Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:40
larry_flynt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Deze mail kreeg ik:

Je hebt een Lynk & Co 01 gekocht, leuk!

We wensen je veel plezier en vele avonturen. Om je auto aan je app te verbinden en voordat je de connectiviteitsdiensten kan gebruiken, hebben we kopieën/foto's nodig van de volgende documenten:

- Certificaat van eigendom
- Rijbewijs
- Connectiviteitscontract

Stuur deze informatie door direct op deze e-mail te antwoorden.

Houd er rekening mee dat het proces tot 3-4 weken kan duren.

Tot snel!

Weet alleen niet zo goed wat certificaat van eigendom is...
Dat zijn best veel privé gegevens eigenlijk! Hoe gaat dat bij andere merken icm een app eigenlijk (Tesla, etc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 22:40
GroeneThee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:22:
[...]

Heb jij de auto ook verhuurd?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry_flynt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 11:20
Oizo1981 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Kentekencard + aankoopbewijs voldoet.
Maar wat is aankoopbewijs? Je betaalde factuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
Bra-Jo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Da's een aardige rekening... :X Hebben ze gespecificeerd hoeveel kilometers en tegen welk tarief per km?
Ja. 0,15€*15094km

Klopt aardig. Ik zat zelf iets hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Tomtidom71 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Ja. 0,15€*15094km

Klopt aardig. Ik zat zelf iets hoger
15 cent voor alles? Dus ze hanteren niet de verhoging naar 16 en 20 cent voor bestaande klanten.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
Deviator79 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:30:
[...]

15 cent voor alles? Dus ze hanteren niet de verhoging naar 16 en 20 cent voor bestaande klanten.
Blijkbaar niet. Heb m sinds okt 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Tomtidom71 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Blijkbaar niet. Heb m sinds okt 2022
Dat scheelt weer (ik vanaf mei 22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
larry_flynt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:18:
[...]

Maar wat is aankoopbewijs? Je betaalde factuur?
Ja.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Hij is klaar, zaterdag ophalen.

Velgen laten spuiten
Lampen laten smoken
Alle blauwe delen zwart laten wrappen
Dakrails laten wrappen
Deurhendels laten wrappen
Sierlijst deuren laten wrappen
Laadklepje laten wrappen
Onderkant bumper laten wrappen
Merk en type op de achterkant eraf gehaald

Heeft 5k gelopen. Op naar de 100. Maar eerst in de wax zetten zaterdag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-1sbgOwH_QLmhh2yFXExQXrV00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5odJxxe4yEdD9tjlRoCB1Mel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMCcTmvVJW_hnNzeC_OR3A5s9mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R81Kp63NeiyWfGVViPA6PtNA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNUdxjJTR9Hfmk925OvFd86F-SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKbgedzjldO0znigfPvTyRlf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 07:54

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

larry_flynt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Deze mail kreeg ik:

Je hebt een Lynk & Co 01 gekocht, leuk!

We wensen je veel plezier en vele avonturen. Om je auto aan je app te verbinden en voordat je de connectiviteitsdiensten kan gebruiken, hebben we kopieën/foto's nodig van de volgende documenten:

- Certificaat van eigendom
- Rijbewijs
- Connectiviteitscontract

Stuur deze informatie door direct op deze e-mail te antwoorden.

Houd er rekening mee dat het proces tot 3-4 weken kan duren.

Tot snel!

Weet alleen niet zo goed wat certificaat van eigendom is...
Vreemd zeg! Ik kreeg een mail dat ik alleen een formulier aanvaarding voorwaarden Lynk & Co moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
joostgr schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:36:

Velgen laten spuiten
Lampen laten smoken
Dakrails laten wrappen
Laadklepje laten wrappen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er super uit. Nog dikker/stoerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-08 00:05

Velgen laten spuiten
Lampen laten smoken
Dakrails laten wrappen
Laadklepje laten wrappen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor! heb je ook foto van de achterzijde?
Mag ik vragen wat je ter indicatie kwijt was voor een dergelijke behandeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostgr
bazzzman schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Gaaf hoor! heb je ook foto van de achterzijde?
Mag ik vragen wat je ter indicatie kwijt was voor een dergelijke behandeling?
Nog geen foto's van de achterzijde, zal ik morgen maken.

Qua kosten.

Velgen 795
Wrappen 500
Ramen tinten (was reeds gedaan, betreft een duitse auto waar dit kenbaar standaard werd uitgevoerd) maar indicatie is 400 euro.

Ps: Het wrappen van de dakrails/deurhendels/bumper lip/laadklepje en sierstrip deur zitten niet in deze kosten, is door Mudde Kok zelf uitgevoerd (heb ik ongetwijfeld voor betaald in de aanschaf ;)). Maar zeg nog eens 200 euro ofzo. Mocht je het echt willen weten, kun je altijd deze foto pakken en een mailtje naar Mudde Kok sturen, die herkennen hem absoluut en kunnen je vast een pakket prijs aanbieden.

[ Voor 29% gewijzigd door joostgr op 12-01-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Volgens mij is er in dit topic al vaker over gesproken maar was de richtprijs voor het wrappen van de blauwe delen iets van 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
joostgr schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Nog geen foto's van de achterzijde, zal ik morgen maken.

Qua kosten.

Velgen 795
Wrappen 500
Ramen tinten (was reeds gedaan, betreft een duitse auto waar dit kenbaar standaard werd uitgevoerd) maar indicatie is 400 euro.

Ps: Het wrappen van de dakrails/deurhendels/bumper lip/laadklepje en sierstrip deur zitten niet in deze kosten, is door Mudde Kok zelf uitgevoerd (heb ik ongetwijfeld voor betaald in de aanschaf ;)). Maar zeg nog eens 200 euro ofzo. Mocht je het echt willen weten, kun je altijd deze foto pakken en een mailtje naar Mudde Kok sturen, die herkennen hem absoluut en kunnen je vast een pakket prijs aanbieden.
Ramen zijn toch sowieso getint bij de PHEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
GroeneThee schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:34:
Volgens mij is er in dit topic al vaker over gesproken maar was de richtprijs voor het wrappen van de blauwe delen iets van 75 euro.
Zo, 75 euro. Voor die prijs wil ik het ook wel laten doen. Kan het niet zo snel terugvinden. Mocht je weten waar dit rond dit bedrag wordt gedaan hoor ik het graag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

oldostofjas schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Ramen zijn toch sowieso getint bij de PHEV?
ja toch? Volgens mij zijn ze alleen bij stekkerloze auto's (oa in Duitsland leverbaar) niet getint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zlatan27
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb de mijne toen laten wrappen (blauwe delen) en de velgen voor 450 euro. In de regio van Rotterdam. Super tevreden over. Heb dus niet de dakrails laten doen vanwege dak koffer. En ook de laadklep niet, enkel en alleen alles wat blauw was.

Oh ja; en de belettering van de achterkant af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Hier ook aanbieding op marktplaats (ik heb geen ervaring met deze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Bra-Jo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars, niet zozeer klapperen maar meer kraken. Ik denk dat het komt door de kou,
Dit was het inderdaad denk ik. Toen je dat kraken zei was het eigenlijk herkenbaar.

Vandaag was het weg.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Ik ben afgelopen periode ook op zoek gegaan naar een andere auto. Niet zozeer omdat de auto niet bevalt, die bevalt me namelijk prima , maar vanuit verhoging eigen risico en mogelijke toekomstige verhoging naar 650 euro.

Ik was ver in het proces en bijna een contract getekend voor private lease (3 jaar) full electric totdat ik las dat de korting voor de MRB per 1/1/2025 minder wordt en per 1/1/2026 helemaal komt te vervallen. De leasemaatschappij berekent deze kosten 1 op 1 door aan mij als klant, wat zou betekenen dat mijn leasebedrag in 2026 ongeveer 200 euro per maand hoger zou zijn ten opzichte van het initiële bedrag.

Lang verhaal kort, ik blijf nog even doorrijden maar dacht deel dit even hier. Ik had er namelijk niet helemaal bij stil gestaan toen ik de zoektocht begon naar een andere lease/huur auto.

https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/mrb

Nb. Ik weet dat de overheid elk jaar kijkt of de veranderingen daadwerkelijk worden doorgevoerd, maar het risico is mij te groot 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmin
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-09 13:16
Ik heb 2jaar mijn auto gehad. Goede wagen maar administratieve problemen. Ik een Byd atto3 gekocht.
Het laatste onderhoud heb ik me rechtstreeks naar Volvo Vermant gericht: prima. Het komen ophalen van de auto verliep volgens het boekje. Ik had een verzekeringsattest van mijn schadevrij vorige jaren nodig, Lynk&co gebeld en de dag nadien had ik de email met attest !
Licht aan het eind van de tunnel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
rhamstra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:14:
Ik ben afgelopen periode ook op zoek gegaan naar een andere auto. Niet zozeer omdat de auto niet bevalt, die bevalt me namelijk prima , maar vanuit verhoging eigen risico en mogelijke toekomstige verhoging naar 650 euro.

Ik was ver in het proces en bijna een contract getekend voor private lease (3 jaar) full electric totdat ik las dat de korting voor de MRB per 1/1/2025 minder wordt en per 1/1/2026 helemaal komt te vervallen. De leasemaatschappij berekent deze kosten 1 op 1 door aan mij als klant, wat zou betekenen dat mijn leasebedrag in 2026 ongeveer 200 euro per maand hoger zou zijn ten opzichte van het initiële bedrag.

Lang verhaal kort, ik blijf nog even doorrijden maar dacht deel dit even hier. Ik had er namelijk niet helemaal bij stil gestaan toen ik de zoektocht begon naar een andere lease/huur auto.

Nb. Ik weet dat de overheid elk jaar kijkt of de veranderingen daadwerkelijk worden doorgevoerd, maar het risico is mij te groot 😉
Dit geldt ook voor de lynk als PHEV. Daar komt ook MRB bij vanaf 2025....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhamstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Deviator79 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Dit geldt ook voor de lynk als PHEV. Daar komt ook MRB bij vanaf 2025....
Klopt! gelukkig kunnen we die maandelijks opzeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Deze extra kosten heb ik in mijn berekeningen en afwegingen meegenomen.
12 maanden 0,-,
12 maanden 25% van x
24 maanden bedrag x
en dat geheel delen door 48 om het bedrag eerlijk over de looptijd te verdelen.

De wegenbelasting was wel een van de redenen om de Fisker Ocean van mn lijstje te schrappen met zn 2200 a 2300 kg. Mijn nieuwe weegt "slechts" 1830 kg (komt maandag) *O* (gepland was overigens vanmorgen) .

Aanvulling:
En als het kabinet besluit een deel van deze verhoging van de mrb/wgb terug te draaien dan valt het uiteindelijk mee. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 14-01-2024 11:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50
hoe is de connectiviteit eigenlijk geregeld wanneer je een L&C koopt? Kan je dit als extra per maand bijbestellen of is het standaard beschikbaar voor een aantal jaar?

Verder zie ik nu net op de website dat het 3 tot 4 weken kan duren voordat app en auto geconnect zijn na het indienen van de gevraagde documentatie..Dat klinkt wel als dramatisch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57
Oizo1981 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:45:
[...]

Een beetje schade is al snel meer als € 1.000,-. Zelf deze gehad waarbij de dader gelukkig een briefje had achtergelaten. Maar dat is zeker niet standaard in deze tijd. Erg lullig als je aan zo’n bedrag vasthangt zonder dat je er zelf ook maar iets aan kan doen. Een ER van ca. €300 zoals de meeste leasemaatschappijen hanteren vind ik dan een stuk redelijker.
[Afbeelding]
Wat was de reparatiekosten voor deze schade? Ik heb nu helaas iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Yavi06 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Wat was de reparatiekosten voor deze schade? Ik heb nu helaas iets soortgelijks.
Nog geen idee. Wacht al sinds september op
een nieuwe bumper…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57
Wie kan mij helpen?

Ik ben tijdens het parkeren tegen de achterkant van een andere auto aangekomen. Zowel hij als ik hebben wat lakschade.

Wat is nu het stappenplan precies?

Schadeformulier invullen?
Lynk & Co bellen en schade melden?

Dank je wel alvast voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 21:13
Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid een meldingsgeluid te horen wanneer de snelwegassistent dreigt uit te gaan. Vind het nu wel tricky dat je er toch een beetje op vertrouwd en hij opeens kan stoppen met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rspeel
  • Laatst online: 29-09-2024
Weet iemand waar een overzicht is van de updates die elk jaar gedaan zijn in het model.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een model uit 2021 en 2022 en vervolgens weer het verschil tussen die van 2022 en 2023?

En kun je er vanuit gaan dat die updates er altijd op zitten als de auto 1 januari of later in dat jaar ingevoerd is?

Het zal ongetwijfeld ergens op dit forum staan, maar heb het hier en online nog niet zo overzichtelijk kunnen vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Rspeel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:53:
Weet iemand waar een overzicht is van de updates die elk jaar gedaan zijn in het model.

Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een model uit 2021 en 2022 en vervolgens weer het verschil tussen die van 2022 en 2023?

En kun je er vanuit gaan dat die updates er altijd op zitten als de auto 1 januari of later in dat jaar ingevoerd is?

Het zal ongetwijfeld ergens op dit forum staan, maar heb het hier en online nog niet zo overzichtelijk kunnen vinden
Als je hier een aantal pagina's terug leest kom je het wel tegen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-08 00:05
Rspeel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:53:

MvdV in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50

Velgen laten spuiten
Lampen laten smoken
Dakrails laten wrappen
heel mooi geworden met die aanpassingen naar het zwart. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Emielioo schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:25:
Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid een meldingsgeluid te horen wanneer de snelwegassistent dreigt uit te gaan. Vind het nu wel tricky dat je er toch een beetje op vertrouwd en hij opeens kan stoppen met werken.
Bij mij geeft hij een waarschuwingsgeluid volgens mij? Meestal omdat de "camera" geblokkeerd is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
@GroeneThee Ik heb 1 keer een meldingsgeluid gehad maar meestal hoor ik niets. Dan heb ik het stuur gewoon vast maar is hij even kwijt waar de lijnen liggen en stopt hij met meesturen. Omdat ik het dan niet verwacht is mijn reactiesnelheid net wat te traag. Zou beter zijn dat hij zodra hij de lijnen kwijt is en niet meer stuurt een meldingsgeluid laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankyd
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 18:21
Is er al iets bekend over de update van 2024 (my2024) voor de Lynk 01?
Of heeft iemand een idee wanneer er een aankondiging komt over de my2024 update?

We zitten er aan te denken om een 01 aan te schaffen, maar het zou wel fijn zijn als je weet waar je voor kiest.

Er wordt al jaren gesproken over een andere achterkant of een volledige elektrische.
Maar het zou fijn zijn als er iets concreets komt...

www.killyourdarlings.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05-2024
Oizo1981 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Nog geen idee. Wacht al sinds september op
een nieuwe bumper…
Voor of achterbumper??

Ik wacht al sinds juni op een voorbumper, wordt volgens de planner na de zomer dit jaar pas geleverd..
8)7 8)7 8)7

Voor m2m of lease niet zo'n probleem want je krijgt een vervangende wagen. Maar als je de auto hebt gekocht kan het een duur grapje worden, meestal krijg je een vervangende auto voor een maximum periode.

[ Voor 23% gewijzigd door veph op 15-01-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
veph schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Voor of achterbumper??

Ik wacht al sinds juni op een voorbumper, wordt volgens de planner na de zomer dit jaar pas geleverd..
8)7 8)7 8)7

Voor m2m of lease niet zo'n probleem want je krijgt een vervangende wagen. Maar als je de auto hebt gekocht kan het een duur grapje worden, meestal krijg je een vervangende auto voor een maximum periode.
Achterbumper. Die van mij is gelukkig nog prima rijdbaar (M2M) maar fijn is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-09 14:21

Al wordt het 650 per maand blijft toch “spot” goedkoop.
Als je andere auto’s met (bijna) dezelfde specificaties uitrekent oa 15000 km/ jaar ben je altijd meer dan 1000 kwijt en minimaal 2 jaar aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:04:
[...]

Volgens mij komt het vaker voor dat bij uitrusting met een trekhaak, er geen sleepoog bevestigd kan worden. Volgens mij was dat ook het geval bij mijn vorige VW Passat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-VvWPk6Nvw7vuTrDl37gNlMJnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3WFFbfqqy0RbKDNfQ5TUDDM.jpg?f=fotoalbum_large
Inderdaad. Hier bij Zeekr X wordt het in het boekje benoemd (y) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

veph schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Voor of achterbumper??

8)7 8)7 8)7

Ik zit te kijken om er 1 te kopen, maar zulke verhalen klinken nog niet heel positief...
Hoewel je zou denken dat de leasemaatschappijen die ze nu private lease aanbieden hier geen probleem in zien, maar misschien is dat ook wel de wet van de grote getallen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Emielioo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:15:
Ik las hier al een tijdje mee en heb deze week ook een Lynk gekocht. Ik heb hem via BCA (dus direct bij Lynk) gekocht, eigenlijk vooral omdat het leuk is. Enorm veel geld bespaar je er niet op.
Nice! Maar als een garagebedrijf hem had gekocht (de normale gang van zaken) en jij had hem vervolgens daar gekocht, was hij echt wel duurder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Emielioo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:15:
Ik las hier al een tijdje mee en heb deze week ook een Lynk gekocht. Ik heb hem via BCA (dus direct bij Lynk) gekocht, eigenlijk vooral omdat het leuk is. Enorm veel geld bespaar je er niet op.

...
Wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielioo
Ja via de garage was hij inderdaad zeker weten duurder geweest. Denk dat ik er nu 2 - 4/5k heb bespaard. Uiteraard beetje afhankelijk van waar je hem koopt.

Ik heb al een aantal veilingen bijgehouden en van sommige ook uiteindelijke verkoopprijzen opgeschreven. Ga er binnenkort denk ik nog een kopen voor een vriend. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:04
Emielioo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:51:
Ja via de garage was hij inderdaad zeker weten duurder geweest. Denk dat ik er nu 2 - 4/5k heb bespaard. Uiteraard beetje afhankelijk van waar je hem koopt.

Ik heb al een aantal veilingen bijgehouden en van sommige ook uiteindelijke verkoopprijzen opgeschreven. Ga er binnenkort denk ik nog een kopen voor een vriend. :-)
Kan je er als particulier kopen of doe je het via een bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
dft2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:57:
[...]

Kan je er als particulier kopen of doe je het via een bedrijf?
Via een bedrijf. DM me als er meer vragen zijn. Als je t ook op deze manier wilt doen kan ik denk ik wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vroeg mij af of iemand hier een oplossing voor had. Soms stoort mijn middenscherm, dan doet er niks (of bijv telefoon of navigatie) Ik gebruik Apple play. Het is vooral vervelend als ik rij en ik niet ergens kan stoppen maar wel afhankelijk ben van mijn navigatie. Is er een manier om het systeem te herstarten terwijl je rij? Zelf als ik stop bij een stop licht en mn auto aan en uit doe, is het niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
About2Break schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:02:
[...]

Je kan helaas maar op een telefoon ingelogd zijn. Je kan wel vanuit de auto het voorverwarmen starten, als je toch al naar de auto moet lopen om de stekker er opnieuw in te doen is dat niet heel veel extra moeite. Deur openen, wachten tot het middenconcole is opgestart, van boven naar beneden swipen en dat preconditioneren aanzetten. .
Bij mij staat preconditioneren er niet bij. Auto komt wel uit 2023 zonder stuurverwarming.

Edit: ah kan alleen als die aan de oplader zit

[ Voor 4% gewijzigd door Rorata op 16-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:00
Rorata schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Bij mij staat preconditioneren er niet bij. Auto komt wel uit 2023 zonder stuurverwarming.

Edit: ah kan alleen als die aan de oplader zit
Kan idd alleen aan de lader, maar als de knop er überhaupt niet staat kan je het zo toevoegen:
About2Break schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:56:
[...]

T.a.v. het voorverwarmen via de app, mocht je de auto op je eigen oprit hebben staan laden. Je kan ook in de auto het voorverwarmen aanzetten. Dan moet je in het swipe menu dat je krijgt door van boven het scherm te swipen één van de items verwijderen en dan kan je preconditioneren toevoegen en aanzetten:
[Afbeelding]

[ Voor 37% gewijzigd door About2Break op 16-01-2024 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• veph
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05-2024
blitzkrieg schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Ik zit te kijken om er 1 te kopen, maar zulke verhalen klinken nog niet heel positief...
Hoewel je zou denken dat de leasemaatschappijen die ze nu private lease aanbieden hier geen probleem in zien, maar misschien is dat ook wel de wet van de grote getallen.
Wil je niet ontmoedigen, maar ken ook meerdere verhalen van kopers die al maanden op onderdelen wachten.

Van 1 persoon weet ik dat hij 2 maanden na mij een ongeluk had waardoor hij een nieuwe voorbumper moest hebben. Deze is dermate kapot dat doorrijden ook wordt afgeraden vanwege schade aan radiatoren en motor door opstartende rommel van de weg.

Verzekering heeft uit coulance 56 dagen een leenauto geregeld en betaald maar hij zit nu alweer een aantal maanden zonder auto.

Via onderdelen boeten zijn soms onderdelen te krijgen maar die gaan voor astronomische bedragen over de toonbank.

Weet niet hoe leasemaatschappijen het doen, maar die zullen er wellicht voldoende op voorraad hebben of voldoende eigen vervangend vervoer.

[ Voor 6% gewijzigd door veph op 16-01-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Een afscheidsbericht.
Na 73000km in 26 maanden is gisteren mijn (2e) Lynk&Co opgehaald omdat ik t contract heb opgezegd.
De auto is fantastisch, daar lag t niet aan.
Ok, sommige zaken (w.o. de app en t uitlenen) hadden zo hun ergernissen.
Maar ècht vervelend waren de veranderingen die Lynk&Co zelf doorvoerde.
Dan heb ik t niet over stijgende maandkosten.
Maar vooral over de uitermate verslechterde voorwaarden. Met als ultieme verslechtering de €1000 schade fee.
Kijk n eigen risico van €1000 is tot daar aan toe. Maar bij iedere kleine schade (steenslag heb je bij 30k km/je zi te pakken), ook als die verhaalbaar is, de kans hebben dat je €1000 kwijt bent gaat me echt te ver.
En dan gaan de kosten ook meespelen.
Binnenkort wordt er een Volvo C40 Ultimate via Care by Volvo geleverd. Volledig elektrisch dus.
Ja de vaste kosten zijn iets hoger dan bij Lynk, maar incl 'brandstof' gaat de C40 me toch een paar tientjes per maand minder kosten.
En een normaal eigen risico.
Heb me nu wel voor 4jr (@30k km) vastgelegd.

Ik wens iedereen nog veel fijne kilometers in de Lynk&Co 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Nordkapp schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:10:
[...]

Al wordt het 650 per maand blijft toch “spot” goedkoop.
Als je andere auto’s met (bijna) dezelfde specificaties uitrekent oa 15000 km/ jaar ben je altijd meer dan 1000 kwijt en minimaal 2 jaar aan vast
Toch beter kijken Volvo C40 Ultimate op 30k km/jr voor €984 via Care by Volvo (wel 48mnd vast). Uit voorraad, dus met 4wkn rijden.
Incl brandstof is dat voordeliger dan de 01 kan ik je vertellen (en ik betaalde €590 incl trekhaak).
Hangt matuurlijk wel n beetje af van de verhouding electrische vs benzine km's. Ik reed (internationaal, lange afstand) iig 15k km/jr op benzine, dat helpt ook.
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
edsub schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:29:
[...]

Toch beter kijken Volvo C40 Ultimate op 30k km/jr voor €984 via Care by Volvo (wel 48mnd vast). Uit voorraad, dus met 4wkn rijden.
Incl brandstof is dat voordeliger dan de 01 kan ik je vertellen (en ik betaalde €590 incl trekhaak).
Hangt matuurlijk wel n beetje af van de verhouding electrische vs benzine km's. Ik reed (internationaal, lange afstand) iig 15k km/jr op benzine, dat helpt ook.
..
Is niet helemaal eerlijk qua vergelijk (vast versus flexibel) maar buiten dat ben ik erg benieuwd naar je rekensom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Hi iedereen,

Mijn telefoon (Samsung S23 ultra) laadt zeer traag in de 01. Het is een telefoon met een grote batterij. Dus wellicht dat het daar aan ligt.

Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
Dat Hybride opladen is sowieso enorm traag. Beste is gewoon een kabeltje inpluggen als je echt iets wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Zlatan27 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 00:45:
Dat Hybride opladen is sowieso enorm traag. Beste is gewoon een kabeltje inpluggen als je echt iets wilt.
Je bedoeld draadloos 😜 ipv Hybride .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ja, draadloos laden gaat zeer traag. Gewoon kabeltje doen is inderdaad het beste advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MitchellHearth schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:12:
Ja, draadloos laden gaat zeer traag. Gewoon kabeltje doen is inderdaad het beste advies.
Gebruik zelf een houder voor de telefoon waarbij hij draadloos wordt opgeladen. Werkt uitstekend mocht je net zoals ik niet elke keer een kabeltje willen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Mijn vrouw heeft bij de start de app in gebruik genomen maar gebruikt deze vrijwel nooit, ondanks dat ze wel de meeste kilometers rijdt.

Kan je achteraf nog van telefoon veranderen zodat ik de app draai ipv mijn vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
edsub schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:23:
Een afscheidsbericht.
...
Ja de vaste kosten zijn iets hoger dan bij Lynk, maar incl 'brandstof' gaat de C40 me toch een paar tientjes per maand minder kosten.

Als ik het opzoek betaal je voor 4 jaar en 15.000 km ongeveer Eur819 maar dan heb je bijv geen 360 camera of driving assistance pakketten. Bestaat je besparing er vooral uit dat je 30K rijd per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
edsub schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:23:
Een afscheidsbericht.
Na 73000km in 26 maanden is gisteren mijn (2e) Lynk&Co opgehaald omdat ik t contract heb opgezegd.
De auto is fantastisch, daar lag t niet aan.
Ok, sommige zaken (w.o. de app en t uitlenen) hadden zo hun ergernissen.
Maar ècht vervelend waren de veranderingen die Lynk&Co zelf doorvoerde.
Dan heb ik t niet over stijgende maandkosten.
Maar vooral over de uitermate verslechterde voorwaarden. Met als ultieme verslechtering de €1000 schade fee.
Kijk n eigen risico van €1000 is tot daar aan toe. Maar bij iedere kleine schade (steenslag heb je bij 30k km/je zi te pakken), ook als die verhaalbaar is, de kans hebben dat je €1000 kwijt bent gaat me echt te ver.
En dan gaan de kosten ook meespelen.
Binnenkort wordt er een Volvo C40 Ultimate via Care by Volvo geleverd. Volledig elektrisch dus.

Het lijkt me (zeer) onwaarschijnlijk dat je 300 euro per maand goedkoper gaat rijden vanwege electrisch rijden. Als (en dat lijk me nogal onwaarschijnlijk) je alles prive kunt laden tegen lage tarieven is er een kansje. Met lange afstanden rijden zit je volgens mij vast aan snelladers en daar laden is duurder dan benzine tanken (om nog maar te zwijgen over het slakketempo dat je vaak in EV's moet rijden om het verbruik enigszins onder controle te houden >:) ). EV rijden vind ik ontzettend fijn & relaxed maar de nadelen (ook financieel) zijn behoorlijk fors. Uiteraard veel plezier met de C40! Maar de vergelijking tussen deze twee auto's gaat m.i. toch behoorlijk mank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Tsja, toch zijn wij ons ook aan het oriënteren op terugvalopties zodra de auto naar 650/maand gaat. Voor zover ik kan vinden biedt alleen Skoda een BKR-vrije Private Lease optie aan.

Denk dat dit ze toch al aardig wat nieuwe klanten heeft gekost.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:17:
Tsja, toch zijn wij ons ook aan het oriënteren op terugvalopties zodra de auto naar 650/maand gaat. Voor zover ik kan vinden biedt alleen Skoda een BKR-vrije Private Lease optie aan.

Denk dat dit ze toch al aardig wat nieuwe klanten heeft gekost.
Blijkbaar kunnen ze het "verlies" hanteren....voorlopig zijn ze nog (over 2023) zeer succesvol (in elk geval het meest succesvolle Chinese merk). Alternatieven zijn er inmiddels inderdaad meerdere maar dat betekent of (veel) minder luxe en/of ruimte of een hogere prijs. Ik heb nu een auto via CarSub (prettig bedrijf) en een maandabonnement maar het eigen risico is dan wel 1500 euro. Die 1000 euro is dus niet zo gek (en ja dat is uiteraard altijd PER gebeurtenis/schade, volgens mij altijd het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
GustavSan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:50:
Mijn vrouw heeft bij de start de app in gebruik genomen maar gebruikt deze vrijwel nooit, ondanks dat ze wel de meeste kilometers rijdt.

Kan je achteraf nog van telefoon veranderen zodat ik de app draai ipv mijn vrouw?
Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Je kan maar op 1 telefoon tegelijk ingelogd zijn, maar als zij uitlogt en jij inlogt zou het moeten werken. De 2FA sms zal zij nog krijgen, dus het telefoonnummer bij L&C aanpassen is wel handig. De app logt nogal eens uit, dan is het wel handig als je zelf de sms krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:40
Ik kan me voorstellen dat onderstaand info nodig is als je de Lynk least van Lynk maar welke informatie moet je in de app invoeren als je de auto privé rijdt om bijvoorbeeld interieur preconsitioning aan te kunnen zetten met de app?
Oizo1981 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Ik bedoelde hier stellen (i.p.v. niet). Ze gebruiken inderdaad soms vreemde/niet bestaande terminologie.

Wat ik begrijp dat je moet aanleveren:
- kopie rijbewijs
- kopie kentekencard
- kopie aankoopbewijs
- het formulier van L&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
hjsanders1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Blijkbaar kunnen ze het "verlies" hanteren....voorlopig zijn ze nog (over 2023) zeer succesvol (in elk geval het meest succesvolle Chinese merk). Alternatieven zijn er inmiddels inderdaad meerdere maar dat betekent of (veel) minder luxe en/of ruimte of een hogere prijs. Ik heb nu een auto via CarSub (prettig bedrijf) en een maandabonnement maar het eigen risico is dan wel 1500 euro. Die 1000 euro is dus niet zo gek (en ja dat is uiteraard altijd PER gebeurtenis/schade, volgens mij altijd het geval)
Ik zit op de site van Carsub te kijken, maar dan krijg je een auto op Duits kenteken?

Ik heb een afspraak voor een Carswap over twee weken. Mijn 01 van 11-2021 wordt omgeruild voor een 2023 model. Ben nog altijd erg tevreden over de auto en de service nu via de Volvo dealer dus ga deze nieuwe nog een jaartje rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door donny_p op 17-01-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
donny_p schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:45:
[...]
Ik zit op de site van Carsub te kijken, maar dan krijg je een auto op Duits kenteken?

Ik heb een afspraak voor een Carswap over twee weken. Mijn 01 van 11-2021 wordt omgeruild voor een 2023 model. Ben nog altijd erg tevreden over de auto en de service nu via de Volvo dealer dus ga deze nieuwe nog een jaartje rijden.
Ze hebben verschillende opties/mogelijkheden en idd ook "Duitse" varianten maar dat staat duidelijk beschreven. Ik rijd nu een Megane E-tech die 10km gereden had en geleverd werd door Stam (Renault dealer). Erg prettige auto voorzien van veel opties en een veel & veel betere connectiviteit dan de Lynk. Hoewel een "grote" 60kw accu is het bereik erg matig (helemaal boven de 100 km/u) en de auto is ook erg(!) klein. Met moeite konden 4 handbagage koffertjes achterin. Op weg naar het vliegveld (arnhem-eindhoven) met 120 km/u (en ook regelmatig minder) verbruikte ik bij ca 8 graden celcius buitentemp al bijna 50% van de accu. Dat vind ik tamelijk teleurstellend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Bij deze ook een afscheidsbericht.

Na 32k kilometers in bijna 2 jaar lever ik de Lynk in op 12 februari. Overigens met pijn in het hart voor wat betreft de auto. Uitstekend bevallen, geen problemen gehad, en een heel goede caravantrekker.

Ik ga verder met een auto via ALD private occasion lease. Een BMW X3 xdrive30e , een plugin hybride van 2021. Minder luxe dan de Lynk, maar komt in de buurt
20k km per jaar, winterbanden voor 650 euro. Eigen risico is dan 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 07:46
Deviator79 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:35:

Na 32k kilometers in bijna 2 jaar lever ik de Lynk in op 12 februari. Overigens met pijn in het hart voor wat betreft de auto. Uitstekend bevallen, geen problemen gehad, en een heel goede caravantrekker.

Ik ga verder met een auto via ALD private occasion lease. Een BMW X3 xdrive30e , een plugin hybride van 2021. Minder luxe dan de Lynk, maar komt in de buurt
Haha, veel plezier ermee! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook naar gekeken heb, maar was opeens weg ;). Volgens mij was ie in de configurator wel duurder dan de 650, heb je hem nog omlaag weten te praten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
Martijn schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Haha, veel plezier ermee! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook naar gekeken heb, maar was opeens weg ;). Volgens mij was ie in de configurator wel duurder dan de 650, heb je hem nog omlaag weten te praten?
Er was wel wat vreemds aan de hand met die auto. Ik keek die dag nog een keer om 1.30 's nachts.
Hij kwam overdag nog boven de 700 met deze specs. "s nachts kwam de configurator uit op 650, en daar heb ik inmiddels ook het contract voor getekend. Prima bedrag voor een X3 met nieuwwaarde van ca 70k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Deviator79 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:41:
[...]

Er was wel wat vreemds aan de hand met die auto. Ik keek die dag nog een keer om 1.30 's nachts.
Hij kwam overdag nog boven de 700 met deze specs. "s nachts kwam de configurator uit op 650, en daar heb ik inmiddels ook het contract voor getekend. Prima bedrag voor een X3 met nieuwwaarde van ca 70k
Das een hele nette/lage prijs! Blijkbaar een bug want dat is normaal gesproken minimaal 100 euro per maand meer. Alleen zal je er qua (reele) EV km's er flink op achteruit gaan denk ik. Maar qua rijden, afwerking en degelijkheid een (flinke) stap vooruit, genietze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
hjsanders1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:32:
[...]
En , hoe lang zit je daar aan vast?

Das een hele nette/lage prijs! Blijkbaar een bug want dat is normaal gesproken minimaal 100 euro per maand meer. Alleen zal je er qua (reele) EV km's er flink op achteruit gaan denk ik. Maar qua rijden, afwerking en degelijkheid een (flinke) stap vooruit, genietze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrvatinl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 03:03
Ik mag mijn 01 ZZTH 25 januari ophalen, zakelijk lease. Als alles goed gaat is de auto binnen 2 weken geleverd na bestelling. Kenteken is 2024, vermoedelijk MY2023, gezien er geen 24 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Oké dat is 5 jaar vast , en die meneer met die Volvo 4 jaar vast.
Dat moet je wel willen, ik kan/ wil mijn auto behoefte niet 4 of 5 jaar vooruit plannen,
Voor mij is de deal met Lync&co tot nog toe idd spotgoedkoop en heel belangrijk, vrijblijvend .
Ik wens jullie uiteraard fijne kilometers toe en hoop dat het die 4 en 5 jaar goed blijft gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
Bij de built-in apps is nu de Vivaldi webbrowser beschikbaar. Full internet en bijvoorbeeld YouTube. Netflix en Ziggo go werken helaas niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wt2yXOtIK5yETDz36XKhaZxGtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9R3kiMFBcQybroeEqYMgZ0r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebR_i2RPhmAWeCdNTpwB728X7uo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2NxlJKFLfk1pgrauFIdlwS9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimaj janssen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-07-2024
Na tweemaal zes maanden een Lynk via MtoM gehuurd te hebben, heb ik besloten en nu een te kopen, een jong gebruikte. Op bijvoorbeeld de Autoweek site zie ik er zo’n 600 te koop staan. Wat mij opvalt is dat de prijzen voor vergelijkbare occasions (bouwjaar, kilometerstand) nogal uiteenlopen. Er zit wel 3000 tot 4000 euro verschil tussen de verschillende aanbieders!
Als leek heb ik geen idee waar dit grote verschil op gebaseerd is. Sommige bedrijven hebben veel Lynks in de aanbieding tegen aantrekkelijke prijzen. Maar of dit betrouwbare garages/ handelaren zijn, geen flauw idee.

Ik was van plan naar een plaatselijke Volvo-dealer te gaan, maar zijn Lynks zijn bijna 4000 euro duurder dan de gemiddelde.

Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een bepaald bedrijf?

Overigens heb ik geen inruil, maakt dat wat/veel uit?

Reacties worden zeer op prijs grsteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik heb 11 januari mijn Lynk ingeleverd en kreeg vandaag een sms om de auto controle op afstand te voltooien, bij tchek.fr

Dit lijkt een platform voor auto inspectie. Het werkt alleen niet bij mij.
De Lynk chat was niet beschikbaar en de telefonische wachtrij bij Lynk was me te lang.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Laatst online: 05-03 07:12
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:01:
Ik wens iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, mijn Lynk word half januari opgehaald, jammer dat de kosten te hoog worden, na een onderhoudsbeurt was voor mij de maat vol, ik rij al een half jaar rond met een parkeerrem die is gebroken (de fysieke knop) dat heb ik aangegeven maanden geleden via Lynk en heb ik ook doorgegeven aan de Volvo dealer die ik moest bellen voor een afspraak, als dat de auto terugkomt en de knop is nog niet gemaakt en ook nog eens niets hierover zeggen.....de communicatie is en blijft gewoon slecht.
De auto rijdt geweldig, maar de software is gewoon bagger, hoe vaak ik de auto niet kan starten omdat de P melding op het dashboard verschijnt.... (Lynk: gewoon even 10 minuten wachten mijnheer ... :( .) Jammer ik dacht dat het concept best wel okay was, maar de praktijk... Hopelijk blijft voor de oude garde Lynk rijders de prijs nog € 550,- (month to month) ik wens jullie het allerbeste, ook de groeten van mijn model Y ;-)
De auto is dinsdag opgehaald door een student en de controle was slechts gedeeltelijk mogelijk vanwege de sneeuw, alles ingeleverd drie sleutels, kentekencard netjes een een mail van gehad maar wat ik vreemd vind je hoort nu niets meer Je zou denken, alles is okay, of niet vanwege dit of dat.....dit gaat zoveel kosten...Juist dit soort cruciale en voor de klant belangrijke informatie is super belangrijk. Dit is ook een van de reden dat hij terug gaat, niet alleen financieel maar ook de communicatie. Rijden was perfect, gaat jullie goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
Route-de-Soleil schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:24:
[...]

De auto is dinsdag opgehaald door een student en de controle was slechts gedeeltelijk mogelijk vanwege de sneeuw, alles ingeleverd drie sleutels, kentekencard netjes een een mail van gehad maar wat ik vreemd vind je hoort nu niets meer Je zou denken, alles is okay, of niet vanwege dit of dat.....dit gaat zoveel kosten...Juist dit soort cruciale en voor de klant belangrijke informatie is super belangrijk. Dit is ook een van de reden dat hij terug gaat, niet alleen financieel maar ook de communicatie. Rijden was perfect, gaat jullie goed!
Ja ik snap dit volkomen, ik reed maandenlang met een deuk in mn deur en als je er niet zelf achter aan gaat gebeurd er niks. Voor mij is er alleen op dit moment niets van in de buurt komt qua kosten en opties. Misschien in de toekomst dat er goede alternatieven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Nordkapp schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Oké dat is 5 jaar vast , en die meneer met die Volvo 4 jaar vast.
Dat moet je wel willen, ik kan/ wil mijn auto behoefte niet 4 of 5 jaar vooruit plannen,
Voor mij is de deal met Lync&co tot nog toe idd spotgoedkoop en heel belangrijk, vrijblijvend .
Ik wens jullie uiteraard fijne kilometers toe en hoop dat het die 4 en 5 jaar goed blijft gaan.
Als je binnen vijf jaar wil verbouwen of verhuizen is dat echt vervelend geworden met de hoge kredietsom die bij het BKR terecht komt voor private lease. Alleen geld is duurder geworden, ook voor bedrijven en dat zie je terug in de prijsverhogingen van L&C.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Señor Sjon schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Als je binnen vijf jaar wil verbouwen of verhuizen is dat echt vervelend geworden met de hoge kredietsom die bij het BKR terecht komt voor private lease. Alleen geld is duurder geworden, ook voor bedrijven en dat zie je terug in de prijsverhogingen van L&C.
Ja, dat is ook waarom ik lang heb getwijfeld. Ik hoop nu een dusdanig scherp private lease contract te hebben dat als ik er van af moet ik er via de "private-lease contract overdragen websites " toch nog van af kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-03-2024
Deviator79 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:35:

Veel plezier met de X3! Ik heb inmiddels de Kodiaq (ook via ALD) geleverd gekregen, bevalt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Kreeg berichtje van lynk om op eoa vage link te klikken om de inlevering af te ronden. De link werkte natuurlijk niet.. invalid token

Meer mensen deze gehad bij inlevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Laatst online: 05-03 07:12
Tomtidom71 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:39:
Kreeg berichtje van lynk om op eoa vage link te klikken om de inlevering af te ronden. De link werkte natuurlijk niet.. invalid token

Meer mensen deze gehad bij inlevering?
Vreemd, mijn Lynk ingeleverd begin van de week, buiten een tweetal mailtjes met de inleverings-attributen en fotos niet een mail gekregen waar ik in kon "klikken", gewoon twee PDF's waar mijn eigen handtekening op stond. Ik word er wel moe van dat je dit (inlever)hoofdstuk niet kan afsluiten, als ik zie dat er mensen nog een naheffing krijgen van de KM's na 12 maanden, dan zit ik nog wel even met samengeknepen billetjes op de bank...... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
Route-de-Soleil schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:10:
[...]

Vreemd, mijn Lynk ingeleverd begin van de week, buiten een tweetal mailtjes met de inleverings-attributen en fotos niet een mail gekregen waar ik in kon "klikken", gewoon twee PDF's waar mijn eigen handtekening op stond. Ik word er wel moe van dat je dit (inlever)hoofdstuk niet kan afsluiten, als ik zie dat er mensen nog een naheffing krijgen van de KM's na 12 maanden, dan zit ik nog wel even met samengeknepen billetjes op de bank...... :(
Ik kreeg deze sms 2 weken na inleveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:48:
[...]

Nergens is te lezen wat de huurder heeft gereden. Meermaals nagevraagd. Die kilometers zijn niet voor mijn rekening.
Na een jaar zou de auto worden gewisseld en afgerekend. Niet gebeurd...
Daarnaast zijn de meerkilometers begonnen op 15 cent, daarna 16 cent en vervolgens 20 cent. Daar ben ik mee akkoord gegaan en be
ook klant gebleven.

Maar welke kilometers voor welk tarief afrekenen? Geen idee.

Ik wacht af maar blijf wel kritisch.
Afrekening is al binnen. Week geleden is de auto opgehaald (hetgeen mij 50 euro kost
:? ). Bij anderen ook?
Wordt overigens los benoemd als betalen op de afhaaldag.

De Afrekening lijkt plausibel qua kilometers voor de verhuur. Wel gek dat ze na de verhuur aangaven dat ze niet wisten hoeveel km er waren gereden en ik het zelf had moeten noteren.
Over eventuele in rekening te brengen schades staat overigens niets vermeld.

Wel slordig dat een schade die een bestelbusje (geen schuld bij ons) twee dagen voor het inleveren en meteen formulieren ingediend, gisteren wordt beantwoord met de melding dat de papieren naar de verzekering zijn en het het verzoek of ik een afspraak voor schadeopname bij de Volvo garage wil maken.
De administratie is dus weer lekker op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneHero
BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Afrekening is al binnen. Week geleden is de auto opgehaald (hetgeen mij 50 euro kost
:? ). Bij anderen ook?
Wordt overigens los benoemd als betalen op de afhaaldag.

De Afrekening lijkt plausibel qua kilometers voor de verhuur. Wel gek dat ze na de verhuur aangaven dat ze niet wisten hoeveel km er waren gereden en ik het zelf had moeten noteren.
Over eventuele in rekening te brengen schades staat overigens niets vermeld.

Wel slordig dat een schade die een bestelbusje (geen schuld bij ons) twee dagen voor het inleveren en meteen formulieren ingediend, gisteren wordt beantwoord met de melding dat de papieren naar de verzekering zijn en het het verzoek of ik een afspraak voor schadeopname bij de Volvo garage wil maken.
De administratie is dus weer lekker op orde.
Eerder deze week ook een raar sms bericht van Lynk gehad met een link voor een inspectie, niks mee gedaan want ik had de auto niet eens meer.

En zojuist ook de afrekening ontvangen, Lynk is vorige week opgehaald. Bijna 6000 extra km à €0,16 p/km. Er lijkt (idd los) €100 in rekening gebracht te worden voor het ophalen (wat ik ook voor afleveren betaald heb).

Al met al heel wat extra kosten, als ik die uitsmeer over de 6 maanden dat ik de Lynk heb gereden (€175 p/mnd) dan ondersteunt dit enkel mijn besluit om hem in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caabs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Oizo1981 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:10:
Bij de built-in apps is nu de Vivaldi webbrowser beschikbaar. Full internet en bijvoorbeeld YouTube. Netflix en Ziggo go werken helaas niet.
[Afbeelding][Afbeelding]
YouTube werkt bij mij gewoon. Niet super van harte ivm de snelheid over 4g. Zelfs rijdend trouwens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Jpxp19K4EAdsyU8uFGIMRF55Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thMCrSSQsmauAP3sljkklFK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Caabs schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:05:
[...]

YouTube werkt bij mij gewoon. Niet super van harte ivm de snelheid over 4g. Zelfs rijdend trouwens..

[Afbeelding]
Dat zeg ik ook: YouTube werkt.
Netflix, Ziggo GO en NPO niet.
Als je zachtjes rijdt dan blijft hij afspelen. Als je sneller als (ik denk 20 km/u) rijdt, schakelt de videofeed uit en hoor je alleen nog audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

InsaneHero schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Eerder deze week ook een raar sms bericht van Lynk gehad met een link voor een inspectie, niks mee gedaan want ik had de auto niet eens meer.

En zojuist ook de afrekening ontvangen, Lynk is vorige week opgehaald. Bijna 6000 extra km à €0,16 p/km. Er lijkt (idd los) €100 in rekening gebracht te worden voor het ophalen (wat ik ook voor afleveren betaald heb).

Al met al heel wat extra kosten, als ik die uitsmeer over de 6 maanden dat ik de Lynk heb gereden (€175 p/mnd) dan ondersteunt dit enkel mijn besluit om hem in te leveren.
Hier na aftrek van zo'n 4.400 km tijdens verhuur (dat klinkt voor mij plausibel) nog zo'n 21.500 km's af te rekenen tegen 15 cent. :O
Ik had hoop dat ze gezien eerdere signalen mbt hun administratie dat ze deze afrekening niet kondern opmaken. Maar nog steeds, ik ga ze dat ook nog even melden, ben ik van mening dat ze na 26 maand huur niet ineens een rekening van meer dan 3.000 euro te sturen en niet na 1 jaar huur, of na .het bereiken van een bedrag van 500 euro. Ik ga denk ik maar een korting voorstellen van 2 procent als ik het bedrag in 1 keer betaal en anders in enkele termijnen :)

Daarnaast de 50 euro voor inleveren heeft ook niemand iets over gemeld in het opzegproces. Of weet iemand waar dit vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Hier na aftrek van zo'n 4.400 km tijdens verhuur (dat klinkt voor mij plausibel) nog zo'n 21.500 km's af te rekenen tegen 15 cent. :O
Ik had hoop dat ze gezien eerdere signalen mbt hun administratie dat ze deze afrekening niet kondern opmaken. Maar nog steeds, ik ga ze dat ook nog even melden, ben ik van mening dat ze na 26 maand huur niet ineens een rekening van meer dan 3.000 euro te sturen en niet na 1 jaar huur, of na .het bereiken van een bedrag van 500 euro. Ik ga denk ik maar een korting voorstellen van 2 procent als ik het bedrag in 1 keer betaal en anders in enkele termijnen :)

Daarnaast de 50 euro voor inleveren heeft ook niemand iets over gemeld in het opzegproces. Of weet iemand waar dit vermeld staat?
Die 50 euro is voor mij nieuw. Misschien niet volgende afgetankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Die 50 euro is voor mij nieuw. Misschien niet volgende afgetankt?
Tank moest bij mij minimaal 25% gevuld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caabs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Oizo1981 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Dat zeg ik ook: YouTube werkt.
Netflix, Ziggo GO en NPO niet.
Als je zachtjes rijdt dan blijft hij afspelen. Als je sneller als (ik denk 20 km/u) rijdt, schakelt de videofeed uit en hoor je alleen nog audio.
Sorry, het was vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtidom71
BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Net even gekeken maar nee, geen additionele kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
Bij mij wordt de huur Lynk vandaag opgehaald (heb er ondertussen eentje gekocht).

Ben ik blij dat ik deze mail nog heb met het oog op het feit dat ze kenbaar plots kosten voor ophalen rekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRfREsqMvNxuZ6cZqGLa4JTOTMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MiCIPP3xHEe7J54BanaDkFmZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

joostgr schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:50:
Bij mij wordt de huur Lynk vandaag opgehaald (heb er ondertussen eentje gekocht).

Ben ik blij dat ik deze mail nog heb met het oog op het feit dat ze kenbaar plots kosten voor ophalen rekenen.

[Afbeelding]
Tja, het verbaast mij niets.
Zo staat het bij mij in de standaardmail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeN8YoWxZF-Mo9vKCC4LhU_pXBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeflL6SGdzgLkd0EvKixxkaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Tja, het verbaast mij niets.
Zo staat het bij mij in de standaardmail:
[Afbeelding]
Houd je hieraan om kosten te vermijden. :Y
Heb ik gedaan dus zou het raar zijn (hoewel :O ) dat er zonder verdere toelichting kosten worden doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
Bij mij staat er een bedrag van €100 met als datum de ophaaldatum met de omschrijving 'where ever you want', maar er zit geen PDF factuur bij. Alleen voor de extra km. Erg onduidelijk weer dit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9GBfuV6igpmGMNkbvVkc5QJp20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u87QoxSFfje04ikGY4eGv7O8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door InsaneHero op 19-01-2024 16:49 ]

Pagina: 1 ... 135 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.