Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
dixet schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:33:
[...]
Saillant detail: terwijl ik dit tik vallen de verzekeringspapieren voor volgend jaar in de bus... voor de oude Lynk&co 8)7
Die heb ik ook net binnengekregen na mijn ophaal-drama. Ik stuur ze lekker weer retour naar Allianz, het IVB dat in de auto ligt is nog geldig tot februari dus ik lever de auto compleet in… als ze hem ooit komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
donny_p schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:02:
Ik zie nu dat wanneer je autodelen wilt aanzetten je BSN nummer moet invoeren. Was dit voorheen ook al zo? Staat mij namelijk niets van bij aangezien ik delen wel eerder aan heb gehad. Ben echter niet van plan om dit te gaan delen met L&C via een brakke app eerlijk gezegd..
Lijkt me een theoretische vraag. Met de nieuwe prijsstructuur zijn de L&C leen prijzen niet meer competitief. Ik heb sinds de nieuwe prijzen geen huurders meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:47
KeesPimelmees schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:50:
Nou... ik heb 31 juli mijn Lynk ingeleverd, kreeg een factuur van ruim 700 euro voor extra kilometers die ze niet konden onderbouwen.

Nu keurig een onderbouwde (en kloppende) factuur van ruim 500 euro in mijn mail.

Dus... Extra kilometers worden na 5 maanden wel degelijk gefactureerd.
en
vistu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:40:
Voor iedereen die dacht dat na inlevering geen factuur komt. Ik krijg er net een voor ruim 1100 euro die ik binnen 30 dagen mag betalen, voor een auto die ik vorig jaar december heb opgezegd. Vrolijk kerstmis Lynk&Co.
Volgens mij staat duidelijk in de voorwaarden dat je maximaal 30 dagen na inleveren geconfronteerd mag worden met extra kosten / afrekening / schades. Daarna niet meer.....
Lijkt me absoluut aan te vechten dat je na maanden een afrekening gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Het lijkt erop dat de administratie eindelijk op orde komt. Als de facturen kloppen qua bedragen dan vind ik moeilijk doen om de gestelde 30 dagen wel flauw. Hadden we maar minder moeten rijden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

Johnvh schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:21:
Het lijkt erop dat de administratie eindelijk op orde komt. Als de facturen kloppen qua bedragen dan vind ik moeilijk doen om de gestelde 30 dagen wel flauw. Hadden we maar minder moeten rijden 🙂
Ik vind die 30 dagen wel een ding.

Vergeet niet dat ze tussentijds zouden afrekenen als de meerkosten boven de 500 komen. Volgens mij staat ook nog ergens na een jaar. Tussentijds heb ik meermaals gevraagd naar de kilometer ivm verhuur. Daar konden ze nooit een antwoord op geven.
Ik zit bij inleveren over 3 weken op zo'n 58000 km in 26 maand. Dat betekent 25500 extra kilometers. Hiervan zijn er een paar duizend van verhuur. Ik ben benieuwd wat de eindafrekening en onderbouwing wordt.
Het geldt staat gereserveerd dus dat is geen probleem. Ze moeten wel met een goed verhaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

BPi schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:19:
[...]

Ik vind die 30 dagen wel een ding.

Vergeet niet dat ze tussentijds zouden afrekenen als de meerkosten boven de 500 komen. Volgens mij staat ook nog ergens na een jaar. Tussentijds heb ik meermaals gevraagd naar de kilometer ivm verhuur. Daar konden ze nooit een antwoord op geven.
Ik zit bij inleveren over 3 weken op zo'n 58000 km in 26 maand. Dat betekent 25500 extra kilometers. Hiervan zijn er een paar duizend van verhuur. Ik ben benieuwd wat de eindafrekening en onderbouwing wordt.
Het geldt staat gereserveerd dus dat is geen probleem. Ze moeten wel met een goed verhaal komen.
Onderbouwing is toch gewoon:

Abonnement voor x bedrag per maand incl x aantal kilometers. Daarboven betalen x bedrag per gereden kilometer.

Hoe wil je dit verder onderbouwen dan? Je wist toch van te voren hoeveel kilometer je kon “verbruiken” ?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

OMD schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:21:
[...]

Onderbouwing is toch gewoon:

Abonnement voor x bedrag per maand incl x aantal kilometers. Daarboven betalen x bedrag per gereden kilometer.

Hoe wil je dit verder onderbouwen dan? Je wist toch van te voren hoeveel kilometer je kon “verbruiken” ?
Nergens is te lezen wat de huurder heeft gereden. Meermaals nagevraagd. Die kilometers zijn niet voor mijn rekening.
Na een jaar zou de auto worden gewisseld en afgerekend. Niet gebeurd...
Daarnaast zijn de meerkilometers begonnen op 15 cent, daarna 16 cent en vervolgens 20 cent. Daar ben ik mee akkoord gegaan en be
ook klant gebleven.

Maar welke kilometers voor welk tarief afrekenen? Geen idee.

Ik wacht af maar blijf wel kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
nrdnmg schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:28:
[...]

en

[...]

Volgens mij staat duidelijk in de voorwaarden dat je maximaal 30 dagen na inleveren geconfronteerd mag worden met extra kosten / afrekening / schades. Daarna niet meer.....
Lijkt me absoluut aan te vechten dat je na maanden een afrekening gaat krijgen.
Ja, eens, maar een vergeten factuur kent een verjaringstermijn van vijf jaar (in het geval van een dienst), dus ik vermoed dat ik heel weinig kans heb. De timing is verder natuurlijk wel om te lachen. Ik wacht een exacte specificatie af (want ik heb de auto uitgeleend, maar daar heb ik bijvoorbeeld nooit geld voor gezien, daar kon ik mee leven maar niet als ik nu een factuur ontvang voor extra kms), en als die oké lijkt dan zal het betalen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:47
vistu schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:54:
[...]

Ja, eens, maar een vergeten factuur kent een verjaringstermijn van vijf jaar (in het geval van een dienst), dus ik vermoed dat ik heel weinig kans heb. De timing is verder natuurlijk wel om te lachen. Ik wacht een exacte specificatie af (want ik heb de auto uitgeleend, maar daar heb ik bijvoorbeeld nooit geld voor gezien, daar kon ik mee leven maar niet als ik nu een factuur ontvang voor extra kms), en als die oké lijkt dan zal het betalen worden.
Ik heb bij het inleveren een 'car-return' formulier ingevuld, waarop letterlijk staat: "Bij een incident of vraag nemen wij binnen 30 dagen contact met u op. Als u tegen die tijd niets van ons hebt gehoord, betekent dit dat alles in orde is."

Daaruit mag ik toch afleiden dat ze niet een jaar later nog een 'vergeten' factuur kunnen sturen.
Ik denk dat je rechtsbijstand eens moet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
nrdnmg schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:22:
[...]

Ik heb bij het inleveren een 'car-return' formulier ingevuld, waarop letterlijk staat: "Bij een incident of vraag nemen wij binnen 30 dagen contact met u op. Als u tegen die tijd niets van ons hebt gehoord, betekent dit dat alles in orde is."

Daaruit mag ik toch afleiden dat ze niet een jaar later nog een 'vergeten' factuur kunnen sturen.
Interpreteer dit zoals je wilt, maar volgensmij gaat dit gewoon over schades enzo. Niet over achteraf facturen voor extra kilometers. Dat hoort er gewoon bij, je wist waar je aan begon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
nrdnmg schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:22:
[...]

Bij mij stond er:
Bedankt voor het inleveren van je 01! We gaan de auto controleren en nemen binnen 30 dagen contact met je op als er nog problemen of vragen zijn. Als je niets van ons hoort, mag je ervan uitgaan dat alles in orde is en de inlevering is afgehandeld.

Zo werkt het.
Er zijn nog een paar stappen voordat het inleverproces van je auto voltooid is.

We inspecteren de auto

We nemen contact op als we problemen of vragen hebben

Er kunnen extra betalingen plaatsvinden, zoals tolgelden, boetes, vergoedingen, enz.
Daarin worden extra betalingen dus expliciet genoemd, evenals “de inlevering is afgehandeld” en “het inleverproces van de auto is voltooid”.

Dan kun je (in mijn geval na ruim 1 jaar) echt niet meer met goed fatsoen met kosten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
BPi schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:48:
[...]

Nergens is te lezen wat de huurder heeft gereden. Meermaals nagevraagd. Die kilometers zijn niet voor mijn rekening.
Na een jaar zou de auto worden gewisseld en afgerekend. Niet gebeurd...
Daarnaast zijn de meerkilometers begonnen op 15 cent, daarna 16 cent en vervolgens 20 cent. Daar ben ik mee akkoord gegaan en be
ook klant gebleven.

Maar welke kilometers voor welk tarief afrekenen? Geen idee.

Ik wacht af maar blijf wel kritisch.
reeds eerder gedeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfHeovnyFLpNp8CSc4DAoIyxs9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4TfsM5PEVIXTNcZzRUAgGoN.jpg?f=fotoalbum_large

Verhuurkms staan erop, alles voor 0,15/km. Bij mij was deze binnen 30 dgn binnen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:13:
[...]

Bij mij stond er:

[...]

Daarin worden extra betalingen dus expliciet genoemd, evenals “de inlevering is afgehandeld” en “het inleverproces van de auto is voltooid”.

Dan kun je (in mijn geval na ruim 1 jaar) echt niet meer met goed fatsoen met kosten komen.
tsja, blijft lastig, ergens geef ik je gelijk, echter de extra kms heb je zelf gemaakt en daar was je van op de hoogte. Er is ook een verschil in gebruikskosten en bijv schades. M.i. mogen ze niet na 30 dgn schade in rekening brengen, echter gebruikskosten is een ander verhaal.
Hetzelfde geldt voor verkeersboetes. Ook die kunnen later nog in rekening worden gebracht.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Oizo1981 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:13:
[...]

Met goed fatsoen misschien niet. Maar je benadert dit vooral vanuit een semantische hoek

Ik denk dat een rechter je vooral zal vragen of je die extra kilometers gereden hebt of niet en dan zal oordelen dat je moet betalen, omdat bedrijven tot 5 jaar na het feit nog facturen mogen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
jeroenkb schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:20:
[...]

Met goed fatsoen misschien niet. Maar je benadert dit vooral vanuit een semantische hoek

Ik denk dat een rechter je vooral zal vragen of je die extra kilometers gereden hebt of niet en dan zal oordelen dat je moet betalen, omdat bedrijven tot 5 jaar na het feit nog facturen mogen sturen.
Dat je na 5 jaar mag factureren doet niet af aan het feit dat een ander mag vertrouwen op de mededeling dat een proces/dienst is afgehandeld.

Artikel 3:35 BW:
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Oizo1981 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:28:
[...]

Dat je na 5 jaar mag factureren doet niet af aan het feit dat een ander mag vertrouwen op de mededeling dat een proces/dienst is afgehandeld.

Artikel 3:35 BW:
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
En dan wordt het weer semantisch.

Het gaat over inleveren van de auto. Niet de totale administratieve afhandeling. De voorbeelden die genoemd worden refereren aan zaken zoals boetes en schades.

Maar, zoals wel vaker in topics, we kunnen lang over en weer praten over dit punt, maar dat gaat niets aan de factuur veranderen. Zal je, als ze de factuur niet cancellen, gewoon naar de rechter moeten stappen.

Ben wel benieuwd of je dan gelijk krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
Mensen ervaring met een trekhaak monteren op de Lynk?

Lynk zegt zelf, na levering van de auto is het niet meer mogelijk om een trekhaak achteraf te monteren. Echter zie ik genoeg dealers die de optie geven een trekhaak te laten plaatsen op de Lynk? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Laatst online: 05-09 14:45
Het probleem is natuurlijk hoe Lynk & Co gaat bepalen welke km's 0.15, welke 0.16 en welke 0.20 gaan kosten. Vraag ik me ook wel af eigenlijk. Mogen ze met een goed verhaal komen, want ik ga niet 0.20 betalen voor kilometers in 2023 en geen 0.16 voor die in 2022.

Dat zou niet fair zijn van het prutsbedrijfje wat zichzelf Lynk & Co noemt.

Enfin, we gaan het zien :)

[ Voor 10% gewijzigd door jannesbeterams op 25-12-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Vissa66 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:14:
Mensen ervaring met een trekhaak monteren op de Lynk?

Lynk zegt zelf, na levering van de auto is het niet meer mogelijk om een trekhaak achteraf te monteren. Echter zie ik genoeg dealers die de optie geven een trekhaak te laten plaatsen op de Lynk? :)
Volgens mij moet gewoon kunnen. Wellicht is het lastig administratief af te handelen bij een abonnement. Denk dat je dan de auto moet inleveren en er weer 1 krijgt met trekhaak.

Trekhaakcentrum bied ook gewoon een trekhaak aan voor de 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:00
jannesbeterams schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:08:
Het probleem is natuurlijk hoe Lynk & Co gaat bepalen welke km's 0.15, welke 0.16 en welke 0.20 gaan kosten. Vraag ik me ook wel af eigenlijk. Mogen ze met een goed verhaal komen, want ik ga niet 0.20 betalen voor kilometers in 2023 en geen 0.16 voor die in 2022.

Dat zou niet fair zijn van het prutsbedrijfje wat zichzelf Lynk & Co noemt.

Enfin, we gaan het zien :)
Precies dit vraag ik me ook af. Had veel overzichtelijker geweest als steeds tussentijds al was afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
jeroenkb schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:43:
[...]

En dan wordt het weer semantisch.

Het gaat over inleveren van de auto. Niet de totale administratieve afhandeling. De voorbeelden die genoemd worden refereren aan zaken zoals boetes en schades.

Maar, zoals wel vaker in topics, we kunnen lang over en weer praten over dit punt, maar dat gaat niets aan de factuur veranderen. Zal je, als ze de factuur niet cancellen, gewoon naar de rechter moeten stappen.

Ben wel benieuwd of je dan gelijk krijgt...
Wat in ieder geval niet semantisch is dat Lync de omzetbelasting over deze meer kilometers uiterlijk einde van hun boekjaar moeten hebben afgedragen..... anders overtreden ze de wet.

En semantisch inzake de formulieren: als iets onduidelijk is wordt het meestal in het voordeel van de consument uitgelegd bij de rechter. Dus ze nemen zeker een risico met erg trage afhandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
Nou de kogel is bijna door de kerk.. de voordelen van de Lynk worden zeker na de prijsverhoging niet meer aantrekkelijk. Ook was een van m’n redenen voor plug in de vakanties, maar ik denk toch dat ik over ga op volledig elektrisch. Testrit gepland in een model 3, maar de ev6 staat ook op de lijst. Of Lynk moet binnen nu en een maand duidelijkheid geven, maar ik denk dat het toch een overstap naar elektrisch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo, opzegging is in gang gezet. Als 't goed is komen ze de auto halen... 13 februari stopt 't.

Direct de schade gemeld van de voorruit.. moet je gewoon een schade formulier invullen... Gaan ze de schade beoordelen, en dan kan ik een afspraak maken, nouja dat zal er wel niet meer van komen.

[ Voor 51% gewijzigd door dizzytal op 27-12-2023 11:33 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik lees in dit topic voornamelijk ervaringen over de huur opties van de l&c.
Zijn er ook mensen die hem gekocht hebben?

Ik ben een vervanging voor de gezinsauto aan het zoeken en zit te kijken naar een suv van Max. 1 jaar oud. Zat zelf te kijken naar een tucson of een sportage. Maar mijn vriendin sleepte me mee naar de Volvo dealer omdat ze een xc40 mooi vindt. Nu stond bij de dealer een hele rij l&c’s met hele aantrekkelijke prijzen.

Iemand ervaringen met het zelf kopen van deze auto? Is dat ze interessant als het lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:49
Joost79 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:45:

Ik ben een vervanging voor de gezinsauto aan het zoeken en zit te kijken naar een suv van Max. 1 jaar oud. Zat zelf te kijken naar een tucson of een sportage. Maar mijn vriendin sleepte me mee naar de Volvo dealer omdat ze een xc40 mooi vindt. Nu stond bij de dealer een hele rij l&c’s met hele aantrekkelijke prijzen.

Iemand ervaringen met het zelf kopen van deze auto? Is dat ze interessant als het lijkt?
Wij hebben er net 1 gekocht van 2 jaar oud. We hebben hem nu een kleine week, en het bevalt goed. Maar dat is wel een erg korte periode om er echt wat over te zeggen.

Ik heb wel een sleutel te weinig gekregen, en 1 raam doet het niet zo lekker. Maar dat gaat de dealer nog oplossen.
We komen van een 12 jaar oude renault megane, en dat is wel echt een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
Volgens mij zijn er heel veel koopervaringen als je terugleest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 19:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-Ogt7ju_Y-i_6V8rL7IRwANIlo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uCC8Qnd0medNM7JJSUslSWqv.png?f=fotoalbum_large

Gisteren een e-mail ontvangen om de locatie door te geven waar mijn 2,5 jaar oude (bijna 45K km) omgeruild wordt voor een fris model. Zijn er al andere in het forum die ervaring hebben met het omruilen? Hoe lang duurt het voordat die afspraak wordt gepland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
Joost79 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:45:

Wij hebben in november een Lynk uit 2021 met 40000 op de teller gekocht en werkt perfect. Rijdt heel erg lekker, de software is mijn ogen prima, soms wel wat traag maar prima. De app doet het goed (moet je wel contact opnemen met Lynk om dit te koppelen, maar goed). Wij rijden nu na 1,5 maand 1 op 100 als we 'm volladen en dat lukt aardig.

Kortom: Goede aankoop voor de prijzen die je nu ervoor betaald, laag verbruik en rijdt beter dan een XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik overweeg ook een tweedehands Lynk & Co. Moderne auto's, goed uitgerust. Ik denk een goede deal voor 25-26k (max 60k, 2021).

Ik zie in Duitsland 01's te koop staan voor 20-21k. Vanwege de op papier lage uitstoot betaal je slechts een paar honderd rest BPM en wat invoerkosten. Lijkt interessant als je een paar duizend kan besparen.
Zie https://suchen.mobile.de/...SES&utm_source=DirectMail

Weten jullie of de Lynk & Co's daar vergelijkbaar zijn uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
disbehave schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:46:
Ik overweeg ook een tweedehands Lynk & Co. Moderne auto's, goed uitgerust. Ik denk een goede deal voor 25-26k (max 60k, 2021).

Ik zie in Duitsland 01's te koop staan voor 20-21k. Vanwege de op papier lage uitstoot betaal je slechts een paar honderd rest BPM en wat invoerkosten. Lijkt interessant als je een paar duizend kan besparen.
Zie https://suchen.mobile.de/...SES&utm_source=DirectMail

Weten jullie of de Lynk & Co's daar vergelijkbaar zijn uitgerust?
Dit zijn geen plug-ins (HEV ipv PHEV)

Je ziet het ook direct aan de (lelijke) 18" velgen en de niet-getinte achterruiten

[ Voor 5% gewijzigd door oldostofjas op 27-12-2023 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
oldostofjas schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:03:
[...]

Dit zijn geen plug-ins (HEV ipv PHEV)

Je ziet het ook direct aan de (lelijke) 18" velgen en de niet-getinte achterruiten
Ah, dat verklaart een hoop. De prijzen waren ook al te goed om waar te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Vanochtend de proefrit gemaakt en met de Volvo een mooie prijs onderhandeld.

De auto zelf twijfel ik niet zozeer aan, Volvo basis is gewoon goed.
Ben vooral benieuwd hoe de afschrijving over 4/5 jaar is. Is toch een “nieuw” merk, van mijn Toyota’s had ik daar nooit twijfels over.
Was altijd op voorhand eenvoudig te calculeren.
10 januari zit er een trekhaak onder en heeft de dealer hem gepoetst, dus nog 2 weken geduld.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59
In het eerste kwartaal van 2024 moet ik mijn leaseauto inleveren en ik was van plan om dan over te gaan op de aanschaf van een eigen auto. Nu heb ik mijn zinnen gezet op de Tesla Model Y waarbij ik nog graag de Juniper update zou willen afwachten.
Een Lynk abonnement leek mij een mooie overbrugging echter zie ik nu dat de levertijd op 12-13 maanden staat waarbij het dus zijn doel voorbij schiet.
Zijn er ook andere bedrijven die een maandelijkse abonnementsvorm aanbieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
hantheman schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:25:
In het eerste kwartaal van 2024 moet ik mijn leaseauto inleveren en ik was van plan om dan over te gaan op de aanschaf van een eigen auto. Nu heb ik mijn zinnen gezet op de Tesla Model Y waarbij ik nog graag de Juniper update zou willen afwachten.
Een Lynk abonnement leek mij een mooie overbrugging echter zie ik nu dat de levertijd op 12-13 maanden staat waarbij het dus zijn doel voorbij schiet.
Zijn er ook andere bedrijven die een maandelijkse abonnementsvorm aanbieden?
Care by Volvo kun je na 3 maanden weer van af, ANWB ook. Verder Easyrent (3 mnd), VWP Shortlease (1 mnd), DutchLease (6 mnd) doet ook aan shortlease. Genoeg te vinden als je Googlet op autoabonnement of shortlease. :)

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59
Sandro! schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:51:
[...]

Care by Volvo kun je na 3 maanden weer van af, ANWB ook. Verder Easyrent (3 mnd), VWP Shortlease (1 mnd), DutchLease (6 mnd) doet ook aan shortlease. Genoeg te vinden als je Googlet op autoabonnement of shortlease. :)
Hartstikke bedankt! ik dacht dat shortlease alleen zakelijk was ik ga lekker googlen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
hantheman schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:38:
[...]

Hartstikke bedankt! ik dacht dat shortlease alleen zakelijk was ik ga lekker googlen :)
Ook Skoda heeft een maandabonnement met meerdere modellen, ook al elektrisch! Ook het bekijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos1952
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
Sinds 20 december uitval van allerlei functies. Begon met frontcamera. Daarna acc, lane assist, parkassist, noodoproep, enz. Lijkt erop dat alle sensoren uitgevallen zijn. Auto uitgezet en weer aangezet, kwam er ook nog motormanagement lampje bij. Op een gegeven moment gingen ramen niet meer open en zelfs achterdeuren niet.
25 december auto in garage gezet en volgende dag waren storingen weg. Echter gisteren 28 december alle storingen weer terug en na weer aanzetten 's middags ook motormanagement weer aan.
Wie herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-08 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bSdmdkyevxmrmjxShWIr8xHN-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTqFU5OwMgyCvWW3hsEMSUaU.jpg?f=fotoalbum_large

Wegens prijsverhogingen en radicale aanpassingen in de voorwaarden heb ik mijn Lynk opgezegd. Fijne auto, 25k in 12 maanden gereden zonder grote problemen. Wel vaak last gehad van connectieproblemen en werkt de app al zeker 2 maanden niet (overigens heeft de app nooit optimaal gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
  • Laatst online: 08-04-2024
Wanneer ik de stekker er vergeet uit te halen bij het thuis laden.. Kost dit dan stroom wanneer de auto vol is? In principe laad ik hem gewoon overdag op daar waar ik kan. Maar dan moet ik een beetje timen en het in de gaten houden. Ik schat in dat het minimaal iets verbruikt maar dit geen naam mag hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorianD96
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:32
Zlatan27 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:
Wanneer ik de stekker er vergeet uit te halen bij het thuis laden.. Kost dit dan stroom wanneer de auto vol is? In principe laad ik hem gewoon overdag op daar waar ik kan. Maar dan moet ik een beetje timen en het in de gaten houden. Ik schat in dat het minimaal iets verbruikt maar dit geen naam mag hebben?
Ik heb de autolader in een HomeWizard smart plug zitten en als 'ie vol is gebruikt ie 0 watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Zlatan27 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:
Kun je zo zien op je energie vebruiksmeter of app als je die hebt. Ik laad bijna altijd in de avond/nacht op en dan zie je mooi 5 tot 7 balkjes (afhankelijk van hoe leeg de accu is) van 2,5KWh en zodra die vol is 0.

Dus mijn conclusie is nee nadat die vol is vebruikt het opladen geen stroom meer. Is overigens bij de meeste apparaten zo met goede/nieuwe accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozzzzke
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-08 14:10
Ik overweeg een pakket op te halen. Een douchewand. Het pakket is 214 bij 92. Kan ik dat vervoeren met mijn Lynk? Iemand idee hoe groot iets kan zijn. En als eventueel de achterklep open moet blijven. Hoe werkt dit met deze deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:53
Mozzzzke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:10:
Ik overweeg een pakket op te halen. Een douchewand. Het pakket is 214 bij 92. Kan ik dat vervoeren met mijn Lynk? Iemand idee hoe groot iets kan zijn. En als eventueel de achterklep open moet blijven. Hoe werkt dit met deze deur?
Dat gaat niet passen. Heb ik vorig jaar namelijk ook geprobeerd met een douchewand. Inclusief de verpakking is het pakket veel te breed. Als je niet bang bent kan het ook op het dak, als je dakdragers hebt. Ik heb busje geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Mozzzzke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:10:
Toevallig gisteren een kast opgehaald van 180 bij 80, stoelen had ik zo ver als mogelijk naar voren en dan nog ging de klep niet dicht. Ik had een spanband om de ruitenwisser en de kofferbak vergrendeling zodat de klep goed bleef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Iemand al eens de sleephaak achter gebruik? Na het afbreken van een lipje liet het dekseltje met veel moeite los. Vervolgens zou je de bijgeleverde pin vast moeten draaien. Er zit echter geen gat met schroefdraad 7(8)7
Zelfs geen gat zonder schroefdraad.

Gelukkig ging het dekseltje er wel weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grie
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo,
Wij overwegen een lynk en co te kopen.
Nu wordt er aanbevolen om model uit 2022 te kopen met 360 camera en isolatieglas.
Is dit model al gelijk van januari 2022? Of later in het jaar.
Ik kan op internet niet echt iets van vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MvdV
Grie schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:13:
Hallo,
Wij overwegen een lynk en co te kopen.
Nu wordt er aanbevolen om model uit 2022 te kopen met 360 camera en isolatieglas.
Is dit model al gelijk van januari 2022? Of later in het jaar.
Ik kan op internet niet echt iets van vinden.
Nee, ongeveer Mei 2022. Heb het wel eens opgesomd in dit topic. Mijne heb ik op 2 juni 2022 gekocht en is een van de eerste MY22’s.

MY22-1 is Mei 2022. Ik heb een MY22-1 uit Juni. Dat is 360 graden camera en gelaagd glas voor.
MY22-2 is Augustus 2022. Dat is de snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal.
MY23-1 is Januari 2023. Dat is het zwarte hemeltje en de rolhoes in de kofferbak.
MY23-2 is Mei 2023. Dat is het verwarmbare stuurwiel.

[ Voor 34% gewijzigd door MvdV op 31-12-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:10:
Iemand al eens de sleephaak achter gebruik? Na het afbreken van een lipje liet het dekseltje met veel moeite los. Vervolgens zou je de bijgeleverde pin vast moeten draaien. Er zit echter geen gat met schroefdraad 7(8)7

Heb je toevallig een trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 23:21
Zelf heb ik na vele proefritten te hebben gemaakt de L&co bij Volvo-Nieuwenhuijse Zwolle gekocht. Prima garage sofar en uitstekende begeleiding. Ik heb bewust de 2022 versie met 360gr camera gekocht en geïsoleerd glass..Wel een pluspuntje die ik veel gebruik(de camera dan) voor moeilijk parkeren super handig. Je ziet jezelf van boven draaien..En mbt het glass ; ik ergerde mij aan het windgeruis op de 2021 versie. Nu is hij toch echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
Prima reisje naar Karinthië gemaakt in de link, heerlijk comfortabel. Verbruik nu wel 7% hoger dan vorige keer zelfde rit. Misschien net waar zwaardere voet....

Wat ik me afvroeg, waarom gooit zon merk haar protocollen niet open. Bijvoorbeeld van het opladen tijdens rijden op benzine, wanneer opladen en wanneer accu gebruiken. Dit is nu volstrekt onlogisch (opladen op benzine en dan accu inzetten als de auto 130 rijdt). Mij lijkt het leuk hier zelf tegenaan te programmeren. Is dit te makkelijk gedacht van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
BPi schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:10:

Interessant, ik heb die wel gebruikt ooit! Niet opgevallen want dat ging allemaal soepel. Stond vast in de modder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oizo1981 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:23:
[...]

Heb je toevallig een trekhaak?
Inderdaad. Maar dat zou het sleepoog toch niet onnodig maken? Als er een balk voorlangs loopt verwacht ik daarin een gat om bij de schroefdraad te komen of een nieuw bevestigingspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

jannesbeterams schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:19:
[...]

Interessant, ik heb die wel gebruikt ooit! Niet opgevallen want dat ging allemaal soepel. Stond vast in de modder....
Ik was ook in actie om iemand uit de modder te gaan trekken. Kabel om trekhaak vertrouw ik niet ivm losschieten.
Uiteindelijk was hij er al uit voor ik er was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
BPi schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:49:
[...]

Inderdaad. Maar dat zou het sleepoog toch niet onnodig maken? Als er een balk voorlangs loopt verwacht ik daarin een gat om bij de schroefdraad te komen of een nieuw bevestigingspunt.
Volgens mij komt het vaker voor dat bij uitrusting met een trekhaak, er geen sleepoog bevestigd kan worden. Volgens mij was dat ook het geval bij mijn vorige VW Passat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Ik wens iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, mijn Lynk word half januari opgehaald, jammer dat de kosten te hoog worden, na een onderhoudsbeurt was voor mij de maat vol, ik rij al een half jaar rond met een parkeerrem die is gebroken (de fysieke knop) dat heb ik aangegeven maanden geleden via Lynk en heb ik ook doorgegeven aan de Volvo dealer die ik moest bellen voor een afspraak, als dat de auto terugkomt en de knop is nog niet gemaakt en ook nog eens niets hierover zeggen.....de communicatie is en blijft gewoon slecht.
De auto rijdt geweldig, maar de software is gewoon bagger, hoe vaak ik de auto niet kan starten omdat de P melding op het dashboard verschijnt.... (Lynk: gewoon even 10 minuten wachten mijnheer ... :( .) Jammer ik dacht dat het concept best wel okay was, maar de praktijk... Hopelijk blijft voor de oude garde Lynk rijders de prijs nog € 550,- (month to month) ik wens jullie het allerbeste, ook de groeten van mijn model Y ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Wat zijn de tips voor winterbanden op de 01

Welke wielen zijn geschikt voor een 01 uit 2023?

Enkel 20” of zou een 17” van een xc40 ook passen?

Ik wil niet voor all-season gaan. Op mijn huidige auris hybride zit een set Michelin cross climate 2. Maar met het gewicht van de auris vind ik ze snel slijten. Een zomerset en winter set lijkt me dan een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Joost79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:18:
Wat zijn de tips voor winterbanden op de 01

Welke wielen zijn geschikt voor een 01 uit 2023?

Enkel 20” of zou een 17” van een xc40 ook passen?

Ik wil niet voor all-season gaan. Op mijn huidige auris hybride zit een set Michelin cross climate 2. Maar met het gewicht van de auris vind ik ze snel slijten. Een zomerset en winter set lijkt me dan een betere keuze.
Mijn eerste setje zomerbanden (Continental EcoContact6) sleet sneller als mijn huidige set Michelin CrossClimate 2 SUV. Een winterband slijt nog sneller door de zachte compound rubber. Dat is gewoon het gevolg van 260 PK op alleen de voorwielen in combinatie met een auto van 2 ton. Dus in die zin snap ik je redenatie niet zo, tenzij je op wintersport gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hebben meer rijders last van dat je stoel en spiegels automatisch ineens op de andere stand staan? Ik ben stand 1 en mijn vrouw stand 2 en ik heb nu al 2 of 3 keer gehad in de laatste 6 weken dat de stoel automatisch in de andere stand is gegaan terwijl hij aan de lader geparkeerd stond. Heb de auto al 14 maanden maar sinds een maand of anderhalf is dit ineens een ding. Ik rij naar het werk en zet hem aan de lader en dan ineens is die ‘s middags bij instappen in haar stand gaan staan.

Volgens mij is dit overigens wel alleen gebeurd als hij aan de lader staat. Benieuwd of andere dit herkennen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Na eindeloos zoeken vandaag een occasion Skoda Kodiaq via ALD privatelease aangevraagd.
Zelfde maandbedrag (590) voor 20k km voor 48mnd.
Nu hopen dat ik hier geen spijt van krijg. De twijfel zit een beetje bij de schamele 150pk.

#spannend

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:11
Route-de-Soleil schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:01:
Ik wens iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, mijn Lynk word half januari opgehaald, jammer dat de kosten te hoog worden, na een onderhoudsbeurt was voor mij de maat vol, ik rij al een half jaar rond met een parkeerrem die is gebroken (de fysieke knop) dat heb ik aangegeven maanden geleden via Lynk en heb ik ook doorgegeven aan de Volvo dealer die ik moest bellen voor een afspraak, als dat de auto terugkomt en de knop is nog niet gemaakt en ook nog eens niets hierover zeggen.....de communicatie is en blijft gewoon slecht.
De auto rijdt geweldig, maar de software is gewoon bagger, hoe vaak ik de auto niet kan starten omdat de P melding op het dashboard verschijnt.... (Lynk: gewoon even 10 minuten wachten mijnheer ... :( .) Jammer ik dacht dat het concept best wel okay was, maar de praktijk... Hopelijk blijft voor de oude garde Lynk rijders de prijs nog € 550,- (month to month) ik wens jullie het allerbeste, ook de groeten van mijn model Y ;-)
Lease je de Model Y? Ik vind het een mooie auto maar in de lease is die volgens mij wel fors duurder, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
jannesbeterams schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:17:
Prima reisje naar Karinthië gemaakt in de link, heerlijk comfortabel. Verbruik nu wel 7% hoger dan vorige keer zelfde rit. Misschien net waar zwaardere voet....

Wat ik me afvroeg, waarom gooit zon merk haar protocollen niet open. Bijvoorbeeld van het opladen tijdens rijden op benzine, wanneer opladen en wanneer accu gebruiken. Dit is nu volstrekt onlogisch (opladen op benzine en dan accu inzetten als de auto 130 rijdt). Mij lijkt het leuk hier zelf tegenaan te programmeren. Is dit te makkelijk gedacht van mij?
Dat opladen van de accu kun je in het menu gewoon uitzetten. Er staat zelfs bij dat als dit aanstaat het extra brandstof kost. Dan rijdt hij de accu gewoon leeg en gaat daarna door als ‘normale’ hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
Dat wist ik niet, ga ik ook eens mee tweaken. Bij “Pure” rij ik nu ongeveer 70km op een volle accu. Maar laadt hij wel met remmen iets op.

Jullie al eens helemaal doorgerekend wat het per km kost om nu elektrisch te rijden? Dus hoeveel stroom erin de auto gaat en wat je dan betaalt per kilowatt? Nu met erg weinig zonde hebben we weinig aan de panelen .. 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Zlatan27 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:59:
Dat wist ik niet, ga ik ook eens mee tweaken. Bij “Pure” rij ik nu ongeveer 70km op een volle accu. Maar laadt hij wel met remmen iets op.

Jullie al eens helemaal doorgerekend wat het per km kost om nu elektrisch te rijden? Dus hoeveel stroom erin de auto gaat en wat je dan betaalt per kilowatt? Nu met erg weinig zonde hebben we weinig aan de panelen .. 🫣
70km heb ik zelfs in de zomer nog nooit gehaald, dat is erg knap met dit weer. Je sommetje is natuurlijk niet zo lastig, als je echt 70km rijdt op 17.6kWH en dit kost zeg 40ct dan = 10.06 ct per km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
chielsen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:07:
[...]

70km heb ik zelfs in de zomer nog nooit gehaald, dat is erg knap met dit weer. Je sommetje is natuurlijk niet zo lastig, als je echt 70km rijdt op 17.6kWH en dit kost zeg 40ct dan = 10.06 ct per km.
In de zomer haal je met een beetje gemak 80KM als je niet harder als 100 rijdt. 85 is mijn record. In de winter is 60 goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InsaneHero
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-03-2024
Deviator79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:07:
Na eindeloos zoeken vandaag een occasion Skoda Kodiaq via ALD privatelease aangevraagd.
Nu hopen dat ik hier geen spijt van krijg. De twijfel zit een beetje bij de schamele 150pk.

#spannend
Grappig, ik heb eind december ook een Kodiaq via ALD privatelease aangevraagd, €577 (met €300 eigen risico) voor 20k km en 48 maanden. Mijne is een Sportline Business van 3 jaar oud en 70k op de teller met alle mogelijke opties (waaronder verwarmde voorruit, stuur en achterbank, en met trekhaak). Wordt als het goed is in week 3 thuis afgeleverd. Heb de Lynk dus maar snel opgezegd met al die wijzigingen.

Ik zag gisteren inderdaad nog een Kodiaq voorbij komen op ALD, dat zal jij geweest zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
hondsdol schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 02:19:
[...]

Lease je de Model Y? Ik vind het een mooie auto maar in de lease is die volgens mij wel fors duurder, toch?
Nee ik koop hem via Sepp subsidie, vrees dat Lynk lnagzaam de kosten blijft opvoeren, nu heb ik een stabiele uitgave, en hopelijk geen grote kosten na een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
MvdV schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Dat opladen van de accu kun je in het menu gewoon uitzetten. Er staat zelfs bij dat als dit aanstaat het extra brandstof kost. Dan rijdt hij de accu gewoon leeg en gaat daarna door als ‘normale’ hybride.
Dat heb ik sinds dag 1 uit staan en toch laadt hij continu op. Dat merk je aan stationair rijden en verbruik van 15l/100km en een brommende motor. Hij laadt continu op, dus mijn conclusie is dat de software rot is. Rijdt regelmatig 80 cruisecontrol met een verbruik wat dan kilometers lang piekt op 19.9/100. Ook ik de praktijk is mijn Lynk bepaald niet zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
jannesbeterams schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Dat heb ik sinds dag 1 uit staan en toch laadt hij continu op. Dat merk je aan stationair rijden en verbruik van 15l/100km en een brommende motor. Hij laadt continu op, dus mijn conclusie is dat de software rot is. Rijdt regelmatig 80 cruisecontrol met een verbruik wat dan kilometers lang piekt op 19.9/100. Ook ik de praktijk is mijn Lynk bepaald niet zuinig.
Hij zal altijd proberen om de accu tot zo’n 10% op te laden. De truc is dus om hem niet onder de 10% te laten zakken door tijdig de functie accusparen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
jannesbeterams schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Dan moet je gewoon terug naar de dealer en het probleem voorleggen. Wat jij omschrijft hoort niet. Zelfs in de Power stand laadt mijn auto alleen op tot er +- 10 KM bereik in de accu zit en daarna stopt hij.

In de hybrid stand laadt hij hem niet meer bij zodra hij leeg is. Enkel hetgeen je regenereert met remmen, dat verbruik je weer direct.

Lange afstanden zonder te laden rij ik redelijk makkelijk 1:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlatan27
Hier laadt hij ook enkel en alleen met remmen zo lijkt het. Rij voornamelijk “pure”. Wat zou je het beste kunnen doen bij lange afstanden qua verbruik? Eerst de accu leeg rijden op pure of toch direct in de Hybride? Benieuwd wat voor langere afstanden het meest handig is qua verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Laatst online: 13-09 18:54
Zlatan27 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:27:
Hier laadt hij ook enkel en alleen met remmen zo lijkt het. Rij voornamelijk “pure”. Wat zou je het beste kunnen doen bij lange afstanden qua verbruik? Eerst de accu leeg rijden op pure of toch direct in de Hybride? Benieuwd wat voor langere afstanden het meest handig is qua verbruik.
Ik rijd meestal hybride weg in de bebouwde kom totdat ik langere tijd snelweg moet rijden. Dan stand accusparen aan zodat je op de motor gaat rijden totdat je met het resterende accu percentage de eindbestemming red en dan wisselen naar pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
MvdV schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Mijn eerste setje zomerbanden (Continental EcoContact6) sleet sneller als mijn huidige set Michelin CrossClimate 2 SUV. Een winterband slijt nog sneller door de zachte compound rubber. Dat is gewoon het gevolg van 260 PK op alleen de voorwielen in combinatie met een auto van 2 ton. Dus in die zin snap ik je redenatie niet zo, tenzij je op wintersport gaat.
Ok, mijn ervaring op de toyota was juist dat de cross climate sneller slijt dan een set zomerbanden. Een vierseizoenenband is ook een zachtere samenstelling dan een pure zomerband. En daarbij, net als bij een winterband heeft een vierseizoenenband ook meer profiel nodig om in winterse omstandigheden te blijven werken. Daarom was mijn verwachting dat de band onder een zwaardere 01 dus ook sneller zou slijten.

Overigens is voor de wintersport de crossclimate een prima band, nooit problemen gehad in de sneeuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
Joost79 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Ok, mijn ervaring op de toyota was juist dat de cross climate sneller slijt dan een set zomerbanden. Een vierseizoenenband is ook een zachtere samenstelling dan een pure zomerband. En daarbij, net als bij een winterband heeft een vierseizoenenband ook meer profiel nodig om in winterse omstandigheden te blijven werken. Daarom was mijn verwachting dat de band onder een zwaardere 01 dus ook sneller zou slijten.

Overigens is voor de wintersport de crossclimate een prima band, nooit problemen gehad in de sneeuw.
Als je een band kiest, kies dan de ‘verzwaarde’ uitvoering, bijv. de CrossClimate2 SUV. Is ook een origineel door Volvo gemonteerde band (VOL aanduiding). Die zijn gemaakt voor de gewichtigere SUV’s en zware hybrides/EV’s.

Mocht mijn setje CC2’s na een winter onder de 4 mm komen dan gaan ze nog een zomer mee en wissel ik ze voor de winter naar een vers setje.

Voor de winter in NL heb ik geen winterbanden meer nodig (eerder een regenband..) en sportief rijden in de zomer is een 01 niet voor gebouwd. Dat moet je doen op een setje echt zomerbanden met een sportieve wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 20:55
InsaneHero schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Grappig, ik heb eind december ook een Kodiaq via ALD privatelease aangevraagd, €577 (met €300 eigen risico) voor 20k km en 48 maanden. Mijne is een Sportline Business van 3 jaar oud en 70k op de teller met alle mogelijke opties (waaronder verwarmde voorruit, stuur en achterbank, en met trekhaak). Wordt als het goed is in week 3 thuis afgeleverd. Heb de Lynk dus maar snel opgezegd met al die wijzigingen.

Ik zag gisteren inderdaad nog een Kodiaq voorbij komen op ALD, dat zal jij geweest zijn dan!
Netjes. Site heeft mooie aanbiedingen. Vernieuwen ze vaak het aanbod, want het is niet heel groot. Nette prijs heb jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Weet iemand waar ik kan vinden van welk materiaal de motorkap is gemaakt? Helaas tijdens oud en nieuw een deukje opgelopen, mij is vertelt dat de motorkap van aluminium is gemaakt, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 17:26
Gebeld voor een carswap naar laatste model. Gevraagd of de voorwaarden daarmee (in de nabije toekomst) veranderen. Volgens de medewerker voorlopig niet (zover hij weet natuurlijk). Dwz, iig 'even' een model 2023 voor de oude prijs. Wél vanaf overmorgen de nieuwe voorwaarden (eigen risico belachelijk hoog). Naja.. rustig rondkijken dus. Overkopen van 'eigen' auto was helaas niet mogelijk... Benieuwd of het een nieuwe wordt met trekhaak of een gebruikte zonder (dan mogen ze hem meteen weer meenemen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Rmaxx schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:14:
Gebeld voor een carswap naar laatste model. Gevraagd of de voorwaarden daarmee (in de nabije toekomst) veranderen. Volgens de medewerker voorlopig niet (zover hij weet natuurlijk). Dwz, iig 'even' een model 2023 voor de oude prijs. Wél vanaf overmorgen de nieuwe voorwaarden (eigen risico belachelijk hoog). Naja.. rustig rondkijken dus. Overkopen van 'eigen' auto was helaas niet mogelijk... Benieuwd of het een nieuwe wordt met trekhaak of een gebruikte zonder (dan mogen ze hem meteen weer meenemen) :)
Ze hebben dus toch nog nieuwe m2m met trekhaak, gunstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Was je aan de beurt om te wisselen of heb je dit gewoon aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Hoe lang heb je hem en hoeveel kilometer staat erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grie
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo,
Een vraagje.
De kans is groot dat we zaterdag een LC uit 2022 gaan kopen. Nu weet ik al dat we een account aan moeten maken en contact op moeten nemen met LC om de app te koppelen. Dit duurt enkele weken. Nu vraag ik me af of je kan voorverwarmen zonder de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Grie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:42:
Hallo,
Een vraagje.
De kans is groot dat we zaterdag een LC uit 2022 gaan kopen. Nu weet ik al dat we een account aan moeten maken en contact op moeten nemen met LC om de app te koppelen. Dit duurt enkele weken. Nu vraag ik me af of je kan voorverwarmen zonder de app?
Het koppelen kàn een paar weken duren, heb hier ook gevallen voorbij zien komen waarbij het in 2 dagen geregeld was.
Voorverwarmen starten kan ook vanaf het scherm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Deviator79 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:07:

#spannend
voor de liefhebber:morgen staat hij weer op de ALD website. Heb de aanvraag geannuleerd.
Te veel twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
Deviator79 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:54:
[...]

voor de liefhebber:morgen staat hij weer op de ALD website. Heb de aanvraag geannuleerd.
Te veel twijfels.
Wat voor twijfels? Over de auto of ALD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviator79
InsaneHero schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Wat voor twijfels? Over de auto of ALD?
Ik heb al een andere auto via ALD, bevalt prima. Twijfels over de auto.
Ik ben bang dat ik toch duurder uit ben dan met de Lynk (vanwege volledig benzine) en ik vind de 150 pk
erg magertjes voor mijn caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsaneHero
Deviator79 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:35:
[...]

Ik heb al een andere auto via ALD, bevalt prima. Twijfels over de auto.
Ik ben bang dat ik toch duurder uit ben dan met de Lynk (vanwege volledig benzine) en ik vind de 150 pk
erg magertjes voor mijn caravan.
Ah ok, goed om te horen dat ALD bevalt. Ik kan mijn eigen stroom thuis niet gebruiken voor de Lynk i.v.m. geen parkeerplaats aan het huis dus dat zal bij mij het verschil niet maken. Mijn Kodiaq wordt ook een 150pk maar heb geen caravan dus dan zal het wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
Weet iemand of het mogelijk is om het licht in het plafond uit te zetten? Dit brandt bij mij altijd (niet heel fel) en zou het liever uit hebben, maar ik zie nergens een optie om het uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
[quote]bleekie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:02:
Weet iemand of het mogelijk is om het licht in het plafond uit te zetten? Dit brandt bij mij altijd (niet heel fel) en zou het liever uit hebben, maar ik zie nergens een optie om het uit te zetten..

Raar maar waar... het licht in het plafond is niet uit te schakelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
Tijs2001 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:19:
[quote]bleekie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:02:

Raar maar waar... het licht in het plafond is niet uit te schakelen |:(
Dat is wel bijzonder. Even kijken of ik eraan kan wennen en anders maar kijken of het handmatig te ontkoppelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
Grie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:42:
Hallo,
Een vraagje.
Let er even op dat kenteken jaar 2022 niet wil zeggen dat het een MY22 is, als je daar specifiek naar opzoek bent.

Leuk om te zien dat het aantal echte eigenaren van de 01 nu ook op begint te lopen nu de 2e hands markt op stoom komt.

[ Voor 4% gewijzigd door MvdV op 05-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
bleekie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:41:
[...]

Dat is wel bijzonder. Even kijken of ik eraan kan wennen en anders maar kijken of het handmatig te ontkoppelen is.
Ik heb me er de eerste maand aan gestoord. Nu volledig aan gewend. Dimt overigens mee met dashboardverlichting (wieltje bij linkerknie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
MvdV schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Let er even op dat kenteken jaar 2022 niet wil zeggen dat het een MY22 is, als je daar specifiek naar opzoek bent.

Leuk om te zien dat het aantal echte eigenaren van de 01 nu ook op begint te lopen nu de 2e hands markt op stoom komt.
MY22-1 is mei '22 toch? Ik heb er eentje P-714-NP die in april op kenteken is gezet.
Nu heb ik via lease maatschappij optie op een P- nogwat. Op kenteken gezet in maart 22. Kan ik nu al zien of dat een MY22 is? Of alleen door iemand te laten kijken of er 360 cam in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Deviator79 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:14:
[...]

MY22-1 is mei '22 toch? Ik heb er eentje P-714-NP die in april op kenteken is gezet.
Nu heb ik via lease maatschappij optie op een P- nogwat. Op kenteken gezet in maart 22. Kan ik nu al zien of dat een MY22 is? Of alleen door iemand te laten kijken of er 360 cam in zit?
Aan het chassisnummer kun je dat zien. Maart is volgensmij nog een MY21. Jou auto uit April is net wel of net niet een MY22 met 360 graden camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
MvdV schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Aan het chassisnummer kun je dat zien. Maart is volgensmij nog een MY21. Jou auto uit April is net wel of net niet een MY22 met 360 graden camera?
Ja, die is wel met 360 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
mprkooij schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Was je aan de beurt om te wisselen of heb je dit gewoon aangevraagd?
Aan de beurt blijkbaar, heb nu nog een 2021 uit oktober. <30.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
oldostofjas schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:33:
[...]

Hoe lang heb je hem en hoeveel kilometer staat erop?
okt 2021 <30k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
Deviator79 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Ja, die is wel met 360 camera.
Dat is ergens het kantelpunt ja. Ik heb in Maart 22 een MY21 gekocht. Toen die begin Juni geleverd werd was het een MY22. Dus ergens daartussen zit het kantelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vraag me wel af of al die mensen die nu de L&C als buitenkansje zien bang zijn om over een jaar of wat tegen problemen aan te lopen met levering van onderdelen enzo (als dit hele avontuur toch snel(ler) dan gedacht tot een eind komt.)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbok
  • Registratie: September 2012
Edit: excuses, verkeerde topic

[ Voor 117% gewijzigd door superbok op 05-01-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
dizzytal schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:01:
Vraag me wel af of al die mensen die nu de L&C als buitenkansje zien bang zijn om over een jaar of wat tegen problemen aan te lopen met levering van onderdelen enzo (als dit hele avontuur toch snel(ler) dan gedacht tot een eind komt.)
Ik niet, er zijn er al zoveel, er is altijd wel een donor te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Ik ook niet, daarnaast heeft de auto die ik gekocht heb nog 3 jaar fabrieksgarantie, tegen de tijd dat hij uit de garantie loopt ga ik wel eens goed om me heen kijken. Geely valt echt niet zomaar om.
Pagina: 1 ... 133 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.