Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

InsaneHero schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:49:
Bij mij staat er een bedrag van €100 met als datum de ophaaldatum met de omschrijving 'where ever you want', maar er zit geen PDF factuur bij. Alleen voor de extra km. Erg onduidelijk weer dit.[Afbeelding]
Dat is ook raar. En dat zie je in je app? stond
Bij mij staat er niets meer in de app. Eerder deze week geen auto meer die ik kon bedienen en er stond geen kenteken mee, maar alleen VIN-nummer :?
Later was dat ook weg...

Alleen via mijn account op de website krijg ik info te zien over facturen. Niet meer in de app.
Daarin kan ik alleen een auto gaan huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik heb hem 11 januari ingeleverd. Heb alleen extra kilometers doorberekend gekregen. Geen inlever kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-03-2024
BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:30:
[...]

Dat is ook raar. En dat zie je in je app? stond
Bij mij staat er niets meer in de app. Eerder deze week geen auto meer die ik kon bedienen en er stond geen kenteken mee, maar alleen VIN-nummer :?
Later was dat ook weg...

Alleen via mijn account op de website krijg ik info te zien over facturen. Niet meer in de app.
Daarin kan ik alleen een auto gaan huren.
Nee dit is de website, via de link in mijn mail over de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21
InsaneHero schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:56:
[...]
6000 km extra in half jaar, begrijp ik dat goed?
Is bijna 2 keer zoveel als toegestaan.
En dan klagen over de afrekening?
Raarrrr.
Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Eerder deze week ook een raar sms bericht van Lynk gehad met een link voor een inspectie, niks mee gedaan want ik had de auto niet eens meer.

En zojuist ook de afrekening ontvangen, Lynk is vorige week opgehaald. Bijna 6000 extra km à €0,16 p/km. Er lijkt (idd los) €100 in rekening gebracht te worden voor het ophalen (wat ik ook voor afleveren betaald heb).

Al met al heel wat extra kosten, als ik die uitsmeer over de 6 maanden dat ik de Lynk heb gereden (€175 p/mnd) dan ondersteunt dit enkel mijn besluit om hem in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oja, is hetzelfde als bij mij.
Alleen gek dat jij 100, ik 50 en een ander 0 betaald. En ook vreemd dat dit bedrag geen onderdeel uitmaakt van de factuur van de afrekening. Dit bedrag staat er boven en wordt op een andere manier in rekening gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik klaag niet over de extra km, die zijn uiteraard terecht (had het alleen van tevoren wat anders ingeschat). Maar het gaat over kosten die mogelijk in rekening gebracht worden voor het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50
wimaj janssen schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 00:20:
Na tweemaal zes maanden een Lynk via MtoM gehuurd te hebben, heb ik besloten en nu een te kopen, een jong gebruikte. Op bijvoorbeeld de Autoweek site zie ik er zo’n 600 te koop staan. Wat mij opvalt is dat de prijzen voor vergelijkbare occasions (bouwjaar, kilometerstand) nogal uiteenlopen. Er zit wel 3000 tot 4000 euro verschil tussen de verschillende aanbieders!

Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een bepaald bedrijf?
Ik vond de verschillen eigenlijk erg klein. Een 2021 zit zo tussen de 25 en 27 en de 2022 beginnen zo vanaf de 28. Je moet dan wel appels met appels vergelijken, dus:
  • kilometers vergelijkbaar, ik zocht onder de 40k, eentje met 70k km is natuurlijk beduidend goedkoper
  • met of zonder kosten rijklaar maken (bij sommigen is het inclusief) ondanks de fabrieksgarantie iets meer zekerheid en service vanuit je verkopende garage
  • de staat van de auto's, dat moet je gewoon bekijken
  • import of geen import, geen idee of het jou of voor de inruil iets uitmaakt, maar ik verwacht van wel ietsje. De auto's die je bij 1 aanbieder uit Beek en Donk ziet staan die er velen te koop heeft, daar zijn de import varianten 1-2k goedkoper
  • Dan nog even de vraag hoe zien de bandjes eruit en zitten die net aan vervanging en vervangt de garage ze dan, tel anders 500 erbij op voor nieuw rubber op 1 as
ondanks dat er velen vrij komen uit de markt, is de marge tot onderhandeling, wat ik hier ook ijn het topic teruglees, vrij klein. Ze raken het toch wel kwijt blijkbaar... Hier bij de volvo dealer stond een L&C uit 2021 voor 36k. Tja die prijzen zich dan wel uit de markt.

ervaringen: ga gewoon kijken bij eentje die je aan staat en kijk of het totaalplaatje klopt. Proefrijden hoef je niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• putty10
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:33
weet iemand of de ingestelde rijdersstoel stand gekoppeld is aan je account, waardoor je bij een nieuwe Lynk na inloggen weer naar je oude setting kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
putty10 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:29:
weet iemand of de ingestelde rijdersstoel stand gekoppeld is aan je account, waardoor je bij een nieuwe Lynk na inloggen weer naar je oude setting kan?
Ja stoel- en zijspiegelinstellingen zijn gekoppeld aan je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 13:30
ik wil graag een langere type 2 laadkabel 8m bestellen.

kan ik met een 3x 16A laadkabel ook uit de voeten of moet het perse 1x 16a laadkabel type 2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
CrutzZz schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:00:

kan ik met een 3x 16A laadkabel ook uit de voeten of moet het perse 1x 16a laadkabel type 2 zijn?
Ja hoor. Alleen doen 2 fases in de kabel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
CrutzZz schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:00:

1 fase is genoeg, maar als je een late MY22 of een MY23 hebt, moet het wel 32A zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:52:
Oja, is hetzelfde als bij mij.
Alleen gek dat jij 100, ik 50 en een ander 0 betaald. En ook vreemd dat dit bedrag geen onderdeel uitmaakt van de factuur van de afrekening. Dit bedrag staat er boven en wordt op een andere manier in rekening gebracht.
Is het niet afhankelijk van wat de regel was bij start? Ik had in 2021 ook gratis bezorging, later werd dat 50 en nog wat later 100 voor zover ik me kan herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg-y2xz_vWbfckzZnblEv9p-BEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATt6XB2pPasF6400jPru5i4q.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn app ziet er al een paar dagen zo uit. Ik kan dus niks. Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Is het niet afhankelijk van wat de regel was bij start? Ik had in 2021 ook gratis bezorging, later werd dat 50 en nog wat later 100 voor zover ik me kan herinneren...
Dat zou kunnen. (Maar opmerkelijk...)
Is er ook daadwerkelijk een bedrag afgeschreven bij jou?

[ Voor 2% gewijzigd door BPi op 22-01-2024 17:39 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Ik begreep dat bijv snelheidsovertredingen 1 x per jaar afgeboekt worden. Weten jullie wanneer dit altijd door Lynk en Co gebeurd? Ergens eind deze maand altijd?

Het lijkt wel Sinterklaas, je weet niet wat voor leuke cadeau je krijgt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Frag1le schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:55:
Zoals in dit topic aangegeven is de communicatie met Lynk & Co erg slecht.
Ook ik ervaar dit.

Op 14 december heb ik me via een mail als eigenaar gemeld om de app gekoppeld te krijgen.
Vervolgens komt er een mail terug met het verzoek om het aanleveren van stukken.

Diezelfde dag antwoord ik met 2 vragen over deze stukken.
Hier is dus sindsdien nog geen reactie/antwoord op gekomen.
Inmiddels zojuist de 3e reminder gestuurd maar ik heb weinig hoop.
Update:
Eind vorige week heb ik via de chat, uiteindelijk (na 2 vergeefse pogingen via andere chats) een antwoord gekregen waarom Lynk & Co niet terug mailt.
Omdat ik mailde vanaf een adres die niet 100% gelijk is aan het mailadres in mijn Lynk & Co account mogen ze niet terug mailen.
Schijnbaar ook niet om te zeggen dat ze het niet in behandeling kunnen nemen.
Ik vind dit persoonlijk erg slecht.

Uiteindelijk heeft deze ene servicedeskmedewerker me erg goed geholpen en de door mijn aangeleverde stukken via de mail kunnen achterhalen, goedgekeurd, en het vervolgproces in gang gezet.
De volgende werkdag kreeg ik een email van hello@lynkco.nl met als onderwerp:

"Danke, dass du uns kontaktiert hast!"
Met vervolgens een body in het Engels geschreven dat de app de komende weken aangesloten zou worden, uiteindelijk was deze vrijwel direct na deze email gekoppeld in de app.

Wat heb ik uiteindelijk aangeleverd:
- Kopie rijbewijs met de Kopie ID app: zwart gelakt BSN nummer, QR code op de achterkant, rijbewijsnummers(ook die lange onderste) en foto, met een watermerk eroverheen.
- Kopie kentekencard met de Kopie ID app: zwart gelakte meldcode en watermerk
- Getekende connectiviteitsovereenkomst.

Lynk & Co vroeg om een "certificaat van eigendom":
Ik heb dus geen kopie aankoopfactuur met Lynk & Co gedeeld, wat eigenlijk het bewijs van eigendom is. Je kentekencard is het bewijs van houderschap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2GuDyrfVFDuTAug4dgf_FCgJOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JikR98GEzHZt7L5drZVpXf73.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Frag1le op 22-01-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
trangelang schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:45:
Ik begreep dat bijv snelheidsovertredingen 1 x per jaar afgeboekt worden. Weten jullie wanneer dit altijd door Lynk en Co gebeurd? Ergens eind deze maand altijd?

Het lijkt wel Sinterklaas, je weet niet wat voor leuke cadeau je krijgt :-).
Waar heb je dit gehoord? Lijkt me namelijk onzin. Ik heb een keer een boete gehad. Overtreding in september. Boete via L&C ontvangen in maart van het jaar erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Oizo1981 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:45:
[...]

Waar heb je dit gehoord? Lijkt me namelijk onzin. Ik heb een keer een boete gehad. Overtreding in september. Boete via L&C ontvangen in maart van het jaar erop.
Was die boete tijdig door L&C betaald? Ik meen is gelezen te hebben in dit topic dat iemand een veel hoger boetebedrag had gekregen omdat L&C een paar maanden gewacht had met acteren/betalen. In een ander daglicht: wat als een boete onterecht is? Je zou normaliter bezwaar aan kunnen tekenen maar zes maanden na dato zal dat niet meer gaan natuurlijk.

Ik heb de auto door het jaar heen verhuurd voor een aantal vakanties waarvan één huurder dacht geflitst te zijn. Nu ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen, als 6 maanden de termijn is dan verwacht ik post in februari/maart. Wellicht gaat de boete wel rechtstreeks naar de huurder.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
Ik heb wat advies nodig, ik heb de auto zojuist aan de oplader gezet, gevolgd door een rood lampje bij de oplaadpoort, echter krijg ik het laadkabel met geen enkele mogelijkheid los, diverse keren open/dicht, tijdje laten staan, later terug gekomen, kabel bewoog etc maar de auto wil op geen enkele manier het laadkabel los laten. Heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:14:
[...]

oops... Heb 11 december een lynk gekocht tweedehands.. tijdens het proefritrijden storing over motortemperatuur.. Motorkap open, lekkage koelvloeistof... Bij dealer gemeld, geen probleem, word vervangen. Toch besloten de wagen te kopen omdat dit iets kleins leek.. Inmidels een maand verder, en garage wacht nog steeds op het originele onderdeel ter vervanging.... jouw verhaal klinkt ook niet echt bemoedigend in de oren dan.....
bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:13:
[...]

Toevallig belde de garage zojuist.. Helaas onderdeel nog niet binnen, maar hij vond het ook wel langduren. Vroeg of ik nog even wou doorrijden in mijn huidige auto, of dat ik toch graag mijn nieuwe auto al wou hebben. Nou, dat laatste is het geval, dus hij ging even kijken of het met een universel slangetje op te lossen is, en dat ik dan nog een keer terug kom als het originele onderdeel binnen is. Het zal te maken hebben denk ik met de fabrieksgarantie die er nog op zit. Aftermarket spul zal dan niet getolereerd worden door Lynk/Volvo denk ik..
Hoe staat het met jouw koelvloeistof probleem?
Is het uiteindelijk opgelost anders dan met OEM onderdelen?
Als je informatie hebt over het onderdeel en of onderdeelnummers hebt dan lees ik dat graag.
defixje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:32:
[...]
Helaas is het koppel stuk speciaal voor de L&C gemaakt, en laat dat nou net het zwakste stukje zijn waar die kapot gaat.
Als je meer kunt vertellen of meer info hebt over dit koppelstuk dan lees ik dat graag.

Volgens mij lees ik vooral de koelvloeistof problemen met MY2021 zijn, zijn er gebruikers met MY2022 >april 2022 (de update met o.a. 360 camera) die ook koelvloeistof problemen gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
erikbruinsma schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:57:
Ik heb wat advies nodig, ik heb de auto zojuist aan de oplader gezet, gevolgd door een rood lampje bij de oplaadpoort, echter krijg ik het laadkabel met geen enkele mogelijkheid los, diverse keren open/dicht, tijdje laten staan, later terug gekomen, kabel bewoog etc maar de auto wil op geen enkele manier het laadkabel los laten. Heeft iemand een goede tip?
Ook de laadklep-open-knop in de auto geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
Frag1le schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:42:

Volgens mij lees ik vooral de koelvloeistof problemen met MY2021 zijn, zijn er gebruikers met MY2022 >april 2022 (de update met o.a. 360 camera) die ook koelvloeistof problemen gehad hebben?
In een jaar tijd, eenmaal moeten bijvullen omdat het niveau te laag was. Langzaam daalde het niveau weer, dus er zit ergens een heel klein lek. Maar ik heb de auto niet meer. Auto was op kenteken gezet december 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42
oldostofjas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:36:
[Afbeelding]

Mijn app ziet er al een paar dagen zo uit. Ik kan dus niks. Zijn er meer die hier last van hebben?
Hier hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen. Na verwijderen en opnieuw installeren van de app werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Maxie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Hier hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen. Na verwijderen en opnieuw installeren van de app werkte alles weer.
Dank, dat was inderdaad de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
BPi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Dat zou kunnen. (Maar opmerkelijk...)
Is er ook daadwerkelijk een bedrag afgeschreven bij jou?
Nee was gratis, inleveren heb ik nog niet gedaan, deze week een swap, neem aan ook gratis _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zat nog even in de voorwaarde te kijken naar de kosten van het retourneren van de Lynk, zag wat bedragen van E50 en E100 voorbijkomen hier. Zie in de voorwaarden E350.... toch maar een ritje naar Diemen maken en terug met de trein.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbdN6efu-DoD8IApKLFYEiSzYVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBbgp7JvuoMJRbtT4OPUQBqh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Tijs2001 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:45:
Ik zat nog even in de voorwaarde te kijken naar de kosten van het retourneren van de Lynk, zag wat bedragen van E50 en E100 voorbijkomen hier. Zie in de voorwaarden E350.... toch maar een ritje naar Diemen maken en terug met de trein.[Afbeelding]
Die €350 is alleen als je je bestelling herroept in de eerste maand. In de voorwaarden wordt verwezen naar het retourbeleid waarin staat dat de auto op kosten van de gebruiker wordt opgehaald. En dat kan dus inderdaad van locatie tot locatie verschillen. Je mag wel verwachten dat ze die kosten van tevoren meedelen en dat er een gratis alternatief is.

https://www.lynkco.com/nl...olicies/car-return-policy

[ Voor 21% gewijzigd door Oizo1981 op 23-01-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwan7
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 22:17
[quote]Krishh schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:55:
Heeft iemand ervaring met Carlinkit boxen of eventueel andere Android boxen op 2023 modellen van Lync & Co?

Box wordt wel herkend maar doet vrij moeilijk voor een connectie, of de scherm blijft zwart of hij doet het gewoon niet.

Bij oudere modellen lijkt dit wel gewoon goed te gaan.
[/ik heb hier zojuist de oplossing voor verzonnen. Mochten mensen met nieuwe lynks problemen hebben laat het me weten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Die €350 is alleen als je je bestelling herroept in de eerste maand. In de voorwaarden wordt verwezen naar het retourbeleid waarin staat dat de auto op kosten van de gebruiker wordt opgehaald. En dat kan dus inderdaad van locatie tot locatie verschillen. Je mag wel verwachten dat ze die kosten van tevoren meedelen en dat er een gratis alternatief is.

https://www.lynkco.com/nl...olicies/car-return-policy
Ook bijzonder in de return policy, waarin de tekst deels gaat over service en de afstand van en naar de servicelocatie.
U bent ervoor verantwoordelijk dat het voertuig in een zodanige staat verkeert dat de service kan worden uitgevoerd. Dat betekent dat het voertuig voldoende brandstof moet hebben om van en naar de servicelocatie te rijden. In het geval dat er niet genoeg brandstof is om de reis te maken, zullen we 10 euro in rekening brengen om ervoor te zorgen dat het voertuig kan worden teruggebracht.
Bij het inleveren van de auto kreeg ik dus in de mail de opdracht (of verzoek) om er voor te zorgen dat de tank voor minimaal 25% gevuld was. En schoon van binnen en buiten. Niets over afhaalkosten. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt dat ik reactie krijg op mijn mail hierover en over de afrekening. Ik hoop niet langer dan de betalingstermijn van 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Ashwan7 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:28:
[quote]Krishh schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:55:
Heeft iemand ervaring met Carlinkit boxen of eventueel andere Android boxen op 2023 modellen van Lync & Co?

Box wordt wel herkend maar doet vrij moeilijk voor een connectie, of de scherm blijft zwart of hij doet het gewoon niet.

Bij oudere modellen lijkt dit wel gewoon goed te gaan.
[/ik heb hier zojuist de oplossing voor verzonnen. Mochten mensen met nieuwe lynks problemen hebben laat het me weten]
Kan jij mij PB laten weten wat het eventueel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Dit is ook leuk, max trekgewicht is opeens nog maar 1500kg volgens de app en de km 0 :-)

Edit: uitloggen en inloggen did the trick

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bg-ucp60M_FiLWW66pjuKNuenlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCQ9po4vY9InrJ5vY1skOCnD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Deviator79 op 23-01-2024 21:45 ]

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe lang duurt dat koppelen eigenlijk? ik wacht nu inmiddels 2 weken na het versturen van de documentatie van mijn gekochte 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

Joost79 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:25:
Hoe lang duurt dat koppelen eigenlijk? ik wacht nu inmiddels 2 weken na het versturen van de documentatie van mijn gekochte 01.
Stap 2: Neem contact met ons op
Neem contact met ons op zodra je een account hebt. Wij leggen dan uit welke documenten je moet indienen. Als we die informatie hebben, duurt het drie tot vier weken voordat de auto is gekoppeld aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Akerboom schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Stap 2: Neem contact met ons op
Neem contact met ons op zodra je een account hebt. Wij leggen dan uit welke documenten je moet indienen. Als we die informatie hebben, duurt het drie tot vier weken voordat de auto is gekoppeld aan de app.
Dat had ik al gedaan, die documenten zijn inmiddels al 2 weken bij L&C, nu staat wel in de mail dat het 3/4 weken kan duren.

Net er even achteraan gebeld, blijkt iets intern niet goed gegaan te zijn. Zou binnen 2 dagen opgelost moeten zijn en ik de auto zichtbaar moeten hebben in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBV
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06-2024

HBV

oldostofjas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:36:
[Afbeelding]

Bij mij werkte de Belgische methode: app verwijderen, opnieuw installeren, weer inloggen et voila: hij deed het weer.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Ik ben op zoek naar winterbanden en in gesprek met een aantal garages. Uit eerdere posts heb ik opgemaakt dat onder andere de XC40 velgen met bandmaat 235/55R18 passen onder de auto. Toch nog een toetsvraag: Betekent dit dat alle Volvo volgen met deze bandmaat passen of zitten daar nog verschillen tussen waar ik op moet letten?

Dank voor de hulp.

edit: inmiddels een paar reacties ontvangen die mijn vraag hebben beantwoord. Dank.

[ Voor 12% gewijzigd door DenFT op 25-01-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_FCB
  • Laatst online: 29-01-2024
Als ik mijn instellingen wijzig (bijvoorbeeld lane-assistant uitzet, want vind dat storend) worden de instellingen niet bewaard. Volgende keer dat ik de auto start, staat dit gewoon weer aan.

Is er een manier om dit definitief uit te schakelen? Of niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:32
Zojuist met pijn in het hart de auto ingeleverd. Met het eigen risico omhoog naar 1k en de meerprijs per kilometer omhoog naar 20 cent is dit het moment om te gaan. Ook het vooruitzicht van 650 euro per maand is een reden. We gaan de BYD Atto 3 rijden. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Tom_FCB schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:04:
Als ik mijn instellingen wijzig (bijvoorbeeld lane-assistant uitzet, want vind dat storend) worden de instellingen niet bewaard. Volgende keer dat ik de auto start, staat dit gewoon weer aan.

Is er een manier om dit definitief uit te schakelen? Of niet mogelijk?
Niet mogelijk. Europese type goedkeuring en NCAP score is gebaseerd op de aanwezigheid van die systemen en die moeten dus altijd aanstaan bij het inschakelen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ik heb geprobeerd een lynk 01 te huren (sharing platform via de app)
Echter lukt het mij niet om een credit card toe te voegen. Weet er iemand welke kaarten werken?
Heb VISA geprobeerd en mastercard debit en credit.
Revolut, N26, KBC, ... nada

Heb ze gecontacteerd, maar de user experience is niet zo top op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
iSchel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:31:
Zojuist met pijn in het hart de auto ingeleverd. Met het eigen risico omhoog naar 1k en de meerprijs per kilometer omhoog naar 20 cent is dit het moment om te gaan. Ook het vooruitzicht van 650 euro per maand is een reden. We gaan de BYD Atto 3 rijden. Ben benieuwd!
Als ik voorgaande berichten mag geloven wordt de kilometerprijs gehanteerd die gold op het moment van afsluiten van het abonnement. Ik heb ik ieder geval al een aantal keer € 0,15 zien langskomen. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
oldostofjas schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Als ik voorgaande berichten mag geloven wordt de kilometerprijs gehanteerd die gold op het moment van afsluiten van het abonnement. Ik heb ik ieder geval al een aantal keer € 0,15 zien langskomen. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb mijn auto gekregen december 2022. Toen gold nog 0,15ct / km. Ik heb deze maand auto ingeleverd en kilometers afgerekend tegen 0,15ct per km. Dus dat lijkt zo te zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat dit altijd zo gaat/blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Vandaag swap gehad model 21 naar 23 laatste versie, best leuk. Maar weet iemand hoe lang het duurt voordat je de nieuwe in de app hebt ? ik zie nu de oude nog rijden....

Net het 'rapport' van mijn oude auto ontvangen.. daar staat bij de opmerkingen 'krasjes' ...

ik weet dat er in de bijrijdersdeur 1 heel klein schuurplekje zit van iemand die zijn deur er tegenaan heeft gezet, maar das super klein, verder niks bekend bij mij over krasen/krasjes, staat ook niet bij waar dat is op de auto...

(wat ik overigens opmerkelijk vind, dat er geen enkel deukje of ander krasje in zit na 2,5 jaar.. dat is me nog nooit met een eigen auto gelukt helaas , geen enkel parkeerdeukje! :)

iemand ervaring met oplevering en opmerking 'krasjes'? 1000 euro eigenrisico voor overspuiten vd auto ? _/-\o_ 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door Rmaxx op 25-01-2024 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Donderpoes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Ik heb mijn auto gekregen december 2022. Toen gold nog 0,15ct / km. Ik heb deze maand auto ingeleverd en kilometers afgerekend tegen 0,15ct per km. Dus dat lijkt zo te zijn, maar ik zou er niet op rekenen dat dit altijd zo gaat/blijft.
Auto van november 2022. Idem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Ook weer eens een positief bericht. Auto werd afgelopen vrijdag keurig opgehaald. Prima proces. Afrekening gisteren ontvangen. Tot op de kilometer nauwkeurig, tegen 0,15 cent. Geen extra kosten. Rekening voldaan. Afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

joostgr schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:17:
Ook weer eens een positief bericht. Auto werd afgelopen vrijdag keurig opgehaald. Prima proces. Afrekening gisteren ontvangen. Tot op de kilometer nauwkeurig, tegen 0,15 cent. Geen extra kosten. Rekening voldaan. Afgerond.
Heb je ook mogen betalen voor het ophalen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
iSchel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:31:
Atto3,
15000 km jaar minimaal 2 jaar vast 830 euro per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Bra-Jo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Heb je ook mogen betalen voor het ophalen?
Nee, zoals ik zeg überhaupt geen extra kosten. Had ik ook niet verwacht gegeven de mail die ik al eerder gepost heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iSchel
Nordkapp schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Atto3,
15000 km jaar minimaal 2 jaar vast 830 euro per maand?
4jr vast, maar wel 24k km per jaar. 580 euro per maand. Geen eigen risico. Prima deal toch? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
De software blijft toch af en toe eigenaardig doen.
Ik gebruik het gastprofiel:

Muziek/Audio:
- Audio niet automatisch starten bij starten van de auto is ingeschakeld.
Ondanks dat kiest de auto er soms toch voor de muziek te starten bij het starten van de auto.
- In mijn favorietenlijst staan alleen DAB zenders, DAB-FM link is ingeschakeld.
Bij het starten van de auto en het aanzetten van de audio (de playknop) kiest de auto uit zichzelf de FM versie van de laats afgespeelde DAB zender die op dat moment prima bereik heeft en ook werkt wanneer ik deze manueel kies.
- In Frankrijk een DAB+ zender aan de favorieten toegevoegd, deze maakte vervolgens 2 favorieten aan, 1 met de naam van de zender en 1 blanco favoriet, deze blanco favoriet is te verwijderen door het hartje nogmaals in te drukken maar de favoriet met de naam is niet af te spelen noch te verwijderen. Dit is dus een spook favoriet.

Achteruitrijcamera/360 camera.
- Bij het starten van de auto en daarna te wachten totdat de software enigszins geladen is, zet ik de auto in z'n achteruit. De camera toont beeld en vervolgens verliest dit de focus omdat de software toch nog een widget oid moest laden. Je moet dan opnieuw de auto in z'n achteruit zetten.
- Bij gebruik van de camera's wordt rechts een flink gedeelte van het beeld overlapt door een zwart scherm met daarop een getekend bovenaanzicht van de auto, dit omdat 1 van de sensoren bijv een paaltje waarneemt. Maar deze overlap gebeurt precies op het stuk beeld wat ik nu juist wilde bekijken bij het uitparkeren. De auto moet je dan dus weer opnieuw in z'n achteruit zetten zodat het camerabeeld weer de volle focus heeft en niet overlapt wordt.

Deurklink/handgreep buitenkant
- De knoppen op de deurklinken zijn veel te gevoelig.
Bij het wassen van de auto gaan deze natte klinken constant de auto unlocken, de spiegels vervolgens in- en uitklappen omdat je toevallig water tegen deze knoppen spuit of een spons/borstel langs de knop haalt
- Gebruik knop op de deurklinken achter, je hoort dat de auto iets ontgrendelt maar vervolgens kan ik de deuren hier niet mee openen, ik moet dan nogmaals ontgrendelen op de deurklink van de bestuurder om de deuren te kunnen openen.
Wat is dan het nut van deze knoppen in de deurklinken achter?
Gebruik ik deze verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
iSchel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:05:
[...]

4jr vast, maar wel 24k km per jaar. 580 euro per maand. Geen eigen risico. Prima deal toch? 😇
Erg benieuwd waar (en hoe) ji tot die deal komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-08 00:05
Frag1le schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:42:

Hoe staat het met jouw koelvloeistof probleem?
Is het uiteindelijk opgelost anders dan met OEM onderdelen?
Als je informatie hebt over het onderdeel en of onderdeelnummers hebt dan lees ik dat graag.
Ik rijd nog steeds rond met het OEM onderdeel. Nog geen bericht gehad dat het originele onderdeel binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
bazzzman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Ik rijd nog steeds rond met het OEM onderdeel. Nog geen bericht gehad dat het originele onderdeel binnen is...
OEM onderdelen zijn juist de originele onderdelen.
(Original Equipment Manufacturer)
Welk onderdeel is dit en heb je hiervan onderdeelnummers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Frag1le schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:39:
Deurklink/handgreep buitenkant
- De knoppen op de deurklinken zijn veel te gevoelig.
Bij het wassen van de auto gaan deze natte klinken constant de auto unlocken, de spiegels vervolgens in- en uitklappen omdat je toevallig water tegen deze knoppen spuit of een spons/borstel langs de knop haalt
- Gebruik knop op de deurklinken achter, je hoort dat de auto iets ontgrendelt maar vervolgens kan ik de deuren hier niet mee openen, ik moet dan nogmaals ontgrendelen op de deurklink van de bestuurder om de deuren te kunnen openen.
Wat is dan het nut van deze knoppen in de deurklinken achter?
Gebruik ik deze verkeerd?
Ik ervaar geen van de problemen die je omschrijft. Alleen dat de radio soms wel en soms niet van zelf start (instelling staat aan).

Bij wassen van de auto helpt het om de sleutel niet in je broekzak te hebben maar in de auto te laten liggen. Dan vergrendelt hij niet continue.
Bij ontgrendelen van een achterportier worden bij mij alle portieren ontgrendeld. Bij instellingen is er een optie dat bij ontgrendelen met de deurhendel van het bestuuurdersportie, alleen die deur wordt ontgrendeld en de rest niet (ivm carjacking) misschien helpt het om die instelling uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Oizo1981 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Ik ervaar geen van de problemen die je omschrijft. Alleen dat de radio soms wel en soms niet van zelf start (instelling staat aan).

Bij wassen van de auto helpt het om de sleutel niet in je broekzak te hebben maar in de auto te laten liggen. Dan vergrendeld hij niet continue.
Bij ontgrendelen van een achterportier worden bij mij alle portieren ontgrendelt. Bij instellingen is er een optie dat bij ontgrendelen met de deur hendel, alleen die deur wordt ontgrendeld en de rest niet (ivm carjacking) misschien helt het om die instelling uit te zetten?
Als ik buiten de auto bezig ben heb ik liever geen sleutels in de auto en de portieren dicht :)

Bedankt, ik ga die instelling later even bekijken en testen, wellicht heeft dit ook invloed op de knop van de klink.

[ Voor 3% gewijzigd door Frag1le op 26-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-08 00:05
Frag1le schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:08:
[...]

OEM onderdelen zijn juist de originele onderdelen.
(Original Equipment Manufacturer)
Welk onderdeel is dit en heb je hiervan onderdeelnummers?
Sorry, verkeerd verwoord idd. Maar ik rijd dus nog rond met het tijdelijke onderdeel. Ik heb geen info over welk onderdeel(nummer) het exact gaat. Garagehouder had het over een slangetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
GroeneThee schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Erg benieuwd waar (en hoe) ji tot die deal komt?
Via justlease.nl. Er was een aanbieding in december. Geloof dat je nu een stukje duurder uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Frag1le schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Als ik buiten de auto bezig ben heb ik liever geen sleutels in de auto en de portieren dicht :)

Bedankt, ik ga die instelling later even bekijken en testen, wellicht heeft dit ook invloed op de knop van de klink.
Dat werkt prima hoor. De auto registreert dat de sleutel in de auto aanwezig is en gaat niet op slot ofzo. Nog nooit problemen mee gehad. Vaak ben je te bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
MvdV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Dat werkt prima hoor. De auto registreert dat de sleutel in de auto aanwezig is en gaat niet op slot ofzo Nog nooit problemen mee gehad. Vaak ben je te bang.
En anders kan je met je mobiel je auto weer open doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
iSchel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:05:
[...]

Dat was inderdaad een hele goede deal. Helaas waren wij iets te laat. Per maart gaat onze L&C ook weg. Prima auto, alle opties die je wilt hebben, grote auto en rijd super fijn alleen doen helaas de 1k eigen risico en hogere km vergoeding ons de das om.

Wij gaan lekker in de Volvo EX30 rijden. Iets kleiner maar als het past voor je een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Vraag: ik heb de laatste versie nu (neem ik aan, model 2023 ingeschreven in 2024).. waar zit de stuurwielverwarming? Ik zie het nergens ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Rmaxx schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:15:
Vraag: ik heb de laatste versie nu (neem ik aan, model 2023 ingeschreven in 2024).. waar zit de stuurwielverwarming? Ik zie het nergens ????
Uit een eerder bericht op dit forum:

MY22-1 is Mei 2022. Ik heb een MY22-1 uit Juni. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is het verwarmbare stuurwiel.

Waarschijnlijk heb jij dan MY23-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Rmaxx schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:15:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66HuCxvGZL4h64HxoVj0H0vD0GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IG3Qtm3SbctLf1fBYymR6QVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
JJ88 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:52:
[...]
En wat mag dat kosten?

Dat was inderdaad een hele goede deal. Helaas waren wij iets te laat. Per maart gaat onze L&C ook weg. Prima auto, alle opties die je wilt hebben, grote auto en rijd super fijn alleen doen helaas de 1k eigen risico en hogere km vergoeding ons de das om.

Wij gaan lekker in de Volvo EX30 rijden. Iets kleiner maar als het past voor je een hele fijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Pff idd, dus ik heb een nieuwe auto in 2024 die blijkbaar bijna een jaar op een trekhaak heeft gewacht. Een m23-1 dus... toch wel jammer hoor ;(

Na een paar dagen, wat me opvalt :
- Geen witte kentekenplaat erbij deze keer blijkbaar,
- en de laadkabels zijn irritant kort vergeleken met de oude versie..... :-( De nieuwe stekker kabel (thuisladen) heeft ook mijn aardlek al een keer geactiveerd, daar heb ik bij de oude kabel nooit last van gehad. Die oude kabel was sowieso veel fijner, veel langer en dat 'blok' gewoon netjes verwerkt vooraan 'in' de kabel, ipv zon enorme doos met display..
- 3d is leuk en handig met parkeren, maar camera achter is veel minder dan de 180 cam van de oude, daar zie je echt veel meer op, ook kruisend verkeer.
- 'vloertje' onder de vloer vd achterbak lijkt wel van papier zo dun, dat was bij de oude een stuk degelijker en sloot mooier aan.
- rolbare scherm ipv hoedenplank is een verademing. (enige echte vooruitgang eigenlijk)
- geluidsisolatie is idd beter dan in de 2021 versie, merkbaar stiller bij wind en passeren autos..

[ Voor 48% gewijzigd door Rmaxx op 29-01-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
660 per maand inclusief de subsidie. Wel 4 jaar vast maar goed dat maakt ons niet uit. Wel weer 20k km.

Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Film Fan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 14:12
jack_ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Ik vond de verschillen eigenlijk erg klein. Een 2021 zit zo tussen de 25 en 27 en de 2022 beginnen zo vanaf de 28. Je moet dan wel appels met appels vergelijken, dus:
  • kilometers vergelijkbaar, ik zocht onder de 40k, eentje met 70k km is natuurlijk beduidend goedkoper
  • met of zonder kosten rijklaar maken (bij sommigen is het inclusief) ondanks de fabrieksgarantie iets meer zekerheid en service vanuit je verkopende garage
  • de staat van de auto's, dat moet je gewoon bekijken
  • import of geen import, geen idee of het jou of voor de inruil iets uitmaakt, maar ik verwacht van wel ietsje. De auto's die je bij 1 aanbieder uit Beek en Donk ziet staan die er velen te koop heeft, daar zijn de import varianten 1-2k goedkoper
  • Dan nog even de vraag hoe zien de bandjes eruit en zitten die net aan vervanging en vervangt de garage ze dan, tel anders 500 erbij op voor nieuw rubber op 1 as
ondanks dat er velen vrij komen uit de markt, is de marge tot onderhandeling, wat ik hier ook ijn het topic teruglees, vrij klein. Ze raken het toch wel kwijt blijkbaar... Hier bij de volvo dealer stond een L&C uit 2021 voor 36k. Tja die prijzen zich dan wel uit de markt.

ervaringen: ga gewoon kijken bij eentje die je aan staat en kijk of het totaalplaatje klopt. Proefrijden hoef je niet meer ;-)
Ik heb er één uit Duitsland gehaald voor een schappelijke prijs. (30k km, 3-22 €23k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Film Fan schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:12:
[...]

Ik heb er één uit Duitsland gehaald voor een schappelijke prijs. (30k km, 3-22 €23k)
Dat is niet verkeerd idd.
Is dat bij een bedrijf of particulier?
Garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57
[...]

Een Plug in Hybride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Nordkapp schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Garantie?
Je moet er dan wel 10% invoerrechten en keuring e.d. over betalen.
Nog steeds scherp , maar wel het vermelden waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 18:00
wielhelm schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Dat klopt niet hoor. Ik heb recent een kuga phev uit Duitsland ingevoerd, beetje leges voor het RDW en een klein beetje BPM en dat was het wel. Zeker voor een gebruikte, bij een nieuwe moet je rekening houden met de btw en uiteraard meer bpm.

Voor een L&C zal het ongeveer hetzelfde zijn, minder dan 1000 euro in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicos88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:41
[...]

Hoe heb je hem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiYaY
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 19:23
Hi allemaal,

Ik lever deze week mijn L&C in na bijna 2 jaar en was benieuwd naar jullie ervaringen met het inleveren van de laatste tijd, vooral hoe ze omgaan met krassen/beschadigingen. Ik heb de gebruikelijke steenslag maar op de voorbumper ook 1 of 2 plekjes zitten van circa een 0,5 cm2 waar de verf weg is. Iemand ervaring met dat dit in rekening wordt gebracht en hoe? Heeft iemand dit zelf hersteld? Weet iemand evt de juiste lakkleur van de blauwe L&C? Die kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 13-09 09:17
Rmaxx schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Pff idd, dus ik heb een nieuwe auto in 2024 die blijkbaar bijna een jaar op een trekhaak heeft gewacht. Een m23-1 dus... toch wel jammer hoor ;(

Na een paar dagen, wat me opvalt :
- Geen witte kentekenplaat erbij deze keer blijkbaar,
Dan ga je naar de Brezan en haal je zo'n plaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
ColeJ schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Dan ga je naar de Brezan en haal je zo'n plaat 8)7
heb hem gewoon online besteld, daar gaat het niet om. Vorige keer zat hij er gewoon bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
BiYaY schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:40:
Hi allemaal,

Ik lever deze week mijn L&C in na bijna 2 jaar en was benieuwd naar jullie ervaringen met het inleveren van de laatste tijd, vooral hoe ze omgaan met krassen/beschadigingen. Ik heb de gebruikelijke steenslag maar op de voorbumper ook 1 of 2 plekjes zitten van circa een 0,5 cm2 waar de verf weg is. Iemand ervaring met dat dit in rekening wordt gebracht en hoe? Heeft iemand dit zelf hersteld? Weet iemand evt de juiste lakkleur van de blauwe L&C? Die kan ik nergens vinden.
Ik heb net een swap gehad, bij het inleveren maakt de persoon die hem kwam ophalen een documentje op. Dat kreeg ik later digitaal in de mail. Er stond bij bij asl opmerking 'krassen'. Maar er stond niet bij waar.
Ik heb de auto die ochtend nog gewassen (met de hand, altijd) en er zijn mij geen krassen bekend behalve 1 klein plekje op de bijrijdersdeur maar dat is echt héél klein en oppervlakkig. Binnen bij het dashboard kleine oppervlakkige 'krasjes' als gebruikssporen (tas vd vrouw :X ), voor zover ik weet 1 mini putje steenslag (oppervlakte lak) , maar verder niks. ( meeste stadsverkeer, geen stoprandschade, geen parkeerdeukjes... hoop dat het bij de 2de ook zo gaat)

De nieuwe auto (< 50 km) had overigens meer krasjes, op het plastic boven het linker voorwiel. Dat was ook netjes vermeld en kan ik laten vervangen (maar waarom ??)...

Als ik er nog iets van hoor zal ik het melden hier, maar ik verwacht dat dit onder normale gebruikssporen valt. (zoals in document van lynk benoemd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Rmaxx schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Ik heb net een swap gehad, bij het inleveren maakt de persoon die hem kwam ophalen een documentje op. Dat kreeg ik later digitaal in de mail. Er stond bij bij asl opmerking 'krassen'. Maar er stond niet bij waar.
Ik heb de auto die ochtend nog gewassen (met de hand, altijd) en er zijn mij geen krassen bekend behalve 1 klein plekje op de bijrijdersdeur maar dat is echt héél klein en oppervlakkig. Binnen bij het dashboard kleine oppervlakkige 'krasjes' als gebruikssporen (tas vd vrouw :X ), voor zover ik weet 1 mini putje steenslag (oppervlakte lak) , maar verder niks. ( meeste stadsverkeer, geen stoprandschade, geen parkeerdeukjes... hoop dat het bij de 2de ook zo gaat)

De nieuwe auto (< 50 km) had overigens meer krasjes, op het plastic boven het linker voorwiel. Dat was ook netjes vermeld en kan ik laten vervangen (maar waarom ??)...

Als ik er nog iets van hoor zal ik het melden hier, maar ik verwacht dat dit onder normale gebruikssporen valt. (zoals in document van lynk benoemd)...
Je hebt getekend voor de inname. In mijn geval een document voor de "transporteur" en voor "Lynk&co". Het opmerkelijke is dat de transporteur meer geregisseerd wil hebben dan Lynk&co. Daarbij zijn de lijstjes soort van in gezamenlijkheid ingevuld. Check even goed of het juist is gegaan. Zo zag ik bijvoorbeeld in het afschrift staan dat er sprake was van zowel vervuiling aan binnen als buitenzijde. De auto was afgenomen en gestofzuigd van binnen en door de wasstraat geweest. Was volgens de transporteur (student/hiker) niet eens echt gebruikelijk. Dus heel gek hoe het dan ingevuld is. En dan ook nog dat er geen trekhaak aanwezig was en het instructieboekje ontbrak.
Meteen maar even een bericht naar Lynk&co over gestuurd. Ik denk dat ze het ontvangen hebben :O
Dus let op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Binnenkort met de Lynk op pad voor de wintersport. Voor het eerst een flinke afstand en lekker volgeladen. Wat rijden jullie wanneer jullie dit doen? Wat wordt aangeraden qua verbruik? Hybride of eerst vol elektrisch en dan door. Benieuwd hoeveel KM ik op een volle tank kan rijden met 120km pu op cruise..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Zlatan27 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:43:
Binnenkort met de Lynk op pad voor de wintersport. Voor het eerst een flinke afstand en lekker volgeladen. Wat rijden jullie wanneer jullie dit doen? Wat wordt aangeraden qua verbruik? Hybride of eerst vol elektrisch en dan door. Benieuwd hoeveel KM ik op een volle tank kan rijden met 120km pu op cruise..
Zover mijn ervaring met de 01 en ook met een andere PHEV (samen bijna 6 jaar):
De batterij zoveel mogelijk proberen te gebruiken tijdens files/bebouwde kom is altijd het meest efficiënt.
Als ik lange afstanden rij met een PHEV, waarbij de batterij zeker leeg zou raken, probeer ik een 30% over te houden (in battery safe mode) voor files en voor de kilometers na de afrit van de snelweg.
En dan het liefst na de afrit met <1 km range aankomen op plaats van bestemming, waar je weer kunt laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Frag1le op 29-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-03-2024
Hallo,

Zijn er mensen die iets weten over de bestellingen van mei 2023? Ik heb 31 mei besteld maar tot op heden geen auto en ook geen duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Frag1le schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:18:
[...]

Zover mijn ervaring met de 01 en ook met een andere PHEV:
De batterij zoveel mogelijk proberen te gebruiken tijdens files/bebouwde kom is altijd het meest efficiënt.
Als ik lange afstanden rij met een PHEV, waarbij de batterij zeker leeg zou raken, probeer ik een 30% over te houden (in battery safe mode) voor files en voor de kilometers na de afrit van de snelweg.
En dan het liefst na de afrit met <1 km range aankomen op plaats van bestemming, waar je weer kunt laden.
En let wel goed op dat je elke keer na een stop batery safe mode weer activeert. Handigste is om hiervoor een snelkoppeling aan te maken.
(Bij mij verdween die echter steeds ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
Zlatan27 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:43:
Ik ben vorig weekend met 'm naar Parijs gereden met de Lynk. Met 4 personen en volle baggage 1op8 tot 1op10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
JorianD96 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Ik ben vorig weekend met 'm naar Parijs gereden met de Lynk. Met 4 personen en volle baggage 1op8 tot 1op10.
Hoe rij je dan? Ik heb vorig jaar 1100 KM op 1 dag gereden met een caravan erachter. 1:10.. Foto zwerft hier nog door het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorianD96
MvdV schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Hoe rij je dan? Ik heb vorig jaar 1100 KM op 1 dag gereden met een caravan erachter. 1:10.. Foto zwerft hier nog door het topic.
Cruise op 140 á 150, dus wel redelijk vlot. Volle tabk gaf een actie radius van ca 400 tot 420 km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvdV
JorianD96 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:25:
[...]

Cruise op 140 á 150, dus wel redelijk vlot. Volle tabk gaf een actie radius van ca 400 tot 420 km.
Kijk, verklaart een hoop. Dan is het duidelijk dat dit komt door de rijstijl, in de basis niet door de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
MvdV schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:32:
[...]

Kijk, verklaart een hoop. Dan is het duidelijk dat dit komt door de rijstijl, in de basis niet door de auto.
Dat sowieso. De auto is trouwens echt top voor zulke lange stukken, daar is niks om over te klagen. Ik rijd zakelijk een Tiguan (wel op diesel) en ik ga liever met de Lynk dan met de Tiguan ondertussen qua rij eigenschappen. Het infotainment van de VW is wel iets stabieler/sneller, maar als je 5 minuten in elke auto zit is het verschil klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
Hallo,

Ik ben aan 't denken om eenLync CO aan te schaffen (tweede hans). Nu lijkt me zo'n 360 graden camera wel grappig dus het wordt een 2022 model. Heeft het model met een 360 graden cam ook altijd de snellere lader van 7.2kW of is dit weer een nieuwere versie?

groet,
Pieter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldostofjas
Komt ie weer:

MY22-1 is Mei 2022. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.

[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 30-01-2024 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:28:
Komt ie weer:

Waarbij MY22-2 volgens mij in september 2022 begint. Ik heb er namelijk eentje uit augustus zonder snellere boordlader. De MY22-2 versie kun je in ieder geval herkennen aan een originele laadkabel met gele handvatten en als je het kenteken opzoekt bij de RDW dan heeft deze een WLTP-range van 75 km in plaats van 69 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 13:15
Oizo1981 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Waarbij MY22-2 volgens mij in september 2022 begint. Ik heb er namelijk eentje uit augustus zonder snellere boordlader. De MY22-2 versie kun je in ieder geval herkennen aan een originele laadkabel met gele handvatten en als je het kenteken opzoekt bij de RDW dan heeft deze een WLTP-range van 75 km in plaats van 69 km.
Bedankt handige info! Jammer dit je dit niet snel ziet bij de auto verkoop sites...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
oldostofjas schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:28:
Komt ie weer:

MY22-1 is vanaf april 2022.

Edit:
De achterlichten doen mee bij de dagrijverlichting.
Zie ook:
Oizo1981 in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

[ Voor 14% gewijzigd door Frag1le op 01-02-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Film Fan
wielhelm schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Ik heb geen idee waar je die 10% vandaan haalt maar de BPM op deze auto is €365. Voor het totale import proces dus inclusief BPM en vervoer via een trailer heb ik €1500 betaald. De auto heeft mij dus totaal €24500 gekost. Vergeet niet dat de BPM berekend wordt adh van de uitstoot en die is van deze auto laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Film Fan
Nordkapp schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Garantie?
Ik heb 'm bij een bedrijf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Film Fan
Jazeker, daarom is de BPM zo laag (€365).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Oizo1981 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Hier eentje die 21december 2022 op kenteken is gezet maar geen 75km range heeft volgens de RDW info en ook geen gele laadhandvatten. Wel de 360° camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Film Fan
Film Fan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:09:
[...]

Ik heb 'm bij een bedrijf gekocht.
De garantie vond ik niet spannend omdat er t/m 2026 fabrieksgarantie binnen de EU opzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Film Fan
Via mobil.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Zijn er de laatste tijd nog OTA updates geweest?
Als ik de auto laat zoeken, krijg ik nog steeds de melding "Oeps er is iets misgegaan" of krijgt ierdereen die melding? Heb een MY-22. Heeft een week of 3 wel een update gehad bij Volvo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
arjan571 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:35:
Zijn er de laatste tijd nog OTA updates geweest?
Als ik de auto laat zoeken, krijg ik nog steeds de melding "Oeps er is iets misgegaan" of krijgt ierdereen die melding? Heb een MY-22. Heeft een week of 3 wel een update gehad bij Volvo.
Krijg ik ook steeds, ik heb een MY-21.
Pagina: 1 ... 136 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.