Weet iemand of er rechtstreeks van Lynk ook occasions te koop zijn? Iemand wellicht al geprobeerd?
hey Paulo,Paulo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:17:
[...]
Maak je niet zo druk man.... je kan ook gewoon zeggen "hier ben ik het niet mee eens en dus zeg ik op, punt."
Er is altijd wel iets te vinden waar je het niet mee eens kan zijn, ook bij jouw volgende auto.
Mensen nu op gaan roepen om bij ACM een klacht te gaan indienen slaat nergens op en kost alleen maar geld en irritatie en uiteindelijk een hogere maandprijs.
Dat is ook wat ik wil, alleen Lynk zegt dat dit niet mag met het moment van ingaan van de nieuwe voorwaarden. En daar zit nou de crux...
Als er wettelijke regels zijn voor voorwaardenwijziging dan hoort lynk zich daar ook aan te houden.
Vandaag weer gebeld omdat ik in ieder geval graag de auto tijdig weg wil hebben (voor 6/1) en dan hoor ik weer een ander verhaal aan de telefoon.
Inderdaad, met elke auto of elk abonnement of contract wat je afsluit kan wat zijn...
Maar wel volgens heldere en eerlijke spelregels en ik heb hier het gevoel dat Lynk er makkelijk onderuit wil komen...
Occasions te koop? Heb je al gekeken op het wereldwijde web..?JaMaaT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:03:
Weet iemand of er rechtstreeks van Lynk ook occasions te koop zijn? Iemand wellicht al geprobeerd?
Jazeker, alleen waarom niet rechtstreeks bij Lynk. Of zouden de bestaande dealers er niets aan willen verdienen? 
Die doen gezien de kilometerstanden niet veel aan de auto en sluizen deze met een marge door.
Die marge wil ik dan wel besparen op de aanschafprijs
Die doen gezien de kilometerstanden niet veel aan de auto en sluizen deze met een marge door.
Lynk & Co biedt zijn auto's aan bij BCA Autoveiling. Daar worden ze gekocht door autobedrijven.JaMaaT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:55:
Jazeker, alleen waarom niet rechtstreeks bij Lynk. Of zouden de bestaande dealers er niets aan willen verdienen?
https://nl.bca-europe.com...s?q=Lynk&vehicleType=CarsJaMaaT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:55:
Keuze en kansen genoeg.
Ik heb er ooit als particulier zelf wel eens een auto gekocht. Houdt wel rekening met veilingprijzen en tijdige verzekering.
En met service / onderdelen, weet niet of Volvo je evenveel service kan bieden als wanneer je een auto bij de dealer hebt gekocht.
Edit: ik weet ook niet of wifi/4g met bijbehorende dienstverlening (app) werkt als je op deze manier koopt.
[ Voor 8% gewijzigd door benme op 13-12-2023 18:04 ]
Regio?joostgr schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:19:
Zojuist ook maar even gebeld om op te zeggen.
Winterbanden: besteld in oktober, nog niet geplaatst, betaling krijg ik retour.
Datum van opzegging: Loopt tot 21 januari. Ik zal dus nog een keer moeten betalen. Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Dit betekent niet dat je je contract eerder op kunt zeggen, maar wel dat in mijn geval de huidige voorwaarden tot 21 januari van kracht blijven, ik ga dus geen 20 cent betalen.
Auto wordt nog steeds kosteloos thuis opgehaald.
Moet zeggen dat de kordaatheid van dit telefoontje me niet tegenviel. 6 januari wordt mijn eigen Lynk afgeleverd, hij wordt nu gewrapped etc. Kortom, heb er straks voor een week of 2, 2 op de oprit staan. Dus als iemand nog voor een scherpe prijs van 6 tot 21 januari op zoek is naar een lynk met trekhaak. Let me know
Is het inhouden nog steeds aanwezig bij 95km/h? Zo ja, hebben jullie hier veel hinder van?
[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 13-12-2023 20:09 ]
Ja en neeUntouchablezz20 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:07:
[...]
Regio?
Is het inhouden nog steeds aanwezig bij 95km/h? Zo ja, hebben jullie hier veel hinder van?
Dat is grappig, bij ons gaat deze ook steeds uit. Ik heb de lynk pas kort maar viel inderdaad op.ebbersww schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 01:23:
Ik merk dat since de laatste update mijn interieur verlichting steeds vanzelf uitgaat. Als ik deze weer aanzet in de instellingen gaat deze na verloop van tijd weer uit. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja, dat is een eigenschap van de aandrijflijn. Dat gaat ook niet veranderen. En nee, geen last van. Is alleen als je op dat moment elektrisch rijdt en kun je gemakkelijk ondervangen door iets eerder (bij ca. 80 km/u) het gas even los te laten en niet vol door te accelereren.Untouchablezz20 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:07:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Oizo1981 op 13-12-2023 20:43 ]
[ Voor 20% gewijzigd door joostgr op 13-12-2023 22:00 ]
Ik rij een paar maanden in de Lynk en ik zou hier best nog jaren aan toe willen voegen, maar het aantal kilometers was al te krap en met de nieuwe prijs wordt dit logischerwijs nog duurder. De €1000 eigen risico vind ik al helemaal belachelijk. Daar wil ik niet mee akkoord gaan.
Neig nu naar een BYD Atto 3 via de deal bij Justlease (t/m vrijdag aan te vragen), of toch een occasion Lynk. Komend weekend eens met de BYD rijden en daarna de knoop doorhakken.
Neig nu naar een BYD Atto 3 via de deal bij Justlease (t/m vrijdag aan te vragen), of toch een occasion Lynk. Komend weekend eens met de BYD rijden en daarna de knoop doorhakken.
Ik ben er achter gekomen dat wanneer je je lynk account verwijderd uit de auto en weer er in zet de issues weg zijn! heb sincedien geen problemen meer mee gehad.JorianD96 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:33:
[...]
Dat is grappig, bij ons gaat deze ook steeds uit. Ik heb de lynk pas kort maar viel inderdaad op.
Hier exact dezelfde situatie. Ik heb uiteindelijk vorige week een BYD Atto 3 besteld via Justlease.Johnvh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:56:
Ik rij een paar maanden in de Lynk en ik zou hier best nog jaren aan toe willen voegen, maar het aantal kilometers was al te krap en met de nieuwe prijs wordt dit logischerwijs nog duurder. De €1000 eigen risico vind ik al helemaal belachelijk. Daar wil ik niet mee akkoord gaan.
Ik vind het erg jammer, want de Lynk zélf bevalt erg goed. Een redelijke verhoging van het maandbedrag had ik er zelfs ook nog wel voor over gehad, maar ik vind de verhoging van de schadeverwerkingskosten / eigen risico naar €1.000,- disproportioneel en onacceptabel.
Sorry, even een kick. Ik overweeg een 01 te kopen maar ben erg nieuwsgierig naar ervaringen met fabrieksgarantie indien de auto niet bij een officiële dealer is gekocht?dft2 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:09:
[...]
Als je de auto niet bij een Volvo dealer koopt, kun je dan voor de 4jr fabriekgarantie daar (edit: bij de Volvo dealer) gewoon terecht? Kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten. Iemand ervaring?
Heeft iemand toevallig een PDF van de M2M algemene voorwaarden waarin de EUR 0.15 per meer KM staat vermeld? Ik zou een versie moeten hebben bij mijn orderbevestiging uit november 2021 maar die mail heb ik nooit gekregen schijnbaar.
Je hebt een pb!donny_p schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:33:
Heeft iemand toevallig een PDF van de M2M algemene voorwaarden waarin de EUR 0.15 per meer KM staat vermeld? Ik zou een versie moeten hebben bij mijn orderbevestiging uit november 2021 maar die mail heb ik nooit gekregen schijnbaar.
Ha wat goed! Ga ik vanavond even proberen.ebbersww schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:31:
[...]
Ik ben er achter gekomen dat wanneer je je lynk account verwijderd uit de auto en weer er in zet de issues weg zijn! heb sincedien geen problemen meer mee gehad.
Weet iemand de meerpijs per kilometer per ingaande datum?
Ik wil namelijk narekenen hoeveel ik moet betalen bij een afrekening over de afgelopen 2 jaar.
Ik wil namelijk narekenen hoeveel ik moet betalen bij een afrekening over de afgelopen 2 jaar.
Volgens mij is het vrij helder, je hebt op de auto fabrieksgarantie zolang hij dealer (Volvo?) onderhouden is en blijft. Zo heb ik hem ook gekocht in ieder geval.dft2 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:38:
[...]
Sorry, even een kick. Ik overweeg een 01 te kopen maar ben erg nieuwsgierig naar ervaringen met fabrieksgarantie indien de auto niet bij een officiële dealer is gekocht?
Ik geloof dat je volgens Europese wetgeving fabriekgarantie houd zolang aan het onderhoudsvoorschrift is voldaan, hoeft niet perse bij de dealer. Maar goed, zit een verschil tussen recht hebben en krijgen vandaar mijn vraag naar ervaringen.Zlatan27 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:26:
[...]
Volgens mij is het vrij helder, je hebt op de auto fabrieksgarantie zolang hij dealer (Volvo?) onderhouden is en blijft. Zo heb ik hem ook gekocht in ieder geval.
JaMaaT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:03:
/f/image/4n7FZu5SXENV31bvmkKx2iPe.png?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik zie kan je alleen als autobedrijf inschrijven. Of doe ik iets verkeerd?benme schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:14:
[...]
https://nl.bca-europe.com...s?q=Lynk&vehicleType=Cars
Keuze en kansen genoeg.
Ik heb er ooit als particulier zelf wel eens een auto gekocht. Houdt wel rekening met veilingprijzen en tijdige verzekering.
En met service / onderdelen, weet niet of Volvo je evenveel service kan bieden als wanneer je een auto bij de dealer hebt gekocht.
Edit: ik weet ook niet of wifi/4g met bijbehorende dienstverlening (app) werkt als je op deze manier koopt.
Ik sta ook op het punt een Lynk te kopen. Mogelijk ook via BCA. Omdat het toch jonge auto’s zijn met fabrieksgarantie. En omdat het leuk is om hem op die manier te kopen. Online staan heel gedetailleerde rapporten van de auto’s inclusief schades etc.
Overweeg mijn KVK aan te passen in de hoop dan toch bij BCA te kunnen bieden.
Misschien wel leuk om met een aantal mensen te proberen?
Hier toch weer de (ik denk) al vaker gestelde vraag qua laden. Thuis laad ik aan een gewoon stopcontact, prima onder de carport en stroom uit de garage. Krijg toch steeds vaker deze melding;
Eerder kreeg ik als tip / antwoord dat het stopcontact niet goed geaard zou kunnen zijn. Toch zitten hier blauw bruin en geel in. Voor ik een ander iets aan laat leggen, wat raden jullie aan? Ander stopcontact in de garage werkte ook niet. Kan het ook iets anders zijn?
Plus de vraag; welke stand rijdt vinden jullie uit ervaring het meest zuinig?
:strip_exif()/f/image/cnwAe9gU2aQb0KWIt7Y4PLWh.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn idee,Emielioo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:39:
Ik sta ook op het punt een Lynk te kopen. Mogelijk ook via BCA. Omdat het toch jonge auto’s zijn met fabrieksgarantie. En omdat het leuk is om hem op die manier te kopen. Online staan heel gedetailleerde rapporten van de auto’s inclusief schades etc.
Is wel heel persoonlijk hoor.
Ik ben ook wel in voor koop.
Echter denk ik dat je voor deze huurprijs nooit voordeliger kan rijden, zelfs al wordt het 100 euro duurder per maand( misschien wel 2 of 300)
Voordeel is wel dat het je eigen auto is, wrappenvelgen spuiten , je broer zus of vriendin erin laten rijden etc etc .
Als ik zou kopen altijd bij een Volvo dealer in de buurt
Ivm service, coulance, persoonlijk contact etc.
Ben zelf heel prettig geholpen in Zwolle.
Maar nogmaals, is persoonlijk.
Ik ben geen techneut maar zoals ik het begrepen heb betekent dat de juiste kleurtjes er in zitten nog niet dat de stopcontacten juist geaard zijn voor de Lynk stekker. Denk aan dikte bedrading, kwaliteit van de contactdozen etc. Lynk is vrij kieskeurig.Zlatan27 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:14:
Hier toch weer de (ik denk) al vaker gestelde vraag qua laden. Thuis laad ik aan een gewoon stopcontact, prima onder de carport en stroom uit de garage. Krijg toch steeds vaker deze melding; [Afbeelding] Eerder kreeg ik als tip / antwoord dat het stopcontact niet goed geaard zou kunnen zijn. Toch zitten hier blauw bruin en geel in. Voor ik een ander iets aan laat leggen, wat raden jullie aan? Ander stopcontact in de garage werkte ook niet. Kan het ook iets anders zijn?
Als jouw stopcontact/bedrading de oorzaak is zou je dit altijd al moeten hebben gehad of je stopcontact hangt sinds kort op half 11 aan de muur(?).Zlatan27 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:14:
Hier toch weer de (ik denk) al vaker gestelde vraag qua laden. Thuis laad ik aan een gewoon stopcontact, prima onder de carport en stroom uit de garage. Krijg toch steeds vaker deze melding; [Afbeelding] Eerder kreeg ik als tip / antwoord dat het stopcontact niet goed geaard zou kunnen zijn. Toch zitten hier blauw bruin en geel in. Voor ik een ander iets aan laat leggen, wat raden jullie aan? Ander stopcontact in de garage werkte ook niet. Kan het ook iets anders zijn?
For what its worth: ik heb diezelfde melding 8 vd 10x ook en kan hem reproduceren door tijdens het laden de auto te openen bijv. Op dat moment stopt hij met laden maar nadat de auto daarna weer helemaal op slot zit gaat hij verder met laden.
Wat mij opviel: als je de auto afsluit en je blijft ernaast staan (kabel erin etc) dan hoor je na ongeveer een minuut een soort laatste klik geluid uit/onder de wagen komen.
Dat geluid is bij mij het moment dat de auto pas daadwerkelijk gaat laden.
Alternatief: probeer is eerst de auto te stekkeren en dan je 230v van de granny erin, maakt dat verschil?
Ik heb een MY2022 en heb ervaar dit met zowel de granny als een AC paal publiek. Het is me in 10mnd tijd 3x voorgekomen dat het laden echt gepauzeerd was maar dat verwijt ik aan een laadpaal buurman die dan eens de palen heeft laten resetten omdat de kabel niet vrijkwam o.i.d.
één is geen, twee is één
Eens dat het erg hoog is tov andere partijen, daarover geen discussie.alvani schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:53:
[...]
Een redelijke verhoging van het maandbedrag had ik er zelfs ook nog wel voor over gehad, maar ik vind de verhoging van de schadeverwerkingskosten / eigen risico naar €1.000,- disproportioneel en onacceptabel.
Echter hoe vaak in een jaar of in de afgelopen jaren hebben jullie schade gehad waarvoor eigen risico in rekening gebracht is? Ik zou het een groter probleem vinden als het maandbedrag met 50,- of meer verhoogd zou worden om het eigen risico op 500,- te houden.
Voor mij geen reden nu om de lynk direct in te leveren.
Een beetje schade is al snel meer als € 1.000,-. Zelf deze gehad waarbij de dader gelukkig een briefje had achtergelaten. Maar dat is zeker niet standaard in deze tijd. Erg lullig als je aan zo’n bedrag vasthangt zonder dat je er zelf ook maar iets aan kan doen. Een ER van ca. €300 zoals de meeste leasemaatschappijen hanteren vind ik dan een stuk redelijker.RamonTW schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:19:
[...]
Eens dat het erg hoog is tov andere partijen, daarover geen discussie.
Echter hoe vaak in een jaar of in de afgelopen jaren hebben jullie schade gehad waarvoor eigen risico in rekening gebracht is? Ik zou het een groter probleem vinden als het maandbedrag met 50,- of meer verhoogd zou worden om het eigen risico op 500,- te houden.
:strip_exif()/f/image/xOQDSlRovZ2v0fe7Kh5faH8C.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, als je een leaseauto inlevert is er een hele industrie (macadam en consorten) om zoveel mogelijk schades te constateren. En elke steenslaag die wat verder van elkaar zit is dan een schade..... dat gaat wel hard. Zag onlangs bij een private lease van een vriend dat ze gezellig 3x eigen risico in rekening brachten, ondanks zijn protest. Dat gaat met 1000 euro dan wel hard en beinvloedt het effectief betaalde maand/totaal bedrag dan wel.RamonTW schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:19:
[...]
Eens dat het erg hoog is tov andere partijen, daarover geen discussie.
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de ATTO 3. Prima auto, maar je merkt dan pas wat voor top apparaat die Lynk & Co stiekem is.Johnvh schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:56:
Qua zithoogte wint de Lynk, de audio op de 01 is hoorbaar beter. Daarnaast heeft de ATTO een vervelend geluid om de auto hoorbaar te maken voor voetgangers. Die mis ik op de Lynk & Co ook niet 😅.
Het gemis aan fysieke knoppen en een limit functie bij de BYD en ook de kleinere kofferbak. Allemaal dingen die me nog niet weten te overtuigen om te switchen. Als laatste wil ik ook de stoelen van de Lynk prijzen. Die zijn echt beter. De optie om de diepte in te stellen mist op de BYD bijvoorbeeld.
Op papier was ik eruit. Na een ritje niet meer 🥲
Volgens mij vergeet je de restwaarde? Hoeveel onderhoud zit er aan deze autos?Nordkapp schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:06:
[...]
Mijn idee,
Is wel heel persoonlijk hoor.
Ik ben ook wel in voor koop.
Echter denk ik dat je voor deze huurprijs nooit voordeliger kan rijden, zelfs al wordt het 100 euro duurder per maand( misschien wel 2 of 300)
Voordeel is wel dat het je eigen auto is, wrappenvelgen spuiten , je broer zus of vriendin erin laten rijden etc etc .
Als ik zou kopen altijd bij een Volvo dealer in de buurt
Ivm service, coulance, persoonlijk contact etc.
Ben zelf heel prettig geholpen in Zwolle.
Maar nogmaals, is persoonlijk.
600 x 12 x 3 = € 21.600. een Lynk occasion heb je zo rond de 26k. Daar schrijf je naar 3 jaar echt niet zoveel op af.
Komt wel verzekering, wegenbelasting en onderhoud bij hè.JaMaaT schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:06:
[...]
Volgens mij vergeet je de restwaarde? Hoeveel onderhoud zit er aan deze autos?
600 x 12 x 3 = € 21.600. een Lynk occasion heb je zo rond de 26k. Daar schrijf je naar 3 jaar echt niet zoveel op af.
Oefff. In een vulkaan gestaan?cyberdj schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:05:
[Afbeelding]
Zag laatst deze uitvoering, zwart-gepoedercoate uitvoering.
Of toch niet… Wilde geen vieze vingers, anders had ik de blauwe delen even van vuiligheid ontdaan 😂
Uiteraard! Maar dan denk ik nog dat kopen voordeliger is.Oizo1981 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:04:
[...]
Komt wel verzekering, wegenbelasting en onderhoud bij hè.
Kunnen jullie op de Lynk website inloggen? Krijg sinds gisteren onderstaande bericht.
We are experiencing some technical problems, please try again later. Please contact customer support if the problem persists.
We are experiencing some technical problems, please try again later. Please contact customer support if the problem persists.
Poeh, hoop stoeprandschade ook. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om zo met een auto om te gaan. Dan zou ik het eigenrisico ook verhogen 🤣cyberdj schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:05:
[Afbeelding]
Zag laatst deze uitvoering, zwart-gepoedercoate uitvoering.
Of toch niet… Wilde geen vieze vingers, anders had ik de blauwe delen even van vuiligheid ontdaan 😂
Klopt , Ik heb gisteravond om 22:00 een mail gehad met extra kosten maar kan tot nu toe niet inloggen om te kijken waar het van is .hinerakatauri79 schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:18:
Kunnen jullie op de Lynk website inloggen? Krijg sinds gisteren onderstaande bericht.
Vanaf start 0,15 cent per kmDayi schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:32:
Weet iemand de meerpijs per kilometer per ingaande datum?
Per 1 jan 2023 verhoogd naar 0,16
Per 1 okt 2023 verhoogd naar 0,20 cent
Hoi, ik heb toevallig dit weekend zelf een buitenstopcontact voor de auto aangelegdZlatan27 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:14:
Eerder had ik ook het probleem dat hij niet ging laden, dat bleek door een niet goed werkende aarde te zijn.
Misschien kun je kijken hoe het stopcontact is aangesloten? Ik weet niet of deze met VD draad is aangesloten of met gewoon snoer? Misschien is deze niet dik genoeg?
Ik zie nu dat wanneer je autodelen wilt aanzetten je BSN nummer moet invoeren. Was dit voorheen ook al zo? Staat mij namelijk niets van bij aangezien ik delen wel eerder aan heb gehad. Ben echter niet van plan om dit te gaan delen met L&C via een brakke app eerlijk gezegd..
Was eerder niet, wordt gebruikt voor renseignering naar de Belastingdienst, omdat de verhuurinkomsten gezien worden als inkomen. Door Lynk & Co of door de Belastingdienst, of door allebei.donny_p schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:02:
Ik zie nu dat wanneer je autodelen wilt aanzetten je BSN nummer moet invoeren. Was dit voorheen ook al zo? Staat mij namelijk niets van bij aangezien ik delen wel eerder aan heb gehad. Ben echter niet van plan om dit te gaan delen met L&C via een brakke app eerlijk gezegd..
Is de levertijd van een Lynk bij een abonnement echt zo gigantisch lang? Staat op meer dan een jaar, terwijl bij koop/lease ze nagenoeg direct beschikbaar zijn.
Iemand recent nog een abonnement afgesloten?
M3P 24'
Ik heb halverwege juni een blauwe zonder trekhaak afgesloten. Die had toen de kortste levertijd van 5/6 maanden. Even rekenen brengt je dan naar uiterlijk 19 december. Niks gehoord van ze. Ook geen mail met vertraging, die zou ik nog krijgen, maar nooit ontvangen.Vissa66 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:53:
Is de levertijd van een Lynk bij een abonnement echt zo gigantisch lang? Staat op meer dan een jaar, terwijl bij koop/lease ze nagenoeg direct beschikbaar zijn.
Ook op m’n vraag of de auto er in mei wel was (ivm vakantie) konden ze ook niet beantwoorden. Ik neig steeds en steeds meer naar lease. Alleen de BKR vind ik wel een ding nu we midden een een verbouwing van een nieuwe woning zitten.
Dat ligt iets genuanceerder volgens de belastingdienst.Sandro! schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:48:
[...]
Was eerder niet, wordt gebruikt voor renseignering naar de Belastingdienst, omdat de verhuurinkomsten gezien worden als inkomen. Door Lynk & Co of door de Belastingdienst, of door allebei.
TL;DR
Gebruik je de auto vooral privé en verhuur je af en toe? Dan hoef je geen belasting te betalen over de verhuur. Gebruik je de auto zelf maar af en toe en wordt hij vooral verhuurd? Dan moet je wel belasting betalen over de verhuur. Maar alleen als de opbrengsten hoger zijn dan de kosten.
Lynk&co moet wel die verhuur-uitbetalingen aan abonnementhouders aan de belastingdienst aanleveren (renseigneren), maar let als je de auto verhuurt op dat deze vooringevulde inkomsten niet per se belastingplichtig zijn.
Als ik het Bestellingen-topic zo bekjik ben je niet de enige.. Het lijkt er op dat de marketingcampagne (het M2M model) zijn werk heeft gedaan en nieuwe abbonnementen niet meer zo'n prioriteit hebben. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu de strategie is van L&C aangezien de verhalen van vriend Alain niet echt rijmen met wat we in de praktijk zien gebeuren.luukvkop schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:18:
[...]
Ik heb halverwege juni een blauwe zonder trekhaak afgesloten. Die had toen de kortste levertijd van 5/6 maanden. Even rekenen brengt je dan naar uiterlijk 19 december. Niks gehoord van ze. Ook geen mail met vertraging, die zou ik nog krijgen, maar nooit ontvangen.
Ook op m’n vraag of de auto er in mei wel was (ivm vakantie) konden ze ook niet beantwoorden. Ik neig steeds en steeds meer naar lease. Alleen de BKR vind ik wel een ding nu we midden een een verbouwing van een nieuwe woning zitten.
Heb exact hetzelfde issue gehad met de 2023 lader. Eerst haperen op 1 stopcontact aan de voorkant van het huis. Later ook degene onder de carport. Uit laten lezen door Volvo. Deze gaven aan dat het aan de thuisinstallatie lag. Het hoeft niet aan dat ene stopcontact te liggen waar je de lader op aansluit. Als er ergens lekspanning is of de aarde niet goed is kan dit voorkomen.Zlatan27 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:14:
Eerder kreeg ik als tip / antwoord dat het stopcontact niet goed geaard zou kunnen zijn. Toch zitten hier blauw bruin en geel in. Voor ik een ander iets aan laat leggen, wat raden jullie aan? Ander stopcontact in de garage werkte ook niet. Kan het ook iets anders zijn?
Heb toen zelf een 7.4 kw lader besteld bij onze Chinese vrienden. Sindsdien nergens last meer van en kan de auto nu met 16a laden.,
Nog even een update m.b.t. de led binnen verlichting. Ik las in een ander forum dat je even aan het scroll wieltje moet draaien aan de linkerkant onder je stuurwiel, bij de knopjes van de tankklep. Geprobeerd en nu blijft het wel branden bij het rijden.JorianD96 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:33:
[...]
Dat is grappig, bij ons gaat deze ook steeds uit. Ik heb de lynk pas kort maar viel inderdaad op.
De afgelopen maand geen huurverzoeken binnengekregen... dacht huh, laat ik nu maar eens in de app kijken. Blijkt heel de verhuurfunctie uit te staan. BSN nummer nu verplicht
Wel logisch, gezien de Lynk's steeds vaker voor verdachte activiteiten wordt gebruikt en in het nieuws komt. Ik huur hem daarom ook niet voor een uur/aantal uur uit.
[ Voor 32% gewijzigd door mprkooij op 20-12-2023 09:16 ]
Dat klinkt als een goede oplossing!miorky schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:50:
[...]
Heb exact hetzelfde issue gehad met de 2023 lader. Eerst haperen op 1 stopcontact aan de voorkant van het huis. Later ook degene onder de carport. Uit laten lezen door Volvo. Deze gaven aan dat het aan de thuisinstallatie lag. Het hoeft niet aan dat ene stopcontact te liggen waar je de lader op aansluit. Als er ergens lekspanning is of de aarde niet goed is kan dit voorkomen.
Heb toen zelf een 7.4 kw lader besteld bij onze Chinese vrienden. Sindsdien nergens last meer van en kan de auto nu met 16a laden.,
Mag ik vragen welke jij besteld hebt, klinkt goed!
On-topic; kreeg gisteren de melding dat de Front-camera service nodig heeft. Iemand hier deze melding al eens gehad?
Als je van je oplader de hint krijgt dat je thuisinstallatie niet helemaal OK is, dan klinkt het in mijn oren niet als een goede oplossing om dan met een Chinees apparaat (dat waarschijnlijk bepaalde tests overslaat) 16A te gaan trekken.Zlatan27 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
[...]
Dat klinkt als een goede oplossing!
On-topic; kreeg gisteren de melding dat de Front-camera service nodig heeft. Iemand hier deze melding al eens gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door oldostofjas op 20-12-2023 12:13 ]
Frontradar of Frontcamera?Zlatan27 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
[...]
Frontradar melding had ik laatst ook. Auto en radaroog schoongemaakt.
Melding bleef, afspraak gemaakt bij Volvo maar ondertussen was de melding na 2 dagen verdwenen en niet meer terug gekomen, daarmee de afspraak weer afgezegd.
Lijkt erop dat de "foutmelding" wat langer in het geheugen blijft staan.
Krijgen wij soms ook, volgens mij is 'ie dan vies. Mijn werkauto (VW Tiguan) geeft precies dezelfde melding als er veel regen/blubber/sneeuw op zit.Zlatan27 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
[...]
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief over het delen van de O1. Daarin stond een zin die ik niet begrijp: "Als je eigenaar bent van je 01, kun je hem delen zolang je verzekering het toestaat."
Wat wordt er bedoeld met "zolang je verzekering het toestaat"? De verzekering is toch geregeld via Lynk?
Iemand een idee?
Wat wordt er bedoeld met "zolang je verzekering het toestaat"? De verzekering is toch geregeld via Lynk?
Iemand een idee?
Nee, als je er een in eigendom hebt heb je toch zelf de verzekering geregeld.roeldive schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:18:
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief over het delen van de O1. Daarin stond een zin die ik niet begrijp: "Als je eigenaar bent van je 01, kun je hem delen zolang je verzekering het toestaat."
Iemand een idee?
In eigendom is er geen verzekering die delen toestaat volgens mij (L&C draagt het risico in elk geval NIET). Dan moet het via Snapcar oid zodat zij dat (verhuur)deel verzekeren.Reinier schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:20:
[...]
Nee, als je er een in eigendom hebt heb je toch zelf de verzekering geregeld.
Vaker gehad, tot nu toe is ie iedere keer vanzelf weer verdwenen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit de camera is die bij de achteruitkijkspiegel zit (naar buiten kijkend uiteraard). Die kan een beetje beslaan, als je de voorruitverwarming even laat blazen dan is de melding vrij snel weer weg.Zlatan27 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:57:
[...]
Nomen nescio
Er is, of was, een verzekeraar die het wel verzekert. Maar dan voor een fors hogere premie dan de gemiddelde verzekeraar; kleine kans dat je die extra premie (consequent) terugverdient. Via Snappcar moet je een apparaatje in de auto laten bouwen en dat hoeft via Lynk&Co natuurlijk niet.hjsanders1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:38:
[...]
In eigendom is er geen verzekering die delen toestaat volgens mij (L&C draagt het risico in elk geval NIET). Dan moet het via Snapcar oid zodat zij dat (verhuur)deel verzekeren.
Mijn avontuur met de 01 komt ten einde. Ik heb er anderhalf jaar in gereden en vond het echt een heerlijke auto. Uiteindelijk is de slechte service (helaas meerdere keren mee te maken gehad), maar ook de steeds slechter wordende voorwaarden wat mij van Lynk & Co weg jaagt.
Daarnaast de wens om volledig elektrisch te rijden, en bij voorkeur ook nog net ietsje groter (meer kofferbakruimte, achterbankruimte). Dus per 1 feb komt er een Tesla Model S voor de deur te staan.
Daarnaast de wens om volledig elektrisch te rijden, en bij voorkeur ook nog net ietsje groter (meer kofferbakruimte, achterbankruimte). Dus per 1 feb komt er een Tesla Model S voor de deur te staan.
Ik zou persoonlijk, als ik de L&C gekocht zou hebben, ook de auto niet verhuren. Gewoon niet. Uitlenen aan vrienden OK, maar niet aan 'wild vreemden' (of vage kennisen)
Bij het M&M is het toch anders, want.. tja.. 't is hun auto... voelt toch anders.
In ieder geval denk ik dat ik zaterdag mijn opzegging door kan (ga) geven, nog even proefrijden en dan is het byebye L&C.
Bij het M&M is het toch anders, want.. tja.. 't is hun auto... voelt toch anders.
In ieder geval denk ik dat ik zaterdag mijn opzegging door kan (ga) geven, nog even proefrijden en dan is het byebye L&C.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Nicolas Lopez Appelgren appointed as CEO of Lynk & Co in Europe
2023 December 21st, Gothenburg, Sweden – Lynk & Co, the premium global mobility brand, announces that Alain Visser has agreed to step down as CEO of Lynk & Co in Europe to pursue other opportunities outside of the company. He will be succeeded by Nicolas Lopez Appelgren from January 8th, 2024.
Nicolas Lopez Appelgren is currently Head of Retail Operations at Volvo Cars and brings over 28 years of global automotive retailing and marketing experience to the brand. In his current role, Nicolas has led Volvo Cars’ retail and commercial operations transformation, helping the company develop more direct relations to users, integrate online sales with Volvo’s retail network, and improve customer care through more direct response channels.
Prior to becoming CEO of Lynk & Co in Europe, Nicolas held extensive roles at Volvo Cars in retail management, product management, marketing, and business development. He has been a key figure in the expansion of Volvo’s market presence in Europe and the Americas.
Alain Visser was appointed senior Vice President of Global Marketing and Sales at Geely Auto Group in 2015. He was instrumental to the establishment of the premium brand Lynk & Co and was the brand’s European region CEO from 2017. He was key to creating new experiences for customers through connected vehicles technology and business models.
Since Lynk & Co’s inception in 2017, it has already delivered more than 1 million vehicles globally, becoming one of the world’s fastest growing premium automotive brands. We would like to thank Alain for his many years of service and everything he has done in building a strong foundation for the future of Lynk & Co. We are delighted to welcome Nicolas to Lynk & Co and look forward to working with him as the brand moves into the next phase of its global development plan. - Mr. Jerry Gan, Geely Auto Group CEO
Bron: https://press.lynkco.com/...-ceo-of-lynk-co-in-europe
2023 December 21st, Gothenburg, Sweden – Lynk & Co, the premium global mobility brand, announces that Alain Visser has agreed to step down as CEO of Lynk & Co in Europe to pursue other opportunities outside of the company. He will be succeeded by Nicolas Lopez Appelgren from January 8th, 2024.
Nicolas Lopez Appelgren is currently Head of Retail Operations at Volvo Cars and brings over 28 years of global automotive retailing and marketing experience to the brand. In his current role, Nicolas has led Volvo Cars’ retail and commercial operations transformation, helping the company develop more direct relations to users, integrate online sales with Volvo’s retail network, and improve customer care through more direct response channels.
Prior to becoming CEO of Lynk & Co in Europe, Nicolas held extensive roles at Volvo Cars in retail management, product management, marketing, and business development. He has been a key figure in the expansion of Volvo’s market presence in Europe and the Americas.
Alain Visser was appointed senior Vice President of Global Marketing and Sales at Geely Auto Group in 2015. He was instrumental to the establishment of the premium brand Lynk & Co and was the brand’s European region CEO from 2017. He was key to creating new experiences for customers through connected vehicles technology and business models.
Since Lynk & Co’s inception in 2017, it has already delivered more than 1 million vehicles globally, becoming one of the world’s fastest growing premium automotive brands. We would like to thank Alain for his many years of service and everything he has done in building a strong foundation for the future of Lynk & Co. We are delighted to welcome Nicolas to Lynk & Co and look forward to working with him as the brand moves into the next phase of its global development plan. - Mr. Jerry Gan, Geely Auto Group CEO
Bron: https://press.lynkco.com/...-ceo-of-lynk-co-in-europe
It's funny. But not ha-ha funny.
Gewoon ontslagen dus... wat ik al meer geroepen heb; het hele verhuur en 'auto delen' experiment is mislukt en Alain mag nu vertrekken ...has agreed to step down
Ik hoop voor de 'achterblijvers' hier dat de beste Nicolas niet op 8 januari direct de stekker uit 't M2M model trekt (zal niet zo'n vaart lopen, maar ik vraag me af hoelang dit nog goed blijft gaan)
Denk je er van af te zijn, gaat het feestje rustig door… ik heb 24 november mijn M2M-abonnement beëindigd. De einddatum zou 27 december zijn; in een mail die ik de volgende dag kreeg stond 28 december - prima, whatever. 30 november werd ik gebeld voor het plannen van een inleverafspraak, de vraag was of het ook op 21 december kon omdat ze op de einddatum van het contract geen beschikbaar personeel hadden. Nou ja, prima, heb ik er in ieder geval geen omkijken meer naar. Maar je raadt het al: ze zijn de ophaalafspraak niet nagekomen. Geen belletje, geen e-mail, niks. Volgens hun eigen website kunnen ze € 150 in rekening brengen voor een no-show. Jammer dat dat niet de andere kant op werkt.
Ik heb gereageerd op de mail met de afspraakbevestiging dat ze de auto voor of op de einddatum van het contract kunnen komen ophalen. Doen ze dat niet, zet ik de auto op de einddatum op een parkeerplaats in de buurt, maak ik foto’s en een filmpje van de staat van de auto en als er daarna nog iets mee gebeurt is dat jammer voor Lynk & Co, maar niet mijn probleem.
Ik heb gereageerd op de mail met de afspraakbevestiging dat ze de auto voor of op de einddatum van het contract kunnen komen ophalen. Doen ze dat niet, zet ik de auto op de einddatum op een parkeerplaats in de buurt, maak ik foto’s en een filmpje van de staat van de auto en als er daarna nog iets mee gebeurt is dat jammer voor Lynk & Co, maar niet mijn probleem.
Stekker zal er niet misschien uit gaan, maar hopen op verbetering van de service en andere zaken kun je nu wel vergeten. Gaat natuurlijk geen euro extra meer in nu.dizzytal schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:25:
[...]
Gewoon ontslagen dus... wat ik al meer geroepen heb; het hele verhuur en 'auto delen' experiment is mislukt en Alain mag nu vertrekken ...
Ik hoop voor de 'achterblijvers' hier dat de beste Nicolas niet op 8 januari direct de stekker uit 't M2M model trekt (zal niet zo'n vaart lopen, maar ik vraag me af hoelang dit nog goed blijft gaan)
Ben heel benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de M2M houders
. Betaal nu nog 550,-. Gaat eventueel "sneller" omhoog. Misschien komen er wel heel drastische verbeteringen/veranderingen. Weet niet in hoeverre een CEO dit snel kan veranderen.
Hallo
Dat gedoe had ik ook met eco en comfort stand.
Power hybride en puur was weg.
En bij status waar je statistieken kan zien was het accu knopje daaronder ook weg.
Leek wel een benzine auto maar op mijn dashboard werd wel de hoeveelheid km aangegeven. Maar dat auto aandrijving gaf geen accu aan erg raar
Volledige reset en nu weer goed.
Weet iemand of dit spontaan was gebeurd of een setting?
Dat gedoe had ik ook met eco en comfort stand.
Power hybride en puur was weg.
En bij status waar je statistieken kan zien was het accu knopje daaronder ook weg.
Leek wel een benzine auto maar op mijn dashboard werd wel de hoeveelheid km aangegeven. Maar dat auto aandrijving gaf geen accu aan erg raar
Volledige reset en nu weer goed.
Weet iemand of dit spontaan was gebeurd of een setting?
Visser was volgens mij de enige die geloofde dat dit een groot succes ging worden dus dat is wel de doodsteek ja. Aan de andere kant hebben ze 10k auto’s rondrijden waar ze iets mee moeten. Maar zoals ik in mijn vorige post ook al zei, strategisch is het m.i. een zooitje. Lijkt er ook op dat Zeeker het EV stokje overneemt dus ben benieuwd wat ze met L&C zullen doen.dizzytal schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:25:
[...]
Gewoon ontslagen dus... wat ik al meer geroepen heb; het hele verhuur en 'auto delen' experiment is mislukt en Alain mag nu vertrekken ...
Hopen op mooi liquidatie overnamebod van 20k oid voor huidige huurders. Zou geen seconde na hoeven denken.
Hallo! Ik heb wat vragen over de l&c waarmee iemand mij wellicht mee kan helpen
1) Als ik de auto heb verhuurd blijft sinds kort de naam van de huurder zichtbaar in de car sharing app. Net of deze nog actief is. Ik rij altijd op het gastaccount en het is verder niet heel storend maar wel een beetje vreemd. De app in de auto is geüpdate.
Iemand een oplossing om de huurder er uit te gooien?
2) ik kan mijn berichten niet lezen. Als ik een notificatie krijg en naar de inbox ga (ingelogd of gast) dan krijg ik de melding dat mijn telefoon niet connected is en zie geen berichten.
3) ik heb nog nooit updates gehad, heb de auto sinds september. Kan dit kloppen? Krijg alleen de melding “oops, something went wrong”
Thanks!
1) Als ik de auto heb verhuurd blijft sinds kort de naam van de huurder zichtbaar in de car sharing app. Net of deze nog actief is. Ik rij altijd op het gastaccount en het is verder niet heel storend maar wel een beetje vreemd. De app in de auto is geüpdate.
Iemand een oplossing om de huurder er uit te gooien?
2) ik kan mijn berichten niet lezen. Als ik een notificatie krijg en naar de inbox ga (ingelogd of gast) dan krijg ik de melding dat mijn telefoon niet connected is en zie geen berichten.
3) ik heb nog nooit updates gehad, heb de auto sinds september. Kan dit kloppen? Krijg alleen de melding “oops, something went wrong”
Thanks!
Precies de reden waarom er een nieuwe CEO komt denk ik. Zeekr richt zich op de premium EV’s, ik denk dat Lynk&Co daar onder gaat opereren, meer voor de betaalbare EV’s. In dat straatje heeft Geely in Europa niks, behalve misschien de EX30 nu.donny_p schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:42:
[...]
Visser was volgens mij de enige die geloofde dat dit een groot succes ging worden dus dat is wel de doodsteek ja. Aan de andere kant hebben ze 10k auto’s rondrijden waar ze iets mee moeten. Maar zoals ik in mijn vorige post ook al zei, strategisch is het m.i. een zooitje. Lijkt er ook op dat Zeeker het EV stokje overneemt dus ben benieuwd wat ze met L&C zullen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door MvdV op 22-12-2023 09:20 ]
Nouja, de vraag is natuurlijk ook; is het nodig, ze hebben merken 'zat' in Europa met full EVs die naast Volvo in hetzelfde segment zitten als de L&C.. Smart (50/50 met BMW), Zeekr. Als je dan kijkt dat er voor de 01 gewoon 42.500/45k gevraagd wordt wil ik niet zeggen; betaalbaar.MvdV schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:20:
[...]
Precies de reden waarom er een nieuwe CEO komt denk ik. Zeekr richt zich op de premium EV’s, ik denk dat Lynk&Co daar onder gaat opereren, meer voor de betaalbare EV’s. In dat straatje heeft Geely in Europa niks, behalve misschien de EX30 nu.
De Smart #1 en 3 zijn denk ik hartstikke nette aanbiedingen in dezelfde prijs range.
De 01 met.. laten we het idee van Alain noemen, was uniek in z'n aanbod (en onder gegaan aan z'n eigen succes?) maar overvolle markt opgaan met 1 of 2 modellen... (de 01, en dan de EV die in 2024 zou komen) is dat interessant?
Hier wordt de nu nog lopende 26e maand vol gemaakt... de Lynk wordt op 11 januari opgehaald.
Uiterlijk 12 januari staat er een Zeekr X voor in de plaats
Uiterlijk 12 januari staat er een Zeekr X voor in de plaats

Net een onderhoudebeurt gehad, is de sleutel "leeg" hier word ik zo verdrietig van.... blij dat dit ding wordt opgehaald begin volgend jaar, hij gaat weg....Tesla Model Y komt in de plaats.
Weet iemand hoe het zit met het 'melden' van schades bij inleveren?
Ik zit nog met die voorruit (ja, echt.. ik heb er geen last van) en heb geen zin om het ding nog apart naar de Volvo dealer te brengen en te laten repareren aangezien we ook afscheid nemen van de 01. Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om dat ding op te zeggen, zal dan denk ik begin eind januari/begin februari ingeleverd/opgehaald moeten worden, en dan eventueel geconfronteerd te worden met mogelijk het nieuwe eigen risico...
Ik zit nog met die voorruit (ja, echt.. ik heb er geen last van) en heb geen zin om het ding nog apart naar de Volvo dealer te brengen en te laten repareren aangezien we ook afscheid nemen van de 01. Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om dat ding op te zeggen, zal dan denk ik begin eind januari/begin februari ingeleverd/opgehaald moeten worden, en dan eventueel geconfronteerd te worden met mogelijk het nieuwe eigen risico...
Vandaag mijn abo opgezegd na bijna een jaar. Besloten om een occasion te kopen; om de maandelijkse auto lasten te drukken en uiteindelijk went alle luxe in een auto.
Mocht iemand komende maand nog een Lynk willen huren, de mijne is beschikbaar in Eindhoven.
Mocht iemand komende maand nog een Lynk willen huren, de mijne is beschikbaar in Eindhoven.
Ik zie onwijs veel mensen het Lynk abonnement opzeggen. Ik ben echt benieuwd wat voor deze mensen de vervanger is geworden
. Zouden de mensen die hebben opgezegd dit kunnen delen? Voor mij is het of zelf een Lynk & Co 01 via het abonnement rijden (voor mij nu nog 550,- p/m), of via het werk een Peugeot 208-E of Cupra Born rijden. Private lease zit er niet in aangezien er dan een BKR registratie aan m'n broek hangt.
[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 22-12-2023 11:09 ]
Ik heb hem nog niet opgezegd, wil eerst definitief de leverdatum van de vervanger horen.mprkooij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:09:
Ik zie onwijs veel mensen het Lynk abonnement opzeggen. Ik ben echt benieuwd wat voor deze mensen de vervanger is geworden. Zouden de mensen die hebben opgezegd dit kunnen delen? Voor mij is het of zelf een Lynk & Co 01 via het abonnement rijden (voor mij nu nog 550,- p/m), of via het werk een Peugeot 208-E of Cupra Born rijden. Private lease zit er niet in aangezien er dan een BKR registratie aan m'n broek hangt.
Maar bij mij wordt het de BYD Atto 3 via Justlease. En als ik het Atto 3 forum zo lees ben ik niet de enige die dezelfde overstap maakt.
Is wel private lease, maar ik heb net vorig jaar een nieuw huis gekocht, dus die BKR registratie vindt ik niet zo'n punt. Als je verwacht de komende paar jaar te gaan kopen snap ik dat het wel een dingetje is.
Die BYD is wel wat kleiner dan de Lynk & Co, dus of het een goede vervanger is, is volledig afhankelijk van de verwachtingen en gebruiksbehoefte.
Als er morgen qua rijden geen dikke tegenvallers zijn: VW ID7mprkooij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:09:
Ik zie onwijs veel mensen het Lynk abonnement opzeggen. Ik ben echt benieuwd wat voor deze mensen de vervanger is geworden. Zouden de mensen die hebben opgezegd dit kunnen delen? Voor mij is het of zelf een Lynk & Co 01 via het abonnement rijden (voor mij nu nog 550,- p/m), of via het werk een Peugeot 208-E of Cupra Born rijden. Private lease zit er niet in aangezien er dan een BKR registratie aan m'n broek hangt.
Die is wel een flink stuk duurder. Zelf zat ik te denken aan een Tesla. Maar goed misschien eerst nog afwachten of die 550 euro nog zo blijft.dizzytal schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:11:
[...]
Als er morgen qua rijden geen dikke tegenvallers zijn: VW ID7
Begrijpelijk! Voor mij is Private Lease nog geen optie omdat ik verwacht binnen 2 á 3 jaar een hypotheek af te sluiten. Daarom is het maandabonnement van Lynk zo'n mooie uitkomst! Ik hoop dat er in de toekomst nog meer goede deals komendixet schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb hem nog niet opgezegd, wil eerst definitief de leverdatum van de vervanger horen.
Maar bij mij wordt het de BYD Atto 3 via Justlease. En als ik het Atto 3 forum zo lees ben ik niet de enige die dezelfde overstap maakt.
Is wel private lease, maar ik heb net vorig jaar een nieuw huis gekocht, dus die BKR registratie vindt ik niet zo'n punt. Als je verwacht de komende paar jaar te gaan kopen snap ik dat het wel een dingetje is.
Die BYD is wel wat kleiner dan de Lynk & Co, dus of het een goede vervanger is, is volledig afhankelijk van de verwachtingen en gebruiksbehoefte.
Ik zie hier veel mensen die de private lease optie hebben bij deze auto. Ik heb hem begin deze maand van een particulier 2e hands gekocht.
Ben er echt ontzettend blij mee, alles zit erop. Deze auto stak echt boven de rest uit met opties, formaat en hij ziet er prachtig uit. Ook in een XC40 gezeten en bij Kia gekeken voor alternatieven, maar qua prijs en opties springt de 01 er echt uit.
Ik vraag me dus af waarom er niet meer mensen zijn die hem kopen?
Ben er echt ontzettend blij mee, alles zit erop. Deze auto stak echt boven de rest uit met opties, formaat en hij ziet er prachtig uit. Ook in een XC40 gezeten en bij Kia gekeken voor alternatieven, maar qua prijs en opties springt de 01 er echt uit.
Voor iedereen die dacht dat na inlevering geen factuur komt. Ik krijg er net een voor ruim 1100 euro die ik binnen 30 dagen mag betalen, voor een auto die ik vorig jaar december heb opgezegd. Vrolijk kerstmis Lynk&Co.
Er is maar 1 auto die je kan nemen als abo. Er zijn er duizenden die je kan kopen.siemed schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:37:
[..]
Maar goed het kan best zijn dat er steeds meer overstappen op koop.
Voor nu even de betrouwbaarheid afwachten.
Wij wilden juist even zekerheid en niet steeds naar de garage voor flinke bedragen, maar ja dat is nu een beetje terug met die 1000 euro eigen risico.
Ai ja. Dat het is gevaar van rijk rekenen... arm tellen.vistu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:40:
Voor iedereen die dacht dat na inlevering geen factuur komt. Ik krijg er net een voor ruim 1100 euro die ik binnen 30 dagen mag betalen, voor een auto die ik vorig jaar december heb opgezegd. Vrolijk kerstmis Lynk&Co.
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met die km prijs en ze dat dat straks gaan verdelen over de verschillende periodes.
Nou... ik heb 31 juli mijn Lynk ingeleverd, kreeg een factuur van ruim 700 euro voor extra kilometers die ze niet konden onderbouwen.
Nu keurig een onderbouwde (en kloppende) factuur van ruim 500 euro in mijn mail.
Dus... Extra kilometers worden na 5 maanden wel degelijk gefactureerd.
Nu keurig een onderbouwde (en kloppende) factuur van ruim 500 euro in mijn mail.
Dus... Extra kilometers worden na 5 maanden wel degelijk gefactureerd.
Zodan, ze zijn begonnen. Kennis van mij krijgt net een factuur binnen voor de extra gereden kilometers. 1585,30. Dat is wel een heeeeel fijn kerst cadeautje van Lynk!
Ik denk, net als ikzelf, de meeste mensen overstag zijn gegaan vanwege de scherpe prijs van het M2M aanbod in het begin. Ik reed altijd occasions van ca 10-12 jaar oud, maar met het M2M aanbod kwam opeens een nieuwe auto binnen bereik.siemed schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:37:
Ik zie hier veel mensen die de private lease optie hebben bij deze auto. Ik heb hem begin deze maand van een particulier 2e hands gekocht.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Precies dat. Voor 45K nieuw is het nog steeds een prima wagen. 2e hands zijn de prijzen nu ook perfect. Je krijgt veel auto voor dat geld.Deviator79 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:52:
[...]
Ik denk, net als ikzelf, de meeste mensen overstag zijn gegaan vanwege de scherpe prijs van het M2M aanbod in het begin. Ik reed altijd occasions van ca 10-12 jaar oud, maar met het M2M aanbod kwam opeens een nieuwe auto binnen bereik.
De timing is misschien niet heel leuk, om nu de extra km's te gaan verrekenen, maar laten we wel wezen; iedereen wist (weet) dat er 1250km/maand bij zit, dus dat die rekening komt.. dat is te verwachten.
Ik heb er zelf altijd rekening mee gehouden dat we 10K km 'te veel' rijden dus dat er een factuur komt van rond de 2000 euro.. En ja, dat samen met het verhoogd eigen risico en de imho onontkomelijke verhoging van de maand prijs is hier de reden van opzegging.
Ik heb er zelf altijd rekening mee gehouden dat we 10K km 'te veel' rijden dus dat er een factuur komt van rond de 2000 euro.. En ja, dat samen met het verhoogd eigen risico en de imho onontkomelijke verhoging van de maand prijs is hier de reden van opzegging.
Zeker, maar 30K voor een mooie occasion is natuurlijk ook weer veel geld.MvdV schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:02:
[...]
Precies dat. Voor 45K nieuw is het nog steeds een prima wagen. 2e hands zijn de prijzen nu ook perfect. Je krijgt veel auto voor dat geld.
Als M2M stopt ga ik weer terug naar de oudere occasions, en ik vermoed velen met mij.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Ik houd met een schuin oog de occasionlease aanbiedingen in de gaten, daar zitten soms interessante aanbiedingen bij voor €500/€600 voor 36/48 mnd en 20k km. Je moet wel snel beslissen anders zijn ze weg. En je mag vaak zelf een trekhaak eronder zetten als die er niet op zit.mprkooij schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:09:
Ik heb net een lynk en co occasion opgehaald.
Weet iemand hoe je de helderheid van de schermen aanpast?
Het draaiwieltje bij de linkerknie lijkt alleen de interieur verlichting te dimmen.
Het draaiwieltje bij de linkerknie lijkt alleen de interieur verlichting te dimmen.
Normaliter zou de helderheid ook met het draaiwiel aangepast moeten worden. Wellicht een reset uitvoeren?bleekie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:29:
Ik heb net een lynk en co occasion opgehaald.
Bedankt, zal het morgen proberen!DR.V schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:12:
[...]
Normaliter zou de helderheid ook met het draaiwiel aangepast moeten worden. Wellicht een reset uitvoeren?
Correctie, zojuist toch opgezegd na weer een slecht verhaal van Lynk&Co.dixet schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:29:
[...]
Ik heb hem nog niet opgezegd, wil eerst definitief de leverdatum van de vervanger horen.
Even een summary van de laatste maanden
- Sinds half juli bezig een onderhoudsafspraak te maken. Dat moest toen nog via Lynk&co. Helaas nooit gelukt
- Begin september auto kapot, koelvloeistof fonteintje. Snel geholpen door de ANWB met een tijdelijke reparatie. Auto volgende dag afgesleept naar de garage en een Opel Corsa als vervanger gekregen
- Na een maand een mail ontvangen dat de reparatie te lang gaat duren en ik een andere krijg
- Dat lijkt in eerste instantie goed te gaan. Een week voor de geplande wisseldatum ontvang ik netjes de verzekeringspapieren en kentekenbewijs. De auto zelf komt helaas niet
- Geluk bij een ongeluk: van Logicx moet ik de Opel Corsa inleveren. Na 5 telefoontjes met Lynk&co lukt het om een andere leenauto te regelen. Dat wordt een Hyundai Tuscon PHEV. Prima vergelijkbaar met de Lynk&co
- Omdat de leenauto bevalt bel ik zelf niet achter een autowissel aan. Na twee maanden stilte bel ik toch maar eens en wordt een nieuwe afspraak ingepland
- Zoals verwacht komt die auto weer niet op het afgesproken tijdstip. Bellen met Lynk&co, nog even wachten meneer, weer bellen. Teruggebeld door de backoffice die een nieuwe leverafspraak willen maken. Omdat ze niet kunnen vertellen wat ze nu anders gaan doen om te zorgen dat het nu wel goed gaat besluit ik daar niet op in te gaan en zeg de auto op
Saillant detail: terwijl ik dit tik vallen de verzekeringspapieren voor volgend jaar in de bus... voor de oude Lynk&co

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.