie nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Morgenochtend contact opnemen via de chatfunctie. Je hebt je Lynk & Co lidnummer nodig.
Je krijgt dan de instructies in je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
mpx200_05 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:16:
Morgenochtend contact opnemen via de chatfunctie. Je hebt je Lynk & Co lidnummer nodig.
Je krijgt dan de instructies in je mailbox.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:58
wimaj janssen schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:05:
Ik heb net een 2023/februari Lynk gekocht. Wordt binnenkort geleverd. Nu moet ik de app activeren. Moet hier ergens in het forum staan, maar ik kan de ‘zoek’-functie nergens vinden!
hiervoor heb je een kentekenbewijs nodig op je naam. Ik heb er mee gewacht totdat ik die thuis had. Helaas hadden ze bij mij een foutje gemaakt en wacht ik nog op het koppelen met de app.

Customernr: kan zijn dat je die nodig hebt, maar die kan je nergens vinden als je geen m2m abonnement hebt. De klantenservice kan je die wel geven. Bellen werkt best goed is mijn ervaring van de laatste twee weken,

Verder had ik een ander issue met mijn account wat voor mij niet zichtbaar was en ook niet te veranderen was door mij. Het account was een US account ipv een NL account waardoor het later onmogelijk zou zijn om een NL auto te koppelen. Dit hebben ze vervolgens handmatig op een of andere manier aangepast.

Qua IT en procedures lijkt het erop alsof er nog wel wat verbeterd kan worden. De ervaring met de klantenservice is tot op heden wel goed. Helaas alleen geen terugkoppeling toen het koppelen met app en auto niet lukte wat bleek te komen door een foutief overgetikt VIN nummer.

Verder wist ik niet zeker of je een profiel actief in de auto moet hebben. Volgens berichten hier in het forum is dat niet nodig. Zou hem denk ik ook weer terug zetten op gast profiel, dan is het toch allemaal net wat sneller allemaal. Volgens de helpdeskmedewerker was dat wel nodig, maar vermoed dat hij het ook niet helemaal zeker wist.

Veel plezier met je Lynk.

Had net trouwens met een paar keer klikken op de knop van de achterklep om de charge poort te openen, dat het alarm af ging... Nog niet eerder gehad. Zat toen zelf verder niet aan of in de auto, Hield ook meteen weer op. Weet niet of het kwam omdat ik toen op unlock klikte of dat het een andere glitch was.
Iemand dit wel eens gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
jack_ schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:17:
[...]

hiervoor heb je een kentekenbewijs nodig op je naam. Ik heb er mee gewacht totdat ik die thuis had. Helaas hadden ze bij mij een foutje gemaakt en wacht ik nog op het koppelen met de app.

Customernr: kan zijn dat je die nodig hebt, maar die kan je nergens vinden als je geen m2m abonnement hebt. De klantenservice kan je die wel geven. Bellen werkt best goed is mijn ervaring van de laatste twee weken,

Verder had ik een ander issue met mijn account wat voor mij niet zichtbaar was en ook niet te veranderen was door mij. Het account was een US account ipv een NL account waardoor het later onmogelijk zou zijn om een NL auto te koppelen. Dit hebben ze vervolgens handmatig op een of andere manier aangepast.

Qua IT en procedures lijkt het erop alsof er nog wel wat verbeterd kan worden. De ervaring met de klantenservice is tot op heden wel goed. Helaas alleen geen terugkoppeling toen het koppelen met app en auto niet lukte wat bleek te komen door een foutief overgetikt VIN nummer.

Verder wist ik niet zeker of je een profiel actief in de auto moet hebben. Volgens berichten hier in het forum is dat niet nodig. Zou hem denk ik ook weer terug zetten op gast profiel, dan is het toch allemaal net wat sneller allemaal. Volgens de helpdeskmedewerker was dat wel nodig, maar vermoed dat hij het ook niet helemaal zeker wist.

Had net trouwens met een paar keer klikken op de knop van de achterklep om de charge poort te openen, dat het alarm af ging... Nog niet eerder gehad. Zat toen zelf verder niet aan of in de auto, Hield ook meteen weer op. Weet niet of het kwam omdat ik toen op unlock klikte of dat het een andere glitch was.
Ingelogd profiel in de auto is niet nodig voor de werking van de app.

Iets wat bij mij soms beter lijkt te werken, als er wel een profiel is ingelogd geweest, is dat de 'find my car' functie in de app eindelijk eens is bijgewerkt.
Maar misschien is de locatie bij toeval bijgewerkt en heeft dit er niets mee te maken.
Zo was ik vandaag ook 120km van huis en de app dacht dat de auto nog thuis stond.

Ook kun je alleen de Vivaldi browser gebruiken met een ingelogd account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimaj janssen
jack_ schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:17:
[...]

Ik gebruik de app eigenlijk alleen om te controleren hoeveel er geladen is. De auto staat een paar straten verderop aan een publieke laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

De carswap achter de rug. De SMS die we zouden ontvangen met instructies mbt aflevering (en waarover we 2x hebben gebeld) moet nog steeds komen.
Beetje teleurgesteld over aflevering: de door ons ingeleverde auto was schoner dan de nieuwe (23km op de teller) die ik thuis ontving! Er zaten stickerlijmresten op diverse ramen én op de carrosserie (!) en diverse rubbers waren al wat groen uitgeslagen. Ook rare vlekken op motorkap die waarschijnlijk alleen weggaan met polijsten. Deze auto heeft overduidelijk lang buiten gestaan voordat hij werd uitgeleverd. Sticker op linker achterdeur heeft bijv. al kleurverschil achtergelaten. Is wel model met 360graden camera, maar zonder stuurverwarming (tot grote teleurstelling van mijn vrouw).
Ook de jonge chauffeur die auto afleverde stond enorm te hannesen met het 'overdrachtsdocument' op zijn telefoon. Wilde me laten tekenen, maar bleek vervolgens alles verkeerd ingevuld te hebben (data hoorde bij oude voertuig, niet bij nieuwe). Gelukkig heb ik zelf veel foto's van oude voertuig gemaakt voordat de chauffeur deze meenam, want zelf had hij weinig oog voor. Nam alleen even snel een foto van de km-stand. Helaas is de nieuwe auto ook nog niet zichtbaar in app.
Kortom, dit aflevertraject kan nog wel wat verbeterd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Morgen eens kijken naar een jaar oude 01 om te kopen. Staat bij een Volvo dealer. Gaat om het nieuwe modeljaar met minder dan 20k km’ers.

Iemand tips waarop ik echt moet letten? Ben niet thuis in de wereld van Volvo, wel in VAG, BMW.

De prijzen zijn dusdanig mooi dat er bijna 20k afschrijving is geweest in het eerste jaar. Dat is enorm. Auto van dat kaliber met die opties maakt het wel heel interessant.

Ik rijdt nu een 100% EV. Heb dit topic ook al doorgelezen en wat YT video’s bekeken. Start van de multimedia lijkt lang te duren. Voor de rest lees ik weinig slechte dingen op het trillen na. Maar ik zie ook maar mensen met heel weinig km’ers. Hier is de bedoeling 10k p/j, meeste elektrisch.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 09:36
Vandaag mijn gekochte Lynk voor een beurt weggebracht. Omdat je niet weet wanneer hij een beurt heeft gehad heb ik een afspraak gemaakt voor de 30k beurt. Bleek vanochtend dat hij bij inname van Lynk gewoon al een beurt had gekregen (6k km geleden).

Voor niets afspraak gemaakt. Voor iedereen die er 1 koopt, bel even met Volvo ipv Lynk als je dingen over de onderhoudshistorie wilt weten. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
Kecin schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:08:
Morgen eens kijken naar een jaar oude 01 om te kopen. Staat bij een Volvo dealer. Gaat om het nieuwe modeljaar met minder dan 20k km’ers.

Iemand tips waarop ik echt moet letten? Ben niet thuis in de wereld van Volvo, wel in VAG, BMW.

De prijzen zijn dusdanig mooi dat er bijna 20k afschrijving is geweest in het eerste jaar. Dat is enorm. Auto van dat kaliber met die opties maakt het wel heel interessant.

Ik rijdt nu een 100% EV. Heb dit topic ook al doorgelezen en wat YT video’s bekeken. Start van de multimedia lijkt lang te duren. Voor de rest lees ik weinig slechte dingen op het trillen na. Maar ik zie ook maar mensen met heel weinig km’ers. Hier is de bedoeling 10k p/j, meeste elektrisch.
Graag links naar de advertenties waarbij een 1 jaar oude auto MY23 (bijna) 20k onder de cataloguswaarde wordt aangeboden.

Zoek in dit topic even op koelvloeistof lekkages, dat is naast dat de plastic pinnen van de hoedenplank makkelijk afbreken eigenlijk het enige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Emielioo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:44:
Vandaag mijn gekochte Lynk voor een beurt weggebracht. Omdat je niet weet wanneer hij een beurt heeft gehad heb ik een afspraak gemaakt voor de 30k beurt. Bleek vanochtend dat hij bij inname van Lynk gewoon al een beurt had gekregen (6k km geleden).

Voor niets afspraak gemaakt. Voor iedereen die er 1 koopt, bel even met Volvo ipv Lynk als je dingen over de onderhoudshistorie wilt weten. 😊
Dat is apart, de Volvo dealer (Lynk & Co servicepunt) hier, die me erg kundig en goed te woord stond, kon geen onderhoudshistorie zien anders dan wanneer hij daar in onderhoud zou zijn geweest.
Dit als antwoord op de vraag of ik een bevestiging kon krijgen dat de 30k km beurt was uitgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27

BPi

Frag1le schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Graag links naar de advertenties waarbij een 1 jaar oude auto MY23 (bijna) 20k onder de cataloguswaarde wordt aangeboden.

Zoek in dit topic even op koelvloeistof lekkages, dat is naast dat de plastic pinnen van de hoedenplank makkelijk afbreken eigenlijk het enige probleem.
Een (preventieve) reparatie ivm koelvloeistfoflekkge geeft overigens geen garantie voor de (nabije) toekomst :-( Vervangende onderdeel lijkt niet beter te zijn dan het af-fabriek geplaatste.

De plastic pinnen zijn te repareren met boormachine, m3 of 4 (??) boutje en een paar rubber ringetjes. Ik heb ringetjes (dacht 3 stuks) gebruikt die eigenlijk bedoeld zijn om een kabeldoorvoer af te dichten. Allemaal van Hornbach, samengesteld na wat puzzel- en zoekwerk.
Mooie is dat de plank nu niet meer kan rammelen en prima te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Frag1le schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:45:
[...]

17.5K dan en 1.5 jaar (was even vergeten dat hef 2024 is :) en ik reken met 45k aanschaf + op naam zetten en dat soort ongein )Begreep dat er heel veel auto’s van een paar maandabonnementen terugkomen momenteel. De Volvo dealer verwachte er zo’n 10 per week te verkopen en binnen te krijgen. Dat ging zo de afgelopen weken. Geen idee of dar verder waar is. Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej7iWAJIh5qaD626xhjIgm44ZAo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ocnjDdURAERX1ZY90j1LgAmN.png?f=fotoalbum_large

Dat van die hoedenplank zou opgelost moeten zijn met het nieuwe modeljaar toch? Koelvloeistoflekkage is minder leuk. Ga ik opzoeken! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Kecin schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:07:
[...]

17.5K dan en 1.5 jaar (was even vergeten dat hef 2024 is :) en ik reken met 45k aanschaf + op naam zetten en dat soort ongein )Begreep dat er heel veel auto’s van een paar maandabonnementen terugkomen momenteel. De Volvo dealer verwachte er zo’n 10 per week te verkopen en binnen te krijgen. Dat ging zo de afgelopen weken. Geen idee of dar verder waar is. Screenshotje:
[Afbeelding]

Dat van die hoedenplank zou opgelost moeten zijn met het nieuwe modeljaar toch? Koelvloeistoflekkage is minder leuk. Ga ik opzoeken! Thanks :)
MY22 had een lagere cataloguswaarde van 40 of 41k volgens mij, ik denk dat jij rekent met MY23 cataloguswaarde van 44k en 45k wat nu prijs is sinds 2024.
Mocht iemand de exacte cataloguswaarden weten, do share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Frag1le schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:15:
[...]

MY22 had een lagere cataloguswaarde van 40 of 41k volgens mij, ik denk dat jij rekent met MY23 cataloguswaarde van 44k en geen 45k wat nu prijs is sinds 2024.
Mocht iemand de exacte cataloguswaarden weten, do share.
Ja, rekende inderdaad met wat er op de site staat momenteel :). Daar zit al flink verschil in zo te zien.

Dat koelvloeistofverhaal klinkt wel “eng”. Bij aankoop, of naja ervoor zou ik dat preventief willen laten uitvoeren en dan hopen dat het wegblijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 19-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
BPi schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:52:
[...]

Een (preventieve) reparatie ivm koelvloeistfoflekkge geeft overigens geen garantie voor de (nabije) toekomst :-( Vervangende onderdeel lijkt niet beter te zijn dan het af-fabriek geplaatste.

De plastic pinnen zijn te repareren met boormachine, m3 of 4 (??) boutje en een paar rubber ringetjes. Ik heb ringetjes (dacht 3 stuks) gebruikt die eigenlijk bedoeld zijn om een kabeldoorvoer af te dichten. Allemaal van Hornbach, samengesteld na wat puzzel- en zoekwerk.
Mooie is dat de plank nu niet meer kan rammelen en prima te bedienen is.
Gelukkig zijn de pinnen van de klep en van de plank nog heel bij mij.
Maar mochten die ooit afbreken dan zal ik die vervangen voor nieuwe pinnetjes, ik bedoel die binnenbekleding van de klep is waarschijnlijk zo los gemaakt.
En de draagpinnen van de hoedenplank zelf moeten ook wel te repareren zijn.

Als je foto's kunt plaatsen van je reparatie zegt dat voor mij en ook voor de anderen hier meer dan je hele uitleg vermoed ik.
Ik zie ze graag.

Betreft het vervangede onderdeel ter voorkoming/ter reparatie van koelvloeistof lekkage, helaas is het me nog niet duidelijk om welk onderdeel het nu gaat waarvan ook daadwerkelijk flink wat auto's last van hebben.
@BPi Volgens mij had jij een lekkage vanwege een lekkende slang?

[ Voor 11% gewijzigd door Frag1le op 19-02-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Frag1le schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Gelukkig zijn de pinnen van de klep en van de plank nog heel bij mij.
Maar mochten die ooit afbreken dan zal ik die vervangen voor nieuwe pinnetjes, ik bedoel die binnenbekleding van de klep is waarschijnlijk zo los gemaakt.
En de draagpinnen van de hoedenplank zelf moeten ook wel te repareren zijn.

Als je foto's kunt plaatsen van je reparatie zegt dat voor mij en ook voor de anderen hier meer dan je hele uitleg vermoed ik.
Ik zie ze graag.

Betreft het vervangede onderdeel ter voorkoming/ter reparatie van koelvloeistof lekkage, helaas is het me nog niet duidelijk om welk onderdeel het nu gaat waarvan ook daadwerkelijk flink wat auto's last van hebben.
@BPi Volgens mij had jij een lekkage vanwege een lekkende slang?
Thermostaathuis was lek in oktober nadat hij in juni preventief was vervangen. Na meermaals aandringen vervangen, omdat ik een rit ging maken naar midden Spanje in de zomer. Reparatie kostte uiteindelijk 8 weken. Hoevel, 7,5 week tot diagnose en dan 2 dagen reparatie.

Reparatie hoedenplank kan ik zo geen foto's meer van vinden. Auto is naar de handel gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:17
Kecin schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]

MY22 was 42K. Ik heb hem zelfs nog gekocht voor 39K (mazzeltje). Maar let even goed op of het een echte MY22 is. Soms zijn ze in die periode op kenteken gezet, maar is het wel een MY21.

Voor de handel zijn deze auto’s al 2 jaar oud. Ongeacht of dat 14 maanden is of 22 maanden.

Ter referentie: Mijn vorige auto (ook nieuw gekocht) schreef ook 50% af na de eerste 3,5 jaar. Uiteindelijk na 8 jaar kreeg ik 35% van de nieuwprijs terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian94
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-04-2024
Hallo allemaal, ik heb een tweedehands lynk co gekocht, nu heb ik gemerkt dat de ventilator heel vaak aan gaat hoewel buiten niet al te warm is. Is dat normaal? Ik zie namelijk wat reacties over de thermostaat zou dit het kunnen zijn?Ventilator(trillingen) zijn ook voelbaar op de stoelen.
Groeten Damian

[ Voor 15% gewijzigd door Damian94 op 19-02-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:44:
Voor de mensen die meer uit hun lynk&co willen halen. Heb ik de carlinkit box werkt perfect op je lynk waarmee je dus ook alles kan bekijken. YouTube, Netflix,Videoland voor meer info kan je reageren.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen problemen met connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Damian94 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:51:
Hallo allemaal, ik heb een tweedehands lynk co gekocht, nu heb ik gemerkt dat de ventilator heel vaak aan gaat hoewel buiten niet al te warm is. Is dat normaal? Ik zie namelijk wat reacties over de thermostaat zou dit het kunnen zijn?Ventilator(trillingen) zijn ook voelbaar op de stoelen.
Groeten Damian
Je bedoelt de ventilator voorin bij de motor?
Nee deze heb ik nog nooit actief horen draaien, maar ik heb dan ook pas sinds dec '23 een 01.
Hierboven ging het over het thermostaathuis die lek was, dan lekt er koelvloeistof weg.
De auto heeft dan wel al lang meldingen gegeven dat dit koelvloeistof peil te laag is.

Je kunt dit peil zelf controleren en in de gaten houden.
In onderstaand plaatje wijst de groene pijl naar het reservoir van de koelvloeistof van de motor, dit peil hoort halverwege te staan.
(Het andere reservoir is de koelvloeistof van de hybride-accu**)
(**Dit is zo bij de XC40 T5 Recharge PHEV https://www.volvocars.com...4705cdd18c0a8015100e24dd0, gemakshalve ga ik er vanuit dat dit voor de 01 ook zo is.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRAQaHdqorg0wfKTzjWMvUpumH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JyFPMrGy9GIh6096hFqiqwo1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Damian94 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:51:
Groeten Damian
Tijdens het opladen of tijdens het rijden? Tijdens het opladen is dat normaal. Al heb ik nooit gemerkt dat je trillingen voelt in de stoelen, maar ik zit tijdens het opladen meestal ook niet in de auto.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 17:56
Gisteren een Lync &Co gekocht van 1.5 jaar oud.

Ik krijg alleen de hotspot niet werkend (melding dat ik geen toestemming heb). Ik dacht de oplossing was inloggen met profiel maar ook dan kan heb ik geen toestemming. Kan het liggen dat ik moet wachten op de connected services overeenkomst? (gister alles opgestuurd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
degranulatie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:42:

Ik krijg alleen de hotspot niet werkend (melding dat ik geen toestemming heb). Ik dacht de oplossing was inloggen met profiel maar ook dan kan heb ik geen toestemming. Kan het liggen dat ik moet wachten op de connected services overeenkomst? (gister alles opgestuurd).
volgens mij heb je bij koop standaard geen wifi-hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjackenjones
  • Laatst online: 03-04-2024
Op 19-06-2023 heb ik mijn zwarte Lynk&Co besteld, zonder trekhaak. Herhaaldelijk werd mij verteld dat ik mijn auto binnen 6-7 maanden zou ontvangen. Nu ben ik mijn geduld kwijt en kan ik er niet meer tegen. Het is bijna maart en ik had hem al in januari moeten hebben. Dit is niet acceptabel. Ze lokken mensen met korte levertijden en laten ze vervolgens wachten, zonder enige vorm van compensatie. Wanneer ik vraag om een hoger geplaatst persoon aan de lijn, word ik afgekapt of krijg ik te horen dat niemand beschikbaar is, wat onzin is. De klantenservice is verschrikkelijk en nog erger dan hondenpoep. Ik heb ook een e-mail gestuurd waarop ik geen antwoord heb ontvangen. Ondertussen verhogen ze wel alle prijzen. Heeft iemand die rond dezelfde tijd als ik heeft besteld, zijn auto al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jjackenjones schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:38:
Op 19-06-2023 heb ik mijn zwarte Lynk&Co besteld, zonder trekhaak. [...] Heeft iemand die rond dezelfde tijd als ik heeft besteld, zijn auto al ontvangen?
Ja.

[ Voor 47% gewijzigd door Oizo1981 op 20-02-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:57:
[...]

OH dat zou jammer zijn voor de kids achterin.

Iets anders weet iemand of de sleutel A gekoppeld is aan memory 1? and sleutel B aan memory 2? (Zodat de gebruiker van sleutel B de instellingen krijgt van memory 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
degranulatie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:44:
[...]

OH dat zou jammer zijn voor de kids achterin.

Iets anders weet iemand of de sleutel A gekoppeld is aan memory 1? and sleutel B aan memory 2? (Zodat de gebruiker van sleutel B de instellingen krijgt van memory 2?
Nee, sleutels kun je alleen koppelen aan verschillende profielen en dan zijn ook de stoel- en spiegelinstellingen opgeslagen. En wordt dus dat specifieke profiel geladen als je de auto met die sleutel opent.

Sleutels zijn niet te koppelen aan de memory toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Nee, sleutels kun je alleen koppelen aan verschillende profielen en dan zijn ook de stoel- en spiegelinstellingen opgeslagen. En wordt dus dat specifieke profiel geladen als je de auto met die sleutel opent.

Sleutels zijn niet te koppelen aan de memory toetsen.
helaas en dat inloggen per profiel kan alleen in stilstand en moet iedere keer de code intoetsen.... niet echt handig/snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 01-05 14:07

Akerboom

Codito, ergo sum

degranulatie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:53:
[...]

helaas en dat inloggen per profiel kan alleen in stilstand en moet iedere keer de code intoetsen.... niet echt handig/snel
in de profiel instellingen kan je een profiel koppelen aan een sleutel, hoef je niets te doen na instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Akerboom schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:55:
[...]

in de profiel instellingen kan je een profiel koppelen aan een sleutel, hoef je niets te doen na instappen.
Ik gebruik nu een 3 weken een profiel.
Bij mij werkt dit zo'n beetje 1 op de 4 keer niet, de auto heeft dan mijn profiel niet geladen en zit in de gastenmodus ondanks ik altijd dezelfde gekoppelde sleutel gebruik om deze te unlocken.
Vervolgens moet ik dan met m'n PIN mijn profiel laden, en ik heb ook al eens geheel opnieuw moeten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ashwan7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:44:
Voor de mensen die meer uit hun lynk&co willen halen. Heb ik de carlinkit box werkt perfect op je lynk waarmee je dus ook alles kan bekijken. YouTube, Netflix,Videoland voor meer info kan je reageren.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar gekocht? Zie er nogal veel verschil in soorten. Graag een Lynkje als dat mag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeyvb
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 17:08
Goedemiddag!

Enige tijd geleden heb ik op de facebookpagina "Lynk&Co forum Nederlands" de vraag gesteld om een "echte" forumwebsite op te zetten en daar werd verdeeld op gereageerd!

Heb echter de stoute schoenen aangetrokken en een forum website opgezet. Het staat nog in de kinderschoenen maar kunnen het alvast wel als een forum gaan gebruiken.

Nogmaals, ik wil zeker niet dit forum minderwaardig laten lijken of wat dan ook, maar een forumwebsite lijkt me net wat overzichtelijker... Vandaar de opzet ervan!

Dit forum is zeker net zo interessant en levendig maar misschien kunnen we het combineren?

Het forum kan je zonder account lezen maar reacties plaatsen moet je, eenmalig, een account registreren. Voordeel daarvan is wel dat je elkaar berichten kan sturen met eventuele vragen die je onderling hebt ook.

Ook is het misschien wel leuk om een meeting(s) te organiseren met andere Lynk & CO leden / mensen om elkaars ervaring te vertellen etc....

Weet niet of het toegestaan is maar hierbij de url naar de website:

https://lynkencoforum.nl/

Groetjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nou, vanmorgen een proefrit gemaakt. Er stonden er wel 12, allemaal binnen een dag verkocht. Heb het nieuwe modeljaar gebruikt gekocht met nog geen 12k op de teller. Wordt zwart gewrapped (incl coating op de velgen), kachelhuis wordt vervangen preventief, vervangende auto bij zo'n probleem, trekhaak komt eronder. Schade +/- 31k. Werd gebeld dat iemand had afgezegd voor de proefrit en net akkoord gegeven.

Levering over 3-4 weken i.v.m. drukte, erg mooie auto, voelt degelijk aan, reedt heerlijk. Zag geen reden om het niet te doen. Die 360 cam is trouwens top. Ik was eigenlijk in de markt voor een 530e touring, maar qua afwerking was de Lynk al erg goed, daarvoor wou ik niet 15k meer betalen (voor een auto met meer km'ers).

* Kecin happy camper :)

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoJvy0kxfJ5nBO5aolnDWmlVQ-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9EPtY4kIWaP7QApGJW98r9Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMvIfQ8ttnrvODfWBjxDtznoMcM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFC127uj3r7s0bdt21sMQzin.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 35% gewijzigd door Kecin op 20-02-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:56
Tamashab schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:10:
@Martijn @DR.V @m_a_rnix
Iemand al iets vernomen van Lynk en hoe nu verder?
Vandaag eindelijk response dat mijn abo officieel geheractiveerd is... Op korte termijn hoef ik me dus geen zorgen te maken. Op lange termijn blijft het een ballentent...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 15:57
Martijn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Vandaag eindelijk response dat mijn abo officieel geheractiveerd is... Op korte termijn hoef ik me dus geen zorgen te maken. Op lange termijn blijft het een ballentent...
Die van mij ook. Maar twijfel nog of ik dat wil. Ben al aan het kijken naar een andere optie. En dan wil ik asap van LnC af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:56
GroeneThee schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:46:
[...]

Die van mij ook. Maar twijfel nog of ik dat wil. Ben al aan het kijken naar een andere optie. En dan wil ik asap van LnC af .
Dat dus, er is wel iets geknakt... Ja, je hebt als klant de verantwoordelijkheid je betalingen in de gaten te houden, maar als bedrijf verwacht ik een klantvriendelijker 'herinnerbeleid' en minder puinhoop...

Maar heb op de een of andere manier ook weer niet zo'n zin om 30-40k uit te geven aan een vergelijkbare auto... Ik betaal nog 590 euro per maand (incl. trekhaak) en dat is op zich nog altijd een redelijke deal. Mocht het 100 euro omhoog gaan, en dat zal in het komende jaar wel ergens gaan gebeuren, dan wordt het wellicht al weer een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian94
  • Laatst online: 17-04-2024
Frag1le schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Je bedoelt de ventilator voorin bij de motor?
Nee deze heb ik nog nooit actief horen draaien, maar ik heb dan ook pas sinds dec '23 een 01.
Hierboven ging het over het thermostaathuis die lek was, dan lekt er koelvloeistof weg.
De auto heeft dan wel al lang meldingen gegeven dat dit koelvloeistof peil te laag is.

Je kunt dit peil zelf controleren en in de gaten houden.
In onderstaand plaatje wijst de groene pijl naar het reservoir van de koelvloeistof van de motor, dit peil hoort halverwege te staan.
(Het andere reservoir is de koelvloeistof van de hybride-accu**)
(**Dit is zo bij de XC40 T5 Recharge PHEV https://www.volvocars.com...4705cdd18c0a8015100e24dd0, gemakshalve ga ik er vanuit dat dit voor de 01 ook zo is.)

[Afbeelding]
Ik denk dat het ventilator voorin de motor is want dat is juist tijdens het rijden (niet bij het opladen) als ik bij de stoplichten stopt gaat die aan temperatuur is niet boven do 90°C dat is dan weer fijn. Ik zie ook namelijk dat mijn koelvloeistof net boven de max peiltje zit (beetje vreemd). Ik denk niet dat het probleem is ?
Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
degranulatie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:42:

Ben benieuwd wanneer die van jou actief is. Ik wacht al even, maar eerste keer was er foutje gemaakt met VIN nummer. Zou eind van deze week moeten werken zeiden ze deze week. M.b.t. de wifi hotspot, als het idd al werkt bij koop, zal pas werken nadat alles gekoppeld is. Ik las net ergens anders in het topic dat je hem wel iedere keer aan zou moeten zetten.

Na twee weken Lynk ben ik overwegend positief. Toch een paar onhebbelijkheden waarbij de ene iets irritanter is dan de andere en misschien dat er voor bepaalde dingen een oplossing is?
  • wanneer ik de auto uitschakel en ik heb heb panoramadak nog open kan ik die niet met het knopje sluiten. Had wel ooit iets gehoord van een long press op de remote om alles te sluiten, dat zou een alternatief zijn.
  • panoramadak gaat niet volledig open na 1druk op de knop. Nadat hij grotendeels open is kan hij nog een paar cm verder open maar daarvoor is weer een actie nodig. Kan dat anders? Heb dezelfde setting geprobeerd van de setting die me bekend is bij de achterklep maar kreeg dat nog niet werkend bij het panoramadak
  • auto start altijd op in de hybrid mode, terwijl ik eindig met een pure electric. Op zich geen enorme ramp omdat de hybrid mode meestal ook wel voldoet en toch wel elektrisch blijft als je niet teveel stampt.
  • het icon voor de preconditionering (voorverwerman) kan je vanuit een slide down alleen pas erop zetten, als je andere opties eruit gooit... Wie verzint dat. Ook hier een paar andere icons die ik niet al te vaak gebruik, even verwijderen en het werkt, maar dit kan beter
  • de informatie over verbruik zeker als het gaat om elektrisch verbruik of wat je geladen hebt, zeker als je de app nog niet hebt, dus vanuit de auto, is te beperkt. Je kan het over 10 of 100km zien, that's it... beetje karig. Voor thuis ga ik het nu in HomeAssistant bijhouden om de spritmonitor tik vol te kunnen houden
  • voorverwarmen alleen mogelijk als hij gestekkerd is. Een corrola hybrid start ook gewoon de motor... Moet gewoon technisch kunnen ;-) Nadat de auto afgelopen nacht volledig vol was geladen, trok hij ook vrolijk de 2kW uit de granny charger tijdens het voorverwarmen, dus best wel wat power voor nodig
  • lane keep en adaptive, blind spot; komend vanaf niets een mooie featureset. Soms een kleine ruk die niet de bedoeling is. Bij afbuigen naar links op een dubbele baan kan het ook wel eens piepen als een gek. De rear cross traffic alert heeft trouwens ook al een paar keer goed gewaarschuwd. Mooi dat het erop zit!
Ben trouwens al redelijk stekkermoe, haha, ondanks de range van 70km (haal ik nu eigenlijk nog niet) en de wens om toch zoveel mogelijk elektrisch te rijden, het rijdt immers perfect en relatief goedkoop, is het toch wel een gedoe de hele tijd daar waar geen kabel standaard uit de muur komt ;-)

Komend van een 2008 diesel die voor die tijd/uitvoering al behoorlijk volgeladen was, is de Lynk nog prettiger in featureset en hoe het rijdt.

Voor het voorbeeld in home assistant hier even een screenshot van de data die ik beschikbaar heb gemaakt in een dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLntd7TuGDi_SE1RZoom_lrCvWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pQJgOD4DCzxASJIszvuLJzIM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door jack_ op 20-02-2024 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou ik meld me hier nog een keer, vanochtend de afrekening gehad van de extra kilometers van de L&C die vorige week donderdag is opgehaald.

Het ophalen ging op zich redelijk vlot, 'Hiker' belde 15min van te voren dat ze er aan kwam. Heeft wat foto's gemaakt en inleverformulier ingevuld (helaas iets met vergeten en te zuigen van binnen, dus staat nu 'veronreinigd' maar ach) Alleen uploaden moest even twee keer, iets met een server die niet reageerde, dus alles opnieuw doen.

Kilometers zijn afgerekend tegen 15cent, het tarief bij ingaan van het contract. Uiteindelijk heb ik in de maand dat het ding bij de deur stond de auto nog 3x verhuurd, tegen een sch**tprijs, zo van beter iets dan niets. Dus niet helemaal een overzicht of 't tot op de kilometer klopt, maar op zich geloof ik dat wel (ruim 11K km meer)

Nu afwachten hoe de afhandeling van de schade (barst in de voorruit) gaat. Als ik geweten had dat we hem zo snel weg zouden hebben had ik misschien 't ding nog zelf kunnen laten repareren bij een Carglass achtige toko, maar ach veel zal 't niet schelen.

Waar ik ook nog op wacht is de correctie op de een na laatste verhuur factuur. Daar is alleen het verhuurtarief uitbetaald, zonder de verbruikte brandstof. Die staat wel netjes op het betalingsoverzicht, dus ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Inmiddels is het twee weken geleden sinds melden, maar gezien hoe lang support zaken over 't algemeen duren...

Ow en ook.. als ik nu inlog om de factuur te bekijken is de site in het Zweeds.. blijf lekker gaan daar ;-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Damian94 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat het ventilator voorin de motor is want dat is juist tijdens het rijden (niet bij het opladen) als ik bij de stoplichten stopt gaat die aan temperatuur is niet boven do 90°C dat is dan weer fijn. Ik zie ook namelijk dat mijn koelvloeistof net boven de max peiltje zit (beetje vreemd). Ik denk niet dat het probleem is ?
Groeten
Terug naar de verkopende partij of naar een Lynk & Co servicepunt voor garantie.
Als er iets mis is met deze ventilator dan zou ik als ik jou was dit sowieso bij ze melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 14:15
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 23-02-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:28
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 23-02-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

Reinier

\o/

Oizo1981 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:46:
[...]

- Account is wel te verwijderen. Volgens mij swipen over je profielnaam of iets dergelijks.
Hoe?

Ik lever de auto in en wil mijn profiel dus weghebben. Factory reset heb ik nu 42 keer gedaan maar na elke reset/reboot is alles zoals het was.
Kutsoftware.

Edit: factory reset lukt wél als de auto aan staat (dus rempedaal intrappen, startknop duwen).
Logisch :')

[ Voor 12% gewijzigd door Reinier op 21-02-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DR.V schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Dit is zeker wel alleen bij 48 maanden? 468 euro keer 48 maanden is 22.464,00 euro aan leasekosten. Losstaand van kilometers en of je al veel schadevrije jaren hebt, niet slecht als je je lang aan een auto wil committeren. Lynk blijft voor M2M wel onverslaanbaar.
Vergeet niet dat de Kia nu nog motorrijtuigenbelasting belastingvrij is, maar in januari niet meer. Die wordt doorgerekend aan de berijder bij volgens mij elke leasemaatschappij. De Lynk krijgt nu nog belastingkorting maar zal ook duurder worden per 1 januari. Wat het exacte verschil is weet ik zo niet, maar zeker iets om rekening mee te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 21-02-2024 20:24 ]

• Reinier

Reinier

\o/

Donderpoes schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 00:57:
Ik heb 11 januari mijn Lynk ingeleverd en kreeg vandaag een sms om de auto controle op afstand te voltooien, bij tchek.fr

Dit lijkt een platform voor auto inspectie. Het werkt alleen niet bij mij.
De Lynk chat was niet beschikbaar en de telefonische wachtrij bij Lynk was me te lang.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kreeg die SMS zojuist ook. Ik moet blijkbaar foto's ofzo van de auto maken.

Hartstikke leuk maar het apparaat is vanochtend opgehaald. Goed bezig L&C.
Overigens snapte de ophaalchauffeur er ook weinig van. Wist niet wat een VIN was, vinkte niet alle accessoires aan als zijnde ingeleverd (hesjes, gevarendriehoek lagen netjes in de kofferbak), hij wilde me laten ondertekenen op de plek die juist voor hem bedoeld was, etc.

Overigens moest ik tweemaal op zijn telefoon een formulier ondertekenen terwijl ik ook al een elektronisch formulier in de mail had gekregen.

Ik begrijp echt niet waarom dit allemaal zo raar en onduidelijk verloopt :')

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 15:57
Hier ook de kogel door de kerk. Hoewel ik het aanbod heb gekregen om mijn account te her activeren heb ik besloten om er geen gebruik van te maken. Ik ga gebruik maken van een goede deal op een Tesla Model S (inclusief gratis Superchargen) en ben dan eigenlijk nog goedkoper uit ook.

De huidige gang van zaken, de communicatie, de verslechterde voorwaarden (1000 euro eigen risico, waarbij gelijk hebben en gelijk krijgen bij Lynk en Co waarschijnlijk onmogelijk is) de aanstaande verhoging ... Ben er wel klaar mee.

Nu hopen op een soepele afwikkeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Reinier schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Ik kreeg die SMS zojuist ook. Ik moet blijkbaar foto's ofzo van de auto maken.

Hartstikke leuk maar het apparaat is vanochtend opgehaald. Goed bezig L&C.
Overigens snapte de ophaalchauffeur er ook weinig van. Wist niet wat een VIN was, vinkte niet alle accessoires aan als zijnde ingeleverd (hesjes, gevarendriehoek lagen netjes in de kofferbak), hij wilde me laten ondertekenen op de plek die juist voor hem bedoeld was, etc.

Overigens moest ik tweemaal op zijn telefoon een formulier ondertekenen terwijl ik ook al een elektronisch formulier in de mail had gekregen.

Ik begrijp echt niet waarom dit allemaal zo raar en onduidelijk verloopt :')
Ene formulier is erg beperkt en van L&C. Die lijkt het allemaal niet zoveel te schelen.
De uitgebreidere is van de transporteur Koopman. Die dekt zich blijkbaar goed in.

Bij mij toen alles samen langsgelopen. Vervolgens na vertrek van de "runner" de mails met daarin het verslag. Mijn auto was volgens het formulier zowel van binnen als buiten vervuild, terwijl de runner aangaf dat de auto netjes was en er van opkeek dat ik hem ondanks de negatieve temperaturen daags ervoor door de wasstraat had gehaald. Dit stond overigens in de mail van L&C (bepaald percentage brandstof, gewassen, van binnen schoongemaakt en alle persoonlijke zaken er uit). En ook enkele zaken die in de auto lagen zoals instructieboekje en trekhaak (runnen was nog verbaasd over de trekkracht) stonden op ontbrekend.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamashab
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Zijn er hier trouwens meer mensen die geen kentekencard hebben bij de auto? Ik heb de auto sinds 27-07, al 2x gebeld in de tussentijd maar tot op heden nog steeds niet ontvangen. Ze hebben wel al 2x aangegeven dat deze verstuurd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Frag1le schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:52:
[...]

Ahja, het volgende had hierboven ook nog bij gemoeten:
Een kromme velg kan ook de oorzaak zijn.
Optie 5... bleek het te zijn, voorste banden hadden water erin en banden waren niet gebalanceerd.

Rijd nu als een zonnetje, grote blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
ttt8 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:03:
[...]

Optie 5... bleek het te zijn, voorste banden hadden water erin en banden waren niet gebalanceerd.

Rijd nu als een zonnetje, grote blij!
Goed om te lezen dat het opgelost is!

Beide banden hadden water er in?
Dat klinkt alsof er banden uit opslag met vocht en al erin zijn gemonteerd bij de vorige bandenwissel.
Zo niet, dan ben ik wel nieuwsgierig hoe dat water er in is gekomen.
Hebben ze de velgen aan de binnenkant gecontroleerd op scheuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
Frag1le schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:30:
[...]

Goed om te lezen dat het opgelost is!

Beide banden hadden water er in?
Dat klinkt alsof er banden uit opslag met vocht en al erin zijn gemonteerd bij de vorige bandenwissel.
Zo niet, dan ben ik wel nieuwsgierig hoe dat water er in is gekomen.
Hebben ze de velgen aan de binnenkant gecontroleerd op scheuren?
Ja alles is bekeken en gemeten. Ook zij gaan ervanuit dat de banden met water en al zijn gemonteerd. Dit verklaard wel de statische onbelans met een stuiterbal van water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 23:37
Update na inleveren op 12 feb, kilometer afrekening binnen. Netjes tegen 15 cent.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Frag1le schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik nu een 3 weken een profiel.
Bij mij werkt dit zo'n beetje 1 op de 4 keer niet, de auto heeft dan mijn profiel niet geladen en zit in de gastenmodus ondanks ik altijd dezelfde gekoppelde sleutel gebruik om deze te unlocken.
Vervolgens moet ik dan met m'n PIN mijn profiel laden, en ik heb ook al eens geheel opnieuw moeten inloggen.
Het lijkt te werken maar niet altijd.... nog geen idee waar het aan ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degranulatie
Oizo1981 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Bij koop heb je ook wifi hotspot, ik moest wachten op de connected services, nu werkt het prima (lekker snel volgens de achterbank).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 01-05 14:07

Akerboom

Codito, ergo sum

degranulatie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:27:
[...]

Bij koop heb je ook wifi hotspot, ik moest wachten op de connected services, nu werkt het prima (lekker snel volgens de achterbank).
Hmmm.. even geduld dus. Werkt dat ook nog als je wireless Android auto/carplay gebruikt?

[Edit]
Je kan de netwerknaam en wachtwoord niet wijzigen, maar kon wel het wachtwoord weergeven. Zal deze eens doorgeven aan de achterbank ;)

[Edit 2]
Als je de hotspot uitzet kan je naam en wachtwoord wijzigen. Of het werkt samen met wireless android auto weet ik niet, heb alleen nog met eigen telefoon erin gezeten nog niet met een tweede apparaat. Maar heb het idee van wel omdat ik het netwerk wel zie verschijnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Akerboom op 26-02-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik heb de Lynk nu 9 dagen, en het meeste kom ik wel uit ;)
Maar wat ik niet kan vinden, is waar dit oog aan de bijrijderskant voor dient:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6mUIMexRyYiFL3qDqeZ0oowERM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42FTOSzYPy0T5QEkckbaWgxt.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie enig idee waar dit voor is? En hoe ik het weg kan halen?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wij zijn ons aan het oriënteren op de aanschaf van een Lynk en Co occasion en bij wijze van proefrit hebben we een uur een deelauto gehuurd via de app. Rijdt erg leuk, het is nog wel even wennen aan de grootte van de auto. Nog een paar vraagjes nav onze rit:

Wij hadden bij het instellen van de navigatie dat de navigatie op het middenscherm goed ging, maar op de huid liep hij vast. Navi stoppen en starten hielp niet. We moesten echt de auto uit en aan zetten en toen werkte het als verwacht. Is dit een bekend probleem?
Is het mogelijk om een 'ouderwetse' snelheidsmeter op het scherm te krijgen ipv de digitale snelheid die nu is weergegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Bartske schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:21:
Wij hadden bij het instellen van de navigatie dat de navigatie op het middenscherm goed ging, maar op de huid liep hij vast. Navi stoppen en starten hielp niet. We moesten echt de auto uit en aan zetten en toen werkte het als verwacht. Is dit een bekend probleem?
Bij mij niet bekend, maar ik heb hem pas 9 dagen.
Is het mogelijk om een 'ouderwetse' snelheidsmeter op het scherm te krijgen ipv de digitale snelheid die nu is weergegeven?
Ja, door het Classic thema te kiezen.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Phr34k schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:47:
Ik heb de Lynk nu 9 dagen, en het meeste kom ik wel uit ;)
Maar wat ik niet kan vinden, is waar dit oog aan de bijrijderskant voor dient:
[Afbeelding]

Hebben jullie enig idee waar dit voor is? En hoe ik het weg kan halen?
Voor bepaalde kinderzitjes. https://www.lynkco.com/nl..._child_seat_floor_anchors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
[...]

dat is dan snel bij jou gegaan of niet? Werkt de app ook al? Ik wacht nu al twee weken. Morgen weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 11:22
Ik krijg zojuist een factuur voor 2 parkeerboetes: 1 van eind 2022 en 1 van begin 2023. De 2e kan ik me herinneren maar de 1e was in Amsterdam waar ik voor zover ik weet niet eens geweest ben…

Enig idee of ik hier op de een of andere manier nog bezwaar tegen kan maken? Ik vind het behoorlijk van de zotten dat ik meer dan een jaar later nog een keer een factuur krijg want ik kan geen bezwaar meer maken bij de gemeente en kan me ook amper nog herinneren wat de context was.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen en meningen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hondsdol schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:10:
Ik krijg zojuist een factuur voor 2 parkeerboetes: 1 van eind 2022 en 1 van begin 2023. De 2e kan ik me herinneren maar de 1e was in Amsterdam waar ik voor zover ik weet niet eens geweest ben…

Enig idee of ik hier op de een of andere manier nog bezwaar tegen kan maken? Ik vind het behoorlijk van de zotten dat ik meer dan een jaar later nog een keer een factuur krijg want ik kan geen bezwaar meer maken bij de gemeente en kan me ook amper nog herinneren wat de context was.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen en meningen zijn.
Je kunt bij L&C gemotiveerd bezwaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

BPi schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Ene formulier is erg beperkt en van L&C. Die lijkt het allemaal niet zoveel te schelen.
De uitgebreidere is van de transporteur Koopman. Die dekt zich blijkbaar goed in.
Klopt ja, maar ik had dus 3 formulieren, 2 ter plekke en een in de mail. Oh well :)

Ik had me trouwens vergist, ik weet niet waarom maar ik ging uit van 1500 km per maand maar uiteraard is dat 1250. Afrekening was daarom €400 hoger dan verwacht. Mijn fout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
jack_ schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:49:
[...]

dat is dan snel bij jou gegaan of niet? Werkt de app ook al? Ik wacht nu al twee weken. Morgen weer bellen.
Duurde bij mij 2 dagen, bij mijn vrouw 3, ging lekker snel. App werkt hotspot ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
degranulatie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:25:
[...]

Het lijkt te werken maar niet altijd.... nog geen idee waar het aan ligt..
Er zitten zoveel eigenaardigheden in de software, eigenlijk te veel kleine dingen om hier allemaal uit te schrijven.
Maar 1 ding doet de auto wel goed qua vast houden van instellingen en dat is het onthouden van de laatste instellingen van de verwarming.

Eén voorbeeld van een eigenaardigheid:
In beide gastprofiel als m'n eigen profiel heb ik ingesteld dat de muziek niet automatisch start.
Maar soms als je de auto uit zet en vervolgens daarna snel weer aan (met rempedaal ingedrukt) dan ineens start de radio (onboard, niet Android Auto of Carplay) terwijl ik niet op een play knop gedrukt heb en de radio in de vorige sessie ook niet aan stond.

Dit terwijl de radio in mijn profiel vaak sowieso niet eens wil starten omdat de lijst met favorieten pas geladen lijkt te worden als je actief de radio app opent, je ziet dan eerst een lege lijst favorieten en na een seconde of wat is de lijst geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
[...]

Die ga ik testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Mogelijk gaan wij dit jaar 1,5/2 maanden op reis en staat onze Lynk dan stof te happen wat zonde is. Ik lees verhalen over dat verhuur niet meer rendabel is. Daarbij vraag ik mij af of we er uberhaupt verstandig aan doen om de auto 2 maanden in de zomer periode juli/augustus te verhuren.

Heeft iemand hier wel eens de Lynk voor langere tijd verhuurd? Wat zijn de ervaringen en is het de hassle waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

GustavSan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:07:
Mogelijk gaan wij dit jaar 1,5/2 maanden op reis en staat onze Lynk dan stof te happen wat zonde is. Ik lees verhalen over dat verhuur niet meer rendabel is. Daarbij vraag ik mij af of we er uberhaupt verstandig aan doen om de auto 2 maanden in de zomer periode juli/augustus te verhuren.

Heeft iemand hier wel eens de Lynk voor langere tijd verhuurd? Wat zijn de ervaringen en is het de hassle waard?
Ik zou proberen om te verhuren aan een "bekende". Dat heb ik twee keer gedaan. Ik heb beide personen leren kennen n.a..v. mijn aanbod hier op Tweakers. Beiden waren gebruikers van dit forum (en niet daags ervoren ingeschreven).
Gewoon openzetten voor verhuur terwijl je afwezig bent lijkt mij niet verstandig. Je ziet niet hoe je auto terugkomt en wie er eventueel een potje van maakt.
En of het rendabel is heb je denk ik zelf in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
GustavSan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:07:

Mocht je hem niet gaan verhuren en komt deze 2 maanden stil te staan, dan zou ik in zo'n situatie een druppellader aan de 12v accu hangen, desnoods door de accu te demonteren en binnenshuis te laden.
Ik zou na 2 maanden niet met een lege 12v willen staan, gezien hoe 'connected' deze auto is en er over lege 12v accu's hier al werd geschreven in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankyd
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-03 12:41
We hebben recent een Link & Co uit feb 2023 gekocht. Deze is uitgerust met 6.6 KW laden.

Joepie, of toch niet zo?

Het laden duurt nog steeds erg lang, 5-6 uur voordat ie helemaal vol zit. Hoe kan dat? Na wat zoekwerk hieronder mijn bevindingen.

De auto laad met 1 fase.
De meeste oplaadpalen zijn 11kw, 3fasen.
Dat is 230×16=3680 watt, afgerond is dit 3,7 kW per fase. Als je 3 fasen hebt dan is het 3.7×3 is ongeveer 11kW.

Dus met een 11KW laadpunt kan je met een Lynk 3,7 KW laden (dat is net zo snel als voor de upgrade van augustus 2022).

Je hebt dus een laadpunt nodig die 22kw ondersteund om de laadsnelheid van 6.6 KW te halen.
Daarvoor heb je een type 2 kabel nodig van 1 (of 3) fasen die 32 Ampère ondersteund (230x32=7360).

Jammer dat ik in mijn woonplaats (Utrecht) struikel over de 11kw palen en dat een 22kw paal erg zeldzaam is.

En dan nog een vraag, ik kreeg van mijn dealer een laadkabel type 2, 20 ampère. Dat is prima voor een trage 11kw paal. Wat gebeurt er als ik met die kabel bij een 22kw paal ga laden? wordt het laadvermogen dan beperkt zodat ie maar 20A gebruikt, of is de kabel dan niet geschikt en wordt ie te warm?

www.killyourdarlings.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-05 14:15
daankyd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:23:
We hebben recent een Link & Co uit feb 2023 gekocht. Deze is uitgerust met 6.6 KW laden.

Joepie, of toch niet zo?

Het laden duurt nog steeds erg lang, 5-6 uur voordat ie helemaal vol zit. Hoe kan dat? Na wat zoekwerk hieronder mijn bevindingen.

De auto laad met 1 fase.
De meeste oplaadpalen zijn 11kw, 3fasen.
Dat is 230×16=3680 watt, afgerond is dit 3,7 kW per fase. Als je 3 fasen hebt dan is het 3.7×3 is ongeveer 11kW.

Dus met een 11KW laadpunt kan je met een Lynk 3,7 KW laden (dat is net zo snel als voor de upgrade van augustus 2022).

Je hebt dus een laadpunt nodig die 22kw ondersteund om de laadsnelheid van 6.6 KW te halen.
Daarvoor heb je een type 2 kabel nodig van 1 (of 3) fasen die 32 Ampère ondersteund (230x32=7360).

Jammer dat ik in mijn woonplaats (Utrecht) struikel over de 11kw palen en dat een 22kw paal erg zeldzaam is.

En dan nog een vraag, ik kreeg van mijn dealer een laadkabel type 2, 20 ampère. Dat is prima voor een trage 11kw paal. Wat gebeurt er als ik met die kabel bij een 22kw paal ga laden? wordt het laadvermogen dan beperkt zodat ie maar 20A gebruikt, of is de kabel dan niet geschikt en wordt ie te warm?
Dat eerste klopt inderdaad, is hier al uitvoerig beschreven.

Ik denk dat je jouw kabel niet moet gebruiken om 32A te laden. Ik zou een andere kabel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Ik denk dat je jouw kabel niet moet gebruiken om 32A te laden. Ik zou een andere kabel regelen.
Lees: dikkere (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

Standaard zit bij 01s met een snellere boordlader een dikkere kabel met gele handvatten. Ik neem aan dat die geschikt is? (Op een 22 Kw laadpaal of course)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Standaard zit bij 01s met een snellere boordlader een dikkere kabel met gele handvatten. Ik neem aan dat die geschikt is? (Op een 22 Kw laadpaal of course)
Precies, die is ervoor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Die zou er inderdaad bij moeten zitten lijkt mij. Ik heb nu ik zo'n dikke kabel bij de Zeekr X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khsSrUo1PLvin-iTC2eoaN8T4jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJMnuBh4d6CdWwSQvFVZmUkv.jpg?f=fotoalbum_large

En volgens mij is dit dezelfde kabel als Lynk voor de 22KW boordlader levert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhkfE6UVgjLMtbUymstTIKNQmuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82JWEu8JmrAyvWlqfwcQXMFx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door BPi op 26-02-2024 16:56 . Reden: 2e foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
degranulatie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:14:
[...]

Duurde bij mij 2 dagen, bij mijn vrouw 3, ging lekker snel. App werkt hotspot ook.
Bij mij net drie weken verder en nog geen koppeling met de app. Gebeld. Tijdens de call is het in orde gemaakt. Top service. Proces is ook gewijzigd maar blijkbaar blijven de bestaande verzoeken dan tussen wal en schip hangen. Ze kunnen nu op die afdeling zelf de provisioning doen waar dit tot voor twee weken terug door een andere afdeling gebeurde waar ze verzoeken moeten indienen.

Hotspot kan ik nu ook wijzigen en aanzetten.

Ervaring met de helpdesk zelf is zeer positief. Alleen de processen erachter als er iets van feedback moet komen of mis is gegaan, kan verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
[...]

Oh..... volgende week komen zie hier dus 3 fasen aansluiten voor m'n 11 Kw lader.... ik dacht dus echt dat ik veel sneller kon laden... dan de granny lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
degranulatie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:15:
[...]

Oh..... volgende week komen zie hier dus 3 fasen aansluiten voor m'n 11 Kw lader.... ik dacht dus echt dat ik veel sneller kon laden... dan de granny lader.
De 01 laadt altijd maar op één fase. Dedicated laadpaal gaat wel sneller dan granny kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
daankyd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:23:

Laadkabels bevatten intern een weerstand in de stekker die het maximale ampèrage bepaalt.

Hier stukje quote van het internet:
De kabel tussen de stekkers bepaalt het vermogen wat veilig getransporteerd kan worden. Om te hoog ampèrage in de laadkabel te voorkomen, is er in de stekkers (Type 2) een weerstand tussen de PP signaalpin en aarde ingebouwd. De ohmse waarde van de weerstand bepaalt de laadstroom die het laadpunt mag afgeven. Deze signalering zit bij type 2 kabels aan beide kanten van de laadkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
degranulatie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:15:
[...]

Er zijn wel "gewone" laadkabels die op 1 fase met 32Ampere kunnen laden. Nu weet ik niet of je speciaal de 3 fase voor je plugin auto laat aanleggen, maar dat gaat voor deze autos dus niets uithalen, tenzij je een 22kW paal installeert, alleen kom je dan niet met 3x25A toe. nu is het ook zo dat je met een hoofdzekering van 35A toch ook niet echt goed op 32A kan laden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYshgS0oIERlOLA5Ubv6RqUPwws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eiBjf6APMWfyKFEDdnhsFNFD.png?f=fotoalbum_large

Verder nog een rare eenheid aanduiding. De gemiddelde snelheid wordt in mph aangeduid, terwijl alles in de km/h unit staat. Heb met opzet nog eens gewisseld naar miles maar dat doet alleen iets voor de afstand. Ook van theme gewisseld. Is dit gewoon een extra aanduiding en heeft iedereen dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV6pMD0kTk8UkAM0I_y7KS4a25k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okDlHZNRIKVd7teVGkO0020L.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat vandaag de app aan de auto gekoppeld was ook nog wat andere zaken geprobeerd : journey log of uploaden rit gegevens. Ergens anders hier in dit topic zag ik dat het niet werkte, maar meen ook iets van een screenshot gezien te hebben waar wel ritten in stonden maar of dat van eigen ritten waren of verhuurde ritten, weet ik niet meer. Is er iemand die de ritgegevens kan zien in de app? In de auto gaat het vinkje continu uit wanneer je hem aan probeert te vinken.

Eerder toen ik de auto nog niet had had ik een digitale sleutel aangemaakt. Deze wilde ik net koppelen aan de auto dus aangeklikt maar wieletje draait al uren rond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX0VDLhJHy7qEtznhHhqcwfD90Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aM4cuwG1tr5yCjwRB2lXZknO.png?f=fotoalbum_large

Verwijderen lukt ook niet. Net zag ik daar het vin nummer staan en nu staat er bij verwijderen gewon Lynk en co o1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3-RQBlYySKF5SRt3--TFb7l5xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsPuA1Gk6q6kev4miV0Loz2x.jpg?f=fotoalbum_large

En nu met Lynk en co o1 als naam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQNcakMeXhTnTwtkFAauUJ0EIkk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t31dAIJxBMQaI7xop6VnyIq1.png?f=fotoalbum_large

Het draaien van een update levert me altijd een oeps op of het scherm reset zich helemaal en start opnieuw op... Qua software zijn er nog wel wat verbeteringen mogelijk. Hopelijk ook een keer een externe api koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik had vorige week het genoegen om een Lynk & Co te mogen rijden. Prima auto, geen serieuze klachten.

Alleen één ding snap ik echt niet: Als de voiceassistant je niet begrijpt, dan maakt ie een grapje dat ie niet kan horen omdat ie geen oren heeft.... Hoe kom je als UX designer op het idee om 1) grapjes in te bouwen op het moment dat er iets fout gaat en 2) dat grapje a 3 seconden elke keer als hetzelfde fout gaat te herhalen?!

/rant

Verder geen klachten. Was even zoeken hoe de benzinedop open ging. Ding trekt verrekt hard op voor een SUV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:33
Heeft iemand eerder al een deukje laten uitdeuken bij de Volvo dealer of een andere werkplaats? Ik heb sinds oud en nieuw een klein deukje (kleiner dan 2 CM) in de motorkap. Zelf vind ik het zonde (auto altijd spik en span :)) en zou ik het het liefst willen laten repareren, maar als mij dit veel geld kost laat ik het zitten. Lynk kan mij namelijk niet vertellen of het vergoed wordt wanneer ik het laat uitdeuken/spotrepairen bij de Volvo dealer, maar als ik het laat zitten en ik lever de auto (M2M) ooit in dan kost het mij niets (want het is kleiner dan 2CM).

Ook via Fixico (service van Carglass die je foto's van schade deelt met schadeherstellers) geprobeerd, maar die komen aan met offertes van 500-600 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 27-02-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
mprkooij schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:
Heeft iemand eerder al een deukje laten uitdeuken bij de Volvo dealer of een andere werkplaats? Ik heb sinds oud en nieuw een klein deukje (kleiner dan 2 CM) in de motorkap. Zelf vind ik het zonde (auto altijd spik en span :)) en zou ik het het liefst willen laten repareren, maar als mij dit veel geld kost laat ik het zitten. Lynk kan mij namelijk niet vertellen of het vergoed wordt wanneer ik het laat uitdeuken/spotrepairen bij de Volvo dealer, maar als ik het laat zitten en ik lever de auto (M2M) ooit in dan kost het mij niets (want het is kleiner dan 2CM).

Ook via Fixico (service van Carglass die je foto's van schade deelt met schadeherstellers) geprobeerd, maar die komen aan met offertes van 500-600 euro.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik heb zelf ook zo'n klein deukje. Ooit gemeld bij L&C, maar die doen er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

HenkEisDS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:25:
Ik had vorige week het genoegen om een Lynk & Co te mogen rijden. Prima auto, geen serieuze klachten.

Alleen één ding snap ik echt niet: Als de voiceassistant je niet begrijpt, dan maakt ie een grapje dat ie niet kan horen omdat ie geen oren heeft.... Hoe kom je als UX designer op het idee om 1) grapjes in te bouwen op het moment dat er iets fout gaat en 2) dat grapje a 3 seconden elke keer als hetzelfde fout gaat te herhalen?!

/rant
Zo ongeveer het eerste dat ik gedaan heb, dat irritante ding uitgezet. Persoonlijk vind ik stembediening sowieso dikke onzin, ik kan alles prima gewoon met de hand bedienen met dank aan de fysieke knoppen in de auto. En voor die enkele keer dat ik iets wil weten of moet onthouden, gebruik ik Android Auto, die reageert ook op de microfoon van de Lynk.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
mprkooij schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:

Gewoon door een goede restyler laten uitdeuken-zonder-spuiten, dat kost zeker geen 500-600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47
Bra-Jo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Zo ongeveer het eerste dat ik gedaan heb, dat irritante ding uitgezet. Persoonlijk vind ik stembediening sowieso dikke onzin, ik kan alles prima gewoon met de hand bedienen met dank aan de fysieke knoppen in de auto. En voor die enkele keer dat ik iets wil weten of moet onthouden, gebruik ik Android Auto, die reageert ook op de microfoon van de Lynk.
Als stembediening goed werkt is het wel fijn. Ik doe heel veel dingen via Siri. Maar die ingebouwde halfbakken oplossingen zoals in jullie Lynk&Co's en in mijn Volkswagen zijn heel erg slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikecras
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
Frag1le schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:31:
[...]

Mocht je hem niet gaan verhuren en komt deze 2 maanden stil te staan, dan zou ik in zo'n situatie een druppellader aan de 12v accu hangen, desnoods door de accu te demonteren en binnenshuis te laden.
Ik zou na 2 maanden niet met een lege 12v willen staan, gezien hoe 'connected' deze auto is en er over lege 12v accu's hier al werd geschreven in het verleden.
volgens mij kan je hem nog steeds alleen binnen dezelfde 'factuurperiode' verhuren. Dus maximaal 28/31 dagen vooruit moet de huur al weer stoppen. Geldt vast niet wanneer je gekocht hebt. Maar bij abonnement liep ik er wel tegenaan.
Pagina: 1 ... 139 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.