Bij een kleine speler zoals Nio of Xpeng (die op eigen houtje naar Europa komen zonder grote Europese partij die daarbij betrokken is) zou ik me daar meer zorgen om maken. Geely / Volvo blijft wel actief in Europa.
Even een korte update: inmiddels een afspraak gemaakt om volgende week vrijdag (12/1) de auto te laten omruilen. Via de post vandaag ook de nieuwe verzekeringspapieren ontvangen (auto is een nieuw exemplaar dat eind december is geregistreerd). En via SMS een link ontvangen om informatie en foto's aan te leveren over de staat van de auto.roeldive schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:19:
[Afbeelding]
Gisteren een e-mail ontvangen om de locatie door te geven waar mijn 2,5 jaar oude (bijna 45K km) omgeruild wordt voor een fris model. Zijn er al andere in het forum die ervaring hebben met het omruilen? Hoe lang duurt het voordat die afspraak wordt gepland?
Ben erg benieuwd hoe ze om zullen gaan met de gebruikersschade...
Goedemiddag,
Onlangs een zwarte 01 gekocht. Nu heb ik vanmiddag tijd ingesteld voor de update. Alles prima gegaan. Toch moest de vrouw met de auto weg tijdens de update. Auto ging niet open. Kofferklep ging wel open met de knop van de klep zelf. Hierop ging het alarm af en beide sleutels reageerden nergens op en kreeg de deuren ook niet open. Met de fysieke sleutel is dit gelukt. Auto start wel gewoon alleen de portieren willen niet meer op slot. Sleutel reageert niet meer.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik kon na lang zoeken het hier in het forum niet vinden.
Groeten,
Dennis
Onlangs een zwarte 01 gekocht. Nu heb ik vanmiddag tijd ingesteld voor de update. Alles prima gegaan. Toch moest de vrouw met de auto weg tijdens de update. Auto ging niet open. Kofferklep ging wel open met de knop van de klep zelf. Hierop ging het alarm af en beide sleutels reageerden nergens op en kreeg de deuren ook niet open. Met de fysieke sleutel is dit gelukt. Auto start wel gewoon alleen de portieren willen niet meer op slot. Sleutel reageert niet meer.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik kon na lang zoeken het hier in het forum niet vinden.
Groeten,
Dennis
Volgens mij krijg je een waarschuwing dat je de update niet moet onderbreken. Heb je al een systeem reset geprobeerd in het menu?DennisL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:23:
Goedemiddag,
Groeten,
Dennis
Dat klopt! Heb ik inderdaad gezien. Maar de auto moest gebruikt worden. Nee nog niet geprobeerd. Je bedoelt alles naar fabrieksinstellingen?Oizo1981 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:32:
[...]
Volgens mij krijg je een waarschuwing dat je de update niet moet onderbreken. Heb je al een systeem reset geprobeerd in het menu?
Klopt.DennisL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:43:
[...]
Dat klopt! Heb ik inderdaad gezien. Maar de auto moest gebruikt worden. Nee nog niet geprobeerd. Je bedoelt alles naar fabrieksinstellingen?
Zal het zo eens proberen, als de vrouw thuis is.
Ja Geely, maar als ze besluiten om met het merk L&C te stoppen in BeNeLux/EU, dan zit je tocht te kijken. Dat het onderdeel is van… en wat ik bij de Volvo dealer hoorde toen ie daar was ter reparatie waren zij ook niet super enthousiast over de diversietijd aan merken die ze ‘moesten’ servicenMvdV schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:52:
Bij een kleine speler zoals Nio of Xpeng (die op eigen houtje naar Europa komen zonder grote Europese partij die daarbij betrokken is) zou ik me daar meer zorgen om maken. Geely / Volvo blijft wel actief in Europa.
Het was gewoon een vraag of iemand er überhaupt over gedacht heeft of dat het ‘lekker op z’n Nederlands gaat’ oeh: een leuke goedkope auto, zonder na te denken over eventuele problemen met beschikbaar van onderdelen (want als ze stoppen met het merk kan je wel fabrieksgarantie hebben, maar waar wil je die claimen?).
If you didn't win today, you can always win tomorrow
De leasemaatschappijen durven het momenteel ook aan. Worden an masse gekocht door bijvoorbeeld justlease. Die bieden ze toch ook voor 60 maanden aan, waarbij het onderhoudsrisico bij de leasemaatschappij ligt.dizzytal schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Ja Geely, maar als ze besluiten om met het merk L&C te stoppen in BeNeLux/EU, dan zit je tocht te kijken. Dat het onderdeel is van… en wat ik bij de Volvo dealer hoorde toen ie daar was ter reparatie waren zij ook niet super enthousiast over de diversietijd aan merken die ze ‘moesten’ servicen
Het was gewoon een vraag of iemand er überhaupt over gedacht heeft of dat het ‘lekker op z’n Nederlands gaat’ oeh: een leuke goedkope auto, zonder na te denken over eventuele problemen met beschikbaar van onderdelen (want als ze stoppen met het merk kan je wel fabrieksgarantie hebben, maar waar wil je die claimen?).
- Maar je maakt wel wat mee! -
True, al denk ik, als ik kijk naar registraties, dat je met dat ‘massaal’ er flink naast zit. Maar toch…Deviator79 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:11:
[...]
De leasemaatschappijen durven het momenteel ook aan. Worden an masse gekocht door bijvoorbeeld justlease. Die bieden ze toch ook voor 60 maanden aan, waarbij het onderhoudsrisico bij de leasemaatschappij ligt.
Ik las hier al een tijdje mee en heb deze week ook een Lynk gekocht. Ik heb hem via BCA (dus direct bij Lynk) gekocht, eigenlijk vooral omdat het leuk is. Enorm veel geld bespaar je er niet op.
Ik heb een MY2022 model en vroeg me een aantal dingen af.
1. Kun je de brightness op het grote middenscherm aanpassen? Tijdens het rijden is het best een bak licht. Hij staat dan uiteraard wel op de donkere modus.
2. Er zit bij je hoofd nog een lamp in de vorm van een u. Deze brand wit licht. Kan dat licht ook uit?
3. Hoe krijg je je eigen Lynk in de app? Ik ben op de auto inlogt met het hetzelfde account maar zie niets veranderen in de app.
Kon het allemaal zo snel niet vinden in de menus. Dus misschien kan het niet.
1. Kun je de brightness op het grote middenscherm aanpassen? Tijdens het rijden is het best een bak licht. Hij staat dan uiteraard wel op de donkere modus.
2. Er zit bij je hoofd nog een lamp in de vorm van een u. Deze brand wit licht. Kan dat licht ook uit?
3. Hoe krijg je je eigen Lynk in de app? Ik ben op de auto inlogt met het hetzelfde account maar zie niets veranderen in de app.
1. Ja, wieltje bij je linkerknieEmielioo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:15:
Ik las hier al een tijdje mee en heb deze week ook een Lynk gekocht. Ik heb hem via BCA (dus direct bij Lynk) gekocht, eigenlijk vooral omdat het leuk is. Enorm veel geld bespaar je er niet op.
2. Nee kan niet uit, dimt mee met het wieltje onder 1.
3. Dat moet je aanvragen bij L&C (ervan uitgaande dat de auto gekocht is?)
Ah ja sorry dat wieltje hadden we gevonden. Vroegen ons af of je ook puur het grote midden scherm kon aanpassen, of zelfs uitzetten.Oizo1981 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:21:
[...]
1. Ja, wieltje bij je linkerknie
2. Nee kan niet uit, dimt mee met het wieltje onder 1.
3. Dat moet je aanvragen bij L&C (ervan uitgaande dat de auto gekocht is?)
Uitzetten kan door schoonmaakmodus aan te zetten. Volume knop in middenconsole inhouden.Emielioo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:23:
[...]
Ah ja sorry dat wieltje hadden we gevonden. Vroegen ons af of je ook puur het grote midden scherm kon aanpassen, of zelfs uitzetten.
14 september 2022 mijn eerste forum post gedaan hier.
Toen enthousiast over de nieuwe auto (zwarte).
Vandaag gaan de nieuwe voorwaarden in. Zijn er toch een hoop dingen jammer en mis gegaan.
Na vandaag stap ik niet meer in de lynk&co 01.
Ik heb het contact laten ontbinden ivm de nieuwe voorwaarden die ik niet wens te accepteren.
Ze gaan de auto pas daadwerkelijk rond het eind van de maand ophalen.
T was leuk zolang als dat het duurde. We hebben samen wat leuke tripjes gemaakt!
Er zijn toch een hoop dingen rondom de klantenservice die tegen vallen. Met als hoogtepunt een klantenservice medewerker die niet op fuuking 2 januari zin heeft om .... Te doen.
Ik ben wat gewend op mn werk. Maar dit sloeg echt alles.
Dus ja... Helaas... En gelukkig eindelijk de knoop doorgehakt. Want eerlijk is eerlijk. De auto rijd heerlijk.
Maar al die kleine en soms grote dingen die niet goed gaan.
Verkeerde facturen. Extra kosten die niet kloppen. Vervelend vervangend vervoer terwijl er andere dingen zijn afgesproken. Schoonmaak kosten na uitlenen die nooit zijn vergoed. Als oplossing om een andere auto te krijgen maar een heel nieuw contract afgesloten... (Deze keer blauw omdat de lak van zwart zo slecht was)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik rijd vanaf morgen in een witte Mitsubishi outlander 3.
Ik weet nog niet hoelang.
Officieel heb ik nog een zwarte met trekhaak in de aanvraag staan. Maar denk dat ik die ook maar ga annuleren na de afhandeling van deze blauwe.
Ik verwacht nog wel een of 2 berichtjes te plaatsen ivm de afhandeling.
Ik denk dat ik ook nog wel even blijf mee lezen. Maar ons LC kilometers zijn nu wel klaar.
Iemand die nog voor de belachelijke hoge huurkosten de auto willen huren zolang hij nog staat? Pb?
Toen enthousiast over de nieuwe auto (zwarte).
Vandaag gaan de nieuwe voorwaarden in. Zijn er toch een hoop dingen jammer en mis gegaan.
Na vandaag stap ik niet meer in de lynk&co 01.
Ik heb het contact laten ontbinden ivm de nieuwe voorwaarden die ik niet wens te accepteren.
Ze gaan de auto pas daadwerkelijk rond het eind van de maand ophalen.
T was leuk zolang als dat het duurde. We hebben samen wat leuke tripjes gemaakt!
Er zijn toch een hoop dingen rondom de klantenservice die tegen vallen. Met als hoogtepunt een klantenservice medewerker die niet op fuuking 2 januari zin heeft om .... Te doen.
Ik ben wat gewend op mn werk. Maar dit sloeg echt alles.
Dus ja... Helaas... En gelukkig eindelijk de knoop doorgehakt. Want eerlijk is eerlijk. De auto rijd heerlijk.
Maar al die kleine en soms grote dingen die niet goed gaan.
Verkeerde facturen. Extra kosten die niet kloppen. Vervelend vervangend vervoer terwijl er andere dingen zijn afgesproken. Schoonmaak kosten na uitlenen die nooit zijn vergoed. Als oplossing om een andere auto te krijgen maar een heel nieuw contract afgesloten... (Deze keer blauw omdat de lak van zwart zo slecht was)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik rijd vanaf morgen in een witte Mitsubishi outlander 3.
Ik weet nog niet hoelang.
Officieel heb ik nog een zwarte met trekhaak in de aanvraag staan. Maar denk dat ik die ook maar ga annuleren na de afhandeling van deze blauwe.
Ik verwacht nog wel een of 2 berichtjes te plaatsen ivm de afhandeling.
Ik denk dat ik ook nog wel even blijf mee lezen. Maar ons LC kilometers zijn nu wel klaar.
Iemand die nog voor de belachelijke hoge huurkosten de auto willen huren zolang hij nog staat? Pb?
Heb een aantal pagina's teruggelezen om een idee te krijgen van de ervaringen hier. Lees voornamelijk klachten over de klantenservice en "onbetrouwbaar" koelvloeistof systeem.
İkzelf zit te twijfelen om een gebruikte my22-2 aan te schaffen als occasion. İssues met de klantenservice zullen dan naar mijn idee niet relevant zijn, bij garantie claims kan je namelijk direct naar de volvo dealer?
Mis ik dan nog iets?
Oh wat ik trouwens even niet zo snel terug kon vinden is het gemiddelde verbruik, met name ook wanneer je enkel op benzine rijdt? Al hoewel ik verwacht voornamelijk elektrisch te gaan rijden.
İkzelf zit te twijfelen om een gebruikte my22-2 aan te schaffen als occasion. İssues met de klantenservice zullen dan naar mijn idee niet relevant zijn, bij garantie claims kan je namelijk direct naar de volvo dealer?
Mis ik dan nog iets?
Oh wat ik trouwens even niet zo snel terug kon vinden is het gemiddelde verbruik, met name ook wanneer je enkel op benzine rijdt? Al hoewel ik verwacht voornamelijk elektrisch te gaan rijden.
Mijn verbruik kun je als het goed is zien op Spritmonitor, user Bastiaan_v70.beyazz06 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:01:
Heb een aantal pagina's teruggelezen om een idee te krijgen van de ervaringen hier. Lees voornamelijk klachten over de klantenservice en "onbetrouwbaar" koelvloeistof systeem.
Mis ik dan nog iets?
In april/mei en juli/augustus 2023, of december/januari 22/23 en april/mei 22 zitten meerdere tankbeurten (soms enkele op 1 dag) waarbij tussendoor niet geladen is. Die geven een beeld. Zijn ritten naar Spanje en terug. Volle auto 120/130 km/h. Juli/augustus 22 zijn we met caravan naar Zweden gereden. Bij meerdere tankbeurten op een dag is duidelijk dat ook toen niet tussendoor is geladen.
Zonder caravan tussen 7 en 8,5 liter per 100 km, dus zo'n 1 op 12 a 13. Let op dat dit snelwegen zijn en geen gemengd gebruik. Op locatie laad ik altijd zoveel mogelijk.
Met caravan 14 a 15 op 100 km. Heb toen wel de fout gemaakt veel op power te rijden. Dat was waarschijnlijk helemaal niet nodig. 1 op.7

Volgens mij was er onlangs nog iemand die naar info vroeg maar kan het niet meer vinden. Ik heb ze over! Heeft iemand voor de vakantieritten nog fluisterstille dakdragers van Thule nodig? Rubber wintermatten? Lekkere zachter matten van Mattenloods?
De mijne zijn vanaf komende week over... dus stuur mij gerust een pb
[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 06-01-2024 11:31 ]
Als je zoekt op verbruik in dit topic, kom je legio voorbeelden tegen. Het ligt heel erg aan de rijstijl. Ik rij zonder opladen 1:15 bij 110 gemiddeld. Met caravan 1:10 met gemak.beyazz06 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:01:
Mis ik dan nog iets?
Hallo
Daar zijn we weer. Gister inderdaad de link en co gekocht. Superblij mee. Nu had ik hier al eerder gevraagd of je de auto ook voor kon voorverwarmen zonder app. Als antwoord kreeg ik dat dat ook via het scherm kon. Nu kan ik dit nergens vinden op t scherm. Kan iemand mij vertellen waar dit zit en kan ik dit dan ook een avond van te voren instellen? En dan heb ik nog een vraagje. Ik heb de auto inmiddels gekoppeld met Android. Alleen nu start hij altijd op met m'n Spotify ipv de radio. Dit is me ook nog niet gelukt om te wijzigen om gewoon met de radio op te starten. Iemand tips? Wederom bedankt alvast 😀
Daar zijn we weer. Gister inderdaad de link en co gekocht. Superblij mee. Nu had ik hier al eerder gevraagd of je de auto ook voor kon voorverwarmen zonder app. Als antwoord kreeg ik dat dat ook via het scherm kon. Nu kan ik dit nergens vinden op t scherm. Kan iemand mij vertellen waar dit zit en kan ik dit dan ook een avond van te voren instellen? En dan heb ik nog een vraagje. Ik heb de auto inmiddels gekoppeld met Android. Alleen nu start hij altijd op met m'n Spotify ipv de radio. Dit is me ook nog niet gelukt om te wijzigen om gewoon met de radio op te starten. Iemand tips? Wederom bedankt alvast 😀
Inderdaad, op snelweg bij 100-110 km/h ongeveer 1:15MvdV schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:21:
[...]
Als je zoekt op verbruik in dit topic, kom je legio voorbeelden tegen. Het ligt heel erg aan de rijstijl. Ik rij zonder opladen 1:15 bij 110 gemiddeld. Met caravan 1:10 met gemak.
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
Preconditioneren zit in het dropdown menu. Van boven naar beneden vegen op het middenscherm. Als de snelkoppeling daar nog niet staat kun je die toevoegen door een andere te verwijderen (inhouden, kruisje, plusje).Grie schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:08:
Hallo
Kan niet van te voren ingesteld of geprogrammeerd worden dus alleen op dat moment.
En bedenk dat voorverwarmen helaas alleen werkt als de auto aan de laadkabel staat. Zo niet, dan werkt 't niet, wat je ook probeert....Oizo1981 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:09:
[...]
Preconditioneren zit in het dropdown menu. Van boven naar beneden vegen op het middenscherm. Als de snelkoppeling daar nog niet staat kun je die toevoegen door een andere te verwijderen (inhouden, kruisje, plusje).
Kan niet van te voren ingesteld of geprogrammeerd worden dus alleen op dat moment.
.. en je gebruikt de accu, ondanks dat je auto aan de lader hangt, dus het is direct van invloed op je range.HBV schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:08:
[...]
En bedenk dat voorverwarmen helaas alleen werkt als de auto aan de laadkabel staat. Zo niet, dan werkt 't niet, wat je ook probeert....
Als je een langere rit hebt, of bijv. woon/werk waarbij je misschien sowieso ergens op benzine moet rijden zou je kunnen kiezen om op benzine weg te rijden zodat je voor de verwarming geen range inlevert.
Helaas, zojuist met m’n abonnement Lynk de spiegel van een ander geraakt. Precies op een versmalling in een kronkelweg waar ik opzij ging, en hij ook, maar de ruimte niet groot genoeg was waardoor we elkaar toch raakte. Van beide auto’s de spiegel eraf…
Morgen de dealer maar bellen. Ik vrees alleen dat die €1000 eigen risico die sinds dit weekend geld eraan is.
:strip_exif()/f/image/o1yIngJ4io1FXmBTpPXPWj5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jBfYYPUYDpcTv4mJYk5861UY.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen de dealer maar bellen. Ik vrees alleen dat die €1000 eigen risico die sinds dit weekend geld eraan is.
:strip_exif()/f/image/o1yIngJ4io1FXmBTpPXPWj5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jBfYYPUYDpcTv4mJYk5861UY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zh7p25Vi6RtbiMSvhD4ry2Wb.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn geval duurde het aanmelden voor een account by lynk minder dan 16 uur..
[ Voor 13% gewijzigd door gpdijks op 07-01-2024 21:25 ]
Hier helaas een deukje opgelopen tijdens oud en nieuw (vuurpijlstok lag op de auto)…. Even wat garages online benadert met de foto’s. De ene garage zegt dat ze het niet kunnen fixen omdat het deukje is “door gerekt” nog nooit van gehoord. De ander vraagt 120,-. De ander zegt dat de motorkap van aluminium is en het niet kan. Ben benieuwd. Iemand ervaring met het uitdeuken van 1 deukje? Zit op de motorkap.
:strip_exif()/f/image/vSRBNvW2slsOyGdmMLl7vfBG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y394zaFtGW7LwcGxy6B80x3O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yT3ZgRGaBsYxed4ZD0eUMuHj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vSRBNvW2slsOyGdmMLl7vfBG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y394zaFtGW7LwcGxy6B80x3O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yT3ZgRGaBsYxed4ZD0eUMuHj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/47dPmIrN1YnTvnFEVruXiKrr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 07-01-2024 21:48 ]
Hier even een update vanuit mijn kant, na het kapot gaan van mn koelvloeistofleiding.
Na 4 maanden de auto eindelijk terug, kreeg alleen vorige week een mail dat ik een nieuwe Lynk krijg. Komende vrijdag mag ik hem omwisselen voor een hele nieuwe (aangemeld op 4 Januari). Heb het kentekenbewijs al binnen.
Al met al heeft het dus super lang geduurd, maar eindelijk is alles nu gefixt.
Na 4 maanden de auto eindelijk terug, kreeg alleen vorige week een mail dat ik een nieuwe Lynk krijg. Komende vrijdag mag ik hem omwisselen voor een hele nieuwe (aangemeld op 4 Januari). Heb het kentekenbewijs al binnen.
D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur
Hallo,
In april een (tweede) 01 besteld en tot op de dag van vandaag nog geen auto voor de deur. Iedere mail die ik stuur wordt op dezelfde manier beantwoord; we weten nog niet wanneer er een auto wordt geleverd. We zijn 8 maanden verder, hoe bizar he?
In april een (tweede) 01 besteld en tot op de dag van vandaag nog geen auto voor de deur. Iedere mail die ik stuur wordt op dezelfde manier beantwoord; we weten nog niet wanneer er een auto wordt geleverd. We zijn 8 maanden verder, hoe bizar he?
Gisteren en vandaag weer wat bijzonders meegemaakt, op de valkreep (auto gaat donderdag weg),
Gisteren kreeg ik de auto na een paar uurtjes schaatsen niet open met de sleutel. Meestal houd ik de sleutels in jas op broekzak. Nu ook met de knop van de afstandsbediening geen reactie. Gelukkig was mijn vrouw niet alleen met de kinderen weg, omdat ze anders geen kant op had gekund. Ik kon als hoofdbestuurder mijn app nog gebruiken om de auto te openen.
En toen ik ging rijden was ik niet ingelogd in de auto, sprong de radio op een heel andere zender en was er ineens een grafiek zichtbaar van het verbruik, op de plek waar al meer dan een jaar een foutmelding staat.
15 minuten later kon ik de auto gewoon afsluiten met de sleutels in de zak. Later op de dag nog even de auto in gesprongen en toen werkte de sleutel weer zonder problemen. En was ik daarnaast ook ingelogd op mijn profiel.
Vanmorgen na ene rit naar het werk, grootste stuk op benzine, moest ik bij een verkeerslicht, net van de snelweg, af even stil staan. Bij groen gas geven en de motor slaat niet meteen aan. Rem nog een keer indrukken en nogmaals gas geven en toen ging hij wel rijden. Erg vreemd en vervelend,
Gisteren kreeg ik de auto na een paar uurtjes schaatsen niet open met de sleutel. Meestal houd ik de sleutels in jas op broekzak. Nu ook met de knop van de afstandsbediening geen reactie. Gelukkig was mijn vrouw niet alleen met de kinderen weg, omdat ze anders geen kant op had gekund. Ik kon als hoofdbestuurder mijn app nog gebruiken om de auto te openen.
En toen ik ging rijden was ik niet ingelogd in de auto, sprong de radio op een heel andere zender en was er ineens een grafiek zichtbaar van het verbruik, op de plek waar al meer dan een jaar een foutmelding staat.
15 minuten later kon ik de auto gewoon afsluiten met de sleutels in de zak. Later op de dag nog even de auto in gesprongen en toen werkte de sleutel weer zonder problemen. En was ik daarnaast ook ingelogd op mijn profiel.
Vanmorgen na ene rit naar het werk, grootste stuk op benzine, moest ik bij een verkeerslicht, net van de snelweg, af even stil staan. Bij groen gas geven en de motor slaat niet meteen aan. Rem nog een keer indrukken en nogmaals gas geven en toen ging hij wel rijden. Erg vreemd en vervelend,
[ Voor 12% gewijzigd door BPi op 08-01-2024 11:24 . Reden: aanvulling mbt inloggen en info op scherm ]
Het lijkt inderdaad wel of de deuk is ontstaan door het smelten en daarbij uitrekken van het materiaal.mprkooij schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:46:
Hier helaas een deukje opgelopen tijdens oud en nieuw (vuurpijlstok lag op de auto)…. Even wat garages online benadert met de foto’s. De ene garage zegt dat ze het niet kunnen fixen omdat het deukje is “door gerekt” nog nooit van gehoord. De ander vraagt 120,-. De ander zegt dat de motorkap van aluminium is en het niet kan. Ben benieuwd. Iemand ervaring met het uitdeuken van 1 deukje? Zit op de motorkap.
Zou het niet omgekeerd, door weer te verhitten, te herstellen zijn? Zal vast ook (nog meer) gevolgen voor de lak hebben.
Sinds begin december eigenaar van een zwarte 01 (2022 met 360 camera).
Zojuist terug van een weekje wintersport, en wil hier nog even delen welke normale sneeuwkettingen ik gebruikt heb en ook welke universele dakdragers.
Dit zodat de info in ieder geval te vinden is hier en online:
Over sneeuwkettingen:
- Lynk & Co schrijft voor sneeuwsokken, voor Oostenrijk geen optie.
- Gebruikers hier op het forum kiezen vooral voor loopvlakkettingen, deze vind ik veel te duur en tevens een te groot pakket.
- Konig heeft voor de Lynk & Co kettingen beschikbaar op z'n site, waaronder ook normale 9mm sneeuwkettingen. Een gebruiker op het Lynk & Co forum bevestigd dit ook.
https://colab.lynkco.com/topics/-tested
Omdat ik die kettingen toch nog te prijzig vond ben ik onder de auto gaan liggen, iemand anders de maximale stuuruitslag laten maken beide kanten op en opgemeten hoeveel ruimte er nu daadwerkelijk beschikbaar is. Ik heb overal een pen van 10mm tussen gekregen en er was nog genoeg spelingsruimte over.
Ook is er genoeg ruimte tussen ophanging en de ketting.
9mm kettingen moesten dus passen en dit kwam ook overeen met de berichten over de kettingen van Konig.
Dus op zoek naar een goedkoper alternatief met velg bescherming.
Sno-pro Matic 140 9mm.
Hierbij kan ik bevestigen dat deze prima werken.
Eén hele kilometer mee gereden in de sneeuw en ijs de berg af, paar flinke bochten, en zonder problemen of geluiden.
Hierna kon ik ze weer afleggen, de hoofdwegen waren gelukkig schoongeveegd.
:strip_exif()/f/image/opTJqwXyBrDcfBTOPqIgwIFD.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakdragers:
Mont-Blanc Readyfit alu, voor openrail.
2150 km mee gereden 135 km/u max.
Het panoramadak kan zonder problemen open, verder niets speciaals te melden anders dat deze, net als de Menabo's goed op mp te vinden zijn.
Zojuist terug van een weekje wintersport, en wil hier nog even delen welke normale sneeuwkettingen ik gebruikt heb en ook welke universele dakdragers.
Over sneeuwkettingen:
- Gebruikers hier op het forum kiezen vooral voor loopvlakkettingen, deze vind ik veel te duur en tevens een te groot pakket.
- Konig heeft voor de Lynk & Co kettingen beschikbaar op z'n site, waaronder ook normale 9mm sneeuwkettingen. Een gebruiker op het Lynk & Co forum bevestigd dit ook.
Omdat ik die kettingen toch nog te prijzig vond ben ik onder de auto gaan liggen, iemand anders de maximale stuuruitslag laten maken beide kanten op en opgemeten hoeveel ruimte er nu daadwerkelijk beschikbaar is. Ik heb overal een pen van 10mm tussen gekregen en er was nog genoeg spelingsruimte over.
9mm kettingen moesten dus passen en dit kwam ook overeen met de berichten over de kettingen van Konig.
Sno-pro Matic 140 9mm.
Eén hele kilometer mee gereden in de sneeuw en ijs de berg af, paar flinke bochten, en zonder problemen of geluiden.
:strip_exif()/f/image/opTJqwXyBrDcfBTOPqIgwIFD.jpg?f=fotoalbum_large)
Dakdragers:
Het panoramadak kan zonder problemen open, verder niets speciaals te melden anders dat deze, net als de Menabo's goed op mp te vinden zijn.
:strip_exif()/f/image/OpXLbQFwBiLWtaz5eXejMVYi.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed verslag en wat heb je je ingehouden op de autobahn ;-)Frag1le schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:54:
Over sneeuwkettingen:
Sno-pro Matic 140 9mm.
[Afbeelding]
Dakdragers:
[Afbeelding]
Vervelend inderdaad.BPi schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:43:
Gisteren en vandaag weer wat bijzonders meegemaakt, op de valkreep (auto gaat donderdag weg),
Je weet wel dat er een fysieke sleutel in je (draadloze) sleutel zit, om de auto alsnog altijd op te kunnen maken?
Wat is jullie bandenmaat?Frag1le schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:54:
Over sneeuwkettingen:
Sno-pro Matic 140 9mm.
[Afbeelding]
Dakdragers:
[Afbeelding]
De mijne zijn 235/45 r20, die maat zie ik er niet bij staan. Ik heb 16mm kettingen gekocht, totaal niet stil gestaan dat dat misschien te groot is.
Is bekend, maar de app was sneller. En als je de auto open hebt met de sleutel, dan kun je die natuurlijk weer niet gebruiken om te starten (omdraaien sleutel). Of zou de sleutel in de auto dan wel herkend worden om te kunnen starten?defixje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Vervelend inderdaad.
Je weet wel dat er een fysieke sleutel in je (draadloze) sleutel zit, om de auto alsnog altijd op te kunnen maken?
Ik heb me ook aangemeld, maar dat was al op 16/12. Moet ik er nu nog een keer achteraan of kan het simpelweg zo lang duren?gpdijks schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:23:
In mijn geval duurde het aanmelden voor een account by lynk minder dan 16 uur..
Dat is inderdaad de standaard bandenmaat.bleekie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:56:
[...]
Wat is jullie bandenmaat?
De mijne zijn 235/45 r20, die maat zie ik er niet bij staan. Ik heb 16mm kettingen gekocht, totaal niet stil gestaan dat dat misschien te groot is.
De hierboven door mij genoemde kettingen zijn voor die bandenmaat.
https://media.s-bol.com/YnjyzlMp5AZn/XyqENA/707x1200.jpg
Enkele sites gebruiken nog oude tabellen.
Zover ik gemeten heb, gaat 16 mm niet passen.
[ Voor 12% gewijzigd door Frag1le op 08-01-2024 15:49 ]
Ik weet toch zeker dat ik ooit parkeerhulp lijnen had in de camera M2 bj 2022.
weet iemand of je die ergens aan of uit kunt zetten? ik kan het echt niet vinden in de instellingen.
weet iemand of je die ergens aan of uit kunt zetten? ik kan het echt niet vinden in de instellingen.
Niet verwacht! Lynk heeft contact met me opgenomen na een eerder verhaal dat het gedeeltelijk mijn eigen risico zou kosten. De "deuk" wordt met de eerstvolgende onderhoudsbeurt gerepareerd (vermoed bij 30.000KM, dat is over 14.000KM). De werkplaatsen hebben het nu te druk om voor dat ene deukje tijd te maken. Ze heeft het ook genoteerd in m'n "case". Hoef niets te betalen.mprkooij schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja door in het scherm te tikken bij de cameraview.dollyking schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:09:
Ik weet toch zeker dat ik ooit parkeerhulp lijnen had in de camera M2 bj 2022.
:strip_exif()/f/image/BWwysZ7KFv2uc6R5ajJ4wkun.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Oizo1981 op 09-01-2024 12:43 ]
en nu lijkt het er nog meer op dat de auto al bezig is met afscheid nemen. Ik hoor net dat de auto net (bij aankomst bereik van 15 km) niet meer op pure willen (16% lading, bereik 0 volgens de app).BPi schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:43:
Vanmorgen na een rit naar het werk, grootste stuk op benzine, moest ik bij een verkeerslicht, net van de snelweg, af even stil staan. Bij groen gas geven en de motor slaat niet meteen aan. Rem nog een keer indrukken en nogmaals gas geven en toen ging hij wel rijden. Erg vreemd en vervelend,
Daarna nog bij de als het goed is laatste tankbeurt (ze willen graag minimaal 25% in de tank) neemt een wegrijdende bestelwagen even onze auto mee

Donderdagochtend eindigt de huur...
[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 09-01-2024 13:22 . Reden: kleine aanvulling ]
Beneden een bepaald % batterij gaat hij idd niet meer in Pure. Heb ik ook wel eens gehad toen ik met een bijna lege batterij naar Pure wilde schakelen. Als je al in Pure reed kun je hem wel 'leeg' rijden tot de motor aanslaat.BPi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:06:
[...]
en nu lijkt het er nog meer op dat de auto al bezig is met afscheid nemen. Ik hoor net dat de auto net (bij aankomst bereik van 15 km) niet meer op pure willen (16% lading, bereik 0 volgens de app).
Daarna nog bij de als het goed is laatste tankbeurt (ze willen graag minimaal 25% in de tank) neemt een wegrijdende bestelwagen even onze auto meeGelukkig volledig schuld van de tegenpartij. En geen gewonden.
Donderdagochtend eindigt de huur...
Na de aanrijding is ze elektrisch naar huis gereden. Wondere wereldMvdV schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:22:
[...]
Beneden een bepaald % batterij gaat hij idd niet meer in Pure. Heb ik ook wel eens gehad toen ik met een bijna lege batterij naar Pure wilde schakelen. Als je al in Pure reed kun je hem wel 'leeg' rijden tot de motor aanslaat.
In Pure? Want in Hybrid lukt dat nog wel een stukje met minder maximaal vermogen.BPi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:40:
[...]
Na de aanrijding is ze elektrisch naar huis gereden. Wondere wereld
[ Voor 8% gewijzigd door MvdV op 09-01-2024 13:53 ]
Pure, in hybride sloeg (eerder) meteen de motor aan bij de eerste energievraag.MvdV schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:51:
[...]
In Pure? Want in Hybrid lukt dat nog wel een stukje dan ja.
oops... Heb 11 december een lynk gekocht tweedehands.. tijdens het proefritrijden storing over motortemperatuur.. Motorkap open, lekkage koelvloeistof... Bij dealer gemeld, geen probleem, word vervangen. Toch besloten de wagen te kopen omdat dit iets kleins leek.. Inmidels een maand verder, en garage wacht nog steeds op het originele onderdeel ter vervanging.... jouw verhaal klinkt ook niet echt bemoedigend in de oren dan.....defixje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:52:
Hier even een update vanuit mijn kant, na het kapot gaan van mn koelvloeistofleiding.
Auw... Dat is vervelend. Het slangetje van het roetfilter wat bij mijn (1 dag oude) 01 afgebroken was duurde ook even (weken), maar als ze bij Volvo(?) nog steeds originele onderdelen moeten bestellen bij L&C en niet op voorraad nemen... dat wens ik je serieus heel veel sterkte.bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:14:
[...]
oops... Heb 11 december een lynk gekocht tweedehands.. tijdens het proefritrijden storing over motortemperatuur.. Motorkap open, lekkage koelvloeistof... Bij dealer gemeld, geen probleem, word vervangen. Toch besloten de wagen te kopen omdat dit iets kleins leek.. Inmidels een maand verder, en garage wacht nog steeds op het originele onderdeel ter vervanging.... jouw verhaal klinkt ook niet echt bemoedigend in de oren dan.....
Voor mij zijn het nog 2/3 ritjes in de L&C, morgen de nieuwe auto ophalen.
13 februari wordt de 01 (als het goed is opgehaald) tot die tijd staat ie voor een klein bedrag te huur (omg. Zwolle) dus mochten er nog mensen zijn die voor een dagje o.i.d. een 01 willen proberen ;-) Anders staat 'ie ook maar op de oprit te niksen.
Nadat jouw contract is afgelopen kun je toch ook niet meer verhuren?dizzytal schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:24:
[...]
Auw... Dat is vervelend. Het slangetje van het roetfilter wat bij mijn (1 dag oude) 01 afgebroken was duurde ook even (weken), maar als ze bij Volvo(?) nog steeds originele onderdelen moeten bestellen bij L&C en niet op voorraad nemen... dat wens ik je serieus heel veel sterkte.
Voor mij zijn het nog 2/3 ritjes in de L&C, morgen de nieuwe auto ophalen.
13 februari wordt de 01 (als het goed is opgehaald) tot die tijd staat ie voor een klein bedrag te huur (omg. Zwolle) dus mochten er nog mensen zijn die voor een dagje o.i.d. een 01 willen proberen ;-) Anders staat 'ie ook maar op de oprit te niksen.
toch vreemd... je zou denken dat het onderdeel hetzelfde is als aan het 1.5 3-cilinder motorblok in de XC40. Als het een gekochte auto is dan kan ik mij niet voorstellen dat het een rol speelt of het onderdeel uit de Lynk of Volvo voorraad komt.bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:14:
[...]
oops... Heb 11 december een lynk gekocht tweedehands.. tijdens het proefritrijden storing over motortemperatuur.. Motorkap open, lekkage koelvloeistof... Bij dealer gemeld, geen probleem, word vervangen. Toch besloten de wagen te kopen omdat dit iets kleins leek.. Inmidels een maand verder, en garage wacht nog steeds op het originele onderdeel ter vervanging.... jouw verhaal klinkt ook niet echt bemoedigend in de oren dan.....
Bij mij heeft het door drukte 7 of 8 weken geduurd voordat de diagnose gesteld kon worden (maar die had ik bij stilvallen al gesteld) en duurde de reparatie een paar dagen. Dus of ze hadden het onderdeel (toch) wel op voorraad of ze hadden het al weken tevoren besteld.
Toevallig belde de garage zojuist.. Helaas onderdeel nog niet binnen, maar hij vond het ook wel langduren. Vroeg of ik nog even wou doorrijden in mijn huidige auto, of dat ik toch graag mijn nieuwe auto al wou hebben. Nou, dat laatste is het geval, dus hij ging even kijken of het met een universel slangetje op te lossen is, en dat ik dan nog een keer terug kom als het originele onderdeel binnen is. Het zal te maken hebben denk ik met de fabrieksgarantie die er nog op zit. Aftermarket spul zal dan niet getolereerd worden door Lynk/Volvo denk ik..BPi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:01:
[...]
toch vreemd... je zou denken dat het onderdeel hetzelfde is als aan het 1.5 3-cilinder motorblok in de XC40. Als het een gekochte auto is dan kan ik mij niet voorstellen dat het een rol speelt of het onderdeel uit de Lynk of Volvo voorraad komt.
Bij mij heeft het door drukte 7 of 8 weken geduurd voordat de diagnose gesteld kon worden (maar die had ik bij stilvallen al gesteld) en duurde de reparatie een paar dagen. Dus of ze hadden het onderdeel (toch) wel op voorraad of ze hadden het al weken tevoren besteld.
Nee maar dat is dus de 13de feb. pas. Dus staat ' ie tussen 10-jan en 13-feb stil...Oizo1981 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:53:
[...]
Nadat jouw contract is afgelopen kun je toch ook niet meer verhuren?
(en ja de nieuwe wil ik nu gewoon z.s.m. hebben, iets met kogel, kerk, kleine jongens en nieuw speelgoed...)
Oeh kom maar op met die volledig elektrische variant
Heb gelukkig wel van andere met een L&C gehoord dat het bij hun maar 2 weken geduurd heeft. Als jouw dealer beetje meegaand is kan je misschien bij Winparts een tijdelijk slangetje kopen (kost iets van 20,- volgens mij als ik het goed heb). Mijn dealer ging daar helaas niet in mee en wilde alleen originele onderdelen er op zetten.bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:14:
[...]
Helaas is het koppel stuk speciaal voor de L&C gemaakt, en laat dat nou net het zwakste stukje zijn waar die kapot gaat.BPi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:01:
[...]
toch vreemd... je zou denken dat het onderdeel hetzelfde is als aan het 1.5 3-cilinder motorblok in de XC40.
Kun je uitleggen wat je met dit koppelstuk bedoelt?defixje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:32:
[...]
Helaas is het koppel stuk speciaal voor de L&C gemaakt, en laat dat nou net het zwakste stukje zijn waar die kapot gaat.
Zijn er foto's of technische tekeningen van dit koppelstuk beschikbaar?
Dat koppelstuk is ook het enige technische probleem wat semi regelmatig in deze discussie over de 01 naar voren komt. Enig idee of dat ook nog bouwjaar gerelateerd is?defixje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:32:
[...]
Helaas is het koppel stuk speciaal voor de L&C gemaakt, en laat dat nou net het zwakste stukje zijn waar die kapot gaat.
Bij bijna alle automerken kan de handzender, bijv. als de batterij leeg is, alsnog gebruikt worden om de auto te starten. Meestal door deze rechts tegen de stuurkolom te houden zodat de transponder alsnog werkt. Vaak zit op de stuurkolom ook een symbool om de juiste plek aan te geven.BPi schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:01:
[...]
Is bekend, maar de app was sneller. En als je de auto open hebt met de sleutel, dan kun je die natuurlijk weer niet gebruiken om te starten (omdraaien sleutel). Of zou de sleutel in de auto dan wel herkend worden om te kunnen starten?
Plek waar 'dode' sleutel gehouden moet worden kan echter verschillen. Bij de 01 is dit niet de stuurkolom, maar de BEKERHOUDER in de middenconsole >>> met dank aan forumlid oldestofjas
[ Voor 9% gewijzigd door HBV op 10-01-2024 11:36 . Reden: aanvullende info/correctie ]
Bij de 01 is dat in de bekerhouderHBV schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:43:
[...]
Bij bijna alle automerken kan de handzender, bijv. als de batterij leeg is, alsnog gebruikt worden om de auto te starten. Meestal door deze rechts tegen de stuurkolom te houden zodat de transponder alsnog werkt. Vaak zit op de stuurkolom ook een symbool om de juiste plek aan te geven. Plek waar 'dode' sleutel gehouden moet worden kan echter verschillen, bij de 01 weet ik eerlijk gezegd niet waar (maar zoals gezegd, 9 v/d 10 keer stuurkolom rechts.)
:fill(white):strip_exif()/f/image/c0a67nOJMzQpcCsEQdLj3nvh.png?f=user_large)
De 1000 euro eigen risico , de 20 cent per km, en de onzekerheid of abonnement op 550 blijft gaven de doorslag. We gaan de Lynk echt missen, want je krijgt heel veel auto...
Nou ik zeg ook: doei.
De nieuwe auto opgehaald, de L&C wordt geparkeerd even uitruimen, schoonmaken en klaar voor de (tot nu toe ene verhuurder) en dan kijken of ze daadwerkelijk de auto op 13 feb ophalen, of dat 'ie nog langer voor de deur staat.
Allemaal nog vele veilige en probleemloze km's gewenst.
De nieuwe auto opgehaald, de L&C wordt geparkeerd even uitruimen, schoonmaken en klaar voor de (tot nu toe ene verhuurder) en dan kijken of ze daadwerkelijk de auto op 13 feb ophalen, of dat 'ie nog langer voor de deur staat.
mijn laatste member dag is 12 feb, ben benieuwd wanneer ze hem ophalen. Nieuwe auto laat ik 12 feb komen.dizzytal schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:11:
Nou ik zeg ook: doei.
Hoe is een 01 in dit soort omstandigheden?
Blijft het elektrisch bereik een beetje overeind? En werkt de verwarming ook zonder de brandstofmotor?
In mijn outlander merk ik dat niet alleen het bereik sterk afneemt (op zich logisch) maar ook dat de auto slecht geisoleerd lijkt. Als je de verwarming uit zet wordt het erg snel erg koud en tochtig...
Blijft het elektrisch bereik een beetje overeind? En werkt de verwarming ook zonder de brandstofmotor?
In mijn outlander merk ik dat niet alleen het bereik sterk afneemt (op zich logisch) maar ook dat de auto slecht geisoleerd lijkt. Als je de verwarming uit zet wordt het erg snel erg koud en tochtig...

Toen ik net in de auto zat gebeld, Voicemail ingesproken en inmiddels een mail in de mailbox. Of ze de 13de direct kunnen komen (dat was min-of-meer al telefonisch aangegeven toen ik opzegde, maar toch) .. kom maar halen.Deviator79 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:15:
[...]
mijn laatste member dag is 12 feb, ben benieuwd wanneer ze hem ophalen. Nieuwe auto laat ik 12 feb komen.
[edit] de bevestiging link doet trouwens bar weinig.. kijken hoe dit nu gaat...
@Anman
Valt mee, de verwarming werk 'natuurlijk' wel, maar je hebt 't niet 'gratis' zoals je op de verbrandingsmotor rijd. De range gaat wel flink omlaag. Vanochtend moest mijn vrouw even een ritje van goed 30km doen, auto voorverwarmd, want 't is wel erg koud... heen en weer, en nog 14km bereik toen ze terug was... clima stond op 22C en ze had 't niet warm op de weg terug.. dus i.d
[ Voor 4% gewijzigd door dizzytal op 10-01-2024 15:47 ]
Ik zit eraan te denken om een L&C O1 te kopen, ik denk een 2021 of misschien een 2022 als het niet veel scheelt. Ik had al in het topic gelezen dat per modeljaar er weer wat opties bij komen maar dat het tussen de 22 en 21 wel meevalt qua verschillen. Het verwarmde stuurwiel uit de 2023 laat ik dan maar vallen ook gezien de aanschafprijs.
Ik heb de volgende vragen waar ik nog niet direct een antwoord op gevonden heb bij het bladeren door dit topic:
1. wat kost (gemiddeld) een 30k (en 60k?) servicebeurt bij de Volvo dealer?
2. is de fabrieksgarantie gewoon ov erdraagbaar en kan ik daarvoor bij de Volvo dealer terecht?
3. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij aankoop? Ik las iets van koelwater problemen maar of dit in de aansluiting (slangetje) zit of een thermostaat. Maar kan ik dat makkelijk zien of dat in orde is?
4. klopt het dat alleen een trekhaak als losse optie selecteer baar was of zijn er toch meer opties los selecteerbaar geweest?
overigens nog geen proefrit gemaakt. Dat binnenkort maar eens doen. Op "papier" lijkt het wel wat.
Ik heb de volgende vragen waar ik nog niet direct een antwoord op gevonden heb bij het bladeren door dit topic:
2. is de fabrieksgarantie gewoon ov erdraagbaar en kan ik daarvoor bij de Volvo dealer terecht?
3. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij aankoop? Ik las iets van koelwater problemen maar of dit in de aansluiting (slangetje) zit of een thermostaat. Maar kan ik dat makkelijk zien of dat in orde is?
4. klopt het dat alleen een trekhaak als losse optie selecteer baar was of zijn er toch meer opties los selecteerbaar geweest?
overigens nog geen proefrit gemaakt. Dat binnenkort maar eens doen. Op "papier" lijkt het wel wat.
Ik had precies hetzelfde met de link. Na een paar keer lukte het wel en kon ik accepteren. Na het accepteren kreeg ik een 404 scherm😂 5 min later een sms dat de afspraak was bevestig. Ben benieuwd of ze komen de 19e..dizzytal schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Toen ik net in de auto zat gebeld, Voicemail ingesproken en inmiddels een mail in de mailbox. Of ze de 13de direct kunnen komen (dat was min-of-meer al telefonisch aangegeven toen ik opzegde, maar toch) .. kom maar halen.
[edit] de bevestiging link doet trouwens bar weinig.. kijken hoe dit nu gaat...
@Anman
Valt mee, de verwarming werk 'natuurlijk' wel, maar je hebt 't niet 'gratis' zoals je op de verbrandingsmotor rijd. De range gaat wel flink omlaag. Vanochtend moest mijn vrouw even een ritje van goed 30km doen, auto voorverwarmd, want 't is wel erg koud... heen en weer, en nog 14km bereik toen ze terug was... clima stond op 22C en ze had 't niet warm op de weg terug.. dus i.d
1 Mijn 30K beurt was 436 euro. Dat is 3 maanden geleden. Ik heb er nog wel 3 nieuwe ruitenwissers bij gekocht. Geen moetje, maar ik heb graag elke 2 jaar een paar nieuwe wisserblaadjes erop. 78 Euro voor 3 stuks.jack_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:05:
Ik zit eraan te denken om een L&C O1 te kopen, ik denk een 2021 of misschien een 2022 als het niet veel scheelt. Ik had al in het topic gelezen dat per modeljaar er weer wat opties bij komen maar dat het tussen de 22 en 21 wel meevalt qua verschillen. Het verwarmde stuurwiel uit de 2023 laat ik dan maar vallen ook gezien de aanschafprijs.
2 Even checken bij de Volvo dealer, zou wel zo moeten zijn, zeker als je hem daar koopt. Officieel via L&C, maar die sturen je toch naar de Volvo dealer.
3 Ik heb de dealer gevraagd of ze bij de 30K beurt konden controleren of die issue ook in mijn auto zat/kon voorkomen. Het antwoord wat ik kreeg was dat dit niet te voorspellen is. Alles zag er wel prima uit. Ik heb een MY22-1 en heb geen problemen.
4 Enige opties waren de kleur en trekhaak. Verder zijn er alleen de modeljaar verschillen.
Inderdaad niet te voorspellen.MvdV schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:56:
[...]
3 Ik heb de dealer gevraagd of ze bij de 30K beurt konden controleren of die issue ook in mijn auto zat/kon voorkomen. Het antwoord wat ik kreeg was dat dit niet te voorspellen is. Alles zag er wel prima uit. Ik heb een MY22-1 en heb geen problemen.
Mijn MY21 heeft na 19 maanden gebruik na aandringen preventief nieuwe thermostaathuis gekregen. 4 maanden later ben ik door hetzelfde euvel aan de andere kant van het land stilgevallen

Ik heb nu een tijdje een Lynk en wilde een laadpaal laten installeren. Ik heb de MY2022 met 7.2kW/h lader. Nu las ik hier dat de lader op 1-fase werkt.
Met een 22kW lader kom je dan op die 7.2kW/h en laad je met 2 uur helemaal op. Maar voor die 22kW lader heb je ook 3X35A nodig. Wij hebben nu 3X25A.
Als je dan een paal laat installeren en feitelijk 5.7kW laadt (op 1 fase 25A) duurt het 3 uur. Met de granny lader doe je volgens mij 2.3kW en duurt het dus 7,6 uur. Aanzienlijke verkorting maar wat jammer dat hij slechts op 1 fase laad of het niet goedkoop om 35A te hebben.
Met een 22kW lader kom je dan op die 7.2kW/h en laad je met 2 uur helemaal op. Maar voor die 22kW lader heb je ook 3X35A nodig. Wij hebben nu 3X25A.
Als je dan een paal laat installeren en feitelijk 5.7kW laadt (op 1 fase 25A) duurt het 3 uur. Met de granny lader doe je volgens mij 2.3kW en duurt het dus 7,6 uur. Aanzienlijke verkorting maar wat jammer dat hij slechts op 1 fase laad of het niet goedkoop om 35A te hebben.
[ Voor 55% gewijzigd door Emielioo op 11-01-2024 01:03 ]
Nou... de lynk is maandag opgehaald en heb vandaag al een factuur van 2.264€ voor mijn kiezen gekregen vanwege teveel gereden kilometers.
Admin problemen lijken helaas voorbij
Was bij mij in een paar minuten geregeld. Overigens wel bijzonder wat ik heb een Lynk gekocht maar leek erop alsof ik hem gewoon te leen kan aanbieden. Dacht dat dit niet kon als je hem had gekocht.Wackmack schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:59:
Drie dagen geleden heb ik mijn rijbewijs geüpload in de map zodat mijn auto gedeeld kan worden. Nog niks gehoord en nu foutmelding in de app.
Hoe lang duurde dit bij jullie? Qua communicatie/ service is tegenwoordig alles langzaam bij Lync en Co 😂.
[Afbeelding]
Heb jij de auto ook verhuurd?Tomtidom71 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:08:
Nou... de lynk is maandag opgehaald en heb vandaag al een factuur van 2.264€ voor mijn kiezen gekregen vanwege teveel gereden kilometers.
Goed om te weten dat het wel snel. Zal de support maar weer is mailen.Emielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:17:
[...]
Was bij mij in een paar minuten geregeld. Overigens wel bijzonder wat ik heb een Lynk gekocht maar leek erop alsof ik hem gewoon te leen kan aanbieden. Dacht dat dit niet kon als je hem had gekocht.
Bestaan er überhaupt hybrides die 3 fase laden? Lijkt me meer iets voor volledig elektrische auto's.Emielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:14:
Ik heb nu een tijdje een Lynk en wilde een laadpaal laten installeren. Ik heb de MY2022 met 7.2kW/h lader. Nu las ik hier dat de lader op 1-fase werkt.
Dat kan zeker maar let op dat je verzekering dat toestaat.Emielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:17:
[...]
Was bij mij in een paar minuten geregeld. Overigens wel bijzonder wat ik heb een Lynk gekocht maar leek erop alsof ik hem gewoon te leen kan aanbieden. Dacht dat dit niet kon als je hem had gekocht.
:strip_exif()/f/image/nCB808v5o5njQmJT7zpbbWA5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan inderdaad gewoon wel, ze maken geen onderscheid. Er is alleen geen verzekeraar die dit toestaat en L&C neemt voor dat traject geen verantwoordelijkheden. Technisch kan het maar juridisch is het dus (zeer) onverstandigEmielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:17:
[...]
Was ik niet zo van op de hoogte. Wel erg jammer.oldostofjas schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:19:
[...]
Bestaan er überhaupt hybrides die 3 fase laden? Lijkt me meer iets voor volledig elektrische auto's.
Hoe snel laden jullie in de praktijk? En hoe is je setup? Ook 3x25A?
Ik laad gewoon met de granny lader. Als ik thuiskom stekker erin en 's ochtends is hij weer vol. Als hij helemaal leeg is (dat is niet vaak) ga ik nog wel eens naar de laadpaal aan de overkant van de straat, vanwege het goedkopere tarief.Emielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:38:
[...]
Was ik niet zo van op de hoogte. Wel erg jammer.
Hoe snel laden jullie in de praktijk? En hoe is je setup? Ook 3x25A?
Da's een aardige rekening...Tomtidom71 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:08:

Nomen nescio
Zodan, dat is een aardige. Mocht je geen specificatie / berekening + het aantal cent per kilometer bij de factuur hebben gekregen dan kun je dit aanvragen en kan het zomaar in kosten schelen.Tomtidom71 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:08:
Zoals in dit topic aangegeven is de communicatie met Lynk & Co erg slecht.
Ook ik ervaar dit.
Op 14 december heb ik me via een mail als eigenaar gemeld om de app gekoppeld te krijgen.
Vervolgens komt er een mail terug met het verzoek om het aanleveren van stukken.
Diezelfde dag antwoord ik met 2 vragen over deze stukken.
Hier is dus sindsdien nog geen reactie/antwoord op gekomen.
Inmiddels zojuist de 3e reminder gestuurd maar ik heb weinig hoop.
Ook ik ervaar dit.
Op 14 december heb ik me via een mail als eigenaar gemeld om de app gekoppeld te krijgen.
Vervolgens komt er een mail terug met het verzoek om het aanleveren van stukken.
Kom even in de lucht via de chat van Lynk & Co. Dat scheelt een hoop. Dan vermeld je gewoon je klantnummer & mailadres waar je de mail mee hebt gestuurd. Dan lossen ze het veel sneller op. Althans in de gevallen waarin ik hulp nodig had.Frag1le schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:55:
Ook ik ervaar dit.
De vorige keer adviseerde de chat me dit op de mail te zetten.mprkooij schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:57:
[...]
Kom even in de lucht via de chat van Lynk & Co. Dat scheelt een hoop. Dan vermeld je gewoon je klantnummer & mailadres waar je de mail mee hebt gestuurd. Dan lossen ze het veel sneller op. Althans in de gevallen waarin ik hulp nodig had.
Maar bedankt voor de tip, ik ga het nog eens proberen.
Ik heb overigens tot nu toe geen klagen over Lynk en hun klantenservice.
Naar aanleiding van m'n ongelukje met de kapotte spiegel tot gevolg gaat alles tot nu toe goed. M'n telefoontje werd binnen 15 seconde opgenomen waarbij ik direct goed geholpen werd. Op mailtjes wordt binnen 2 kantooruren gereageerd.
Nu alleen nog wachten tot er een nieuwe spiegel geleverd wordt bij het schadeherstelbedrijf. Onderdelen schijnen nog steeds een groot probleem te zijn.
Naar aanleiding van m'n ongelukje met de kapotte spiegel tot gevolg gaat alles tot nu toe goed. M'n telefoontje werd binnen 15 seconde opgenomen waarbij ik direct goed geholpen werd. Op mailtjes wordt binnen 2 kantooruren gereageerd.
Nu alleen nog wachten tot er een nieuwe spiegel geleverd wordt bij het schadeherstelbedrijf. Onderdelen schijnen nog steeds een groot probleem te zijn.
Weet iemand of er ook een vergoeding is voor 'minder-gereden-kilometers' bij Lynk & Co?
Wij hebben in jaar één 9560km gereden, ipv de 15000km toegestaan.
Ik heb dit maandag gedaan, ging super snel. Ze zeiden dat het 3/4 weken kon duren. Was binnen 2 uur allemaal geregeld.Frag1le schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:55:
Ook ik ervaar dit.
Ik heb ook iets geks sinds 2 dagen. Rij de auto nu al 15 maanden en ineens sinds gisteren hoor ik over elke oneffenheid in de weg alsof mijn dakraam klappert ofzo. Kan niet precies pinpointen waar ik het precies hoor.
Geen verschil als ik het zonluik dicht of open heb. Met de hand voel ik totaal geen speling in het dakraam ofzo en hij gaat ook gewoon goed open en dicht nog.
Het is echt heel irritant.
Geen verschil als ik het zonluik dicht of open heb. Met de hand voel ik totaal geen speling in het dakraam ofzo en hij gaat ook gewoon goed open en dicht nog.
Indien er in het afgelopen jaar niks is veranderd in de voorwaarden is dat niet het geval. Vorig jaar iemand van Lynk en co daarover gesproken en bij het "huur" model zit gewoon die 15k.Elsheepo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:06:
Weet iemand of er ook een vergoeding is voor 'minder-gereden-kilometers' bij Lynk & Co?
Nee, geen vergoeding. Kun je dus wel corrigeren door in het volgende jaar meer te rijden. Er wordt niet afgerekend per jaar.Elsheepo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:06:
Je kunt de vragen over de aan te leveren stukken misschien ook niet hier stellen? Meerdere mensen hebben die immers al aangeleverd.Frag1le schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:55:
Ook ik ervaar dit.
[ Voor 1% gewijzigd door Oizo1981 op 11-01-2024 11:21 . Reden: niet = hier ]
Goed om te lezen dat het vrij snel kan, maar dat geldt dus niet voor iedereen.Emielioo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:21:
[...]
Ik heb dit maandag gedaan, ging super snel. Ze zeiden dat het 3/4 weken kon duren. Was binnen 2 uur allemaal geregeld.
Ik heb iets vergelijkbaars, niet zozeer klapperen maar meer kraken. Ik denk dat het komt door de kou, dat alles wat strakker staat zeg maar. Ik vermoed dus ook dat het na deze week vanzelf voorbij zal gaan.Ricmaniac schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:25:
Ik heb ook iets geks sinds 2 dagen. Rij de auto nu al 15 maanden en ineens sinds gisteren hoor ik over elke oneffenheid in de weg alsof mijn dakraam klappert ofzo. Kan niet precies pinpointen waar ik het precies hoor.
Nomen nescio
Tja, als er iets gevraagd wordt wat niet eens bestaat dan stel ik daar vragen over.Oizo1981 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:31:
[...]
Je kunt de vragen over de aan te leveren stukken misschien ook niet stellen? Meerdere mensen hebben die immers al aangeleverd.
Herkenbaar. Vanmorgen de auto een paar meter verplaatst en flink gekraak. Dak en voorruit volgens mij. Snel weer stil gezet. De auto werd opgehaald door Koopman ivm einde contract. Liever dat na de "vrijwaarding" het dak of ruit springt dan net er voorBra-Jo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:41:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars, niet zozeer klapperen maar meer kraken. Ik denk dat het komt door de kou, dat alles wat strakker staat zeg maar. Ik vermoed dus ook dat het na deze week vanzelf voorbij zal gaan.
Twee voorgaande winters overigens niet zo erg ervaren, Misschien nu extra omdat de auto gisteren door de wasstraat is geweest? Tja, ze verzoeken om de auto gewassen klaar te zetten.
Ook de achterklep kraakte overigens bij het aantrekken na sluiten.
[ Voor 12% gewijzigd door BPi op 11-01-2024 10:54 ]
Ik kan dus volgende week de afrekening verwachten... Zal ook een fikse zijn. En ik ben ook erg benieuwd naar de specificatie. Want zonder specificatie wordt er sowieso niet betaald. Met de juiste specificatie betaal ik zonder problemen, omdat dit immers in het door contract staat. Hoewel ik met de manier van verwerken van de extra kilometers wel moeite heb. Ze houden zich niet aan tussentijdse afrekeningen bij behalen bepaalde meerkosten, of na 1 jaar, zoals ze zelf in de contractvoorwaarden hadden of hebben staan.mprkooij schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:54:
[...]
Zodan, dat is een aardige. Mocht je geen specificatie / berekening + het aantal cent per kilometer bij de factuur hebben gekregen dan kun je dit aanvragen en kan het zomaar in kosten schelen.
Ik bedoelde hier stellen (i.p.v. niet). Ze gebruiken inderdaad soms vreemde/niet bestaande terminologie.Frag1le schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:41:
[...]
Tja, als er iets gevraagd wordt wat niet eens bestaat dan stel ik daar vragen over.
Wat ik begrijp dat je moet aanleveren:
- kopie rijbewijs
- kopie kentekencard
- kopie aankoopbewijs
- het formulier van L&C.
Eind december de auto ingeleverd en deze week twee mails ontvangen: eentje dat er extra kosten zijn i.v.m. meerkilometers en eentje met de specificatie. Alle extra km -/- verhuurkilometers worden tegen € 0,15 afgerekend.
Deze mail kreeg ik:Oizo1981 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:20:
[...]
Ik bedoelde hier stellen (i.p.v. niet). Ze gebruiken inderdaad soms vreemde/niet bestaande terminologie.
Wat ik begrijp dat je moet aanleveren:
- kopie rijbewijs
- kopie kentekencard
- kopie aankoopbewijs
- het formulier van L&C.
Je hebt een Lynk & Co 01 gekocht, leuk!
We wensen je veel plezier en vele avonturen. Om je auto aan je app te verbinden en voordat je de connectiviteitsdiensten kan gebruiken, hebben we kopieën/foto's nodig van de volgende documenten:
- Certificaat van eigendom
- Rijbewijs
- Connectiviteitscontract
Stuur deze informatie door direct op deze e-mail te antwoorden.
Houd er rekening mee dat het proces tot 3-4 weken kan duren.
Tot snel!
Weet alleen niet zo goed wat certificaat van eigendom is...
Kentekencard + aankoopbewijs voldoet.larry_flynt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:13:
[...]
Weet alleen niet zo goed wat certificaat van eigendom is...
[ Voor 53% gewijzigd door Oizo1981 op 11-01-2024 14:46 ]
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.