Was veel beter geweest als je de melding kreeg, "Uw auto is up to date"
Hier een MY 22-2 met kenteken van januari 2023 Ik denk dat de MY en kentekendatum afhankelijk is van de voorraad van L&C op dat moment, dus voorraad auto's van MY-22 zullen nog worden uitgeleverd ook al rolt de MY23 uit de fabriek.mpx200_05 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:25:
[...]
Hier eentje die 21december 2022 op kenteken is gezet maar geen 75km range heeft volgens de RDW info en ook geen gele laadhandvatten. Wel de 360° camera.
Gisteren ook opgezegd, einddatum contract 3-3. Dan heb ik er 1 jaar en 2 maanden mee gereden, 20K kilometers. Prima auto verder maar sinds september al geen internetconnectie meer en daardoor ook geen verhuurmogelijkheid.
Ik ben er twee keer voor bij Volvo Lijnden geweest, na diagnose in december zit ik nog steeds te wachten op een statusupdate.
Maar goed, dat is niet de primaire reden voor opzegging. Het hogere eigen risico, de enorme administratiekosten bij boetes en andere kosten hebben me wel geduwd richting wat anders.
Ik heb nu een Passat uit 2020 gekocht. Ik zal hier nog updaten als er bijzonderheden zijn met inleveren of de eindfactuur.
Ik ben er twee keer voor bij Volvo Lijnden geweest, na diagnose in december zit ik nog steeds te wachten op een statusupdate.
Maar goed, dat is niet de primaire reden voor opzegging. Het hogere eigen risico, de enorme administratiekosten bij boetes en andere kosten hebben me wel geduwd richting wat anders.
Ik heb nu een Passat uit 2020 gekocht. Ik zal hier nog updaten als er bijzonderheden zijn met inleveren of de eindfactuur.
Behoorlijk kostbare auto's die Passat's (ik neem aan dat je een PHEV hebt gekocht)....dan had ik toch een L&C gekochtAutisticPinguin schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:46:
Gisteren ook opgezegd, einddatum contract 3-3. Dan heb ik er 1 jaar en 2 maanden mee gereden, 20K kilometers. Prima auto verder maar sinds september al geen internetconnectie meer en daardoor ook geen verhuurmogelijkheid.
Haha. Nee hoor, geen PHEV. De Lynk was voornamelijk gekozen vanwege het maandelijks abbo, daarnaast was de tweede eis een grote auto om er mee op vakantie te kunnen. PHEV was mooi meegenomen.
En waarom een Passat. Bij mijn huidige werkgever heb ik geen beschikking over een leaseauto maar vroeger wel. Mijn laatste auto's waren Passat, Arteon en een ID.4 GTX. En het comfort en de ruimte van de Passat vind ik zelf niet te vergelijken met de Lynk. Daarnaast is het een 2.0TSI 4Motion model met een stuk meer power.
Ik zal niet veel missen van de auto, behalve misschien het stille rijden van elektrisch.
En waarom een Passat. Bij mijn huidige werkgever heb ik geen beschikking over een leaseauto maar vroeger wel. Mijn laatste auto's waren Passat, Arteon en een ID.4 GTX. En het comfort en de ruimte van de Passat vind ik zelf niet te vergelijken met de Lynk. Daarnaast is het een 2.0TSI 4Motion model met een stuk meer power.
Ik zal niet veel missen van de auto, behalve misschien het stille rijden van elektrisch.
Vandaag is mijn 01 geswapt voor een nieuwe, ging allemaal heel soepel. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke afhandeling van mijn “oude” 01 nu verder verloopt. Had even gebabbeld met de hiker die hem kwam ophalen, maar hij ging direct met de auto naar BCA in Oosterhout waar ze hem op de veiling gooien. Nog een positieve noot, de nieuwe stond gelijk in m’n app, vreemd genoeg zelf niets voor hoeven te doen. Ook wel eens prettig
Voor geïnteresseerden een update over het aanmelden bij de app. Dat was binnen 24 uur geregeld.
Mijne ging ook naar BCA. Maar of hij meteen de veiling op zou gaan is niet besproken.donny_p schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:50:
Vandaag is mijn 01 geswapt voor een nieuwe, ging allemaal heel soepel. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke afhandeling van mijn “oude” 01 nu verder verloopt. Had even gebabbeld met de hiker die hem kwam ophalen, maar hij ging direct met de auto naar BCA in Oosterhout waar ze hem op de veiling gooien. Nog een positieve noot, de nieuwe stond gelijk in m’n app, vreemd genoeg zelf niets voor hoeven te doen. Ook wel eens prettig
Bij hoeveel maand en km is de jouwe geswapt? Ik heb er nooit een lijn in kunnen ontdekken

Ik wacht al 5 weken. Vorige week weer contact gehad en zou deze week moeten werken. Raar die verschillen in tijdsduur.Film Fan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:22:
Voor geïnteresseerden een update over het aanmelden bij de app. Dat was binnen 24 uur geregeld.
Vorige week is mijn Lynk geswapt na 2,5 jaar en 55K. Ben ook benieuwd naar de afhandeling. Mijn nieuwe model is nog net in 2023 op kenteken gezet maar was nog niet de laatste versie (geen stuurverwarming). Waarschijnlijk nog een actie om de voorraad van MY23-1 op te ruimen?
Nieuwe auto stond bij mij ook meteen in de app. Behalve dat de swap 1x 2 weken is uitgesteld, verliep dit allemaal soepel. Ik heb niet gevraagd waar de auto naartoe ging.
Nieuwe auto stond bij mij ook meteen in de app. Behalve dat de swap 1x 2 weken is uitgesteld, verliep dit allemaal soepel. Ik heb niet gevraagd waar de auto naartoe ging.
Bij mij heeft het ook ruim 2 weken gekosten, gekocht via volvo dealer. Zelfde dag nog documenten aangeleverd bij L&C. 2 keer gebeld, telkens te horen gekregen dat het was doorgezet en moest wachten want de documenten waren in orde.Rtoo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:21:
[...]
Ik wacht al 5 weken. Vorige week weer contact gehad en zou deze week moeten werken. Raar die verschillen in tijdsduur.
Afgelopen maandag ochtend nog een keer gebeld, kreeg toen een verhaal dat het druk was bij de afdeling die dit moet doen aangezien er de laatste tijd veel L&C's zijn verkocht.
Maandagmiddag zag ik mijn auto ineens in de app, van L&C geen mail of bevestiging hiervan gekregen.
Ik snap niet dat ze geen huurtarief/constructie hebben bedacht voor gebruikte Lynk & Co'sdonny_p schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:50:
Ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die voor gereduceerde maandtarieven een gebruikte willen huren.
Gek gezegd denk ik zelfs dat als ze het excl. onderhoud zouden aanbieden tegen een sterker gereduceerd tarief dat er nog genoeg geïnteresseerden zullen zijn.
Al deze auto's (huur en verkoop) hebben nog fabrieksgarantie dus bij echt grote issues (buiten normale slijtage aan de rijdende delen) is de rekening voor Lynk & Co.
Hoe is dit uiteindelijk opgelost?oldostofjas schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:27:
[...]
Deze melding kreeg ik vandaag ook (maar dan in het Nederlands). Ik las dat de SOS knop alleen voor noodgevallen bedoeld is, want dan worden de hulpdiensten ingeschakeld. Dus maar op de Call us knop gedrukt. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die mij vertelde dat het noodoproep systeem getest moet worden en dat ik daarvoor een afspraak kan maken via het engagement center. Daar heb ik niet zo'n zin in, dus ik bel maandag de Volvo dealer wel even of ze deze meldin weg kunnen krijgen.
Van het weekend heb ik zelf een trekhaak gemonteerd onder de 01 en daarbij, volgens de instructies, moet je de 12v accu loskoppelen.
De montage is succesvol maar sindsdien krijg ik bij 1 op de 3x starten van de auto de melding dat het SOS systeem service nodig heeft.
Het verschijnen van deze melding heeft dus te maken met het wegvallen van 12v.
Voordat ik de lokale Volvo dealer bel, ben ik benieuwd wat jij kunt vertellen over hoe het bij jou opgelost is.
Je ontvangt bij M2M sowieso niet gegarandeerd een nieuwe. Rond de 30.000 km is het waarschijnlijk aantrekkelijker voor Lynk om te verkopen.Frag1le schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Ik snap niet dat ze geen huurtarief/constructie hebben bedacht voor gebruikte Lynk & Co's
Ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die voor gereduceerde maandtarieven een gebruikte willen huren.
Gek gezegd denk ik zelfs dat al ze het excl. onderhoud zouden aanbieden tegen een sterker gereduceerd tarief dat er nog genoeg geïnteresseerden zullen zijn.
Al deze auto's (huur en verkoop) hebben nog fabrieksgarantie dus bij echt grote issues (buiten normale slijtage aan de rijdende delen) is de rekening voor Lynk & Co.
[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 01-02-2024 11:11 ]
Er worden ook genoeg occasions in Nederland aangeboden <20k kms, bj 2023 van een paar maanden oud.Oizo1981 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:10:
[...]
Je ontvangt bij M2M sowieso niet gegarandeerd een nieuwe. Rond de 30.000 km is het waarschijnlijk aantrekkelijker voor Lynk om te verkopen.
Ik kan me niet voorstellen dat deze niet opnieuw verhuurd zouden kunnen worden of ter vervanging van auto's van members met oudere modellen en meer kilometers.
Ik vermoed dat de administratieve drempel hierbij te hoog is voor Lynk & Co.
Het is ook nog eens tegen de zogenaamde ‘ideologie’ van L&C in (minder auto’s op de weg). Maar daar is al genoeg over gezegd inmiddels. Ik had prima willen doorrijden met mijn oude, zelfs voor het huidige tarief. Nu met twee kleine kids zorgen dat deze weer netjes blijft 😅Frag1le schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:04:
[...]
Er worden ook genoeg occasions in Nederland aangeboden <20k kms, bj 2023 van een paar maanden oud.
Ik kan me niet voorstellen dat deze niet opnieuw verhuurd zouden kunnen worden of ter vervanging van auto's van members met oudere modellen en meer kilometers.
Mijne was van november 2021 met 46k KM op de teller. Dat van de veiling was meer figuurlijk, wilde er mee aangeven dat er dus geen tussenstop meer zit tussen inleveren en uiteindelijke verkoop (in mijn geval). Maar zoals hierboven gezegd zijn er denk ik geen voorbeelden dat iemand echt een M2M auto kreeg met de ‘kop er af’.BPi schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:57:
[...]
Mijne ging ook naar BCA. Maar of hij meteen de veiling op zou gaan is niet besproken.
Bij hoeveel maand en km is de jouwe geswapt? Ik heb er nooit een lijn in kunnen ontdekken
Bij mij verdween de melding uiteindelijk vanzelf. Ik ben er dus niet mee bij de dealer geweest.Frag1le schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Van het weekend heb ik zelf een trekhaak gemonteerd onder de 01 en daarbij, volgens de instructies, moet je de 12v accu loskoppelen.
De montage is succesvol maar sindsdien krijg ik bij 1 op de 3x starten van de auto de melding dat het SOS systeem service nodig heeft.
Het verschijnen van deze melding heeft dus te maken met het wegvallen van 12v.
Voordat ik de lokale Volvo dealer bel, ben ik benieuwd wat jij kunt vertellen over hoe het bij jou opgelost is.
Lynk & Co zet ook gebruikte voertuigen inFrag1le schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:04:
[...]
Er worden ook genoeg occasions in Nederland aangeboden <20k kms, bj 2023 van een paar maanden oud.
Volgende week lever ik mijn Lynk & Co ook in na er tien maanden in rond te hebben gereden.
Fijne auto, vooral bij het beginnen van een eigen onderneming vorig jaar was het prettig dat je elke maand op kon zeggen. 16K kilometers prettig mee gereden, waaronder een tripje naar Noord-Italië. Ik heb de auto niet verhuurd.
Voor degenen die een L&C 01 overwegen:
Pluspunten:
- Oude contract (€550 per maand all-in) was voordelig (is nu €650 pm voor nieuwe klanten)
- Heel uitgebreide standaarduitrusting: camera's, stoelverwarming, elektrisch instelbare stoelen, adaptive cruise control met deels autonoom rijden, zonnedak, draadloze oplader voor telefoon, het zit er allemaal op
- Groot elektrisch bereik (tussen 55 en 70 km afhankelijk van seizoen en rijgedrag) met 17 kWh accu
- Relatief zuinige benzinemotor voor een auto met dit gewicht en grootte
- Lekker groot, racefiets/mountainbike past gemakkelijk achterin als je de achterbank plat klapt
- Rubberen mat in de achterbak om zand, vuil etc. op te vangen
- Koppeling met Apple Carplay en Android Auto aanwezig
Minpunten:
- Het verhoogde eigen risico (€1000 per schadegeval) van Lynk & Co zelf per 1-1-2024 is buitenproportioneel. Daar kan ik een tweedehands BMW voor kopen.
- Software niet helemaal lekker (ook na bijwerken). Duurt lang na starten van auto voordat Android Auto is gekoppeld, head unit is wel eens tijdens rijden uitgevallen, Android Auto koppelen gaat 8/10 keren vloeiend maar 2/10 vergeet ie dat m'n telefoon al maanden is gekoppeld en vraagt of je AA op wil starten.
- Wie verzint er dat je een klepje hebt voor je laadkabel en plaatst daarachter nóg een rubberen kapje dat je er elke keer op moet doen/af moet halen?
- Keyless entry werkt niet helemaal lekker, bij de bestuurderskant moet ik de auto vaak ontgrendelen via de hendel van het achterportier om vervolgens het voorportier open te maken. Vergrendelen kan wél via het voorportier.
- Overgang tussen elektro- en benzinemotor gaat net wat schokkeriger dan ik ben gewend (BMW en Volvo plugin hybrides). Geen idioot groot manco, maar je merkt dat het bij andere merken (vooral bij BMW) echt naadloos in elkaar overvloeit. Inhouden bij bijv 90 km/u elektrisch (bekend fenomeen bij de Lynk & Co) is irritant als je optrekt richting snelweg.
Ik heb de 16K kilometers zoveel mogelijk elektrisch gereden, maandelijks ong €50 - €120 uitgegeven aan laadpalen en €150-200 aan benzine.
Al met al een heel fijne auto, ik zou de auto een 7,8 / 10 geven.
Gekeken naar de lage maandelijkse kosten die ik had (die nieuwe berijders niet hebben), kom ik uit op een 8,5.
Ik ga weer terug naar BMW. Hogere kosten, maar ook wat meer luxe.
Ben benieuwd naar de eindafrekening vanuit Lynk & Co.
Fijne auto, vooral bij het beginnen van een eigen onderneming vorig jaar was het prettig dat je elke maand op kon zeggen. 16K kilometers prettig mee gereden, waaronder een tripje naar Noord-Italië. Ik heb de auto niet verhuurd.
Pluspunten:
- Oude contract (€550 per maand all-in) was voordelig (is nu €650 pm voor nieuwe klanten)
- Heel uitgebreide standaarduitrusting: camera's, stoelverwarming, elektrisch instelbare stoelen, adaptive cruise control met deels autonoom rijden, zonnedak, draadloze oplader voor telefoon, het zit er allemaal op
- Groot elektrisch bereik (tussen 55 en 70 km afhankelijk van seizoen en rijgedrag) met 17 kWh accu
- Lekker groot, racefiets/mountainbike past gemakkelijk achterin als je de achterbank plat klapt
Minpunten:
- Het verhoogde eigen risico (€1000 per schadegeval) van Lynk & Co zelf per 1-1-2024 is buitenproportioneel. Daar kan ik een tweedehands BMW voor kopen.
- Software niet helemaal lekker (ook na bijwerken). Duurt lang na starten van auto voordat Android Auto is gekoppeld, head unit is wel eens tijdens rijden uitgevallen, Android Auto koppelen gaat 8/10 keren vloeiend maar 2/10 vergeet ie dat m'n telefoon al maanden is gekoppeld en vraagt of je AA op wil starten.
- Wie verzint er dat je een klepje hebt voor je laadkabel en plaatst daarachter nóg een rubberen kapje dat je er elke keer op moet doen/af moet halen?
- Keyless entry werkt niet helemaal lekker, bij de bestuurderskant moet ik de auto vaak ontgrendelen via de hendel van het achterportier om vervolgens het voorportier open te maken. Vergrendelen kan wél via het voorportier.
- Overgang tussen elektro- en benzinemotor gaat net wat schokkeriger dan ik ben gewend (BMW en Volvo plugin hybrides). Geen idioot groot manco, maar je merkt dat het bij andere merken (vooral bij BMW) echt naadloos in elkaar overvloeit. Inhouden bij bijv 90 km/u elektrisch (bekend fenomeen bij de Lynk & Co) is irritant als je optrekt richting snelweg.
Ik heb de 16K kilometers zoveel mogelijk elektrisch gereden, maandelijks ong €50 - €120 uitgegeven aan laadpalen en €150-200 aan benzine.
Gekeken naar de lage maandelijkse kosten die ik had (die nieuwe berijders niet hebben), kom ik uit op een 8,5.
Eer aan je korf (haha)
Ik ben aan het rondkijken om een tweedehands Lynk & Co 01 te kopen.
De dealer zei dat het onderhoud op 30k of 1 jaar is. Is dit correct? Ik dacht dat het 30k en 2 jaar is.
Ze zeiden dat de prijs voor een klein onderhoud 500 euro is, en een groot 650 euro.
Klopt dit?
Nog items waar ik moet op letten? (ik ga voor MY 22, met 360)
De extra snelle lader en stuurverwarming zou tof zijn, maar moeilijker te vinden.
Ik heb een 22kw laadpaal (3-fase 32A), maar blijkbaar mag je als particulier maar 16A trekken op 1 fase. (België)
De dealer zei dat het onderhoud op 30k of 1 jaar is. Is dit correct? Ik dacht dat het 30k en 2 jaar is.
Ze zeiden dat de prijs voor een klein onderhoud 500 euro is, en een groot 650 euro.
Klopt dit?
De extra snelle lader en stuurverwarming zou tof zijn, maar moeilijker te vinden.
Ik heb een 22kw laadpaal (3-fase 32A), maar blijkbaar mag je als particulier maar 16A trekken op 1 fase. (België)
Ik heb een 2021 Lynk gekocht bij een Volvo dealer. Die claimt dat er alleen een specifieke trekhaak onder kan worden gezet voor ongeveer € 1500, ivm specifieke software. Trekhaakcentrum zet er een onder voor € 800 en zegt dat de kabelset en trekhaak specifiek geschikt is voor de Lynk 01. Alleen de parkeersensoren dienen handmatig uitgezet te worden. Heeft iemand ervaring met een trekhaak van trekhaakcentrum onder de Lynk?
2 jaar of 30K km is de interval. Eerste beurt koste mij 436 euro. Incl een setje nieuwe wisserbladen voor en achter (eigen verzoek) 500 euro totaal.Pieterve schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:35:
Ik ben aan het rondkijken om een tweedehands Lynk & Co 01 te kopen.
Klopt dit?
Nieuwsgierig welke BMW je hebt gekozen.Jentae schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:13:
Volgende week lever ik mijn Lynk & Co ook in na er tien maanden in rond te hebben gereden.
Pluspunten:
Minpunten:
Ik heb het verzoek via de Lynk & Co App gedaan. Hierna kreeg ik een mailtje voor extra gegevens. Deze heb ik direct beantwoord. De dag erop was het geregeld. Ging erg vlot.Rtoo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:21:
[...]
Ik wacht al 5 weken. Vorige week weer contact gehad en zou deze week moeten werken. Raar die verschillen in tijdsduur.
Ik had de volgende dag een mailtje. Welliswaar wel in het Engels. Vanmiddag nog telefonisch contact gehad over een trekhaak. Ging ook vlot. De medewerker werkte vanuit Barcelona maar was een Nederlandse vent. Blijkbaar worden alle zeilen bijgezet.Joost79 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:39:
[...]
Bij mij heeft het ook ruim 2 weken gekosten, gekocht via volvo dealer. Zelfde dag nog documenten aangeleverd bij L&C. 2 keer gebeld, telkens te horen gekregen dat het was doorgezet en moest wachten want de documenten waren in orde.
Afgelopen maandag ochtend nog een keer gebeld, kreeg toen een verhaal dat het druk was bij de afdeling die dit moet doen aangezien er de laatste tijd veel L&C's zijn verkocht.
Maandagmiddag zag ik mijn auto ineens in de app, van L&C geen mail of bevestiging hiervan gekregen.
En nu vergeten ze weer een andere groep.... ik wacht al 12 dagen op reactie mbt mijn eindfactuur.
Morgen heb ik gelukkig tijd om ze maar weer eens even te bellen.

Waar kan je dit doen in de app?Film Fan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:13:
[...]
Ik heb het verzoek via de Lynk & Co App gedaan. Hierna kreeg ik een mailtje voor extra gegevens. Deze heb ik direct beantwoord. De dag erop was het geregeld. Ging erg vlot.
Morgen gaat er een Brink onder via trekhaak centrum. We gaan het zien. Vstore geeft april als leverbaar aan.Mavato413 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:40:
Ik heb een 2021 Lynk gekocht bij een Volvo dealer. Die claimt dat er alleen een specifieke trekhaak onder kan worden gezet voor ongeveer € 1500, ivm specifieke software. Trekhaakcentrum zet er een onder voor € 800 en zegt dat de kabelset en trekhaak specifiek geschikt is voor de Lynk 01. Alleen de parkeersensoren dienen handmatig uitgezet te worden. Heeft iemand ervaring met een trekhaak van trekhaakcentrum onder de Lynk?
Bij de 'originele' trekhaak onder de Kia moest de waarschuwing als er iets achterop stond ook handmatig uitgezet worden.
Er zijn ook dealers in Nederland en Zweden die de Brink monteren.
wees maar blij, bij mij na meer dan een week nog niet... als het over 3(!) weken nog niet zo was moest ik weer bellen....donny_p schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:50:

mijne heeft kenteken uit 2024, ook geen stuurverwarming helaas.. trekhaak toevallig?roeldive schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:37:
Vorige week is mijn Lynk geswapt na 2,5 jaar en 55K. Ben ook benieuwd naar de afhandeling. Mijn nieuwe model is nog net in 2023 op kenteken gezet maar was nog niet de laatste versie (geen stuurverwarming). Waarschijnlijk nog een actie om de voorraad van MY23-1 op te ruimen?
Open de app,
ga naar "mijn pagina's,
selecteer "Hulp & ondersteuning", selecteer "Help Center",
scrol naar beneden en selecteer het groene kader met de text "Neem contact met ons op",
scrol naar beneden, vul je gegevens in en doe je verzoek voor toevoegen van je voertuig in de app.
Mischien kan het veel eenvoudiger maar bij mij werkte het vlot.
Mijn L&C had ook geen trekhaak, hier heeft de Volvo dealer er een onder gezet voor 1200,-Mavato413 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:40:
De trekhaak is van Brink, dat wordt bij trekhaakcentrum ook gemonteerd, maar ik heb toch voor dealer gekozen als soort van "geen gezeik bij software problemen" verzekeringspremie.
Ik ben benieuwd: als ik de caravan aankoppel, dan kan ik vanuit de auto een verlichtingstest doen. Dan gaan alle lichten een voor een aan. Werkt dat ook als je een later gemonteerde trekhaak hebt?Joost79 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:09:
[...]
Mijn L&C had ook geen trekhaak, hier heeft de Volvo dealer er een onder gezet voor 1200,-
De trekhaak is van Brink, dat wordt bij trekhaakcentrum ook gemonteerd, maar ik heb toch voor dealer gekozen als soort van "geen gezeik bij software problemen" verzekeringspremie.
Geen idee eigenlijk, heb de trekhaak nog niet gebruikt (heb de auto pas 3 weken).oldostofjas schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:49:
[...]
Ik ben benieuwd: als ik de caravan aankoppel, dan kan ik vanuit de auto een verlichtingstest doen. Dan gaan alle lichten een voor een aan. Werkt dat ook als je een later gemonteerde trekhaak hebt?
Heb hem voor de fietsdrager, vieze mtb in de auto is niet zo mijn ding, maar ben er nog niet mee weg geweest.
Zal dit weekend eens kijken.
Ja, met trekhaakRmaxx schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 02:04:
[...]
mijne heeft kenteken uit 2024, ook geen stuurverwarming helaas.. trekhaak toevallig?
Kun je toelichten hoe je die verlichtingstest doet?oldostofjas schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:49:
[...]
Ik ben benieuwd: als ik de caravan aankoppel, dan kan ik vanuit de auto een verlichtingstest doen. Dan gaan alle lichten een voor een aan. Werkt dat ook als je een later gemonteerde trekhaak hebt?
Als in:
Is dat doormiddel van een knop op het display?
Klopt, zie hier: https://www.lynkco.com/nl...:Do_a_trailer_light_checkFrag1le schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:18:
[...]
Kun je toelichten hoe je die verlichtingstest doet?
Als in:
Is dat doormiddel van een knop op het display?
Ik moest destijds 4 maanden op mijn Lynk wachten, dus alle tijd om de Car Guide door te nemen
Voor de duidelijkheid, ik heb een Brink trekhaak (90kg kogeldruk) met Jaeger kabelset/module er zelf onder gemonteerd.
De kabelset aansluiten is vrij plug en play op de connectie van het mistlicht na.
Je moet met het afdichtingsrubber, die aan de kabelset vast zit, wel een beetje qua afdichting improviseren.
Als iemand hier vragen over heeft, stel ze gerust.
In december volgens de Volvo dealer moest ik meer dan 6 maanden wachten omdat onderdelen voor trekhaken niet op voorraad waren.
Ook kan ik dit prima zelf en vind ik het leuk.
Ik haal liever zelf voorzichtig m'n bumper en binnendelen los, met al die plastic clipjes die kunnen breken, dan dat ik dit een automonteur laat doen.
Ik had vooraf bij de Volvo dealer geinformeerd of de benodigde software geladen kan worden bij achteraf gemonteerde trekhaken bij derden/door derden. Ja dit was mogelijk en ze hadden al enkele Lynk & Co bezitters hier mee geholpen. Prijs van de software laden etc zou 90 euro kosten.
Qua automatisch uitschakelen van de parkeersensoren vind ik dit niet zo spannend als dat niet zou werken, wat ik wel werkend wil hebben is de TSA (trailer stability assist), waarvan ik twijfel of dit automatisch werkt wanneer de 'software' niet ingeladen is.
De kabelset aansluiten is vrij plug en play op de connectie van het mistlicht na.
Je moet met het afdichtingsrubber, die aan de kabelset vast zit, wel een beetje qua afdichting improviseren.
In december volgens de Volvo dealer moest ik meer dan 6 maanden wachten omdat onderdelen voor trekhaken niet op voorraad waren.
Ik haal liever zelf voorzichtig m'n bumper en binnendelen los, met al die plastic clipjes die kunnen breken, dan dat ik dit een automonteur laat doen.
Ik had vooraf bij de Volvo dealer geinformeerd of de benodigde software geladen kan worden bij achteraf gemonteerde trekhaken bij derden/door derden. Ja dit was mogelijk en ze hadden al enkele Lynk & Co bezitters hier mee geholpen. Prijs van de software laden etc zou 90 euro kosten.
Qua automatisch uitschakelen van de parkeersensoren vind ik dit niet zo spannend als dat niet zou werken, wat ik wel werkend wil hebben is de TSA (trailer stability assist), waarvan ik twijfel of dit automatisch werkt wanneer de 'software' niet ingeladen is.
[ Voor 28% gewijzigd door Frag1le op 02-02-2024 10:10 ]
Ik ben wel benieuwd hoe lastig dit is? Vroeg me af of hij op een brug moet staan of dat wanneer je de bumper eraf hebt er wel goed bij kunt. Lijkt me ook leuk zelf te doen maar heb niet mega veel ervaring. Dus ben benieuwd of het goed te doen is.Frag1le schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:06:
Voor de duidelijkheid, ik heb een Brink trekhaak (90kg kogeldruk) met Jaeger kabelset/module er zelf onder gemonteerd.
Ik heb dit voor de deur gedaan, maar ik bezit over een autokrik, assteunen en veel gereedschap.Emielioo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:25:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe lastig dit is? Vroeg me af of hij op een brug moet staan of dat wanneer je de bumper eraf hebt er wel goed bij kunt. Lijkt me ook leuk zelf te doen maar heb niet mega veel ervaring. Dus ben benieuwd of het goed te doen is.
Komt er een beetje op neer of je 2 rechterhanden hebt, je huiswerk doet op youtube (al is er van de Lynk Co niets te vinden, wel van de XC40) het juiste gereedschap hebt zoals een momentsleutel om de bouten/moeren volgens spec aan te draaien.
Ook zal je de achterkant moeten opkrikken om bij de wielen genoeg ruimte te krijgen om in de wielkasten enkele torx schroeven los te krijgen.
Het lastigste is eigenlijk nog de bumper en zij strips eraf/los halen, de binnendelen en subwoofer loshalen en vervolgens het in de handleiding aangegeven deel uit de bumper te zagen/snijden.
Omdat een handleiding van Jaeger/Brink online te vinden is, ga ik ook zeker geen handleiding schrijven hier.
https://ja-eba.de/eb7e8c8a
denk dat dat de reden is, heb exact hetzelfde... 2024 kenteken, zonder stuurverwarming
Dit is niet de “officiële” uitschakeling. Hij geeft aan “PAS tijdelijk niet beschikbaar, sensoren geblokkeerd”. Dat doet hij bijvoorbeeld ook bij een wasstraat. Geel ⚠️ zal dan ook blijven staan. Met de originele uitschakeling niet. Nu zit er een fietsendrager op (dicht op de bumper) en krijg je dus deze uitschakeling (vanwege de continue melding). Als er een caravan of trailer achterhangt schakelt die waarschijnlijk niet automatisch uit en krijg je dus wel valse meldingen. Ik ben ook benieuwd wat je nu voor dode hoekmeldingen in de spiegels krijgt?mpx200_05 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:39:
Het resultaat met een Brink afneembare trekhaak via trekhaak centrum.
Achteruitrij piepers gaan uit. Dodehoekwaarschuwing weet ik nog niet.
Verlichting controle staat niet in het menu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met die waarschuwing, doen de sensoren voor het nog wel?mpx200_05 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:39:
Het resultaat met een Brink afneembare trekhaak via trekhaak centrum.
Achteruitrij piepers gaan uit. Dodehoekwaarschuwing weet ik nog niet.
Verlichting controle staat niet in het menu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morgen waarschijnlijk een rit met een racefiets achterop. Dan weten we weer meer.
Caravan zal nog een tijdje moeten wachten.
Nog 20.000 km voor de eerste beurt bij Volvo of toch eerder voor een software aanvulling.
Caravan zal nog een tijdje moeten wachten.
Nog 20.000 km voor de eerste beurt bij Volvo of toch eerder voor een software aanvulling.
Helder en herkenbaar verhaal, blijkbaar is er weinig veranderd in 2,5 jaar tijd (zowel positief als negatief). Maar hoe je van een "potentieel" 1000 euro ER een BMW kunt rijden is me een raadsel....Jentae schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:13:
Pluspunten:
Minpunten:
Zou voor mij (nog) een (groot) voordeel zijn om Brink te kiezen....ik vind het knap irritant dat BLIS uitgaat bij gebruik van een fietsendrager bij de oplossing van Volvo/L&CFrag1le schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:02:
[...]
Met die waarschuwing, doen de sensoren voor het nog wel?
Hallo, uit wanhoop probeer ik het nog een keer, weet iemand of de abbonoment vorm nog überhaupt geleverd worden? Ik heb hem 31 mei 2023 aangevraagd en er is totaal geen duidelijkheid er zijn mensen die hem iets later hebben besteld en hem allang hebben waar ligt dit aan? Is het nog waardevol om de bestelling te laten staan of kan je hem maar beter annuleren en voor iets anders gaan? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet of mee om te gaan.. ik bezit geen auto en ik overweeg na bijna 9 maanden dan maar iets te kopen misschien
Iemand interesse in de mooiste dakdragers voor de Lynk? Mijn auto wordt volgende week opgehaald.
Thule Dakdrager Wingbar Edge 9585 87/95cm
Ophalen in Zaandijk.
Vraagprijs 175 eur
:strip_exif()/f/image/CaFcp7lgLcwXeOWofFCexH0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VBuic2gZlbiDOFegHyi2nTAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SNS06lNwQfILN17DZ6Op3qX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/78oYJwB0niTTFo5PYPcgmQxB.jpg?f=fotoalbum_large)
Thule Dakdrager Wingbar Edge 9585 87/95cm
Ophalen in Zaandijk.
Vraagprijs 175 eur
:strip_exif()/f/image/CaFcp7lgLcwXeOWofFCexH0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VBuic2gZlbiDOFegHyi2nTAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SNS06lNwQfILN17DZ6Op3qX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/78oYJwB0niTTFo5PYPcgmQxB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p6A6fiNF2PUFnevh6v3dSh0u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Deviator79 op 03-02-2024 21:58 ]
- Maar je maakt wel wat mee! -
Levering is een redelijke blackbox. Maar, ja, er worden nog steeds mondjesmaat auto’s uitgeleverd. Levering is niet alleen afhankelijk van besteldatum, maar bijvoorbeeld ook van kleur, trekhaak ja/nee, postcodegebied, en zo zullen er nog wel wat variabelen zijn.Sofi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:13:
Hallo, uit wanhoop probeer ik het nog een keer, weet iemand of de abbonoment vorm nog überhaupt geleverd worden? Ik heb hem 31 mei 2023 aangevraagd en er is totaal geen duidelijkheid er zijn mensen die hem iets later hebben besteld en hem allang hebben waar ligt dit aan? Is het nog waardevol om de bestelling te laten staan of kan je hem maar beter annuleren en voor iets anders gaan? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet of mee om te gaan.. ik bezit geen auto en ik overweeg na bijna 9 maanden dan maar iets te kopen misschien
Valt er eigenlijk ook aan de instelling iets te tweaken waardoor je standaard start op “Pure”? Zou wel prettig zijn gezien de ietwat trage software soms..🙂
Hier ook 235/45 r20, via Amazon de Sno pro Matic 140 aangeschaft: https://www.amazon.nl/sn%...neeuw-Matic/dp/B01MY7KPC6 (nu even niet op voorraad zie ik). Deze passen goed.bleekie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:56:
[...]
Wat is jullie bandenmaat?
De mijne zijn 235/45 r20, die maat zie ik er niet bij staan. Ik heb 16mm kettingen gekocht, totaal niet stil gestaan dat dat misschien te groot is.
Daarnaast ook dakdragers via dakdragerland: https://dakdragerland.nl/...01-modula-mod-open-699187
Deze passen ook mooi, vrij gemakkelijk te bevestigen.
In het "bestellingen topic" kijken/lezen dan zie je dat de kans groot is dat je bijna aan de beurt bent.Oizo1981 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:32:
[...]
Levering is een redelijke blackbox. Maar, ja, er worden nog steeds mondjesmaat auto’s uitgeleverd. Levering is niet alleen afhankelijk van besteldatum, maar bijvoorbeeld ook van kleur, trekhaak ja/nee, postcodegebied, en zo zullen er nog wel wat variabelen zijn.
Nee, helaasZlatan27 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:46:
Valt er eigenlijk ook aan de instelling iets te tweaken waardoor je standaard start op “Pure”? Zou wel prettig zijn gezien de ietwat trage software soms..🙂
Heb daar wel eens geprobeerd te kijkenhjsanders1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:44:
[...]
In het "bestellingen topic" kijken/lezen dan zie je dat de kans groot is dat je bijna aan de beurt bent.
Maar kon er niets uithalen
Toch bedankt
BLIS?hjsanders1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:07:
[...]
Zou voor mij (nog) een (groot) voordeel zijn om Brink te kiezen....ik vind het knap irritant dat BLIS uitgaat bij gebruik van een fietsendrager bij de oplossing van Volvo/L&C
Ik heb de fietsendrager erop gehad en in zn achteruit begonnen de sensoren natuurlijk te piepen maar die hoor je volgens de Jaeger handleiding dan via het display op mute te zetten.
Ik ga op een later moment contact opnemen met de Volvo dealer of dit gedrag met hun software toevoeging nog kan veranderen.
Hoe werkt dit bij een 01 die met trekhaak geleverd is?
Goed om te lezen dat er nu meer zijn met die sneeuwkettingen.erik_gj schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:58:
[...]
Hier ook 235/45 r20, via Amazon de Sno pro Matic 140 aangeschaft: https://www.amazon.nl/sn%...neeuw-Matic/dp/B01MY7KPC6 (nu even niet op voorraad zie ik). Deze passen goed.
Daarnaast ook dakdragers via dakdragerland: https://dakdragerland.nl/...01-modula-mod-open-699187
Ik heb de Lynk nu een maand ongeveer. Ik stoor me wel erg aan het windgeluid bij de bestuurder stoel. Lijkt alsof er een raam of portier rubber niet goed sluit. Gekke is dat ik het bij de bijrijders kant niet hoor.
Heb er al eerder wat over gelezen hier. Ben benieuwd of iemand het al verder heeft weten te debuggen.
Ik heb zelf geen compressor maar dit lijkt me een goede techniek het probleem op te sporen.
YouTube: How to locate wind noise problems in cars caused by trim and seals a...
Heb er al eerder wat over gelezen hier. Ben benieuwd of iemand het al verder heeft weten te debuggen.
Ik heb zelf geen compressor maar dit lijkt me een goede techniek het probleem op te sporen.
YouTube: How to locate wind noise problems in cars caused by trim and seals a...
BLIS: blind spot information system. Dat blijft gelukkig wel werken met fiets op de drager.Frag1le schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:43:
[...]
BLIS?
Ik heb de fietsendrager erop gehad en in zn achteruit begonnen de sensoren natuurlijk te piepen maar die hoor je volgens de Jaeger handleiding dan via het display op mute te zetten.
Ik ga op een later moment contact opnemen met de Volvo dealer of dit gedrag met hun software toevoeging nog kan veranderen.
Hoe werkt dit bij een 01 die met trekhaak geleverd is?
Vandaag bij het vlot nemen van de bocht a13-a20 in Rotterdam en een hoop verkeer ontstond er wel een foutmelding en hield de blind spot waarschuwing er mee op en ook binnen de lijntjes rijden was moeilijk. ACC zonder rijbaan begeleiding bleef wel gewoon werken. Zelfde gedrag liet mijn Kia Niro in combinatie met een caravan weleens zien.
Even stoppen en opnieuw opstarten en het probleem was weer weg.
Ik heb inmiddels dezelfde set!erik_gj schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:58:
[...]
Hier ook 235/45 r20, via Amazon de Sno pro Matic 140 aangeschaft: https://www.amazon.nl/sn%...neeuw-Matic/dp/B01MY7KPC6 (nu even niet op voorraad zie ik). Deze passen goed.
Toevallig MY21?Emielioo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:51:
Ik heb de Lynk nu een maand ongeveer. Ik stoor me wel erg aan het windgeluid bij de bestuurder stoel. Lijkt alsof er een raam of portier rubber niet goed sluit. Gekke is dat ik het bij de bijrijders kant niet hoor.
MY22-1 vanaf april heeft hiervoor gelaagd glas, om dit te dempen.
Sinds vandaag werkt het bestuurders stoelmechanisme niet meer. Ik krijg geen reactie op mijn handelingen. Heeft iemand dit ook ooit gehad?
Ik heb een MY22-2, dus met gelaagd glas. Het lijkt meer van het portier te komen, bij de B stijl ergens. Heb hem net afgeplakt met tape maar hoorde het nog.Frag1le schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:17:
[...]
Toevallig MY21?
MY22-1 vanaf april heeft hiervoor gelaagd glas, om dit te dempen.
Ik heb bij de mijne het slot van het bestuurdersportier een keer laten bijstellen. Dat scheelde wel wat geluid.Emielioo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:22:
[...]
Ik heb een MY22-2, dus met gelaagd glas. Het lijkt meer van het portier te komen, bij de B stijl ergens. Heb hem net afgeplakt met tape maar hoorde het nog.
Met de originele trekhaak werkt de snelwegassistent überhaupt niet als er een aanhanger aangekoppeld is.mpx200_05 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:04:
[...]
BLIS: blind spot information system. Dat blijft gelukkig wel werken met fiets op de drager.
Vandaag bij het vlot nemen van de bocht a13-a20 in Rotterdam en een hoop verkeer ontstond er wel een foutmelding en hield de blind spot waarschuwing er mee op en ook binnen de lijntjes rijden was moeilijk. ACC zonder rijbaan begeleiding bleef wel gewoon werken. Zelfde gedrag liet mijn Kia Niro in combinatie met een caravan weleens zien.
Even stoppen en opnieuw opstarten en het probleem was weer weg.
Dat is dan weer een nadeel van de originele module.
Ik heb al duizenden km's met nagenoeg losse handjes icm een Kip Kompakt gereden in de Niro.
Ik heb al duizenden km's met nagenoeg losse handjes icm een Kip Kompakt gereden in de Niro.
Kip Kompakt, tja misschien registreert de auto die niet als echte caravan.mpx200_05 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:26:
Dat is dan weer een nadeel van de originele module.

Maar wat heeft de Niro te maken met de trekhaak van de 01?
:strip_exif()/f/image/EwW698JGYmyu82gmbJetsF1E.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo trof ik mijn auto gisteravond aan. Lijkt opzettelijk te zijn geweest, geen briefje, niets.
Heb vanochtend aangifte gedaan en ga morgen maar eens bellen want er hangen daar camera’s in de garage. Hoe dan ook, dag eigen risico…
Geen krassen, geen deuken, alleen de spiegel eraf, deze stond uiteraard gewoon ingeklapt.
[ Voor 6% gewijzigd door Gumball op 04-02-2024 11:34 ]
Heel vervelend!Gumball schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:33:
[Afbeelding]
Zo trof ik mijn auto gisteravond aan. Lijkt opzettelijk te zijn geweest, geen briefje, niets.
Heb vanochtend aangifte gedaan en ga morgen maar eens bellen want er hangen daar camera’s in de garage. Hoe dan ook, dag eigen risico…
Geen krassen, geen deuken, alleen de spiegel eraf, deze stond uiteraard gewoon ingeklapt.
Wat is er nu precies kapot?
(Als in, clipjes van de kap afgebroken?)
Als in met de Lynk wil ik ook tussen de lijntjes blijven. 😜.Frag1le schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:07:
[...]
Kip Kompakt, tja misschien registreert de auto die niet als echte caravan.![]()
![]()
Maar wat heeft de Niro te maken met de trekhaak van de 01?
Ja dat is zuurGumball schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het stuk waar je de kap op klikt is gebroken maar de kap kan er nog wel op. De spiegel klapt alleen niet meer goed in. Aan de binnenkant is een stukje metaal los en van de kap lijkt een klein clipje los te zijn… superzuur.
Mochten de kosten voor eigen rekening worden:
https://www.marktplaats.n...l-links-camera-inklapbaar
Goedkoper dan het eigen risico als je zelf handig bent, mogelijk zelfs interessanter dan het eigen risico als je het laat monteren.
Na bijna drie jaar gaat de L&C er eind deze maand uit. De eerste twee jaar veel software problemen gehad. Ook de facturatie liep niet helemaal lekker. Daarnaast ook hardware issues waardoor ik de auto niet kon verhuren. Dat was juist het interessante aan de hele propositie, want wij gebruiken zelf de auto veel te weinig om de 550 euro per maand te verantwoorden.
Vorig jaar oktober een car swap gehad. Het nieuwe model met de 360 camera en zo'n rol hoedenplank, ipv zo'n normale plank. Eindelijk kon ik dan ook mijn auto verhuren, want de hardware werkte :-). Helaas zijn de verhuurbeurten op een hand te tellen en blijken de kosten en de baten totaal niet in pas te lopen.
Uiteindelijk met de nieuwe auto helemaal tevreden, voor die 550 euro een fantastisch complete auto, vrij luxe en ruim. Voorlopig even zonder auto door het leven even kijken hoe dat gaat.
Pro:
Vorig jaar oktober een car swap gehad. Het nieuwe model met de 360 camera en zo'n rol hoedenplank, ipv zo'n normale plank. Eindelijk kon ik dan ook mijn auto verhuren, want de hardware werkte :-). Helaas zijn de verhuurbeurten op een hand te tellen en blijken de kosten en de baten totaal niet in pas te lopen.
Uiteindelijk met de nieuwe auto helemaal tevreden, voor die 550 euro een fantastisch complete auto, vrij luxe en ruim. Voorlopig even zonder auto door het leven even kijken hoe dat gaat.
Pro:
- Prijs/kwaliteit
- Grote elektrische afstand voor een PHEV
- Ruim van binnen, veel laadruimte
- Lekker geluid in de auto
- Verhuuroptie
- Rubberen mat in de kofferbak
- Software traag
- Wind/Rijgeluid aan bestuurderskant
- Overschakelen van elektrisch naar benzine niet soepel
- Native navigatie toont vaak niet de optimale route
- Verhuuroptie loopt niet echt
[ Voor 6% gewijzigd door dennis.passage op 05-02-2024 09:58 ]
Een BMW 320e Touring met trekhaak, heads-up display, etc.GroeneThee schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:12:
[...]
Nieuwsgierig welke BMW je hebt gekozen.
Plugin hybride met helaas wat minder elektrische range (45-50 km) en totaal ander segment, maar veel luxe, vooral op lange ritten. Daarnaast wat sportiever rijgedrag ondanks dat die ook geen lichtgewicht is.
Totaal ander segment dus niet te vergelijken met de Lynk & Co natuurlijk, maar heb hiervoor twee andere 3-serie Tourings gehad en een 5-serie Touring en dat was elke keer puur genieten als je erin reed.
Haha ok, daar was ik wel wat enthousiast. In de categorie €1400 - 1700 heb je ze zeker wel.hjsanders1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:05:
[...]
Helder en herkenbaar verhaal, blijkbaar is er weinig veranderd in 2,5 jaar tijd (zowel positief als negatief). Maar hoe je van een "potentieel" 1000 euro ER een BMW kunt rijden is me een raadsel....
Link 1
Link 2
Link 3
Het ging mij meer om het buitensporige bedrag. €150/250 per schadegeval eigen risico vind ik prima en reëel, het viervoudige of meer niet.
Eer aan je korf (haha)
Het moet niet gekker worden, in 2022 contact gehad over zogenaamd niet betaalde facturen. Dat zou toen worden opgelost en nooit meer wat over gehoord.
Nu opeens een mail gehad afgelopen vrijdag van een incassobureau en net een mail Beëindiging van je contract.
Klantenservice half uur wachten, doorverbinden naar de backoffice en verbinding verbroken.
Wat een drama daar, dacht dat de administratie inmiddels wel op orde zou zijn.
Nu opeens een mail gehad afgelopen vrijdag van een incassobureau en net een mail Beëindiging van je contract.
Klantenservice half uur wachten, doorverbinden naar de backoffice en verbinding verbroken.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Zit, as we speak, met hen aan de lijn over hetzelfde. (na 3x gebeld te hebben maar de lijn werd verbroken.)Is een zooitje daar. Is voor mij wel de druppel, ga hoe dan ook op zoek naar een andere oplossing.robbinonline schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:47:
Het moet niet gekker worden, in 2022 contact gehad over zogenaamd niet betaalde facturen. Dat zou toen worden opgelost en nooit meer wat over gehoord.
Ik heb ze nu maar gemaild met het verzoek mij te mailen. Nog 46 wachtende voor je..GroeneThee schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Zit, as we speak, met hen aan de lijn over hetzelfde. (na 3x gebeld te hebben maar de lijn werd verbroken.)Is een zooitje daar. Is voor mij wel de druppel, ga hoe dan ook op zoek naar een andere oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door robbinonline op 05-02-2024 16:50 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
sta inmiddels ook weer in de wacht.... met dat irritante muziekje.... want hij is het aan het uitzoeken (zonder verdere gegevens van mij te hebben....robbinonline schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Ik heb ze nu maar gemaild met het verzoek mij te mailen. Nog 46 wachtende voor je..
Edit: Eindelijk een vriendelijk en behulpzaam persoon aan de lijn gehad. Deze pakte (per ongeluk) mijn lijn op die in de wachtstand oid stond. Hij geeft aan dat het enorm druk is, met allemaal mensen die deze mailing etc hebben gehad. Hij kon helaas niets anders doen dan het doorzetten naar de afdeling die dit zou moeten gaan onderzoeken. Hij heeft hiervan wel een bevestigingsemail gestuurd waarbij hij ook aangaf dat, tot het is uitgezocht, er geen communicatie omtrent ophalen van de auto oid zou plaatsvinden. Het zou gaan om de allereerste betaling, en als ik (wat ik heb) een bewijs van betaling kon overleggen, dan zou dit de zaak vergemakkelijken. Ik kon dit dan toesturen als reply op zijn email.
Heb het gesprek overigens opgenomen, voor eigen administratie
[ Voor 51% gewijzigd door GroeneThee op 05-02-2024 17:31 ]
Weet iemand of de afdekrollo van de nieuwe modellen ook op de oudere 21 en 22 modellen zou passen ipv de hoedenplank?
Nee past niet. Bevestigingspunten ontbreken.jack_ schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:53:
Weet iemand of de afdekrollo van de nieuwe modellen ook op de oudere 21 en 22 modellen zou passen ipv de hoedenplank?
Ik lees ook in het Nederlandse Lynk & Co topic op Facebook dat er heel veel mensen zijn geweest die een beeindiging contract hebben binnengekregen. Ben benieuwd hoe dit verder opgepakt wordt door Lynk & Co. Nieuwe CEO aan het roer en opeens gebeurt er vanalles
Ah jammer, misschien dat je nog een onderdeel met bevestigingspunten kunt replacen? Iemand daar een idee bij? Is wel erg fijne upgrade.Oizo1981 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:59:
[...]
Nee past niet. Bevestigingspunten ontbreken.
Iemand ervaring met de versie van ali, is die wel passend in de oudere modeljaren?Emielioo schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Ah jammer, misschien dat je nog een onderdeel met bevestigingspunten kunt replacen? Iemand daar een idee bij? Is wel erg fijne upgrade.
Als je deze bedoelt:Joost79 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:01:
[...]
Iemand ervaring met de versie van ali, is die wel passend in de oudere modeljaren?
https://a.aliexpress.com/_EwsM6wv
Daar staat wel bij vanaf 2018 maar ook die past niet. Is bedoeld voor het Chinese model. In China is de 01 namelijk altijd met rolhoes geleverd. Alleen het Europese model is in 2021/2022 geleverd met harde hoedenplank.
Inderdaad precies dat, bedankt!Oizo1981 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:11:
[...]
Als je deze bedoelt:
https://a.aliexpress.com/_EwsM6wv
Daar staat wel bij vanaf 2018 maar ook die past niet. Is bedoeld voor het Chinese model. In China is de 01 namelijk altijd met rolhoes geleverd. Alleen het Europese model is in 2021/2022 geleverd met harde hoedenplank.
Ik heb dus sinds kort een Lynk & CO en dat is mijn allereerste hybride auto. Nu heb ik gezien dat de auto een B en M modus heeft bij de "koppeling". De B modus ken ik, maar ik kan nergens vinden wat de M-modus is. Iemand die mij dit kan uitleggen?
Dat is ‘manueel’ dus handmatig schakelen met het pookje.larry_flynt schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:29:
Ik heb dus sinds kort een Lynk & CO en dat is mijn allereerste hybride auto. Nu heb ik gezien dat de auto een B en M modus heeft bij de "koppeling". De B modus ken ik, maar ik kan nergens vinden wat de M-modus is. Iemand die mij dit kan uitleggen?
Afschakelen doet ie dan nog steeds automatisch, maar opschakelen niet.
Ook rijdt ie dan op de verbrandingsmotor.
Thanks!renedev schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:30:
[...]
Dat is ‘manueel’ dus handmatig schakelen met het pookje.
Afschakelen doet ie dan nog steeds automatisch, maar opschakelen niet.
Ook rijdt ie dan op de verbrandingsmotor.
Nog even een vraagje, kan het niet echt goed terugvinden.
Heeft iemand een overzicht van de mogelijkheden van velgen/maten voor de 01.
Ik wil voor mijn 01 een 2e set wielen aanschaffen t.b.v. winterbanden. Eigenlijk wil ik niet een 2e set 20" kopen, maar liefst een kleinere maat (i18" oid.).
Kan ik een 2e hands XC40 set op de 01 schroeven, of gaat dat niet passen???
Ik wil voor mijn 01 een 2e set wielen aanschaffen t.b.v. winterbanden. Eigenlijk wil ik niet een 2e set 20" kopen, maar liefst een kleinere maat (i18" oid.).
Zoek even in dit topic, dit is eerder behandeld inclusief foto's.Joost79 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:54:
Vanochtend toch maar even op de site al mijn betaalwijzen gedownload .mprkooij schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:12:
Ik lees ook in het Nederlandse Lynk & Co topic op Facebook dat er heel veel mensen zijn geweest die een beeindiging contract hebben binnengekregen. Ben benieuwd hoe dit verder opgepakt wordt door Lynk & Co. Nieuwe CEO aan het roer en opeens gebeurt er vanalles
De meeste hadden inderdaad uit 2022 problemen met betalingen en krijgen nu de rekening .
Er was wel een dame die alles netjes betaald had en ook een mail ontvangen had .
Goed idee, doe ik ook evenKaaks2022 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:23:
[...]
Vanochtend toch maar even op de site al mijn betaalwijzen gedownload .
De meeste hadden inderdaad uit 2022 problemen met betalingen en krijgen nu de rekening .
Er was wel een dame die alles netjes betaald had en ook een mail ontvangen had .
:fill(white):strip_exif()/f/image/rbwYjdl4G2kCUE06EFSlR4G5.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door mprkooij op 06-02-2024 13:10 ]
als er hier nog mensen actief zijn die de lynk al ingeleverd hebben: moeten de “houdbare” vignetten van de auto af? Ik doel hiermee op de duitse en franse milieusticker.
In principe horen die bij de auto als de papieren er netjes bij zijn maar gezien dat mij logisch lijkt zal het bij lynk waarschijnlijk niet mogen blijven zitten?
In principe horen die bij de auto als de papieren er netjes bij zijn maar gezien dat mij logisch lijkt zal het bij lynk waarschijnlijk niet mogen blijven zitten?
één is geen, twee is één
Mijn auto wordt maandag opgehaald, ik laat de milieustickers zittenWackoz schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:11:
als er hier nog mensen actief zijn die de lynk al ingeleverd hebben: moeten de “houdbare” vignetten van de auto af? Ik doel hiermee op de duitse en franse milieusticker.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Sinds september 2022 klant en sinds gisteren ook problemen met de backoffice. Gisteren de inmiddels beruchte 'Beëindiging van je contract' mail ontvangen inclusief de Riverty mail met de zogenaamde 4 openstaande bedragen ( waarvan 2 van de de huidige en vorige maand)
Casus
Na een check blijkt het overzicht van River deels te kloppen maar...:
- Aanbetaling/eerste maand bij de bestelling van Lynk lijkt niet te zijn afgetrokken?
- Waarom mij voor andere maanden wel herinneren, die daarna ook zijn betaald, maar voor bijvoorbeeld de oudste factuur uit 2022 niet?
- In het verleden nog meermaals in mijn betalingsoverzicht gecheckt of alles klopte en dat leek ook zo.
- Vaak de 'Bedankt voor je betaling!' betaling mail ontvangen, maar nu blijkt dus dat het niet altijd was gelukt...?
Contact met Lynk
Net gebeld met eerstelijns en backoffice.
Eerstelijns was te bereiken zonder wachtrij en was zeer vriendelijk. Echter gaf ze wel aan dat er een groot aantal bellers zijn en dat ze tegelijkertijd de verwachtingen wil beperken. Ze gaf aan dat de 'Bedankt voor je betaling!' niet gold als betalingsbevestiging, maar slechts een automatisch bericht was als de incasso er was? Tuurlijk de transacties zijn leidend, maar dit is iets te makkelijk.
Optie was case aanmaken of doorverbinden naar de backoffice. Ik koos voor doorverbinden.
Doorverbonden met de back-office. Gewoon normaal voorgelegd wat mijn situatie was en wat volgde:
- Gelet op de overdracht aan Riverty kon hij niks doen. Contract zou niet meer kunnen worden hersteld.
- Auto ophalen zou nog even op zich laten wachten, benaderen ze zelf voor.
Had voornamelijk te doen met deze telefonist. Blijkbaar wordt hij door veel bellers voor rotte vis uitgemaakt. Deels begrijp ik de frustratie van mensen zeer en heb de auto nodig. Echter was deze jongen bijna emotioneel omdat ik kalm reageerde en begrip toonde dat hij slechts in de vuurlinie zit.
Opties
Nog met mezelf in conclaaf wat ik ga doen:
1 Enerzijds denk ik direct betalen en klaar ermee. Tenslotte ontbreken enkele betalingen dus ik ben fout, maar is de werkwijze niet chique.
2. Anderzijds is de werkwijze niet alleen niet chique, maar gewoon raar en disproportioneel. Het lijkt mij sterk dat Lynk, zonder formele herinnering, spontaan kan opzeggen. Zeker als het beeld werd gegeven dat de betalingen zijn voldaan via de mails en eerdere accountoverzicht . Bovendien lijkt een maand ten onrechte niet afgetrokken van Riverty (aanbetaling). Het voelt niet goed.
Hoe dan ook is het voor Lynk wellicht de kans om van weinig winstgevende klanten af te komen en is dit de tactiek...
Casus
- Aanbetaling/eerste maand bij de bestelling van Lynk lijkt niet te zijn afgetrokken?
- Waarom mij voor andere maanden wel herinneren, die daarna ook zijn betaald, maar voor bijvoorbeeld de oudste factuur uit 2022 niet?
- In het verleden nog meermaals in mijn betalingsoverzicht gecheckt of alles klopte en dat leek ook zo.
- Vaak de 'Bedankt voor je betaling!' betaling mail ontvangen, maar nu blijkt dus dat het niet altijd was gelukt...?
Contact met Lynk
Eerstelijns was te bereiken zonder wachtrij en was zeer vriendelijk. Echter gaf ze wel aan dat er een groot aantal bellers zijn en dat ze tegelijkertijd de verwachtingen wil beperken. Ze gaf aan dat de 'Bedankt voor je betaling!' niet gold als betalingsbevestiging, maar slechts een automatisch bericht was als de incasso er was? Tuurlijk de transacties zijn leidend, maar dit is iets te makkelijk.
Optie was case aanmaken of doorverbinden naar de backoffice. Ik koos voor doorverbinden.
Doorverbonden met de back-office. Gewoon normaal voorgelegd wat mijn situatie was en wat volgde:
- Gelet op de overdracht aan Riverty kon hij niks doen. Contract zou niet meer kunnen worden hersteld.
Had voornamelijk te doen met deze telefonist. Blijkbaar wordt hij door veel bellers voor rotte vis uitgemaakt. Deels begrijp ik de frustratie van mensen zeer en heb de auto nodig. Echter was deze jongen bijna emotioneel omdat ik kalm reageerde en begrip toonde dat hij slechts in de vuurlinie zit.
Opties
1 Enerzijds denk ik direct betalen en klaar ermee. Tenslotte ontbreken enkele betalingen dus ik ben fout, maar is de werkwijze niet chique.
2. Anderzijds is de werkwijze niet alleen niet chique, maar gewoon raar en disproportioneel. Het lijkt mij sterk dat Lynk, zonder formele herinnering, spontaan kan opzeggen. Zeker als het beeld werd gegeven dat de betalingen zijn voldaan via de mails en eerdere accountoverzicht . Bovendien lijkt een maand ten onrechte niet afgetrokken van Riverty (aanbetaling). Het voelt niet goed.
Hoe dan ook is het voor Lynk wellicht de kans om van weinig winstgevende klanten af te komen en is dit de tactiek...
Dit is wat er in de (nieuwste) voorwaarden staat over het proces te late betaling:DR.V schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:52:
Sinds september 2022 klant en sinds gisteren ook problemen met de backoffice. Gisteren de inmiddels beruchte 'Beëindiging van je contract' mail ontvangen inclusief de Riverty mail met de zogenaamde 4 openstaande bedragen ( waarvan 2 van de de huidige en vorige maand)
Casus
Contact met Lynk
Opties
8.5 Late betaling
Het is jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat jouw betalingen op tijd voldaan worden. Indien jiverschuldigde kosten niet hebt voldaan op de vervaldatum, dan sturen wij jou één (1) herinnering waarin wij jou vragen deze betaling per omgaande te doen. Let erop dat je betalingsinstructie in die herinnering opvolgt, deze kan afwijken van jouw normale betalingsmethode.
Indien wij jouw betaling niet binnen drie (3) werkdagen (maandag - vrijdag) na deze eerste herinnering hebben ontvangen, dan volgen wij op met een formele herinnering, en initiëren wij aanmaningsprocedures en schuldinvorderingsmaatregelen, waarvoor extra kosten aan jou berekend kunnen worden.
Indien wij jouw betaling van de Abonnement Maandelijkse Vergoeding niet hebben ontvangen binnen vijftien (15) dagen nadat deze verschuldigd was, dan hebben wij het recht jouw Overeenkomst te beëindigen. Mochten wij hiertoe overgaan, dan informeren wij jou daarvan per e-mail en tenzij wij jouw betaling uiterlijk vier (4) dagen na de datum van de Beëindigingsbrief hebben ontvangen (“Beëindigingsdatum”), wordt de Overeenkomst beëindigd per de Beëindigingsdatum.
Zodan, dat zou een niet zo'n chique tactiek zijn, maar van wat ik nu begrijp heb je voor één maand ergens in 2022 of 2023 niet betaald? Ik check altijd op mijn rekening/creditcard of het maandbedrag voor de huur is afgeschreven. Heb je dit dan niet gedaan?DR.V schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:52:
Casus
Contact met Lynk
Opties
Ik vind het zelf ook heel erg hoe sommigen doen tegen de chat/telefonist(e). In principe kunnen zij er ook vrij weinig aan doen en is het zo te zien gewoon nog steeds een zooitje bij Lynk.
Inderdaad even zoeken op winterbanden en je vindt volop informatie. Ik kan daar mijn ervaring aan toevoegen dat ik sinds vorige week 235/55r18 volvo xc40 velgen onder de Lynk heb liggen. Erg blij mee. Dezelfde maat en velgen die in een eerdere post waren gedeeld met een foto van een blauwe uitvoering bij een Volvo dealer.Joost79 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:54:
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.