Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 20:42
MvdV schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:34:
[...]

Ik gok dat het over de caravan gaat die daar geleverd wordt..
O haha, ik snap het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 12:26
Ik ben wel benieuwd wat Lynk Co gaat doet vanaf januari 2024 met de abonnementsprijzen. Ik denk dat ze intern een behoorlijk dilemma hebben. Er is veel concurrentie in de 600 - 700 euro per maand range in de private lease (ook full electric), het model begint wat te verouderen en daarnaast zijn er behoorlijk veel in de verkoop te vinden. Mijn gevoel zegt dat ze niet veel kunnen verhogen qua maandprijs anders kan het wel eens zijn dat mensen massaal hun Lynk & Co gaan inleveren omdat er voldoende alternatieven zijn. Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
boswei schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:47:
Ik ben wel benieuwd wat Lynk Co gaat doet vanaf januari 2024 met de abonnementsprijzen. Ik denk dat ze intern een behoorlijk dilemma hebben. Er is veel concurrentie in de 600 - 700 euro per maand range in de private lease (ook full electric), het model begint wat te verouderen en daarnaast zijn er behoorlijk veel in de verkoop te vinden. Mijn gevoel zegt dat ze niet veel kunnen verhogen qua maandprijs anders kan het wel eens zijn dat mensen massaal hun Lynk & Co gaan inleveren omdat er voldoende alternatieven zijn. Wat denken jullie?
Ik heb hetzelfde gevoel. Alleen als ze graag van de abonnementen af willen (dat denk ik wel eens) kunnen ze de prijs verhogen.
Ik denk dat ze sowieso wachten tot het hele defleet/refleet proces op orde is en de meeste stilstaande 01's verkocht dan wel opnieuw ingezet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door oldostofjas op 22-11-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 07:46
Chalk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:11:
Winterbanden zijn in Duitsland verplicht bij winterse omstandigheden. Er is geen vaste periode waarin winterbanden verplicht zijn.
Ok, maar midden december lijkt me die kans vrij groot. Ik moet helemaal naar het noordelijkste puntje van Duitsland, nog boven Hamburg...

Misschien maar eens zoeken naar winterbanden huur, voor een weekje ofzo. Weet dat Lynk het niet leuk vindt, maargoed, beter dan met zomerwieltjes rondrijden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Net gebeld voor de winterbanden. Dit jaar €100,- duurder en helaas geen pickup service. Wel gedaan ivm wintersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07 11:02
iemand hier een mail gekregen dat de levertijden zijn uitgesteld? Zag deze mail voorbijkomen bij rochelle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8Iy4meK_PFDg085Rwc6FOwVq14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VeVkyyiMaL92MKwxrKbHQJD6.png?f=fotoalbum_large

Het gekke is alleen dat ik al van meerdere bestellers hoorde dat ze bij een blauwe in bestelling geen mail hebben gehad. Ik dus ook niet, maar wel besteld op 19-06. Ook zat er toen ik mijn bestelling deed ook een kortere levertijd op de blauwe.

Dus al met al, wat hebben jullie vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quincyjongeleen
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-09 12:03
Ik heb hem ook ontvangen, bestelling Blauw zonder trekhaak. 27-05 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v3ry900d
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-09 15:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGs02X1k931yJ4d4XrhkkjIJCGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2oklQTZUTXlW77SYpVL4W4mo.png?f=user_large
Besteld op 18-06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
Yes - ook de mail gehad, maar had gisteren geannuleerd (13-6 besteld)Gaat daar dus weer niet goed, maar begreep aan de telefoon dat het echt mega lang duurt en ze hebben weinig zicht op verbeteringen qua levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert_93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo.
Wellicht iemand anders ook dit probleem?
Heb de lynk al een aantal maanden in bezit nu! Prima auto,

Toen ik de auto ontving reed ik makkelijk 75/80 km elektrisch echter nu als die de hele nacht op lader heeft gelegen en ik start staat er nog maar 59 km? Eer ik de straat uit ben zijn er ook al km vanaf? Nog mensen met die probleem?
Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:39
Rickkert_93 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:27:
Hallo.

Toen ik de auto ontving reed ik makkelijk 75/80 km elektrisch echter nu als die de hele nacht op lader heeft gelegen en ik start staat er nog maar 59 km? Eer ik de straat uit ben zijn er ook al km vanaf? Nog mensen met die probleem?
Gr
Ik heb zo’n vermoeden dat als het weer warmer wordt je weer aan de 75/80 komt..

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
Wackmack schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:32:
Net gebeld voor de winterbanden. Dit jaar €100,- duurder en helaas geen pickup service. Wel gedaan ivm wintersport.
Benieuwd of die €450 ook geldt als je al winterbanden hebt. Vorig jaar €350 betaalt en dan hoef je dit jaar niet opnieuw een bestelling te doen of iets dergelijks. Ik ben dus alleen in 2022 akkoord gegaan met een offerte en voorwaarden ad € 350.
Dit jaar alleen een afspraak gemaakt afgelopen september (wissel 19 oktober). Toen was de prijs volgens mij ook nog €350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
Rickkert_93 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:27:
Hallo.

Gr
Dat is geen (uniek) probleem maar bij alle EV's het geval. Rond het 0 punt ga je de 59km ook niet halen tenzij je (heel) rustig aan doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Mail ook gehad (gisteren per telefoon was het nog 6 maanden (op 10-6 besteld)) en gezien de extreem lage aantallen qua uiteleveren en tenaamstellen ben ik nog steeds (zeer) benieuwd wat nu de (echte) reden is. Het is nog steeds (verruit) de beste deal voor een "shortlease" maar ze maken het inmiddels wel bont qua communicatie & mogelijkheden (onderverhuren). Toch maar eens verder kijken vrees ik..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik begin er langzaam over na te denken mijn M2M te stoppen en een Lynk te kopen... Staat al op autoscout vanaf een 25/26k, ligt het aan mij of is dit best wel goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Laatst online: 22:26
Martijn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:16:
Ik begin er langzaam over na te denken mijn M2M te stoppen en een Lynk te kopen... Staat al op autoscout vanaf een 25/26k, ligt het aan mij of is dit best wel goedkoop...
Ja afschrijving is giga de eerste jaren zo te zien. Let wel op en vraag bij de dealer even wat er moet gebeuren. Een kennis kocht een lynk en had niet veel verstand van auto’s. Moest meteen een grote beurt, kleine reparatie en nieuwe banden op dus werd de 26k ineens 28.

Ik gok dat er nog wel wat meer aantallen aankomen dus wellicht dat het 21 model nog wat kan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Bezemveger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:11:
[...]

Ja afschrijving is giga de eerste jaren zo te zien. Let wel op en vraag bij de dealer even wat er moet gebeuren. Een kennis kocht een lynk en had niet veel verstand van auto’s. Moest meteen een grote beurt, kleine reparatie en nieuwe banden op dus werd de 26k ineens 28.

Ik gok dat er nog wel wat meer aantallen aankomen dus wellicht dat het 21 model nog wat kan zakken.
Ik ben een 2022 model gewent, dus als ik er eentje koop wil ik dat eigenlijk minimaal wel hebben. De 360 graden camera is voor mij wel een must, en er schijnt ook minder windgeruis te zijn, hoewel ik dan niet echt kan checken...

Hopelijk dat die ff zakken nog dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Martijn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:16:
Die 2022 360 graden komt pas vanaf mei 2022 in beeld volgens mij. Met een 550 euro prijs is kopen hoogstwaarschijnlijk nog steeds duurder tenzij je (veel) meer rijdt dan 15000 km per jaar of er lang(er) in gaat rijden. Mocht dat het geval zijn dan zijn er volgens mij best veel concurrende leaseopties waar je minder risico's loopt. Daar hik ik dan toch het meest tegenaan; bij problemen zijn er (te) vaak geen onderdelen beschikbaar hoewel er hier op MP wel veel schadedelen worden aangeboden geen topprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clayton
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-05 21:42
Inmiddels rij ik een paar maanden een lynk naar volle tevredenheid. Heb alleen 3 issues die wellicht hier bekend zijn:

1) Heb nu voor de 2e keer dat het internet van de auto niet connect. Systeem resetten en dan doet hij het wel weer maar is vrij irritant. Weet iemand hier de oorzaak en een oplossing voor?

2) Is het mogelijk om de app op meerdere telefoon te hebben met hetzelfde account zonder uitgelogd op de andere telefoon te worden?

3) Soms update de locatie van de auto niet naar de app. Opzich geen drama maar als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik het graag!

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

Clayton schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:57:
Inmiddels rij ik een paar maanden een lynk naar volle tevredenheid. Heb alleen 3 issues die wellicht hier bekend zijn:

1) Heb nu voor de 2e keer dat het internet van de auto niet connect. Systeem resetten en dan doet hij het wel weer maar is vrij irritant. Weet iemand hier de oorzaak en een oplossing voor?

2) Is het mogelijk om de app op meerdere telefoon te hebben met hetzelfde account zonder uitgelogd op de andere telefoon te worden?

3) Soms update de locatie van de auto niet naar de app. Opzich geen drama maar als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik het graag!

Thanks!
1. erg onvoorspelbaar ja, maar heb niet de winnende oplossing
2. nope
3. soms even lichten knipperen of open/dicht doen

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 22-11-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hoe lang rijden jullie de Lynk en Co al?

Hier al ruim 1.5 jaar. Denk nog tot de zomer. Dan gaat de Tesla model 3 eruit voor de Tesla model Y. Hierdoor wordt de model Y de gezinsauto.

Lync en Co is nu de gezinsauto. Hierna een kleine auto voor in de stad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:51
Sinds Juni 2022. Blijf hem ook nog wel even rijden. Tot op heden nog geen EV gevonden die aan mijn eisen voldoet (wij kamperen regelmatig met de caravan) en er zijn nog weinig PHEV's die het qua specs beter doen als de 01. Degene die het beter doen zijn momenteel boven mijn budget.

• Gaza
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
MvdV schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
Sinds Juni 2022. Blijf hem ook nog wel even rijden. Tot op heden nog geen EV gevonden die aan mijn eisen voldoet (wij kamperen regelmatig met de caravan) en er zijn nog weinig PHEV's die het qua specs beter doen als de 01. Degene die het beter doen zijn momenteel boven mijn budget.
Ford Kuga bekeken? Interieur is alleen wat meer plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wackmack schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:56:
Hoe lang rijden jullie de Lynk en Co al?

Hier al ruim 1.5 jaar. Denk nog tot de zomer. Dan gaat de Tesla model 3 eruit voor de Tesla model Y. Hierdoor wordt de model Y de gezinsauto.

Lync en Co is nu de gezinsauto. Hierna een kleine auto voor in de stad kopen.
Sinds 14 oktober vorig jaar. Van te voren dit contract aangegaan met het idee om het 2-3 maanden aan te kijken of het beviel of niet. Nu 13 maanden later nog geen 1 keer gedacht om het op te zeggen.

Vind het nog steeds een heerlijke auto voor het geld. Weet niet of ik dat ook zou vinden nog wanneer wij als bestaande klanten ook naar 650€ de maand worden omgezet.

Gelukkig geen enkele keer problemen gehad wat aan de auto lag behalve dat 2 hoedenplankhaakjes afgebroken zijn.

Wat ik wel nog steeds vind dat gefixt moet worden is het multimedia systeem. Dan met name doelend op de problemen van je account dat weer eens niet inlogt of apple carplay dat niet connect etc. En de opstartsnelheid.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• MvdV
Gaza schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:41:
[...]

Zeker. Elektrische range voor alle dag is een stuk minder. Idem voor het trekgewicht, ook max 1500 ipv 1800. Daarnaast vind ik hem ook lang niet zo mooi als de 01. Dus nee, dat valt af. Maar ik heb mijn 01 gekocht, dus blijf er nog zeker 3,5 jaar in rijden, misschien langer. Dan is hij 5 jaar en koop ik wat nieuws.

Misschien hebben EV’s tegen die tijd voldoende range. Anders wordt het weer een PHEV. De Volkswagen Tiguan die volgend jaar uitkomt schijnt 100 KM op een accu te kunnen, dus dat is tzt zeker een kanshebber.

• BPi

BPi

MvdV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:02:
[...]

Zeker. Elektrische range voor alle dag is een stuk minder. Idem voor het trekgewicht, ook max 1500 ipv 1800. Daarnaast vind ik hem ook lang niet zo mooi als de 01. Dus nee, dat valt af. Maar ik heb mijn 01 gekocht, dus blijf er nog zeker 3,5 jaar in rijden, misschien langer. Dan is hij 5 jaar en koop ik wat nieuws.

Misschien hebben EV’s tegen die tijd voldoende range. Anders wordt het weer een PHEV. De Volkswagen Tiguan die volgend jaar uitkomt schijnt 100 KM op een accu te kunnen, dus dat is tzt zeker een kanshebber.
En afwachten wat het aanstaande kabinet ons brengt?
Er kan nog wel wat gaan veranderen mbt motorrijtuigenbelasting en de aantrekkelijkheid van een PHEV of EV rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV
BPi schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:40:
[...]

En afwachten wat het aanstaande kabinet ons brengt?
Er kan nog wel wat gaan veranderen mbt motorrijtuigenbelasting en de aantrekkelijkheid van een PHEV of EV rijden
Daar laat ik mijn keuze niet vanaf hangen. We gaan nu niet ineens de EV aan de kant schuiven, dat kan simpelweg niet meer.

Een EV rijdt in de basis lekkerder als een ICE auto vind ik. Ik geef niks om de zogenaamde ‘beleving’. Alleen de range in combinatie met een caravan/trailer is nog een bezwaar. Al zijn er zeker wel combinaties waarbij het kan, met wat aanpassingen in reis-stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:53:
[...]

Daar laat ik mijn keuze niet vanaf hangen. We gaan nu niet ineens de EV aan de kant schuiven, dat kan simpelweg niet meer.

Een EV rijdt in de basis lekkerder als een ICE auto vind ik. Ik geef niks om de zogenaamde ‘beleving’. Alleen de range in combinatie met een caravan/trailer is nog een bezwaar. Al zijn er zeker wel combinaties waarbij het kan, met wat aanpassingen in reis-stijl.
Heel herkenbaar. Afgelopen paar weken meermaals heerlijk in EV van collega gereden. De Lynk rijdt ook het lekkerste elektrisch. Dus de afgelopen 5 weken in een Polo is een flinke stap terug... De Lynk was onze tussenstap naar EV ivm caravan. Die hebben we (ook :X ) niet meer.
Nu de rest van het gezin overtuigen om over te stappen naar een Ev en de kostenstijging in te calculeren. En anders valt het misschien uiteindelijk mee.
Zondag naar Fully Charged. Ik hoop dat dat het laatste duwtje in de goede richting is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostgr
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-09 20:27
Gaza schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:41:
[...]

Die mag maar 1500 trekken, daar heeft de lynk wel echt een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Is het bij de Lynk mogelijk om deze in de ochtend alvast voor te verwarmen? Gaat dit via de app of kan je dit ergens in de auto (dashboard) instellen?

En hoe maken jullie de spiegels schoon? Bij dit soort dagen/weken zijn deze standaard beslagen/van vocht voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
GustavSan schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:40:
Is het bij de Lynk mogelijk om deze in de ochtend alvast voor te verwarmen? Gaat dit via de app of kan je dit ergens in de auto (dashboard) instellen?

En hoe maken jullie de spiegels schoon? Bij dit soort dagen/weken zijn deze standaard beslagen/van vocht voorzien.
Verwarmen handmatig via de app of via het menu in de auto maar je kunt het niet programmeren/instellen op bepaalde tijden. Plus werkt alleen als de auto aangesloten is op laadpaal.

Buitenspiegels bedoel je? Spiegelverwarming gaat samen met achterruitverwarming aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 24-11-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58

rob_erwt

What does this button do?

GustavSan schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:40:

Heel ouderwets: raamtrekker in het deurvak en rondje rond de auto voor ik wegrijd. :P

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Laatst online: 26-11-2024
rob_erwt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:39:
[...]

Heel ouderwets: raamtrekker in het deurvak en rondje rond de auto voor ik wegrijd. :P
Zo doe ik het ook en dat werkt wat mij betreft perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Oizo1981 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:48:
[...]

Verwarmen handmatig via de app of via het menu in de auto maar je kunt het niet programmeren/instellen op bepaalde tijden. Plus werkt alleen als de auto aangesloten is op laadpaal.

Buitenspiegels bedoel je? Spiegelverwarming gaat samen met achterruitverwarming aan.
Ok. Vanmorgen geprobeerd. 'start Climate Control' schuifje naar rechts. Maar helaas, na een 20 tal seconden gaat het schuifje terug en staat er 'Failed to start Climate Control'.

Hangt aan de paal maar helaas

[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 28-11-2023 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:49:
[...]

Ok. Vanmorgen geprobeerd. 'start Climate Control' schuifje naar rechts. Maar helaas, na een 20 tal seconden gaat het schuifje terug en staat er 'Failed to start Climate Control'.

Blijven proberen, dat is gewoon een probleem van de brakke app die de helft van de tijd werkt.

Vanochtend hier Clima aangezet en dat ging, gelukkig, OK. Dus voorruit niet hoeven schoon te maken en al een aangename temp. Ik blijf het wel jammer vinden dat er zo veel energie gebruikt wordt uit de accu dat je dit niet voldoende kan bij laden, dus ook al zit 'ie aan de lader 't gaat gewoon ten koste van je range... en laten we over de temperatuur instelling ook maar niet (weer) beginnen ;-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
GustavSan schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:49:
[...]

Heb je de laatste versie van de app? Bij mij (op iOS) is het geen schuifje meer maar een knop.

Sommige laadpalen beëindigen volgens mij de laadsessie als de auto 100% is geladen en dan kan de auto de sessie niet herstarten (zonder nieuwe authorisatie met druppel). Je zou eens kunnen testen op andere laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blRWNveDokpy9D-sfA8OnveK2lI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cDLQAETElnrx4oieevhEr7uu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Oizo1981 op 28-11-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Oizo1981 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:24:
[...]

Heb je de laatste versie van de app? Bij mij (op iOS) is het geen schuifje meer maar een knop.

[Afbeelding]
Bij Android is het nog steeds een schuifje. Het homescherm is wel vernieuwd, maar de meeste subschermen zijn nog steeds hetzelfde als in de oude versie. Hopelijk krijgt Android ook snel een update. Ik vind het wel mooi dat je nu blijkbaar ook de huidige interieurtemperatuur kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
Ik heb sinds gisteren dat de laadklap niet meer openschiet als ik de knop ingedrukt houd of het via de sleutel wil openen. Ik hoor wel een harde tik (alsof hij hem open probeert de duwen), maar de klep gaat niet open. Ik moet hem daarna zelf open trekken.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:46
Heb ik 9 van de 10 keer ook. Prieel nu standaard maar m'n nagels ertussen en trek hem zo open.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ik heb het incidenteel. Idd "gewoon" opentrekken hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik had dat gisteren ook, dacht dat het misschien met een combinatie nat/koud te maken had. Nu doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:36:
[...]

Bij Android is het nog steeds een schuifje. Het homescherm is wel vernieuwd, maar de meeste subschermen zijn nog steeds hetzelfde als in de oude versie. Hopelijk krijgt Android ook snel een update. Ik vind het wel mooi dat je nu blijkbaar ook de huidige interieurtemperatuur kunt zien.
I wish... elke dag hier vertrekken met een auto die direct beslaat en natuurlijk koud is :(
Na 6 weken nog steeds in een Polo rijdend ivm een reparatie van vermoedelijk 2 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-05-2024
Mijn voorbanden zijn bij ruim 34000km aardig versleten. Ik heb januari 2024 een onderhoudsbeurt. Vallen de banden onder de kosten voor Lynk&Co of moet ik die zelf betalen? Zijn alleen de twee voorbanden die aardig op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Paulo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:36:
Mijn voorbanden zijn bij ruim 34000km aardig versleten. Ik heb januari 2024 een onderhoudsbeurt. Vallen de banden onder de kosten voor Lynk&Co of moet ik die zelf betalen? Zijn alleen de twee voorbanden die aardig op zijn.
Bij normale slijtage zijn kosten voor L&C. Bij jouw kilometerstand lijkt me daar zeker sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Oizo1981 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:05:
[...]

Bij normale slijtage zijn kosten voor L&C. Bij jouw kilometerstand lijkt me daar zeker sprake van.
Nieuwsgierig, wat is de gemiddelde levensduur van de (voor) banden bij normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
GroeneThee schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:34:
[...]

Nieuwsgierig, wat is de gemiddelde levensduur van de (voor) banden bij normaal gebruik?
Volgens mij zijn ze vanaf ±30k km voor kosten van Lynk & Co, daarvoor voor eigen kosten. Of het officieel mag weet ik niet, maar je zou de voor- en achterbanden tussentijds een keer (laten) verwisselen om de slijtage wat gelijkmatiger te maken.

• GustavSan
Oizo1981 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:24:
[...]

Sommige laadpalen beëindigen volgens mij de laadsessie als de auto 100% is geladen en dan kan de auto de sessie niet herstarten (zonder nieuwe authorisatie met druppel). Je zou eens kunnen testen op andere laadpaal.

[Afbeelding]
Ja. Lijkt met die sessie te maken te hebben. De stekker opnieuw in de auto en het schuifje blijft staan en de auto ontdooit.

Nu nog een vraag. Kan ik met de accountgegevens van mijn vrouw ook de app besturen? Ik rij er net zo vaak mee en als ik vroeg op moet is het aardig irritant dat ik mijn vrouw moet wakker maken vanwege haar telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
GustavSan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:10:
[...]

Nu nog een vraag. Kan ik met de accountgegevens van mijn vrouw ook de app besturen? Ik rij er net zo vaak mee en als ik vroeg op moet is het aardig irritant dat ik mijn vrouw moet wakker maken vanwege haar telefoon.
Ik was iets te snel met reageren. Als je de accountgegevens van je vrouw gebruikt kan het misschien wel, weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk wordt zij dan uitgelogd en andersom als zij dan weer inlogt.

[ Voor 21% gewijzigd door oldostofjas op 30-11-2023 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:00
[...]

Ja. Lijkt met die sessie te maken te hebben. De stekker opnieuw in de auto en het schuifje blijft staan en de auto ontdooit.

Je kan helaas maar op een telefoon ingelogd zijn. Je kan wel vanuit de auto het voorverwarmen starten, als je toch al naar de auto moet lopen om de stekker er opnieuw in te doen is dat niet heel veel extra moeite. Deur openen, wachten tot het middenconcole is opgestart, van boven naar beneden swipen en dat preconditioneren aanzetten. .

[ Voor 16% gewijzigd door About2Break op 30-11-2023 11:12 ]

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Sinds de laatste service beurt heb ik een heel irritant issue: de radio gaat niet meer uit! Nu al een paar keer gehad dat ik de auto parkeer, contact afzet en de deuren op slot doe maar dat de radio met geen mogelijkheid meer uit gaat. Ook het volume werkt dan niet meer. Het lijkt alsof het hele systeem dan vastloopt. Best irritant aangezien ik de auto niet wil achterlaten met de radio aan met het risico dat die de accu leeg trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
[...]

De app werkt met 2-factor authenticatie. Dus er volgt een sms op de telefoon van je vrouw als jij met haar gegevens op jouw telefoon inlogt. Dus in de praktijk niet werkbaar.

• Oizo1981
donny_p schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:17:
Sinds de laatste service beurt heb ik een heel irritant issue: de radio gaat niet meer uit! Nu al een paar keer gehad dat ik de auto parkeer, contact afzet en de deuren op slot doe maar dat de radio met geen mogelijkheid meer uit gaat. Ook het volume werkt dan niet meer. Het lijkt alsof het hele systeem dan vastloopt. Best irritant aangezien ik de auto niet wil achterlaten met de radio aan met het risico dat die de accu leeg trekt.
Het systeem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik had zowaar een update klaar staan vanochtend....ga die vanavond installeren. Iemand ervaring hiermee? Ik ga er vanuit dat ik de update kan starten en mijn auto kan vergrendelen, aangezien de geschatte tijd 70min is

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
Rmaxx schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:55:
[...]

Ok, maar bij mij is het met alle 3 de sleutels.. het kan natuurlijk, maar wel raar toch?
Beetje late reactie (lees niet elke dag mee hier), maar ik heb precies hetzelfde gehad! Alle 3 de sleutels waren tegelijk leeg, ook al zijn ze niet allemaal in gebruik geweest. Vond het eerst iets te toevallig dus dacht niet aan dode batterijen maar bleek toch zo te zijn..

• GustavSan
About2Break schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:02:
[...]

Je kan helaas maar op een telefoon ingelogd zijn. Je kan wel vanuit de auto het voorverwarmen starten, als je toch al naar de auto moet lopen om de stekker er opnieuw in te doen is dat niet heel veel extra moeite. Deur openen, wachten tot het middenconcole is opgestart, van boven naar beneden swipen en dat preconditioneren aanzetten. .
The thing is....we hebben geen actief account in de auto en ik vermoed dat we daarom ook weinig opties in het dashboard kunnen aanpassen. Geen zin om per autobeurt van user te moeten wisselen en toen we de auto kregen las ik regelmatig over traag opstarten etc als je ingelogd bent...

• About2Break
GustavSan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:21:
[...]

The thing is....we hebben geen actief account in de auto en ik vermoed dat we daarom ook weinig opties in het dashboard kunnen aanpassen. Geen zin om per autobeurt van user te moeten wisselen en toen we de auto kregen las ik regelmatig over traag opstarten etc als je ingelogd bent...
Je hoeft ook niet ingelogd te zijn (ben ik ook niet namelijk, we rijden allebei met het gastprofiel). Je kan het menu wat je krijgt door van boven naar beneden te swipen ook aanpassen net als op een Android telefoon.

Ik citeer uit eigen werk:
About2Break schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:56:
[...]

T.a.v. het voorverwarmen via de app, mocht je de auto op je eigen oprit hebben staan laden. Je kan ook in de auto het voorverwarmen aanzetten. Dan moet je in het swipe menu dat je krijgt door van boven het scherm te swipen één van de items verwijderen en dan kan je preconditioneren toevoegen en aanzetten:
[Afbeelding]
Vanmorgen deed de app het bij mij niet en toen op deze manier alsnog ijsvrij kunnen wegrijden.

[ Voor 3% gewijzigd door About2Break op 30-11-2023 19:13 ]

• oldostofjas
Bij mij lijkt de app het soms ook niet te doen, maar dan zie ik dat de granny charger gaat knipperen en dan weet ik dat hij toch aan het voorverwarmen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
oldostofjas schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:23:
Bij mij lijkt de app het soms ook niet te doen, maar dan zie ik dat de granny charger gaat knipperen en dan weet ik dat hij toch aan het voorverwarmen is
Ja dat is inderdaad heel vaak zo, alleen vanmorgen kwam ik überhaupt niet voorbij het logo in de app.

• BPi

BPi

Zijn er meer mensen die al langere tijd zonder 01 zitten benaderd door de klantenservice?
Ze komen met een oplossing. Ik was blij verrast 🙂

Nu hopen dat ze waar kunnen maken wat beloofd is 🤞

• scotchrr
BPi schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:04:
Zijn er meer mensen die al langere tijd zonder 01 zitten benaderd door de klantenservice?

Dat klinkt hoopvol. 🤞 Wat is de aangeboden oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

De auto wordt vangen door een "nieuwe". Nieuw voor mij, of hagelnieuw hebben ze het niet over.
Plan is binnen 10 dagen. Natuurlijk houden ze een slag om de arm, omdat ze nu zeggen dat de vervangende auto over 10 dagen eindigt, en dat dit eventueel nog verlengd kan worden.

Er lijkt besef te zijn dat hoe ze het lieten gebeuren niet kan. Dat is positief 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
BPi schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:46:
De auto wordt vangen door een "nieuwe". Nieuw voor mij, of hagelnieuw hebben ze het niet over.
Plan is binnen 10 dagen. Natuurlijk houden ze een slag om de arm, omdat ze nu zeggen dat de vervangende auto over 10 dagen eindigt, en dat dit eventueel nog verlengd kan worden.

Er lijkt besef te zijn dat hoe ze het lieten gebeuren niet kan. Dat is positief 💪
Top eindelijk een beetje positief nieuws voor je, hopelijk gaan ze nu niet € 650 per maand rekenen ;-)
Geniet van het weekend en je nieuwe bakkie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Route-de-Soleil schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:50:
[...]

Top eindelijk een beetje positief nieuws voor je, hopelijk gaan ze nu niet € 650 per maand rekenen ;-)
Geniet van het weekend en je nieuwe bakkie!
Weekend gaat goed komen.👍
Het bakkie zal vooralsnog met koffie zijn ☕️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
BPi schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:46:

Het besef was er al wel, maar het refurbishproces was er nog niet. Dat is deze week gestart. Daarom denk ik dat je een gebruikte krijgt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

oldostofjas schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:47:
[...]

Het besef was er al wel, maar het refurbishproces was er nog niet. Dat is deze week gestart. Daarom denk ik dat je een gebruikte krijgt. Ik ben benieuwd.
Zo jammer dat ze dit proces op voorhand niet hadden ingericht. Dit doet echt afbreuk.
De eerstvolgende mail is overigens al binnen. De vraag waar de auto omgeruild moet worden. Omgeruild? De auto staat niet bij huis 🫡
Toch maar thuisadres ingevuld. En er liggen ook nog wat laatste spulletjes in de auto die 125 km (enkele rit) van huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veph
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05-2024
BPi schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:04:

Begin September heb ik een mail gekregen waarin ze aangaven de auto om te ruilen omdat de reparatie te lang duurde (op dat moment 3,5 maand).

Tot op heden rij ik nog steeds in de vervangende Opel Astra. ;(

Hoop voor jou dat ze inderdaad die 10 dagen waar gaan maken en de auto netjes omruilen.

In de mail staat inderdaad dat ze de auto omruilen. De klantenservice gaf aan dat dit een standaard mail is.

[ Voor 27% gewijzigd door veph op 01-12-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 15:54
Lege accu.

Had vanochtend weer een lege accu. Alarm ging af en de deuren konden niet open met afstandsbediening.

Er is twee maanden geleden door de Volvo dealer een nieuwe accu geplaatst dus daar kan het mijn inziens niet meer aan liggen.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Buis07 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:01:
Lege accu.

Had vanochtend weer een lege accu. Alarm ging af en de deuren konden niet open met afstandsbediening.

Er is twee maanden geleden door de Volvo dealer een nieuwe accu geplaatst dus daar kan het mijn inziens niet meer aan liggen.

Heeft iemand een suggestie?
Dit is helaas herkenbaar, dit wordt denk ik weer een nieuwe accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikecras
  • Laatst online: 12-04-2024
iemand een idee hoever ze achterlopen met de winterbanden? Heb ze besteld en betaald op 4 november (€ 450) maar nog geen bericht ontvangen. Begin stiekem al te vrezen voor de wintersport in de kerstvakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mikecras schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:35:
iemand een idee hoever ze achterlopen met de winterbanden? Heb ze besteld en betaald op 4 november (€ 450) maar nog geen bericht ontvangen. Begin stiekem al te vrezen voor de wintersport in de kerstvakantie...
Bij Lynk besteld of bij de garage? Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer en kon na drie weken terecht.
Vorig jaar deed ik het wel via Lynk (toen moest dat) maar toen werd er ook ter plekke een afspraak bij de dealer gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 12:26
Ik ben erg benieuwd wat Lynk Co gaat doen in 2024 met het abonnement want voor ocassion private lease zie ik al interessante aanbiedingen voorbijkomen. Natuurlijk minder flexibiliteit ivm een vast contract maar wel betere voorwaarden, waaronder een hoger aantal km’s per jaar bij een zelfde prijs en een lager eigen risico.
https://justlease.nl/aanb...ate-lease/occasion/aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Kopen kun je ze ook al zon beetje voor €25k. Dan vind ik ik de leaseprijs bij occasion nog vrij hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jannesbeterams
  • Laatst online: 05-09 14:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN2VqcOi0eSIoDUrljYRYs7mh9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nknsrA4AIFDIqxfHIWNqIfS.jpg?f=fotoalbum_large

Deze ochtend lekker op mijn zomerbandjes door de sneeuw, top ervaring. Af en toe wel wat glibberen, maar dat hoort er waarschijnlijk bij volgens Lynk & Co.

Alle gekheid op een stokje. Vorig jaar niet gelukt met de winterbanden, dit jaar in huilen uitgebarsten dat ik 13 december dan toch eindelijk winterbanden krijg. Veel te laat, maar gelukkig op tijd voor de jaarlijkse wintersport. Erg blij mee.

Laatst ook naar binnen geweest voor onderhoud. Daar lagen nieuwe cylinders voor de deuren klaar. Niet om gevraagd. Wel om een nieuwe reservesleutel, maar dat hebben ze na 3 weken bellen en mailen natuurlijk moeilijk kunnen onthouden. Misschien krijg ik die dan volgend jaar wel.

Inmiddels wel aardig cynisch over het merk Lynk & Co hoor. De auto is echt heerlijk, nog altijd geen/weinig klachten. De service en daarmee mijn gevoel met het merk zakt telkens dieper weg, er is gewoon niets. Lynk & Co is niets. Alle vriendelijke telefonistes daargelaten (die doen hun best!) en ook de vriendelijke Volvo dealer/monteur, want die doen ook hun best. Zoals ik het van hen begrijp bestaat er voor hun ook geen Lynk & Co en is het ook maar afwachten wat ze afgestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Nu ben ik lost zit te kijken onder: https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details, en was nieuwsgierig naar de details van de verzekering, maar is het nu € 500,- of € 1000,- bij (eigen) schade ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8P8a9bH2VxQLMCsYp9b3kRwQZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gExiTAJ2BGh68Cb0qR1d5vAz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67SqGzsgkCsYIpRa0DPGs_Q1vv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hkfFKwb1YpauAxHI6kwqX1NV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikecras
  • Laatst online: 12-04-2024
oldostofjas schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:00:
[...]

Bij Lynk besteld of bij de garage? Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer en kon na drie weken terecht.
Vorig jaar deed ik het wel via Lynk (toen moest dat) maar toen werd er ook ter plekke een afspraak bij de dealer gemaakt.
bij lynk zelf, gisteren nog even gebeld, maar daar werd ik niet wijzer van. "Ja, ik ben het er ook niet mee eens dat we het niet kunnen zeggen, maar ik kan wel zien dat jouw order erin staat."

ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Mikecras schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:38:
[...]

bij lynk zelf, gisteren nog even gebeld, maar daar werd ik niet wijzer van. "Ja, ik ben het er ook niet mee eens dat we het niet kunnen zeggen, maar ik kan wel zien dat jouw order erin staat."

ok...
Als ik jou was zou ik gewoon een afspraak bij de Volvo dealer maken. Zij sturen de rekening naar Lynk & Co en die zien dan vanzelf dat jij al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
About2Break schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:02:
[...]

Werkt preconditioneren nog als je daarna de auto uitstapt en hem weer op slot doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• About2Break
Rorata schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:53:
[...]

Werkt preconditioneren nog als je daarna de auto uitstapt en hem weer op slot doet?
Zeker! Dat is juist het idee van de functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0HUYRBNwo8ehWrXfPvo7NbKzqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TUIm9SM0H9lFuw41OhZRglOz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

@Route-de-Soleil dit verklaart!
Fijn dat het delen van de informatie zo lekker getimed wordt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
Pfffff ik zag het mailtje net ook binnenkomen. Ik vond €500,- al aan de hoge kant, maar €1.000,- "eigen risico" vind ik wel serieuze shizzle... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
scotchrr schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:17:
[...]

Pfffff ik zag het mailtje net ook binnenkomen. Ik vond €500,- al aan de hoge kant, maar €1.000,- "eigen risico" vind ik wel serieuze shizzle... 8)7
Dat is een bizarre verhoging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
scotchrr schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat ik het ga opzeggen als het naar 1000 euro gaat in combinatie met de verhoging per kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Donderpoes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat ik het ga opzeggen als het naar 1000 euro gaat in combinatie met de verhoging per kilometer.
Ik dacht eigenlijk dat die kilometervergoeding al op € 0,20 zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
  • Laatst online: 10-09 13:07
Donderpoes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:20:
[...]

Same here, mijn god.... Lijkt net op oplichting.... Ja je betaalt weliswaar het lagere bedrag onder de 1000€ maar dan kan de rekening per schadegeval zo hoog oplopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
onespeedjimmy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:28:
[...]

Same here, mijn god.... Lijkt net op oplichting.... Ja je betaalt weliswaar het lagere bedrag onder de 1000€ maar dan kan de rekening per schadegeval zo hoog oplopen...
Je zou je er bijna voor laten verzekeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit ook net te kijken, zit nog met die voorruit die ik wilde repareren bij de beurt (staat nu 27k op de teller dus die wachtte ik begin volgend jaar te doen…) maar dit is idd bizar.

Lijkt er serieus op dat ze van de huur af willen door dit soort ‘truukjes’

[ Voor 18% gewijzigd door dizzytal op 06-12-2023 16:32 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knJgMLs26eWDj17eWttZvLw37tA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dbcwloQ1dDxlkPfCjfmKkNX9.png?f=fotoalbum_large

Lekker dan, heb een schademelding staan sinds een jaar. Heeft Lynk & Co niets aan gedaan een jaar lang. Mag aannemen dat die voor datum van melding gelden.

Hoe dan ook exit Lynk & Co hier. Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Ontzettend jammer dit, maar ook ik ga het abonnement opzeggen. 1000 euro eigen risico vind ik echt onacceptabel.
Ik wilde van eigen auto inclusief sores af, maar zo krijgen je die weer terug.
Jammer, want fijne auto, 2 jaar zonder problem in gereden.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MZ1980
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-09 09:50
Hmm, ook net vandaag ster, denk al een klein scheurtje in voorruit, in ‘het rode gebied’ zoals dat op de website te vinden is. Zou me niet verbazen dat dit dan meteen een hele dure gaat worden. Tenminste, ik ga er een beetje van uit dat dit dan mogelijk niet opgevuld wordt (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eigen risico bij Centraal Beheer: 0, 150 of 300 euro. ANWB:: 0 hele euro's. Lynk: 1000 euro. :X

Weer een extra reden om te kappen met de Lynk, naast de softwareperikelen en de (door mij) verwachte prijsverhoging. Het blijft een fijne auto op zich, maar het wordt steeds onaantrekkelijker gemaakt allemaal. Ik ben blij dat mijn Kia in februari geleverd wordt. :w

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlwn
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 08:16
Mochten er bij het inleveren meerdere kleine schades zijn worden die dan op één hoop gegooid of betaal je dan 1000 euro per geval? Iemand ervaring mee? Ik begrijp dat het een geleende auto is maar jeetje die auto's zijn toch gewoon verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
tlwn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:51:
Mochten er bij het inleveren meerdere kleine schades zijn worden die dan op één hoop gegooid of betaal je dan 1000 euro per geval? Iemand ervaring mee? Ik begrijp dat het een geleende auto is maar jeetje die auto's zijn toch gewoon verzekerd.
Ze hebben ook nog een wear & tear guide dus... En anders ff zelf kleien, vullen, poetsen? 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
jannesbeterams schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:39:
[Afbeelding]

Lekker dan, heb een schademelding staan sinds een jaar. Heeft Lynk & Co niets aan gedaan een jaar lang. Mag aannemen dat die voor datum van melding gelden.

Hoe dan ook exit Lynk & Co hier. Nooit meer.
In dezelfde boot... 5 aug 2022 schade gemeld. Ga toch echt niet die 1000 EUR betalen. Nooit wat van vernomen, gebeld, gebeld, gebeld, mailen, mailen. Niets.

25 EUR aan administratie kosten voor een bekeuring, wat een oplichters. Bekeuringen krijg je pas trouwens 6 maanden na overtreding van L&C. Dus voor die 25 EUR verwacht ik ze dan ook wel heel snel op de deurmat vanaf nu.

Ik hoop stiekem elke dag dat hij helemaal afbrand of total loss gereden wordt door iemand. Tyfus bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
bas_vdl schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:06:
[...]

In dezelfde boot... 5 aug 2022 schade gemeld. Ga toch echt niet die 1000 EUR betalen. Nooit wat van vernomen, gebeld, gebeld, gebeld, mailen, mailen. Niets.

25 EUR aan administratie kosten voor een bekeuring, wat een oplichters. Bekeuringen krijg je pas trouwens 6 maanden na overtreding van L&C. Dus voor die 25 EUR verwacht ik ze dan ook wel heel snel op de deurmat vanaf nu.

Ik hoop stiekem elke dag dat hij helemaal afbrand of total loss gereden wordt door iemand. Tyfus bedrijf.
Heb het gevraagd, CC rechtsbijstand. 'T is wel goed hoor.

Vraag me af of dit op deze manier juridisch überhaupt wel mag, volgens mij mag het namelijk contractueel alleen voor schade die je vanaf 6 januari rijdt. Je hebt immers niet de kans je abonnement met terugwerkende kracht op te zeggen, op basis van voorwaarden die je op dat moment hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
jannesbeterams schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:12:
[...]

Heb het gevraagd, CC rechtsbijstand. 'T is wel goed hoor.

Vraag me af of dit op deze manier juridisch überhaupt wel mag, volgens mij mag het namelijk contractueel alleen voor schade die je vanaf 6 januari rijdt. Je hebt immers niet de kans je abonnement met terugwerkende kracht op te zeggen, op basis van voorwaarden die je op dat moment hebt.
Heb ik al aan iemand gevraagd die in de schadebranch werkt..... En het mag, komt wss door heel veel schaderijders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 23:10
bas_vdl schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:06:
[...]

Dat kost je nu dus 1000 euro!

Ik kreeg dus ook net dat mailtje en schrok wel echt. Ook omdat ik onlangs over een spanband ben gereden op de snelweg en dus een lekke band had -> 450 euro oid. Zit je dan met je All risk. Kan er niks aan doen, maar kost dik knaken voor een bandje waar je dus maar op 1 plek terecht kan.
Met 1000 euro is het alsof je een oud 2e handje totalt elke keer als je schade hebt. Het einde van het abonnementsmodel nu.
650 euro (gelukkig nog niet voor mij), 12+ maanden wachten, 1000+ eigen risico, bekeuringen x2, etc

Ik ga maar op zoek naar een alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Laatst online: 24-04 00:01
chielsen schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:22:
[...]

Ik kreeg dus ook net dat mailtje en schrok wel echt. Ook omdat ik onlangs over een spanband ben gereden op de snelweg en dus een lekke band had -> 450 euro oid. Zit je dan met je All risk. Kan er niks aan doen, maar kost dik knaken voor een bandje waar je dus maar op 1 plek terecht kan.
Met 1000 euro is het alsof je een oud 2e handje totalt elke keer als je schade hebt. Het einde van het abonnementsmodel nu.
650 euro (gelukkig nog niet voor mij), 12+ maanden wachten, 1000+ eigen risico, bekeuringen x2, etc

Net gebeld met L&C, werd geholpen door een niet NL helpdesk. Hij gaf aan dat die schade nog voor 500EUR eigen risico valt.

Maar niks zwart op wit...

Maar ik ga toch echt geen 100 EUR betalen omdat L&C te lui is om de schades niet te repareren. Ze hebben bijna 16 maanden de tijd gehad. Ze hadden zelfs de case gesloten. Hij is nu heropend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onespeedjimmy
chielsen schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:22:
[...]

Driveenjoy? 2de hands? Lekkere kerstcadeau van Lynk&Co 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesbeterams
onespeedjimmy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:20:
[...]

Heb ik al aan iemand gevraagd die in de schadebranch werkt..... En het mag, komt wss door heel veel schaderijders...
Klinkt nog niet logisch, de schade is immers al gereden. Binnen dit spectrum kunnen ze het eigen risico dus op 40.000 euro zetten en mij voor alles laten betalen. Toch?
bas_vdl schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:30:
[...]

Net gebeld met L&C, werd geholpen door een niet NL helpdesk. Hij gaf aan dat die schade nog voor 500EUR eigen risico valt.

Maar niks zwart op wit...

Maar ik ga toch echt geen 100 EUR betalen omdat L&C te lui is om de schades niet te repareren. Ze hebben bijna 16 maanden de tijd gehad. Ze hadden zelfs de case gesloten. Hij is nu heropend...
Wat een raar verhaal, maar de beste meneer zegt dus dat reeds gemelde schade in principe buiten die 1000 euro zou vallen? Zelf ben ik meer van het mailen voor dit soort zaken, dan staat het meteen zwart op wit :)
Pagina: 1 ... 130 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.