Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

HenkEisDS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:20:
[...]

Als stembediening goed werkt is het wel fijn. Ik doe heel veel dingen via Siri. Maar die ingebouwde halfbakken oplossingen zoals in jullie Lynk&Co's en in mijn Volkswagen zijn heel erg slecht. :)
Ook in de auto? Ik gebruik Google Home thuis ook plenty, werkt prima, maar in de auto voegt het voor mij echt niks toe.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 18:00
Bra-Jo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Ook in de auto? Ik gebruik Google Home thuis ook plenty, werkt prima, maar in de auto voegt het voor mij echt niks toe.
Zeker! Next song, play [artist/playlist/podcast], send message to, call, start flitsmeister app (als die niet autostart) zijn dingen die ik regelmatig gebruik. Alles om maar niet met de Carplay interface diezelfde dingen te hoeven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:51
jack_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Verder nog een rare eenheid aanduiding. De gemiddelde snelheid wordt in mph aangeduid, terwijl alles in de km/h unit staat. Heb met opzet nog eens gewisseld naar miles maar dat doet alleen iets voor de afstand. Ook van theme gewisseld. Is dit gewoon een extra aanduiding en heeft iedereen dat?
Onder het instellingen knopje op je stuur kun je naar 'snelheidsaanpassing' en hier kiezen tussen enkelvoudig en dubbelvoudig.

Dubbelvoudig laat mph zien, enkelvoudig een gemiddelde snelheid.

Ik doe dit even uit m'n hoofd dus de termen kunnen net iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Hi, ik ben gelukkig bijna van mijn L&C af!!! Echter heb ik vandaag gebeld om een verklaring te vragen rondom schadevrije jaren, maar ik werd doorverwezen naar Allianz...

Allianz gebeld, en die hebben duidelijk instructies en afspraken dat L&C deze moet verstrekken aan de klant.

Iemand hier al ervaring mee?

Zonder deze verklaring begin ik op 0 en worden er dus "12" schadevrije jaren genegeerd. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
bas_vdl schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:54:
Hi, ik ben gelukkig bijna van mijn L&C af!!! Echter heb ik vandaag gebeld om een verklaring te vragen rondom schadevrije jaren, maar ik werd doorverwezen naar Allianz...

Allianz gebeld, en die hebben duidelijk instructies en afspraken dat L&C deze moet verstrekken aan de klant.

Iemand hier al ervaring mee?

Zonder deze verklaring begin ik op 0 en worden er dus "12" schadevrije jaren genegeerd. Beetje jammer...
Je schadevrije jaren van de auto die je voor de Lynk had zijn waarschijnlijk nog geldig.
Na het beëindigen van een autoverzekering blijven schadevrije jaren bij de meeste verzekeraars nog 3 jaar geldig.

[ Voor 9% gewijzigd door Oizo1981 op 28-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
Oizo1981 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Je schadevrije jaren van de auto die je voor de Lynk had zijn waarschijnlijk nog geldig.

[...]
Ik heb even gebeld met promovendum. Zij nemen bijv. alleen schadevrije jaren over vanuit lease als het aaneensluitende verklaringen zijn.

Als L&C dus niks geeft, is er een gat van 2 jaar en geven ze 0 schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:55
bas_vdl schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Ik heb even gebeld met promovendum. Zij nemen bijv. alleen schadevrije jaren over vanuit lease als het aaneensluitende verklaringen zijn.

Als L&C dus niks geeft, is er een gat van 2 jaar en geven ze 0 schadevrije jaren.
Volgens mij hebben mensen wel eens aangegeven dat ze een verklaring van Lynk&Co hebben gekregen

• mokkie
  • Laatst online: 28-05 12:04
Hi,
ik ben van plan om 2e hands 01 aan te schaffen. (Lees allemaal abonnement dramas met L&C)
Nu ben ik benieuwd wat de grote verschillen zijn in de bouwjaar modellen vanaf 2021.
2022 zal 360 camera
2023 zal snellader aanboord hebben
Thanks

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:01
Als je even kort zoekt in dit topic, ga je uitgebreide antwoorden vinden.

@iRinze misschien toevoegen aan topicstart? Deze vraag komt vrij regelmatig langs.

• mokkie
GroeneThee schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:00:
Als je even kort zoekt in dit topic, ga je uitgebreide antwoorden vinden.

@iRinze misschien toevoegen aan topicstart? Deze vraag komt vrij regelmatig langs.
Ja dat zal inderdaad fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 18:14
mokkie schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:58:
Hi,
ik ben van plan om 2e hands 01 aan te schaffen. (Lees allemaal abonnement dramas met L&C)
Nu ben ik benieuwd wat de grote verschillen zijn in de bouwjaar modellen vanaf 2021.
2022 zal 360 camera
2023 zal snellader aanboord hebben
Thanks
https://www.lynkco.com/nl...-4808-a24f-a653a933a709;0

Ik ben zelf voor een 01 uit 2022 gegaan. De verschillen met de 2021 vond ik dat wel waard. Een 2023 vond ik een te kleine upgrade voor het prijsverschil. Ik heb een april 2022, dus niet sneller laden. Maar voor mijn use case is dat geen issue. Het enige dat ik een klein beetje mis is de stuurverwarming, daar was ik in mijn vorige auto toch wel aan gewend geraakt op de wat koudere dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
piekema schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Ik ben zelf voor een 01 uit 2022 gegaan. De verschillen met de 2021 vond ik dat wel waard. Een 2023 vond ik een te kleine upgrade voor het prijsverschil. Ik heb een april 2022, dus niet sneller laden. Maar voor mijn use case is dat geen issue. Het enige dat ik een klein beetje mis is de stuurverwarming, daar was ik in mijn vorige auto toch wel aan gewend geraakt op de wat koudere dagen.
MY23 heeft ook een donkere hemel, dat wordt niet vermeld op de site

• mokkie
piekema schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Thanks dat is een goeie bruikbare omschrijving. Als ik zo lees is 2022 een betere koop voor mij. Alhoewel MY23 heeft bagagerolhoes en dat is wel praktischer en kans op defect is dan ook kleiner. Stuurverwarming is luxe. Ik heb t noit gehad en mis ik voorlopig niet :)

Nu ff rondkijken waar ik 1 dichtbij huis kan aanschaffen. Jammer dat niham den haag geen L&C website occasions heeft. Andere moet ik helaas wel stukje naar toe rijden.

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
weet iemand waar ik info van de geluidjes kan vinden (wat ze betekenen)?
ik krijg bv vaak na ca. een minuutje (soms eerder, soms later, soms ook niet) te horen 'ting-ting'....1sec.....'ting-ting'. wat zegt die ting nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutger3411
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05 22:48
Betekent dat de auto verbinding heeft met internet.
nooyen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:13:
weet iemand waar ik info van de geluidjes kan vinden (wat ze betekenen)?
ik krijg bv vaak na ca. een minuutje (soms eerder, soms later, soms ook niet) te horen 'ting-ting'....1sec.....'ting-ting'. wat zegt die ting nou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
rutger3411 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:40:
Betekent dat de auto verbinding heeft met internet.

[...]
Tja, prodiel geladen, radiozenders geladen, Android Auto gestart, zeg het maar. Soms hoor ik het wel vier keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frag1le
oldostofjas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Tja, prodiel geladen, radiozenders geladen, Android Auto gestart, zeg het maar. Soms hoor ik het wel vier keer.
Soms, ik vermoed 1 op de 4x, start ik de auto waar de auto m'n profiel start (dit merk ik het snelste aan de interieurverlichting, want mijn profiel heeft een andere kleur dan het gastenprofiel).
Vervolgens een paar minuten aan het rijden 'Ting-ting' m'n interieur verlichting verandert, muziek gaat uit en zit ik weer in het gastenprofiel.
En natuurlijk mag je tijdens het rijden niet je profiel laden, maar schijnbaar mag de auto wel tijdens het rijden zomaar mijn profiel afmelden en het gastenprofiel starten.

Ook is de layout van mijn pulldown menu/shortcuts in mijn profiel al een paar keer terug naar default gesprongen.

De auto rijdt prima, met de kachel uit of op LO (zonder airco) een fantastisch bereik, de stoelen zitten prima, de verwarming onthoudt goed z'n settings maar de onboard software is echt hard toe aan een update.
Oh maar wacht, als ik kies om te controleren op een software update -> 'er is iets mis gegaan'. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Frag1le schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Soms, ik vermoed 1 op de 4x, start ik de auto waar de auto m'n profiel start (dit merk ik het snelste aan de interieurverlichting, want mijn profiel heeft een andere kleur dan het gastenprofiel).
Vervolgens een paar minuten aan het rijden 'Ting-ting' m'n interieur verlichting verandert, muziek gaat uit en zit ik weer in het gastenprofiel.
En natuurlijk mag je tijdens het rijden niet je profiel laden, maar schijnbaar mag de auto wel tijdens het rijden zomaar mijn profiel afmelden en het gastenprofiel starten.

Ook is de layout van mijn pulldown menu/shortcuts in mijn profiel al een paar keer terug naar default gesprongen.

De auto rijdt prima, met de kachel uit of op LO (zonder airco) een fantastisch bereik, de stoelen zitten prima, de verwarming onthoudt goed z'n settings maar de onboard software is echt hard toe aan een update.
Oh maar wacht, als ik kies om te controleren op een software update -> 'er is iets mis gegaan'. |:(
Precies de reden dat ie er bij ons uit gaat: de software is echt matig, vooral de profielen en het entertainmentsysteem. Mijn grootste frustratie is dat Android Auto soms veel te laat verbindt met de auto. Op zich niet erg, maar als ik op dat moment de radio al aan heb staan (lees: al een paar minuten onderweg ben), dan loopt het mediasysteem soort van vast. Geen radio meer, en geen Spotify. Geen stuurbediening meer. Enige optie die ik dan nog heb, is muziek afspelen vanuit AA (Spotify of de mp3s op mijn telefoon). En geen enkele manier om dat te herstellen zonder de auto langs de kant te zetten, alles uit, uitstappen, deur op slot, minuutje wachten en weer door. Echt waardeloos.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Bra-Jo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Precies de reden dat ie er bij ons uit gaat: de software is echt matig, vooral de profielen en het entertainmentsysteem. Mijn grootste frustratie is dat Android Auto soms veel te laat verbindt met de auto. Op zich niet erg, maar als ik op dat moment de radio al aan heb staan (lees: al een paar minuten onderweg ben), dan loopt het mediasysteem soort van vast. Geen radio meer, en geen Spotify. Geen stuurbediening meer. Enige optie die ik dan nog heb, is muziek afspelen vanuit AA (Spotify of de mp3s op mijn telefoon). En geen enkele manier om dat te herstellen zonder de auto langs de kant te zetten, alles uit, uitstappen, deur op slot, minuutje wachten en weer door. Echt waardeloos.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen die profielen gebruiken? Gewoon de gastmodus aanpassen aan je wensen en nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:37
Oizo1981 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom mensen die profielen gebruiken? Gewoon de gastmodus aanpassen aan je wensen en nergens last van!
Precies dat. Ik heb ook weinig issues met de software in het gastprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-05 23:00
[...]

Omdat ik de auto deel met mijn vriendin :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OK, nou toch maar weer een update. Na redelijk snel de afrekening voor de extra KMs gekregen te hebben zat gisteren ook de factuur voor de extra kosten in de mail. Daar werd ik toch wel even stil van.

Een regel: extra kosten, met een bedrag van bijna 2000 euro incl. BTW.
Geen specificatie what so ever.

Afgezien van de reeds gemelde schade, die niet voor inleveren gerepareerd werd, was de auto gewoon in nette staat. Wat velg schade aan een van de velgen, maar niet exorbitant. Het was er bij ingeschoten om even de auto uit te zuigen en een doekje over 't interieur te halen; dus (ook) bij ons stond er interieur 'verontreinigd'. Maar denk dan niet direct aan vieze bekleding met vlekken of zo. De stoelen e.d. waren gewoon netjes. De auto was een tijdje terug (denk een week) nog gewassen en 't was nu niet echt geweldig weer, dus een ritje van wasstraat terug naar huis zou 'em ook al wel smerig gemaakt hadden. Verder geen schade gehad, geen deukjes of krassen...

Ik heb dus (maar weer) gemaild en bezwaar gemaakt, sowieso wil ik eerst een specificatie zien hoe ze aan dit bedrag komen. Ben benieuwd wanneer ik daar wat van hoor...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 08:44
MvdV schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:25:
[...]

Precies dat. Ik heb ook weinig issues met de software in het gastprofiel.
Omdat mijn vrouw andere stoel spiegel instellingen heeft.... Dit zou goed moeten staan omdat de sleutel aan het profiel is gekoppeld... alleen lijkt dit niet erg te werken.
Bij mij 14 jaar oude skoda werd dit direct geladen na het unlocken van de auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
dizzytal schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:52:
OK, nou toch maar weer een update. Na redelijk snel de afrekening voor de extra KMs gekregen te hebben zat gisteren ook de factuur voor de extra kosten in de mail. Daar werd ik toch wel even stil van.

Afgezien van de reeds gemelde schade, die niet voor inleveren gerepareerd werd, was de auto gewoon in nette staat. Wat velg schade aan een van de velgen, maar niet exorbitant. Het was er bij ingeschoten om even de auto uit te zuigen en een doekje over 't interieur te halen; dus (ook) bij ons stond er interieur 'verontreinigd'. Maar denk dan niet direct aan vieze bekleding met vlekken of zo. De stoelen e.d. waren gewoon netjes. De auto was een tijdje terug (denk een week) nog gewassen en 't was nu niet echt geweldig weer, dus een ritje van wasstraat terug naar huis zou 'em ook al wel smerig gemaakt hadden. Verder geen schade gehad, geen deukjes of krassen...

Ik heb dus (maar weer) gemaild en bezwaar gemaakt, sowieso wil ik eerst een specificatie zien hoe ze aan dit bedrag komen. Ben benieuwd wanneer ik daar wat van hoor...
Hmmm daar schrik ik dan wel weer van. Ik heb ook de auto net ingeleverd, wel ervoor nog even gewassen en doekje gedaan van binnen, maar dit soort praktijken wil je niet hebben. Want L&C leveren geen oplossing ben ik bang maar schakelen meteen Riverty in.

Als ik mijn overzichten krijg van km's (wordt ook een forse maar ok) en schade afhandeling, zal ik dat hier ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Simpele vraag die vast al eens beantwoord is;

Als ik de auto aan de oplader zet en ik vergeet hem eruit te halen wanneer de auto vol is. Kost mij dit stroom? Het zal vast minimaal zijn maar toch..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 01-05 14:07

Akerboom

Codito, ergo sum

Zlatan27 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:06:
Simpele vraag die vast al eens beantwoord is;

Als ik de auto aan de oplader zet en ik vergeet hem eruit te halen wanneer de auto vol is. Kost mij dit stroom? Het zal vast minimaal zijn maar toch..
Mijn slimme groep voor de auto meet geen verbruik, dus echt te verwaarlozen.. witte led brandt sowieso op de granny:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjhH9Ti2b2ZnJTxiwHDq9Rb4pcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B7GMG2yQlf52bjVJFHTWqVgh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
JorianD96 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Als je die wegzet onder de geheugenknoppen in de deur dan is dat niet zo’n probleem toch? Doe ik ook, nooit problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:48
JorianD96 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Maar wat voor totaal andere instellingen heeft zij dan? Je kan beide telefoons koppelen en stoel kan je met het knopje instellen. Wat voor absoluut voordeel geeft het profiel? Wij delen de auto ook maar gewoon met gastprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
degranulatie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:40:
[...]

Omdat mijn vrouw andere stoel spiegel instellingen heeft.... Dit zou goed moeten staan omdat de sleutel aan het profiel is gekoppeld... alleen lijkt dit niet erg te werken.
Bij mij 14 jaar oude skoda werd dit direct geladen na het unlocken van de auto....
Gewoon de geheugenfunctie gebruiken, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Edit: driedubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Oizo1981 op 01-03-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
[...]

De eerst 2 maanden heb ik het gastenprofiel gebruikt, dat werkte ook prima verder.
Na de toevoeging van de browser ben ik nu het gastenprofiel aan het testen, puur om gebruikerservaring te krijgen ermee.
Maar dat zal niet lang meer duren deze testfase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 08:44
MvdV schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Gewoon de geheugenfunctie gebruiken, werkt perfect.
Klopt maar het "stoel" geheugen zou volgens mij aan het profiel gekoppeld moeten zijn. Ik zie nu dat mijn profiel wel wordt geladen alleen gaat de stoel niet automatisch in de juiste stand. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 19:07
Zijn hier nog meer mensen die 1 jaar na inlevering nog een snelheidsboete doorgestuurd gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

degranulatie schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Klopt maar het "stoel" geheugen zou volgens mij aan het profiel gekoppeld moeten zijn. Ik zie nu dat mijn profiel wel wordt geladen alleen gaat de stoel niet automatisch in de juiste stand. Iemand enig idee?
Wifi hotspot werkt niet zonder inloggen. En vast nog wel wat dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05 13:10
dez1983 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:05:
Zijn hier nog meer mensen die 1 jaar na inlevering nog een snelheidsboete doorgestuurd gekregen hebben?
Yep, ik ook. Bezwaar bij kynk tegen gemaakt omdat ik volgens mij niet op die plek was. Nu kan ik alleen de foto niet meer opvragen dus ook geen bezwaar bij de belgische pliesie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Baassii schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Yep, ik ook. Bezwaar bij kynk tegen gemaakt omdat ik volgens mij niet op die plek was. Nu kan ik alleen de foto niet meer opvragen dus ook geen bezwaar bij de belgische pliesie maken.
Wat zeggen eigenlijk de regels hierover? Of zelfs de wet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopilot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05 16:10
In september ingeleverd, en inderdaad een snelheidsboete van bijna een jaar oud gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
Baassii schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Ah, bij de Nederlandse pliesie kan ik dat nog wel, maar ben het vast geweest en zal ik ze ook maar even mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 08:36
-edit - verkeerde topic

[ Voor 78% gewijzigd door jack_ op 02-03-2024 22:33 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04 16:06
Iemand ervaring met android ai box? Ik heb een M.I.C. en een ottocast p2 pro. Beide geven veel connectivity issue's. Ik ben erachter dat je de bluetooth moet uitzetten maar de auto zet deze regelmatig zelf aan. Zelfs dan nog is maar de vraag of ik beeld krijg en zodra je naar menu gaat ben je meteen de connectie kwijt. Iemand een oplossing? (Lynk & co 01, 2022 feb)

Verder, weet iemand waarom al die kastjes via carplay gaan i.p.v. androidauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Sinds ik in de developer opties binnen Android Auto 'wireless' heb uitgezet werkt Android Auto alleen nog via een kabel. Voor mijn doeleinde precies zoals ik het wil, geen onbedoelde draadloze Android Auto verbinding. Ook verbindt het nu een stuk constanter gewoon direct.

Wat ik nu een volgende keer, bij een lange rit ga testen is of mijn mobiel dan via de wifi hotspot verbonden kan zijn.
Vervolgens bedraad Android Auto zodat m'n eigen data uit m'n abonnement niet eens gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Gisteravond ging het alarm van mijn Lynk af. Duurde even voordat ik doorhad dat het mijn auto was, want de lichten knipperden niet. Bleek dus dat de accu leeg was. Met de noodsleutel (die in de transponder zit) de auto opengemaakt en toen stopte het alarm. Maar de auto was verder helemaal dood. Ik ben bang dat ik 's middags iets aan had laten staan, want ik was bezig geweest om de profielen te ontkoppelen en het gastprofiel in te stellen zoals wij graag willen.

Achterbank neergeklapt en de kofferbak van binnenuit opengemaakt (volgens het boekje). Bodems eruit gehaald zodat de 12V-accu in beeld kwam. Daar toen een acculader op aangesloten. De hele nacht zo laten staan, maar vanochtend was de auto nog steeds helemaal dood.

Toen Lynk&Co maar gebeld (het pechnummer). Zij hebben de wegenwacht voor me ingeschakeld. Die waren er al na een kwartier. Hij verbond een startbooster aan de oplaadpunten onder de motorkap en toen startte hij meteen. In eerste instantie in elektrische modus, maar al vrij snel startte de benzinemotor. Toen begon natuurlijk het laden van de 12V accu en heb ik hem aan laten staan en ben even later naar mijn werk vertrokken.

Ik vroeg nog waarom het opladen van de accu niet gewerkt heeft en de monteur zei dat de auto dat misschien niet accepteert. De enige manier is gewoon stroom geven via de contactpunten onder de motorkap (dus niet direct aan de accu) en dan starten. Dat klinkt heel logisch, maar dat is niet hoe het in de car guide staat. Achteraf had ik ook de auto van mijn vrouw kunnen pakken om hem met startkabels te starten.

Ik kreeg ook nog de tip om de auto op mijn werk een tijdje aan te laten staan. De benzinemotor hoeft niet te draaien, ook in elektrische modus wordt de 12V-accu bijgeladen.

[ Voor 5% gewijzigd door oldostofjas op 04-03-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:35
oldostofjas schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:27:
Gisteravond ging het alarm van mijn Lynk af. Duurde even voordat ik doorhad dat het mijn auto was, want de lichten knipperden niet. Bleek dus dat de accu leeg was. Met de noodsleutel (die in de transponder zit) de auto opengemaakt en toen stopte het alarm. Maar de auto was verder helemaal dood. Ik ben bang dat ik 's middags iets aan had laten staan, want ik was bezig geweest om de profielen te ontkoppelen en het gastprofiel in te stellen zoals wij graag willen.

Achterbank neergeklapt en de kofferbak van binnenuit opengemaakt (volgens het boekje). Bodems eruit gehaald zodat de 12V-accu in beeld kwam. Daar toen een acculader op aangesloten. De hele nacht zo laten staan, maar vanochtend was de auto nog steeds helemaal dood.

Toen Lynk&Co maar gebeld (het pechnummer). Zij hebben de wegenwacht voor me ingeschakeld. Die waren er al na een kwartier. Hij verbond een startbooster aan de oplaadpunten onder de motorkap en toen startte hij meteen. In eerste instantie in elektrische modus, maar al vrij snel startte de benzinemotor. Toen begon natuurlijk het laden van de 12V accu en heb ik hem aan laten staan en ben even later naar mijn werk vertrokken.

Ik vroeg nog waarom het opladen van de accu niet gewerkt heeft en de monteur zei dat de auto dat misschien niet accepteert. De enige manier is gewoon stroom geven via de contactpunten onder de motorkap (dus niet direct aan de accu) en dan starten. Dat klinkt heel logisch, maar dat is niet hoe het in de car guide staat. Achteraf had ik ook de auto van mijn vrouw kunnen pakken om hem met startkabels te starten.

Ik kreeg ook nog de tip om de auto op mijn werk een tijdje aan te laten staan. De benzinemotor hoeft niet te draaien, ook in elektrische modus wordt de 12V-accu bijgeladen.
Heb ik sinds juli 2023 ook een aantal keren gehad.
De auto is 3 keer naar de Volvo dealer geweest. Uiteindelijk hebben ze een grotere en zwaardere accu erin gezet. Sinds die tijd is het goed gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Buis07 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:43:
[...]

Heb ik sinds juli 2023 ook een aantal keren gehad.
De auto is 3 keer naar de Volvo dealer geweest. Uiteindelijk hebben ze een grotere en zwaardere accu erin gezet. Sinds die tijd is het goed gegaan
Ik hoop dat het bij mij een incident was. Het is ook anderhalf jaar goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tamashab
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Bra-Jo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Ik had dit probleem ook met Apple Carplay. Totdat ik in de instellingen had ingesteld dat het laatste nummer waarnaar ik heb geluisterd automatisch word hervat. Nu start Carplay direct als ik de auto opstart. Ik luister overigens wel muziek via spotify via Carplay. Dus niet via de Spotify van de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasserman
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik ben aan het twijfelen om een Lynk & co 01 te kopen tweedehands. Ik heb al veel research gedaan maar 2 zaken blijven mij onduidelijk.

1. De wagen komt standaard met 20" velgen. Is het mogelijk om hier een andere maat velg onder te zetten voor de winterbanden bijvoorbeeld? Ik koop meestal een 2e set voor winterbanden. Als ik het zo bekijk, kost een winterband van een deftig merk rond de 300 euro per stuk voor 20".
2. Ik dacht dat er nog maar 1 "facelift" in 2022 was uitgebracht in Europa, te herkennen door de nieuwe achterlichten. Maar ik lees hier en daar dat er nog updates zijn uitgebracht in een ander jaar, met onder andere een 360 graden camera. Weet iemand vanaf wat jaar dit was en hoe je die kan herkennen?
3. Ik heb nog wat koud-water-vrees over (zware) kosten gezien het een 2dehands zou zijn. Zijn er ervaringen of meningen hierover?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
dizzytal schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:52:

extra kosten van 2000? dan het je hem dus beter totalloss kunnen rijden met een eigen risico van 1000 ? Heel raar....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
mokkie schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Thanks dat is een goeie bruikbare omschrijving. Als ik zo lees is 2022 een betere koop voor mij. Alhoewel MY23 heeft bagagerolhoes en dat is wel praktischer en kans op defect is dan ook kleiner. Stuurverwarming is luxe. Ik heb t noit gehad en mis ik voorlopig niet :)

Nu ff rondkijken waar ik 1 dichtbij huis kan aanschaffen. Jammer dat niham den haag geen L&C website occasions heeft. Andere moet ik helaas wel stukje naar toe rijden.
veel my2023 hebben ook geen stuurwielverwarming, de mijne is van 2014, maar ik heb ook een my2023 zonder stuurwielverwarming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jack_ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:21:
[...]

Bij mij net drie weken verder en nog geen koppeling met de app. Gebeld. Tijdens de call is het in orde gemaakt. Top service. Proces is ook gewijzigd maar blijkbaar blijven de bestaande verzoeken dan tussen wal en schip hangen. Ze kunnen nu op die afdeling zelf de provisioning doen waar dit tot voor twee weken terug door een andere afdeling gebeurde waar ze verzoeken moeten indienen.

Hotspot kan ik nu ook wijzigen en aanzetten.

Ervaring met de helpdesk zelf is zeer positief. Alleen de processen erachter als er iets van feedback moet komen of mis is gegaan, kan verbeterd worden.
zelfde ervaring gehad.. 3x gebeld ( en onnodig eerst 2 weken extra gewacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Rmaxx schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:18:
[...]

extra kosten van 2000? dan het je hem dus beter totalloss kunnen rijden met een eigen risico van 1000 ? Heel raar....... 8)7
Haha, daar heb ik eigenlijk nog niet eens aandacht inderdaad.

De reactie tot nu toe was ook niet om naar huis te schrijven: als ik meer informatie wil bespreken wordt ik uitgenodigd om te bellen... bedankt en we kijken uit naar uw oproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
dizzytal schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:05:
[...]

Haha, daar heb ik eigenlijk nog niet eens aandacht inderdaad.

De reactie tot nu toe was ook niet om naar huis te schrijven: als ik meer informatie wil bespreken wordt ik uitgenodigd om te bellen... bedankt en we kijken uit naar uw oproep.
Denk dat ze een optel som doen van elke schade die ze kunnen vinden.
Juist om dit soort communicatie (of gebrek aan) is waarom ik blij ben dat ik heb opgezegd.
Hou mijn hart vast.

Werd net 2 minuten geleden gebeld door LeasePlan, alleraardigste dame aan de lijn die belde om te controleren of de gegevens klopte die ik voor mijn parkeervergunning nodig heb. 2 dagen geleden aangevraagd. Kijk zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Wasserman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:06:
Ik ben aan het twijfelen om een Lynk & co 01 te kopen tweedehands. Ik heb al veel research gedaan maar 2 zaken blijven mij onduidelijk.

1. De wagen komt standaard met 20" velgen. Is het mogelijk om hier een andere maat velg onder te zetten voor de winterbanden bijvoorbeeld? Ik koop meestal een 2e set voor winterbanden. Als ik het zo bekijk, kost een winterband van een deftig merk rond de 300 euro per stuk voor 20".
2. Ik dacht dat er nog maar 1 "facelift" in 2022 was uitgebracht in Europa, te herkennen door de nieuwe achterlichten. Maar ik lees hier en daar dat er nog updates zijn uitgebracht in een ander jaar, met onder andere een 360 graden camera. Weet iemand vanaf wat jaar dit was en hoe je die kan herkennen?
3. Ik heb nog wat koud-water-vrees over (zware) kosten gezien het een 2dehands zou zijn. Zijn er ervaringen of meningen hierover?

Alvast bedankt voor de hulp!
1. Ja, kleiner kan. Minimaal 18 inch
2. Achterlichten zij nooit geupdate (alleen dat deze aangaan bij dagrijverlichting) zie verder over de verschillende updates genoeg in dit topic. Zoek op my22/my23 of kijk op de website:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebmmW28H8yK6EvO6b6KORIaUwR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jVaF5PEgzDgw4tCosxeQfAL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuLNpDDw94Hl2McgPT5cHkUUEo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXfe8KxlOawRBK6e2MHGB5ib.jpg?f=fotoalbum_large
3. Geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Oizo1981 op 05-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
GroeneThee schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Denk dat ze een optel som doen van elke schade die ze kunnen vinden.
Juist om dit soort communicatie (of gebrek aan) is waarom ik blij ben dat ik heb opgezegd.
Hou mijn hart vast.
Dat verwacht ik ook, maar wat voorgesteld werd; ik had beter de auto total loss kunnen rijden, dan was dat de ene en enige schade en de kosten 1000 euro eigen risico..

Maar, dat heb ik niet gedaan. Ik vraag wel af hoe L&C aan dit bedrag komt omdat er eigenlijk verder geen schade of gebreken waren. Geen deuken/deukjes, krassen/krasjes, de auto was gewoon in nette staat, zonder gebreken.

En, i.d.d. dit soort dingen zorgt er inderdaad voor dat we blij zijn dat we er van af zijn. Ik wacht ook al even op mijn reactie over het niet overgemaakt bedrag voor de brandstof vergoeding van de verhuur, dat is ook nog zo'n dingetje.... Laatste reactie was; we gaan kijken of het geen foutje in app was... Ik bedoel hoezo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Reinier

\o/

Ik wel een dag na inleveren een boete van 12 maanden geleden gekregen. Dat vind ik minstens zo debiel. Want die hadden ze me een jaar terug ook al kunnen sturen lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Reinier schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Ik wel een dag na inleveren een boete van 12 maanden geleden gekregen. Dat vind ik minstens zo debiel. Want die hadden ze me een jaar terug ook al kunnen sturen lijkt me.
Ik kreeg een boete van 15 maanden oud, 1 week na het afmelden (nu 3wk terug, auto is pas zojuist opgehaald). Kennelijk sparen ze al die dingen op en gaan ze pas erdoor als je je afmeldt.

Ga nu een occassion Model 3 rijden. Heb alles tot achter de komma doorgerekend, dat is over een paar jaar gemeten 300 euro/maand goedkoper dan door rommelen met een Lynk, zeker ook als je de brandstof meeneemt, en heb je ook geen 1000 euro eigen risico (wtf). Heb overigens de schade die aan de auto zat vlak voor inleveren zelf laten repareren, dat kostte uiteindelijk beduidend minder dan 500 euro (via fixico offertes opgevraagd, tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 14:50
dizzytal schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Dat verwacht ik ook, maar wat voorgesteld werd; ik had beter de auto total loss kunnen rijden, dan was dat de ene en enige schade en de kosten 1000 euro eigen risico..

Maar, dat heb ik niet gedaan. Ik vraag wel af hoe L&C aan dit bedrag komt omdat er eigenlijk verder geen schade of gebreken waren. Geen deuken/deukjes, krassen/krasjes, de auto was gewoon in nette staat, zonder gebreken.

En, i.d.d. dit soort dingen zorgt er inderdaad voor dat we blij zijn dat we er van af zijn. Ik wacht ook al even op mijn reactie over het niet overgemaakt bedrag voor de brandstof vergoeding van de verhuur, dat is ook nog zo'n dingetje.... Laatste reactie was; we gaan kijken of het geen foutje in app was... Ik bedoel hoezo!?
Ik had deze op mijn shortlist staan. Maar dit soort zaken zijn niet grappig en maak je geen vrienden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
.Johnny schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:53:
[...]

Ik kreeg een boete van 15 maanden oud, 1 week na het afmelden (nu 3wk terug, auto is pas zojuist opgehaald). Kennelijk sparen ze al die dingen op en gaan ze pas erdoor als je je afmeldt.

Ga nu een occassion Model 3 rijden. Heb alles tot achter de komma doorgerekend, dat is over een paar jaar gemeten 300 euro/maand goedkoper dan door rommelen met een Lynk, zeker ook als je de brandstof meeneemt, en heb je ook geen 1000 euro eigen risico (wtf). Heb overigens de schade die aan de auto zat vlak voor inleveren zelf laten repareren, dat kostte uiteindelijk beduidend minder dan 500 euro (via fixico offertes opgevraagd, tip)
Mijn auto is ook vorige week opgehaald, heb oppervlakkige krasjes ook professioneel laten verwijderen en krijg net een mail dat een schade gemeld begin december 2023 goedgekeurd is om te laten herstellen. Wel binnen een dag contact opnemen met een schadehersteller is er gevraagd.... maar de auto is al opgehaald.

Nu verwacht ik geen oude boetes maar ga vanmiddag maar eens uitzoeken wat de regels zijn omtrent het doorsturen van boetes en wat je rechten zijn als klant (net als de plichten dus van Lynk & Co.) Want een 15 maand oude boete toesturen....

Denk als we (en op FB etc) al dit soort verhalen eens verzamelen....
SamSid schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Ik had deze op mijn shortlist staan. Maar dit soort zaken zijn niet grappig en maak je geen vrienden mee.
Shortlist, short story: Heerlijke auto, crappy software, worse service.

[ Voor 9% gewijzigd door GroeneThee op 06-03-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Laatst online: 29-01 19:38
Weet iemand waar je een blauwe lakpen/stift kan bestellen? De deur waaide open tegen een muur dus nu zit er een kleine beschadiging aan de binnenkant die ik denk ik wel kan wegwerken. Of weet iemand of Volvo dezelfde kleur blauw gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

donny_p schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:05:
Weet iemand waar je een blauwe lakpen/stift kan bestellen? De deur waaide open tegen een muur dus nu zit er een kleine beschadiging aan de binnenkant die ik denk ik wel kan wegwerken. Of weet iemand of Volvo dezelfde kleur blauw gebruikt?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005784928232.html -> Deep blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
dizzytal schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Heb je geen foto's van de auto bij inleveren? dan heb je toch bewijs dat de auto niet beschadigd is?
Hoe lang geleden heb je hem ingeleverd? Ik neem aan dat ze toch binnen een redelijke termijn iets moeten doen, en met bewijs dat dit al was voor inname? Stel de ophaler rijdt er op de terugweg een deuk in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Laatst online: 14:06
GroeneThee schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Nu verwacht ik geen oude boetes maar ga vanmiddag maar eens uitzoeken wat de regels zijn omtrent het doorsturen van boetes en wat je rechten zijn als klant (net als de plichten dus van Lynk & Co.) Want een 15 maand oude boete toesturen....
[...]
Mee eens, mag een rechter zich best over buigen. Boetes zijn om gedrag te corrigeren en na 1 maand+ zijn mensen al gauw vergeten waar wat fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
.Johnny schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:53:
[...]

Als eerste maar eens de huidige voorwaarden er bij gepakt. Daar wordt het volgende over gezegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNuEkePIBQUI8pDlCaJuXeVP5hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZJ8GcGLN2rvU6BviVftCOgK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKOILZVeq86Nhbtke0dNSsdH9m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LHXPGeG2wNvISCItnqgpeyL6.png?f=fotoalbum_large

Toch bizar dat zij dit proberen om nog betaald te krijgen na 15 maanden. Ik zou als ik jou was dat geld terug halen.

Nu eens op zoek naar wat volgens het recht officieel mag.

[ Voor 11% gewijzigd door GroeneThee op 06-03-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 20:57
Los van of het mag is het natuurlijk verre van handig omdat je niet in beroep kunt gaan als het eventueel onterecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
GroeneThee schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:48:
[...]

Toch bizar dat zij dit proberen om nog betaald te krijgen na 15 maanden. Ik zou als ik jou was dat geld terug halen.

Lijkt me dat ze helaas in hun recht staan. Die 12 maanden gaan over de opzeggingsperiode. Daar zit ik pas sinds vandaag in. De overtreding was 15 maanden geleden. Er staat “óf apart in rekening” en dat hebben ze dus gedaan. Laakbaar maar niet buiten de regels, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
GroeneThee schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:48:
[...]

Als eerste maar eens de huidige voorwaarden er bij gepakt. Daar wordt het volgende over gezegd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thnx, ik had hem al meer dan 12mnd ingeleverd. Overigens dacht ik volgens Nederlands recht kosten twee jaar verhaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04 16:06
ttt8 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:49:
Iemand ervaring met android ai box? Ik heb een M.I.C. en een ottocast p2 pro. Beide geven veel connectivity issue's. Ik ben erachter dat je de bluetooth moet uitzetten maar de auto zet deze regelmatig zelf aan. Zelfs dan nog is maar de vraag of ik beeld krijg en zodra je naar menu gaat ben je meteen de connectie kwijt. Iemand een oplossing? (Lynk & co 01, 2022 feb)

Verder, weet iemand waarom al die kastjes via carplay gaan i.p.v. androidauto?
Inmiddels weet ik nu dat je de auto eerst moet opstarten. In carplay het apparaat moet verwijderen. Dan aansluiten via de kabel. Dan start het systeem op. Echter als je naar het menu van het infotainmentsysteem zelf gaat dan is de connectie direct verloren en begint alles van vooraf aan. Soms ook sporadisch.

Aangezien de ottocast 2 ook een hdmi in en uit heeft heb ik een externe monitor eraan gehangen. Raar is dat wanneer de connectie met de auto verbroken lijkt op de externe monitor het systeem gewoon doorloopt.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Verder vind ik het ook raar dat er twee grote zwarte balken bij android auto en carplay zitten aan de boven en onderkant. Het syteem maakt geen optimaal gebruik, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasserman
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
Oizo1981 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:41:
[...]

1. Ja, kleiner kan. Minimaal 18 inch
2. Achterlichten zij nooit geupdate (alleen dat deze aangaan bij dagrijverlichting) zie verder over de verschillende updates genoeg in dit topic. Zoek op my22/my23 of kijk op de website:[Afbeelding][Afbeelding]
3. Geen idee.
Bedankt, erg duidelijk! De vernieuwingen zijn niet echt super belangrijk denk ik.
Al zijn de 360 camera en vooral de snellere laadmogelijkheden wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 19:34
Ik heb een lync-noob vraag:

Hoe goed rijdt de auto in de bergen. We gaan nogal eens naar Schotland op vakantie en mijn zwager (automonteur) twijfelt nogal over het vermogen van de bezinemotor als de accu leeg is en je dat gewicht de berg op moet rijden.
Dus iemand ervaring?

We willen misschien wel een Lync&co gaan aanschaffen. Tweedehands aanschaf dan. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Heb al wat gelezen in dit topic.

Vooral voor de pubers achterin zou het een verademing zijn na de Clio die voor de deur staat. Van diesel naar hybride is ook fijn. En daarnaast is het gewoon een rijdende gadget voor mijn man :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Deepfreeze1982 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:49:
Ik heb een lync-noob vraag:

Hoe goed rijdt de auto in de bergen. We gaan nogal eens naar Schotland op vakantie en mijn zwager (automonteur) twijfelt nogal over het vermogen van de bezinemotor als de accu leeg is en je dat gewicht de berg op moet rijden.
Dus iemand ervaring?

We willen misschien wel een Lync&co gaan aanschaffen. Tweedehands aanschaf dan. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Heb al wat gelezen in dit topic.

Vooral voor de pubers achterin zou het een verademing zijn na de Clio die voor de deur staat. Van diesel naar hybride is ook fijn. En daarnaast is het gewoon een rijdende gadget voor mijn man :D
Power genoeg. Ik rijd zonder problemen in de bergen met een caravan erachter. Je hebt sowieso de 180 pk van de benzinemotor en wanneer nodig ook nog de 80 pk van de elektromotor erbij. De auto zorgt zelf voor voldoende accucapaciteit daarvoor.

En met die rijdende gadget ben ik het ook wel eens :-). Ik noemde zelf altijd het traag laden van het profiel als een nadeel, maar sinds ik dat niet meer gebruik: niets dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie2711
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-05-2024
Nieuw op dit forum en al direct een klacht wat betreft L&C.de auto stond gepland om morgen te worden afgeleverd.krijgen we zonet een belletje sorry de auto is nog niet klaar,over 2 weken kunt u hem verwachten.uhm deze afspraak staat al ruim een maand,onze vorige auto is deze ochtend opgehaald.nu al spijt dat ik hier ooit voor heb gekozen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
oldostofjas schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:11:
[...]

Power genoeg. Ik rijd zonder problemen in de bergen met een caravan erachter. Je hebt sowieso de 180 pk van de benzinemotor en wanneer nodig ook nog de 80 pk van de elektromotor erbij. De auto zorgt zelf voor voldoende accucapaciteit daarvoor.

En met die rijdende gadget ben ik het ook wel eens :-). Ik noemde zelf altijd het traag laden van het profiel als een nadeel, maar sinds ik dat niet meer gebruik: niets dan lof!
Tnx voor je antwoord!

We gaan vanmiddag een proefritje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-05 23:00
Deepfreeze1982 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:24:
[...]

Tnx voor je antwoord!

We gaan vanmiddag een proefritje doen.
Kan niet anders dan het aanraden, er is op dit prijs punt geen concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Na ± 4 weken het eigen profiel getest te hebben:
De 'Eigen profiel' integratie is gewoon echt van een bar slecht niveau.
Na de 4e of 5e keer opnieuw m'n snelkoppelingen te hebben ingesteld binnen mijn profiel is de auto zojuist weer alle shortcuts in het pulldown menu vergeten.

Dit is gelijk het einde van de test met een eigen profiel en terug naar het gastenprofiel.
Wanneer ik ooit eens de WiFi hotspot tijdens een lange vakantie rit wil gebruiken dan start ik wel het eigen profiel.

Het is lang geleden dat ik software zo heb zien strompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 12:01
Vraagje, mijn vriendin en ik krijgen soms de auto niet van het slot. We hebben allebei onze eigen sleutel in de zak en normaal is dat voldoende en gaat de auto open als je je hand achter de greep houdt.

Soms dus niet en reageert hij zelfs niet op het open knopje van de sleutel. Na meerdere keren achter elkaar op het sluiten knopje te drukken gaat hij (lijkt het) op slot (maar dat zat hij al) en daarna wel open.

Iemand anders ook dit fenomeen of een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
siemed schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:04:
Vraagje, mijn vriendin en ik krijgen soms de auto niet van het slot. We hebben allebei onze eigen sleutel in de zak en normaal is dat voldoende en gaat de auto open als je je hand achter de greep houdt.

Soms dus niet en reageert hij zelfs niet op het open knopje van de sleutel. Na meerdere keren achter elkaar op het sluiten knopje te drukken gaat hij (lijkt het) op slot (maar dat zat hij al) en daarna wel open.

Iemand anders ook dit fenomeen of een idee wat het kan zijn?
Ik zou zeggen: batterijtjes vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
JorianD96 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:32:
[...]

Kan niet anders dan het aanraden, er is op dit prijs punt geen concurrentie.
Volgende aanschaf: een laadpaal :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:48
Frag1le schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:14:
Na ± 4 weken het eigen profiel getest te hebben:
De 'Eigen profiel' integratie is gewoon echt van een bar slecht niveau.
Na de 4e of 5e keer opnieuw m'n snelkoppelingen te hebben ingesteld binnen mijn profiel is de auto zojuist weer alle shortcuts in het pulldown menu vergeten.

Dit is gelijk het einde van de test met een eigen profiel en terug naar het gastenprofiel.
Wanneer ik ooit eens de WiFi hotspot tijdens een lange vakantie rit wil gebruiken dan start ik wel het eigen profiel.

Het is lang geleden dat ik software zo heb zien strompelen.
De hotspot werkt bij mij ook gewoon tijdens gast. Alleen instellingen veranderen kan vanaf het eigen profiel. Dus als je het ingestelde wachtwoord weet dan hoef je niet in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Eind deze maand die van mij ophalen. Type mét 360 cam. Hoorde hier van de hoedenplank die kon afbreken. Iemand al een Rollo besteld?
Voorbeeld via Ali:
https://a.aliexpress.com/_EuG4mJJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jem3REySgvtBGil-eNOM7HECBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iavwD7TYsVsm1bQLadgLFL99.jpg?f=user_large

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaling
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-11-2024
Vorige week mijn Lynk (abonnement) opgehaald. Probleem met de wifi-spot. Ik kan wel verbinding maken maar krijg de melding "verbonden zonder internet". Weet iemand een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Apaling op 10-03-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 20:08
Ik had gisteren iets raars, ik stond voor de stoplicht en toen die groen werd kwam ik niet vooruit, na meermaals het gaspedaal in te drukken ging die gelukkig wel weer weg. Iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Rorata schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:37:
Ik had gisteren iets raars, ik stond voor de stoplicht en toen die groen werd kwam ik niet vooruit, na meermaals het gaspedaal in te drukken ging die gelukkig wel weer weg. Iemand dit ook wel eens gehad?
Ja, komt me bekend voor. Sloeg bij jou toen ook de benzinemotor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 20:08
oldostofjas schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Ja, komt me bekend voor. Sloeg bij jou toen ook de benzinemotor aan?
Nee was allemaal nog elektrisch.

(Denk ik, nu twijfel ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Rorata op 10-03-2024 18:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:08
Even een vraagje voor de mensen die eerder een een lynk gehuurd hebben :) Morgen verhuur ik mijn Lynk voor een weekje. Nu heb ik vanuit mijzelf (als aardigheidje) tegen de huurder gezegd dat ik de batterij voor hem/haar zou opladen (doe ik normaal gesproken niet persé, maar dacht ach waarom ook niet). Ik kreeg vandaag een berichtje van de huurder dat hij/zij zag dat ik nog had gereden en het batterijpercentage 92% was (moest nog even snel heen en weer, maargoed, het is ook MIJN auto), en of ik die nog even ging opladen!?

Goed, die opmerking even daargelaten. Waarom kan een huurder zien wat er qua brandstof en bereik in de auto zit terwijl hij/zij nog geen toegang heeft tot de auto. Vind dat toch wel iets kwalijks.

Opmerking m.b.t. boetes:

Net ook nog even contact gehad met Lynk over eventueel openstaande boetes en daarbij kreeg ik van drie verschillende medewerkers hetzelfde antwoord (dus daardoor ga ik ervanuit dat het goed zit en klopt).

" We zijn bij Lynk&Co echt mega traag geweest met het uitsturen van de bekeuringen in verband met een
erg grote backlog, maar nu is alles weer op orde. Als je geen bekeuringen/boetes van ons hebt gehad vorige week, dan heb je niets openstaan."

[ Voor 25% gewijzigd door mprkooij op 11-03-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:29
Iemand hier ook ervaring met deze lakstiften?

Ik heb een paar krasjes op mijn (zwarte) Lynk en ben benieuwd of ik deze veilig kan bijwerken met een lakstift of dat ik er beter van af kan blijven. Op die AliExpress productpagina zie ik meerdere varianten zwart, dus geen idee welke ik nodig zou hebben. Maar belangrijker nog: ik ben benieuwd of iemand hier ook met succes al een van deze stiften heeft gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36
mprkooij schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:13:
Even een vraagje voor de mensen die eerder een een lynk gehuurd hebben :) Morgen verhuur ik mijn Lynk voor een weekje. Nu heb ik vanuit mijzelf (als aardigheidje) tegen de huurder gezegd dat ik de batterij voor hem/haar zou opladen (doe ik normaal gesproken niet persé, maar dacht ach waarom ook niet). Ik kreeg vandaag een berichtje van de huurder dat hij/zij zag dat ik nog had gereden en het batterijpercentage 92% was (moest nog even snel heen en weer, maargoed, het is ook MIJN auto), en of ik die nog even ging opladen!?

Goed, die opmerking even daargelaten. Waarom kan een huurder zien wat er qua brandstof en bereik in de auto zit terwijl hij/zij nog geen toegang heeft tot de auto. Vind dat toch wel iets kwalijks.

Opmerking m.b.t. boetes:

Net ook nog even contact gehad met Lynk over eventueel openstaande boetes en daarbij kreeg ik van drie verschillende medewerkers hetzelfde antwoord (dus daardoor ga ik ervanuit dat het goed zit en klopt).

" We zijn bij Lynk&Co echt mega traag geweest met het uitsturen van de bekeuringen in verband met een
erg grote backlog, maar nu is alles weer op orde. Als je geen bekeuringen/boetes van ons hebt gehad vorige week, dan heb je niets openstaan."
Ik heb 2 keer gehuurd, ik zag beide keren tot het huren alleen de brandstof bereik en niet het batterijpercentage. Pas tijdens het rijden zag ik dat op de app. Op zich wel logisch als je huurt dat je het bereik kan zien, dan weet je of je moet gaan tanken tijdens je rit van te voren. Voor een week huren minder relevant, maar voor korte ritjes wel.

Ik heb hem 2x een uurtje gehuurd om proef te rijden (waarschijnljik gaan we komende week tot aanschaf van een occasion over :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

hondsdol schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Iemand hier ook ervaring met deze lakstiften?

Ik heb een paar krasjes op mijn (zwarte) Lynk en ben benieuwd of ik deze veilig kan bijwerken met een lakstift of dat ik er beter van af kan blijven. Op die AliExpress productpagina zie ik meerdere varianten zwart, dus geen idee welke ik nodig zou hebben. Maar belangrijker nog: ik ben benieuwd of iemand hier ook met succes al een van deze stiften heeft gebruikt.
Krasjes kan je er over het algemeen uit polijsten, dus zonder nieuwe verf.
Die lakstift is meer voor diepe putten waar de verf helemaal weg is, bij steenslag ofzo.
Bij de zwarte variant zou ik gewoon in Nederland een zwarte stift kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 23:45
mprkooij schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:13:
Wanneer is vorige week in dit geval? Het moment van jouw bericht, of zijn de gesprekken alweer van een tijdje terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
FidOo schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Wanneer is vorige week in dit geval? Het moment van jouw bericht, of zijn de gesprekken alweer van een tijdje terug?
Vandaag op de chat geweest. Dus vorige week zal gaan over de week van 4 t/m 10 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Rorata schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:37:
ja, ook een aantal keren gehad. Meestal was de accu dan al (ver) leeg en had ik langdurig (70~80km) snelweg gereden. Bij de verkeerslichten bij het verkeerslicht aan het einde van de afrit ging de auto van brandstof naar elektrisch. Gaspedaal reageerde niet, paar keer tot de bodem ingetrapt en toen sloeg de brandstofmotor weer aan en reed de auto weer. Was een beetje het gevoel alsof bij de eerste rijles de auto afslaat omdat je de koppeling te snel liet opkomen. Auto’s achter je beginnen al te toeteren etc 😂

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAa_2xC9s6giQ8ohuj9sPCFR3Eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPoXzLpeVw3PMA36kb0tvMDy.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit logo betekent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Optimale luchtreiniging: Alle ramen en deuren zijn gesloten en de instellingen voor optimale luchtreiniging staan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:31
Akerboom schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Optimale luchtreiniging: Alle ramen en deuren zijn gesloten en de instellingen voor optimale luchtreiniging staan aan.
Oh top dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Iemand al een nieuwe achterklep uit China besteld? Lijkt me toch plug and play?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9elzbF8pYgqiGl7FOr_VhvPwOw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8k3hVeo9zGDfMEgLYiwTUa1O.jpg?f=fotoalbum_large
Linkje: https://www.autoblog.nl/n...ps-is-veel-mooier-3357706

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kecin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:44:
[Afbeelding]
Heel veel mooier die achterlichten in my opinion :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Voor de gene die geinteresseerd is in het huren van een Lynk in de regio Wateringse Veld/Den Haag.

- Vanaf 26 april t/m 4 mei is hij te huur.
- Vanaf 12 t/m 27 juli is hij ook te huur.

Natuurlijk voor een schappelijke prijs (rekening gehouden met de servicekosten van Lynk zodat het voor de huurder schappelijk blijft).

De auto is vrijwel altijd schoon, gaat wekelijks door de wasstraat + stofzuiger (mocht iemand dat belangrijk vinden) :)

Mocht iemand interesse hebben, dagje proefrijden ook geen probleem.

Ik heb de komende maanden de auto namelijk wat minder nodig, en om hem dan maar zo op de stoep te laten staan is ook weer zonde.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ricmaniac schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Heel veel mooier die achterlichten in my opinion :)
Ik vind ze beide wel wat hebben. De nieuwere variant (de oude dacht ik ook) hebben echter dynamische knipperlichten achter. Vind ik wel een leuke gimmick. Je ziet het zelf niet maar ik zou het wel leuk vinden. Misschien ook wel makkelijk zelf aan te zetten dmv Carly o.i.d. Iemand Carly al eens geprobeerd? Heb er 1 liggen incl. abonnement maar nog geen auto :’).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombee
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 20:19
mprkooij schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:48:
Voor de gene die geinteresseerd is in het huren van een Lynk in de regio Wateringse Veld/Den Haag.

- Vanaf 26 april t/m 4 mei is hij te huur.
- Vanaf 12 t/m 27 juli is hij ook te huur.

Natuurlijk voor een schappelijke prijs (rekening gehouden met de servicekosten van Lynk zodat het voor de huurder schappelijk blijft).

De auto is vrijwel altijd schoon, gaat wekelijks door de wasstraat + stofzuiger (mocht iemand dat belangrijk vinden) :)

Mocht iemand interesse hebben, dagje proefrijden ook geen probleem.

Ik heb de komende maanden de auto namelijk wat minder nodig, en om hem dan maar zo op de stoep te laten staan is ook weer zonde.... :9
Hoe zou ik dit kunnen boeken? In de app kan ik maar 1 maand vooruit reserveren.
(Ik heb net andere periodes een auto nodig helaas, maar ben wel benieuwd hoe dat dan zou werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Tombee schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Hoe zou ik dit kunnen boeken? In de app kan ik maar 1 maand vooruit reserveren.
(Ik heb net andere periodes een auto nodig helaas, maar ben wel benieuwd hoe dat dan zou werken)
Niet haha. Maar als ik een DM krijg dan houd ik er rekening mee en zet ik het in mijn agenda. Dan accepteer ik bijv. niet zomaar iemand anders zijn verzoek als ik hier via tweakers al een afspraak heb staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Kecin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:44:
[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik deze minder mooi, de achterlichten steken meer uit (lijkt het) en de lichtlijnen zijn nu horizontaal ipv verticaal. Ook lijkt de hoek in de achterlichten, die van verticaal over in horizontaal meer richting 90 graden te zijn bij deze nieuwe achterkant.
Mocht dit al 1 op 1 te vervangen zijn dan is de vraag of je dan ook beide achterlicht units wilt vervangen.
Dure aangelegenheid, en het is maar de vraag of de elektra voor het midden stuk te realiseren valt vanuit de DLR verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reemsons
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Hey Lynk en Co rijders

Ik overweeg zelf een Lynk occassion te kopen. Maar ik las in dit forum over problemen met koelvloeistoflekkage. Toch wel een serieus issue.

Ik vroeg mij daarover wat dingen af, die jullie vast kunnen beantwoorden voor mij,
  • Komt het bij ieder model voor of zijn er ook vanaf jaartallen wanneer het niet meer voorkomt?
  • Welke onderdelen hebben jullie laten vervangen om het probleem helemaal te verhelpen (dan kan ik het eventueel preventief laten vervangen)?
  • Komt het probleem als het verholpen is niet meer terug of is het wel een terugkerend probleem?
Ik lees ook over de uitdagende software. Is dat nog altijd zo crapy of is daar ook vanaf een bepaald jaartal van de auto geen of minder overlast van?

Ik hoor graag van jullie.
Pagina: 1 ... 140 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.