2 mailtjes zijn al de deur uitjannesbeterams schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:10:
[...]
Klinkt nog niet logisch, de schade is immers al gereden. Binnen dit spectrum kunnen ze het eigen risico dus op 40.000 euro zetten en mij voor alles laten betalen. Toch?
[...]
Wat een raar verhaal, maar de beste meneer zegt dus dat reeds gemelde schade in principe buiten die 1000 euro zou vallen? Zelf ben ik meer van het mailen voor dit soort zaken, dan staat het meteen zwart op wit
Welke auto zouden jullie aanraden als alternatief als private lease of huurconstructie? Mag ook volledig elektrisch zijn maar wel ongeveer zoveel ruimte. Mag in DM eventueel
Is het jou nog gelukt die update te installeren? Bij mij roept ie wel dat er een update klaar staat maar op de een of andere manier wil hij niet starten.Goldman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:59:
Ik had zowaar een update klaar staan vanochtend....ga die vanavond installeren. Iemand ervaring hiermee? Ik ga er vanuit dat ik de update kan starten en mijn auto kan vergrendelen, aangezien de geschatte tijd 70min is
Voor zover ik het begrijp is het:
- op installeren tikken
- verlichting uit of op automatisch/ niet aan lader
- uitstappen en locken
Het infotainment systeem gaat dan alleen gewoon uit en ik zie verder niets gebeuren 🤨. Zal wel iets fout doen maar geen idee wat dan haha.
Ja, kan zo makkelijk snel oplopen en niet altijd kan je er zelf iets aan doen. Soort van zwaard van Damocles wordt dit.onespeedjimmy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:28:
[...]
Same here, mijn god.... Lijkt net op oplichting.... Ja je betaalt weliswaar het lagere bedrag onder de 1000€ maar dan kan de rekening per schadegeval zo hoog oplopen...
Dus ik heb zojuist opgezegd en gelijk maar een andere auto besteld. Kia Ceed station. Waarschijnlijk wel even wennen.
Deel het ook met mij svp.k.mens schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:49:
Welke auto zouden jullie aanraden als alternatief als private lease of huurconstructie? Mag ook volledig elektrisch zijn maar wel ongeveer zoveel ruimte. Mag in DM eventueel
Enige wat ik gevonden heb is bij Broekhuis lease: Ford Kuga 579 euro 24 maanden (15.000km)
Heb je misschien een link van de site waar dat rode gebied staat? Ik kan het niet vinden.MZ1980 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:45:
Hmm, ook net vandaag ster, denk al een klein scheurtje in voorruit, in ‘het rode gebied’ zoals dat op de website te vinden is. Zou me niet verbazen dat dit dan meteen een hele dure gaat worden. Tenminste, ik ga er een beetje van uit dat dit dan mogelijk niet opgevuld wordt (?)
Gaza schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:37:
[...]
Iemand weleens naar Tesla s/ 3 private occasion lease gekeken?
https://www.mistergreen.n...mZkUShK2lNPVLu7c9HYgJSpqo
Deel het ook met mij svp.
Enige wat ik gevonden heb is bij Broekhuis lease: Ford Kuga 579 euro 24 maanden (15.000km)
Krijg je wel halogeen koplampen. Beetje vorige eeuwGaza schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:37:
[...]
Deel het ook met mij svp.
Ik heb opgezegd. 22 december gaat ie weg na 2 jaar en een maand. Alle verslechteringen in de voorwaarden en de steeds hogere kosten hebben mij doen beluiten te stoppen en toen had ik de laatste email nog niet eens gehad.
Ga een nieuwe Tesla model 3 Highland private leasen bij ANWB/LeasePlan 671/maand voor 15k per jaar. Eerste vier jaar 61 euro/maand SEPP subsidie, dus 610 euro. Uiteraard gaat dat nog omhoog wegens komende wegenbelasting verhogingen, naar dat geldt ook voor de Lynk. Uiteraard ben je vrijer met de Lynk (geen bkr), maar beleid Lynk en Co is mij te grillig gebleken..
Ga een nieuwe Tesla model 3 Highland private leasen bij ANWB/LeasePlan 671/maand voor 15k per jaar. Eerste vier jaar 61 euro/maand SEPP subsidie, dus 610 euro. Uiteraard gaat dat nog omhoog wegens komende wegenbelasting verhogingen, naar dat geldt ook voor de Lynk. Uiteraard ben je vrijer met de Lynk (geen bkr), maar beleid Lynk en Co is mij te grillig gebleken..
[ Voor 0% gewijzigd door Geer72 op 07-12-2023 08:53 . Reden: Typo ]
Hier ook opgezegd... wel benieuwd naar de naheffing
Tomtidom71 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:50:
Hier ook opgezegd... wel benieuwd naar de naheffing

Hier zaterdag nog een uitgebreide in in de Zeekr X gepland staan. En dan maar eens een besluit nemen.
Wie weet heb ik dan nog een paar overbruggingsweken een/mijn Lynk terug. Als ze zich aan de afspraken houden...
Ongetwijfeld dat je het al wist...BPi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:04:
[...]
jenever know. Gezien hun administratieve reputatie... Kan het best meevallen.
Hier zaterdag nog een uitgebreide in in de Zeekr X gepland staan. En dan maar eens een besluit nemen.
Wie weet heb ik dan nog een paar overbruggingsweken een/mijn Lynk terug. Als ze zich aan de afspraken houden...
"Zeekr is een van de vele automerken uit Azië die de Europese markt betreedt. De fabrikant, die valt onder moederbedrijf Geely"
"Lynk & Co werd in oktober 2016 opgericht door het Chinese Zhejiang Geely Holding Group"
Dat is helemaal bekend.bas_vdl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:23:
[...]
Ongetwijfeld dat je het al wist...
"Zeekr is een van de vele automerken uit Azië die de Europese markt betreedt. De fabrikant, die valt onder moederbedrijf Geely"
"Lynk & Co werd in oktober 2016 opgericht door het Chinese Zhejiang Geely Holding Group"
Ze hebben en zijn een volledig andere organisatie dan Lynk&co.
De verzekering van Lynk loopt bij Allianz, in hun document staat maximaal 225,- euro.. De rest is dus ''verwerkingskosten' voor Lynk.... echt heel raar.. ze willen dus 'verdienen' aan jouw pech, want ze betalen zelf maximaal 225,-. en het verschil van 275,- bij 500 is blijkbaar niet genoeg om de administratie af te handelen?Bra-Jo schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:50:
Eigen risico bij Centraal Beheer: 0, 150 of 300 euro. ANWB:: 0 hele euro's. Lynk: 1000 euro.![]()
Weer een extra reden om te kappen met de Lynk, naast de softwareperikelen en de (door mij) verwachte prijsverhoging. Het blijft een fijne auto op zich, maar het wordt steeds onaantrekkelijker gemaakt allemaal. Ik ben blij dat mijn Kia in februari geleverd wordt.
Ik begin me af te vragen wat ze eigenlijk willen, heb je meer succes dan je verwacht, ga je zelf de nek omdraaien? Overigens, de voorwaarden gelden vanaf 6 januari, dus schades van deze maand vallen nog onder de 500,- regeling...
Ik neem aan dat de kilometervergoeding van €0,20/km alleen van toepassing is op de extra/teveel gereden kilometers -na- 6 januari a.s.? Behalve dat ik me altijd al af heb gevraagd hoe prive vs huur kilometers goed bijgehouden kan worden maken ze zich het hiermee wel erg moeilijk denk ik.
Met het oog op waar dit naartoe gaat zal ik per ~maart '24 ook op gaan zeggen. Ik heb de auto enorm vaak verhuurd en diverse kennissen zijn er mee op vakanties gegaan.
Met het oog op waar dit naartoe gaat zal ik per ~maart '24 ook op gaan zeggen. Ik heb de auto enorm vaak verhuurd en diverse kennissen zijn er mee op vakanties gegaan.
één is geen, twee is één
Ik heb hier pas één keer een post gezien van iemand die een eindafrekening had gekregen. Hoe dat precies werkt blijft dus in nevelen gehuld. Ik heb het idee dat sowieso het tarief gehanteerd wordt dat geldig is op het moment van inleveren, maar dat er geen administratie is van verhuur-kilometers, dus dat je geen afrekening krijgt als je hem ooit verhuurd hebt. Maar dat blijft speculeren, dus niet iets om rekening mee te houden.
Allemaal massaal inleveren. De occasion prijzen zakken mooi
.
Dat is een beetje het lastige en vervelende van dit topic. Het gaat eigenlijk vooral om de abonnementen. Klachten van de auto zelf komen niet gek veel voor.
Hik nog wel tegen de koop van een occasion aan. Dan meer om het gewicht en de wegenbelasting in de toekomst.
Twijfel of ik niet beter een gewone benzine auto kan kopen (ivm caravan).
Dat is een beetje het lastige en vervelende van dit topic. Het gaat eigenlijk vooral om de abonnementen. Klachten van de auto zelf komen niet gek veel voor.
Hik nog wel tegen de koop van een occasion aan. Dan meer om het gewicht en de wegenbelasting in de toekomst.
De 01 kan uitstekend trekken hoor, daarvoor hoef je het niet te laten. Het is wat mij betreft een hele tijd "best of both worlds" geweest: elektrisch woon-werkverkeer, en benzine op langere afstanden. En eerlijk is eerlijk, hij zit lekker, hij rijdt lekker, is redelijk zuinig voor zo'n zware bak. Het enige is inderdaad straks de wegenbelasting, en voor mij persoonlijk erg frustererend het soms wel, soms niet goed werken van het entertainmentsysteem.JaMaaT schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:24:
Allemaal massaal inleveren. De occasion prijzen zakken mooi.
Hij zou bij mij echt wel op de short-list staan als ik in de markt was voor een vergelijkbare koop.
Nomen nescio
Het is een prima caravan trekker. Daar heb ik hem ook voor gekocht. En zoals hier boven vermeldt, vooralsnog best wel ‘best of both worlds’. En je hebt geen gezeik zoals de abo klanten.JaMaaT schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:24:
Allemaal massaal inleveren. De occasion prijzen zakken mooi.
Het was voor mij destijds (begin 2022) een 2e hands XC40 Recharge met kleine batterij en 2 jaar 50K km ervaring, of een nieuwe 01 compleet uitgerust qua opties met grote batterij. Nog geen seconde spijt gehad van m’n keuze.
Maar de insteek is ook heel anders. Abo rijders willen veel auto en geen gedoe voor weinig geld, wat natuurlijk een utopie bleek. Ik wil gewoon een leuk uitgeruste auto met een hoog trekgewicht. Dan kijk je heel anders naar een hoop zaken. Daarom zou ik zo een 2e hands 01 kopen bij een Volvo dealer.
Ja, het ging verbazingwekkend goed.Oaquasis schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:09:
[...]
Is het jou nog gelukt die update te installeren? Bij mij roept ie wel dat er een update klaar staat maar op de een of andere manier wil hij niet starten.
Voor zover ik het begrijp is het:
- op installeren tikken
- verlichting uit of op automatisch/ niet aan lader
- uitstappen en locken
Het infotainment systeem gaat dan alleen gewoon uit en ik zie verder niets gebeuren 🤨. Zal wel iets fout doen maar geen idee wat dan haha.
Het zelfde zoals jij, auto geparkeerd. Niet aan de laadpaal. Spullen uit de achterbak gepakt, auto vergrendeld en weg gelopen.
Er werd gezegd dat ik via de app een notificatie ging krijgen als het voltooid was, die heb ik nooit ontvangen maar de volgende dag zag ik nieuwe functies in het infotainment staan en als ik weer naar update ging stond daar nu ipv "something went wrong" naar "you are on the latest version".
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Dat was ik misschienoldostofjas schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:03:
Ik heb hier pas één keer een post gezien van iemand die een eindafrekening had gekregen. Hoe dat precies werkt blijft dus in nevelen gehuld. Ik heb het idee dat sowieso het tarief gehanteerd wordt dat geldig is op het moment van inleveren, maar dat er geen administratie is van verhuur-kilometers, dus dat je geen afrekening krijgt als je hem ooit verhuurd hebt. Maar dat blijft speculeren, dus niet iets om rekening mee te houden.
De eindafrekening (kms) is gespecificeerd naar "eigen" en verhuurde kilometers. Heb je een car-swap gehad dan tellen de km's van de vorige wagen ook mee (ik heb geen swap gehad, kan dus niets zeggen over of daar ook een verrekening "eigen" minus verhuurde kms wordt gedaan). Ik heb ook een aantal weken een vervangwagen gehad (ook een 01) wegens langdurig onderhoud, waarin ik zo'n 2000km gereden heb, die kms zijn dan weer niet in rekening gebracht.
Het is gewoon
Eindstand - Beginstand minus verhuurde kms.
Bij mij zijn ze wel allemaal voor het tarief EUR0,15/km afgerekend. Heb de 01 gereden van nov 2021 t/m sept 2023.
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Per schadegeval kan het je inderdaad 1000 euro gaan kosten (dat was voorheen 500 per schade). Met name de velgen hebben grote kans beschadigd te zijn. Heb je ze aan 1 kant beschadigd, dan kun je wellicht proberen het als 1 schade af te handelen. Zelf heb ik "eieren voor mijn geld" gekozen en 1 velg zelf laten repareren (er zat een flinke deuk in en nog 2 schaafplekken. 2 beschadigingen mocht, het waren er 3..). Dan wordt de velg CNC gedraaid (zoek maar op via Google). Was ook een dure grap, om en nabij de EUR 150,-, zonder bonnetje.. Ook zat er een kleine deuk in de A-stijl door een doorgeschoten hockeybal (helaas geen briefje achtergelaten), ook die zou groter zijn dan de 2cm toegestane schade en heb ik ook laten herstellen (75 euro). Al met al 225 euro lichter, altijd beter dan 2x500,-onespeedjimmy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:28:
[...]
Same here, mijn god.... Lijkt net op oplichting.... Ja je betaalt weliswaar het lagere bedrag onder de 1000€ maar dan kan de rekening per schadegeval zo hoog oplopen...
Dus je kreeg wel een overzicht van “verhuurde” kilometers? Dat was eerder volgens mij niet het geval. Ik heb zelf de auto nog nooit verhuurd dus zou dan sowieso voor de bijl gaan bij een afrekening, nu 45k op de klok na twee jaar..cyberdj schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:11:
[...]
Dat was ik misschien
De eindafrekening (kms) is gespecificeerd naar "eigen" en verhuurde kilometers. Heb je een car-swap gehad dan tellen de km's van de vorige wagen ook mee (ik heb geen swap gehad, kan dus niets zeggen over of daar ook een verrekening "eigen" minus verhuurde kms wordt gedaan). Ik heb ook een aantal weken een vervangwagen gehad (ook een 01) wegens langdurig onderhoud, waarin ik zo'n 2000km gereden heb, die kms zijn dan weer niet in rekening gebracht.
Het is gewoon
Eindstand - Beginstand minus verhuurde kms.
Bij mij zijn ze wel allemaal voor het tarief EUR0,15/km afgerekend. Heb de 01 gereden van nov 2021 t/m sept 2023.
donny_p schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:23:
[...]
Dus je kreeg wel een overzicht van “verhuurde” kilometers? Dat was eerder volgens mij niet het geval. Ik heb zelf de auto nog nooit verhuurd dus zou dan sowieso voor de bijl gaan bij een afrekening, nu 45k op de klok na twee jaar..
:strip_exif()/f/image/e4TfsM5PEVIXTNcZzRUAgGoN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt aan het model :BPi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:07:
[...]
Prijs voor hoe lang contract?
Daar komt dan straks nog een flinke hap wegenbelasting bovenop.
Model S 75d
64k km
December 2018
10k / 24mndn
€489,- pm
Model 3
56k km
Febr 2021
10k / 36mmdn
579,- pm
[ Voor 30% gewijzigd door Elsheepo op 07-12-2023 19:39 ]
In de voorwaarden staat ook dat je bij € 500 aan meerkilometers een aparte afrekening krijgt. Uiteindelijk zul je het waarschijnlijk wel moeten betalen, maar ze houden zich weer goed aan hun eigen voorwaarden.donny_p schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:23:
[...]nu 45k op de klok na twee jaar..

Ik heb ze wel eens gevraagd om "mijn" kilometerstand melden, omdat ik de auto 2x ruim een week verhuurd had dat niet kon herleiden. Die konden ze niet geven en dat had ik zelf moeten noteren 🤔
Ik ben nog steeds benieuwd naar hun specificatie van de kilometers als ik de auto inlever. En die 15 cent is netjes. De rest kan nog een discussie worden.
Offerte opgevraagd, die model s met 15.000 km: 749 euro!!! Incl btw.Elsheepo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:38:
[...]
Ligt aan het model :
Model S 75d
64k km
December 2018
10k / 24mndn
€489,- pm
Model 3
56k km
Febr 2021
10k / 36mmdn
579,- pm
Er staan nu ook een hoop 01's op justlease, kun je occasion leasen voor ongeveer zelfde bedrag als L&C nu vraagt, zit je er wel 4 of 5 jaar aan vast, maargoed, slechtere service kan bijna niet...
Met die 1000 euro eigen risico, en waarschijnlijk een prijs die verhoogd wordt (kan bijna niet anders), is dat misschien ook nog wel een goed alternatief...
Met die 1000 euro eigen risico, en waarschijnlijk een prijs die verhoogd wordt (kan bijna niet anders), is dat misschien ook nog wel een goed alternatief...
Ik heb een reactie gekregen op mijn vraag hoe dat zit met schade:
That is a valid and understandable question that we would love to answer!😊
For all damages/theft that have been reported before the 01.01.2024 the old damage handling fee will apply, regardless of when the damages will be repaired. For all damages that will be reported after the above given date, the new damage handling fee will apply.
We hope that we could provide some clarification with that!
Helder.jannesbeterams schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:44:
Ik heb een reactie gekregen op mijn vraag hoe dat zit met schade:
[...]
Echter als ik mijn auto inlever en er worden (gebruiks) beschadigingen als schade beoordeeld? Daarvan is niet vastgelegd en vastgesteld wanneer het ontstaan is.
Of zie ik spoken
Ik ga zometeen even alles melden, dan kunnen ze tzt beoordelen. Elk krasje, stipje, vlekjeBPi schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:58:
[...]
Helder.
Echter als ik mijn auto inlever en er worden (gebruiks) beschadigingen als schade beoordeeld? Daarvan is niet vastgelegd en vastgesteld wanneer het ontstaan is.
Of zie ik spoken
juist, dus voor 1 januari 2024 inleveren, maar dat gaat nu niet meerBPi schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:58:
[...]
Helder.
Of zie ik spoken

Kan iemand mij vertellen of de Lynk P-767-DD de nieuwe versie betreft? Bouwjaar 2-2022.
Auto wordt te koop aangeboden momenteel.
Wat waren de updates ook weer naast de 360gr camera?
Verwarmbaar stuurwiel, zwarte binnenhemel.Frenk32 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen of de Lynk P-767-DD de nieuwe versie betreft? Bouwjaar 2-2022.
Maar vooralsnog komt mijn good old Lynk&Co weer terug bij ons terug.BPi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:32:
[...]
Ik heb ze wel eens gevraagd om "mijn" kilometerstand melden, omdat ik de auto 2x ruim een week verhuurd had dat niet kon herleiden. Die konden ze niet geven en dat had ik zelf moeten noteren 🤔
Ik ben nog steeds benieuwd naar hun specificatie van de kilometers als ik de auto inlever. En die 15 cent is netjes. De rest kan nog een discussie worden.
Woensdag is na 8 weken eindelijk de diagnose gesteld en vandaag al klaar

Vandaag net voor 17u telefoontje van de klantenservice...
Thnks Loewie
Ik bedoelde verschillen tussen versie 2021>2022.
Ik heb helaas geen vin nr. Weet daardoor niet welke versie het betreft.
Ik kan deze leasen bij justlease. Ik wil overstappen van abbo m2m ivm wijziging eigen risico.
Ik kan deze leasen bij justlease. Ik wil overstappen van abbo m2m ivm wijziging eigen risico.
Dat is een MY21. MY22 kwam rond April/Mei.Frenk32 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:53:
MY22 kreeg gelaagd glas voor en de 360 graden camera. Rond Aug dat jaar ook nog een snellere 1-fase onboard charger.Frenk32 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:06:
Thnks Loewie
All,
Op zoek naar wat advies. Ik rijd de Lynk nu een jaar. Tot op heden weinig gedoe gehad. Enkel de winterbanden duren extreem lang. Gegeven de recente wijzigingen heb ik besloten op te zeggen en over te gaan tot aankoop. De auto zelf ervaar ik namelijk als een ideale combinatie. Volledig elektrisch op en naar werk. In de vakanties de caravan van 1700 kilo erachter zonder gedoe.
De 2021 modellen zijn beduidend goedkoper. Grootste twijfel zit hem in het volgende:
MY22-1 (mei):
- 360 graden camera
- gelaagd glas voor.
Ik rijdt nu ook in dit model. De 360 gebruik ik niet. De achteruitrij camera is wel erg helder en fijn. Heeft het 2021 model diezelfde achteruit rij camera? Of is de kwaliteit daarvan anders?
Vwb het gelaagde glas. Is dit merkbaar qua windgeruis etc? En heeft dit nog andere voordelen?
Indien 2021 model laat ik sowieso preventief voor aanschaf de thermostaat vervangen. Ik neig naar een serva selekt upgrade (zwarte velgen, grille, wrap om blauwe delen)
Nog aanvullende tips?
Thanks in advance!
Op zoek naar wat advies. Ik rijd de Lynk nu een jaar. Tot op heden weinig gedoe gehad. Enkel de winterbanden duren extreem lang. Gegeven de recente wijzigingen heb ik besloten op te zeggen en over te gaan tot aankoop. De auto zelf ervaar ik namelijk als een ideale combinatie. Volledig elektrisch op en naar werk. In de vakanties de caravan van 1700 kilo erachter zonder gedoe.
De 2021 modellen zijn beduidend goedkoper. Grootste twijfel zit hem in het volgende:
MY22-1 (mei):
- 360 graden camera
- gelaagd glas voor.
Ik rijdt nu ook in dit model. De 360 gebruik ik niet. De achteruitrij camera is wel erg helder en fijn. Heeft het 2021 model diezelfde achteruit rij camera? Of is de kwaliteit daarvan anders?
Vwb het gelaagde glas. Is dit merkbaar qua windgeruis etc? En heeft dit nog andere voordelen?
Indien 2021 model laat ik sowieso preventief voor aanschaf de thermostaat vervangen. Ik neig naar een serva selekt upgrade (zwarte velgen, grille, wrap om blauwe delen)
Nog aanvullende tips?
Thanks in advance!
Ik rijd zelf in het 2022 model met die opties, maar mijn collega had nog een 2021 model. Niet alleen mis je die opties wat zeker merkbaar is, maar de 2021 versie had veel meer software problemen. Zo deed de app het bij hem niet en was het systeem beduidend trager dan die van mij.joostgr schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:02:
All,
MY22-1 (mei):
- 360 graden camera
- gelaagd glas voor.
Nog aanvullende tips?
Thanks in advance!
Mijn tip zou zijn om voor minimaal 2022 model te gaan ook ivm betere verkoopwaarde als je er weer vanaf wilt.
Ik heb net een 2021 model gekocht. Met 43k op de teller. Ik gebruik de app nog niet ( documenten heb ik gestuurd). Maar wat een auto voor relatief weinig geld! Android auto start gelijk, zowel bedraad als draadloos.
Ik mis de 360 camera niet. Ik kan goed parkeren. Rijwind ivm gelaagd glas.....ga maar eens in een Tesla model 3 zitten. Ik zou zeker niet om die paar extra opties veel meer uitgeven.
Ik mis de 360 camera niet. Ik kan goed parkeren. Rijwind ivm gelaagd glas.....ga maar eens in een Tesla model 3 zitten. Ik zou zeker niet om die paar extra opties veel meer uitgeven.
Ik heb anderhalf jaar de MY2021 en huur regelmatig van mijn overbuurman een MY2022. Ik merk (vrijwel) geen verschil in windgeruis en/of snelheid van connectie met Apple CarPlay oid. De snellere lader zo prettig kunnen zijn maar de realiteit is dat je toch vaak 's nachts de accu oplaadt. 360 graden is een leuke gimmick maar (heel) veel meer ook niet. De camera voor vind ik dan wel weer een erg prettige additie. Ik denk dat er 2000-3000 euro prijsverschil tussen de MY zit? Waarbij je waarschijnlijk bij MY2021 iets trager afschrijft? Beetje koffiedik kijken want met de vloedgolf aan tweedehands L&C staan de prijzen aardig onder druk en ik zie er maar (bar) weinig verkocht worden.... Sterker nog.....er lijken er op gaspedaal alleen maar meer bij te komen; de teller staat nu op 550+ stukswielhelm schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:50:
Ik heb net een 2021 model gekocht. Met 43k op de teller. Ik gebruik de app nog niet ( documenten heb ik gestuurd). Maar wat een auto voor relatief weinig geld! Android auto start gelijk, zowel bedraad als draadloos.
Nee hoor. Die auto is uit Feb 22, dus MY21 of MY22.loewie1984 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:58:
[...]
Verwarmbaar stuurwiel, zwarte binnenhemel.
MY22 heeft 360 camera + geluidwerend glas + 32A (1fase) laden.
Volgens mij is die versie vanaf zomer 22 geleverd.
Hoogstwaarschijnlijk is de P-..... een MY21
De stuurverwarming, zwarte binnenhemel en oprolbaar bagageruimteafdek zijn van MY23 (geleverd vanaf medio 23
Ik heb in n MY21 gereden die is geswapt naar n MY22 afgelopen April.recca schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:28:
[...]
Ik rijd zelf in het 2022 model met die opties, maar mijn collega had nog een 2021 model. Niet alleen mis je die opties wat zeker merkbaar is, maar de 2021 versie had veel meer software problemen. Zo deed de app het bij hem niet en was het systeem beduidend trager dan die van mij.
Mijn tip zou zijn om voor minimaal 2022 model te gaan ook ivm betere verkoopwaarde als je er weer vanaf wilt.
De extra opties van waarde (voor mij) zij t geluidwerende glas + 360camera. Maar zonder heb ik ook genoten van de auto.
Geen noemenswaardige software issues gehad als ik (mijn) MY21 en MY22 vergelijk.
Ik gebruik Android auto en de telefoon die ik bij aanvang met de MY21 gebruikte (Xiaomi) deed wel vervelend, maar dat lag echt aan de telefoon. Sinds n jaar Pixel 7 en geen noemenswaardige problemen meer. In t gezin n Iphone, probleemloos in beide auto's
Weet niet of het anderen ook al was opgevallen, maar ik zie net dat ik de mail met aankondiging van aangepaste voorwaarden per 6-1 van L&C België heb gekregen.
Ik heb mijn overeenkomst met L&C Nederland.
De voorwaarden waar ze naar door-linken zijn ook die voor klanten in België.
Toch administratief weer onnodig gepruts van de bovenste plank.
Vooralsnog heb ik geen aankondiging van voorwaarden van mijn Contractpartij ontvangen.
Die voorwaarden kunnen pas ingaan na een maand na de aankondiging (zodat ik tijdig kan opzeggen bij niet accepteren).
Weet niet ok ik kans van slagen heb, maar ga er toch maar ns induiken.
Die €1000 schadeafhandeling is bezopen (eigen risico was tot daar aan tie geweest) en €0.20 voor meer km's neemt t voordeel grotendeels weg.
Tijd om afscheid te gaan nemen.
Fijne auto, maar ze kunnen t ook te ver pushen.
Vooralsnog heb ik geen aankondiging van voorwaarden van mijn Contractpartij ontvangen.
Die voorwaarden kunnen pas ingaan na een maand na de aankondiging (zodat ik tijdig kan opzeggen bij niet accepteren).
Die €1000 schadeafhandeling is bezopen (eigen risico was tot daar aan tie geweest) en €0.20 voor meer km's neemt t voordeel grotendeels weg.
Schadeafhandelingskosten is hetzelfde als eigen risico. Alleen noemt L&C het anders, al vanaf het begin.edsub schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:57:
Weet niet of het anderen ook al was opgevallen, maar ik zie net dat ik de mail met aankondiging van aangepaste voorwaarden per 6-1 van L&C België heb gekregen.
Maar ben met je eens dat €1.000 bezopen is. Bij de meeste huur en leasevarianten is het max €300. L&C zat met €500 dus al hoog. Laat staan nu een verdubbeling ☹️
Toch kan ik het me voorstellen; je moet er vanuit gaan dat wij allemaal nette mensen zijn en voor die auto zorgen. Niet dat ik een L&C heb, over twee weken rij ik een C40 Extended Range maar dat ter zijde.
Maar ik heb ‘gastjes’ in een L&C zien rijden, laat staan dat zo’n auto natuurlijk perfect is voor het gemiddelde capuchon kraagje om dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Dus ik snap het wel.
Is het redelijk nee, maargoed dat zien we ook aan de rest van de acties van L&C. Het is puur om te ontmoedigen, maar het is niet slim van ze.
Dat ze eerst eens de repatriëring van hun vloot op orde hebben, zodat gebruikte auto’s ingezet kunnen worden. I.p.v. weer een hele hoop mensen boos en ontevreden maken die dan weer hun auto in gaan leveren zodat L&C het nog drukker krijgt.
Maar ik heb ‘gastjes’ in een L&C zien rijden, laat staan dat zo’n auto natuurlijk perfect is voor het gemiddelde capuchon kraagje om dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Dus ik snap het wel.
Is het redelijk nee, maargoed dat zien we ook aan de rest van de acties van L&C. Het is puur om te ontmoedigen, maar het is niet slim van ze.
Dat ze eerst eens de repatriëring van hun vloot op orde hebben, zodat gebruikte auto’s ingezet kunnen worden. I.p.v. weer een hele hoop mensen boos en ontevreden maken die dan weer hun auto in gaan leveren zodat L&C het nog drukker krijgt.
Bij Autobedrijf A van Rijswijk in Veen staan heel veel 01 te koop tegen erg redelijke prijzen. Iemand ervaring met dit bedrijf? Wie doet het onderhoud na aankoop? ik woon aan de andere kant van het land.
Ik heb mijn auto ook daar gekocht. (2021, 43k kilometers )Er stonden er 52, dat is lastig uitzoeken kan ik je vertellen.wimaj janssen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:08:
Bij Autobedrijf A van Rijswijk in Veen staan heel veel 01 te koop tegen erg redelijke prijzen. Iemand ervaring met dit bedrijf? Wie doet het onderhoud na aankoop? ik woon aan de andere kant van het land.
Er valt weinig te onderhandelen over de prijs.
Ik heb zelf wel nieuwe voorvelgen kunnen bedingen. (Had een vrouw in gereden denk ik😂)
Kijk goed of er schades aanwezig zijn! Deze kunnen zij verhelpen , of je kan het zelf oplossen. Vraag ook na of hij de 30.000 km beurt gehad heeft en of de verlengde garantie nog geld. (Kwamen ze tijdens mijn gesprek zelf mee).
Voor zover ik heb kunnen zien zijn ze qua prijzen vrij goedkoop.
Verder een prima/correcte club. Aardige verkopers ook. Gezien de lokatie zal ik mijn auto daar niet laten onderhouden. Ik ga over 15k kilometers me melden bij de volvo dealer in Zwolle.
Denk van tevoren na over het aantal km en de eerste kentekendatum je acceptabel vindt.
Waarom gebruik je 360 niet? Moet je daar iets extra’s voor doen? Lijkt me juist een hele fijne optie of heb ik er een te rooskleurig beeld van?joostgr schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:02:
Ik rijdt nu ook in dit model. De 360 gebruik ik niet.
Knoop doorgehakt. Vandaag een zwarte my22 met 5k op de teller gekocht.
Wordt een trekhaak opgezet, getinte glazen achter de B stijl. Blauwe delen zwart gewrapt, velgen mat zwart gespoten en staat op nieuwe all season’s.
Nu huidige Lynk opzeggen en dan medio januari swappen.
Wordt een trekhaak opgezet, getinte glazen achter de B stijl. Blauwe delen zwart gewrapt, velgen mat zwart gespoten en staat op nieuwe all season’s.
Die zijn toch al getint?joostgr schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:22:
Kleurtjes wrappen zou ik ook doen bij kopen
[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 09-12-2023 23:10 ]
Ik rij nog met plezier in mijn dec21 lynk. Zwart met trekhaak. Inmiddels 39k op de teller, dus wel wat meer dan de jaarlijkse km’s.
Ik verbaas me steeds over de mailtjes die iedereen krijgt over omruilen. Ik heb nog nooit zo’n mailtje gehad.
Zijn er überhaupt m2m rijders met trekhaak die al een daadwerkelijke swap gehad hebben?
Ik verbaas me steeds over de mailtjes die iedereen krijgt over omruilen. Ik heb nog nooit zo’n mailtje gehad.
Zijn er überhaupt m2m rijders met trekhaak die al een daadwerkelijke swap gehad hebben?
Ik zou het echt mee gaan maken. En toen waren de plannen vanuit Lynk&co ineens gewijzigd en kwam de oude terug. 😵💫RamonTW schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:24:
Ik rij nog met plezier in mijn dec21 lynk. Zwart met trekhaak. Inmiddels 39k op de teller, dus wel wat meer dan de jaarlijkse km’s.
25 mnd, ruim 56k km en een paar keer voor een grote reis verhuurd. Ja, met trekhaak.
Volgens mij is er verwarring over wat de 360 camera precies is. Je hebt de view waar je de auto van bovenaf ziet. Die vind ik perfect. Daarmee kan je de auto precies in het parkeervak zetten en zie je veel beter wat er om de auto heen staat. Dat zou voor mij de reden zijn om een MY22 te kopen.RamonTW schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:16:
[...]
Waarom gebruik je 360 niet? Moet je daar iets extra’s voor doen? Lijkt me juist een hele fijne optie of heb ik er een te rooskleurig beeld van?
Daarnaast heb je de 3D view, waarbij je de auto vanuit alle hoeken kunt zien rijden. Daar moet je meer moeite voor doen en het praktisch nut is veel minder. Hooguit om in je dode hoek te kijken, maar daarvoor moet je eerst allerlei handelingen verrichten. Ik snap dat dit een gimmick genoemd wordt.
Heeft hij nog geen getinte ramen dan? Is het dan geen stekkerloze hybride, want die heeft dat niet. Die heeft ook 18" velgen, ipv 20".joostgr schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:22:
Is iemand bekend of Lynkco ook leaseverklaringen verstrekt voor opbouw van schadevrije jaren?
Als je de auto niet bij een Volvo dealer koopt, kun je dan voor de 4jr fabriekgarantie daar (edit: bij de Volvo dealer) gewoon terecht? Kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten. Iemand ervaring?wielhelm schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:35:
[...]
Ik heb mijn auto ook daar gekocht. (2021, 43k kilometers )Er stonden er 52, dat is lastig uitzoeken kan ik je vertellen.
Er valt weinig te onderhandelen over de prijs.
Ik heb zelf wel nieuwe voorvelgen kunnen bedingen. (Had een vrouw in gereden denk ik😂)
Kijk goed of er schades aanwezig zijn! Deze kunnen zij verhelpen , of je kan het zelf oplossen. Vraag ook na of hij de 30.000 km beurt gehad heeft en of de verlengde garantie nog geld. (Kwamen ze tijdens mijn gesprek zelf mee).
Voor zover ik heb kunnen zien zijn ze qua prijzen vrij goedkoop.
Verder een prima/correcte club. Aardige verkopers ook. Gezien de lokatie zal ik mijn auto daar niet laten onderhouden. Ik ga over 15k kilometers me melden bij de volvo dealer in Zwolle.
Denk van tevoren na over het aantal km en de eerste kentekendatum je acceptabel vindt.
Mocht er iemand op zoek zijn naar dakdragers voor de vakantie... Ik heb een dergelijke set over. Stuur maar pb voor meer info.Deviator79 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:56:
Update dakdragers:
Dakraam kan open, maar niet helemaal naar achter.
Wel erg strakke dragers moet ik zeggen.
(deze dus: https://www.halfords.nl/t...ZI9Jdg3IgUtRoCu5oQAvD_BwE)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee bij M2M doen ze dat niet.Frenk32 schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:34:
Is iemand bekend of Lynkco ook leaseverklaringen verstrekt voor opbouw van schadevrije jaren?
Je kunt instellen dat je die view automatisch ziet als je je richtingwijzers aanzet onder de 30 km/h. Dat is ideaal. Bij bv rotondes of kruispunten zie je direct of er fietsers oid in je buurt zijn.oldostofjas schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:22:
[...]
Volgens mij is er verwarring over wat de 360 camera precies is. Je hebt de view waar je de auto van bovenaf ziet. Die vind ik perfect. Daarmee kan je de auto precies in het parkeervak zetten en zie je veel beter wat er om de auto heen staat. Dat zou voor mij de reden zijn om een MY22 te kopen.
Daarnaast heb je de 3D view, waarbij je de auto vanuit alle hoeken kunt zien rijden. Daar moet je meer moeite voor doen en het praktisch nut is veel minder. Hooguit om in je dode hoek te kijken, maar daarvoor moet je eerst allerlei handelingen verrichten. Ik snap dat dit een gimmick genoemd wordt.
Is een demo uit Duitsland. Ramen zijn donkerder dan mijn huidige Lynk:oldostofjas schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:26:
[...]
Heeft hij nog geen getinte ramen dan? Is het dan geen stekkerloze hybride, want die heeft dat niet. Die heeft ook 18" velgen, ipv 20".
:strip_exif()/f/image/rgJNneDid2ry0vqZc3PEDQDV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/REv63JB5GImHUyo9tMQifBzb.jpg?f=fotoalbum_large)
Op deze foto’s nog niet gewrapped en velgen zijn ook nog niet aangepakt
Vraagje betreffende het laden:
Sinds enkele weken bezit ik een Lynkie (van dec 2021) en heb daarbij de volgende wandlader aangeschaft: https://evplug.eu/product...kw?variant=46469299634510
Het gaat hierbij om de 11kW 3-fase 16A lader, waarbij alleen de 1-fase momenteel is aangesloten (de 2 en 3 fase zijn feitelijk genegeerd bij het aansluiten, maar mogelijk handig met het oog op de verre toekomst), en wat ook genoeg zou moeten zijn voor de Lynk, aangezien fase-1 laden de max is.
Nu is de laadsnelheid slechts 1.3 kWh, terwijl de Lynk 3.7 kWh aan zou moeten kunnen. Nu vraag ik me af wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik heb de app instellingen van de wandlader al doorgespit, en wat ik daar ook instel (o.a. het laadvermogen), de laadsnelheid blijft rond de 1.3 kWh.
Iemand wellicht bekend met het trage laden bij de Lynk (en de mogelijke oplossing daarvoor)?
Dank alvast!
Sinds enkele weken bezit ik een Lynkie (van dec 2021) en heb daarbij de volgende wandlader aangeschaft: https://evplug.eu/product...kw?variant=46469299634510
Het gaat hierbij om de 11kW 3-fase 16A lader, waarbij alleen de 1-fase momenteel is aangesloten (de 2 en 3 fase zijn feitelijk genegeerd bij het aansluiten, maar mogelijk handig met het oog op de verre toekomst), en wat ook genoeg zou moeten zijn voor de Lynk, aangezien fase-1 laden de max is.
Nu is de laadsnelheid slechts 1.3 kWh, terwijl de Lynk 3.7 kWh aan zou moeten kunnen. Nu vraag ik me af wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik heb de app instellingen van de wandlader al doorgespit, en wat ik daar ook instel (o.a. het laadvermogen), de laadsnelheid blijft rond de 1.3 kWh.
Iemand wellicht bekend met het trage laden bij de Lynk (en de mogelijke oplossing daarvoor)?
Dank alvast!
Nog nooit last gehad van een traag ladende Lynk.Timo1986 schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:49:
Vraagje betreffende het laden:
Dank alvast!
Misschien een open deur, maar de wandlader beschikt niet over loadbalancing? En je hebt genoeg vermogen ‘beschikbaar’ in de thuis installatie? Dus geen warmtepomp en andere hoog vermogende apparatuur op een 1 fase meterkast waardoor de loadbalancing module je lader begrensd?
:strip_exif()/f/image/7VPGwEjSBT01vfLOHGWIsHK6.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo! Sinds een week in het bezit van deze Lynk! Erg blij en tevreden mee. Particulier gekocht met 39k op de teller. Erg wennen aan alle mooie handigheidjes. Veel auto voor een prima bedrag. Meteen laten wrappen ook!
Heb alleen een gekke vraag; normaliter rijd ik kleinere stadskilomters. Woon werk, sporten kids etc. Dan rijd ik dus graag”Pure”. Maar ik krijg die stand niet meer in het menu. De knop naast de pook geeft nu enkel 2 opties; eco en comfort. De carguide heb ik doorlopen. Normaal kan ik kiezen tussen Pure, Hybride en die rode stand. Iemand de gouden tip? Verder alles met veel enthousiasme hier gelezen voor we tot aankoop over zijn gegaan!
Ben ik ook benieuwd naar! Mij overkwam dat één keer, naar mijn gevoel spontaan. Ik heb nooit geweten dat die instelling überhaupt bestond. Maar sinds die ene keer is het gewoon weer Pure/Hybrid/Power.Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:43:
De knop naast de pook geeft nu enkel 2 opties; eco en comfort.
Edit: ik vond zelfs een foto met smerig scherm
:fill(white):strip_exif()/f/image/turibb2vwQbIjc9fP6VV8QNQ.png?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Reinier op 11-12-2023 09:49 ]
Niet toevallig je bereik op nul / heel laag? Dan is de optie niet beschikbaar.Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:43:
[Afbeelding]
Hallo! Sinds een week in het bezit van deze Lynk! Erg blij en tevreden mee. Particulier gekocht met 39k op de teller. Erg wennen aan alle mooie handigheidjes. Veel auto voor een prima bedrag. Meteen laten wrappen ook!
Heb alleen een gekke vraag; normaliter rijd ik kleinere stadskilomters. Woon werk, sporten kids etc. Dan rijd ik dus graag”Pure”. Maar ik krijg die stand niet meer in het menu. De knop naast de pook geeft nu enkel 2 opties; eco en comfort. De carguide heb ik doorlopen. Normaal kan ik kiezen tussen Pure, Hybride en die rode stand. Iemand de gouden tip? Verder alles met veel enthousiasme hier gelezen voor we tot aankoop over zijn gegaan!
Dat is het niet. Dan is Pure volgens mij uitgegrijsd maar krijg je echt niet de Eco/Comfort-keuze.Andreas92 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:50:
[...]
Niet toevallig je bereik op nul / heel laag? Dan is de optie niet beschikbaar.
Nee, dacht ik ook nog aan, maar had nog 27 elektronische kilometers in de bolide.Andreas92 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:50:
[...]
Niet toevallig je bereik op nul / heel laag? Dan is de optie niet beschikbaar.
Vond het irritant, hoop dat het eenmalig is. Lynk bellen werkte ook niet, want Guide doorlopen…
Toch bedankt voor de snelle reacties! Top.
Dan laadt hij op de een of andere manier de software voor de gewone hybrid versie (niet plug-in). Bug dus.Reinier schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:48:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar! Mij overkwam dat één keer, naar mijn gevoel spontaan. Ik heb nooit geweten dat die instelling überhaupt bestond. Maar sinds die ene keer is het gewoon weer Pure/Hybrid/Power.
[Afbeelding]
Ah, apart! Is zoiets te resetten of verhelpen door zelf een bepaalde actie te ondernemen?Oizo1981 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:31:
[...]
Dan laadt hij op de een of andere manier de software voor de gewone hybrid versie (niet plug-in). Bug dus.
Mijn ervaring is dat het de volgende dag weer goed staat. Je kunt ook een systeem reset uitvoeren maar ik ben niet zeker dat hij daarmee weer goed staat.Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:33:
[...]
Ah, apart! Is zoiets te resetten of verhelpen door zelf een bepaalde actie te ondernemen?
:strip_exif()/f/image/RKqitT1K9p6uzocYGE5Ab4Nd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank, dit was voor nu en voor mij wel hetgeen dat werkte! Had denk ik een storing want ik kreeg deze ook;Oizo1981 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:57:
[...]
Mijn ervaring is dat het de volgende dag weer goed staat. Je kunt ook een systeem reset uitvoeren maar ik ben niet zeker dat hij daarmee weer goed staat. [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/cnwAe9gU2aQb0KWIt7Y4PLWh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oRwi6VKqgH04Anzx6DfLXugt.jpg?f=fotoalbum_large)
Die eerste is nu verholpen en zie foto 2, mooi gelukt.
Hoe doen jullie (gebruikers van de 2021) het inparkeren met hulp? Moet hier zelf nog eens mee gaan stoeien.
Parkeerhulp werkt prima en krappe plekken. Zowel langsparkeren als haaksparkeren. Maar denk er wel aan dat je zelf has moet geven en moet remmen. Anders gaat hij er als een raket vandoor. Alleen het sturen neemt hij over.Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:39:
[...]
Dank, dit was voor nu en voor mij wel hetgeen dat werkte! Had denk ik een storing want ik kreeg deze ook; [Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe doen jullie (gebruikers van de 2021) het inparkeren met hulp? Moet hier zelf nog eens mee gaan stoeien.
Klinkt best spannend en tricky, maar dat is met alles wat nieuw is. Eens uit gaan vogelen!
T.a.v. parkeren -> voet op de rem houden en op die manier doseren met welke snelheid hij gaat. Werkt super!Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:39:
[...]
Dank, dit was voor nu en voor mij wel hetgeen dat werkte! Had denk ik een storing want ik kreeg deze ook; [Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel even Auto hold uitzetten is mijn ervaring. Anders moet je om weg te komen steeds een beetje "gas" geven en daarna direct weer remmen (waarna hij weer vastgezet wordt door Auto hold)About2Break schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:20:
[...]
T.a.v. parkeren -> voet op de rem houden en op die manier doseren met welke snelheid hij gaat. Werkt super!
Ik kreeg het toen ik met lynk maps/gps ging rijden.... Dus zal wel een build in feature van maps zijn en anders wanneer je als uitgelogde rondrijdt.Reinier schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:48:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar! Mij overkwam dat één keer, naar mijn gevoel spontaan. Ik heb nooit geweten dat die instelling überhaupt bestond. Maar sinds die ene keer is het gewoon weer Pure/Hybrid/Power.
[Afbeelding]
Ik rij altijd uitgelogd en heb het nog nooit gezien. Het is echt een bug want afkomstig uit de niet plug-in-hybride. Die heeft maar 2 rijmodussen en ook niet de betreffende schakelaar op de middenconsole.onespeedjimmy schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:11:
[...]
Ik kreeg het toen ik met lynk maps/gps ging rijden.... Dus zal wel een build in feature van maps zijn en anders wanneer je als uitgelogde rondrijdt.
Yes inderdaad, goede aanvulling!oldostofjas schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:30:
[...]
Wel even Auto hold uitzetten is mijn ervaring. Anders moet je om weg te komen steeds een beetje "gas" geven en daarna direct weer remmen (waarna hij weer vastgezet wordt door Auto hold)
Die eerste hangt samen met het stopcontact. Waarschijnlijk niet helemaal goed geaard.Zlatan27 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:39:
[...]
[Afbeelding]
Het probleem met de vreemde keuze van rijmodi is een of ander hickup in de software. Mijn vrouw had nog andere keuzes op het scherm gezien die niet gebruikelijk zijn. Staan in het forum in een post van een paar maanden terug
[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 11-12-2023 21:03 . Reden: Typo ]
Ik zie hier dat je ook een parking assistant hebt?
Ik begrijp alleen niet hoe ik deze kan activeren. Iemand die me dit kan uitleggen? Bedankt!
Ik begrijp alleen niet hoe ik deze kan activeren. Iemand die me dit kan uitleggen? Bedankt!
Zie carguide, compleet met filmpje: https://www.lynkco.com/nl...Use_the_automatic_parkingThijsAms schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:29:
Ik zie hier dat je ook een parking assistant hebt?
Super - dankje!Oizo1981 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 06:55:
[...]
Zie carguide, compleet met filmpje: https://www.lynkco.com/nl...Use_the_automatic_parking
Reactie vanuit L&C. Dus mocht je nog iets hebben / vinden, nog ff snel melden!
Thank you for your e-mail.
All damages that have been reported before the 06.01.2024 will be charged by the old damage handling fee, regardless of when it will be repaired. So even if it will be repaired on 30.01.2024, you will still be charged by the old pricing of maximum 500€.
All damages that will be reported after the above given date, will be charged by the new price of 1.000€.
We understand that this is a big increase in price and even though we believe we have a competitive subscription offer, we do respect whatever choice you make.
We hope we could provide you some clarification with that!
Vorige week per mail, en vandaag telefonisch, mijn opzegging op grond van de gewijzigde voorwaarden proberen op te zeggen.
Geprobeerd want Lynk en Co geeft aan dat de wijzigingen geen redenen zijn om gebruik te maken van het wettelijk recht op ontbinding (waardoor je niet vast zit aan je minimale contractduur maar uiterlijk per wijziging voorwaarden kunt opzeggen).
Reden:
Mijn contract is ingegaan op 14 juni dus verhoging km kosten geldt niet voor mij.
Verhoging van de schadeverwerking is geen onderdeel van het contract.
Misschien een jurist ervaring mee?
Mij lijkt het niet te kloppen namelijk….
Geprobeerd want Lynk en Co geeft aan dat de wijzigingen geen redenen zijn om gebruik te maken van het wettelijk recht op ontbinding (waardoor je niet vast zit aan je minimale contractduur maar uiterlijk per wijziging voorwaarden kunt opzeggen).
Reden:
Mijn contract is ingegaan op 14 juni dus verhoging km kosten geldt niet voor mij.
Dat is natuurlijk onzin. Het eigen risico/schadevererkingskosten van € 1.000 staan wel degelijk in artikel 15 van de algemene abonnementsvoorwaarden.ringen00 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:49:
Vorige week per mail, en vandaag telefonisch, mijn opzegging op grond van de gewijzigde voorwaarden proberen op te zeggen.
Reden:
Maar je kunt toch sowieso per maand/factureringsdarum opzeggen?15. VERZEKERINGEN
Het Abonnement omvat een allrisk met schade voor inzittendenverzekering (‘Verzekering’), welke dekking biedt voor:
Aansprakelijkheid jegens derde partijen
Schade aan de Abonnement Auto; en
Schade wanneer de bestuurder gewond raak of komt te overleiden door een ongeluk met de Abonnement Auto
De verzekering wordt verstrekt door onze partner Allianz. Allianz is een wereldwijde verzekeraar van wagenparken met jarenlange ervaring op dat gebied. Hun voorwaarden zijn van toepassing op de verzekering.
Het is niet toegestaan je eigen Verzekering af te sluiten of de huidige Verzekering aan te passen. Een samenvatting van de verzekeringsdekking is hier te vinden.
Jouw eigen risico in het geval van een ongeluk of schade aan de Abonnement Auto is beperkt tot duizend euro (EUR 1000) (de schadeverwerkingskosten) per ongeval of schade zolang de voorwaarden van Lynk & Co zijn nageleefd.
Wat me trouwens opvalt: voor mijn bestaande L&C abo heb ik alleen een mail gehad dat de voorwaarden wijzigen per 6 januari, maar geen verzoek om daarmee akkoord te gaan.
Met een andere account heb ik een auto in bestelling staan. Daarbij kreeg ik wel het verzoek om in te stemmen met de gewijzigde voorwaarden.
Sinds dit weekend ben ik ook eigenaar van een Lynk&Co 01 uit 2021.
Wat een auto, zeker na een Volvo V40 uit 2003.
Waar ik wel tegen aanloop is dat ik het niet voor elkaar krijg om de spiegels in te laten klappen bij het afsluiten van de auto. Ik heb het wel in de instellingen terug gevonden, maar ondanks dat het aan staat reageren ze niet.
Iemand een idee?
Wat een auto, zeker na een Volvo V40 uit 2003.
Waar ik wel tegen aanloop is dat ik het niet voor elkaar krijg om de spiegels in te laten klappen bij het afsluiten van de auto. Ik heb het wel in de instellingen terug gevonden, maar ondanks dat het aan staat reageren ze niet.
Iemand een idee?
Hoe lang heb je op een reactie op je mail moeten wachten? Ik heb vorige week opgezegd, maar nog niks gehoord.bas_vdl schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:23:
Reactie vanuit L&C. Dus mocht je nog iets hebben / vinden, nog ff snel melden!
[...]
[...]
Sinds een paar dagen laadt mijn Lynk niet meer. Ik krijg een rood lampje bij de laadsocket op de auto. Granny lader of straatpaal geven beide direct een rood lampje. De auto laadt wel gewoon op met rijden of in de B stand en dan gaat hij ook gewoon elektrisch. Keuzes Pure, Hybride of power zijn gewoon selecteerbaar en werkzaam. Software reset zoals op de vorige pagina werd gesuggereerd heeft bij mij geen effect gehad. Auto gaat 8 januari voor de 30k beurt, staat inmiddels 36K op de teller. Iemand nog een idee om uit te proberen of een hoog gehalte helaas pindakaas en maar op de beurt in januari wachten.
Weekje terug trouwens op het forum gevraagd of de banden met rond de 35K op de teller door Lynk zouden worden vergoed... het antwoord daarop is ja en die zitten er inmiddels op. Hetzij alleen de voorbanden want achter waren ze nog goed. Keurig snel geregeld van Volvo.
On a sidenote vond ik de volvo garage in Amsterdam wel wat triestig met een parkerrterrein vol met Lynks, haast geen Volvo te bekennen.
Weekje terug trouwens op het forum gevraagd of de banden met rond de 35K op de teller door Lynk zouden worden vergoed... het antwoord daarop is ja en die zitten er inmiddels op. Hetzij alleen de voorbanden want achter waren ze nog goed. Keurig snel geregeld van Volvo.
On a sidenote vond ik de volvo garage in Amsterdam wel wat triestig met een parkerrterrein vol met Lynks, haast geen Volvo te bekennen.
dec 6 verstuurd, verrassend snel hejoostgr schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:35:
[...]
Hoe lang heb je op een reactie op je mail moeten wachten? Ik heb vorige week opgezegd, maar nog niks gehoord.
Klopt, ik ben er dus ook nog niet klaar mee..Oizo1981 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:11:
[...]
Dat is natuurlijk onzin. Het eigen risico/schadevererkingskosten van € 1.000 staan wel degelijk in artikel 15 van de algemene abonnementsvoorwaarden.
[...]
Maar je kunt toch sowieso per maand/factureringsdarum opzeggen?
Wat me trouwens opvalt: voor mijn bestaande L&C abo heb ik alleen een mail gehad dat de voorwaarden wijzigen per 6 januari, maar geen verzoek om daarmee akkoord te gaan.
Met een andere account heb ik een auto in bestelling staan. Daarbij kreeg ik wel het verzoek om in te stemmen met de gewijzigde voorwaarden.
Ik kan per maand opzeggen maar dat is in mijn geval tot maandag 15 januari.
Alleen al uit principe wil ik per 6 januari (aanpassing voorwaarden) kunnen opzeggen
Ik had ook geen knop om in te stemmen met de gewijzigde voorwaarden…
Er bijzonder dus allemaal….
Op mijn mail hebben ze nog niet gereageerd.joostgr schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:35:
[...]
Hoe lang heb je op een reactie op je mail moeten wachten? Ik heb vorige week opgezegd, maar nog niks gehoord.
Ik hing vorige week woensdag als nr 24 in de wacht en was er na 30 minuten wel klaar mee.
Toen per mail opgezegd en binnen 7 dagen een reactie te wensen.
Die kwam niet dus vandaag maar weer gebeld… Nu gelijk aan de beurt.
Na wat uitzoekwerk kom ik ook tot de conclusie dat ik zeker wel op mag zeggen.ringen00 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:49:
Reden:
Zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt?
Of mensen die juist wel eenvoudig konden opzeggen?
Ik heb vandaag melding gemaakt bij de ACM zodat zij deze werkwijze van Lynk&Co kunnen onderzoeken.
Als je dit ook wilt doen: https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
Maak je niet zo druk man.... je kan ook gewoon zeggen "hier ben ik het niet mee eens en dus zeg ik op, punt."ringen00 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:42:
[...]
Na wat uitzoekwerk kom ik ook tot de conclusie dat ik zeker wel op mag zeggen.
Zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt?
Of mensen die juist wel eenvoudig konden opzeggen?
Ik heb vandaag melding gemaakt bij de ACM zodat zij deze werkwijze van Lynk&Co kunnen onderzoeken.
Als je dit ook wilt doen: https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
Er is altijd wel iets te vinden waar je het niet mee eens kan zijn, ook bij jouw volgende auto.
Mensen nu op gaan roepen om bij ACM een klacht te gaan indienen slaat nergens op en kost alleen maar geld en irritatie en uiteindelijk een hogere maandprijs.
Je baggataliseerd hiermee wel even alles imo. Lynk & Co speelt met ons als consument en de ACM is er toch daarvoor?Paulo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:17:
[...]
Maak je niet zo druk man.... je kan ook gewoon zeggen "hier ben ik het niet mee eens en dus zeg ik op, punt."
Er is altijd wel iets te vinden waar je het niet mee eens kan zijn, ook bij jouw volgende auto.
Mensen nu op gaan roepen om bij ACM een klacht te gaan indienen slaat nergens op en kost alleen maar geld en irritatie en uiteindelijk een hogere maandprijs.
Maar stel dat, voor mij prima als:
- het geld kost
- irritatie aan L&C's zijde
- hogere maandprijs
Dat krijg je ervan als je mensen niet te woord staat of voor zo'n bedragen geen service leent. Laat maar voelen. Uiteindelijk zullen ze niet overleven als ze zo doorgaan en het voor deze prijs blijven doen en dat is voor alle klanten nog zuurder toch?
Zojuist ook maar even gebeld om op te zeggen.
Winterbanden: besteld in oktober, nog niet geplaatst, betaling krijg ik retour.
Datum van opzegging: Loopt tot 21 januari. Ik zal dus nog een keer moeten betalen. Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Dit betekent niet dat je je contract eerder op kunt zeggen, maar wel dat in mijn geval de huidige voorwaarden tot 21 januari van kracht blijven, ik ga dus geen 20 cent betalen.
Auto wordt nog steeds kosteloos thuis opgehaald.
Moet zeggen dat de kordaatheid van dit telefoontje me niet tegenviel. 6 januari wordt mijn eigen Lynk afgeleverd, hij wordt nu gewrapped etc. Kortom, heb er straks voor een week of 2, 2 op de oprit staan. Dus als iemand nog voor een scherpe prijs van 6 tot 21 januari op zoek is naar een lynk met trekhaak. Let me know
Winterbanden: besteld in oktober, nog niet geplaatst, betaling krijg ik retour.
Datum van opzegging: Loopt tot 21 januari. Ik zal dus nog een keer moeten betalen. Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden. Dit betekent niet dat je je contract eerder op kunt zeggen, maar wel dat in mijn geval de huidige voorwaarden tot 21 januari van kracht blijven, ik ga dus geen 20 cent betalen.
Auto wordt nog steeds kosteloos thuis opgehaald.
Moet zeggen dat de kordaatheid van dit telefoontje me niet tegenviel. 6 januari wordt mijn eigen Lynk afgeleverd, hij wordt nu gewrapped etc. Kortom, heb er straks voor een week of 2, 2 op de oprit staan. Dus als iemand nog voor een scherpe prijs van 6 tot 21 januari op zoek is naar een lynk met trekhaak. Let me know
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.